Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Találd meg benne a logikát!

2009.11.05. 08:02 :: SilentSound

Gondolom, BD nem rendszeres olvasója a blognak, mert akkor sejtené, hogy ez a négyszázhatvankettedik olyan poszt, aminek valamilyen KRESZ-es vonatkozása van. Ráadásul jelen posztunk rögtön kettő az egyben, fotókkal, ábrákkal, leírással, kérdésekkel. Alapos munka, vajon kapunk rá ugyanilyen alapos válaszokat is?

Tudom, hogy a blog mottója nem a KRESZ (és a közútkezelő) firtatása, de talán belefér, és már volt is korábbi posztokban példa erre: ezért írom ezt a levelet.

A képek Mosonmagyaróváron készültek, az ábrákat egy barátom készítette, voltaképpen ő hívta fel a figyelmemet az egészre (nem is értem, miért nem ő írta meg - na mindegy).

Lényeg: A körforgalom jobbra forduló ágának hogyan van az elsőbbségadási kötelezettsége? Hiszen a tábla azt jelenti, hogy a keresztező vagy betorkolló útról érkezők részére kell elsőbbséget adni.

Kérdem én, hol van itt betorkollás, keresztezés? A fényképeket azért küldtem, mert az ábrán piros körrel jelölt rész nem szerkesztési hiba, hanem a választóvonal tényleg nem is érinti a jobbra húzott sávot. Erre kérek egy kis hülyézést. Előre is kösz.

A kereszteződésnél pedig nem értem a tábla értelmét. A főútvonal kanyarodik, mégis egyik oldalon STOP, másikon elsőbbségadás tábla van. Noch dazu a háromszög alatti kiegészítő tábla meghaladta az ingerküszöbömet. Ezt így hogy?

A választ egyébként tudom a kérdéseimre (vagy csak tudni vélem?), de szeretném provokálni a blogolvasókat, és felturbózni a kommentszámlálót.

95 komment

Címkék: közlekedés autó kresz körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery555 2009.11.05. 08:10:56

Azért van elsőbbségadási kötelezettsége a körforgalomban a jobbra forduló járműnek, mert lehet, hogy más is ott szeretne kihajtani a körforgalomból (tehát neki az a 2. vagy 3. kihajtója) és mint tudjuk a körforgalomban bent lévőnek van elsőbbsége a körforgalomba behajtóval szembe...

a 2. szituációról pedig annyit, hogy meg sem lepődök az ilyenen, mert mifelénk is van egy-két ilyen tábla.

-d(-_-)b- 2009.11.05. 08:14:15

A körforgalomba behajtóknak azok részére kell elsőbbséget adni, akik kihajtanak a körforgalomból, ez elég egyértelmű.

Colby 2009.11.05. 08:19:11

Ehh. Nem biztos hogy igazad van gery555.
A jobbra forduló nem is hajt be a körforgalomba. Szerintem csak azért tették ki a táblát, mert előre gondolták hogy a körfogalomból kijövők, elsőbbségük biztos tudatában (ami igazából itt már nincs mert addigra kijöttek) gyakran fognak belerongyolni a jobbra fordulókba, és ezt próbálták megelőzni. Kérdés az az lenne, hogy akkor miért csinálták így lol.

A második szitu, teljesen mind1, vicces :)

Colby 2009.11.05. 08:22:06

Javítom magam, még egyszer átgondoltam.
A körfogalomból kijött, és még akkor is elsőbbsége van, mivel akkor már egyenesen meg és az csak egy becsatlakozó út, teljesen jogos az elsőbbségadás tábla.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.05. 08:38:01

Az elsőnél a macisajt a körforgalomból az elsőbbségük tudatában kihajtókat védi. (A körforgóból kifelé jövő nem is látja, hogy a kijárata előtt becsatlakozó sávok hogy vannak felfestve, illetve mi része a körforgalomnak, és mi nem.) Éppen ezért pirospont annak, aki a táblákat kiszórta.

A második szerintem simán a közeli karosszérialakatos reklámja.

Bq 2009.11.05. 08:40:53

@Colby: Ha így nézzük, hogy ott már kihajtott a körforgalomból, és egyenesen megy, akkor viszont neki _jobbról_ csatlakozik be a sima jobbrakanyarodó sáv, ergo az éppen körforgalomból kihajtónak rögtön meg kellene adnia egy jobbkezet, ha nem lenne ott az a macisajt...

A másik szituáció szerintem inkább túlbiztosítás lehet, a macisajt azoknak szólhat, akik egyenesen, a földútra akarnak továbbmenni. Elvben persze felesleges, de manapság, amikor ennél egyértelműbb forgalmi helyzeteket is képesek félreértelmezni a "jól képzett" sofőrök, inkább legyen valami, ami szabályoz...

TAXI 2009.11.05. 08:47:13

Az első a körforgalomból kihajtóknak ad elsőbbséget, még ha jobbra kanyarodna valaki, akkor is. -ez esetben a körforgalomból kihajtó egyenesen haladónak tekintendő-

A második szerintem azt akarná jelenteni, hogy a kanyarodó út a "magasabb rendű", így ha azon nem kanyarodni akarok, hanem behajtani a zsákutcába, akkor elsőbbséget kell adnom a kanyarodóból szembejövőnek -aki kanyarodik felém-. A harmadik egyértelműen a kanyarodó utat jelöli meg magasabb rendűnek, így az azon közlekedőknek elsőbbségük van.

logikaibukfenc 2009.11.05. 09:04:42

így van, mivel minden oldalról két beérkező, de csak egy kihajtó sáv van, teljen jó helytakarékos kétsávos körforgalom. a festés lehet hiba is, de nem vészes.

én inkább azt nem értem , hogy az egyirányú kerékpárúton miért a kerékpárosnak kell (az elsőbbségadás kötelező tábla végett) megállnia illetve lassítania úgy hogy balra és hátra kelljen néznie, holott őt a körforgalomból kihajtónak vagy a jobbra kanyarodónak csak előre kell figyelnie.

a másik szitunál is inkább a kerékpárútra figyelmeztethet a macisajt
na innen viszont hiányozhat egy kiegészítő tábla

(debrecenben, kishegyesi ) útról jobbra 90 fokba lekanyarodónak miért van stop tábla ?
mert akkor is mehet ha szemből zöld van a balra kanyarodóknak (csak őket erre nehezebb figyelmeztetni) és arra nem számíthat.

Lipi1945 2009.11.05. 09:08:43

A körforgalomba két sáv megy be és csak 1 jön ki ezért kell mindkét bemenő sávnak elsőbbséget adni, attól még a külső sáv is belemegy a körforgalomba, csak onnan csak az első kihajtón lehet csak kimenni. Vicces is lenne ha a körforgóból kihajtóknak kéne előbbséget adni.

Lipi1945 2009.11.05. 09:12:07

A felfestett sávvonal se azt jelenti hogy csak azon belül van a körforgalom, attól még a sávvonalon kívüli is a körforgalom része, tehát aki ott sávot vált azoknak elsőbbségük van a szélső sávból behajtókkal szemben, szerintem.

Herrgeneral 2009.11.05. 09:12:21

Ha a másodikon nem lenne macisajt, akkor az arról érkező, egyenesen továbbhaladni vágyó padlógázzal rongyolna bele a jobbról szintén padlógázzal, kézifékkel érkezőbe.

Az átlag autóvezetőnek eszébe sem jut elsőbbséget adni ha nem lát táblát és egyenesen halad. Pl. egyenrangú kereszteződés

sevcsik 2009.11.05. 09:15:58

szerintem az 1. tok jol van megoldva, a jobbra kanyarodo utjat is keresztezheti a korforgalombol kihajto, ezert neki is ott a macisajt.

a masik tenyleg hulyeseg.

Lipi1945 2009.11.05. 09:17:17

A másodiknál meg gondolo ma biztonság kedvéért, van kinn a macisajt, hogy nehogy valaki benézze a táblát és asziggye egyenesen van elsőbbsége.

Lipi1945 2009.11.05. 09:21:07

A körforgónál a tábla is úgy van kirakva ahogy mondom, az a rész is a körforgó része, ez így teljesen jó.

Lipi1945 2009.11.05. 09:25:59

"Kérdem én, hol van itt betorkollás, keresztezés? A fényképeket azért küldtem, mert az ábrán piros körrel jelölt rész nem szerkesztési hiba, hanem a választóvonal tényleg nem is érinti a jobbra húzott sávot. Erre kérek egy kis hülyézést. Előre is kösz."

Betorkollik a körforgalomba, ami az adott részen kétsávos. Ha egy kétsávos főútra kikanyarodsz, akkor a sávot váltóknak is előbbséget kell adnod.

Tron65 2009.11.05. 09:27:20

Körforgalomhoz:
Kicsit bonyibbnak tűnő megoldás a szokásoshoz képest, viszont sokkal egyértelműbben jelzi az amúgy is meglévő elsőbbségi viszonyokat.
A fura elágazáshoz:
Az aszfaltra felnyalódott csíkokból ítélve nem apróság járművek mászkálnak arrafelé.
Láttam már személyautót a csuklósbusz oldalában (nem, nem ment neki, hozzá se ért), aki nemértette, hogy mért nem megy tovább a busz.

Lipi1945 2009.11.05. 09:29:25

@Lipi1945: "hanem a választóvonal tényleg nem is érinti a jobbra húzott sávot" És mivel sávvonal vagy választóvonal vagy hogyhíjják van és nem záróvonal, ezért kell ott elsőbbséget adni azoknak akik kifele indexelnek.

trixilw 2009.11.05. 09:30:29

Az első teljesen érthető, leírták már előttem is.
A másodiknál a következőre gondolok: a fotók alapján úgy itélem, hogy az egy olyan hely, ahol sűrűn járnak teherautók, billencsautók, meg pár olyan jármű, ami nem tud bekanyarodni a védett útról anélkül, hogy mindkét sávot elfoglalná. Így a macisajtosnak elsőbbséget kell adnia az éppen kanyarodónak. Pont, hogy csak megerősítésként rakták ki a macisajt táblát, mert egyébként is elsőbbséget kéne adnia a jobb kéz miatt, de a kreszt ugye a fél ország nem tudja és egy ilyen olcsó megoldással, elkerülték a további bonyodalmakat.
Teljesen korrekt és európai színvonal. Komolyan.

Lipi1945 2009.11.05. 09:31:28

@Tron65: Így van ha nem lenne oda felfestve semmi akkor is ugyanígy lennének az alsőbbségi voszonyok, csak így nem kell rajta gondolkodni se.

trixilw 2009.11.05. 09:31:58

Ja, kihagytam, hogy ha a logikám, meg ezek szerint @Tron65: logikája is helyes, akkor a posztoló a hüle, bizony :)

Lipi1945 2009.11.05. 09:33:10

@trixilw: Ja bennem is felmerült, hogy milyen pöpec kereszteződések, oszt mégis van akinek baja van velük. :)

labi 2009.11.05. 09:35:44

egyiket se tartom ordas nagy hülyeségnek, sőt.

Első esetben ugye aki már belepörög a körforgalomba, az eddigi összes körforgalmas tapasztalata miatt elsőbbsége teljes tudatában fog kihajtani, teljesen jó hogy ott elsőbbséget kell adni nekik. No meg ha a körforgalmat lassítanák be elsőbbségadással az nagyondugós.

Második meg gondolom azért, mert egy csomó zokni embernek fogalma sincs róla hogy mi az a kanyarodó főútvonal, és átgangol egyenesen mint állat. (elég gyakran látom)
Szóval nekik pont jól jöhet. Mindenhovailyet. :)

Lipi1945 2009.11.05. 09:40:18

Egyébként ez a körforgó lehetne egy sima egyszerű kétsávos körforgó is, mert annál is a szélsősávban csak akkor lehetek ha a köv kijáratnál kimegyek, tehát kotta ugyanez a szitu csak itt felfestéssel meg a kialakítással rákényszerítik a felhasználóra, hogy úgy használja ahogy kell.

csak john 2009.11.05. 09:40:56

Az első eset egy kicsit érdekes. Ha van macisajt, akkor minek a körforgalom tábla? Vagy fordítva. Ami egy kissé furcsa, az az, hogy az egyirányú bringaúton elsőbbséget kell adni a körforgalomból kilépő járműveknek. Ha a bringás leszáll a gépéről és tolja, akkor máris elsőbbsége van az autókkal szemben. Normális esetben a körforgalomból kijövőnek mindenkinek elsőbbséget kell adni. Itt mondjuk az aki az első kijáraton elhagyja a körforgalmat, az gyakorlatilag nem is érinti azt. Ez így egy kissé debil módon kialakított kereszteződés.
A második helyszínen a nyomokból ítélve próbálják a főúton balra nagy ívben kanyarodó méretes járművek fordulását segíteni. De minek? Nem tűnnek túl keskenynek a sávok.
Mindkét eset szép példája annak, hogy a forgalomszervezők teljesen hülyének tartják a közlekedőket, ezért megpróbálják túlbiztosítani a veszélyesebb pontokat. Szerintem nem túl sikeresen.

Lipi1945 2009.11.05. 09:51:43

@csak john: Olvasd vissza a korábbi hszeimet, de azok elég kuszák, szal megpróbálom összefoglalni és a leg érthetőbben elmagyarázni. Szóval, képzelj el a gy hót egyszerű 2 sávos körforgalmat, amibe bele 2 sáv megy kifele meg csak 1. A kétsávos körforgókat úgy kell használni, általában ha tábla mást nem mutat, hogy ha az első kihajtónál kijössz, akkor a szélsőbe mész és onnan azonnal ki is jössz, viszont ha nem az elsőnél jössz ki akkor bemész a belsőbe és majd csak akkor jössz ki amikor már csak az a kihajtó van vissza aminél kijössz, tehát kikanyarodni csak a szélsőből lehet, és csak akkor lehecc a szélsőben ha kikanyarodsz. Namost ezt sokan nem vágják és előfordulnak balesetek. Ez a körforgó olyan, hogy ezt a helyes használatot kiköveteli, mert egyszerűen máshogy nem tudod használni.

Lipi1945 2009.11.05. 09:53:55

@csak john: @Lipi1945: Olymódon, hogy az elképzelt kétsávos körforgónkba, minden kihajtó után megszüntetjük a szélső sávot, ezzel kikövetelve, hogy a szélsőből kikanyarodjo na felhasználó és ne tudjon egyenesen tovább menni, vagyis bennmaradni a körforgóban. Na erről szól ez a körforgalom.

Lipi1945 2009.11.05. 09:57:44

@csak john: @Lipi1945: Tehát azt a kis háromszöget lényegében beljebbrakjuk egy sávval beljebb a körforgóba, hogy benn a körforgóban csak egy sávon tudjanak továbbmenni. Tehát a szélsősáv megszűnik és kikanyarodik a körforgóból, de kicsit később a háromszög után a behajtónál megnyíluk újra szélső sáv amibe a kihajtóknak kikell menni. Kb olyan mint az ótópályán a lassító sáv, csak itt bele van vezetve ebbe a lassító sávba egy sáv.

Lipi1945 2009.11.05. 09:58:26

@Lipi1945: Így kicsit nehéz elmagyarázni de azért remélem kilehet bogarászni miről beszélek.

Lipi1945 2009.11.05. 10:06:27

@csak john: Ja és mégegyszer, mivel ott a tábla, és választóvonal van és nem záróvonal ezért az a kérdéses rész is a körforgalom része. Meg egyébként is csak így van értelme.

laposmacska 2009.11.05. 10:08:55

@Colby: Lehet, hogy nem lenne már elsőbbségük azokanak, akik kifele jönnek a körfolgalomból, de ha megállnának a körfolgalomban, feltarthatnának másokat is a körforgalomban, és megbénulna a forgalom. Szerintem korrektül van megoldva ez így.

Lipi1945 2009.11.05. 10:21:53

Egyébként angoloknál van ilyen több is asszem, de felfestés nélkül, mivel náluk ez egyértelmű ezért nem probléma, de nálunk sok baleset lenne, hisz még így felfestve sem egyértelmű sokaknak mi a szitu.

vwxyz (törölt) 2009.11.05. 10:23:12

Komolyan nem értem, hogy ezzel a két megoldással mi a baj? Hatékonyak, érthetőek, biztonságosak.

Rocko- 2009.11.05. 10:27:42

hmm, a fenti körforgós levezetések se rosszak, én arra tippeltem, h a gyalogost védi
a másiknál sztem értelmetlen.

csak john 2009.11.05. 10:28:35

@Lipi1945: Ha a többsávos körforgalmat szeretnék megtanítani, akkor miért nem úgy csinálják, hogy a belső sávot kivezetik a külsőbe, majd onnét kifordulnak vele a körforgalomból, a kivezetett belső mellett pedig nyitnak egy új belsőt.
De ez még nem ad magyarázatot a bringaúttal kapcsolatos anomáliára.

Lipi1945 2009.11.05. 10:33:00

@csak john: Létezik ilyen is vagy ilyesmi, ha jól értem amit írsz akkor a turbó körforgóra gondolsz. Ha érdekel a téma akkor gugliba írd be a roundabout (remélem jól írtam) szót, lehet találni csomó képet csomóféle körforgóról, vannak nagyon érdekesek és ötletesek is, és az ilyenek nálunk sajna elég ritkák.

csak john 2009.11.05. 10:37:44

@Lipi1945: Igen, valami olyasmire gondoltam. De ez egy szép példa arra, hogy mennyire debilek a magyar sofőrök.
De a bringás részre akkor sincs magyarázat.

2009.11.05. 10:40:55

Szerintem teljesen egyértelmű mindkettő. Ha nem érted benne a logikát, közlekedj gyalog.

Lipi1945 2009.11.05. 10:43:15

@csak john: A bringás részhez nem értek. :)

csak john 2009.11.05. 10:50:34

@Lipi1945: Akkor az egyszerűbb megoldást választod és szimplán átgázolsz rajta, mondván ne szívja el a levegőt a Patrol elől? :)

Lipi1945 2009.11.05. 10:52:11

@csak john: Neeem, én olyat nem csinálok ;)

Lipi1945 2009.11.05. 10:53:13

@csak john: Neeem, én olyat nem csinálok! ;)

Lipi1945 2009.11.05. 10:53:53

@Lipi1945: Vagy csak nem veszem észre? :D És bocs a dupláér.

TH 2009.11.05. 10:57:23

@Rocko-: a mackósajt? a gyalogost? mivan?

TH 2009.11.05. 10:59:12

A második egyébként igen mókás. Értem a szándékot, de ez űbergáz. Ugye van egy "kanyarodó védett út" vagy minek hívják tábla. Egyenesítsük ki képzeletben az utat, hiszen ez a tábla azt jelenti gyakorlatilag, hogy ha követjük az utat jobbra, akkor megyünk egyenesen. Értelmezzük így a mackósajtot...nem lesz könnyű!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.05. 11:09:16

@TH: Én azt csináltam volna, hogy azt a szakaszt, amin a kereszteződés is van, főútvonalként tábláztam volna ki, akkor tök egyértelmű az egész. Lehet, hogy így is értjük sokan, de ha 20% nem vágja (és lehet, hogy alulbecsültem), abból elég könnyen lehet baleset...

SimiTomi 2009.11.05. 11:09:29

A körforgalmas teljesen normális, ha jól sejtem, azzal semmi baj. Figyelj, mert jöhetnek a körforgalomból, nekik meg elsőbbségük van.

A másodiknál talán azt akarták jelezni, hogy ha balra kanyarodsz (azaz egyenesen mész), akkor elsőbbséget kell adnod.

Na de így???

Lipi1945 2009.11.05. 11:18:01

@SilentSound: Hát szerintem így se eccerű elbaszni, sőt szerintem így nehezebb mert egy főútvonal táblát könnyebb benézni mint egy macisajtot, meg a felfestést. Meg egy ilyen keresztbe lévő vastag vonal is kevésbé kopik le mint egy kanyarodó választóvonal.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.05. 11:23:38

@Lipi1945: Ne magadból vagy belőlem indulj ki, hanem az átlag közlekedőből, aki mondjuk 20-30 éve csinálta a jogsiját és azóta autózgat változó intenzitással. Az autósok kb. 60%-a még a kanyarodó főútvonallal sincs tisztában, rendszeresen szembesülök vele, hogy alárendelt útról érkezve már rég átmehettem volna a kereszteződésen, ha az a sok baromállat, aki fizikailag egyenesen megy tovább és letér a főútról, indexelne. De nem, mert egyenesen megy. Kedvenc ilyenem Kispesten a Lehel u. - Vak Bottyán u. kereszteződése a Határ út felől érkezve.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.05. 11:37:00

Az első macisajt szerintem rendben van: logikus, hogy a körforgalomból érkezőnek legyen elsőbbsége azzal szemben, aki még nincs benne.

Egyébként ha elválasztották volna a jobbra kanyarodó sávot járdaszigettel, ahogy szokták, akkor is a végén ott lenne a macisajt, ugyanezért: aki kifele jön a körforgalomból, azt védi a tábla.

Ezzel együtt zavaró lehet egy icipicit a megoldás, mert ha a körforgalomból aggódós típus jönne ki, akkor a "sávváltás" miatt megzavarodhat és eltarthat egy ideig, míg leesik neki a tantusz, hogy itt ugyanúgy mehet ki, mint a szokásos körforgalmakban.

A második esetben a macisajt szerintem szimpla hülyeség, ide egy "Útkereszteződés alárendelt úttal" táblát kellett volna tenni (ld. KRESZ 16/u) a macisajt helyett.

Tornado86 2009.11.05. 11:39:56

@smtm:
A jelek szerint. Elég kicsit elforgatni fejben a dolgokat, mondjuk úgy hogy a STOP és az elsõbbségadás kötelezõ álljon egymással szemben és mindjárt tisztább a kép, dehát nem mindenki tud elvonatkoztatni. Szóval akár biztonsági jelentõsége is lehet annak az elsõbbségadás kötelezõnek ha a STOP táblával jelölt mellékútra kanyarodsz, egyébként száraz úton le 25-30ra és irány jobbra.

Peetee 2009.11.05. 11:41:57

Itt dolgozom Mosonmagyaróváron.
Az a körforgalom teljesen egyértelmű és jól használható.
Aki jobba kanyarodik (nem megy be a körforgóba) az annak ad elsőbbséget, aki a körforgóból jön kifelé.
Ez nem bonyolult!

trixilw 2009.11.05. 11:51:34

SilentSound: na akkor az 20-30% tanulja meg újra ha elfelejtette, mert én is azon az úton közlekedek amin ő és abban a hiszemben autókázok, hogy mindenki tisztában van a szabályokkal. Legalábbis Kresz szerint. Tököm tele van a vidéki suttyó fajankókkal, akik 14 évesen már fittipaldinak képzelik magukat az apjuk ladájában minden kresz ismeret nélkül és a 30 éve vizsgázott hétvégi sofőrökkel akik szemellenzővel járnak a világban. Ugyanúgy vezet ez a két csoport.

Bár most hogy megnyugodtam, rájöttem, hogy egyre jók. Ha mondjuk már nagyon nagy felujítást tervezek az autómban, akkor csak elindulok kocsikázni és elfelejtem kivédeni a saját balfaszságát... :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.05. 11:57:55

@trixilw: Ilyen helyekre lehet, hogy érdemes volna egy kamerával kiállni. Még akkor is, ha látszik. Ha valaki ezt is leszarja, vagy fogalma sincs, hogy kell-e indexelnie, annak menjen csak egy csekk, hátha utána megtanulja.

2009.11.05. 11:58:39

Ez a korforgalom nagyon fasza. Hogy-hogy eddig nem is lattam ilyet mifelenk sehol?
Pedig ez megtanitana az embereket a 2 savos korforgalom helyes hasznalatara is, ugye. Az megy a kulsoben, aki elmegy jobbra, es nem a mazsola aki majd a harmadik kijaratnal akar kihajtani.
Lenyegeben a masodik szitu is "felhasznalobarat" megoldas. Pl.: Szerbiaban eleg sok ilyen kanyarodo foutvonallal lehet talalkozni a kisebb-nagyobb varosokban, de ott nincs mackosajt megerosites gyanant. Ellenben itt Csongradmegyeben se remlik, hogy sok ilyennel talalkoztam volna. Igy, hogy kint van az mackosajt csokkenti a baleset veszelyes szitukat.

Lacaca 2009.11.05. 12:06:42

új postot! Ja és én vagyok a barátja.

logikaibukfenc 2009.11.05. 13:21:55

A második esetben a macisajt szerintem szimpla hülyeség, ide egy "Útkereszteződés alárendelt úttal" táblát kellett volna tenni (ld. KRESZ 16/u) a macisajt helyett.

szerintem ilyenkor sokan elfeledkezhetnek arról hogy hiába kanyarodik a főút a rajta áthaladó gyalogosnak vagy itt a bringásoknak mivel nekik nincs macisajtjuk elsőbbségük van. én látok minimum két irányba bicikliutat, vagyis itt kereszteződés van, így ha az autós megáll vagy lassít akkor a bringásnak nem kell, mert elsőbbsége van ( jobbról érkezik vagy áthalad a kanyarodó előtt)
tulajdonképpen a zsákutca miatt nem raktak ki főútvonal táblát a megfelelő rajzokkal.
csak sajnos a bringautat jelző kiegészítőt is elfelejtették felrajzolni.

ja. ez csak akkor lenne igaz ha ott is lenne macisajt rajzokkal ahol most semmi sincs. így a bringás nincs védve :(

akkor nem tudom, de mostmár nem törlöm ki

Marty Mcfly 2009.11.05. 15:17:55

Sokan írtátok, h a körforgó külső sávját csak a rögtön lekanyarodók használhatják, a belsőt meg aki a 2., 3., stb. kihajtókon távozik. Akkor elviekben amikor én a belső sávban vok, úgymond körültekintés nélkül válthatok vissza a külső sávba, mielőtt kimegyek? Szerintem sokan ezzel nincsenek tisztában és belémdurrannak sávváltáskor... jó, nekem kell minden pillanatban odafigyelni! Szóval?

logikaibukfenc 2009.11.05. 15:24:51

" Marty Mcfly 2009.11.05. 15:17:55
..
úgymond körültekintés nélkül válthatok vissza a külső sávba, mielőtt kimegyek? "

csaknem. mivel a sávváltás is manőver nem cselekedhetsz körültekintés nélkül.

Marcellusca 2009.11.05. 15:32:29

Poszt.
Nem lesz ma? :D

Mer' az 1. tök ésszerű és egyértelmű, a 2. meg nagy f@szság.

Marty Mcfly 2009.11.05. 15:59:05

@Marcellusca: @TH:
anyázni akartok már, mi?! :-) vmi jó kis béjemvésmercisaudiskopaszcsávós poszt, mi? hehe

Marcellusca 2009.11.05. 16:04:05

@Marty Mcfly:
Nekem mindegy, csak jó sok vér folyjon! :D

SimiTomi 2009.11.05. 16:26:20

@SilentSound: Ohh, ezen már mennyit gondolkodtam, hogy írok egy posztfélét, hogy ugyan miért nem lehet használni azt a szerencsétlen indexet, amikor kell... Figyelem az arcokat néha a körforgalmakban - nagyjából 50-60% nem indexel, mikor kijön. Integetek néha nekik, de fel sem fogják, hogy most ez miért is van...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.05. 16:32:51

A körforgalom előtt gondolom van besorolást előjelző tábla is. Általában szokott lenni. Ha valakinek egy ilyen egyszerű forgalmi szituáció meghaladja a képességeit, szerintem ott van számára a taxi, vagy a tömegközlekedés... :)

A másik témához:
Kanyarodó főútvonalon kinek kell még elsőbbséget adnom a háromszöggel szemben érkezvén azon kívül aki(k)nek egyébként is elsőbbséget kellene adnom?

:))

vérengző kismalac 2009.11.05. 18:03:58

Szerintem hiányzik egy pár tábla a kereszteződesből:
- megállni tilos: nehogy ott rakják ki a mozgássérült rokont!
- Kötelező haladási irány: nehogy balra forduljon!
- Fűre lépni és kutyát sétáltatni tilos a központi zöld területen: nagy veszélyforrás egy rohangáló kutya, focizó gyerekekről ne is beszéljünk!
Szerintem a legfontosabbakat felsoroltam, de lehet, hogy kihagytam valamit?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.05. 18:26:19

@vérengző kismalac:

"megállni tilos: nehogy ott rakják ki a mozgássérült rokont!"

Miből gondolod, hogy a megállni tilos jelzés bárkit is megakadályoz abban, hogy ott rokon-szuszakoljon? :)
A kötekedő haladási irány az egyik kiemelten legfeleslegesebb jelzés. A közlekedők jó 95%-a magasan szarik rá ki van-e rakva. Vagy értelmezési nehézségeik támadnak a jelzésével kapcsolatban... :)

Fényképezni, mezőgazdasági vontatóval, kerékpárral behajtani, előzni tilos táblákat hagytad ki! :))

vérengző kismalac 2009.11.05. 18:42:19

@Marty Mcfly:
Köszi!
@Mityu: Az előzni tilos az fontos!

Lipi1945 2009.11.05. 18:45:12

Egy "elefántot etetni tilos táblát" is kirakhatnának.

vérengző kismalac 2009.11.05. 18:56:57

@Lipi1945:
Tulajdonképpen elképzelhető, hogy arra téved egy elefánt és egy autós az állat etetésével tartja fel a forgalmat, ami nem összeegyeztethető a kultúrált közlekedés szabályaival.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.05. 19:30:41

@vérengző kismalac:

Viszont az elefánt védett állat, és nem lehet éhen hagyni. Úgyhogy javaslom az "Állatok etetése tilos!" alá "kivétel az elefánt" tábla együttest a többihez csatolni!

:))

vérengző kismalac 2009.11.05. 19:45:13

@Mityu:
Én is szeretem az állatokat, de Lipi1945
valamiért pont az elefántot pécézte ki!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.05. 20:02:17

@vérengző kismalac:

Egy Malacot mégse választhatott volna. Vagy mégis?

:))

vérengző kismalac 2009.11.05. 20:05:30

@Mityu:
Azzal nagyon megsértett vola!

Lipi1945 2009.11.05. 20:13:56

@vérengző kismalac: Most mér? Választottam volna inkább a sünt? :D Mondjuk egy olyan táblán, hogy a "sün(dör)öket etetni tilos!" és/vagy "sünt szarni tilos!" :D

vérengző kismalac 2009.11.05. 20:17:15

@Lipi1945:
A szarás az nagyon vulgáris!
A kis sünöket pedig nem etetni tilos, hanem elütni!!

Lipi1945 2009.11.05. 20:22:10

@vérengző kismalac: Jó, akkor legyen "sünt kakilni tilos".

Lipi1945 2009.11.05. 20:23:16

@Lipi1945: Vagy "sünt ***ni tilos!"

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.05. 20:27:30

Variációk SÜN!dörgésre? :)))

Lipi1945 2009.11.05. 20:36:01

@Mityu: A "vigyázz SÜNdörgés!" tábla kinézhetne úgy, hogy kék háromszög, mer figyelmeztető tábla, és benne egy sün oldalról amiből lefele egy villám jön ki. :)

Lipi1945 2009.11.05. 20:36:56

Izé... piros háromszög! :)

Don Carnage 2009.11.09. 00:38:18

Alapvetően jó az a körforgalom, az ürdüng ott bújik mégiscsak valahol.A jobb sávból csak jobbra lehet kanyarodni, az azt következő kihajtásra viszont a belsőbe kellene sorolni.Egyenlőtlenül töltődnek fel a sorok, torlódás alakul ki.Elméletileg.Nem láttam még működés közben, lehet hogy nincs akkora forgalom. Egyébként teljesen egyértelmű a felfestés nekem, és biztonságos is.
Itt egy jobb változat-> www.th.gov.bc.ca/popular-topics/roundabouts/Roundabout_diagram.gif

Don Carnage 2009.11.09. 00:46:33

A másik észrevételem az életveszélyes bringaút ami keresztezi az utat.Azt ott azonnal be kellene szüntetni mert nem életszerű, utána beterelni a körforgalomba normálisan, miként másutt is a világon.

TH 2009.11.09. 12:20:40

@Don Carnage: Speciel Magyarországon más szabályok vonatkozna a körforgalmakra, úgyhogy ez a biciklis hamar meghalna így...

Münci66 2009.11.09. 14:56:23

Möszjők!

Én csak a második képhez szeretnék hozzászólni, bár SzVSz már írtak hasonló magyarázatot.
Ha kimegyek a munkahelyemről, hasonló kereszteződést látok :-( Sok versenyző nem érti meg, hogy hiába megy tovább egyenes vonalban, mégis elhagyja azt az utat amin eddig haladt, így az íves pályán haladó ("kanyarodó"), de az általa addig követett úton tovább haladónak van elsőbbsége vele szemben. Ez a nem értés néha odáig megy, hogy a balesethez kihívott rendőrt lehülyézik, mert nem érti meg, hogy "... én egyenesen mentem, ő meg kanyarodott..."
Értelmetlen a táblákat így kitenni, de a hülék ellen némileg véd.

Tisztelettel, Műnci

Don Carnage 2009.11.09. 16:48:52

@TH: Ez inkább az egymásra való odafigyelésen múlik véleményem szerint, semmint szabályozáson.Ha ez megvan, mármint az egymásra való odafigyelés, akkor a 2 és 4 nyomvonalon haladó járművek gond nélkül tudnak egymással közlekedni.

Don Carnage 2009.11.09. 17:09:48

@TH: Egyébként, tudtommal nincsen különbség az itteni és a British Columbia közti körforgalmi szabályokban , kivéve hogy másképpen kell indexelni be és kihajtáskor bizonyos esetekben. Egyébként nagyon profin kicsiszolódott , hogy ha pl valaki az első leágazásnál lehajt akkor jobbra sorol ,jobbra indexeléssel jelzi ezt a tőle jobbra besorolni szándékozónak - aki viszont ennek tudtában nyugodtan elindulhat.
Az ettől ennél távolabbra eső lehajtáshoz nem indexel behajtáskor,kihajtásnál pedig jobb index.Itt a nem indexelésből fogja tudni a tőle jobbra álló hogy ő el fog előtte haladni, tehát már számít arra hogy elsőbbséget kell adnia.És szépen logikusan pofon egyszerűen megvan mindennek a maga rendje, legyen az akár 3 vagy 4 sávos körforgalom.
Az itteni közlekedők fele sajnos az értelmi fogyatékos határvonalát súrolja, legalábbis erre következtetek az indexelési nemszokásokból és egyéb forgalmi szituációk meg nem értésében.British Columbiában nagyon hamar meghalnának a magyar járművezetők, függetlenül attól,hogy mi van a seggük alatt.Kivéve ha ez kamion volna,de akkor meg lelőnék a rendőrök:D

TH 2009.11.09. 17:27:22

@Don Carnage: én a párhuzamos közlekedés kérdésére utaltam csak. Mo-n a 2sávos körforgalom az sima kétsávos út, tehát keringhetsz a külső sávban napestig is, nem vagy köteles a belsőbe menni, és éppen ezért a belsőből nem mehetsz ki csak úgy ész nélkül a lehajtó felé, először ki kell sorolni a külső sávba.

Don Carnage 2009.11.09. 18:14:37

@TH: Ott a pont, ezt egyszer olvastam, de ezekszerint elkopott a dolog a tudástáramból.Pontosabban sokkal erősebben maradtt meg az angolszáz berögződés.De az is lehet hogy megharapott egy kalapos skodás zombi, és most én is átváltozok:D

TH 2009.11.10. 13:39:14

@Don Carnage: Hát ha angolszász környezetben vezetsz többet, akkor ez megbocsátható. :)
Főleg, hogy úgy van értelme a többsávos körforgalmaknak, nálunk nem túl sok. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása