Megint egy külföldi beszámoló, ezúttal GPisti jóvoltából. Nem is kell nagyon messzire menni ahhoz, hogy normálisabb körülmények és autósok közt közlekedhessünk és ne akarjanak három kilométerenként meggyilkolni minket. Tényleg ennyivel más már Csehországban is?
Régóta lelkes olvasója vagyok a blognak, és megihletett az amerikai állapotokról szóló bejegyzés. Csehországban, Brno-ban dolgozok, az agglomerációból járok be kocsival, hétvégenként pedig Pesten vagyok. Ez kb 1000 kilométer hetente, gyűlnek az élmények.
Autópálya: Itt rendszeresen védik a le és felhajtókat amúgy teljesen egyenes pályaszakaszon is 100, majd 80-as sebességkorlátozással. Autótipustól függetlenül, akár előzés közben is ha valaki a korlátozó táblához ér, lassit. A feloldótábla értelmes távolsagon belül van, onnan mindenki nyomja tovább, normális tempóban.
Se a cseh, se a szlovák pályaszakaszon nem találkoztam eddig 'letolással', bar azt is hozzá kell tennem, indokolatlanul a belső sávban tötymörgő autó se volt, mindenki jobbra tart. Megdöbbentő a különbség a hazafele úton, amikor megérkezek az M1-re, és sorban a belső sávban 1 méteres követési távolsággal hajtanak az állatok. Nem ragozom.
Parkolás: Le vannak bénulva a lábaim, bottal és bokarögzitővel tudok járni, és ha lehet, rokkantparkolót használok. Az otthoni viszonyokat ismeritek, 3-4 rokiparkolóból egy se szabad, akár rászorul a sofőr, akár nem. Szándékosan nem irok kártyát, mert nálunk sajnos az akárkinek lehet... Bevásárlóközpontoknál nem ritka 6-8-10 hely, mind foglalt.
Hat itt kicsit más a helyzet. A belvárosba szinte kizárólag a villamos hajthat be, igy a kornyező utcákban próbálnak helyet találni az ügyeiket intézők. A legkönnyebb a főpályaudvarról bevillamosozni vagy begyalogolni, ez kb akkora mint nálunk a Nyugati Pályaudvar. Kb ugyanolyan kevés, és fizetős parkolóval.
Összesen 3 db rokkantparkoló van a környéken szétszórva. Rendszeresen parkolok valamelyikben, és még nem fordult elő, hogylegalább a második amit megnézek ne lett volna szabad. Jellemző, hogy inkább szabálytalanul félig a járdára parkolt a jo cseh állampolgár, de a rokiparkolót szabadon hagyta 5 méterrel odébb...
Útfelújitás: Ez a legjobb. Állitható magasságú csatornatetőket használnak, hogy ha az aszfalt gyűrődik, változik, szintbe lehessen hozni, ne verje szét a futóművet a besüllyedt vagy éppen kilógó csatornafedél. Az utánállitáskor korben kivágnak egy 20 centis gyűrűt a csatornafedél korül, majd beállitás után ujraaszfaltozzák.
Mindezt sikerült egy forgalmas úton úgy intézniük, hogy reggel-este a csucsidőben egyszer sem tartották fel a forgalmat. Egyik nap még kinn voltak a táblák, és csak homokkal volt feltöltve a kimart gyűrű a csatornafedelek körül, másnap beaszfaltozták, és beszedték a figyelmeztető táblákat.
Nem mondom, hogy nincsenek kivételek, hiszen nem láthattam mindenkit , és ma reggel is legalább 75-el előzött meg valaki a 70-es táblánál, a párhuzamos sávban. Általánosságban azonban elmondható, hogy nem vagyunk messze európától. Sajnos csak földrajzilag. 330 km, autópályán.
Az utolsó 100 komment: