Leleményes nép a magyar, spórol, ahol csak tud. A megértés nagykövete például a nicknéven. Most derült ki ugyanis, hogy többen használják ugyanazt a nevet, így az olvasók agyában kevesebb memóriát igényel a megjegyzése. Ezért nem értettem én, hogy egy törékeny nő hogy ver meg egy köpködő csövest... Na de nem is ez a lényeg, hanem hogy a cserbenhagyás sem mindig az, aminek látszik. Kérdés, hogy az ilyen figyelmetlenség mennyire tolerálható. Szerintetek?
Tegnap olvastam ezt, részvétem az autó miatt és örülök, hogy nem sérült meg senki igazán, a balfaszt meg benyomni egy javítóba (ha még van olyan) ott majd megtudja miért rosszabb, mint a börtönben. A cserbenhagyás kapcsán jutott eszembe egy történet, ahol én voltam a cserbenhagyó - na persze nem a szó klasszikus értelmében, hogy csattan-gázralép-eloson, hanem egyszerűen nem vettem észre, hogy balesetet okoztam, én is "ember" vagyok, hibázhatok.
A Béke út - Fáy utca kereszteződésről van szó, azt hiszem a XIII. kerületben, ott ugye a villamossínek alapból el vannak választva egy kis szegéllyel, de a Fáy utcánál ki van vágva egy darab, hogy aki egyenesen akar közlekedni, az mehessen. Tábla nem tiltja a kanyarodást, viszont kint van az aranyos "erre kerüld ki" tábla, szóval ha nagyon kukacosak vagyunk akkor nem lehetne a Béke út egyik oldaláról a másikra kanyarodni, de ez természetesen mindenki leszarja, néha még be is torlódnak a villamos elé, ami ott azért művészet.
Egyik ilyen átközlekedésnél történt, hogy ketten jöttek újpest felől, én a Béke tér felől, és mind a hárman a másik oldalra akartunk megkanyarodni. Én értem be elsőnek, de mivel a másik kettő beállt mellém, ők is balra, én is balra, ezért elég tiszta volt a szitu, csak annyi volt a bukó benne, hogy ők ketten álltak én meg egyedül, náluk hátul egy sárga 206-os. Kanyarodom balra, elég közel a 206 hátuljához, de bőven elférek alapon már adtam a gázt, amikor ő lelépett a fékről és hátragurult a síneken.
Észleltem a bajt, két lábbal ugrottam a fékre, mert ha tovább megyek elviszem a kocsi oldalával, hatalmas csikorgás, nézem.. nem csattantunk, nem száll ki senki a Peugeot-ból, kicsit nagyobbra vettem az ívet és mentem eredeti célom felé. Kb két sarkot mentem odébb, valaki reflektorral jön mögöttem, tol, villog, dudál, lehúzódóm, bevág elém és megáll keresztbe az úton.
Szállok ki, ő is száll ki, egy ilyen 35-40 közötti bácsi, erősen feldúlt lelki és szellemi állapotban - éppen kérdez, hogy mi a kurvaanyámat képzelek, hogy meglógok amikor nekimentem. Teljesen kultúrhangnemben válaszoltam, hogy én néztem, hogy történt-e valami de mivel senki nem szállt ki az autóból és látszólag nem mentem neki, ezért mentem tovább. Ő már szívrohamközeli állapotban üvöltözött, amikor mondtam, hogy nyugodjon lejjebb, mert ha meghal akkor nem lesz semmilyen kárrendezés. Kapkodta a levegőt már annyira ideges volt, de aztán rátértem, hogy akkor nézzük meg hol mentem neki.
A hátsó lökősön egy kurvanagy fekete folt... Tapogatom, semmi horpadás, semmi repedés, semmi deformáció.. Vakarom a fejem, mondom jó, akkor most nézzük meg az én autómat. Este egy fekete autón esélyes sérülést megtalálni, de bíztam abban, hogy sárga és azt csak észreveszem.. Hát nem, kb 5x végigsimogattuk az autónak a kérdéses oldalát de makulátlannak bizonyult, amikor rájöttem, hogy a gumicsikorgás lesz a kulcs (közben ő felhívta az éppen instant és este 7-8 között is azonnal ugrásra kész szerelő haverját, aki természetesen azonnal a helyszínre fog jönni és felméri a kárt.) meg is találtam a bal első gumin azt a "meghúzást" amit valószinűleg a hátsó lökhárítója levett a gumiról.
Közben megérkezett a haver, aki elég éleshangnemben kérdezte, hogy PROBLÉMAVAN!? Addigra a csávókánk már-már span lett és a végén még ő nyugtatta a joker-szerelőjét, hogy nem, nincs gond meg jófejvagyok... Egy 10-esből lerendeztük, nagyobb volt a füstje mint a lángja.
Ps.: A megértés nagykövete NEM EGY létező személy, ezalatt a nick alatt kb 7-en publikálunk (lásd itt - bocs nem reklámozni akarok, úgyse olvassa senki csak mi :D) ezt most csak így a Christon jellegű félkegyelműek kedvéért, aki helyettem lekandisznózta a kedves szerzőtársnőt, hiszen ő így parkol, ezért bárkit fikázhat helyettem is :( Pedig az eset óta odafigyelünk, hogy véletlenül se álljunk az Ő viacolorjára - ez nem vicc, tényleg nem állunk oda.
randomuser1 2009.11.13. 08:49:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.13. 08:52:58
krj 2009.11.13. 09:15:32
hbe 2009.11.13. 09:17:43
Én nem vettem észre, hogy a Fáy utcánál bármi is tiltaná a balra kanyarodást a Béke útról Újpest felől, a Béke tér felől meg szinte 100%, hogy nincs tiltva.
É2I 2009.11.13. 09:34:37
Ezek szerint van összehasonlítási alapod ;P
Még annyit, hogy a gombatermelő homokozótokból még nem nagyon kellene messzebb menned. Főleg nem autóval.
PitBuli 2009.11.13. 09:47:40
randomuser1 2009.11.13. 09:47:43
Sobrijóska 2009.11.13. 09:48:06
Egyébként meg ha nem dudált, nem szállt ki és nem mutogatott, akkor legfeljebb udvariasan követhet, hogy elnézést, talán mégis volt valami, nézzük már meg.
min 2009.11.13. 10:04:44
Marty Mcfly 2009.11.13. 10:10:20
:-)
laposmacska 2009.11.13. 10:13:30
SzZ 2009.11.13. 10:14:58
KarbatettKezűZoltán 2009.11.13. 10:20:38
AKKOR ALKALMATLAN VAGY GÉPjármŰ vezetésére!!!!
Max. szénásszekér...
Asszed, ha nyilvénoságra hozod azzal legitimálod saját magad átbaszását?
1 tonna feletti fém, műanyag, üveg tárgyak interakciójának van észlelhető hatása.
Aki ezt nem észleli az vagy hazudik vagy alkalmatlan.
Izlés szerint lehet választani...
igazi hős 2009.11.13. 10:32:11
A 40 éves bácsit nem veszem személyes sértésnek, te taknyos :-)
united skates 2009.11.13. 10:42:58
tehát nem te voltál, de te olyan jó szívű vagy, hogy kifizeted mások kárát, egyelek meg.
ha nem te voltál, tehát nem egyezhet a festék, akkor miért nem mentél bele a szakértő véleményezésbe?
;)
min 2009.11.13. 10:44:45
Sánta ez nagyon....
Marcellusca 2009.11.13. 10:45:32
Nénikéd a bácsi! :DDDD
Marcellusca 2009.11.13. 10:48:38
Te se nem akarjá' tanákoznyi velem! :D
min 2009.11.13. 10:49:56
tlantos 2009.11.13. 10:50:45
Marcellusca 2009.11.13. 10:51:59
Marcellusca 2009.11.13. 10:55:26
Mert egyszer csak meggondolja magát és úgy dönt, hogy: "Akkor, talán mehetnék mostmár hosszában is az úton!" :D
united skates 2009.11.13. 10:59:24
i44.tinypic.com/2ppcu1l.jpg
PitBuli 2009.11.13. 11:00:14
manbearpig. 2009.11.13. 11:01:33
Amúgy egyszer a 30-as buszt láttam "cserbenhagyni", ahogy a Mildenberger utcáról fordul ki a Baross utcára. Ugye csuklós, és ahogy kanyarodik a hátulja kaszál mindenfele és pont kanyarodott egy Peugeot Partner a Mildenberger-re, szegény ahogy látta közeledni a busz hátsóját megpróbált gyorsan hátratolatni, de nem sikerült neki. A buszsofőr meg észre se vette. De nem lett nagy gáz, kicsit behorpadt a lököse, nem ment a busz után. Amúgy ott már 3x történt ilyen az orrom előtt :D
Marcellusca 2009.11.13. 11:05:15
Hogyha elb@szod, kezdheted előlről! :D
caprine76 2009.11.13. 11:11:07
Honnan tudok letölteni egészben Top Gear műsorokat? Összes sorozat érdekelne.
Előre is köszönöm a segítséget.
aachi2 2009.11.13. 11:15:05
Marty Mcfly 2009.11.13. 11:22:28
FOCK OFF
united skates 2009.11.13. 11:31:29
isohunt.com/torrents/?ihq=top+gear
RaveAcE 2009.11.13. 11:31:41
@aachi2:
Ja valszeg. Nem tudom 10-ből mit és hogyan fog rajta javítani. Sem a csere, sem a festés nem fér bele.
labi 2009.11.13. 11:54:36
Mint 35-40 közötti nyugodt hangon közlöm hogy bekaphatod. :)
Labi bácsi
hemu 2009.11.13. 12:02:50
Na nem mintha ez lenne a stílusom, de ha Te ezt nem tudod értelmezni:
"meg is találtam a bal első gumin azt a "meghúzást" amit valószinűleg a hátsó lökhárítója levett a gumiról."
Ezzel szemben:
"fém, műanyag, üveg"
A karba tett kéz helyett a szemüveged keresgéld...
isti77 2009.11.13. 12:29:50
Te meg akartad kerülni, és már mögötte voltál, amikor ő hátragurult, nem? Egyébként meg az adott helyzetben egyikőtöknek sem volt elsőbbsége a másikkal szemben. Tudtommal a KRESZ-ben ez nincs leírva, de nem a hátrafelé "indulónak" kellene ilyenkor figyelnie, hogy mehet-e? Már csak azért is, mert a közlekedésben általában az "alapértelmezett" irány az előre, nem? Főleg úgy, hogy te indultál el először, amikor ő még mozdulatlan volt.
De mint tudjuk, annak van igaza, aki határozottabb. Én biztos nem ismertem volna el a felelősségemet (de csak ha nem értettem félre a szitut).
Jó, hogy nem került sor verekedésre, még feljelentett volna, hogy az orroddal öklön vágtad.
Marty Mcfly 2009.11.13. 12:41:56
egyetértek. vhogy ez lehet a helyzet, igen...
Ejoy 2009.11.13. 12:44:56
Anyám állt ki egy bevásárló központban a parkolóból, neki háttal egy másik. A faszi hasonlóan mint nekem, bele ment az oldalába. Innen tisztán látszik, hogy anyám már épp állt, egyenesbe akarta hozni az autót, mikor belementek, tehát a faszi volt a hibás. A manus el akarta bagatelizálni a dolgot, sőt, anyámat vádolta meg, hogy Ő volt a hibás, ismerje el. Ő felhívott, kértem azonnal hívjon rendőrt, még a faszinak állt feljebb. Természetesen a manus volt a hibás.
Ha szemmel látható sérülés van, és nem tudunk megegyezni, mindíg hívjatok rendőrt, mert megéri!
csak john 2009.11.13. 13:09:13
A cserbenhagyások érdekesek. Egy rokonom (ő már valóban bácsi) parkolás közben nekiment egy másik kocsinak. Kiszált, megnézte. Ott áldogált egy tanú, szólt neki, hogy leparkol két autóval odébb egy nagyobb helyre (közben szabadult fel). Leparkolt, majd rosszul lett. Szólt a tanúnak és elment egy közeli mosdóba. Pár perc múlva visszaért, sehol senki. Se károsult, se tanú. Mivel megvolt a károsult rendszáma, gondolta másnap munkaidőben utánanéz, hogy ki volt az, és rendezik a dolgot. Amikor hazaért, a yard már ott várta és vitték is magukkal cserbenhagyasárt.
Reggie 2009.11.13. 13:09:22
Egu 2009.11.13. 13:22:08
1. hátragurul, miközben előre menne
2. mifaszért kell az oldaladdal a seggébe állni? Talán csak nem a pesti dugóban szokásos "beférek én még oda, mit nekem a 10cm különbség" hozzáállás? Büntetni kellene. Az ilyen gyökerek miatt szokott összeállni a forgalom, aztán meg senki se jobbra, se balra.
3. a csikorgás feltűnt. Akkor miből tartott volna megállni és meggyőződni? Gondolom, azért az feltűnt, hogy igen közel voltatok.
4. a szituáció, amit leírátl tipikus: ha kicsit is ésszel vezetnél, akkor látnod kellett volna, hogy csak heringózban fogtok elférni. Akkor mi a francért kell mégis bekanyarodni? Miért nem lehet megállni ott, ahol még biztonságos???
5. 35-40 éves bácsi??? Baszki, elmúltál már 17 egyáltalán? Honnan van jogosítványod? Vagy csak annyira nem szoktál emberek között lenni, hogy még az osztálytársaidat is magáztad?
Szánalmas...
Marcellusca 2009.11.13. 13:39:40
csak john 2009.11.13. 13:45:22
caprine76 2009.11.13. 13:48:27
caprine76 2009.11.13. 13:49:14
Marty Mcfly 2009.11.13. 13:53:06
:-)
krj 2009.11.13. 13:56:25
ne egyél meg, kérlek szépen. edd meg inkább anyut.
krj 2009.11.13. 14:02:15
Bladika 2009.11.13. 14:13:24
Ezért kéne elvenni a jogsiját? Én pedig szeretném, ha csak ilyenek lennének az utakon. Nem tudom, hogy feltűnt e, de a károkozó minden további nélkül elismerte, hogy ő a hibás, holott nyugodtan letagadhatta volna (az emberek kb 90% rögtön ezt is tette volna) és itt sem azt bizonygatta, hogy nem ő hibás!
egyittlakó (törölt) 2009.11.13. 14:15:51
csak john 2009.11.13. 14:22:07
Marcellusca 2009.11.13. 14:40:38
Most már csak azt kellene megtudni, hogy hány éves a posztoló. :)
csak john 2009.11.13. 14:56:18
Mindenki annyi idős, amennyinek érzi magát!
Én egy rigolyás vénember vagyok, de sosem fogok felnőni! :D
Secnir 2009.11.13. 16:54:55
magánjellegű közlemény következik:
"bácsi az anyád picsája! most ktéhónapos a kisfiam. köszönöm!"
A megértés nagykövete 2009.11.13. 17:11:14
Marcellusca 2009.11.13. 18:35:06
Agresszív köcsög - meglehet. :D
misitcom 2009.11.13. 18:53:33
sreetfighter 2009.11.13. 19:35:59
Vinnyogtok mint a fürdős kurva! Én kiröhögöm és kész.
Vagy úgy is nézek ki mint egy bácsi? Akkor bocs!
nanogyo 2009.11.13. 19:52:35
És mit gondolsz a "néni" megszólításra mi történne?
:)))))))))))))))))))))))))))))))
autosave 2009.11.13. 20:39:55
namost ezek szerint nem te vagy a hibás! ha hátragurul és azért megy neked akkor ő a hibás. egy centit sem mehet hátra... szar ügy, meg ez van, de nincs olyan szabály, hogy milyen messze kéne kerülni bárkit is.
Szilizoli 2009.11.13. 20:52:04
Spikk 2009.11.13. 21:13:23
Alapból a definíció (akkor is tudj megállni, ha hirtelen fékez) alapján ugye azt mondanánk, hogy 0 km/h sebességnél pont 0 m a megfelelő. (A 0 az pont meg is felel egyébként, mert akkor nem tud visszagurulni, de az más tészta.) Ellenben ha pl. emelkedőn kell a sornak indulni lámpánál, simán vissza "szokás" gurulni picit, mert kis emelkedőnél nem kézifékezel és amikor gázt adnál, előtte a fékről leveszed a lábad, nagyobbnál meg behúzod a kéziféket, de esetleg nem megy annyira jól.
Persze egyiket is, másikat is el lehet kerülni, de azért a 100%-os teljesítéshez kell némi rutin is.
nanogyo 2009.11.13. 21:38:32
Nemtom, ez kinek mennyit jelent, de az tuti, hogy hegyvidéki (na jó: dombvidéki) tájainkon szinte senki nem képes rá. :( Napi tapasztalat. Jómagam tapasztalati alapon mindig hagyok helyet az előttem lévőnek, hogy "picit" visszagurulhasson - és szinte mindig vissza is fog! :) Max akkor tévedek, ha nem néztem ki az autóból az automata váltót... :))) Mondjuk azon is lehet látni, ha rendesen meg tudtad nézni, h leteszi a fenekét - de időnként én is elbambulhatok, nem?
Persze ez (mármint a visszagurulás) nem típusfüggő. Vagyis de. Sofőrtípusé. :)))
Spikk 2009.11.13. 23:01:48
Ha nem esne le, hogy miről van szó, csak szólj.</OFF>
Ez egy ingoványos talaj, mert esete válogatja, olyan igazi ide vágó szabály meg nincs.
Nyilván nem kell arra készülni, hogy az előttünk haladó hátramenetbe teszi 1-es helyett és kövérgázzal megindul, de arra érdemes számítani, hogy aki előttünk áll, valamennyit vissza fog gurulni. Minél meredekebb, annál többet, de pontosat nehéz lenne mondani.
Vannak, akik nem rég szereztek jogsit, nem kell magyarázni, hogy annyi vezetéssel nem várható el, hogy minden tökéletesen menjen. Erről lehetne külön vitát nyitni.
A másik, hogy nem tekinthetjük ideálisnak a járművezetők állapotát sem. Lehet, hogy amikor reggel mégy dolgozni, olyan áll előtted, aki egész éjjel dolgozott és most hazafelé tart. Könnyen lehet, hogy többet gurul vissza, mint amennyit este sikerült volna, odafelé menet.
Szóval ha kicsit gondolkodunk azon, hogy a másik miért is csinál, vagy nem csinál ezt vagy azt, akkor meglepő módon elég sok esetben lehet találni logikus, sőt, akár elfogadható magyarázatot.
Én ezek miatt nem állok túl közel. (Vagy ha mégis, akkor meg nagyon, hogy ha vissza is gurul, ne tudjon lendületbe jönni. Kivétel a nagy és nehéz járgány, ott fokozottan lemaradok. Kezdő koromban teljesen vízszintes úton visszagurult rám egy Ikarusz vagy 5-10 centiről, ez is indulás előtti pillanat volt. Semmi komoly nem történt, a motorháztetőt felpúposította, de visszarúgta magát.)
csín dressz nőz 2009.11.14. 08:38:50
Blindmouse 2009.11.14. 21:09:21
holnaptól add le a közlekedési útvonaladat előre... csak hogy tudjuk hova érdemes menni zsebbe lehúzni ilyenért :D