A megértés nagykövete ismét hallat magáról, ezúttal egy ismerőse kálváriáját meséli el először csak füstölve leálló, majd javítás utáni próbaúton teljesen elhalálkozó autójáról.
Márkaszerviz, mi, mazdmeg?
A fenti mondatot természetesen nem azért írtam így, mert kulturálatlan taplóparaszt vagyok, hanem azért, hogy némileg hajazzon az AGRO c. nemzeti műremekünk egyik esszenciális mondatára, melyet Balogh Tibi oly beleéléssel mond a gyorsétterem autósbüféjében. Kb ez a szösszenet fogalmazódott meg azon eszmefuttatás közben, ami a kedves kolléga reggeli arckifejezéséből indult.
A történet nem ma kezdődött, hanem már lassan másfél hónapja amikor a emberünk az egyik nap éppen közlekedett be a munkahelyére a gyönyörű ezüstmetál 2 éves 10 hónapos Ford Focus C-MAX 2.0TDCi-Ghia kis családi csodájával, amikor rántott egyet alatta a szerkezet és tömény fekete füst meg egy pukkanás kíséretében elerőtlenedett a cucc. Volt annyi lélekjelenléte, hogy azonnal megállt a Fogarasi út kellős közepén és letolta az autót, majd később gondosan elvontattatta a kijelölt márkaszervizbe, hiszen az autónak ott van a legjobb helye.
Egy fél nap sem telt bele, már csörgették is, hogy bizony a turbócsöve durrant szét nem mindennapi módon és azonnal eszközöltek az autón egy 140.000 körüli javítást (az összeg lehet, hogy nem pont ennyi volt, hanem több - de valami ilyesmire emlékszem) és biztosították róla, hogy az autó tökéletesen működik, csupán az a fránya turbócső volt ilyen dzsunka termék és nem bírta az igénybevételt. Kollégánknak sem kellett több, azonnal pattant a Fordos fórumokra, hogy utánanézzen mennyire hihető a történet és valóban megnyugtatóan hatott a feldúlt lelki világára, hogy szinte minden második C-MAX-al kapcsolatos bejegyzés repedt turbócsövekről és fekete füstfelhőkről szólt.
Elégedetten dőlt hátra és fizette ki a szervízdíjat azzal a tudattal, hogy nincs nagy probléma és rőzsedalokkal a lelkében indult el az autójáért, amit még aznap meg is kapott. Az azt követő hétvégén hosszabb útra indult családostul, mindent bezsuppoltak a járműbe és indultak a nagy ismeretlennek, amely egészen távolinak tűnt egy másfél óra autózgatás után, amikor a motor megint látványosan elgyengült, füst most nem volt, de hörgött a gépezet nagyon már-már földöntúli hangokat produkálva. Egy U kanyarral fordultak is meg 120 km után és olyan családiasan csapkodva-káromkodva hazamentek 1500-as fordulaton.
Természetesen ismét szervizbe került az autó azzal az utasítással, hogy most már azért szeretnénk ha működne is, ezt a szervizesek nagyon komolyan vehették mert írd és mondd 3 hétig nulla információáramlás volt a szerviz és a tulajdonos között, beszélni azért beszéltek, de az autóról semmit nem lehetett tudni, mindig csak ilyen fél-információk jöttek, hogy lehet, hogy ez rossz - lehet, hogy az rossz.. Aztán a hosszú várakozás meghozta gyümölcsét, egyszer csak (tegnap) csörrent a telefon, hogy lehet menni az autóért.
A kolléga már nem hitt a csodákban és mondta a szervizes gyereknek, hogy amíg odaér, addig járjon egy nagyon az autóval, mert legutóbb is ~100km alatt jöttek ki a hibái, kicsit lépegessen oda neki, ő mégis csak autószerelő, hamarabb észre fogja venni, ha esetleg nem működik valami. Becsületes emberről lévén szó, a kedves szerelő úr azonnal teljesítette is a kérést.
A végeredmény sokkal meglepőbbre sikeredett, mint azt elsőre gondolnánk. Az autó a próbaúton kigyulladt és teljesen kiégett, természetesen senki nem állt meg segíteni, pedig akár egy kézi tűzoltókészülékkel is megfékezhető lett volna az alap-tűz. A szerelő a telefonban kb beszélni nem tudott, annyira sokkos állapotba került, az autó akadályozta egy darbig az m0-ás amúgy cinikus és érdektelen forgalmát, majd eltrailereződött onnan.
Jelenleg patthelyzet ígérkezik: a szerviz természetesen vállalta a kártalanítást, de a mikéntjét még nem közölték. A fejleményekről igény szerint írunk még nektek postot.
Update: Mire kikerült a poszt, addigra folytatása, sőt, pozitív végeredménye lett a történetnek, riszpekt minden ilyen márkaszerviznek!
Az utolsó 100 komment: