Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Levillogtam, revansot vett

2009.11.30. 13:24 :: SilentSound

Biztos nem Norbert volt az első, aki rávillogott a belső sávban poroszkáló autósra, de pont akkor ér ott szakadhatott el a cérna, meg levélírónk le sem tudta szakítani magáról előzés után újonnan szerzett ellenségét.

Rövid de annál idegesítőbb sztorival szeretnék életemben először blogolni nálatok. A történet a következő: 2009 November 19-én az esti órákban történt az eset. A sztori előzménye az hogy meg volt beszélve ismerősömékkel hogy kimegyünk értük falura. A ködre való tekintettel, feltankoltam a kocsit nehogy leragadjunk a puszta közepén.

Elindultam hát kis utamra egy barátommal a jobb egyen hogy ő is pásztázza az út szélét a kis kiruccanásunk során (kb. 50-100 méteres látótáv volt külterületen). De nem is ez a lényeg. A faluba vezető út a város másik végéből szerteágazó kereszteződésből indul. Így át kellett menni a városon. Na itt kezdődtek a bajok.

A város nem egészen 1/3-a 2x2 sávos, mivel én szerettem volna haladni a belsőben mentem, a megengedett sebességgel (itt jelzem hogy városon belül teljesen normális látótáv volt), de a belső sávban egy régi kombi Astra (azt hiszem F Astra) aki, vagy a viselkedéséből ítélve AMI szépen araszolgatott a belső sávban kb. 30-cal. Jobbról előzni nem akartam mert felénk sokaknál nem szokás az index használata kanyarodáskor.

Így elsőre 2-3-4 kicsi villantással jeleztem hogy kihúzódhatna ha nem siet. Ezt kétszer eljátszottam, hiába, utána rászántam magam hogy a fene essen belém :) , rendőr nem látja, én haladni akarok. Mit ad Isten kifogunk egy piros lámpát, Astra be mögém és onnantól kezdve úgy 1-2km-en keresztül folyamatosan villogott mögöttem. Pedig akkor már nem 50-el mentem mert le akartam hagyni, haggyon már békén alapon.

Ami vicces a történetben az az hogy jobbra tarts van Magyarországon, de sokak szerint középen tarts van ezek szerint. A delikvens szerintem nem is gondolkodott rajta hogy miért is villogok neki, de ő mint a majom elkezdett utánozni kb. 10szer olyan idegesítő módon. Pedig előtte nem is sietett...

162 komment

Címkék: közlekedés autó hülye lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

autosave 2009.11.30. 17:19:02

@zolika78: "Mikor tudatosul végre a magyar autósok fejében az, hogy levillogni a másikat nem csak orbitális bunkóság, hanem a kresz megszegése is. Ugyanis a kresz kimondja, hogy távolsági fényszórót lakott területen belül használni tilos, lakott területen kívül pedig csak akkor lehet használni, ha az nem zavarja a többi autóst. A villogás márpedig elég zavaró..."

Fényjelzést szabad adni mindenhol. A villogás pedig nem a rábaszom a fényszórót fél percre kategória!

Lipi1945 2009.11.30. 17:20:53

Ezt amit @Egu: ír, hogy a külsőben elhaladhatok ótópályán is, ez működik? Tehát a rendőr nem basz meg érte?

Mert én eleve a külsőben szoktam menni, aztán ha valaki benn kóricál akkor csak lassítok és óvatosan elmegyek mellette.

Vagy ez úgy szabályos, hogy megyek a külsőben, meglátom a tötyögőt a belsőben és akkor be kell mennem a belsőbe és levillogni?

Az is érdekes, hogy mindig mindenki a belsőben megy és éri utól az üres pályán a belsőben tötymörgőket. Aztán pampognak, hogy jobbratartás, miközben ők se a szélsőben mentek egészen addig. Úgy érzem ez valami presztízsnek számít a belsőben menni.

MatseQ 2009.11.30. 17:24:43

@Lipi1945:
Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a különböző forgalmi sávokon haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek. Így az ottópályán kirakott "jobbról előzni tilos" plakátok értelmetlenek.

instant legenda 2009.11.30. 17:28:35

Tehát, ahelyett hogy szép nyugodtan elmentél volna mellette, elkezdted kisütni a szemét, majd gyáva módon menekültél, és ezek után még itt nyáladzol.

Frankó gyerek vagy.

sas70 2009.11.30. 17:30:57

Na ez a közlekedési kultúra nálunk, remek! Két bunkó találkozik és nem az a lényeg, hogy hogyan tudják egymás haladását segíteni, hanem az, hogy kinek van igaza.
Ha a belső sávban megyek és nem akarok balra kanyarodni, látom, hogy egy gyorsabb autó jön, akkor kihúzódok a külsőbe és elengedem. Ha előttem a belsőben lassan megy egy autó a városban, akkor feltételezem, hogy balra akar kanyarodni és nem villogok, hanem jobbról megelőzöm.
Ha balról akar valaki a párhuzamos közlekedésű útra kanyarodni, akkor kihúzódok a külső sávba, hogy kanyarodhasson. Autópályán a felhajtónál meg a belsőbe megyek, hogy a pályára könyebben feljöhessenek. Nem KRESZ, apró figyelem, amivel mindenki könyebben közlekedhet. Ilyen egyszerű lenne, nem?
Egyet kéne kurvára megjegyezni, amit nekem az oktatóm tanított:
"A tepsiben mindegy, hogy neked volt-e elsőbbséged, vagy igazad! A temetők teli vannak olyan halottakkal, akinek ráírhatnánk a koporsójára, hogy tudta a KRESZT!"

Marcellusca 2009.11.30. 17:33:48

Én meg vasárnap SZEMBE villogtam egy idiótát.
Hmvhely felől mentem a 451-esen (ha jól tudom a számát) és Szentes előtt, az elkerülőre kanyarodtam volna rá. Bár bent voltam a (balra) kanyarodó sávban, folyamatos irányjelzéssel, mikor a szemből jövőre hátulról rávillog a mögötte jövő, majd záróvonalon keresztül (irányjelzés nélkül) kivág, közvetlen velem szembe, az én sávomba.
Kapott némi villogást, mire szépen visszahúzódott a "helyére", a másik mögé.

Egu 2009.11.30. 17:34:11

@GSX-R: cimbora, ezt nagyon rosszul tudod. Ugyanis pár éve hozták módosították a KRESZ--ben és igenis megteheted. Viszont jobbra kell tartani, csak indokolt esetben lehet ettől eltekinteni (ami lakott területen elvileg sokkal gyakrabban fordulhat elő, ezért lehet jobbról is előzni)...
Szóval jár az 1-es, csak nem nekem.

Marcellusca 2009.11.30. 17:35:20

@Marcellusca: Ja, még annyi hozzá tartozik a sztorihoz, hogy ha nem fékezek elég erőteljesen, akkor megvan a frontális csatt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.30. 17:38:05

@Egu: De szerintem rövid szakaszon többször tilos sávot váltani csak a gyorsabb előrejutás érdekében továbbra is. Vagy ezen is módosítottak?

Miliko Enoki 2009.11.30. 17:38:16

Én a ködlámpásokat szeretem.... derült éjszakákon:)

Cuburka 2009.11.30. 17:41:17

Örülj, hogy nem vágott pofán.
Kerüld ki ha zavar.

De a "két hülye" találó. Egyformán.

2009.11.30. 17:42:11

@Egu: "pár éve" Ilyen öreg lennék? :)) Mikor?

@Marcellusca: Én is villogtam szembe egy-két elvetemülted mikor az én sávomba nekiálltak sort előzni... Azt hittem hogy mikor meglátnak visszatakarodnak,aztán mikor elkezdtem villogni,és tudatosult bennük hogy 140-el közeledem,igen erőteljes fékezés mellett visszatakarodtak a sorba. :) (kb. 3-an voltak,és egy 30-as csoportot előztek -lejtőn- így mindannyiuk szemmel kísérhette azt hogy jövök,de leszarták.)

Egu 2009.11.30. 17:42:58

@Lipi1945: a rendőr nem baszhat meg érte, tekintettel hogy ha a másik szabályosan jobbra tartott volna, akkor te szabályosan megelőzhetted volna. Természetesen nem ész nélkül, padlógázzal, villogva-dudálva, hanem megfelelő körültekintés mellett, a lehető legbiztonságosabb keretek között, mivel alapvetően nem a KRESZ által leírt forgalmi helyzetet oldassz éppen meg (értsd te sem vagy teljesen szabályos, de a más szabálytalanságából adódó helyzet megoldása érdekében kellő figyelem mellett el lehet térni a KRESZ előírásaitól - pl egy járdáról lelépő gyalogost sem ütsz el csak azért, mert záróvonalat nem lépünk át).

Egu 2009.11.30. 17:44:31

@GSX-R: úgy 6-8 éve lett hivatalos asszem. A pontos évet nem tudom és jogi hivatkozásokat sem fogok most túrkálni.

Parajpuding 2009.11.30. 17:47:42

Szerzőkem: akkor most megtudtad, hogy milyen idegesítő és paraszt dolog levillogni mást. Hasonló tudatlan--primitív-tahó dolog indexet nem használni, büntetőfékezni és lassítás helyett ráfeküdni a kürtre. Mert ezeket szerintem ugyanúgy gyakorlod, mint a levillogást. Ez a fenti jelzőkkel illetett, vezetni nem tudó sofőrök jellemzője.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.11.30. 17:51:09

Baszki, legyen stlusod. Aprókat nem villogunk. Aprókat kisatók villognak, olyanba meg nem ülünk. A levillogást így kell csinálni:

1. A megtámadott autós mögé nagy sebességgel kell odaérni.

2. A fékezéssel egyidőben rá kell tenyerelni a fénykürtre, úgy, hogy a halogénizzó ráégesse az alőttünk haladó kocsi vezetőjének mellkasröntgenképét a kormányra.

(Amikor belenéz a tükörbe, azt látja, hogy egy gecinagy hűtőrács majdnem megállt a seggében, de azt is szarul, mert vakít a tükrében a fényszóród. Erre mindenki lemenekül.)

3. Amikor elmész a másik autó mellett, szájpantomimozni kell, úgy, hogy a "köcsög" és a "anyádat bazdmeg" szavak jól leolvashatók legyenek a szádról.

4. Ha gyorsan mész, és ő villog mögötted, a satu fék és tükörbe kurvaanyázás alap.

Egyszerűen nem értem, hogy vasárnapi autósok hogyan engedhetnek meg maguknak stílustalan, beszari levillogásokat.

Egu 2009.11.30. 17:51:48

@SilentSound: Nem, csak ez nem a jobbról előzés, hanem az egyszerre több sáv váltására vonatkozik. Azért lakott területen ahhoz, hogy tényleg "rövid távon" előzz valakit, bizony jelentős sebességkülönbség kell, ami annyit tesz, hogy gyorshajtassz. Mert mondjuk
a 40 km/h (11,1 m/s) és 60 km/h (16,7 m/s) sebességkülönbség esetén egy "gyors előzéshez is ki kell autózni >20m különbséget -különben vagy az orrát viszed vagy a seggét-, ami alsó hangon is 4 mp, közel 80m reakcióidő meg minden nélkül. És akkor már túllépted a sebességhatárt - vagy a másik cammog indokolatlanul lassan...:)))

2009.11.30. 17:53:00

@Egy Kereskedő: Az autópálya más tészta. Tekintve, hogy a KRESZ-t ismerő emberek általában visszatérnek a külső sávba előzés után, ha te ott előzöl meg valakit 130 felett, akkor abból könnyen lehet baj, tekintve, hogy joggal nem számítanak rád ott.

Egu 2009.11.30. 17:54:48

@SilentSound: ja és még valami. A gyorsabb előrehaladás miatt a kialakult párhuzamos közlekedésben tilos többször sávot váltani. Azaz, ha minden sávban egyenletes sebességgel halad a sor.

hamisnero 2009.11.30. 18:00:42

ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. a másikat lehet az b..ta fel, hogy teljesen feleslegesen kötözködsz vele. én is utánad mentem volna, ha már egyszer vezetni nem tanulsz meg, csak hőbörögni.

Manyizga (törölt) 2009.11.30. 18:05:41

Annyi történt, hogy először a posztoló levillogta a Astra-t, aztán miután megelőzte, az Astra villogta le, mert ő akart gyorsabban haladni (ezt jelezte), de a posztoló még gyorsított is ("Pedig akkor már nem 50-el mentem mert le akartam hagyni, haggyon már békén alapon.") tehát 100%-ban a posztoló a hülye szabálytalan.
Ennyi.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.30. 18:13:51

Hát, ez az az eset, ahol sajna az elmélet meg a gyakorlat teljesen különbözik nálunk.

Elméletben az lenne a normális megoldása a leírt helyzetnek, hogy a posztoló villant kettőt, az Astrás lehúzódik és hagyja elmenni a posztolót. (Addig, amig a posztoló nem érte utol az Astrást, mindketten szabályosan haladtak a belső sávban Aki a jobbratartással jön, az olvassa újra a KRESZ-könyvet a lakott területen párhuzamos úton való közlekedés szabályairól!)

A gyakorlatban viszont sajna teljesen felesleges ilyesmivel próbálkozni. Ha az elől menő ismeri a KRESZt és normális is, már akkor kimegy a külsőbe, ha látja hátulról közeledni a másikat. A többi meg csak felkapja a vizet, ha villogtatsz rá.

Ki kell menni jobbra és el kell mellette menni, oszt' annyi. Óvatosan kell csinálni és akkor nem lesz belőle baj. (Azon lehetne szőrszálhasogatni, hogy a sávváltás után mennyi ideig kell a külsőben haladnod a delikvens mögött, hogy az már folyamatosan a külsőben haladásnak minősüljön, ne pedig előzésnek, de szerintem nem ez a lényeg, hanem az elővigyázatosság...)

Felesleges nevelni a bunkókat, mert úgyse hagyják. Amíg a rendőrség nem teszi ezt meg helyettünk, addig nekünk se fog sikerülni.

Persze ha posztokat akarunk ide beküldeni, az más... ;-)

s.p. 2009.11.30. 18:14:14

"hogy kimegyünk értük falura."
Már itt sejtettem, hogy jó lesz! :)
Van 52 tök üres sáv és neki áll izmozni a másikkal. Áááááá!
Mivel mentél öreg, tuning Samarával? :D

Marcellusca 2009.11.30. 18:14:53

@GSX-R: Az volt a szerencsém/szerencsénk, hogy már eleve lassítottam, mert a kanyarodásra készültem.
Meg mégiscsak vót ottan egy 60-as táblicsku is. :D

Marcellusca 2009.11.30. 18:19:54

@promontor: Igazad van, annyi kiegészítéssel:
"Elméletben az lenne a normális megoldása a leírt helyzetnek, hogy" - az astrás nem megy a belsőben, ha tök üres a külső sáv. Eleve a külsőben pirickázik, hamár annyira ráérős. És így nincs semmilyen necces helyzet, nem tart fel senkit sem.

A többiben tök igazad van.

autosave 2009.11.30. 18:37:56

@RAMBO: mennyire igazad van :D

de azért módosítanám ennyivel:

"2. A fékezéssel egyidőben rá kell tenyerelni a fénykürtre, úgy, hogy a halogénizzó ráégesse az alőttünk haladó kocsi vezetőjének mellkasröntgenképét a kormányra."

fékezés előtt egy kevéssel már kell villogni mert akkor látja a száguldást is mögötte nem csak azt, hogy valaki kicsit gyorsabban jön és villog... mert eszébe nem jut, hogy mekkora tempóról fékezhetett le, aki épp villog mögötte. :D

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2009.11.30. 18:41:41

Maximálisan jár a schünszarás a villogóknak. Részemről legalábbis. Épp a tegnap küldtem a halál faszára egy barmot emiatt. NEM VILLOGUNK, ÉR0VTE??

autosave 2009.11.30. 18:42:40

Silent: "De szerintem rövid szakaszon többször tilos sávot váltani csak a gyorsabb előrejutás érdekében továbbra is. Vagy ezen is módosítottak?"

Szerintem csak ennyi volt és van is még: "Párhuzamos közlekedés
36. § (5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni."

Szóval ha nincsenek összefüggő sorok, lehet sokszor...

autosave 2009.11.30. 18:43:52

@promontor: "Elméletben az lenne a normális megoldása a leírt helyzetnek, hogy a posztoló villant kettőt, az Astrás lehúzódik és hagyja elmenni a posztolót."

Szerintem pedig az lenne a normális, hogy mikor a postolónak eszébe juthatna egyátalán a villogás, addigra már éppen le is húzódott magától az Astrás...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 18:45:59

ejszaka
vagy legalabbis kodben
megy egy seggfej utan a belsoben mikor a kulso az ures?
es meg villogsz is
anyam..
a jobbasv itt pl ezerszerjobb mert nem kell megvarni a balra kanyarodokat
az OK hogy hulye vagy KRESZ-hez de, hogy meg propagalod is???

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.30. 19:05:08

@autosave: @Marcellusca: Igen, ezek is normális megoldások lennének. Sőt, alegnormálisabb az lett volna, hogy mindketten eleve a külsőben mennek, majd a posztoló szépen a belsőben megelőzi az Astrát, majd visszatér a külsőbe.

De önmagában az még belefér nálam a normalitásba, hogy valaki a belsőben megy, sőt, még az is, ha egy pillanatra elbambul és nem veszi észre a mögötte jövőt. (Ha normálisnak tekintjük azt, hogy néha tévedhetünk, ugyebár...)

Azaz az Astrás bunkósága szvsz ott kezdődik, hogy nem húzódott le a villogásra (aztán persze folytatódott az "üldözéssel"...)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.30. 19:07:25

Szerintem adjuk be Alkotmánybíróságra beadványban, hogy a villogás alkotmány ellenes! :)

Majd ott eldöntik, hogy jogos-e vagy sem!

:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 19:09:19

@promontor:
de ha varosban van ures sav
legyen az jobb kozepsp vagy belso
mit kell villogni, at kell menni abba a savba es jonapot
autopalyan mas a helyzet

sreetfighter 2009.11.30. 19:23:04

@hagyma:
Arra mit szolsz amikor valaki a szentendrein (70 a megengedett) a belső sávban megy 50-el és nem tudod megelőzni jobbról mert mindenki gyorsabb és nem férsz be közéjük?
Én az ilyet eltaposnám, ha lehetne, mert a villogás már kevés.

apócka 2009.11.30. 19:27:32

Hülyék találkozásából csak ez sülhetett ki. A posztoló inkább művelődjön és olvasson, mint hogy hasonló baromságokkal kedveskedjen itt nekünk. Elnézve förmedvényét, alapos lemaradásban van...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 19:27:47

@sreetfighter: en nem szolok semmit
de itt nem errol volt szo
tok ures 2 savos uton a balfk nem tudta, hogy siman elmehet mellette jobbrol
en sem rajongok a a belso savban setakocsikazasert
de, foleg tt , megesik, valamit keres es az balra van, mekit, mittudomen
/ps. lehet menne O 50-el a kulsoben de nem fer be:)/

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.30. 19:35:22

@sreetfighter:

"Arra mit szolsz amikor valaki a szentendrein (70 a megengedett) a belső sávban megy 50-el és nem tudod megelőzni jobbról mert mindenki gyorsabb és nem férsz be közéjük?"

Jajj aztat de szeressem. A Hungárián is benn araszol hosszú platós utánfutós teherautó mellett, ami előtt reptérnyi hely. Az istennek sem hajlandó a teherautó elé besorolni. Képes felvenni a teher kemény 45-ös tempóját, de a segge alatt ott a 140 lovas himihumi, tuningolt szar. Az ilyenre mondom azt, hogy lehet, hogy az autóhoz ért, de közlekedni azt nem tud vele. Tudom a terhes hörcsögét szállítja, vagy a vasárnapi húslevest, amire vigyázni kell, nehogy kilötyögjön... :)))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.30. 19:37:32

Amúgy eredetileg azért volt vala veszélyes jobbról elhaladni a jobbra eső forgalmi sávban, mert egy időben nem kevés baleset volt belőle.

Tibike15 2009.11.30. 19:43:53

a posztoló emberére akadt, most meg itt sír az interneten

BKV reszelő 2009.11.30. 19:55:18

@dinyus: De hát nem is vette rossznéven, csak örömmel alkalmazta ő is. A postoló viszont suttyó, mert ő zokon vette, amit az írása is mutat. :)

Ez HAT! · http://www.ezhat.hu 2009.11.30. 19:58:18

Ami még gyönyörű, amikor az M7-esen remek 3 sávos út, és a középsőben araszol az úrvezető, minek is menne le, amikor a szélső meg tök üres...
Apámat egyszer gyerekkoromban elkapta a rendőr, mert a belsőben ment, ez hatna talán most is.
Aki nem tud vezetni, nem muszáj kocsiba ülni, mert sztem ezek a "sofőrök" egyszerűen nem tudnak sávot váltani, ezért a tutiban maradnak

fbal 2009.11.30. 20:04:32

Valaki magyarázza már el mi a lószart jelent ez?
"Elindultam hát kis utamra egy barátommal a jobb egyen hogy ő is pásztázza az út szélét."
Mi a lófasz az a jobb egyen?

Egu 2009.11.30. 20:05:15

@Ez HAT!: nade ezeknek még senki nem mondta, hogy az autópálya belső sávja mindig elfogy egyszer? Miért nem a külsőbe sorol tutiba? Onnan nyílik minden kijáró! :DDDDD

2009.11.30. 20:07:22

Ha mar savokrol van szo...
Szegeden sokszor latom ezt, a hogy is mondjam, "birka-effektust". Annyit tesz, hogy lampanal abba a sorba allnak, ahova a tobbseg! Es az a vicces, hogy van amikor a megszuno savban allnak 15-en, a masikban meg 2-en. Pedig a legtobben (edesanyam is:)) oda szeret allni, ahonnan nem kell savot valtani, csak totyogni elore. Ma ugy tunt, hogy helyre allt a vilag rendje, ugyanis a megszuno savban velem egyutt alltunk 3-an, a masikban meg tulzas nelkul 5-6x annyian. Az emberek felnek savot valtani, vagy egyszeruen csak szeretik kovetni a "tomeget", mert ugy nem kell annyit gondolkodni? Nem ertem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 20:11:45

@fbal:
hat a jobb egyen
a bal dogoljon ehen

mer' az se semmi hogy a kod miatt feltankoltam a kocsit
>>>>>>>>>>:)

Egu 2009.11.30. 20:11:45

@fbal: anyósülés. Neked még sosem jutott eszedbe, hogy vigyél magaddal valakit hosszú útra? Akkor te nézed az út bal oldalát, az utas meg a jobbot. Mondjuk ezért biztonságos a kisteherautó, mert abban 3an ülnek elől, így valaki még középre is tud figyelni.
Már csak 2 utas kell. Ők tudnak olvasni, így mindkét oldalon le lehet olvasni a táblákat is. Pl. FALU JOBBRA - PUSZTA KÖZEPE UTÁN 200m
Csak azt nem tudom, hogy az ilyen egysejtűnek hogyan lehet elmagyarázni a 200 métert...

Trejo 2009.11.30. 20:11:56

Jászberényben járt a posztoló?
Ott az összes sofőr be van nyugtatózva. 35-re van beállítva a tempomat, gyorsabban nem tudnak menni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.30. 20:18:01

@ruskyy:

"Az emberek felnek savot valtani, vagy egyszeruen csak szeretik kovetni a "tomeget", mert ugy nem kell annyit gondolkodni? "

Egyik haverom kolléganője azért nem megy a Könyves Kálmán krt-on hazafelé, mert sávot kell váltani. :))

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.11.30. 20:32:14

Hogyan lopják el a pénzünket a törvényhozók : szopatnak.blog.hu/2009/11/30/hogyan_lopjak_el_a_penzunket_a_torvenyhozok

B! 2009.11.30. 20:45:18

Qrva gáz, hogy nem bírnak kitakarodni a haladó sávból egyesek. A Soroksárin befelé a múltkor valami Berlingo kategória nem volt hajlandó bemenni, mikor megelőztem jobbról (bizony, egy idő után sajnos lesza*om) ott telefonál kézben tartott mobiltelefonnal jól látható körmökkel az ifiú úrhölgy vezető...
Egyszerű a képlet, xenon a távolsági is, mikor rápöccintek villan egyet a gáz, ha nem megy arrébb, akkor felkapcsolom, azt' megvárom míg méltóztatik arrébbfáradni. Ha ez se segít (idáig csak a műkörmösnél nem jött be) akkor megyek jobbról (mert akkor feleslegesnek tartom a szórakozást, amikor értelemszerűen nem tud kimenni sehova, mer' mindkét sáv telített) és ködösítek egy kicsit...

Morgue 2009.11.30. 20:45:43

Sok faszparaszt aki szerint a kommentelő a hülye, mennyetek külföldre és próbáljátok megjátszani a 30-as tempót a belsőben, amit kaptok nem rakjátok szebre, ledudálnak levillognak és ha nagyon hepciáskodsz még meg is vernek, vagy szarrá büntet egy rendőr. áhh mindegy a magyarok sosem lesznek normálisak...

autosave 2009.11.30. 20:46:53

@Egu: "nade ezeknek még senki nem mondta, hogy az autópálya belső sávja mindig elfogy egyszer? Miért nem a külsőbe sorol tutiba? Onnan nyílik minden kijáró! :DDDDD"

Hát pedig ha valaki beáll a belső sávba az M1-esen, sőt már Bécsnél, akkor a Petőfi, majd a Margit hídon is a belső sávban fog menni aztán Moszkva téren balra tud fordulni és így nem kell sávot váltania ehhez egyszer sem...

Vagy nem ezért mennek ennyien a belső sávban végig? :DD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 20:50:04

@Morgue:
gyere ide
oszt told le a belsoben menot
muhhaha
joga van ott menni
akarmennyivel
balra akar menni hamarosan
stb.
autopalya mas
ott meg ki is irjak ha csak ennyit udsz menny a legszelsojobban
de varosban????

B! 2009.11.30. 20:50:26

Ja és akit levillognak az mennyen arrébb, ne akkor ébredjen, hogy gyorsan akar menni. Nem mondom, hogy jól van az, ha valaki gyorshajt, de én nem akadályozok senkit, főleg feleslegesen nem, 1% esélye bármikor van annak, hogy aki haladni szeretne az nem azér' mer az menő, hanem esetleg tényleg siet valahova. Annak is igaza van aki azt mondja, hogy ja hát akkor induljon előbb, de ha belegondolunk 1000ésegy oka lehet egy kései elindulásnak. Aki ráér az mennyen a külsőben, abból még senkinek sem lett baja. Kellő körültekintéssel pedig nem okozhat gondot a 2-11 km-rel odébb található balra kanyarodó sáv megközelítése.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.30. 20:56:56

@B!:

Volt már pár ilyen helyzet, mentem a belsősávban, tükörben látom közeledik a gyorsabb. Nem esett nehezemre egy sávot jobbra váltani.
Emlékszem volt olyan is a Népligettől az Árpád híd pesti oldaláig jöttem egy éjszaka egy fehér Forddal párhuzamosan. Egymást segítettük, és mindegyikünk tudta a maga tempóját autózni 70-80 körül. Jah, csak ehhez "egymás segítése" gondolkodás szükséges, ami ebben az országban igen nehéz többek számára. :)

Morgue 2009.11.30. 20:58:08

@hagyma: mindenki leszarja mire van joga, aki haladni akar annak is van joga, nem kell kikényszeríteni a külsőbe. Az elsődleges feladatom saját magam célbajuttatása a másodlagos, hogy ne akadályozzak másokat a célbajutásban, kiváncsi vagyok ennek a tahó népségnek még hány évtized motorizáció kell mire ez leesik.

Morgue 2009.11.30. 21:01:07

@hagyma: nem városban vagy autópályána hanem mindenhol! ha hamarosan balra kanyarodik az természetesen más, viszont a posztban nem volt ilyesmi, még sokáig egyenesen ment tovább.

Ha én lettem volna a vétkes aki a belsőbe megy és levillogják 30-nál akkor kimegyek és intek, hogy elnézést balfasz voltam, bennragadtam. Érdekes nem is szoktak soha problémáim lenni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 21:07:42

de az nem vetkesseg
joga van 30-al menni ott
a fo gond hogy a masik sav tok ures csak a haladni akaro nem tudta hogy jobbrol is elmehet mellette nyugiban
ezert villogott
amugy mint mondtam en sokkal tobbet valasztom a jobb szavot, mert itt oszt mindenhol be lehet kanyarodni balra
de itt akkor is a postolo a fogalmatlan
tok ures sav jobbra es villogok/nevelek/, mikor siman elmehetek jobbrol?

B! 2009.11.30. 21:35:33

Én is nevelek akkor, mert a kresz szerint jobbra tarts van és jobbról előzni tilos. Tehát ha egy autó siccse' közelstávol akkor is kiégetem a külsőbe a havert. Biztos van olyan ország, ahol akármennyivel mész akárhol, bár amellett, hogy ez butaság, megjegyzem, hogy most itt vagyunk és itt a tötyörgést a külső sávban kell kivitelezni a haladást meg a belsőben kéne, ha az előbbi tevékenység az arra hivatott helyen zajlana. Mily érdekes, hogy a külsőbe' nem villog senki, hogy mennyémá', hát akkor nem kényelmesebb ott eleve?

B! 2009.11.30. 21:36:49

Nem kell gondolkodni. Csinálni kell.

autosave 2009.11.30. 21:46:33

@hagyma: "de az nem vetkesseg
joga van 30-al menni ott"

Épp annyi mint nyílt utcán a f*rkát lóbálgatni...

Akadályozta a mögöttes gyorsabb forgalmat, márpedig ezt tilos belső sávban! lásd kresz... mert van olyan is.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.30. 21:59:00

@B!:

De ha nincs meg a gondolat a buta fejbe, akkor nem fogja csinálni. Szerintem ez az egyik hiba csírája. A tudatos cselekedethez tudatos gondolkodás is kell... :)

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.11.30. 22:03:06

Megvárod, míg egysávos lesz az út és szembe is jönnek. Akkor megállsz, kiszállsz, szájon vágod az Astrást és már nem is villogtat mögötted :-) Easy and simple....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:03:45

@autosave:
akkor ideje hogy elolvasd
amugy Ti csak levillogjatok, ledudaljatok
magyarok....
de KRESZ-t nem ismeri
meg ha szar is
VAROSBAN tobb savo uton ott megy a ahol akarsz
termeszetesen nem akadalyozhatsz senkit
dee.....
he O tudta hogy esetleg balra akar menni...
ha a masik elbaszott savv tok ures a masiknak.....
nem
levillogom
idiotak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:06:24

"rendor nem lat"
ez idezet
nem tudja bazmeg hogy varosban a parhuzamos kozlekeedes van es a savodban megy az nem elozes
hihhetetlen

misitcom 2009.11.30. 22:07:43

Régebben ha ilyen helyzetbe kerültem és nagyon bosszantott az ha feltartottak, megelőztem és beálltam elé kicsivel lassabban mint ahogy Ő haladt.Na akkor jött a villogás,dudálás.Egyszerre észbe kapott,hogy valakit akadályoznak a haladásban ,és Ő az a valaki.Egyszerre más színben látta a világot.Nem villogok rá senkire,mert ez manapság egyenértékű a vörös posztó lengetésével,ha igazad van,ha nincs.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:09:28

@autosave:
es ha en balra akarok bekanyarodni a kis lakaspmgoz es nincs zarovonal akkor meg se allhatok a belso savban mert levillogsz?
muhhahha

autosave 2009.11.30. 22:12:43

@hagyma: bocs, én nem levillogom, hanem jelzek neki: villogok maximum, nem LEvillogom.
viszont magyar szabályok szerint csak addig mehet belsőbb sávban, amig nem akadályozza a mögöttes gyorsabbat - és itt ez történt.

a másik dolog meg, nem akart balra menni hiszen ezer évig ment utána egyenesen...

én nem tudom miért derogál egyeseknek lehúzódni ilyenkor automatikusan... menjek bármennyivel, ha valakit el tudok engedni ha utolér, megteszem - nem elsősorban mert kötelező, hanem mert így gördülékenyebb és biztonságosabb mindenkinek a számoktól függetlenül - gyorsabb, akkor el kell engedni (ha lehet). ennyi...

ha tényleg balra megy, akkor meg villogjanak csak, aztán majd befordul balra. de itt nem ez volt...

autosave 2009.11.30. 22:14:15

@hagyma: én biztos nem, mert indexelsz és befordulsz - megteheted és szabályos...
de ha tilos balra fordulni és meg kell álljak az ilyen mögött akkor még a dudát is nyomom :D

misitcom 2009.11.30. 22:17:07

@autosave: Ha befordul balra azt valószínű,hogy irányjelzővel teszi.Azt meg csak meglátom térdig érő ködben is.

sreetfighter 2009.11.30. 22:24:56

@misitcom:
Az nagyon valószínű, hiszen szinte az összes index térdmagasság felett van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:26:19

@autosave:
de ha az az elbaszott masik sav tok ures
es a KRESZ megengedi
mia a picsaert megy a seggebe es villog?
mert nem tudja a KRESZ-t
ettol fuggetlenul nekem sem a hobbym ha sietek es valaki tokol
csak megtanultam, lehet annak oka van
varoson kivul ez nem kerdes
ott csak elozesre hasznaljuk kiveve ha telitett
na most ez varoson belul volt a jobb/kulso/ tok ures
mi a gond?
sajnos sokakban az van hogy
"jobbrol elozni tilos"
de ez nem elozes
thats all

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:29:11

@autosave:
itt az van
es en is nehezen szoktam meg de ez van
hogy szinte sehol nincs zarovonal
szinte minden hazhoz, bolthoz lehet balra kanyarodni
ezert is megyunk inkabb a kulsoben
de ez akkor is felfujt problema
volt egy tok ures sav
erre villog egy lassabban haladot
hulyeseg

sreetfighter 2009.11.30. 22:33:57

@hagyma:
Azt értsd már meg, hogy ha tök üres az út akkor se kolbászoljon senki a belső sávban, mert ott a szélső. Főleg ha jönnek mögötte, de ha nem akkor is.
Röviden takarodjon le jobbra a parasztja!
Semmi nem indokolja, hogy a belsőben menjen, ha nem akar rövidesen balra kanyarodni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:40:29

@sreetfighter:
Te meg ertsd meg bazmeg hogy a 2 sav egyeneretku
mer' baj naked ha jobbrol megy el melette?
mert csak

misitcom 2009.11.30. 22:50:54

@sreetfighter: Kivétel a térdmagasság alattiak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.30. 22:54:19

jelen helyzetben
a logikat megertve
az illeto bement a belso savba, pedig ugye a kulsobe kellett volna, mert az ures volt,senki nem tartotta fel
minek ment a belsobe?
villogni

autosave 2009.12.01. 00:41:03

@hagyma: érthető, jogos is - felesleges volt a villogás.
de ez csak egy dolog...
sokkal nagyobb bűn, hogy utána az astrás követte és agresszívkedett vele - legalábbis szerintem.

nem értem miért nem lehet legyintéssel, esetleg egy káromkodással letudni különböző közlekedési eseteket... most tényleg vélt vagy valós sérelmét meg kell torolni, menni kell mögé és villogni... jaj már siet eddig meg kurvára ráért 30-al menni...

Rahsid 2009.12.01. 07:21:35

Hol van már az új poszt?

modav 2009.12.01. 08:44:45

1. Minek villog?
2. A levillogott minek villog vissza?

Hülye helyzet, amit meg lehetett volna oldani kétféle képen.

1. Nem villogsz (Mert amúgy minek)
2. Ha már villogsz akkor a másik nem villog vissza, és nem ragad a posztoló seggébe.

Rám is villogtak már.

Volt, hogy jogosan mert tötymörögtem ("T" betű egyébként a kocsira kirakva. És volt, hogy nem jogosan. Táblázott sebességnek megfelelően haladtam, mögöttem villog-villog-villog. Jobbról mehetett volna, de valamiért beleragadt a hülyemagyar kiszáradt szürkeállományába ez a bizonyos "jobbra tartási".

Szar dolog ha: A)nincs olyan kocsid amiről mindig is álmodtál; B) Problémák vannak otthon; C) kicsi a farkad. De ezeken a problémákon nem segít ha villogsz B+!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.01. 09:12:19

Úgy látom sokaknak nem egyértelmű, hogy miért kell lehúzódni jobbra, ha amúgy üres mind a két sáv, és mögöttünk gyorsabban jönnek.

randomuser1 2009.12.01. 10:11:21

egyébként ha valakit egy kihalt 2 sávos úton 1 db autó ekkora dilemma elé állít, nemtom micsinálna ha véletlen csúcsforgalomban kéne vezetnie :)

randomuser1 2009.12.01. 10:27:58

@newtehen: én megértem azokat akik a belső sávban maszatolnak a szar autóikkal, nem mindenkinek telik arra h 3évente komplett futóműjavítást végeztessenek...

sreetfighter 2009.12.01. 10:42:29

@hagyma:
Az ilyen begyepesedett agyuakkal kell vigyázni az utakon amilyen te is vagy!

labi 2009.12.01. 14:29:35

Ilyen az amikor két hülye találkozik.
Lakott területen belül simán szabályosan elhaladhattál volna mellette jobbról....
Te meg villogtál, mert libáért vetted a jogsidat.

labi 2009.12.01. 14:36:32

Ezt meg nem értem:

"A ködre való tekintettel, feltankoltam a kocsit nehogy leragadjunk a puszta közepén."

Miért, amúgy napelemes az autó és csak ködös/felhős időben kell bele benzin? Szép napsütéses időben nincs fogyasztása? :)

Norbert_Hawk 2009.12.01. 14:59:27

Jól van.., köszönöm szépen a legbunkóbb és legkiosztóbb kommenteket. Látom ti is abba az autós társadalomba tartoztok (tisztelet a kivételnek) aki oszt mindenkit és egy angyal az utakon, de azon kívül mindig okos...! Az a tény hogy egy barátomért mentünk ki falura, ezen fennakadnak egyesek, és ez azt támasztja alá hogy az aki ezt írta az vagy egy pesti bunkó k.csög, vagy New Yorkban él. Mert nem ismeri a falu vagy a vidék szót és szerinte a boci is lila. Akik támogattak és igazat adtak nekem a post alapján köszönöm.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.01. 15:11:05

@XXXXXXX: Még jó, hogy parkolóhelyet találnak, és ezért nem kell mondjuk a vonatsínen megállniuk....

2009.12.01. 15:19:21

@Norbert_Hawk: szoval ugygondolod, hogy nem vagy /voltal hulye abban a szituacioban? Villogsz, raadasul varosban, nem vagy tisztaban a kresszel, es neked all feljebb? :D
Raadasul mi koze volt a sztorihoz annak, hogy hova mentetek meg, hogy betankoltad a kocsit?:D
En akkor szoktam tankolni, amikor kozli velem, hogy bitte tanken! :) Legalabbis errefele sanszos, hogy talalok 80-100 kilometeren belul benzinkutat...

Alex3000 2009.12.01. 16:33:09

Valóban nem értette a dolgot....

Csorfab 2009.12.02. 02:56:58

@Norbert_Hawk:
1) attól, hogy egyesek bunkó módon közlik, hogy nincs igazad, még nem lesz igazad
2) az Internet egy intellektuális dolog. Az itt jelenlévő emberek tisztában vannak a vidék, falu fogalmával, viszont viccelődtek rajtad, mert meglehetősen alacsony szinten (kb. gimnázium 1. osztály, bár azért ott már magasabbak az elvárások) fogalmazol, ráadásul még a sztoridban is egy suta paraszt voltál. Ha nem tudsz fogalmazni, ne írj az internetre, mert a végén még kiröhögnek, hogy bunkó vagy. Ugyanakkor senki nem gátol meg abban, hogy megtanulj fogalmazni (mert ez egy tanulható, fejleszthető dolog), és utána írj.

bokatheking 2009.12.02. 10:32:07

Ja, jól megmutatta neked. Biztos este jobban aludt. Szerencsétlen féreg. Biztos valami hülye gyerek vagy feka volt. Engem egyszer nagykalapos románfekák akartak befenyíteni. Küldtem is az anyjába rendesen. Öcsémet meg is csapták vascsővel. Húzta is a kezét egy hétig. Azóta óvatosabban anyázunk.

laposmacska 2009.12.04. 14:37:54

Valaki magyarázza már meg, hogy kell kezelni az ilyen helyzeteket? Már ha a posztoló a hülye. Elég gyakran találkozok a belső sávban "tötymörgővel", eleinte villogtam én is, de inkább már elmegyek mellettük jobbról.

#szájbergyerek# 2009.12.08. 10:09:40

Nem értem miért kell rögtön villogni? Index balra.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.09. 22:00:03

teendő a villogó revansolóval: kifékezni, követési távolság be nem tartása miatt kocsiban esett kárt fizettetni. rendőrt is hívni.

Cook kapitány 2009.12.10. 11:54:21

@Bachterman: Na, ezt sosem értettem. Miért jó, ha összetöretem a kocsimat? OK, fizeti a biztosítója, jogilag igazam lesz, de közben magamat is szép rendesen megszivattam, mert:
1. törött lesz a kocsim,
2. x napig szervízben van, nem tudom használni,
3. ki tudja hogy gányolják össze a szerelők.

Tényleg megéri ez az orbitális önszopatás, csak azért, hogy őt megbüntesse a rendőr? Mindezt azért mert villogott?

Magyarázza már el nekem valaki.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.10. 19:38:58

@Cook kapitány: nekem az első kresz-oktatóm, aki sm-re oktatott még a békeidőben, mondta ezekkel a szavakkal: "ha már nagyon rozsdaboglya az autónk, akkor figyelmezzünk a mögöttünk haladókra, és ha egy nagyon közel jön, satufék, és máris fizet a biztosítója." jobb esetben olyan jól fizet, hogy vehetünk egy másik autót, ami jó eséllyel nem rozsdaboglya.
nem mindenki jár 20 ropis béemvével, vagy tuningolt, hitelre vett kettes swift-tel.

Cook kapitány 2009.12.11. 10:51:49

@Bachterman: OK, akkor pontosítsunk:

Széthullás szélén álló, teljesen értéktelen autóval közlekedve teendő a villogó revansolóval: kifékezni... stb.

Minden más esetben index ki és leelőzni.

(csak zárójelben: még mindig nem tértünk ki arra, hogyha a karambolból személyi sérülés is lesz. Ezt ugye nem lehet előre tudni.)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása