Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mi ez a kerek tábla piros sávval a szélén?

2010.01.04. 15:02 :: SilentSound

Fura dolog ez, amit Tamás írt meg és fényképezett le nektek, mutatja a tipikus birkaszellemet. Minek is van ugye ott az a tábla, ha az út két oldalán ott a sok parkolóhely, be is áll egy-két autós. Aztán jönnek a többiek, akik látják, hogy páran beálltak oda és még nincs csákány a motorháztetejükbe vágva, beállnak hát ők is. És már ki is alakult az, amit a képeken láthattok.

Több mint egy éve a nyolcadik kerületi Krúdy Gyula utcában lakom, a Szentkirályi utca és a Horánszky utca közötti szakaszon - pont ebből a rövid, nagyjából százötven méteres részből csináltak sétálóutcát 2009. június 13-án.

A Szentkirályi utcánál eleinte virágágyásokkal, illetve a szokásos lakatolós szerkezettel "blokkolták" a forgalmat, a másik oldalon pedig jobbára a helyi éttermek egyébként szabályosan kihelyezett asztalai, székei akadályozták meg az autók bejutását.

Ezek az éttermek azonban a hideg idő beköszöntével értelemszerűen megszüntették ezeket a kitelepüléseket, és mivel tábla a Horánszky utcai oldalról nem tiltotta kifejezetten a behajtást (csak haladási irányt jelző tábla volt a sarok előtt elhelyezve), ezért olykor-olykor előfordult, hogy az "eltévedt" autósok behajtottak az utcába (hogy aztán kissé meglepetten visszaforduljanak a szentkirályi utcai virágágyásoknál).

A helyzeten javítania kellett volna, hogy a Krúdy Gyula utca és a Horánszky utca sarkán néhány hete elhelyeztek behajtást tiltó táblát, ennek ellenére úgy tűnik, egyes autósok számára továbbra sem jelent problémát a behajtás, és a gyalogos övezetben való parkolás (lásd a két ünnep közt készült, mellékelt képeket)...

92 komment

Címkék: közlekedés autó parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cork77 2010.01.04. 15:16:24

Mindkét irányból behajtani tilos tábla sem betonkerítés.Sajnos.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.04. 15:17:28

Most mondd meg!

Mi lesz majd tavasszal, amikor az éttermek újra szeretnék kitenni a teraszokat? Jó kis bulváranyag, mert addigra az autósok megszokják, hogy lehet ott parkolni. De ha a utca egyik végét lezárták, miét nem lehetett a másikat is?

labi 2010.01.04. 15:23:34

útzárat a másik végére is, és meg van oldva. (olyan lakatolós-nyithatóst, hogy az éttermekbe azért lehessen szállítani)

szabályszegő 2010.01.04. 15:30:43

Csoda, ha az ilyen hülye táblákat felülbírálják?
Miért ne lehene ott parkolni? Kit zavar?
Tavasztól majd ismét nem hajtanak be, vagy megoldják, hogy ne hajthassanak be. Addig meg hajrá!

Tron65 2010.01.04. 15:37:22

1*1*1 méter keresztmetszetű betontömböket kell elhelyezni az utca mindkét végén.
Amelyik autó meg bennmarad, oldja meg!

Renwick 2010.01.04. 15:43:11

Ismerem ezt a részt, az a király, hogy az utca bal oldalán soha nem lehetett parkolni, akkor sem, amikor még be lehetett hajtani... :)

b-gabee 2010.01.04. 15:52:31

közterületeseket szépen megkérni, hogy nézzenek ki. legalább lesz egy kis bevétel.

Muszuly 2010.01.04. 15:53:45

Ó, én is itt lakom és amikor még nem volt ez a tábla (csak a kötelező haladási irány) és rendszeresen 60-nal szágultoztak az eltévedt, figyelmetlen, de sietős autósok a sétálóutcában, fölhívtam az önkormányzatot, hogy ugyan csináljanak már vmit. A következő választ kaptam: nem lehet lezárni, mert a mentők és a tűzoltók nem engedélyezik (mondjuk ez oké), a táblákat meg nem ők szabják meg. Aztán vmi történt, mert mégis lett új tábla. Sajnos, nem sokat ér...

Riska 2010.01.04. 16:01:28

Sztem kinemszarjale, hogy oda parkolnak, nem zavarnak senkit. Tavasszal, ha az éttermek újra kipakolnak, akkor viszont kotródás

Lipi1945 2010.01.04. 16:12:40

"Mi ez a kerek tábla piros sávval a szélén?"

Sebesség korlátozó tábla, csak valaki lekaparta róla a számokat! :D

Lipi1945 2010.01.04. 16:15:31

Jó persze szabálytalan, ejnye bejnye, de tényleg, télen kit zavarnak? Pláne még parkoló helyek is kivannak alakítva. Viszont a bal oldalon a teljes járdát elfoglalók szarhatnának néhány sünt.

Yoli87 2010.01.04. 16:56:30

És aki ott lakik? Gondolom nem az összes autó az ott lakók autói. De a lakóknak van hol parkolniuk? Amúgy meg undorító dolog ez a parkolásos dolog.

csak john 2010.01.04. 17:04:10

"Mi ez a kerek tábla piros sávval a szélén?"

Ekkora pizzát lehet ott kapni!

Marcellusca 2010.01.04. 17:06:17

Ez a szitu jól példázza a rugalmatlanságot.
Miért ne lehetne ősztől tavaszig (legalább egyik irányból) behajtani és parkolni?
Neeeem, hoztak egy rendeletet, egy fikarcnyit senem változtatunk rajta, de aztatat be köll tartanyi!

A másik, hogy a vendéglősökön kívül kijaf@szom igényelte oda a sétáló uccát?
Kinek a zérdekeit szógájja, hogy az lett?
De nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani vagy politizálni.

vérengző kismalac 2010.01.04. 17:42:16

@Marcellusca:
méenem tucc te rendes hejesírásal irni,he?

Marcellusca 2010.01.04. 17:45:47

@vérengző kismalac: Mer' ezzel próbálom érzékeltetni, hogy mekkora idióták vannak döntési pozícióban.
Hogy mennyire eccerűjen gondókoznak. :D

Coyote82 2010.01.04. 17:54:46

@Marcellusca: az, hogy sétálóutca lett, a vendéglősök érdeke. Na és az, hogy télen már be lehet hajtani? Az is jó lehet nekik, hiszen mindenki kényelmesen odaparkolhat, kerthelyiség meg úgysem kell, szóval...

Egyébként senki nem halna bele ha kitennének egy kiegészítő táblát, ami március 1-től szept. 30-ig feloldja a tilalmat.

Marcellusca 2010.01.04. 18:03:05

@Coyote82: Erre (is) gondoltam.

De hát rugalmatlanok.
Meg ehhez kicsit (talán 2 perccel) többet kellett volna gondolkodni.

Muszuly 2010.01.04. 19:59:15

@Coyote82: Itt lakóként én másképp gondolom: nekem azzal értékesebb a lakásom, hogy sétálóutcában lakom, főleg, hogy tavasztól őszig hangulatos kiülő kávézók vannak. Autóm is van, és bár baromi nehéz parkolóhelyet találni a környéken, nem parkolok ide soha, mert a parkoló, pöfögő autók rontják az összképet. Nekem az az érdekem, hogy ez az utca és a tér mögötte kedves, barátságos, hangulatos maradjon. Az éttermek a hangulatért vannak, nem a hangulat van az éttermekért.

apoa 2010.01.04. 21:11:57

Nevetséges, hogy aki teheti lezáratja az utcáját, meg fekvőrendőröket rakat. Menjenek a szomszéd utcában az autók kétszer olyan sűrűn, ahol a lúzerek laknak. A belváros lassan halottá válik, mert a forgalmat "csillapítják". A Kiskörúton megállni sem lehet, mert a napi tíz kerékpárosnak sávot festettek. Hülyék kezében van a várostervezés.

randomuser1 2010.01.04. 21:18:03

megmondom őszintén, átlag külvárosi pestiként én is maximálisan leszarom az ilyen táblákat ha háromévente 1* arra támad dolgom

ex-dr. vuk 2010.01.04. 22:03:14

ja, ez a tabla nem akkor kerult oda, hanem mar 2 hete, es a masik oldalon is van egy, rendesen lebetonozva. Koszonjuk a rendorseg hatasos kozbelepeset

ági anyu 2010.01.04. 22:03:37

@b-gabee: Az a baj, hogy lóf@szt sem ér. Én kint lakom Tétényben egy barátságos zöldövezeti lakótelepen. Van itt egy terület, ahová a fent jelzett módon ki van táblázva, hogy minden irányból behajtani tilos. Ennek az az oka, hogy oda nyílik az óvoda, a bölcsőde, az iskola, két étterem és még egyéb szolgáltató egységek. Lezárni nem lehet, mert a gyermekétkeztetős kocsiknak, kukásnak, szelektív szemetes autónak több helyre is be kell jönnie. Konkrétan életveszélyes a közlekedés, mikor a gyereket viszed-hozod mondjuk oviba/-ból. Még le is dudálnak. Mikor a legnagyobbam ovis volt még, az óvoda vezetője megelégelte a dolgot és több alkalommal kihívta a rendőröket. Ekkoriban jelent meg a faliújságon egy felháborodott szülői levél, hogy nem tud enni adni a gyerekeinek, mert megbüntették háromszor(!!!) az óvoda előtt tilosban parkolásért ..., meg hogy mit képzelünk mi, a lakótelepen élők, hogy Ő majd esőben-hóban a parkolótól idáig (100-150m) cincálja a gyereket ... azt hittem, rosszul látok. Ennek már 6 éve. Akkor néhány hétig relatíve rend volt, de azóta ugyanott tartunk. Tavaly az iskola előtti területet virágládákkal lezárták - ezt lehetett egyedül - hogy mekkora botrány volt belőle. Mai napig előfordul, hogy hetente 1-2 alkalommal valaki széttolja őket :(.
Szóval, úgy látszik, nem elég csak néha-néha kihívni a rendőröket/közterületeseket. Állandó fenyegetettségre van szükség ahhoz, hogy az amúgy kézenfekvő és teljesen logikus szabályokat be lehessen tartatni ... sajnos

ági anyu 2010.01.04. 22:11:26

@apoa: A belváros a temérdek autó miatt halt meg. Az Apáczaiba jártam gimibe a nyolcvanas évek második felében. Imádtam a Kiskörúton, a Rákóczi úton vagy akár Budán a Bartók Béla úton sétálni. Ma már csak, ha nagyon muszáj. Ki a frász akar egy autópálya forgalmát idéző út mentén vásárolni, kávézni vagy csak sétálni? Ez az oka a plázák sikerének - nem más.

apoa 2010.01.04. 22:42:23

@ági anyu: Azért van az autó, hogy kényelmesebb legyen az életünk, azért áldozunk rá horribilis pénzt. Miért nem lehet úgy építekezni, hogy egy óvoda autóval elérhető legyen? Az amerikaiak sokkal okosabban és praktikusabban odották meg ezeket a dolgokat.
Nálunk autógyűlölők tervezik a várost.
A lakótelepeket úgy építették Budapesten a 70-es 80-as években, hogy 10 lakásra lett egy parkolóhely. Pedig már akkor is lehetett látni, hogy lakásonként min.1 kellene.
A P+R parkolókat beépítették, metrót nem építenek, a buszok lassan nem járnak.
Körgyűrű nincs a város körül. Igy élünk.

"streetfighter" 2010.01.04. 22:51:00

@ági anyu:
A plázáknak az a sikere, hogy mindent egy helyen megtalálsz: játékterem, mozi, étterem, posta, minden féle üzlet stb. nem más.
És könnyen megközelíthetőek!

ági anyu 2010.01.04. 23:23:49

@apoa: El lehet érni az óvodát autóval. Csak nem lehet a bejáratig jönni. Ehhez az óvodához én lakom a legközelebb, de nekem is többet kell gyalogolnom, mint ha a parkolóból kellene odamennem. Nem több, mint 150 méter - ettől azért nem kell senkinek kényelmelenül éreznie magát...szerintem. A város vagy a lakótelep szerkezetén nehéz utólag változtatni. Ezt muszáj tudomásul venni. Plusz mindenkinek mindenkihez alkalmazkodni kell. Nem csak mindenki másnak az autóshoz. Ezt mi úgy tesszük, hogy bár van autónk, csak akkor használjuk, ha elengedhetetlen. Ezzel megtesszük a többieknek azt a szívessége, hogy annyival is kevesebb autó van az úton. Ennyit viszont mindenki megtehetne néhanapján. Akkor azoknak az élete is könnyebb lenne, akiknek muszáj az autójukat használni.
@"streetfighter": A kilencvenes évek közepéig-végéig a Nagykörúton vagy akár a Rákóczi úton is meg volt minden egy helyen. Mozi, meki, divatos üzletek. Mégsem bírták a versenyt, pedig a plázák sem olcsók - sem a vevőknek sem a bérlőknek. Én akkor szoktam le a bejárásról, mikor minden alkalommal a teljes öltözékemet plusz a hajamat is ki kellett már mosni mikor hazaértem. A legkisebb fiammal az ősszel be kellett mennem a Nyugatihoz. Közölte, hogy büdös van - ma volt 3 éves, úgyhogy nem előítéletes - és tényleg

mohusssska 2010.01.04. 23:32:13

éééljen demszky pappa h nyalja meg a kislábujjam közét foci után...

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.01.04. 23:36:55

@Marcellusca: A lakók érdekeit szolgálja, ha nincs az utcában átmenő forgalom. Tisztább a levegő, csendesebb az utca, nyitva lehet hagyni az ablakot, stb.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.01.04. 23:37:54

@apoa: amikor a Horánszky utcát tervezték, még nem volt autó

ági anyu 2010.01.04. 23:41:53

A belváros mostanra élhetetlen lett, mert a főbb útvonalai gyakorlatilag autópályaként üzemelnek.
Nézzétek meg, hogy tér vissza az élet a lezárt területekre!
@apoa: Ja, nem épül a körgyűrű, mert mindenki ott akadályozza, ahol tudja - és esetenként erre még büszke is - most éppen Békásmegyer. Nekik nem jó - vajh mit szólnának, ha egyszercsak azt mondaná a főváros, hogy rendben, mától békási lakos autóval nem jöhet be a belvárosba, methogy az nem jó az ott élőknek?
Metrót, mélygarázst építeni nem lehet, mert menten politikai kérdés lesz.
Egyébként nem ez a baj - van autónk, jó nagy, tehát nem az irigység beszél belőlem - hanem az, hogy lusták az emberek. Nálunk van P+R, ahonnan többféleképpen is könnyen be lehet jutni a városba. Szerinted, hányan használják? Pedig vonattal 10 perc a Déli pu. onnan pedig már félórán belül bárhol ott lehet leni a belvárosban. A polgár ki nem száll az autójából, inkább elkésik. Legutóbb a Fővárosi Nagycirkuszba mentünk két autóval - qrva nagy volt a dugó már a Budafokin befelé is, a Petőfi híd meg állt. Letettük az autót a hídnál, 25 perc alatt a cirkusznál voltunk. A másik autóban utazók több, mint egy órán át jöttek, plusz míg helyet kerestek. Biztos megérte...

Egyébként 100-150 m gyaloglás az óvoda kapujáig nem árt senkinek - ettől még nem kéne, hogy kényelmetlenül érezze magát

ági anyu 2010.01.04. 23:45:01

Elnézést, azt hittem, hogy az előző elszállt

mohusssska 2010.01.04. 23:52:29

a kocsiban Te vagy magad.....nincs szag, tömeg...újra a régi nóta: BKV-t használnám de 10000-t nem fizetek ezért a szarért.
Volt amikor azzal jártam és kurvára feldobott mikor meló után még várhattam plussz kibaszott negyed órát az 1-es vilire( persze tele volt ugyh nem fértem fel rá)
Úgyh költök benzinre.....akkor indulok amikor kell és a dugókon sem idegesítem magam mert tudom h ÉN akarok kocsival menni szóval magam hibáztathatom csak. Ja és tavasztól őszig csak a robogó!!!!

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.05. 01:33:37

- Józsikám, hol hagytad az autódat?
- Ne is kérdezd, Ferikém, este még beálltam a Krúdy Gyulába, oszt reggelre kinyitottak a kávézók, és a turisták miatt nem tudok kiállni...
- Mer' suttyóparaszt vagy Józsikám, megérdemled. Uccu szét is verem jól a pofádat!
- De miért is? Hát télen kit zavarok azzal, ha odaparkolok?
- A SZENT JOGRENDET, hogy verjem ki a fogaidat! Hozzá is látok, hogy tettleg bántalmazzalak, mielőtt erre jön egy becsületes rendőr, vagy egy tisztalelkű politikus, aztán szégyenkeznem kellene, hogy ismerlek, TE BŰNÖZŐ!

Kinek volt igaza, avagy a fenti párbeszédben látható autósok közül melyik hagyja el ELSŐNEK a kereszteződést:
a. Józsikám?
b. Ferikém?
c. a gyalogos?
d. a mentő?

ági anyu 2010.01.05. 07:24:53

@mohusssska:
"...Úgyh költök benzinre.....akkor indulok amikor kell és a dugókon sem idegesítem magam mert tudom h ÉN akarok kocsival menni ..."
Erről van szó. Csakhogy az autóstársadalom nagy része alkotmányos jognak tekinti az autózást és mélyen felháborodik, ha ennek nincsenek meg a maximális feltételei vagy esetleg valaki másnak az érdekei az övé elé kerülnek.

ági anyu 2010.01.05. 07:27:50

...és kéretik a helyváltoztatás jogát nem összekeverni az autózáshoz való joggal!

mohusssska 2010.01.05. 07:40:53

@ági anyu: normális ár/érték arányú tömegközlekedést és már le is raktam a kocsit!!

McKelek 2010.01.05. 07:47:59

Most mi a gond? Kerítés nincs, rendör nincs, akkor meg mér' ne menjek el a kocsmáig a kocsimmal? :-o

ex-dr. vuk 2010.01.05. 08:31:21

@mohusssska: a kerekparozas ar/ertek aranya odabasz :) En csak azt hasznalom.

mohusssska 2010.01.05. 09:06:22

@vuk_: hát....meghalni sincs kedvem :)
amerre kéne jönnöm tuti meghalnék
ha a belvárosban laknék tuti azt használnám.

ex-dr. vuk 2010.01.05. 09:25:10

@mohusssska: hat.. az, hogy (szabalyosan) kerekparozni veszelyes az "csak" az autosokon mulik.
Szegeden par fokkal jobb a helyzet.

ági anyu 2010.01.05. 09:38:07

@mohusssska:
Itt délbudán sokkal jobb az ár/érték arány, mint máshol ... önmagában ez kevés már

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.05. 09:42:13

@Muszuly: "A következő választ kaptam: nem lehet lezárni, mert a mentők és a tűzoltók nem engedélyezik (mondjuk ez oké), a táblákat meg nem ők szabják meg."

Tipikus csinovnyikos lekoptató szöveg. Egy önkormányzat, ha akar, akkor el tudja érni, hogy a neki (illetve a lakóknak) megfelelő forgalmi rend jöjjön létre. Persze egyszerűbb egy másik hatóságra hivatkozni...

Most meg már van tábla, nem világos, hogy miért nem lehet megbüntetni, elvinni stb. azokat az autókat. Nem is kellene pénzbeszedéssel kezdeni, ki lehetne rakni mindegyikre egy cetlit, hogy tilosban jár és egy hét múlva ott büntetni fognak...

mohusssska 2010.01.05. 09:42:49

@vuk_: erre gondoltam...
@ági anyu: ott igen :)
Ha 17ker-ből lenne hév, villamos urambocsá' metro már nem lenne probléma...nem is lesz soha bassza+!!

ági anyu 2010.01.05. 09:47:07

@promontor: Jó kérdés ... az én középsőmet egy táblával forgalomtól elzárt területen kishíján elütötték egyszer ... kihívtam a rendőrt, az meg nézett nagy szemekkel, hogy mit is akarok. Csak akkor volt hajlandó intézkedni, mikor elkértem az azonosítóját és elővettem a diktafont, hogy legyen kedves elmondani abba, mi is a problémája azzal, hogy a tilosban járó autót minimum figyelmeztesse

ági anyu 2010.01.05. 09:51:07

@mohusssska:
Milyen különbözőek a problémák...Nálunk meg az a baja a polgárok egy részének, hogy olyan helyekre is kerültek buszjáratok, ahol eddig csak 1-2 km-nyi gyaloglással lehetett ilyet találni

mohusssska 2010.01.05. 09:54:37

@ági anyu: mondjuk ha nem 1*1 sáv menne befele az is megoldás lenne. Esetleg egy buszsáv? bilibelógakezem

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.05. 09:55:17

@ági anyu: Hát igen, sajnos az közszférában dolgozók egy jelentős része úgy áll hozzá, hogy "azér a kis pénzért" ő nem fogja magát megerőltetni. Sőt, nem is akarom ezt a kritikai megjegyzést a közszférára korlátozni, annyira általános. Sajnos nincs igazán civil társadalom se, amelyik kikényszerítené a rendet akár ilyen apróságokban is...

ági anyu 2010.01.05. 10:00:02

@mohusssska: Sajnos igen ... arrafelé nem vagyok ismerős, megengedi a struktúra a bővítést? Merthogy sok helyen azzal van a gond

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.05. 10:00:03

@promontor: nemcsak hogy kis pénzért, hanem mert "minek". megélnek a langyos vízben, a fizetésüket kézhez kapják, az állásuk nincs veszélyben.

mohusssska 2010.01.05. 10:10:12

@ági anyu: a Jászberényin is 70%ban az élessarokig
a Keresztúrin egy autópálya is elférne az EGIS gyószergyárig....szóval igen

Amon 2010.01.05. 10:41:30

Hehe. Nos igen. A lakásom közelében van egy híd a rákos patak felett:
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=1142+Budapest,+r%C3%A1kos+t%C3%A9r,+Hungary&sll=47.537196,19.102478&sspn=0.012197,0.01929&ie=UTF8&hq=&hnear=1142+Budapest,+XIV.+ker%C3%BClet,+R%C3%A1kos+t%C3%A9r,+Hungary&ll=47.532371,19.099302&spn=0.012199,0.01929&z=16

Ez a híd mindkét irányból behajtani tilos kivéve kerékpár táblával van felszerelve. Igencsak lelakott már, szóval nem annyira bírja a forgalmat. Az autósok nagy többsége konkrétan magasról tesz erre a táblára. Sűrűn előfordul, hogy a hídon parkolnak autók. Benne a mindkét oldalról behajtani tilosban, hídon.
A múltkor már felhívtam a rendőrséget, és másnap reggel arra menvén azt tapasztaltam, hogy ott dekkol a híd közepén a kék, és óbégat ki a kocsiból, hogy nyomás vissza, vagy írom a csekket. Persze ez rég volt már, a rendőr nincs ott, az autók megint átmennek.
Magyarország.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.05. 10:44:26

Elég undorírtó megoldás az, hogy lezáratom az utcát, mert akkor az én lakásom értékesebb, mert sétálóutca, és különben is zavar. Ilyen alapon minden utcát le lehet záratni.

@ági anyu: Utaztál már ÉLETEDBEN egyáltalán tömegközlekedéssel? Kötve hiszem. Lássuk hogy indították az évet: Egyik metró áll, a buszok nem járnak. Érdekes alternatíva.

@Muszuly: Én az autópálya mellett lakok, de lezárnám, mert nyitnék egy kis éttermet... :-)

ági anyu 2010.01.05. 10:51:03

@newtehen: Drágám, én egész életemben tömegközlekedtem, ellenben sok polgártársammal. Nálunk ugyanis a férjemnek van jogsija csak ... mondjuk Ő is főleg tömegközlekedik ... vagy kerékpározik.

ági anyu 2010.01.05. 10:52:44

@newtehen: Igen, én tömegközlekedem, ha mennem kell valahová ...1,2 esetleg 3 gyerekkel is. A férjemnek van autója és jogsija, de Ő is inkább busszal jár

ági anyu 2010.01.05. 10:53:35

...már megint kétszer ... azt hittem, az előző elszállt ... bocs az ismétlésért!

ági anyu 2010.01.05. 11:06:07

Egyébként egyszer kipróbáltuk, hogy a férjem egész hónapban autóval járt dolgozni ... sokkal rosszabbul jöttünk ki anyagilag.

Egyébként meg sztrájkhelyzet van - az pedig nem túl gyakori, úgyhogy lehet azért tömegközlekedni.

Még egyetemistaként voltunk egyszer Párizsban, mikor totális tömegközlekedési sztrájk volt ... kegyetlen káosz volt 3-4 napon át. Időnként azt gondolom, elkéne egy ilyen ennek a városnak is...

labi 2010.01.05. 11:11:33

Össze ne szarjátok már magatokat...
Kellemesen el szoktam autózni a mexikói úti kisföldalatti végállomásig (ha nem az m3-on akarja beerőszakolni magát az ember akkor nincs dugó) aztán onnan bebékávézom a Kálvin térre. Nem kell belehalni, könyv, hangoskönyv, vagy nők nézegetése remek program arra az időre.
Sok hülye meg kapjon infarktust, hogy az autók feltalálása előtt nem ennyi autóra alakították ki a várost. :)

Fikk a Nick 2010.01.05. 11:15:25

Én itt laktam 30 évig, sőt dolgoztam is ezekben a sörözőkben, pizzériákban.
Az alapötlet nem lenne rossz, de megint rosszul csinálták az egészet.
Sikerült a forgalmi irányokat úgy megforgatni, hogy amikor 2 év után vissza kellett jönnöm valamiért, elsőre szabályosdan eltévedtem, mert egy utca sem arra ment, mint régen. És sikerült állandó dugót okozni a Krúdy-Mária-Baross szakaszon, mert a Krúdy másik végéből most már nem jutsz ki az Üllői felé.
Csak gratulálni tudok hozzá a tervezőknek.

dzsaszper 2010.01.05. 11:21:15

tessék mondani, ennyi mozgássérült lakik az utcában?

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.01.05. 11:35:15

És most akkor mi lesz?
Nem értem a posztolót, van egy problémája és ha az autózz bloghoz fordul, akkor meg lesz oldva? Mi lett volna ha hivatalos szervhez fordul?
Vagy ha ezek után kimegy az utcára és látja, hogy tilosban parkol mindenki, már nem fogja zavarni?

ági anyu 2010.01.05. 11:47:26

@Artsuhtaraz: Az ott lakók biztos megtették

mohusssska 2010.01.05. 12:10:19

@ági anyu: ebben én nem lennék biztos

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.05. 12:45:33

@ági anyu: És valószínű ki sem mozdultál Butapestről. Ami nem baj, édesem, csak ne nézd le azt, aki megteszi.
(4 emberre már jóval olcsóbb kocsival menni..)
Sok ember megy napi 150-200 km-t, mert úgy adódott munkahelye. Ekkora távolság napi szinten vállalhatatlan tömegközlekedéssel.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.05. 12:47:59

@ági anyu: "Egyébként meg sztrájkhelyzet van - az pedig nem túl gyakori, úgyhogy lehet azért tömegközlekedni."

Pontosabban: A Vezetők nem hajlandóak elindulni műszaki hibás járművekkel. RGO: Eddig balesetveszélyes buszokkal "tömegközlekedtetek".
Én mondjuk nem szállok fel a gyerekeimmel olyan járműre, ami kigyulladhat alattam...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.05. 13:05:00

@ági anyu: Igazából a bocsánatod kell kérnem, nem Veled van baj. Csak szerintem elviselhetetlen a tömegközlekedés! Biztos vannak, kényelmes, jól megtervezett útvonalak is, de én eddig bárhova akartam menni, 2-3 átszálással tudtam csak megtenni, és sokszor órák alatt!
Viszont egy használható tömegközlekedésre valóban szükség volna. De ez a jelenlegi jelenleg is túlterhelt, nem bírná el, ha az összes autós hirtelen átváltana rá.
Viszont az sem megoldás, hogy lezárunk mindent.

ági anyu 2010.01.05. 13:41:00

@newtehen: Nem vagyok megbántódós :)
Én Budatétényből Rákosborzasztóra is elérek kevesebb, mint 2 óra alatt - de úgy tűnik, ezt a rutinom teszi. És szoktam kimenni a városból is...

mohusssska 2010.01.05. 14:31:18

@ági anyu: naaaa
Rákosborzasztóval óvatosan.... :)
az Rákoskeresztúr!!

MatseQ 2010.01.05. 15:16:51

Ez a tábla?

"Fehér színű gépjárművel fehér színű gépjárművet előzni tilos!"

Ez is olyan, mint a piros tgk. nem előzhet fekete szgk-t csak nem olyan látványos. :DDD

Tornado86 2010.01.05. 16:04:06

@Tanácstalan:

"Most mondd meg!

Mi lesz majd tavasszal, amikor az éttermek újra szeretnék kitenni a teraszokat? Jó kis bulváranyag, mert addigra az autósok megszokják, hogy lehet ott parkolni. De ha a utca egyik végét lezárták, miét nem lehetett a másikat is?" - Trailer a megoldás :)

@Tron65:

"1*1*1 méter keresztmetszetű betontömböket kell elhelyezni az utca mindkét végén.
Amelyik autó meg bennmarad, oldja meg! " - Legfeljebb ott rügyezik ki :)

csintapala (törölt) 2010.01.05. 16:08:00

@Tornado86: akiért meg a mentő nem tud bemenni a betontömbök miatt, az így járt! :) Tűzoltóval ugyanez.

lehuzas 2010.01.05. 16:37:13

oszinten! nagyon zavarnak ott ugye?!

dzsaszper 2010.01.05. 17:44:21

@ági anyu: mozgássérültet szállító autó megfelelő engedéllyel alacsony sebességgel (most nem keresem ki) behajthat szabályosan.

Vegaaa 2010.01.05. 19:09:03

érdekes véleményeket olvastam a sétálóutcáról, mint olyanról. azok akik úgymond ellenzik, azok komolyan azt hiszik hogy ha megcsinálnak egyet, akkor 5mp-ben belül ott terem 200 ember és elkezd felalá járkálni? a jelenleg idegen és új forgalmi viszonyoknak be kell érniük.
szegedröl tudjuk hogy van a kárász utcája régóta. bár régen még villamos is járt rajta, most már jópár éve a gyalogoson kivül senki nem mehet be. bizony még a kerékpárost is lekapják a rendörök, akik az utóbbi években igen sürün járörözt(n)ek arra, és mostmár maximum csak a külföldi cserediákok tévednek be bicajjal (ök sem direkt). még csak 25 éves vagyok, de emlékszem hogy a kárász utca nem is oly rég még csak egy lerobbant ösrégi házakkal tarkított, szürke betonplaccal ellátott hely volt, amelyet kizárólag átjárásra használt mindenki. egyetlen tere, a klauzál tér pedig parkolóként üzemelt. most igy néz ki:
farm4.static.flickr.com/3284/2698844705_d739bf5b6b_b.jpg
istenhozta.delmagyar.hu/images/2008875/2252403.jpg

maga az utca pedig így:
www.u-szeged.hu/site/upload/2008/10/Karasz%20felul_450x330.png

kurvasok pénzbe került, de megérte. az önkormányzat pedig ezen felbuzdulva egy a kárász utcából nyíló másik utcát (kölcsey), egy abból nyíló teret (reök), és egy abból nyíló másik utcát (gogol) is hasonló mintára átépít most. emberek itt is laknak, parkolóhelyek szünnek meg, de az eddigi tapasztalatok alapján senki sem hőbörög.
összegezve a dolgot csak bizonyítani szerettem volna, hogy ne tessék egyböl a végletekben gondolkozni. jó munkához idő kell...

Tornado86 2010.01.06. 00:19:07

@csintapala:
Ezért jobb megoldás a trailer a fizikai útzárnál, persze akit zavarnak az ott parkoló kocsik. Bár Olaszországban nem egy helyen láttam pl. olyat hogy 1-1 utca csak a nap bizonyos óráiban egyirányú, ugyanígy a behajtani tilost is lehetne korlátozni mondjuk március 20.tól október 31.ig.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.06. 09:39:15

De ugye az ott lakók sem keresnek kibúvót a behajtási tilalomra, ha hét-három sarkot kell majd a kétajtós szekrényt cipelni? Tudod, nincs DE....

cso zsi 2010.01.07. 09:17:20

@Amon: A közelben laksz?
Akkor tudod, hogy reggelenként a Tengerszemen az egyirányúban szembe autózókra vadásznak a rendőrök, egy utcával lejjebb.
Itt meg szerencsétlen autós elérkezik az egyetlen, patak fölött áthaladó úton, és ott áll a cél előtt 100 méterrel tehetetlenül.

Hasonló sztori, a Dráva utca - Visegrádi utca sarok, é környéke.
Anno, amikor a Váci útra balra kanyarodást megszüntették a Dózsa Gy. irányából, a Visegrádit jelölték ki erre a feladatra.
Felhúzták az irodaszörnyet, átfestették a környéket, a rakpart felől az ellenirány kanyarodósávot kapott az irodaház felé, itt meg megszüntették, így a Dózsán a Tüzér utcától a Dráván a Pannóniáig nem lehet balra kanyarodni. A Visegrádi - Tisza sarkon a rend éber őrei aratnak a kaszával...

A Visegrádi északi oldalán parkolóórákat telepítenek. Van aki ujjong, van aki szidja. Az előbbi azt hiszi, végre tud parkolni a ház előtt, és nem a fizető területről járnak ide autót altatni idegenek. Igenám, de már karácsony előtt teleszórták a környéket megállni tilossal, mindenki értetlenségére. A kis, egyirányúsított keresztutcákat is, így hirtelen 3-400 hely szűnt meg, csak az 50 évvel ezelőtt kialakított 5-6 állásos parkolókat hagyták meg.
A táblák "természetesen" az utcában parkoló autók mögé kerültek, így aki nem mozdult el három napig, az kapott az első csekkszórási adagból.
Az utca egyébként elég széles volt eddig arra, hogy a kétoldalt parkolók mellett elférjen egy arra tévedt busz, és még egy autó.
A kérdésre, hogy miért?: "-hát a teherautók..."
B+, tíz éve megszűntek az a cégek, ahová teherautók jártak, ill. az egyetlen, kamionforgalmat bonyolító cégnél eddig sem volt ez gond, és azon a szakaszon már nincs is tiltás.

j311 2010.01.08. 12:41:18

Ez a tábla, semmilyen módon nem akadályozza a behajtást.

cso zsi 2010.01.09. 15:58:55

@j311: Látsz bármilyen megengedő kitételt alatta?
Nem.
Akkor mégiscsak tiltó tábla.
Tény, hogy az út közepére állítva akadályozna is.

kispista 2010.01.09. 20:48:32

@cso zsi:
"eleszórták a környéket megállni tilossal, mindenki értetlenségére. A kis, egyirányúsított keresztutcákat is, így hirtelen 3-400 hely szűnt meg,"
eddig féllegális parkolók lehettek, vagyis nem büntettek, de a parkolók kialakítása nem felelt meg a szabványnak (pl kevés hely marad az úttestből).
Attól mert nem jár arra gyakran teherautó, még a kresz érvényes (3,5 m vagy mennyi a minimális forgalmi sáv)
Ha a parkolócégen múlna, még több parkolót festene fel, mert abból van a bevétel.

cso zsi 2010.01.10. 18:57:50

@kispista: "eddig féllegális parkolók lehettek"

Nem. Az elmúlt 50 évben utca szerepét töltötte be, aminek a két oldalán gond nélkül meg lehet(ett) állni, ahol nagy tgk forgalom volt, ott a kapubejáró környékét korlátozták.
Miért büntettek volna eddig? Téglaépítésű lakóővezet, az utóbbi 10-15 évben felszámolásra került ipari létesítményekkel.

1. számú függelék: I. fejezet f. pont:
"Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része.
Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sáv szélessége legalább 2,75m, az útburkolati jellel nem jelölt forgalmi sáv szélessége legalább 3m."
Volt eddig.
Jelenleg:
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."
A 3,75 az autópályára való sávszélesség.

j311 2010.01.11. 19:26:15

@cso zsi: Látod-látod, érted te. Olyan ez mint a _jelző_lámpa. Ha piros akkor meg kell állni, de nem akadályoz meg senkit, hogy továbbhajtson.
A sorompó az már valami...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása