Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Autós közlekedés Londonban

2010.01.10. 17:09 :: SilentSound

Ismét egy külföldi beszámoló érkezett a blog postaládájába, ezúttal az angol szokásokat osztja meg veletek Marty McFly, jó és kevésbé jó oldalról egyaránt szemlélve az ottani állapotokat.

Volt szerencsém Londonban tölteni egy kis időt, ha erről a "környékről" nem írt még senki, szeretnék megosztani pár érdekes dolgot.

Pozitív:

Viszonylag előzékenyek az emberek, senki sem siet. Mindenhol kamera van és sebességmérőkkel van teletűzdelve a sztráda. A büntetéseket nagyon komolyan veszik, nem érdemes ezzel játszani, mert a fizetés nagy része rámehet... a parkolásról nem is beszélve. Nincs tolerancia, percre pontosan nézik és büntetik a továbbparkolókat. (ezt pozitívnak írtam, kell egy kis rend).

Az utak az autópályákon (motorway) 4-5 sávosak, főutakon, és városközi sztrádákon is 2-3 sávosak, tehát el lehet férni. A jelzések elég egyértelműek, nincsen semmi "túltáblázva", bár a méretek miatt így is mindenki GPS-t használ. Az előzékenységhez tartozik még, ami a magyar ellenpéldáról jut eszembe, hogy nem villognak le (legalábbis nem állat módon).

Negatív:

Az indexet nem ismerik. Nagyon sokan jelzés nélkül közlekednek, akár lekanyarodásnál, akár sávváltásnál. Nyílván az előzékenységhez tartozik, hogy "ők" így is megértik egymást, viszont egy Kresz-hez szokott, dinamikus vezetőnek ez rendkívül zavaró tud lenni! Annál is inkább, minthogy főleg a belvárosban a sávok sokszor összemosódnak, majd újra kiszélesednek. Van buszsáv, ami alapvetően egy jó dolog, (úgyanúgy büntetik a személyautóval való közlekedést rajta), de ez is hozzájárul a sávok rendszertelen váltakozásához.

Amitől az eszem megállt: sötétedés után általánosan(!) nem kapcsolják be a fényszórókat, jobb esetben a helyzetjelző világít! Itthon is láttam már pár ilyen lámát, de azért ez elég ritka. Londonban biztos a város fényei miatt, egyszerűen elég nekik a műszerfalvilágítás!? Ez Újiráz és Csökmő között elég meredek lenne...

Pár érdekesség:

A tömegközlekedés kiváló! Egy ekkora város nem is engedheti meg magának, hogy másmilyen legyen! A buszok sűrűn járnak, sok az átcsatolás a különböző közlekedési nemek között! A metró (tube, underground) az egyik közkedvelt utazási forma. Az elsőre rémképnek tűnő hálozati rajz pillanatok alatt átlátható, érthető. Ahhoz képest, hogy Budapest London után elsőként vágott bele földalatti hálózat kiépítésébe (Milleniumi Földalatti Vasút), kicsit el lettünk maradva...

Ice Age:

Leesett a 30 éve nem látott hómennyiség, megállt az élet. Angilában nem ismerik a téligumi fogalmát (nemhogy a hóláncot), mert normál esetben nincs rá szükség. Érdekes volt kis hazám téliesre lecsumpított, csúnya gumik és nem kevésbé csúnyább felnik látványa után, ismét a nyári, csikorgó, peresgumik éjszakáját idéző hangulattal találkozni! De ha valaki jó szolgálatot akar tenni nyugati embertársainknak és még meg is akar belőle gazdagodni, javaslom, béreljen egy hot dog-os standot egy forgalmasabb sarkon és áruljon hóláncot! Cégér: "Global Warming"

A jobbkormányos közlekedésről nem írok, minden a tükörképe az itthoninak. Ami elsőre zavaró, hogy autón belül az index és a szélvédőlapát karja pont az ellentétes oldalon található, ez elég vicces tud lenni! De egy mindenképp jó dologot azért ide kell fűznöm: végre könnyen vezethetek Skyline-t!

Várom a kiegészítéseket, tapasztalatokat és hogy "hüje a posztoló" of course!

79 komment

Címkék: közlekedés külföld autó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cork77 2010.01.10. 17:19:24

Hülye angolok,angol hülyék!

cork77 2010.01.10. 17:21:51

Ezt én is hallottam már hogy nem nagyon erőltetik az index használatát.Vagy mindenki lengyel bevándorló és index helyett az ablaktörlőt működtetik,az ott úgysem feltünő.

sfdrake 2010.01.10. 17:26:46

Csak annyi hoyg ha jól emlékszem az autó tipusonként eltérhet hoyg az index/ablaktörlő melyik oldalon van a jobb kormányos autókban illetve, van ahol a sebességek is máshoyg vannak, ha jól láttam autós műsorokban van ahol ugy vannak mint nálunk(1-2 bal 5-6 jobb oldalon), vannak ahol forditva (felőlük az 1-2 távolabb az 5-6.)

killermoney 2010.01.10. 17:33:07

@sfdrake: Igen ez alapvetően attól függ hogy a gyártónak mi az alap. Egy japán gyártó nyilván úgy csinálja ahogy otthon míg egy német csak megfogja a kormányt és áthúzza a másik oldalra. Persze lehetnek itt is eltérések de alapvetően ez van.

A poszthoz meg én személy szerint rettegek attól hogy itt is az lesz mint ott bár addigra lehet hogy már olyan öreg leszek h amúgy is lassan fogok vezetni :D. Mindenesetre UK a Big Brother országa minden szempontból CCTV, traffipaxok, rendőrök tömkelege. Ilyenkor örülök hogy a Balkánon vagyunk még mindig, nem is olyan rossz ez :D

sosem 2010.01.10. 17:33:31

Régen a fagyállót sem használták.

Marcellusca 2010.01.10. 17:33:47

@cork77: LOL
"mindenki lengyel bevándorló és index helyett az ablaktörlőt működtetik"
Ja. Mer' magyar ember ilyet nem csinál. :DDDD

killermoney 2010.01.10. 17:40:14

Azért az Ice Age-ról annyit h én inkább azt hallottam hogy régen ugyanígy voltak nagyon nagy havazások csak nem paráztatták ennyire a népet hogy úristen leesett egy kis hó ne hagyd el az otthonod mert ha elesel amilyen dagadt vagy úgysem tudsz felkelni, ezért az emberek megoldották.

miako74 2010.01.10. 18:03:30

A legendás Angol udvariassághoz fűzném. Nekem is volt "szerencsém" vezetni mind városban és faluban, mind autópályán náluk. Autópályán ott is megvannak a bunburnyákok, akik amikor látják, hogy besorolnál a gyorsítósávból, vagy lassítanak a tempódra, vagy rádhúzzák a gépet. Falvakban előszeretettel közlekednek középen és az utolsó pillanatban térnek vissza a saját sávjukba. Ha körforgalomban vétesz, nincs kegyelem. Duda és villogtatás a jutalom. Persze rájuk is vonatkozik a "tisztelet a kivételnek" jó Magyar mondás.

potha 2010.01.10. 18:06:46

Londonban nem is laknak angolok :D

Ez itt a probléma :D

Amúgy nővérem kint dolgozik, annyira nem ismerik ott a havat, hogy még a szállodák előtt sincs ellapátolva :D

És be voltak szarva egy kis hidegtől meg 1 centi hótól.

Tesó mondta, hogy olyan szörnyűnek van bemutatva, meg hogy milyen pánik van, igazából egy könnyedebb télnél is gyengébb az egész.

Csak persze nekik szokatlan :D

Don Blasius 2010.01.10. 18:24:49

London, imádom! Tényleg remekül megvan szervezve a közlekedése (én csak tömegközlekedtem ott), de Csikós Zsolt is írt róla jókat. A metróhálózat kiváló, buszból sok van, azzal turistáskodni jó (legalábbis az emeletről), hétköznapi használatra már nem biztos, hogy választanám, mert azért szépen bedugulnak a buszsávban is, annyian vannak a buszok és a taxik.

De szerintem autóval is jó lehet, csak meg kell szokni a másik oldalt. Minden szépen egyértelműen ki van írva, nemcsak a közlekedésben, hanem bárhol. Az autópályán láttam olyat, hogy átlagsebességet mérnek két pont között.

@potha:
Ja a melósok mind bevándorlók, buszsofőrt szinte csak feketét láttam.:P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.10. 18:36:53

No, akkor pontosítsunk.

1. Az indexkar és az ablaktörlő TÖK UGYANOTT VAN, ahogy a váltó és a pedálok is. Magyarul a jobb egyből vezeted ugyanazt a kocsit. Két kivétel van:

-70-es évek előtti angol autók
-japán belpiacos importált kocsik

Mindkettő jelentéktelen mennyiségnek számít (<10%)

2. Ismerik a téli gumit és tudják is, hogy mi az, csak nem használják. Normál esetben nem megy fagypont alá a hőmérséklet télen sem, így nem vesznek.

3. A közlekedés pedig nem tükörképe az otthoninak, ugyanis szintén a jobbkéz-szabály az érvényes.

Amúgy a legtöbben autisták, csak valahogy haladnak, de egyébként kifejezetten szarul vezetnek (az átlag). Ezért tűnik udvariasnak, mert nem tudják mikor ki és merre, ezért inkább töketlenkednek és várnak, elengednek mindenkit.

Ami tény: a világon az egy lakosra jutó legtöbb CCTV kamera az Egyesült Királyságban található.

Don Blasius 2010.01.10. 18:49:40

@KuKori:
Kérdés, használ-e. Kelet-Londonban vannak úgy tudom elég gázos helyek. Én nem vagyok ellensége a kameráknak, nincs takargatnivalóm. A pesti buszokra meg nem engedi az ombuccman, így a svéd utasok kedvükre verekedhetnek, a kis firkásg*cik meg rongálhatják az amúgy sem túl jó állapotú járműveket.

ex-dr. vuk 2010.01.10. 19:10:06

Az index/ablaktorlo es a pedalok sincsenek tukorben... Nem tunt fel?

Marty Mcfly 2010.01.10. 19:15:29

@KuKori:
akkor én épp kifogtam az általad megjelölt kivételes kocsit index-és ablaktörlőkar tekintetében. erre mekkora esélyem volt? :-)

Marty Mcfly 2010.01.10. 19:18:04

@vuk_:
a pedálokról sosem írtam...

"streetfighter" 2010.01.10. 19:26:56

@Marty Mcfly:
Micsoda szar hely az, ahol még száguldozni sem lehet?

mr_x 2010.01.10. 19:29:32

@Marty Mcfly: "akkor én épp kifogtam az általad megjelölt kivételes kocsit index-és ablaktörlőkar tekintetében. erre mekkora esélyem volt? :-)"
A skyline ugy tudom japan belpiacos auto jobbkormanyos valtozatban.
Es a japan belpiacos autokon van forditva az index es az ablaktorlo.
Ha pedig a skyline-t vezetsz jobb kormannyal akkor 100% az eselye hogy forditva lesznek a bajuszok :-)

mr_x 2010.01.10. 19:35:22

@KuKori: "Ismerik a téli gumit és tudják is, hogy mi az, csak nem használják."
Nekem a multkor a ford markaszerviz "egy het mulva" szerelte volna fel mert olyat raktaron nem tartanak, rendelni kell.

Amugy per pillanat az osszes boltban hianycikk a holanc, en tegnap rendeltem online mint kiderult az elozo automra valo nem jo erre), kivancsi vagyok mikorra kapom meg :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.10. 19:50:40

@mr_x: Ez itt, Írországban is így van. Gyakorlatilag nem tartanak raktárkészletet, rendelj, aztán majd szállítunk valamikor :)

"Há nehogymá' egy penny-nk is álljon benne, heee" :D

RCH 2010.01.10. 20:39:51

Az index itthon sem divat.
Errol nagyon erdekelne egy felmeres, hogy aki nem indexel, az miert nem teszi. Milyen oka van arra, hogy ne tegye meg azt a (KRESZ szerint kotelezo) mozdulatot, amivel rossz esetben akar a sajat, akar mas eletet es/vagy vagyontargyat kockaztatja.

Kedves nem indexelok!
Legyetek szivesek irjatok meg, hogy szerintetek miert nem fontos jelezni!

Kukori és Kotkoda 2010.01.10. 20:49:01

@RCH: Erre a kérdésedre észérvekkel alátámasztott választ ne várj.
Csak önigazolásra kitalált teóriákat fogsz kapni.

e39 2010.01.10. 20:51:46

A jobbkormányos autókon nincs felcserélve az index és az ablaktörlő bajuszkapcsolója.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.01.10. 21:01:57

@Kukori és Kotkoda: Jaja, majd jön az mint a fel nem kapcsolt tompított esetén, hogy hamarabb kiég az égő. Esetleg kopik az indexkar, sérvet kap az ujja, satöbbi :)

na_meg_ilyet 2010.01.10. 21:04:56

Lehet szaguldozni nyugodtan. Rendesen kivan tablazva es fel is van az utra festve mettol meddig mernek. Azon kivul ugy mennek ok is ami a csovon kifer.
Nem hiszem hogy csak balfaszkodasbol lennenek ilyen udvariasak es turelmesek. Ok nem banjak ha mas is hasznalja az utat. Van eleg sok es elfer rajta mindenki.

vérengző kismalac 2010.01.10. 21:05:16

@RCH:
Olyan sokat használtam, hogy tönkrement.

r3ndsz3rhiba · http://eeuauaughhhuauaahh.ytmnd.com/ 2010.01.10. 21:05:33

@Marty Mcfly : Biztos, h Londonban vezettel? 4 evig eltem ott, de elozekenhysegrol nem lehet beszelni. Ezek a fek helyet a dudat nyomjak, a biciklisekre, motorosokra egyaltalan nem figyelnek. Utottek el biciklivel, hal isten csak a bringanak lett baja. (a jardan nem kerekparozhatsz, mert a rendor azonnal lekuld az uttestre) A fonokomnek kb 4x volt balesete motorral, igaz ott az a divat h az elvalaszto vonalon mennek a motorosok, mert a hatalmas dugokban igy gyorsabban haladnak.
Ami tenyleg pozitiv: a gyalogatkeloknel, ott ahol sargan villogo lampa van, MEGALLNAK az autosok es atengedik a gyalogost. (Persze ez nem egesz Londonra vonatkozik, de altalaban igy van).

Nem vagyok fideszes 2010.01.10. 21:11:51

Angol Sierrám van (Londonban is gyártották), az ablaktörlő kapcsolója meg az index pont ugyanott van, mint a balkormányos verzióban. Ugyanaz a kettő, csak egy üléssel arrébb ülsz, meg mérföldben mér, oszt' sanyi.

Nem vagyok fideszes 2010.01.10. 21:12:42

Sorry, meg a duda gombja nem a kormányon van, hanem az indexkapcsoló végét kell megnyomni.

na_meg_ilyet 2010.01.10. 21:14:18

@r3ndsz3rhiba: A biciklisek ugyanolyan balfekek itt is mint Magyarorszagon. Azt hiszik a vilag osszes utja az ovek. Nem veletlen van a teherautokon is a figyelmeztetes a bringasoknak hogy balrol ne elozzenek. Miert kell az utpadka es az auto kozott elozni?

Ibn al-Haiszam 2010.01.10. 21:21:28

Somersetben pedig az a nagy divat, hogy a körforgalmakban (amelyek viszont az ellenkező irányba pörögnek) össze-vissza indexelnek. Ennélfogva különösen óvatosan hajtanak be az emberek és a három sávos körforgalomban sem láttam balesetet soha.

A Csikós jókat ír? Háááát, lehet... De tényleg az autós ujságíró, aki picsog hogy mit lehetne csinálni a Tesla elmaradt tesztje helyett, majd 3/4 napot utazik egy eldugott kisvárosba (Crewkerne), aztán eljön onnan, mint aki jól végezte a dolgát és még csak meg sem látogatja a 25 perces autózásra lévő Haynes-féle autómúzeumot ?!

odihem 2010.01.10. 21:28:00

atlagsebesseget altalaban ott mernek,ahol javitasi munkak folynak az autopalyan,ez majdnem mindig 50mph azaz 80kmph.a normal sebessegmero kamerak pedig mindig elore kivannak tablazva,ergo ott merhetnek ahol van tabla/vagy ha kocsibol mernek akkor is par szaz yardra elore kivan teve a tabla h mernek.
ha jol tudom ez t a torveny irja elo.meglatasom szerint a tobbseg elozekeny/elozekenyebb mint otthon.
szaguldozni pedig barkol lehet,viszont a kovetkezmenyekkel szamolni kell... :) ez 60font/3 pont-nal kezdodik.
videken nagyon sok az idos ember aki vezet 80+ na toluk kell ovakodni.
mas erdekesseg nem jut eszembe

Kata78 2010.01.10. 21:30:01

en a kis tesonal szereztem jogsit :) ezeknek itt sjan ezt,mind tanitak, nem bantjuk oket :) megelozzuk, ha tudjuk. Vizsgan esoben, csak helyzetjelzot volt szabad hasznalnom egy fekete autoben. ez mindent elmond. meg az is, hogy 3 hete fagyos utviszonyok miatt nincs forgalmi vizsga, mert nem biztonsagos.....

KawaBazsy 2010.01.10. 21:41:27

Én motorral járok kint, ott nem számít a jobb kormány. :-) A közlekedés résztvevői összehasonlíthatatlanul előzékenyebbek, mint itthon, ott még soha nem volt közlekedési afférom. A gyalogos, ha a piros lámpán megy át, akkor is lassítanak, és átengedik.

indafoto.hu/easyrider/image/594391-6fa476b3/user

igazi hős 2010.01.10. 21:51:17

@na_meg_ilyet: "(út) Van eleg sok es elfer rajta mindenki." Hát közép Angliában inkább azt tapasztaltam, hogy ami nem motorway az 1,8 autó széles; mindenki középen megy; ha helybeli férfi, akkor tuti 55 felett; ha szembetalálkoztok, akkor viszont hibátlanul lehúzódik annyira, hogy ha nem félted az autó fényezését az útmenti kétméteres sövénytől, akkor gond nélkül elfértek. Egyébként engem is először figyelmezettek, hogy vonalak közé parkoljak és falu elején a 35-öt tartsam be.

cindbl 2010.01.10. 21:55:15

motorral telleg kiraly, udvariasak es jofejek. index/ablaktorlo: kocsitol fugg, nekem suzuki liana van, azon forditva van, de seaton/volvon pl rendesen. vezettem vagy 8-10 fele kocsit itt, es tok osszevissza van szerelve gyartototl fuggoen. azonban olyat meg nem lattam, hogy a sebessegek mashol lennenek... ilyen nincs is.

emtigris 2010.01.10. 21:57:03

Az indexről - néhány szó arról, mivel indokolják a nem indexelők:
1. Ha a védett úton haladok, akkor nekem mindegy, mert elkanyarodok vagy sem, nálam nem változik a helyzet, max. csak segítek annak aki ki akar kanyarodni.
2. Ha én akarok kikanyarodni, akkor csak segít engem a védett úton jövő irányjelzése, de egyáltalán nem véd az ütközéstől! Mi van akkor ha véletlenül bekapcsolta, vagy úgy maradt az indexe, és én ezt jobbra kanyarodásként értékelem, és én - aki jobbról jövök neki - a stop táblámmal, elindulok... na, bumm, kész az ütközés... és legjobb esetben is felesbe hozza ki a helyszínelés, mivel nekem stop táblám volt, és nem adtam meg neki az elsőbbséget... szóval, így én már nehezen hiszek az indexelésben...

SimiTomi 2010.01.10. 22:08:22

Pár éve vezettem elég sokat Londonban és London környékén is - az mondjuk nem tűnt fel, hogy az index-kar meg az ablaktörlő a másik oldalon lenne... :)

Hozzászóló 2010.01.10. 22:11:06

"nincsen semmi "túltáblázva""
Végülis ez annak is köszönhető, hogy viszonylag folyamatos a "semmilyen" időjárás Londonban. Pl. nincs hó, ami eltakarja a rengeteg jelzést a földön. Ez igazán most volt vicces, mert sok helyen nem látni a dupla piros vonalat vagy behajtani tilos jeleket. És bezony nem jó, mert kitáblázva persze nincs egy csomó helyen.
Másik véglet, amit otthon tapasztaltam 2 hete, amikor Nyergesújfalu felől jöttem Tát irányába. Néhány szakaszon vagy 40-re kellett lassítanom, mire felfogtam a táblaerdő figyelmeztetéseit. Kb. 3 méterenként tábla volt, persze szép nagy színesek, olvasgass hülyegyerek, ne az útra figyelj...

lemberg 2010.01.10. 23:04:45

Index?
Mi a túrónak kellene használni? Elindulás: Ha jön valaki, úgysem indulok el, így felesleges, ha nem jön senki, akkor simán elindulok, nem látja senki, kinek indexeljek?
Előzés: országúton, ha egyenes út, balról nincs semmi bekötőút vagy bármi lehetőség ahova az előzendő kanyarodhatna: felesleges, mert úgysem tud balra menni, illetve ha nem lassul, fékez, stb., akkor valószínűleg nem is akar.
Csak olyan helyzetben használom, ha tényleges segítséget jelent a másik közlekedőnek,főútról lekanyarodást pl. természetesen, mert ne várjon rám a másik autó feleslegesen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.10. 23:09:45

@e39: Mihez képest? Kérdés, hogy melyik a természetes: ha ugyanazzal a kezeddel indexelsz, vagy ha az ajtó felöli karral indexelsz. Én nem tudom.

Illetve arra emlékszem, hogy Máltán vezettem jobbkormányost 7 éve és mindig ablaktöröltem indexelés helyett. Ennyi év után arra már nem emlékszem, hogy melyik kezemnél volt az index, de biztosan nem annál, amelyikkel ösztönösen használtam volna...

trocadero 2010.01.10. 23:16:15

@lemberg: kicsi rá az esély, de ha sötétben épp a holtteredben száguldana el egy biciklis, az indexelés még megállíthatja.
Előzéskor: ha egy buckát/úthibát készül kikerülni az előzendő autó, akkor jó, ha minél előbb tudja, ha előzni akarják (én már jártam igy: indexelés nélkül gyorsan előzött a mögöttem jövő, míg én hatalmas gödröt akartam kikerülni - majdnem összementünk)

Ibn al-Haiszam 2010.01.10. 23:19:01

Még egy eszembe jutott, az M5-ön, Weston-Super-Mare magasságában egyszer elzúgott mellettem egy Ford, majd nem sokkal utána egy fekete sötétített üvegű X5-ös BMW. Pár kilóméterrel odébb mindketten az leállósávban álltak, a bömös hátsó és első szélvédője mögött kék lámpák villogtak és a jellegzetes sárga ruhába öltözött rendőrök épp receptet írtak a fordos fickónak. Szóval a telepített trafipaxokat valóban ki lehet messziről szúrni, de a fekete X5-ös... eszembe nem jutott volna, hogy ilyeneket is használnak.

trocadero 2010.01.10. 23:43:43

@emtigris: Ha védett úton haladsz: indexeléssel hamarabb felkészítheted a mögötted jövőt, hogy lassítani fogsz, és csökken az esély, hogy beléd rohan. Ráadásul mivel tudja, hogy kanyarodás szándékával lassítasz, lassítás nélkül meg is tud előzni, ha nem jön épp szembe senki.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.10. 23:51:35

Az a 30 éve nem látott hómennyiség itt Londonban írd és mondd 3 centiméter.
Nem viccelek.

Ja és viccesek, hogy kanyarodni is csak kézifékkel sikerült nekik ezeken az utakon. Csúsztak jobbra balra.

Egyébként nem értem miért nemismerik a téligumit, 7-10 fokig sokkal jobb, még ilyen éghajlati viszonyok közt is.
A metróról annyit, hogy kiismerhető , de piszokdrága. 1-es 2es zónára 30 ezer forint per ho, de most emelték, így már kb 35 , 6-7es zónáig ki meg vagy 70 ezer forint.
Busz gyakran jár, de van amikor dugó van, olyankor 2 óra a Turnpikeról a Trafalgarra bejutni.

A buszsávot sok helyen használhatja a motoros és a biciklis is.
Ja és itt még ferrari esetén is simán leparkolnak az utcán:D

igazságos 2010.01.10. 23:52:00

A cikkből kimaradtak a gyalogosok. Mikor Londonban voltunk, mindenki ott ment át, ahol éppen volt. Nem számított, hogy zebra van, vagy nincs. Volt is jó sok dudálás.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.10. 23:53:43

Ami viszont nagyon durva, simán átmennek a zebrán a piros jelzés ellenére TÖMEGESEN.

steixner 2010.01.11. 00:03:46

Én nagy vassal jártam arra.Közlekedésben oké-előzékenyek,és segitőkészek.Parkolásban avilágon nincs szemetebb társaság.Közbiztonság egyenlő a O ,.

indapass90210 2010.01.11. 00:04:25

@Ibn al-Haiszam: Lehet, hogy álrendőrök voltak!

Hüje a posztoló! Hogyan lehetne könnyen vezetni skyline-t ott, ahol minden tele van traffipaxszal?

indapass90210 2010.01.11. 00:07:06

@tildy:): olyan gyalogost még nem láttam, aki a teli tenyérrel nyomott dudára ne kezdjen el szaladni, ha piroson megy át... olyat viszont igen, aki megdöntötte volna a helyből távolugrás világrekordját!

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.01.11. 00:23:44

pár éve itt vezetek, de nem tünt fel, hogy az index a másik oldalon lenne...

(bár néha elég gyorsan fogy az ablaktörlő folyadékom.. lehet ez lenne az oka....?)

trollover 2010.01.11. 00:36:51

Én három hetes utam alatt csak kétszer mentem az ellenkező irányba a körforgalomban. Viszont csodálkoztam, amikor a 0 km-es Ford Tranzit csak 90-nem ment autópályán, pedig tapostam a padlóig. Aztán eszembe jutott, hogy az mérföld :)

ssmith 2010.01.11. 00:44:50

Sziasztok! Megfogott a címe ennek a blognak, mivel én is éltem kint jó pár évet, s az elejétől vezettem. Ami nekem feltűnt: - jó a közlekedés, európához képest nyugodtabb, kivéve azokat a területeket ahol a nem Angliában szerzett jogsival vezetők vannak többségben(indiai,feka,lengyel...). London bizonyos többségben lévő kerületei sajnos ilyenek. De a vidéken teljesen más. - a táblák frankón jól látható helyen vannak, a lámpák ált. duplán kint vannak ez lehet elsőre zavaró, de pár óra után már átlátható, s ha hazajössz már hiányzik. -a sávokba beengednek, a BELVÁROSBAN is!!! ;) kevesebb duda stb. - a biciklis, motoros ugyan olyan mint itthon sok van belőle vigyázni kell rájuk, mert ők nem vigyáznak magukra, sokszor felelőtlenek. - az autópályán kevés a benzinkút, a kutak jól felszereltek - rendőrök rendesek, de határozottak. - a lámpát kevesen használják, de ott még a külső utak is ki vannak világítva!!!!!!! - az autókra évente kell M.O.T. (műszaki-zöldkártya) Road tax (útadó) Insurance(biztosítás már az alapban is van lopás-tűzkár). Műszaki és bizti nélkül nem lehet útadót befizetni(min félév). - ami sok az az autó fenntartása, a kocsi olcsó. A biztosítás horribilis, az útadó sem olcsó, de a fizetéshez képest nem sok. A benzin 1-1.10 Font között mozgott mostanság a bruttó minimálbér 5.83 az adó meg 25% alatt (tb+adó), s még 6300font-ig adómentes is vagy... -trafipax van de ki van táblázva, az M6 os fizetős részén pl nem mérnek tutira magánterület, s nyomják is mint a meszes. A legtöbb trafi a zsúfolt területeken van. A többin lehet kenni neki... tapasztalat :) Összesítve én szerettem, sőt szeretem!!! Ha csak tehetem vezetek is odakint, mind1 milyen oldalon van a kormány ;) Persze mindenki másképp éli meg, van aki utálja odakint, de az itthon se élvezi a nagyvárost, vagy nem is vezetett még BP-n sokat, szerintem. Üdv

ssmith 2010.01.11. 00:58:38

Még valami az index csak azoknál a kocsiknál van másik oldalon ami esetleg japiból jött, vagy hasonló, nekem az össze kocsimon ugyan ott volt minden pedig volt rovertől - volvon keresztül - fodig jópár kocsim. ;)
Hóláncot e-bay en vagy északon kell venni délen, londonban kiröhögnek :) (legalább is engem kiröhögtek mikor kerestem :) )

Még1: autópályán nem sírnak hogy rossz oldalon előzöl (mind1 melyik sáv csak 1irányba menjen), mindenki megy s fele annyi sírással megoldják, ha a másik gyorsabb akkor ennyi (figyelni kell, de ezért van a szemünk,stb). A villogás azért ott is megy ha be van dugulva a többi sáv.
Azt meg hogy ellehet férni... Van ahol úgy megy a busz hogy vagy Te tolatsz vagy Ő.... (volt pár érdekes élményem a hosszított tranzittal s még nem is biztos, hogy a belváros a legrosszabb)
Rendszeresen le kell húzódni valakinek. NA ez NEM főutca, de akár főbb utca is lehet...
Sofőr srácok tudnának erről regélni szeritem...
A dugó nem rosszabb mint itthon, max az alapterület mérete miatt nagyobb... s ugyan úgy rendszeres.

Na, szinte mindent leírtam ami eszembe jutott, kíváncsi vagyok ki hogy éli-élte meg angliát kocsiban :)

Csaó

os2_fan 2010.01.11. 01:07:51

Hamar meg lehet szokni a jobbkormányos vezetést. Nekem az okozott kényelmetlenséget, hogy bal kézzel kell használni a sebességváltót és elég hamar elfárad a csuklóm. Jobb kezesként kifejezetten suta vagyok bal kezes sebességváltó kezelésben. De biztos ehhez is hozzá lehet szokni.

Amikor először próbáltam elindulni, szóltak, hogy ne négyesben próbálkozzak :-)
Az ember azt gondolja, hogy minden szimmetrikus és ugyanazt a mozdulatot kell tenned, mint jobb kezesként, pedig pont fordítva van és ez volt a legfurcsább.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:14:18

@"streetfighter": Hát, ha lehet ezt mondani, állítólag ők az igazi skótok (nincs tapasztalatom a valódi skótokkal) :)

A főnököm mondjuk skót-ír keverék, így ez sem segít megállapítani, hogy melyik félről érkezik a hibás gén :)

De amúgy jó arc, emberileg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:17:14

@Kukori és Kotkoda: Tudnám díjazni, ha egy másik nick néven futnál errefelé :)

A törzsgárda tudja is miért érint érzékenyen.

Köszönöm.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:22:50

@Hozzászóló: Uhh, akkor próbáld ki a táti utat, be Esztergomig. Olyan, mint egy kibaszott vidámpark.

Ecsedy Áron 2010.01.11. 01:36:58

Én bérelt francia rendszámú autóval jártam arra, így a kép torzíthat...

Az angolok (főleg Dorset, Somerset környékén jártam) a franciákhoz és az írekhez képest sudribunkó tahó parasztok. Letolnak, nem engednek be, az X sávos nem-egésze-körforgalomban, ahol a körforgalom felénél három felé ágazik az út és 2 sáv kikanyarodik, egy sáv a következő kijárat felé megy, egy meg köröz tovább, de lámpa (!) van felette és persze rutinból mindenki 30mph-val hajt be, ott cirka keresztülhajtanak rajtad még ha látványosan bénázol, lassítasz és próbálsz valahogy ügyködni.

Amúgy Londonban autóval közlekedni szerintem tök felesleges. WC-re is metróval lehet menni, de minden sarokra van buszjárat is.

Szerintem az írek a legcivilizáltabb népség abban a régióban amúgy. Azok mintha eltévesztették volna az éghajlatot, mediterrán népesség, latin-amerikai 'majd holnap' mentalitással. Az egyetlen általam ismert hely a világon ahol a megengedett legnagyobb sebességnél konzekvensen LASSABBAN mennek.

Az indexelés amúgy elég kevés helyen használatos. Portugáliában, Argentínában és Írországban garantáltan nem. Ellenben átkozottul figyelnek. Valahogy ott felfogják, hogy aki _előre néz_ az tud a legtöbbet tenni az ellen, hogy nekimenjen a másiknak, míg aki elöl van az ha nem hirtelenkedik, akkor nincs is más dolga. A többiek figyelnek. Argentinában tökélyre van ez fejlesztve: ott ha 30 centivel előrébb van a kocsid orra, szó nélkül ráborítasz a melletted állóra és minden erőlködés nélkül lemaradnak, még akkor is ha a 6 sávos út negyedik sávjából akarsz balra fordulni akkor is...(az alapszabályok: aki előrébb van, aki gyorsabban jön és akinek nagyobb járműve van annak van elsőbbsége. A táblák öngyilkosok számára vannak kifejlesztve és a lámpák tájékoztató jellegűek - mindezt sokszor annyi autóra, mint itthon)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 01:51:45

@Ecsedy Áron: Hehe, az ír kollégám jogsiját azért vonták be, mert megfogták egy country roadon 150 km/h-val (Honda Integra). Bár nem ez az általános, elismerem :)

csesszelekmeg (törölt) 2010.01.11. 01:57:37

@KuKori:

Elarulok egy titkot, nincs jobbkez-szabaly.

1., Minden mellekut fel van festve hogy kinek van elsobsege. Nincs egyenrangu utkeresztezodes. Vagy tabla van, vagy festes van az uttesten hogy allj meg.

2., Minden korforgalomban annak van elsobbsege aki mar bent van a korforgalomban.
Balrol jobbra haladsz, tehat aki ugymond jobbrol jon vagy szembol annak van elsobsege.

Nezz utanna annak amit leirsz, mielott valakit letorkolsz. Persze a poszt iro is, de ez mar mas kerdes.

Smarty!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 02:37:30

@csesszelekmeg: Igen, így konkrétan megnevezve nincs. Azonban gyakorlatilag így működik! A felfestések/táblák/körforgalmak is ezt erősítik meg.

Mindig azoknak van elsőbbségük ugye:

-többsávos úton
-autópályán
-körforgalomnál
-út szélén parkolva

akik jobbról érkeznek. Ez nekem kimeríti a jobbkéz-szabályt.

www.drivingschoolireland.com/

Itt van leírva kb. minden fontos tudnivaló.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.11. 07:39:19

Ez nem semmi... :)
Mindenki egy másik Londonban járt... :))

emtigris 2010.01.11. 07:48:25

@trocadero: persze értem amit mondasz, de nem ilyen egyszerű... mivel az első állításodra a követési távolság betartása, a másodikra a kereszteződésbeni tilos előzés a válasz...

Krorz 2010.01.11. 08:01:36

Egy angol srác mondta aki nemrég csinálta a jogsit ott kint, hogy náluk vizsgán az index elhagyása csak kis hibának számít és amúgyis csak akkor kell használni ha van valaki a környéken. Ha vizsgán akkor indexel amikor nincs senki a környéken akkor azért is kap egy hibapontot mert nem ismerte fel a helyzetet megfelelően. Nem tudom ez így mennyire igaz, de ha igen, akkor valamennyivel érthetőbb, hogy miért használják viszonylag ritkán.

Fergabor1 2010.01.11. 09:00:25

Lámpa használat: Magyarországon is többször változott a lámpahasználati előírás az évek során, és ma sem egyforma Európa összes országában. Nálunk, és ma kötelező a tompított, régebben (úgy a '60-as évek közepéig) nappal tilos volt a lámpa; de ma sok országban villognak rám, ha nappal tompítottal megyek (ui. ott nem kötelező, esetleg tilos).
Index: megszokás kérdése. Nyilván a londoniak hozzászoktak ahhoz, hogy a másik csak bizonyos körülmények között indexel.
Jobb kormányos autók: nem vezettem még Angliában, egyébként se jobbkormányos autót sose, de asszem első nekifutásra az vinne a sírba, hogy a ! bal !!! kezemmel kell sebességet váltani. Ahhoz képest az, hogy a bal kezemmel hova nyúlkálok az egyes sebességfokozatokhoz, már semmiség.
Bal oldali vezetés: a londoniak hozzászoktak az európai turistákhoz, úgyhogy amikor minden igyekezetem ellenére a járdáról lelépve utoljára balra nézek, udvariasan rámdudál, és nem gázol el. Kéretik a mondatomat szó szerint értelmezni, az "udvarias rámdudálás" fékezést is jelent.
Amúgy kitűnően vezetnek, határozottak, erőszakosak, és emellett udavriasak. Náluk csak Münchenben jobb a vezetési morál egész Európában.

indapass90210 2010.01.11. 10:42:16

@Krorz: "...vizsgán az index elhagyása csak kis hibának számít és amúgyis csak akkor kell használni ha van valaki a környéken."

Aszittem a zindexelés rutinból megy. Legalábbis nem szoktam gondolkodni, hogy akkor most van-e valaki, és indexeljek, vagy nincs és neindexeljek. Orrtúrásnál sokkal célszerűbb figyelni, de vezetés közben indexelni amúgy is gyakrabban kell, az menjen reflexből!

Matrix_ 2010.01.11. 11:38:30

Az index meg a másik izé ugyanott van! (senki nem olvassa el a kommenteket mielőtt beböfögi sokadjára ugyanazt??)

don't 2010.01.11. 15:59:03

@KuKori: amiket leírsz,annak nincs köze a jobbkéz-szabályhoz.akkor ezek szerint nem tudod mi az.ha csak elírtad mondd h.bocsi ne bizonygass butaságokat

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 17:58:16

@don't: A második (harmadik, negyedik..) regisztrációdnak is ugyanaz a válaszom. Lásd feljebb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 17:59:57

@don't: Kérlek, meséld el akkor, hogy mi a jobbkéz szabály.

Taníts, mester.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.11. 18:09:22

@don't:

"Q12 Who has priority at a junction of equal importance.?

A. Traffic to Right"

KRESZ vizsga kérdés.

Krorz 2010.01.11. 19:55:07

@Dövan: Én se gondolkodom rajta, hogy kitegyem-e, de angoloknál állítólag így megy. Én még ott nem voltam, vizsgázni meg főleg nem vizsgáztam, így nem tudom, hogy tényleg igaz-e amit a srác állított.

Tornado86 2010.01.11. 20:02:13

@RCH:
Nem tudom mi az oka, én a magam részérõl gyakran pont az indexelés elmulasztása miatt nem engedem be a nem indexelõt ha épp sávot akar váltani és egyértelmû a szándéka. Egyszer meg tükröt is tartottam egy bukaresti szõke macának, valahogy az az érzésem, sokat megtudtam volna a pénzkereseti forrásáról ha kiszállt volna az autóból.

don't 2010.01.13. 10:11:57

@KuKori: -1 regisztrációm van.
-NEM kötözködni akartam .
-több éve dolg.az U.K.ban minden nap vezetek,hol a sajátomat,hol cégest /ha csak 1 autót vezettél abból nem kell általánosítani/
-a többi megállapításodhoz nem fűztem megjegyzést azt kijavították előttem.
-ha ennyire köt
-B.U.É.K.

don't 2010.01.13. 10:14:48

@KuKori: Ja ha minden "Ireland" neked miért nem pl.Dublin?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.13. 15:26:32

@don't: Ha a kérdés arra vonatkozik, hogy miért nem ott élek, egyszerű a válaszom:

-szeretek vidéken élni
-itt több a született ír lakos
-viszont sokkal kevesebb a magyar (=kevés a szarkeverés)
-olcsóbb és tágasabb a ház, ahol élek, kevesebb a rezsi
-jobb az időjárás, több a napsütés és szép a környék, a táj

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.13. 15:31:09

@don't: Oké, csak felébresztette a gyanút, hogy két, egy-két napos regisztrációjú ember kb. ugyanazzal talált be :)

Nem csak egy autót vezetek, van Észak-Írországban regisztrált kocsink, van angol és ír regisztrációjú is. Az angol speciel banolva van az útról (regadó...) de az megy is vissza beszámításra Angliába, az ír meg behalt (400 eurós Mondeo dízel, eddig hűségesen szolgált minket, csak az eladás napján döntött úgy a hengerfejtömítés, hogy neki elég volt :D), szóval maradt a Audi (800 eurós :D) :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása