Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kétszer megpördültünk, ő meg továbbhajtott

2010.01.15. 11:10 :: SilentSound

Nem tudom, hogy így két hét után mennyi esély van arra, hogy megtaláljunk egy cserbenhagyót, aki kishíján megölte levélírónkat a gyermekével együtt. Márta azért rajtunk keresztül is tesz egy próbát. Az biztos, hogy megérdemelné az ilyen mocsok, hogy elkapják és hűvösre vágják egy időre, mondjuk az autója elkobzása mellett. A sztori mellesleg rámutat arra is, hogy nem hülyeség az a vezetéstechnikai tréning, mert ijedtség ide vagy oda, autópályán, 130 körüli sebességnél hirtelen kormányt rángatni az egyik legrosszabb, amit tenni lehet.

Január 2-án délután három és négy között az M3-as Budapest felé autóztunk a családommal. A középső sávab egy Suzuki hajtott, akit előzni kezdtem éppen, amikor nagy sebességgel mögöttem termett egy zöldes, szürkés színű BMW (nem a legújab, hanem az eggyel korábbi típus). Mivel nagyon gyorsan közeledett és még volt időm kényelmesen lehúzódni a Suzukis mögé a középső sávba, azért kitettem a jobb indexet és elkezdtem lehúzódni, hogy elengedjem.

Ő azonban ezt nem várta meg, hanem jobbról, szabálytalanul, nagy sebességgel előzni kezdett és a jobb visszapillantó tükörből csak azt láttam, hogy a jobb hátsó ajtónk magasságában pont a kisebbik gyerekemmmel egyvonalban mindjárt összeütközünk. Elrántottam a kormányt balra, majd hogy elkerüljem a belső szalagkorláttal ütközést, jobbra. Kétszer megpördültünk a sztráda teljes szélességében, majd csodával határos módon és a motorféknek köszönhetően lelassulva a külső szalagkorlátnak ütközve álltunk meg.

Nem esett bajunk, de a kocsi összetört. Szemtanúnk is van, aki látta a jobbról szabálytalanul előző BMW-st, de a rendszámot ő sem látta, lévén azzal volt elfoglalva, hogy nehogy nekünkhajtson. Még mindig nem tudjuk, hogy készült-e az egészről felvétel az Autrópályamérnökségnél, azt viszont tudjuk, hogy 15 napig tárolják a felvételek, ennyi időnk van a BMW-st megtalálni.

Tehát arra kérek mindenkit, aki esteleg látta az esetet, vagy egy sötétzöld (esetleg szürke) BMW-st nagy sebességgel hajtani az M3-as Gödöllő magasságában a 33-as és 28-as km-szelvényen áthaladni, vagy később a 28-as km-szelvény után Pest felé haladni, segítsen, a BMW-s rendszámát felkutatni.

Köszönöm a megértést és a jó szándékot!

274 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes autópálya kresz cserbenhagyás gyorshajtás női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapass90210 2010.01.15. 17:00:33

@xcomman: tényleg lehet bmw-vel jól csajozni?

xcomman 2010.01.15. 17:02:07

gpetersz: mar vartam az elso ilyen jellegu hozzaszolast :) , de nem veszem fel...

Agyalap: Vannak normalis autosok, nem akarok altalanositani. Engem is beengednek adott helyzetben en is beengedem a tobbi embert, de tul sok olyan van aki figyelmenkivul hagyja a masikat. Varoson kivul teljesen jol elvagyok, palyan neha vannak esemenyek, de csak ritkan. Pestet legszivesebben elkerulnem, ha tehetnem :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 17:02:17

@ügyeske: bazmeg már írtam, hogy elnéztem, és én M7-el számoltam. Olyat meg nem írtam, hogy végig mentem a középsőben, csak azt, hogy 3 sávos.
@W84IQ: Akkor amikor dugó van, és mind 3 sávban folyamatos a haladás, akkor nem alakul ki párhuzamos közlekedés, és nem szabad elmenni a külső sávban a másik mellett? Mindig meg kell várni, amíg a belső sávok is el tudnak indulni?

subtotal 2010.01.15. 17:03:47

@olajmunkás: a nem forgalmas kereszteződéseket irányítják 4 stop táblával

Rockerfeller 2010.01.15. 17:04:05

Én azt nem értem, hogy ha a posztoló a középső sávba ment vissza a Suzuki mögé, akkor egyrészt nem került az útjába a külső sávban jobbról előző BMW-nek, másrész nem tudom elképzelni hogy láthatta, hogy a JOBB hátsó ajtaja magasságában mindjárt nekimegy a BMW, ami ebben a helyzetben nyilván jobbra húzódott.
Ez sehogysem gömbölyű...

subtotal 2010.01.15. 17:08:21

@Dövan: attól függ milyen csajokat akarsz befűzni :D

xcomman 2010.01.15. 17:09:35

Dövan: Hat erre azt mondanam amit az egyik kollegamtol hallottam. Unokahuga bement egy szorakozo helyre es a pult korul mozgolodott:) Odament egy csavo aki a kulcsat villogtatta, hogy neki mennyi penzve van , ilyen olyan kocsi stb..., erre jott a nem vart valasz: "Attol meg ronda vagy b+" :)
Az auto nem mentseg mindenre :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 17:14:15

@xcomman: Nem mentség, de egy drága autóval eleve jobb eséllyel indul, mint egy Zaporozseccel :)

xcomman 2010.01.15. 17:31:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jobb, de lattam gyonyoru nenit 20 eves autoban is :) Draga, hehe, nezzel meg egy 2 eves bmw-t a www.mobile.de oldalon , mondjuk egy 320-330ast :) Ennyibol lehet kapni honda accordot , astrat, golfot stb... Mas kerdes, hogy az alkatresz draga hozza, de ez van :) Ellenben keveset kell szervizelni, ha nem kuldod szet.

xcomman 2010.01.15. 17:32:37

Mielott beszolna valaki , kifizettem a regadot :)

olajmunkás 2010.01.15. 17:36:15

@subtotal:
valóban, helyesbítek: kisvárosi, egyenrangú utak kereszteződéseit. de ahogy én láttam (bár nagy tapasztalatom, és sok kint töltött évem nincs, azért a nyugati parti "kevésbé nagy" forgalom nálunk elég nagynak számítana.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 17:49:25

@kutya vacsorája: hát azon a szakaszon (M3 Gödöllő mellett, 28-as km) 3 sáv ott van, ahol szépen kanyarog az út, azaz nem sok esélye volt észrevenni. A probémám nem is ezzel van. Hanem azzal, hogy ha már mögötte van, akkor miért nem tudja folyamatosan, hogy hová tűnik a BMW. A belsőben szöttyögik, nem bírja megelőzni a Suzukist, BMW tükörbe be, majd tükörből eltűnik. Mit gondol az ilyen becsületes családanya, hová tűnt a bömös? Elvitte a cicca? Felmászott a szalagkorlátra? Hát persze, hogy jobbra lesz, méghozzá a holttérben. Dehát a hölgy az asziszi, hogy a holt tér az a temető, ahova majdnem a családját jutatta, nincs tisztában a fogalom jelentésével sem, hátmég a kezelésével. Na mindegy, méltatlankodtam már eleget.

De azért még egy: azon a szakaszon - ha tényleg a kanyaros rész az, és nem keverem össze - 120-as korlátozás van, mert igen éles a kanyar. Én nem szoktam ott előzni, pedig a gép bírja. Két hete az időjárás sem olyan volt, hogy csak úgy előzgessek azokban a kanyarokban. Volt értelme?

Szori 2010.01.15. 17:50:55

"Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni. A kerékpársávon csak kerékpárral szabad közlekedni - az egyirányú forgalmú úton kijelölt kerékpársáv kivételével - az úttest menetirány szerinti jobb oldalának haladási irányával azonos irányban." Tehát a suzukis nem hibázott (kivéve, ha túl lassan haladt a középső sávban)

2010.01.15. 17:54:41

Hát elolvastam a történetet. Hálistennek nem lett tragédia a vége. Nekem ebből a posztból megint csak az jön le, hogy olyan emberek kapnak jogosítványt, akiknek kurvára nem kéne.

Igaz hogy a leírás szubjektív szemszögből íródott, de még így is körvonalazódik a lényeg: A posztiró hölgy nem tudja mire jó a tükör, persze hogy kivág egy nagyobb sebességgel közeledő kocsi elé. Aztán észreveszi hogy hülyeséget csinált, berémül, összevissza elkezdi tekergetni a kormányt, és ahogy az várható, végülis paradox módon önmaga töri rommá a kasznit. És zsigerből hibáztat. A BMW-ben pedig nyilván a szokásos 17 éves taknyos needforspeeden nevelkedett hülye gyerek ült, aki szerint játék az egész, és nem ismeri sem a fékpedált, sem azt, hogyha baleset részesévé válik, akár hibás, akár nem, illik megállni. Sajnos a helyzet nyilvánvaló: Nagyon-nagyon-nagyon gyenge képességű / ill pszichológiailag alkalmatlan sofőrök flangálnak az utakon, akik mindamellett hogy az autójukkal sincsenek tisztában, figyelni is képtelenek. A legtöbb baleset tisztességes odafigyeléssel, körültekintő vezetéssel megelőzhető lenne. Normális soförképzés, alkalmassági vizsgák, léc magasra helyezése helyett a komplett sofőrtársadalmat szopatják, az idióta szabályozással, sebességhatárok drasztikus csökkentésével, hogy a harmadosztályú pilóta is autóba ülhessen… de ezek az emberek 20km/h nál is koccannának, mert ALKALMATLANOK.

2010.01.15. 17:58:59

@tundrazuzmo: "sáv ott van, ahol szépen kanyarog az út, azaz nem sok esélye volt észrevenni."

Egykori oktatóm mondása volt: Ha nem látsz semmit, állj meg. Kissebb átalakítással erre az esetre is rá lehet húzni. A belső sávot azé találták ki, hogy az autók ott előzzék meg a lassabban haladókat. Ergo ott mindig számítani kell valami gyorsabban haladó járműre. Ha nem látunk valamit, az nem jelenti azt hogy nincs is.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 18:06:38

@Jankove: és milyen igaza volt - ld. előző hozzászólásaimat

MP 2010.01.15. 18:22:54

Azt hogy ki hibázott és ki volt a bűnös ennyiből nem lehet megállapítani. De egy dolgot nem értek. Ha ez így történt akkor a rendőrségnek hivatalból meg kell kérnie a felvételeket a autópálya kamerákat üzemeltetőtől. Minek izgul a balesetet elszenvedett?

Netuddki. 2010.01.15. 18:26:18

Ezt most nem igazán értem. Ha meg is lenne a BMW-s akkor mit tenne a levélíró? Jobb az ilyet a hatóságokra bízni. Talán valamivel nagyobb az esély 0%-nál, mintha saját maga fogna nyomozásba.
Helyszínelést kért a levélíró rögtön, miután megálltak? Mert ha nem akkor már szerintem esélye sincs.

Netuddki. 2010.01.15. 18:28:49

@Jankove: Ja, mindenki alkalmatlan RAJTAD kívül. Mi?

Straight 2010.01.15. 18:34:18

@promontor: Szerintem nem ez volt a hiba. A postoló elfelejthetett indexelni. Ismerem az ilyen barmot. Tapossa neki mint az állat 150 nél állva hagy és 1 km ről már (jobbesetben) villog hogy takarodj az útjából ha úgy látja hogy nem vetted észre (mert nyilván elromlott a fék és beragadt a gáz vagy egy bomba van a kocsiban ami ha 200 alá lassít felrobban) akkor már húzódik is előzni arról amerről éppen hely van. Ha rögtön észreveszed és kirakod az indexet akkor esetleg leveszi a lábát a gázról és nem gyorsul tovább (de nem is lassul) ilyenkor kapsz kb +0,5 mp et oly módon hogy 150 nél 1 cm re jön mögötted. Itt érem el azt a pontot amikor legszívesebben izomból beleállnék a fékbe és megnézném hogy az én hátam vagy az ő orra az erősebb.

Amúgy meg ezt szerintem simán lehetne gyilkossági kísérletnek venni és menjen szépen a börtönbe. Mondjuk 4-5 évet tiszta lelkiismerettel rávernék.

tirarira 2010.01.15. 18:53:24

@Straight:
Féktelenül, jaja:).
De egyébként viccet félretéve valaki akinek van egy 3-400 lovas bármilyen kocsija válaszolja már meg nekünk, hogy hogyan kell azt a szituációt megoldani (ő hogyan oldaná meg), amikor megyünk libasorba 120-130-al, mert pl. a pénteki forgalom a kivezetőkön úgy a 20. km-ig nem enged gyorsabb menetet, jobbról is telített, előttem is telített és a jóképességű kolléga nyomja a xeon lézert. Mi ennek a szitunak a helyes megoldása?

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.01.15. 19:08:44

A posztoló egyszerűen hülye volt.

gabobaby 2010.01.15. 19:17:07

Maximálisan egyetértek háténvagyokaz-zal. Nem értem, miért olyan nehéz a jobbra tartás Magyarországon??? Valamiféle kisebbségi érzése van annak, aki a középsőt használja csakazértis? Pont az ilyenek okozzák az efféle baleseteket.
Nyilván persze az meg más kérdés és ez is jellemző sajnos, hogy azt a sz@ros tükröt minek szerelik az autókra, ha nem használják? Még a középső (belsőt) sem tudják, hogy ott van, inkább sminkelnek benne. Azt hiszik, arra van.

egyittlakó (törölt) 2010.01.15. 19:20:01

A posztoló egy hülye. Különben az sem komplett, aki bmw-t vesz magának. Az ilyennek valami komplexusa van, amit egy márkás autóval akar takargatni (kicsi a pöcse, seggbekúrja a főnöke, a haverja kúrja a feleségét, csonthülye, éjjel bepisál stb.). Különben a jó autó tulajdonságai nem ruházodnak át a vezetőjére: ha egy rakás szart beteszünk a vezetőülésre, az akkor is egy szarkupac marad.

libraSVK 2010.01.15. 19:29:38

OFF:
Mar egyszer tettem ide ezt a linket, de hatha valaki meg nem latta. Azert teszem, hogy sajnos, ilyenre is szamitani kell vezetes kozben. (ja, es annak a posztolonak is szol, aki nemreg a cseh soforoket dicserte :D )

gameplayer.blog.cz/0707/zbesila-jizda-z-prahy-do-ceskych-budejovic
ON:
A poszthoz:
Teljes mertekben elitelem a BMWs viselkedeset, de teljes mertekben a posztolot tartom felelosnek az esetert, tobb okbol is:
1.A szavaibol itelve nem ellenorizte, hogy lehuzodhat e biztonsagosa.
2.Mi a **** csinalt a belso savban, ha volt helye hova lehuzodni
3.Ha elkezdek ellozni, felolem F1 is johet, gazolok es elozok, amig az ellozendo auto ele nem erek, besorolok, es akit addig esetleg feltartottam, az mehet. Addig kuss a neve, ha problemaja van, oldja meg.
4.Mindig, minden korulmenyben a sofor a felelos a jarmuert es az utasokert. Ha mindjart meztelen nok lesznek az ut mellet, akkor is a vezetesre kell figyelni.
Gyorsan ennyi, a posztolo oruljon, hogy nem tortent baja, ajanlom, hogy okuljon az esetbol. Ha mindjart sikerul is kinyomozni a "tettest", ugysincs esely bizonyitani, hogy o a felelos. Foleg ugy, hogy a ket auto egyaltalan nem ert ossze. Es ha nem elotte torted ossze magad, akkor meg csak segitsegnyujtas elmulasztasarol sem lehet szo, mert egyaltalan nem evidens, hogy tudott rola, hogy bajod esett. Ennyi. Posztolo megszivta, orulhet, hogy nem maradt ures a gyerekszoba. Maskor ajanlom gondolkodni, vagy athagyni a vezetest arra alkalmasabb szemelynek.

2010.01.15. 19:39:21

@egyittlakó: vagy annak van komplexusa, aki azt hiszi, hogy valaki azért vesz 7-es meg X5-ös BMW-t, mert komplexusa van.

#szájbergyerek# 2010.01.15. 19:42:08

@Agyalap: Majd ha visszaveszel arcodból, akkor elmondom hogy szinte minden nap arra járok. A posztból nem derült ki egyértelműen bár kevés 3 sávos szakasza van az M3-nak. Ott a következő a helyzet: Van egy kapaszkodósáv meg kötelező legkisebb sebesség a belsőben 100, a külsőben (középsőben?) 70, aki ennél lassabban cammog annak meg ott a kapaszkodó, egyébiránt 120-as sebességkorlátozás is van.
A suzukis ment konstans 100-zal a külsőben (középsőben?), posztoló előzte volna 130-cal a belsőben. Barom BMW-s 150+ sebességgel megérkezett mögé. Itt jegyezném meg, hogy az ilyen jelenség mindennapos az autópályán. Ha már elkezdtük az előzést, fejezzük is be, majd utána kihúzódunk, aztán mehet meghalni.

2010.01.15. 19:43:34

@kovi1970: "Ja, mindenki alkalmatlan RAJTAD kívül. Mi?"

Nem mindenki, de a legtöbbje. Tudod, 15 év aktív balesetmentes fővárosi közlekedés, néhány megszerzett jogosítványkategória, és pár autóversenyről elhozott kupa után, ennyi öntömjént megengedhetek magamnak.

Jozsó_ 2010.01.15. 19:55:01

Miért van az vajon, hogy százból száz BMW-s így közlekedik. Megyünk bárhova, és látunk egy vadbarmot gyerekek már kórusban mondják: BMW. Miért van az, hogy egy Audiban, egy Mercedesben lehet normálisan menni, de egy BMW-s az kötelezően paraszt?

subtotal 2010.01.15. 19:59:37

@Jozsó_: még egy komp_lexusos :)

Lehetséges megoldás: BMW tesztpályán laksz.
Másik: csak erre áll rá a szemed, a normálisan közlekedő BMW-ket észre sem veszed.

Kérdés: más tipusú autóban ülő emberek mindegyike normálisan közlekedik?

2010.01.15. 20:11:22

img707.imageshack.us/img707/2438/08285254763.jpg
Tessék :D
Ki-ki jelölje meg az autók lehetséges típusát.

"streetfighter" 2010.01.15. 20:13:46

Szegény Márta tipikus nő. Nem néz normálisan tükörbe, aztán kapkod össze vissza.
Sajnálom a családját, hogy ilyen sofőrre kell bízniuk magukat.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.01.15. 20:17:53

egyértelműen a posztoló is hibás volt, mivel ha még volt annyi helye h beférjen "lazán" a suzukis mögé, akkor jóval korábban kezdte meg az előzést mint kellett volna és/vagy nem volt meg a megfelelő sebességkülönbsége sem

tirarira 2010.01.15. 20:19:46

@libraSVK:

Basszus, ha tegyük fel valaki ezek az ökrök miatt hal meg, remélem erre senki nem mondja azt, hogy az ártatlan hibája, hogy miért nem húzódtak félre időben.
Azért ez tényleg nem mindennapi, végül is ha másra nem, donorra jók. Csak az a baj itt is, hogy az ártatlanok halnak meg, és még ők a hibásak, hogy arra jártak.
Egyébként a sebességkorlátozások ezek a faszkalapok miatt (is!) vannak. Hiába tartja be ezer ember a sebességkorlátot, ha egy nem. És azért az egyért (is!) hozzák be a korlátozásokat, nem csak a véletlenül volán mögé ülő gyakorlatlan emberek miatt.

zed911 2010.01.15. 20:28:59

@olajmunkás: "USA-ban rengeteg helyen a forgalmas, de egyenrangú utak kereszteződését nem jobbkézszabály "irányítja", hanem mindenhova STOP táblát tesznek, és az áthaladás sorrendjét a kereszteződésbe beérkezés határozza meg"

Ezt nemigazán értem hogy működik.
Egy balesetnél meg vitázhatsz, hogy de pedig én értem oda előbb?

2010.01.15. 20:30:36

@subtotal: „más tipusú autóban ülő emberek mindegyike normálisan közlekedik?”

Mindegyikre van általános viselkedésminta:

Pl;
Suzuki Swift: Magyar versenyautó. Minden lámpánál meg kell mutatni mit tud az 53 ló. Swiftesek a leggyorsabbak budapesten. Cikáznak, kézifékeznek, karambolóznak.
Régi Skoda: teljes bizonytalanság, randomszerű irányváltások, (index nélkül) forgalom dinamikája leszarva, belsősáv aktív használata, forgalom lassítása.
Új VW (Passat, jetta): Középvezetői, kispolgári limuzin. A Legbunkóbbak. Furakszanak, sosem sosem udvariasak. Ha előreengeded őket SOSE köszönik meg. Nekik az jár.
Bálnamerci, A8 Audi: Maffiózók. Bármi szabálytalanság van, rájuk kell hagyni. Különben kinyirnak.
BMW: Hülyegyerekek, wannabe drifterek, fiatalság felkapott autója. Elérhető áron, jó teljesítmény, RWD.
Honda Civic / CRX: Szintén hülyegyerekek által kedvelt jármű, csak éppen japánkodó sztritracerkedő nemzedék favorizálja. Lebaszott kipufogó, lámpás gyorsulás, + tuctuc muzsika.
BMW X5: Designed ecpecially for Szőke buta picsák.

zed911 2010.01.15. 20:31:37

@"streetfighter": "Szegény Márta tipikus nő. Nem néz normálisan tükörbe, aztán kapkod össze vissza.
Sajnálom a családját, hogy ilyen sofőrre kell bízniuk magukat. "

Tökéletesen igazad van. Az agresszív sofőrnél csak egy rosszabb van. A Mazsola... Gyerekkel a kocsiban.

Aki nem tudja felvenni a forgalom ritmusát és nem tud alkalmazkodni a sok faszhoz az jobb ha nem is ül kocsiba, mert a jelen helyzetben vajnyi kevés esély van arra, hogy a közlekedési morál javulni fog.

Straight 2010.01.15. 20:33:17

@libraSVK: Baszdki te valami geci lehetsz...
A szavaidból itélve te a postban említet tetvesgecik közé tartozol. Ebben a postban mégis hogy a rákba lehet kihozni a postolót felelősnek? Számold ki szépen hogy ha 2 autó között 100km/h-s sebesség különbség van (ez nevezhető átlagnak) és a gyorsabbik 60m rel a megelőzendő előtt (60m sok) elkezd kihúzódni akkor tudod mennyi ideje van a postolónknak korrigálni a manővert??? 1,8 mp alatt be kell fejeznie te nagyonszar. Ez nem forma1 es kocsi.

Javaslok egy kísérletet. Ültesd a gyerekedet magadmögé egy haverodat meg melléd és uccu ki az autópályára. Gyorsíts fel 130 ra és menj át félig a másik sávba.
Kérd meg a haverodat hogy egy tetszőleges időpillanatba kiáltsa el magát hogy most(jelzem ez előny mert számítasz rá) és ekkor nézz bele mind a 3 tükörbe tedd ki az irányjelzőt és térj vissza a sávodba 1,8 mp alatt és képzeld azt hogy ha ez nemsikerül akkor a gyerekedet 100km/h val üti el egy vadparaszt.

Az ilyennek a börtönben a helye. AZ a vétlen aki majdnem megölt egy gyereket miközben 200 felett ment????????? Te tényleg ennyire hülye vagy? Nézz bele ez után a saját gyereked szemébe baszdki.

Na 5 percre felálltam hogy lehűtsem magam. Ritkán húzom fel magam ennyire fórumon. Annyira azért nem nyugodtam le hogy ezt ne küldjem el de ha a téma átmegy az én szapulásomba a következőkre szeretnék választkapni:
1: Ha 500m enként követik egymást az autók és mind 110-120 között tem meg 130-140 el akkor senki nem felejtette kint magát a "gyors" sávban?
2: Ha autó1 130km/h autó2 230km/h akkor a köztük lévő távolság 1 másodperc alatt 30m el csökken 1 perc alatt meg majdnem 2 km el. Előfordult már veletek olyan hogy 60 másodperc alatt egyszer sem néztetek a tükörbe?
3: Ha egy ilyen balesetet okoz amibe meghal a gyereked akkor is azt mondanád hogy "én voltam a hibás?"

Az én sztorim pedig: Mentem a 47 es főúton belenézek e tükörbe látom valami jön de nagyon. Figyelgetem látom hogy a postban említett vadbarommal állok szemben. Gázról levette a lábam amennyire thettem az út szélére húzódtam és vártam hogy megelőzzön (kb 70 ig lassultam) beelőz jön a beláthatlan kanyar át a szembesávba vele szembe kisteher drága villámbarátunk belezúg az árokba kocsi 2x megpördül aztán fejreáll csúszik egy kicsit és úgymarad. Én megállok odafutok belül apuka anyuka kisgyerek. Szülők kiabálnak hogy szedjem ki a gyereküket mert tiszta vér. A gyereknek nyilt törése volt. kiszedtem mentőthívtam senkinek nem lett baja a kocsin kívül de gratulálok így végzik az ilyenek.

Negrogo 2010.01.15. 20:34:47

@Jozsó_: Ez tenyelg erdekes! Mar az, hogy en meg pont fordirva latom. Nagy ritkan futok bele idiota marka tarsba. Vadbarmokat pont, hogy Audiban, nagyobb katagorias Skodaban!!!!!(oktavia, superb) illetve Passatban latok na meg ott vannak a utcaiharcos opelesek, hondasok, golfosok es meg sorolhatnam. Azok akik nem tudjak mi az a jobb kezes majd miutan felvilagositom meg o kerdezi meg es akkor mi van... vagy azok akik a korforgalomba erkezve jobbra neznek...sorolhatnam meg!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 20:37:22

@Jankove: Kíváncsi lennék, hogy neked milyen autód van, és hogy szerinted hogyan viselkednek az ilyen autók vezetői. De persze ezt sosem fogjuk megtudni, mert úgysem árulod el :)

"streetfighter" 2010.01.15. 20:39:11

@zed911:
Látom kapizsgálod a lényeget, de még nem érted.

Negrogo 2010.01.15. 20:41:09

@Jankove: Tevedes, a "Hülyegyerekek, wannabe drifterek" elesnek mar elso honap utan igy ezeket nem lathatod BMW-ben. Ez a leiras pont, hogy mas markahoz tarozik hozza. A legvicesebb meg pont az, hogy egy FWD-al akarnak a te szavaiddal elve wannabe driftereseknek lenni...:DDD

zed911 2010.01.15. 20:58:36

@Straight: Az abaj, hogy túl sok ilyen felelőtlen "apuka" vadbarom van. Sőt még az anyuka is felelős.
Persze a gyereket is elvenném tőlük, dehát jobb egy árvaházban vajon neki?

Az ilyen esetben jogsibevonás autót bezúzni. fél milla büntetés +fél év börtön.

De az alapjaitól bűzlik ez az ország. Nincs rendőrség, nincs működő jogrendszer vagy bíróság. Innentől kezdve akárki akármit csinál káosz és anarchia van.

Az emberek annyira hülyék, hogy ma pl üres úton gyalogosan is úgy elémvágott két külön ember két külön helyen, hogy a lábunk összeakadt totál üres úton.
Annyira leszarom emberek között élünk, hogy mindenki csak magával törődik a többi meg dögöljön meg...

Lassan már szégyenlem, hogy Magyarországon élek. Ha külföldre megyek nem mondom azt, hogy Magyar vagyok, mert vérciki! És sajnos igazuk is van. Bunkó nép, paraszt emberek, tudatlanok, agresszívek és őnzőek. Káosz van és ez így csak rosszabb lesz.

zed911 2010.01.15. 21:00:20

@"streetfighter": Hát mindenki mindent máshogy ért, ez a szabályokra is igaz...

Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:02:02

"előzni kezdtem éppen, amikor nagy sebességgel mögöttem termett" - és egy pillanat alatt besorolt a suzukis mögé, hogy megvárja amíg előzöl, de értem ott termett. És amikor te ráhúztad a kormányt hogy elkerülje a csattanást ki jobbra. Bár ha valaki tudná mi zajlik körülötte a forgalomban az segítene

2010.01.15. 21:04:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Én egy konzervatív fordos vagyok, és természetesen ők a világ legjófejebb söfőrjei :D

Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:08:42

Nekem ezért ez is meredek
"zöldes, szürkés színű BMW"
"egy sötétzöld (esetleg szürke)"

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 21:10:19

@Jankove: Ja, a fordosok! Hát a fordosok azok tényleg...:)))

egyittlakó (törölt) 2010.01.15. 21:11:03

@zed911: Ahogy mondod. Nem csak a bunkó bmws, audis maffiózó, merdzsós bandita, skodás suttyó vagy vws kretén rontja itt a levegőt. Köcsögök ezek mind...

"Bunkó nép, paraszt emberek, tudatlanok, agresszívek és őnzőek. Káosz van és ez így csak rosszabb lesz. "

Láthatod te is: ettől lesz kétharmados többsége annak a seggarcnak. Innen csak dobbantani érdemes.

2010.01.15. 21:12:25

@zed911: "Annyira leszarom emberek között élünk, hogy mindenki csak magával törődik a többi meg dögöljön meg..."

Ott a pont. Asszem ez a kulcsa mindennek, önzőség, és a leszarom tabletta bevétele.

zed911 2010.01.15. 21:12:45

@Sztávrosz_: Miért? Ha atükörbe nem tud nézni a szinét miért állapítaná meg?
Egyébként meg ez tök normális sok szín összekeverhető menet közben.

Pl. egy balesetnél és 100%ig állítottam, hogy fehér volt az autó 3 an meg hogy ezüst...

olajmunkás 2010.01.15. 21:12:51

@zed911:
nem tudom. szerencsére nem volt részem ilyenben, tehát tényleg fogalmam sincs, hogy mi alapján (bár feltételezem, hogy tanúk vannak..) döntik el, hogy ki volt a szabálytalan.. de a lényeg az, hogy egy ilyen kereszteződésben nagyon kicsi az esélye a KOMOLYABB személyi sérüléses balesetnek, mert mindenkinek kötelező megállni! (Nálunk legfeljebb egy kicsit lassít az "idióta" de még mindig jobb, mintha elsőbbsége és helyismerete teljes tudatában nagy gázzal jön egy ilyen kereszteződésbe. nem?)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:13:39

@Jankove: Ez a rendszer lényege. Így lehetsz kőgazdag.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:16:07

@zed911: Mert Nő. Nekik rendkívül fontos a dolgok színe.

zed911 2010.01.15. 21:17:54

@zed911: Amikor megkaptam a jogsimat 14 évvel ezelőtt apám beült és csak úgy mehettem ha ottvan. Menet közben sokszor megszólalt, hogy most nem nézhetek a tükörbe, soroljam fel az összes autót körülöttem, távolságukat és sebességüket(saccra). Ha hibáztam leb@szott. Jó lecke volt....

Ha pl belső sávból kifelé sorolok még a kettővel mellettem lévő sávban is figyelem a parasztot aki meg épp balra sorolna.
Persze azt nemtudja, hogy bentről kifelé elsőbbségem van, csak néz meg anyázik sokszor...

tirarira 2010.01.15. 21:23:36

@zed911: velem is ugyanez volt. Anyázott is ilyenkor az ember ugye, mert a 17 éves korban megszerzett jogsival már mi voltunk az utak királyai (legalább is ezt gondoltuk), és mindent jobban tudtunk mint a szülők. Részemről pedig már 12 év aktív vezetés után megköszönöm neki, nagy segítség volt.

zed911 2010.01.15. 21:24:11

@olajmunkás: Amerikában a gyalogost is megb@ssza a rendőr, ha szabálytalan. Ott működik a rendszer. Itt egy sarkon milliókat lehetne kaszálni. De jönnek a nincs pénz emberre szöveggel.

Lehetne itt rendet rakni, csak nincs érdekében senkinek.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:29:34

@zed911: Viszont a lakosok negyede sitten is van...

"streetfighter" 2010.01.15. 21:36:25

@zed911:
Sajnos sok tapasztalatlan sofőr mint a példa is mutatja az egész családot fuvarozza és kritikus helyzetben halálos veszélybe sodorja magukat.
Ez nagyon szomorú, mert tulajdonképpen nem ő a hibás, csak nagyon rosszul reagál az adott szituációban.
Nagyon régen történt, hogy egy asszony fuvarozta haza a csládját az országúton, mikor szemből egy autó nem tudta időben befejezni az előzést. Az asszony lement a padkára elkerülve az ütközést és ahelyett, hogy hagyta volna kigurulni az autót erölködött az útra visszatérésen. Ez nehezen ment a szintkülönbség miatt, ezért erősen balra kormányozta az autót. Az hirtelen felkapott az útra és teljes sebességgel frontálisan csapódott a szembe jövő kamionba. Az egész család szörnyethalt.
A szabálytalanul előző továbbhajtott.
Na mi a tanulság szerinted?

ági anyu 2010.01.15. 21:46:27

@metal: Sehol ... kötelező jobbra tarts ot van, ahol nincsenek felfestve a sávok - régebben legalábbis így volt. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton illik, de nem kötelező - mondom, legalábbis régen így volt. Pontosabban, valamikor mintha a nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején törölték volna el a kötelező jobbra tartást. - Lehet, hogy azóta visszahozták...

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.01.15. 21:57:53

@gpetersz:
Ja, te mag az a fajta paraszt vagy aki az érdi emelkedőn 85 el kirántja a kormányt balra, hogy megelőzze a 65-el cammogó buszt?
Vagy az a teherautó vezető, aki szintén az érdi emelkedőn előzésbe kezd 90-el, az más kérdés, hogy az emelkedőn teherautóval előzni tilos?

zed911 2010.01.15. 21:58:22

@"streetfighter": Hogy ha már úgyis megdöglesz vidd magaddal a szabálytalanul előzőt is :)

ági anyu 2010.01.15. 22:00:12

@Az igazi Svarc Enegger: Mi egyszer kishíján azért haltunk meg, mert nem kapkodtunk. Hatos dunaparti szakasz - 3 gyerek az autóban. Kamionsort előztünk. Itt 60-al lehet menni - 90-el mentünk. Egyszercsak a semmiből mögöttünk terem egy Citroen. Villog, nyomja a dudát, nem tudom, mit képzelt, bemegyünk a mellettünk lévő kamion alá? Erre, ha hiszitek, ha nem, meglökött minket. Szerncsére éppen csak megcsúsztunk. A lámpa is jött, piros, férj kipattan, plusz az egyik kamionsofőr - eléggé monoklis lett a sofőr, mire odaértek a rendőrök

zed911 2010.01.15. 22:07:38

@ági anyu: Hát az esetemben már mentőt kellett volna hívni... Ilyen esetben nincs pardon. Ha a csalás és gyerekeim életét kockáztatja valami őrült.

De szerencsések vagytok, hogy még a kamionos is kiszállt. Ma már nemhiszem hogy segítene bárki is a másikon...

tirarira 2010.01.15. 22:28:23

A bicajos volt a "hibás", mé nem húzódott félre, és egyáltalán minek járt arra. Az egész mondat természetesen idézőjelbe!
Őszinte részvétem. Kívánom, hogy aki ezt tette börtönben rohadjon meg kenyéren és vízen. Ja nem, az sok pénzbe kerül, inkább pöcegödörbe dobnám, azzal nincs probléma, és nem kerül pénzbe.

ági anyu 2010.01.15. 22:46:45

@egyittlakó: Húúúú...ez azért elég meredek politikai végkövetkeztetés

ági anyu 2010.01.15. 22:58:39

@zed911: Túl közel volt a rendőrség:)
Budafoknál az OMV kútnál lévő lámpánál álltunk meg. Onnan gyalog sincs 5 percnyire a kapitányság

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 23:26:08

@Straight: Barom-e vagy? Beláthatatlan kanyar előtt 70-re lassítasz, és utána csodálkozol, hogy megelőz és balesetet okoz. Ha hüje lennék azt mondanám, hogy Te okoztad a balesetet... De nem vagyok hüje, ezért azt mondom hogy megelőzhetted volna a balesetet.

Ezt most kezdem felfogni, hogy mit írkálsz: Te tényleg 70 lassultál egy kanyar előtt, hogy a mögötted lévő vadbarmot arra ingereld hogy megelőzzön? Hát Téged miben veszélyeztetett, hogy el kellett engedni? Minek lassultál le? Hát ez totál gáz, már ne haragudj és Te osztod az észt????

"streetfighter" 2010.01.15. 23:49:37

@tundrazuzmo:
Az ilyen begyepesedett agyuakkal nem érdemes vitatkozni!

rcfan 2010.01.16. 00:09:02

Hol a jobbratartási kötelezettség? Mi az, hogy a Suzuki a középső sávban halad - és jobbról megelőzik?

Érdekességképp megfigyeltem, amíg kétsávos az autópálya, normálisabb a vezetési stílus. A háromsávosnál a középső 110-zel cammogó sort jobbról-balról gyorsabb kocsisor öleli körül.
Miért? Hol a jobbratartási kötelezettség?

Integrált Szerverterror 2010.01.16. 06:13:47

@zed911: Csak szólok (még mielőtt megölsz valakit), a paraszt azért anyázott, mert neki volt elsőbbsége.

Marcellusca 2010.01.16. 09:23:12

@Straight: Hát, öregem, Te sem vagy semmi!
Minek kellett lassítanod?
Száguldozik? Tegye. Oldja meg!
Majd, ha necces szitu van segítek a megoldásban. Csak azért, hogy kimaradjak belőle.
De előre lassítani, mert jön egy őrült? Nóóóórmális?
Vagy csak fosol?
Akkor ne ülj autóba!
Pont a lassításoddal, lehúzódásoddal "kényszerítetted ki" az előzést. Ha haladtál volna tovább a rendes tempóval, akkor beáll mögéd és majd a kanyar után előz.

Pont Te fejtegetted, hogy milyen következményei vannak a nagy sebességkülönbségnek.
Te pedig mér rátettél egy lapáttal, azzal, hogy lassítottál.

Elmélet vs. gyakorlat.

zed911 2010.01.16. 09:58:57

@endruboy79: Idéznél, mert most olvasom, de nem tartalmazza ezt akresz, vagy nem találom...

zed911 2010.01.16. 10:01:31

Párhuzamos közlekedés:
36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

Közlekedés autópályán és autóúton:
37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Ezekszerint jobbról előzhetett a BMW-s?

Vélemények?

Lipi1945 2010.01.16. 10:14:45

@Marcellusca: Egyet értek. Ilyen esetben tényleg hülyeség lassítani és kihúzódni, énse tettem volna.

De azért a kikényszerít kicsit erős. Attól még, hogy valaki lassít és kihúzódik, vagy akár még villant is egyet jobbra, attól a felelősség még az enyém ha elkezdem előzni. Én biztos nem kezdtem volna bele.

Szóval szerintem ez is a két hülye egy pár esete. De a felelősség az előzőé.

Marcellusca 2010.01.16. 10:22:48

@Lipi1945: Persze. Két hülye egy pár.
Nem véletlen tettem idézőjelbe. Mert nem feltétlen igaz, de így is értelmezhetjük.

Unter Bahn (törölt) 2010.01.16. 10:59:32

Üdv! Az M3-ason - nemrég tudtam meg - a kamera-rendszert talán éppen a Rendőrség üzemelteti, az Autópálya Mérnökség is tőlük vásárol "műsoridőt" a pályamatricák kamerás ellenérzéséhez.

Ha megvan a km és az időpont, elvileg van esély hogy megvan a felvétel, igaz hogy az első lépést ott helyben kellett volna megtenni, lehelyszíneltetni és talán közútin veszélyeztetésben elmegy...

Toto26 2010.01.16. 11:24:26

@zed911:

"Ha pl belső sávból kifelé sorolok még a kettővel mellettem lévő sávban is figyelem a parasztot aki meg épp balra sorolna.
Persze azt nemtudja, hogy bentről kifelé elsőbbségem van, csak néz meg anyázik sokszor...
"

KRESZ könyvben ábrával is magyarázva van:
Ha egymáshoz viszonyítva egyik sincs előrréb, és egyszerre kezdenék meg a forgalmisáv-változtatást, akkor a jobbra eső forgalmi sávban haladó számára kell a továbbhaladást lehetővé tenni.

Ezért anyázott!!

Lapozd át a KRESZ könyvet, és nézd meg az ábrát!

zed911 2010.01.16. 11:30:44

@Toto26: És ha előlrébb vagyok fél autóval akkor meg nekem van elsőbbségem?
Egyébként nem írja amit te.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

nick: 2010.01.16. 15:39:10

attól még, hogy jobbról nem előzhetett volna a bmw-s, a posztoló egy igazi tehetségtelen, akinek nagyon nem kéne vezetnie ennyire alkalmatlanul - sajnos nap min nap sok hozzá hasonló veszélyezteti a saját, utasai, és más közlekedők életét

mert annyira csőlátóak és lassú felfogóképességűek, hogy max utasnak lenne szabad csak menniük, nem sofőrnek

és ahogy a cikkból látom, nem is látja, nem is érti...

ez a nagyon gáz!

zed911 2010.01.16. 16:42:23

@nick:: Jövök most haza bakker zöld lámpánál a csávó megáll a zebránál álló srácnak akinek viszont piros van.
Ennyi balfaszt...

zed911 2010.01.16. 16:46:02

@Toto26: Na ez ok, de ki dönti el, hogy ki volt előlrébb, vagy ki kezdte meg előbb?
Mert amit említettem példát egy autóval előbb voltam és előbb is kezdtem a sávváltást, csak utána egyből jött a másik oldalról.

Ha viszont koccanunk ki mondja meg, hogy ő volt a hunyó? A sebességkülönbségről nem is beszélve.

_Toto_ 2010.01.17. 03:54:43

Sztem nem köll itt a blogon keresni a bmw-st, rendőrségnek - már ha foglalkozik vele! - ki fogja adni a felvételeket az autópálya kezelő.
Ha van tanúd az esetre, akkor sanszos hogy kérdőre vonják a srácot a cserbenhagyás miatt.

Autópályán az ide-oda rángatás nem bölcs dolog, de kívülről és utólag minősítgetni könnyű úgyhogy nem is teszem. Elég sok km benne van a lábamban, nem rég mégis besatuztam gondolkodás nélkül 150-nél egy M1-en előttem keresztben átfutó róka miatt, végig sem gondoltam hogy mekkora balesetet okozhatok vele.

Ghunner 2010.01.17. 03:56:46

Sztem nem köll itt a blogon keresni a bmw-st, rendőrségnek - már ha foglalkozik vele! - ki fogja adni a felvételeket az autópálya kezelő.
Ha van tanúd az esetre, akkor sanszos hogy kérdőre vonják a srácot a cserbenhagyás miatt.

Autópályán az ide-oda rángatás nem bölcs dolog, de kívülről és utólag minősítgetni könnyű úgyhogy nem is teszem. Elég sok km benne van a lábamban, nem rég mégis besatuztam gondolkodás nélkül 150-nél egy M1-en előttem keresztben átfutó róka miatt, végig sem gondoltam hogy mekkora balesetet okozhatok vele.

purplehaze 2010.01.17. 20:47:39

Nem is tudom. Az autó meg a jogsi megléte együtt jár az elhülyüléssel? Nem azért hogy fikázzam a drága autósokat (van sok becsületes autós), de nálunk miért presztizs kérdés az autózás?
Ez azért annyira ciki!!!

apukád 2010.01.17. 22:25:28

@Unter Bahn:
"talán közútin veszélyeztetésben elmegy... "

Melyik? Aki jobbról előzött, vagy aki úgy beszart ettől, hogy csoda, nem okozott tömegszerencsétlenséget? :D

Tornado86 2010.01.17. 22:41:44

=> zárni kell idõben jobbról a szöget, aztán nem lesz semmi baj. Valamint leírtam már M+1 alkalommal a helyes tükörhasználatot.

mike_18 (törölt) 2010.01.25. 17:49:46

Tudom, hogy már régen volt, de ha valaki lassan halad a belső sávban azt meg lehet előzni jobbról, kellő körültekintéssel. Ez persze itt nem volt meg :) Egyik részről sem. Ilyen sebességnél a kormányt rángatni meg végképp butaság. Mielőtt sávot vált pedig tükörbe kell nézni. Ha meg a megengedett legnagyobb sebességgel megy a belső sávban, akkor meg nem kell aggódni, hogy jajj szegény BMW-s nem tud átlag 170et menni, elég visszamenni ha végrhajtotta az előzést.

karlmax 2010.03.22. 17:50:40

Szerencse, hogy semmi bajotok nem lett! Sok sikert a BMW-s megtalálásában!

''autónepper.'' 2010.03.28. 12:51:13

minek rángatod a kormányt bmw-és simán kikerült volna téged... nem kellet volna neked semmit csinálni ha mar béna voltál és kimentél elé akkor legalább utána ne balfaszoskodjááá :D

Serio (törölt) 2010.05.21. 14:48:05

Én Húsvétkor hasonló körülmények közt törtem fostaligává a nagyapám Zastaváját az M0-M7 elágazás előtt, annyi cifrázással hogy a kocsi felborult és kétszer átfordult, majd fejjel lefelé állt meg.

Nem gondoltam volna hogy a Zastava ilyen biztonságos autó, de semmi bajom nem lett. :P

Tettem feljelentést ismeretlen tettes ellen, közúti veszélyeztetés okán, de kicsi az esélye hogy előkerül a sötét saabos köcsög aki szerint jó ötlet volt 160-nal jobbról előzni, majd elhúzni a rákba.
Inkább csak az volt a célom hogy bevédjem magam a hatóságok felé - még a végén valamelyik csinovnyik kitalálná, hogy jókedvemben borítottam fel a kocsit, és jól megbasz pár százezer forintra.

A tanulság: NE ELŐZZÉL JOBBRÓL.

metal · http://electric.blog.hu 2010.05.22. 18:52:22

@Serio: Tanulság! Ne poroszkálj a belső sávban egy zastival!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása