Nem tudom, hogy így két hét után mennyi esély van arra, hogy megtaláljunk egy cserbenhagyót, aki kishíján megölte levélírónkat a gyermekével együtt. Márta azért rajtunk keresztül is tesz egy próbát. Az biztos, hogy megérdemelné az ilyen mocsok, hogy elkapják és hűvösre vágják egy időre, mondjuk az autója elkobzása mellett. A sztori mellesleg rámutat arra is, hogy nem hülyeség az a vezetéstechnikai tréning, mert ijedtség ide vagy oda, autópályán, 130 körüli sebességnél hirtelen kormányt rángatni az egyik legrosszabb, amit tenni lehet.
Január 2-án délután három és négy között az M3-as Budapest felé autóztunk a családommal. A középső sávab egy Suzuki hajtott, akit előzni kezdtem éppen, amikor nagy sebességgel mögöttem termett egy zöldes, szürkés színű BMW (nem a legújab, hanem az eggyel korábbi típus). Mivel nagyon gyorsan közeledett és még volt időm kényelmesen lehúzódni a Suzukis mögé a középső sávba, azért kitettem a jobb indexet és elkezdtem lehúzódni, hogy elengedjem.
Ő azonban ezt nem várta meg, hanem jobbról, szabálytalanul, nagy sebességgel előzni kezdett és a jobb visszapillantó tükörből csak azt láttam, hogy a jobb hátsó ajtónk magasságában pont a kisebbik gyerekemmmel egyvonalban mindjárt összeütközünk. Elrántottam a kormányt balra, majd hogy elkerüljem a belső szalagkorláttal ütközést, jobbra. Kétszer megpördültünk a sztráda teljes szélességében, majd csodával határos módon és a motorféknek köszönhetően lelassulva a külső szalagkorlátnak ütközve álltunk meg.
Nem esett bajunk, de a kocsi összetört. Szemtanúnk is van, aki látta a jobbról szabálytalanul előző BMW-st, de a rendszámot ő sem látta, lévén azzal volt elfoglalva, hogy nehogy nekünkhajtson. Még mindig nem tudjuk, hogy készült-e az egészről felvétel az Autrópályamérnökségnél, azt viszont tudjuk, hogy 15 napig tárolják a felvételek, ennyi időnk van a BMW-st megtalálni.
Tehát arra kérek mindenkit, aki esteleg látta az esetet, vagy egy sötétzöld (esetleg szürke) BMW-st nagy sebességgel hajtani az M3-as Gödöllő magasságában a 33-as és 28-as km-szelvényen áthaladni, vagy később a 28-as km-szelvény után Pest felé haladni, segítsen, a BMW-s rendszámát felkutatni.
Köszönöm a megértést és a jó szándékot!
PitBuli 2010.01.15. 11:19:50
Dáwid 2010.01.15. 11:20:54
Dáwid 2010.01.15. 11:21:56
2010.01.15. 11:22:38
Leadfoot 2010.01.15. 11:25:14
Csorfab 2010.01.15. 11:33:32
1) a leírtakból én úgy veszem ki, hogy elkerülhető lett volna a baleset, ugyanis nehezen tudom elképzelni, hogy a BMW-s annyira béna lett volna, hogy nem tud kikerülni egy, a posztoló leírása alapján előzetesen jobbra indexelő, jobbra lehúzódó kocsit (a lehúzódás ugye természetéből fakadóan nem egy gyors manőver), figyelembe véve a BMW menettulajdonságait (gondolok itt az úttartásra, fékek teljesítményére), és azt, hogy nem sokkal a posztoló előtt haladt egy kocsi, amit ugye szintén ki kellett volna kerülnie.
2) Előfordulhat, hogy a BMW-s nem is látta a tükörben, hogy a posztolót szerencsétlenség érte.
Összességében, bár a jobbról előzést persze szigorúan kéne büntetni persze, és én is bevonnám a jogsiját fél évre, hogy azért gondolkodjon, mit művel az autópályán, hűvösre talán nem vágnám.
cork77 2010.01.15. 11:38:00
Marty Mcfly 2010.01.15. 11:38:33
már bocs, nem kötekedni akarok, mert szívás, ami történt, de nem értem, miért nem jártatok még utána, hogy akkor készült-e kép, avagy sem. 15-e van...
kiszja 2010.01.15. 11:42:33
Micsoda hozzáállás... Ezt nem szeretem, hogy történik valami...
EGYÉRTELMŰ,hogy ki a hibás... de még azért el kell kezdeni a szenvedő felet is vizslatni, hogy nem e lett volna elkerülhető...ha....
Nem egy gyors manőver...nem nem az...de lehet, hogy az uraság sietett és nem akarta megvárni míg befejezi.
Ha nem látta a visszapillantóból, ahogy egy autó mögötte ide-oda ütközik, akkor ne üljön a volán mögé... egy hathetes kölyökcsimpánz is tud úgy vezetni, hogy csak előre néz...
Szegény Márta, hogy meg lehetett ijedve...meg a gyerek is ott ült a hátsó ülésen...
Nehogy már őt kezdjük előszedegetni, hogy mit kellett volna csinálni...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 11:45:06
Szerintem a posztoló kicsit korán ment be a belső sávba, és a BMW-s azt hitte, hogy ő is csak töketlenkedik ott, és ezért volt annyira türelmetlen. Javítsatok ki, ha tévedek...
A BMW-s akkor is fasz, bár lehet, hogy nem is látta, hogy mi történt.
Egyébként azt már lehet tudni, hogy ki a hülye? Mert ha nem, akkor megmondom...
Dáwid 2010.01.15. 11:47:06
Amikor pár éve valami 270 környékén fényképeztek le egy új EVO-t, azt se találták meg ahogy emlékszem. Igaz rendszámuk nem volt, de a típusból akkor még volt vagy 5 darab az országban összesen... Ennyi adattal maximum a felvételekről lehetne lelesni hogy ilyesmi bömbi volt -e arrafelé, és azonosítható -e, de hogy miért nem néz(het)ték még meg az nem tiszta...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 11:47:16
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 11:55:39
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 11:59:48
Szerintem csak simán cserbenhagyás, de sajnos még az is nehezen bizonyítható.
cork77 2010.01.15. 12:14:36
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 12:14:44
Peetee 2010.01.15. 12:16:14
Lehet,h a levelet a szuerkezsztőknek (jó)pár napja küldte, de csak most lett belőle cikk.
Én is küldtem már, és kb. 1,5héttel a levelezés után jelent meg itt.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 12:16:36
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 12:18:12
Jobbra lehúzódás közben folyamatosan nézni kell, hogy nincs-e ott valami más, ami miatt nem húzóhat le, parkoló autó, útra esett faág, mitommi. Lehúzódni gyorsan kell, és nem egy km-en keresztül csorogni.
Másik: nem rángatjuk a kormányt, autópályán! Gyerekkel az autóban különösen nem. Szülő létére elég felelőtlen. Ha a BMW tényleg nekiment volna (nem is értem hogyan, hiszen a BMW a jobb sávban egyenesen haladt előre, és a posztoló oldalazott jobbra - tehát ő ment volna neki a BMW-nek!) akkor egy kisebb koccanás az ajtón. A kormányrángatást meg csoda, hogy túlélték, tényleg!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 12:22:46
@newtehen: Igen, ez a gond, ha nem szól nekik senki, akkor nem fognak rájönni, hogy a felvétel még bizonyíték is lehet, szóval biztos törlik.
Take-it-Easy 2010.01.15. 12:24:17
Úgyhogy bömist kéretik nem védeni, mert paraszt.
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 12:24:30
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 12:26:01
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 12:26:47
1. Valószínűleg a posztoló úgy váltott sávot, hogy nem nézett tükörbe, mert különben ez nem jött volna létre "amikor nagy sebességgel mögöttem termett egy zöldes, szürkés színű BMW".
2. Ha tényleg előzted a suzukit, majd meggondoltad magad, és visszahúzódnál mögé, akkor a BMW-s minek akarna jobbról előzni? A suzukival mit csinálna, átrepülne felette?
Tehát ez így nem kerek!
Take-it-Easy 2010.01.15. 12:28:18
2010.01.15. 12:39:38
Pont te írod, hogy nem kell rángatni a kormányt, nyílván azért szoktak az emberek nyugiba sávot váltani, nem pedig kormány ráncigálással 130-nál.
.lll. 2010.01.15. 12:42:01
DonnaNyányó 2010.01.15. 12:42:24
Unalmas poszt... (ásít)
Marty Mcfly 2010.01.15. 12:44:22
akkor viszont ez silentsound hibája! :-)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 12:46:25
2010.01.15. 12:46:48
Bocs, SS bevezetőit nem szoktam olvasni :D
Take-it-Easy 2010.01.15. 12:53:35
RaveAcE 2010.01.15. 12:55:51
A másik dolog, hogy a post szerint kétszer is elévágott a bmw-nek...
Atesz. 2010.01.15. 12:56:51
Marty Mcfly 2010.01.15. 13:02:48
Ettől függetlenül indexpárti vok (amikor kell)! :-)
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 13:08:48
A nyugis sávváltás pedig kb. 5 sec. Nem kell hozzá rángatni sem a kormányt csak egyszerű mozdulattal lehúzódni. Ami még 180-nál sem veszélyes. Mindegy, posztoló nem tud vezetni, legalábbis nem biztonságosan, túl lassan reagál, és nem érzi az autóját, ez biztosan állítható a posztja alapján.
Take-it-Easy 2010.01.15. 13:09:11
Sávváltásnál a posztoló nem rángatta a kormányt. Ne S.Sound bevezetőjét olvassátok csak el. Rángatás már csak akkor volt, amikor az ütközést akarta elkerülni.
Ja, és lehet, hogy lendületből előzőtt, azért volt még hely közötte és a Su. között.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 13:09:37
proteam - Nordbright 2010.01.15. 13:09:59
Jó pár részlet hiányzik a történetből és sok a kérdőjel.
Ha valaki megfejti mi történhetett pontosan, akkor modellezze lehetőleg egy rajzon!
Én próbáltam...ez alapján nem megy.
(vagy tényleg Turbo BOOST fokozatban a BMW átrepülni készült a Suzukit is)
Dáwid 2010.01.15. 13:14:32
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 13:17:59
FDToth 2010.01.15. 13:18:17
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 13:20:43
Take-it-Easy 2010.01.15. 13:22:03
Dáwid 2010.01.15. 13:23:20
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 13:23:21
Én azon a párton vagyok, hogy kialakul párhuzamos közlekedés, tehát elmehetsz a szabálytalan autós mellett.
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 13:23:37
...ha erre a szembejövő, biciklivel közlekedő, blog-pólót viselő közlekedési rendőr karjelzéssel erre engedélyt nem ad...:)
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 13:26:13
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.15. 13:27:15
Marty Mcfly 2010.01.15. 13:27:36
erre biztos érkeznek majd az ilyen Kresz-ből kikopizott részek, de én úgy gondolom, h mindenképp ha szabályosan akarod előzni, akkor azt balról kell tenned. én is vtam már így, és kellő körültekintés mellett elhúztam mellette jobbról!
De olyan is van, hogy megy a belsőben, látja a tükörből, h te közelítesz felé, majd kapcsol és gyorsan visszavált a külsőbe (autópályán)
ezért kell mindig EGY IRÁNYBÓL ELŐZNI, mert mindkét fél számára zavaró lehet, ha másként tesz!
Rav Antal 2010.01.15. 13:28:22
Csakhogy a posztoló visszament volna a középsőbe, ahol a BMW már bent volt, valószínűleg index, minden nélkül.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 13:33:25
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 13:33:43
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.01.15. 13:36:05
Akkor előzés, ha mögötte mész és kimész jobbra majd megelőzöd . Ha folyton a jobb oldali sávban mész akkor az elkerülés. Ebben mi a bonyolult?
FDToth 2010.01.15. 13:38:05
Ha lassabban lehet haladni mindekét sávban (monjuk 90-100-zal). Meygek a külsőben, előttem egy lassú autós, balról előznék, de nem tudom megleőzni gyorsan , mert a beslőben éppen 1-2 km/h-val gyorsabbak, majd mikor megelőzöm, újra vissza a külsőbe, ott felgyorsítok 130-ra, mert van bőven hely, megyek így kb, 1km-et (közben előzöm azokat, akik a beslőben 90-100-zal mennek), előttem a külsőben megint lassú, így előznék, de a a beslőben levők nem nagyon akarnának beengedni, így kénytelen vagyok erőszakosan sávot váltani. iutána még azoknak áll feljebb, akik a beslőben mászkánal lassabban, miközben a külső üres...
FDToth 2010.01.15. 13:40:30
Marty Mcfly 2010.01.15. 13:41:54
ilyenkor jön az agresszív fekete SUV-os levillogás!!! :-)))
Agyalap 2010.01.15. 13:56:27
Egyébként írjátok már le a feljelentés szövegét légyszi! Valahogy így? "Indokolatlanul gyorsan hajtó BMW feljelentése, minek következtében tapasztalatlan anyuka ijedtében súlyos közlekedési baleset lehetőségét teremtette meg?"
DW73 2010.01.15. 13:58:57
randomuser1 2010.01.15. 13:59:40
indapass90210 2010.01.15. 14:01:39
Marty Mcfly 2010.01.15. 14:02:27
"a szuzukis meg megy nagy hülyén középütt... "
:-) hehe
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 14:03:09
@DW73: Ott az nem kapaszkodó sáv, hanem rendes sáv, ami talán egészen Székesfehérvárig van (rég jártam arra).
Agyalap 2010.01.15. 14:03:14
2010.01.15. 14:04:21
DW73 2010.01.15. 14:05:18
indapass90210 2010.01.15. 14:14:24
Agyalap 2010.01.15. 14:17:51
Axion 2010.01.15. 14:18:05
Miutan megkaptam a jogsimat, probaltam mindig betartani a balrol elozest (kulso savbol a legbelsobe, vakond kozepen 90-nel, vissza legkulso). Ez a modszer teljesen szabalyos, viszont kurva veszelyes nagy forgalomban.
Masodik lehetoseg a kozepso savban valo mutogatas, villogas. Ez altalaban nem mukodik, mivel vagy nem veszik eszre a szandekodat vagy nem ertik, h mit akarsz.
Maradt az, hogy jobbrol megelozod savvaltas nelkul. Mostanaban ezt hasznalom, kozben figyelem a felhajtosavot es az egyeb forgalmi esemenyeket. Eszak-Amerikaban nem tilos jobbrol elozni, megis mukodik a rendszer.
Egyebkent jobbra tartas elmulasztasat legalabb annyira kene buntetni, mint a jobbrol elozest.
#szájbergyerek# 2010.01.15. 14:19:28
Most akkor a BMW-s a gyorsítósávban előzött?
Egyébként rengeteg őrült BMW-s jár arra nagy sebességgel.
Közöd?? (törölt) 2010.01.15. 14:19:30
Ettől függetlenül a bmw is hibás minimum a cserbenhagyásban, persze lehet nem észlelte a balesetet.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 14:24:30
Semper Fidelis 2010.01.15. 14:26:42
lkjpoi 2010.01.15. 14:28:56
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.15. 14:30:33
sunblind 2010.01.15. 14:30:47
Agyalap 2010.01.15. 14:33:27
indapass90210 2010.01.15. 14:34:47
indapass90210 2010.01.15. 14:35:27
Agyalap 2010.01.15. 14:35:58
"Jobbról előző BMW miatt megpördültem kétszer"
"Szabálytalanul kis követési távolságot tartó BMW miatt megpördültem kétszer"
Egyik sem hangzik túl életszerűen...
záporjózsi 2010.01.15. 14:37:18
A BMW-s egyértelműen hülye volt. Szépen be lehetett volna állni a posztoló mögé - vagy az előzött jármű sávjába, de a posztolótól elegendő távolságra -, aztán ha lezajlott a szerencsétlenkedés, akkor megelőzi.
záporjózsi 2010.01.15. 14:38:19
lkjpoi 2010.01.15. 14:38:19
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 14:44:09
Szerintem meg felesleges nemekre leosztani. A titok nyitja szerintem abban rejlik, hogy kit mennyire lehet és tudtak a jogosítvány megszerzése után megtanítani rendesen vezetni. Van olyan aki egy egyszerű városon belüli sávváltást nem tud normálisan végre hajtani. S ilyet láttam már férfit is nőt is alkotni.
A posztból nekem sem egyértelmű, hogy akkor most mi is történt (történhetett) pontosan.
bürokraták rémálma 2010.01.15. 14:44:13
1. a bmw-s nem volt szabályos, sőt mondhatni köcsög volt, de
2. az illető hölgy nem alkalmas vezetésre, mivel ijedtében neki kormányozza a gépjárművet a szalagkorlátnak. Ehhez képest a csodára fogja, hogy megállt. Illetve leírása szerint a motorfék lassította le. Talán olyan a kocsija, amin nincs üzemi fék?
3. Netán a tükör helyes használatára és az előzés szabályaira valamint az autópályán való közlekedésre meg tanították-e, megtanulta-e?
4. A Suzukist a tükör helyes használatára és az előzés szabályaira valamint az autópályán való közlekedésre meg tanították-e, megtanulta-e?
A leírásból nekem az jön le, hogy adott egy bmw-s aki legalább 130-al közlekedik 3 sávos 'ótópályán. előtte egy Suzuki a belső sávban 80-al( Mit keres ott annyival.) Mögötte egy ismeretlen gjmű hölgy vezetővel ,aki feltételezés szerint kevesebb, mint 130-al hajt. Kezdi utolérni a legelöl haladó Suzukit, így nem sokkal előtte, de még jóval a Suzuki előtt belenéz (ha belenéz) a tükörbe index balra és kezd átcsorogni a legbelső sávba. kb15 másodperc múlva a felezővonal közepén lovagolva megint belenéz a tükörbe, ekkor megijed, mert egy nagy zöld-szürke ismeretlen bmw leszállófényekkel néhány tíz méteres távolságban megérkezik mögé. A pánik lett úrrá az említett vezetőn, aki pánik hatására visszavette az indexet sőt kitette jobbra, majd jobbra kezdett húzódni a középső sávba. De a pániktól nem szabadulván továbbra is szemmel tartva a tükörben a bmw-t úgy ítélte meg, hogy a bmw-s nem tér vissza a belső sávba, ezért az bele fog szállni. A pánik fokozódik. Erősen fokozott izgalmi állapotban a helyes balra kormányzás helyett balra rántotta a kormányt. Ezután a pánikból feleszmélve meglátta a duplasoros szalagkorlátot. Az újabb pánikroham a kormány jobbra való rántását eredményezte. Mivel a gjművek többségénél a hirtelen terhelésváltással lehet előidézni a farolási jelenséget ez be is következett. Azonban megfelelő kontroll nélkül ez a jelenség pördülést idézett elő a gépkocsi Y tengelye mentén, ami a sebesség fokozatos elvesztését jelentette, azonban a fék működtetés hiányában a teljes lelassítást a szalagkorlát végezte el.
Namost a kérdés, hogy aki hasonló szituban olyan szinten bepánikol, hogy ekkora hibákat vét, az alkalmas-e a közlekedésre gépjármű vezetőként. Az nem vitás, hogy bmw melyik állatfajhoz áll közelebb, de egy ilyen szitut illene gond nélkül kezelni egy olyan embernek, aki úgy érzi, hogy tud autópályán 130-al közlekedni, tud előzni.
Ha ehhez nincs elég rutinja, akkor meg vagy ne erőltesse, vagy próbálja megszerezni a kellő tapasztalatot, de forgalomtól elzárt helyen!
Ettől függetlenül sajnálom, hogy összetörte a kocsiját, de javaslom mégis, hogy próbáljon mielőbb megfelelő rutint szerezni, hogy a hasonló dolgokat gond nélkül tudja kivédeni, elkerülni!
Constantine666 2010.01.15. 14:44:52
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 14:45:54
Meg opeles, audis, suzukis, skodás, citroenes. Nincs márka-összefüggése a baromságnak hidd el. :))
Silverf@x 2010.01.15. 14:46:11
Egyébként ezért kell a tötymörgő autósokat óvatosan megközeliteni, mert ha nem vesz észre, abból van a baj, ha meg igen, akkor abból, megijednek és kiszámithatatlanul cselekszenek. Talán még mindig az a jobb, ha nem vesz észre és nem tér le a pályájáról, nem is szivat szándékosan. Mellesleg szerintem csak a sportmotorokra jellemző, hogy fizikailag képesek a semmiből ott teremni az ember háta mögött (már amennyiben szokott tükörbe nézni...)
Constantine666 2010.01.15. 14:46:48
lkjpoi 2010.01.15. 14:47:42
belakis 2010.01.15. 14:47:55
Én is kíváncsi lennék az esetre, hisz sokáig kintmaradt a belsőben a poszt-író, hogy volt ideje, és helye a nagy sebességgel érkező BMW-nek kielőzni az ott haladó autót, majd besorolni elé, és előzni kezdeni.
Ezt senki sem teszi meg, ha esélyét látja annak, hogy a belső sávban szabálytalanul haladó autós kitérni akar....
Hogy is van ez?
indapass90210 2010.01.15. 14:50:40
atompyka 2010.01.15. 14:52:32
Vagy nem. Ha jól rémlik, a hármason csak olyan háromsávosok vannak, ahol a kapaszkodó a szélső. Ott meg csak a sebességétől függ, hogy szabályos-e a középsőben...
Constantine666 2010.01.15. 14:52:33
bürokraták rémálma 2010.01.15. 14:56:01
DE agresszív vadállat nővel speciel még nem találkoztam autóban, míg ugyanez férfiak esetén gyakoribb, főleg egynéhány jellegzetes sérőt, bőrszínt és testalkatot figyelembe véve.
Igazából vezetni kéne megtanítani mindenkit és akkor fele ennyi gondunk nem volna!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.15. 14:56:51
A BMWs mindezzel együtt egy potenciális gyilkos, akinek a börtönben lenne a helye, ugyanis ő hátulról pontosan kellett, hogy lássa, hogy a posztoló el akarja őt engedni, ennek ellenére elkezdett szlalomozni. Azt meg szintén nem hiszem, hogy ne látta volna ezek után a balesetet.
záporjózsi 2010.01.15. 15:00:31
Nemrég láttam egy nagyon tuti, rendes, dinamikus, de szabálykövető BMW-st. Lehet ettől még sikeres ember? ;)
zed911 2010.01.15. 15:01:25
Jelen esetben a Szuzukis szabálytalan volt a postolo meg csak szimplán hülye, mert ha látja, hogy jön egy BMW-s 1000-rel akkor jobbról kellett volna előznie a Szuzukist és elkerülte volna még a legetőségét is a balesetnek, vagy szimplán megvárnia amig elhúz. Nagy szabályosságában még az indexelni is tudott holott mindhárom autós szabálytalan volt.
A postoló is szabálytalan volt, mert nem kellően mérte fel a helyzetet és elévágott a már előzésben lévő autónak. (A kormányrángatás miatt meg a joggsiját is elvenném, mert végig szemmel kellett volna követnie a BMW-st.)
A Szuzukis is szabálytalan mert középen ment. (Gondolom lassan is)
A BMW-s mert gyorshajtott és a posztoló emiatt belekényszerítette a jobbról előzésbe is.
Nembeszélve, hogy a posztoló ezért is hülye, mert 3 emberrel nem tudta felmérni az autója korlátait egy megfelelő előzéshez.
Én mindhárom autóst megbüntetném. A mértékeken lehetne vitázni, de gyakorlatilag a posztoló okozta volna a balesetet legfőbb részben.
Amig nincsenek az emberek rákényszerítve a szabályokra addig túlélésharc megy és ésszel kell vezetni nem szabállyal.
És lehet fikázni...
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 15:01:35
Ha kiterpesztek eléd a belsősávba, az azt jelenti, hogy el akarlak engedni? :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 15:02:16
Lehet. ;)
tirarira 2010.01.15. 15:04:49
Az a legjobb, amikor vannak 15-en előttem, én tartom a követési távolságot 120-130-nál, mögöttem megérkeznek a nagy fekete autók, persze 3 m követési távolságot tartva, mert úgy a legjobb, és elkezd villogni, hogy ő siet, de nyilán én se tudok gyorsabban menni, mer vannak előttem. Ne, ez az a pont amikor én ezeket az "embereket" elszoktam engedni még mielőtt a seggembe ér, mert szeretnék élni még tovább. Az 1500 kilós BMW-kkel mi nem versenyezhetünk, főleg a régebbi Suzuki a 900 kilójával.
Egyébként sokan elszokták felejteni az autópályán a tükröket használni, kémlelni a forgalmat, én mindig használom, és ha csak 1000ből egyszer, de a tükröknek volt köszönhető, hogy nem csattantunk üssze a mögöttem 200-al megérkező "kollégával". Az állatokkal nem fogtok tudni mit csinálni, mindig is voltak, vannak lesznek, talán mintha ritkulnának, de ezt talán csak én érzem.
háténvagyokaz 2010.01.15. 15:05:08
Autópályán jobbra tartás van. Ha senki nincs mellettem, kimegyek a legszélső sávban. Ha jól értettem, ők hárman voltak közel s távol a pályán. A Suzuki volt a leglassúbb, tehát neki kellett volna a külső sávban menni. A posztoló szabályosan megelőzhette volna a középső sávban, és a BMW is elfért volna a legbelsőben. Mindenki szabályosan mehetett volna. Még ha meg is állt a Suzuki, a szabálytalanságával akkor is ő idézte elő ezt a helyzetet.
Sajnos nálunk az autóvezetők a 3 sávos autópályát ugyanúgy nem tudják használni mint a 2 (néha 1) sávos körforgalmat.
Naponta járok az M7-esen és hetente többször kell igen nagyot fékeznem, mert üres külső sáv mellet a középső sávban 110-zel haladó járművet a belsőben valaki 120-szal "előzi"... Néha nagy a kísértés, hogy az üres sávot használjam, de ha valaki nem képes jobbra tartani attól nagyobb kiszámíthatatlanság is kitelik, így inkább fékezek... De ha valaki mögöttem ezt nem veszi észre természetesen az én kocsim törik. Onnantól viszont biztos, hogy én is jobbról fogok kerülni.
belakis 2010.01.15. 15:05:36
A baj már az, hogy az átlag autós tükörbenéz, látja hogy jön a BMW, á, ez tuti paraszt, és letol, gyorsan ki is ugrik a szélsőbe...
A bmw jön, látja hogy húzódik ki előle indexelve az átlagember az átlagautóval, emiatt nem is lassít, hanem ellibben az BMW-ben kényelmesnek titulált, az átlagautónál űrsebességnek tűnő tempóval a kihúzódó autó mellett.
A két konklúzió, amit levontak?
1: átlagautós: már megint egy paraszt BMW-s, csak száguldozni tud, most is veszélyeztetett.
2: BMW-s: dejó, hogy BMW-t vettem, és végre még egy értelmes sofőr aki lehúzódik, ha jövök...
Miközben egy sima elhaladást láthattunk, és egy helyes kisorolást...
Paraszt ez a BMW-s? Nem.
Az átlagautós szerint? Igen. Miért? Mert már az elején így állt hozzá, mert sztereotípia...
Mérvadó Béla 2010.01.15. 15:06:42
belakis 2010.01.15. 15:07:27
JOBBRÓL ELŐZÉS NEM LÉTEZIK, mivel JOBBRATARTÁS VAN!
Tehát jobbról maximum a leállósávban lehet előzni, minden más esetnél 50%-50%, és néma csend van, nem háborgás.
belakis 2010.01.15. 15:08:41
És a nem talán-látott talán-színű talán-bmw alapján megbüntetik az arra haladó jó esetben 1 - rossz esetben több kombi vagy sedan német autóst?
Erre kíváncsi lennék.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 15:09:29
Az átlag BMW-ben a kényelmes utazósebesség 170 km/h. Ami mondjuk egy Opel Corsában 130-140 km/h.
Ha egy alig 110-el haladó autó mellett elsuhanok 140-el az száguldozásnak fogja érzékelni.
belakis 2010.01.15. 15:10:19
Manyizga (törölt) 2010.01.15. 15:14:24
Az általa előzni kezdett Szuzuki a középső sávban ment, mögé akart visszamenni (jobbra indexelve, tehát már a legbelsőben volt, amikor észrevette a BMW-t) erre a szerinte szabálytalan BMW jobbról mellette volt? Vagyis a legkülső, haladó sávban? Vagy "beugrott" a Szuzuki és a poszt írója közé hátulról/jobbról? Nem értem...
Szerintem simán megijedt a gyorsan haladó BMW-től (azt hitte összeütköznek) ezért elrántotta a kormányt és most már csak arra emlékszik, hogy a BMW-volt a hibás, mert ő összetörte az autóját.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 15:15:23
Mivel a magyarok egy része sokszor összekeveri az autó vezetőoldali ülését az otthoni tévénéző fotellel, így sajnos nehezen elvárható(?!) bárminek a helyes használata. Legyen az ködlámpa, irányjelző, megfelelő sebességgel haladás, vagy ésszerű előzés. Mivel mindig csak a másik szokott hibás lenni a posztban leírtak számomra még mindig azt sejtetik, hogy a kedves hölgy pont azt nem figyelte amit kellett volna. Az a BMW 1500-2000 kg. Lehet, hogy vannak parajelenségek, de az varázsütésre akkor sem termett ott. Az érkezett. A tükrökben bizonyos ideig látszódott is. Nem egyszer találkoztam már ilyennel aki elfelejtette/nem is tud róla mit kell(ett volna) néznie! :))
kasu 2010.01.15. 15:16:30
Nem tudom miért olyan sürgős egyeseknek, nemrégiben az M0 felhajtón (!) száguldott el mellettem egy Audi (pedig megnéztem, én is százban felejtettem magam, M3-M0 dél felé, ott lehet menni)
tehát az egysávos felhajtón, a korlát és köztem. Alig fért el és ijesztő volt.
Aztán nemrég szintén az M5-ön ezerrel egy Ford Mondeo, mindenkinek a seggébe, padlógáz és satu felváltva, pedig szépen húzódott mindenki, de hát tudjuk teli teherforgalommal.
Nem értem miért kell ilyen vadul menni és főleg nem értem, hogy nincs visszatartó ereje a kamerázásnak, a méréseknek, a pénzbüntinek? Semmi, semmi. Miért nem szedik ki a mozgó rendőrök ezeket? Ezek mondhatom MINDIG így mennek rengeteg veszélyhelyzetet okozva, el kéne venni 5 évre a jogsit tőlük és elmeszelni. Muszáj meghaljanak emberek ezek miatt?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.15. 15:16:37
Szerintem tipikusan az a sztori, amikor a BMWs megy, mint azaz, állat, nem érdekli, hogy más mit csinál, csak hogy neki egy pillanatra se kelljen lelassítania: ha elé mer valaki menni, akkor kiszlalomozza, akármennyire tilos és akármennyire veszélyes.
Lutsi 2010.01.15. 15:18:40
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.15. 15:18:58
Jobbkezes kereszteződésben balról besuhan egy Zastava, hátsó ülésen bekötetlen gyerek. Ha úgy megyek be a kereszteződésbe ahogy kellene, szerintem a gyerek repült volna. Kiszálltam, bekopogtam, megkérdeztem a delikvenst:
- Ne haragudjon nem tűnt fel magának a kereszteződés?
Válasz: - Jajj ne haragudjak NEM VETTE ÉSZRE! - :)))
atompyka 2010.01.15. 15:23:29
Az M3 és az M7 közt van egy nagyon nagy különbség. Az M7 3 sávos (már ahol, de most erről van szó), az M3 meg 2+kapaszkodó.
A kapaszkodóba viszont 70 vagy a táblán lévő sebesség felett nem vagyok köteles kimenni, még akkor sem, ha feltartom a mögöttem lévő(ke)t.
csintapala (törölt) 2010.01.15. 15:27:11
Ja, lehet látszódott, JÓ MESSZE, arra meg ugye nem kell számítani egy szabálytiszetlő normális sofőrnek, hogy a bmw-s parasztja 200-zal jön. Arra meg pláne nem, hogy a bmw-s parasztja még a féket sem ismeri, inkább jobbról előz.
(elnézést a kivételes nemparaszt bmw-sektől)
2010.01.15. 15:28:50
Az előzés jogilag: "Járművel az úttesten azonos irányba haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Ebből következik, hogy az autópályán jobbról előzni tilos nem csak azt jelenti, hogy kétszer sávot váltva nem lehet előzni, hanem hogy jobbról nem szabad elhaladni sem.
Ehhez hozzá jön az is, hogy megfelelő időben el kell hagyni a belső sávot, mihelyt az igénybevétel oka megszünt.
A másik dolog, hogy ha a hölgy előzte a Suzukit, akkor a legjobb az lett volna, ha nem foglalkozik a BMW-vel, hanem a saját tempójában megelőzi és utána időben kirakott index és tűkör mellett visszatér a Suzuki elé.
Persze ezt utólag könnyű mondani, de még mindig könnyebb így vezetni, mint pánikhelyzetet teremtve reflexszerűen reagálni.
csintapala (törölt) 2010.01.15. 15:28:50
Ja, lehet látszódott, JÓ MESSZE, arra meg ugye nem kell számítani egy szabálytiszetlő normális sofőrnek, hogy a bmw-s parasztja 200-zal jön. Arra meg pláne nem, hogy a bmw-s parasztja még a féket sem ismeri, inkább jobbról előz.
(elnézést a kivételes, nemparaszt bmw-sektől)
frutella 2010.01.15. 15:29:22
A következő történhetett: posztoló középső sávban cammog a Suzuki után. Megunja, index balra ki, hogy előzésbe kezd. Előzne, előzne de a gép nem gyorsul megfelelően. Ekkor belenéz a visszapillantó tükörbe, látja hogy jön egy BMW ezerrel. No, akkor index jobbra, hogy mégis inkább elengedi a BMW-t és majd utána előzi meg a Suzukit. Jobbra sávváltást megkezdte, azonban a BMW-s úgy gondolta, hogy inkább cammog a Suzuki mögött, amíg megeszi a szendvicsét és nem a belső sávban száguldozik. Tehát BMW is jobbra. Igen ám, de a posztoló és a BMW egyszerre gondolta azt, hogy a Suzuki mögött van a legjobb helyez, ezért csattantak majdnem össze.
Ha a posztoló a belső sávban maradt volna és valóban fejezi a Suzuki előzését, akkor nagy valószínűséggel nem kavarja meg a BMW-st sem az előbb balra, majd mégis inkább jobbra indexxel. Kérdés, hogy vajon amikor vissza akart menni a Suzuki mögé, akkor kitette-e az indexét???
kutya vacsorája 2010.01.15. 15:29:23
amúgy ha a posztoló a szabályokat betartva (130 km/h-val) előz, akkor szted mennyi ideje van kiszúrni a mögötte 220-szal érkezőt?
atompyka 2010.01.15. 15:29:56
"JOBBRÓL ELŐZÉS NEM LÉTEZIK, mivel JOBBRATARTÁS VAN!" Meg JOBBRÓL ELHALADÁS, de ez kizárja a sávváltást ugye...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.15. 15:31:50
Agyalap 2010.01.15. 15:32:28
Ha a kamerákon van hitelesített óra, és az abból számított átlagsebesség 130 fölött van - a gyorshajtás ül. De a veszélyeztetés? Gondoljatok bele: hogy ütközhetne a mögöttem jövő autó a jobb hátsó ajtónak? Ha 20-szal megyek 45 fokban keresztbe. Ez a szituáció totálisan hamis felmérése szerintem.
Attól, hogy szabálytalankodnak velem szemben még nem kell megijednem - pláne egy olyan húzós esetben, ahol a hátulról jövő vétkes mind két autót ki tudta kerülni, bár iszonyatos sebességgel haladt.
Aki sokat közlekedik autóval különben is észrevehette, hogy most a sztrájk idején furcsa dolgokat követnek el emberek közlekedés címén. Egyik részük "vérprofi", bosszantja a nagyobb forgalom, dudálással, szirénázással, ügyeskedéssel igyekszik gyorsabb lenni. A másik részük "hétvégi autós", szerencsétlen, határozatlan. Minden este legalább 4 világítás nélkül haladó autót látok a városban, gondolom ők nem a profik közül kerülnek ki.
belakis 2010.01.15. 15:33:41
És folyamatosan a belső sávban haladni állítólagos előzés címmel "még ráérünk visszamenni, igaz nagy sebességgel jönnek mögöttünk" kijelentéssel? :)
Fura történet.
kasu 2010.01.15. 15:34:27
Az anyagi kár jelentős. Ez a kurva biztosítás is úgy működik nálunk, hogy totálkárral csak rosszul járhatsz, ha totál vétlen is voltál.
2010.01.15. 15:36:46
Ez így hülyeség. Ha a hölgy előzésben van mondjuk 30 m-re a Suzukitól + 20 km/h-val és a BMW a Suzuki mögé érkezik meg 50 km/h plusszal, akkor simán belefér, hogy jobbról előzés van, miközben a jobbratartási kötelezettség sincs megszegve.
will 2010.01.15. 15:40:27
az M3 bevezetőjén van úgy, hogy a 3 sávból a jobb csak időszakos, besoroló mondjuk Fótról. Oda senki sem sorol ki, max a BMW-sek előzés céljából. Visszatéréskor meg ugye a sok hülye szabályos ott döcög a külsőben (középsőben), és nem takarodik az utak királya elől.
Amúgy minden sztrádabekötő ilyen. A sok gazdag köcsög kiköltözik vidékre, de képtelen elfogadni, hogy onnan már nem 15 perc az iroda. De azért minden reggel megpróbálják. Minden egyes, még a sztrádán megelőzött honfitárssal kevesebbel kell számolni a városba beérve. Van ugyan kamera, mégsem szűrik ezeket. Pedig hamar összejönne a büntikből az új sztráda, a földet kétszer körbeérné.
kasu 2010.01.15. 15:41:03
De jó lenne:-)) basszus nem megijedsz, hanem szívmegállást élsz át, olyan szitukat képesek összehozni. Ezerszer véded, és képben vagy, de bizony létezhet olyan, hogy magad se tudod lereagálni. Biztosan te is húztad már vissza a verdát, mert hirtelen valaki beléd kezdett nyomulni valamelyik oldalról.
Sokszor nem döntés kérdése az ijedtség, képzelheted mit érzett a nő, amikor mellette 30 cm-re egyszer csak ott volt és a tempo ugye rengeteg. Huhhh.
ave 2010.01.15. 15:42:12
atompyka 2010.01.15. 15:43:14
SzZ 2010.01.15. 15:43:25
- Autópályán legalább annyit kell nézni a tükröt, mint előttünk az utat.
- Nem kormányzunk nagy mozdulatokkal.
Igaza volt. A balesetek jó része abból van, hogy valakit hátulról meglepnek, a kocsi meg egész másképp reagál széles mozdulatokra nagy sebességnél.
A posztoló most a gyakorlatban is megtanulta ezeket, bár nem ártott volna, ha előtte elméletben neki is elmondja valaki. Azért nem bántanám; megfizette a tanulópénzt, Istennek hála nem túl drágán: ő és a gyerekei nem sérültek meg.
A BMW-shez:
1. némi rutinnal ki lehet szűrni a bizonytalanokat. Őket meg nem szűken közelítjük meg, még akkor sem, ha ehhez fékezni kell.
2. Kizártnak tartom, hogy nem vette észre, hogy a mellette levő visszaránt és beszitál. Így a balesetet is észlelnie kellett. Innentől cserbenhagyás. Persze értem én, hogy mire megállna, 1 km-et kellene visszasétálnia, no meg az is szempont, hogy így biztos megúszhatja a felelősségrevonást, hiszen valamilyen szinten ő is felelős a balesetért. Szemét alak.
Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.01.15. 15:43:52
Girhes Joe 2010.01.15. 15:44:47
- Lakott területen belül lehet akármelyik sávban akármennyivel menni (persze a sebességhatárokat betartva) és a lassabbak mellett tetszőleges oldalon elhaladni, egyedül a szlalomozás tilos.
- Lakott területen kívül meg szigorú jobbra tarts van, és elvileg irányváltás nélkül is tilos jobbról elhaladni egy lassabb jármű mellett.
Más kérdés, hogy az erre a helyzetre alkalmazott szabályos módozat (két sávváltás, balról előz, két sávváltás vissza) többnyire veszélyesebb, mint a jobbról elhaladás. Ez sajnos az a problematika, hogy a KRESZ abból indul ki, hogy mindenki betartja. De ha mégsem, akkor a szabálytalankodó környezetében nem mindig a szabályos viselkedés a legveszélytelenebb... Ezzel a jog se nagyon tud mit kezdeni, mert baleset esetén simán elmeszelik a kevésbé veszélyes, de szabálytalan megoldást választó sofőrt.
bürokraták rémálma 2010.01.15. 15:45:10
Azért feltételezve, hogy a hölgy szabályos sebességgel megy, akkor az órája 130-at mutat max. Ami legjobb esetben is csak 125 km/h valós sebesség, így ér utol egy másik autót, akkor az kb óra szerint 110-el mehetett csak. Remélhetőleg nem azt csinálták volna, mint a kamionok, hogy a 91,2-vel haladó előzi a 89,8-cal cammogót. Mert az ilyen még a nem bmw-s emberekből is tud állatot varázsolni.
Szóval, ha az említett útszakasz 2+1 sávos is, akkor én a Suzukis helyében kimennék a külsőbe ekkora sebességnél. Kivéve, ha ott egy teherautó cammog. ha így van, akkor viszont a bmw vagy a suzukit kerülte ki a levegőben, vagy a kamiont.
nem követem a bmw fejlesztéseit, de tudtommal még nem gyártanak üzemszerűen repülni tudó autót.
Egy esetben nem szoktam kapaszkodóba sorolni kis forgalom esetén, ha ott az adott út rosszabb minőségű. Viszont ilyenkor rálépek a gázra és nem tartok fel senkit. Éppen ezért a Suzukis nemtörődöm vezetési stílusa is közrejátszott a baeleset kialakulásához.
De azt hiszem ezt úgysem mi fogjuk végérvényesen eldönteni.
csintapala (törölt) 2010.01.15. 15:46:19
Tehát jobbról maximum a leállósávban lehet előzni, minden más esetnél 50%-50%, és néma csend van, nem háborgás. "
Aha. A jobbratartás még nagybetűkkel ordítva sem azt jelenti, hogy ha jön egy gyorsabb autó, akkor minden körülmények között azonnal le kell takarodni, hogy neki még véletlenül se kelljen lassítania.
Ha én 130-cal előzök egy 129-cal haladó kamiont fél percig és _közben_ utolér egy 200-zal száguldozó baromarc, akkor néma csendben lassít és megvárja míg befejezem az előzést szabályosan. Utána a jobbratarts szellemében -továbbra is szabályosan- elengedem.
De még véletlenül sem jogosítja fel semmi arra, hogy 200-zal lendületből, másokat veszélyeztetve jobbról előzzön, mert ő siet. Az sem, ha én indokolatlanul sokáig mazsolaként előzök a belsőben.
W84IQ 2010.01.15. 15:46:55
Remélem, most már világos.
ris (törölt) 2010.01.15. 15:48:47
DW73 2010.01.15. 15:49:12
Ha itt is lapul ilyen, akkor most megkérném, hogy nyilatkozzék!
belakis 2010.01.15. 15:50:24
Máshol maximum "jobbra tarts" van.
Ha előzöl, nem tud jobbról elmenni senki melletted. Ha már el tud, akkor nem előzöl, hanem folyamatosan haladsz. Ha mögötted vannak, és ki tudsz sorolni hirtelen fékezés nélkül, de nem teszed, akkor meg feltartasz másokat.
Attól függ, melyik szemszögből nézed, de általában a lassabb van jobban megsértődve.
Valószínűsíthetően a BMW itt is a legszélső sávból akart előzni, a suzukis meg azt hitte, az ő sávjában van, miközben mire visszanézett a kormányra, és rántott rajta egyet, már rég a szélső sávban előzte meg a két autót.
subtotal 2010.01.15. 15:51:25
csintapala (törölt) 2010.01.15. 15:53:07
belakis 2010.01.15. 15:53:36
Frank Columbo 2010.01.15. 15:54:14
bürokraták rémálma 2010.01.15. 15:54:28
A válasz mosom az ablakot.
SzZ 2010.01.15. 15:56:46
A BMW valszeg kb. 70 km/h =~ 20 m/s sebességdeltával érte utol írónkat és a Suzukit. Mire a hölgy pörögni kezdett, eltelhetett két másodperc, már a Suzuki mellett járt. De mint fent írtam, azt észlelnie kellett, hogy a mellette levő beszitál.
subtotal 2010.01.15. 16:04:39
Nem tudom, nekem nem szoktak ilyen jeleneteim lenni, pedig BMW-m van, 1700kg :)
Városban én is kerülgetem a tötymörgőket meg van hogy agresszívabb vagyok, de ledudálni csak az "Azt se tudom, hol vagyok és mit csinálok" tipusokat szoktam.
Legutóbb egy Forester-es majmot, aki megállt a kereszteződésben!!!!, hogy mutogassa a jobb első ülés mögött álldogáló, gondolom fiacskájának a helyi "nevezetességeket". Addig is 35-el ment fényes nappal, semmi baj, csorogtam mögötte, elvégre szombat van. De hogy megálljon a keresztben félig a zebrán félig belóva a keresztbe úgy, hogy mögötte meg keresztben is mindenki arra vár, hogy elkotródjon, ez ledobta a biztosítékot.
csintapala (törölt) 2010.01.15. 16:05:12
Ja bocs, így értem, és ezzel egyet is értek nagyjából, de azért egy valós helyzetben ez nem ilyen sarkos.
Előzni lehet pl több kamiont is, ami bizony sokáig tarthat egy 200-zal mögém érkező szemszögéből. Mégsem akarok -és nem is vagyok köteles- 2 kamion közé lassítva kisorolni, hogy elengedjem. Ez ilyen részletességgel nincs szabályozva (ha jól tudom). Ha befejeztem az előzést és/vagy van annyi hely a külsőben, ami elég biztonságos kisoroláshoz, akkor kisorolok. De szar helyzetbe nem hozom magam, mert hátulról xenonnal próbálnak kényszeríteni.
DW73 2010.01.15. 16:06:18
A baj ezzel az, hogy mindezt 1-2 méterről teszi. És az én életemmel is játszik.
Alf (törölt) 2010.01.15. 16:09:08
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 16:11:51
gyul 2010.01.15. 16:12:57
indapass90210 2010.01.15. 16:13:17
Nefarian 2010.01.15. 16:13:47
2. Suzukis = 100-al középső sávban, elfehéredett kézzel volánt markol, fogai között imát motyog, sztereotípia, de valljuk be, ennek is van valóságalapja.
3. Ha egy jármű a középső sávban 100-al cammog, X mögé ér, és 130-al a belső sávban előzni kezdi, és hirtelen lát egy nagy sebességgel közeledő BMW/Audi/Merci/egyéb autót, a helyes viselkedés: előzést folytatni, hátulról jövőt LESZARNI. Villogtat? NA ÉS? Hadd villogjon. Majd szépen lassít, van azon az autón frankó fék. Attól senki se féljen, hogy a másik direkt belejön hátulról, annál sokkal jobban félti a szép autóját. Nos, X szépen befejezi az előzést, visszasorol, és a BMW mehet útjára. Ja, hogy ez a BMW sofőrjének traumát okoz, vagy ettől este nem fog neki felállni, mióta is kell, hogy ez érdekeljen?
4. Van azért egy olyan pont is a KRESZ-ben, hogy a forgalomban úgy veszünk részt, hogy indokolatlanul nem tartjuk fel a jónépet. Aki nem tud autópályán szeméylautóval szép kényelmesen 130-al menni, az NE MENJEN autópályára.
5. Ja igen, és a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jármű mellett sávváltás nélkül gyorsabban menni az ELHALADÁS, és nem minősül előzésnek. A hangsúly itt a SÁVVÁLTÁSON van.
6. BMW kényelmes utazósebessége 170 km/óra. Biztos. De a magam részéről tojok rá, extra nagy ívben.
tururú 2010.01.15. 16:18:36
tururú 2010.01.15. 16:19:18
2010.01.15. 16:22:21
Ehhez csak az általam leírt esetet kell megfontolnod, és máris egy igen veszélyes helyzetet teremtettél gondolatban. Mert vannak olyan idióták, akik fél méter helyet is kihasználnak egy ilyen jobbról majd balról előzésnél.
2010.01.15. 16:26:18
A KRESZ-ben?
Csorfab 2010.01.15. 16:26:36
xenuka 2010.01.15. 16:27:16
xcomman 2010.01.15. 16:27:31
Tudom az van leirva, hogy szamitanod kell arra, hogy mas is betartja a kreszt. Sajnos nem szamithatsz ra :) Indulj el otthonrol es probald tulelni az utazast es tudd, hogy mit akarsz. A szabalytalanul vezetoknel 1 rosszabb van aki nem tudja, hogy mit akar , nem magabiztos majd gorcsberandul a keze es savot valt hirtelen. A lenyeg, nem a kocsival van baj, hanem azokkal akik benne ulnek. Mind1, hogy bejemveje van, vagy egy poloja. Stilusan nem fog valtoztatni :)
Cikkhez meg nem irok, mar tul lett targyalva ahogy nezem :) Szep napot mindenkinek :P
ügyeske 2010.01.15. 16:30:03
bexarás
tururú 2010.01.15. 16:31:36
Gabor970 (törölt) 2010.01.15. 16:31:38
2010.01.15. 16:38:07
Don Carnage 2010.01.15. 16:42:22
atompyka 2010.01.15. 16:43:13
Na, abban nincs...
gpetersz 2010.01.15. 16:44:28
Gengszternek lehet, hogy nem gengszter, de az, hogy bunkó, törtető, a többi forgalomban lévőt (és azok életét, biztonságát) magasan leszaró fajta vagytok, az biztos. Teszek rá, hogy hány órát dolgozol, commentbe mindenki azt ír amit akar. Ahogy vezetsz az a nem mindegy, és ez az amiért az ilyenek ilyen kocsit vesznek, hogy mehessen vele.
olajmunkás 2010.01.15. 16:47:57
Na, jól megmondtam..
Agyalap 2010.01.15. 16:47:57
Negrogo 2010.01.15. 16:48:56
Aztan jon a post az epp szembejovo autostol, hoy mekkora paraszt es kocsog a bmves mert zarovonalt atlepve es veselyeztete ot elzotem meg 2 autot egyszerre kockaztatva egy frontalis utkozest. Kb ez a velemyen errol is. Nagy a valoszinusege nagyon maskepp tortent ez az eset is. Tovabbi jo okoskodast.
subtotal 2010.01.15. 16:49:09
W84IQ 2010.01.15. 16:49:50
4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Tetszik látni, hogy mi a hátmo első szó? Lakott területen lévő. Mondjuk el újra, együtt: LAKOTT TERÜLETEN LÉVŐ.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 16:50:43
Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2010.01.15. 16:51:07
Marha nehéz lesz bizonyítani, hogy neked ment volna enélkül, így viszont kis híján megölted a családodat.
Mert azért legyünk őszinték: ebben a pörgésben te jobban benne vagy, mint az a paraszt bmwés.
indapass90210 2010.01.15. 17:00:33
xcomman 2010.01.15. 17:02:07
Agyalap: Vannak normalis autosok, nem akarok altalanositani. Engem is beengednek adott helyzetben en is beengedem a tobbi embert, de tul sok olyan van aki figyelmenkivul hagyja a masikat. Varoson kivul teljesen jol elvagyok, palyan neha vannak esemenyek, de csak ritkan. Pestet legszivesebben elkerulnem, ha tehetnem :)
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.15. 17:02:17
@W84IQ: Akkor amikor dugó van, és mind 3 sávban folyamatos a haladás, akkor nem alakul ki párhuzamos közlekedés, és nem szabad elmenni a külső sávban a másik mellett? Mindig meg kell várni, amíg a belső sávok is el tudnak indulni?
subtotal 2010.01.15. 17:03:47
Rockerfeller 2010.01.15. 17:04:05
Ez sehogysem gömbölyű...
subtotal 2010.01.15. 17:08:21
xcomman 2010.01.15. 17:09:35
Az auto nem mentseg mindenre :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 17:14:15
xcomman 2010.01.15. 17:31:50
xcomman 2010.01.15. 17:32:37
olajmunkás 2010.01.15. 17:36:15
valóban, helyesbítek: kisvárosi, egyenrangú utak kereszteződéseit. de ahogy én láttam (bár nagy tapasztalatom, és sok kint töltött évem nincs, azért a nyugati parti "kevésbé nagy" forgalom nálunk elég nagynak számítana.
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 17:49:25
De azért még egy: azon a szakaszon - ha tényleg a kanyaros rész az, és nem keverem össze - 120-as korlátozás van, mert igen éles a kanyar. Én nem szoktam ott előzni, pedig a gép bírja. Két hete az időjárás sem olyan volt, hogy csak úgy előzgessek azokban a kanyarokban. Volt értelme?
Szori 2010.01.15. 17:50:55
2010.01.15. 17:54:41
Igaz hogy a leírás szubjektív szemszögből íródott, de még így is körvonalazódik a lényeg: A posztiró hölgy nem tudja mire jó a tükör, persze hogy kivág egy nagyobb sebességgel közeledő kocsi elé. Aztán észreveszi hogy hülyeséget csinált, berémül, összevissza elkezdi tekergetni a kormányt, és ahogy az várható, végülis paradox módon önmaga töri rommá a kasznit. És zsigerből hibáztat. A BMW-ben pedig nyilván a szokásos 17 éves taknyos needforspeeden nevelkedett hülye gyerek ült, aki szerint játék az egész, és nem ismeri sem a fékpedált, sem azt, hogyha baleset részesévé válik, akár hibás, akár nem, illik megállni. Sajnos a helyzet nyilvánvaló: Nagyon-nagyon-nagyon gyenge képességű / ill pszichológiailag alkalmatlan sofőrök flangálnak az utakon, akik mindamellett hogy az autójukkal sincsenek tisztában, figyelni is képtelenek. A legtöbb baleset tisztességes odafigyeléssel, körültekintő vezetéssel megelőzhető lenne. Normális soförképzés, alkalmassági vizsgák, léc magasra helyezése helyett a komplett sofőrtársadalmat szopatják, az idióta szabályozással, sebességhatárok drasztikus csökkentésével, hogy a harmadosztályú pilóta is autóba ülhessen… de ezek az emberek 20km/h nál is koccannának, mert ALKALMATLANOK.
2010.01.15. 17:58:59
Egykori oktatóm mondása volt: Ha nem látsz semmit, állj meg. Kissebb átalakítással erre az esetre is rá lehet húzni. A belső sávot azé találták ki, hogy az autók ott előzzék meg a lassabban haladókat. Ergo ott mindig számítani kell valami gyorsabban haladó járműre. Ha nem látunk valamit, az nem jelenti azt hogy nincs is.
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 18:06:38
MP 2010.01.15. 18:22:54
Netuddki. 2010.01.15. 18:26:18
Helyszínelést kért a levélíró rögtön, miután megálltak? Mert ha nem akkor már szerintem esélye sincs.
Netuddki. 2010.01.15. 18:28:49
Straight 2010.01.15. 18:34:18
Amúgy meg ezt szerintem simán lehetne gyilkossági kísérletnek venni és menjen szépen a börtönbe. Mondjuk 4-5 évet tiszta lelkiismerettel rávernék.
tirarira 2010.01.15. 18:53:24
Féktelenül, jaja:).
De egyébként viccet félretéve valaki akinek van egy 3-400 lovas bármilyen kocsija válaszolja már meg nekünk, hogy hogyan kell azt a szituációt megoldani (ő hogyan oldaná meg), amikor megyünk libasorba 120-130-al, mert pl. a pénteki forgalom a kivezetőkön úgy a 20. km-ig nem enged gyorsabb menetet, jobbról is telített, előttem is telített és a jóképességű kolléga nyomja a xeon lézert. Mi ennek a szitunak a helyes megoldása?
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.01.15. 19:08:44
gabobaby 2010.01.15. 19:17:07
Nyilván persze az meg más kérdés és ez is jellemző sajnos, hogy azt a sz@ros tükröt minek szerelik az autókra, ha nem használják? Még a középső (belsőt) sem tudják, hogy ott van, inkább sminkelnek benne. Azt hiszik, arra van.
egyittlakó (törölt) 2010.01.15. 19:20:01
libraSVK 2010.01.15. 19:29:38
Mar egyszer tettem ide ezt a linket, de hatha valaki meg nem latta. Azert teszem, hogy sajnos, ilyenre is szamitani kell vezetes kozben. (ja, es annak a posztolonak is szol, aki nemreg a cseh soforoket dicserte :D )
gameplayer.blog.cz/0707/zbesila-jizda-z-prahy-do-ceskych-budejovic
ON:
A poszthoz:
Teljes mertekben elitelem a BMWs viselkedeset, de teljes mertekben a posztolot tartom felelosnek az esetert, tobb okbol is:
1.A szavaibol itelve nem ellenorizte, hogy lehuzodhat e biztonsagosa.
2.Mi a **** csinalt a belso savban, ha volt helye hova lehuzodni
3.Ha elkezdek ellozni, felolem F1 is johet, gazolok es elozok, amig az ellozendo auto ele nem erek, besorolok, es akit addig esetleg feltartottam, az mehet. Addig kuss a neve, ha problemaja van, oldja meg.
4.Mindig, minden korulmenyben a sofor a felelos a jarmuert es az utasokert. Ha mindjart meztelen nok lesznek az ut mellet, akkor is a vezetesre kell figyelni.
Gyorsan ennyi, a posztolo oruljon, hogy nem tortent baja, ajanlom, hogy okuljon az esetbol. Ha mindjart sikerul is kinyomozni a "tettest", ugysincs esely bizonyitani, hogy o a felelos. Foleg ugy, hogy a ket auto egyaltalan nem ert ossze. Es ha nem elotte torted ossze magad, akkor meg csak segitsegnyujtas elmulasztasarol sem lehet szo, mert egyaltalan nem evidens, hogy tudott rola, hogy bajod esett. Ennyi. Posztolo megszivta, orulhet, hogy nem maradt ures a gyerekszoba. Maskor ajanlom gondolkodni, vagy athagyni a vezetest arra alkalmasabb szemelynek.
2010.01.15. 19:39:21
#szájbergyerek# 2010.01.15. 19:42:08
A suzukis ment konstans 100-zal a külsőben (középsőben?), posztoló előzte volna 130-cal a belsőben. Barom BMW-s 150+ sebességgel megérkezett mögé. Itt jegyezném meg, hogy az ilyen jelenség mindennapos az autópályán. Ha már elkezdtük az előzést, fejezzük is be, majd utána kihúzódunk, aztán mehet meghalni.
2010.01.15. 19:43:34
Nem mindenki, de a legtöbbje. Tudod, 15 év aktív balesetmentes fővárosi közlekedés, néhány megszerzett jogosítványkategória, és pár autóversenyről elhozott kupa után, ennyi öntömjént megengedhetek magamnak.
Jozsó_ 2010.01.15. 19:55:01
subtotal 2010.01.15. 19:59:37
Lehetséges megoldás: BMW tesztpályán laksz.
Másik: csak erre áll rá a szemed, a normálisan közlekedő BMW-ket észre sem veszed.
Kérdés: más tipusú autóban ülő emberek mindegyike normálisan közlekedik?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 20:03:51
2010.01.15. 20:11:22
Tessék :D
Ki-ki jelölje meg az autók lehetséges típusát.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 20:12:58
"streetfighter" 2010.01.15. 20:13:46
Sajnálom a családját, hogy ilyen sofőrre kell bízniuk magukat.
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.01.15. 20:17:53
tirarira 2010.01.15. 20:19:46
Basszus, ha tegyük fel valaki ezek az ökrök miatt hal meg, remélem erre senki nem mondja azt, hogy az ártatlan hibája, hogy miért nem húzódtak félre időben.
Azért ez tényleg nem mindennapi, végül is ha másra nem, donorra jók. Csak az a baj itt is, hogy az ártatlanok halnak meg, és még ők a hibásak, hogy arra jártak.
Egyébként a sebességkorlátozások ezek a faszkalapok miatt (is!) vannak. Hiába tartja be ezer ember a sebességkorlátot, ha egy nem. És azért az egyért (is!) hozzák be a korlátozásokat, nem csak a véletlenül volán mögé ülő gyakorlatlan emberek miatt.
zed911 2010.01.15. 20:28:59
Ezt nemigazán értem hogy működik.
Egy balesetnél meg vitázhatsz, hogy de pedig én értem oda előbb?
2010.01.15. 20:30:36
Mindegyikre van általános viselkedésminta:
Pl;
Suzuki Swift: Magyar versenyautó. Minden lámpánál meg kell mutatni mit tud az 53 ló. Swiftesek a leggyorsabbak budapesten. Cikáznak, kézifékeznek, karambolóznak.
Régi Skoda: teljes bizonytalanság, randomszerű irányváltások, (index nélkül) forgalom dinamikája leszarva, belsősáv aktív használata, forgalom lassítása.
Új VW (Passat, jetta): Középvezetői, kispolgári limuzin. A Legbunkóbbak. Furakszanak, sosem sosem udvariasak. Ha előreengeded őket SOSE köszönik meg. Nekik az jár.
Bálnamerci, A8 Audi: Maffiózók. Bármi szabálytalanság van, rájuk kell hagyni. Különben kinyirnak.
BMW: Hülyegyerekek, wannabe drifterek, fiatalság felkapott autója. Elérhető áron, jó teljesítmény, RWD.
Honda Civic / CRX: Szintén hülyegyerekek által kedvelt jármű, csak éppen japánkodó sztritracerkedő nemzedék favorizálja. Lebaszott kipufogó, lámpás gyorsulás, + tuctuc muzsika.
BMW X5: Designed ecpecially for Szőke buta picsák.
zed911 2010.01.15. 20:31:37
Sajnálom a családját, hogy ilyen sofőrre kell bízniuk magukat. "
Tökéletesen igazad van. Az agresszív sofőrnél csak egy rosszabb van. A Mazsola... Gyerekkel a kocsiban.
Aki nem tudja felvenni a forgalom ritmusát és nem tud alkalmazkodni a sok faszhoz az jobb ha nem is ül kocsiba, mert a jelen helyzetben vajnyi kevés esély van arra, hogy a közlekedési morál javulni fog.
Straight 2010.01.15. 20:33:17
A szavaidból itélve te a postban említet tetvesgecik közé tartozol. Ebben a postban mégis hogy a rákba lehet kihozni a postolót felelősnek? Számold ki szépen hogy ha 2 autó között 100km/h-s sebesség különbség van (ez nevezhető átlagnak) és a gyorsabbik 60m rel a megelőzendő előtt (60m sok) elkezd kihúzódni akkor tudod mennyi ideje van a postolónknak korrigálni a manővert??? 1,8 mp alatt be kell fejeznie te nagyonszar. Ez nem forma1 es kocsi.
Javaslok egy kísérletet. Ültesd a gyerekedet magadmögé egy haverodat meg melléd és uccu ki az autópályára. Gyorsíts fel 130 ra és menj át félig a másik sávba.
Kérd meg a haverodat hogy egy tetszőleges időpillanatba kiáltsa el magát hogy most(jelzem ez előny mert számítasz rá) és ekkor nézz bele mind a 3 tükörbe tedd ki az irányjelzőt és térj vissza a sávodba 1,8 mp alatt és képzeld azt hogy ha ez nemsikerül akkor a gyerekedet 100km/h val üti el egy vadparaszt.
Az ilyennek a börtönben a helye. AZ a vétlen aki majdnem megölt egy gyereket miközben 200 felett ment????????? Te tényleg ennyire hülye vagy? Nézz bele ez után a saját gyereked szemébe baszdki.
Na 5 percre felálltam hogy lehűtsem magam. Ritkán húzom fel magam ennyire fórumon. Annyira azért nem nyugodtam le hogy ezt ne küldjem el de ha a téma átmegy az én szapulásomba a következőkre szeretnék választkapni:
1: Ha 500m enként követik egymást az autók és mind 110-120 között tem meg 130-140 el akkor senki nem felejtette kint magát a "gyors" sávban?
2: Ha autó1 130km/h autó2 230km/h akkor a köztük lévő távolság 1 másodperc alatt 30m el csökken 1 perc alatt meg majdnem 2 km el. Előfordult már veletek olyan hogy 60 másodperc alatt egyszer sem néztetek a tükörbe?
3: Ha egy ilyen balesetet okoz amibe meghal a gyereked akkor is azt mondanád hogy "én voltam a hibás?"
Az én sztorim pedig: Mentem a 47 es főúton belenézek e tükörbe látom valami jön de nagyon. Figyelgetem látom hogy a postban említett vadbarommal állok szemben. Gázról levette a lábam amennyire thettem az út szélére húzódtam és vártam hogy megelőzzön (kb 70 ig lassultam) beelőz jön a beláthatlan kanyar át a szembesávba vele szembe kisteher drága villámbarátunk belezúg az árokba kocsi 2x megpördül aztán fejreáll csúszik egy kicsit és úgymarad. Én megállok odafutok belül apuka anyuka kisgyerek. Szülők kiabálnak hogy szedjem ki a gyereküket mert tiszta vér. A gyereknek nyilt törése volt. kiszedtem mentőthívtam senkinek nem lett baja a kocsin kívül de gratulálok így végzik az ilyenek.
Negrogo 2010.01.15. 20:34:47
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 20:37:22
"streetfighter" 2010.01.15. 20:39:11
Látom kapizsgálod a lényeget, de még nem érted.
Negrogo 2010.01.15. 20:41:09
zed911 2010.01.15. 20:58:36
Persze a gyereket is elvenném tőlük, dehát jobb egy árvaházban vajon neki?
Az ilyen esetben jogsibevonás autót bezúzni. fél milla büntetés +fél év börtön.
De az alapjaitól bűzlik ez az ország. Nincs rendőrség, nincs működő jogrendszer vagy bíróság. Innentől kezdve akárki akármit csinál káosz és anarchia van.
Az emberek annyira hülyék, hogy ma pl üres úton gyalogosan is úgy elémvágott két külön ember két külön helyen, hogy a lábunk összeakadt totál üres úton.
Annyira leszarom emberek között élünk, hogy mindenki csak magával törődik a többi meg dögöljön meg...
Lassan már szégyenlem, hogy Magyarországon élek. Ha külföldre megyek nem mondom azt, hogy Magyar vagyok, mert vérciki! És sajnos igazuk is van. Bunkó nép, paraszt emberek, tudatlanok, agresszívek és őnzőek. Káosz van és ez így csak rosszabb lesz.
zed911 2010.01.15. 21:00:20
Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:02:02
2010.01.15. 21:04:26
Én egy konzervatív fordos vagyok, és természetesen ők a világ legjófejebb söfőrjei :D
2010.01.15. 21:07:15
Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:08:42
"zöldes, szürkés színű BMW"
"egy sötétzöld (esetleg szürke)"
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.15. 21:10:19
egyittlakó (törölt) 2010.01.15. 21:11:03
"Bunkó nép, paraszt emberek, tudatlanok, agresszívek és őnzőek. Káosz van és ez így csak rosszabb lesz. "
Láthatod te is: ettől lesz kétharmados többsége annak a seggarcnak. Innen csak dobbantani érdemes.
2010.01.15. 21:12:25
Ott a pont. Asszem ez a kulcsa mindennek, önzőség, és a leszarom tabletta bevétele.
zed911 2010.01.15. 21:12:45
Egyébként meg ez tök normális sok szín összekeverhető menet közben.
Pl. egy balesetnél és 100%ig állítottam, hogy fehér volt az autó 3 an meg hogy ezüst...
olajmunkás 2010.01.15. 21:12:51
nem tudom. szerencsére nem volt részem ilyenben, tehát tényleg fogalmam sincs, hogy mi alapján (bár feltételezem, hogy tanúk vannak..) döntik el, hogy ki volt a szabálytalan.. de a lényeg az, hogy egy ilyen kereszteződésben nagyon kicsi az esélye a KOMOLYABB személyi sérüléses balesetnek, mert mindenkinek kötelező megállni! (Nálunk legfeljebb egy kicsit lassít az "idióta" de még mindig jobb, mintha elsőbbsége és helyismerete teljes tudatában nagy gázzal jön egy ilyen kereszteződésbe. nem?)
Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:13:39
Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:16:07
zed911 2010.01.15. 21:17:54
Ha pl belső sávból kifelé sorolok még a kettővel mellettem lévő sávban is figyelem a parasztot aki meg épp balra sorolna.
Persze azt nemtudja, hogy bentről kifelé elsőbbségem van, csak néz meg anyázik sokszor...
tirarira 2010.01.15. 21:23:36
zed911 2010.01.15. 21:24:11
Lehetne itt rendet rakni, csak nincs érdekében senkinek.
Sztávrosz_ (törölt) 2010.01.15. 21:29:34
"streetfighter" 2010.01.15. 21:36:25
Sajnos sok tapasztalatlan sofőr mint a példa is mutatja az egész családot fuvarozza és kritikus helyzetben halálos veszélybe sodorja magukat.
Ez nagyon szomorú, mert tulajdonképpen nem ő a hibás, csak nagyon rosszul reagál az adott szituációban.
Nagyon régen történt, hogy egy asszony fuvarozta haza a csládját az országúton, mikor szemből egy autó nem tudta időben befejezni az előzést. Az asszony lement a padkára elkerülve az ütközést és ahelyett, hogy hagyta volna kigurulni az autót erölködött az útra visszatérésen. Ez nehezen ment a szintkülönbség miatt, ezért erősen balra kormányozta az autót. Az hirtelen felkapott az útra és teljes sebességgel frontálisan csapódott a szembe jövő kamionba. Az egész család szörnyethalt.
A szabálytalanul előző továbbhajtott.
Na mi a tanulság szerinted?
ági anyu 2010.01.15. 21:46:27
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.01.15. 21:57:53
Ja, te mag az a fajta paraszt vagy aki az érdi emelkedőn 85 el kirántja a kormányt balra, hogy megelőzze a 65-el cammogó buszt?
Vagy az a teherautó vezető, aki szintén az érdi emelkedőn előzésbe kezd 90-el, az más kérdés, hogy az emelkedőn teherautóval előzni tilos?
zed911 2010.01.15. 21:58:22
ági anyu 2010.01.15. 22:00:12
zed911 2010.01.15. 22:07:38
De szerencsések vagytok, hogy még a kamionos is kiszállt. Ma már nemhiszem hogy segítene bárki is a másikon...
zed911 2010.01.15. 22:08:16
ági anyu 2010.01.15. 22:10:48
zed911 2010.01.15. 22:15:38
no comment
ági anyu 2010.01.15. 22:20:02
tirarira 2010.01.15. 22:28:23
Őszinte részvétem. Kívánom, hogy aki ezt tette börtönben rohadjon meg kenyéren és vízen. Ja nem, az sok pénzbe kerül, inkább pöcegödörbe dobnám, azzal nincs probléma, és nem kerül pénzbe.
ági anyu 2010.01.15. 22:46:45
ági anyu 2010.01.15. 22:58:39
Budafoknál az OMV kútnál lévő lámpánál álltunk meg. Onnan gyalog sincs 5 percnyire a kapitányság
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.15. 23:26:08
Ezt most kezdem felfogni, hogy mit írkálsz: Te tényleg 70 lassultál egy kanyar előtt, hogy a mögötted lévő vadbarmot arra ingereld hogy megelőzzön? Hát Téged miben veszélyeztetett, hogy el kellett engedni? Minek lassultál le? Hát ez totál gáz, már ne haragudj és Te osztod az észt????
"streetfighter" 2010.01.15. 23:49:37
Az ilyen begyepesedett agyuakkal nem érdemes vitatkozni!
rcfan 2010.01.16. 00:09:02
Érdekességképp megfigyeltem, amíg kétsávos az autópálya, normálisabb a vezetési stílus. A háromsávosnál a középső 110-zel cammogó sort jobbról-balról gyorsabb kocsisor öleli körül.
Miért? Hol a jobbratartási kötelezettség?
Integrált Szerverterror 2010.01.16. 06:13:47
Marcellusca 2010.01.16. 09:23:12
Minek kellett lassítanod?
Száguldozik? Tegye. Oldja meg!
Majd, ha necces szitu van segítek a megoldásban. Csak azért, hogy kimaradjak belőle.
De előre lassítani, mert jön egy őrült? Nóóóórmális?
Vagy csak fosol?
Akkor ne ülj autóba!
Pont a lassításoddal, lehúzódásoddal "kényszerítetted ki" az előzést. Ha haladtál volna tovább a rendes tempóval, akkor beáll mögéd és majd a kanyar után előz.
Pont Te fejtegetted, hogy milyen következményei vannak a nagy sebességkülönbségnek.
Te pedig mér rátettél egy lapáttal, azzal, hogy lassítottál.
Elmélet vs. gyakorlat.
zed911 2010.01.16. 09:58:57
zed911 2010.01.16. 10:01:31
36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Közlekedés autópályán és autóúton:
37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Ezekszerint jobbról előzhetett a BMW-s?
Vélemények?
Lipi1945 2010.01.16. 10:14:45
De azért a kikényszerít kicsit erős. Attól még, hogy valaki lassít és kihúzódik, vagy akár még villant is egyet jobbra, attól a felelősség még az enyém ha elkezdem előzni. Én biztos nem kezdtem volna bele.
Szóval szerintem ez is a két hülye egy pár esete. De a felelősség az előzőé.
Marcellusca 2010.01.16. 10:22:48
Nem véletlen tettem idézőjelbe. Mert nem feltétlen igaz, de így is értelmezhetjük.
Unter Bahn (törölt) 2010.01.16. 10:59:32
Ha megvan a km és az időpont, elvileg van esély hogy megvan a felvétel, igaz hogy az első lépést ott helyben kellett volna megtenni, lehelyszíneltetni és talán közútin veszélyeztetésben elmegy...
Toto26 2010.01.16. 11:24:26
"Ha pl belső sávból kifelé sorolok még a kettővel mellettem lévő sávban is figyelem a parasztot aki meg épp balra sorolna.
Persze azt nemtudja, hogy bentről kifelé elsőbbségem van, csak néz meg anyázik sokszor...
"
KRESZ könyvben ábrával is magyarázva van:
Ha egymáshoz viszonyítva egyik sincs előrréb, és egyszerre kezdenék meg a forgalmisáv-változtatást, akkor a jobbra eső forgalmi sávban haladó számára kell a továbbhaladást lehetővé tenni.
Ezért anyázott!!
Lapozd át a KRESZ könyvet, és nézd meg az ábrát!
zed911 2010.01.16. 11:30:44
Egyébként nem írja amit te.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
Toto26 2010.01.16. 12:51:07
www.flickr.com/photos/46617419@N07/4278825828/sizes/o/
nick: 2010.01.16. 15:39:10
mert annyira csőlátóak és lassú felfogóképességűek, hogy max utasnak lenne szabad csak menniük, nem sofőrnek
és ahogy a cikkból látom, nem is látja, nem is érti...
ez a nagyon gáz!
zed911 2010.01.16. 16:42:23
Ennyi balfaszt...
zed911 2010.01.16. 16:46:02
Mert amit említettem példát egy autóval előbb voltam és előbb is kezdtem a sávváltást, csak utána egyből jött a másik oldalról.
Ha viszont koccanunk ki mondja meg, hogy ő volt a hunyó? A sebességkülönbségről nem is beszélve.
_Toto_ 2010.01.17. 03:54:43
Ha van tanúd az esetre, akkor sanszos hogy kérdőre vonják a srácot a cserbenhagyás miatt.
Autópályán az ide-oda rángatás nem bölcs dolog, de kívülről és utólag minősítgetni könnyű úgyhogy nem is teszem. Elég sok km benne van a lábamban, nem rég mégis besatuztam gondolkodás nélkül 150-nél egy M1-en előttem keresztben átfutó róka miatt, végig sem gondoltam hogy mekkora balesetet okozhatok vele.
Ghunner 2010.01.17. 03:56:46
Ha van tanúd az esetre, akkor sanszos hogy kérdőre vonják a srácot a cserbenhagyás miatt.
Autópályán az ide-oda rángatás nem bölcs dolog, de kívülről és utólag minősítgetni könnyű úgyhogy nem is teszem. Elég sok km benne van a lábamban, nem rég mégis besatuztam gondolkodás nélkül 150-nél egy M1-en előttem keresztben átfutó róka miatt, végig sem gondoltam hogy mekkora balesetet okozhatok vele.
purplehaze 2010.01.17. 20:47:39
Ez azért annyira ciki!!!
apukád 2010.01.17. 22:25:28
"talán közútin veszélyeztetésben elmegy... "
Melyik? Aki jobbról előzött, vagy aki úgy beszart ettől, hogy csoda, nem okozott tömegszerencsétlenséget? :D
Tornado86 2010.01.17. 22:41:44
mike_18 (törölt) 2010.01.25. 17:49:46
karlmax 2010.03.22. 17:50:40
''autónepper.'' 2010.03.28. 12:51:13
Serio (törölt) 2010.05.21. 14:48:05
Nem gondoltam volna hogy a Zastava ilyen biztonságos autó, de semmi bajom nem lett. :P
Tettem feljelentést ismeretlen tettes ellen, közúti veszélyeztetés okán, de kicsi az esélye hogy előkerül a sötét saabos köcsög aki szerint jó ötlet volt 160-nal jobbról előzni, majd elhúzni a rákba.
Inkább csak az volt a célom hogy bevédjem magam a hatóságok felé - még a végén valamelyik csinovnyik kitalálná, hogy jókedvemben borítottam fel a kocsit, és jól megbasz pár százezer forintra.
A tanulság: NE ELŐZZÉL JOBBRÓL.
metal · http://electric.blog.hu 2010.05.22. 18:52:22