Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Átjött a piroson, roppant a csuklóm

2010.01.25. 15:07 :: SilentSound

Biztos lesz, aki majd jól megmondja a monitor mögül, hogy Maestro helyében simán megállt volna, vagy kikerüli a piroson átszáguldó Opelt, mert csak reflexek kérdése az egész, a többiek számára viszont rávilágít a lenti történet arra, hogy lehetünk bármilyen profi autóvezetők, bármilyen óvatosak, lehet bármilyen autónk, ha hirtelen előttünk terem egy idióta, megtörténik a baj.

Friss élmény, tegnap történt. Barátnőmet vittem haza este, egy Skoda Superb-el. M3-ról lekanyarodtam a Hungáriára, gyér forgalom, de nem siettem, minek, 70-el lehet menni, 65 körül autóztam. Apámmal sokat vezettem anno, megtanított a körültekintő és biztonságos vezetésre, és aki eddig mellettem ült, mind azt mondta, hogy biztonságban érezte magát. Elértünk az Ajtósi Dürer sorig, zöld volt a lámpa.

Belső sávban mentem (ki akartam kerülni egy autót a középsőben), mikor hirtelen egy szürke Opel jött keresztbe jobbról (ki az Ajtósiról). A középső sávban haladó előtt még pont elfért, én meg ahogy kell, telibe kaptam, nem volt esélyem.

Óriási szerencse volt, hogy az út másik oldalán egy rendőrautó állt, az Opel el tudott volna menni, és a mozgásából (lehet rosszindulatúan) arra következtettem, hogy nem nagyon akar megállni.

A nő kérdés nélkül elismerte a felelősségét, majd bármiféle "jól vagytok?" kérdés nélkül visszaült a kocsijába, és néha beszélt a rendőrökkel. Mint kiderült, sárgáról váltott a lámpa neki pirosra, ő még úgy gondolta, hogy ezen átcsúszik. Felvetésem: ilyen piroson átcsúszást a kicsit is meggondoltabb, ám siető sofőr akkor vállal be (maximum), ha mondjuk kis ívben kanyarodik ki, és akkor is annyival, hogy ha valaki jön balról, még meg tudjon állni.

Ebből kiindulva nem értem mi vezérelte a hölgyet, a kétszer háromsávos, középen villamossínes úton balra nagyívben való átcsúszáskor. A nő sérülés nélkül el tudott menni a kocsijával (bal hátsó ajtaját kaptam el), nekünk totálkár (légzsákok kinyíltak, kocsi elejéről minden leszakadt), és széttörtem a jobb csuklóm (ösztönösen kitámasztottam a kormánynál, így túl azon, hogy fogott rajtam az öv, a maradék erők mind a csuklómnál hatottak, a légzsák hiába nyílt ki, nem is ért el), ami csak azért nagyon kellemes, mert billentyűsként az elkövetkezendő három hónapban igen kellemetlen helyzetbe került több zenekar is.

Barátnőmnek az ijedtségen kívül semmi baja nem lett. Mindezt csak azért írom le, hogy hiába tud az ember vezetni, hiába nem megy gyorsan, hiába körültekintő, vannak helyzetek amiket egyszerűen nem lehet kivédeni. Akár vasárnap este 10-kor, amikor az ember egy szép napot tudhat a háta mögött, és a legkevésbé sem számít ilyesmire.

Megtörténik.

271 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adamantium 2010.01.25. 22:22:21

a röntgenen a lemez egész jól néz ki, ugyan egy csavar nem jó helyen van de ez egy szögstabil modern lemez nem elsz vele gond, kár, hogy csak kamu

jaafar 2010.01.25. 22:23:52

@robinzone: Alap tétel a jogban. Nem a büntetés mértéke a visszatartó erő, hanem az elkerülhetetlensége.

vérengző kismalac 2010.01.25. 22:27:37

@Maestro:
"hiába tud az ember vezetni,"
Nem vagy Te egy kicsit nagyképü?
Egy autóversenyző, az valószínűleg tud vezetni.
Te max. csak közlekedni tudsz egy gépjárművel!

kamasuka 2010.01.25. 22:30:32

"Ebből kiindulva nem értem mi vezérelte a hölgyet, a kétszer háromsávos, középen villamossínes úton balra nagyívben való átcsúszáskor."

Ami az összes többi balfasz autistát minden nap: az hogy zokni van az agyuk helyén annyira barmok.

Mondjuk 4-es metro helyett lehetett volna számlálós lámpákba is fektetni, úgy talán negyedannyi barom menne át "majdnem piroson" (ami ált. már bőven piros).

jaafar 2010.01.25. 22:33:51

@vérengző kismalac: Ne vicceljünk. :-) Elmegy A-ból B-be. Bár ő sokat vezetett apukájával. :-) Iszapszentgilisztáson. :-))

ave 2010.01.25. 22:37:59

vérengző kismalac, bazmeg, te inkabb okor vagy, nem kismalac. :)
Mindenki tud autot vezetni, aki kozlekedik.
Versenyautot vezetni nem tud mindenki, jol meg foleg nem mindenki.
De nem is akarnak a legtobben. Igazan mar en se nagyon.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 22:41:22

@kamasuka: nem számlálós lámpa kellene, hanem egyszerűen nem kell átmenni a piroson.

Faszomba má azzal, hogy minenféle kütyüket kell egyesek szerint kipakolni jó drágán!

Annyi a titka az egésznek, hogy ha piros a lámpa nem megyünk át.

Amúgy meg balesetek vannak.
Bármit a világon be lehet nézni (még egy karácsonyfává maszkírozott villamost is), főleg, ha egy nő vezet, ezzel együtt kell élni. Vagy lehetőleg túl kell élni.
Azon lehet csámcsogni, hogy jujjistenemittenaztánkiahülye.
De hülyék mindig és mindenhol vannak.
Minden szabály, és válogatott legénység ellenére is.

vérengző kismalac 2010.01.25. 22:52:07

@ave:
Te is tudsz mi, nagyeszü?
Kiváncsi lennék a nagy tudományodra, de szerintem neked is csak a pofád jár.

B! 2010.01.25. 23:02:16

Amikor 50-es tempónál megsárgul előttem a lámpa, úgy, hogy én átérek /nem csúszok/ és belekuksizok a tükörbe, hogy mögttem megálltak-é, akkor nem azt látom, hogy az utánam jövő átcsusszan, hanem azt, hogy még az utána jövő is...
A múltkor meg megálltam a gyalogosnak a kétsávos úton, erre a mellettem jövő is fékez, bár ő erősebben, aminek az eredménye egy csattanás a hátulja irányából...
A leírt esetben pedig csak piros lámpán történő áthajtástudok elképzelni. Ha olyan zöldre érek a kereszteződésbe, ahol tartom a tempómat, akkor az már jónéhány másodperce fityiszt mutat a keresztiránxú forgalomnak. Ilyen súlyosan felelőtlen magatartásnál megérdemli a kártérítési pert vétkes.

Maestro 2010.01.25. 23:28:32

jaafar te tündér, kommentjeidből csöpög a jóindulat, érdeklődve várom a további jellemzést, valamint, hogy mit kellett volna tennem az adott szituációban.

egyébként végigsakkoztam az opciókat:
1) balról nem kerülhettem ki mert arra ment
2) jobbról nem kerülhettem ki, mert ott volt a másik autó
3) ha jóval gyorsabban megyek, ő száll be nekem az anyósülésre
4) ha kicsivel gyorsabban megyek, én szállok bele a sofőrbe

Amikor azt írtam, hogy benyomtam a bal hátsó ajtót, akkor én annyit láttam belőle, értelemszerűen nem azzal foglalkoztam, hogy mi lett az ő kocsijával. Ma megtudtam, hogy az autó egész hátsó része deformálódott.

@vérengző kismalac: nem, nem vagyok nagyképű. Ha megállítom az egész eseményt még azelőtt, hogy a kereszteződésbe érne a kocsi, és beültetnék valakit, hogy innentől vedd át (az események ismerete nélkül), kíváncsi vagyok, hányan nem törik össze a kocsit.

de most komolyan, KRESZ szerint az ember úgy közlekedik, hogy feltételezi a többi közlekedésben résztvevőről, hogy körültekintően, a szabályoknak megfelelően vezet. Más kérdés, hogy Budapesten, ha így gondolkodsz, halott vagy. Emellett az opel a középső autó takarásából jött ki, így képtelenség volt időben észlelni.

@apukád: olvasd el mégegyszer, le van írva. A lámpa már zöld volt mikor odaértem (nem, nem előtte 0,0001 mp-el váltott).
a kezemről meg csak annyit, hogy egyenlőre nincs még kézsebészeti szakvélemény, holnap felhívom a kórházat, hogy mi van, 12 hét, ha elszámolok addig, április közepe. Nagyon nincs kedvem addig várni. A feltevés amúgy igaz, huszonéves vagyok, de este 10-kor valahogy rohadtul nem volt sürgős.

AtoszMester 2010.01.25. 23:30:52

"Helyesen Superbbel, amúgy meg Opelos csaj fosson sünt "

SuperB-vel

logikaibukfenc 2010.01.25. 23:32:09

ennyit mondok csak :
legyen a lámpa hosszabb szakasz esetén a kereszteződés előtt 30- 50 méterre illetve rövidebb szakaszok esetén vagy rövid és hosszabb szakasz találkozásánál 15-20 méterre

akkor a programozásán sem kell változtatni , és biztos hogy csak a nagyon sietők járnak majd nagyon rosszul

amúgy a jobbra tarts elve hibás ott hogy a jobbra kanyarodást nem egy egyéb tényező befolyásolhatja az út és látási viszonyokon kívül. már az is hogy le kell lassítani hozzá, pedig elvileg ha ő haladhatna középen és a szélen lévőt a kereszteződéstől távolabb lévő lámpa megállítaná vagy határozott cselekvésre (gyorsításra illetve lassításra) kényszerítené akkor szerintem könnyebben észrevehetővé válnak egymás számára, és még ha a szélen lévő úgy is gondolja hogy be tud kanyarodni ő is mert hirtelen be kell, akkor neki mindenképpen lassítania kellene hozzá.
a lényeg hogy két külön sebességgel két külön íven akarnak haladni, ami megkönnyíti a korrigációt hiba esetén.

logikaibukfenc 2010.01.25. 23:39:12

@Dövan:
ez mi ez a képzavar ?

tilos és szabad de csak jó indokkal ?

nem így érted ?

minden tilosT lehet, de nem minden lehet tilos

azaz a nem szabadot még lehet ,
de ha lehetetlen nem biztos hogy tiltott is

Beton Botond (törölt) 2010.01.26. 00:09:28

Egyébként már régen be kellett volna vezetni a bécsi módszert a villogó zöld lámpával.

Dimenzio 2010.01.26. 00:10:07

Én úgy tudom, hogy a lámpák programozásánál alapszabály, hogy a két irány között lennie kell pár másodperc "üresnek" éppen az "ezen a kicsi sárgán még átcsusszanok" vezetők miatt. De ez sajnos nem véd a szinvakok, vagy ez még csak "halványpiros" vezetők ellen sajnos. A jövő az lesz, hogy a lámpa jelet küld az autó fedélzeti számitógépének és a GPS pozició alapján az autó felülbirálja az öngyilkos vezetőt. A pár évvel azutáni jövő pedig, hogy minden város központi számitógépe fogja vezérelni az autókat az utasok által megadott cimre a legjobb út/forgalom kihasználást biztositva. De látok jövőt a fizetős "teleportációs" kapuk felszerelésének is kereszteződésekben, aki siet, az átmegy rajta és a kereszteződésen túl bukkan ki. Azért nem messzebb, mert annak a kezdetekben még túl nagy lesz az energiaigénye és azt orosz földgázből,(amit épp elzártak az ukránok) szalmaerőműből(azt meg felették az éhes tejiparból elbocsátott tehenek) nem tudjuk fedezni.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.01.26. 00:33:41

@vérengző kismalac: @jaafar:

Bazzeg annyira jellemző, hogy ti ketten egymásra találtok nagy egyetértésben.Két ilyen családszégyene őstulkot is régen láttam már. Nem lepődnék meg ha a politikai beállítottságotok is egyezne, mert sajnos eléggé egyértelmű, hogy az utóbbi 2 évben honnan veszi a bátorságot ez a sok selejt és mer felkapcsolódni a netre.

A postolónak pedig jobbulást ( meg jó kézsebészt kívánok :P )!

Vismajor01 2010.01.26. 00:38:52

Hát...
Én nem örültem volna neki, hogy ott a rendőr...
A kocsi még hagyján, azt így is úgy is kifizeti, de a csukló baromi érzékeny dolog, főleg egy billentyűsnek, a barátnőm meg halálra rémül... Hát, nő, vagy nem nő, megemlegette volna azt az estét a baromállatja, az is biztos. :/

monticello (törölt) 2010.01.26. 01:45:15

Milyen jó hogy fejlődik a technika!
A mámikák a vonaton csak szóban tudták kitárgyalni az orvosi ügyeiket a többi utas gyönyörűségére, bezzeg a neten már röntgenképet is kirakhat magáról akinek arra van ingere.

Veér Farkas 2010.01.26. 05:00:08

@kolbászoszsömle:
Ezt majd magyarázd el a rendőrségnek, amikor az 50 ezres csekket kiküldik.
Ugyanis mostanában már szokták.

Ugyanis sárgán TILOS átmenni, kivétel, ha féktávon belül váltott a lámpa.

Veér Farkas 2010.01.26. 05:29:24

@kolbászoszsömle:
Hogy ki a hülye, az erősen véleményes.

De szerintem a többség szerint inkább te.
Remélem, autód nincs, csak elméletben vagy ilyen okoska.

Veér Farkas 2010.01.26. 05:38:17

@figyelem:
Nekünk, akik leéltek itt huszoniksz évet már a rendszerváltás előtt, az bizony Élmunkás tér marad, ahogy a Ferenciek tere is Felszab(adulás) tér, meg az Oktogon is Nov7 tér, a Nyugati tér Marx tér, az Erzsébet tér meg Engels tér.
Egyszerűen így szoktuk meg, az új neveken gondolkozni kellene. Sokat (az Élmunkás tér mostani neve pl. eszembe sem jut így gugli nélkül).

Ha holnap megváltoztatnák mondjuk a Moszkva tér nevét, és te gyakran jársz arra, neked is Moszkva tér maradna életed végéig.

Veér Farkas 2010.01.26. 05:45:42

@theo:
A József Attila színház NEM a Hungária, hanem a Róbert Károly körútnál van.

Veér Farkas 2010.01.26. 05:51:49

@AtoszMester:
Van olyan angol szó, hogy superb.
És valószínűleg az a Skoda neve, nem SuperB.

qwertzu 2010.01.26. 06:17:47

@Veér Farkas: Ezt magyarázza és már el nekem valaki. Megfellebezem a döntést bemegyek a bíróságra és megnézem milyen bizonyítékuk van. Videó nincs, max egy kép hogy átmegyek a sárgán. Odaállok a bíró elé és közlöm, hogy már nem lehetett biztonságosan megállni (9. § (4)c) mert féktávon kívül volt / jött mögöttem egy kamion túl közel stb... .
És erre mi? A bíró megállapítja, hogy de, biztonságosan meg lehetett volna állni? Egy fénykép alapján?

BKV reszelő 2010.01.26. 06:30:26

@Szelki Lata: Igen jó, ne is kezdjél kampányolni az ittas vezetés bevezetése mellett. Így is sok balesetet csinálnak a kocsmába is autóval járó betegek.

Maestro 2010.01.26. 06:34:16

@qwertzu: nem. akkor megmondom én és a rendőrök (szemtanúk), hogy kamu mert senki nem volt mögötte.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.01.26. 06:46:56

Nem tudom mindenki tudja-e, de a kötelező nem csak az autót ért károkat fedezi. Simán követeld a biztosítójától a keresőképtelenséged idejére (ha jól értem zenész vagy) egy szabad szemmel is jól látható összeget, anyagi kártérítés címen, arról meg kérdezz meg egy ügyvédet, hogy az elszenvedett sérülésért nem anyagi típusú kártérítést is követelhetsz-e, de szerintem igen!
Amúgy meg az összes piroson áthajtó parasztot a helyszínen meglincselni! Ohh tán nem rátámadt a bal szeme a jobb öklömre?! Értem én hogy lendítettem, de bíztam benne hogy átcsúszik...

qwertzu 2010.01.26. 06:59:45

@Maestro: Nyilván csak akkor mondom, hogy volt mögöttem valaki, ha tényleg volt. Ha nem, akkor közlöm, hogy nem tudtam volna biztonságosan megállni.

Egu 2010.01.26. 07:03:14

Abban a kereszteződésben ez szinte kötelező mutatvány. Rendszerint hetente 2-3 hasonló szituáció adódik, én mindig azon csodálkozok, hogy csak ennyi baleset van.

És nem, nem a fejem felett vált zöldre. Sokszor 2-3 mp-cel a zöldre váltás után is vágtázik még ki autó! Mondjuk hogy miben bíznak, azt nem tudom, mert a Hermina és a Bethseda épületétől gyakorlatilag semmit nem látni, átellenesen meg a rendőrség van. Ennek ellenére tényleg rendszeres a fenti szitu.

qwertzu 2010.01.26. 07:04:14

@Maestro: Csak akkor mondanám, hogy volt mögöttem valaki, ha tényleg volt. Amúgy meg közölném, hogy már nem tudtam volna biztonságosan megállni, mert féktáv.

qwertzu 2010.01.26. 07:04:53

A blogmotor szopjon lovat.

Maestro 2010.01.26. 07:15:53

@qwertzu: amúgy ennél a biztonságos megállásnál:
1) azért nem biztonságos mert hátulról belédjöhetnek?
2) és/vagy azért nem, mert hiába fékezel becsúszol?

qwertzu 2010.01.26. 07:20:19

@Maestro: Szituációfüggő. Ha voltak mögöttem és úgy kaptam sárgáért büntetést, akkor 1, ha nem voltak mögöttem, akkor 2. Hogyan bizonyítanák az ellenkezőjét?

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.01.26. 07:26:01

vannak tipikus kereszteződések, ahol nagyon rövid a sárga, és relatív széles a kereszteződés, ergo ha meglátod h sárgára vált, vagy a fékbe taposol, vagy biztos lehetsz benne hogy mire a kereszteződésbe érsz a keresztforgalomnak már zöld lesz. Nincs értelme abban bíznod h a sárgán átcsúszol. Más lapra tartozik hogy vagy ismered a környéket és tudatában vagy ennek (tipikusan ilyen pl az Árpád híd alatti rész, vagy a Bécsi Szépvölgyi kereszteződése) vagy nem bízod magad a vak szerencsére, és a sárgánál a fékre lépsz! Nincs olyan hogy nem tudtál volna biztonságosan megállni, ahol a megengedett 70km/h ott hosszabb a sárga, ahol 50 km/h ott rövidebb. Nincsenek csodák! Amúgy meg a kereszteződéseket mindig olyan tempóval kell megközelíteni hogy vész esetén megálhass. Persze tudom h a gyakorlat azért nem minden esetben ez, én sem tartom magam mindenben a KRESZ betüjéhez, DE csak ott vigéckedek, ahol TUDOM mire kell számítanom!

Plumper 2010.01.26. 08:04:11

én direkt rá szoktam az előttem haladóra (még megfelelő távolságra), amikor látom, hogy cikázgatva be akarnának vágni elém. qrvaannyukat, nekem nem cikáznak a bémevés, audis, bunkóterepjárós barmok. a tuning-opelesek sem.

Yoli87 2010.01.26. 08:19:50

@Veér Farkas: Erre a legjobb példa a népstadion - stadionok változtatás!

vérengző kismalac 2010.01.26. 08:23:02

@Egy Dagadt Patkány:
Figyelj te patkány!
A politikát ne keverd ide, mert nem ide tartozik! Az, hogy ki ír ide NEKED ahhoz semmi közöd!
A megjegyzésem kötözködő volt, de nem bántó és egy szóval nem írtam, hogy én ki tudtam volna védeni a balesetet, mert a saját felfogásom szerint én sem tudok vezetni.
Ha mindenki tud vezetni, akkor mit tud egy vezetéstechnikai szakértő, vagy egy autóversenyző?
Ők valószínűleg tudnak, de nem mi!

záporjózsi 2010.01.26. 08:27:46

@egyittlakó: Sűrűn járok arrafelé, tényleg vigyázni kell. Ugyanakkor ha már zöld volt (miért ne lett volna zöld?!), akkor már nem lehetett volna ott az Opel. Jobbulást a sofőrnek!

@figyelem: ...és akkor mi van? Bizony a régi nevekkel fogja az emberek egy része még 40 évig azonosítani az utcákat és a tereket. Sőt, nagyobb poén háború előtti nevekkel azonosítani. ;)

záporjózsi 2010.01.26. 08:29:55

@Plumper: Én meg lemaradok, hogy ilyen helyzetben ne én lehessek a vétlen áldozat.

Plumper 2010.01.26. 08:40:57

@záporjózsi: valóban, jobb lemaradni, de engem olyankor elönt a düh, és inkább beszorítom a cikázót.

Plumper 2010.01.26. 08:50:55

@ave: nem mindenki tud autót vezetni, aki "vezet". jellemzően péntek délután jönnek elő a mazsolák, akik rettegnek az autótól, de kénytelenek valahogy elvezetni. papa-mama kalapban, anyuka megy apukához, előretolt üléssel, kapaszkodva a kormányba, balra indexel és jobbra megy, indokolatlanul fékezget és rég zöld, amikor elindul, sárgulónál satufékez stb.
ezek a leginkább balesetveszélyesek.

"streetfighter" 2010.01.26. 08:57:01

@Plumper:
"olyankor elönt a düh, és inkább beszorítom a cikázót"
Nem biztos, hogy ez bölcs dolog.
Ebből lesznek a balesetek!

Erdőtársulás 2010.01.26. 09:01:39

A Hungária-Thököly kereszteződésnél is ez van. A Hungáriáról a Bosnyák felé kanyarodó forgalomban még akkor is elindulnak amikor a Thökölyn már 3-4 mp zöld. A 7-es busz kénytelen fékezni, ami ugye nem egy lancer evo, és onnan indul a megállóból...
Más kérdés, hogy az osoba BKV sofőrök arra bazíroznak, hogy ráhajtsanak ezekre a marhákra, jó nagyot nyomva a dudán, meg a féken, mire az utasok repkednek... Persze abban is van ráció, hogy hamarabb akarnak indulni, különben az életben nem sorolnak vissza a megállóból a Thökölyre, hanem szépen beragadnak a kereszteződésbe.
Ugyanitt a gyalogoslámpa is vicces. Jön a tömeg a vasút felől, rohannak át a villamoshoz (akkor is, ha a Stadionokig látni, hogy tök üres a pálya). A forgalmi rend ugye meg olyan, hogy már a Hungárián piros van, de még a gyalogosnak is, mert a legbelső sávból kanyarodik a forgalom a Thököly felé. Aki a kanyarodósávból indul, az az egyenesen haladni vágyó, pirosnál álló autók takarása miatt nem láthatja a marha gyalogosokat (más kérdés, hogy balra kanyarodik, ezért nem is néz jobbra), akik úgy gondolják, hogy ha a rendes menetirány áll, akkor ők a piros lámpa ellenére is mehetnek. Nem tudom hány baleset lesz ebből, de aki kitalálta ezt a barom forgalmi megoldást az fejbe kéne nyomni egy ananásszal.

Plumper 2010.01.26. 09:03:37

@"streetfighter": kéne hátulra egy tábla, amin ki lehet írni, amit akarsz. volt, hogy az M3-ason befelé 80-nal, majd 70-nel mentem a belső sávban. pont annyival, ami a megengedett. egyszer csak BMW terepjáró jön mögém, villog, de leszartam. kikerült. többel ő sem mehet.

Nade 2010.01.26. 09:16:06

@figyelem:
"Nekünk, akik leéltek itt huszoniksz évet már a rendszerváltás előtt, az bizony Élmunkás tér marad"

Az Élmunkás híd ÚJRA Ferdinánd híd, és bizony nem mindegy, mi az átmeneti elnevezés. Egy barátom nagymamája - aki pedig baloldali érzelmű volt olyannyira, hogy a kommunizmus előtt volt szakszervezeti mozgalmár - a hetvenes években is Ferdinánd hídnak nevezte. Amikor rászóltak azt mondta, hogy erre a "kis időre" ő nem tanulja meg ezt az idétlen "élember", vagy mi a szösz elnevezést. Megért néhány átmeneti időt - Hitler, meg Mussolini teret, ami az Oktogon volt azt hiszem -, és nem gondolta, hogy ennek az átmeneti időnek a végét már ő nem éri meg.

Az alaptéma: "visszaült a kocsijába, és néha beszélt a rendőrökkel" Mármint az elkövető! Ebből is, meg a hazai gyakorlatból tudható, hogy egy ilyen baleset okozása után az elkövető visszaülhetett a kocsijába, és szépen hazahajthatott. Még akkor is így lenne, ha meghalt volna valaki miatta. Bezzeg, ha NEM OKOZ BALESETET, azonban rajtakapják, hogy megivott egy sört, akkor nem mehet tovább, hanem a helyszínen el KELL venni a jogosítványát. Abban a "hülye" USA-ban, amelyiknél mi mindent jobban tudunk (még a közlekedési kultúrát és szervezést is, bruhaha!), egy ilyen esetért, ha meghal valaki, minimum (szó szerint minimum) 20, azaz húsz év börtönt kap az elkövető, és természetesen a helyszínről már sehova sem megy. (Legalábbis, ahová ő akart.) Ha "csak" a leírt súlyosságú esetet okozza, akkor lehet osztani a 20 évet belátás szerint.
Nálunk a leírt elkövető - lehet tippelni mennyivel - alig fog nagyobb büntetést kapni, mintha részegen elkapták volna úgy, hogy nem okozott semmilyen balesetet. Azonban ellenszegült a hatósági szándéknak, ami errefelé nagyobb bűn, mint egészségi károsodást okozni a másik állampolgárnak. Ennek a szemléletnek a megváltoztatásáért a mostani kormánytöbbség tett valamit, a FIDESZ-kormány semmit. Kíváncsi lennék, a győzelemre készülő - a "rendszerváltást befejezni szándékozó" - erőnek mi a terve ebben az ügyben. Valószínűleg nincs válasz.

záporjózsi 2010.01.26. 09:16:55

@Plumper: Értem én, de én inkább röhögök rajta. Hagy menjen! Aztán a következő pirosnál 2-esben, a külsőben le kell előzni. Akkor lesz igazán vörös a feje. :D

@Erdőtársulás: Azért az nem akkora gáz. Egyrészt max. 50 km/h mindegyik útról. Ezt sokan elfelejtik, ezért satu + nagy gázzal igyekeznek áthaladni, miközben tényleg jó a szinkron - ha amúgy halad a forgalom. A balkanyar esetében pedig az autó álló helyzetből indul, ezért meg lehet oldani némi dudálással, hogy a gyalogosok felfogják a pirosat. Az a barom, aki kitalálta várja a javaslataidat, hogy milyen kapacitással üzemelhet a kereszteződés más forgalmi rend mellett. Gondolom ki tudod számolni a fázistervet...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.26. 09:23:36

@qwertzu: Látom érted... :)
Amúgy, ha van videó, az sem jelent semmit, mert a Te ítéletedre van bízva az, hogy meg tudtál volna-e állni, vagy sem, és a bírónak azt kellene eldöntenie, hogy szerinted meg tudtál volna-e állni, vagy vagy sem.

Szóval az ilyen sárgán áthajtok és megbasz a rendőr dolgokat aki befizeti az lúzer.

záporjózsi 2010.01.26. 09:28:46

@Nade: Szerintem nem érdemes a politikát belekeverni, az tény, hogy a gyakorlat eléggé "érdekes".
Az USA pedig egy erősen más világ. Ott vezetni sem úgy kell/lehet, mint itt, a társadalom is gyökeresen különbözik az ittenitől. Ráadásul talán nem róluk kellene példát venni.

"streetfighter" 2010.01.26. 09:35:08

@Plumper:
Elkanyarodtunk a témától, de nem értek veled egyet. Én ha lehet lehúzódok.
Nem önkéntes rendőrködök, mert azt rühellem!

Plumper 2010.01.26. 09:44:10

@"streetfighter": akkor önkéntes kommandózzunk: rakétavetőt az autó tetejére.:-)

esef 2010.01.26. 09:50:46

Ma hajnali "pillanatkép" a nevezett kereszteződésből:
Hungária krt.-n haladóknak már zöld, ellenben egy barna dobozos kisteher (UPS?) nagy ívben (M3 felé), egy Opel pedig kis ívben kanyarodott rá a Hungáriára az Ajtósi Dürer sorról...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.26. 09:59:55

@záporjózsi: "Aztán a következő pirosnál 2-esben, a külsőben le kell előzni. Akkor lesz igazán vörös a feje. :D"
Sajnos az esetek többségében épp hogy az ilyenek miatt kell megállnod a következő lámpánál. Mert bár Te suhanhatnál tovább az épp zöldre váltott lámpánál, mégis meg kell állnod az autista kolléga miatt, aki bár téged gyorshajtást elkövetve megelőzve előbb ért a lámpához, de ott megállni kényszerült, és most épp az egyest keresi bal kézzel, mivel a jobbjában a mobil van... És ezek a f@szkalapok sosem fogják felfogni, hogy a dugók legalább 50%-ról ők tehetnek.

"streetfighter" 2010.01.26. 10:05:19

@Plumper:
Csak nehogy valaki meg tolólapot szereljen a terepjárójára.:)

záporjózsi 2010.01.26. 10:14:41

@newtehen: Ez így van, ettől még röhögni lehet rajtul. És egészségesebb, mint dühöngeni. ;)

@esef: Bízom benned annyira, hogy meg tudd ítélni, hogy a kisteher mennyire volt veszélyeztető helyzetben, de a bekanyarodás utolsó 1-2 másodperce alatt már bőven lehet zöld az egyenes iránynak úgy is, hogy a teher teljesen szabályosan haladt be a kereszteződésbe. Mindössze egy elég nagy területű kereszteződés kell hozzá némi villamospályával.

Plumper 2010.01.26. 10:22:24

@"streetfighter": a tolólap a bunkó járművével együtt repülne a levegőbe.:-D többet nem száguldozna.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.26. 10:28:09

@záporjózsi: Igen, igazad van. :-) Amúgy is csak a looser siet, a fontos embert megvárják. :)

esef 2010.01.26. 12:45:08

@záporjózsi:
Nekünk, a Hungárián haladóknak már zöld volt, én lehettem vagy 40-50 méterre a lámpától, amikor a kisteher még a villamossínen volt...

záporjózsi 2010.01.26. 12:49:11

@esef: Ezért vélelmeztem, hogy jól ítélted meg az érett sárgán történő áthaladást, de bizony egy nagyobb kereszteződésben simán lehet még sárga az egyik iránynak, ha a másik már zöldet is kapott...

JP 2010.01.26. 13:19:25

Ma reggel direkt figyeltem a kersztirányú lámpákat. A Szentendrei út-i Auchan-ból jöttem ki, balra kanyarodtam a Flórián felé. Amikor nekem piros-sárga volt, akkor váltott a Szentendrein is sárgára, majd nekem zöld, keresztbe meg piros lett. Egyszerre... Szó sem volt egyidejű pirosról.

DonnaNyányó 2010.01.26. 13:25:39

Új posztot.

A fazsé nekem kell ezt mindig szajkózni....

szcsongor 2010.01.26. 13:49:19

@vérengző kismalac: Bazeg a VEZETNI szo a magyarban azt jelenti, hogy egy jarmuvet eliranyitasz A-bol B-be. Pont. Az mar mas kerdes, hogy valaki ezt hogyan teszi. A skala a jogositvannyal nem rendelkezoktol Schumacherig terjed, nyilvan :)

Rahsid 2010.01.26. 13:56:21

@Deluxe the ForumTroll: Csak azért mert már le sem szarnak az emberek?

DonnaNyányó 2010.01.26. 14:02:05

@boO.2.0: fuss neki még egyszer, mert krva nem érted, miről van szó :D

DonnaNyányó 2010.01.26. 14:23:10

Mindig engem bántanak :D

esef 2010.01.26. 15:21:50

@JP:
Az a kereszteződés szar ahogy van. Sokan a Szentendrein észre sem veszik (!) a piros lámpát.

sas70 2010.01.26. 16:37:18

Szerintem vannak esetek amik egyértelműek. Ha zöldnél hajtok át a kereszteződésen, reálisan nem kell arra számítanom, hogy más, a piroson /narancssárgán/ keresztbe hajt előttem.
Megint más kérdés, hogy ha defenzív vezető vagyok, felismerem a necces helyzeteket. Ha nem látom be a kereszteződést, óvatosabban hajtok bele, jobban lassítok előtte stb. Ezzel esetleg ki tudok védeni egy balesetet, viszont teljesen lenullázni a kockázatot nem tudom.

[Brn] · http://46os.blog.hu 2010.01.26. 18:21:32

@Maestro: muszáj szólnom. Láttam az esetet. Majd azt, hogy a nő elhajt, és egy nagyobb összeget tartalmazó kézitáskát vesz át az alterzenei királyságát féltő Lovasi Andrástól és menedzserétől az egyik bevásárlóközpont parkolójában.

záporjózsi 2010.01.26. 19:36:47

@JP: Piros+sárga = piros. Sárga = piros. + ürítési idő. Elvileg nem találkozhattok, meg lassan is mentek, mert mindenki kanyarodik.

@esef: Nem rosszabb, mint a Hungária - Salgótarjáni.

hpty 2010.01.27. 01:11:24

@Platon: Nagymamásan ráfeküdni a kormányra???
Hmmm, én inkább viccesnek nevezném, nem biztonságosnak...ja és előbb jön a légzsák is!!!! :D:D:D:D

2010.01.27. 01:23:41

@hpty: nem ráfeküdni, mint ahogy a kalapos skodás teszi, se nem nyújtott karral. A szélsőségek közt van átmenet is, és valahol ott lesz a helyes beállítás is...

logikaibukfenc 2010.01.27. 04:46:50

@"streetfighter":

elmegyógyult barátom

erről beszéltem a legelején

aki itt átjött a piroson az lehetett volna a te és plumper ámokfutói közül valamelyik vagy mindkettő versenyben - vagy életre halálra - akár egy mentő-

akármilyenszépen körbeírta hogy mivel és hol járt, csak azt nem írta le mit látott, azaz csak annyit abból amennyit ő észrevett

és okát is csak abban kereste
amiben elsőre ráfogta hogy helyes
zöld? piros?
igaz! hamis?

logikaibukfenc 2010.01.27. 04:54:31

pont ugyanúgy mint a lelépő, az átszaladó, az ott rosszul lett, vagy éppen ereje teljében száguldózó -

okát sose keresd, mert tévedhetsz, ha észrevetted reflexből kerüld azt (szó szerint, ne állj elé vagy mögé és ne menj neki) aki nem tetszik és csak utána gondolkozz rajta hogy miért, ha érdekelni fog egyáltalán.

Platon 2010.01.27. 09:16:39

@hpty:

Te valamit nagyon benéztél. Az éppen csak új-heggyel elérem a kormányt, és a nagymamásan ráfekvés között van néhány fokozat ülés és kormány beállításban. Amúgy nézz meg pár videót hogy a profik hogy ülnek, fogják a kormányt.

Erdőtársulás 2010.01.27. 12:08:50

@záporjózsi: Én nem értek hozzá, csak azt látom, hogy igen balesetveszélyes. Nem feltétlenül indul a Thököly felé a Keleti irányába kanyarodó forgalom lámpára, egy fordulóban csak 1-2 kocsi érkezik, és bizony néha padlógázzal (kiszabadul a legbelső sávból, és beletapos, hogy átcsússzon). Ezek nem veszik figyelembe a gyalogosok rossz szokásait. A Bosnyák felé kanyarodóknál azért nem ilyen vészes a helyzet, mert ott van egy kis fasoros sziget, amin meg lehet állni. Szerintem inkább a zugló pályaudvar környékét kellene sürgősen rendezni, hogy ott lehessen balra kanyarodni. Ott most mindenki megy mindenfelé, betontömbökön át, ha kell...
Kár hogy nem azt kérdezted, hogy miért pont ananász, arra tudom a választ. :-D

záporjózsi 2010.01.27. 13:56:51

@Erdőtársulás:
Gondolkoztam a fázisokon, de van egy buszsáv középső megállóval meg a villamos: ezekkel a jelenlegi megoldás fáj a legkevésbé. Annyit azéért lehet árnyalni a helyzeten, hogy a vonat felől érkezők a zebra jobb szélén mennek, a villamos felől is, így mindenki ott megy, ahol jól lát. A környéket szerintem legalább 3 ütemben kívánják "rendezni", azaz nincs gazdája és becsüljük meg, hogy most még működik.
Miért pont ananász? ;)

hpty 2010.01.28. 00:12:21

Tyű de profi itt mindenki...

Irónia.... mond ez a szó valamit????

Ha nem, wikipédia gúgli stb.stb.
LOOOL

Szép estét...

2010.01.28. 02:30:26

@hpty: neked kéne rákeresni, akkor talán tudnád használni is. De igen, megint mindenki más a hülye, hogy nem esett le neki, csak te vagy az ész.

hpty 2010.01.28. 11:24:46

@ruskyy: Figyelj kisgyerek!

Ha kedves szüleid nem tanítottak meg a jómodorra, szívesen megteszem.
Egy nagy pofonra jelentkezhetsz nálam.
Taknyos szarzsák.

logikaibukfenc 2010.01.28. 12:57:18

tegnap olyat láttam hogy csak nevettem magamban , többször is egymás után:

angyalföldön a vasas sportteleppel szemben van egy egyirányú utca amiről ki lehet jönni a béke utcára , ha a város felé kellene menni ,akkor át kell menni két sávon és két villamossínen. Ide tettek egy lámpát ami eddig nem működött még üzemszerűen.
Tegnap este furcsálltam, hogy milyen régóta piros már a lámpa, a busz is beállt a várokozók mögé.
Csak egyenesen szabadna haladni, a busz a belsőbe állt, mert majd balra kanyarodik a következő lámpánál.
Még midig piros, de kb azóta , hogy a busz egy utcával előbbről elindult a megállóból.
a szélsőből két autó úgy gondolta, hogy átmegy , őket nem érdekli tovább.

átmentek, még csak 10-15 méterre voltak, majd átváltott a lámpa zöldre, de mégsem mozdult senki.
miért ? jött egy tűzoltó, én ott vettem észre amikor kijött a takarásból és már a kereszteződésben volt.
az utat , a lámpát néztem, zene nem szólt a fülemben, de mégsem hallottam, vagy láttam a megkülönböztető jelzést. sötét volt már, a kék fénynek csak látszania kellett volna.

és amiért tovább nevettem magamban , nem volt több 5 másodpercnél a zöld. na jó, max 7? de addig csak egy, az egyik legnagyobb jármű tudott átmenni, balra nagyívben kellett, nem is jobbra kicsivel bénázni)

( álltam már a hungárián a kőbányainál a kereszteződésben párszor, és megszámoltam: 9-10 másodperc "csak" a zöld)

rossz programozás? véletlenek sorozata?

ezt írtam kérdeztem már ?
petőfi híd budai hídfő, van ugyan aluljáró, de van zebra is .
minek, ha a gombbal működik, de a várjon felirata addig él, hogy addig nem csakhogy a fehérvári út felől (4es vill) érkezők mindegyike, hanem za utánuk következők a móricz felől ( 6 vill) érkezők is még zöldet kapnak...
a gyalogos meg csak ott szobrozik...
azaz mégsem..szépen átmegy mielőtt átváltana az őt engedő lámpa zöldre.

és így akkor az autósok pedig a senki miatt állnak meg...

na ilyen baromságokat kellene felszámolni

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 13:11:20

@ruskyy:
"Ha kedves szüleid nem tanítottak meg a jómodorra, szívesen megteszem.
Egy nagy pofonra jelentkezhetsz nálam.
Taknyos szarzsák. "

Az ilyen komoly érvekkel nincs helye vitatkozni. Ez egy elcseszett korosztály sajátja, aki azt hiszi ő szarta a földet. Ők azok, akik eladják az unokájuk jövőjét 100 Ft-ért.
Egy vigasztaljon: Hugyozunk még a sírjukon. :-)

hpty 2010.01.28. 13:57:39

@newtehen: Nem nagy baj, ha ezt gondolja, sokan ilyenek ebben a korban. Csak ne szórja az okosságait. Majd ha néhány pitét még megeszik (vagy kínai kaját brrr) és lát és tapasztal, akkor márként látja a dolgokat. Az "enyém a világ" és "majd én megmutatom" feeling lassan elmúlik. ;)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 14:03:32

@hpty: www.mlbe.hu/netikett.htm
Gondolom ezt hírből sem ismered...
A kor pedig egy állapot, nem pedig egy erény.
A tisztelet pedig ki kell ám érdemelni. Pld bölcsességgel...

Lehetsz te akárhány éves, a való életben elengedsz nekem egy ilyen dumát úgy taposlak bele a betonba, hogy mentő visz el.

Na alászolgája.

2010.01.28. 14:09:26

@hpty: én osztom az észt? :DDDDDDDD
Miközben te akarod bebizonyítani, hogy mennyire fasza, ha nem kötöd be magad, mer' a haverjaid is ezért élték túl a balesetet.
ÚÚÚÚÚÚÚRISTEN. Félelmetes vagy baszki, félelmetesen buta. :DD
Írj privátban, adok elérhetőséget, azt jöhetsz pofozkodni. Útlevelet hozz!

@newtehen: hirtelen megijdetem, hogy hol írtam én ilyet, mint az idézett szöveg. Aztán leesett. Szerencsére azért van sok kivétel is :)

hpty 2010.01.28. 17:23:01

@ruskyy: Miért vigyek útlevelet?
Helóta vagy?

Szánalom buta ember! :D:D:D:D:D

hpty 2010.01.28. 17:25:00

@newtehen: Jah! Broáfff Bocikám!

Én meg addíg újságot olvasok...

Na bőgjetek tovább!
Megérdemlitek egymást!
:D:D:D:D

záporjózsi 2010.01.29. 09:06:17

@newtehen: Azért az a netikett nagyon ott van. A tartalmi része persze O.K, de a telefonos net és a 60 kByte korlát, meg a soremelések! Felüdülés volt visszagondolni a hőskorra. :)

@logikaibukfenc: "és amiért tovább nevettem magamban , nem volt több 5 másodpercnél a zöld. na jó, max 7?"
...és? Ennyi jut a kanyarodóknak. Ezután még van az ürítési, a 90 másodpercből 10-12 mp-t lefoglal. Ebben semmilyen rossz programozás nincs, a forgalomtól függ, hogy mennyi a zöldidő.

"petőfi híd budai hídfő, van ugyan aluljáró, de van zebra is ."
2 oka van:
- A villamosokat akadálymentesen csak így lehet elérni.
- Eddig is átjártak az emberek, csak szabályozatlanul és szabálytalanul.

"azaz mégsem..szépen átmegy mielőtt átváltana az őt engedő lámpa zöldre."
Ez szabálytalan, de nincs mit tenni. Azért kell oda lámpa, mert a villamosokat is és az autókat is feltartanák a rendszertelenül szállingózó gyalogosok. A lámpa hangolva van a Bogdánffy/Karinthy utcaihoz, ezért tervezetten tilt le de csak akkor, ha a gombot megnyomták. Ha szerencsétlen időben nyomják meg, akkor több, mint egy ciklust (90s) végig kell várni ahhoz, hogy zöld legyen. emlékeim szerint az a lámpa a Karinthy balkanyar zöld hosszú ürítési idejébe van belehangolva, mert utána jön a Schönherz. ;) De lehet, hogy rosszul emlékszem, régen volt az már...

logikaibukfenc 2010.01.29. 14:14:14

@záporjózsi:

bocsánat. tévedsz.

hogyan lehetne elérni a villamost a zebrán át , nem az alljárón, ha előtted elmegy kettő is abból az irányból , ahonnan a villamosok jönnek, jöhetnek velük egy időben.
nem a két irányból egyszerre, hanem egymás után.

ez nem balgaság ?

logikaibukfenc 2010.01.29. 14:18:00

mármint hogy az autók jönnek a villamosokkal együtt egyszerre , egymás után két irányból, relatív messziről

relatív csak annyi, hogy te megnyomtad a gombot, de a töled messzebről indulók kapnak hamarabb szabad jelzést...

záporjózsi 2010.01.29. 14:44:18

@logikaibukfenc: Ezt légy szíves úgy fejtsd ki, hogy még én is megértsem...

logikaibukfenc 2010.01.29. 16:02:49

semmi, csak a 90 másodperccel van gond.

ha ott nem 70-90-nel jönnének, hanem csak 30-cal akkor át lehetne sétálni.

mint eddig is a dugóban vagy amikor messziről lassítanak a semmi miatt (illetve a tényleg ráérők, vagy lépcsőzni nem tudók, nem akarók, miatt. ) amikor "végre" zöld a gyalogátkelő.
pardon.

szerintem, az autóban is többen sietnek, és gyalog is többen.
ezért a sebességkülönbség miatt, a teret kell növelni, és a keresztirányban több és folyamatosabb forgalmat engedni.

az egyetemisták át tudnak sétálni, nem rohangálni kell.
aki az infoparkba siet (én már nem), az is menne már.

jó jó hogy aluljáró, meg zebra és lámpa.
de felesleges, kihasználatlan, vagy van aki nem tudja, illetve nem akarja.

ott az út, csak egy megfelelő mintát kell találni.
nem. nem lólépés. hanem az űrhajós kvarcjáték.
ha lassan mentél fel-le, vagy jobbra-balra, csak akkor jutottál át egyik széléről a másikra, ha valamilyen dőlt sorban közeledtek.

valahogy így képzelem el.
villamosmegálló hosszban, több rövidebb, útra nem merőleges irányú, keresztirányú áthaladás a lassabban hömpölygő, de egy irányba mindig szabad teret biztosító járművek között.

a mintájuk meg ilyen cikk-cakk:
3 sávban

A
A
A
A
A
A

ha így szép lassan haladva,
csak az előtted lévőket figyeled,
jobbra és balra is
szélesebb teret látsz.
megállni nem nagyon kell,
csak picikét
lassítani vagy gyorsítani.

kérdem, hogy megoldható e vagy sem ?
mert ha nem , akkor ígérem szarok a közlekedésbe ezentúl.
gyalog járok , de minden tárgyat és eszközt, ami közelembe kerül fegyverként fogok értelmezni, és az embert fogom büntetni.
ha csak annyival is hogy nem teszek semmit.

logikaibukfenc 2010.01.29. 16:03:45

francba , nem látszik a minta.

hiába minden.

záporjózsi 2010.01.29. 16:11:07

@logikaibukfenc: "csak a 90 másodperccel van gond" ...és mi?

"ha ott nem 70-90-nel jönnének"
Erről nem a lámpa tehet.

"hanem csak 30-cal"
Minek?!

"de felesleges,"
Nem fölösleges, leírtam, hogy miért. Kell.

A többi nekem magas... Szerintem írjál egy cikket róla...

logikaibukfenc 2010.01.29. 18:16:56

remélem látható lesz :

vill.sín/megálló .TE.....(út jobb széle)

vill.sín/megálló ...TE...(út jobb széle)

vill.sín/megálló .....TE.(út jobb széle)

vill.sín/megálló .TE.....(út jobb széle)

vill.sín/megálló ...TE...(út jobb széle)

vill.sín/megálló .....TE.(út jobb széle)

vill.sín/megálló .TE.....(út jobb széle)

vill.sín/megálló ...TE...(út jobb széle)

vill.sín/megálló .....TE.(út jobb széle)

...
a sok TE közé befér rengeteg ŐK vagy MI

záporjózsi 2010.01.29. 21:31:41

@logikaibukfenc: Biztos bennem van a hiba, de nem értem. A lényeg akkor is az, hogy van 2 sáv + kanyarodó/buszmegálló, van egy középperonos villamosmegálló és meg kell oldani a gyalogosok biztonságos, felszíni közlekedését. Erre a jelenlegi zebra a legalkalmasabb.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása