Biztos lesz, aki majd jól megmondja a monitor mögül, hogy Maestro helyében simán megállt volna, vagy kikerüli a piroson átszáguldó Opelt, mert csak reflexek kérdése az egész, a többiek számára viszont rávilágít a lenti történet arra, hogy lehetünk bármilyen profi autóvezetők, bármilyen óvatosak, lehet bármilyen autónk, ha hirtelen előttünk terem egy idióta, megtörténik a baj.
Friss élmény, tegnap történt. Barátnőmet vittem haza este, egy Skoda Superb-el. M3-ról lekanyarodtam a Hungáriára, gyér forgalom, de nem siettem, minek, 70-el lehet menni, 65 körül autóztam. Apámmal sokat vezettem anno, megtanított a körültekintő és biztonságos vezetésre, és aki eddig mellettem ült, mind azt mondta, hogy biztonságban érezte magát. Elértünk az Ajtósi Dürer sorig, zöld volt a lámpa.
Belső sávban mentem (ki akartam kerülni egy autót a középsőben), mikor hirtelen egy szürke Opel jött keresztbe jobbról (ki az Ajtósiról). A középső sávban haladó előtt még pont elfért, én meg ahogy kell, telibe kaptam, nem volt esélyem.
Óriási szerencse volt, hogy az út másik oldalán egy rendőrautó állt, az Opel el tudott volna menni, és a mozgásából (lehet rosszindulatúan) arra következtettem, hogy nem nagyon akar megállni.
A nő kérdés nélkül elismerte a felelősségét, majd bármiféle "jól vagytok?" kérdés nélkül visszaült a kocsijába, és néha beszélt a rendőrökkel. Mint kiderült, sárgáról váltott a lámpa neki pirosra, ő még úgy gondolta, hogy ezen átcsúszik. Felvetésem: ilyen piroson átcsúszást a kicsit is meggondoltabb, ám siető sofőr akkor vállal be (maximum), ha mondjuk kis ívben kanyarodik ki, és akkor is annyival, hogy ha valaki jön balról, még meg tudjon állni.
Ebből kiindulva nem értem mi vezérelte a hölgyet, a kétszer háromsávos, középen villamossínes úton balra nagyívben való átcsúszáskor. A nő sérülés nélkül el tudott menni a kocsijával (bal hátsó ajtaját kaptam el), nekünk totálkár (légzsákok kinyíltak, kocsi elejéről minden leszakadt), és széttörtem a jobb csuklóm (ösztönösen kitámasztottam a kormánynál, így túl azon, hogy fogott rajtam az öv, a maradék erők mind a csuklómnál hatottak, a légzsák hiába nyílt ki, nem is ért el), ami csak azért nagyon kellemes, mert billentyűsként az elkövetkezendő három hónapban igen kellemetlen helyzetbe került több zenekar is.
Barátnőmnek az ijedtségen kívül semmi baja nem lett. Mindezt csak azért írom le, hogy hiába tud az ember vezetni, hiába nem megy gyorsan, hiába körültekintő, vannak helyzetek amiket egyszerűen nem lehet kivédeni. Akár vasárnap este 10-kor, amikor az ember egy szép napot tudhat a háta mögött, és a legkevésbé sem számít ilyesmire.
Megtörténik.
jaafar 2010.01.25. 15:17:28
Blokkolnám 2010.01.25. 15:20:38
jaafar-nak, meg egy Opelest elölről, hátulról pedig egy sünt!
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.25. 15:26:17
Vagy inkább pont a légzsák törte el a csuklód.
Lacaca 2010.01.25. 15:32:09
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.25. 15:32:31
a csaj nem sárgáról pirosra váltáskor surrant át, hanem már bőven a piros kellett, hogy legyen egy ideje. abban a kereszteződésben több másodpercig van mindenhol piros a lámpaváltásoknál.
amúgy a rendőrök elengedték?
cork77 2010.01.25. 15:36:14
Maestro 2010.01.25. 15:37:14
el.
de amiért csak lehet feljelentik. gondatlanság, közúti baleset okozása, veszélyeztetés, megmégnemtommi.
i23kovacs 2010.01.25. 15:38:46
Olyan nincs, hogy neki sárga, neked meg már zöld.
Jó nagy kártérítési igény kiesett jövedelem és egyebek mindezt a kötelező terhére, majd megtanítja az udvariasságra a másik felet is.
Maestro 2010.01.25. 15:47:27
Kalányos Márió 2010.01.25. 15:51:53
Manyizga (törölt) 2010.01.25. 15:53:52
killermoney 2010.01.25. 15:58:04
De a leírt helyzet az ultra szívás ezzel nem lehet mit kezdeni. Amúgy arról nem tudsz vmit hogy a nőben volt-e vmi nem vezetéshez illő szer?
zed911 2010.01.25. 15:58:17
Engem is érdekelne mi volt. Mivel hogy ez 8 napon túl gyógyuló. Mentőt hívtatok?
Megszondáztatták? Bevitték vagy mi volt?
Maestro 2010.01.25. 16:05:52
egyébként meg majdnem napi rendszerességgel járok ezen az útvonalon, főleg a későesti/éjszakai órákban, de ilyet még nem pipáltam. Főleg, hogy a Hungáriában pont az a szép, hogy megfelelően eltalált sebesség esetén fékezés nélkül, mindenhol telezöldön lehet áthajtani (ezt sokan tudják, így hiába van több autó éjjel, úgy is működik a dolog).
Zajgyár 2010.01.25. 16:06:21
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.25. 16:06:35
Vagyok!
Mi s szitu?
faqtya 2010.01.25. 16:06:47
DonnaNyányó 2010.01.25. 16:07:53
Én simán kikerültem volna.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.01.25. 16:13:12
jobb oldali sávban megállok, kb 2 kocsihosszara a zebrától, hogy mindenki lássa miért állok meg, nem takarok ki senkit... galogok elindulnak, elérik a felező vonalat, amikor misspicsa át közöttük legalább 80al... eltelik +1sec jön az 50 éves kriptaszökevény a HOYos rendszámú szutyok hundájával, az is be közéjük... gyalogok túlélik, utólérem a picsát a budai vígadónál, átszólok neki, persze a szemkontaktushoz is gyáva féreg... remélem legközelebb a jóédesanyukája jön keresztbe a zebrán!
Pepe135 2010.01.25. 16:14:17
igy jár aki skodát vesz!
Marty Mcfly 2010.01.25. 16:16:19
sárgán még olyan szépen átmegyek, mint a huzat... :-)
Leonard Zelig 2010.01.25. 16:16:57
esef 2010.01.25. 16:19:18
Abban a kereszteződésben én is sokszor én is inkább átcsúszok a sárgán, mintsem hátulról valaki betoljon... Amúgy meg bőven piros volt már az a lámpa, tapasztalatból mondom.
A poszt beküldőjének mielőbbi gyógyulást, a hölgynek meg szép kövér bírságról szóló csekket kívánok!
Bambusznyárs · http://fighter.blog.hu 2010.01.25. 16:20:33
Javaslom, hogy indíts polgári pert, a kiesett jövedelmed miatt, plusz a zenei karrieredet ért károsodás okán. Bármi legyen is a rendőri hivatalos feljelentés eredménye az téged nem vígsztal és egy petákot sem látsz majd belőle! Egy normális ügyvédet erre a sima esetre könnyű lesz találni, hiszen volt ahelyszínen rendőr is.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:21:55
Az nem előpiros, hanem egy feltételes szabad jelzés.
esef 2010.01.25. 16:22:35
@Maestro:
Zöldhullám. A telezöld kicsit más...
esef 2010.01.25. 16:23:39
A sárgán csak akkor szabad átmenni, ha biztonságosan már nem tudsz megállni!
faqtya 2010.01.25. 16:25:33
Kresz 9.§
c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
Szóval így menj át a sárgán, akár meg is büntethetnek, volt már rá példa a történelemben.
V8 2010.01.25. 16:26:11
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:26:17
Egészen pontosan.
Szóval a sárgán nem tilos átmenni.
Ha nem tilos, akkor szabad.
Erről beszélek.
Mivel itten a faqtya kolléga abban a tévhitben leledzik, hogy a sárgán tilos átmenni.
Ezt a tévedését próbálom eloszlatni.
Mert át szabad menni.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.25. 16:26:46
Az, hogy városba 50-es korlátozásnál felgyorsítasz 80-ra, hogy átférj rajta, az nem az előbbi eset.
Peetee 2010.01.25. 16:29:35
Én vidéken, 2*3sávos belvárosi úton mentem 60-70el, és keresztbe (mindkét irányból STOP-tábla) ember kb. 30-40el át. Pont kitakarta az A-oszlop- úgyhogy már csak az oldalablakon át láttam, hogy "húúúú b.meg!!!" ...aztán CSATT!...majdnem 1 egészet forogtam, nyáron-száraz aszfalton...
Mocskos Kaviár 2010.01.25. 16:30:18
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:32:33
Így, mint olyan, hülyeség.
Úgy nézem, itt mindenki úgy tudja, hogy a sárgán át szabad menni, csak valami okból kifolyólag azt mondja, hogy tilos.
Pedig nem tilos, mert, ha nem tudsz megállni, akkor átmehetsz.
Ha piros jelzésnél tilos átmenni.
Ott nincs olyan kitétel, hogy át szabad menni, ha nem tudsz megállni, mert tilos átmenni.
A sárgánál nem tilos átmenni, ám, ha meg tudsz állni, akkor meg kell állnod.
De nem tilos átmenni.
Akármit is hazudoznak róla.
Maestro 2010.01.25. 16:32:40
Marty Mcfly 2010.01.25. 16:35:23
én soha nem tudok biztonságosan átmenni a sárgán...
azért csak gondoljatok bele:
ha vki még viszonylag távol van a lámpától, ami sárgára vált, tudja, ha odaér, biztosan piros lesz. ergó, ha ezt megelőzően szabályos sebességgel közlekedett, meg fog állni.
Csak azt akarom mondani, hogy aki sárgán megy át, többnyire azért megy át, mert már veszélyesebb lett vna megállni...
Aki meg sárga-piroson megy át, az tudatosan teszi.
A posztban BIZTOS, hogy piroson ment át a hölgyemény!
Sárgalámpások forever! :-)
kéjenc 2010.01.25. 16:35:43
indapass90210 2010.01.25. 16:38:04
kéjenc 2010.01.25. 16:38:36
zolika78 2010.01.25. 16:38:41
2. Magyarországon népbetegség a piroson áthajtás. Már a sárgánál is meg kellene állni a KRESZ szerint, de szinte mindig, mikor nekem már zöld a lámpa látom, hogy keresztben még kb 3 autó átmegy...
faqtya 2010.01.25. 16:39:10
Szóval szerintem elbeszélünk egymás mellett.
V8 2010.01.25. 16:40:56
A szabálysértési eljárásban megállapították a helyszínelés és tanúk elmondása alapján, hogy átment a piroson. Viszont a csodás objektív felelősség óta a piroson áthajtás nem szabálysértési ügy, hanem közigazgatási, így az előadó feljelentette közigazgatásilag. Az viszont csak fényképpel bizonyítható, ezért nem kapott büntetést (csak szabálysértésileg figyelmeztetést).
V8 2010.01.25. 16:44:27
Ennek egy nagyon természetes kezelése lenne az osztrák rendszer, ahol a sárga előtt villog egy kicsit a zöld. Önkéntelenül is sokkal komolyabban veszi az ember a sárgát.
Répatorta 2010.01.25. 16:44:49
Ha volt rendőr, akkor automatice mindkét féllel fújatnak szondát.
indapass90210 2010.01.25. 16:45:22
Maestro 2010.01.25. 16:47:06
lehet hogy a zsák törte el, nem tudom.
viszont ballal gépelek, jobb kezemről csak a középső ujjamat használom, :D elmebeteg informatikusként kéz nélkül is tudnom kell gépelni:)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:48:07
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:48:50
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
GRX 2010.01.25. 16:49:09
Vasárnap sokkal nagyobb a balesetveszély, mint hétköznap, mert olyankor szabadul ki az utakra az összes idióta. A lámpánál szüttyögő, a havonta egyszer bevásárlóközpontba járó, a hetvenes táblánál harminccal a belsőben csoszogó, a stoptáblán körültekintés nélkül átgangoló, a forgami szituációkat felmérni képtelen, a lehetetlen és esélytelen sárga-piros váltásokat bevállaló, a gyér forgalmat száguldozásra kihasználó, valamint a krízishelyzetekben bepánikoló vasárnapi idióta egyaránt.
És íme, szegény Maestro is egy ilyen díszpéldánnyal akadt össze.
Sokkal obban utálok vasárnap vezetni, mint héköznap, amikor ezeket a balfaszokat felhigítja a forgalom.
Marty Mcfly 2010.01.25. 16:49:16
hülye! :-) akkor majd a villogó zöldnek is kell egy 4. szín, mondjuk hupilila, hogy arra is megfelelően felkészülhess... ja de hát én nem vok osztrák
sosem 2010.01.25. 16:49:31
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.25. 16:49:40
Akkor nektek teli piros volt, aranyapám!!!
Ezek szerint nekik egy korábbi zöld pirult be éppen.
Nektek meg a keresztúton nem lehetett szintén zöld....
min 2010.01.25. 16:50:29
Ettől függetleneül vizsgán elkaszálnak érte hacsak nem jön valaki olyan tempóval mögötted, hogy hirtelen megállásal belédmenne.
indapass90210 2010.01.25. 16:50:34
Marty Mcfly 2010.01.25. 16:52:00
meg ünnepekkor. az a kedvencem. karácsonyra, az évben egyszer, káposztásröszögéről városba családot vivős skodák (csak hogy őket is bántsuk :-)))
indapass90210 2010.01.25. 16:53:05
drazsé 2010.01.25. 16:53:08
konzultálj ügyvéddel, hogy mik a lehetőségeid polgári v kötelező alapján történő kártérítésre (és azt is kérdezd meg mindenképp, hogy a rendőrségi jegyzőkönyvnél mik a lehetőségeid annak vitatására, hogy neki még sárga volt, mert szerintem a kártérítési ügyben fontos lehet)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:53:26
A vizsgán lehet, hogy ezért meghúznak, de KRESZ lehetővé teszi.
i23kovacs 2010.01.25. 16:54:08
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.25. 16:55:01
Azért mégse kéne idáig süllyedni.
BJani 2010.01.25. 16:55:42
Rendőrök mit láttak az akcióból? Remélem, nem az van a jelentésükben, hogy "egy csattanásra lettünk figyelmesek".
Ezt jó lenne ellenőrizni (azaz van-e tanú; egy autóban ülő nem igazán számít) + hátha van a környéken térfigyelő kamera (bár a "slambucmanónak" hála nem őrzik meg sokáig a felvételeket).
Plusz egy tanács: ne ez járjon a fejedben folyton, könnyen be tud szűkülni az ember gondolkodása ilyenkor (tapasztalat). Oszt csak kesereg rajta...
Ohmygod 2010.01.25. 16:56:12
Legyen zöld meg piros, megfelelő időráhagyással programozva oszt csókolom.
A sárgások meg csak keressék a lámpájukat.
Sok idióta....
adamantium 2010.01.25. 16:58:43
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 16:58:44
a taxis mondja, og OK! és nekiáll menni. Piros lámpa-->áthajt, következő piros --> nyomja a gázt, áthajt. Egyszercsak meglát egy zöld lámpát, satufék, megáll.
Kérdi az utas: - Most miért állt meg? A piros nem zavarta?
Mire a taxis: - Tudja, a kollégák...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.25. 16:59:07
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.25. 17:01:39
visszafele meg a lehelnél piros mindig, ott nem tudok olyan lassan menni, hogy zöldre érjek oda, olyan gyorsan meg nem merek, hogy elérjem az előzőt.
fehso2 2010.01.25. 17:03:09
indapass90210 2010.01.25. 17:03:58
V8 2010.01.25. 17:04:15
krj 2010.01.25. 17:04:19
Sword 2010.01.25. 17:05:46
Na mindegy... az ember sehol sincs biztonságban az idiótáktól.
Mielőbbi gyógyulást!
GRX 2010.01.25. 17:05:57
Közöd?? (törölt) 2010.01.25. 17:06:11
indapasssucks 2010.01.25. 17:08:28
hát a szokásos: eddig soha nem volt baj + a homloklebeny fejlelensége miatt az ok-okozati következmények felismerésének képtelensége.
Szerintem az a bűnös, aki jogsit adott neki, illetve az orvosi alkalmasságin csak azt nézte, hogy megvan-e a két keze.
schdl (törölt) 2010.01.25. 17:13:04
Marty Mcfly 2010.01.25. 17:18:10
ne feledd a hupilila lámpát a villogó ződ előtt! bazze...
j311 2010.01.25. 17:18:57
Maestro 2010.01.25. 17:21:08
Fitz 2010.01.25. 17:23:11
Sárga lámpán nem szabad áthajtani.
1. Nem is igaz, mert lehet, ha úgy lesz sárga a lámpa, hogy mert nem tudsz megállni.
2. Nem szabad áthajtani, vagyis ha látod, hogy sárga és meg tudsz állni, akkor meg kell állni.
És mindenkinek igaza van. :)
cirkuszos 2010.01.25. 17:28:48
Az oktatóm első mondatai között volt, hogy majd' az összes tanulója automatikusan a gázra lép, ha sárgát lát. Kérdezi, minek. Hát, hogy _még_átérjünk. ???
A két percenként járó metró után is úgy vetik magukat az emberek, mintha nem jönne több.
logikaibukfenc 2010.01.25. 17:30:19
ezt magabiztosan állítani pedig, hozzátéve a körülmények leírásával és saját igazad alátámasztására törekvéssel -nem a tömörségre - és megoldás keresésének hiányával kiegészülve annyit tudunk meg rólad , hogy birka vagy
adamantium 2010.01.25. 17:31:50
TH 2010.01.25. 17:36:37
"A sárgánál nem tilos átmenni, ám, ha meg tudsz állni, akkor meg kell állnod.
De nem tilos átmenni."
A sárgánál nem szabad átmenni, ám, ha nem tudsz megállni, akkor nem kell megállnod.
De nem szabad átmenni.
Azt hiszem, hogy a két állítás nagyjából ugyanazt jelenti. Az utóbbi talán kicsit pontosabb. Szerintem. Mivel ALAPVETŐEN nem szabad átmenni a sárgán, csak van egy kivétel, amikor mégis.
l4ci 2010.01.25. 17:37:45
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.25. 17:40:01
havas villamos sínen végig, majd piroson át. Alig egy méteren múlt, hogy a keresztirányú forgalomban közlekedőnek nem ment neki az ürge.
i23kovacs 2010.01.25. 17:41:48
indapass90210 2010.01.25. 17:42:56
Mondjuk azt nem értem, hogy a legtöbb balesetnél miért van vita a felelősségen, én mindig tudom, amikor elbasz.k valamit :) Mondjuk sokan nem akarnak fizetni 500 Ft.-tal több kötelezőt, inkább otthagynak valakit többszázezres kárral.
indapass90210 2010.01.25. 17:44:14
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.25. 17:45:18
Alap esetben semmi keresnivalója a síneken. A többi már csak hab a tornán... :))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 17:45:43
Tornado86 2010.01.25. 17:45:45
TH 2010.01.25. 17:46:54
@Tornado86:
LOL!!!
indapass90210 2010.01.25. 17:47:11
Tornado86 2010.01.25. 17:47:35
Tornado86 2010.01.25. 17:48:14
Legalább tudod mit jelent? :)
indapass90210 2010.01.25. 17:49:29
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.25. 17:49:50
TH 2010.01.25. 17:52:57
Platon 2010.01.25. 17:56:32
Az ilyen sérülések elkerülhetőek, ha a kormány úgy van beállítva hogy ne tudd kinyújtani a karodat. Ugyanis a befeszítés reflex, nem lehet tudatosan megelőzni, viszont garantálja a sérülést.
misitcom 2010.01.25. 17:57:17
cirkuszos 2010.01.25. 18:02:22
Már mások is írták, alapesetben tilos, akkor mehetsz át, ha nem tudsz biztonságosan megállni.
Érted, nem? Vonaton a vészfék használata tilos, majd a mozdonyvezető fékez a megállónál. Azonban ha baj van, te is meghúzhatod.
indapass90210 2010.01.25. 18:04:47
adamantium 2010.01.25. 18:10:14
esef 2010.01.25. 18:13:49
A Skoda menthető? Ha nem, akkor ajánlom helyette a Kraz nevű rettenetet. Az elé kihajthatnak bátran, de tutira a másik fél húzza a rövidebbet...
GRX 2010.01.25. 18:15:20
alf (törölt) 2010.01.25. 18:17:28
Persze az más kérdés, hogy az egymást letúró, száguldozó idegbetegek így is lehetetlenül türelmetlenek, akkor meg még ölnének is.
Így csak ritkán ölnek, amikor pirosba mennek.
nagyzee 2010.01.25. 18:17:41
Tornado86 2010.01.25. 18:34:04
Pont ezért sántít egy kicsit a sztori, mivel az általad leírtak alapján ha épp a piroson megy át az Opel is van 3 sec amíg a neki balról érkezõk zöldet kapnak, legalábbis ha jól bogoztam ki amit írtál.
@alf:
Kolozsváron is ilyen volt egy idõben a rendszer, de úgy az egész város szintjén. Igaz ami igaz, meg is tanulták a kolozsváriak tisztelni még a sárgát is.
egyittlakó (törölt) 2010.01.25. 18:35:36
Különben én zöldről indulva, harmadikként (!)kaptam jobbról egy furgont, akinek vezetője nem vette észre, hogy piros a lámpa, mégis sikerült elvétenem. Pedig csak a szemem sarkából érzékeltem, hogy valami ott mozog, ahol nem kellene. Lehet, hogy elaludt a csóka, mert odébb le is állt, de nem mentem oda, mert siettem. Így is beijedhetett rendesen...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.25. 18:38:45
nem a sargan akkor szabad atmenni, ha tudod, meg biztonsagosan atersz
qwertzu 2010.01.25. 18:42:37
V8 2010.01.25. 18:46:17
Amúgy ezen kívül egyszer volt balesetem még az előző autómmal, ott tudom, hogy el voltam bambulva, és úgy váltott sávot elém valaki (nem vészesen közel). Lehet, hogy ki lehetett volna hozni megosztottra, de egyrészt ott biztosan tudtam, hogy hibás vagyok, másrészt olyan autó is megsérült, aminek semmi köze nem volt az esethez, ezért ott helyben elismertem a felelősséget.
szelídgesztenye · http://szelidgesztenye.blog.hu 2010.01.25. 18:46:40
(1) a sárga tkp. zöld, csak kevés benne a kék
(2) a piros tkp. egy erős sárga
(3) (1)-ből és (2)-ből következően a piros = zöld
Azok kedvéért, akik eddig a saját zöldjükön gyanútlanul haladtak át, sportszerűségből beírhatnád, milyen kocsival szoktál járni. Hátha észrevesznek.
joszip 2010.01.25. 18:47:08
es2300 2010.01.25. 18:53:48
ha beveszi elsőre meghalok?
(a sztori spritituális része, hogy amúgy előtte utána mindig jó volt a váltó)
es2300 2010.01.25. 18:56:51
es akkor ott is volt a tyuk balrol
szeremin, hungarian en is igy megyek nyilvan, de annyit azert erdemes megtenni h ne a fejed folott valtson zoldre...
es2300 2010.01.25. 18:57:47
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 19:00:56
Mellesleg ezt a gondolatmenetet miért nem sütöd el visszafelé?
A sárga az egy olyan piros, amin más színű, így nem szabad rajta átmenni, a zöld pedig igazából csak egy kicsit furcsán árnyalt sárga, ami piros, szóval mindenki álljon csak az idők végezetéig.
Szerintem amúgy csak simán hülye vagy.
Platon 2010.01.25. 19:03:47
Igaz, de csak nagyon nagy erejű ütközésnél. Ráadásul a törött hüvelykujj sokkal kisebb valószínűséggel okoz maradandó sérülést mint az összecsúszott könyök, és szilánkosra tört csukló.
Összességében jobban jársz ha hajlítva van a könyököd.
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.25. 19:06:08
redriot77 2010.01.25. 19:12:08
A kereszteződést ennek megfelelően kell megközelíteni, felkészülni arra, hogy esetleg elfogy a zöld. Ha a pirosassárgán csusszansz át, akkor egyszerűen rosszul közelítetted meg a kereszteződést, máskor jobban kell koncentrálnod a vezetésre. :)))
Pl. ha a te útvonaladat keresztező utat keresztező zebra (veled párhuzamosan közlekedő gyalogosforgalom) jelzőlámpáján villog a zöld, akkor a te lámpád is hamarosan sárgára vált.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.25. 19:13:55
Szerintem sajnos nem...
Yoli87 2010.01.25. 19:18:00
A bíróságon meg jól szopassátok meg!!!
Buta nő!
redriot77 2010.01.25. 19:21:40
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 19:41:35
Ezt a faszságot honnan szedted?
Ha zöld a lámpa mehetsz. Ha közben sárgára vált, és nem tudsz megállni, akkor is mehetsz.
De nem kell úgy megközelíteni az útkereszteződést, hogy ha besárgul az orrod előtt, akkor is meg tudj állni.
A sárga arra való, hogy szóljon, hogy 5-6 másodperc múlva piros lesz, így arra fel tudjanak készülni a közlekedés résztvevői.
Akinek zöld a lámpája annak nem kell arra készülnie, hogy sárga lesz.
Akinek sárga, annak kell arra készülni, hogy piroslani fog.
#szájbergyerek# 2010.01.25. 19:42:36
szelídgesztenye · http://szelidgesztenye.blog.hu 2010.01.25. 19:43:31
Úgy látszik Te az öccse vagy.
Gatwick_217 2010.01.25. 19:48:38
Tegnap este arra jártam én is, nem sokkal lehetett a kocc után, bár akkor azt hittem, hogy csak egy utoléréses történet, mert nem láttam a tilosból érkező autóst.... de a Superb eleje szépen le volt amortizálva...
Az elszenvedőnek meg jobbulást kívánok!
figyelem (törölt) 2010.01.25. 20:01:41
krj 2010.01.25. 20:02:49
Marty Mcfly 2010.01.25. 20:02:51
:-)
figyelem (törölt) 2010.01.25. 20:04:11
Szelki Lata 2010.01.25. 20:14:43
Nem olvastam el minden hozzászólást. Jobbulást kívánok a vétlen áldozatnak.
Egy valami azért érdekelne, illetve a véleményetek róla. Ha előveszik a szondát, és ne adj' Isten a zongoristában volt egy pici, akkor ő lesz a hibás?? Mert a csajszi totál piroson szambázott át ész nélkül, a zongorista spiccesen is ésszel és szabályosan. Mégis a szonda lesz a MŰSZER, aki eldönti ki volt a hülye? És jó ez így?
qwertzu 2010.01.25. 20:29:39
egyittlakó (törölt) 2010.01.25. 20:31:39
Inkább te tanulj meg olvasni, bár ettől még nem lesz több agysejted, de minek is, ha nincs rá igény...
Itt szó nem volt zöld hullámról, csak a lámpa volt zöld, eddig érted, ugye?
A posztoló, Csonttörő Gipsz Jakab, azt írja, hogy azért ment be a belső sávba, mert ki akarta kerülni a középsőben haladó autót (amelyik nyilván azért lassított, mert érzékelte a bajt). Gondolom, sietett és nem viselte el, hogy minden köcsög előtte lassít, hát már nehogy mán lekésse a saját világhírű koncertjét... Csajága-röcsöge Alsóban. Az ilyen faszok a gyalogosátkelő előtt sem állnak meg, amikor a mellettük levő már igen, hiszen nem értik a KRESZ-t. Az ilyen hülyék menjenek bringával, azzal könnyebb megdögleni. Egyébként neked van bringád, tesvír?
theo 2010.01.25. 20:48:51
steflac 2010.01.25. 20:50:22
90-nel! 65-tel, 50-nel, val-vel-lel!
Kicsit offtopic, de próbáljátok már kimondani: ötvenel? vagy ötvennel?
Marty Mcfly 2010.01.25. 20:51:09
2010.01.25. 20:52:09
Szerintem elég logikus.
randomuser1 2010.01.25. 20:55:08
qwertzu 2010.01.25. 20:55:30
"Az ilyen faszok a gyalogosátkelő előtt sem állnak meg, amikor a mellettük levő már igen, hiszen nem értik a KRESZ-t. " Gratulálok. Tehát aki egy 3 sávos úton szabályosan kikerül egy lassabb autót az nem érti as kreszt.
Még egyszer:
"Kilőttél a sárgánál?" vs "Elértünk az Ajtósi Dürer sorig, zöld volt a lámpa."
Tehát egyértelműen nem állt meg a lámpánál.
Mellesleg te komolyan azt állítod, hogy minden esetben kiszúrnád a keresztforgalmat a Hungárián? Röhejes.
qwertzu 2010.01.25. 21:01:38
kamushamus 2010.01.25. 21:06:00
Szerintem
japanautos 2010.01.25. 21:25:43
Sokszor volt már hogy a csoda és/vagy a tudásom mentett meg. Hétvégén autóval általában embergyilkos kedvem támad.
"streetfighter" 2010.01.25. 21:27:20
Ha 9 és 3 óra környékén fogjuk a kormányt akkor a kar nem lehet teljesen nyújtva!
A láb hasonló módon nem lehet teljesen kinyújtva, ha kinyomjuk a kuplungot vagy a féket.
Ezeket épp a komoly törések elkerülése miatt találták ki.
A kormányt pedig úgy kell beállítani, hogy ha teljesen nekifeszítjük a vállainkat az üléstámlának, akkor a kormányt 12 óránál a csuklónkkal már el kell érnünk.
Yoli87 2010.01.25. 21:27:50
Lehet hogy miközben a lámpa felé hajtott még piros volt (mert sokan csinálják hogy az utolsó 5 méteren satuznak) és csak amikor 10 méteren belülre került, akkor váltott a lámpa....
Elképzelhető az eset szerintem.
"streetfighter" 2010.01.25. 21:33:14
Szerintem aki fél az ne vezessen.
Marty Mcfly 2010.01.25. 21:33:39
meg a többiek... bármennyire sem szimpatikus a zongorista, sztem annyira kva mind1, h mit csinált, meg mit nem. Mindenképp a picsa hibás, aki pirosban ment át. Önnyi...
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 21:37:20
robinzone 2010.01.25. 21:38:18
Yoli87 2010.01.25. 21:39:15
Csak van pár ember itt aki vagy nem vezet vagy még nem közlekedett a hungárián ....
Yoli87 2010.01.25. 21:42:22
Gyalogos belső sávban meg már olyankor nem igen szokott kóricálni, legalább is én még nem találkoztam ilyennel a hungárián.
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 21:42:24
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 21:45:42
GergőÁron (törölt) 2010.01.25. 21:46:24
Az a helyzet, hogy előállhat olyan helyzet, hogy a paraszt át akar susszani a sárgán, de már a pirosba megy át, és te pedig a belső sávban, már pont megkapod a zöldet, és teljesen szabályosan, már bőven zöldön mennél át lenüldetből, és telibebaszod, hiába van kurvanagy késleltetés beépítve a rendszerbe. Általában az ilyet látja az ember, de ha melletted egy kamion áll mondjuk, akkor csak annyi esélyed van, ha óvatos vagy ilyenkor.
Én a megyeri-régifóti kereszteződésnél nyírtam így ki majdnem valami nyugdíjas házaspárt. Jobb szélen állt a kékbusz, és én amikor láttam, hogy vált a lámpa, behúzódok a belsőbe, mert a busz csak lassan indul el, nem óhajtottam beragadni mögé. Már akkor bőségesen zöld volt, amikor a busz mellé értem, és meghallottam, hogy a buszosbácsi elkezdi nyomni tülköt alkarból. Szerencsére gyorsan kiraktam fejben, hogy mia szitu: satuzni célszerű.
Egy kispolszki töfögött át előttem kényelmesen, fék nélkül valószínűleg amúgy oldalba kaptam volna a barmát, úgy ötvennel, egy a kispolszkitól majdnem háromszor nehezebb autóval. A csokker a volánnál meredt előre, és döcögött tova. Szerintem fel sem tűnt neki, hogy mi van.
Szóval óvatosnak kell lenni, kiváltképp, ha egy nagy jármű mellől érkezük, mert sajna kell számítani, hogy néha egy-egy baéfasz még tulipiroson is megpróbál átjönni keresztbe.
Marty Mcfly 2010.01.25. 21:47:42
ilyet, h preventív vezetés, nem ismerek... a szót ismerem, de ebben a szövegkörnyezetben nem jó! Van pl. körültekintő vezetés, gondolom erre céloztál... de nem akarok szavak értelmezésein faszakodni!
Csak mondom... mindig körültekintően kell vezetni! A preventív megelőző, ami sztem ebben a kontextusban létezhetetlen! Mert akkor soha nem lenne baleset, mert gondolom senki sem akarna soha megsérülni! :-)
bocs a nyelvtanért!
Yoli87 2010.01.25. 21:48:39
robinzone 2010.01.25. 21:49:20
Yoli87 2010.01.25. 21:50:56
jaafar 2010.01.25. 21:51:19
"széttörtem a jobb csuklóm (ösztönösen kitámasztottam a kormánynál, így túl azon, hogy fogott rajtam az öv, a maradék erők mind a csuklómnál hatottak, a légzsák hiába nyílt ki, nem is ért el), ami csak azért nagyon kellemes, mert billentyűsként az elkövetkezendő három hónapban igen kellemetlen helyzetbe került több zenekar is."
Finoman leírja azért, hogy ő mennyire szabályos volt, mert be volt kötve, ráadásul fizikus is, mert még az erők hatásáról is volt ideje gondolkodni. És persze másodállásban Lionel Richie, vagy még sikeresebb, mert TÖBB zenekar is kellemetlen helyzetbe kerül. Ha mostanában elmarad vemelyik világsztár koncertje, ne feledjétek, hogy az Opelos a hibás. :-)))
Ha a skoda eleje leszakad, lufi nyílik, stb, mert kb 65km/h-val ment, akkor az Opel hogy nem hajlott meg, mint a kifli? De legalább a hátsó futómű elment volna szerintem.
Ja és a legjobb: "Óriási szerencse volt, hogy az út másik oldalán egy rendőrautó állt, az Opel el tudott volna menni, és a mozgásából (lehet rosszindulatúan) arra következtettem, hogy nem nagyon akar megállni." Igazi nyomozó típus, ő már látta az Opelos mozgásán. Szerintem az ütközés után a barátnője pofozta fel, nemhogy még megfigylje az Opelos mozgását. :-)) Ennél nagyobb szerencséd sose legyen, hogy egy rendőr van az út másik oldalán. :-)))
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 21:53:53
robinzone 2010.01.25. 21:57:00
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 21:57:08
robinzone 2010.01.25. 21:58:11
adamantium 2010.01.25. 21:59:34
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 22:01:18
Yoli87 2010.01.25. 22:02:02
apukád 2010.01.25. 22:04:03
Postoló gyanús huszonéves max. Ilyenkor mindenkinek sürgős - nekem is az volt.
Szóval nem reflex, fék és ilyenek, hanem nem kell Pesten kiszámolni a pirossárga hullámot.
Hanem 2 másodperccel zöldre váltás után odaérni. Akkorra az összes hülye átért, vagy kiszúrható, vagy eltalálta más és van látványosság.
Még számtalan egyéb megoldás van, amit majd hoz a rutin. Az egyik a gyakran járt utak lámpasorrendjének a betanulása. Így pontosan tudod, hova nézz, merről volt narancssárga.
De megfelelő helyezkedés a több sávon, amelyet nem mindig a kikerülés vezérel, az is segíthet. Ilyenek. Jobbulást!
Pilot Prodzsekt 2010.01.25. 22:05:51
apukád 2010.01.25. 22:11:28
Baromi fontos, hogy ahogy lehet nagy szorgalommal járjál gyógytornára. Vedd komolyan, mert egyébként képezheted magad át meteorológusnak. Finom mozgások helyett minden frontra fájni fog a csuklód min állat.
A rtg-en az a fém ugyanis elég szarul néz ki.
Tényleg ne könnyelműsködd és spórold el, nem éri meg. Fájni fog és szar lesz, de másképp nem fogsz billentyűzni.
jaafar 2010.01.25. 22:18:17
adamantium 2010.01.25. 22:22:21
jaafar 2010.01.25. 22:23:52
vérengző kismalac 2010.01.25. 22:27:37
"hiába tud az ember vezetni,"
Nem vagy Te egy kicsit nagyképü?
Egy autóversenyző, az valószínűleg tud vezetni.
Te max. csak közlekedni tudsz egy gépjárművel!
kamasuka 2010.01.25. 22:30:32
Ami az összes többi balfasz autistát minden nap: az hogy zokni van az agyuk helyén annyira barmok.
Mondjuk 4-es metro helyett lehetett volna számlálós lámpákba is fektetni, úgy talán negyedannyi barom menne át "majdnem piroson" (ami ált. már bőven piros).
jaafar 2010.01.25. 22:33:51
ave 2010.01.25. 22:37:59
Mindenki tud autot vezetni, aki kozlekedik.
Versenyautot vezetni nem tud mindenki, jol meg foleg nem mindenki.
De nem is akarnak a legtobben. Igazan mar en se nagyon.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.25. 22:41:22
Faszomba má azzal, hogy minenféle kütyüket kell egyesek szerint kipakolni jó drágán!
Annyi a titka az egésznek, hogy ha piros a lámpa nem megyünk át.
Amúgy meg balesetek vannak.
Bármit a világon be lehet nézni (még egy karácsonyfává maszkírozott villamost is), főleg, ha egy nő vezet, ezzel együtt kell élni. Vagy lehetőleg túl kell élni.
Azon lehet csámcsogni, hogy jujjistenemittenaztánkiahülye.
De hülyék mindig és mindenhol vannak.
Minden szabály, és válogatott legénység ellenére is.
vérengző kismalac 2010.01.25. 22:52:07
Te is tudsz mi, nagyeszü?
Kiváncsi lennék a nagy tudományodra, de szerintem neked is csak a pofád jár.
B! 2010.01.25. 23:02:16
A múltkor meg megálltam a gyalogosnak a kétsávos úton, erre a mellettem jövő is fékez, bár ő erősebben, aminek az eredménye egy csattanás a hátulja irányából...
A leírt esetben pedig csak piros lámpán történő áthajtástudok elképzelni. Ha olyan zöldre érek a kereszteződésbe, ahol tartom a tempómat, akkor az már jónéhány másodperce fityiszt mutat a keresztiránxú forgalomnak. Ilyen súlyosan felelőtlen magatartásnál megérdemli a kártérítési pert vétkes.
Maestro 2010.01.25. 23:28:32
egyébként végigsakkoztam az opciókat:
1) balról nem kerülhettem ki mert arra ment
2) jobbról nem kerülhettem ki, mert ott volt a másik autó
3) ha jóval gyorsabban megyek, ő száll be nekem az anyósülésre
4) ha kicsivel gyorsabban megyek, én szállok bele a sofőrbe
Amikor azt írtam, hogy benyomtam a bal hátsó ajtót, akkor én annyit láttam belőle, értelemszerűen nem azzal foglalkoztam, hogy mi lett az ő kocsijával. Ma megtudtam, hogy az autó egész hátsó része deformálódott.
@vérengző kismalac: nem, nem vagyok nagyképű. Ha megállítom az egész eseményt még azelőtt, hogy a kereszteződésbe érne a kocsi, és beültetnék valakit, hogy innentől vedd át (az események ismerete nélkül), kíváncsi vagyok, hányan nem törik össze a kocsit.
de most komolyan, KRESZ szerint az ember úgy közlekedik, hogy feltételezi a többi közlekedésben résztvevőről, hogy körültekintően, a szabályoknak megfelelően vezet. Más kérdés, hogy Budapesten, ha így gondolkodsz, halott vagy. Emellett az opel a középső autó takarásából jött ki, így képtelenség volt időben észlelni.
@apukád: olvasd el mégegyszer, le van írva. A lámpa már zöld volt mikor odaértem (nem, nem előtte 0,0001 mp-el váltott).
a kezemről meg csak annyit, hogy egyenlőre nincs még kézsebészeti szakvélemény, holnap felhívom a kórházat, hogy mi van, 12 hét, ha elszámolok addig, április közepe. Nagyon nincs kedvem addig várni. A feltevés amúgy igaz, huszonéves vagyok, de este 10-kor valahogy rohadtul nem volt sürgős.
AtoszMester 2010.01.25. 23:30:52
SuperB-vel
logikaibukfenc 2010.01.25. 23:32:09
legyen a lámpa hosszabb szakasz esetén a kereszteződés előtt 30- 50 méterre illetve rövidebb szakaszok esetén vagy rövid és hosszabb szakasz találkozásánál 15-20 méterre
akkor a programozásán sem kell változtatni , és biztos hogy csak a nagyon sietők járnak majd nagyon rosszul
amúgy a jobbra tarts elve hibás ott hogy a jobbra kanyarodást nem egy egyéb tényező befolyásolhatja az út és látási viszonyokon kívül. már az is hogy le kell lassítani hozzá, pedig elvileg ha ő haladhatna középen és a szélen lévőt a kereszteződéstől távolabb lévő lámpa megállítaná vagy határozott cselekvésre (gyorsításra illetve lassításra) kényszerítené akkor szerintem könnyebben észrevehetővé válnak egymás számára, és még ha a szélen lévő úgy is gondolja hogy be tud kanyarodni ő is mert hirtelen be kell, akkor neki mindenképpen lassítania kellene hozzá.
a lényeg hogy két külön sebességgel két külön íven akarnak haladni, ami megkönnyíti a korrigációt hiba esetén.
logikaibukfenc 2010.01.25. 23:39:12
ez mi ez a képzavar ?
tilos és szabad de csak jó indokkal ?
nem így érted ?
minden tilosT lehet, de nem minden lehet tilos
azaz a nem szabadot még lehet ,
de ha lehetetlen nem biztos hogy tiltott is
Beton Botond (törölt) 2010.01.26. 00:09:28
Dimenzio 2010.01.26. 00:10:07
Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.01.26. 00:33:41
Bazzeg annyira jellemző, hogy ti ketten egymásra találtok nagy egyetértésben.Két ilyen családszégyene őstulkot is régen láttam már. Nem lepődnék meg ha a politikai beállítottságotok is egyezne, mert sajnos eléggé egyértelmű, hogy az utóbbi 2 évben honnan veszi a bátorságot ez a sok selejt és mer felkapcsolódni a netre.
A postolónak pedig jobbulást ( meg jó kézsebészt kívánok :P )!
Vismajor01 2010.01.26. 00:38:52
Én nem örültem volna neki, hogy ott a rendőr...
A kocsi még hagyján, azt így is úgy is kifizeti, de a csukló baromi érzékeny dolog, főleg egy billentyűsnek, a barátnőm meg halálra rémül... Hát, nő, vagy nem nő, megemlegette volna azt az estét a baromállatja, az is biztos. :/
monticello (törölt) 2010.01.26. 01:45:15
A mámikák a vonaton csak szóban tudták kitárgyalni az orvosi ügyeiket a többi utas gyönyörűségére, bezzeg a neten már röntgenképet is kirakhat magáról akinek arra van ingere.
Veér Farkas 2010.01.26. 04:45:19
Helyesen opelos. :-)P
Veér Farkas 2010.01.26. 05:00:08
Ezt majd magyarázd el a rendőrségnek, amikor az 50 ezres csekket kiküldik.
Ugyanis mostanában már szokták.
Ugyanis sárgán TILOS átmenni, kivétel, ha féktávon belül váltott a lámpa.
Veér Farkas 2010.01.26. 05:29:24
Hogy ki a hülye, az erősen véleményes.
De szerintem a többség szerint inkább te.
Remélem, autód nincs, csak elméletben vagy ilyen okoska.
Veér Farkas 2010.01.26. 05:38:17
Nekünk, akik leéltek itt huszoniksz évet már a rendszerváltás előtt, az bizony Élmunkás tér marad, ahogy a Ferenciek tere is Felszab(adulás) tér, meg az Oktogon is Nov7 tér, a Nyugati tér Marx tér, az Erzsébet tér meg Engels tér.
Egyszerűen így szoktuk meg, az új neveken gondolkozni kellene. Sokat (az Élmunkás tér mostani neve pl. eszembe sem jut így gugli nélkül).
Ha holnap megváltoztatnák mondjuk a Moszkva tér nevét, és te gyakran jársz arra, neked is Moszkva tér maradna életed végéig.
Veér Farkas 2010.01.26. 05:45:42
A József Attila színház NEM a Hungária, hanem a Róbert Károly körútnál van.
Veér Farkas 2010.01.26. 05:51:49
Van olyan angol szó, hogy superb.
És valószínűleg az a Skoda neve, nem SuperB.
qwertzu 2010.01.26. 06:17:47
És erre mi? A bíró megállapítja, hogy de, biztonságosan meg lehetett volna állni? Egy fénykép alapján?
BKV reszelő 2010.01.26. 06:30:26
Maestro 2010.01.26. 06:34:16
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.01.26. 06:46:56
Amúgy meg az összes piroson áthajtó parasztot a helyszínen meglincselni! Ohh tán nem rátámadt a bal szeme a jobb öklömre?! Értem én hogy lendítettem, de bíztam benne hogy átcsúszik...
qwertzu 2010.01.26. 06:59:45
Egu 2010.01.26. 07:03:14
És nem, nem a fejem felett vált zöldre. Sokszor 2-3 mp-cel a zöldre váltás után is vágtázik még ki autó! Mondjuk hogy miben bíznak, azt nem tudom, mert a Hermina és a Bethseda épületétől gyakorlatilag semmit nem látni, átellenesen meg a rendőrség van. Ennek ellenére tényleg rendszeres a fenti szitu.
qwertzu 2010.01.26. 07:04:14
qwertzu 2010.01.26. 07:04:53
Maestro 2010.01.26. 07:15:53
1) azért nem biztonságos mert hátulról belédjöhetnek?
2) és/vagy azért nem, mert hiába fékezel becsúszol?
qwertzu 2010.01.26. 07:20:19
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.01.26. 07:26:01
Plumper 2010.01.26. 08:04:11
Yoli87 2010.01.26. 08:19:50
vérengző kismalac 2010.01.26. 08:23:02
Figyelj te patkány!
A politikát ne keverd ide, mert nem ide tartozik! Az, hogy ki ír ide NEKED ahhoz semmi közöd!
A megjegyzésem kötözködő volt, de nem bántó és egy szóval nem írtam, hogy én ki tudtam volna védeni a balesetet, mert a saját felfogásom szerint én sem tudok vezetni.
Ha mindenki tud vezetni, akkor mit tud egy vezetéstechnikai szakértő, vagy egy autóversenyző?
Ők valószínűleg tudnak, de nem mi!
záporjózsi 2010.01.26. 08:27:46
@figyelem: ...és akkor mi van? Bizony a régi nevekkel fogja az emberek egy része még 40 évig azonosítani az utcákat és a tereket. Sőt, nagyobb poén háború előtti nevekkel azonosítani. ;)
záporjózsi 2010.01.26. 08:29:55
Plumper 2010.01.26. 08:40:57
Plumper 2010.01.26. 08:50:55
ezek a leginkább balesetveszélyesek.
"streetfighter" 2010.01.26. 08:57:01
"olyankor elönt a düh, és inkább beszorítom a cikázót"
Nem biztos, hogy ez bölcs dolog.
Ebből lesznek a balesetek!
Erdőtársulás 2010.01.26. 09:01:39
Más kérdés, hogy az osoba BKV sofőrök arra bazíroznak, hogy ráhajtsanak ezekre a marhákra, jó nagyot nyomva a dudán, meg a féken, mire az utasok repkednek... Persze abban is van ráció, hogy hamarabb akarnak indulni, különben az életben nem sorolnak vissza a megállóból a Thökölyre, hanem szépen beragadnak a kereszteződésbe.
Ugyanitt a gyalogoslámpa is vicces. Jön a tömeg a vasút felől, rohannak át a villamoshoz (akkor is, ha a Stadionokig látni, hogy tök üres a pálya). A forgalmi rend ugye meg olyan, hogy már a Hungárián piros van, de még a gyalogosnak is, mert a legbelső sávból kanyarodik a forgalom a Thököly felé. Aki a kanyarodósávból indul, az az egyenesen haladni vágyó, pirosnál álló autók takarása miatt nem láthatja a marha gyalogosokat (más kérdés, hogy balra kanyarodik, ezért nem is néz jobbra), akik úgy gondolják, hogy ha a rendes menetirány áll, akkor ők a piros lámpa ellenére is mehetnek. Nem tudom hány baleset lesz ebből, de aki kitalálta ezt a barom forgalmi megoldást az fejbe kéne nyomni egy ananásszal.
Plumper 2010.01.26. 09:03:37
Nade 2010.01.26. 09:16:06
"Nekünk, akik leéltek itt huszoniksz évet már a rendszerváltás előtt, az bizony Élmunkás tér marad"
Az Élmunkás híd ÚJRA Ferdinánd híd, és bizony nem mindegy, mi az átmeneti elnevezés. Egy barátom nagymamája - aki pedig baloldali érzelmű volt olyannyira, hogy a kommunizmus előtt volt szakszervezeti mozgalmár - a hetvenes években is Ferdinánd hídnak nevezte. Amikor rászóltak azt mondta, hogy erre a "kis időre" ő nem tanulja meg ezt az idétlen "élember", vagy mi a szösz elnevezést. Megért néhány átmeneti időt - Hitler, meg Mussolini teret, ami az Oktogon volt azt hiszem -, és nem gondolta, hogy ennek az átmeneti időnek a végét már ő nem éri meg.
Az alaptéma: "visszaült a kocsijába, és néha beszélt a rendőrökkel" Mármint az elkövető! Ebből is, meg a hazai gyakorlatból tudható, hogy egy ilyen baleset okozása után az elkövető visszaülhetett a kocsijába, és szépen hazahajthatott. Még akkor is így lenne, ha meghalt volna valaki miatta. Bezzeg, ha NEM OKOZ BALESETET, azonban rajtakapják, hogy megivott egy sört, akkor nem mehet tovább, hanem a helyszínen el KELL venni a jogosítványát. Abban a "hülye" USA-ban, amelyiknél mi mindent jobban tudunk (még a közlekedési kultúrát és szervezést is, bruhaha!), egy ilyen esetért, ha meghal valaki, minimum (szó szerint minimum) 20, azaz húsz év börtönt kap az elkövető, és természetesen a helyszínről már sehova sem megy. (Legalábbis, ahová ő akart.) Ha "csak" a leírt súlyosságú esetet okozza, akkor lehet osztani a 20 évet belátás szerint.
Nálunk a leírt elkövető - lehet tippelni mennyivel - alig fog nagyobb büntetést kapni, mintha részegen elkapták volna úgy, hogy nem okozott semmilyen balesetet. Azonban ellenszegült a hatósági szándéknak, ami errefelé nagyobb bűn, mint egészségi károsodást okozni a másik állampolgárnak. Ennek a szemléletnek a megváltoztatásáért a mostani kormánytöbbség tett valamit, a FIDESZ-kormány semmit. Kíváncsi lennék, a győzelemre készülő - a "rendszerváltást befejezni szándékozó" - erőnek mi a terve ebben az ügyben. Valószínűleg nincs válasz.
záporjózsi 2010.01.26. 09:16:55
@Erdőtársulás: Azért az nem akkora gáz. Egyrészt max. 50 km/h mindegyik útról. Ezt sokan elfelejtik, ezért satu + nagy gázzal igyekeznek áthaladni, miközben tényleg jó a szinkron - ha amúgy halad a forgalom. A balkanyar esetében pedig az autó álló helyzetből indul, ezért meg lehet oldani némi dudálással, hogy a gyalogosok felfogják a pirosat. Az a barom, aki kitalálta várja a javaslataidat, hogy milyen kapacitással üzemelhet a kereszteződés más forgalmi rend mellett. Gondolom ki tudod számolni a fázistervet...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.26. 09:23:36
Amúgy, ha van videó, az sem jelent semmit, mert a Te ítéletedre van bízva az, hogy meg tudtál volna-e állni, vagy sem, és a bírónak azt kellene eldöntenie, hogy szerinted meg tudtál volna-e állni, vagy vagy sem.
Szóval az ilyen sárgán áthajtok és megbasz a rendőr dolgokat aki befizeti az lúzer.
záporjózsi 2010.01.26. 09:28:46
Az USA pedig egy erősen más világ. Ott vezetni sem úgy kell/lehet, mint itt, a társadalom is gyökeresen különbözik az ittenitől. Ráadásul talán nem róluk kellene példát venni.
"streetfighter" 2010.01.26. 09:35:08
Elkanyarodtunk a témától, de nem értek veled egyet. Én ha lehet lehúzódok.
Nem önkéntes rendőrködök, mert azt rühellem!
Plumper 2010.01.26. 09:44:10
esef 2010.01.26. 09:50:46
Hungária krt.-n haladóknak már zöld, ellenben egy barna dobozos kisteher (UPS?) nagy ívben (M3 felé), egy Opel pedig kis ívben kanyarodott rá a Hungáriára az Ajtósi Dürer sorról...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.26. 09:59:55
Sajnos az esetek többségében épp hogy az ilyenek miatt kell megállnod a következő lámpánál. Mert bár Te suhanhatnál tovább az épp zöldre váltott lámpánál, mégis meg kell állnod az autista kolléga miatt, aki bár téged gyorshajtást elkövetve megelőzve előbb ért a lámpához, de ott megállni kényszerült, és most épp az egyest keresi bal kézzel, mivel a jobbjában a mobil van... És ezek a f@szkalapok sosem fogják felfogni, hogy a dugók legalább 50%-ról ők tehetnek.
"streetfighter" 2010.01.26. 10:05:19
Csak nehogy valaki meg tolólapot szereljen a terepjárójára.:)
záporjózsi 2010.01.26. 10:14:41
@esef: Bízom benned annyira, hogy meg tudd ítélni, hogy a kisteher mennyire volt veszélyeztető helyzetben, de a bekanyarodás utolsó 1-2 másodperce alatt már bőven lehet zöld az egyenes iránynak úgy is, hogy a teher teljesen szabályosan haladt be a kereszteződésbe. Mindössze egy elég nagy területű kereszteződés kell hozzá némi villamospályával.
Plumper 2010.01.26. 10:22:24
"streetfighter" 2010.01.26. 10:26:18
Az biztos.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.26. 10:28:09
esef 2010.01.26. 12:45:08
Nekünk, a Hungárián haladóknak már zöld volt, én lehettem vagy 40-50 méterre a lámpától, amikor a kisteher még a villamossínen volt...
záporjózsi 2010.01.26. 12:49:11
JP 2010.01.26. 13:19:25
DonnaNyányó 2010.01.26. 13:25:39
A fazsé nekem kell ezt mindig szajkózni....
szcsongor 2010.01.26. 13:49:19
Rahsid 2010.01.26. 13:56:21
DonnaNyányó 2010.01.26. 14:02:05
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.26. 14:12:44
DonnaNyányó 2010.01.26. 14:23:10
esef 2010.01.26. 15:21:50
Az a kereszteződés szar ahogy van. Sokan a Szentendrein észre sem veszik (!) a piros lámpát.
sas70 2010.01.26. 16:37:18
Megint más kérdés, hogy ha defenzív vezető vagyok, felismerem a necces helyzeteket. Ha nem látom be a kereszteződést, óvatosabban hajtok bele, jobban lassítok előtte stb. Ezzel esetleg ki tudok védeni egy balesetet, viszont teljesen lenullázni a kockázatot nem tudom.
[Brn] · http://46os.blog.hu 2010.01.26. 18:21:32
záporjózsi 2010.01.26. 19:36:47
@esef: Nem rosszabb, mint a Hungária - Salgótarjáni.
Maestro 2010.01.26. 21:48:49
hpty 2010.01.27. 01:11:24
Hmmm, én inkább viccesnek nevezném, nem biztonságosnak...ja és előbb jön a légzsák is!!!! :D:D:D:D
2010.01.27. 01:23:41
logikaibukfenc 2010.01.27. 04:46:50
elmegyógyult barátom
erről beszéltem a legelején
aki itt átjött a piroson az lehetett volna a te és plumper ámokfutói közül valamelyik vagy mindkettő versenyben - vagy életre halálra - akár egy mentő-
akármilyenszépen körbeírta hogy mivel és hol járt, csak azt nem írta le mit látott, azaz csak annyit abból amennyit ő észrevett
és okát is csak abban kereste
amiben elsőre ráfogta hogy helyes
zöld? piros?
igaz! hamis?
logikaibukfenc 2010.01.27. 04:54:31
okát sose keresd, mert tévedhetsz, ha észrevetted reflexből kerüld azt (szó szerint, ne állj elé vagy mögé és ne menj neki) aki nem tetszik és csak utána gondolkozz rajta hogy miért, ha érdekelni fog egyáltalán.
Platon 2010.01.27. 09:16:39
Te valamit nagyon benéztél. Az éppen csak új-heggyel elérem a kormányt, és a nagymamásan ráfekvés között van néhány fokozat ülés és kormány beállításban. Amúgy nézz meg pár videót hogy a profik hogy ülnek, fogják a kormányt.
Erdőtársulás 2010.01.27. 12:08:50
Kár hogy nem azt kérdezted, hogy miért pont ananász, arra tudom a választ. :-D
záporjózsi 2010.01.27. 13:56:51
Gondolkoztam a fázisokon, de van egy buszsáv középső megállóval meg a villamos: ezekkel a jelenlegi megoldás fáj a legkevésbé. Annyit azéért lehet árnyalni a helyzeten, hogy a vonat felől érkezők a zebra jobb szélén mennek, a villamos felől is, így mindenki ott megy, ahol jól lát. A környéket szerintem legalább 3 ütemben kívánják "rendezni", azaz nincs gazdája és becsüljük meg, hogy most még működik.
Miért pont ananász? ;)
hpty 2010.01.28. 00:12:21
Irónia.... mond ez a szó valamit????
Ha nem, wikipédia gúgli stb.stb.
LOOOL
Szép estét...
2010.01.28. 02:30:26
hpty 2010.01.28. 11:24:46
Ha kedves szüleid nem tanítottak meg a jómodorra, szívesen megteszem.
Egy nagy pofonra jelentkezhetsz nálam.
Taknyos szarzsák.
logikaibukfenc 2010.01.28. 12:57:18
angyalföldön a vasas sportteleppel szemben van egy egyirányú utca amiről ki lehet jönni a béke utcára , ha a város felé kellene menni ,akkor át kell menni két sávon és két villamossínen. Ide tettek egy lámpát ami eddig nem működött még üzemszerűen.
Tegnap este furcsálltam, hogy milyen régóta piros már a lámpa, a busz is beállt a várokozók mögé.
Csak egyenesen szabadna haladni, a busz a belsőbe állt, mert majd balra kanyarodik a következő lámpánál.
Még midig piros, de kb azóta , hogy a busz egy utcával előbbről elindult a megállóból.
a szélsőből két autó úgy gondolta, hogy átmegy , őket nem érdekli tovább.
átmentek, még csak 10-15 méterre voltak, majd átváltott a lámpa zöldre, de mégsem mozdult senki.
miért ? jött egy tűzoltó, én ott vettem észre amikor kijött a takarásból és már a kereszteződésben volt.
az utat , a lámpát néztem, zene nem szólt a fülemben, de mégsem hallottam, vagy láttam a megkülönböztető jelzést. sötét volt már, a kék fénynek csak látszania kellett volna.
és amiért tovább nevettem magamban , nem volt több 5 másodpercnél a zöld. na jó, max 7? de addig csak egy, az egyik legnagyobb jármű tudott átmenni, balra nagyívben kellett, nem is jobbra kicsivel bénázni)
( álltam már a hungárián a kőbányainál a kereszteződésben párszor, és megszámoltam: 9-10 másodperc "csak" a zöld)
rossz programozás? véletlenek sorozata?
ezt írtam kérdeztem már ?
petőfi híd budai hídfő, van ugyan aluljáró, de van zebra is .
minek, ha a gombbal működik, de a várjon felirata addig él, hogy addig nem csakhogy a fehérvári út felől (4es vill) érkezők mindegyike, hanem za utánuk következők a móricz felől ( 6 vill) érkezők is még zöldet kapnak...
a gyalogos meg csak ott szobrozik...
azaz mégsem..szépen átmegy mielőtt átváltana az őt engedő lámpa zöldre.
és így akkor az autósok pedig a senki miatt állnak meg...
na ilyen baromságokat kellene felszámolni
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 13:11:20
"Ha kedves szüleid nem tanítottak meg a jómodorra, szívesen megteszem.
Egy nagy pofonra jelentkezhetsz nálam.
Taknyos szarzsák. "
Az ilyen komoly érvekkel nincs helye vitatkozni. Ez egy elcseszett korosztály sajátja, aki azt hiszi ő szarta a földet. Ők azok, akik eladják az unokájuk jövőjét 100 Ft-ért.
Egy vigasztaljon: Hugyozunk még a sírjukon. :-)
hpty 2010.01.28. 13:57:39
hpty 2010.01.28. 13:58:10
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 14:03:32
Gondolom ezt hírből sem ismered...
A kor pedig egy állapot, nem pedig egy erény.
A tisztelet pedig ki kell ám érdemelni. Pld bölcsességgel...
Lehetsz te akárhány éves, a való életben elengedsz nekem egy ilyen dumát úgy taposlak bele a betonba, hogy mentő visz el.
Na alászolgája.
2010.01.28. 14:09:26
Miközben te akarod bebizonyítani, hogy mennyire fasza, ha nem kötöd be magad, mer' a haverjaid is ezért élték túl a balesetet.
ÚÚÚÚÚÚÚRISTEN. Félelmetes vagy baszki, félelmetesen buta. :DD
Írj privátban, adok elérhetőséget, azt jöhetsz pofozkodni. Útlevelet hozz!
@newtehen: hirtelen megijdetem, hogy hol írtam én ilyet, mint az idézett szöveg. Aztán leesett. Szerencsére azért van sok kivétel is :)
hpty 2010.01.28. 17:23:01
Helóta vagy?
Szánalom buta ember! :D:D:D:D:D
hpty 2010.01.28. 17:25:00
Én meg addíg újságot olvasok...
Na bőgjetek tovább!
Megérdemlitek egymást!
:D:D:D:D
záporjózsi 2010.01.29. 09:06:17
@logikaibukfenc: "és amiért tovább nevettem magamban , nem volt több 5 másodpercnél a zöld. na jó, max 7?"
...és? Ennyi jut a kanyarodóknak. Ezután még van az ürítési, a 90 másodpercből 10-12 mp-t lefoglal. Ebben semmilyen rossz programozás nincs, a forgalomtól függ, hogy mennyi a zöldidő.
"petőfi híd budai hídfő, van ugyan aluljáró, de van zebra is ."
2 oka van:
- A villamosokat akadálymentesen csak így lehet elérni.
- Eddig is átjártak az emberek, csak szabályozatlanul és szabálytalanul.
"azaz mégsem..szépen átmegy mielőtt átváltana az őt engedő lámpa zöldre."
Ez szabálytalan, de nincs mit tenni. Azért kell oda lámpa, mert a villamosokat is és az autókat is feltartanák a rendszertelenül szállingózó gyalogosok. A lámpa hangolva van a Bogdánffy/Karinthy utcaihoz, ezért tervezetten tilt le de csak akkor, ha a gombot megnyomták. Ha szerencsétlen időben nyomják meg, akkor több, mint egy ciklust (90s) végig kell várni ahhoz, hogy zöld legyen. emlékeim szerint az a lámpa a Karinthy balkanyar zöld hosszú ürítési idejébe van belehangolva, mert utána jön a Schönherz. ;) De lehet, hogy rosszul emlékszem, régen volt az már...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.29. 11:42:22
logikaibukfenc 2010.01.29. 14:14:14
bocsánat. tévedsz.
hogyan lehetne elérni a villamost a zebrán át , nem az alljárón, ha előtted elmegy kettő is abból az irányból , ahonnan a villamosok jönnek, jöhetnek velük egy időben.
nem a két irányból egyszerre, hanem egymás után.
ez nem balgaság ?
logikaibukfenc 2010.01.29. 14:18:00
relatív csak annyi, hogy te megnyomtad a gombot, de a töled messzebről indulók kapnak hamarabb szabad jelzést...
záporjózsi 2010.01.29. 14:44:18
logikaibukfenc 2010.01.29. 16:02:49
ha ott nem 70-90-nel jönnének, hanem csak 30-cal akkor át lehetne sétálni.
mint eddig is a dugóban vagy amikor messziről lassítanak a semmi miatt (illetve a tényleg ráérők, vagy lépcsőzni nem tudók, nem akarók, miatt. ) amikor "végre" zöld a gyalogátkelő.
pardon.
szerintem, az autóban is többen sietnek, és gyalog is többen.
ezért a sebességkülönbség miatt, a teret kell növelni, és a keresztirányban több és folyamatosabb forgalmat engedni.
az egyetemisták át tudnak sétálni, nem rohangálni kell.
aki az infoparkba siet (én már nem), az is menne már.
jó jó hogy aluljáró, meg zebra és lámpa.
de felesleges, kihasználatlan, vagy van aki nem tudja, illetve nem akarja.
ott az út, csak egy megfelelő mintát kell találni.
nem. nem lólépés. hanem az űrhajós kvarcjáték.
ha lassan mentél fel-le, vagy jobbra-balra, csak akkor jutottál át egyik széléről a másikra, ha valamilyen dőlt sorban közeledtek.
valahogy így képzelem el.
villamosmegálló hosszban, több rövidebb, útra nem merőleges irányú, keresztirányú áthaladás a lassabban hömpölygő, de egy irányba mindig szabad teret biztosító járművek között.
a mintájuk meg ilyen cikk-cakk:
3 sávban
A
A
A
A
A
A
ha így szép lassan haladva,
csak az előtted lévőket figyeled,
jobbra és balra is
szélesebb teret látsz.
megállni nem nagyon kell,
csak picikét
lassítani vagy gyorsítani.
kérdem, hogy megoldható e vagy sem ?
mert ha nem , akkor ígérem szarok a közlekedésbe ezentúl.
gyalog járok , de minden tárgyat és eszközt, ami közelembe kerül fegyverként fogok értelmezni, és az embert fogom büntetni.
ha csak annyival is hogy nem teszek semmit.
logikaibukfenc 2010.01.29. 16:03:45
hiába minden.
záporjózsi 2010.01.29. 16:11:07
"ha ott nem 70-90-nel jönnének"
Erről nem a lámpa tehet.
"hanem csak 30-cal"
Minek?!
"de felesleges,"
Nem fölösleges, leírtam, hogy miért. Kell.
A többi nekem magas... Szerintem írjál egy cikket róla...
logikaibukfenc 2010.01.29. 18:16:56
vill.sín/megálló .TE.....(út jobb széle)
vill.sín/megálló ...TE...(út jobb széle)
vill.sín/megálló .....TE.(út jobb széle)
vill.sín/megálló .TE.....(út jobb széle)
vill.sín/megálló ...TE...(út jobb széle)
vill.sín/megálló .....TE.(út jobb széle)
vill.sín/megálló .TE.....(út jobb széle)
vill.sín/megálló ...TE...(út jobb széle)
vill.sín/megálló .....TE.(út jobb széle)
...
a sok TE közé befér rengeteg ŐK vagy MI
záporjózsi 2010.01.29. 21:31:41