Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

El akart gázolni a zebrán!

2010.01.30. 16:24 :: SilentSound

Na jó, kaptok ma is egy posztot, ha már így nagyjából kihevertem a tegnap esti bulit. Zoltán teljesen pofátlan dolgot művelt a múlt hétvégén: zöld lámpánál szeretett volna átkelni az út másik oldalára, ráadásul zebrán. Nem is csoda, hogy egy autósnak ez nem tetszett, ezért úgy döntött, hogy likvidálja a renitens puhatestűt.

Hétvégi történet, szerintem minden autósnak tanulságos lehet: Ilyet még nem éltem, mióta Bp-en gyalogolok: majdnem elütöttek szándékosan a zebrán!

A Thököly út - Hermina út kereszteződésében (lámpa+zebra) akartam átkelni a Thököly úton a Hermina úti oldal felől a Gizella úti oldal felé. Általában elég tempósan gyalogolok (kb. 6-7 km/h), most is így mentem a zebra felé, ahol éppen zöldre váltott a lámpa a gyalogosoknak. Előttem egy 3-4 fős társaság már a úttest közepén tartott, amikor leléptem a járdáról az úttestre, ahogy mondtam, sietősen.

Már jóval több, mint félúton jártam, amikor észrevettem, hogy egy autó jön viszonylag gyorsan a Gizella úton, indexel és elkezd jobbra kis ívben bekanyarodni a Thököly útra. A ritmusérzékem és tapasztalatom úgy diktálta, hogy a szokott sebességemmel bőven átérek előtte. Annál nagyobb volt a meglepetésem, amikor észrevettem, hogy az autó kanyarodás közben gyorsít (!), és ha a valamelyikünk nem fékez, akkor bizony el fog ütni!

Gyorsan megálltam, felvettem a szemkontaktust a sofőrrel - harminc körüli pasas volt - de bizony nem fékezett, és nem is tért ki (ekkor már olyan helyen voltam, hogy vagy fékez, vagy kikerül, különben elüt). Egy pillanattal később gyorsan fékezett. Én szemrehányóan felemeltem a kezemet, "ez mi volt?".

Ő hasonló gesztussal válaszolt, majd kikerült, nagy gázt adott és továbbment - sütött róla az agresszivitás. A Hungária körúti piros lámpánál megállt, leolvastam a rendszámát (ezüstszürke? régebbi Alfa Romeo volt egyébként).

Első felindulásomban fel akartam jelenteni, de aztán rájöttem, hogy semmi értelme, mert nincs tanú - ezért nem is jegyeztem meg a rendszámot. Hülye voltam, hogy nem tettem, mert tíz másodperccel később a buszmegállóban odalépett hozzám egy férfi. "Téged akartak az előbb elütni a zebrán?" - kérdezte. Mondtam, hogy igen, és hogy ilyet még nem tapasztaltam. Mondta, hogy szívesen tanúskodott volna, ha feljelentem az ürgét - de sajnos addigra eltűnt az autó.

Nem tudom mire vélni a dolgot. A fickó vagy nem tudta a KRESZ-t (jobbra kis ívben kanyarodáskor az úttesten áthaladó gyalogosnak elsőbbsége van, akkor is, ha nincs zebra - 31. paragrafus 5 bekezdés: "Elsőbbséget kell adni, a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik"), vagy meg akart valakit leckéztetni (ugyan miért? és miért ilyen veszélyes módon?).

271 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nonolet (törölt) 2010.01.31. 08:50:22

Hú bazmeg...

" A kijelölt gyalogátkelőhelyet minden esetben jól látható módon messziről tábla jelzi. Forgalmasabb utakon még háromszög alakú figyelmeztető táblát is kihelyeznek a négyzet alakú tájékoztatón kívül. Ha zt nem veszed észre, elég furcsa, hogy jogosítványod van."

Ritka nagy barom aki ilyet komolyan leír.
A zebrák jelentős része bizony NEM vehető észre néha még nappal sem időben.

A festés lekopott, a tábla szar helyen van...

Este még rossazbb a helyzet
Esőben meg állítom azebrák legalább fele
nem vagy nehezen észlelhető...a fényviszonyok miatt.

Szóval kisbarátom Te vagy hazudsz,
vagy csak nappal kis forgalomban vezetsz :-))

Mert rengeteg valójában csak későn észlelhető zebra van a való világban!

A fotós buzerátoroknak pedig inkább ezket gyűjteni és dokumentálv a valóságot baszogatni az illetékest, hamár enyni idejük van fotozgatni...

SOKKAL több balesette előznének meg ezzel, mint a feljelentősdivel.

...és még POZITÍV is lenne a hangulat irántuk.

nonolet (törölt) 2010.01.31. 08:52:04

@recommented:

Butuska NEM drasztikus kell, hanem SOKSZOR kell...

A drasztikus az olyan véletlen rábaszás hangulatú.

A gyakori pedig a megúszhatatlanság érzetét kelti...főleg a visszaesőkben...

nonolet (törölt) 2010.01.31. 08:55:17

@Frigyesur:

Hát, ha TE észreveszed fülre, hogy
gázt adok vagy az átlag szgk gázt egy ilyen szituban...az már NAGGGYON durva gáz
szóval ferdítesz fiacskám...98%...

hawkeye 2010.01.31. 09:00:48

@zebraakcio:

Ennyire nem megy a bérbazseválás?

Bárzongoristaként nem tudtál bekerülni a médiába, most így nyomulsz?

Potenciális gyilkos vagy.

Te ott állsz az út szélén biztonságban a harmincezer forintos szaroddal, és zakkant agymosóidat szalasztod odavissza a zebrán.

Mi lesz, ha egyszer nem sikerül kiszámolni a provokációs időt? Elcsapja valamelyiket egy figyelmetlen autós, ott fog meghalni.

Feltámasztod, te idióta????

Az meg egy másik mise, hogy mindig is utáltam a feljelentgetőket, az önkéntes rendőröket, meg a hozzájuk hasonló, undorító házatlan csigákat....:(

Elnézést a durvább hangért, de amit ez az ember csinál, azért jobb helyeken börtönbe vagy elmegyógyintézetbe csuknak valakit....

indapass90210 2010.01.31. 09:10:29

@nonolet: tegnapelőtt ment mellettem egy evo 9, a kormányon meg a pedálokon is éreztem, amikor gázt ad, pedig csak a lámpánál araszoltunk :)

nonolet (törölt) 2010.01.31. 09:21:22

@Dövan:

...jabazmeg...és az EVO 9
az mióta is "átlag személyautó" ?

Manyizga (törölt) 2010.01.31. 09:21:32

A posztbeli eset megtörtént velem is sokszor. Ilyenkor rábaszok az autóra egy nagyot. ( Aztán ha kiszáll, akkor el is esek és jajj, elütött... ;) )

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.31. 09:25:36

@Tanácstalan:
"Közben rájöttem, hogy ironizálsz."

Akkor jó, már megijedtem, hogy nem :)))

hawkeye 2010.01.31. 09:44:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nyilvánvalóan elmebeteg.

De azért annyi esze van a szemetjének, hogy nem ő szaladozik a zebrán, hanem másokat küld oda.

Ő meg fényképezget.

Meg vamzerkodik.

:(((

egyittlakó (törölt) 2010.01.31. 09:46:33

"Civilizált országban nem fordulhat elő, hogy a zebra és az azt keresztező sáv egyszerre kapjon zöldet."

Igen, főleg ez az oka a sok vitának és a sok emberélet elvesztésének. Azok felelősök ezért, akik a KRESZ-t módosítgatják, de lényegében, hanem a tetű bringások vagy motorosok érdekében. No meg a gyalogosok védelmében! Tehát úgy védik a gyalogost, hogy egyszerre zöldet adnak az autónak, meg neki is. Aztán vesszen a férgese. A szemét kormányok soha nem oldják meg ezeket a gondokat. Pedig elegendő lenne néhány másodperccel késleltetni a gyalogosok zöldjét (az leforduló autó jóval gyorsabban hagyja ott a zebrát, nem kellene megvárni minden csoszogó barmot, míg újra pirosra vált a lámpa). Várom a közlekedési miniszter felelősségre vonását a választások után.

egyittlakó (törölt) 2010.01.31. 09:50:43

helyesen: "de nem lényegében"
(kicsit ideges lettem a bringások miatt)

Körömcsiga 2010.01.31. 10:05:57

@gertan: Itt nem arról volt szó, hogy szerencsétlen gyalogosra vigyázni kell, hanem arról hogy ő mindenáron át akart menni az autós előtt, ha megáll - ha nem... Jó ha megjegyzitek, a gyalogosnak könnyebb megállnia, utána már hiába viaskodik az elsőbbségéért, ha nyomorék lesz vagy ottveszik. Mindig akadhat egy barom és neki is számítania kell rá. Aki egy zöld lámpára bizza az életét az elég birka.

Körömcsiga 2010.01.31. 10:09:35

@zebraakcio: "Ezt majd magyarázd a kama3-nak, amikor az édesanyád/gyereket felkerül a puruttya extrém-re... "

Idióták ellen nincs védelem, mindenesetre én megtanítom a gyerekemnek, hogy nézzen körül mielőtt lelép...

Körömcsiga 2010.01.31. 10:15:18

@gaelic: Ismerem a helyet. Az egy nagyon forgalmas hely, az autók közt szinte csak féktáv van (sokszor annyi sem). Mégis hogy venne észre időben egy olyan átkelőhelyet, ami nincs előjelezve? Oda vagy sebességkorlátozás kellene vagy lámpa.

zebraakcio: gratulálok az akcióhoz, megnézném hogy a budafoki úton meddig állna a sor, ha minden egyes gyalog előtt azonnal megállnának. Jelenleg a TTL-nél áll jó esetben... A gond az, hogy általában egy-két gyalog jelenik meg folyamatosan, így egész nap állhatnának az autók. Mellesleg jómagam ha ott látok gyalogost (NEM LÁTNI A PARKOLÓ AUTÓKTÓL!!!), akkor megállok és várom hogy elinduljon, mert lelépni meg nem mer.

Körömcsiga 2010.01.31. 10:16:34

@Körömcsiga: Mellesleg a rend derék őrei inkább sebességet szoktak ott méregetni, mint ezzel foglalkozni...

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.01.31. 10:31:33

@hawkeye:
Szeretem az zsigerből gyűlölködőket.
Ha nem tudnád, az esetek nem kis részében én megyek át a zebrán. A kamera rögzítve van, mellette áll valaki, aki belemondja a rendszámokat. De hát istenem, megnézni egyetlenegy videót is, az nehéz lenne. Inkább a fröcsögés.

"Elnézést a durvább hangért, de amit ez az ember csinál, azért jobb helyeken börtönbe vagy elmegyógyintézetbe csuknak valakit...."
Mondj egy ilyen "jobb helyet"! Ne csak vagdalkozz ostobaságokat írva! Németország? Ausztria? Anglia? Svájc? Vagy neked mi ajobb hely? Pakisztán?

@nonolet:
"Ritka nagy barom aki ilyet komolyan leír.
A zebrák jelentős része bizony NEM vehető észre néha még nappal sem időben."
Az hogy lehet, hogy én mindig észreveszem? Zseni vagyok? Vagy csak egyszerűen figyelek, és nem az előttem lévő autó seggét nézem 30 cm-ről, hogy "há, mé' nem megy már a barom"?

"Szóval kisbarátom Te vagy hazudsz,
vagy csak nappal kis forgalomban vezetsz :-))"

Ha egy kicsit figyelmesebben olvasnál, leírták a foglalkozásomat. Az meg nem egy nappali szakma...

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.01.31. 10:34:48

@Körömcsiga:
"jelenleg a TTL-nél áll jó esetben... A gond az, hogy általában egy-két gyalog jelenik meg folyamatosan, így egész nap állhatnának az autók"
Nos, ha nem tetszik, akkor azt tudom javasolni, amit az itt lévő kommentelők szoktak nekünk: járj el az önkormányzatnál, hogy kerüljön oda lámpa! :)

"streetfighter" 2010.01.31. 10:39:48

@nonolet:
Nagyon elborult az agyad, ha már az iróniát sem vaszed észre.

hawkeye 2010.01.31. 10:48:02

@zebraakcio:

Ez nem gyűlölködés. Ne próbálkozz a kairói székelyek módszereivel, nálam nem jön be!

Menj vissza szépen ongorálni, milliárdosok kapcarongya bérmuzsikusnak valamelyik hajóra, de ne küldj halálba megtévesztett embereket!

Ha tovább csinálod, hamarosan megismered Baracskán, hogy milyen is egy, vagy több kancigány emberi melegsége...:)

-

SilentSound:
Elnézést a tőlem szokatlan, kemény fogalmazásért!
Én is elítélem az olyan autósokat, akik gyalogosokat veszélyeztetnek, de ez a kretén láthatóan nem fogja fel, mit csinál.
Meg kellene állítani, amíg nem késő.
Csak nem tudom, hogyan...

2010.01.31. 10:54:32

Tényleg senki nem érti, hogy itt nem rólatok van szó, okos és tisztességes kommentelők? Hanem a baromról, aki leckéztet.
Én is leírnám (mert okos és tisztességes vagyok), hogy elengedem az autóst, ha úgy ítélem meg, hogy mindannyiunk élete könnyebbé válik ezáltal, és nem irritálom lassú lépteimmel, mert még a járdán is rohanok. Mégis van barom, aki stoptábla mögül közelíti meg 20 centire a zebrán haladó lábaim. Van olyan barom is, aki piros lámpán szaladgál, vagy tyúklépésben heccel, de itt, most, csak azok miatt hőbörgünk,
akik tanító célzattal akadályoznak engem a célszerűen felmért elsőbbségem igénybevételében. Még csak nem is arról, aki figyelmetlenül gázol el...

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.31. 11:14:12

zebraakcio, hova utalhatom az egy százalékom? :)

ex-dr. vuk 2010.01.31. 11:17:17

@Donor:
Igenis vedd ugy, mintha a zebra elott egy elsobbsegadas kotelezo lenne (nem, nem STOP, csak sima EAK), es jarj el eszerint.
Sok gyalogos azert 'tesze-tosza', mert FOSIK atmenni. Hogy miert? Ezt kitalalhatod magad is.
Lampat a zebrakhoz, ha veszelyes? Miert veszelyes a zebra szerinted? Csak tan nem azert, mert az autostarsak szarnak elsobbseget adni?
Erdekes, nekem autoval kozlekedve sosem okozott gondot megadni.

ex-dr. vuk 2010.01.31. 11:19:50

@hawkeye:
A zebraakcio arrol szol, hogy emberek atmennek a zebran, mikozben filmezgetnek. Ebben egyaltalan nem ertem mi a szivatas. Vagy a babakocsis anyuka is szivatni akar, amikor at akar menni a tuloldalra? Minden gyalesz csak szopatasbol akar atkelni az uton? Gondolkozz mar kicsit.

kiraaaaa 2010.01.31. 12:30:06

Nem tudom, ezer éve vezetek, gyalogolok is, bicajozom is, tömeggel is közlekedem, de nekem úgy tűnik van fejlődés.
Bár az alap,hogy figyelmesnek kell lenni, s mindig azt nézem, hogy magam hogy védhetem, vagy a családom.
Gyalogosként, bicajosként ezerszer óvatosabban közlekedem, mint pl. ha vezetek, mert jobban fáj egy koccanás. A zebra nem kerítés..stb. Figyelni kell, mint néha vezetés közben más hülyeségére is fokozottabban figyelni. Ennyi.19 év alatt nem volt balesetem:)))és ez jó:)))-na jó, apám autóját összetörtem, de az csak egy kerítés volt:)))

hawkeye 2010.01.31. 12:37:28

@vuk_:

Azt hiszem, neked kéne megtanulni gondolkozni.

Tegyél egy próbát.

Gondold végig, hogy ez a hülyegyerek miképpen provokálja az autósokat.

Ráküld pár embert a zebrára, betű szerint betartatva velük a gyalogátkelőhelyre vonatkozó szabályokat.

Jön az autós, akik közül legalább a harmada nagy ívben tesz ezekre a szabályokra (is).

Ettől kezdve már csak a véletlen múlik, hogy megáll - meg tud állni - a zebra előtt, vagy elüti a gyalogost.

Az autós vétkességét adott esetben lehet bizonyítani.

De az autó alatt heverő ember élete megért ennyit?

Fogd már fel: ez az eszement nem tiszteli mások életét! Odaküldi meghalni, hogy így fegyelmezze az autósokat.

Ismerve közelebbről, még azt is bátran kijelenthetem, hogy valódi célja a médiaszereplés.

"Gondolkozz már kicsit!"

Győző63 2010.01.31. 13:26:25

@zebraakcio:

Kedves Zebraakció! Olyan nem lesz, hogy pl. a Móricz Zsigmond körtéren a tudatos úttesthasználó autósok ezerrel belehajtanak a birka módon pirosban ténfergő gyalogosok közé?
Mert az éremnek az a másik oldala, hogy a gyalgosok is szarnak a kreszre. Nem is kicsit.

kiraaaaa 2010.01.31. 13:31:08

@Győző63: egyetértek. A gyalogosok sem vétlenek, szentek.

Győző63 2010.01.31. 13:34:02

@SakiCitizen:
Istenem, ez mekkora baromság, hogy ha zöld a lámpa, akkor a gyalogosnak nem kell körülnézni... Lépegess csak ki vakon a tűzoltókocsi elé.

Győző63 2010.01.31. 13:38:01

@recommented:
"Drasztikus büntetések kellenének, máshogy nem oldódik meg a dolog. Aki nem megfelelően közelíti meg a gyalogátkelőt, annak 30000-es bírság, pár hónap alatt lenne itt közlekedési kultúra. A sok tahó csak a pénzből ért."

Annak a gyalogosnak, aki meg piroson egyszer is átmegy, VÁGJÁK LE a lábát! Mert a sok tahó csak ebből ért!

imittto 2010.01.31. 13:55:47

Nezzuk kicsit a masik oldalrol is. Tok jo hogy ilyen ontudatos gyalogok vannak, tenyleg lehetnenk mi autosok elozekenyek DE akkor a kedves ontudatos gyalog se lepjen mar le elem mikor az enyem az egyetlen mozgo duto z utcaban. Es foleg: barmelyiket szivesen latom, jojjon velem pl. a palotai piacnal delelott autoval. Elengedem azt az 5-6 embert aki a zebranal all, majd ott allok 2-3 percet mert mire epp elbicegnek az auto elott, jon a kovetkezo turnus...eszebe se jut hogy akkkor az autok is haladjanak mar kicsit, kizarolag agressziv bunko modon lehet tovabbjutni.

hawkeye 2010.01.31. 14:07:37

Úgy gondolom világosan látszik, hogy itt jó páran a celebjelölt által megtévesztett gyalogosok életének érdekében emeltünk szót.

Sok éve vezetek, de gyalogossal még nem volt konfliktusom.

Mindent megteszek azért, hogy ez is így maradjon.

Gyalogosoknak pedig ajánlom az autós aranyszabályok egyikét:
- Elsőbbsége csak van, akinek megadják. Csak!

Ne kockáztasák életüket!
Ha majd idővel a rendőrség nem jórészt bikacsökös fakabátokból áll, akik csak ütni tudnak, lesz pénz technikára, hogy az önmagukat és egymást veszélyeztető közlekedőket kivonják a forgalomból.

Azért fizetjük őket. A te, az ő, a mi pénzünkből....

ági anyu 2010.01.31. 14:13:37

@Donor: Lehet ... a baj az, hogy van kit "szívatni".
Legutóbbi esetünk: Budafoki úton mentünk befelé valahol az erőmű környékén, elkanyarodáshoz bementünk a belső sávba. Megálltunk átengedni a gyalogosokat erre a külső sávban fékezés nélkül, messze a megengedettnél gyorsabban elhúzott mellettünk egy nagyobb autó. Én feküdtem rá a dudára az anyósülés felől, hogy figyelmeztessem a gyalogosokat ... hát tudod, az ilyen autóst szívassák is meg - napjában háromszor

nonolet (törölt) 2010.01.31. 14:37:18

@ági anyu:

...meg háromszor azt a tuskó gyalogost is!

Aki pl. ma lépett itt az utcában körülnézés nélkül az autók közé...cirka 2-3 méterről VÁRATLANUL az útteste (zebrára)

Addig a járdán gyalogolt szépen...
Majd egyszercsak, mert a húgyagyával úgy gondolta teheti, egy laza fordulóval már a zebrán is volt...

Az első autó inkább az árokba hajtott elrántva kormányt a hó miatt.
...a második én voltam kattogó ABS-el.

A kurva jó édesanyját az olyen zebra provokátor barmoknak, mint ez a fotós gyerek is aki hergeli a sok agyatlan gyalogot az ilyesmire...

EZ a tömör véleményem.

Mi a jó anyjáért nem kéeps az ilyen barom megérteni, hogy....

- az autónak VAN féktávja!!!

- a gyalogsok jó része meg olyan hülye, hogy
képes az ilyen ELŐRE józan ésszel fel NEM mérhető mozdulatokra is az uszítás/hergelés miatt...

A KRESZ pedig világosan kimondja ám, azt is hogy váratlanul nem léphet le a gyalog MÉG a zebrára sem!

Szóval jó lenne ha agyatlan provokátor barátunk gondolkodna és számolna a törep agyú gyalogokkal is... mert igy előbb-utóbb gyalogos életek fognak a lelkén száradni vagy már száradnak ...is mert egy alja felbújtó!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.01.31. 14:41:59

@nonolet: Én csak azt nem értem, hogy az ilyen megrögzött gyalogosok még nem ültek autóban? Mert ha ültek volna, vagy ne adj isten vezetnének is, akkor tudnák, hogy az uatóval nem olyan egyszerű megállni. Persze azt is el tudom képzelni, hogy autóba átülve ők azok, akik még véletlenül sem állnának meg a zebránál.

A fotós csávó meg egyszerűen idióta, szerintem nem is kell vele foglalkozni, majdcsak lesz valaki, aki nem áll meg neki fotózás közben...

egyittlakó (törölt) 2010.01.31. 14:57:18

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "A fotós csávó meg egyszerűen idióta, szerintem nem is kell vele foglalkozni, majdcsak lesz valaki, aki nem áll meg neki fotózás közben..."

Jó, de ki fogja kifizetni a Kamaz alvázának tisztítását a vértől meg a szétfröccsent agyvelőtől? Mert az rendben van, hogy kivasalják azt a barmot, de az általa okozott kárt ki kell fizetnie valakinek.
:-)

ági anyu 2010.01.31. 15:32:41

@nonolet: Az viszont, ha jól tudom, banne van a Kresz-ben, hogy ha az egyik sávban megáll az autó a gyalogátkelőhelynél, a másik sávban közlekedőnek is meg kell állnia - aki meg a hetvenes úton kilencvennel megy, ne rinyáljon a féktávja miatt

ex-dr. vuk 2010.01.31. 16:26:41

@hawkeye:
"Oda kuldi"? Szerinted ez ilyen parancsba adott utasitas mint a katonasagnal? Itt onkentesek vannak, onkent csinaljak, amit csinalnak. En is "radikalis" gyalogos vagyok, es atmegyek. Es kozben egyuttal tudok vigyazni magamra, nem a veletlenre bizom, hogy elutnek-e.

Az "ellenerved" tobbi resze pedig inkabb mellette szol: pont azokat kell "moresre tanitani", akik tesznek a szabalyokra. Ezt a reszet jol latod.

PitBuli 2010.01.31. 16:39:59

Én részegen, lopott autóval, bankrablásból menekülve szoktam ilyet csinálni. Nézz utána, hogy nem történt-e hasonló incidens a környéken, ha igen megvan az embered! :)

PitBuli 2010.01.31. 16:44:17

Sajnos elsőbbséged ott van, ahol megadják, hiába kiabálsz jogállamért, ha átgázolnak rajtad...
Jobb mindenhol figyelni, ha a másik hibázik, legalább te ki tudd védeni.

ex-dr. vuk 2010.01.31. 17:48:09

@nonolet: Szerinted "varatlan" zebraralepes az, ha egyenes vonalu egyenletes mozgassal jol lathatoan (nem takarasbol) a jardarol folytatolagosan megyek tovabb a zebran?

ex-dr. vuk 2010.01.31. 18:00:24

@PitBuli: micsoda kozhely... balkanon van igy. A zebra akcio pont azert van, hogy gyakorlatban is mukodjon az elmelet.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.31. 18:01:47

Két dolog:
1. A posztoló lehet, hogy félrehallotta a gyorsítást, és csak a sebességváltás tévesztette meg: ugye nem ötösben kanyarodunk, hanem fék, visszakettes, gáz... na ennek gyorsíts hangja van, pedig nem az.

2. Jó lenne, ha valaki kiszámolná (én most fáradt vagyok hozzá), hogy egy konkrét kereszteződésben mennyivel több v. kevesebb idő lenne, ha a jobbra kanyarodók nem lennének "ráengedve a gyalogosokra", és külön zöldjük lenne. Esetleg akinek már van ilyen számítása, az tegye közkinccsé!

Körömcsiga 2010.01.31. 18:32:36

@zebraakcio: gondolom azt a videót nem viszed a rendőrségre, amiben a gyalogosnak könyörögni kell, hogy kelljen már át, tegye már le a telefont és a forgalmat figyelje, ne a haverjával beszélgessen háttal a forgalomnak stb...

Lipi1945 2010.01.31. 18:35:03

A hsz-eket elolvasva az a gondolat merült fel bennem, hogy lehet, hogy természetfeletti képességeim vannak.

Körömcsiga 2010.01.31. 18:37:47

@zebraakcio: frankón én is neki fogok állni videózni. Rendszerint mellékutcák és főútvonalak kereszteződésében fordul elő, hogy a gyalogos a járda meghosszabításaként kezeli a mellékutcát és simán gyalogol át az autósok előtt, ahol nincs zebra. Kollegámat még meg is fenyegette egy gyalog, na ennyit a kresz tudásról gyalog szinten. Javaslom a Szépvölgyi út kereszteződéseit figyelni a Kolosi tértől felfele.. Az első négy utcában tuti percenként fogod látni, hogy lépnek le minduntalan az autók elé, akik így nem tudnak becsatlakozni a főútvonalra...

nyulambulam 2010.01.31. 19:54:44

@Donor: Szerintem meg undorító, hogy holmi személyautóknak mindig elsőbbségük van, ha jobbról jönnek az egyenrangú kereszteződésben. Lehetetlen betartani, nem?
Szóval ha legközelebb ilyen helyen neked balról jön egy nyergesvontató, légy szíves csak akkor menj át, ha háromszor végigmérted, elférsz-e előtte, mert lehet, hogy ő is ugyanúgy tekint rád, mint egyszerű vasárnapi vezetőre, mint te a zebrán átkelő gyalogosokra...

nyulambulam 2010.01.31. 20:01:50

@zebraakcio: Azért a KRESZ-t elolvasnám a helyedben.
A kijelölt gyalogátkelőhely az a csíkos valami az úton. A KRESZ szerint nem kötelező előjelezni. Ha előjelző táblát (az a kék izé a gyalogosokkal) látsz, a csíkokat nem, akkor ott NINCS gyalogátkelőhely.
Persze nem azt mondom, hogy ez így jó, de KRESZ szerint így van.

bikila 2010.01.31. 20:52:14

@nyulambulam: azért nem lennék a helyedben a bíróságon, ha nem látszik, vagy nem jól látszik a felfestés és ott elütsz gyalogost - viszont a tábla ott volt (látható módon), mert nem sok bíróságot érdekelne a magyarázatod.

Ilyen erővel, ha havazik sehol sincs gyalogátkelőhely, amíg nem takarítják el a havat az útról??? Azért ezt te sem gondolod komolyan :)

Sajnos sok esetben félig le van kopva a gyalogátkelőhelyen a felfestés és sötétben/esőben, de erre hivatkozva a táblát nem hagyhatod figyelmen kívül...

nonolet (törölt) 2010.01.31. 21:02:35

@nyulambulam:

Tessék már tisztázni mi KÜLÖNBSÉG!!!

Az érkező jármű eésőbbség és a gyalogoos elsőbbsége között... mert VAN ...és pedig JÓKORA...

Nagy divat összemosni a kettőt, pedig
nagyon NEM aznoos esetek!

ÉRKEZŐ jármű kontra
zebrán RAJTA lévő gyalogos

capisi....?!

nonolet (törölt) 2010.01.31. 21:06:16

@bikila:

melyiket... amit NEM látok
- a kiarakati fényektől pl. ?!!!
- amit kitakar a hirdető oszlop, fa, parkoló kisteher..?!!!

Ej, barátom nem kicsit vagy gyenge ezezl a dumával. Tudod...
...ezernyi okból nem látható meg időben a tábla a való világban...

nonolet (törölt) 2010.01.31. 21:09:10

@bikila:

...amúgy meg, ne mcsak zebra nincs,

ha hó takarja vagy lekopott, vagy saras..
hanem akkor pl. záró vonal, előjelző nyíl stb. SINCS éppen ...annak aki nem tudja fejből, hogy ott van ám az amúgy...

Csak akkor ha valami más IS jelzi, tábla/lámpa pl.

ex-dr. vuk 2010.01.31. 22:03:44

@nonolet: es mi a kulonbseg? Azt elfelejtetted kifejteni :)

Körömcsiga 2010.01.31. 22:04:24

@nyulambulam: na ezért szoktam benézni balra is a jobbos keresztben. Ezt egy alacsony képességű gyalog is megteheti az élete védelmében...

nonolet (törölt) 2010.01.31. 22:49:31

@vuk_:

A zebrához MÉG CSAK KÖZELÍTŐ gyalognak
MÉG NINCS elsőbbsége...neki a zebrárra lépni csak akkor szabad, ha ezzel nem okoz veszélyt...(azaz féktávon kívüli jármű elé léphet csak le a zebrára)
Igaz, hogy HA már SZÁBÁLYOSAN a zebrára került (féktávon kívül) akkor már zavarni SEM szabad a gyalogot...

Viszont ...

A kereszteződéshez MÉG CSAK KÖZELÍTŐ járműnek
IS MÁR elsőbbsége van...nem kel neki foglalkozni, azzal, hogy behajthat-e a kereszteződésbe...
Ezért cserébe lhet zavarni...
Hiszen CSAK a HIRTELEN fékre/kormányra kéynszerítése ami tilos...

(sávváltásnál ugyanez van..
...be kell engedni, aki
nem hirtelen megy át eléd)

Szóval a gyalog/zebra és jármű/kerszteződéd_sávváltás
esetén egész más az elsőbbség megadás tartalma...

De ezt jogsival a zsebben illik tudni!

bikila 2010.01.31. 23:12:48

@nonolet:

"viszont a tábla ott volt (látható módon)" - (bikila 2010.01.31. 20:52:14) az általam felvázolt helyzetben ezt írtam - de ha ez s zárójelben levő rész nem tűnik fel számodra, vagy nem tudod értelmezni, akkor azon sajnos nem tudok segíteni...esetleg olvasd el újra, akkor lehet, hogy világos lesz.

Senkitől sem várom el, hogy egy lekopott/saras stb. gyalogátkelőhelyet felismerjen, aminek a tábláját is takarja valami... ha számodra ez jött le a leírtakból, az elég szomorú...

Amúgy meg nem vagyok a barátod, és ne minősítgessél, én sem tettem azt veled.

apukád 2010.01.31. 23:30:37

Haha, ekkora faszságot! :D
Egész 7végén ömlött a hó. Jön az autós. Kisívben kanyarodik, nekigyorsít mindeközben. Felveszi a szemkontaktust. Gyorsan fékez, megáll! Szóval kisívben jobbra érkezik, gyorsít, kontaktál, fékez, megáll. Mi minden belefér ebbe a csinnhelyzetbe a meleg nyári aszfalton! :D

A mindenit! Igen gyorsan peregtek az események! Mindez úgy 2-3 másodperc alatt! WOW!!

A cím pedig: el akart ütni. Marha! HA el akart volna, el is talál. HA el akar ütni, nem fékez! Jaj...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.01. 08:28:18

Gondolom a postoló inkább beledöglik, de elsőbbsége lesz! Az ilyen ha autóba ül, akkor az a fajta, hogy nem engedne át sávváltáskor az istennek sem, hiszen NEKI ott elsőbbsége van!

ex-dr. vuk 2010.02.01. 09:44:34

@nonolet:
Ertem a tevhiteidet, de annyit magyarazz el, hogy ha te mesz kocsival, jon a gyalog a jardarol, es LATOD, hogy mire te odaersz, o mar a zebran lesz. Mit teszel?

Ezen kivul erdekelne, hogy szerinted mirol szol a kresz azon resze, ami azt taglalja, hogy zebra elott a sebesseget ugy kell megvalasztani, hogy barki lelep, meg meg tudj allni elotte?

ex-dr. vuk 2010.02.01. 09:45:44

@newtehen: En akkor vagyok elozekeny, ha amugy megkapom az elsobbsegem. Ha SZINTE SOSEM kapom meg, akkor kicsit elojon a dac, hogy csakazertis.
Szoval nem arrol van szo, hogy a zebran megkapom az elsobbsegem, es neha lemondok rtola, hanem siman nem kapom meg mert leszarjak. Nagy kulonbseg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.01. 10:16:26

@vuk_: Siralmas, keserves életed lehet... :-( Minden nap egy új kudarc, minden út egy újabb küzdelem. :-(
Sajnállak, harcos.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 10:23:33

@newtehen: ne hidd hogy ez barmilyen lelki torest okoz nekem, inkabb az autosoknak, akik szarnak a szabalyokra. lehet, hogy bosszankodnak, hogy a hulye gyalogos kimegy ele, es o akar tobb egesz masodperccel kesobb er oda.. sajnalom oket nagyon.
(mint emlitettem, nekem autoval sosem okoz gondot megadni a zebranak az elsobbseget)
Szoval nem harc ez nekem, hidd el.

imittto 2010.02.01. 12:05:47

@vuk_: "zebra elott a sebesseget ugy kell megvalasztani, hogy barki lelep, meg meg tudj allni elotte"

Ez így konkrétan úgy nézne ki hogy a zebra felé haladva folyamatosan lassulni míg előtt megállni és nem mozdulni...komolyan hiszed hogy ha te pont akkor érsz oda mikor az autó 5 méterre van a zebrától akkor elsőbbséged van? NEM. Akkor léphetsz le elé a FÉKTÁVON KÍVÜL VAN. Ha belül akkor ha van előnyöd ha nem utoljára léptél az útra.

Mellesleg írtam feljebb, a gyalogosok is lehetnének toleránsabbak - azt ugyanis nem csak elvárni kell! Írtam példaként Újpalotán a piacnál az átkelőt, ami gyakorlatilag a kijárat folytatása...folyamatosan jönnek a gyalogosok, ha átengedsz egyet percekig ott állsz mert nekik nem jut eszükbe ugye hogy azt az 1 szaros autót elengedem...mire az egyik leér már látod hogy a következő szalad az út felé. Namost vagy agresszív állat módjára átfurakodsz az autóval vagy megvárod míg bezár a piac.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 12:58:26

@imittto: Nem egeszen vagy tisztaban a fizika torvenyeivel.. Az, hogy mennyire kell lelassulnod az erosen fugg attol, hogy mennyire belathato a zebra.
Ha a zebra mondjuk 5 meteres kornyezete belathato, es nincs gyalog, akkor huzhatsz akar 70-nel is..
Ez tenyleg ilyen bonyolult?

Hogyan viselkedsz egy olyan keresztezodesben, ahol elsobbseget kell adnod? Ott is megallsz, ha nem belathato, es nem allsz meg, ha latod, hogy szazmeterekre senki nincs (akar le sem lassitasz). Na ugyanez. :)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:02:28

@imittto: de akkor ujra kerdem, az errol szolo kresz szabaly szerinted mirol szol a gyakorlatban?

Segitek: 43. §
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Pontosan arrol, hogy az autosnak ugy kell kozelednie, hogyha (plane ha latja) a gyalesz jon, es oda FOG erni ele, mire a kocsi, akkor a kocsinak kell lassitania (hiszen errol szol az elsobbsegadas, ugyi)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:13:17

Mondjuk en egyebkent sem ertem, hogy miert az elsobbseggel rendelkezo gyalogosnak kell mericskelni egy autos fektavjat.. Mondjuk egy 10-12 eves mikor lesz erre kepes?.. (es nem, 10-12 eves nem csak szuloi kiserettel setalhat az utcan). Nem az autosnak kellene odafigyelni a fektavjara zebra elott, amikor LATJA, hogy ott van a gyalesz?
Miert ilyen nehez ez magyarisztanban? Miert mukodik ez mashol?

imittto 2010.02.01. 13:23:45

@vuk_: Ugyaninnen:
21$ 6.: "A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."

Tényleg kurvanehéz megállni annyira az út szélén egyáltalán észrevegye az a hülye autós hogy ott vagy? A másfél éves fiam szól az út szélén hogy "állj" és megáll, míg azt nem mondjuk hogy mehetünk...egy tisztességes autó 1,5 tonna utasokkal. Pl. Palotán (mindig ezzel jövök de itt lakom...) a Shell kútnál ott láának az autók (kijelölt parkolóhely) az út szélén. 5 méterre a zebrától - ha pl. egy kisteher áll a szélén szabályosan) csak azt a gyalogost látom aki odaáll az út szélére. Ha te csak simán lendületből lelépsz az útra akkor b...hatod az elsőbbségedet. Ha meg minden autó 20 km/h-ra lassít minden zebránál azzal olyan dugót generálunk amilyet te még ebben a városban nem láttál.

Nem értem mire ez a vergődés. Én is járok gyalog, nem vagyok felháborodva ha fél percet várni kell a lámpánál - egyszerű, kb. 200 méterenként van lámpás kereszteződés, egyszerre mondjuk 10 autó fér át, utána van idő a következő hullámig. Az közös érdek kellene legyen hogy a forgalom olajozottan menjen - mind gyalog, mind autóval. És ez MINKÉT oldaltól igényelne türelmet és együttműködő készséget. De te ugyanazt csinálod amit az általad gyűlölt autós, csak gyalog. A bunkó autóstörténetekkel párhuzamosan így fog megszületni a bunkó gyalogosos történetek. Pedig nem ez kellene hogy legyen.

imittto 2010.02.01. 13:25:18

"a fél percet várni kell a lámpánál" ez így hangzik helyesen: "a fél percet várni kell a zebránál"

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:28:46

@imittto: igen ismerem amit ideztel, de ez nem menti fel az autost az elsobbsegadas alol, pedig ugy tunik erre hivatkozva elfelejtik a tobbi paragrafust. Amit ideztel arrol szol, hogy ne ugorjak ki a bokor mogul.. De ha en jol lathatoan tartok a zebra fele, az abszolute nem varatlan..
Nemtom neked mit tanitottak vezetesen, de nem csak az utat kell szemmel tartani vezetes kozben, hanem a KORNYEKET IS! Zebranal PLANE. Ez nicns meg?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.01. 13:38:29

@imittto:
Hülyeséget idézel. Az adott paragrafus NEM a kijelölt gyalogátkelőhelyekre vonatkozik.
Ne menj el jogásznak, éhenhalnál.

imittto 2010.02.01. 13:42:07

@vuk_: Na akkor még egyszer, utoljára. Nem csak magam előtt az utat figyelem, azt tanultam - és ezt is teszem - jóval előre, ameddig látom és értelmezni tudom mi történik előttem - mögöttem - út szélén figyelek. De basszus. Az ilyen csökönyös emberek mint te nem csak gyalogosként kerülnek kórházba. Mióta kétszer vették ki alólam az autót jobbkezesben megtanultam hogy akkor van elsőbbségem ha megadják, inkább benézek balra is, az nekem nem kerül semmibe. Az életem/egészségem meg mindennél többet ér. És ha véletlenül nem adja meg valaki az elsőbbséget akkor nem ordibálok/jelentgetek/népnevelek hanem továbblépek. Javasolnám neked is ezt, így nem fogsz 30 évesen elpatkolni a stressz miatt. És fontold meg amit írtam: GYALOGOSNAK és AUTÓSNAK EGYARÁNT tenni/alkalmazkodni kell kicsit, nem görcsösen kapaszkodni a szabályokba hanem SEGÍTENI egymást. És ebbe nem csak az tartozik bele hogy TÉGED engedjen át az autós akkor is ha épp féktávon belül gyalogolsz elé, hanem TE is engedd el időnként ha épp 1 azaz egy autó van az egész utcában, egyenletesen haladva amúgy is keveszebb szart ereget a levegőbe mint ha minden 1 méteren megáll. Te meg legfeljebb 10 másodpercet vártál.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.01. 13:42:11

@zebraakcio:
Hülyeséget beszélsz. Az adott paragrafus az úttest egészére vonatkozik, és tudtommal a zebra is az úttesten van. Egyesek megint úgy értelemzik a KRESZ-t, ahogyan nekik jó.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:44:07

@imittto: rendben, vegre attertunk a jobbkezes utca peldaddal oda, hogy van az elmelet, ami szerint meg kene allnia az autosnak, es van a gyakorlat, hogy nem teszi. Persze hulye nem vagyok es nem megyek ki a kocsi ele ha latom h nem akar megallni, de automatikusan akkor sem fogok megallni, es lemondani az elsobbsegemrol, csak mert szarnak ra.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 13:52:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...: es tenyleg ugy gondoljatok, hogy ez a teljes 46. par-t hatalyon kivul helyezi?... Elkepeszto.

hawkeye 2010.02.01. 13:52:43

@vuk_:

Felesleges vitáznod.

Szegedi tapasztalataid vannak.

Az ottani nyugodt közlekedési tempónak semmi néven nevezendő köze nincs a fővárosi őrjöngéshez.

Az egyik ottani barátom szerint viszont a tánctudományod felsőfokú, ő pontosan a brilliáns kifejezést használta.

Az ő nevében is gratulálok!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.01. 13:57:57

@vuk_: Nem helyezi hatályon kívül, csak azt mondja, hogy a gyalogosnakm is körül kell néznie.

Esetleg megmagyarázhatnád nekem, hogy szerinetd miért nem vonatkozik a gyalogosra a 21 par. 6. bek. Köszi.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 14:01:19

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
annyit mond meg, hogy ne ugorjak ki a bokor mogul szupermenkent a kocsi ala. de ez relative kevesen muvelik :)
de ettol meg elsosorban az autosnak kell korulneznie, nem nekem (mivel o ad elsobbseget, nem en - ezzel sem ertesz egyet?)
volt mar, hogy csikorogva fekezett, megallt rendben a zebra elott, majd le lettem baszarintva, hogy fektavon belul leptem le. kicsit onellentmondasnak ereztem :)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 14:02:38

@hawkeye: a kresz nem mas szegeden mint pesten, szoval az osszehasonlitas ertelmetlen. a szabalyok ugyanazok, esetleg a betartasi hajlandosag mas. en az elmeletrol beszelek: az autosnak minden korulmenyek kozott elsobbseget kell adnia. pont. ez nem fugg varostol.

amugy koszi :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.01. 14:05:26

@vuk_:
"annyit mond meg, hogy ne ugorjak ki a bokor mogul szupermenkent a kocsi ala. de ez relative kevesen muvelik :)"

Ezt most honnan olvastad ki? A KRESZből?

És félreértés ne essék, nem azt mondtam,hogy nem kell megállni az autósnak, csak ezt, hogy a gyalogosnak is körültekintően kell lelépnie az útra.

ex-dr. vuk 2010.02.01. 14:05:34

@hawkeye: marmint ugyertem koszi az o neveben is, en csak promotalom az oldalt ;) (amit csinaltam)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 14:07:18

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
csakhogy ezt a "korultekintoen kell lelepnie" dolgot siman arra hasznaljak, hogy "ha kilep elem mikozben 50-nel jovok, akkor szori, o a hibas, ezert nem adok elsobbseget".
nyilvan ha hulye az autos nem megyek ki ele, de ez nem mentesiti az autost az elsobbsegadas alol. egyaltalan nem. varatlanul sem lephetek, de az egyenes vonalu egyenletes mozgas a zebra fele nem szamit varatlannak, vagy igen?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.01. 14:07:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Hát persze. Akkor hogy egyezteted össze azt a két szabályt, hogy a gyalogos a gépjárművet nem zavarhatja, meg hogy elsőbbsége van? Mind a kettő az úttesten történik, nem?
Nem tanultál jogot, ebből látszik. Nem baj, csak akkor nem kell okosnak látszani. Nem fog menni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.01. 14:17:28

@vuk_: @zebraakcio:
Mindketten csak hajtogatjátok a saját elképzeléseteket, de azt eddig még egyikőtök sem tudta megmagyarázni, hogy miért nem érvényes a zebrára a 21$ (6).

ex-dr. vuk 2010.02.01. 15:03:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
felolem ervenyes lehet, de a 43. paragrafust nem utheti ki. Oke a gyalesz ne ugorjon a kocsi ala takarasbol, de ez az, amit kb. senki nem csinal...
21. par. sosem menti fel az autost az elsobbseg alol, akarmit is jelent

titan 2010.02.01. 16:08:03

Jesszumpepi...

1. A piroskeretes gyalogos tábla az előjelző, a kékkeretes pedig bizony azt jelenti hogy onnantól kezdve kijelölt gyalogosátkelőhely van egészen a szemben levő tábláig, akkor is, ha a felfestés (csíkok a zebrán) nem érnek el odáig.

2. Logikai bukfenc: ha a gyalogos nem léphet le féktávon belül, de az autós meg nem kötelező megállni, csak ha lelépett a gyalogos, akkor most hogy is van ez? Meg kell várni míg az összes autós elmegy? Mert mire az egyik kiér a zónából, jön a másik, az elé sem szabad lelépni. Aztán jön a következő, stb. stb.
Szóval erre vonatkozik a "szándéknak is elsőbbsége van" szlogen, amit reklámoztak, és aztán elferdítettek arra, hogy sokan azt hiszik, hogy bárhol bármikor átkelhetnek.

Aztán...
3. "Rendszerint mellékutcák és főútvonalak kereszteződésében fordul elő, hogy a gyalogos a járda meghosszabításaként kezeli a mellékutcát és simán gyalogol át az autósok előtt, ahol nincs zebra." mondta Körömcsiga (2010.01.31. 18:37:47)
Bizony az a járda meghosszabbítása, ahol átkelhet a főúton is a gyalogos
- ha nincs a közelben járda
- és nem keresztezi a villamos pályáját
- és elsőbbséget ad a járművek részére.

Jópár egyéb gondolat is megszületett a fejemben így olvasgatva, de uh... kitiltanának a blogról miatta :)

(bocs, ha netán mégegyszer megjelenne, a blogmotor nem ette meg elsőre...)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 16:14:22

@titan: erre a "korul kell nezni" dologra hivatkozva egyesek egyszeruen torlodni latjak az egesz elsobbsegados dolgot..
Egyebkent pedig ha egy auto fektavja nagyon ralog az elotte menore akkor kovetesi tavolsag bajok is vannak :D

titan 2010.02.01. 16:35:37

@vuk_: majdnem igaz, amit mondasz, de egy kicsit kijavítanálak, ha megengeded. Nem szabad összekeverni a féktávolságot a reakcióidő alatt megtett úttal. Ugyanis a követési távolságnak az utóbbinak kell lennie meg még egy picinek (azaz meg tudj akár az előtted haladó hirtelen fékezése előtt is állni, az előtted haladó hirtelen fékezése pedig azt is jelenti, hogy neki is meg kell állnia, ami alatt a saját fékútját megteszi, ezt kell levonni a saját féktávolságodból)

titan 2010.02.01. 16:37:32

@vuk_: egyébként ja, egyetértek, súlyos értelmezési zavar van néhány ember fejében, amit feltehetőleg az autó által kiváltott felsőbbrendűségi érzés okoz... Remélem nem válok ilyenné én is idővel :S

titan 2010.02.01. 16:42:02

@titan: bazze, elírtam "- ha nincs a közelben járda" helyett "- ha nincs a közelben zebra"

Bocs :(

rasn79 2010.02.01. 16:42:49

hi!
stadionok, kb koradélután, sok ember, zebra!
ennél a zebránál pont nincs lámpa, de volt még rajtam kívül sok átkelni vágyó. elindultunk, erre autó fordult kelénk, és lassítás nélkül áthaladt, úgy hogy sok embert szinte elsodort... én újjammal megkopogtattam a hátulját, majd haladtam tovább...
kb 30 méterrel odébb jött 1 hozzám képest nagydarab srác, és nekifutásból fellökött! ugatott valamit angolul, én neki a zebrát, de hasztalan, majd elszaladt vissza a kocsihoz... senki sem segített, csak néztek...
I love hungary (én kb 55kg... azóta inkább hagyom az ilyet...)

ex-dr. vuk 2010.02.01. 22:09:04

@titan: kiveve, ha az elotted levo hulye, es nem tart kovetesi tavolsagot, es belecsuszik az elotte levobe. Akkor koccansz te is, ha csak a reakcioidonyit hagytad meg. Azon kivul nem tudod, hogy az elotted levonek mennyivel jobb a fekje, abs-e, stb. Szoval erdemes sokat rahagyni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.02. 09:56:09

@rasn79: Minek piszkálod más kocsiját? Ez volt az első, amit a 2 éves gyerekemnek megtanítottam az utcán. Autókhoz nem nyúlunk...

titan 2010.02.02. 10:17:04

@vuk_: Persze, de azért túl nagyot sem érdemes :) Egyébként meg többszörös összecsúszásnál mindig a második a hibás, mert ő nem tartotta a megfelelő követési távolságot, a többieknek meg esélye sem lehetett időben fékezni.

Tanulságképp egy kis vidámság: www.infonegocio.com/xeron/bruno/yesno.html :)

egyittlakó (törölt) 2010.02.02. 18:53:54

"Sajnos sok esetben félig le van kopva a gyalogátkelőhelyen a felfestés és sötétben/esőben, de erre hivatkozva a táblát nem hagyhatod figyelmen kívül..."

A puhatestűt viszont igen.
:-)

Körömcsiga 2010.02.03. 00:43:20

@titan: "Aztán...
3. "Rendszerint mellékutcák és főútvonalak kereszteződésében fordul elő, hogy a gyalogos a járda meghosszabításaként kezeli a mellékutcát és simán gyalogol át az autósok előtt, ahol nincs zebra." mondta Körömcsiga (2010.01.31. 18:37:47)
Bizony az a járda meghosszabbítása, ahol átkelhet a főúton is a gyalogos
- ha nincs a közelben járda
- és nem keresztezi a villamos pályáját
- és elsőbbséget ad a járművek részére."

Te figyu most akkor az utolsó sorban nem ott van a lényeg? Nem értem mit akartál írni ezzel. Azt írtam, hogy nem ad elsőbbséget a gyalog...

bikila 2010.02.03. 07:01:14

@egyittlakó: Hát persze, megteheted, ha úgy érzed - hisz nagyon erős vagy az autóban. :)

Csak ne csodálkozz, ha az általad említett puhatestű úgy érzi, hogy rácsaphat a kocsidra, berúghatja az oldalát, beköphet az ablakon stb... és ha ezek után ha kiszállsz, már csak te is egy puhatestű leszel aki lehet, hogy hogy puhább a másiknál...

Ebben a "játékban" csak azt választhatod meg, hogy elkezded-e, a befejezést már nem biztos, hogy meghatározhatod. :)

titan 2010.02.04. 12:18:06

@Körömcsiga: erre reagáltam főként: "járda meghosszabításaként kezeli a mellékutcát", igen mert az. Természetesen meg kell adnia az elsőbbséget, ugyanúgy, mint pl. a villamosmegállóból a közelebbi járdáig. Az, hogy az emberek nem adják meg, az a féloldalas "már a szándéknak is elsőbbsége van" kampánynak köszönhető, ami nem specifikálta eléggé, hogy mikor is van a szándéknak elsőbbsége.

martinov 2010.02.13. 13:38:16

Nem tudom srácok. Én sosem féltettem még az életem úton átkelésnél, pedig Szeged sem kis falu. Rendesen szétnézek és tudomásul veszem hogy az autó az erősebb, elsőbbsége meg annak van akinek megadják.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása