Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fájna megköszönni a segítséget?

2010.02.15. 11:53 :: SilentSound

Múlt héten majdnem elcsapott egy hasonló kvalitású versenyző, aki a járdaszegélyre szeretett volna padlógázzal felugratni a jeges útról és ebben az sem zavarta meg különösebben, hogy ha netán sikerülne neki, akkor pont kettétörné a lábaimat lendületből. Reader613 újdonsült barátja kiparkolni szeretett volna szintén inkább kevesebb, mint több sikerrel, majd érvényesítette a jó tett helyébe ne várj semmit közmondást.

Rövid napi szösszenet a blogba, ha épp nem vagytok amúgy is tele ilyen szintű irományokkal, vagy jobbakkal, akkor pakoljátok ki.

Budapest, XII. kerület, Kiss J. altábornagy utca, mai nap (február 4). Gyalogosként sétálok lefelé, és látom, hogy az Okos Autós pörgő kerekekkel próbál elindulni felfelé a járda mellett parkoló helyzetéből. Nézem, se előtte, se mögötte nincs autó, legalább másokban nem fog kárt tenni.

Node, az ember ugye segít ahol tud, hát jeleztem neki, ha kell, megtolom. Visszaintett, persze, menjek csak hátra. Kezdem tolni a kocsiját, hát erre ő is kezdi tolni, mármint a padlógázt.

Pár másodperc után előreszóltam neki, hogy "Hintáztasd inkább!". Nem tudom, hallotta-e, és ha igen, pontosan mit is hallott, mindenesetre a következő pillanatban villant a tolatólámpa, és újfent jött a padlógáz.

Emelkedő utcáról lévén szó, jóllehet előre nem tudott elindulni, hátra azonban igen (mint írtam, előtte-mögötte senki, akár eleve is kezdhette volna ezzel a manőverrel). Éppen csak félre tudtam ugrani, tolatott ki az út közepére, mintha ott se lennék.

Utána egyes, természetesen padlógáz, és továbbra is folyamatosan kipörgő kerekekkel végül el tudott érni egy minimális sebességet, majd eltűnt. Arra már nem voltam kíváncsi, hogy esetleg megköszönte-e a segítséget, vagy annak szándékát, ha már magát a segítséget valójában nem is hagyta, hogy megadjam neki.

Ja igen.... Természetesen nyári gumi volt rajta.

135 komment

Címkék: budapest közlekedés autó mazsola jég csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2010.02.15. 13:11:43

@közlekedési bűnöző:
Nem is tudom, szépen óvatosan kezelve a gázpedált eddig még nem akadtam el soha...
Persze sokra mész ha kiolvasztod a havat, elindulsz és a kopott nyári gumival megállni nem tudsz a havon/jégen. :)

2010.02.15. 13:13:17

@közlekedési bűnöző: Korántsem vagyok szakértő a kérdésben, de gyanítom, hogy 10 centis hóban nem nagyon van különbség a téli és a nyári között, a lényeges eltérés inkább száraz, esetleg jeges úton van fékezéskor leginkább, amikor a hidegben puhább téli gumi jobban "belesüllyed" az út egyenetlenségeibe.
A mintázat nem sokat számít, ha tele megy hóval, maximum olvadó hó esetén, vagy vizes úton, amikor a keréknek ki kell tolnia az anyagot.

csintapala (törölt) 2010.02.15. 13:19:29

@közlekedési bűnöző: Az ilyen "minektéligumi" okosok mint te egy dolgot felejtenek ki általában a képletből: nem egyedül közlekedsz.

Hiába tudsz vezetni, hiába vagy óvatos, ha más miatt kerülsz olyan helyzetbe, hogy pont az a 20% -szerinted- tapadás különbség mentene meg. Minden helyzetben 20% hátrányban vagy ami a fékutadat és irányíthatóságodat illeti.

A vezetni tudás nem helyettesíti a téligumit. Az autó műszaki állapota -beleértve az évszaknak megfelelő jó állapotú gumit- az alap, anélkül nem indulunk el, úgy, ahogy mondjuk szar fékekkel sem. Aztán ezen felül még lehetsz ügyes vezető, meg óvatos is.

nehülyéskedj 2010.02.15. 13:29:21

A tahóság terjed, mint a járványok. Bementem ma egy irodába. Köszönök illedelmesen. Az íróaszatlál űlő férfi (semmit nem csinlát, csak ült ott), rámnéz és meg se mukkan. Megismétlem, hátha nem hallotta. (Bár az valószínütlen volt.) Néz, hang semmi. Ilyen még nem fordult elő velem. Kifordultam az irodából. ezek után nem csodálkozik az meber, ha valaki nem köszöni meg a segítséget.

csintapala (törölt) 2010.02.15. 13:43:03

@betépett felhasználó: "addig amig a mindenhato marketing nem talaltatta ki a csak teli es a csak nyari gumit majd 1 evszazadot jartak 4evszakos gumikkal."

Komoly érv. Amíg gumi sem volt, addig meg fakerékkel jártak. Ettől még a gumi jobban tapad. A téligumi meg télen jobb, mint a nyári.

subtotal 2010.02.15. 13:43:05

@lxrose: nem jól gyanítod.
A téli gumi előnye főleg havas felületen jön ki.
Száraz és vizes felületen a nyári gumi mindig jobb.
Jégen meg tulajdonképpen majdnem mindegy, hangyaf@sznyival jobb csak a téli. :(

Lipi1945 2010.02.15. 13:46:34

@lxrose: 10 centis hóban jobb a téli gumi, a téliek keskenyebbek és bütykösebbek.

Kis hóban, általában azért akadunk el, mert a kerék elött keletkezik egy kis ék amibe a gumi nem tud belevágni, bele kapaszkodni és fellépni rá. Ez egy keskenyebb és bütykösebb guminak könnyebb. Olyan ez mint pl egy körfűrész, egy szélesebb kissebb foggal rendelkező korongal tovább tart átvágni a deszkát, de nem is kell nagy erővel tartani, mert kevésbé harap az anyagba és nem akarja kirántani magát a kezünkből. Míg egy keskenyebb nagyobb fogú, gyorsabban vágja, viszont tartani kell rendesen.

Ilyen elakadásnál, az is segíthet, ha egy kicsit a lábunkal megrugdossuk ezt a kis éket, hogy rücskösebb legyen.

trixilw 2010.02.15. 13:51:36

@betépett felhasználó: De, béna vagyok. Ahogy a legtöbben itt. A profizmus az már egy teljesen másik szint és nem Tornado86-nál kezdődik.
Tudod a nyári-téli korszak előtt, az átlagsebesség sokkal kisebb volt, ahogy az autók önsúlya is. Más játék volt akkor. 30 éve el sem tudtad képzelni, hogy teljes biztonságban tudsz vezetni 150-160 Km/h-val.

cso zsi 2010.02.15. 13:52:48

A megtolásos segítség úgy néz ki, hogy: megkér, előre megköszöni a segítséget, megtolom, és nem várom, hogy újra megálljon, ha már végre gurul.

cso zsi 2010.02.15. 13:54:25

@betépett felhasználó: A téli gumit a 30-as években alkalmazták először.

Nade 2010.02.15. 13:55:23

Igen, tényleg fáj neki megköszönni. Ettől bunkó. A baj csak az, hogy ma már tízből kilenc bunkó ebben az országban. Milyen rég volt, amikor Hofi viccén röhögött az ország, midőn azt mondta: A statisztikai hivatal szerint Magyarországon az egy főre jutó bunkó két fő.
Akkor ez jó kis túlzó vicc volt, majd igazzá vált. Mára már a 66% is fölment 90-re.
Valamiért a hülyeség jobban ragad, mint a normális viselkedés.

csintapala (törölt) 2010.02.15. 14:00:19

@Lipi1945: "a téliek keskenyebbek és bütykösebbek."

Ez így önmagában hülyeség :) Egy 215-ös téligumi ugye szélesebb, mint egy 195-ös nyári, mégis jobb hóban.

A téligumi szélessége maximum az adott autó nyári gumijához képest kisebb. De egyazon autótípust általában gyárilag több kerék és gumi mérettel is szerelnek, úgyhogy még az is előfordulhat, hogy 2 ugyanolyan autót nézve az egyiknek az "eggyel kisebb" téli gumija még mindig szélesebb, mint a másik nyári gumija.

georg 48 2010.02.15. 14:05:25

@cso zsi:
Igazságod van! Én is ezt akartam írni. Csórikám lehet, hogy azért nem állt meg megköszönni, mert nem tudott volna ismételten elindulni.
A teljes hóolvadásig ment volna a játék, told meg kösszi, told meg kösszi, és így tovább a fecskék jöttéig!

titan 2010.02.15. 14:17:31

A kerékpörgetésről nekem a pénteki eset jut eszembe, amikor okos ember elsőkerékmeghajtású autójával pörgetve akart feljutni a hóval borított járdaszegélyre, hogy leparkoljon. Ennek eredménye nem az lett, hogy feljutott, hanem, hogy beterítette a lábamat a kipörgő első kerék az alatta levő hóval (a sárhányó nem nagyon védett, mert elfordította a kereket). Szóval neki is csak gratulálni tudok, igen kellemes volt.

theutat villám 2010.02.15. 14:37:25

@Deluxe the ForumTroll:
Biztos az ujjából szopta ki, mert lássuk be, elég nehéz megállapítani egy gumiról, hogy téli vagy, nyári.... Már annak, aki még nem használt télit...

gondolom Te ez lehetsz

theutat villám 2010.02.15. 14:45:25

@közlekedési bűnöző:
Igen, én is így gondoltam, amíg buta voltam, de aztán csak rávitt a józan ész a téli gumira. Elég hamar észrevenni azt a "kis" különbséget; például amikor az enyhén már behavazott úton nem tudnak előtted 20-nál többel menni, mert az is kihívás számukra, hogy elinduljanak, meg az úton tartsák az autót, kanyarokról ne is beszéljünk. És ahol ő a 20-30-at veszélyesnek érzi, télivel boldogan "tépnél" 50-60-nal is, persze ha tudnál a nyárigumistól. Fékhatásokat ne is említsük, azt hiszem, aki normális téligumit használ, nem valami noname szart, mert azért az sem mindegy, az tudja, miről beszélek. A többi meg károgjon csak, egyszer talán rájön.

Egyébként megnéznélek a nyári gumis ladáddal egy havas (nem tökig behavazott, csak mondjuk hólepellel borított, kásás) autópályán, vagy országúton, garantált a siker.

Lipi1945 2010.02.15. 14:49:17

@csintapala:
Természetesen úgy értettem, hogy általában a nyári guminál keskenyebb télit szokás használni, nem véletlenül. Aztán persze mindenki olyan és akkora gumit rak fel amekkorát akar.

Így rendben van? :)

2010.02.15. 14:58:32

@subtotal: "A téli gumi előnye főleg havas felületen jön ki.
Száraz és vizes felületen a nyári gumi mindig jobb.
Jégen meg tulajdonképpen majdnem mindegy, hangyaf@sznyival jobb csak a téli"

-2 és 8 fok között száraz vagy vízes úton kötve hiszem, hogy a nyári gumi jobb lenne, tekintve, hogy sokkal keményebb. (-2 alatt sem, de ott már a vizesség kevésbé jellemző.)

Lipi1945 2010.02.15. 14:58:36

@csintapala: @Lipi1945: Ja és természetesen, azonos átmérő mellett keskenyebb. Mert egy nagyobb átmérőjű gumival könnyebb fellépni egy adott ékre, mint egy kicsivel. Pl a patrolomon 235-s van, de elég nagy átmérő társul hozzá, tehát az én 235-s kerekem keskenynek szímít, míg gy bömbin lévő 235-s meg szélesnek.

2010.02.15. 15:06:03

@Lipi1945: Ebben az esetben szerintem fontosabb szempont, hogy a kerék minél kevésbé süllyedjen bele a hóba, ezért a szélesebb gumi szerintem jobb.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.02.15. 15:13:02

@lxrose: Szerintem csúszósnál egységnyi felületen minél nagyobb nyomásnak kell lennie, hogy minél nagyobb legyen a súrlódás, mert így van nagyobb esély arra, hogy el tud indulni a kerék megcsúszás nélkül. A széles guminál pont ellenkező hatást érsz el.

2010.02.15. 15:14:40

@subtotal: Idézet a Totalcar honlapjáról:

"Ugye azt már nem tényleg kell túlragozni, hogy télre téli gumi kell? Nem elsősorban a hóesés miatt – azért is, persze –, hanem a hideg levegő és a fagyos aszfalt miatt. A nyári gumi optimális működésének hőmérsékleti tartománya nagyjából 7-5 Celsius-fok körül kezdődik, ez alatt anyaga jelentősen veszít rugalmasságából. A keménnyé, rideggé váló gumi pedig rosszabbul tapad, mint a kifejezetten hideg hőmérsékleti viszonyokhoz fejlesztett téli gumi. A különbség már száraz aszfalton is érezhető, de hideg időben vízen meg persze havon már tragikusan vacak egy átlagos nyári gumi."

totalcar.hu/magazin/technika/teligumi/

Lipi1945 2010.02.15. 15:15:23

@lxrose: A belesüllyedés elkerülésére olyan viszonyok között szokás játszani, ahol nincs esény az autó felfekvése elött szilárd(abb) jobban tapadó réteget elérni. Pl Homok sivatagban a dűnéken, vagy a sarkkörön túl. És ahhoz, hogy egy autó ne süllyedjen el a hóban, ahhoz nem olyan szintű gumiméret váltást kell csinálni, hogy mondjuk 215 helyett 235 vagy 255. Hanem sokkal nagyobb mértékben kell a keréknek mind a szélességét mind az átmérőjét megváltoztatni, lásd például az arctic truck által átépített terepjárókat.

2010.02.15. 15:18:53

@SilentSound: A surlódás nem a nyomástól függ, hanem az erőtől (kocsi súlya) és az anyagoktól.

"A száraz súrlódás nem függ az érintkező felületek nagyságától."

hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%BArl%C3%B3d%C3%A1s

Van itt néhány idevágó gondolat is.

Marty Mcfly 2010.02.15. 15:27:56

hülye a posztoló...
mi a fasznak vársz köszönetet? Jézus segítségét úgy köszönték meg, h keresztre feszítették... :-)

betépett felhasználó 2010.02.15. 15:32:56

@trixilw: ebben tokeletesen igazad van, de legtobb varosi benazas nem 150kmperroaval tortenik. Nem ervelek en a 4veszakos gumik mellett, de azert tulzas lebenazni aki azzal jar.
ja, csintapala "A téligumi meg télen jobb, mint a nyári."
es ki allitotta az ellenkezojet?

Devil 2010.02.15. 15:38:05

@theutat villám: Ah hagyd kamu. Lada? Hatsokerekes? Teli gumi nelkul? 20 centi hoban?
Ugyan kerem...
Ott mehetsz ilyen autoval ahol teljesen letisztitottak es lesoztak, igy az ut max. vizes.
Multkor is lattam egy ilyen okostojast igaz nem Ladaval hanem Suzukival. 1 centis friss hoban nem tudott elindulni, megallt elsobbseget adni aztan ennyi, addig kapart ameddig el nem toltak az utbol.
Quattrok az arokban... valamikor az okorban talan... tudod ma mar X3 meg Q7 a meno.

Matrix_ 2010.02.15. 15:39:52

hamár valaki olyan balfasz, hogy nincs téli gummija legalább egy zacsi só/homok+kislapát legyen a kocsijában. legalább elindulni el tud...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.02.15. 15:41:03

@lxrose: Ennyire nagyon nem vagyok fizikus. :) De akkor miért jobb, ha keskenyebb a téli gumi a nyárinál? Mert elvileg jobb. Nekem mondjuk ugyanolyan széles a téli gumim, mint a nyári... :)

2010.02.15. 15:41:15

@Lipi1945: Nem azt mondom, hogy ne süllyedjen el az autó a hóban (még a síléc is elsüllyes a síelő alatt kicsit), hanem hogy nem mindegy, hogy mennyire süllyed bele.

Lipi1945 2010.02.15. 15:54:26

@lxrose: Én meg azt mondom, hogy egy normális személyautó alá, nem fogsz annyival szélesebb gumit rakni, hogy számottevően kevésbé süllyedjen el a hóban, megfelelő átmérő meg aztán főleg nem fog társulni mellé. Viszont nem fog harapni a hóba, nem fog tudni fogást találni a már emlitett kis tömör éken ami a kerék elött kialakulhat.

A léyneg a mi éghajlatunkon erre nem érdemes játszani.

subtotal 2010.02.15. 16:00:06

@lxrose: akkor nézegess egzakt méréseket is.

www.autobild.de/artikel/test-winterreifen-225-45-r-17_791007.html

Ha megy a német, akkor itt le van írva minden.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.15. 16:00:57

@Devil: Azért a quattrot sem kell még elásni... :)
Itt pl nem teljesített túl rosszul
www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag

subtotal 2010.02.15. 16:03:17

@subtotal: nekem is téli van fenn, nem védem a nyári gumit.
De a mérések akkor sem támasztják alá azt amit a TC leírt az idézetedben.
Azért kell a téligumi, hogy azon az 5-10 igazán téli napon ne hallj meg vagy maradj ott a domb alján.

2010.02.15. 16:05:02

Ma láttam egy példát, ami még akkor is működhet, ha nyári kopott gumid van, feltéve, hogy komoly beosztású, és/vagy gazdag ember vagy.
Feltételezem, hogy az illetőre ezek igazak, mert az autó ránézésre vagy 20 milliót érhetett és elég újnak is tünt.
A lényeg, hogy a Gyáli úton a korháznál arra lettem figyelmes, hogy egy tűzoltóautó megáll és kiugrik belőle 3 tűzoltó. Odaszaladnak az említett autóhoz és megtolják, majd visszaszálnak az ő piros autójukba.
Én kicsit meglepődtem.

LaMeRick 2010.02.15. 16:06:10

@Devil: A Q7-ben a "Q" micsoda?

@lxrose: Ha láttál már svéd rallyt, akkor láthattad, hogy ott is a keskeny gumi a nyerő. Azért használnak keskeny gumikat, mert azok nagyobb nyomással nehezednek az útfelületre, így jobban harapja jaz utat. Szélesebb gumi = kisebb nyomás.

Megjegyzem ott többnyire hóban mennek. Ez mondjuk releváns lehet, mert ahogy itt olvastam rengeteg a szűzhavazó, akik több centi havon járkálnak ilyenkor télen.

Én mint elkényeztetett pesti suttyó csak a letaposott havat, a hókásás/latyakos utat, és a megtisztított lesózott utat ismerem. Nagy havazás után 2-3 nappal már csak az utóbbival találkozom a mellékutcákban is. Így én a sűrűbben lamellázott nem különösen bütykös szélesebb téli gumit venném. De én élvezem, hogy pörög a suzuki alatt a kerék.

Lipi1945 2010.02.15. 16:07:02

@lxrose: Meg 10 centis hóban kb minden kocsi ugyanolyan mélyre süllyed.:)

Kalányos Márió 2010.02.15. 16:11:34

Én mindig nyári gumival járok, de az idei télen felbuzdulva, lehet, hogy jövőre már veszek téli gumit. Persze akkor tuti nem esik egy centi hó sem egész télen...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.15. 16:14:14

@Matrix_:

Vagy legalább tanulja meg a téli manőverezési-vezetési fogásokat... :))

Devil 2010.02.15. 16:19:12

@LaMeRick: Egy betu a P es az R kozott... legalabbis neked ;)

Devil 2010.02.15. 16:21:09

@Gringо: Ja csak ha valakinek az az utolso relevans emleke a telrol hogy Quattrokat latott az arokban az 10 eve nem veztett telen, mert ma mar nem a Quattro a hobanjaras istene, hanem pls a felsorolt SUV-ok.
Persze aki Ladara nyarigumit vesz es azzal is tud mennia hoban az nyilvan sok Quattrot lat az arokban.

2010.02.15. 16:27:27

@subtotal: Nem megy a német, de próbáltam Google-lel fordítani, nem sokat segített.
A Totalcar teszt miért nem egzakt?
Ha csak arra az 5-10 napra kellene, akkor elég lenne a hólánc is, az még hatékonyabb is, bár nem túl gyors és kényelmes.

LaMeRick 2010.02.15. 16:32:16

@Devil: Akkor inkább úgy kérdezem, hogy az általad istenített q7 az nem quattro hajtású? Bár gondolom nálad inkább az verte ki a biztosítékot, hogy valaki a zsebhoki alanyodat negatív kontextusba helyezte.

LaMeRick 2010.02.15. 16:35:43

@lxrose: És kiszúrtad, hogy kopott nyári gumival vette a 20 gurigás autóját? Nő vagy e?

Lipi1945 2010.02.15. 16:43:24

@LaMeRick: Nem vagyok egy nagy audi kenner, de szerintem a Q7nek nem quattro hajtáslánca van, hanem egy mezei háccsókerékhajtás alapú 4wdje. Ha tévedek javítsatok ki.

2010.02.15. 16:47:04

@Lipi1945: Jó, akkor vitatkozzatok LaMeRick-kel erről, mert abban egyetértek vele, hogy szélesebb kerék, kisebb nyomás és fordítva. Ha pedig a nyomás kisebb, akkor a süllyedés mértéke is, még ha ez esetleg nem is több cm különbséget jelent.

2010.02.15. 16:51:28

@LaMeRick:
"És kiszúrtad, hogy kopott nyári gumival vette a 20 gurigás autóját? Nő vagy e? "

Mondtam én, hogy ennek is az volt? És ha nő lennék?
Ennek mi köze a témához?

subtotal 2010.02.15. 16:52:02

@lxrose: mert bár lehet, hogy romlanak a nyári gumi tulajdonságai hideg időben, de még mindig jobb vizes és száraz úton, mint a nyári.

Télen azért kell téli gumi, mert semmi sem garantálja, hogy nem találkozol havas, latyakos, jeges utakkal, hiába igaz, hogy 90%-ban jobb teljesítményt nyújt az ÚJ!! (6-8mm) nyári gumi novembertől márciusig.

misitcom 2010.02.15. 16:52:37

Hülye a posztoló?Legalább is szerintem egy kicsit zizi.Száraz úton sem próbálnám dombnak felfelé tolni.Max. abban segített volna,hogy legyen egy horpadás a csomagtartón.

Gyalogoskén inkább arra kellett volna törekedni,hogy az autó ottmaradjon.Egy potenciális zebrásgyilkossal kevesebb lett volna az utakon.

subtotal 2010.02.15. 16:53:12

@subtotal: "mert bár lehet, hogy romlanak a nyári gumi tulajdonságai hideg időben, de még mindig jobb vizes és száraz úton, mint a nyári."

Helyesen: azért nem egzakt a TC leírása, mert bár lehet, hogy romlanak a nyári gumi tulajdonságai hideg időben, de még mindig jobb vizes és száraz úton, mint a téli.

Lipi1945 2010.02.15. 16:54:42

A kis nyomás azért jó, mert az nem a gumi szélességét növeli nagy mértékben hanem inkább, hosszába fog nagyobb felületen érintkezni.

Én terepen is és hóban is a viszonylag keskeny és viszonylag nagy átmérőjű gumira esküszöm, amiből ha kell engedek egy kis levegőt.:)

Lipi1945 2010.02.15. 16:55:23

@lxrose: Ja az elöbbi a válasz. :)

misitcom 2010.02.15. 16:55:24

@Lipi1945: A Q7 nem is Audi.Utoljára Brinkmann professzor járt Audival a Feketeerdő Klinikában.

misitcom 2010.02.15. 17:11:37

@Lipi1945: A Párizs-Dakaron is a járgányokon virsligumi van.Azért,hogy ne feküdjön fel a laza homokra,mert akkor simán elpörög.

2010.02.15. 17:12:06

"Helyesen: azért nem egzakt a TC leírása, mert bár lehet, hogy romlanak a nyári gumi tulajdonságai hideg időben, de még mindig jobb vizes és száraz úton, mint a téli."

Idéznéd nekem az idevágó részt a német oldalon, és majd megkérem a kollégámat, hogy fordítsa le nekem?
Nem hiszem el, hogy ez így van. Eddig minden szakértőtől azt hallottam, hogy a téli gumi lényege a keverék jellege és nem a bordázata (ami persze szintén számít, csak nem a legfontosabb), és hogy a puhább keverék jobb télen függetlenül attól, hogy száraz vagy nedves az út.

1kutya 2010.02.15. 17:31:12

@lxrose: is-is. a téli guminak olyan a mintázata, hogy forgás közben "kiveri" magából a havat, míg a nyári mintázatába beletapad, odatömörödik és olyan, mint ha egy jégabroncson közlekednél (magyarul csúszik).

2010.02.15. 17:33:20

teligumim.blogspot.com/

Itt is az van, amit írok. Plussz még az is, hogy 0.2-del magasabb nyomás növeli a gumi tapadását. Ezt egyébként a gumidoktor is írja, csak ott nem 0.2 van, hanem 0.3.

2010.02.15. 17:45:49

www.origo.hu/vendegszoba/automotor/20071119-mindent-a-teli-gumirol-sztranyai-balazs-a-michelin-szakertoje.html

Egy másik oldal, ami szintén azt bizonyítja, hogy a téli gumi száraz és nedves úton is jobb, ha a hőmérséklet 7 fok alatt van.

"streetfighter" 2010.02.15. 18:07:00

@lxrose:
Csak nem gondolod, hogy beismerik, hogy nem jobb a téli gumi 7 fok alatt száraz úton?
Nagyon hidegben már valószínüleg jobb, de -1-2 fokig nem.

"streetfighter" 2010.02.15. 18:10:03

Egyábként a "szakértők" azon állítását, hogy az elsőkerekes autónál a jobb minőségű gumit hátulra kell rakni, röhejesnek tartom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.15. 18:10:31

Hubazz, van valaki, aki még emlékszik az eredeti témára?

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.15. 18:14:02

@Devil: :)
Szerintem a hobanjaras istenei a motoros szán és a hernyótalpas sípályatoló. A SUV max az újgazdagok istene - Ők ugyanis meg vannak győződve róla, hogy a járgányuk a mindenható :)

2010.02.15. 18:17:19

@"streetfighter":
"Egyábként a "szakértők" azon állítását, hogy az elsőkerekes autónál a jobb minőségű gumit hátulra kell rakni, röhejesnek tartom."

Miért? Az érv az, hogy a hátsó gumik miatti megcsúszást (megpördülést) nehezebb kezelni, mint az esetleges alulkormányozottságot.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.15. 18:22:01

@lxrose: Viszont az autó könnyebben válik alulkormányozottá, mint túlkormányozottá, szóval többször van szükség a jó első gumikra.

"streetfighter" 2010.02.15. 18:24:08

@lxrose:
Én nagyon jól tudom mit mondanak, mert komoly vitám volt eggyel.
Gondolj bele egy rossz első gumival nagyobb debességnél felúszol a vizen = írányíthatatlan az autó.
Télen kopott téli gumival elindulni, kanyart bevenni sincs esélyed nem hogy megállni.
El sem jutsz odáig, hogy túlkormányzott legyen az autód, mert már elötte elszállsz.

2010.02.15. 18:26:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"Viszont az autó könnyebben válik alulkormányozottá, mint túlkormányozottá, szóval többször van szükség a jó első gumikra. "

És ez szerinted mitől függ?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.15. 18:29:29

@lxrose: Többek között attól, hogy a mai autóknak általában elöl van a mototjuk, ami miatt elöl lényegesen nehezebbek.
És hihetetlen, de az is befolyásolja, hogy az első kerekeket kormányozzuk.
Az elsőkerék-hajtás hátásáról már ne is beszéljünk.

2010.02.15. 18:29:51

@"streetfighter": "Gondolj bele egy rossz első gumival nagyobb debességnél felúszol a vizen = írányíthatatlan az autó."

És ha a hátsó teszi ezt?
Persze a tócsát nem 120-szal kell megközelíteni, mert ahhoz mindegy, milyen gumid van.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.15. 18:32:23

@lxrose: Azt pedig még nem is említettem, hogy ha az autó hátsó kerekei csúsznak meg, akkor még van némi esélyed kormányozni, de ha az elsők, akkor ez kizárt.

"streetfighter" 2010.02.15. 18:36:32

@lxrose:

Pont ezt mondom. Az első gumi nagyobb terhelésnek van kitéve (fék, kanyar, víz stb.)
Mire a hátsó gumi elvesztené a tapadását addigra a rossz első már rég elvesztette, tehát a hátsó már nem játszik.
A felúszás nem csak tócsáknál van. Nyomvályú, felhőszakadás = vízfilm az úton stb.

2010.02.15. 18:46:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Keress rá az alulkormányzott és a túlkormányzott fogalmakra, és meg fogsz lepődni, hogy miért inkább alulkormányzottak az autók. (Gyárilag is így tervezik őket.) Ha már egyáltalán nincs tapadás, az persze vezetőhiba, de még ilyenkor is jobb, ha az autó a megfelelő irányba néz, mintha pörög.

2010.02.15. 18:51:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Gázelvétel és kormányzás, és az autó jó eséllyel újra tapad és kormányozható. Ahhoz már nagyon gyakorlott vezetőnek kell lenned, hogy egy dinamikusan megpördülő autót irányba tudj tartani. (Vezetéstechnikai tréning pl.)

"streetfighter" 2010.02.15. 19:00:20

@lxrose:
Te azt nem érted meg, hogy rossz első gumival nem jutsz el addig, hog megpördüljön az autód.
Én ezt tapasztalatból mondom, mert így vezetek 16 éve! Elötte hátsókerekes volt.
Ezzel kapcsolatban nekem mondhat bárki bármit nem fogadom meg.

CApa (törölt) 2010.02.15. 20:17:00

Javasolnám a téligumi-ellenes trolloknak, hogy próbálják ki. Idén talán már lemaradtak erről, de jövőre még lehet hó.
Én is úri huncutságnak gondoltam, míg meg nem tapasztaltam a különbséget...
17 éve csak hátsó-kerekeseim vannak, imádok kilincssel előre menni ha van hol szórakozni, de normál forgalomra sose felejtem le a téligumit...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.16. 11:40:33

Kérem szépen azok embereket, hogy akik szerint nem kell téli gumi, elég a nyári gumival lassabban menni, hogy ne engem feltartva, az én időm rovására spórolják meg téli gumijuk árát, vagy legyenek szívesek megfizetni a miattuk elvesztegetett időt.

2010.02.16. 11:51:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az, akit vasárnap segítettem ki az árokból, valószínűleg ugyanazt vallotta, amit te (vagy semmit), de az autója majdnem szemben állt meg az eredeti iránnyal. Azt állította, hogy nem ma kezdte.

2010.02.16. 11:58:53

@"streetfighter": Nem rossz első gumiról kell beszéljünk, hanem arról, hogy a jobbikat teszed hátra, ez nem ugyanaz. Rossz gumid nem is lehetne az autón egyáltalán. A sebességet meg az útviszonyoknak megfelelően kellene megválasztani, és akkor nincs olyan nagy meglepetés.
Ami az alulkormányzottságot illeti, az ekkor fellépő megcsúszás nem egyenlő azzal, mint amikor blokkolt kerekekkel próbálsz bekanyarodni. (0 a kanyarodáskor fellépő erő.) Az autó tapad ilyenkor is korlátozottan, csak nem pont arra meg, amerre az első kerék áll. (Kicsit tovább kell kormányozni.) Ha teljes megcsúszás van, akkor a vezető volt hülye, azon csak a szerencse segíthet, esetleg ha van már gyakorlata ennek a kezelésében és van hely kivitelezni a korrigáló manővert.

"streetfighter" 2010.02.16. 15:35:03

@lxrose:
Én NAGYON gyorsan szoktam autózni, úgy, hogy mindig a KOPOTTABB gumim van hátul.
Még a büdös életben nem akart megelőzni az autó hátulja olyan veszélyesen, hogy ne tudtam volna korrigálni. Igaz a mostaninál a menetstabilizáló közbelép.
Nagyon abszurd helyzetnek kell lennie annak, hogy jobban járj ha a jobb gumi van hátul.

2010.02.16. 18:05:47

@"streetfighter": Hát tégy úgy, de ne javasold másnak is! Hogy szokták mondani? Soha ne próbálja otthon!
Szerintem akkor neked rallyznod kellene.

2010.02.16. 18:11:55

@"streetfighter": "Te azt nem érted meg, hogy rossz első gumival nem jutsz el addig, hog megpördüljön az autód."

Erre még annyit, hogy pont ez a lényeg, hogy ne jussál el odáig. Ha viszont elől van a vadiúj minden teszten 100%-ot kapó gumid, hátul meg egy régebbi gyengébb minőségű, akkor pont az elől lévő súlypont miatt fogsz szép piruettet csinálni, ha gyorsabban mész a kelleténél.

"streetfighter" 2010.02.16. 18:13:18

@lxrose:
Az az igazság, hogy sok embernek fingja nincs erről az "okosságról" és alapból "logikusan" az elsőre teszi az új gumit.
Örülnék ha úgy tudnék vezetni és pénzem is lenne rá.

"streetfighter" 2010.02.16. 18:29:25

@lxrose:
Szerintem a sebesség rossz megválasztása miatti piruettet az új hátsó gumi nem fogja meg és rossz reakcióból eredő terhelésváltást sem.
Erős fékezés kanyarban, kormány "rángatása" stb.

misitcom 2010.02.16. 18:29:47

@"streetfighter": Szerintem Ixrose karosszéria lakatos,és mostanában kevés munkája lehetett,ezért akar meggyőzni a maga igazáról ennyire serényen.

"streetfighter" 2010.02.16. 20:11:34

@misitcom:
Látod, erre nem is gondoltam. ;-)

bürokraták rémálma 2010.02.17. 09:49:31

@"streetfighter":
Javaslom próbáld ki!

Ha nem vagy profi sumákker, akkor azt hiszem nagyon meg fogsz lepődni mikor a fa bekopogtat valamelyik oldalon.
Ha sumákker génjeid vannak, akkor élvezni fogod a dolgot. :-)

bürokraták rémálma 2010.02.17. 10:09:20

Azért leírom a tapasztalataimat sokadszorra is.
Ismétlem tapasztalat nem pedig elmélet.

fiatal csikó korunkban barátomnak és nekem volt egy ladánk és egy nissanunk.
mivel akkor a hó esett, hogy fél óra lapátolás után is még fél óra volt a céges parkolóból a kiállás, ezért vettünk téli gumit. Azonban akkor még nem voltunk léileg nagyon eleresztve, ezért a takarékoskodás jegyében csak a hajtott kerékre vettünk egy-egy párat. Ladán hátul, nissanon elöl volt így téli gumi.
Lada esete:
-Bárhol elment, ahol nem ült fel az alja.
- driftelni nem lehetett vele, mert tolta az orrát -->jelentősen alulkormányzott volt
- példás egyenesfutása volt még 80-90 km/h-nál is hóban!
-első tengely tapadásvesztése esetén láb- vagy kézifékkel újból egyenesbe lehetett hozni, mivel a nagyobb tapadás hátul volt, ezért esélye sem volt keresztbe állni fékezésnél.
- hosszabb volt a fékút, mint 4 téli gumi esetén.

Ugyanez a nissannál, első kerékhajtás, csak elöl téligumi:
- elindulás problémamentes, szinte csodás. Még durvább helyeken is elindult, mint a lada. Persze ez nem volt meglepő.
- kanyarodás: viszonylag kis sebességnél is kitörő hátsó rész, bár jól lehetett ellenkormányozni a tapadó első kerekek miatt, de mégis sokszor volt veszélyesen közel az útpadka, fák, gyalogosok. A kitörő far általában váratlan, nagyon erős kilengéssel indult meg.
- fékezés a kitörő far esetén csak ront a helyzeten. Gázadás sem segített sokat. Csak a kismértékű gázadás javított a kitörés mértékén. Nagy gázra növekedett a sebesség, ami még jelentősebb kifaroláshoz vezetett.
- egyenes úton való haladás esetén fékezéskor szintén kitört a hátulja, ráadásul hirtelen, nagy mértékben. Korrigálás és fék felengedés hozta vissza, ami jelentős fékút hosszabbodással járt. Nagyobbal, mint a lada esetén.

Összességében bár a nissan élvezetesebb volt bohóckodásra, mégis normális közlekedési szitukban kétszer, háromszor vált veszélyesebbé, mint a lada volt.
Végül a nissanra venni kellett hátra is téligumit, míg a ladával két telet is kihúztunk csak a hátsó kerékre felrakott téligumival.
Balesetet egyikkel sem okoztunk, de gyakorlatilag a nissan esetében amíg nem volt 4 téli gumi, csak a szerencsén múlott.

Szóval aki mindezt nem próbálta és mégis az ellenkezőjét állítja, az köpjön egyet a levegőbe és álljon alá. :-)

Ha meg rám hallgattok, akkor mindenki azt csinál, amit akar!

"streetfighter" 2010.02.17. 11:44:30

@bürokraták rémálma:

Lehet, hogy te itt félre értettél valamit.
Én télen az egyik legjobb téli (Goodyear Ultra Grip 7+) nyáron pedig az egyik legjobb nyári (Continental Premium Contact 2) gumit használom, csak hátra teszem a kopottabbat.

A tapasztalataidat pedig az enyém cáfolja:
Régen 1995.-ben volt egy Suzuki GTI-m.
Elakadtam a hóban a kopott nyári gumimmal, így másnap vettem 2db nagyon jó téli gumit az első két hajtott kerékre.
Gondolom nem kell ecsetelnem hogyan autóztam egy 110 lóerős 850Kg-os autóval.
Soha semmi problémám nem volt a hátso nyári gumival, kisebb ellenkormányzást leszámítva.
Késöbb természetesen ráálltam a 4 téli gumira, amit nagyon fontosnak tartok.
Az én verzióm nekem bevált, tehát nem fogok rajta változtatni: hátul marad a kopottabb gumi.

2010.02.17. 11:52:41

@"streetfighter": "Szerintem a sebesség rossz megválasztása miatti piruettet az új hátsó gumi nem fogja meg és rossz reakcióból eredő terhelésváltást sem."

Lehet, de a mértéke sem mindegy a megpördülésnek. Pont te mondtad, hogy rosszabb első gumival (mint hátsó), el sem jutsz odáig, hogy megpördüljön az autód.
Az ember némi vezetési gyakorlat után már érzi, hogy kb. milyen tempóban lehet bevenni egy kanyart adott útviszonyok között, így általában az az 5-10 km/h tévedés okozza a problémát. Helyes reakcióval kisebb deviancia esetén jóval nagyobb esély van baleset nélkül megúszni a dolgot.
Ha az autó tolja az elejét (hozzátéve, hogy a kanyart mindig úgy veszed, hogy a legkisebb íven maradj), mindig van időd és lehetőséged javítani a kormányzáson, de ha a hátulját tolja, akkor isten óvja azt, aki egy balos kanyarban szembejön.

2010.02.17. 11:55:17

@"streetfighter": "Az az igazság, hogy sok embernek fingja nincs erről az "okosságról" és alapból "logikusan" az elsőre teszi az új gumit."

Kinek mi a logikus ugye. Kérdezz meg akkor egy fizikust, hogy szerinte mi a logikus.

2010.02.17. 11:56:10

@misitcom: "Szerintem Ixrose karosszéria lakatos,és mostanában kevés munkája lehetett,ezért akar meggyőzni a maga igazáról ennyire serényen."

De az is lehet, hogy temetkezési vállalkozó, nem?

"streetfighter" 2010.02.17. 12:04:11

@lxrose:

Balos kanyarban az autó hátulja jobbra tör ki, ezért nem veszélyezteti a szembe jövőt. Gondolom jobbosra gondoltál.
Hála istennek ennyire gyorsan (hülyén) még nem mentem és remélem nem is fogok, hogy kitörjön a hátulja.
Egyébként a menetstabilizáló beavatkozik, de nagy elcseszést már az sem tudna korrigálni.

"streetfighter" 2010.02.17. 12:08:18

@lxrose:
"Kérdezz meg akkor egy fizikust, hogy szerinte mi a logikus."
Hááát az elmélet és a gyakorlat nem mindig jön össze.

2010.02.17. 13:03:45

@"streetfighter": "Balos kanyarban az autó hátulja jobbra tör ki, ezért nem veszélyezteti a szembe jövőt. Gondolom jobbosra gondoltál."

Bár én nem erre gondoltam, igazad van, mindkét eset veszélyes a szembejövőre, csak az általad említett esetben az átsodródó far jelenti a gondot, az én általam említett esetben viszont a rossz irányban álló és (megfelelő reakció hiányában) rossz irányba haladó autó.
Abban egyetértünk, hogy a vezetőn múlik a legtöbb, ha észnél van, akkor nagy bajt nem csinálhat. Jó dolog a technika, de sajnos nem minden autó tudja még ezeket a dolgokat.
Abban igazad van, hogy a fizikai modellek legtöbbször leegyszerűsített eseteket tartalmaznak (főleg, amiket az iskolában tanítanak), de ettől függetlenül létezik elmélet a bonyolultabb esetekre is, csak azzal már nem mindenki boldogul. Egy ilyen autó kanyarodásnál is annyi tényezőt kell figyelembe venni (erők, tömegközéppont, forgatónyomaték, perdület, tapadási és csúszási surlódás, hogy csak párat említsek), amikkel ráadásul dinamikusan kell számolni, hogy ezt csak egy jól képzett fizikus/matematikus tudja helyesen kiszámolni.
Ha ez elmélet olyan nagy mértékben különbözne a gyakorlattól (attól még persze lehetne logikus), akkor nagyon nagy baj lenne a mai tudománnyal. Ezért kétlem, hogy az "átlagos Józsi" jobban tudja, hogy mi a logikus egy ilyen kérdésben. Gondolj bele, hogy az autókat milyen tudású mérnökök tervezik, a gumikat szintén! Mind hülye lenne? Gondolom, nem kell tovább...

bürokraták rémálma 2010.02.17. 13:50:41

Azaz te megtanultál vele jól közlekedni.
Viszont a szuzuki méreteiből és felépítéséből adódóan eleve alulkormányzott.
Kis tengelytáv. Motor, váltó elöl, ergo orrnehéz, hátsó tengely mögött kicsi túlnyúlás.
Elöl jól tapadó, hátúl kevésbé tapadó gumikkal akár még semleges kanyarodásúvá, vagy enyhén túlkormányzottá tetted, ami nem jelent különösebben problémát. (Tudom, mivel játszó autónak van most egy olyan, ami jelentős túlkormányzottsággal bír. Szó se róla élvezetes, csak nem éppen bolondbiztos.)

Míg ugyanez egy kevésbé alulkormányzott felépítésű autón, már veszélyessé válik.
Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy igazán a semleges viselkedés a legjobb, de a középmotoros autók ritkák, és a kocsijukat is kevesen pakolják meg úgy, hogy semleges tulajdonságú legyen. Na persze az átlag júzer, átlagkörülmények között nem is igazán fogja érezni, hogy éppen alul vagy túlkormányzott az autó. Ehhez már a határokat kell feszegetni.
Az sem mindegy, hogy az adott kocsi száraz és nedves körülmények között azonosan viselkedik vagy nem. van néhány típus, ami már csak a nedves út következtében jelentős kormányzottságbeli eltérést mutat. Persze ez a régebbi autókra igaz inkább, ma egyre inkább bolondbiztos a futómű.
Egyébként amíg nem próbáltam én is azon a véleményen voltam, hogy jobb előlre rakni a jól tapadó gumit (körülményekhez képest jól tapadó), nem pedig hátra. És akik szakembernek mondták magukat és ezt hangsúlyozták én is hülyének képzeltem őket.
Mindez persze nem akkor igaz, ha kicsi az első és hátsó tengelyek közötti különbség.
De az adott eset, ami engem meggyőzőtt az volt mindkét autó esetén, hogy a hajtott keréken volt ÚJ téli gumi, a többin HASZNÁLT, de nem rossz nyári.
Mivel egyik első, másik hátsó kerekes volt, valamint mindkettő szedán, és tömegükből adódóan enyhén alulkormányzottak, ezért meglehetősen drasztikus képet mutatott a két kocsi közötti különbség.
Ha a ladával eljártunk viszonylag kicsi odafigyeléssel majd két télen át, addig a nissan esetén elég korán kénytelenk voltunk plusz két gumit venni. Az abban a konfigban nem volt alkalmas "normális" közlekedésre.
Persze a parkolókban történő bohockodást mindketten élveztük, de sajnos ennél többre kellett használni mindkét autót.

A mostani gépeken is rendre megvan a téli és a nyári szett is, amivel nincs semmi baj. Télen télit, nyáron nyárt. Érdekes ahhoz képest, hogy sok hó esett alig kellett foglalkozni hólapátolással. Voltunk síelni, a földutakon a tanyán, havas parkolóban, hófúvott mellékutakon, de autót nem toltunk idén sem. Ki érti ezt?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.17. 14:52:55

@"streetfighter": Az elmélet és gyakorlat között elméletileg nincs különbség. Gyakorlatilag viszont... :-D

misitcom 2010.02.17. 19:30:12

@lxrose: Jújj!most nem fogok tudni aludni.

mr_x 2010.02.17. 23:23:09

@"streetfighter": "Balos kanyarban az autó hátulja jobbra tör ki, ezért nem veszélyezteti a szembe jövőt. Gondolom jobbosra gondoltál.
Hála istennek ennyire gyorsan (hülyén) még nem mentem és remélem nem is fogok, hogy kitörjön a hátulja."
Nekem volt ilyen esetem, csak annyival megcifrazva hogy angliaban tortent jobbos kanyarban.
Eles kanyar, a megengedett sebesseg felenel kicsit gyorsabban mentem.
Az ut nyalkas volt, de azt akkor nem tudtam meg (azt a kanyart evek ota szinte naponta annal gyorsabban szoktam bevenni).
A kanyar kozepen ugy dontott az automata valto hogy vissza kene valtani, a terhelesvaltasra az amugy alulkormanyozott auto (97-es volvo s70) feneke megindult.
Korrigaltam, de kozben kilogott a kocsi a savombol, pont bele a szembejovo pick-up elejebe.
Sajnos az auto ferden kevesbe fer el a savban mint hosszaban :-)
Az eredmeny: 20e angol fontot fizetett a biztosito a ket autora.

"Egyébként a menetstabilizáló beavatkozik, de nagy elcseszést már az sem tudna korrigálni."
Felteve, ha van menetstabilizalo :-o, nekem pl. nem volt.

Az ujban mar van es elegge visszavesz a havon kezifekes kanyarodas elmenyebol, bar igy is volt hogy sikerult
270 fokot fordulnom (a tervezett 90 helyett) mikozben a kolyok sipakolt hogy hagyjam abba a szorakozast, elkesik az iskolabol :-)

Alex3000 2010.02.18. 11:02:47

Annyira koncentrált, hogy elfejtette...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása