Az nem újdonság, hogy a többsávos, villamossínnel felturbózott úttesteket átszelő gyalogos átkelőhelyeknél gyakorlatilag futólépésben kell haladni, hogy a pirosra váltás előtt elérjük a biztonságot jelentő túloldalt, de n leveléből kiderül, hogy ezt is lehet fokozni úgy, hogy ráengedik az autókat a puhatestűekre. Legfeljebb majd jobban sietnek, nem?
Az én történetem nem érdekes. Csak bosszant. A kiskörút újbóli átadásakor az Astoriánál levő gyalogátkelőhelyen (a két gyorséttermet „összekötő” zebra) úgy oldották meg a lámpákat, hogy a Múzeum körút páratlan oldaláról csak akkor lehet a páros oldalra egy zöld alatt átérni, ha
a.) az ember a lámpa zöldre váltásakor 0mp reakcióidővel elindul és
b.) finoman szólva is szedi a lábát, különben a villamosmegállót a páros oldallal összekötő lámpa kegyetlenül pirosra vált, és a középső járdaszigeten tölthet az ember hosszú perceket.
Ezzel még nem is lenne baj, fiatal vagyok, szedem a lábam, futok-szaladok (ugyanis nem szeretek feleslegesen útközepi járdaszigeteken ácsingózni, pláne nem a mostani esős-havas, hideg időben), a második lámpa általában azután kezd el villogni, hogy én letettem a lábam az úttestre, tehát jóvagyok, átérek.
Azaz, átérnék, ha az autósok lámpája nem akkor váltana sárgára, amikor a gyalogos zöld még villog. Ugyanis ennek következtében olyankor, amikor nincs dugó és álló kocsisor, a Bródy Sándor utcai lámpa pont úgy engedi az autósokat, hogy a sárgára váltó lámpát féltávnál vegyék észre, tehát jogosan gondolják, hogy lassítás nélkül át tudnak menni az addigra zöldre váltó lámpánál.
A levélíró információi alapján erre a zebrára tippelekÉs bizony, ilyenkor még van gyalogos azon a zebrán, aki a zöld legvégén / villogás legelején lépett az úttestre. Nem egyszer, nem kétszer kellett olimpiai versenyzőket megszégyenítő távolugró gyakorlatokat bemutatnom, hogy ne az adott autó kerekei alatt végezzem.
Értem én, hogy a körút forgalmának célszerű lendületesnek lennie, különben végeérhetetlen a dugó, de azt a 20–30 másodpercet meg lehetne talán várni, míg befejezi a zöld villogást a gyalogos lámpa, és neadjisten adni még 10 másodpercet a gyalognak, hogy felhúzza magát a járdára.
Take-it-Easy 2010.03.03. 14:52:39
Nikorene 2010.03.03. 14:56:44
Sitrep 2010.03.03. 14:56:59
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 14:57:52
Hogyne. Ezt már én is többször szóvá tettem. Lámpavasra kellene húzni azt a csókát, aki pénzt vett fel a közlekedési lámpák beállítási módszerének kidolgozásáért. Mindenhol egyszerre adnak zöldet a gyalognak is mag a leforduló autónak is, pedig 15 másodperc késleltetés a gyalogosnak(míg lefordul 4-5 autó), kizárna minden vitát (és kevesebb hülye halna meg).
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 15:04:59
metal · http://electric.blog.hu 2010.03.03. 15:09:14
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.03. 15:16:59
cork77 2010.03.03. 15:23:22
pete_r 2010.03.03. 15:23:22
Ami azt illeti, a Nagyvárad téren az Orczy útról balra kanyarodók lámpája akkor vált sárgára, amikor a villamos szabadot kap. Na az sem semmi...
RaveAcE 2010.03.03. 15:29:41
Tepsiépség 2010.03.03. 15:31:39
"streetfighter" 2010.03.03. 15:33:45
Hol van itt kanyarodás?
Petrodon 2010.03.03. 15:39:43
Eddig olvastam, jöhet az új poszt.
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 15:59:20
Már vártam a témát. Valóban, amikor nem működne a lámpa, akkor így is lenne. Viszont, ha a gyalogost 15 másodpercig késleltetné a lámpa, akkor a gyorsabban mozgó járművek biztonságosan le tudnának fordulni és a hátul jövő autókat sem tartanák fel. Utána a gyalogos is ráérne nyugodtan átkelni...
"streetfighter" 2010.03.03. 16:02:53
A 15mp szerintem sok. A fele is elég lenne, mert a gyalogosok így nem jutnának át a túloldalra.
killermoney 2010.03.03. 16:03:24
Dester 2010.03.03. 16:08:11
kispista2 2010.03.03. 16:19:34
"Mindenhol egyszerre adnak zöldet a gyalognak is mag a leforduló autónak is, pedig 15 másodperc késleltetés a gyalogosnak(míg lefordul 4-5 autó), kizárna minden vitát"
Kresz vagy valamelyik jogszabály szerint nem lehet előbb zöld az autóknak, mint a párhuzamos gyalogosforgalomnak. Jelenleg ezt általában úgy oldják meg, hogy a kanyarodó forgalomnak tovább tart a zöldidő.
kispista2 2010.03.03. 16:25:08
Pont emiatt van a fentebb leírt szabály.
Van ahol kiegészítő nyilaszöld van a jobbrakanyarodónkak, de ott a kiegészítő lámpa először kialszik, majd zöldet ad a gyalogosoknak és utána a telezöldet.
90 mp-es programnál a mallékutcának jó esetben van 20-30 mp, ha ezt túlságosan csökkented nem lehet átérni normálisan. 2*3 sáv 20 m széles, ehhez 20 mp szükséges egy átlag gyalogosnak
kispista2 2010.03.03. 16:26:16
bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.03.03. 16:28:57
- Rendi - 2010.03.03. 16:36:18
labi 2010.03.03. 16:36:20
Akinek sietni kell, az sikeres ember nem lehet. :)
ági anyu 2010.03.03. 16:40:02
kispista2 2010.03.03. 16:40:24
ági anyu 2010.03.03. 16:42:33
indapass90210 2010.03.03. 16:43:06
esef 2010.03.03. 16:49:45
Kicsit vissza kellene venni a tempóból, nyugisan átsétálni, ráhagyni 1-2 percet. Mert különben elcsap egy autó (igen, ott, annál a zebránál), vagy a sok idegeskedés miatt elvisz egy agyvérzés...
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.03.03. 17:00:48
szhörnyű 2010.03.03. 17:16:05
kispista2 2010.03.03. 17:16:05
Aki lusta kimenni:
www.utv.hu/kamera/astoria/muzeum_krt
Csigorin 2010.03.03. 17:16:55
Addig viszont csak ne erősítsük tovább a BKV monopóliumát jó? Már így is csak az autó a (megjegyzem egyre inkább versenyképes!) konkurrenciája...
Csigorin 2010.03.03. 17:18:58
kispista2 2010.03.03. 17:19:19
Aki lusta kimenni:
www.utv.hu/kamera/astoria/muzeum_krt
kispista2 2010.03.03. 17:22:48
Amikor a gyalogos lelép a járdáról, a távolabb lévő autón nem láthatja a kanyarodási szándékot. Így hogyan adja meg neki az elsőbbséget?
Egy 2*1 sávos út parkolósávval 10 m. Ezen átérni 10 mp. 10 mp alatt egy autó 100-200 m-t megtesz. Hogyan vegye észre a kanyarodási szándékot ekkora távolságból?
kispista2 2010.03.03. 17:24:17
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.03.03. 17:35:58
Az, hogy nálunk már piros sárgán indulnak az autók, nem jelenti azt, hogy elütheti a "puhatestűt"
Csigorin 2010.03.03. 17:42:39
Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.03.03. 18:04:16
misitcom 2010.03.03. 18:15:35
n-től már azt is tudom,hogy a zebra mindkét végén van gyorsétterem.Mi a francnak mászkál össze-vissza?Egyik oldalon sem fog éhen halni.
misitcom 2010.03.03. 18:20:11
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:06:12
Most miről beszélünk? A piros az piros, nem? Ha átmegy rajta és kivasalja a gyalogot, akkor ülni fog. Nem egyértelmű?
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:09:45
A birkanyáj is többségben van a juhásszal szemben, mégis úgy jó, ahogy van.
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:13:46
Milyen alapon? Sem a bkv sem a taxi nem fizet adót. Hülyének nézed az autóst? Az ő adójából van minden a városban, baszkikám. Ha bokor meg fa kell, el lehet menni a tanyára. Mi tart itt, bázmeg?
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:17:52
Na és? Mindent meg lehet változtatni. A hülye bringás miért hajthat be szemből az egyirányú utcába? Most akkor vagy mindenkire legyen érvényes a KRESZ, vagy szarjunk bele. Meddig kell az ügyeskedőkkel kivételezni?
2010.03.03. 19:18:08
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:19:48
dögöljek meg, ha értem
ginkgo 2010.03.03. 20:06:43
Az a zebra elsősorban azért van ott hogy a villamost meg tudd közelíteni, illetve el tudd hagyni a felszínen. Ezért nincs a két oldal tökéletesen szinkronizálva (nyilván más forgalmi tényező is van egy ekkora kereszteződésnél, mint a gyalogosok kényelme), aki át akar kelni BIZTONSÁGOSAN, az használja az aluljárót kb. 30 méterre a zebrától.
Én is gyalog járok, illetve bringázom most hogy javul az időjárás.
záporjózsi 2010.03.03. 20:21:43
@Csigorin: Ahol nincs zebra, ott nyugodtan menjen át, csak adja meg az elsőbbséget. Ha viszont zebra van, akkor kölcsönös egymásra figyelés mellett az autós adja meg az elsőbbséget. Persze lehetőleg megállás nélkül, mert az büdös és sokat fogyaszt.
@egyittlakó: Sem a minisztériumnak, se a Bajnainak semmi köze hozzá. Köze van az NKH-nak és a Fővárosi Önkormányzatnak.
@Dester: Hülyeségre nem méretezünk.
@cork77: Fizeted? Mert ugye a járműveknek kell a 8 méteres minimális szélesség, a 4,5 m minimális magasság, de a le- és feljárás miatt jó lesz az 5,5 m-nek is. Elég sokba kerülne minden zebra helyett levinni az autókat. Vagy a gyalogosra gondoltál? Akkor szerintem nem ide készültél...
randomuser1 2010.03.03. 20:28:33
kispista2 2010.03.03. 21:05:21
@egyittlakó: most ha járművel kanyarodsz akkor tudod hogy számíthatsz gyalagosforgalomra. az általad javasolt rendszerben ebben nem lehetsz biztos, tehát azt hiszed hogy piros a gyalogosnak, tempósabban kanyarodsz, akkor hirtelen zöldrevált a gyalognak aki lelép a járdáról (mivel elsőbbsége van), ő megy a kórházba te meg börtönbe.
A kiegészítő lámpa jelenleg is szabályos, és több helyen is lehetne alkalmazni.
De a legjobb az lenne, ha általános szabályként lehetne pirosban jobbra fordulni. Nem lenne veszélyesebb megfelelően körülnézve mint a mostani rendszer (ahol a gyalogossal találkozik), de gyorsítaná a forgalmat.
Ahol a külön kanyarodósáv járdaszigettel elfér ott jelenleg is sok helyen csak medvesajt van lámpa helyett. Így az sem lenne veszélyes, ha ne lenne járdasziget, csak stoptábla a jobbrakanyarodóknak.
kispista2 2010.03.03. 21:06:16
kispista2 2010.03.03. 21:08:14
Nézd meg az utv-n nappal.
egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 21:23:30
Nálam nem hit kérdése, hogy piros a lámpa. :-)
Ez azt jelenti, hogy piros lámpánál nem kanyarodok tempósan jobbra.
A gyalognak mindig is hirtelen vált zöldre a lámpa: nincs előtte sárga, érted?
"De a legjobb az lenne, ha általános szabályként lehetne pirosban jobbra fordulni."
"Így az sem lenne veszélyes, ha ne lenne járdasziget, csak stoptábla a jobbrakanyarodóknak."
Jézusom...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.03. 21:36:45
kispista2 2010.03.03. 21:49:33
Az USA-ban lehet pirosnál jobbra fordulni, és ott működik,. nálunk is működne.
A keleti felől az astoriánál lehet jobbra fordulni (elválasztott kanyarodósáv), miközben az egyenesen menőknek piros a lámpa. a blahánál nem, mert ott nem fért el a járdasziget. Ha az astoriánál nem veszélyes a jobbkanyar miközben a másik iránynak zöld van akkor a blahánál miért lenne veszélyes.
"zerintem, neked nincs is KRESZ-vizsgád...
Nálam nem hit kérdése, hogy piros a lámpa. :-)
Ez azt jelenti, hogy piros lámpánál nem kanyarodok tempósan jobbra.
A gyalognak mindig is hirtelen vált zöldre a lámpa: nincs előtte sárga, érted?"
Az autósnak zöld a lámpa tehát szabályosan fordulhat jobbra. ha csak később vált a gyalogosnak zöldre, pont akkor léphet le a járdáról amikor az autó odaér. Így mindkettő szabályos, de balesetveszélyes helyzet állhat elő.
Amúgy hivatalosan is ez az oka, hogy nem lehet előbb zöld a kanyarodó autóknak mint a gyalogosnak.
@kolbászoszsömle: Bőven növelhető a gyalogoszöld úgy, hogy zöldhullám legyen az autóknak (a rákóczi úton elég hosszú a zöldidő)
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.04. 09:39:26
Tron65 2010.03.04. 10:33:18
A mószer jó!
Csak rosszul használják.
Tanultam lámpaprogramozást, tudom. Elvileg az egymással keresztező forgalmak (jelen esetben a gyalogos-autó) esetén kellene ún. kiürítési időnek lennie.
Az, hogy a gyalogoszöld idelye alatt besárgul az autós lámpa tervezési hiba!
Mégpedig nemkicsi.
De nem a rendszer kidolgozójának, hanem a konkrét lápa programozójának a hibája.
@kispista2: "az astoriánál lehet jobbra fordulni ... a blahánál nem"
Csak szólok, hogy nem a sziget a lényeg, hanem az Astoriánál meglévő, a Blahánál hiányzó besorolósáv.
Az, hogy az Astoriánál ebben MINDIG parkol valaki szabálytalanul, egy másik topic lehetne.
Tron65 2010.03.04. 10:38:34
A BartókBélán szinte az összes villamosszigetre/ről vezető gyalogoslámpa olyan, hogy nem lehet egy ütemben átmenni az utca túloldalára.
Közben meg az autósoknak is piros.
Vagy ami mégaranyosabb:
Jön az ember (a keleti felől) mondjuk 7-essel a Kosztira.
Szépen megvárja, hogy zöld legyen a villamoshoz.
Zöldlesz.
Elindul.
A villamos is, mert az is éppen akkor kap zöldet!
záporjózsi 2010.03.04. 10:56:12
A BB-n a gyalogzöldeknél kicsit fontosabb, hogy a villamos és a busz hosszában tudjon menni. Ehhez kellenek többlet zárások, előnyitások, az autóforgalom kapuzása. Épp a Kosztolányin, befelé az autósoknak azért olyan sokáig piros hogy a buszok ki tudjanak sorolni, vagy a végállomásra be tudjanak állni.
zombinyúl 2010.03.04. 11:43:26
Pl. Óbudán a Szőlő utca, Vörösvári út és a Vihar utca kereszteződésénél.
A Szőlő utcai oldalról ha az ember van olyan elvetemült, és át szeretne menni a Vörösvári másik oldalára a lámpával ellátott gyalogátkelőn (azt hiszem 6 sáv + villamossínek), akkor lesz izgalmas a helyzet.
Ha erős trappban próbálja az ember abszolválni, akkor még villogó zöldön átér. Viszont közben ráengedik az autósokat a Szőlő utcából nagy ívben balra a gyalogátkelőhelyre, megbolondítva azzal, hogy a szemközti Vihar utcából szintén engedik az egyenesen haladókat és a szintén balra kanyarodókat, egészen rövid zöld lámpa erejéig.
És hogy teljes legyen a kép annak, aki nem ismeri a kereszteződést, nincsen ám járdasziget sem.
Ha a gyalog nem jutott át sprintben, ott marad a Vörösvári közepén, a villamossíneken.
záporjózsi 2010.03.04. 11:53:00
zombinyúl 2010.03.04. 12:04:59
Igen, ezt tudom.
Csak ahogy ezt már sokszor és sokan kifejtették - annak van elsőbbsége, akinek megadják.
És ha nem érsz át zöld lámpánál, egyszerre 3 sávnyi autós dudál le az úttestről.
(Arról nem beszélve, hogy én mondjuk még bírok is szaladni, de mondjuk a hátrányosabb helyzetű korosztályokba tartozók megfigyelésem szerint kizárólag dudakoncerttől övezve juthatnak át a másik oldalra, miközben a Vörösvári út Bécsi út felé haladó forgalma rá vár. Mert ha mégis ott marad félúton, elég nagy eséllyel kerül közeli barátságba egy-két villamossal.)
záporjózsi 2010.03.04. 12:14:01
zombinyúl 2010.03.04. 12:24:58
Én sajnos nem vagyok darab (160 cm, 43 kg, nőnemű lény), így még az is gyakran megesik, hogy a többi gyalog sem veszi figyelembe, hogy éppen jelen vagyok valahol. Persze ez egyéni szociális probléma, azt hiszem ;).
Ennek ellenére mindig elég határozottan szoktam közlekedni, és szerencsémre elég fürge vagyok :).
Viszont az a kérdés, hogy pl. ennél az ominózus kereszteződésnél (amit említettem) hogy van kalibrálva a lámpa, mennyire vették figyelembe az ürítési időt - ezen lehet vitatkozni. Én úgy tapasztaltam, hogy elég problémás.
Azon, hogy mennyi idegbeteg ember közlekedik, akik pl. azt hiszik, hogy megszűnik a dugó ha dudálnak... az megint egy másik történet.
Lehet, hogy Te egy kicsit más hatást gyakorolsz a többi közlekedőre mint én, és inkább kétszer meggondolják hogy bosszantsanak-e Téged.. ;)
záporjózsi 2010.03.04. 12:49:59
A Szőlő utcánál 2 db. terelősziget van.
zombinyúl 2010.03.04. 12:59:50
összesen 3 van az ominózus kereszteződésben.
A Szőlő utcának a végén - igen, van egy - itt át lehet menni a taxis droszt felé a térre a panel aljából.
A Vörösvárin - a Flórián felőli oldalon - igen, van másik.
Sőt, a Vihar utca végén is van.
Csak ugye van egy negyedik oldal - amiről én beszélek. Ott nincs.
Ha pedig valaki olyan lusta, hogy nem szeretne 4 perc alatt körben átmenni az összes járdaszigetes zebrát használva az egyik oldalról a másikra, akkor jár rosszul.
De biztos igazad van, és így kéne eljárni.
terror 2010.03.04. 22:22:54
A lampak meg elvannak baszarintva a fel varosban sajnos, attol fuggetlenul, hogy gyalogos-, kerekparos- vagy autoforgalmat iranyitanak.
terror 2010.03.04. 22:27:34
záporjózsi 2010.03.04. 22:44:54
@errorka: Csináld jobban - vagy tartsd be a sebességhatárokat és egy csomó lámpából zöldhullám lesz.
2010.03.05. 11:59:29
Két dolog érdekes.
1. Hogyan gondolják a zemberek egy forgalomtechnikai eszköz szabályozásának módját (bele kell valakibe rúgni a minisztériumban, hacsak úgy nem). Hihetetlen.
2. A közelekedőknek _kivétel a tiszteletnek_ milyen elemi módon fingjuk nincs arról, hogy "közelekésileg" hogyan zajlik le egy város forgalma: adjunk ide meg oda 10 másodpercet, aztán minden faja lesz. Ja, ha ez ilyen egyszerű lenne.
záporjózsi 2010.03.05. 12:34:57
Tessenek elgondolkozni az ott olvasottakon.
zombinyúl 2010.03.05. 13:31:43
záporjózsi 2010.03.05. 15:12:37
Lámpára váltás közben eszembe jutott, hogy figyeljem meg a villogást és a piros-sárgát. Nem ott, máshol. A villogás kezdetétől a sárgáig simán át lehetett érni. Csak éppen a sárgával kb. egyidőben tűnt fel a gyalogpiros.
bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.09.06. 09:07:50