Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Padlógázzal kilőtt a piros lámpánál

2010.03.16. 12:59 :: SilentSound

Olyan HVCS példányokkal már biztos mindenki találkozott, akik megfúrt kipufogódobbal és kályhacsővel felszerelt tizenhúsz éves, egykor sportos autókból pislognak ki a zselézett hajuk alól és spontán adrenalinsokktól vezérelve bináris gázpedálkezeléssel közlekednek és ha valaki ezt nem reagálja le, azt legyőzött prédának tekintik. Pocok sztorijának egyik része egy ilyen egyedről szól, a másik fele meg egy felelősségteljesnek szemernyit sem nevezhető családapáról, aki kishíján megtömeggyilkolta az egész pereputtyát.

A múltkori cikkem után egy másik budapesti érdekességet írnék le. A második esetben majdnem vér is folyik...

A mai napon a váci út felől tartottam többedmagammal a hősök tere felé, egy kis nyugati pálya udvari kitérővel. Így a körútról az oktogonnál rákanyarodtam az Andrássy útra. Ahol két sáv van. Mikor én odaértem, az egyik sávban már állt valaki, így én mellé álltam.

Míg várunk a pirosra, azt vesszük észre, hogy a mellettünk lévő autó (a piros lámpa ellenére) ugráltatja a kocsiját és megy rá a zebrára. Aztán mikor zöld lesz a lámpa megindul padlógázzal, majd elkezd motorfékezeni.

Amint az én kocsim orra 1-2 méterrel az övé el kerül (hozzáteszem teljesen nyugodt tempóban gyorsítok), megint teljes gázzal gyorsít és most már le is előz 2 kocsihosszal is, de ekkor utolér egy kocsisort. Én jelzem neki, hogy jöjjön be elém, amit meg is tesz. Majd a hősök terei elágazás előtt még bejön elém (nem túl közel) és elkezdi a két sáv közt össze vissza rángatni a kormányt (kocsit).

Az ő autója egy biztosan 2000 évjárat feletti nagy motorú batár volt. Az én autóm egy szép állapotú, szintén nagy, de öreg, youngtimer, amit nem hajtok, vigyázok rá, pedig 160lóerő van benne. Nem is értem, miért presztizs neki egy ilyen autót lehagyni (mert számomra egyértelmű, hogy gyorsulni szeretett volna velem).

Akár még akkor is ha felvettem volna vele a kesztyűt, akár, így hogy nem. Jah, a sofőr egy kb. huszonéves srác volt, mellette a kis barátnőjével. Ezzel az erővel én is gyorsulhatnék Trabantok ellen, és ünnepeltethetném magamat a nőmmel, de nem teszem.

A másik szintén hasonló történet régebbi hónapokkal. Véletlenül pont ugyanolyan márkájú autóval történt meg. De a sofőr már nem 20 éves volt hanem 40 év körüli családapa, a teljes pereputtyával a nagy batárban. Szintén kétsávos út a 15. kerületben.

Az Asia Centerből és Tescoból tartottam a Bosnyák tér felé. Itt én álltam meg előbb a jobb szélső sávban. Mellém érkezett meg később a batár. Itt is a hülye gyorsulós zsigerek voltak a problémák, de itt majdnem vér is folyt, sőt még én is benne vagyok hangyányit. Amíg vártam a zöld jelzésre, kicsit előrébb gurultam. Már nem is emlékszem, hogy direkt vagy véletlenül, a lényeg, hogy még vol helyem a felfestett vonalig.

Ekkor csak annyit hallok, hogy a mellettem lévő kocsi, csikorogva kiló a javában piros lámpánál. De nem vette,észre hogy hátulról, keresztbe van forgalom. Így csodával határos módon két autó közé ékelődött be, nulla féktávolsággal. Megúszták, de látszott az arcukon, hogy megijedtek, és hogy azt hitték zöld a lámpájuk. Veszélyes dolog ez a városi gyorsulgatás. Ahogy Marty McFly-nak is megmondták a vissza a jövőben: Ne tedd, még akkor sem ha nyuszinak hívnak, mert akkor baj lesz, vagy lehet!

Kérdezem a többi autóstársamat akik itt kommentelnek, hogy ővelük is sűrűn fordul elő hasonló eset? Vagy egy öreg roncs, ha korrekt állapotban van tartva, akkor ekkora "ellenféllé" válik az új autósok körében?

198 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes lámpa gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_John_Doe_ 2010.03.16. 17:28:21

@"streetfighter":
Golf 2.8 VR6 1991-es autó. 0-100 7,6s.
Egy Suzuki 1,3 8 szelep 0-100 10s.

Egy "leharcolt" VR6 esetén hihető, hogy a Suzukival szemben nem szerzett annyi előnyt, hogy bejöjjön elé.

_John_Doe_ 2010.03.16. 17:29:40

@Dövan: ha viszel magaddal. :)))

Dan20VT 2010.03.16. 17:30:53

Én velem is történt hasonló eset, de én általában úgy reagálom le,h odalépek neki.
1. azért mert fiatal zselézett hajú vagyok.
2. mert szeretem a gyorsulást.
3. mert a golf2-mben 1.8 20VT szív dobog:D(200le)

De mindemelett ésszel próbálom csinálni:)

_John_Doe_ 2010.03.16. 17:33:16

@Reggie: tényleg nem kekeckedésből, de amit én ismerek meg sem tudod kerülni.

Vagy autós kártya van a gyári kihangosítóban (telefonban), indítod a kocsit, bekapcsol a telefon,
vagy BT-on kapcsolódnak, szintén a jármű indítása (gyújtás) után.

_John_Doe_ 2010.03.16. 17:34:35

@Dan20VT: "ésszel próbálom csinálni"
:)))))))))))

Reggie 2010.03.16. 17:36:19

@_John_Doe_: nem kekeckedesnek, de szerintem ha beulok a kocsid vezetoulesebe, a mobilom mukodese nem valtozik meg:)

Dan20VT 2010.03.16. 17:38:08

@_John_Doe_:

Háát, azért jól leharcoltnak kell lennie szegénynek ehhez, de ha 100 felett is tart a verseny akkor meg by-by suzi...:)

Ajtony 2010.03.16. 17:44:27

Nekem a farkam nagy, így nem kell bizonyítanom a lámpáknál. Udvarolni meg kedvességgel, figyelmességgel szoktam. Hatékonyabb
:-)

Kicsi79 2010.03.16. 17:47:05

@"streetfighter": Akkor az igen szar állapotban lehetett...

vagyok59 2010.03.16. 17:48:34

Én rendszeresen szoktam szívatni a hülyéket a Csömörin a XVI. ker felüljáró előtti lámpánál. Mindenféle autót szeretek szívatni, még olyat is aki simán legyorsulna.

Ő a belsőben (ez megy egyenesen a felüljáróra) én a külsőben, ez el megy mellette, de van egy talán 50 méteres sávszélesítés, hogy aki innen jön, az is be tudjon sorolni a felüljáróhoz.

Na most a parasztja nem szereti ha elé mennek, és én ezt használom ki.

Kezdődik a műsor: Kis átnézés, tahó mereven figyel előre, dehogy is enged bárkit maga elé, amikor ő az első.
Kis gáz, pár centi gurulás, gyökér megfeszül mint az íj. Lámpa zöld, tapintható a feszültség. Mindketten kilövünk. Rengetegen nem tudnak jól váltani, elbassza, hiába jó a kocsija, simán le lehet gyorsulni, másoknál mire felgyorsul a csilivili terepjáró, már rég előtte vagyok, persze olyan is jócskán akad, aki simán legyorsul, de azt is jó nézni.

Persze nem megyek elé, nekem csak az kell, hogy lássa, akár elé is mehettem volna, elmegyek a felüljáró mellett és hangosan röhögök.

Kicsi79 2010.03.16. 18:00:48

@"streetfighter": Igen, a 2.8 VR6. De a 2.9 VR6 186 lovas...

"streetfighter" 2010.03.16. 18:14:52

@_John_Doe_:

Csak azt felejted el, hogy volt GTI!
1994-es két vezérműtengelyes 16 szelepes!
110Le/850Kg, kevesebb mint 8Mp a 100!
Nem kell leharcolt VR6.
Nem lehagytam! Fej fej mellett mentünk!

h4z4rd 2010.03.16. 18:15:49

OFF:
@Everyl: ha már hángrisul írsz, akkor legyen inkább 'díler', hm?

"-Mikó jösz?
-Tizórakkor. Furót hozzak?"

spiller... ;)

h4z4rd 2010.03.16. 18:20:13

@vagyok59: Na, én ugyanott ugyanezt szoktam csinálni, csak más okból. Ember rendesen kilő és csinál nekem helyet, hogy feljussak én is a felüljáróra... praktikum, nem öncélú szivatás! :)

"streetfighter" 2010.03.16. 18:20:25

@Kicsi79:

Én olyanról nem hallottam! Mikor gyártották?

hha96 (törölt) 2010.03.16. 18:21:48

Kapaszkodósávos szerpentineken ismerszik meg, ki is tudja igazán vezetni a csilivili autókáját. Nem városban lámpától-lámpáig. Eddig egy lerobbant kinézetű ezeréves Audi Quattro (mint a szart, úgy hagyott le a kanyarokban), egy Fabia RS (szintén), új 530xd és egy A4 hagyott le eddig 3 év alatt. (Ez kb 150 alakalom.) Ja, 1.6os dízel Focusom van ;)

Wick 2010.03.16. 18:22:12

@SilentSound: Mitakarsz, Fertőrákostól a tóig vezető bekötőút minden kitételnek megfelel. Szar minőségű, keskeny, de legalább egyenes. Ideális helyszín arra, hogy betámassza a békanyálas, hínáros nádasba a verdát a sumáker. :-)

_John_Doe_ 2010.03.16. 18:22:17

@"streetfighter":
Akkor meg nem értem, mire vered magad? Adott két, 100-ig egyformán gyorsuló kocsi, és a verseny döntetlen lett? Ez most miért olyan nagy dolog?

indapass90210 2010.03.16. 18:23:50

@vagyok59: egy váltás simán megspórolható, kettesből kell rajtolni, picit nagyobb fordulatszámról :)

"streetfighter" 2010.03.16. 18:24:06

@Dan20VT:

Nincs rá írva hátulra, hogy turbo?
Mert akkor ismerjük egymást. ;-)

indapass90210 2010.03.16. 18:24:33

@_John_Doe_: keresek egyet, nem probléma :)

Wick 2010.03.16. 18:26:47

@vagyok59: én a másik iskolát játszom, rárúgok kettőször a gázpedálra, felcsévélem a diumdisung zenét, majd áttekintek szilajul. Oszt elindulok jó erős közepes tempóval, tehát ugyan padlógázzal de nem fordulatról dobott kuplunggal és nem végfordulaton, hanem mondjuk olyan 2500-3000 között elváltom az egyest. Ha a kiccsávó potens igazi faszagyerek, és kirajtol tízezerrel, hadd menjen, nekem ott lesz a hűlt helye ahova beférek. Ha meg béna (és ez azért kiderül mire kettesbe váltok), akkor egy leforgatott második elég a szituáció megnyugtató rendezésére. :-P

"streetfighter" 2010.03.16. 18:27:44

@_John_Doe_:

2.8L és 1.3L turbo nélkül 1994-ben! Nem nevetséges?
A technika ugyebár. Ezért imádtam(om) a japcsikat.
A mostani is "veri" a kétszer akkora motorokat, meg a turbókat.

_John_Doe_ 2010.03.16. 18:29:17

@hha96:
ez se mérvadó. Hegyek között élek, a környék szerpentinjeit úgy ismerem mint a tenyerem, szinte minden kanyarról tudom mennyivel lehet beesni. (Télen néha szó szerint is. :))

Wick 2010.03.16. 18:29:34

@Dövan: jajj... öregszem, a korral jár, hogy szinte mindenről eszembejut egy sztori.
Ezt egyszer megcsináltam, kikanyarodtam valami soksávos útra asszem talán a szentendreire, és lusta voltam kivenni 2-ből a váltót. Elindultam a digó szívó V6-tal 2-ből egy kikuplungozott alapjárattal majd padló. Emberünk mellettem meg keménykedett egy 1.6os Bravoval. Következő lámpánál meg cibálta le az ablakot, és kérdezősködött, hogy mi ez bazze' gőzmozdony, vagy nincs benne sebváltó, vagy úgy mégis mi a túróscsuszáért nem váltogatok?

_John_Doe_ 2010.03.16. 18:34:15

@"streetfighter": a VR6-ban nincs turbó.

Nem szabad a köbcenti és teljesítmény bűvöletébe esni. A gyorsulást a tömeg is meghatározza.

És bár egy 16 szelepes Suzi és egy Golf VR6 százig azonosan gyorsult, azért gondolkozás nélkül a Golfot választottam volna '95-ben.
Mert az volt a jobb kocsi.

_John_Doe_ 2010.03.16. 18:35:48

@Dövan: fenét, duplakuplungos automatát kell venni.

indapass90210 2010.03.16. 18:36:14

@Wick: Egyszer volt egy 416-os roverem, annak volt olyan gondja, hogy akadt a váltója és nehezen lehetett egyest rakni. Ott mindig egyszerűbb volt így indítani, mint hallgatni, hogy mögöttem dudálnak :)

Wick 2010.03.16. 18:42:09

@Dövan: Hja, az ok hasonló volt, rettenetesen kikopott váltókulissza, sima rudazat (ezen még nem a kifinomultabb, többgömbcsuklós monkey shifter váltórudazat volt), és enyhén viseletes váltó. :-)

''autónepper.'' 2010.03.16. 18:44:21

vicces megint egy csicska akinek nincs erő a kocsijába és azt hiszi hogy másik versenyezni akar:D

"streetfighter" 2010.03.16. 18:44:24

@_John_Doe_:
"VR6-ban nincs turbó"
Ki mondta, hogy volt?
Hát éppen azért volt egy rakás....az árát tekintve.
Ár-érték arányról hallottál? A megbízhatóságot már ne is említsük.

_John_Doe_ 2010.03.16. 18:50:17

@"streetfighter":
"VR6-ban nincs turbó"
Ki mondta, hogy volt?

Nem mondtad, viszont a Suzukinál kiemelted, hogy abban nincs turbó. Mintha a másikban lenne.
"2.8L és 1.3L turbo nélkül 1994-ben!"

stellaz1 2010.03.16. 18:53:01

Középsikolás koromban, a kilencvenes éves vége felé, a társaságból mindenki friss jogsival, stb.

Éjjel a keresztúri úton beáll mellénk valami verda egy fiatal sráccal és a csajával. Elkezdi az autót "ugratni", mire a kocsiban nálunk mindenki: "odas, ez gyorsulni akar, baszki :) "

Haverom zöldre padlógáz, ami a csövön kifér. A srác meg közben nyugisan elkanyaradott jobbra......

Az volt az első és utolsó gyorsulás :)

Amúgy valamelyik nap ismerős 2 literes kiasautóját próbálgattuk, és megkértük a sofőrt, hogy éjjel az üllőin kicsit huzassa meg a kettest, hogy mit tud ez a motor ebbe a pici autóba. A szakad a6-os, sötétített audi egyből versenyezni akart velünk, bejött mellénk, stb. (amúgy lenyomtuk, bár nem direkt)

"streetfighter" 2010.03.16. 18:54:04

@_John_Doe_:

Nem tudtam, hogy értesz hozzá, mert a dilettánsoknak egyértelmű, hogy 1.3 csak turbóval veszi fel a versenyt a 2.8-al. :)

_John_Doe_ 2010.03.16. 18:54:30

@"streetfighter":
"Ár-érték arányról hallottál?"
Igen hallottam. Ennek ellenére is
például van olyan hely ahol ha 2Ft lenne a vacsora, akkor sem ennék ott. Pedig ár/érték arányt tekintve verne mindent a hely.

Kocsival is így van az ember. Velorexet nem tudnának olyan olcsón adni hogy megvegyem. Sőt, ha fizetnének sem.

cambridge.on 2010.03.16. 18:55:06

Amikor a Ladám volt akkor folyamatosan próbálgattak.A legjobb szocialista autó,de nem gyorsulásra való.80LE párosítva másfél tonnával.
Egy ilyen alkalomnál két fiatal srác volt az "ellenfél" egy öreg Opellel.Velem utazott a család,a feleségem mellettem, hátul a két gyerek.
Piros lámpánál hallottam, hogy a mellettem levő autó motorját túráztatják.Egyértelműen kihívás volt.Mögöttem kettővel pedig egy rendőrségi kocsi volt a sorban.A mikor a keresztben levő lámpa pirosra váltott egy picit megmozdítottam az autót.Az Opel kilőtt, és még pirosban átment.Én két másodperc múlva követtem, amikor a lámpa zöldre váltott, de akkor már a rendőr villogott, hamarabb átértek a kereszteződésen mint én.
50 méteren belül utolérték és félre állították az egyedül versenyzőket.
Mondanom sem kell, kedélyesen integettem nekik. A versenyt én nyertem, én értem hamarabb a következő lámpához!
Szeretek tempósan közlekedni, de nem versenyzek közúton.Elmúlt a szédülésem,ami régebben, 100km/h alatt, rendszeresen előjött.
Most már provokálni sem hagyom magam.
Hidegen hagy minden ilyesmi.
Közlekedni szoktam, nem versenyezni.

"streetfighter" 2010.03.16. 18:59:34

@_John_Doe_:

Háát igen az ilyenek veszik a "prémium" márkákat.
Olyat én sosem vennék, pedig megtehetném.
Elvből nem hagyom magam így átverni.

Boszi73 2010.03.16. 19:05:51

Sajnos sok az ilyen "NAGY ARC",aki szarik a többiekre. Verseny?? Menjenek a prérire!!! Na ez a mai közlekedés kúltúra... Szégyen...

Kicsi79 2010.03.16. 19:07:56

@"streetfighter":

VWDepó:

"...Golf VR6 hűtője, ha a 2,9 l-es blokkot használjuk. Ha a 2,8-as... "

Na mi újság, Wagner úr? 2010.03.16. 19:09:34

szeretem az ilyen témákat, mindig annyi menő Súmácher csávó gyűlik össze...

sosem 2010.03.16. 19:10:29

Kb 10 éve volt, hogy a Zámbó család egyik tagjával autóztunk egy éjjel. A Kerepesi uton, a melletünk a lámpánál álló fiatalok nagy kihívásnak érezték, hogy legyorsulják az Audi-t. Zöld, padlógázzal elindultak, mi meg kiraktunk egy kék villogót. Láttátok volna, milyen gyorsan rátaláltak a megfelelő sebességre. Szép kényelmesen elmentünk mellettük, villogó le, sebességhatár betartva. Igen, illegálisan használtuk, de egy poént megért. )

Kicsi79 2010.03.16. 19:10:41

@"streetfighter":

Ha tudod fordítani:

Wikipedia: "...History and evolution
A European-spec 'ABV' 2.9 litre VR6 in a Volkswagen Corrado

The Volkswagen Group VR6 engine was introduced in Europe by Volkswagen Passenger Cars in 1991, in the Passat and Corrado; and in North America the following year. The Passat, Passat Variant (estate/wagon), and US-specification Corrado used the original 2.8 litre design; the European-specification Corrado and the 4WD Passat Syncro received a 2.9 litre version with 140 kilowatts (190 PS; 188 bhp). This version also had a free flowing 6 centimetres (2.4 in) (2.5 in) catalytic converter, sharper camshafts, 4 bars (58 psi) fuel pressure regulator, enlarged inlet manifold, and larger throttle body.

The 2.9 litre engine, as destined for the Corrado, was originally designed to benefit from a dual-tract variable-length inlet manifold - called the VSR (German: "Variables SaugRohr"), and made by Pieronberg for Volkswagen Motorsport. This gave extra low-down torque, but was deleted before production on cost grounds, and was instead offered as an aftermarket option. This design was later sold to Schrick, who redesigned it and offered it as the Schrick VGI ("Variable Geometry Intake").

In 1992, with the introduction of the Volkswagen Golf Mk3, a six-cylinder engine was available for the first time in a lower-midsize segment hatchback in Europe. North America waited until 1994 to received this engine; at the same time, the European model started to use the 2.9 litre in the VR6 Syncro model. The corresponding Vento/Jetta VR6 versions appeared in the same years.

Volkswagen Group removed a cylinder from the VR6 in 1997 to create the VR5 (aka 'V5'), the second block to use an uneven number of cylinders in a Vee design after the Honda V3 triples of MotoGP fame. This version, which had a 2.3 litre capacity, was capable of 110 kilowatts (150 PS; 148 bhp), and had a maximum torque of 210 newton metres (155 ft·lbf). It was introduced in the Passat in 1997, and the Golf and Bora in 1999."

Tény, nem 186, hanem 188LE a 2.9-es.

Kicsi79 2010.03.16. 19:11:59

@Kicsi79:

Bár kevés, de volt belőle.

közlekedő edény 2010.03.16. 19:12:53

A legfurább, mikor pl egy volvo nyomja neki, persze ha olyan motor van benne, hogy bírja, akkor érthető h próbálkozik, de akkor is, egy volvoval erőlködni? olyan vicces :)
ennek ellentétje az izomtrabi, azok olyan édesek

Dan20VT 2010.03.16. 19:20:56

Nincs rá írva,h turbó, a vicces az volt,h tök alapnak nézett ki mikor kész lett, sima kipuff, semmi ültetés, gyári lámpák stb...
Aki kicsit jobban értett hozzá, az csak a vr6 fékrendszerről, meg az 5lyukas felniről tudta,h valami van vele:) akkor még fajin kis meglepetésautó volt, bár mostsem néznek ki sokat belőle egyesek...:P

_John_Doe_ 2010.03.16. 19:23:29

@sosem: ez jó poén volt. :)
Istenem, mikor munkásőr koromban géppisztolyos vaddisznó vadászatokra jártunk.
De poénos volt.

Még ma is könny szökik a szemembe ha rá gondolok.

jelentéktelen alak 2010.03.16. 19:24:24

Már értem azt a sok majmot, aki csikorgó kerékkel indul mellőlem, a következő piros lámpáig. :-)

Van egy rossz szokásom. A kuplunggal tartom az autót álló helyzetben (persze nem lejtőn) a lámpánál. Megesik olykor, hogy picit előrébb gurul, majd ismét megáll.
Ezek szerint, ez felhívás versenyre?

Mondjuk szerintem aki közúton versenyzik, az bármi rosszat megérdemel...

Dan20VT 2010.03.16. 19:25:06

@"streetfighter": te tudsz még ilyen kettesről mo.n?? utcán hasznaljak?

sosem 2010.03.16. 19:47:30

@_John_Doe_: Arra vigyázz, elhomályosítja a látásod. De lehet, hogy mindegy...

labi 2010.03.16. 20:20:25

polusnál hagyd kilőni, ázsiánál megállítja a piros, te a megengedett sebességgel pont lámpaváltásra érsz oda, és mire utolér egy sávosra szűkül.
Szembeforgalom van, lassít, röhög. :)

Unter Bahn (törölt) 2010.03.16. 20:40:58

@jelentéktelen alak: "an egy rossz szokásom. A kuplunggal tartom az autót álló helyzetben (persze nem lejtőn) a lámpánál. Megesik olykor, hogy picit előrébb gurul, majd ismét megáll. Ezek szerint, ez felhívás versenyre?"

Van az autónak egy rossz szokása (állítólag korral jár): néha kidobja az egyest... múltkor ugyanez történt, gyorsan visszadugtam és kicsit vehemensebben indultam el... A szomszéd sávban látni kellett volna a Honda Civic-ben ülő takony-elevátorok arcát, mintha párbakra hívtam volna őket..., pedig csak elbénáztam. A következő lámpáig hosszú az út, addig próbálkoztak, míg végül el tudtak menni... Nekem drága volt a gumi, ezért vettem le a gázról a lábam, de ők füstölgő gumikkal verték majdnem telibe a következő pirosnál állókat.. ezúton drakula:-D Természetesen a győzelem - nem kérdés - az övék:-)))

musi 2010.03.16. 20:44:14

na ezt hívják mikropénisznek... eleve egy közlekedési eszközzel verni magad röhej... ez b.meg olyan, mintha a kenyérpirítómmal menőznék.

"streetfighter" 2010.03.16. 20:52:05

@Kicsi79:

Kösz, de szerintem a posztban említett jettában nem ilyen motor volt.

Makkoshotyka 2010.03.16. 20:57:57

Bírom, mikor megyek az úton normál tempóban és nagy ívben tojok másokra(nem mint közlekedő partnerekre), aztán jön a tirpák cikk-cakkban 120-szal és még nekem kell segítenem, hogy össze ne törje magát. Néha arra gondolok, hogy nem kéne.

"streetfighter" 2010.03.16. 20:59:12

@Dan20VT:

Én Budapesten a Szentendrein 1 éve futottam össze egy 2-es Goffal. Nagy kipufogó leültetett egyedi lámpák stb. Hátuljára volt írva, hogy kis írott betükkel turbo.
Gondoltam nem nagy szám....hááát az volt.
Az én autóm 7mp körül van százon és fej-fej mellett mentünk.
Ő is, én is döbbentünk, mert alábecsültük egymást.

Yo! Maaan! 2010.03.16. 20:59:47

Azt nemtom, hogy egy Ignist pl. miért akar minden nagyautóstárs levadászni. Pirostól pirosig úgyis kurvacsúfos a vége, kivéve az 1-2 üdítő kivételnek, amit még én is élvezek... :D
Meg van, amelyik gépben 50-ig tart csak az egyes, pl. egy szerencsétlen fo$ skoda (hahaha) a szar áttételezésű váltója miatt a büdös életben nem éri utol az ilyet. De hogy miért is kell minden kedves autóstársnak a pofájába rágni, hogy a kis köbcentis japánautós nem versenyezni akar, hanem egyszerűen jobban gyorsul még sétakocsikázás üzemben is... meg hogy a ccm/LE viszony általában sokkal jobb. :)

"streetfighter" 2010.03.16. 21:04:12

@Kicsi79:

Nem Jetta hanem Vento volt, bocs.

orwell 2010.03.16. 21:26:00

ilyenek az emberek!!!
a gyártók felismerték ezt. s nem restek "kis autókba" 200le v. ennél is erősebb motort kínálni!!! Sztem ez már hülyeség, pláne városi forgalomba.
Nekem 160le, 1600kg, 330nm-es kocsim van, de csak országuton hasznos, lámpátol- lámpáig fele ekkora is bőven elég

j311 2010.03.16. 21:49:02

@orwell: az a 330 nm nagyon kicsinek tűnik, kisebb mint egy baktérium.

kumisz 2010.03.16. 22:19:08

sakkómi??? veszee egy hordót amibe belefér egy formaegyesmotór, vagy csak eccerűen kiszereeesz egy mig hajtóművet, oszt beleépíted egy trabanthoz hasonlító csigaházba és kilőssz a pirosnál...
csak pénz kérédése...
de mire jó????

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2010.03.16. 22:34:50

Két, nem egy osztályba tartozó személygépjármű és a gyorsulásuk közötti látványos különbség: video.google.com/videoplay?docid=-3563436249943639558&ei=q_SfS-CGD6Ks2AKds4CBDQ&q=lamborghini+scirocco+budapest#

Le akartuk fényképezni a Murciélagot de a Honda bejött elém (ez a "vigyázz" az elején) és akkor már nyomni kellett, ha mellé akarok kerülni - és akartam :) Nagyon :D Rögtön sikerült amikor lassított :))

Jó játék volt 5 évvel ezelőtt - azóta sokat vezettem anyám 310.000 kilométerrel ezelőtt új Tico-ját... valószínűleg ha ma én ülnék a Murciélagoban simán legyorsulna egy 139 lovas Scirocco.

Visszanézve az elmúlt 10 évemre csak annak örülök, hogy soha nem volt erősebb autóm mint amit kezelni tudtam - jól/rosszul, de megoldottam a helyzeteket és egészben vagyok. Ebben a játékban az nyer aki épségben hazaér.

Dan20VT 2010.03.16. 23:15:56

@"streetfighter":
jah, az nembiztos,h 20vt volt...
Neked amugy milyen kocsid van? carstylingen fentvagy??
ha igen keress meg, én Audi RS2 nicknevenvok fent, remelem pár even belül meg is lesz az rs2...
na üdv:)

''autónepper.'' 2010.03.16. 23:22:25

te is én is mindenki versenyzett már itt aki nem annak nincs jogsija ENNNYI

webmestar 2010.03.16. 23:54:42

@j311: akkor menj és ugrasd a hülyéket. Ha a gyorsuló elütne valakit (mondjuk egy lelépő gyalogost) akkor tiszta lelkiismerettel aludnál? Sőt ugye röhögnél is hogy hülye balfasz. grat.

egyittlakó (törölt) 2010.03.17. 08:49:34

Én bárkit "le tudok gyorsulni" a piros lámpánál. Komolyan, csak egy bringa kell hozzá.

j311 2010.03.17. 09:31:22

@webmestar: Jól látod a helyzetet. Ő vezeti az autóját, nem én. Ő a felelős a tetteiért, nem én. Az ő lelkiismerete, nem az enyém.

Agyalap 2010.03.17. 09:57:19

Hihetetlenül hülyék az emberek...
Motorral állunk a piros lámpánál, mellettem nagyon menő robogós. Rángatja a gázt és néz balra, rám. Na hülye, lássuk mit tudsz - én is ráhúztam a gázra, erre a barom kilő. A lámpa még mindig piros. Szerencséjére nem jött senki keresztbe...
Boldogult gyermekkorom jutott eszembe, mikor többedmagammal mentünk a városban, és a gyalogoslámpánál mondtuk: Zöld, mehetünk!
Majdnem mindig volt valaki aki nekiindult.
Akkor még jó humornak tűnt...

"streetfighter" 2010.03.17. 11:12:32

@Dan20VT:

Én már családos ember vagyok, de a sebesség bűvöletéből nem tudok kinőni. Én legalább másokkal ellentétben bevallom. :)
Nekem mindig gyors, de feltünésmentes autóim voltak. Most is olyan van.
Családi autónak kinéző "sportkocsi".
Én azt élvezem, hogy komoly meglepetéseket lehet vele okozni, amit nem szoktam kihagyni.
A gyártónak nem csinálok reklámot, legyen elég annyi, hogy 6,4Kg/Le az arány 2L alatti és nincs benne turbó!
További jó száguldozást, de csak ésszel!

Agyalap 2010.03.17. 14:12:21

2,77 - de ez motor, és nem is az izmosabbak közül való... :)

_John_Doe_ 2010.03.17. 16:46:11

@"streetfighter":
R1200RT
Max. teljesítmény: 110 LE 7500 1/min-nél
Tömege: 230Kg
+én és a feleségem.

De kocsival is megennélek.
Igaz, az bőven 2 liter feletti és turbo is kettő van benne.

Értem én, te arra élvezel, hogy erős motorú papírkocsival jársz,
és hogy meglepődnek az emberek amikor elgyorsulsz. Egészségedre.

Arról azért tudjál, az emberek döntő többsége leszarja, hogy gyorsul egy-egy masina. De gondolom ez nem is nagyon érdekel, elég ha a saját szubkultúrádban dicsérik a kocsidat.

"streetfighter" 2010.03.17. 17:23:28

@_John_Doe_:

Pont az ilyen nagyképüeket szoktam szivatni, mint te! Akik azt hiszik, hogy ők a Janik. Általában engem szoktak provokálni és nem fordítva!
Én megyek a saját stílusomban és odaállnak, hogy akkor most megmutatják. Na ez nagyon gyakran nem sikerül.
A motorteljesítmény meg a gyorsulás egy dolog. Uralni is tudni kell az autót. Abban is akkora spíler vagy mint szájtépésben?
Egyébként azért, mert aránylag könnyű az autóm és nem egy szar batár, azért még lehet biztonságos, mivel az összes fontos biztonsági felszerelés benne van.

2010.03.17. 17:30:01

@"streetfighter": A neve alapján szerintem ő a Jani. :-)
Mondjuk egy esetleges karambol esetén nem mindegy, hogy hogyan törik össze az autó, miközben benne ülsz és a tűzoltóknak mennyi ideig tart kiszedni belőle élve vagy halva.

_John_Doe_ 2010.03.17. 18:03:08

@"streetfighter":
Engem biztosan nem szívatsz,
a farkammal minden rendben van, a nemi életem is frankó,
így ilyen baromságokba, mint utcai harc, tutira nem megyek bele.

És nem hiszem, hogy én vagyok a Jani. Tudom. Ezért is nem kell bizonyítanom.

"Uralni is tudni kell az autót. " :)))))))))))))
Te barom, én közlekedésre használom a kocsit, arra hogy eljussak egyik helyről a másikra.

"azért még lehet biztonságos, mivel az összes fontos biztonsági felszerelés benne van. "
Az olvasó a visszapillantóra akasztva, nem biztonsági felszerelés.

"streetfighter" 2010.03.17. 19:23:04

@_John_Doe_:
"Te barom,"

Látom nem csak nagyképű segg, hanem még bunkó is vagy.

"én közlekedésre használom a kocsit, arra hogy eljussak egyik helyről a másikra."

Ahhoz nem kell dupla turbó te szerencsétlen. Vagy az csak kamu volt? Azóta bilibe lógott a fejed?

"De kocsival is megennélek."

"ilyen baromságokba, mint utcai harc, tutira nem megyek bele."

Te tudod, hogy mikor mit írsz, vagy komolyabb segítségre szorulsz, Janikám?

XSB 2010.03.17. 20:51:05

Bocs, hogy nem olvasom végig a kommentsort. Én haverral szoktam autózni, leggyakrabban egy Focussal. Elég sok Calibrás, Corrado-s gyökér áll be mellénk gyorsulgatás céljával pécsen. Az ilyennek a legnagyobb pofára esés, hogy te is kicsit pöcögteted a gázt, a baromja elindul egyenesen, te meg szép nyugodtan lefordulsz jobbra.:D

j311 2010.03.17. 21:34:28

@"streetfighter":

"De kocsival is megennélek."

"ilyen baromságokba, mint utcai harc, tutira nem megyek bele."

Te tudod, hogy mikor mit írsz, vagy komolyabb segítségre szorulsz, Janikám?

A kettő közt nem látok ellentétet. Az, hogy "kocsival is megenne" nem jelenti, hogy mindezt közúton tenné.

_John_Doe_ 2010.03.17. 21:44:57

@"streetfighter":
"Ahhoz nem kell dupla turbó te szerencsétlen."

Kiválasztottam egy kocsit, a legkisebb gyártott motorral.
Leszállították. Hiányzott belőle pár, megrendelt és számomra fontos extra. Visszaküldtem.
Sajnos újra legyártatni 2 hónap lett volna. A szalonautók közül az általam preferált szín és felszereltséget viszont csak egy legnagyobb motorral gyártott kocsiban volt meg.
Ezért a dupla turbo.

"megennélek". Feltételes mód. Ezt már egy általános iskolás is tudná értelmezni.
De a te kedvedért: _ha_ versenyeznénk, legyorsulnálak.
De "tutira nem megyek bele." Kijelentő mód.

A "bunkó" jelzővel nem vitázom, de a nagyképűt gondold át mégegyszer! Nem a saját kisebbrendűségi komplexusod mondatja ezt veled?

Swind 2010.03.17. 22:34:33

Legjobb alazas a motorporgtos hulyegyereknek: Kimutatok az A oszlop ala es megkerdezem: Nem latod, hogy venyoc kompresszor??

SzLacika 2010.03.17. 22:46:43

@"streetfighter": Családi autónak kinéző "sportkocsi".
Rákérdezhetek? 165 lóerőre felpiszkált Suzuki Swift Sport?? :DD

"streetfighter" 2010.03.17. 23:05:25

@_John_Doe_:

A nagyképűnél pont az a lényeg, hogy észre sem veszi magát, de ezt neked hiába magyarázom. Különben is ez az én véleményem.
Kisebbrendüségi komplexusom lenne mert rühellem a nagyképü és rongyrázó embereket? Hááát, ha ezt annak nevezik ám legyen.

"streetfighter" 2010.03.17. 23:07:18

@SzLacika:
Te is érthetsz az autókhoz!

_John_Doe_ 2010.03.17. 23:28:38

@"streetfighter":
Ébredj már fel kiscsávó! Mi abban a nagyképűség, hogy egy jobban gyorsuló kocsival le tudnálak gyorsulni?
A realitás?

Szóval akinek jobb kocsija van mint neked az nagyképű? Tisztaszívű magyar ember csak hulladéknak
(bocs: családi autónak kinéző "sportkocsi")
kinéző járművet vehet, mert különben nagyképű?
Vagy mi van?

Rongyrázás, hogy normális kocsit veszek? Még egy rohadt márkát, tipust sem írtam, nehogy megbántsam az érzékeny lelkűeket.

Ez egy autós blog harcoskám, itt bizony leírják az emberek néha, milyen kocsijuk van.
Még ha ez neked fáj is.

SzLacika 2010.03.17. 23:30:47

@"streetfighter": Csak nem a lelkedbe gázoltam a Suzukival? Ó, bocsánat.

Viszont ha már így itt kérkedsz, hogy mennyit tudsz, kit nyomsz le meg hogy gyorsulsz, nem értem miért nem mered leírni, hogy ilyen és ilyen verdád van.
Vagy attól félsz, hogy jön valaki és leszólja a dodzsemedet?
"A gyártónak nem csinálok reklámot"
Persze.

"streetfighter" 2010.03.17. 23:46:15

@_John_Doe_:

Hát éppen ez az, hogy te sem írtad le csak a szád jár!
A nagyképűséget pedig nem a kocsidra értettem hanem a stílusodra, modorodra, mert NEKEM ez jön le.
Rendelsz egy autót de nem azt hozzák? Hol rendelted, ahol nem értitek egymást? Külföldön? Megveszed a legkisebb motoru helyett a legnagyobbat, mert annak tetszik a színe.
Igaz, hogy vagy 3 milkával több, de kit érdekel mi?
Vagy hülyének nézel, vagy te vagy az.
Azt meg leszarom, hogy feltételes módban, de nem igazából, mert te olyat nem teszel (nevetséges!) legyorsulnál, mert én ettől nem borulok ki, úgy mint egyesek.

_John_Doe_ 2010.03.17. 23:47:20

Most már én is kiváncsi vagyok, mi az az "álruhás herceg" kocsi.
6,4 kg/LE és 2 liter alatti turbo nélküli.

Na most a 2 liter alatti az lehet akár 1999 köbcenti is, vegyünk mondjuk 2000 köbcentit.
Sima motorból a gyárak kihoznak max 200 meg pár lóerőt.
Ehhez akkor tartozik valami 1300 kg.

Kb Honda Civic.

"streetfighter" 2010.03.17. 23:53:24

@SzLacika:

Nem, mert az egy jó kis autó az árához képest.
Nekem volt is régen egy GTI-m és nagyon szerettem.
A mostani is japán, mert a többieket nem tartom sokra, de ez az én véleményem.

_John_Doe_ 2010.03.17. 23:56:34

@"streetfighter":
Bőven több mint 3 millióval.
Igen külföldön.
Értettek, csak elbaszták.

Nem mert tetszik a szine, hanem mert csak az a szín tetszik,
és abban a színben, azzal a felszereltséggel csak azzal a motorral volt a cég egyik szalonjában _azonnal_ elvihető. És nem akartam újabb két és fél hónapot várni, míg újra legyártják.

"streetfighter" 2010.03.17. 23:57:37

@_John_Doe_:

Én is kiváncsi vagyok a tiédre, ahol nem számít a leggyengébb és a legerősebb közti árkülönbség.
Az én típusomnál közel a kétszerese!

Agyalap 2010.03.19. 13:30:55

@_John_Doe_: "De kocsival is megennélek."
Jó kezdés volt, egy ennyire szende és törvénytisztelő mérsékelt állampolgártól...
Szerényen megjegyzed, hogy mennyire le tudnád gyorsulni a többieket (persze csak elméletben)?
Röhej és szánalmas.

motorosfakabát 2010.03.19. 17:26:51

idióták mindig vannak függetlenül életkortól és a vas teljesítményétöl nekem egy rx-8 as biturbom van 220 pici pacival még sem szoktam gyorsulásosba belementi pedig jó esélyem lelne de minek












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása