Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Láthatatlan tábla után mértek sebességet

2010.03.23. 13:33 :: SilentSound

Nem is olyan rég egy igen érdekes siófoki sebességmérési szitut osztottam meg veletek, ott az volt a kérdés, van kereszteződés, vagy nincs. Gábor története egészen más, de ugyancsak a traffipaxhoz és a sebességkorlátozó táblához kapcsolódik. Utóbbi ugyanis jó ideig egyáltalán nem volt észrevehető röntgen szemek nélkül, mérni persze itt kellett.

Aki gyakran jár a 6-os úton Bp felé, ismerheti a képen látható helyszínt, Budafok magasságában. A 2x2 sávos 6-os főút végig 70-es korlátozás alá esik. Ám amint elfogynak a kereszteződések és a kanyarok és nyílegyenes lesz az út, egy 60-as tábla vesz vissza a tempóból. Én még embert nem láttam itt 60-nal menni, megesik, hogy 90-nel még a külső sávból is letolnak. Oda is figyelnek erre rendőreink, mert az egyenes másik végén levő Opel szerviz előtti benzinkútnál rendszeresen megfigyelhető a traffipaxos autó.


Látod a 60-as táblát? Nem?

Szerencsére szemből szoktak villogni, előre jelezve a veszélyt, így lassíthat az ember az értelmetlen 60-ra.

Régebben történt, hogy haladtam Bp felé, szemből villogtak az autósok, már jóvel e helyszín előtt. Bemérgesedtem, mert mindenki lelassított, én meg anyáztam, hogy azért, mert mérnek, még nem kell megállni, a megengedett sebességgel nyugodtan haladhatunk. Be a belső sávba és biztonsági ráhagyással 80-nal végigmentem a lassuló sor mellett. Mikor a méricskélő rendőrök magasságába értem, az egyik rendőr a feltartott mutatóujját lengette felém a háromlábú mellől.

Gondoltam, nem nekem int, mert nincs miért, de többször visszapörgettem magamban a jelenetet és úgy tűnt, hogy mégis kimondottam nekem integetett. De miért? Nem csináltam semmit! Vagy mégis? nem hagyott nyugodni a gondolat. Mivel nem régóta kezdtem el arra járni napi rendszerességgel, nem tudtam fejből az összes táblát, így másnap és harmadnap fokozottan figyeltem, milyen szabályok érvényesek az adott útszakaszra.


Közelről már látszik, hogy van ott valami. Mondjuk egy mindkét irányból behajtani tilos, vagy ilyesmi...

A fényképeken is látható, hogy jobbról egy út torkollik be és gondoltam, a szabályoknak megfelelően ez feloldja az addig érvényes 70-es korlátozást. Megnyugtattam magam, hogy mégsem nekem integetett a rendőr. De mi van, ha mégis? Minden nap egyre jobban figyeltem, hogy mi lehet a hely titka és vagy negyednap megpillantottam. Ott a 60-as tábla, csak semmi nem látszik belőle a buja vegetáció miatt. Benőtte az őserdő, mint a maja piramisokat.
Gondoltam, lefényképezem az állapotokat, hátha érkezik egy jó kis csekk, legyen mivel védenem magam.

Mikor legközelebb trafiztak, megálltam és szóltam a rendőröknek, hogy mérhetnek nyugodtan, de ha 60 felett kapcsol be a gép, akkor sajnos kárbavész a munkájuk, mert erre az útra 90 kell, hogy legyen a megengedett, mert menetirányból nincs észlelhető egyéb tábla. Közölték, hogy haladjak tovább.

Mivel egy héten kétszer, háromszor voltak ott mérni, berágtam és felhívtam a XX. ker-i kapitányságot, hogy ugyan ne szivassák már a népet, vagy vágják le a táblát takaró lombot, vagy ne túráztassák a rendőr kollégákat felesleges munkával, illetve ne riogassák az autósokat. Azt a választ kaptam, hogy ez nem az ő dolguk, hívjam a közterületeseket. Azt válaszoltam, hogy hívják ők. A bejelentést megtettem, intézkedjenek, az a dolguk.


A képrejtvény megoldása...

Két nap múlva megint mérés. Megint telefonáltam, kábé hasonló választ kaptam. Mivel csökönyös vagyok, mint egy szamár, megígértem neki és be is tartottam, hogy minden alkalommal telefonálni fogok, amíg nem látszik a tábla és trafit látok az út szélén. Ősszel lehullott a lomb, látható lett a tábla, tavaszra pedig levágták azt az ágat.

Érdekes módon, azóta alig látok arrafelé trafit, pedig korábban majd' minden nap ott voltak.

Aztán rájöttem, hogy lehet, hogy kár volt púposkodnom, mert ha azért vágták le, mert zaklattam őket, akkor magammal csesztem ki, mivel megszűnt a mentőöv a későbbiekre.

137 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr kresz gyorshajtás lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fezoGT 2010.03.23. 17:58:54

Én azt sem értem minek van ott 70. Jó minőségü 2x2 sávos ót, se gyalog se bicklis nem jár arra, de még a közelébe sem. 100 teljesen biztonságos lenne ott...de nem, még most is mindent a diagonálgumis trabis 80 éves Pistabára terveznek

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 18:05:15

@vidifan:

Ha az gépjárművezetők jó 70%-a nem 80 éves Pista bá' tudású lenne, felvetésedet megérteném.
Ma egy hölgy közölte azért fordult ki 90°-os parkolóállásból forgalommal szembe, mert úgy állt be. Persze a helyes irányba is 90°-ban kellett kiállni.

Azért, mert egy adott útszakasz jó minőségű és a járműveken (esetleg) megfelelő minőségű gumik vannak ezen dolgok a közlekedés biztonságához édes kevesek. Főleg akkor, ha az adott egyed nincs tisztában saját képességeinek korlátaival, tudás hiányával. :))

fezoGT 2010.03.23. 18:08:09

@107!: respect, mondjuk én a Keleti fele haladva egy lámpával beljebb emléxem hogy ott is volt némi takarás, de szerencsére az is eltünt

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 18:13:42

Amúgy meg a rendőrök munkájának minősítéséhez pár gondolat. A kedves autóstársadalom is sokat tesz azért, hogy a rendőri munka olyan formában jelentkezzen amit esetleg megtapasztalunk. Egy-egy szabálysértés észlelése esetén miért fordul el a rendőr, mintha nem látott volna semmit?
Nézzük mi történik egy egyszerű záróvonalon való megfordulás esetén? Rendőr észleli, forgalomból "kiemeli" a szabálysértőt. A szabálysértést a delikvens nem ismeri el, a rendőr feljelentést készít. Video/kép nem készült. Mi történik ezután? Az intézkedés alá vont letagadja a szabálysértés tényét. Mivel a hatóságot terheli a bizonyítási kényszer és nincs képi bizonyíték, a szabálysértési eljárást megszüntetik. Ez azért jó, mert a rendőrünk csinált egy adag kurvára felesleges papírt. Most ha ez tömegesen jelentkezik kicsit gondoljunk bele milyen hatása van a munkamorálra...

Ugye a felelősség elismerése helyett a kifogások országa van, aztán meg rácsodálkozunk az eredményre? :)

fezoGT 2010.03.23. 18:21:04

@Mityu: lehet hogy anno a rutinpályán mindig csak ugyanarról állt be, illetve ugyanarra ki :)

Kalányos Márió 2010.03.23. 18:21:08

Én 180-al szaladtam bele itt egy trafiba, de pont el voltak foglalva egy megállított autóssal. Gondolom 61-el mehetett... :DDD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 18:24:21

@vidifan:

Lehet benne valami. Kétkezes kormányfogás-karcsomózás, minden mozdulat külön... Ezért szoktam emlegetni, hogy nem kizárólag a hatósági "fenyegetettség" szükséges a baleseti statisztikák javításához. A járművezető-oktatás területén is illene valami változás eszközlése. :))

Kalányos Márió 2010.03.23. 18:32:23

Holnap, március 24-én délelőtt 10-12 óra között mérnek majd azon a környéken! Tessék figyelni, és villogni a szembejövőnek!

fezoGT 2010.03.23. 18:47:06

@Mityu: igen, hát bizony lehetne rajta javitani, pl:

1. A mainál észrevehetőbb mennyiségben kéne oktatni a nagyobb sebességü (>50) közlekedést. Gyakoribb vezetés 60-70el járható városi főutakon (sávváltást tanulni kiváló), közúton, esetleg autópálya stb. Vizsgán is legyen az útvonal egy része, ne csak a dugózás, meg a kis utcákban kacskaringózás.

2. Csúszós tréning. Nem csodaszer ez sem, de ha a delikvens 1-2x megtapasztalja milyen az, amikor "a gép az úr", már megérte.

ági anyu 2010.03.23. 19:00:12

@vidifan: Azért ez nem teljesen igaz. Még az út-kerékpárút átadása után esett meg, hogy egy zseni rálandolt az alant haladó kerékpárútra a dunaparti szakaszon. Asszem, akkor vették le a sebességet.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 19:05:54

@vidifan:

Küszöbig érő hóból, hátsó kerekes autóval elindulás,

- Egyidőben történő kanyarodás-visszaváltás-körültekintés.
- Kanyarodás közben kazetta/CD cserélés úgy, hogy közben a tekintetet nem vesszük le az útról.
- Parkolás manővereinek helyes elsajátítása, gyakorlása
- Szűk helyen Y megfordulás időre!
- Autó méreteinek bekalibrálása bóják segítségével... :))
- Forgalomban a tükrök helyes használata
- Megtanulni mikor mit kell nézzen a delikvens (lassításnál, megállásnál, holttér, sávváltás, kereszteződés-felismerése elsőbbségi viszonyok tekintetében)
- "Váratlan" helyzetek szimulálása s arra való helyes cselekvés sorrend begyakorlása.

:)))

Kovacsla 2010.03.23. 19:06:13

Mikor történt egyébként ez az egész? A képeken a fák lombosak és a fű is nagyon zöld, tehát azóta legalább fél év eltelt. Az árnyékok alapján délelőtt lehet :-)

Macibb

Bladika 2010.03.23. 19:16:48

@vidifan: "Én azt sem értem minek van ott 70. Jó minőségü 2x2 sávos ót, se gyalog se bicklis nem jár arra, de még a közelébe sem. 100 teljesen biztonságos lenne ott...de nem, még most is mindent a diagonálgumis trabis 80 éves Pistabára terveznek " www.langlovagok.hu/kepek/3818_kamion-es-negy-szemelyauto-karambolja-a-6-os-fout-xxii-keruleti-szakaszan
Például ezért. Ha ott most 100 lenne, akkor valószínűleg mindenki 120-al menne és akkor most egyik rokonom nem élne! Ugyanis az egyik autó ott az övé(volt).

Rókakígyó 2010.03.23. 19:47:41

Jelenleg perben állok az ORFK-val (már ez is poénos, mint tapsvihar Legoland-ben) egy hasonló ügy miatt. Az ilyen helyzetekben a rendőrség azt mondja, hogy a közútkezelő helyezi el a táblát, neki ehhez semmi köze, ő csak büntet. Nálam az volt, hogy egy körforgalom után azonnal van egy kötelező haladási irány, rossz irányba fordultam a tábla után kb 20 méterrel és ezért 50 ezerre büntettek. Az objektív felelősség miatt 0% esélyem van nyerni.

Öreg Sam 2010.03.23. 19:48:50

Heheeee...
Mikor belefutottam egy ilyen szituba,vita kerekedett a zsandárokkal.
Visszasétáltunk kb 150 métert,és láss csodát,nem volt tábla!
A rendőrök nem tudom mióta dekkoltak ott,de megjegyzésük csak annyi volt: már megint ellopták a firézek az éjszaka...)

107! 2010.03.23. 19:53:07

@Bladika:

A Pistabá és a diagonál történetektől én is hülyét kapok. Miért érzi mindenki úgy, ha javultak a túlélés esélyei az autógyárak munkája és a törvényalkotók joghézagtömködése következtében, hogy akkor engedményekkel kell szintentartani a halálozási arányt.

Jó magyar szokás szerint soha semmi nem elég. Ha itt 100-al lehet menni, akkor én megyek 120-al, az még nem olyan nagy különbség... és hasonló gondolatok.

fezoGT 2010.03.23. 19:58:36

@Bladika: most is járnak ott 120-al, nem is kevesen

Nagyon elterjedt és egyben rossz nézet az, hogy a legtöbb baleset gyorshajtás miatt adódik. Holott valójában a legfőbb okok:

- túl kicsi követési távolság
- szabálytalan, vagy igencsak necces előzés
- indokolatlan feltartás, és ez szinte generálja az előző 2 helyzetet

Nem azt mondom, hogy szüntessék meg a sebességhatárokat, de azért gondoljunk csak bele, hogy normális dolog-e:

-külvárosi 2x2 sávos, keresztező forgalom által nem, vagy alig érintett úton a 70
-3sávos autópálya szakasz belső sávjában a 130
-jó minőségü, felújitott, széles főúton a 90

cso zsi 2010.03.23. 20:03:09

@Bladika:
Az M0-ásra való feljutás erősen sávhiányos, és már az előző jelzőlámpánál is gondok lehetnek: bizonyos időszakokban addig ér a sor.
Ha ebbe belerongyol valaki, akkor hasonló lesz az eredmény.
Pár hete alakult úgy, hogy az Andor utca helyett kénytelen voltam arrafelé menni. Rosszul tettem.
A táblák már 70-esek, a jaszkarik meg (nem) 100-asok.
Megelőz, kilő, mire odaérek a 0-ás felhajtóhoz, már a betétlapot töltögetik...
Megtolt kettőt a sor végén.
Egyébként nem hiszem, hogy legalább egy sávnyit nem lehetne szélesíteni ott az úton. Nem a másik rovására, mert az is kell.
Bp felé van kettő, ami az M0 (Szeged felé) felhajtó előtt egy egyenes - egy jobbra az M0-ra.
Onnan tovább két egyenes, az egyik ebből a lehajtóból kezdődik, leoszt M0 (Győr felé)) felhajtóhoz, ami után a lehajtó egy ötödik, besoroló sávként jelenik meg.
Bp irányából ez úgy néz ki, hogy aki Érdre akar jutni, az halad a külsőben.
Aki gyorsabban, az a belsőben, és majd bevág a lámpa előtt.
Aki szabályosan akar a Szeged felé vezető felhajóhoz jutni, az a lámpa után besorol a külsőből a belsőbe, és áll a következő lámpánál.
Aki ugyanide gyorsan akar eljutni, az a győri felhajtó lámpájánál egyenesen megy tovább, a legkisebb fennakadást okozva (a szabályok szerint záróvonalátlépés).
Gyakorlatilag az egyenesen haladók útját el tudják állni a Szeged felé tartók, olyan hosszú sor tud kialakulni.

Netuddki. 2010.03.23. 20:12:09

Na de a legizgibb rész lemaradt!

Most akkor jött csekk vagy nem-e jött?
Mert ha nem akkor még az is lehet saját zsebre dolgoztak az urak, amit te megúsztál, mert éppen nem álltál meg.
Mi más miatt nem vették figyelembe a bejelentést?

Netuddki. 2010.03.23. 20:14:45

@vidifan: A sebességkorlátozások szerintem azért vannak, mert ezeken a keskeny, rossz állapotban lévő utakon minél lassabban mész, annál nagyobb eséllyel éled túl a balesetet. Aztán majd a hozzátartozóid gondoskodhatnak (gondozhatnak) rólad életed végéig.

107! 2010.03.23. 20:18:45

@kovi1970:

Éljen, hogy újra ideértünk. Ez soha nem maradhat ki!

@vidifan:

Tudnám ajánlani valamelyik biztonságtechnikai képzést. Tudnának érdekességeket mutatni, ahol átértékelnéd a nézeteidet sebesség ügyében is. Addig vagány az ember, még a tapasztalatlanságtól magabiztos. (Tapasztalaton nem a vezetett km-eket értem, hanem a zűrös helyzeteket, amit egy erre kialakított pályán jól tudnak szemléltetni)

cso zsi 2010.03.23. 20:19:23

@vidifan: A túl kicsi követési távolság esetében a sebesség igen nagy tényező.
"Kedvencem", amikor autópályán előzés után úgy sorolnak be elém fél méteres térközzel, mint a körúton 30-nál.
Nem elég, hogy a féktávomba teszik, de ha az addig előttem haladóval történik valami, akkor a besorolót felkenem rá.
Összeszokott kaszkadőröknek, ismert műszaki állapotú, felkészített autókkal, zárt pályán ez nem probléma.
A besoroló kocsironcs motorja besülhet, és az alattam lévő 2 éves, de 300000 km-t futott járgány fékjével is történhet valami a kritikus pillanatban.
(Tudom, ha így gondolom, ne üljek autóba, de 30 év alatt ezeknél több is megesett már velem, ill azzal a kollégával, akit úgy meglepett a 90-100 környékén besülő motor, hogy ijedtében a kuplung kinyomásáról megfeledkezve nem tudta az autó lendületével kivinni a forgalomból. A kamionos viszont csak egy féklámpa nélkül állóra fékező autót látott, amit már nem tudott kikerülni.)

Mert a féktáv épp erre való. Ménkű ellen nem, de várható esemény ellen véd.
Ha azt látod, hogy hárommal előtted ég a féklámpa, akkor (talán) már nem a gázt nyomod, hanem gázelvétel, láb a fék fölött, szem a tükrökön, és azt nézed, hogy a belső (vagy a fűsáv), vagy a leálló lesz a jobb választás, ha előtted csattannak.

fezoGT 2010.03.23. 20:23:01

@107!: érdemes azért összevetni a mostani, meg az 5-10-15 évvel ezelőtti baleseti statisztikát, én nem úgy látom mintha szinten tartanánk a dolgot, ellenben látom az évről-évre történő javulást. És nem hiszem, hogy ebben csak az NCAP csillagos tesztje vállal oroszlánrészt...

A 90-es évek elején, amikor a létező összes fajta 4kerekü szekér ideszabadult, de még az ezredforduló környékén is, valóban öngyilkosság lett volna drasztikusan emelni a határokat. Ma már lenne értelme szerintem.

107! 2010.03.23. 20:27:31

@vidifan:

Pont ezt írtam, ha már javul, akkor engedjünk meg többet? Nem rég született az a szabály, ami alapján lakot területen kívül is lehetőség van magasabb korlátozás kihelyezésére, ez nem elég?

Tény, hogy a jogszabályok lassan követik a technikai fejlődést, de azért van amiben nem is biztos, hogy jó lenne, ha utolérné.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 20:45:25

@vidifan:
@107!:

Én igen veszélyesnek tartom a technikai fejlődést ráereszteni egy olyan emberre aki:

- Nem hajlandó tanulni sem ön-, sem mások hibájából
- Nem hajlandó figyelembe venni a fizikai törvényszerűségek felerősödést
- Mindenre és mindenkire magasan szarik, mert úgy érzi, hogy megteheti, hogy kiadjon egy mai kornak/trendnek/felsőbbrendűségnek megfelelő technikára akár 50 milliót.

Illik figyelembe venni, hogy egy Skoda 120L és egy 5-ös BMW teljesítménye/töréstesztje/túlélési esély között irdatlan sok különbség van. A két technika kezelésében is. A jogalkotónak nem azt kell figyelembe vennie, hogy a mai autók mire képesek, hanem azt is milyen más egyéb környezeti változók léteznek.

fezoGT 2010.03.23. 20:47:32

@cso zsi és @107: követési, természetesen a sebesség négyzetes függvényében. 160-nál nyilván jobban el kell nyúlni mint 130-nál, de ezzel vissza is tértünk a kályhához.

A fél méterre besorolás mellett én se tudok elmenni, de azért gondoljunk bele, az illető az előzés után tovább fog gyorsulni, különben mi a francnak előzött volna meg. És (hacsak nem hülye) nyilván nem az előtte haladó seggébe előzött be, tehát akadály sincs előtte, fékezni nem fog hirtelen. És hipp-hopp meg is van a megfelelelő követési.

A besülő motornak és a hirtelen elromló féknek meg bizony komoly oka van. Nem jön az csak úgy, pláne nem egy jól karbantartott kocsinál. Mondjuk inkább azt hogy statisztikailag nem kell rá számitani. Egy sofőr rosszullét miatti balesetnek ennél sokkal nagyobb az esélye, márpedig erre sem lehet számitani.

107! 2010.03.23. 20:47:52

@Mityu:

Sőt! A villanyoszlopok is komoly fejlődésen estek át! Már nem fából vannak, mint 20-30 éve!!! :-)

Acmee 2010.03.23. 20:49:49

@107!:

Csak egy kérdés!

Nektek, mint a rend őreinek nincs "jogkörötök" az idióta, barom táblák bejelentéséhez? Én úgy gondolom, hogy nálatok többet talán csak a taxisok töltenek az utakon (tudjuk is, h mennyire tisztelik a szabályokat), így tudjátok/tudnátok, hogy hol van az útviszonyokhoz/környezethez képest indokolatlan korlátozás.

Illetve miért -szinte- kizárólag -az egyszeri, szabályokat nagyobbrészt betartó autósnak- indokolatlan (nevezzük nevén, ökörség) korlátozásoknál mértek?? Mire megy, ha nem pénzgyűjtésre. Tudok a környékünkön pár helyet, ahol haltak már meg nem kevesen pont a gyorshajtás miatt, ott SOHA nem mérnek, de a köv. település 30-as tábláját hetente megmérik. Pénzgyűjtés, vagy nem-e??

107! 2010.03.23. 20:50:57

@vidifan:

Ki tartja be a követési távolságot? Ha Pesten megteszed, akkor az összes fontoskodó majom eléd fogja betenni a luxusautóját, majd felveszed újra a követési távolságot, és újra, és újra.

Ameddig ilyen pofátlanok vagyunk egymással, nincs helye az engedékenységnek.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 20:52:40

@107!:

Hogy még fokozzam. A fa villanyoszlopok is fejlődtek! Már nem kátránnyal itatják át őket tartósítás szempontjából, hanem valami zöld trutyival... :))

jelentéktelen alak 2010.03.23. 20:58:50

Az, hogy mérnek ilyen helyen, egy dolog. Tulajdon képen a szabályok mindenütt érvényesek, ilyen helyen is. Véleményem szerint nem ez a probléma.

Ezekkel a fotókkal és a bírsággal egy jogállamban az út kezelőjéről hatalmas összeg húzható le. Hiszen teljesen nyilván való, hogy elhanyagolta az út karbantartását és emiatt nem volt észlelhető a tábla.
A minimum, hogy a bírságot kifizeti, és anyagilag kártalanít az esetleges büntető pontokért de simán komoly életjáradékra váltható az a nem anyagi kártérítés amit a veszélyeztetésem miatt kell fizetnie.
hiszen ha ott kint a 60-as tábla, akkor azért van kint mert 61el ott már veszélyes haladni. Ha meg nem veszélyes a 120-akkor miért van ott 60 tábla?

Tehát, ha a történetből indulok ki, akkor azt mondom, hogy a fő probléma, hogy Magyarországon ez a jogállamiság nem így működik.

De sajnos ismerem a helyszínt. Igaz, vagy 5 éve nem jártam arra, de előtte naponta, így tudok valamit, amit a levél író elfejetett említeni. Ez a szakasz Budapest belterülete (ha csak ez alatt az 5 év alatt nem tették arrább a Budapest táblát).
Vagyis lakott terület, ahol a limit -ha tábla ennél többet nem enged- 50km/h. Vagyis nem vette észre a táblát, akkor ott 50-el kell haladni. Ennek ellenére tényleg a 100 a jellemző.

Persze egy jogállamban így is perelhető az út de nem a bírságért, hanem az hanyagságból fakadó akadályozás miatt. Ugyanis a már említett karbantartási hiányosság miatt vagyok kénytelen 60 helyett 50-el menni. Ebből meggazdagodni sehol nem lehet, de rávenni a bozót irtásra akinek ez a dolga, lehet.

De a 80 az bizony sok. Akár 60 helyett, akár 50 helyett.

cso zsi 2010.03.23. 21:01:04

@Mityu: És még így is kertekben tűnnek fel, mint gyermekjáték.
A zöld izé általában nem mérgező. csak nedvesen, szájba jutva.... stb.

107! 2010.03.23. 21:03:30

@Acmee:

A második részre nem tudok, és nem is szeretnék válaszolni. Semmi közöm hozzá.

Az első rész érdekes. Vidéken működhetne, mert jobb a kapcsolat az önkormányzattal, mint itt Pesten, de sokkal több munkája van a KMB-nak, mintsem, hogy ilyenre ráérjen.

Nálunk igazából túl nagy a rendszer, nincs személyes kapcsolat. Ismerem a várost, de csak általánosságban, nagyvonalakban az egészet. A kerületiek pontosan ismerik, de csak a saját területüket. Ők nincsenek kapcsolatban a fővárosi igazgatással, csak max a saját kerületükével. Az meg sokszor kevés. Mi központi szervek semmivel nem állunk szoros kapcsolatban. Bonyolult egy ügy.
Aztán itt van a motiváció is. Ez már igazán meghaladja azt a szintet, amit a jelenlegi feltételekkel az ember szívesen vállal. Nem jut eszébe az embernek egy ilyen kis finom dolog, amikor visszafelé csak a fenyegetettség jön, és még a kötelező juttatásokat sem teljesítik.

Összegezve: ha kevésbé lenne körülményes, és jobban elismernék a munkánkat, akkor még működhetne is. (de ez jelenleg csak vágyálom lehet)

107! 2010.03.23. 21:06:20

Beszélünk itt már jóideje a bokorról, de az eszébe jutott valakinek is, hogy fog egy fűrészt, és levágja az ágat. Tudom, nem a ti feladatotok, de azért olyan sokból nem tartana. Én megtettem volna a Fiumei úton, ha elérem a lámpánál!!!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 21:09:49

@107!:

Addig jó, amíg emiatt nem akar valaki eljárás alá vonni. Munkaügyi Felügyelőség, Közterületesek etc... Fábry-t is megbüntették, mert egy kevés járdaszakaszt helyre akart hozni. De volt olyan idős férfi akit azért, mert egy padot hozott helyre. :))

Juzer 2010.03.23. 21:11:38

Valóban gáz, hogy nem látszik a tábla, de sajnos a posztíró figyelmetlen.
Lakott terület, tehát 50.
Tábla 70-et enged az ominózus kereszteződés feloldja, tehát 50. Ha nem látod a táblát, akkor 50.

Namost, ha 70-et "tippeltél" akkor sem értem a:
"a megengedett sebességgel nyugodtan haladhatunk. Be a belső sávba és biztonsági ráhagyással 80-nal végigmentem a lassuló sor mellett."

70-nél sem szabályos a 80, 50-nél meg végkép nem. A Budapest határa tábla pedig nincs eltakarva kint még az M0 előtt.

Többieknek: ha majd az emberek 90%-a betartja a szabályokat és nem az lesz a természetes hogy a rendőr f@sz mert megbüntetett, akkor van értelme emelni a sebességhatárokat. De ameddig a 130as korlátozás 170-et jelent, az 90es 110 és igy tovább, addig maradjon így. Sőt. Több ellenőrzést és tiszteletet a rendőröknek!

6 hónapja az Kerepesin kifelé az Arena előtt a külső sávban 60nal mentem az érthetetlen okok miatt 40-el szüttyögő autosok mellet. Sajnos úgy döntöttem, hogy még két autó belefér mielőtt besorolok, de bele sikerült csúsznom a kezdődő buszsávba. Na ott is volt a trafi. Mivel csak buszsáv volt és nem sebességtúllépés (tehát nem objektív felelősség alá esik), letagadhattam volna, de inkább elismertem és fizettem. Sőt, mivel ilyen rendes voltam, csak a minimális büntetést rótta ki rám az ügyintéző (nahát, a rendőr is ember?) Azóta kínosan ügyelek rá, ha kerülöm is őket, azt a 100métert se tegyem meg a buszsávban.

Csak úgy lesz jobb nekünk itt magyarisztánban, ha előszőr saját gondolkodásunkat próbáljuk átformálni és csak utánna söprögetünk más portáján.. ha a társadalom kitaszítaná magából a renitens egyedeket sokkal kevesebben lennének, de sajnos ma a társadalom minden rétegén és az élet minden szinterén elfogadott, sőt talán még elismerést kiváltó dolog a mutyizás, a felelősség alól való kibuvás, a szabályok szándékos megsértése.

Hopp.. elkalandoztam...

fezoGT 2010.03.23. 21:13:28

@107!: Ez sajnos igaz, de mint minden főváros, Pest is egy külön kis dzsungel, a maga íratlan szabályaival. De még itt is sztem inkább abból van a legtöbb baleset, hogy nem adják meg a jobbkezet, elsőbbséget, meg nem néznek tükörbe csak reggel a fürdiben. Ezek elmulasztása pedig sebességtől függetlenül is nagy bajt okozhat.

Számtalan autós blogon lehet olvasni hogy hú ennyi meg annyi bunkó van. Én sokéve napi rendszerességgel teszek meg rövidebb-hosszabb köröket Bp-n, de ennek csak a töredékét látom. Pár éve sokat jártam a 4-esen is de ott se láttam ezt a sok állatot, legalábbis a posztolók által leírt arányban nem.

Hol vannak?

107! 2010.03.23. 21:18:59

@vidifan:

Mert mindig gyorsabb voltál tőlük. :-)))

Szóval mindegy is, hogy miért van baleset. Ha van, akkor a mértéke úgy is a sebességtől függ. Ugyan az a szabálysértés más sérülést okozhat 50-nél és mást 70-nél.

@Juzer:

Jó ilyet is olvasni! Köszönjük!

fezoGT 2010.03.23. 21:19:47

@Mityu: Ez bizony az 50éves örökségünk, feljelentjük egymást piti dolgok miatt, mert nehogymá'! Sok évnek kell még eltelnie, mire ez a szemlélet kikopik az emberekből...

fezoGT 2010.03.23. 21:28:51

@107!: Ford Transit Connect TDCi, igen jól ment, főleg üresen. De a 107%-os szabályt teljesíteni még így se volt sok esélyem, így hát maradt a középmezőny :D

SzLacika 2010.03.23. 21:39:20

Nahát, traffipaxos poszt és még nem kommentelt "sztrítfájter"? Remélem nem történt vele valami...

_ng_ 2010.03.23. 21:41:41

@vidifan: "Nem azt mondom, hogy szüntessék meg a sebességhatárokat, de azért gondoljunk csak bele, hogy normális dolog-e:"

"-külvárosi 2x2 sávos, keresztező forgalom által nem, vagy alig érintett úton a 70"
Igen.
"-3sávos autópálya szakasz belső sávjában a 130"
Igen.
"-jó minőségü, felújitott, széles főúton a 90 "
Igen.

Bonaparte 2010.03.23. 21:58:10

@107!: Értelmes, indokolt korlátozásokra szükség van. De vajon amikor autópályán átterelnek a másik sávra, kell-e 60-as korlátozás, utána pedig végig 80? Technikailag az az út jobb mint egy 2x1 sávos út, ahol 90-110 a megengedett.
Sógoréknál ez úgy néz ki, hogy az áttéréskor 80, utána a korlátozás feloldva. Aztán hol is van több baleset?
Az indokolatlan korlátozás veszélyes. Egyrészt azért, mert senki nem tartja be, megy mint a meszes, pedig azért lassítani kellene. A másik, hogy ha hozzá vagyok szokva hogy itthon 60-ra kitáblázott kanyart 80-as tempóban kényelmesen be tudok venni, külföldön elszállok az első kanyarban. Ott ugyanis ha 60-as a tábla, akkor az a kanyar 50-nel vehető be...

ági anyu 2010.03.23. 22:06:44

@kovi1970: Itt biztos küldenek csekket. Mert, ha nem látszik a tábla, akkor még többet fizet. Mivel akkor csak 50-el mehetett volna

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 22:06:44

@Bonaparte:

Szerintem közlekedj léghajóval. Azzal is el tudsz szállni... :))

indapass90210 2010.03.23. 22:12:09

Akinek a 41-es úton Vásárosnaménytől tizenpár km-re nyugatra nem ment haza a vörös színű macskája, na az jön nekem egy hűtőráccsal.

indapass90210 2010.03.23. 22:28:16

De ez még semmi, nem vettem észre, hogy leszakadt a rács, mentem tovább az M3 fele. Valami 250 km-rel később vettem észre, hogy egy csavar fogja, és húzom a kocsi alatt. Úgyhogy aki látott egy kocsit, aminek szikrázott az alja, azoknak üzenem, nem gyulladt ki!

Yo! Maaan! 2010.03.23. 22:32:15

Naponta erre járok. Mi a fészkes francért nem lehet 90-et kitenni?! Jó, a zebra előtt legyen 60 és előzni tilos, utána azonnal feloldás és 90!

"streetfighter" 2010.03.23. 22:51:25

@SzLacika:

Tudod jön a tavasz és növelni kell a sebességet. Most építem a második turbót a Suzukimba.
Ja, meg a lézerblokkolót. ;-)

sanyix 2010.03.23. 23:02:45

@Easyke: pont hogy ésszel trafiztak. Látták hogy itt lehúzhatják a népet, és a végsőkig kihasználták.

rcfan 2010.03.23. 23:24:53

Felelős magyar közigazgatást!

Ha engem megb*sznak, mert nem tartottam be a táblát, akkor a közútfelügyeletet minimum 10..100-szoros bírsággal, ha

- nem látható módon teszi ki / hagyja kinnt a táblát
- ha indokolatlan táblát felejt kinnt

Szeretem a lakott területen kívüli, egykori útépítésre emlékeztető kinntfelejtett 40-es táblákat. Felülbírálni nincs jogom, oké. De ugyan már, b*sszák már meg rendesen azt is, aki kinntfelejtette!

min 2010.03.23. 23:45:23

@107!: Nem teheted mert a közteresek megbüntethetnek érte.
Ez van.
Egyébként a sztori szempontjából tök mindegy milyen korlátozás volt ott.
A táblából tényleg nem lehetett semmit sem látni. Bármilyen tábla lehetett volna ott.
Az illetékeseknek ezért lófasz a seggükbe.

indapass90210 2010.03.23. 23:46:37

@Gringо: Én nem álltam meg fejbeverni, ugyanis éreztem, hogy koppan a kocsi elején, aztán egyből döccen is a bal első. Sötét is volt, esett is, szegénynek is tuti harangoztak.

indapass90210 2010.03.23. 23:47:29

@107!: nem érted el? Már mélynövésűeket is felvesznek rendőrnek?

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 00:12:32

@Dövan: Akkor valószínű ez már a hetedik élete lehetett szegénynek... :)

SzLacika 2010.03.24. 00:17:40

@"streetfighter": Erre mondják, hogy rossz pénz nem vész el :))

ubu1 2010.03.24. 00:58:46

Én jöttem már befelé ezen az úton 110-120-szal egy rendőrautó mögött haladva. Mondanom sem kell, hogy megkülönböztető jelzést persze nem használtak. Kár, hogy fényképező nem volt nálam. Amíg mögöttük maradok, addig nyilván nincs gond, hisz a rend őre bizonyára példamutató módon közlekedik... ;-) Vagy ha mégsem, akkor az ügyészségi feljelentésnek csak nem örül... Aztán feladtam a követésüket, egyszerűen veszélyesnek éreztem a sebességet az adott körülmények között. Pedig nem vagyok nyuszi...

Körömcsiga 2010.03.24. 01:41:09

Namost egy gebasz van, méghozzá az, hogy ez lakott területen belül van, így tábla hiányában 50 lenne....

Körömcsiga 2010.03.24. 01:51:37

@vidifan: hát igen, én is elgondolkodok, hogy pl talán 810-es számmal létezű országutunk járható 110-zel (2x1 sáv!!!!), mig a 2x2 sok helyen 60-90...

atila68 (törölt) 2010.03.24. 08:35:42

Ha én ilyen makacs lennék mint a posztoló, hát kisétálnék valamelyik meleg tavaszi estén egy tízes villáskulccsal a táblához és pontot tennék az ügy végére, a Duna ha jól látom amúgy is közel van.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 09:11:25

@atila68: Hát ezt nem igazán javasolnám, sem itt sem más esetben, ugyanis kresz táblák rongálása, módosítása, eltávolítása akár 3 év szabadságvesztéssel is büntethető

dzsaszper 2010.03.24. 09:28:59

Feltennétek egy google maps vagy egy távolabbi képet is?
nekem nem teljesen nyilvánvaló, hogy ez egy kereszteződés-e. Hasonló felhajtósávok vannak az autópályán is, az még önmagában nem jelent kereszteződést :)

Sobrijóska 2010.03.24. 09:32:58

Rendszeresen járok ezen az úton. Én sem értem a 60-at, hiszen 2x2 sáv, belterület ugyan, de nem lakókörnyék, hanem gyorsforgalmi útnak kellene lennie.
Szerintem az ilyen helyeken egyszerűen azért kell 60-at kirakni, mert zebrák és lámpák vannak, igaz hogy ritkásan.

Zoltan895 2010.03.24. 09:43:46

KRESZ: ha nem látszik valami akkor az NINCS, kivéve a ZEBRA!

ági anyu 2010.03.24. 09:55:34

@Zoltan895: Ez igaz. Tehát az adott becsatlakozás után 50 a megengedett sebesség. Pláne jogos a büntetés...

lastech 2010.03.24. 09:58:28

Egyetlen megjegyzésem van a dologhoz: miután az útszakasz lakott területen van, ha nem lenne ott a 60-as tábla az útkereszteződés feloldó hatása miatt ott 50 km/h lenne a megengedett. Úgyhogy kolléga, a rendőr nyilván neked integetett!

ági anyu 2010.03.24. 09:59:15

@Zoltan895: Jó lenne, ha mindenki elolvasná a posztot és a kommenteket FIGYELMESEN. Akkor nem kéne többször, többeknek felhívni a figyelmét arra, hogy Budapest táblán belül vagyunk (szó szerint, mert itt lakom nagyon közel), tehát, ha nem látszott a tábla, akkor bizony csak 50-el lehet menni. Pláne jogos az esetleges bünti...

iGzu82 2010.03.24. 09:59:46

M6 autópálya vége, 60-as tábla két kilométeren át. Normális??? Télen 40-es a korlátozás. Tartsd be! Lehetetlen, mert lenyomnak ha 40-nel mész egy autópályán, meg szerintem veszélyes is.

ági anyu 2010.03.24. 10:00:26

Bocs! A gép szelleme megtréfált :)

ági anyu 2010.03.24. 10:01:14

@iGzu82: Nem lenne veszélyes, ha mindenki betartaná ...

iGzu82 2010.03.24. 10:04:45

Ne legyünk naivak! Negyvennel guruló autóba egy jó esetben 140-nel érkező autó olyan szépen tud beleszállni, hogy ott semmilyen fék meg légzsák nem segít. Én konkrétan félek azon a szakaszon mindig. Egyébként meg mióta lefotóztak ott azóta szigorúan betartom.

ági anyu 2010.03.24. 10:11:22

@iGzu82: Ezt mondom én is ... azért veszélyes, mert egyesek sz@rnak rá. Ugyanis nem hinném, hogy a 40-es szakasz hirtelen, egyetlen táblával "keletkezik". Tehát, aki 140-el száll bele a 40-el közlekedőbe, az magasról tojt a megelőző, laasító táblákra.

SZDSZPistike 2010.03.24. 10:16:33

A sebességmérésnek az lenne a lényege, hogy a veszélyes szakaszokon JÓL LÁTHATÓ helyre állva preventív akadályozzák a száguldást.

Tron65 2010.03.24. 10:18:11

Na fussunk neki mégegyszer:
- lakott terület
- szintbeli gyalogátkelő jelzőlámpával (vagyis zebra, a jelzett pont után úgy 200 méterrel egyébként)
[azt meg mindenki jobb, ha egy életre megjegyzi: lámpa előtt LEGFELJEBB 60-as tábla van kinn]
- közvetlen az út mellett kerékpárút
- semmivel sincs elválasztva a környezetétől
Szóval ki és mennyivel szeretne itt száguldozni???
Az illető mekkora sebességet tart elfogadhatónak, ha ő épp GYALOGOS???

iGzu82 2010.03.24. 10:21:28

Pontosan emiatt veszélyes, mert indokolatlan a tábla! Nem az utolsó 100 méteren van 40-es korlátozás, hanem kb két km-en át, persze a sebességlassítás már előtte megkezdődik, ami tovább növeli a veszélyt indokolatlanul! Én is a szabályok betartása mellett foglalok állást, csak egy rossz szabály életveszélyes helyzetet is okozhat és az élet védelme előbbre való mint egy indokolatlan sebességlassítás (ami pont az élet védelmét kellene szolgálja). Faramuci helyzet

iGzu82 2010.03.24. 10:23:36

Az előző bejegyzésem ági anyunak szólt, de nem offolom tovább a témát, térjünk vissza az eredeti helyszínre

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 10:37:36

@iGzu82: Azért én annyit hozzátennék, hogy azon a szakaszon a pálya 1 sávosra szűkül, a végén pedig egy közel 360 fokos kanyar van, a korlátozás azoknak pont azoknak a hülyéknek szól, akik mennének tovább 140-nel. Szóval indokolt az a 60, bár tényleg elég korán kinn van. De még így is szoktam látni autókat satuzni a kanyar előtt.

Amúgy meg pár héten belül átadják az új szakaszt és így megszűnik ez az állapot.

ági anyu 2010.03.24. 10:39:25

@iGzu82: Értettem, és az én állításomat támasztod alá. Az pedig, hogy mi indokolt és mi nem ... nem az autóban ülő pillanatnyi megítélésén kéne, hogy múljon.
De, hogy ne legyen teljesen OFF, lehet, hogy indokolatlannak tűnik akár a 70-es sebességkorlátozás is a 6-os bevezetőn, de tény, hogy hosszabb szakaszokon nagyon közel van a kerékpárút, van, ahol a parton közvetlenül az út szintje alatt. Megesett anno, hogy egy száguldozó, aki hirtelen fékezni kényszerült, a kerékpárúton landolt, szerencse, hogy éppen nem volt ott senki, de ha ez mostanában, jó időben esne meg, bizony tömegtragédiához is vezethetne. Addig, amíg a sofőrök egy része fent tartja magának a jogot, hogy eldöntse, melyik sebességkorlátozás indokolt, és melyik nem, és eszerint közlekedik, muszáj minket kordában tartani.

iGzu82 2010.03.24. 13:27:37

@Gringо: Aki a kanyar előtt satuzik annak teljesen mindegy milyen tábla van kint, aki viszont normálisan szeretne haladni, a szabályokat betartva annak azt hiszem túlzó a korlátozás. Egyébként két sávra szűkül a pálya (a leállósáv megszűnik), a lehajtó természetesen egy sávos és 270 fokos a kanyar :-D A többivel egyetértek és én is nagyon várom az átadást.
ági anyu: Na így korrekt a hozzászólásod és maradéktalanul egyetértek veled. Remélem a döntéshozók is törekednek ezen elveket figyelembe venni, mert a többség szerintem a szabályokat betartva szeretne közlekedni és nem teherként, akadályként megélni azokat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.24. 14:16:11

Teljesen jogos a korlátozás, sőt sok is!
Az ilyen helyekre 20-as táblát kell rakni, meg fekvőrendőrt, sok kátyút. Lehetőleg minél tovább tartson az út, hagy használjanak sok, sok benzint a kocsik! Meg amúgy is, mit mászkál mindenki oda-vissza? Aki menni akar valahova, az kárjen meg valakit, aki ott van, és jönni akar, hogy intézze el a dolgát, cserébe ő is elintézi... Há nem? De.

Néha úgy érzem, mintha azt az országot Besenyő István irányítaná, a sok ember meg Boborjánként tapsol hozzá...

ági anyu 2010.03.24. 16:10:02

@newtehen: Azért ne essünk túlzásokba! Rendben, legyen 90-es, akkor mennyivel fognak közlekedni ott szerinted? Az egyik szülő a játszótérről szintén ott szokott mérni - rendőr, nyilván. Fényképeztek már 140 feletti motorost is. Az, hogy a kútnál meg mit művelnek egyesek, külön történet ... múlt pénteken a kerékpárok kerekeit fújtuk fel ott. Az, hogy a pirosnál még 4-5 autó átmegy teljesen "természetes", de újabban nem állnak mega lámpánál, hanem bejönnek a kúthoz, fordulnak, és a közben már ott is piros lámpánál mennek ki, az induló kocsisor előtt. Az alatt az idő alatt, míg fújtunk, megittuk a vizet és a gyerekek elrágcsálták a kekszet, 7 ilyen autót kaptak ki a forgalomból a rendőrök. Ilyen közlekedési morál mellett milyen alapon kérünk bármit is.
És akkor még nem beszéltem a sorompónál záróvonal mellett sort előző állatkertről, aki ma a szemem láttára sodort el a zebrán egy hölgyet. Szerencsére csak kis sérülései lettek, de még neki állt feljebb, hogy a néni miért nem nézett körbe. Ja, hogy abból az irányból nem lenne szabad járműnek érkeznie?...barom

ági anyu 2010.03.24. 16:12:41

@newtehen: De Te sem olvastad el figyelmesen a kommenteket, mert akkor tudnád, hogy itt tényleg a szerző a hunyó

107! 2010.03.24. 16:14:31

@Dövan:

176 cm vagyok. Nem túl nagy, de ha 30-al magasabb lennék sem érném fel a Fiumei út Salgótarjáni út kereszteződésénél lévő felső forgalomirányító fényjelző berendezést. A kocsim meg csak platós, nem kosaras. :-) De az 5. jelentés után már nem érdekelt volna, ha elérem levágom. Végülis fél év alatt csak beütemezték, és levágták azok, akiknek ez a dolguk.

@SZDSZPistike:

Na szerintem ez pont nem így van. Azzal csak azt éred el, hogy az adott pontokon nincs gyorshajtás, előtte meg utána mehet a gázpedál taposás. Azt is egy idiótaságnak tartom, hogy nyilvánossá kell tenni a trafik helyét. Meg hogy ki kell táblázni a fix trafikat... Ha bárhol lehetne meglepetésszerűen, akkor kénytelen lenne az ember mindenhol betartani a korlátokat, nem csak visszalassítani a mérési pontokon.

Egyébként ma pont jártam az érintett útszakaszon. Örömmel jelentem, hogy egy jól látható70-es tábla került kihelyezésre. Tudom, van aki 90-est, meg 100-ast szeretett volna, de szerintem ez is pont elég.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.24. 16:23:35

@ági anyu: Szerintem pedig egy 60-as táblát kirakni álszentség. Ha a bicikliseket, terhes anyukákat akarják védeni, akkor tegyenek oda korlátot...

Riska 2010.03.24. 18:09:36

@107!: Valóban az az értelme a random-trafizásnak, amit említettél, de így lehet az, hogy a legszopatósabb helyekre állnak ki kollégáid ellenőrizni.
Egy példa.: nyár, balatonparti város
Tavaly még mindenhol 50-es korlátozás alá eső lakóövezetet teleszórták 30(!)-as táblákkal. Kirakták a táblákat, azóta áll a rendőr rendszerint az utcánk végén és méri a "gyorshajtókat", ami azért röhej, mert:
1: 30 vagy 50 ott édesmindegy
2: az éjszakai sztrítrészereket pont hogy nem szorítják ki, mivel éjjel nem mérnek így nyugodtan elcsapnak 100-zal ugyanúgy
3: ha valóban 30-as körzetet akar(nem övezet, mert nem tettek ki zóna táblákat), akkor tegyenek ki fekvőrendőröket.

Szóval se az nem jó, ha fix telepített traffi van, de az ész nélküli random-traffizás sem szerencsés minden esetben.

107! 2010.03.24. 18:34:04

@Riska:

Itt Pesten éjszaka is van mérés. Viszont ha elmesélném, milyen kevés műszer van, és milyen kevés kezelő...

Azt hogy hová kell kiállni, meghatározzák. Attól eltérni nem lehet. Sajnos mindig a szerencsétlen lószarrugdosó rendőrt szidjátok, pedig rajta csak kevés múlik.

Bobby Baccala 2010.03.24. 19:51:01

@107!:

akkor jól emlékeztem hogy 70 van már :)

a legprolibb büntetőhely szerintem az m6 autópálya (Bp felől) végénél van, ahol kb 1 kmre a lehajtó előtt már 80as aztán 60 és végül 40 korlátozás van.a pálya korláttal elválasztott épülő szakaszáról meg nagyon szeressenek mérni.

Riska 2010.03.24. 21:14:17

@107!: nem szidtam senkit, ha szar helyen traffiznak, akkor sem őket küldöm el a búsba magamban!
Pesti mérésről jut eszembe, ház előtt 10 perce arcoskodó száguldozó tuningcorsást van értelme jelenteni?

ági anyu 2010.03.24. 21:31:07

@newtehen: Van korlát. Szerinted mennyit ér egy 1,5 tonnás 100 fölött mozgó tárggyal szemben? Egyébként már 1-2 hónapja 70-es végig. Csak csupán arra póbáltam volt utalni, hogy nehéz úgy érvelni egy szabály enyhítése ellen, hogy a jelenlegit sem tartjuk be. Ha betartjuk, akkor jogosan mondhatjuk, hogy úgy érezzük, ezek a szabályok túl szigorúak, ám mégis betartjuk őket, legyenek kedvesek enyhíteni, hisz nem kell attól tartani, hogy azt majd nem tartják be ...

ági anyu 2010.03.24. 21:32:40

@newtehen: Van korlát. Szerinted mennyit ér egy 1,5 tonnás 100 fölött mozgó tárggyal szemben? Egyébként már 1-2 hónapja 70-es végig. Csak csupán arra póbáltam volt utalni, hogy nehéz úgy érvelni egy szabály enyhítése ellen, hogy a jelenlegit sem tartjuk be. Ha betartjuk, akkor jogosan mondhatjuk, hogy úgy érezzük, ezek a szabályok túl szigorúak, ám mégis betartjuk őket, legyenek kedvesek enyhíteni, hisz nem kell attól tartani, hogy azt majd nem tartják be ...

ági anyu 2010.03.24. 21:33:37

Ááááááááááááááá...először nem küldte el, majd pedig kétszer is...

Acmee 2010.03.26. 08:17:30

@ági anyu:

Egyrészt! Pont az a lényeg a dologban, hogy ilyen helyeken, ahol autópálya betorkollik, ott INFRASTRUKTÚRÁT kell fejleszteni a megnövekedett forgalom miatt. Normális helyeken ez úgy történik, hogy ha egy új gyorsforgalmi szakaszt akarnak építeni, akkor a városba vezető részét úgy építik meg, hogy a várható forgalomterhelést el tudja nyelni (ergo 80-90-100 a korlátozás, hogy ne torlódjon nagyot a forgalom), ezután pedig kiépítik a lehetséges biztonsági infrastruktúrát(nyilván ehhez is mérten választják ki a sebességkorl.-t).

Érted? Azt veszik figyelembe, hogy ha már ide gyorsan eljutott az autó, akkor minél kevesebb CO-t eregessen a városban, ergo a lehető legtöbb helyen gyorsan pörögjön a forgalom. !!Ehhez pedig építenek nagy korlátot, gyalogos felül ill. aluljárót, pontonhidat, akármit.

Az egy dolog, hogy itthon pont az ellentéte folyik, autópályáról a városhatárnál szűkítünk, korlátozunk, had torlódjon fel a forgalom...

Másik: Értse már meg végre mindenki, hogy az, hogy 80%-a az autósoknak sok esetben nem tartja be a szabályt, nem azt jelenti, hogy ha 150-el lehetne menni, akkor 180-al menne.
Nyilvánvaló, hogy faszságra senki sem ad. Márpedig az országban a korlátozások nagyon nagy része egyszerűen marhaság (mondom ezt úgy, hogy nap-mint-nap ABS,ESP és egyéb faszságok nélkül közlekedek, sokak szerint átlagnál biztonságosabban, de nem tötyörészve). Ha az autósok nagy része végre azt látná, hogy igen, nagyon-nagyon sok helyen indokolt a korlátozás (és nem mellesleg megfelelő mértékű), akkor betartanák, már csak a büntetés elkerülése miatt is. Ez szimpla logika kérdése. Jó persze, hülyék mindig is lesznek, de 5% hülye miatt büntessük a többi 95%-ot?? Másrészt pedig a hülyének édes mindegy, hogy mi van kirakva, 50 helyett is mehet 180-at és 110 helyett is.

Használjuk már kicsit logikusabban azt a szürke trutymót a fejünkön belül...

Gea 2010.03.26. 11:12:44

Egyébként az nem igaz, hogy ott - ha nem látszik a tábla - 90-nel lehet menni, ugyanis bőven előtte (3-4km-rel Érd felé, még az M0 csomópont előtt) már átlépjük a lakott terület jelző táblát, ergo, más rendelkezés hiányában, nem látható tábla esetén a kereszteződés után ELVILEG 50-nel kellene szambázni...

SzLacika 2010.03.26. 11:34:10

@Gea (az igazi): Gratulálok, te vagy durván a huszonharmadik nyertesünk, aki ezt elmondta:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása