Nem is olyan rég egy igen érdekes siófoki sebességmérési szitut osztottam meg veletek, ott az volt a kérdés, van kereszteződés, vagy nincs. Gábor története egészen más, de ugyancsak a traffipaxhoz és a sebességkorlátozó táblához kapcsolódik. Utóbbi ugyanis jó ideig egyáltalán nem volt észrevehető röntgen szemek nélkül, mérni persze itt kellett.
Aki gyakran jár a 6-os úton Bp felé, ismerheti a képen látható helyszínt, Budafok magasságában. A 2x2 sávos 6-os főút végig 70-es korlátozás alá esik. Ám amint elfogynak a kereszteződések és a kanyarok és nyílegyenes lesz az út, egy 60-as tábla vesz vissza a tempóból. Én még embert nem láttam itt 60-nal menni, megesik, hogy 90-nel még a külső sávból is letolnak. Oda is figyelnek erre rendőreink, mert az egyenes másik végén levő Opel szerviz előtti benzinkútnál rendszeresen megfigyelhető a traffipaxos autó.
Látod a 60-as táblát? Nem?Szerencsére szemből szoktak villogni, előre jelezve a veszélyt, így lassíthat az ember az értelmetlen 60-ra.
Régebben történt, hogy haladtam Bp felé, szemből villogtak az autósok, már jóvel e helyszín előtt. Bemérgesedtem, mert mindenki lelassított, én meg anyáztam, hogy azért, mert mérnek, még nem kell megállni, a megengedett sebességgel nyugodtan haladhatunk. Be a belső sávba és biztonsági ráhagyással 80-nal végigmentem a lassuló sor mellett. Mikor a méricskélő rendőrök magasságába értem, az egyik rendőr a feltartott mutatóujját lengette felém a háromlábú mellől.
Gondoltam, nem nekem int, mert nincs miért, de többször visszapörgettem magamban a jelenetet és úgy tűnt, hogy mégis kimondottam nekem integetett. De miért? Nem csináltam semmit! Vagy mégis? nem hagyott nyugodni a gondolat. Mivel nem régóta kezdtem el arra járni napi rendszerességgel, nem tudtam fejből az összes táblát, így másnap és harmadnap fokozottan figyeltem, milyen szabályok érvényesek az adott útszakaszra.
Közelről már látszik, hogy van ott valami. Mondjuk egy mindkét irányból behajtani tilos, vagy ilyesmi...A fényképeken is látható, hogy jobbról egy út torkollik be és gondoltam, a szabályoknak megfelelően ez feloldja az addig érvényes 70-es korlátozást. Megnyugtattam magam, hogy mégsem nekem integetett a rendőr. De mi van, ha mégis? Minden nap egyre jobban figyeltem, hogy mi lehet a hely titka és vagy negyednap megpillantottam. Ott a 60-as tábla, csak semmi nem látszik belőle a buja vegetáció miatt. Benőtte az őserdő, mint a maja piramisokat.
Gondoltam, lefényképezem az állapotokat, hátha érkezik egy jó kis csekk, legyen mivel védenem magam.Mikor legközelebb trafiztak, megálltam és szóltam a rendőröknek, hogy mérhetnek nyugodtan, de ha 60 felett kapcsol be a gép, akkor sajnos kárbavész a munkájuk, mert erre az útra 90 kell, hogy legyen a megengedett, mert menetirányból nincs észlelhető egyéb tábla. Közölték, hogy haladjak tovább.
Mivel egy héten kétszer, háromszor voltak ott mérni, berágtam és felhívtam a XX. ker-i kapitányságot, hogy ugyan ne szivassák már a népet, vagy vágják le a táblát takaró lombot, vagy ne túráztassák a rendőr kollégákat felesleges munkával, illetve ne riogassák az autósokat. Azt a választ kaptam, hogy ez nem az ő dolguk, hívjam a közterületeseket. Azt válaszoltam, hogy hívják ők. A bejelentést megtettem, intézkedjenek, az a dolguk.
A képrejtvény megoldása...Két nap múlva megint mérés. Megint telefonáltam, kábé hasonló választ kaptam. Mivel csökönyös vagyok, mint egy szamár, megígértem neki és be is tartottam, hogy minden alkalommal telefonálni fogok, amíg nem látszik a tábla és trafit látok az út szélén. Ősszel lehullott a lomb, látható lett a tábla, tavaszra pedig levágták azt az ágat.
Érdekes módon, azóta alig látok arrafelé trafit, pedig korábban majd' minden nap ott voltak.
Aztán rájöttem, hogy lehet, hogy kár volt púposkodnom, mert ha azért vágták le, mert zaklattam őket, akkor magammal csesztem ki, mivel megszűnt a mentőöv a későbbiekre.
Take-it-Easy 2010.03.23. 13:43:44
poiuzf 2010.03.23. 13:44:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.23. 13:46:06
Remélem, hogy más területeken is ilyen fondorlatos csapdákat állítanak a bűnözésnek, és végre nyugodtan sétálhatok a gyerekeimmel akár éjszaka is ugyanúgy egy borsodi településen, mint akár a VIII. kerületben.
Take-it-Easy 2010.03.23. 13:46:57
"2.3. Gondoskodni kell arról, hogy a kihelyezett közúti jelzőtáblák épek, tiszták, állandóan jól láthatóak és előírt fényvisszavető képességűek legyenek, azokat semmi el ne takarja. A belső átvilágítású jelzőtáblák fényforrása legyen folyamatosan üzemképes, és biztosítson megfelelő fényerőt."
Tornado86 2010.03.23. 13:52:39
csak john 2010.03.23. 13:52:46
Azzal viszont kétségtelen, hogy azon a szakaszon nyugodtan megengedhetnék a 70-et.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.23. 13:56:55
És valóban jóval a Budapest táblán innen van, tehát azt a 90-et igencsak benézted :)
babel 2010.03.23. 14:02:46
SimiTomi 2010.03.23. 14:02:59
Ott járok egyébként minden reggel és délután melóba és hazafelé, viszont összesen háromszor láttam trafit az elmúlt másfél évben.
B@nális coitus 2010.03.23. 14:11:29
Marcellusca 2010.03.23. 14:12:26
Rendőreink bunkó módon, kihasználva a terep adta lehetőségeket és a besz@ri, balfék autósokat, szépen kaszáltak.
Ezért mondom, hogy nem kell egyből befizetni minden csekket! Szét kell nézni, hogy mi a valós szitu!
@newtehen: Hülyeségből ötös, egyébként ülj le egyes! :)
A közlekedési rendőrök a közlekedési szabálysértések, vétségek megelőzésére, nyomozására vannak.
Amiről Te beszélsz, az az életvédelmisekre, bűnügyesekre tartozik.
@smtm: Hehe!
Ők viszont, lehet, hogy láttak téged. :D
SimiTomi 2010.03.23. 14:17:11
De ha már itt tartunk. Mennyi idő alatt küldik ki a trafis büntetéseket?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.23. 14:18:02
Persze, megmagyarázni mindig meg lehet, hogy a bűnözők elfogása helyett miért is a baksis szedése a rendőrök dolga....
Ez egy következmények nélküli kifogás ország, ez van!
Marcellusca 2010.03.23. 14:34:33
De, tudod mit?
Ha baj van a szemeddel, menj el nyugodtan egy urológushoz. Orvos ez is meg orvos az is.
@smtm: Asszem 60 nap.
De nem biztos. Majd okosabbak felhomályosítanak. :)
Én még nem kaptam, úgyhogy nem tudom pontosan. :D
SimiTomi 2010.03.23. 14:39:26
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.23. 14:48:34
Hát, nem pont...
Azért a NAGY ÉRINTHETETLEN RENDŐRSÉGNEK van ám lehetősége átcsoportosítani az erőforrásait önmagán belül! Láttunk ugye már erre példát, amikor kevés volt a rebiszes, úgyhogy tudjuk, nem lehetetlen.
Jelen esetben viszont azt látom, hogy azok a úgy nevezett húzóágazatok a menők a rendőrségnél, ahol közvetlenül lehet profitálni, de ott, ahol esetleg ki kell menni, és effektív rendet fenntartani, az erősen csökken.
Még ezen húzóágazatoknál is bevezették az objektív felelősséget, csak nehogy konfrontálódni kelljen a szabályszegővel. Megállítani egy gyorshajtót? Hova gondolsz? Jogai vannak! Fizessen, aztán hagy száguldjon tovább.
Majd Neked is megváltozik a véleményed, ha egy gyorshajtás miatt kisodródó autó kiírtja a családod, a rendőrség meg csak annyit mond: Pedig mi lefényképeztük, csekket is küldtünk már az autó gazdájának többször is...
Ja, de meg kellett volna állítani...
Ez az egész csak a pénzbeszedésről szól, rég nem szolgálnak és védenek. És ha ezt nem látod át, akkor neked kell menni szemészetre az urológiára.
De ugye azért az említett területekre te sem engednéd el nyugodt szívvel bulizni a 17 éves lányod? Szóval valami baj akkor csak lehet az elosztással, nem?
ex-dr. vuk 2010.03.23. 14:49:14
Balage85 2010.03.23. 14:51:20
Marcellusca 2010.03.23. 14:57:24
Inkább arról, amit @vuk_: is írt. Meg a sunyi, bunkó módon történő trafizásról.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.23. 15:03:31
:-D
Marcellusca 2010.03.23. 15:19:48
A lényeg: peace! :D
107! 2010.03.23. 15:25:24
Ismerem a helyszínt, valóban indokolatlannak tűnik egyébként a korlátozás, de ez nem a mi dolgunk.
Ami a faágat illeti, Én rendőrként könyörögtem egy fél évig a VIII. kerületi Önkormányzatnál, hogy a Fiumei - Salgótarjáni kereszteződésnél vágják le az ágakat, mert belelóg a jelzőlámpába (mind a kettőbe) Elég balesetveszélyes volt.
Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.03.23. 15:26:08
Lacaca 2010.03.23. 15:29:21
Gondolkozni ráérünk, meg különben is, mi van, ha kiderült, hogy a rendőrnek igaza van :)
Bobby Baccala 2010.03.23. 15:35:48
igen a rendőr a hülye :D
@107!:
szerintem előtte 70es tábla van, azéé szopás. elég gyakran járok arra és még soha nem láttam ezt a táblát.
bár már nemis tudom. pár hónapja mintha még végig 60as lett volna, de most tuti 70es van kint.
107! 2010.03.23. 15:39:08
Amit minden kereszteződés után meg kell ismételni, vagy érvényét veszti.
Marty Mcfly 2010.03.23. 15:54:50
hidd el, nem a bejelentésed miatt vágták le a gallyakat! ilyen Magyarországon nincs!
Én egyszer bejelentettem a megfelelő kapitányságnál egy közúti veszélyeztetést (dinnyeárus a főútra belógva), oszt majdnem elküldött a picsába az ürge! Biztos ő is kapott pár kiló gyümölcsöt :-)))
Bobby Baccala 2010.03.23. 16:06:23
jól beszélsz :)
Tron65 2010.03.23. 16:27:31
Ennél a becsatlakozásnál 60 (jó régóta).
Aztán a zebra után ha jólrémlik, megint 70.
Szóval ha az autószalonnál mértek és lőttek, az már a 70-es alá esik.
(ezen az úton utoljára jó féléve jártam, de előtte rendszeresen)
ági anyu 2010.03.23. 17:12:03
ági anyu 2010.03.23. 17:14:08
ági anyu 2010.03.23. 17:15:25
ági anyu 2010.03.23. 17:18:33
ági anyu 2010.03.23. 17:20:52
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.23. 17:24:12
Majd jön Dövan és esetleg megerősíti :)
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.23. 17:49:51
vérengző kismalac 2010.03.23. 17:56:33
Ezt nem hiszem el!
Hogy merészel egy rendőr megfenyegetni egy autóst?
Egyértelmüen a figyelem elterelésére irányuló intézkedés példájával állunk szemben!
Mi van, ha az autós megijed és balesetet okoz?
Szegény posztolót is lelki válságba súlytotta, hiszen napokig nem tette túl magát a történteken.
Lehet, hogy rémálmai is voltak, csak azt nem osztotta meg velünk.
Mélységesen fel vagyok háborodva!
Nem elég, hogy radaroznak, de még fenyegetőznek is?
Ezek után csak azért sem tartom be a sebességkorlátozásokt.
fezoGT 2010.03.23. 17:58:54
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 18:05:15
Ha az gépjárművezetők jó 70%-a nem 80 éves Pista bá' tudású lenne, felvetésedet megérteném.
Ma egy hölgy közölte azért fordult ki 90°-os parkolóállásból forgalommal szembe, mert úgy állt be. Persze a helyes irányba is 90°-ban kellett kiállni.
Azért, mert egy adott útszakasz jó minőségű és a járműveken (esetleg) megfelelő minőségű gumik vannak ezen dolgok a közlekedés biztonságához édes kevesek. Főleg akkor, ha az adott egyed nincs tisztában saját képességeinek korlátaival, tudás hiányával. :))
fezoGT 2010.03.23. 18:08:09
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 18:13:42
Nézzük mi történik egy egyszerű záróvonalon való megfordulás esetén? Rendőr észleli, forgalomból "kiemeli" a szabálysértőt. A szabálysértést a delikvens nem ismeri el, a rendőr feljelentést készít. Video/kép nem készült. Mi történik ezután? Az intézkedés alá vont letagadja a szabálysértés tényét. Mivel a hatóságot terheli a bizonyítási kényszer és nincs képi bizonyíték, a szabálysértési eljárást megszüntetik. Ez azért jó, mert a rendőrünk csinált egy adag kurvára felesleges papírt. Most ha ez tömegesen jelentkezik kicsit gondoljunk bele milyen hatása van a munkamorálra...
Ugye a felelősség elismerése helyett a kifogások országa van, aztán meg rácsodálkozunk az eredményre? :)
fezoGT 2010.03.23. 18:21:04
Kalányos Márió 2010.03.23. 18:21:08
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 18:24:21
Lehet benne valami. Kétkezes kormányfogás-karcsomózás, minden mozdulat külön... Ezért szoktam emlegetni, hogy nem kizárólag a hatósági "fenyegetettség" szükséges a baleseti statisztikák javításához. A járművezető-oktatás területén is illene valami változás eszközlése. :))
Kalányos Márió 2010.03.23. 18:32:23
fezoGT 2010.03.23. 18:47:06
1. A mainál észrevehetőbb mennyiségben kéne oktatni a nagyobb sebességü (>50) közlekedést. Gyakoribb vezetés 60-70el járható városi főutakon (sávváltást tanulni kiváló), közúton, esetleg autópálya stb. Vizsgán is legyen az útvonal egy része, ne csak a dugózás, meg a kis utcákban kacskaringózás.
2. Csúszós tréning. Nem csodaszer ez sem, de ha a delikvens 1-2x megtapasztalja milyen az, amikor "a gép az úr", már megérte.
ági anyu 2010.03.23. 19:00:12
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 19:05:54
Küszöbig érő hóból, hátsó kerekes autóval elindulás,
- Egyidőben történő kanyarodás-visszaváltás-körültekintés.
- Kanyarodás közben kazetta/CD cserélés úgy, hogy közben a tekintetet nem vesszük le az útról.
- Parkolás manővereinek helyes elsajátítása, gyakorlása
- Szűk helyen Y megfordulás időre!
- Autó méreteinek bekalibrálása bóják segítségével... :))
- Forgalomban a tükrök helyes használata
- Megtanulni mikor mit kell nézzen a delikvens (lassításnál, megállásnál, holttér, sávváltás, kereszteződés-felismerése elsőbbségi viszonyok tekintetében)
- "Váratlan" helyzetek szimulálása s arra való helyes cselekvés sorrend begyakorlása.
:)))
Kovacsla 2010.03.23. 19:06:13
Macibb
Bladika 2010.03.23. 19:16:48
Például ezért. Ha ott most 100 lenne, akkor valószínűleg mindenki 120-al menne és akkor most egyik rokonom nem élne! Ugyanis az egyik autó ott az övé(volt).
Rókakígyó 2010.03.23. 19:47:41
Öreg Sam 2010.03.23. 19:48:50
Mikor belefutottam egy ilyen szituba,vita kerekedett a zsandárokkal.
Visszasétáltunk kb 150 métert,és láss csodát,nem volt tábla!
A rendőrök nem tudom mióta dekkoltak ott,de megjegyzésük csak annyi volt: már megint ellopták a firézek az éjszaka...)
107! 2010.03.23. 19:53:07
A Pistabá és a diagonál történetektől én is hülyét kapok. Miért érzi mindenki úgy, ha javultak a túlélés esélyei az autógyárak munkája és a törvényalkotók joghézagtömködése következtében, hogy akkor engedményekkel kell szintentartani a halálozási arányt.
Jó magyar szokás szerint soha semmi nem elég. Ha itt 100-al lehet menni, akkor én megyek 120-al, az még nem olyan nagy különbség... és hasonló gondolatok.
fezoGT 2010.03.23. 19:58:36
Nagyon elterjedt és egyben rossz nézet az, hogy a legtöbb baleset gyorshajtás miatt adódik. Holott valójában a legfőbb okok:
- túl kicsi követési távolság
- szabálytalan, vagy igencsak necces előzés
- indokolatlan feltartás, és ez szinte generálja az előző 2 helyzetet
Nem azt mondom, hogy szüntessék meg a sebességhatárokat, de azért gondoljunk csak bele, hogy normális dolog-e:
-külvárosi 2x2 sávos, keresztező forgalom által nem, vagy alig érintett úton a 70
-3sávos autópálya szakasz belső sávjában a 130
-jó minőségü, felújitott, széles főúton a 90
cso zsi 2010.03.23. 20:03:09
Az M0-ásra való feljutás erősen sávhiányos, és már az előző jelzőlámpánál is gondok lehetnek: bizonyos időszakokban addig ér a sor.
Ha ebbe belerongyol valaki, akkor hasonló lesz az eredmény.
Pár hete alakult úgy, hogy az Andor utca helyett kénytelen voltam arrafelé menni. Rosszul tettem.
A táblák már 70-esek, a jaszkarik meg (nem) 100-asok.
Megelőz, kilő, mire odaérek a 0-ás felhajtóhoz, már a betétlapot töltögetik...
Megtolt kettőt a sor végén.
Egyébként nem hiszem, hogy legalább egy sávnyit nem lehetne szélesíteni ott az úton. Nem a másik rovására, mert az is kell.
Bp felé van kettő, ami az M0 (Szeged felé) felhajtó előtt egy egyenes - egy jobbra az M0-ra.
Onnan tovább két egyenes, az egyik ebből a lehajtóból kezdődik, leoszt M0 (Győr felé)) felhajtóhoz, ami után a lehajtó egy ötödik, besoroló sávként jelenik meg.
Bp irányából ez úgy néz ki, hogy aki Érdre akar jutni, az halad a külsőben.
Aki gyorsabban, az a belsőben, és majd bevág a lámpa előtt.
Aki szabályosan akar a Szeged felé vezető felhajóhoz jutni, az a lámpa után besorol a külsőből a belsőbe, és áll a következő lámpánál.
Aki ugyanide gyorsan akar eljutni, az a győri felhajtó lámpájánál egyenesen megy tovább, a legkisebb fennakadást okozva (a szabályok szerint záróvonalátlépés).
Gyakorlatilag az egyenesen haladók útját el tudják állni a Szeged felé tartók, olyan hosszú sor tud kialakulni.
Netuddki. 2010.03.23. 20:12:09
Most akkor jött csekk vagy nem-e jött?
Mert ha nem akkor még az is lehet saját zsebre dolgoztak az urak, amit te megúsztál, mert éppen nem álltál meg.
Mi más miatt nem vették figyelembe a bejelentést?
Netuddki. 2010.03.23. 20:14:45
107! 2010.03.23. 20:18:45
Éljen, hogy újra ideértünk. Ez soha nem maradhat ki!
@vidifan:
Tudnám ajánlani valamelyik biztonságtechnikai képzést. Tudnának érdekességeket mutatni, ahol átértékelnéd a nézeteidet sebesség ügyében is. Addig vagány az ember, még a tapasztalatlanságtól magabiztos. (Tapasztalaton nem a vezetett km-eket értem, hanem a zűrös helyzeteket, amit egy erre kialakított pályán jól tudnak szemléltetni)
cso zsi 2010.03.23. 20:19:23
"Kedvencem", amikor autópályán előzés után úgy sorolnak be elém fél méteres térközzel, mint a körúton 30-nál.
Nem elég, hogy a féktávomba teszik, de ha az addig előttem haladóval történik valami, akkor a besorolót felkenem rá.
Összeszokott kaszkadőröknek, ismert műszaki állapotú, felkészített autókkal, zárt pályán ez nem probléma.
A besoroló kocsironcs motorja besülhet, és az alattam lévő 2 éves, de 300000 km-t futott járgány fékjével is történhet valami a kritikus pillanatban.
(Tudom, ha így gondolom, ne üljek autóba, de 30 év alatt ezeknél több is megesett már velem, ill azzal a kollégával, akit úgy meglepett a 90-100 környékén besülő motor, hogy ijedtében a kuplung kinyomásáról megfeledkezve nem tudta az autó lendületével kivinni a forgalomból. A kamionos viszont csak egy féklámpa nélkül állóra fékező autót látott, amit már nem tudott kikerülni.)
Mert a féktáv épp erre való. Ménkű ellen nem, de várható esemény ellen véd.
Ha azt látod, hogy hárommal előtted ég a féklámpa, akkor (talán) már nem a gázt nyomod, hanem gázelvétel, láb a fék fölött, szem a tükrökön, és azt nézed, hogy a belső (vagy a fűsáv), vagy a leálló lesz a jobb választás, ha előtted csattannak.
fezoGT 2010.03.23. 20:23:01
A 90-es évek elején, amikor a létező összes fajta 4kerekü szekér ideszabadult, de még az ezredforduló környékén is, valóban öngyilkosság lett volna drasztikusan emelni a határokat. Ma már lenne értelme szerintem.
107! 2010.03.23. 20:27:31
Pont ezt írtam, ha már javul, akkor engedjünk meg többet? Nem rég született az a szabály, ami alapján lakot területen kívül is lehetőség van magasabb korlátozás kihelyezésére, ez nem elég?
Tény, hogy a jogszabályok lassan követik a technikai fejlődést, de azért van amiben nem is biztos, hogy jó lenne, ha utolérné.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 20:45:25
@107!:
Én igen veszélyesnek tartom a technikai fejlődést ráereszteni egy olyan emberre aki:
- Nem hajlandó tanulni sem ön-, sem mások hibájából
- Nem hajlandó figyelembe venni a fizikai törvényszerűségek felerősödést
- Mindenre és mindenkire magasan szarik, mert úgy érzi, hogy megteheti, hogy kiadjon egy mai kornak/trendnek/felsőbbrendűségnek megfelelő technikára akár 50 milliót.
Illik figyelembe venni, hogy egy Skoda 120L és egy 5-ös BMW teljesítménye/töréstesztje/túlélési esély között irdatlan sok különbség van. A két technika kezelésében is. A jogalkotónak nem azt kell figyelembe vennie, hogy a mai autók mire képesek, hanem azt is milyen más egyéb környezeti változók léteznek.
fezoGT 2010.03.23. 20:47:32
A fél méterre besorolás mellett én se tudok elmenni, de azért gondoljunk bele, az illető az előzés után tovább fog gyorsulni, különben mi a francnak előzött volna meg. És (hacsak nem hülye) nyilván nem az előtte haladó seggébe előzött be, tehát akadály sincs előtte, fékezni nem fog hirtelen. És hipp-hopp meg is van a megfelelelő követési.
A besülő motornak és a hirtelen elromló féknek meg bizony komoly oka van. Nem jön az csak úgy, pláne nem egy jól karbantartott kocsinál. Mondjuk inkább azt hogy statisztikailag nem kell rá számitani. Egy sofőr rosszullét miatti balesetnek ennél sokkal nagyobb az esélye, márpedig erre sem lehet számitani.
107! 2010.03.23. 20:47:52
Sőt! A villanyoszlopok is komoly fejlődésen estek át! Már nem fából vannak, mint 20-30 éve!!! :-)
Acmee 2010.03.23. 20:49:49
Csak egy kérdés!
Nektek, mint a rend őreinek nincs "jogkörötök" az idióta, barom táblák bejelentéséhez? Én úgy gondolom, hogy nálatok többet talán csak a taxisok töltenek az utakon (tudjuk is, h mennyire tisztelik a szabályokat), így tudjátok/tudnátok, hogy hol van az útviszonyokhoz/környezethez képest indokolatlan korlátozás.
Illetve miért -szinte- kizárólag -az egyszeri, szabályokat nagyobbrészt betartó autósnak- indokolatlan (nevezzük nevén, ökörség) korlátozásoknál mértek?? Mire megy, ha nem pénzgyűjtésre. Tudok a környékünkön pár helyet, ahol haltak már meg nem kevesen pont a gyorshajtás miatt, ott SOHA nem mérnek, de a köv. település 30-as tábláját hetente megmérik. Pénzgyűjtés, vagy nem-e??
107! 2010.03.23. 20:50:57
Ki tartja be a követési távolságot? Ha Pesten megteszed, akkor az összes fontoskodó majom eléd fogja betenni a luxusautóját, majd felveszed újra a követési távolságot, és újra, és újra.
Ameddig ilyen pofátlanok vagyunk egymással, nincs helye az engedékenységnek.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 20:52:40
Hogy még fokozzam. A fa villanyoszlopok is fejlődtek! Már nem kátránnyal itatják át őket tartósítás szempontjából, hanem valami zöld trutyival... :))
jelentéktelen alak 2010.03.23. 20:58:50
Ezekkel a fotókkal és a bírsággal egy jogállamban az út kezelőjéről hatalmas összeg húzható le. Hiszen teljesen nyilván való, hogy elhanyagolta az út karbantartását és emiatt nem volt észlelhető a tábla.
A minimum, hogy a bírságot kifizeti, és anyagilag kártalanít az esetleges büntető pontokért de simán komoly életjáradékra váltható az a nem anyagi kártérítés amit a veszélyeztetésem miatt kell fizetnie.
hiszen ha ott kint a 60-as tábla, akkor azért van kint mert 61el ott már veszélyes haladni. Ha meg nem veszélyes a 120-akkor miért van ott 60 tábla?
Tehát, ha a történetből indulok ki, akkor azt mondom, hogy a fő probléma, hogy Magyarországon ez a jogállamiság nem így működik.
De sajnos ismerem a helyszínt. Igaz, vagy 5 éve nem jártam arra, de előtte naponta, így tudok valamit, amit a levél író elfejetett említeni. Ez a szakasz Budapest belterülete (ha csak ez alatt az 5 év alatt nem tették arrább a Budapest táblát).
Vagyis lakott terület, ahol a limit -ha tábla ennél többet nem enged- 50km/h. Vagyis nem vette észre a táblát, akkor ott 50-el kell haladni. Ennek ellenére tényleg a 100 a jellemző.
Persze egy jogállamban így is perelhető az út de nem a bírságért, hanem az hanyagságból fakadó akadályozás miatt. Ugyanis a már említett karbantartási hiányosság miatt vagyok kénytelen 60 helyett 50-el menni. Ebből meggazdagodni sehol nem lehet, de rávenni a bozót irtásra akinek ez a dolga, lehet.
De a 80 az bizony sok. Akár 60 helyett, akár 50 helyett.
cso zsi 2010.03.23. 21:01:04
A zöld izé általában nem mérgező. csak nedvesen, szájba jutva.... stb.
107! 2010.03.23. 21:03:30
A második részre nem tudok, és nem is szeretnék válaszolni. Semmi közöm hozzá.
Az első rész érdekes. Vidéken működhetne, mert jobb a kapcsolat az önkormányzattal, mint itt Pesten, de sokkal több munkája van a KMB-nak, mintsem, hogy ilyenre ráérjen.
Nálunk igazából túl nagy a rendszer, nincs személyes kapcsolat. Ismerem a várost, de csak általánosságban, nagyvonalakban az egészet. A kerületiek pontosan ismerik, de csak a saját területüket. Ők nincsenek kapcsolatban a fővárosi igazgatással, csak max a saját kerületükével. Az meg sokszor kevés. Mi központi szervek semmivel nem állunk szoros kapcsolatban. Bonyolult egy ügy.
Aztán itt van a motiváció is. Ez már igazán meghaladja azt a szintet, amit a jelenlegi feltételekkel az ember szívesen vállal. Nem jut eszébe az embernek egy ilyen kis finom dolog, amikor visszafelé csak a fenyegetettség jön, és még a kötelező juttatásokat sem teljesítik.
Összegezve: ha kevésbé lenne körülményes, és jobban elismernék a munkánkat, akkor még működhetne is. (de ez jelenleg csak vágyálom lehet)
107! 2010.03.23. 21:06:20
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 21:09:49
Addig jó, amíg emiatt nem akar valaki eljárás alá vonni. Munkaügyi Felügyelőség, Közterületesek etc... Fábry-t is megbüntették, mert egy kevés járdaszakaszt helyre akart hozni. De volt olyan idős férfi akit azért, mert egy padot hozott helyre. :))
Juzer 2010.03.23. 21:11:38
Lakott terület, tehát 50.
Tábla 70-et enged az ominózus kereszteződés feloldja, tehát 50. Ha nem látod a táblát, akkor 50.
Namost, ha 70-et "tippeltél" akkor sem értem a:
"a megengedett sebességgel nyugodtan haladhatunk. Be a belső sávba és biztonsági ráhagyással 80-nal végigmentem a lassuló sor mellett."
70-nél sem szabályos a 80, 50-nél meg végkép nem. A Budapest határa tábla pedig nincs eltakarva kint még az M0 előtt.
Többieknek: ha majd az emberek 90%-a betartja a szabályokat és nem az lesz a természetes hogy a rendőr f@sz mert megbüntetett, akkor van értelme emelni a sebességhatárokat. De ameddig a 130as korlátozás 170-et jelent, az 90es 110 és igy tovább, addig maradjon így. Sőt. Több ellenőrzést és tiszteletet a rendőröknek!
6 hónapja az Kerepesin kifelé az Arena előtt a külső sávban 60nal mentem az érthetetlen okok miatt 40-el szüttyögő autosok mellet. Sajnos úgy döntöttem, hogy még két autó belefér mielőtt besorolok, de bele sikerült csúsznom a kezdődő buszsávba. Na ott is volt a trafi. Mivel csak buszsáv volt és nem sebességtúllépés (tehát nem objektív felelősség alá esik), letagadhattam volna, de inkább elismertem és fizettem. Sőt, mivel ilyen rendes voltam, csak a minimális büntetést rótta ki rám az ügyintéző (nahát, a rendőr is ember?) Azóta kínosan ügyelek rá, ha kerülöm is őket, azt a 100métert se tegyem meg a buszsávban.
Csak úgy lesz jobb nekünk itt magyarisztánban, ha előszőr saját gondolkodásunkat próbáljuk átformálni és csak utánna söprögetünk más portáján.. ha a társadalom kitaszítaná magából a renitens egyedeket sokkal kevesebben lennének, de sajnos ma a társadalom minden rétegén és az élet minden szinterén elfogadott, sőt talán még elismerést kiváltó dolog a mutyizás, a felelősség alól való kibuvás, a szabályok szándékos megsértése.
Hopp.. elkalandoztam...
fezoGT 2010.03.23. 21:13:28
Számtalan autós blogon lehet olvasni hogy hú ennyi meg annyi bunkó van. Én sokéve napi rendszerességgel teszek meg rövidebb-hosszabb köröket Bp-n, de ennek csak a töredékét látom. Pár éve sokat jártam a 4-esen is de ott se láttam ezt a sok állatot, legalábbis a posztolók által leírt arányban nem.
Hol vannak?
107! 2010.03.23. 21:18:59
Mert mindig gyorsabb voltál tőlük. :-)))
Szóval mindegy is, hogy miért van baleset. Ha van, akkor a mértéke úgy is a sebességtől függ. Ugyan az a szabálysértés más sérülést okozhat 50-nél és mást 70-nél.
@Juzer:
Jó ilyet is olvasni! Köszönjük!
fezoGT 2010.03.23. 21:19:47
fezoGT 2010.03.23. 21:28:51
SzLacika 2010.03.23. 21:39:20
_ng_ 2010.03.23. 21:41:41
"-külvárosi 2x2 sávos, keresztező forgalom által nem, vagy alig érintett úton a 70"
Igen.
"-3sávos autópálya szakasz belső sávjában a 130"
Igen.
"-jó minőségü, felújitott, széles főúton a 90 "
Igen.
Bonaparte 2010.03.23. 21:58:10
Sógoréknál ez úgy néz ki, hogy az áttéréskor 80, utána a korlátozás feloldva. Aztán hol is van több baleset?
Az indokolatlan korlátozás veszélyes. Egyrészt azért, mert senki nem tartja be, megy mint a meszes, pedig azért lassítani kellene. A másik, hogy ha hozzá vagyok szokva hogy itthon 60-ra kitáblázott kanyart 80-as tempóban kényelmesen be tudok venni, külföldön elszállok az első kanyarban. Ott ugyanis ha 60-as a tábla, akkor az a kanyar 50-nel vehető be...
ági anyu 2010.03.23. 22:06:44
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 22:06:44
Szerintem közlekedj léghajóval. Azzal is el tudsz szállni... :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.23. 22:08:10
indapass90210 2010.03.23. 22:12:09
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.23. 22:17:03
indapass90210 2010.03.23. 22:28:16
Yo! Maaan! 2010.03.23. 22:32:15
"streetfighter" 2010.03.23. 22:51:25
Tudod jön a tavasz és növelni kell a sebességet. Most építem a második turbót a Suzukimba.
Ja, meg a lézerblokkolót. ;-)
sanyix 2010.03.23. 23:02:45
rcfan 2010.03.23. 23:24:53
Ha engem megb*sznak, mert nem tartottam be a táblát, akkor a közútfelügyeletet minimum 10..100-szoros bírsággal, ha
- nem látható módon teszi ki / hagyja kinnt a táblát
- ha indokolatlan táblát felejt kinnt
Szeretem a lakott területen kívüli, egykori útépítésre emlékeztető kinntfelejtett 40-es táblákat. Felülbírálni nincs jogom, oké. De ugyan már, b*sszák már meg rendesen azt is, aki kinntfelejtette!
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.23. 23:26:38
www.youtube.com/watch?v=fcL5enPGN0M
min 2010.03.23. 23:45:23
Ez van.
Egyébként a sztori szempontjából tök mindegy milyen korlátozás volt ott.
A táblából tényleg nem lehetett semmit sem látni. Bármilyen tábla lehetett volna ott.
Az illetékeseknek ezért lófasz a seggükbe.
indapass90210 2010.03.23. 23:46:37
indapass90210 2010.03.23. 23:47:29
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 00:12:32
SzLacika 2010.03.24. 00:17:40
ubu1 2010.03.24. 00:58:46
Körömcsiga 2010.03.24. 01:41:09
Körömcsiga 2010.03.24. 01:51:37
atila68 (törölt) 2010.03.24. 08:35:42
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 09:11:25
dzsaszper 2010.03.24. 09:28:59
nekem nem teljesen nyilvánvaló, hogy ez egy kereszteződés-e. Hasonló felhajtósávok vannak az autópályán is, az még önmagában nem jelent kereszteződést :)
Sobrijóska 2010.03.24. 09:32:58
Szerintem az ilyen helyeken egyszerűen azért kell 60-at kirakni, mert zebrák és lámpák vannak, igaz hogy ritkásan.
Zoltan895 2010.03.24. 09:43:46
ági anyu 2010.03.24. 09:55:34
lastech 2010.03.24. 09:58:28
ági anyu 2010.03.24. 09:59:15
iGzu82 2010.03.24. 09:59:46
ági anyu 2010.03.24. 10:00:26
ági anyu 2010.03.24. 10:01:14
iGzu82 2010.03.24. 10:04:45
ági anyu 2010.03.24. 10:11:22
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 10:15:56
maps.google.co.uk/maps?q=47.413849,19.040633&num=1&sll=47.414019,19.04068&sspn=0.008059,0.016329&gl=uk&hl=en&ie=UTF8&ll=47.414977,19.040616&spn=0.008059,0.016329&z=16&iwloc=A
SZDSZPistike 2010.03.24. 10:16:33
Tron65 2010.03.24. 10:18:11
- lakott terület
- szintbeli gyalogátkelő jelzőlámpával (vagyis zebra, a jelzett pont után úgy 200 méterrel egyébként)
[azt meg mindenki jobb, ha egy életre megjegyzi: lámpa előtt LEGFELJEBB 60-as tábla van kinn]
- közvetlen az út mellett kerékpárút
- semmivel sincs elválasztva a környezetétől
Szóval ki és mennyivel szeretne itt száguldozni???
Az illető mekkora sebességet tart elfogadhatónak, ha ő épp GYALOGOS???
iGzu82 2010.03.24. 10:21:28
iGzu82 2010.03.24. 10:23:36
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.24. 10:37:36
Amúgy meg pár héten belül átadják az új szakaszt és így megszűnik ez az állapot.
ági anyu 2010.03.24. 10:39:25
De, hogy ne legyen teljesen OFF, lehet, hogy indokolatlannak tűnik akár a 70-es sebességkorlátozás is a 6-os bevezetőn, de tény, hogy hosszabb szakaszokon nagyon közel van a kerékpárút, van, ahol a parton közvetlenül az út szintje alatt. Megesett anno, hogy egy száguldozó, aki hirtelen fékezni kényszerült, a kerékpárúton landolt, szerencse, hogy éppen nem volt ott senki, de ha ez mostanában, jó időben esne meg, bizony tömegtragédiához is vezethetne. Addig, amíg a sofőrök egy része fent tartja magának a jogot, hogy eldöntse, melyik sebességkorlátozás indokolt, és melyik nem, és eszerint közlekedik, muszáj minket kordában tartani.
iGzu82 2010.03.24. 13:27:37
ági anyu: Na így korrekt a hozzászólásod és maradéktalanul egyetértek veled. Remélem a döntéshozók is törekednek ezen elveket figyelembe venni, mert a többség szerintem a szabályokat betartva szeretne közlekedni és nem teherként, akadályként megélni azokat.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.24. 14:16:11
Az ilyen helyekre 20-as táblát kell rakni, meg fekvőrendőrt, sok kátyút. Lehetőleg minél tovább tartson az út, hagy használjanak sok, sok benzint a kocsik! Meg amúgy is, mit mászkál mindenki oda-vissza? Aki menni akar valahova, az kárjen meg valakit, aki ott van, és jönni akar, hogy intézze el a dolgát, cserébe ő is elintézi... Há nem? De.
Néha úgy érzem, mintha azt az országot Besenyő István irányítaná, a sok ember meg Boborjánként tapsol hozzá...
ági anyu 2010.03.24. 16:10:02
És akkor még nem beszéltem a sorompónál záróvonal mellett sort előző állatkertről, aki ma a szemem láttára sodort el a zebrán egy hölgyet. Szerencsére csak kis sérülései lettek, de még neki állt feljebb, hogy a néni miért nem nézett körbe. Ja, hogy abból az irányból nem lenne szabad járműnek érkeznie?...barom
ági anyu 2010.03.24. 16:12:41
107! 2010.03.24. 16:14:31
176 cm vagyok. Nem túl nagy, de ha 30-al magasabb lennék sem érném fel a Fiumei út Salgótarjáni út kereszteződésénél lévő felső forgalomirányító fényjelző berendezést. A kocsim meg csak platós, nem kosaras. :-) De az 5. jelentés után már nem érdekelt volna, ha elérem levágom. Végülis fél év alatt csak beütemezték, és levágták azok, akiknek ez a dolguk.
@SZDSZPistike:
Na szerintem ez pont nem így van. Azzal csak azt éred el, hogy az adott pontokon nincs gyorshajtás, előtte meg utána mehet a gázpedál taposás. Azt is egy idiótaságnak tartom, hogy nyilvánossá kell tenni a trafik helyét. Meg hogy ki kell táblázni a fix trafikat... Ha bárhol lehetne meglepetésszerűen, akkor kénytelen lenne az ember mindenhol betartani a korlátokat, nem csak visszalassítani a mérési pontokon.
Egyébként ma pont jártam az érintett útszakaszon. Örömmel jelentem, hogy egy jól látható70-es tábla került kihelyezésre. Tudom, van aki 90-est, meg 100-ast szeretett volna, de szerintem ez is pont elég.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.24. 16:23:35
Riska 2010.03.24. 18:09:36
Egy példa.: nyár, balatonparti város
Tavaly még mindenhol 50-es korlátozás alá eső lakóövezetet teleszórták 30(!)-as táblákkal. Kirakták a táblákat, azóta áll a rendőr rendszerint az utcánk végén és méri a "gyorshajtókat", ami azért röhej, mert:
1: 30 vagy 50 ott édesmindegy
2: az éjszakai sztrítrészereket pont hogy nem szorítják ki, mivel éjjel nem mérnek így nyugodtan elcsapnak 100-zal ugyanúgy
3: ha valóban 30-as körzetet akar(nem övezet, mert nem tettek ki zóna táblákat), akkor tegyenek ki fekvőrendőröket.
Szóval se az nem jó, ha fix telepített traffi van, de az ész nélküli random-traffizás sem szerencsés minden esetben.
107! 2010.03.24. 18:34:04
Itt Pesten éjszaka is van mérés. Viszont ha elmesélném, milyen kevés műszer van, és milyen kevés kezelő...
Azt hogy hová kell kiállni, meghatározzák. Attól eltérni nem lehet. Sajnos mindig a szerencsétlen lószarrugdosó rendőrt szidjátok, pedig rajta csak kevés múlik.
Bobby Baccala 2010.03.24. 19:51:01
akkor jól emlékeztem hogy 70 van már :)
a legprolibb büntetőhely szerintem az m6 autópálya (Bp felől) végénél van, ahol kb 1 kmre a lehajtó előtt már 80as aztán 60 és végül 40 korlátozás van.a pálya korláttal elválasztott épülő szakaszáról meg nagyon szeressenek mérni.
Riska 2010.03.24. 21:14:17
Pesti mérésről jut eszembe, ház előtt 10 perce arcoskodó száguldozó tuningcorsást van értelme jelenteni?
ági anyu 2010.03.24. 21:31:07
ági anyu 2010.03.24. 21:32:40
ági anyu 2010.03.24. 21:33:37
ági anyu 2010.03.25. 08:20:05
Acmee 2010.03.26. 08:17:30
Egyrészt! Pont az a lényeg a dologban, hogy ilyen helyeken, ahol autópálya betorkollik, ott INFRASTRUKTÚRÁT kell fejleszteni a megnövekedett forgalom miatt. Normális helyeken ez úgy történik, hogy ha egy új gyorsforgalmi szakaszt akarnak építeni, akkor a városba vezető részét úgy építik meg, hogy a várható forgalomterhelést el tudja nyelni (ergo 80-90-100 a korlátozás, hogy ne torlódjon nagyot a forgalom), ezután pedig kiépítik a lehetséges biztonsági infrastruktúrát(nyilván ehhez is mérten választják ki a sebességkorl.-t).
Érted? Azt veszik figyelembe, hogy ha már ide gyorsan eljutott az autó, akkor minél kevesebb CO-t eregessen a városban, ergo a lehető legtöbb helyen gyorsan pörögjön a forgalom. !!Ehhez pedig építenek nagy korlátot, gyalogos felül ill. aluljárót, pontonhidat, akármit.
Az egy dolog, hogy itthon pont az ellentéte folyik, autópályáról a városhatárnál szűkítünk, korlátozunk, had torlódjon fel a forgalom...
Másik: Értse már meg végre mindenki, hogy az, hogy 80%-a az autósoknak sok esetben nem tartja be a szabályt, nem azt jelenti, hogy ha 150-el lehetne menni, akkor 180-al menne.
Nyilvánvaló, hogy faszságra senki sem ad. Márpedig az országban a korlátozások nagyon nagy része egyszerűen marhaság (mondom ezt úgy, hogy nap-mint-nap ABS,ESP és egyéb faszságok nélkül közlekedek, sokak szerint átlagnál biztonságosabban, de nem tötyörészve). Ha az autósok nagy része végre azt látná, hogy igen, nagyon-nagyon sok helyen indokolt a korlátozás (és nem mellesleg megfelelő mértékű), akkor betartanák, már csak a büntetés elkerülése miatt is. Ez szimpla logika kérdése. Jó persze, hülyék mindig is lesznek, de 5% hülye miatt büntessük a többi 95%-ot?? Másrészt pedig a hülyének édes mindegy, hogy mi van kirakva, 50 helyett is mehet 180-at és 110 helyett is.
Használjuk már kicsit logikusabban azt a szürke trutymót a fejünkön belül...
BMW MB 2010.03.26. 09:35:38
Gea 2010.03.26. 11:12:44
SzLacika 2010.03.26. 11:34:10