Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mégsem olyan veszélyes a rettegett Mozaik utca?

2010.04.16. 17:15 :: SilentSound

Szinte már hírhedt a címben olvasható utca, pontosabban az ott található vizsgaközpont, terjednek szépen a városi legendák, hogy ha valakinek oda kell vinnie az autójá, akkor tuti, hogy jattolni kell, hogy gond nélkül átmenjen bárki autója, mindig találni fognak valamit rajta. Mindezek ellenére d.z. nem akart kétszer annyit fizetni csak azért, hogy a szerviz okosba' elintézze a dolgokat, aztán mint végül kiderült, nem is olyan veszélyes a helyzet. Vagy csak kifogta a megfelelő embert?

Gondoltam megírom a tapasztalataimat az emberevő, ezer helyen elrettentő példaként megirt Mozaik utcai vizsgaközpontról.

Az egész úgy kezdődött, hogy a 16 éves autóm (Seat Ibiza, van benne egy egyliteres motor, de legalább megy) műszaki engedélye április végén járt volna le. Így aztán március elején elvittem a kocsit elővizsgára, a tizennyolckerbe. Ott aztán korrektül megvizsgálták a kocsit, megállapították, hogy a hátsó féknél mindent cserélni kell, meg elöl néhány gömbcsuklót, szilentet satöbbi, majd elém raktak egy százezer forintos árajánlatot, alkatrészestől ezért a munkáért. Mellékesen: a fék miatt, már vagy három helyen voltam szervizbe, cseréltek már főfékhengert, fékbetétet, sok mindent, a dobfékre még senki, soha rá nem nézett.

És akkor emellé még egy harmincezres vizsgát is ki kellett volna fizetnem. No, végül beszereztem az alkatrészeket interneten huszonötért, a tőlem kétszáz méterre levő szerviz beszerelte őket húszért, és már készen is álltam a vizsgára. Jó, kézifékkötélnek hosszabbat kaptam (rossz adatbázisból dolgozott a cég), mint a kocsiba való, de fog a fék faszán, csak feljebb.

Elkezdtem utána olvasni a vizsgahelyeknek és gyakorlatilag mindenhol leírták, hogy a Közlekedési Hatóság a legolcsóbb, de ott kötekednek, gonoszak, jattoltatni akarnak és még csúnyán is néznek rád. A szervizben, ahol végül a kocsit megcsináltattam azt mondták, hogy ők harmincezerért elviszik a kocsit a Mozaikba vizsgázni, abban benne van, hogy ők elviszik, amit jattolnak a vizsgabiztosnak, meg persze a díj. Kétszeres szorzó.

Nos, végül úgy döntöttem, hogy én személy szerint, akármilyen öreg az autó, biztonságosnak találom és kértem időpontot a Közlekedési Hatósághoz. Elmentem, bejelentkeztem, befizettem a díjat, majd beálltam a sorba. Körülbelül egy óra alatt ment le a sor, még így az esőben leszedtem a disztárcsákat, mert az csak a műhely ajtajára volt kiírva, háromszög, láthatósági mellény, elsősegély láda ment a hátsó ülésre.

A vizsga első része a környezetvédelmi mérés volt, a fényszórók, index, satöbbi megnézése után. No, rárakták a csövet a kipufogóra, majd elmentek, mondván, hogy úgyis kell idő, amíg bemelegszik a motor. Tíz perc múlva visszajöttek, mondták, hogy rakjam kétezres fordulatszámra a motort, mert ez még így nem jó.

Ment a motor kétezerötszázon még tíz percet, már kezdtem aggódni, amikor hátulról hangosan elkezdtek ünnepelni: „Megvan! Tudtuk, hogy meglesz”. No, innentől már csak benéztek a kocsi alá, lemérték a lengéscsillapítókat, a fékpad előtt még szóltam, hogy a kézifék az jó, csak feljebb fog, mondták, hogy az mindegy, csak működjön. Lemérték, működött.

Megkaptam a forgalmiba és a kocsira is a matricát, mehettem is. Nem jattoltam senkinek. A vizsga tizenhatezer forint volt, semmibe nem kötöttek bele.

Valószínűleg azoknak a cégeknek megéri az „emberevő Mozaik utca” képét fenntartani, akik vizsgáztatnak, no meg a neppereknek, de én nyugodtan tudom ajánlani mindenkinek, akinek az autója amúgy alkalmas arra, hogy közúti forgalomban részt vegyen.

44 komment

Címkék: budapest biztonság autó sztereotípia pozitív lehúzás műszaki vizsga

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2010.04.16. 17:17:57

Mint a mesében...

Hát, én nem így ismerem őket...

hawkeye 2010.04.16. 17:21:35

Autódarukat vittem oda évekig.

4 éves Katimmal szőröztek rendesen.

Előttek egy ezeréves rácsosgémes KRAZ "vizsgázott", de szinte semmi nem volt megfelelő rajta.

Aztán a sofőr felhívott valaki, odanyomta az egyik munkaruhás kezébe a telót, az bólogatott sűrűn, majd vállat vont, és a KRAZ simán átment.

Ophélie 2010.04.16. 17:36:30

nekem semmi nem volt rendben a trabin, fekhatas kb 0 es siman atment bar jattal :D

"streetfighter" 2010.04.16. 17:36:42

Én állandóan oda járok és semmi különös problémám nem volt velük.
Miért fizetnék egy szervíznek? Igaz nem öreg autók voltak.
Még előzetesre sem vittem eddig, csak azonnal oda.
Ha netán meghúztak volna, kijavítom(tatom) és visszaviszem, még mindig olcsóbb.
Most már elveszik a forgalmit ha nem sikerül, hogy rohadnának meg ott ahol vannak, azok akik kitalálták az új redszert.

"streetfighter" 2010.04.16. 17:37:54

@"streetfighter":
Természetesen jattot nem adtam soha. Ha nincs gond miét adnék?

Marcellusca 2010.04.16. 17:42:28

Velem rendesek voltak.
Pedig AF-es számot raktak a verda motorjára. :)

Jeff 2010.04.16. 18:23:23

Ezt a posztot akár én is írhattam volna, kb. 10-szer voltam ott motorral, autóval vegyesen, soha semmi bajom nem volt velük, leszámítva a sok ingyenélő nepper köcsögöt, akik az "én már reggel óta itt vagyok" felkiáltással nyomultak a sor elejére (persze az ott dolgozók támogatásával). Az azért hozzátartozik még, hogy az összes gép amit ott vizsgáztattam, hibátlan volt.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.04.16. 18:26:26

Én meg elviszem a szerelőhöz, megkérem készítse fel, de úgy, hogy NE a jatt miatt menjen át.

cork77 2010.04.16. 18:43:49

Városi legendákat hallani a Mozaik utcáról. Sosem voltam még ott. Minden autót a MAK Berda J.utcai állomására vittem eddig, soha nem is akadt semmi gond. Lefizetni sem kellett senkit.

csak john 2010.04.16. 20:32:39

A Mozaikkal nekem is pozitív a tapasztalatom. Először a motoromat leadtam egy szerelőhöz, hogy tegye helyre és vizsgáztassa le. Aztán szólt, hogy nincs elég ideje, így a motoromat vigyem el én, ő meg közben hozza a másikat. Simán átment, de az ára így is magasabb volt mint ha én vittem volna. Legközelebb már én vittem. A család egyik öreg kocsiját mindig odaviszem az idősödő tulajjal együtt, mert a papírokat neki kell aláírni ha nem akarunk szórakozni a meghatalmazásokkal. Az autó szép és nagyjából jó is, így mindig átmegy. Esetleg megjegyzik, hogy itt vagy ott valami egy kicsit határeset és csináltassuk meg.
Az már más történet, hogy egy új 0 km-es luxus autót elkaszáltak valami piti dologgal. Nem nyúltunk hozzá, akkor vittük vissza amikor egy másik váltás dolgozott. A kocsi gond nélkül átment. Egyik csapat sem kapott jattot.

esef 2010.04.16. 20:36:25

@cork77:
Én is a Berda J.-be szoktam vinni a vasakat, soha semmi gond nem volt. Többször volt, hogy nem értették, mit izgulok a fék és a futómű miatt, mert bőven jó az még. (Csak már nekem nem volt jó.) Pedig a Mozaik itt van a szomszédban...

FaZon 2010.04.16. 21:03:58

Nekem se volt még soha semmi bajom a mozaikkal.Minden kocsim elsőre átment, és nem jattoltam.Egyetlen egy autómat nem vittem el semmilyen műszakivízsgára való felkészítésre.Dísztárcsákat se szedtem le és a háromszöget valamint az eü dobozt se tettem a hátsó ülésre.Pedig nem vagyok szerelő.Az autóim 4-6 és 8évesek voltak.Ja és volt egy 14éves ladám és azzal sem szőröztek.Csak egy Toyota Rav4-el aminek az elején volt egy gallytörő rács.Hiába loboktatták a műbizonylatot nem érdekelte őket.

''autónepper.'' 2010.04.16. 22:17:36

én 25 ezerért bármit levizsgáztattok 1 órán belül :DDDD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.16. 22:41:19

Én a szerelőimnek adom le vizsgáztatásra, ződkártyázni meg a Bojtár utcába viszem. Nincs szőrözés, szarakodás meg ilyenek.

Ahol viszont volt, (Szentendrén) valamikor 2004 körül, ott a "tisztelt vizsgáztatót" be kellett fenyíteni. Mert másfél nap után is mindennel foglalkoztak csak az autóval nem. Akkor durrant el a bucim rendesen, amikor a szemem láttára bement egy hátsó rendszám és egy forgalmi (jól olvasod autó nélkül), majd 10 perc múlva kijött. Ezelőtt a jelenet előtt közölte velem a faszi, hogy nem lehet okoskodni a vizsgával mert van itt valaki a Közlekedési Felügyelettől. S ami hab a tornán öcsém spanja ajánlotta a helyet, hogy itt rendben lesz minden. Ami gáz van esetleg az autóval megoldják. Hát nem oldották meg. :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.17. 00:08:55

@FaZon: Amúgy miért kéne leszedni a dísztárcsákat? Nekem még sosem kellett egyik műszakin sem.

kkn 2010.04.17. 00:26:14

Úgy tudom, a Mozaik utcába kell vinni a körzetében bukott autókat, vagy a gyanús vizsgákat.

A múlt évtized elején kilógott a hátsóm a gatyából, de hősiesen fentartottam II-es Golfomat. Mivel sohasem volt elég pénzem, így a műszaki előzetest sem mertem bevállalni, hiszen tudtam, és éreztem, van pár baj a kocsival. Így egy ismerős ajánlott egy ismerőst, és a Mozaikban ment át az autó. Utána szép sorban megcsináltattam a hibákat, úgymint 40 centi repedéses első szélvédő ( ezt tudtam, szem előtt volt ), lógó bal felső toronycsapágy, jobb első kerékcsapágy, jobb első alsó kitámasztó -gömbfej, ezeket éreztem, hogy valami nem kóser. még talán a fékkel is lehetett valami, mert után acseréltem a hátsó dobokat, pofákat, de úgyis az elsővel csinálták.
Szóval nekem pozitív az élményem velük kapcsolatban.

Proli Depp · http://prolidepp.tumblr.com/ 2010.04.17. 00:36:31

Nekem 2008 végén volt némi afférom, elkaptak lejárt műszakival, forgalmit elvették, és valami szigorított műszakin kellett megjelennem vagy a Mozaikban vagy itt Kispesten az Üllői úton. Ez utóbbit választottam, előtte még csináltatam egy zöldkártyát, mert akkor még az külön volt(és persze az is lejárt), aztán irány a műszaki. A legnagyobb meglepetésemre minden kötekedés nélkül átment a kocsi(akkor 15 éves volt), úgy, hogy előtte szerelő sem látta. Egyedül az amúgy gárilag sötétített első indexekért szóltak, és ennyi. Korábban én is nepperrel vizsgáztattam, de ezentúl már bátran megyek egyedül is, így egy picit jobban megéri.

borovi 2010.04.17. 01:35:39

@Ophélie: Remélem, az ilyen fékhibás, jattos trabantos faszok az első fára föltekerednek, mielőtt halálos közúti balesetet okoznának a fos autójukkal.

borovi 2010.04.17. 01:36:48

@"autónepper": És amint látom, erre roppant büszke is vagy, gyökér.

mahet 2010.04.17. 06:03:06

Itthon az a hír, hogy valami korrupció/ügyeskedés nélkül működik... poén :)

Csacsicska 2010.04.17. 06:09:36

A világ legnagyobb ostobasága a műszaki vizsgáztatás. Magyarországon kétmillió autósból így él meg kiválóan 50.000 autószerelő és mondjuk úgy: "vizsgabiztos".

Én Amerikában élek, ahol igencsak széles a jármű-skála: a vadi új kocsitól a matuzsálemig. A kocsikat vizsgáztatni ennek ellenére kizárólag az emisszió szempontjából kell - minden többi műszaki állag fenntartása a tulaj felelőssége. Az emisszió pedig azért fontos, mert a káros anyag kibocsátás mások egészségét - no meg a környezetet - veszélyezteti.

Ha valakinek szemmel láthatóan rossz az autója (pl. nincs rajta tükör, vagy a féklámpa beadta a kulcsot, esetleg a gumi tükör-radiál), akkor a rendőr megállíthatja és elküldheti a kocsit javításra. Ez úgy működik, hogy a tulajnak mondjuk 14 napon belül el kell hárítania a hibát, majd a kocsit be kell mutatnia a közlekedési hatóságnak. Ha a határidőt elmulasztja, akkor bírságot sóznak a nyakába, nem keveset. Ha még így sem javíttatja meg a kocsit, akkor a renszám alapján képesek elkapni a parkoló autót, vagy a következő igazoltatáskor a rendőr beviteti az autót a városi garázsba.

Innen azután nem könnyű kihozni az autót, mert előbb ki kell fizetni az összes addigi büntetést, a bevontatás és a garazsíroztatás költségét - ráadásul letétbe kell helyezni a kocsi javításának várható költségét is. Ez így összesen már elég rendes pénz: az ember inkább megjavíttatja a kocsit - úgy olcsóbb.

Mindehhez még hozzátenném, hogy a káros anyag kibocsátást a kocsi első öt évében nem kell megcsináltatni, mert egy új kocsinál ez tök felesleges. Öt év után 2 éves periódusok következnek (tehát szmog-mérést kell elvégeztetni a 6-8-10-ik években), utána pedig már évente kell ezt megcsináltatni.

Magyarországon nemcsak az időszakos vizsgáztatásokkal lopják ki az emberek szemét, de az sem nagyon érthető, miért kell egy 0 kilométeres új autót vizsgáztatni. Hacsak azért nem, hogy munkája legyen pár ezer autószerelőnek. Mert amúgy a nyugati világban ismeretlen a 0 kilométeres autó vizsgáztatása… a magyar autószerelő az egyetlen villáskulcsával nemigen tudja „felülírni” az autógyárak vég-ellenőrzési tesztjét, ami ugye a gyártás utolsó mozzanata.

Mint ahogy döbbenetes disznóság a márka-kereskedők azon garancia-feltétele, hogy az új autót kötelező szervizre rendelik vissza (különben – mondják – elvész a garancia). Nos, a nyugati világban NEM LEHET összekötni a garanciát semmiféle kötelező szervizzel – ez csakis Magyarországon lehetséges, ahol a fogyasztóvédelem egy kalap szart sem ér. Sem az USA-ban, sem Nyugat-Európában nem létezik kötelező szerviz (pláne nem akkora pénzekért, mint Magyarországon). A szerviz a tulaj érdeke és felelőssége – ha elmulasztja a kocsija karbantartását és ezt bizonyíthatóan megszenvedi az autója – akkor egyszerűen elvész a garancia. Megjegyzem: az autókereskedők semmiféle extra munkát nem végeznek el a kötelező szerviz alatt, legfeljebb kicserélik az olajt és feltöltik fagyállóval a hűtőt. De hát ezért tízezreket kifizetni a létező legnagyobb ostobaság.

light22 2010.04.17. 06:33:40

Nekem 30 ezer volt, de hogy azt a szerelő rakta zsebre, vagy a vizsgabiztos is kapott belőle, azt nem tudom. 2 évig nyugi van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 08:40:32

Én Siófokon vittem az öreg Escortom vizsgáztatni, de az is simán átment, pedig akkor már 20 éves volt. Általában ha beleköthetetlenül jól meg van csinálva az autó, akkor semmi oka nincs, hogy ne menjen át, persze kivéve, ha a rossz embert fogod ki... Nekem pl. a vizsgabiztos elment kávézni, amíg nézték az autót, visszajött, annyit kérdezett, hogy "Jó volt a fékje?" "-Jó." És már kaptuk is a pappert.

Mostanában már nem én hordom a gépet műszakira, de nem azért, mert ne lenne tipp-topp állapotú, hanem mert általában nagyobb szereléseket időzítek a vizsgával egy időre, és ha már ott a szervizben, elvitetem velük, átmegy, nincs idegeskedés, nincs macera, tudok foglalkozni a nem kevés teendőmmel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 08:41:42

@Csacsicska: A magyar autószerelőnek sem feltétlen villáskulcsa van.
Ha esze van, akkor van neki laptopja, diagnosztikai cuccai. Vagy vesz. vagy gányol magának.

pappito · http://pappito.com 2010.04.17. 08:46:55

@Csacsicska: szerintem pedig a rendszeres kötelező ellenőrzés szükséges dolog. én ugyan nem ámerikában élek, de itt 6 havonta van műszaki vizsga (5 évesnél idősebb autókra), filléres tétel (30 dollár) és fél óra. Van központi adatbázis, úgyhogy nem lehet elsunnyogni a dolgot, hogy valahol megbuksz, máshol meg átmész. Jattolni nem érdemes, senki nem kockáztatja a te hülyeséged meg párszáz dollár miatt a vizsgáztatási jogát.

Annyi könnyebség van, hogy nem KELL ott megcsináltatnod azt ami miatt buktál, úgy oldod meg ahogy akarod. Akinek csöpp esze is van, nem a kocsija műszaki állpotán fillérbaszóskodik.

Én nem szeretnék azért balesetet szenvedni, mert más szarik a kocsijába és fék/lámpa/ész nélkül kimegy az útra. Itt legalább félévente látja egy szakember a kocsit és nem engedi vissza az útra, ha lóg a bele.

''autónepper.'' 2010.04.17. 08:49:10

@borovi: 1.te vagy a csicska:)
2.veszek egy kocsit eladásra majd még ráköltök több 10 ezret plus még a vizsga díj és hol van nekem a haszon ?
3.csak irigykedsz hogy neked nincs meg az ismeretségi köröd hozzá :P ne legyél már állom világba... Magyarországon ez a divat... Pénz beszél,kutya ugat;) ezt jegyezd meg:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 10:03:43

@"autónepper": Kit érdekel, hogy mi a divat?
Ha veszel egy autót eladásra, akkor számold bele, hogy kelleni fog rá vizsga is. Meg azt a 10 ezret rákölteni. Amúgy nem hiszem hogy 30 ezres haszonnal dolgoznál, az sovány...

hawkeye 2010.04.17. 10:18:32

@"autónepper":

Bocs minden normális embertől, de:

Autónepper, ha igaz, amiket hetek óta ideokádsz, remélem a börtönben leszel életed végéig egy tucat kancigány szerelme!

Az túl egyszerű lenne a fajtádnak, ha pl. egy papíron általad műszakiztatott autó terítené ki a beleidet két dimenzióban az aszfaltra!

Bocs, Silent, de ez az ürge egy undorító, leprapatkány.
Tudom, van ilyen több is, de azok legalább nem verik netes oldalakon a mellüket, hogy milyen mocskos gazemberek.

Köszönöm a megértést a kommentelők Homo Sapiens részéről!

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.04.17. 10:31:46

A "kötelező" szerviz a legnagyobb rablás. Most jár le az Astrám garija. Tavaly az első szervizre elvittem ugyan, de igen csúnyán néztek (Maxabo), hogy miért vittem magammal GM-es olajat és olajszűrőt. Hát mert csak... csak mert olcsóbban beszereztem. Mivel ők is pont ezt rakják bele (elvileg, ugye), ezért nem szólhattak semmit. Megcsinálták.

Most, hogy lejárt a gari, a másodikra már nem fogom elvinni. Szépen megveszem a hozzávalókat, és a szakival (aki az előző autókat is pátyolgatta) kicseréltetem az olajat, és a különböző szűrőket. Aztán majd később gyertyát, ilyesmit én is ki tudom cserélni. Ha meg esetleg odáig jutok ezzel a vassal, akkor vezérműszíjat, görgőket szintén be tudom szerezni minden mással egyetemben, ami esetleg addig tönkremegy.

A szervizkönyvbe beírom a dolgokat, nyomunk valami pecsétet, és ellenőrizze le mindenki, hogy nem márkaszervizben lett kötelezőszervizelve. Ez nem egy személyi igazolványa az autónak. Az előző Astrát beszámították a mostaniba.

- Szervizkönyv van?
- Van.

De senki meg nem kérdezte, hogy 6 éves korától (amikor megvettem) miért nem lett vezetve. Mert már akkor is lehúzásnak gondoltam, azért nem. Beírnak valamit, lepecsételik, és máris kész a vezetett szervizkönyvvel rendelkező 10 éves autó...

Továbbá ez csak egy autó, ami el kell vigyen A-ból B-be. Ahogy az előző járgányaimat, ezt is tip-top állapotban tudom tartani kötelező szerviz nélkül is.

Ha pedig már a garanciánál tartunk: Az Opel Maxabonál is csak addig fontos az ügyfél, ameddig perkál.

Kb. két hónappal a vásárlás után a klímakompresszor elkezdett hangoskodni (28-30 fokos külső hőmérséklet felett), olyan hangja volt, mint amikor egy Ikarus busz gyorsít. Bevittem háromszor is (természetesen csak reggelre kaptam időpontot, amikor hűvös van). Osztotta az észt egyik kollégájuk, hogy ez teljesen normális, ennek ilyen a hangja. A nagy sz@rt... egyszer aztán nagy nehezen bevették, de akkor is csak újratöltötték (legalábbis ezt írták a könyvbe), de nem csináltak vele semmit... azóta is ilyen. Én már megszoktam, hűteni hűt, tojok rá.

Szóval Maxabo dugja fel magának a garanciát is... a büdös életben a környékére sem megyek se szervizelni, se vásárolni, ha még leszek olyan sikeres a jövőben, hogy uzsorahitelre (de csakis svájci frank alapon) új autót vegyek. Mindenkit próbálok lebeszélni a helyről...

Két év múlva lejár a műszaki is. Majd akkor átnézetem műhelyben, aztán irány a Mozaik. Itt van 400 méterre. Majd életemben először levizsgáztatom magamtól. Eddig beépített embert használtam a 20 éves Asconámhoz és előző 10 éves Astrámhoz is.

Elég volt a kizsákmányolásból, mindenki monnyon le!

"streetfighter" 2010.04.17. 11:09:31

@hawkeye:

Ezzel túl lőttél a célon.
Ezt én nem tudom megérteni.

''autónepper.'' 2010.04.17. 18:03:41

@ColT:Nem hát igazad van :)

@hawkeye: most sírni kell ?:(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.04.17. 19:09:27

@KuKori: télleg miért kell levenni a dísztárcsákat? nekem a kerékcsavarok fogják a dísztárcsát is (elmés gyári megoldás, így nem lehet elhagyni, csak kerékkel együtt).

szóval ha valaki le akarná szedetni vizsgán az oldja meg maga :D

nekünk azt mondták vizsgán hogy a helyzetjelző izzók közül az egyik fényereje alacsony, fusson át szembe az autósboltba vegyen egyet, addig befejezzük a többi mérést. igaz ez nem a mozaik volt. anyáztam volna ha az 50Ft-os izzó miatt meghúznak (világított egyébként, csak a mérések szerint nem eléggé)

Csacsicska 2010.04.17. 21:59:22

@ColT: Maradjunk annyiban: gányol magának, már ha... Leginkább pofára megy a dolog: ha hülyének látszol, akkor sokat fizetsz, ha nem annyira, akkor kevesebbet.

Csacsicska 2010.04.17. 22:10:29

@pappito:

Nem kell irigykedni: Ámerika régebben autózik, mint Magyarország, tehát már statisztikailag is nagyobb a tapasztalat. A balesetek zöme pedig nem a hanyag műszaki karbantartásból származik - ugyanis szándékosan senki sem teszi kockára a saját életét. A dolog nem úgy működik, hogy hagyom lerohadni a kocsimat és legfeljebb majd megölök vele valakit - ez a kifacsart hazai gondolkodás alapja - hiszen egy ilyen balesetben én is ott maradhatok. Nincs ugyanis arra garancia, hogy ha a fékem rossz, akkor egy fél literes rokkant kocsi jön nekem (és ő döglik meg), vagy egy öt literes Hummer (és akkor én dobom fel a talpam).

Az emberek állandó ellenőrizgetése, kételkedés a tudásukban, a megbízhatóságukban, a normális gondolkodásukban - tipikus szocialista vonás, ami nem múlt el az eltelt 20 évben. És persze szépen lehet vele keresni - lásd: 0 kilométeres autók vizsgáztatása, stb.

Viszont amikor kellene, akkor nincs ellenőrzés: pl. a BKV buszainak füst-kibocsátása nemhogy műszerrel, de szabad szemmel és szabad orral is érezhető - hát hol van ezeknek "zöld" kártyájuk? És nem magyarázat kell a füstölő buszokhoz (hogy a BKV-nak nincs pénze új buszokra), mert a magyarázat nem változtat azon, hogy Te és én beszívjuk a büdös (és káros) füstöt és nyolc évvel rövidebb ideig élünk, mint mondjuk a hollandok. Kifejezetten a káros BKV buszok miatt.

Ennyit a hazai műszaki vizsgáztatásról, a füstmérésről és a dealerek kötelező szervizéről. Meg a sok-sok gyökérről, aki mindezt szó nélkül tudomásul veszi és fel nem emeli érte a hangját.

Inkább fizet. A saját hallgatásáért fizet!!!

imittto 2010.04.18. 07:21:24

A 0 km-es vizsgán szart se csinálnak. Már nem emlékszem itt volt-e vagy a homáron az új pickup amire pár nappal első vizsga után tettek horgot. Újra vizsga, az 1-200 km-t futott autó meg elhasalt, túl nagy eltérés volt a fékek között...

hawkeye 2010.04.18. 07:26:28

@"streetfighter":

Akkor tőled még külön elnézést kérek.

Nem szokásom köpködni, de ez a fickó vagy nem normális, vagy nagyon is, de akkor a börtönben a helye.

Olvasd el miféle aljasságokkal dicsekedett az elmúlt hónapok posztjait kommentelve, és akkor megérted az indulatomat.

Drdnght 2010.04.18. 18:33:20

@Csacsicska: Hmmm, kornyezetvedelem... karosanyagkibocsatas... Latom amerika lila kodje mar leszallt nalad. Mi, szerencsetlen exkomcsik meg matchbox -okat tologatunk...

"streetfighter" 2010.04.18. 19:58:10

@hawkeye:
Nem kell tőlem élnézést kérni.
Én csak azért írtam azt amit írtam, mert én nem értek egyet mások ennyire durva lecseszésével az interneten keresztül.
Te legalább nem küldted el a k. anyjába, ez is valami.

Tron65 2010.04.19. 08:43:50

A Mozaikban ugyan még nemjártam, de máshol is vannak esetek rendesen:

MAK műszaki és vízsgabázis:
Tizenéves zsigulimmal beállok műszakira.
A szaki 2 perc alatt megállapítja: lukas a hátsó dob.
Hiába magyarázom, hogy
1- itt van az új a csomagtartóban
2- ez egy műszaki állomás
3- klubtag vagyok
4- megfizetem, ha segít.
NEM. Jöjjek vissza, ha ki van cserélve.
2 óra múlva ottvoltam, átment a gép.

Ugyanaz a MAK bázis, akkor épp a haver autószerelőnél besegítettem.
EGY HÓNAPJA nem tudtak semmit levízsgáztatni, mert minden marhaságba belekötött a biztos:
- hiányzik (nagyon nehezen kapcsolható) a kettes sebesség
- hiányzik az ablakemelő kar
- hiányzik a belső padlószőnyeg
és hasonlók.
Egyszercsak telefon: normális biztos van, vigyük a gépeket.
2 nap alatt levízsgázott az a huszonvalahány gép, ami addig ott várt.

vape 2010.04.19. 16:25:53

Én idén februárban jártam a Mozaik utcán a négyéves autómmal vizsgázni.
Az adminisztrációs munka hosszabb időt vett igénybe, mint a tényleges műszaki ellenőrzés. Míg a vizsgabiztosok kb. 15-20 perc alatt végignéztek mindent, amit kell, addig a vizsgára jelentkezéssel és a forgalmira várakozással a végén elment vagy 40 percem. Így is kész voltam 1 óra alatt, került mindez 14-15e Ft-omba (nem tudom a hatósági árat már fejből).

Én is tartottam előtte a Mozaik utcától, de egyik szerviznek sem voltam hajlandó több tízezret kifizetni a semmiért. Igaz az is, hogy egy fiatal és nagyon jó műszaki állapotú autóval mentem oda.

Ugyanakkor viszont szomorúan olvasom, hogy mindenféle leharcolt gépeket is átengednek ott, csak legyen ismerősöd meg kis pluszpénzed hozzá.

Érdekesség: fotózták a vizsgán a rendszámot, alváz- és motorszámot. Mitöbb, lefényképezték a km-számlálót is. Ha tényleg minden vizsgán feljegyzik, mennyi a futott km a kocsiban, akkor ezzel könnyedén kiderülhetne, ha valami nepper visszatekeri az órát.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.15. 13:29:08

A héten voltam a Mozaik utcában és szerencsére nekem se volt problémám. Bár eljúzodott a procedúra 2 órásra, de ez részben azért volt, mert nem ismertem a menetrendet. Hova mit kell vinni. Másfelől volt egy kis sor is és még nem égett az egyik hátsó féklámpám így azt mondta a srác azt cseréljem ki.
Kicsit beparáztam, mert 4 éves autó és én soha nem nyúltam hozzá szerszámom se volt, de sikerült lejmolnom csavarhúzót így megoldottam. A papírokon nem szerepelt a vonóhorog, de a srác bement és kinézte a rendszerből így az is meglett. Kb. ha nincs sor és nincs féklámpa csere akkor bő fél óra alatt meg lehetne úszni.

Elöttem ment be egy Toyota Camry aminek az egyik első helyzetjelzője nem világított és a srác mondta, hogy ezért kár volt idehozni, mert már most visszafordíthatná. Azután valahogy csak végigment a soron, de nem tudom, hogy végül mi lett a történet vége.

Szóval nekem nem volt problémám, persze nem is féltem, hogy bármit találnak egy 4 éves autón.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása