Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kinyírt volna, csak mert előzékeny voltam valakivel

2010.04.20. 13:30 :: SilentSound

Az ilyen sztoriknál szeretem azt leginkább, ha a másik fél is jelentkezik és előadja a saját verzióját, most is várom a jobbnál jobb sztorik mellett a lenti képen látható autó vezetőjének a reakcióját emailben! Esetenként ez szánalmas mentegetőzés, máskor pedig egész más megvilágításba is helyezheti a szituációt. Az biztos, hogy János vérnyomása alaposan felment az esettől.

A blog rendszeres olvasója vagyok immáron fél éve. Nemrég történt meg velem az, ami miatt úgy éreztem hogy nekem is írnom kell. Több mint tíz éve vezetek, és ebből majdnem 10 évet egy régi swift volánjánál töltöttem, csak mostanában sikerült beruházni egy újra. Azonban szokásommá vált az hogy az engem útról letolni kívánó, megcentiző, illetve fél méterre követő autósoknak legalább egy fényszóróval, vagy ha épp olyan lelkiállapotban voltam akár dudával is kinyilvánítsam nemtetszésemet.


A történet negatív hőse

Márpedig mivel ugye régi swiftről van szó, erre sokszor volt "szükség", én ugyanis (sajnos) nem az az ember vagyok akik mások parasztságát egyszerűen le tudják pergetni magukról (aki tudja hogy válhatok ilyenné az írja meg). Az autósélet azonban hálisten úgy hozta hogy ebből 10 éven keresztül semmi komolyabb afférom nem származott. Egészen a múltkori esetig, ami 13-án kedden történt meg velem.

Aznap reggel az érdi földhivatalban volt elintéznivalóm, ami után Érd központját az úgynevezett "érdi lejtőn" keresztül hagytam el Budapest felé. Erről az útról tudni kell azt, hogy egy 2 x 2 sávos záróvonallal elválasztott aszfaltcsík.

A Stop-Shop melletti /szemközti körforgalmat elhagyva szokásomhoz híven egy kicsit nagyobb gázfröccsel és pár sebesség szándékos kihagyásával értem el az "utazósebességet" ami ebben az esetben körülbelül 50 km/h sebbességet, vagyis a "megengedettet" jelentett. Belső sávba soroltam, ugyanis egy másik autó előttem úgy 50-60 méterrel a külsőben közlekedett. Ugyanebben a pillanatban észrevettem egy külső sávban vészvillogó álló furgont, körülbelül 100 méterre, így hát úgy döntöttem előzékeny leszek és az előttem lévő autót beengedem a belsőbe. Meg is kezdtem a manővert ami ebben az esetben villogást jelentett, valamint levettem a lábam a gázról.

A szóban forgó, általam beengedni kívánt autó mozgása azonban kicsit félreérthető volt. Egyrészt a két sáv elválasztóvonalához közel, másrészt felemás sebességgel közlekedett. Nem volt egyértelmű hogy megállni akar e avagy csak még nem vette észre egyáltalán. Nem is indexelt. Aki régebb óta vezet pontosan érzi azt hogy mikor van jó esély arra hogy figyelmetlenségből ráhúzzák a kormányt, ez is egy ilyen eset volt. Ilyen esetben általában meg szoktam várni hogy mit tesz a "bizonytalan" autó.

Ezt a helyzetet most is így akartam lejátszani, azonban miközben szép lassacskán utolértem a külső sávban "előttem" haladót, úgy mögém is beérkezett a belsőben egy fekete Chevy Captiva. Körülbelül 1-1,5 méterre közelített meg ami szabálytalan és kellemetlen. Dudálással adta tudtomra nem tetszését. A külső sávban lévő autó még mindig semmivel nem adta jelét szándékának, plusz én is épp a megengedett sebességgel mentem, így hát nem gyorsítottam. Viszont természetesen szokásomhoz híven egy viszont-dudálással én is jeleztem nemtetszésemet.

Röviddel ezt követően úgy döntöttem hogy elmegyek az autó mellett függetlenül attól hogy mit akar. Mivel épp nem jöttek szembe szükség esetén felkészültem arra hogy átmegyek a szembesávba, azonban erre nem került sor. Az autót én és nagy sötét autó is elhagyta a belső sávban. A Captiva sofőrje ezek után esélyt sem hagyva a lehúzódásra a külsőben beelőzött és mellettem befékezve átnézett a kocsimba, én természetesen viszonoztam a "nézést" is, plusz mikor elment mellettem megtoldottam még 1 dudával is.

A kissé türelmetlen barátunkban ekkor pattant el a húr, és egy olyat tett amivel több mint tíz év alatt nem találkoztam. A külső sávból a belsőbe rántotta a kormányt, mindezt megspékelte egy erőteljesebb fékezéssel. Gyakorlatilag a "hátulról érkező a hibás" szabály kihasználásával akart ütközést kicsikarni. A következő pár esemény pillanatok alatt zajott le. Egy kisebb csattanásra emlékszem, plusz arra hogy hirtelen a külső sávba kerültem, ahonnan is ugye addigra a Captiva "átfékezett" a belsőbe.

Olyan már történt velem hogy megvillogtatták előttem a féklámpát de ez a viselkedés addig a percig számomra ismeretlen volt. Olvastam már ugyan a blogon "büntetőfékezésekről" de nem számítottam soha arra hogy ezt ennyire komolyan, szinte "kivégzésszerűen" is végre fogja hajtani valaki, ráadásul éppen velem szemben.

Arra is emlékszem hogy teljesen "súlytalanná" vált a kormány, valószínű nem sok hiányzott ahhoz hogy megcsússzak, bár soha nem vezettem úgy hogy kipróbáljam ez milyen érzés. Az új swiftemen hálisten csak pár apró 1-2 centis karcolás lett a bal első visszapillantón ami nem is látszik, ez volt az a kis csattanás amit hallottam.

A Captivást ezek után követtem a következő töltőállomásig, ami a lejtő alján van. Mikor megálltunk elkezdett velem ordibálni hogy "Majd beengeded ha indexel" vagy valami hasonlót. Én erre a jelen lelkiállapotban semmit nem tudtam felelni, csupát tátott szájjal áltam hogy ez a paraszt az egészből ennyire emlékszik. Ezek után mintha semmi sem történt volna, bement vásárolni a kútnál lévő boltban.

Amíg ő vásárolt addig én elkészítettem ezt a fotót az autóról, plusz megpróbáltam tanúkat találni. Utólag kívülről nézve magamat elég vicces lehettem, bár mentségemre legyen mondva végig remegtem az idegességtől. Talán több haszna lett volna a külső sávban közlekedő, általam beengedni kívánt autót megtalálni tanúnak, de az ott akkor nem jutott időben eszembe, plusz valószínű ha nem történik anyagi kár vagy személyi sérülés a rendőr jó eséllyel úgyis leszart volna. Ha nem így van akkor elnézést kérek tőlük.

Remélem az én példám elrettent minden vezetőt attól, hogy a benne lévő igazságérzetet visszadudálással / rávillogással a közlekedés bunkó / paraszt résztvevői iránt kifejezze, ugyanis egyszer csak összetalálkozik egy ilyennel mint én. És akkor összetörheted az autód / megcsúszhatsz / nekivágódhatsz utána egy gyalogosnak vagy egy harmadik autónak. Pusztán avval hogy visszadudálsz vagy visszaintesz, veszélyeztetsz másokat, utasaidat és magadat is. És az sem utolsó szempont hogy a 3szor leadózott pénzedből összekuporgatott autód is összetörik és jó eséllyel a kresz szerint is te leszel a hibás.

Nem szabad mást tenni mint előzékenyen félrehúzódni, és zokszó nélkül elengedni a bunkókat, ha biztonságban akarsz tudni mindenkit.

423 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eml 2010.04.21. 11:00:41

@Pascal: B+ ha én most elindulnék a nulláson, semmi szabálytalant nem követnék el, de tudnék csinálni 5 km-es álló! sort.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 11:02:09

És ha valaki ezért megölne, akkor B+ sittre menne :-) maradjunk ebben.

''autónepper.'' 2010.04.21. 11:03:38

@Pascal: persze a captivás is hibás volt de azé valamilyen szinten a suzukis is... sőt suzukis srác nem is nagy tapasztalattal bírhat... "streetfighter" is suzkival járt régebben érdekes neki mért nincsenek ilyen történetei ?

eml 2010.04.21. 11:03:44

@Pascal: Elhalálozásom valószínűsége emelkedne, ha még nekiállnék az észt is osztani. :-)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 11:07:42

Nepper, nem egyforma szinten ez a lényeg... többé kevésbé egyikünk sem tartja be mindig az összes KRESZ szabályt, nehogy már ezt számon kérjük másokon.

Az utakon előfordulnak mazsolák, sőt mindenki így kezdte.

De azt komolyan gondolom, hogy aki nem érzi a szabálysértés és a bűncselekmény közötti határt, annak nem való a jogsi, még akkor sem ha egyébként millió kilométert vezetett.

''autónepper.'' 2010.04.21. 11:11:18

@Pascal: persze aki azt mondja hogy az összes szabályt betartja az vagy nem vezet sosem vagy hazudik ...:D

de érdekes mikor te vagy én kezdtük a vezetést mért nem volt sosem problémánk ??

aki meg mazsola az meg menyen külső sávba vagy tegye ki a kibaszott T-betűt és semmi gond...

eml 2010.04.21. 11:17:24

@Pascal:
Igazad van, de ez megint egy olyan eset, amikor valaki elkövet egy csúnya dolgot, de van egy piszlicsáré előzmény, ami önmagában nem súlyos, de kiváltja a súlyos történést.

Azaz ha a Suzi nem dudál vissza, akkor annyiban maradt volna a dolog, hogy a köcsög fosrolettes dudált és villogott. Remélem.

Távolabbi előzményként megemlíthetjük a túlzott udvariasságot (TÚLZOTT), valamint a forgalom ritmusából való nagyfokú kilógást.

A suzukis belátta itt a blogon, hogy lökött volt.

A fosrolettes embernek 8 helyen törném el a lábát, a másikat 9 helyen, majd megtanítanám az aknamezőn járni.

csintapala (törölt) 2010.04.21. 11:25:42

@"autónepper": "de érdekes mikor te vagy én kezdtük a vezetést mért nem volt sosem problémánk ??"

Inkább az a kérdés, hogy ki mit él meg problémának. Normális embernek az nem probléma, ha valakit beengednek előtte a sorba. Akinek ilyen alacsony az ingerküszöbe, hogy ezen felhúzza magát és ölne érte, azt nem hogy autót vezetni, de még emberek közé sem szabadna engedni.

A mazsola meg már eleve rossz szó. Nem vagyunk egyformák, nem egyformák az autóink, nem egyformák a vezetői szokásaink. A forgalomban meg alkalmazkodni kell egymáshoz. Ebbe benne van az is ,hogy aki nem megy az lehúzódik, de az is benne van, hogy ha már épp előz valaki és utolérjük, akkor nem toljuk, nem villogunk, hanem kivárjuk. És legfőképp nem büntetjük és nem veszélyeztetjük további szabálytalanságokkal. Ennyi, de ez csak oda vissza működik, csak sajnos sokan azt hiszik, hogy az erősebb(autós) kutya baszik, meg előjogaik vannak.

Az egész post nem született volna meg, ha a captivásnak több esze van egy csirkénél. De nincs. És mennyi ilyen van az utakon...

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 11:36:16

Valószínűleg abból az - egyébként valahol érthető, de teljesen alaptalan - feltevésből indultok ki, hogy egy ilyen esetben "enyhítő körülmény" lenne a másik bénázása, vélt vagy valós szabálysértése, dudálása.

Itt valószínűleg semmi szabálytalanságot nem követett el a Suziki, de ha mégis így lenne, sem lenne érdekes ha a büntető befékezés szóba kerülne.

Egyébként régebben sokkal kisebb volt a forgalom, kisebb volt az autók közötti különbség (lóerőben, futóműben, stb.) - a letolás, a büntető befékezgetés nem olyan régi divat.

Ha meg kirakja valaki a T-t még a külsőben is letolják.

2010.04.21. 11:41:35

@egyittlakó: Persze, én nem értem, ha ez megnyugtat téged. Ezt írod:

"jó példa erre a motoros és a bringás, amikor előre megy a sorban). Sajnos, a KRESZ még bátorítja is az ilyen magatartást (vagy azok a köcsögök, akik szerkesztik). "

Na most ha te az udvariasságot akartad volna kiemelni, ami a KRESZ-en túl megy, akkor nem a KRESZ-szel jössz és nem köcsögözöd le azokat, akik a döntéseket hozzák. Lehet, hogy bizonyos KRESZ szabályok logikai tévedésen alapulnak, de hogy köcsögségből hozzák meg őket...
Speciel a kerékpáros, motoros előremenős gondolat pont nem logikátlan (pláne a motorosok esetében, akik 2-szer jobban gyorsulnak, mint az átlag autó).

_petya 2010.04.21. 11:47:37

Jól értettem? Suzukis, kettesből ötösbe kapcsolva érte el a legnagyobb megengedett 50-et? Gondolom azt is óvatosan, nehogy "gyorshajtás" legyen belőle. :/ Kalapja van-e?

TökömTele 2010.04.21. 11:51:46

@_petya: Gratulálok, hogy neked ennyi jött le a sztoriból...

2010.04.21. 11:53:27

@_petya: Vannak helyzetek, amikor a gyorsulás fontos, de ha már megvan a sebesség, akkor nem kell pörögjön a motor. Én máig nem értem, hogy az alsóbb sebességtartományokban minek van annyi sebesség, miért ilyen nagy az átfedés, az 5. fokozatnál meg miért ott van vége, nem feljebb.

2010.04.21. 11:55:30

@lxrose: Helyesebben miért ott kezdődik az 5.

_petya 2010.04.21. 12:04:53

@TökömTele: Nem vagyok fogyatékos, világos a sztori, csak nem volt kedvem újra leírni, amit már százszor megtettek előttem.
A kedvedért mégis kifejtem: szerintem a posztoló egy gyáva kis pöcs, aki rendőrt játszik mindenkivel, aki az ötvenet át meri lépni. Viszont meglepődik, ha aztán szájba verik. Persze a Captivás meg jó erőszakos volt. Ez történik, ha két sofőrgéniusz összetalálkozik az aszfalton...

csintapala (törölt) 2010.04.21. 12:05:05

@_petya: rosszul értetted, biztos nem vagy kicsit sem előítéletes.

"szokásomhoz híven egy kicsit nagyobb gázfröccsel és pár sebesség szándékos kihagyásával értem el az "utazósebességet" ami ebben az esetben körülbelül 50 km/h"

Ez nekem az ellenkezőjét jelenti annak, amit te szeretnél beleképzelni. Kettesbe jól kihúzatta, hogy hamar elérje az ~50-et.

De sebaj, a lényeg hogy megvolt a "Kalapos-e" beszólás, mert aki nem padlóval megy egyesbe 50-ig minden indulásnál, az már csak kalapos hétvégi sofőr lehet, és megérdemli a büntit.

_petya 2010.04.21. 12:06:57

@lxrose: Vannak bizonyos sztereotípiáim, azokról, akik így váltanak. De nem írom le, h mit gondolok.

_petya 2010.04.21. 12:07:56

@csintapala: Nem, csak faszság ez a kettőbölötbe.. ennyi.

_petya 2010.04.21. 12:09:14

Sajnos mégis leírtam :D

2010.04.21. 12:16:27

@_petya: Az nem szép, ha valaki a feltünéskeltés miatt bőgeti a motort, de vannak helyzetek, amikor rákényszerülsz, hogy 2-esbe huzasd ki, ameddig fel nem veszed a forgalom ritmusát. (Gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy milyen helyzetekre gondolok.)
Mondjuk, hogy faszság lenne...(40-50 között még annyira nem is szól 2-esben és ott már miért ne lehetne 5.-be tenni?)

eml 2010.04.21. 12:20:42

@lxrose: Mert esetleg rángat?
Az enyimet 65 alatt nem jó ötödikbe tenni, ott pörög 1300-1400-t.

_petya 2010.04.21. 12:24:00

@lxrose: Így van, tulajdonképp felesleges is a 3. és 4. fokozat..

nonolet (törölt) 2010.04.21. 12:29:58

@_petya:

...miért is faszság?

A kettes vége esetemben pl. 108-110 km/h
Azaz ~3000-nél van az 50 km/h...

A szuzuka nem tudom mennyit forog kettesben az 50-hez, de szét nem esik tőle az biztos!

A faszság...sokkal inkább végig zongorázni
az 1-2-3-4 játékot miközben már 1500-nál vált módon...és így órák alatt elérni az 50-t....

Különösen egy gyagi dízel Golf-V vagy A! esetén ami még füstöl is, ehhez a csiga tempóhoz :-))

csintapala (törölt) 2010.04.21. 12:32:02

@eml: akkor maradjunk annyiban, hogy a te autóddal ez nem játszható el. Egyébként meg autó, sofőr és helyzet függő, hogy érdemes-e vagy lehet-e egyáltalán 2-3-ból egyből 5-be (vagy 6-ba) kapcsolni. Az enyém nem rángat 50-nél 5-ben, pedig ez sem egy erőgép (1.6) és szintén csak 1500-as a fordulat. Szépen megy, gázadásra még gyorsul is (persze nem úgy, mint mondjuk 3-4-ben, de nyilván ha 5-öst kapcsolok, akkor nem is ez a cél). Családban van autó, ami 50-nél 6-ban is vígan megy, az mondjuk erősebb is kicsit.

ivanolsen 2010.04.21. 12:38:08

Mikor érjük el azt a szintet, hogy vezetői tudás és vezetői tudás között különbséget téve kategorizált jogosítványokat adnak ki és mondjuk megszabják, hogy milyen kategóriával milyen teljesítményű és méretű kocsit lehet vezetni és azt is melyik sávban na és, hogy mennyivel???
Faszom kivan, hogy csak a pénz számít. Aki ki tudja fizetni a jogsit és legalább az egyik szemére lát egy kicsit már vígan furikázhat is. Pedig ez nem játék, életekkel játszanak!
Pe

Rahsid 2010.04.21. 12:44:35

@ivanolsen: Az ilyen minden valóságot nélkülöző, demagóg szövegeket miért nem tartjátok meg magatoknak? :)

eml 2010.04.21. 12:58:38

@Rahsid:
Annyiban igaza van, hogy nulla rutinnal nem engednék senkit egyből 200 LE-s gépbe ülni. Nem elég vezetni tudni (jogsit megvenni), uralni is tudni kell.

2010.04.21. 13:14:28

@eml: Az autója válogatja, hogy milyen fordulat mellett "rángat". Az én öreg 2l-es Lagunám teljesen jól érzi magát 45-nél is 5.-ben, pedig csak 1000 körül van a fordulat. Ezt mindenkinek magának kell tudni, hogy az autója mit szeret/bír. Kivülről ezt nem lehet mindig megmondani, így aztán az sem lehet mondani, hogy faszság. (Illetve lehet, csak hülyeség.)

2010.04.21. 13:18:08

@_petya: Ha nem is mindkettő, de legalább az egyik felesleges, amikor mondjuk pár száz fordulat különbség van ugyanazon sebesség mellett, ellenben egy extra fokozat 120-ra nem lenne hülyeség autópályán, ahol mondjuk pörögne 2000-t a mostani 3500 helyett.

_petya 2010.04.21. 13:18:29

Oké.. Én egyszerűen arra céloztam, hogy aki az egyhármas suzukin spórolási céllal vált kettesből ötösbe - mindezt úgy, hogy kettőben kihúzatja 5ezres fordulatig, az kb ugyanannyit amortizál a kocsin, illetve veszít üzemanyagon, mintha szépen végigváltogatná a fokozatokat..

2010.04.21. 13:23:12

@_petya: Ezzel nem vitatkozom, illetve annyiban, hogy valószínűleg az általad vázolt helyzetet nem annyira szereti az autó, de a fogyasztásnak sem kedvez, szóval az "ugyanannyi" nem állja meg a helyét.
Ettől függetlenül az ember csak akkor váltson végig minden fokozatot, ha ez neki külön örömet okoz!

_petya 2010.04.21. 13:26:24

Nem vitatom, hogy erősebb motornál egymás melletti fokozatok is ugyanúgy elviszik az autót, mert van nyomaték, de azért a kisebb köbcentinél nem ez a jellemző.

ivanolsen 2010.04.21. 13:30:02

@Rahsid: SZerintem ez lenne a normális. Mindenki vezetői tudása alapján kapjon jogsit.
Egyébként elárulom neked, hogy nem minden valóságot nélkülöz amit írtam.
Nem tudom most van-e, de régebben volt olyan , hogy a rokkantak úgy kaptak jogsit (rokkantság mértékéhez igazodva gondolom), hogy max.80nal mehet és azt is a külső sávban.
Nem kéne ezt korlátozni csak a rokkantakra, be kell látni, hogy van különbség az emberek között. Van aki sofőrzseninek született és van aki max. a külső sávban és 80-nal még elautózgat. Ezt miért nem lehet megérteni? Ez nem diszkrimináció. Nekem a PÁV 1 vizsgámmal miért kell elviselnem a belső sávban előttem 50-nel totyogó (70es táblánál) ránézésre is 80 és a halál között járó öregembert aki azt se tudja hol van, úgy vált, hogy 1-üres-kis szünet-2-üres-kis szünet, stb. és gőze sincs arról, hogy mit akar?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.21. 13:34:05

@ivanolsen: Szerintem az lnne a legjobb, hs szigorúbb vizsgák lennének, és tényleg csak az kapna jogsit, aki valóban tud is vezetni. Aki nem képes 80-nál gyorsabban menni, annak valószínűleg a reflexei is olyanok, mint Pistabácsinak 5 feles után, szóval ezek inkább ne vezessenek.

_petya 2010.04.21. 13:44:03

Valóban lehetne szigorúbb a gyakorlati vizsga. Kicsit kevésnek találom ezt az intenzív gyorsítás, megállás vonal előtt, aztán egyívben (vagy Y-ban) fordulás témát, ami kb a tanpályán elvárt követelmény. Mint ahogy azt is gázosnak tartom, hogy valakit átengednek ötödik hatodik vizsgán, mert már annyit szenvedett, oszt hadd menjen, majd megtanulja.

_petya 2010.04.21. 13:47:49

Egyébként kíváncsi lennék posztoló János véleményére, ha az ő autója díszelegne itt a blogban leolvasható rendszámmal, és egy olyan sztorival, amiben szépen lehúzzák...

TökömTele 2010.04.21. 13:48:44

@_petya: Nem csak a gyakorlati vizsga... Sokaknak az elméleti tudása is erősen hiányos, mégis szajkózzák a baromságokat nagy magabiztosan, ez a blog az élő példa rá :)

_petya 2010.04.21. 13:53:11

@TökömTele: igaz, de azt viszonylag egyértelműen lehet mérni. Talán az sem lenne hülyeség, ha 10 évente újra kéne vizsgázni. Persze kicsiny hazánkban ez is azonnal átfordulna lehúzásba, amiből egyesek meggazdagodnának szépen. :S

TökömTele 2010.04.21. 14:06:27

@_petya: Ja. de hiába lehet egyszerűen mérni, amikor olyanoknak van jogsija, akiket a kresz vizsgán se engednék át. Lásd kinek van elsőbbsége, menyik sávban kell/lehet haladni, menyik táblának meddig van hatálya... Csak hogy a legalapabb dolgokat említsem, amik általában előkerülnek itt...

_petya 2010.04.21. 14:07:57

Erre nehéz mit mondani.. Szigorúan kell venni a vizsgafeltételeket.

TökömTele 2010.04.21. 14:38:11

@_petya: Igen, azt kellene, mind elméleti, mind gyakorlati szinten. Nemrég egy másik blogon azt írta egy ifjonc tanuló vagy frissjogsis, úgy tette le a vizsgát, hogy ki sem nyitotta a kresz tankönyvet, csak betanulta a teszteket. Na ez például nagyon gáz. Ez is mutatja, mennyire rossz a rendszer, hiszen a kreszben (kresz tankönyben) egy csomó lényeges dolog van, ami nem feltétlenül jön elő a teszteken. Gondolok itt az ok-okozati összefüggésekre, a szabályok magyarázatára stb. Részletesebb és szigorúbb elméleti vizsga kell, gyakorlatban is szigorítás és kevesebb korrupció. Persze ez szép álom...

Az újravizsgázás nem lenne hülyeség pl 10 évente még ki is lehetne bírni, az idő alatt elég sokat változhat a kresz. De ha ezt nem is, legalább annyit tehetnének, hogy bizonyos súlyosságú kihágás után jogsielvétel, újravizsga stb. A jelenlegi rendszerben kb csak a piásan vezetőket kötelezik erre.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 14:47:52

"Nekem a PÁV 1 vizsgámmal miért kell elviselnem a belső sávban előttem 50-nel totyogó (70es táblánál) ránézésre is 80 és a halál között járó öregembert aki azt se tudja hol van, úgy vált, hogy 1-üres-kis szünet-2-üres-kis szünet, stb. és gőze sincs arról, hogy mit akar?"

Valószínűleg azért, mert az út épp annyira az övé is mint a tiéd. Persze valszeg. szabályt sért, amikor belsőben 50-el ment 70-es táblánál, de csak az reklamáljon aki nem sért soha semmilyen szabályt.

A tötymörgés bosszantó, de az egyértelmű helyzetek viszonylag ritkák (amikor a tötymörgő szabálysértő), rutinos söfőr meg nem erőlködik sokat hanem leküzdi az akadályt :-)

A büntetgetés a kevés önbizalommal, kevés rutinnal, épp ezért túlzott agresszivitással vezetőkre igaz.

Eszembe jut az a motoros "kolléga" akit az M1/M7 közös szakaszán láttam, 120-nál "feltartották" ezután 80-al bünti fékezgetett. Itt a blogon is volt. Nem hiszem, hogy ekkora idiótából több is lenne. Ez is autós korában tanulhatta ezt a príma szokást.

TökömTele 2010.04.21. 15:03:15

@eml: A "ki mennyit vezet" dologgal kapcsolatban...
Teljesen jogos az, amit írsz, nem mindegy, hogy tíz év alatt 10.000 km-t vezet valaki vagy 500.000-et.
Persze a többszázezer kilóméter már önmagában mond valamit, azért annyival kiegészíteném, hogy még a km sem minden.

Ugyanis autópályázva könnyen össze lehet gyűjteni sok kilómétert, viszont tapasztalatot már kevésbé, hisz azok a legkönnyebben autózható utak.
Az, aki napi 200km-t pályázik melóba oda-vissza, az közel sem bír annyi tapasztalattal, mint aki 2 sávos országúton megy ennyit, városban meg pláne. Itthon ugye a legtöbb autópálya mellett megy rendes főútvonal, általában jóval nagyobb kihívás azokon ugyanazt a távot megtenni, mint pályán.

TökömTele 2010.04.21. 15:05:14

@Pascal: Motorral büntetőfékezni?? Áááááááá!!!!

_petya 2010.04.21. 15:39:16

Egyébként a legrosszabb tulajdonság a közlekedésben a rugalmatlanság. Nehéz azt mondani, hogy a lassú vagy gyors sofőrökkel van gond. De ha valakinek nincs érzéke, hogy a forgalom ritmusát felvegye és ahhoz alkalmazkodva közlekedjen, az rendkívül bosszantó tud lenni bárhol, bármikor.

ági anyu 2010.04.21. 15:41:10

Mondjuk az előzékenység hevében is érdemes körülnézni. Vasárnap az egérúton előztünk egy Thalia-t. Amikor már a mi autónk orra előrébb volt, mint az ő feneke, eszébe jutott, hogy behúzódik, hogy a felhajtósávból könnyebben tudjon egy kolléga besorolni ... persze a dudát igen sérelmezte

ági anyu 2010.04.21. 15:42:54

@_petya: Pontosan ... a veszélyhelyzetek zömét ez okozza.

2010.04.21. 15:45:16

@ági anyu: Ezekre a ritka esetekre találták ki, hogy tükör után oldalra tekintés, amit ezek szerint nem mindenki hallott (eleget).

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 15:48:52

Itt van tökömtele, nem én küldtem de láttam majdnem ugyanott... egyébként el sem hinném, hogy ilyen is van:

autozz.blog.hu/2009/04/12/magat_veszelyeztetve_buntetett_a_motoros

meg autó/kamion variációban:
autozz.blog.hu/2010/03/08/ket_harom_pofon_hatasosabb_lett_volna

TökömTele 2010.04.21. 17:01:37

@Pascal: A második sztorit olvastam, az elsőt nem. Hihetetlen, hogy vannak ilyen hülyék. Ez már a viccnek is durva kategória :)

andraszuzu 2010.04.21. 17:57:03

Magyarországon /is/ három dologhoz ért mindenki, az autovezetéshez, a politikához és a focihoz. Ehhez képest mindhárom kulturája a bányászbéka ülepe alatt helyezkedik el.De a mondás szerint: az Isten azért teremtette a sivatagot, hogy az ember tudjon örülni ha egyszer meglátja az oázist.

csintapala (törölt) 2010.04.21. 18:10:44

@ivanolsen: "ekem a PÁV 1 vizsgámmal miért kell elviselnem a belső sávban előttem 50-nel totyogó (70es táblánál) ránézésre is 80 és a halál között járó öregembert aki azt se tudja hol van, úgy vált, hogy 1-üres-kis szünet-2-üres-kis szünet, stb. és gőze sincs arról, hogy mit akar? "

Azért kell elviselned, mert 50-nel poroszkálni 70-es táblánál nem szabálytalan, nem tilos. És pont olyan jogon vesz részt a forgalomban, mint te (most kortól meg a képességeitől függetlenül). A tábla sehol sem a kötelező sebességet jelenti, hanem a megengedett maximumot. Bármi okból választhatok kisebb sebességet.

Egyébként a felvetéssel egyetértek, bizonyos kor felett sokkal komolyabb alkalmassági vizsgálat kéne, nem csak az, hogy bemegyünk a haver háziorvoshoz, aztán: -Hogyvagy? -Jól! Pecsét.

ne most 2010.04.21. 18:11:37

@andraszuzu: Időnként túlcsordul benned az okosság és itt vezeted le?

ne most 2010.04.21. 18:16:25

@csintapala: Azért kapta PAV I-et, mert el tudja viselni. Most kiderül nem tudja. A PAV I sem a régi, sokan átverik.

A PAV I egyébként nem versenyzői engedély, ha tehát csak fiatal jó képességű vezetőkkel akar csak találkozni, akkor inkább gokart versenyt ajánlom.

eml 2010.04.21. 19:32:26

@TökömTele:
Nappal futár, éjjel hírlapozom a városban, + agglomerációból járok minden nap.

J_W 2010.04.21. 21:59:59

Szarjon sünt a posztoló. Tipikus okoskodó tudományos munkatárs, aki arról is ír egy oldalt, hogy kivett egy tojást a hűtőből. Amúgy ha mögötted jön valaki, annak mit jelzel fényszóróval? Egy ostoba kicsinyes fasz vagy, semmi más.

Yo! Maaan! 2010.04.21. 23:06:04

@Masni: "úgy olvastam, hogy a duda a vész elhárításához szükséges eszköz,"

És azt nem olvastad, hogy lakott területen kívül az előzési szándékot is lehet vele jelezni?

Ha tol egy barom, aztán büntiből veszélyeztet, akkor ha rádudálsz az nem véleményezés, hanem figyelmeztető jelzés, hogy húzzonannyába el veszélyeztetgetni.

eml 2010.04.22. 00:33:28

@bloodmn: Szép és igaz. Ez az eset lakott területen belül volt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.22. 08:13:44

Hátbazeg, te egy szánalmas kis pöcs vagy.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.22. 08:32:05

Jah és menj el pszichológushoz, ha neked mindenképpen dudálni meg villogni kell.

Alex3000 2010.04.22. 10:04:19

Nehéz visszafogni az érzéseket, de valóban le kell szarni az ilyeneket, mert nem érnek annyit, hogy magadnak csinálj kárt.

TökömTele 2010.04.22. 10:12:40

@eml: Igen, már olvastam feljebb. De nem is rád gondoltam, hanem úgy általában - ugyanúgy, mint a "10 éve vezetek" a "napi 200 kilómétert vezetek" se mond el mindent. Mert bár aki Siófokról jár Budaörsre naponta az M7-en vagy tudomisén Kistelekről Gyálra M5-ön kétszer annyit vezet, mint a Vácról Kispestre járó, mégis az utóbbi találkozik több és összetettebb forgalmi szituációkkal. Természetesen a hozzád hasonló, egész nap autóban ülő sofőrökre ez nem vonatkozik, csak a többségben levő "úrvezetőkre".

Quasim 2010.04.22. 10:44:11

A mostani autóm egy új swift. Evvel történt az eset. Mindenféle ordító motorhang, padlógáz, vagy akadozó váltó nélkül egy apró gázfröccsel megvan az 50, pláne ha az érdi lejtőn mész lefelé. 3 helyett 1x kuplungolsz. Kuplungolásnál általában amúgy is nyomsz kis gázt. Szóval szerintem ez így takarékos, és kellőképpen dinamikus. Érdemes az utolsó kuplung felengedés előtt várni kicsit hogy a kettes után lemenjen a fordulatszám, és akkor még szerintem a kuplunggal spórolsz. De alapvetően nem nagyon értek hozzá, csak nekem egyelőre így logikus. Aki tudja hogy ez így nem jó, attól elfogadok tanácsot. Akinek csak nagy az arca mert monitor előtt ül, attól kevésbé:)

Nyilván nem nem kellőképpen pörgős, vagy szar váltójú autóval ez nem pont így néz ki.

egyittlakó (törölt) 2010.04.22. 16:31:37

@lxrose: "Speciel a kerékpáros, motoros előremenős gondolat pont nem logikátlan (pláne a motorosok esetében, akik 2-szer jobban gyorsulnak, mint az átlag autó)."

Látom, te sem érted a lényeget. Tegyük fel, hogy a sorban állás benzinért, vízért, élelmiszerért vagy gyógyszerért alakul ki, például katasztrófa esetén (ne legyen ilyen).
Akkor minden motoros meg bringás előremehet, mert ő gyorsabb meg kis helyen elfér, szerinted? Ügyfélszolgálaton is ki lehet nekik hagyni a sorszám letépését, mert nekik jár ez az előny? Szóval, nem az iszik a forrásnál, aki előbb odaért és sorban áll, hanem a motoros meg a bringás? Szerinted?
Az én véleményem szerint, ha valaki bevág elém, az jogtalanul szerzett előnynek minősül, az én hátrányomra. Erkölcstelen tett, aki elköveti az tuskó, de minimum náci. Tegye csak fel a kezét az, aki örül, ha nem tud sorban állás után hozzájutni valamihez, mondjuk a gyerekének, mert valaki előre ment, a készlet meg közben elfogyott.

2010.04.22. 16:57:01

@egyittlakó: Mi köze ezeknek a közlekedési szabályokhoz? Milyen hátrány ér téged, ha én jobbra fordulok előbb, miközben te egyenesen mész tovább és a lámpa előbb vált csak jobbra, aztán lesz telezöld?
Úgy beszélsz, mint akinek nem jutott Kinder-tojás.

szalontüdő 2010.04.22. 16:59:18

@egyittlakó: "Tegyük fel, hogy a sorban állás benzinért, vízért, élelmiszerért vagy gyógyszerért alakul ki, például katasztrófa esetén (ne legyen ilyen)."
Nagyon nem jó az összehasonlításod. Ott szerintem egy motoros se vágna eléd, nem erről szól ez az egész.
Abba belegondoltál már, ha mi, motorosok is úgy beállnánk a sorba, mint az autósok, lehet a tizedig zöldnél se mennél át?
Jogosulatlan előny? Miért nem ülsz te is motorra?

egyittlakó (törölt) 2010.04.22. 20:44:03

@lxrose: nem magyarázom tovább, mert nem akarod megérteni a lényeget: neked nem lehet több jogod csak azért, mert két keréken szédelegsz

egyittlakó (törölt) 2010.04.22. 20:49:40

@szalontüdő: "Abba belegondoltál már, ha mi, motorosok is úgy beállnánk a sorba, mint az autósok, lehet a tizedig zöldnél se mennél át?"

Mint ahogy te sem az elsőnél mennél át, mert neked motorod van. Látom, kezded érteni.

"Jogosulatlan előny? Miért nem ülsz te is motorra?"

Mert nem ettem meszet. Kitalálták már a négykerekű járműt is, nekem meg az a kényelmes és korszerű. Másrészt meg nem vagyok agyatlan donor.
:-)

szalontüdő 2010.04.22. 21:14:35

@egyittlakó: A szomszédod tehene megdöglött már? :-D

Akkor te csak várjál szépen a sorodra, nekünk már nem muszáj.:-)

Donor meg nem csak motoron lehetsz.:-/

2010.04.23. 12:21:44

@egyittlakó: "neked nem lehet több jogod csak azért, mert két keréken szédelegsz "

Mi a jog szerinted? A KRESZ-t jognak tartod? Ha a "köcsög" jogalkotók ilyen szabályokat hoznak (logikusan), akkor több jogom van rá?
A jog szó milyen egyéb használatának van itt még értelme?
Nem lehet több jogom a kerékpárúton menni, mint neked autóval, mert én 2 keréken megyek, te meg 4-en?
A gyalogosnak nincs több joga a zebrán, mint neked, hiába neki még kereke sincs?
Tényleg ilyen hülye vagy?

TH 2010.04.23. 12:51:37

Én autózom, de soha nem jutott eszembe a motorosok előregurulásán hőbörögni vagy problémázni...
Aki sorban álláshoz hasonlítja, az ugye nem is előz soha, mert akkor jogtalan előnyhöz jutna a másik autóssal szemben?

szalontüdő 2010.04.23. 13:08:26

@TH: Ez szép volt!:-)
Egyre többször tapasztalom, hogy az autósok még segítik is az előrejutásunkat.

TH 2010.04.23. 13:19:54

@szalontüdő: én mindig szoktam...mivel én nem vesztek vele semmit, ha ő előrébb jut, mit zavarjon? ráadásul minél több motoros és biciklis, annál kisebb a dugó...

TH 2010.04.23. 13:20:26

@TH: na jó, van, amikor próbálok segíteni, de egyik motoros jobbról, a másik balról akar kikerülni...olyankor viszont morcos leszek...

"streetfighter" 2010.04.23. 14:15:28

@TH:
"Én autózom, de soha nem jutott eszembe a motorosok előregurulásán hőbörögni vagy problémázni..."

90%-ban engem se érdekel, mert a legtöbb normális, de amelyik utána feltart azt legszívesebben eltipornám.
Csak azért nem teszem mert sérülne az autóm és még le is csuknának érte.

TH 2010.04.23. 14:49:17

@"streetfighter": "de amelyik utána feltart azt legszívesebben eltipornám. "
Kicsit kevesebb indulattal talán neked is kellemesebb lenne a közlekedés pedig...

"streetfighter" 2010.04.23. 15:14:14

@TH:

Valószínüleg, de bizonyos dolgokon nehezebben teszem túl magam.
Ez pont azok közé tartozik.
Ha már előre pofátlankodik akkor húzzon a francba és ne lődörögjön.
Szerencsére eddigi pályafutásom alatt kb. 6-8 ilyen eset volt ami nem sok. :)
Az eltipornám patetikusabb mint a fellökném, nem igaz? ;)

TH 2010.04.23. 16:16:22

@"streetfighter":
Érdemes gyakorolni, h. minél jobban tudd uralni az érzelmeidet. :)))
"Az eltipornám patetikusabb mint a fellökném, nem igaz? ;) "
Lényegesen... :D

"streetfighter" 2010.04.23. 20:42:46

@TH:
"Érdemes gyakorolni, h. minél jobban tudd uralni az érzelmeidet"

Igen Mester. Majd gyakorlom!
Az ERŐ legyen Veled! ;)

TH 2010.04.26. 12:30:51

@"streetfighter": :DDDD
helyes, helyes...:D

Bobby Baccala 2010.04.27. 11:43:10

hogy lehet hátrafelé dudálni..vagy ez csak nekem furi vazz? :)

Gregorily 2010.05.11. 07:24:00

Még csak a kommentek felét olvastam át, máris megvan a keresztmetszetem az ide írókról.

Azoknak a tahó parasztoknak, akik azt tanácsolják, hogy menjen el mellette, ajánlanám, hogy olvassanak egy kis kreszt, és abból majd megvilágosodik a sötét agyuk, hogy lakott területen kívül nem előzünk jobbról...

A zebra előtt "előzékenykedőket" szidalmazó balf@szoknak pedig azt üzenem, hogy nálunk fejlettebb országokban, pl Ausztria, még akkor is megállnak bizony, ha nem mutatja szándékát valaki az átkelésre... És tudjátok, van, hogy a gyalog azért nem mutatja szándékát, mert nem is meri megközelíteni a padkát az olyan barmok miatt, mint amilyenek itt egyesek...Jövök 70-80-al, aztán majd úgysem mer lelépni...

Egy szó mint száz, ha az itt írók, valamint az úton közlekedők 70 % kivenné a s#ggéből a fejét, egy jobb világ lenne...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.11. 10:08:02

"hogy lakott területen kívül nem előzünk jobbról..."
De bizony hogy előzünk! Pld. balra kanyarodó és besorolt járművet csak onnan szabad!!!
Súlyos hiba, a vizsgáról egyből ki is vágnak, ha balról akarod előzni!!!!!
Amúgy a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten egy másik sávban való elhaladás az nem előzés. Ha Te szabályosan jobbra tartva haladsz, és elmégy egy másik sávban szabálytalankodó mellett, az nem előzés.

"pl Ausztria, még akkor is megállnak bizony, ha nem mutatja szándékát valaki az átkelésre... "
Ja, és németül is beszélnek, de attól nekünk még nem kell....

Amúgy egyszer majd ha annyi idős leszel, hogy apu kölcsön adja a kocsiját, próbálj meg átengedni egy átkelni akaró gyalogost, főleg időset. Még a végén üvölteni is fog Veled, hogy menj már, ő majd utánad átmegy. Nem olyan egyszerű meccs ám udvariasnak lenni a gyalogosokkal.

Take-it-Easy 2010.05.11. 10:39:29

@newtehen: a balra kanyarodni kívánó, besorolt, ÁLLÓ (bocs, Silent) járművet max. kikerülni tudod, megelőzni nem.

2010.05.11. 12:12:33

@newtehen: "Amúgy egyszer majd ha annyi idős leszel, hogy apu kölcsön adja a kocsiját, próbálj meg átengedni egy átkelni akaró gyalogost, főleg időset. Még a végén üvölteni is fog Veled, hogy menj már, ő majd utánad átmegy. Nem olyan egyszerű meccs ám udvariasnak lenni a gyalogosokkal."

A KRESZ szabályainak betartása nem udvariasság kérdése. A te kötelességed az, hogy lassítasz az átkelő előtt, vagy akár meg is állsz, ha szükséges. Ha az öreg eltökélt és nem akar élni az elsőbbségével, akkor nem fogsz sátrat verni ott, amíg át nem megy, de minden bizonnyal a türelmetlen faszok miatt alakul ki az, hogy inkább nem megy át az elsőbbségi jog ellenére sem, mert ledudálják, leordítják, hogy milyen lassan megy át.

cso zsi 2010.05.11. 12:49:51

@Easyke: Ezt az anyagot vedd át mégegyszer.

34. §(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

Take-it-Easy 2010.05.11. 13:23:34

@cso zsi: kösz, megvan. Csak kissé fura... ehh, mindegy.

cso zsi 2010.05.11. 13:49:27

@Easyke: Miért lenne fura? Más a forgalmi okból állás, és más a várakozás (magyarul: parkolás) miatti állás.

Gregorily 2010.05.11. 18:22:39

Bocikám, newtehen...

Konkrét szituációról beszéltem, és nem általánosságról. Jobb, ha áttekinted a kreszt a legelészés helyett, mert azt nem árt, ha tudod, hogy amennyiben - lakott területen kívül(!) a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol különálló sávok is vannak- te utolérsz egy, a belső sávok egyikén haladót a külsőben, akkor ha van elegendő sáv, akkor kielőzöd balról, ha pedig csak kettő van, akkor sávot váltasz, mögé állsz, és megvárod, míg ő húzódik ki oda, ahol eddig te jöttél, és szépen, BALRÓL megelőzöd...Tudod, más szabálytalankodása ( nem tart jobbra) nem jogosít fel téged a szabályszegésre....

Az, hogy balra kanyarodó járművet jobbról előzünk, úgy éreztem evidens, de lehet, hogy csak azért kötöttél bele ebbe, mert ma túl kék volt a fű...

A párhuzamos közlekedésre alkalmas úton jobbról csak lakott területen belül előzhetsz...
Arról viszont én nem tehetek, - az általad ismertetett "előzési szabály alapján" - hogy egy türelmetlen f@sz vagy, aki előzget jobbról lak.teren kívül...

Ausztriát pedig pozitív és követendő példaként hoztam, de mondhattam volna még más fejlett országot, ahol már volt szerencsém járni, mint pl. Németország, vagy Franciaország.

Rendszeresen átengedem a gyalogosokat, akár úgy is, ha a másik oldalról indult el. Próbálva ellensúlyozni bennük a negatív képet, amit a te fajtád alakít ki bennük...Lehet, hogy neked nehéz "meccs" udvariasnak(nem is tudtam, hogy ez amúgy előzékenység, vagy udvariasság kérdése) lenni a gyalogokkal, nekem viszont nem kerül túl sokba...Ízlések és pofonok...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:09:29

@Easyke: Előzés

34. §
(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.

Ezzel vitatkozz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:13:50

@Gregorily: Ócska melléduma. Személyeskedés helyett azt meséld el, hogy miért is minősül egy másik sávban való elhaladás előzésnek???? Esetleg idéznél jogszabályt? Köszönöm.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:18:26

@Gregorily: Logikád alapján ha két balra kanyarodó sáv van, és valaki a külső sávban tököl 10-el, akkor nem mehetek a másik sávban mellette, hanem mögé húzódva be kell villognom őt a belső sávba, hogy jobbról tudjam "előzni"?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:30:59

Silent!

"negatív képet, amit a te fajtád alakít ki bennük."

Engem ennek a feléért meg szoktál dorgálni... :-D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.12. 14:38:14

OFF
@newtehen: Már a teheneket se lehet diszkriminálni? Hová jut ez a világ? ;))) Egyébként ez leginkább attól függ, hogy mikor mit veszek észre. Egyébként ennyiért még nem szoktam dorgálni szerintem. Max. ha van mögötte egy kis nácizás is például. :)
ON

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:39:21

@lxrose:
Persze a zebra az annyira természetes, hogy nem is említeném. De:
Itt én nem feltéten arról beszélek, ha gyalogátkelőn kel át az illető. Bár úgy látom, hogy itt, mint opció sem merülhet fel, hogy a gyalogost esetleg máshol is át lehet engedni, mint ahol elsőbbsége van, de én szoktam olyat is. Ezen általam kiragadott eset pld. egy az út közepén, a záróvonalon ácsorgó bácsival történt meg. Gondoltam, ha már a feléig eljutott, átengedem. Nem volt egyszerű, konkrétan kiabált velem az öreg, hogy miért álltam meg őt átengedni. :-D
Mondjuk igen, ritka, hogy valaki egy 350 kilós chopperrel gyalogosokat engedjen át, de én vagyok olyan tehén, hogy megteszem. :-D
Biztos kapok majd a fejemre ezért is, de én nem szívesen centizgetném a szabálytalanul átkelőket, átengedem inkább őket. És nem csak azért, mert engem is megütne a kerekesszatyros néni, hanem mert ilyen a természetem. :-D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:41:27

@SilentSound: Jaj, hát a nacizást ki kell ám érdemelni, nem jár az mindenkinek kérem. :-D

2010.05.12. 15:46:33

@newtehen: Értem. Ha ez egy nem forgalmas szakasz, akkor egyéni mérlegelés kérdése, hogy átengeded, vagy nem. Ha forgalmas, akkor veszélyes, így sem az elsőbbségadás, sem az átkelés támogatása nem kívánatos. Örülök, hogy a zebrás kérdésben nincs köztünk véleménykülönbség. Ma mondjuk a 2. autó átengedett a zebrán. Meg is voltam lepődve. Lehet, hogy hallott a csepeli gázolásról, amit ráadásul a rendőrök szeme láttára követett el az illető? Ekkora idiótát! De legalább megkapja büntetését.

chubby1 2011.02.28. 09:46:15

A "hátulról érkező a hibás"-sal kapcsolatban szeretném eloszlatni az esetleges tévhiteket, ha vannak.

Normális körülmények között valóban a hátulról érkező a hibás. Ám, ha valaki előttünk "csak úgy" besatuzik és mi belemegyünk, akkor nem mi vagyunk a hibásak. Elég körültekintőnek kell ehhez, hiszen a KRESZ szerint:
"27.§.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."

Az erőfitogtatás, fegyelmezés, büntetés, balesetokozás nem tartozik ide.

Felhívnám a figyelmet ugyenennek a paragrafusnak előző bekezdésének kiegészítésére a követési távolsággal kapcsolatban, amely szerintem sajnos mégis visszaélésre, figyelmetlenségre, kibújásra adhat okot. Eszerint:
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,
b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén."

1 szó mint 100, vigyázzunk egymásra, és még ha érdekes szabályaink is vannak a közlekedésre, próbáljunk ésszeszűen túlélni MINDENKIT!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása