Az ilyen sztoriknál szeretem azt leginkább, ha a másik fél is jelentkezik és előadja a saját verzióját, most is várom a jobbnál jobb sztorik mellett a lenti képen látható autó vezetőjének a reakcióját emailben! Esetenként ez szánalmas mentegetőzés, máskor pedig egész más megvilágításba is helyezheti a szituációt. Az biztos, hogy János vérnyomása alaposan felment az esettől.
A blog rendszeres olvasója vagyok immáron fél éve. Nemrég történt meg velem az, ami miatt úgy éreztem hogy nekem is írnom kell. Több mint tíz éve vezetek, és ebből majdnem 10 évet egy régi swift volánjánál töltöttem, csak mostanában sikerült beruházni egy újra. Azonban szokásommá vált az hogy az engem útról letolni kívánó, megcentiző, illetve fél méterre követő autósoknak legalább egy fényszóróval, vagy ha épp olyan lelkiállapotban voltam akár dudával is kinyilvánítsam nemtetszésemet.
A történet negatív hőseMárpedig mivel ugye régi swiftről van szó, erre sokszor volt "szükség", én ugyanis (sajnos) nem az az ember vagyok akik mások parasztságát egyszerűen le tudják pergetni magukról (aki tudja hogy válhatok ilyenné az írja meg). Az autósélet azonban hálisten úgy hozta hogy ebből 10 éven keresztül semmi komolyabb afférom nem származott. Egészen a múltkori esetig, ami 13-án kedden történt meg velem.
Aznap reggel az érdi földhivatalban volt elintéznivalóm, ami után Érd központját az úgynevezett "érdi lejtőn" keresztül hagytam el Budapest felé. Erről az útról tudni kell azt, hogy egy 2 x 2 sávos záróvonallal elválasztott aszfaltcsík.
A Stop-Shop melletti /szemközti körforgalmat elhagyva szokásomhoz híven egy kicsit nagyobb gázfröccsel és pár sebesség szándékos kihagyásával értem el az "utazósebességet" ami ebben az esetben körülbelül 50 km/h sebbességet, vagyis a "megengedettet" jelentett. Belső sávba soroltam, ugyanis egy másik autó előttem úgy 50-60 méterrel a külsőben közlekedett. Ugyanebben a pillanatban észrevettem egy külső sávban vészvillogó álló furgont, körülbelül 100 méterre, így hát úgy döntöttem előzékeny leszek és az előttem lévő autót beengedem a belsőbe. Meg is kezdtem a manővert ami ebben az esetben villogást jelentett, valamint levettem a lábam a gázról.
A szóban forgó, általam beengedni kívánt autó mozgása azonban kicsit félreérthető volt. Egyrészt a két sáv elválasztóvonalához közel, másrészt felemás sebességgel közlekedett. Nem volt egyértelmű hogy megállni akar e avagy csak még nem vette észre egyáltalán. Nem is indexelt. Aki régebb óta vezet pontosan érzi azt hogy mikor van jó esély arra hogy figyelmetlenségből ráhúzzák a kormányt, ez is egy ilyen eset volt. Ilyen esetben általában meg szoktam várni hogy mit tesz a "bizonytalan" autó.
Ezt a helyzetet most is így akartam lejátszani, azonban miközben szép lassacskán utolértem a külső sávban "előttem" haladót, úgy mögém is beérkezett a belsőben egy fekete Chevy Captiva. Körülbelül 1-1,5 méterre közelített meg ami szabálytalan és kellemetlen. Dudálással adta tudtomra nem tetszését. A külső sávban lévő autó még mindig semmivel nem adta jelét szándékának, plusz én is épp a megengedett sebességgel mentem, így hát nem gyorsítottam. Viszont természetesen szokásomhoz híven egy viszont-dudálással én is jeleztem nemtetszésemet.
Röviddel ezt követően úgy döntöttem hogy elmegyek az autó mellett függetlenül attól hogy mit akar. Mivel épp nem jöttek szembe szükség esetén felkészültem arra hogy átmegyek a szembesávba, azonban erre nem került sor. Az autót én és nagy sötét autó is elhagyta a belső sávban. A Captiva sofőrje ezek után esélyt sem hagyva a lehúzódásra a külsőben beelőzött és mellettem befékezve átnézett a kocsimba, én természetesen viszonoztam a "nézést" is, plusz mikor elment mellettem megtoldottam még 1 dudával is.
A kissé türelmetlen barátunkban ekkor pattant el a húr, és egy olyat tett amivel több mint tíz év alatt nem találkoztam. A külső sávból a belsőbe rántotta a kormányt, mindezt megspékelte egy erőteljesebb fékezéssel. Gyakorlatilag a "hátulról érkező a hibás" szabály kihasználásával akart ütközést kicsikarni. A következő pár esemény pillanatok alatt zajott le. Egy kisebb csattanásra emlékszem, plusz arra hogy hirtelen a külső sávba kerültem, ahonnan is ugye addigra a Captiva "átfékezett" a belsőbe.
Olyan már történt velem hogy megvillogtatták előttem a féklámpát de ez a viselkedés addig a percig számomra ismeretlen volt. Olvastam már ugyan a blogon "büntetőfékezésekről" de nem számítottam soha arra hogy ezt ennyire komolyan, szinte "kivégzésszerűen" is végre fogja hajtani valaki, ráadásul éppen velem szemben.
Arra is emlékszem hogy teljesen "súlytalanná" vált a kormány, valószínű nem sok hiányzott ahhoz hogy megcsússzak, bár soha nem vezettem úgy hogy kipróbáljam ez milyen érzés. Az új swiftemen hálisten csak pár apró 1-2 centis karcolás lett a bal első visszapillantón ami nem is látszik, ez volt az a kis csattanás amit hallottam.
A Captivást ezek után követtem a következő töltőállomásig, ami a lejtő alján van. Mikor megálltunk elkezdett velem ordibálni hogy "Majd beengeded ha indexel" vagy valami hasonlót. Én erre a jelen lelkiállapotban semmit nem tudtam felelni, csupát tátott szájjal áltam hogy ez a paraszt az egészből ennyire emlékszik. Ezek után mintha semmi sem történt volna, bement vásárolni a kútnál lévő boltban.
Amíg ő vásárolt addig én elkészítettem ezt a fotót az autóról, plusz megpróbáltam tanúkat találni. Utólag kívülről nézve magamat elég vicces lehettem, bár mentségemre legyen mondva végig remegtem az idegességtől. Talán több haszna lett volna a külső sávban közlekedő, általam beengedni kívánt autót megtalálni tanúnak, de az ott akkor nem jutott időben eszembe, plusz valószínű ha nem történik anyagi kár vagy személyi sérülés a rendőr jó eséllyel úgyis leszart volna. Ha nem így van akkor elnézést kérek tőlük.
Remélem az én példám elrettent minden vezetőt attól, hogy a benne lévő igazságérzetet visszadudálással / rávillogással a közlekedés bunkó / paraszt résztvevői iránt kifejezze, ugyanis egyszer csak összetalálkozik egy ilyennel mint én. És akkor összetörheted az autód / megcsúszhatsz / nekivágódhatsz utána egy gyalogosnak vagy egy harmadik autónak. Pusztán avval hogy visszadudálsz vagy visszaintesz, veszélyeztetsz másokat, utasaidat és magadat is. És az sem utolsó szempont hogy a 3szor leadózott pénzedből összekuporgatott autód is összetörik és jó eséllyel a kresz szerint is te leszel a hibás.
Nem szabad mást tenni mint előzékenyen félrehúzódni, és zokszó nélkül elengedni a bunkókat, ha biztonságban akarsz tudni mindenkit.
Az utolsó 100 komment: