Adok egy kis lehetőséget a sztereotípiák előretöréséhez Attila levelén keresztül, aki a sokat szidott hülyesuzukis állatfajtából fogott ki egyet, akinek először marha sürgős dolga volt, aztán mégsem.
Tegnap reggel (ami igazából április 28. volt - a szerk.) munkába menet történt az alábbi eset. Vannak ennél súlyosabb dolgok is, de annyira bosszant, hogy muszáj megírnom.
Tatabányáról kifelé menet, Bicske irányába a régi 100-as, ma 1-es főúton a város végét jelző tábla közvetlen elhagyásakor történt reggel fél hat körül. Balra egy rövid kanyarodó sáv Szárliget felé, majd forgalomtól elzárt terület, záróvonal, egy kis emelkedő, kanyarodik is az út mennek elöttem, jönnek szembe.Hősünk, egy kis piros wagonR - IXB347 - mindkét lámpáját látom a baloldali tükörben, ami nem nehéz, hiszen az elzárt területen halad, mögöttem nagyjából 50 cm-re. Veszettül villog, hogy menne, de nem fér el, pedig amennyire lehet, az út szélén haladok. Megunva, hogy próbál balesetet okozni, lehúzom az ablakot, majd egy nemzetközi jelzéssel tudtára adom, kicsit vegyen vissza.
Nos, ennek hatása nem marad el. Emberünk kivág mellém, szerencsére pont elmentek szemből és nem jön senki, látszik, hogy ordít, hadonászik és mutogatja, mekkora nagy király is ő. Természetesen irányjelzés nem kell, hiszen a záróvonalat is át tudja önállóan lépni, és a kanyartól nem is látná más.
Tehát beáll elém majd villan is a féklámpa, gondolom meg akart büntetni nagy szabálytalansága miatt, de az is lehet, észrevette az előttünk tötyörgő autót. Azt is leelőzi, még mindig a záróvonalas részen, ahol továbbra is emelkedő van és enyhén ível az út. Itt sem használ semmi irányjelzést, hiszen az túl leereszkedő dolog.
A záróvonal majd' egy km után véget ér és hamar elhagyom a lassabb autót én is. A hihetetlenül siető emberünket pillanatok alatt utolérem, mert minden további korlátot és szabályt átvágva nem egészen 90 km/h sebességgel száguld a nagy sietségében.
Nem mertem megelőzni, mert attól tartottam, hogy kihívásnak veszi és újabb balesetet próbál okozni idiótaságával. Ezért a 85-90-es sietségért volt az előbbi veszélyeztetés?
Csak azt nem értem, ha szabályosan közlekedek, jön egy idióta, aki vélhetőleg az utak császárának hiszi magát, veszélyes helyzetet teremt és tart fent több száz méteren át, miért kezd hisztizni, ha tudtára adják balf...szságát. Még úgy nézett ki, nekem kell rosszul érezni magam, mert normálisan közlekedek.
Nem mindig vagyok én sem szabályos, ahogy más sem tökéletes, de azért ott, ahol nem látom az utat nem (h)arcoskodok veszélyeztetve mások autóját, testi épségét, életét.
TökömTele 2010.05.07. 14:18:46
Gratula neki!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.07. 14:19:08
TökömTele 2010.05.07. 14:23:52
Lehet Uri Geller vezette a szuzukit.
trixilw 2010.05.07. 14:37:03
Egyébként érdekes ez a hülye Suzukis dolog, én azt veszem észre, hogy a sztereotípia két típusra illik: a régi Swift és a WagonR. Valahogy az SX4 vásárlók meg a Lianások normálisabbak. Ez mér van?
Ray · flavors.me/raymund 2010.05.07. 14:39:14
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.07. 14:39:57
TökömTele 2010.05.07. 14:42:33
SX4-ből is, de Lianából meg pláne
Másrészt a szuzukis sztereotípia szerintem legtöbbször az autó jellegéből adódik: kis autó, kis motorral, de sokan mégis bizonyítani akarnak vele. Országúti frusztráció.
TökömTele 2010.05.07. 14:43:50
.lll. 2010.05.07. 14:46:41
bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.07. 14:48:53
Ez visszafele is igaz lehet. Néha átülök a 4,7 m-es nagy feketéből a kis piros ős Swiftbe. Ugyanúgy közlekedek, mégse ugyanúgy reagál a többi közlekedő.
Ami a Swiftet illeti, egy ős 1,6-os hosszú fenekű viszonylag haladóképes autó.
TökömTele 2010.05.07. 14:59:24
És ha a két ellentétes frusztráció találkozik abból mindig gond lesz.
Jó esetben pöcsnövelés az egyik oldalon, rosszabban betétlap, legrosszabban 105-104-107-112
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.07. 15:08:07
Legtöbb esetben egy sávra szűkülés esetén pont emiatt a mentalitás miatt nem működik a zippzár elv. :)
Leadfoot 2010.05.07. 15:09:10
Egyrészt ugye ott vannak, akik a kis és/vagy gyenge autójukat agresszivitással ellensúlyozzák.
Másrészt viszont kb. 2 hónapja a saját autóm helyett egy céges Swift II-vel járok, és feltűnően sok olyan autós van, aki nem bírja elviselni, ha megelőzi egy suzukis.
Rot 2010.05.07. 15:09:21
autópályán, a belsőben autózó öntudatos Suzukis a legjobb tolerancianövelő gyógyszer
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.07. 15:10:24
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.07. 15:16:54
Speciel én leszrom, hogy mivel előznek meg. Ennek egyszerű az oka. Ha meg tud valaki előzni az azt jelenti, hogy enyhén a megengedett sebességhatár felett autózik. A kasszánál ha esetleg fotóalbumba bekerül a sünöknél mindenki egyénileg rendezi a cehhet. Azt viszont bátran leírom, hogy ha előzésembe kezdett elsősorban segítem a manővert, ha kell lassítással, (jobbra) félrehúzódással. Hogy utána beáll a megengedett sebességhatár alatt mínusz 20%-ra, azt visszaelőzéssel szoktam megoldani. Nem találkoztam ilyennel sűrűn aki másodszorra is megelőzött volna :)
Borszéki Farkas 2010.05.07. 15:37:45
esef 2010.05.07. 15:44:40
Kihagytad a Vitarát! :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.07. 15:53:49
LOL!Több nap termése:-) Sajnos napok óta nem látom, aggódom mi lehet vele?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.07. 16:08:31
@esef: Régi Vitarával nem sokkal találkozom, a Grand Vitarával meg nincs sok gond szerintem. Valójában nem vészesen nagy autó, csak a szögletessége miatt robosztusabbnak és magasabbnak néz ki, mint valójában. Vezettem 2000-es benzinest meg 1.9-es dízelt is, mindkettő elég lomha jószág (a benzines főleg), de kis utcákban már jó előre húzódnak le a szembe jövők előle. Szóval nagyon nem a hülyegyerek kategória az sem. :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.07. 16:42:46
Normális vagyok? 2010.05.07. 16:51:54
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.07. 16:53:39
indapass90210 2010.05.07. 16:56:55
Szerintem a posztoló a hüje, mert nem bírta elviselni, hogy megelőzi egy suzukis a 102 lóerős másfél tonnás ódiját! Azt meg még kevésbé tudta elviselni, hogy nincs esélye visszaelőzni!
barnus38 2010.05.07. 17:23:45
Boorisz (törölt) 2010.05.07. 17:32:32
Jossarian 2010.05.07. 17:37:56
maskepp nem koltene azt a penzt sz---a, amibol egy normalis autot vehetne.
ez tukrozodik a vezetesi stilusaban is.
ÁDÁM90 2010.05.07. 17:38:08
ÁDÁM90 2010.05.07. 17:42:01
Globetrotter2014 2010.05.07. 17:45:30
Vasalt 2010.05.07. 17:55:23
Véletlen-e?
Norden 2010.05.07. 18:02:10
féloff:
Egyébként balra irányjelző (indexelő) autót előzni tilos a KRESZ szerint, azt hiszem 34. paragrafus 4. bekezdés. (Bár lehet hogy a számokra már rosszul emlékszem.)
astyi 2010.05.07. 18:28:30
A Suzukisok NEM tudják hogy, hol a helyük!
ÁDÁM90 2010.05.07. 18:31:21
schdl (törölt) 2010.05.07. 18:31:52
Tornado86 2010.05.07. 18:57:37
A poszt suzukisa pedig megtanulhatna számolni, gondolom nem tud fejben 3jeguû számokat tört hatványra emelni :)
invictus: 2010.05.07. 19:13:13
Bár én biztosan gyávának és gyökérnek számítok, mert nem csinálok ilyen manővereket.
sosem 2010.05.07. 19:21:04
the_line 2010.05.07. 19:24:42
Vasalt 2010.05.07. 19:27:52
Olyanokat nem mondtam, amit te adsz a számba. Tényeket közöltem.
Leülhetsz (a piros wagoneredbe, ha úgy tetszik), szövegértésből egyes.
the_line 2010.05.07. 19:28:21
Fehérvár Kapitány 2010.05.07. 19:30:36
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.05.07. 19:34:12
Ezek nélkül azt hihetné az ember, hogy rossz helyen jár.
Egy másik országban talán, másik idősíkon.
"streetfighter" 2010.05.07. 19:37:36
Ők vannak a legtöbben ezért van a köztudatban ez a hülye előítélet.
Saját kategóriájában veri szinte az összes ellenfelét (még nagyobbakat is), ezért szeretnek velük vagánykodni.
Régen 1995-ben nem tudtam betelni az autóstársak "szivatásával", mert az én Suzimnak nem sok ellenfele volt :)
A megbízhatóságuk pedig legendás, ez tény.
Mellesleg a poszt helyszínén a záróvonalon egy erős autóval simán, gondmentesen lehet előzgetni. Tapasztalat. :)
lamed 2010.05.07. 19:38:09
Ez is azt mutatja, hogy nem szabadna gépiesen dönteni a felelősség kérdésében: nem mindig a hátulról érkező a hibás az ütközésért.
tundrazuzmo (törölt) 2010.05.07. 19:43:18
:)))
lamed 2010.05.07. 19:43:20
Hát én sajnos nemegy ilyennel találkoztam már. Mikor megy a tetű 60-70 között lakott területen kívül, én megelőzöm 90-nel, beérünk a faluba, én lassítok, ő megelőz engem az óvoda előtt a 40-es táblánál 70-nel, majd a falu után továbbra is ennyivel megy, én visszaelőzöm.
Ezeknek valószínűleg beragadt a bokájuk, és rögzült a gázpedál helyzete: a körülményektől abszolút függetlenül, mindig mindenhol a megszokott 60-70-nel mennek.
lamed 2010.05.07. 19:44:54
sosem 2010.05.07. 19:49:01
tundrazuzmo (törölt) 2010.05.07. 19:53:36
sünegér 2010.05.07. 19:55:39
Tornado86 2010.05.07. 20:04:46
Fogalmam sincs, de foglalkoztat. Gondolom az autó jellege az oka valami okból kifolyólag, 1-2 tesztvezetés vinne közelebb az igazsághoz. Mellesleg szerintem elég elolvasnod amit feljebb írtam hozzátéve, hogy 1 1.3as régi Swift-et nyúzott a nem túlzottan kigyúrt kopasz gyerek, gondolom frissen kezdhetett el kondizni :)
Sinka Zsuzsanna 2010.05.07. 20:12:24
sosem 2010.05.07. 20:18:02
lamed 2010.05.07. 20:26:05
Milyen lehet a magánéletük? Ha nem elég forró a leves, agyonveri az asszonyt?
Abból lesznek a halálos kimenetelek, ha egy ilyen találkozik egy szerencsétlenkedő tötymörgővel.
"streetfighter" 2010.05.07. 20:35:29
Gondolják, hogy végre itt egy méltó ellenfél.
Reggie 2010.05.07. 20:52:07
indapass90210 2010.05.07. 20:54:51
sosem 2010.05.07. 21:01:28
/bocsi, egy stutgarti párti vagyok./
indapass90210 2010.05.07. 21:06:34
sosem 2010.05.07. 21:10:17
HgGina 2010.05.07. 21:11:14
A másik ilyen kategória a Smart. Azok sem tudnak ésszel közlekedni. Lehet, hogy mégsem azokban az SX4-esekben ülnek a megfontolt családos emberek?
misitcom 2010.05.07. 21:43:29
Aha!!Szóval parkolóőr vagy!?
tof 2010.05.07. 21:52:17
De egyik márkakereskedő sem akart bajlódni a használtautóval, pedig még beszámítási árról nem is beszéltünk.
Így lettem Ignis-es.
És akkor ért a meglepetés: minden más gépkocsit terelgető polgártársamnak ellenségévé lettem. Levillogás, letolás, presztizs-előzés minden nap - pedig semmivel sem kocsikáztam más stílusban, mint azelőtt.
Mindegy, már megszoktam.
Amúgy az új munkámnál még jól is jön, hogy bátrabban merészkedhetek szarabb minőségű utakra, mint a többi fent említett típussal.
Szóval ilyen az élete egy kényszersuzukisnak.
Jóutat!
misitcom 2010.05.07. 22:20:58
Ha más típusú autóm lenne,akkor sem tennék másképpen.(legfeljebb többe kerülne minden megtett kilóméter)
Zúgló2 (törölt) 2010.05.07. 22:43:18
Volvom van 211 paci, és 350nm még mielőtt jönnek az okoskodó kommentek az opel corsás tunigolt, 68 lóerővel küzdő kommenetelőktől.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.07. 22:44:21
"Az Ignist én a Lianás kaszthoz sorolom inkább, nem az a tipikus vagánykodós autó."
Akkor mondom a sztorit. Az eset kb 1-1.5 hónapja történt ha jól emlékszem. Kivételesen Suzuki vs Suzuki :) És nem fiatal suttyók...
Suzuki Ignissel svájci sapkás bácsika poroszkál békésen 80-85-tel országúton, mellette jobb egyen a mama. Forgalom viszonylag gyér volt, nem tartotta fel senki és semmi, úgy tűnt erre a tempóra lőtte be magát.
Én valamivel gyorsabban mentem nála, így megelőztem. Hosszú egyenes szakasz volt, így előzés közben láttam magam mögött messzebb egy másik autót is előzni.
A papát-mamát lassan kezdtem elhagyni, amikor beérte őket a tükörből látott autó, egy új Swift. Jóval gyorsabban ment, úgy 130-al.
Nem tudom mi ütött a papába, mert nem láttam, hogy a Swift villogott előzés előtt vagy mutogatott volna, de igencsak odalépett az Ignisnek. Amire mögém ért a Swift, már ott volt a seggében. Bár a szembe sávban közeledett egy teherautó, a Swift még simán megelőzött engem.
Tükörben látom, hogy indexel az Ignis és nagyon helyezkedik. Mondom csak nem. De. Kijön bazzeg. Ekkor elvettem a lábam a gázról, egy pillanatig még reméltem, hogy felismeri a helyzetet és visszasorol. Nem tette.
Fékeznem kellett, méghozzá olyat, hogy majd kiestem a kocsiból, miközben a kormányt is jobbra tekertem, így épphogy befért elém. Hát kurva nagyot néztem, mi tagadás.
A Swift tovaszáguldott, mögötte nem sokkal az Ignis és hamar eltűntek a szemem elől.
Azonban néhány kilóméterrel és pár kanyarral később kiderült, hogy nem üldözhette sokáig a Swiftet, egy körforgalom előtt újra beértem a papát, ekkor már vissza volt lassulva a 80-as tempójukra. Szerencsére a körforgalomnál más irányba mentek, mint én.
Ez mi lehetett??, azóta se tudom... Ez is frusztráció? Márkatárs irígylése? Elgurult a gyógyszer? Mégis mi a vérvörös kutyaf@szért csinál valaki ilyet???
Zúgló2 (törölt) 2010.05.07. 22:46:18
Leonard Zelig 2010.05.07. 22:54:08
Hát az SX7?
Höhö, érted esikszét, e-sik-szét, érted?
pinka108 2010.05.07. 22:54:43
Reggie 2010.05.07. 22:55:29
indapass90210 2010.05.07. 22:57:27
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.07. 22:58:32
Ááááááááááááááááá...... :DDDDDDD
Zúgló2 (törölt) 2010.05.07. 22:59:42
Zúgló2 (törölt) 2010.05.07. 23:01:28
indapass90210 2010.05.07. 23:12:09
Zúgló2 (törölt) 2010.05.07. 23:13:39
Zúgló2 (törölt) 2010.05.07. 23:15:06
indapass90210 2010.05.07. 23:17:36
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.07. 23:22:25
Én nem hiszem, hogy versenyezni akarnak velem. :))
Borcsika 2010.05.07. 23:27:27
ropile 2010.05.08. 00:32:08
elem egy piros ignises "szokott" kihalytani, en ugye megyek a fouton o meg a kis utcabol se szo se beszed, _kisivben_ balra, majd indexel jobbra :)
az elso 2 utan felhivtam a figyelmet kar, kezjelekkel, de csak neki allt feljebb.
amugy tavasszal es nyaron rendszeresen kalapja van, ez a sztereotipia is igaz.
eml 2010.05.08. 00:37:03
A poszt egy mese.
Ez a két lehetőség van, azon a dombon Suzuki nem megy fel 50-el többel.
nabu 2010.05.08. 00:42:27
pazmandi 2010.05.08. 00:43:21
cso zsi 2010.05.08. 00:56:47
Aztán kiderül, hogy mégsem vagy az. egy horpadt lökhárító vagy sárvédő személyi sérülés nélkül, esetleg felgyűrődő motorháztető "homlokmintás" szélvédővel.
Persze, meg lehet ezeket előzni. Bár egy kisebb kocc az mindig jó tanulópénz.
vauvauvau 2010.05.08. 01:00:24
Integrált Szerverterror 2010.05.08. 04:41:35
Jó hosssszú lesz jaj nektek!
futo 2010.05.08. 05:14:01
váév építők (törölt) 2010.05.08. 08:29:34
suzukist még nem hallottam lepözsózni, lerönózni, lefolcvágenezni, vagy egyéb lefostalicskázni senkit....
lamed 2010.05.08. 08:59:33
Jöhet az írás!
has 2010.05.08. 09:33:10
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.08. 10:38:29
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.08. 10:47:19
Hogy miért nem előzött meg? Pont ezért van 20-as tábla: egy autónyi az út szélessége. Jobbra és balra szűk kis utcák.
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.08. 10:56:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.08. 17:18:35
Meg pl. az a motoros ki k* ra siethetett, aki egyszer (Pécs) a Komlói úton tartott fel, miután betartottam a 60-at, és ez neki nem tetszett. Megelőzött, és ment előttem 30-cal.
Mivel nem siettem, így mentem mögötte, amíg meg nem unta.
Legalább 2km kellett neki.
De akkor valójában sietett-e, ha ennyire ráért?
2010.05.09. 16:38:21
2010.05.09. 17:29:44
Az ilyen úrvezetőket én is elítélem és a leírt esemény során nálam is elvörösödött volna a látóhatár, ahogy már nem egyszer kerültem hasonló helyzetbe, de szerintem ha valaki előzni akar, hadd menjen, ha neki sürgős...Várják valahol...vagy a veséjét...