Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kerékbilincs és mikuláscsomag ugyanazért

2010.06.20. 14:18 :: SilentSound

A most következő levél olyan hosszú, hogy csak egy ilyen esőláblógós vasárnap délután alkalmas a megjelentetésére. László parkoláskor jól benézte a díjfizetős időszak végét, meg is büntették érte, nem is akárhogy! Biztos ami biztos alapon parkolási bírságot és kerékbilincset is kapott, hogy biztosan megtanulja, hogy ott este 8-ig kell fizetni.

Szeretnék megosztani veled egy történetet, amelynek ugyan még nincs vége, de az eddigi események miatt szerintem már érdemes leírni.

Lássuk a részleteket: 2010. április 27-én, délután 17:40 perckor parkoltam le a Budapest, VII. kerület Akácfa utca 8. szám alatti ház előtt az autómmal. Mivel nem túl gyakran parkolok a VII. kerület ezen részén, abban a tudatban voltam, hogy itt is 18 óráig kell parkolási díjat fizetni.

Sajnos épp aznap délelőtt merült le az EME keretem, ezért a parkolóautomatánál készpénzben befizettem 120 Ft parkolási díjat, amely 17:58 percig biztosította számomra az érvényes parkolást. Egy órával később (19 óra előtt néhány perccel), a teendőim végeztével visszamentem a gépkocsihoz és meglepve láttam, hogy nem csak egy piros "mikulászacskó" díszeleg a szélvédőn, de még egy kerékbilincs is van a bal első keréken.

Nem tudtam mire vélni a dolgot, de aztán az ER-PARK Kft és az Erzsébetvárosi Közterület-Felügyelet Kerékbilincselő Csoportja által otthagyott "Fizetési felszólítás" (időpontja: 2010.04.27. 18:17), illetve "Jegyzőkönyv kerékbilincs alkalmazásáról" (időpontja: 2010.04.27. 18:33) elnevezésű dokumentumok alapján meggyőződtem arról, hogy sikerült díjfizetés nélkül parkolnom. Odasétáltam az automatához, ahol a kijelzőn megtaláltam (6 pixeles betűmérettel), hogy az adott övezetben nem 18 óráig, hanem este 20 óráig kell fizetni a parkolásért.

Belátom, hibáztam. Díjfizetés nélkül vettem igénybe egy szolgáltatást. Vétségemet talán csökkenti, hogy nem rosszhiszeműen jártam el, hiszen a megvásárolt parkolójegy igazolja, hogy szándékomban állt a szolgáltatásért fizetni. De nem vettem észre a parkolóövezet határán a kiegészítő tábla információját, illetve a parkolóóránál a kisbetűs figyelmeztetést: 20 óráig fizetni kell a parkolásért. Egy órát parkoltam díjfizetés nélkül, megérdemlem a büntetést. Na de kettőt

Aznap már nem foglalkoztam a kerékbilinccsel, hazasétáltam, vettem néhány sört a sarki boltban és otthon jól kimérgelődtem magam. Másnap reggel befizettem a kerékbilincses csekket, bemutattam a Közterület-felügyelet ügyfélszolgálatán és vártam, hogy leszereljék a bilincset. Közben egyfolytában járt az agyam és a következő kérdések fogalmazódtak meg bennem

· Kinek a hatáskörébe tartozik, hogy a díjfizetés nélkül parkoló autósokat megbírságolja? Az ER-PARK Kft, vagy a Közterület-felügyelet az illetékes? Lehet egyszerre két cégnek jogosultsága, illetve hatásköre ebben a kérdésben intézkedni?

· Milyen jogszabály teszi lehetővé, hogy egy szabálysértésért két különböző cég/szervezet 2 szankciót alkalmazzon, 2 bírságot fizettessen emiatt (kerékbilincs levétele 15.000 Ft - befizetve 2010.04.28-án - illetve 4.400 Ft a várakozási és pótdíj összege)

· Arányos-e a büntetés mértéke a szabálysértéssel? (Tekintsük azt, hogy 1 óra parkolási díjat -azaz 400 forintot - nem fizettem meg: ebben az esetben az ER-PARK Kft felé 11-szeres, a Közterület-felügyelet felé 37,5-szörös büntetést kell fizetnem!!!)

· Miért nem tudják figyelemfelkeltőbben jelezni a parkolóóráknál, ha a szokásostól eltérő a díjfizetős parkolási időszak? (érdekes, hogy a mobilparkolás hatalmas betűkkel van minden parkolóórán feltüntetve, de a szokásostól eltérő parkolási időszakot csak kisbetűs felirat jelzi)

· Milyen összefonódás van a Közterület-felügyelet, illetve az ER-PARK Kft. között? (a Közterület-felügyelet által otthagyott jegyzőkönyv alapján a kerékbilincs levételének költsége megfizethető - idézem - "A kerékbilincselésben közreműködőként résztvevő Centrum Parkoló Kft. ügyeletén készpénzben - cím: 1071 Budapest, Peterdy utca 6. - míg az ER-PARK felszólításán található levelezési cím: 1071 Budapest, Peterdy utca 6.)

· Egyáltalán: ki az az ER-PARK Kft? Mit tudott felmutatni ahhoz, hogy az Erzsébetvárosi Önkormányzat 10 évre szóló, 1720 millió Ft értékű szerződést kössön vele? (forrás: http://www.erzsebetvaros.hu/?module=uvegzseb&action=item6&id=883)

Ez utóbbi két kérdésemre a Figyelő 2010. évi 22. száma adta meg a kérdést: Az ER-PARK egy konzorcium, melynek tagja a Centrum Parkoló Kft. Bingó! Tehát a bírságolásban is és a kerékbilincselésben is érdekelt volt a Centrum. Vajon mennyi a részesedése a kerékbilincs díjból?

Még május elején levelet írtam az ER-PARK-nak és az Erzsébetvárosi Közterület Felügyeletnek a fenti kérdéseimmel. Érdekes módon mindketten viszonylag rövid időn belül válaszoltak. Azon nem nagyon lepődtem meg, hogy a kérdéseimre nem igazán adták meg a választ. Mindketten leírták, hogy melyik jogszabály alapján látják el feladatukat illetve mi alapján bírságolnak.

Az ER-PARK részéről azért felhívták a figyelmemet arra, hogy a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 2009. novemberi módosítása értelmében, a díjfizetés nélkül várakozó gépkocsira kerékbilincs is alkalmazható. Ez rendben van, de a kérdésem még továbbra is a következő: ha már egyszer az autó szélvédőjén ott a mikulászacskó, akkor is alkalmazható még egy szankció? Ezt milyen jogszabály teszi lehetővé? Megfordítom a kérdést: nincs olyan jogszabály, amely tiltja ugyanazon szabálysértésért több szankció alkalmazását?

Az ER-PARK Kft levelében még a következőket írja: „Tekintettel panaszára, tájékoztatom, hogy az XXX-000 forgalmi rendszámú gépkocsinak a 2010. 04. 27-ei pótdíjazási eseménye, a beadványában említett indokokra hivatkozva, egyedi eljárás keretében lezárásra került, mellyel kapcsolatban pótdíjhátralék nem áll fenn.”

Ennek a mondatnak örülhetnék, foghatnám a mikulászacskó tartalmát és dobhatnám a kukába. De sajnos én nem az a fajta ember vagyok. Problémám ugyanis a következők miatt van: a parkolási cég bírságolt először, a Közterület-felügyelet csak 16 perccel később tette fel a kerékbilincset. Ergo: a parkolási cég jogosan követelhetné a pótdíj összegét.

Sőt! Amilyen becsületes vagyok, azt még ki is fizetném. Nekem a kerékbilinccsel és az ahhoz tartozó 15.000 Ft-tal van bajom. Ezt szeretném visszakapni, mert meggyőződésem, hogy valami nem szabályosan történt. Ha hivatkoznak is jogszabályokra, szerintem ellentmondás lehet a különböző szintű jogszabályok között.

Emellett elkezdtem némi összeesküvés elméletet is gyártani: miért is engedi el az ER-PARK a büntetést? Van-e együttműködés a társaság és a Közterület-felügyelet között? Előfordulhat, hogy a parkolóőrök szólnak ilyen esetben a közterület felügyelőknek? Az összefonódást a Centrum Parkoló Kft. jelenléte mindkét bírságnál mindenesetre erősen sejteti… Esetleg elkezdtem megbolygatni valami szabálytalanságot, és ezzel szeretnék elérni, hogy zárjam le ezt az az ügyet?

Mindenesetre megfogadtam mind az ER-PARK, mind a Közterület-Felügyelet levelében lévő mondatot: panaszommal az illetékes Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordultam. Várom a további fejleményeket. Ha itt sem járok sikerrel, akkor kész vagyok jogi útra terelni ezt a kérdést. Csak egy jó ügyvéd kellene…

109 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás lehúzás kerékbilincs közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[mike] 2010.06.20. 18:05:56

Két dolog valószínű, az egyik, hogy a pótdíj automatikusan ugrik, mikor ráteszik a bilincset az autóra, vagyis a kft beismerte a hibát, a másik, hogy a pótdíj csak akkor ugrik, ha 100-ból egyszer panasszal él az ügyfél. Utóbbit könnyebb elhinni.

gz 2010.06.20. 18:22:55

Szolgáltatás? Inkább adó. :-(

hawkeye 2010.06.20. 18:23:48

Posztolónak:

Ne szívd mellre, a pénzeddel támogattad az

- ukrán maffiát

- a maradék nokiadobozos gengsztereket

- és a pártok felett átnyúló Kupper-családot.

Szerintem...

atila68 (törölt) 2010.06.20. 18:51:17

ööö,
Ha a Közterület Felügyelet szerint szabálytalanul parkolsz, akkor ott, hogyan szedhet parkolási díjat bárki?
Vagy vagy!

vftsforever 2010.06.20. 19:31:47

atila 86, nemrossz a felvetés;) énis ezen az úton indulnék el

fzs.1933 2010.06.20. 19:46:16

Én úgy tudom, hogy a magyar jogrend szerint egy szabálysértésért, vétségért, bűncselekményért csak egy büntetést lehet kiszabni...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.06.20. 19:46:18

fasz ez a parkolási rendszer itthon.

Árpád-hídnál bevezették a fizetős parkolást. Barátnőm arra lakik, szóval tudtam, hogy mostantól rendesen meg lesz nehezítve az életem, de, ami történt azzal nem számoltam. Abban a két kurva zónában nem az EME szolgáltatja a mobilparkolást, hanem valami kibaszott "picipénz", ennek örömére, mivel nem fogok két cégnek utalgatni olyan pénzt, amit vagy elhasználok, vagy nem, rohangálhatok le pénzt dobálni, kártyával fizetni stb. Egy város, három-négy parkolási társaság, két mobilfizetős rendszer....ááá faszom az egészbe.

Amúgy a két bírság jogtalan volt. Közteres akkor bírságolhat, ha szabálytalanul parkoltál, parkolási cég, meg, ha nem fizettél parkolási díjat. Valószínűleg szabálytalanul parkoltál és a parkolási cég hibázott. Ezek után arra jártak a közteresek és megbüntettek a szabálytalan parkolásért, nem hiszem el, hogy a kerékbilincs indoklásánál ne mondták volna el, hogy pontosan mit csináltál. Ezek után persze a parkolási cégnek nem kell fizetni, ezt a tudomásukra kell hozni, és vége a történetnek.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.06.20. 19:48:18

@fzs.1933: a közteresek nem a lejárt parkolójegyért büntettek, nem is büntethetnek azért, szóval ebből a szempontból a sztori kicsit félrevezető.

Mindenesetre tényleg kurva nagy betűkkel kéne kiírni, ha 8-ig kell fizetni.

cso zsi 2010.06.20. 19:56:03

@d.z.: Állítólag, mi helyi lakók kértük. Biztos így van, mert a helyén maradt a két kirúgnivaló.
Egyébként más területeken mindenféle regisztráció nélkül lehet mobillal fizetni.
Majd megnézem, mert hiába vagyok 26 éve helyi, 49 éve kerületi lakos, az általam használt autóra nem kérhetek, a nevemen lévőre meg nem kell. Ugyanis a kerület régiókra van felosztva, így előfordulhat, hogy a szomszéd utcában már nekem is fizetnem kell.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.06.20. 19:58:36

Ezt a kerékbilincset miért nem lehet csak úgy leflexelni? Konnektor majdnem mindenhol van...

exac 2010.06.20. 19:59:29

Ez a kerékbilincselés amúgy értelmes dolog?

Ugye azért tesznek bilincset a kocsi kerekére mert szabáltalanul parkolok, rossz helyen álltam meg.

Nyilván azért nem lehet ott megállni, mert akadályoznám a forgalmat, vagy veszélyes rám, vagy mások biztonságára, illetve a forgalomra nézve.

A kerékbilinccsel a társaság elintézi, hogy ne csak addig akadályozzam, veszélyeztessem a forgalmat, ameddig a hülyeségemből kifolyólag ott állnék, hanem adott esetben több napig.

Van értelme ennek?

Rahsid 2010.06.20. 20:02:06

19 komment, és még senki nem küldte el a posztert a 'csába?!

cso zsi 2010.06.20. 20:06:39

Nálunk viszont elrejtik a szövegben (A kiemelés egy más téma miatt van, de az sem elhanyagolható)
img7.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4278861_b10bcd0034d5b2700334dc3901f05d35_xl.jpg

szabogyula 2010.06.20. 20:20:47

Már várom , mikor jelenik meg a magán-trafipax ...lessz itt olyan rend , hogy visszasirjuk a régi időket .
Mielött bárki belémkötne , a normálisabbjára gondoltam , nem a 120-al száguldozókra .
Érdekes módon 30 éves BKV buszokon utazgathatunk , de itt aztán rend van , fegyelem .
Undoritó .

liliana13 2010.06.20. 20:41:56

Hetek óta azon filózom, miért látok nap mint teljesen szabályosan parkoló, mégis kerékbilincselt autókat a Madách téri nagy parkolóban. (ott dolgozom) Mindegyiken volt mikuláscsomag is. Hát akkor ezért. Mekkora szemétség már basszus? K... anyjukat.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.06.20. 20:46:06

közterület felügyeletben azt szeretem h a kutyaszar a kosz a kátyú stb kurvára nem zavarja őket

Cherokee wa-hia 2010.06.20. 20:48:54

Bár igazad van, a pénzed, soha nem kapod vissza.

Ilyen a magyar jogállamiság...

irinyeahétszentségit 2010.06.20. 20:50:23

josip és a hozzá hasonló birkák miatt is tart itt az ország; akik sóhajtanak egy nagyot és fizetnek szó nélkül. Csak azt nem tudom mi lesz pár év múlva a sóhaj után, ha már nem tudod kifizetni, mert annyi sarcot ránk raknak időközben, de hát tehetik, mert senki nem szól ellene, senki nem megy az utcára, mert nincs rá ideje.

megmondomatutit 2010.06.20. 20:55:45

@Don Blasius: azért nézz körül, mielőtt leszednéd a bilicset, mert ha kamerák is látják a területet, akkor még a rendőrök is kiszaladnak érted!

ribizlibicikli 2010.06.20. 21:00:08

@hawkeye: Kupperen én is ledöbbentem, ez az ember toronymagasan nyert a XI. kerületben, pedig korábban már kompromitálta magát, de magyar ember gyorsan felejt, no meg a keresztényi megbocsájtás:((

Káposztakukac 2010.06.20. 21:00:15

a szerző jól látja: valami nem stimmel. szerintem szimplán tilosban parkolt, mondjuk járdán, amit a közterület felügyelet egy bilinccsel honorált. az más kérdés, hogy a 80-as iq-val rendelkező parkolóőr díjnemfizetés miatt a tilosban parkoló autóra nem rakott-e csomagot. utóbbi természetesen hibásan.
a közteresek meg nem csak 2009 óta használhatnak kerékbilincset nem fizetőkre. ha jól emlékszem mindig is használhattak, elvileg, gyakorlatban azonban erre nem kerül puszta nem-fizetés miatt sor, mivel a díjbeszedésért és ellenőrzésért nem a közteresek a felelősek és a törvény szerint mindig a lehető legméltányosabb büntetést kell (!!!) kiszabni, ami nem-fizetés esetén a pótdíj.

Mániákus 2010.06.20. 21:05:43

Engem a közterületesek büntettek meg mert szerintük nem álltam 5 méterre a gyalogátkelőtől, este fél nyolckor, mozgássérült igazolvánnyal a szélvédőmön, mert 90 éves járni sem tudó barátomat vittem.
Nem fizettem, levelet írtam, a kerületi rendőrkapitányságon feljelentettek ahonnan egy ejnye-ejnye többet ez ne forduljon elő szöveggel kaptam levelet. 10.000 forintot akartak tőlem. Ha nem hagyjuk magunkat talán előbb-utóbb nem ők lesznek az urak

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.20. 21:10:21

Ez durva! Ott laktam egy utcára, de nem tudtam én sem. Simán 18 óráig fizettem volna..Szerintem sem lehet ugyanazért kétszer büntetni és a bírsággal már megfizetted a parkolást is, tehát a bilincs nem okés.

Sok sikert neked és kitartást! Addig üsd a kö.sögöket, míg lehet.

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2010.06.20. 21:11:05

Kerékbilincsről és a Centrumról... Engem kb 4-5 éve a Király u. - Nagymező u. sarkán (ahol a kis templom van) kerékbilincselt meg a Centrum Parkoló bűnbanda, amíg színházban voltunk (végigbilincseltek egy halom kocsit). Négy kerékkel parkoltam az egyik olyan fa mellett a járdán, amit pár éve ki akart valami másik bűnbanda vágatni. A tilosban parkolás OK (bár a forgalmat és a gyalogosokat sem zavartam, lévén 5 méter széles a járda), mert Demszky bácsi jólmegváltoztatta a KRESZT, hogy egyetlen kerékkel sem parkolhatsz járdán, ha elférsz akkor sem, mert csak! Jelzem, SEMMILYEN tájékoztatás arról, hogy pontosan miért is bilincselték meg az autót NEM VOLT az ablakra ragasztott matricán!!! Nos a Centrum Kft központjában kifizettük a 14400 Ft-os kerékbilincs fel és leszerelést, persze morcos őröknek, RÁCSON keresztül. Kaptam egy klassz számlát egy általam meg nem rendelt szolgáltatásról... Kérdeztem, hogy akkor most mi lesz, mondták majd kapok feljelentést a tilosban parkolásról... Nem kaptam. Mire visszaértünk az autóhoz, a bilincs és a matrica is le volt szedve róla. Jól ki van találva, ha megyek reklamálni a rendőrségre, akkor még jól meg is büntetnek, mert tilosban parkoltam. A magáncég meg hatóságként viselkedve pofátlanul bilincsel, hiszen úgysem fogsz reklamálni érte, mert sáros vagy... Akkoriban egyébként este 7 után szó szerint rajzottak a puttonyos Centrumos kocsik a belvárosi színházak környékén, tudták jól, hogy kiöltözve senki sem fog nekiállni kereket leereszteni, bilincset levenni... Abszurdisztán...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.20. 21:12:49

@exac: A fizető helyen nem fizetőnél van értelme, a tilosban parkolónál nincsen.

szaGértő 2010.06.20. 21:16:30

@megmondomatutit: Ha nem cseszed el a bilincset és nem lopod el, nem biztos. Ugyanis a bilincselősök a kifizetéskor a bizonylatra azt írják, hogy a kerékbilincs leszerelési díja. Ebből logikusan következik (azaz jogállamban következne), hogy ha magad szeded le, nem kell fizetni.

:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.20. 21:16:35

Annyit azért tudnotok kell, hogy az sem semmi, amit némelyik autóstárs csinál abban a kerületben. Van akit tényleg agyon kell büntetni, mert bárhol, bármikor megáll, mivel ott kevés a parkoló, van aki nem szeret keresgélni és akár a kapudba is beáll...Te meg csak nézel...Amit meg a mozgáskorlátozott igazolvánnyal művelnek, nos az sem pite...Szinte mindenkinek van(volt) akkoriban...

PeriAttila 2010.06.20. 21:20:07

@exac: Kerékbilincset csak arra rakhatnak,aki bár tilosban áll, de nem akadályozza a forgalmat.

Áh, minek magyarázok....

sosem 2010.06.20. 21:22:39

Úgy néz ki, a centrumnak,és a hasonló pénznyerűautómatáknak hamarosan vége. Legyen béke poraikra. Én azért egyszerűen megoldom: nem érdekel a belváros, már az Örs vezér terénél honvágyam van. )))

sosem 2010.06.20. 21:25:27

@szaGértő: Akkor, ha magad szereled le, Ők fizetik ki a munkadíjadat? )

M. Péter 2010.06.20. 21:29:25

@Верховина: @exac: A kerekbilincsnek sokkal nagyobb visszatarto ereje van, mert azonnal kenyelmetlenseget okoz az autosnak, es nem lehet alola kibujni hamis vagy kulfoldi rendszammal, hamis cimre bejegyzett autoval.

mokas_gizi 2010.06.20. 21:30:41

@hawkeye:

Még vicces is lenne, ha nem lenne igaz amit írtál... :(

rcfan 2010.06.20. 21:46:34

A közteres elvileg akkor büntet, ha tilosban parkolsz. Arra vadásznak.

A parkolótársaság pedig arra, ha nem vettél a fizető zónában parkolójegyet.

De hogy mindkettőt megkapd? Furi.

revl 2010.06.20. 21:49:00

@Káposztakukac:
én volnék a szerző...
felvetésedre válaszolva: szabályosan parkoltam, erről fényképfelvételeket is készítettem. A Közterületfelügyelet által otthagyott cetlin a kerékbilincs alkalmazását a következőkkel indokolták: "díjfizetés nélkül várakozik".

lyken 2010.06.20. 21:50:15

@fzs.1933: Jól tudod, egy ügyet csak egyszer lehet szankcionálni. A bilincset nem rakhatták volna fel, mivel 16 percel korábban már megbüntették. Ügyvéd és mehet minden a maga útján.

Káposztakukac 2010.06.20. 21:53:38

@revl: a halál faszáig fellebbezhetsz. kétszeres büntetés tilalma plusz legenyhébb büntetés kötelessége. persze, aki inkább egy szó nélkül befizeti...

revl 2010.06.20. 21:53:49

@sosem: Az Erzsébetvárosi Önkormányzat idén januárban kötött 10 éves szerződést az ER-PARK Kft.-vel. A most tervezett módosítás csak a jövőre vonatkozóan szabályozná a szerződéseket, a még érvényben lévők szerződésekhez nem nyúlna.

balee13 2010.06.20. 21:53:54

Szolgáltatás? Ne viccelj...
Parkolási díj = LOPÁS.
Ha arra költenék hogy utakat és parkolókat csináljanak belőle akkor nem lenne az.
A büntetés pedig nagyon nincs arányban a "szabálysértéssel"...
Az meg hogy este 8-ig kell fizetni - nincs is mit mondani rá...
Kérdés: miért van az hogy akár a nagykörúton lehet látni olyan autót ami hónapok óta egy helyben áll?

Káposztakukac 2010.06.20. 21:54:50

@lyken: pontosan. de mint mondom, a közteresek díjfizetés miatt amúgy sem hazsnálhatnak bilincset, ha amúgy lehetőség van egyéb szankcióra (pótdíjazás).

cso zsi 2010.06.20. 21:57:40

@PeriAttila: @Aabroncs: A VI. kerületben az egyik kedvenc utcaszakaszon van egy rokihely. Gyakorlatilag egész nap üres, mert a "tulaj" reggel megy, este jön. Az utcában csak azon a szakaszon kb 20-30 rokikártyás áll napközben, és nem mind luxusautó. Magyarán, az arra tévedőnek egy szabad hely jut. Ha a táblát egy magasabb furgon takarja, akkor simán beszopja. Vagy bekamerázott a terület, vagy cirkál a bilincses, mert fél órával később mindig bilincs volt a balek autóján. Na most, ha épp jönne haza a valódi roki, akkor nincs útban a megbilincselt autó?

revl 2010.06.20. 21:58:18

@Káposztakukac: A helyzet az, hogy nem csak magam miatt akarok fellebbezni. A hócipőm tele van azzal, hogy a magamfajta csórókat halálra szopatják a korrupt hatóságok meg a hozzájuk közel álló cégek. Lehet, hogy túlságosan naív vagyok, de bízom benne, hogy sikerül elérni valami bíztató eredményt.

waffen55 2010.06.20. 22:04:45

Megoldás: fehér furgon belül néhány haver álarcban és vadászat a srácokra az összes cégnél. Majd ha 40-50 ember kerül kórházba akkor lehet, hogy visszavesznek magukból. Semmilyen hivatalos szervre ne számíts!

cso zsi 2010.06.20. 22:11:07

@sosem: Nem mindegy, hogy nevezik a céget? A XIII.-ban a BÖP szedi a sarcot. Kerületünk helyén maradt vezetői "lakossági kérésre" elszabadították a poklot.
Ez van a nyilvánosság felé kiadva.
www.bop.hu/terkep.pdf
Ez meg a legfrissebb valóság:
Budapest, 2010. június 7. -A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. tájékoztatja tisztelt Ügyfeleit, hogy 2010. június 14-től a Váci út - Rákos patak - Göncöl utca - Szekszárdi utca és a Béke utca - Petneházy utca -Reitter Ferenc utca - Szegedi út által határolt területek fizetős parkolási övezetek.
Olyan terület is fizetős lett a Reitter és a béke út között, amiről szó sem volt.
Felhúztak vagy 50 irodaházat (főként a Váci útra), de az oda igyekvőket már a kerületben alig létező tömegközlekedésre akarják terelni. A fizetős részek napközben így néznek ki:
img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4278841_0665c7ef029c21fd137f289c00d60cc1_l.jpg

Sinclair 2010.06.20. 22:23:43

A parkolótársaság nem büntet, hanem pótdíjaz. Így már csak 1 bünti van.
Kerékbilincsről mindent:
55/2009 irm rendelet. akit érdekel

angxdd 2010.06.20. 22:37:05

Innen már nincs lejjebb gondoltam nem is régen, aztán már a külvárosban, az Árpád hídon túl is bevezették a fizetőparkolást a lakótelepeken... Én ott dolgozok abban a zónában, soha nem kellett helyet keresni, mindig volt! De persze indokolt a bevezetés. Nagy szart.
Aljas pénzbeszedés, semmi más! Viszont azóta alig van ott nem lakossági matricás kocsi napközben, minden második hely üres...

Don Blasius 2010.06.20. 22:56:34

@megmondomatutit: @szaGértő:
Ezt nem is tudom pontosan, de nekem is valami olyasmi rémlik, hogy csak megrongálni és ellopni nem szabad a bilincset. :) Egyébként meg akkor nekem plusz meló, mert vagy pumpálok vagy kereket cserélek. :)

@Káposztakukac:
Ha ő maga nem szedi le, akkor muszáj befizetni, különben ott marad a kocsi. Fellebbezni akkor utána lehet.

Don Blasius 2010.06.20. 23:01:50

@magabo:
Tévedtem, ezek szerint 3 ropi. Ennyit megér. :)

Ez a kettős büntetés benne maradt az új rendeletben? Hiszen ott valami 20-30 szoros büntetés maradhatott csak egy óra parkolási díjához képest. A bilincs + zacsi meg jóval több.

kispista 2010.06.20. 23:29:08

A VII. kerületet az mszp-s maffia üzemelteti, miért csodálkoztok bármin is. A centrumot meg a maszopos fürst vezeti.
A Centrum meg felbérelte az "emberibb parkolásért mozgalom" nevű kamu szervezetet, amely egy biciklisáv elleni tüntetéssel elterelte arról a figyelmet, hogy másnap 10 évre meghosszabbítják a centrum-erzsébetváros szerződést.

Tanulság: komcsi kerületbe nem járunk! Máshol legalább nem bilincselnek pusztán a parkolójegy hiánya miatt!

@cso zsi:
"Felhúztak vagy 50 irodaházat (főként a Váci útra), de az oda igyekvőket már a kerületben alig létező tömegközlekedésre akarják terelni"
Azért a váci úton van egy kevéske tömegközlekedés. A föld alatt jár egy 120 m hosszú kék vakond kétpercenként.

Don Blasius 2010.06.20. 23:51:19

@kispista:
Aminek a megállói között azért vannak távolságok. Plusz onnan beljebb a Béke útig gyakorlatilag semmi, legalábbis keresztirányban nem sok minden van. Meg régen járt a Váci úton a 43-as busz még a metró megépítése után évekig és annak sűrűbben voltak a megállói. A gyárak bezárása után a járatot megszüntették, de ahogy újra élet lett a Váci úton, elfeledkeztek róla.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.21. 00:13:57

Ezért járok biciklivel a belvárosban!!!!!!!!!!

Hülye biciklisek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.06.21. 00:28:44

A 37,5-szörös szögediül van-e?

Mert vagy harminchét és fél s z e r e s , vagy harminchét egész öttized s z e r e s. Mindkét esetben -szeres lenne a toldalék. Kivéve szögediesen, úgy ugyanis valóban harminchét egész ötttizedszörös a helyes kiejtés.

Most van egy banki reklám a TV-ben, ahol írják az 5,75% kamatot a betétre, és mondják hozzá, hogy "öt egész hetvenöt százalék". Ha most bemennék a 75% kamatért, akkor meg még ők lennének felháborodva...

pucros 2010.06.21. 01:02:55

Na pont az ilyenek miatt ügyelek rá, nehogy a közelembe érjenek olyan elintéznivalók, amikhez ilyen parkolásizónás helyekre kellene odamennem.

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.06.21. 01:17:30

én kaptam már 5:58-kor mikuláscsomagot 6 óráig fizetős utcában úgy, hogy kb. 5:55kor értem oda :)

SR71 2010.06.21. 01:26:18

Lassan tényleg senkire nem tudok haragudni, akinek kamu rokikártyája van, pedig hányok tőle.

Annyira bizsereg a tenyér ilyenek olvasásakor...

kispista 2010.06.21. 01:33:54

@szakikám: Hülye gyorshajtó!
Máskor lassabban mész!

"abban a tudatban voltam, hogy itt is 18 óráig kell parkolási díjat fizetni."
"amely 17:58 percig biztosította számomra az érvényes parkolást. Egy órával később (19 óra előtt néhány perccel),"
Tehát szándékosan, tudatosan meg kívántad károsítani a Centrum kft-t 2 perc parkolás árával? Mivé lesz így a világ, miből fog szegény Fürst elvtárs megélni?

Káposztakukac 2010.06.21. 01:40:02

@magabo: az rtl-es cikk nettó hülyeség. egyszerű törvényszerkesztési hiba, ráadásul már eddig is így volt...
az állam/önkormányzat a parkolást azáltal szabályozza, hogy megszabja a kerületben a parkolási rendet és ennek az ellenőrzését kiszervezi külsős cégeknek.

cso zsi 2010.06.21. 01:42:12

@kispista: Anno a Váci úton járt a 3,33,55,15-ös villamos, valamint a 43, 43 gyors, és a 84-es busz. (tán abból is volt gyors, de azzal ritkán jártam.
Minden második megálló hiányzik, van ahol kettő is a mostani metrómegállók közül. Ha a metró megáll, az élet is megáll. Nincs semmi más. Ez nem a Rákóczi út, ahol meghagytak 5-6 buszjáratot a metró fölött. Van a Népfürdő lakótelepre felhordó 133-as busz, ami olyan ritkán jár, hogy hamarabb hazagyalogol az ember akár a Dózsáról, akár az Árpád hídtól. A Váci és a Lehel-Béke között felfordulhatsz, ha nincs kocsid.A kisboltok megszűnnek, a nagyok többszáz méteres távolságban, vagy csak pár metrómegállónyira.
Erre rakta rá a kerületi vezetés a fizetőparkolást a lakóterületeken, mert "belváros" vagyunk.

Egyes emberek néha gondolkodhatnának, mielőtt véleményük van a mások életéről.

eml 2010.06.21. 03:20:55

Nem akarom kitiltatni magam, ezért elhúzok erről a posztról.

GeCentrum!

Reggie 2010.06.21. 06:05:08

Parkolaskor le kell venni a rendszamtablat. Az esetleges kerekbilincset leflexelni.

Sinclair 2010.06.21. 07:31:35

Ha nincs a kocsidon rendszámtábla, a kf elviteti (bizonyos helyeken). Észeleléstől számított 15 percen belül. Nem éri meg. Bilincset meg 20 percenként ellenőrzik. Persze láttam már építési törmelék között talált megrongált VI. kerületes bilincset:)

admin1221 2010.06.21. 07:49:54

Teljesen egyetértek a cikkíróval. Felháborító ami ma Magyarországon történik!

Netuddki. 2010.06.21. 08:50:40

Szerintem tegyél feljelentést, hogy a polgármester és az ER-PARK ügyvezetője elsikkasztja a parkolási pénzeket.
Amilyenek a magyarországi állapotok valami stiklijük biztos van és be is fogják csukni őket.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.06.21. 09:21:53

@kovi1970: hehe, mert egy sikkasztást nem lehet elsikamikálni? Az öcsémnek sikerült...

Reggie 2010.06.21. 09:23:21

@Sinclair: Nem fouton 30 napig tarolhatod a kocsit tudtommal.

kortytibor 2010.06.21. 11:36:38

Egy ál-Hamilton garázdálkodik Budapesten: www.youtube.com/watch?v=Onaz3tH3DLo

blogsámán 2010.06.21. 12:04:21

@szakikám:
Tekintve, hogy minimum negyed óra parkolást ki kell fizetni, az általad leírtakból azt valószínűsítem, hogy egyáltalán nem vettél parkolójegyet. Ha viszont nem vettél jegyet, akkor a parkolóőr honnan a bánatból tudja, hogy mikor érkeztél. Ezzel az erővel érkezhettél volna 17.20-kor is, vagy bármikor máskor. Innen nézve jogos a bünti.

engem gyíkká változtatott 2010.06.21. 12:08:37

kerékbilincset elvből nem fizetek ki, inkább ugyanazt az összeget vagy még többet is hajlandó vagyok alternatív leszedési módokra költeni. egyszerűen elvből, gerincből, mert leszarom, hogy egy bűnözői csoport jogszabályokkal a háta mögött lop, attól még bűnözők és lopnak, ennyi.

pl. elvontatnám a kocsit bilincsestül, aztán otthon leszedném, aztán kezdhetik küldözgetni a csekkjeiket nyugodtan a kupper-maffiózóék.

több esetben bevált már, hogy ha egy csekkre befizetek pár forintot, akkor azzal nem tudnak mit kezdeni, mert látják, hogy történt befizetés, de nem annyi, amennyi.

az önkormányzattal pl. 5-6 éve játszódunk így, 600 forintot akarnak bevasalni, mert szerintük az késedelmi pótlék, késtem pár napot a súlyadóval, és mert egy jogszabály szerint ehhez joguk van. szerintem meg nincs joguk, mert a polcomon egy könyvbe azt írtam bele zsírkrétával, hogy nincs, és így elvből nem fizetek késedelmi pénzt semmire. ehelyett 5 forintot mindig feladok nekik.

egy ilyen levél és sárga csekk költsége tudtommal legalább olyan 200 forint körül van, így a 600 forint csakúgymegbüntetlek-díj behajtása nekik már több ezer forintjukban van az évek során.

így ni, legalább nyugodtan alszom, ez az én nebasztass-díjam feléjük.

blogsámán 2010.06.21. 12:15:43

Akik szerint csak egyszer lehet bűntetni egy nem fizetett parkolást, azoknak rossz hírem van. Sajnos, ha nincs érvényes jegye valakinek, akkor bizonyos időközönként (talán 3 óránként) újra lehet pótdíjazni az autót. Ha jobban belegondoltok, akkor e mögött azért van logika, mert ellenkező esetben egy mikuláscsomaggal az idők végezetéig lehetne parkolni egy körzetben.
Azt nem tudom, hogy a Felügyelet bűntethet-e nem fizetésért, de sajnos abban egészen biztos vagyok, hogy bizonyos esetekben fordítva is működik, azaz a parkolócég is bűntethet tilosban parkolásért (bár a legújabb júniusi szabályokat még nem néztem át, de az előző módosítások ezt is lehetővé tették).

blogsámán 2010.06.21. 12:21:39

@engem gyíkká változtatott:
Ha jól értem, még sosem kaptál kerékbilincset. Vagy tévedek?
A csekkes megoldás viszont tetszik, nagyon elmés. A baj csak az, hogy ettől még nem fogják megszűntetni, ugyanis szerintem sehol sincs arra kapacitás, hogy megnézzék, ehhez a 600 Ft bevételhez már 2000 Ft kiadás tartozik. Így viszont pontosan ennyi pénzt veszel el a bölcsödéktől, iskoláktól, kórházaktól stb.

engem gyíkká változtatott 2010.06.21. 13:21:41

@blogsámán: nem, nem én veszem el, pont ez a lényeg. hanem a hülye idióta túlszabályozott, harácsoló, pofátlan, elvtelen, hazug, béna jogi szabályozás. és még elárulok egy borzalmas titkot: ha befizetném, akkor sem kapná meg a bölcsöde, iskola, kórház, sőt mondok még egy súlyos dolgot: ezekért én külön-külön fizetek, mint a katonatiszt. ellenben az önkormányzat ne legyen az anyám, aki megbüntet, ha későn érek haza a játszótérről. éves késésnél esetleg, talán, de ne pár napos figyelmetlenségért. ne oktasson, nem kell.

de egyébként még tényleg nem kaptam kerékbilincset. miért? nem lehet tőle megemelni a kocsit és úgy elvontatni? tényleg nem tudom. nincs erre alternatív szolgáltatás?

Gregorily 2010.06.21. 13:33:19

Vétségedet csökkenti? Nem rosszhiszeműen jártál el? Már bocsánat, de ha egy parkolótársaság sz@rrágóinak a lencséjén keresztül vizsgálom a dolgot, akkor ha a posztoló arra tippelt, hogy 18-kor jár le a parkolási idő, és csak 17:58-ig vett jegyet, eleve nem lehett jóhiszemű, hisz tisztán tudhatta, hogy 2 percet nem fog kifizetni a "szolgáltatásért"...:D

A nagy konklúzió pedig mindig ugyan az marad:
"Kérjük olvassa el a kisbetűs részt is!"

blogsámán 2010.06.21. 14:27:10

@engem gyíkká változtatott: A csekkes dolgot én lezártnak tekintem.
A kerékbilincsnél biztos van olyan megoldás, amivel eltávolítható, csak szerintem életszerűtlen, hogy alkalmazd, mert vagy valamelyik jóakaró járókelő fog felnyomni, vagy a felügyelet fog ott pikk-pakk megjelenni. Én egyszer kaptam bilincset, és amíg ott tanakodtam, hogy mitévő legyek, érdekes módon megjelent a kis furgon. Ez akkor hirtelen nagyon meglepett, de végül jól sült el, mert meglehetett velük beszélni, hogy helyszínen fizessek (azaz azt szimuláltuk, mintha felhelyezés közben értem volna vissza a kocsihoz), és így 50% engedmény jár a bűntetésből (tényleg, nem saját zsebre megy, mert rendes bizonylatot is kap róla az ember). Valszeg a korlátozott számú bilincs miatt nekik is nagyobb üzlet, ha minél előbb újra felhasználhatóvá válik egy kerékbilincs, de ez csak találgatás a részemről.

blogsámán 2010.06.21. 14:31:25

@blogsámán: ...meg lehetett velük beszélni...

Don Blasius 2010.06.21. 21:08:05

@blogsámán:
De 17:45-kor már nem tudok venni jegyet, csak olyat, ami másnap reggel 8 után jár le. Vagy azt elfogadják? Én 17:45-ig szoktam venni, onnantól meg negyed óra türelmi idő, ha egy órát kifizetek legalább. :)

Don Blasius 2010.06.21. 21:08:42

@Don Blasius:
17:45 után. Feltéve, hogy 18 óráig fizetős.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.21. 22:16:22

@kispista: Miért mosod össze ezt a napi politikával? Most én is kezdjem el az ellenkezőjét bizonygatni, mert én meg a mostani k.csög.ket utálom bár az előzőket sem szerettem? Mindegy! Egyik rosszabb mint a másik, de ez nem politikai topic!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.21. 22:18:32

@vittinger: Baromság...Káosz...Ha tilosban parkol valaki fossá kell büntetni..alap 100.000 Ft..!!!Mozgáskorlátozottra állt? 300.000 Ft!!!

Itt azonban nem erről van szó...Itt ők a hunyók...

"streetfighter" 2010.06.21. 22:40:15

@Aabroncs:

Vittinger a ló egyik, te pedig a másik oldala.
A hátán van az igazság. :)

atila68 (törölt) 2010.06.22. 07:33:01

@d.z.: Én is csak édesanyám tea és keksz mellett elejtett megjegyzéséből tudtam meg, mikor meló után felugrottam hozzá, hogy nyolcig kell fizetni.
Ráadásul majd duplájára emelték a parkolási díjat.
Fasiszták ezek nem kicsit.

atila68 (törölt) 2010.06.22. 07:38:29

@engem gyíkká változtatott: Azon gondolkodtam az imént, hogy a Mobilitás Garancia nem tér ki arra, hogy miért, csak arra, hogy "amennyiben mozgásképtelenné válik az autó", jár a díjmentes "legközelebbi márkakereskedőhöz szállítás".
Innen már csak az a kérdés, mennyit kell fizetnem a tréleresnek, meg a szakszervizes figurának, hogy a hátsó udvaron a gazdasági totálkáros kocsik mögött leflexeli az alkotmányos jogaimat korlátozó eszközt a gépjárművemről.
És basszus inkább fizetek nekik akár többet is.
De már elmúlt.
Teccikérteni?

atila68 (törölt) 2010.06.22. 07:39:05

@Gregorily: Az nem szolgáltatás, hogy nem dugnak seggbe ha szépen kéred.

Reggie 2010.06.22. 08:56:33

@atila68: Azert az is tulzas, hogy barmifele alkotmanyos jogodat korlatoznak.

Szilizoli 2010.06.22. 12:04:08

Tavaly jártunk a párommal a Baross u-ba az 1.számú klinikára. Ott 1 órai parkolás közel 450 forint volt! A közelben szinte kizárólag terhes kismamák és párjaik parkoltak, akik azonnal rohantak a klinikára.
Viszont rendes volt a parkolóőr aki mondta, hogy csak 5.50-ig vegyek jegyet, mert akkor úgy is hazamegy. Stiklit gyanítottam a dologban, de kipróbáltam és működött. Tényleg nem b*sz*gatta a kocsit utána.

oszamaci 2010.06.22. 12:31:16

Néhány hete Karlovy Vary közepén parkoltam.
Kiderült behajtási engedély kell oda.
Kaptam is a rendőröktől kerékbilincset meg egy cetlit hivjam őket.
Hivtam, jöttek, levették és 500CZK (5500Ft)fizettem érte. Igaz ezek rendőrök voltak és nem lerabló magáncégek.

Alikam 2010.06.22. 20:38:56

Ez a parkolási biznisz a legnagyobb látható korrupciós forrás az egész országban. Szerintem milliárdokat sikkasztanak így.

Mert mit ad cserébe? Semmit. Te azért a pénzért nem szolgáltatást veszel, mert az közterület.

Lényegtelen, hogy xy önkormányzat az illetékes ott, akkor is közterület.

De ha még elfogadjuk, hogy az önkormányzat kisajátíthatja, akkor is, az itt egyik posztban említett Baross utca, óránkénti 450 forintért, és megállhatsz félig a járdán, félig az úttesten.

Csak az a másik baj, hogy mivel ekkora pénz van benne, kéz kezet mos. Ez állami szintű lopás, és az ellen csak egy kormány tud fellépni, ha elég agilis...

Vladimir Harkonnen 2010.06.23. 07:06:54

@d.z.: Biztos olcsóbb az EME-s parkolás, de minden regisztráció nélkül küldhetsz SMS-t a rendszámoddal a parkoló órán lévő számra, és meg van oldva aprobléma!

A postoló is jobban járt volna, ha egy alkalom miatt nem garasoskodik, hanem SMS-el parkol. Viszont akkor most nem lenne miért írnom.

blogsámán 2010.06.23. 11:48:48

@Don Blasius: Miért ne fogadnák el? A jegyen a lejárati időpont mellett rajta van a parkolás kezdetének időpontja is. Én csak azért szívtam néha a fogam, mert rendben, hogy minimum negyedórát ki kell fizetni, de a példádnál maradva 17.45 után (legalábbis Centrumos parkoló automatáknál) nem lehet negyed órányit fizetni (pedig ugye 18.00-ig ennél kevesebb idő van hátra), hanem meg kell váltani a minimum negyedórát a másnapi időszakra is, azaz minimum 8.15-ig kell a jegyet megvenni. Sőt ez akkor is igaz, ha tegyük fel bedob az ember egy pénzérmét (100-ast, 200-ast), és az pont a másnap 8.00-8.15-ig tartó időszakig tartó parkolásra lenne elég. Ilyenkor még be kell dobni annyit, hogy minimum 8.15-ig fedezze a parkolást. Ez akkor különösen idegesítő, ha egyébként csak ez az egy aprója van az embernek.

Gregorily 2010.06.23. 12:02:33

@atila68: Kicsit értelmetlen a mondatod...Miért lenne szolgáltatás az, ha nem dugnak seggbe, ha szépen kéri valaki...?

Ezek szerint ha nem kéred, és mégis seggbe dugnak, akkor az nem szolgátatás?

Vagy ha nem dugnak seggbe, de kéred, akkor az sem szolgáltatás?

Egyáltalán, neked mi bajod az elméddel?

A szolgáltatás szót a posztoló használta, iróniából én is ezt használtam...

Más kérdés, hogy lehetséges, számodra irónia egy ország, ahol irónok laknak....

Mond még neked valamit az a szó továbbá a válaszomat olvasva, hogy "szarkazmus"? Vagy csak a madár jut az eszedbe róla...?

Don Blasius 2010.06.23. 21:28:52

@blogsámán:
Hát ez az, 17:46-kor én már nem akarok másnap reggelre is fizetni, amikor már ott sem leszek. Mobilparkolás meg 10-12 percre aránytalan drága lenne a kezelési költség miatt. Persze a parkolási díj is az.

laketti 2010.07.20. 21:39:59

Sziasztok.
Tegnap este én is így jártam.Dohány u 29 szám elött 18.50-kor megálltam szabályosan."Sajnos" ritkán megyek a városba kocsival ezért én is abban a tudatban voltam,hogy 18.00 után már nem kell parkolódíjat fizetni./kiírva nem volt sehol a hosszabbított parkolási idő/ 18.56-kor megkaptam a mikulás csomagot majd 19.13-kor a kerékbilincset is.Felhívtam a bilincseseket akik sajnálkoztak és véletlenül még a 15.000Huf-bol visszajáró 625Ft is elfelejtették visszaadni.Én sem kértem mert az idegtől alig láttam de ők is vigyáztak arra nehogy vissza keljen adni.Levették a bilincset.A benczur utcai közteres igazgatóságon kioktattak,hogy nekik ehez joguk van/a mikulás csomat után még bilincselni és visszaútasították a feltételezést,hogy egymást értesítik ha találnak balekot aki valamiért nem fizet park díjat és /gondolom,hogy jutalékot sem kapnak a büntetésből/A lényeg az,hogy hiába jöttek viktorkáék a kormányzásba ebben az országban semmi nem változott és nem is fog változni amig az autósok be nem sokalnak és előbb utobb önbiráskodássá fog fajulni a parkoló őrök és a szürke egerek/közteresek/ hatalmi visszaélése.

Stay_TRUE 2010.07.21. 16:10:59

Hasonlóképp jártam!

2010.07.20-án 18:43 perckor büntetést kaptam, mivel a tulajdonomban lévő gépjármű parkolójegy nélkül várakozott a Dob utca 31 számú ház előtt. Sajnos néhány héttel ezelőtt igen komoly lábsérülést szenvedtem, melynek következtében nagyon korlátozottan tudok mozogni.

Mivel nem volt nálam aprópénz a parkoló automatához, ezért kénytelen voltam a legközelebbi boltot felkeresni. Nyilván a járási nehézségeim miatt ez az átlagosnál kicsit hosszabb időt vett igénybe két mankóval, azonban amikor az autóhoz visszaértem döbbenetes látvány fogadott.

Alig 12 perc leforgása alatt nemhogy egy büntetést, de még egy kerékbilincset is kaptam az autómra, mivel „díjfizetés nélkül” várakoztam. Miután megtudtam, hogy autó nélkül, a mankóimmal kell megtennem közel tízszer annyi utat, mint amennyi a pénzt felváltó üzlet volt innen, kezdtem kiborulni – de csak így sikerült elérnem, hogy a kerékbilincs lekerüljön az autómról. Szerencsére egy ismerősöm a segítségemre sietett, így csupán 1 órámba telt, hogy a kerékbilincstől megszabaduljak potom 14.375 forintért.

A fentiek alapján nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy hol arányos ez az összeg?? Én én édesapám 35.000 Ft nyugdíjat kap, ebből az összegből kell kijönnie egy hónapban, én pedig egy negyed órás parkolásért 14.375 + 6000 Ft-ot kell kifizessek.

laketti 2010.07.21. 20:04:51

Sziasztok.
Konzultáltam ügyvéddel a dologról és a következő tanácsot kaptam amit mindenki figyelmébe ajánlok:

Akit kerékbilincseltek és ezt a szankciót külön táblán nem jelezték az próbáljon a helyszínről fotót késziteni és a következő linken olvashatja el

www.jogiforum.hu/hirek/21820#axzz0uLAXZtMa

lilly75 2010.10.13. 15:15:11

Én is így jártam a múlt héten. Egy gyilkost is csak egyszer büntetnek meg a vétkéért. Az én vétkem is csak annyi volt, hogy nem vettem észre, hogy már 8-ig kell fizetni.... Két gyerekülés volt az autóban, ott álltam két 3 év alatti gyerekkel......

Jött már válasz a Fogyasztóvédelemtől?

FDToth 2010.10.27. 21:11:05

Én annyiból megúsztam a dolgot, hogy nem volt kerékbilincs az autón. Én is azt hittem, hogy 18-ig kell fizetni, különben mindig a parkolóházban teszem le az autót, most csak azért nem vittem be, mert már 18 után jártam arra.
Nem néztem h lehet-e vhol figyelmeztető tábla a környéken a hosszabb fizetéses parkolásról, nem is gondoltam volna h itt 20-ig van, még sosem parkoltam oylan helyen, ami 20-ig fizetős.
Majd megpróbálok vmi méltányosságot, mivel a 6eFt nagyon sok bünteteésként, úgy h kb. 35 percet álltam jegy nélkül.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása