Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A sportmotoros potenciális közellenség

2010.07.23. 12:44 :: SilentSound

Motorozni veszélyes. Ezt biztos megmondta már párszor mindenkinek az anyukája gyerekkorától kezdve. Aki pedig naponta motorral jár dolgozni, mint például ThomAce, az rendszeresen veszélyes helyzetekbe kerül, akkor is, ha sokkal jobban odafigyel közlekedés közben, mint bárki más.

Olvasom, hogy mennyire fel tudják húzni magukat az autót vezető emberek azon, hogy mások mennyire nem figyelnek rájuk. Napi szinten, motorral járok dolgozni. Minden kb. két napban valaki megpróbál szó szerint matricát csinálni belőlem. Nagyon jól tudom, hogy gyakran láthatatlan vagyok az autót vagy kamiont vezető emberek számára.

Tudom mindezt pontosan azért, mert nem egy kamionos ismerősöm van, akikkel rendszeresen megbeszéljük, hogy milyen elmeroggyantakkal találkozunk az utakon. Vezethetnek akár autót, motort, kamiont, de akár talicskát is. Aki közveszélyes és nem ismeri a kresz-t, az még egy biciklin is az lesz.

Néhány szösszenetet mutatnék, hogy milyen atrocitások történnek errefelé:

Székesfehérváron, a Tasnádi utcán haladtunk egyenesen. Tehát aki a Tasnádi utcán halad, annak van elsőbbsége, legjobb tudomásom szerint. Egy jobbról betorkolló úthoz érkeztünk, ami egy üdülőövezet bejárata. Jobbról bevágott elénk egy furgon, a sofőr pedig lóg ki az ablakán a kocsinak és ordít, hogy jobbkézszabály. Úgy tudom, hogy "jobbkéz szabály" egyenrangú utak kereszteződésében van.

Neki akkor lett volna elsőbbsége,ha:

1.- Főútvonalon halad
2.- Irányváltoztatás nélkül halad tovább (ergo ezt tábla jelzi, amit főútvonalakon szokás kihelyezni)
3.- Egyenrangú utak keresztezik egymást (Ezt tábla és útburkolati jel is mutatja)
4.- Számomra elsőbbségadásra kötelező tábla lett volna kihelyezve
5.- STOP tábla, vagy útburkolati jellel jelezték volna ezt számomra

Aztán össze - vissza kacsázott az úton. Körforgalomba szembe ment be, majd végig 80-al nyomta neki lakott területen belül. Amikor a helyszínelést végző rendőröket a Shell kútnál meglátta, egyből satufék és mint a kisangyal.

Rendszáma: KSY-176
Június 19-én történt 21 óra körül.

Másik eset egy szimpla "nem adjuk meg az elsőbbséget sem a gyalogosnak, sem a többi autósnak, motorosnak".

Székesfehérváron a Szent Flórián körúton a lámpánál álltunk. Mi elől motorral, mögöttünk kocsisor. Balra kívántunk bekanyarodni, az Aszalvölgyi útra. A lámpa zöldre váltott, annak rendje és módja szerint elindultunk, balra bekanyarodtunk. Nekünk jobbról egy autós a gyalogosátkelő és az azon áthaladni kívánó gyalogos ellenére, bevágott elénk.

Jelezném, hogy itt még elsőbbségadásra kötelező tábla is ki van helyezve az onnan érkező forgalom számára. Mi egy vészfékezéssel tudtuk csak elkerülni az ütközést. A többi autós is hangjelzéssel adta tudtára nemtetszésüket, az elénk bevágó autósnak. Kicsi hijja volt annak, hogy nem tolt egymásba pár autót, meg minket motorral.

A következő eset pedig kimerítette a közúti veszélyeztetés fogalmát. Ennél pofátlanabb, életveszélyesebb eset még nem történt velem, mióta vezetek.

Most éppen hazafelé haladtunk a Szent Flórián körúton. Kiskút útja és a körút kereszteződésénél van egy lámpás kereszteződés. Itt 4 sávra oszlik fel, az amúgy 2 x 2 sávos körút. Mi ballra kívántunk bekanyarodni. Ez egy lámpás kereszteződés. Balra bementünk a szélső sávba, ami nem más, mint egy kanyarodósáv. Mivel január óta a motoros, az álló sorok közt előre mehet, gondoltam, hogy - mint ahogy eddig sem - ez most sem jelent gondot.

Egyetlen autó tartózkodott előttünk. Szépen kikerültem, eléje álltam. Ahogy megálltam előtte, piros-sárgára váltott a lámpa és már indultunk is el, de láttam, hogy már akkor mellettem van az autós. Valahogy mégis lemaradt. Mi szépen felvettük az 50-es tempót, majd mintegy 20-30 méter megtétele után reflektor vakító fénye miatt nem láttam semmit.

A mögöttem haladó ezüst színű SEAT felkapcsolta a reflektorát, majd folyamatosan elkezdte nyomni a dudát. Az út szélére húzódtam, próbáltam az útra figyelni, hogy elkerüljem az esetleges árokba hajtást, vagy mások veszélyeztetését. A hirtelen jött vakító fény miatt szinte semmit sem láttam.

Kb. 20km/h-ra lassítottam, mikor mellém ért az autós. Ekkor kétszer ránkhúzta a kormányt, majd 60 - 70-re gyorsított. Mi újra felvettük a tempót, (ez mototorral nem nehéz) majd, egy hatalmas csikorgó fékezésre lettem figyelmes előttem. Pár centire a lökhárítójától sikerült szinte állóra fékeznem a motort. Majd ismételten odalépett neki az illető. Mögöttünk mások is haladtak, láthatták az esetet. A páromon nem volt protektoros ruha, nem volt kedvem erősködni az elmebeteg autóssal. Ígyis nagyon megijedt szegényem.

Ezt követően 30-as tempóra állt be az autós, feltartva mindenkit. Megelőztük, de láttam, hogy az autósnak már nincs kedve játszani a továbbiakban. Bal kézzel markolta a kormányt, szinte bedölve a középboxba a jobb vállával. Biztosan nagyon élvezte, hogy szopathat egy motorost. Azóta megjegyeztem a rendszámát, ha találkozom vele, majd megkérdezem, hogy ezt hogyan is gondolta.

A rendszáma: GFS-426
Június 28-án történt 22 óra után.

Megértem azt, ha valaki fáradt, álmos, vagy szimplán nem ott van a figyelme, esetleg nem tudott észrevenni valamilyen más zavaró tényező miatt. Egyértelmű, hogy meg kell tennem mindent azért, hogy ne legyen baleset. Ilyen esetekben intenek is a járművezetők, hogy "bocsi, nem láttalak", "nem direkt volt", stb...

Azt viszont nem tudom megérteni, hogy miért vannak olyan emberek, akik képtelenek a közlekedési kultúra elsajátításában. Nekik van elsőbbésgük, mert csak. Sokan azt hiszik, hogy ha sportmotort látnak, akkor az a motoros már egy vadállat, aki potenciális közellenség.

Ha gondoljátok, tegyétek ki nyugodtan ezeket a rövid kis szösszeneteket a blogra. Nem csak az autósok és motorosok veszélyeztetik egymást nap mint nap. Minden járművet vezető átéli ezt. Legyen szó robogósról, autósról, kamionosról, motorosról. Oda kéne figyelni egy kicsit egymásra és nem veszélyeztetni a másik anyagi, - de legfőbb képpen - testi éppségét.

445 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2010.07.25. 16:06:10

@mr_x: Látszik, hogy én Pesten járok, így a dugómentes forgalmat nem is feltételeztem.
Nem tudom milyen motorok tartanak fel, engem simán előznek 80 felett rendszám nélküli motorok. Na ők biztosan nem tartanának fel. Lehet, hogy én vagyok szerencsés, de csak ritkán akadok össze ilyen Józsi bácsikkal: merev hát, előremeredő arc, fix 32 km/h és balra kanyarodásnál kiteszi a kezét. De ha nincs nagy forgalom, akkor nem gond az ilyet megelőzni.

bikila 2010.07.25. 20:23:07

@mr_x: A dugót véleményem szerint nem említik meg ebben a KRESZ-szabályban (amúgy van a "dugó"-nak definíciója a KRESZ-ben? - ez nem kötekedés):

Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák

Ha azt tapasztalnám, hogy mindenki haladéktalanul indul a lámpaváltáskor és nem szarakodik, és úgy általában is a vezetésre figyel - abban az esetben pár autó esetén nem mennék előre. De ettől jelenleg (sajnos) nagyon messze vagyunk.

Pl. amíg nem büntetik a kézben telefonálást (a valóságban is), addig esély sincs arra, hogy ez (is) megvalósuljon. Én pedig - amíg lehetőségem van rá - nem fogok mások hülyesége miatt várni.

mr_x 2010.07.25. 21:13:34

@_z_: "mehetsz utánna, mert a busz/kamion kevésbé gyorsul?"
Ismet leirom, ezutal lassabban.
A busz/kamion nem csorog elore es all be elem, hanem tartja a sorat!

"Az neked miért tolakodás, ha elgurulnak melleted?"
Az nem, de az viszont igen, ha beallnak elem.
Pl. a boltban allsz a penztarnal es valaki elmegy a penztarak kozott mert nem vett semmit az nem tolakodas.
Ha ugyanez az egyen kosarat fogva beall eled es elkezdi a szalagra pakolni az arut akkor az igen.
Erted a kulonbseget?

"Mi különbség van a piros lámpás megállás, meg a dugó között?"
Tenyleg nem erted vagy csak teteted magad?
Ha nem tudsz menni mert elotted allnak, aki elott szinten allnak, aki elott szinten allnak, stb kilometereken at, az a dugo.
Ha tudnal menni mert nincs elotted senki, csak a lampa pirosan vilagit (de ha akarnal akkor mehetnel csak megbuntetne a rendor esetleg balesetet okoznal) az a piros lampas megallas.

"Szerintem lényegében ugyan az a ketto. Aki akar és tud, az mehet, aki nem, az nem. Ennyi."
Tehat nyugodtan menjen barki bele a pirosba szerinted, csak ne okozzon balesetet? Erdekes hozzzaallas.

"Akinek nem tetszik, hogy a motor pirosnál eloregurulhat, az vegyen fel egy borruhát, és üljön ki napra egy fél órára!"
Valamint engedelyezzuk az osszes autonak amiben nincs legkondi hogy a jardan a sor elejere allhassanak! Igy gondolod?
Nem kotelezo borruhaban motorozni tuzo napon.
Vagy van ra kresz szabaly?

"A közút közös, többen használják aki ezt nem bírja elviselni, maradjon otthon!"
Ertsd: aki engem fentart az uljon tuzo napra borruhaban hogy megtanulja, de az ha en feltartok valakit is az igy jart.

mr_x 2010.07.25. 21:43:04

@bikila: "kétkereku motorkerékpárral, illetve kétkereku segédmotoros kerékpárral az álló jármuvek mellett, vagy azok között, kétkereku kerékpárral az úttest szélén, az álló jármuvek mellett jobbról szabad elorehaladni,"
Ez nem emliti hogy be lehet allni a sor elejere, csak azt hogy elore lehet menni.
Ha ehhez hozzavesszuk hogy ketkerekut savon belul is lehet elozni, valamint a jobbkezszabalyt es hogy az elozest nem lehet balra huzodassal akadalyozni, akkor kijon hogy ugyan elore lehet csorogni, de utana szigoruan jobb szelre kell huzodni amint egy auto elozni akar.
Ezt is annyira lelkesen tamogatjak a motorosok?

mr_x 2010.07.25. 21:44:00

KBM, vagy atment?

Hubologist 2010.07.25. 22:11:51

@mr_x: Mi a fene köze van annak, hogy egyenrangú utak kereszteződésében a jobbról érkezőnek elsőbbséget kell adni ahhoz, hogy ha előznek, akkor azt nem lehet balrahúzódással akadályozni?
Amúgy benne vagyok a próbádban annyi különbséggel, hogy legkorábban sárgára indulunk, ha nekem jössz, a biztosítód fizeti a gépemnek, a ruhámnak, stb. a javíttatását, valamint ha nem sikerülne nekem jönnöd, akkor lerúghatom mindkét oldali tükrödet, a tempomatod kapcsolójával meg orrmandula műtétet végezhetek el rajtad, ha mégsem vagy olyan kurva gyors az autóddal elinduláskor.
És persze, ha busz vagy kamion áll előtted, a lámpa meg úgy van elhelyezve, akkor kihagysz vagy 5-6 autónyi helyet mögötte, hogy lásd a lámpát.
Amúgy meg nem kötelező a lámpa alatt a vonalon megállni (ha véletlenül mégis te lennél az első), hogy az előreguruló motoros, ha úgy áll meg, hogy felemelve a fejét lássa a lámpát, még mindig maradjon mögötte 1 méter helyed.
Ha autós van előtted, akkor is meg kell győződnöd, hogy ő elundult-e már, hiába álltál meg mögötte 3 autónyi helyet is kihagyva, ha elkezdesz a zöldre gurulni, ő meg bealudt, akkor sem mehetsz neki. Ugyanez a helyzet a motorossal.
És sokkal több autós szokott bealudni a lámpánál, mint motoros, legalábbis engem autóval százalékosan sokkal többször tart fel autós, mint motoros.

mr_x 2010.07.26. 00:39:49

@Hubologist: "Mi a fene köze van annak, hogy egyenrangú utak kereszteződésében a jobbról érkezőnek elsőbbséget kell adni ahhoz, hogy ha előznek, akkor azt nem lehet balrahúzódással akadályozni?"
Igazad van, a 25. § (2)-re gondoltam, csak rossz szot hasznaltam.

"ha nekem jössz, a biztosítód fizeti a gépemnek, a ruhámnak, stb. a javíttatását, valamint ha nem sikerülne nekem jönnöd, akkor lerúghatom mindkét oldali tükrödet, a tempomatod kapcsolójával meg orrmandula műtétet végezhetek el rajtad, ha mégsem vagy olyan kurva gyors az autóddal elinduláskor."
Igen, ez szerinted biztos fair, ha en vagyok a gyorsabb akkor az osszes karod allom, ha nem akkor osszetorod az autom meg engem.
Sajnos attol felek hogy az utakon is ennyire "elozekeny" vagy.
Nem is ertem hogy miert van az a sok eloitelet a motorosok ellen :-o

"Amúgy meg nem kötelező a lámpa alatt a vonalon megállni"
Sot a motorosoknak sem kotelezo elorecsorogni, vagy megis? :-o

"Ha autós van előtted, akkor is meg kell győződnöd, hogy ő elundult-e már, hiába álltál meg mögötte 3 autónyi helyet is kihagyva, ha elkezdesz a zöldre gurulni, ő meg bealudt, akkor sem mehetsz neki. Ugyanez a helyzet a motorossal."
Amikor zoldre valt a lampa, leveszem a labam a fekrol, es ha tobb mint 2 mp amit bealszik akkor meg mindig biztonsagosan meg tudok allni.
Ha beall elem 20 cm-re akkor ez lecsokken kevesebb mint egy mp-re, ezt nem kockaztathatom meg.
Egyszer kockaztattam, amikor egy sportmotoros elem allt es rangatta a gazkart, felteteleztem hogy ki fog loni.
Eloszor majdnem kivertem alola a motort utana a mogottem jovo majdnem nekem jott amikor satuztam.

bikila 2010.07.26. 00:48:44

@mr_x:
Ez nem emliti hogy be lehet allni a sor elejere, csak azt hogy elore lehet menni.

+++ De azt sem, hogy nem, vagyis megteheti a motoros és a segédmotoros, és a biciklis is. Amúgy pont ez lenne a szabály célja - csak ahogy az előző hozzászólásomban is írtam, jó lett volna, ha a felfestéseket is ehhez igazítják. Nem tudom, hogy vezettél-e városban motort, de valószínűnek tartom, hogy nem, mert akkor tudnád, hogy ha csak félig mész előre egy sorban, az valamivel több kockázattal jár induláskor, mintha előre állnál.

Ha ehhez hozzavesszuk hogy ketkerekut savon belul is lehet elozni,
+++ Ez egy olyan szabály, aminek az egyik felét az emberek 90%-a elfelejtette.
KRESZ szerint lehet kétkerekűt sávon belül előzni - HA MEGVAN A BIZTONSÁGOS OLDALTÁVOLSÁG. Általános alapelvként azt tanították, amikor autóra tettem le a jogsit, hogy a kétkerekű jármű olyan "széles", mint amilyen magas. Nem tudod, mikor kerül ki egy bringás egy olyan csatornafedelet, amiben a rések a menetiránnyal párhuzamosan vannak. Ilyenkor simán beljebb jön 50-100cm-t. Aki iylenkor elüti, az lesz a hunyó, mert nem tartott megfelelő oldaltávolságot.

Az itthoni sávszélességek mellett (főleg a 4-6-os villamos vonalán) többségében sajnos nem lehet biztonságosan sávon belül előzni. Ez van. Vagy megpróbálnál megelőzni pl. egy choppert sávon belül? Nem sikerülne ütközés nélkül.
Pontosan idézve:
-------------------------
Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
---------------------------

valamint a jobbkezszabalyt
+++ Mi van a jobbkézszabállyal? Ezt nem értem, bocs.

es hogy az elozest nem lehet balra huzodassal akadalyozni,akkor kijon hogy ugyan elore lehet csorogni, de utana szigoruan jobb szelre kell huzodni amint egy auto elozni akar.
+++ Soha nem akadályozom, hogy egy autó megelőzzön, mivel ha elbaxxa, akkor úgyis csak én szívok. Annyira húzódok le, amennyire biztonságosan lehetséges. Viszont senki kedvéért nem fogok a csatornafedőkön menni, 10 cm-re a járdaszegélytől - vagyis nem segítem minden határon túl azt, hogy előzzön.
Amúgy városban nem sok autó akar megelőzni - nem azért mert 50 helyett 90-nel megyek, hanem azért, mert elég ritka, hogy utolérjenek a következő lámpáig. Országúton általában egy jobbra indexszel jelzek és lehúzódok, amennyire lehet biztonságosan. Igazán nem nagy dolog, és a többség meg is szokta köszönni - ahogy én is, ha a sorok közt elengednek.

Amúgy ez a szabály mindenkire vonatkozik - vonatkozna (a jobbra tartás) Sajnos nem sokan képesek felfogni ennek a jelentőségét itthon - főleg autópályán, vagy többsávos autóúton (és ezek többsége nem motoros). De erről itt már jó pár poszt született.

Csak ismétlésképpen:
----------------------------------
Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
---------------------------------

bikila 2010.07.26. 01:34:11

Amúgy, hogy a poszthoz is hozzászóljak valamit - ha valakinek nagyon sok konfliktusa van a közlekedése során, akkor annak érdemes elgondolkodnia, hogy valamit nem csinál jól... Egy motorosnak saját érdekében nagyon előre kell gondolkodnia - szinte látnia kell, mi fog történni. Ez nem képesség, hanem megtanulható dolog. És jóval többet véd, mint bármelyik protektora a ruhájában.

Sok ember szeret arról mesélni, hogy milyen ügyesen jött ki ebből-meg abból a veszélyhelyzetből, de igazán az vezet jól, aki bele sem megy az ilyenekbe - vagyis felismeri az ún. dynomen helyzeteket.
Persze nem lehet mindenre felkészülni, de a hülyeségek nagy részét lehet látni előre, ahogy azt is, kit kell nagy ívben elkerülni, ha nem akarunk magunknak problémát.

_z_ 2010.07.26. 08:17:50

@mr_x:
Te aztán mindent meg bírsz magyarázni! Ilyen emberekkel nem is érdemes leállni vitatkozni, mert van van az saját véleményük, és minden más hülyeseg.
Remélem sosem találkozom veled az utakon!
Alászolgálja!

Hubologist 2010.07.26. 10:01:20

@mr_x: az első esetben azért a biztosítód fizet, mert te vagy a szabálytalan. Az előtted állónak meg akkor sem szabad nekimenned, ha az történetesen megállni tilosban állt meg, akkor meg pláne nem, ha éppen nem tudott a te szájízed szerint elindulni.
A második esetben meg azért jársz pórul, mert annyira nagyon vagányan állítod, hogy téged mindig csak és kizárólag a motorosok tartanak fel, de azok aztán feltartanak akkor is, ha ott sincsenek.
Azzal az autóssal, aki nem előzékeny a motorossal szemben, hanem csak simán, a szabályokat betartva közlekedik, semmi bajom (és szerintem egyetlen motorosnak sem). Viszont aki köcsög, meg rámhúz, meg le akar tolni hátulról, mikor hangyafasznyit még a megengedett sebesség felett is megyek, meg szándékosan húzódik úgy, hogy ne férhessek el, meg nem adja meg az elsőbbséget, stb., azokkal igenis gáz van. Nem egyszer volt már, hogy megálltam beszélgetni az ilyen autóssal. Fehérváron rengetegszer fordul elő, hogy az ökör nem adja meg az elsőbbséget (mondjuk vészfékeznem még csak egyszer kellett, de az sem volt nagyon meredek, bőven megálltam mögötte, mert ki szoktam szúrni a mozgásából, hogy nem akar elsőbbséget adni), aztán a lámpánál mellémegyek, és megbeszélem vele. Általában a bocsánatkérés az eredmény részéről. És akkor maradnak a tükrei is a helyükön.

[mike] 2010.07.26. 11:40:45

Nekem elég széles a paripán, bukócsövek stb, ritkán férek el az autók mellett, így nem is nagyon szoktam előrecsorogni. Ellenben nem egyszer előfordult, hogy elsőnek indulva, sárgánál mellém jött az autós úgy, hogy a pirosnál is már lassan elindult előre. Egyértelmű ilyenkor, hogy frusztrálja, hogy beáll mellé a kétkerekű. A kispöcs ellen ez nem véd. Viszont ez az esti üres úton való 50-nel motorozgatás kicsit sántít. Ha csesződtek vele, akkor miért nincs annyi rutinja a motorosnak, hogy otthagyja a francba egy csuklómozdulattal?

Agyalap 2010.07.26. 13:16:06

@[mike]: "Egyértelmű ilyenkor, hogy frusztrálja, hogy beáll mellé a kétkerekű"
Ne álljon mellé a kétkerekű. Ne is haladjon mellette. Ezek mind öngyilkos hajlamra mutatnak.
Menjen előtte/mögötte, és ha előregurul, álljon be elé. Majdnem mindig van 2m hely a vonal és a zebra között, ott elfér szépen. Az a pöcs meg, akit "feltart" a háromszor olyan gyorsan induló motoros (mint mr_x-et is), kapjon nyugodtan agyvérzést. Mert ugye azt mondanom sem kell, ha már előregurult az a motor - akkor ne tököljön a sor elején...

mr_x 2010.07.27. 01:32:32

@bikila: "De azt sem, hogy nem, vagyis megteheti a motoros és a segédmotoros, és a biciklis is."
Azt sem emliti hogy nem allhatok keresztbe az uton (csak hogy a teljes savot elfoglaljam), megsem teszem.

"Amúgy pont ez lenne a szabály célja"
Szerintem meg nem!
Szerintem a szabaly celja az lenne, hogy dugoban tudjon menni aki elfer, es nem az hogy minden ketkereku eloretolakodjon ha csak egy kicsit is megtorpan a folyamatos kozlekedes (vagy csak lelassul).
Epp ezert ertelmesebb lenne a szoveget ugy megvaltoztatni, hogy a ketkereku lovasa leszallhat, es eloretolhatja a jardan a jarganyt.

"ha csak félig mész elore egy sorban, az valamivel több kockázattal jár induláskor, mintha elore állnál."
Ha pedig maradsz a helyeden akkor meg kevesebb a kockazat.

"KRESZ szerint lehet kétkerekut sávon belül elozni - HA MEGVAN A BIZTONSÁGOS OLDALTÁVOLSÁG."
Erdekes, hogy pont egy motoros hozza ezt fel, ugyanis en szemely szerint nem talalkoztam meg olyan ketkerekuvel aki ugy megy el mellettem hogy az altalam biztonsagosnak itelt oldaltavolsagot megtartja.
En nem szoktam savon belul elozni, ha elozok akkor az auto minimum 90-95%-a a masik savban van. Ha ez nem megoldhato akkor varok amig az nem lesz.
Ez alol az egyetlen kivetel amikor a ketkereku lovasa elotte bebizonyitja hogy szerinte eleg kevesebb tavolsag is.
Tehat ha elkacsazik mellettem 10 centivel akkor utana en is szemrebbenes nelkul visszaelozom 10 centi oldaltavolsaggal.

"Mi van a jobbkézszabállyal? Ezt nem értem, bocs."
Elirtam, jobbratartast (25. § (2)) akartam irni.

"Országúton általában egy jobbra indexszel jelzek és lehúzódok, amennyire lehet biztonságosan. Igazán nem nagy dolog"
Orszaguton en kozepre szoktam huzodni ha szembeforgalom vagy belathatatlan kanyar jon, nehogy eszebe jusson a motorosnak elozni.
Aztan ha tiszta a terep akkor lehuzodok es egyszer felvillantom az indexet.
Ha elozni kezd akkor meg lelepek a gazrol, hogy segitsem.
Persze igy is gyakran latok olyat aki koztem es a szembejovo auto kozott eloz, pl. itt: auto.indavideo.hu/video/Elferunk_ott_harman_is

mr_x 2010.07.27. 01:47:27

@Hubologist: "az elso esetben azért a biztosítód fizet, mert te vagy a szabálytalan."
Igen sajnos igy van, meg akkor is en vagyok a hibas ha elemvag es satuzik.
Ezert is duhito, hogy szabalytalankodasra kenyszerit es utana en vagyok a hibas.

"A második esetben meg azért jársz pórul, mert annyira nagyon vagányan állítod, hogy téged mindig csak és kizárólag a motorosok tartanak fel, de azok aztán feltartanak akkor is, ha ott sincsenek."
Ezt en hol allitottam?
Nem csak a motorosok tartanak fel es oket is csak akkor tartom feltartasnak ha eloretolakodnak.
A boltban sem haborodsz fel csak mert sor all a penztarnal, de azon igen ha valaki kerdezes nelkul beall eled, mert o csak gyorsan fizet es mar ott sincs.

"Általában a bocsánatkérés az eredmény részérol. És akkor maradnak a tükrei is a helyükön."
Ertem, ha meghunyaszkodik es bocsanatot ker meg ha neki is volt igaza akkor nem rugod le a tukret.
Hogy te milyen rendes vagy.
Es persze ha megsem es lerugod neki akkor ugye adsz neki betetlapot.
Azt nem hiszem, hogy utana felpattanal a motorra es elhuznal, sot a rendszamod sincs felhajtva hogy nehogy leolvassa.
Ez teljesen elkepzelhetetlen.
Vajon honnan jonnek az eloiteletek a motorosok irant, nem is ertem.

bikila 2010.07.27. 08:23:56

@mr_x:
Szerintem meg nem!
+++ Szíved joga - az én olvasatomban ez az értelme.

Epp ezert ertelmesebb lenne a szoveget ugy megvaltoztatni, hogy a ketkereku lovasa leszallhat, es eloretolhatja a jardan a jarganyt.
+++ Ezt azért Te sem gondolod komolyan, amit most írtál... :)

Erdekes, hogy pont egy motoros hozza ezt fel, ugyanis en szemely szerint nem talalkoztam meg olyan ketkerekuvel aki ugy megy el mellettem hogy az altalam biztonsagosnak itelt oldaltavolsagot megtartja.
+++ Igen azért hozom fel, mert tudom, hogy mivel jár(hat) egy ilyen előzés. Az a motoros, aki egy mozgásban lévő jármű mellet megy el kis oldaltávolságra, az magára vessen... (még akkor is, ha motorral ezt sokkal könnyebben és biztonságosabban meg lehet csinálni mint autóval fordított helyzetben)
Viszont álló négykerekűek mellett a sorközben teljesen biztonságosan el lehet menni 10-20cm-re. Ebből az ÁLLÓ jármű volt a lényeg. És ez nem előzés a KRESZ szerint.

Ha mondjuk mentél autóval szűk nyomvályús úton, és előzött meg közben kamion, akkor halvány fogalmad lehet arról, hogy mit érezhet az a kétkerekű, akit úgy előznek meg, hogy nincs meg az oldaltávolság.

Ha a négy (vagy több)kerekű vezetője elméri, hogy hol a jobb széle az autónak, neki semmi baja nem lesz, a kétkerekű belehalhat. Egy robogós munkatársamat így sodorták el, mondanom sem kell annyi felelősség már nem volt az illetőben, hogy meg is álljon.

En nem szoktam savon belul elozni, ha elozok akkor az auto minimum 90-95%-a a masik savban van. Ha ez nem megoldhato akkor varok amig az nem lesz.
+++ Ez a normális hozzáállás - ahogy én sem megyek előre, ha nem férek el, ilyen egyszerű...

Tehat ha elkacsazik mellettem 10 centivel akkor utana en is szemrebbenes nelkul visszaelozom 10 centi oldaltavolsaggal.
+++ Mármint, hogy ha melletted - amikor állsz - elmegy egy kétkerekű 10cm-re, és ha visszaelőzöd MENET KÖZBEN, akkor feljogosítva érzed magad arra, hogy ugyanezt a távolságot megtartsd? Hát ezt inkább nem kommentálnám... Még ha menet közben is csinálja meg veled és ezért mész el ennyire - egyszer elnézed majd, utána lehet gondolkodni, de akkor már késő lesz. Mások hülyeségére nem válasz az úton a bosszú.
Naponta elég sok autós nem vesz észre sávváltáskor mikor teljesen mellette megyek - mert csak a tükörbe néz bele - oldalra már nem futja az erejéből - nekem kell megoldanom a helyzetet - és mégsem csinálok belőle ügyet, vagy torlom meg valamilyen módon.

Aztan ha tiszta a terep akkor lehuzodok es egyszer felvillantom az indexet.
Ha elozni kezd akkor meg lelepek a gazrol, hogy segitsem.
Persze igy is gyakran latok olyat aki koztem es a szembejovo auto kozott eloz, pl. itt:
+++ Szerintem mindenkinek ezt kellene csinálnia, mert nem kerül szinte semmibe, hoyg segítsük azt aki gyorsabb nálunk. Az előzést meg semmiképp nem lehet akadályozni - ez a KRESZ-ben is benne van.
A videóhoz: aki hülye, az motoron és autóban is az, azzal nehéz mit kezdeni.

MatseQ 2010.07.27. 17:13:57

Fehérváron járok nap, mint nap nagymotorral és semmi problémám. A meg nem adott elsőbbségen, tükörhasználat hiányán, alapvető bunkóságon meg nem felhúzni kell magad Tomász barátom, hanem előre készülni rá, minket motorizált "puhatestűeket" csak az emberfeletti figyelmünk, higgadtságunk és előrelátásunk tud életben tartani, aki nem figyel az holnap már csak statisztika és emlék lesz. Szerintem ez nem érdemelt volna posztot

bikila 2010.07.27. 18:05:32

@Egy Kereskedő:

"csak az emberfeletti figyelmünk, higgadtságunk és előrelátásunk tud életben tartani, aki nem figyel az holnap már csak statisztika és emlék lesz."

Igen, ez az egyik - ha nem a legfontosabb - dolog motorozás közben.

Deszkás 2010.07.27. 20:28:20

@"streetfighter": Elég volt a hazugságaidból! Sehol nem állítottam olyanokat, amit, te mondasz! De látom, neked azért nem tetszik, hogy a megengedett legnagyobb sebességgel haladok a belsőben, mert téged, a gyorshajtót akadályozom! Elég volt az ilyen szabálytalankodó melletverőkből, mint te vagy! Meg mutattam a szabályt, amit te másképp értelmezel, mint én! És igen, teljesen szabályosan haladok 50-nel 50-es helyen a belső sávban akkor is, ha te itt vered a nyálad, hogy te gyorshajtani akarsz. Nem érdekel. A te kedvedért, nem fogok cikázni a sávok között. És nem én okozom a balesetveszélyt azzal, hogy betartom a sebességet. Az okozza a balesetet, aki nem képes a szabályok betartásával közlekedni. Nem fogom felvenni a forgalom ritmusát, ha a forgalom nem szabályos sebességgel halad. És amennyiben nekem a belső sáv a megfelelő, akkor bizony nem fogok kimenni, mert utána nem fognak visszaengedni az olyan gyorshajtók, mint te.
A motoros meg igen is előre mehet, akár hogy vered a nyálad, hogy te nem tartod be a szabályokat! Jó lenen, ha kicsit visszavennél az arcodból, és nem úgy ugatnál a szabályos közlekedésről, hogy közben beismered, neked nem elég az 50km/h városban, lakott területen! Az ilyen ne szóljon egy szót se, hogy a motoros tök szabályosan előre megy, és a megengedett maximális sebességgel megy, ez ugyanis így már nem feltartás. Jobb lenne, ha megkérdeznél egy-két rendőrt, mielőtt még szénné égsz!

Deszkás 2010.07.27. 20:32:46

@"streetfighter": Azért az 1-2km az nem majd valamikor a távoli jövőben! Megkérlek, ne ferdíts!

"streetfighter" 2010.07.27. 23:07:59

@Deszkás:
Szerintem te is beteg vagy, csak neked az idegeiddel van probléma.
Jól felhúztad magad, tiszta röhej.
Én azt mondtamm, hogy akkor húzódj le jobbra, ha nincs forgalom, csak az elvakult mérgedben nem fogod fel.
Mellesleg nagy ívben teszek rá, hogy hol és mennyivel közlekedsz, mert a hozzád hasonlókkal nem szoktam foglalkozni. Kikerülöm ahol tudom és kész. Nem érnek annyit, hogy idegesítsem magam miattuk.
A motoros meg maradjon a seggén és ne pofátlankodjon előre, ha szabálydemonstrációt tart, mert akkor ráér és várjon a sorára, de a hozzád hasonlókkal erről kár vitatkozni.

Deszkás 2010.07.28. 22:05:42

@"streetfighter": igen, sajnos felhúztam magam rajtad, mert utálom az ilyeneket, akik az hiszik, nekik mindent szabad, a másikat meg letolják 80-90-nel az úton, mert a belső sáv csak az övék lehet, az arra van, hogy ott kiéljék a gyorshajó vágyukat. Nagyon kérlek, menj ki inkább a Hugaroringre, ott száguldozz, és ne veszélyeztess másikat azért, hogy mert neked gyorshajtani van kedved!

Deszkás 2010.07.28. 22:12:22

@"streetfighter": Egyébként meg az a baj, nem fogtad fel, hogy én napközbeni Hungáriáról beszéltem. Nap közben ott még most is akkora a forgalom, hogy nem lehet megjátszani ezt a lehúzódjak a gyorsabb elől. Este pedig a gyorsabban közlekedő nem fogja megvárni, míg a másik kihúzódik. Tapasztalat. Azt meg ne kérdezd meg, mit keresek a belsőben, mert mint többen írták, teljesen szabályosan közlekedek a belső sávban. De te kerülgesd a megengedett sebesség felett haladva. Erről beszéltem, kiscsillag, hogy ez a veszélyes! Hogy nem vagy képes betartani a sebességhatárokat és azt hiszed, ehhez mindenkinek asszisztálnia kell, hogy te mehess, mint a vakegér. De a közlekedés nem így működik. Vedd fel a forgalom ritmusát, és ne kerülgesd a már a megengedett legnagyobb sebességgel haladókat, ne nyomakodj! Éld ki a száguldási hajlamod máshol, és indulj el időben, hogy ne kelljen rohannod!

igazi hős 2010.07.28. 22:38:02

@Deszkás: "Azt meg ne kérdezd meg, mit keresek a belsőben, mert mint többen írták, teljesen szabályosan közlekedek a belső sávban." Nem, nem és nem. Egy tök üres úton, akkor is a jobb szélső sávban kell menned, ha 14 másik sáv van, a megengedett maximummal mész és a nem túl közeli jövőben balra fogsz kanyarodni. Pont olyan az érvelésed, mint azoknak, akik az Erzsébet híd elején bemennek a busz sávba, mert a híd végén jobbra mennek. Nincs benne szú szerint a KRESZben, de a magyarázatban igen, és a rendőr jogosan büntet érte.
Egyébként én egyetlen vele egyetértő véleményt látok, azt is egy másik blogban.

Agyalap 2010.07.29. 08:41:08

@igazi hős: Ha nincs benne a KRESZ-ben szó szerint, a rendőr nem büntet jogosan a belső sávban haladásért.
Az már más kérdés, hogy miért lehet az Üllői- Szentendrei- és egyéb utakon a külső sávban gyorsabban haladni, mint a többiben.
A válasz egyszerű - kis hazánkban ami jogos az kötelező. Olyan mértékben sz@rik mindenki a másikra, hogy az már valahol a világcsúcs közelében jár. A "duplagondol" mindennapi: ha én megyek a buszsávban az jogos mert sietek, ha más - az paraszt.
Sajnos nem tudjuk megmagyarázni deszkás barátunknak sem, hogy a full forgalmú Hungárián nem tud senki sietni, a sávok együtt mennek vagy nem mennek - az esti gyér forgalomban viszont az ő agyi kapacitására lenne bízva, hogy segíti-e a többi közlekedőt a jobbra tartással. (Itt most ne ejtsünk szót a külső sáv minőségéről...)
A gyorshajtás ne az ő dolga legyen, hanem a rendőrségé. Aki "siet", vállalja és kapja is meg a büntetéseket is.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.29. 08:46:08

@igazi hős: Persze, hogy nem. Tök igazad van...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.29. 08:50:18

@Deszkás: Azért nincs ám teljesen igazad...A belső sávban, a legnagyobb megengedett sebességgel folyamatosan haladó, aki nem tart jobbra, pedig lenne rá lehetősége, szabálytalan. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb esetben a forgalom ritmusán kívül autózan így a hozzád hasonlóan gondolkodók. Én sem szeretem a sebesség túllépését, a legtöbb szabályt betartom. Azonban a mi városi közlekedésünk soxor megkívánná a picit nagyobb sebességet..Néhányan mégis provokálva a többi autóst, maguk előtt már két kilométeres lyukkal, mellettük egy magukhoz hasonlóval egy sebességgel haladva keserítik a többi autós életét. No erre semmi szükség....

igazi hős 2010.07.29. 09:44:05

@Agyalap: Ha nincs szó szerint benne, de más részekből következik, akkor nem kell betartani? Ez olyan mint a megállás: a KRESZ csak azt mondja meg, hol lehet általában megállni plusz a tiltások. Avagy a KRESZben csak annyi szerepel, hogy biztonságos sebességgel közelítsd meg a zebrát, az hogy ez 30 km/h-t jelent, a bírói gyakorlat adja. Bizony 50-nél a rendőr meg fog büntetni.
Egyébként a sebességkorlátozás utána jobbratartás a legkevésbé betartott szabályunk (esetleg holtversenyben az övhasználattal). Hogy ez mennyiben köszönhető az általános flegmaságnak ("megtehetem, nem?"), az útminőségnek vagy a szélső sávban parkolóknak (az Üllői ilyen szempontból remek tesztterep), azt nem tudom, de a végeredmény siralmas.

Agyalap 2010.07.29. 10:14:55

@igazi hős: Más részletekből következik? Az milyen?
Sajnos az a helyzet, hogy mindenre és az ellenkezőjére is van szabály. Ha jó (értsd ügyeskedő) ügyvédem van, mindent el tudok intézni - lásd Császár Előd...
Ezért mondtam - ha meglenne pár emberben az a kis jó érzés amivel segítheti a közlekedést (meg az élet egyéb területein is), már nem itt tartanánk.

igazi hős 2010.07.29. 10:44:59

@Agyalap: "Más részletekből következik? Az milyen?" Ahogy te is írtad: a jobbratartási kötelezettségből. Ami csak
- lakott területen,
- többsávos úton,
- kialakult párhuzamos közlekedés esetén
nem kötelező. Ebből a harmadikat szeretik sokan mellőzni, de az autópálya is tele van ilyen bajnokokkal.
Másik példa a "más részekből következik"-re: jobbra tőled egyirányú utca, mégis kijön valaki szabálytalanul. Ha nem veszed észre és összecsattantok, akkor ugye nem gondolod, hogy a jobbkéz-szabály miatt hibás vagy?

Agyalap 2010.07.29. 11:26:05

@igazi hős: Akkor ez tulajdonképpen egyértelmű, csak én nem látom?
Tehát nem kötelező lakott területen, többsávos úton vagy kialakult párhuzamos közlekedés esetén.
Tehát ha autópályán az összes sávban hömpölyög a sok pór a Balaton felé, a sávok tele vannak - akkor ott sem kötelező a jobbra tartás.
Itt jönne be a képbe az általam említett és szeretett "Ha ott mehetek akko ott is megyek" mentalitás...

igazi hős 2010.07.29. 12:15:14

@Agyalap: "többsávos úton vagy kialakult párhuzamos" Itt nem vagy kapcsolat van.
Autópálya: itthon nem jellemző a kamionstop miatt, de Németországban találkozhatsz kilométeres kamionsorral. Ha nekiállsz 110-zel előzni, akkor nem vagy szabálytalan, bár udvariasságból gyorsíthatnál. Ha van melletted hely (nem egy autónyi, hanem több tíz másodpercnyi) és nem mész ki, akkor szabálytalan vagy.
Itt jön be a Deszkás féle dilemma: ha csak pár autót tudnék elengedni a következő kamionig, akkor elengedjem azokat és reméljem, hogy visszaengednek a belsőbe (ismerve a hazai autósokat, ez közel sem biztos) vagy szarjam le a mögöttem menőket? Én az elsőt szoktam választani...

Deszkás 2010.07.29. 12:30:06

@igazi hős: Akkor olvasd el az ide vonatkozó KRESZ szabályt! már többször, több helyen, itt is beidéztük. Lakott területen belül nem vagyok köteles a legkülső sávban haladni. 3,5t alatti gépjárművel lakott területen belül a belső sávban is lehet folyamatosan haladni.

"streetfighter" 2010.07.29. 12:35:00

@Deszkás:
"mert utálom az ilyeneket, akik az hiszik, nekik mindent szabad, a másikat meg letolják 80-90-nel az úton, mert a belső sáv csak az övék"
Ha a többi hozzászólásomat is elolvastad volna, akkot tudnád, hogy én soha nem tolok és villogok le senkit, és kivárom a soromat. Amikor leelőztem valakit azonnal visszamegyek a bal oldali sávba (nem "tömött" úton), tehát csak addig veszem igénybe, amíg szükséges.
Én azt rühellem amikor valaki a szabályokra hivatkozva pofátlankodik (nem húzódik le stb.), és tart fel másokat. Azt nem igazán szoktam tolerálni.

"Vedd fel a forgalom ritmusát, és ne kerülgesd a már a megengedett legnagyobb sebességgel haladókat"

Elképesztő!
Én vegyem fel?
Hát épp ezt mondom, hogy én feleveszem, veled ellentétben, mert te magad mondtad, hogy te MINDEN körülmények között betartod az előírt sebességet. Az pedig köztudott, csak TE nem ismered el, hogy Bp.-en 55-60 a forgalom normál sebessége, 50 helyett!
Tetszik vagy nem, ez tény! Nincs rá bizonyítékom, csak én itt élek és látom, veled ellentétben.
Hogyha te ezt nem látod, akkor mit veszel észre egyáltalán a körülötted lévő forgalomból?

Deszkás 2010.07.29. 12:35:33

@Aabroncs: Tévedsz! 36§ (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni.

Deszkás 2010.07.29. 12:39:21

@"streetfighter": Szerinted az emberek nagy része a te gyorshajtós sebességeddel halad? nem hiszem. nekem mások a tapasztalataim. minek mész te vissza a bal oldali sávba?! Ja, mert te vagy az, aki mindenkit lenyom, aki nem tűri el, hogy valaki előtte lassabban megy, legyen az akár 50-es helyen 50-nel menő motoros, autós, tök mindegy. Egy szám. Hogy te gyorsabb vagy mindenkinél, és neked külön szabad sávod legyen, hogy gyorsabban haladhass a szabályokat túllépve. Én ezt rühelem, hogy egyszerűen képtelen vagy a sebességkorlátot betartani, és ezért mindenki takarodjon az utadból! Mert az írásaidból ez jön le. Neked töketlenkedő az, aki a Hungárián 70-nel más úton pedig 50-nel megy. Vegyél már kicsit vissza! Kértem többször is, mutass olyat, amikor a gyorshajtót el nem engedőt büntették meg!

Deszkás 2010.07.29. 12:42:43

@igazi hős: Megnyugtatlak, autópályán én is így csinálok. Bár ugye nem 110-zel, hanem 130-cal, de a lényegen nem változtat. De hogy a városban kimenjek a külsőbe, majd megint vissza a belső, hogy balra tudjak kanyarodni, csak azért, mert streetfighter-félék száguldozni akarnak és nem elég nekik a 70, utána meg nem tudok visszasorolni, mert nem engednek, hát nem.

Deszkás 2010.07.29. 12:43:54

@"streetfighter": kértem már, ha tény, bizonyítsd be, biztos van róla felmérés. Addig nem tény, míg nem tudod bebizonyítani. Amíg nincs erre hiteles forrásod, addig ez nem más, mint hablaty, és a te szavad áll az én szavammal szemben.

Deszkás 2010.07.29. 12:45:35

@igazi hős: Tévedsz! A szabály lakott területen belül nem teszi oda a kialakult párhuzamos közlekedést. Az csak lakott területen kívülre érvényes.

"streetfighter" 2010.07.29. 12:54:21

@Deszkás:
"minek mész te vissza a bal oldali sávba?!"

Elírtam, a jobb oldalit akartam írni.
Ha van szövegértési képességed, akkor gondolhattad vona. :)
Nem tudom mit vered itt magad a gyorshajtásra?
Mindenki azt csinálja, csak vannak fokozatok. Én a felsőbbe tartozom ez tény, de főleg országúton és nem lakott területen. Egyébként ez nem szokott senkinek sem problémát okozni, mert fokozottan ügyelek a gyalogosokra a hozzád hasonló "mazsolákat" kikerülöm, és nem töröm az autókat.

"Neked töketlenkedő az, aki a Hungárián 70-nel más úton pedig 50-nel megy."

Nem! Nekem az a töketlenkedő aki a TÖBBI autóst feltartja, és te az írásaid alapján ilyen vagy!

igazi hős 2010.07.29. 12:54:23

@Deszkás: Ezt már legalább kétszer cáfoltam, akkor sem reagáltál,csak ismételgeted magad. Egy autónál nincs, nem lehet szó párhuzamos közlekedésről.

Deszkás 2010.07.29. 12:55:53

Hányszor idézzem be a szabályt?

Deszkás 2010.07.29. 12:59:03

@"streetfighter": Szerintem meg nem feltartás, ha a megengedett maximális sebességgel haladok. Max a gyorshajtókat tartom fel. Azt meg leszarom. Ha nem hajtanának szabálytalanul, nem tartanám fel őket.

Deszkás 2010.07.29. 12:59:44

@igazi hős: (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni

Deszkás 2010.07.29. 13:04:45

Egyébként azt kellene már végre felfognotok, hogy nem hülyeségből megyek a belsőben, hanem mert a lágymányosin már oda mentem fel és a Népligetnél balra akarok fordulni. Ha a Népstadion előtt akarnék, vagy az Asztalosnál, akkor kisorolnék.

"streetfighter" 2010.07.29. 13:07:59

@Deszkás:

Szabály?
A Hüvösvölgyi úton 2 sáv van lefelé. A sok büdös bunkó a kihalt úton azonnal bemegy a belsőbe és ott virít.
Multkor az egyiket jól megszivattam.
A végén (Kb.:1.5km) visszaszűkül egy sávra.
Kiváncsi voltam miért ment be a legelején, azért, hogy 1.5km után balra forduljon, vagy csak úgy?
A végén direkt közel mentem hozzá a bal sávban amikor láttam, hogy vissza akar sorolni, így szinte meg kellett állnia és mögém bejönni.
Megérdemli az ilyen bunkó és sajnos rengeteg ilyen van, mert a szabály megengedi. :(
Kár, hogy nem te voltál. :)

"streetfighter" 2010.07.29. 13:13:59

@"streetfighter":
"közel mentem hozzá a bal sávban"
Én a jobb sávban voltam! Bocs!

Deszkás 2010.07.29. 13:18:28

@"streetfighter": Mondtam már, most is leírtam. Ok nélkül nem megyek a belsőben. Látom, nehezen megy a megértés.

igazi hős 2010.07.29. 14:19:38

@Deszkás: És most azt idézd be, hogy jobbratartás alól mi a kivétel.

A Lágymányositól a Népliget minimum 5 perc, ha nincs forgalom. Tényleg ennyi idő kell neked 2 sávváltáshoz? A múltkor megsértődtél, amikor ezt feltételeztem.
Én a Gyáli útról kanyarodva be tudok sorolni 4 sávot balra, de nem hiszem, hogy ez különlegesség lenne.

Deszkás 2010.07.29. 15:04:42

@igazi hős: Most idéztem be!
Ha nincs forgalom, nincs 5 perc. Ha van forgalom, akkor nem tudok kimenni, majd visszamenni, mert nem fognak elengedni. Szerinted az életszerű, hogy kimegyek 3 sávot, majd vissza? Na ne már!

igazi hős 2010.07.29. 16:18:09

@Deszkás: Megyek a hídon, kimegyek jobbra. A híd alatt bejön egy sáv jobbról, kimegyek. A Gyáli útnál 0 forgalom mellett egyben válthatok 3 sávot balra. Ha kicsit nagyobb a forgalom, akkor a külső már pályaudvarnál úgy is tele van, tehát maradok az ottani középsőben. Egyébként miért nem a teljes paragrafust idézed? Tudod, a feltéve utáni rész és a jobbról elhaladás...

"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

"streetfighter" 2010.07.29. 18:33:06

@Deszkás:

Semmi probláma itt a megértéssel.
Itt az a probléma, hogy te arra helyezed a hangsúlyt, hogy neked jogod van a belső sávban a megengedett max. sebességgel haladni minden esetben, még a gyorsabbat feltartva is, mert a szabály megengedi. Ez nagyrészt igaz, de ezzel nem kéne hivalkodni.

Deszkás 2010.07.29. 19:17:33

@igazi hős: Azért mert szerinted köteles vagyok kimenni a külsőbe, a szabály viszont nem ezt mondja!

Deszkás 2010.07.29. 19:20:13

@"streetfighter": Ahogy azzal sem kellene hivalkodni, hogy szerinted téged az a motoros is feltart, aki az 50-es helyen 50-nel megy. Ebből indult ki a vita ennél a postnál. Szerintem ez sem meríti ki a feltartást. Max te érzed annak, azért, mert te gyorsabban szoktál, akarsz haladni, magyarán gyorshajtásban akadályoz. Azért kiváncsi lennék, hogyan is magyaráznád el ezt egy rendőrnek! :DDDD

igazi hős 2010.07.29. 20:06:35

@Deszkás: Szó szerint ezt mondja: "feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza". Ne csak a neked kényelmes részt mazsolázd ki, én is azt szeretem kiolvasni, hogy hova hajthatok be bringával, ahol téged megbüntetnek, de ettől még nem tagadom a többit.

"streetfighter" 2010.07.29. 20:47:01

@Deszkás:
Én nem szoktam a rendőrnek magyarázkodni. Ha hibázom, akkor elismerem és kész.
Azt a fontos dolgot ne felejtsd el, hogy én állok elöl és a bunkó elém pofátlankodik demonstrálni!
Ha nem én vagyok elöl akkor tudomásul veszem és majd leelőzöm, ha akarom.
Azt tűröm nehezen, ha elém áll a lámpánál és utána feltart. Ez bunkóság.
Ha előre jön akkor húzzon el de gyorsan, hogy ne is lássam, vagy ne jöjjön előre!

Deszkás 2010.07.29. 21:33:46

@igazi hős: De te azt állítottad, hogy csak akkor lehet a belső sávban haladni, ha kialakult a párhuzamos közlekedés. Ez pedig nem így van.

Deszkás 2010.07.29. 21:41:47

@"streetfighter": "bunkó elém pofátlankodik demonstrálni!"
Honnan tudod miért áll eléd?! Megteheti, hogy eléd áll, a szabályok lehetővé teszik. mit számít az, hogy eléd áll, vagy az előtted álló autó elé. Lényegében nincs különbség. Akkor meg?! Megy a megengedett sebességgel. Akkor meg mi a gond? Hogy neked az nem elég?! És akkor mi van? Akkor már ne menjen eléd? Nem akarod az egész utat kisajátítani magadnak?! Akkor nem lesz előtted soha senki!

Sosem értettem meg az ilyen embereket, akik a többi közlekedőben csak a leküzdendőt, csak az akadályozót látják. Tényleg befejezem veled a vitát, mert egyszerűen meggyőzhetetlen vagy. Az összes beírásodból süt, hogy a legszívesebben csak egyedül közlekednél, minden szabályosan közlekedő, sebességhatárt betartó számodra csak akadályozó tényező. Holott ha nem száguldoznál, betartanád a sebességhatárokat, nem akadályoznának az olyanok, akikre ma akadályozó tényezőként tekintesz! Hova rohansz? És minek?

igazi hős 2010.07.29. 22:00:57

@Deszkás: Igazad van, rossz érvet mondtam. A lényegen (feltéve, hogy...) nem változtat. Erre válaszolsz?

"streetfighter" 2010.07.29. 22:40:37

@Deszkás:
"Sosem értettem meg az ilyen embereket, akik a többi közlekedőben csak a leküzdendőt, csak az akadályozót látják."
Háát ez azért nem teljesen igaz, de azért van benne valami. :)
Én már rég letettem arról, hogy téged győzködjelek. Furcsa, hogy te csak most ismered fel a helyzetet. :)
Nagyon nem egy hullámhosszon vagyunk, de az szerintem nem baj, mert így ismeri meg az ember a többi közlekedőt és ebből is lehet valamit tanulni. Én ezt nem feltétlenül vitatkozásnak, hanem eszmecserének fogom fel. Minél több véleményt, gondolkodásmódot ismer meg az ember, annál több tapasztalata lesz.
Az ide irogatáson meg végképp nem szabad, hogy felidegesítse magát az ember.

''autónepper.'' 2010.07.29. 22:47:29

@Deszkás: nem akarok veled vitázni mert nekem semmi bajom veled de valamit meg kérdeznék/mondanák neked aki mindig 50el megy esetleg 90enel tök mindegy mennyi a sebesség határ az mértnem gondolkozik el rajta hogy ott van az 10% vagy mennyi hogy esetleg kicsit gyorsabban menyen most ha 60anal menne nem lenne semmi gond mert ott se büntetést nem kap se atrocitás nem fogja érni őt... ennyit akartam mondani és nem idegesíteni akarlak ezzel : )

mr_x 2010.07.29. 23:52:48

@bikila: "+++ Szíved joga - az én olvasatomban ez az értelme."
Magyarul ismet sikerult egy egyertelmu szabalyt hozni amit mindenki a sajat szajize szerint ertekel.
Ugyanolyan jo meghatarozas, mint az elegendo oldaltavolsag tartasa.
Ha az lett volna a cel hogy barki eloremehessen aki nem tartja fel a forgalmat, akkor irhattak volna hogy minden jarmu ami kevesebb mint 5 sec alatt van 100-on es elfer valahogy.
Akkor kizartak volna a robogosokates a bicikliket (akik a legjobban feltartjak a forgalmat), cserebe a gazdagot a tobbszaz loeros jarganyokkal is eloremehetnenek a kanyarodosavban :-)

"Epp ezert ertelmesebb lenne a szoveget ugy megvaltoztatni, hogy a ketkereku lovasa leszallhat, es eloretolhatja a jardan a jarganyt.
+++ Ezt azért Te sem gondolod komolyan, amit most írtál... :) "
De komolyan gondolom. Nem lenne ami most van, hogy:
A gurulas az majdnem allas, 20 km/h az gurulas tehat majdnem allas.
45km/h az kevesebb mint a megengedett, tehat jogom van "eloregurulni", mert a forgalom majdnem all.
A 110km/h-val halado forgalom is alig halad, tehat mehetek elore a sorok kozott.
Megneznem azt a motorost aki 110-el tolja a jarganyt :-)

"Viszont álló négykerekuek mellett a sorközben teljesen biztonságosan el lehet menni 10-20cm-re. Ebbol az ÁLLÓ jármu volt a lényeg. És ez nem elozés a KRESZ szerint."
Javits ki ha tevedek, de szerintem gyorsan menni ketkerekuvel nem nehez, viszont minel lassabban mesz annal nehezebb, annal tobb hely kell.
A giroszkophatas annal erosebb minel gyorsabban forog a kerek.
Tehat lassan elmenni sokkal nehezebb mint gyorsabban (most nem akkora sebessegrol beszelek ahol mar szamottevo a vakuumhatas)

"Ha mondjuk mentél autóval szuk nyomvályús úton, és elozött meg közben kamion, akkor halvány fogalmad lehet arról, hogy mit érezhet az a kétkereku, akit úgy eloznek meg, hogy nincs meg az oldaltávolság. "
Kb ugyanazt mint az a ketkereku aki ugyanakkora oldaltavolsagot hagy amikor eloz!
Egyetlen kulonbseg van a ketto kozott, aki eloz az o maga dont ugy, mig akit eloznek az nem.
A fizikai torvenyek es hatasok ugyanazok mindket esetben.
A fent emlitett "kamion eloz autot" esetben meg egy kulonbseg van, ha en elozok akkor van kozottem es a kamion kozott hasfel meter auto, ellenkezo esetben pedig csak 30 cm vas.
Probald ki egyszer az ellenkezo oldalon levo kormannyal kozlekedest, erdekes elmeny.

"Egy robogós munkatársamat így sodorták el, mondanom sem kell annyi felelosség már nem volt az illetoben, hogy meg is álljon."
Az ilyentol en elkoboznam es bezuzatnam a jarganyat es par evre eltiltanam a vezetestol.
Csakugy mint a tukorlerugo motorosoktol is.
Viszont ettol fuggetlenul, kivancsi lennek hogy az illeto munkatarsad mekkora oldaltavolsagott szokott hagyni, kizartnak tartom hogy egy-masfel metert amit elvar ha ot elozik.

"+++ Mármint, hogy ha melletted - amikor állsz - elmegy egy kétkereku 10cm-re, és ha visszaelozöd MENET KÖZBEN, akkor feljogosítva érzed magad arra, hogy ugyanezt a távolságot megtartsd?"
Eddig nem lattam kulonbseget a ketkerekuek viselkedeseben attol fuggoen hogy eppen allok, lassan gurulok vagy autopalyasebesseggel haladok.

"Naponta elég sok autós nem vesz észre sávváltáskor mikor teljesen mellette megyek - mert csak a tükörbe néz bele - oldalra már nem futja az erejébol - nekem kell megoldanom a helyzetet - és mégsem csinálok belole ügyet, vagy torlom meg valamilyen módon."
Ne menj teljesen mellette, mert a holt terben vagy.
Vagy elotte, vagy mogotte az A-C oszlopok kozott probald meg elkerulni.
Ha oldalra is nez, nem biztos hogy meg fog latni (olvass utana hogy hogyan mukodik az agy lataskozpontja)

"Az elozést meg semmiképp nem lehet akadályozni - ez a KRESZ-ben is benne van."
Ezt jo lenne ha azok a ketkerekuek is figyelembe vennek, akik beallnak elol kozepre, "nehogy a bunko autos elozni probalja oket, mert az veszelyes"

bikila 2010.07.30. 01:45:56

@mr_x:

A gurulas az majdnem allas, 20 km/h az gurulas tehat majdnem allas.
45km/h az kevesebb mint a megengedett, tehat jogom van "eloregurulni", mert a forgalom majdnem all.
A 110km/h-val halado forgalom is alig halad, tehat mehetek elore a sorok kozott.
Megneznem azt a motorost aki 110-el tolja a jarganyt :-)
+++ Már bocs, de ez durva ferdítés... Lehet, hogy van aki így értelmezi a motorosok közt a sorok közti haladást, de az nem én vagyok. Feljebb leírtam, hogy erről mi a véleményem és erről a szabály is egyértelműen fogalmaz.
ÁLLÓ SOROK KÖZT.

Javits ki ha tevedek, de szerintem gyorsan menni ketkerekuvel nem nehez, viszont minel lassabban mesz annal nehezebb, annal tobb hely kell.
A giroszkophatas annal erosebb minel gyorsabban forog a kerek.
Tehat lassan elmenni sokkal nehezebb mint gyorsabban (most nem akkora sebessegrol beszelek ahol mar szamottevo a vakuumhatas)
+++ Ha van egy 1m-es hely - pl. kertkapu (ami nem megy arrébb), szerintem nem sok motoros gondolkozik, hogy 30-40 km/h-val menjen át rajta, vagy 5-10km/h-val. Egy motort lépésben is lehet teljesen stabilan, pontosan egyenesvonalú egyenletes mozgásban tartani - ha valaki tud vezetni.
A giroszkópikus hatás stabilizál ugyan, de a sebesség növelésével egyre nehezebben találja el az ember azt a helyet, ahol át kell férnie - és pl. ha egy gyalogos felbukkan a sorok közt keresztben, esély sincs megállni.

Kb ugyanazt mint az a ketkereku aki ugyanakkora oldaltavolsagot hagy amikor eloz!
Egyetlen kulonbseg van a ketto kozott, aki eloz az o maga dont ugy, mig akit eloznek az nem.
A fizikai torvenyek es hatasok ugyanazok mindket esetben.
+++ A fizikával tisztában vagyok többé-kevésbé gépészmérnök lévén, de az elmélet és s gyakorlat ebben az esetben elég különböző. Ezt akkor érted csak meg, ha egyszer motorra ülsz, vagy legalább bringával elmész egy lassan menő autó mellett (persze már ez sem ugyanaz). Aztán egyszer megelőz 20cm-re egy autó. A fizikai hatások azonosak - de a második esetben nem Te irányítasz, lehet, hogy helyed sincs védekezni, lehet, hogy egyből eléd is akar vágni, aki megelőz és rosszul méri fel a járműve hosszát és még sorolhatnám.

Viszont ettol fuggetlenul, kivancsi lennek hogy az illeto munkatarsad mekkora oldaltavolsagott szokott hagyni, kizartnak tartom hogy egy-masfel metert amit elvar ha ot elozik.
+++ Értsd már meg, hogy egy ÁLLÓ autó/kisbusz stb. mellett elmenni nem uyganaz (és nem is előzés a KRESZ szerint), mint egy mozgó jármű mellett. Én pl. nem előzök mozgó járművet 1m-nél kisebb oldaltávolsággal.
A srácnak fojtott 50ccm-es robogója volt, szélső sávban ment és a baromarcú még meg akarta előzni és kivágni a srác mellett lévő kanyarodósávba, csak az autója végével elsodorta a motor elejét. Fojtott robogóval ő menet közben nem sok embert előzött meg, szóval a kérdésedre ez a válasz.

Ha az ember fojott robogón ül (vmax=45km/h) nincs nagy kedve előzgetni - próbáld ki egyszer.

Eddig nem lattam kulonbseget a ketkerekuek viselkedeseben attol fuggoen hogy eppen allok, lassan gurulok vagy autopalyasebesseggel haladok.
+++ Pedig van. Ne haragudj, de azért azt nem hiszem el, hogy nem vettél még észre olyan motorost, aki nem tudott normális oldaltávolsággal megelőzni...

Ne menj teljesen mellette, mert a holt terben vagy.
Vagy elotte, vagy mogotte az A-C oszlopok kozott probald meg elkerulni.
Ha oldalra is nez, nem biztos hogy meg fog latni (olvass utana hogy hogyan mukodik az agy lataskozpontja)
+++ Autót is vezetek, bár azt ritkábban, de tudom, hogy hol van a holttér és a lehető legkevesebb időt töltöm ott.
Ha egy mód van rá, akkor úgy intézem, hogy ne legyen mellettem senki. De egy városban, ahol nem ritka a nagy forgalom, nem tudom ezt állandóan biztosítani. Azt hogy mellette megyek, úgy értettem, hogy ahol ülök a motoron, az kb, az autó vezetőjével van egy vonalban - a motor eleje pedig már a motorháztető vonalában van. És így is vannak olyan balfékek akik nem képesek felfogni, hogy ott vagyok. Sajnos sokan úgy akarnak sávot váltani, hogy nem néz el rendesen oldalra csak a tükörbe belepillant és már megy is, az indexkar meg kormányzáskor akad bele a kezébe...
Most nem néztem utána a látásközpont működésének, de motoron, ha zárt sisak van az emberen, oldalra alig lát valamit - a fejet el kell fordítani 90fokban. És működik, eddig hálistennek mindent észrevettem. Autóban is működött ez a módszer vezetés közben... Szóval, ha valaki rendesen körül akar nézni sávváltáskor, annak sikerülni fog...

Amúgy egy tapasztalat csak érdekességképpen: ha valakinek fehér burkolt motorja van, ami kicsit hasonlít a rendőrmotorokra, azt úgy engedik el, mint a huzat.

A negatív dolgoktól függetlenül nekem összességében 90-95%-ban semmi gondom nincs az autósokkal - a többség segítőkész, sőt sokszor jobban mint kellene, mert látom, hogy max. 1-2 autónyit tudnék előremenni, de utána nincs már elég hely és ezért nem megyek, az előttem levő autóból meg integet az ember, hoyg menjek nyugodtan...
Aki meg hülye, telefonál, eszik, azt messziről kerülöm, mert fingja sincs, hogy ki/mi hol van.

Végül: feljebb is írtam, hogy az a motoros, akinek sok konfliktusa van az autósokkal, jobban teszi, ha átgondolja, hogy mit csinál rosszul, mert valamit szinte biztos, hogy nem jól csinál.

Deszkás 2010.07.30. 07:41:38

@igazi hős: Feleslegesen ugyanazt a kört futjuk folyton folyvást. Megint nem érted meg, miért idéztem be a szabályt. :S nem érdekel már. Nem fogom folyton ugyanazt beidézni. Te állítottál valamit, majd mikor rákérdeztek, továbbra is állítottad a hamis dolgot. Rávilágítottam, hogy nem úgy van, erre beidézted az egész szabályt, ami nekem ad igazat. Azaz lakott területen belül nincs jobbra tartási kötelezettség, bármely sávban haladhatok.

igazi hős 2010.07.30. 08:35:13

@Deszkás: Igazad van, teljesen felesleges köröket futunk. Azért idézed be egy szabály első felét, mert az látszólag igazat ad neked. Részemről befejezem a vitát egy idézettel:

Romhányi József: Verebesdi

Egy szürke kis veréb boldogságban úszott,
mikor meghallotta, ma jobb, mint egy túzok.
Az állatok, mint a veréb,
erre-arra felfülelnek,
s ha az egész nem felel meg,
kicsipkedik az igazság nekik tetsző felét.

Deszkás 2010.07.30. 09:59:16

@igazi hős: Nem csak látszólag! Ténylegesen nekem ad igazat. Akár mennyit idézel is be belőle, akkor sincs szó benne arról, hogy lakott területen belül csak kialakult párhuzamos közlekedés esetén lehet a belsőben menni. Te pedig ezt állítottad, én ezt akartam megcáfolni. Ha neked erre nem cáfolat a szabály, amit te is beidéztél, akkor nem tudok rajtad segíteni. :S

Deszkás 2010.07.30. 10:02:52

@igazi hős: Egyébként meg pont azért idéztem annyit, mert már az a rész cáfolta az állításod. nem azért, mert nekem ennyi tetszik belőle. Csak neked is vissza kellene gondolod, miért is írtam neked. De hát 1-2 nap alatt elfelejted, mit mondtál, rosszul, az nagyon gáz!

igazi hős 2010.07.30. 10:44:47

@Deszkás: Annyira nem felejtek, hogy már el is ismertem egyszer, hogy rossz érvet írtam. De nem emlékszem, hogy a "feltéve, hogy" részre válaszoltál volna. Hol az igazság "neki nem tetsző fele"?

Alikam 2010.07.30. 15:40:22

A probléma szerintem ott kezdődik, hogy pl. legalizálják a hülyeséget, hogy motoros előre mehet a lámpánál.

És ezt miért? Mert eddig is megtették. Gondoloma panaszkodó úriember is emgtette, amikor még nem volt szabályos, akkor is.

De megteszik nem áll kocsisornál is, szépen középen elevickélnek.

Persze ő úgy gondolja, azért vett motort, hogy jobban ki tudja kerülni az akadályokat, de én meg azt mondom ez gy akkor se járja, mert ebből már láttam majdnem ronda baleseteket.

Szóval a motoros kultúra is egyre tahóbb lett, úgy mint a biciklisé meg az autósé.

Csak az utóbbi annyira nem feltűnő mert azok száma túl sokkal az utóbbi években nem elekedett, de az idióta motorosoké, meg bringásoké ugrásszerűen.

Deszkás 2010.07.30. 16:27:38

@igazi hős: :DD De mire feleljek? Nem kérdeztél semmit!

igazi hős 2010.07.30. 17:04:14

@Deszkás: Épp erre válaszoltál: igazi hős 2010.07.30. 10:44:47 ... Hol az igazság "neki nem tetsző fele"?
Ha akarod, szájba rágom. Miért ignorálod tudatosan a szabály alábbi részét: "feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza" ???
(Jó sok kérdőjel, hogy észrevedd a kérdést. Remélem megfelel.)

Deszkás 2010.07.30. 19:17:00

@igazi hős: Nem ignore-áltam. A kérdés tekintetében teljesen felesleges volt, mert már ezen résszel is cáfoltam az állításodat, teljesen függetlenül az utána következőktől.

igazi hős 2010.07.30. 21:21:35

@Deszkás: Várjál, alkalmazom a logikádat: ha az az állítás, hogy egyirányú utcába nem mehet be a biciklis, akkor a szabályból ("egyirányú utcába szemből is behajthat a biciklis, feltéve, hogy ezt tábla jelzi") a te értelmezésed szerint elég ennyi: "egyirányú utcába szemből is behajthat a biciklis". Nincs több kérdésem. Igazad van, mindenre válaszoltál ezzel.

Deszkás 2010.07.31. 18:43:53

@igazi hős: LOL! Nem, nem jól alkalmazod, de mindegy.
A vita onnan indult, te azt mondtad, lakott területen belül sem lehet folyamatosan haladni a belső sávban. Ennek megcáfolására elég a szabály első részét beidézni. A szabály további része nem változtat az első részen, miszerint szabad. Tudom, elismerted már, hogy rosszul írtad, csak akkor nem tudom, miért kötöd még az ebet a karóhoz, hogy miért nem idézem be a teljes szabályt. Azért, mert a lényegen nem változtat, ennyi már megcáfolta az állításod.
Biciklis dologra: tévedsz. Nem értetted meg a logikámat, kifacsarod a saját ízlésed szerint.

Deszkás 2010.07.31. 18:57:22

@igazi hős: Egyébként a szabály így szól: Behajtani tilos táblával jelzett útszakaszra behajtani tilos, kivéve ha tábla engedélyezi a kerékpárosok számára.

igazi hős 2010.07.31. 20:02:41

@Deszkás: Nevetséges ahogy kapálódzol: a vita arról szól, hogy el kell-e engedned a gyorsabbat. A többi rizsa.

Deszkás 2010.07.31. 20:19:21

@igazi hős: Nem, a vita veled nem erről szólt ebben a postban. Nem én kapálódzok, hanem te. Nézd már vissza, hogy én arra a beírásodra reagáltam, melynél azt írtad, lakott területen belül sem mehetsz a belső sávban folyamatosan. A vita innen indult veled, csak te próbálod másfelé terelni a dolgot.

Deszkás 2010.07.31. 20:22:00

@igazi hős: NA erre a hozzászólásodra reagáltam, hogy bizony igazam van. Azóta be is ismerted, csak próbálsz keverni, és azt mondani, hogy mi máson vitázunk. Vicces vagy!

Deszkás 2010.07.31. 20:29:17

@Deszkás: Erre is azt mondtad, kétszer cáfoltad. Érdekes. Azóta valahogy beláttad, hogy hiába cáfoltad, nekem van igazam. Ebből is látszik, hogy a vita nem azon volt, hogy ha gyorsabb jön mögöttem ki kell mennem, hanem azon, hogy korábban azt állítottad, a belső sávban csak kialakult párhuzamos közlekedés esetén lehet haladni, holott az nem igaz. Itt ismerted be: @igazi hős:
Köztünk a vita ennyiről szólt: Lehet-e a belső sávban folyamatosan haladni a belső sávban lakott területen belül? A: Igen, B: Nem.

igazi hős 2010.07.31. 23:13:22

@Deszkás: B. Nem. Ha jön egy gyorsabb, ki kell húzódnod. Ezt többször magyaráztad félre, hogy nem kell, mert te maximális sebességgel mész, nem kell, mert balra fogsz menni 3 km múlva, nem kell, mert dögöljön meg a gyorshajtó. Amire hivatkozol az már a sokadik menet, ha nem emlékszel az elejére, arról nem tehetek.

Deszkás 2010.08.01. 10:08:13

@igazi hős: De itt és most nem ez volt a téma.

Deszkás 2010.08.01. 10:10:41

@igazi hős: Mellesleg még mindig tartom, hogy ha nem lenne a gyorshajtó, hanem betartaná a sebességkorlátozást, nem lenen feltartás. Ezért is kérdeztem meg tőled többször is, hogy szerinted kit büntetne meg a rendőr az általatok felvázolt esetben. A gyorshajtót, vagy a feltartót. Erre már vagy te, vagy streetfighter már válaszolt, hogy eddig példát csak a gyorshajtó megbüntetésére látott. Akkor meg miről beszélünk, milyen feltartásról?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.01. 16:59:13

@Deszkás: Ez mondjuk nem igaz. Ha lehetőséged van, jobbra kell tartanod.Nem haladhatsz folyamatosan a belsőben pl. ha üres az út. Ha balra akarsz kanyarodni, nem jöhetsz be három km-rel előbb...Szerintem Te, már bocsáss meg, de direkt feltartod a forgalmat, önkéntesrendőr vagy, a legrosszabb fajtából.Én sem kedvelem a száguldozókat. Az is előfordul,hogy megrendszabályozok valakit, mert úgy látom, erre van szükség,de te szimpla feltartásról beszélsz. Mi van, ha csal a sebességmérőd és az enyém jó? Te lassabban mész és nem hagysz engem, a pontos sebességmérőmmel haladni? Szerintem aki direkt kib@szásból halad a belsőben,orvosi eset, jogsi el, mertveszélyesebb mint egy gyorshajtó.

Deszkás 2010.08.01. 18:42:04

@Aabroncs: "Ha lehetőséged van, jobbra kell tartanod.Nem haladhatsz folyamatosan a belsőben pl. ha üres az út."

Ott a szabály! Hányszor idézzem már be könyörög?!

Deszkás 2010.08.01. 18:46:08

@Aabroncs: Mellesleg olyan, hogy pontos sebességmérő gépjárműben nincs. Mindegyik ugyanannyit csal. Hagyjuk már ezt a feltartást. Szerintem ha én 70-75-tel megyek a belsőben, mert ott van dolgom, balra fogok fordulni, nem tartok fel senkit. Azt is leírtam, hogy ha a Lágymányositól az Árpád hídig megyek, akkor nem a belsőben fogok menni.

CD-R80 2010.08.01. 19:11:35

@Aabroncs:
Mondj már egy jogos helyzetet amikor szükség van a te megrendszabályozásodra...

Add vissza a jogsid inkább..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.01. 19:55:15

@CD-R80: Az enyémre? Néha gyorsan megyek. Ezért vettem a GPS-t, mert hosszabb úton rám ugat, hogy lassabban..Meséld már el, mi bajod velem? Azt ne mondd, hogy egy buzgómócsing önkénes rendőr a belső sávban nem baleset veszélyesebb, mint aki főútvonalon esetleg 10-zel többet megy..
Off:
Soha nem megyek gyorsan kis utcában, alacsony sebességű helyeken, erre harapok. Lakótelep, lakó-pihenő, stb...Amiért pedig én szoktam rendszabályozni az pl. a kamionok a nulláson, mikor fél méteres követési távval mennek, naponta látom. Minden rohadt nap. Na ezt nem bírom! Az áthatolhatatlan kamion fal, majd utána a hírekben, naponta egy ráfutásos kamion baleset és áll a nullás..Szinte minden nap...A rendőr meg csak nézi, ahogy a kamionok két méteres követési távval mennek egymás után....
Mellesleg rám nem szoktak dudálni, nekem nem kell mutogatni, anyázni, villogni...Majd ha igen, elgondolkodom a jogsim leadásán..

CD-R80 2010.08.01. 20:12:57

@Aabroncs: Semmi bajom veled de aki nekiáll rendszabályozgatni az előbb-utóbb pórul jár. Másrészt meg nincs rá SZÜKSÉG.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.01. 21:05:03

@CD-R80: Szerinted. Szerintem meg igen nagy szükség van rá, ésszerű keretek közt. A posztban lévő csávót is megrendszabályozták. Apróságok nem érdekelnek, de van egy határ, onnantól nem hagyom magam.Ha pórul járok, elviselem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.01. 21:08:22

Itt van pl. Deszkás. Mikor ilyet látok, előbújik a kisördög. Kikerül, elé megy és szépen lassan lelassít..:-) Sávot vált? Én is..Nem mindig, de ha ilyen kedvem van, megmutatom neki, mit csinál, ő maga, mikor nem veszi fel a forgalom ritmusát valaki, mert ő az önkényes rendőr...Mikor már jól fel idegeltem és kiröhögtem, elmegyek...:-) Lehet köcsögözni. Ez van..

bikila 2010.08.01. 22:17:26

@Aabroncs: Csak azzal van a gond, ha a kakaskodásotokból esetleg más is sérül teljesen ártatlanul, ha baleset van. Kurva nagy baleseteket lehet így összehozni.

Álljatok félre és neveljétek, verjétek egymást naphosszat, de ne az úton a forgalomban büntessétek egymást - és másokat.
Amúgy én is rühellem, ha valaki nem képes elengedni a gyorsabbat, de a rendőrök dolga (lenne), hogy büntessék az ilyet.

igazi hős 2010.08.01. 23:09:17

@Deszkás: Ahogy a következő kommentedben gyakorlatilag elismered: ez a téma. Te emlegetted az én (szerinted hiányos) emlékezetemet, hát arra kérlek lapozz vissza a legelejére. Pontosan onnan indultunk, hogy amennyiben a belsőben mész és gyorsabb jármű jön mögötted és van lehetőséged kimenni, akkor a belsőben maradva feltartani, akadályozni a gyorsabbat:
a) szabályos,
b) nem szabályos, de kell 3 km, hogy felkészülj egy balkanyarra,
c) nem szabályos, de önkéntes rendőr vagy, aki elhivatottan rendszabályozza meg a -szerinte- száguldókat.
A b) és c) feltételezések ellen sértetten tiltakoztál, tehát szerinted a) válasz a helyes.
Erre a KRESZ szavaival nem tudtál válaszolni, megpróbáltál értelmezni. Én is próbálkoztam elmagyarázni, hogy mi a párhuzamos közlekedés és hogy a teljes 36 paragrafusból következik az üres úton jobbra tartás. Utólag belátom, hogy mivel egyikünk sem hivatott értelmezője a KRESZ-nek, ezért ez hiba volt, fátylat rá.
Akkor térjünk vissza a szó szerinti KRESZ szövegre az eredeti kérdésben. Erre azt válaszolod, hogy nem erről beszélünk. Zsákutca.
Feltehetném újra és újra az eredeti kérdést, hogy a), b) vagy c) a válasz és miért, de mivel másoknak már többször leírtad a véleményedet (érvekről nem nagyon beszélhetünk), ezért ezt feleslegesnek érzem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.02. 08:18:26

@bikila: Nem kakaskodom, csak én is piszkoskodom kicsit, ne csak nekem legyen szar napom. Baleseti helyzetet nem okozok, nem satufék és hasonlók...

CD-R80 2010.08.02. 08:40:42

@Aabroncs: Akkor az teljesen más, bocsi így igazad van.

Az más kérdés hogy akit megrendszabályozol halvány gőze nincs róla miért is csinálod. Esetleg lehet nem te vagy az első neki aznap.
De így már tudjuk hogy pályán a személyautós azért áll be 80-ra a kamion elött mert a mértéktelen száguldozás 85-el helytelen. Ugyanez igaz lakteren belül amikor 45-el megy valaki előtt. Mert te mindig mindenkiről tudod mit miért csinál. S persze az autód színéből ők is tudni fogják, hogy te vagy az országutak Zorroja aki a renitenseket móresre tanítja.

bikila 2010.08.02. 10:19:16

@Aabroncs: Azt én értem, csak előbb-utóbb találsz olyan idiótát, aki ezt minden áron (a saját, vagy más testi épsége árán is) meg szeretné torolni - és onnan az irányítás már nem feltétlenül a Te kezedben lesz. Remélem érted, hogy mire gondoltam.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.02. 11:29:35

@CD-R80: Hiába ironizálsz..Egy dolgot mondj meg. Velem miért nem csinál ilyet soha senki? Mert nincs miért...Egyébként ez egy igen ritka dolog, de van aki megérdemli. Egyébként nemzetközi jelzéssel tudatom, mikor ilyet csinálok, hogy van valami oka..@bikila: Értem. Nem mondtam,hogy kockázat mentes az ügy. Azt mondom, a fax kivan pár idiótával az utakon, nem mindig tudom azt mondani, hogy lesz@rom...Néha azt akarom, az ilyenek is tudják, milyen mikor a szívni való végén állnak a faxnak..

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.09.16. 18:19:19

@mr_x: nagyon remélem, hogy csak ezt az egy szabályt ismered/értelmezed pont fordítva, mint ahogy a törvény eredetileg szól.
Nincs annál veszélyesebb, amikor valaki a saját szabályait próbálja tukmálni ahelyett, hogy a KRESZ-t megtanulná tisztességesen.

Coyote82 2010.09.26. 16:24:51

"Szépen kikerültem, eléje álltam.[...]Mi szépen felvettük az 50-es tempót,..."

Rohadjon meg minden motoros (és biciklis, de akár autós is), aki odatolakodik a sor elejére (mert a törvény engedi) és utána feltartja a forgalmat. Persze, tudom én, lakott területen belül ötven. De ha tök üres a város (márpedig Fehérváron ez sokszor előfordul a körúton) akkor esetleg 60-65-tel is lehet haladni (saját felelősségre). Feltartani nem kellene, akár szabályos akár nem!
Azok is hatalmas barmok, akik az autópályán 160-nal száguldó autót feltartják 120-130 km/h-val. Tény,hogy a 160 nem szabályos, de ha a hülyének nincs agya, legalább neked legyen! Ne állj eléje, ne tartsd fel, mert ezzel veszélyhelyzetet teremtesz!

Kalányos Márió 2010.09.27. 13:56:36

@"streetfighter": Ezzel én is egyet tudok érteni! Olyan ritkán adódik, hogy első vagyok a lámpánál, akkor pedig szeretnék kilőni, és pár száz méterig élvezni a gyorsulást, sebességet, amíg utolérem a kocsisort. Nem örülök, ha elém csorog egy motoros, aztán döcög előttem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása