Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem én lennék a hibás, ha elgázoltam volna

2010.08.12. 12:14 :: SilentSound

Engem tegnap munkába indulás után egy perccel egy régi fehér merci majdnem oldalba kapott balaról jobbkezes kereszteződésben, még szerencse, hogy balra is szoktam nézni, ilyen helyen is, pont az ilyenek miatt. A sofőr mentségére legyen mondva, hogy miközben elhaladt előttem, intett felém egy bocsánatkérőset. Nikoletta idegeit viszont alaposan felborzolta egy kamikaze biciklis, aki ráadásul még be is szólt neki és a középső ujját is megmutogatta.

Szeretnék megosztani egy kedves kis történetet. Általánosságban tapasztalom az utakon, hogy a biciklisták vagy nem ismerik, vagy csak szimplán lesz*rják a KRESZ-t. Nem azt mondom, elvétve lehet látni, hogy megállnak a pirosnál, de sajnos tényleg csak elvétve.

Sok esetet fel tudnék sorolni, amikor ideges lettem egy-egy biciklista hülyeségéből fakadó szituáció miatt (ki nem?!), de nem akarom Önöket sem untatni, és én sem akarok újra ingerültté válni, illetve tudom, hogy aki minden nap autózik, az sűrűn találkozik ezzel a jelenséggel. De ami tegnap történt, az egy kissé elgondolkodtatott. Ahogy a mellékelt rajz is mutatja (kisforgalmú, szűk kereszteződés a XI. kerületben), amelyen a piros vonal jelent engem és a kis autómat, követtem a főútvonalat, és kanyarodtam jobbra…


A piros a posztoló, a kék a kerékpáros útvonala

Azaz csak kanyarodtam volna, hiszen a kék vonalkákkal jelzett útvonalon haladó cangás Úr elém vágott… Simán elém gurult, bárminemű fékezés, körültekintés nélkül…

Satuznom kellett, ő ingerülten beintett, és haladt tovább (pedig a macisajt alatt még egy kiegészítő tábla is mutatja neki a főútvonal irányát). Meglepődtem, de természetesen folytattam tovább az utamat hazafelé, viszont végig ez a szituáció járt az agyamban. Többször is lejátszódott ez a történet előttem, és végiggondoltam, hogy sokkal rosszabbul is végződhetett volna ez a kis „találkozás”:

1. variáció: elütöm a biciklist. Neki nem esik semmi baja (körülbelül 20 km/h-s tempóban közelítettem meg a kereszteződést, mert zebra, és parkoló autók is lassítják az embert), az autómat szétkarcolja, ő pofánröhög, és biciklizik tovább… Nem érem utol, mivel az Egér útra kikanyarodó sávnál én pirosat kapok, ő meg a zebrán zöldet, így ő átjut (a zebrán...), én nem… Na ilyenkor mi a teendő?

2. variáció: elütöm a biciklist. Neki mondjuk, eltörik a lába / betörik a feje / ömlik belőle a vér / elájul, stb… Kurv…khm… baromira nekem van elsőbbségem, nekem van igazam, hiszen ő volt a szabálytalan kettőnk közül, de van egy sanda gyanúm, hogy nem úsznám meg ennyivel a balesetet…

A 3. és talán a legrosszabb variáció: esetleg ül mögötte a biciklin egy kisgyerek is… Vagy csak simán kerekezik a kis triciklijével apu után… És neki esik baja. Na ilyenkor mi van? Bár ugyan úgy nekem van elsőbbségem, és nyilvánvalóan nem én vagyok a hibás a történetben, de az én életem is tönkremegy az ő fa**sága miatt!

A 4 variációt választottam, így vészfékeztem, ezáltal mindketten megúsztuk a dolgot…

Azt mondja majd, hogy nem ismeri a KRESZ-t, nem tudja mi az a háromszög alakú tábla, mert nincs jogsija, és különben is vigyáznom kellett volna rá, mert körülötte nincs kaszni, és ő csak egy jótét jámbor lélek, aki a nagymamának visz almát, és különben is csesszem meg, hogy erre jártam, és hogy képzelem?! Vagy ilyenkor mi van??

A legrosszabb a történetben, hogy a satuzásom után még ő volt felháborodva, és egy „Hülye kurva!” felkiáltás, valamint egy egyezményes jel felmutatása után tovább kerekezett… Vagy valóban én vagyok a hülye, hogy még egy nappal a történtek után is ezen gondolkodom?

459 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kerékpár veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2010.08.13. 10:41:29

@xaba99: Ki mondta, hogy nem követik el? Az a nettó baromság, hogy akár csak arányukhoz mérten többet szabálytalankodnak.

@szaGértő: Objektivitásod lenyűgöző. :P

igazi hős 2010.08.13. 10:43:32

@szaGértő: Eddig háromszer csattantam autóval nem saját hibából (én is autóval voltam), mindig elsőbbségem volt. Az alábbi "magyarázatok" hangzottak el: "nem látta, hogy jövök?" (mármint nekem kellett volna látni, hoy jön és udvariasan megállni és lemondani az elsőbbségről), "azt hittem, beenged" (persze én mentem a sorral, a másik sor megtorpant, ő meg át akart ugrani a mi sorunkba), (ez a legszebb) "azt hittem, gyorsabb vagy" (de ő legalább nem vitatta, hogy hibázott).
Bringával is háromszor ütöttek el, abból az egyik sofőr tuti ivott (vagy sokkot kapott, hogy mekkora fasz volt és ezért nem tudott kijönni), mert a kollégája jött vissza bocsánatot kérni és rendezni a helyzetet (itt komoly kár lett a bringában).

eml 2010.08.13. 10:45:08

@Toto26: Elég lett volna állóra fékezni. Hasonló szitukban én is csak annyit teszek.

Ha olyan tempóval jön, hogy nem bír megállni, akkor úgyse tud majd eltekerni/elfutni, mert meg kell várja a mentőt.

A kárt ki lehet perelni belőle, tény azonban hogy sokáig tart.

igazi hős 2010.08.13. 10:47:06

@szaGértő: Másik: ha autóval hibázok, akkor ugrik a B10-em és évi 5 ezerbe kerül (3 év alatt 15 ezerbe). Ha bringával hibázok, akkor is fizet a biztosítóm, de nincs malusom. Miért vállalnám kevésbé a bringával okozott kárt?

szaGértő 2010.08.13. 10:48:24

@igazi hős: Láátl te már olyan bringást, aki vállalja? Mert én még nem.

igazi hős 2010.08.13. 10:48:35

@szaGértő: Mondd, a háromsáv utakon és a Váci utcán kívül, honnan lenne célszerű kitiltani a bringásokat?

szaGértő 2010.08.13. 10:49:00

@Perillustris: És még mindig jelentősen nagyobb, mint a bringásoké általában. Olvass vissza és kiderül belőle.

igazi hős 2010.08.13. 10:49:37

@szaGértő: Még bringás károkozást sem láttam. Továbbmenő autóst többször.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 10:50:48

@Perillustris: az a nettó baromság, hogy állítjátok, hogy nem így van.

mert:
- sokkal kevesebb autó hajt be az egyirányú utcába szembe a forgalommal, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós lépi túl több mint 10%-kal a megengedett sebességet, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós hajt a járdán/zebrán, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós nem adja meg az elsőbbséget, mint kerékpáros.
sokkal kevesebb autós megy át a piroson, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós nem használ indexet, mint kerékpáros karlengetést.
- sokkal kevesebben vezetnek autót ittasan/bedrogozva, mint kerékpárt.

ami viszont tényleg tény:
- sokkal kevesebb bringás megy a buszsávban, mint autós.
- sokkal kevesebb bringás "parkol" rossz helyen, mint autós tilosban.

szaGértő 2010.08.13. 10:50:52

@igazi hős: Nem azt mondtam, hogy honnan kéne kitiltani, hanem azt, hogy HA szükség lenne rá, akkor se lehetne megoldani, mert átmásznának még a kerítésen is. Értelmezni kéne amit írtam.

Perillustris 2010.08.13. 10:52:19

@szaGértő: Ki nem szarja le a többi bringást?

igazi hős 2010.08.13. 10:52:41

@xaba99: "bkv sofőrök nem figyelik őket" Szerencsére igen, ma speciel intettem a balra indexelő busznak, hogy menjen már, erre visszaint, hogy menjél te, mert te vagy a gyorsabb. (Ami az adott helyen igaz, de az autósok nem szeretik ezt a tényt.)

szaGértő 2010.08.13. 10:52:41

@xaba99: "ami viszont tényleg tény:
- sokkal kevesebb bringás megy a buszsávban, mint autós.
- sokkal kevesebb bringás "parkol" rossz helyen, mint autós tilosban. "

Aminek csupán az az oka, hogy a bringásnak nem kell parkolni, és elfér az autók között akkor is, ha nem buszsávban megy.

Ha parkolniuk kéne, valamint nem férnének el máshol, akkor ez a kettő se lenne igaz. :D

ex-dr. vuk 2010.08.13. 10:53:03

@eml: eddig aludtal?
Mondhatja, de nem szamit semmit.
Amugy meg azert van az uton, mert ott a helye.

szaGértő 2010.08.13. 10:54:14

@Perillustris: Ja, most minősítetted magad igazán. Ki nem szar le mindenkit, saját magán kívül? Ebből számomra az következik, hogy nem csak elfogult vagy, hanem önző is.

IPFighter 2010.08.13. 10:54:15

Hehe... Mai sztori...

Reggel jövök át a lágymányosin, látom mindenki indexelget a külső sávból a belsőbe, és a megszokottnál is lasabban halad a sor. Mondom tuti megint valami csatt volt. Hát a f...t. Az okos bringás úgy gondolta átbiciklizik a hídon, amivel ugye semmi gond nem lenne. Ha a bicikliutat választotta volna.

De nem. Ő a reggeli csúcsban inkább az autók között tekert, ott, ahol normál esetben 70-es korlátozás van, ott ahol, normál esetben 90-el szoktak menni az autók.

Erre csak annyit lehet mondani, hogy van kevésbé közveszélyes módja is az öngyilkosságnak...

A másik zseni meg lazán áthajt az álló autók között a zebrán, majdnem elcsapva a gyalogost. Persze még ő intett be nekünk, amikor a mellettem álló autóssal együtt rádudáltunk. No comment.

Ami viszont meglepő. Ma reggel igazából egyetlen idióta autóssal találkoztam csak, aki gyorsulási versenyt akart rendezni, amikor a 2x2 sávos úton meg akartam előzni.
hagytam, had menjen, nem siettem ennyire...

eml 2010.08.13. 10:55:05

@vuk_: eddig aludtal? - Ja

Mondhatja, de nem szamit semmit. - Igaz

Amugy meg azert van az uton, mert ott a helye. - Rendben

igazi hős 2010.08.13. 10:56:31

@szaGértő: Értettem, de érdekelne a véleményed. Ugyanis, ha a város 1-2%-ról ki lenne tiltva a bringa (és van megfelelő alternatíva), és 20-30%-ról az autó (és van megfelelő alternatíva), akkor nem a bringások lennének kevésbé szabálykövetők.

Perillustris 2010.08.13. 10:57:53

@xaba99: "sokkal kevesebb autós lépi túl több mint 10%-kal a megengedett sebességet, mint kerékpáros"

ROTFL

Perillustris 2010.08.13. 10:59:12

@szaGértő: GYK: leszarom, hogy a többi bringás mennyire objektív, ne mutogass másra, ez a lényeg, kár, hogy nem érted.

Perillustris 2010.08.13. 11:01:31

@IPFighter: "ahol normál esetben 70-es korlátozás van, ott ahol, normál esetben 90-el szoktak menni az autók."

Húha, egyeztess @xaba99-cel, mert ez nem illik bele a kommunikációjába!

szaGértő 2010.08.13. 11:02:39

@igazi hős: Mivel nem vagyok forgalomszervező, nem is értek hozzá, nem tudom megmondani. És nem is akarom.

Viszont napi 12 órában bizonyítékok alapján vonok le következtetéseket, ezért az általam látottakból (és olvasottakból) ki tudom alakítani a véleményemet.

A megoldás nem az én dolgom.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 11:02:43

@Perillustris: miért? te hol, mennyivel szoktál menni?
ha rendszeresen, sokat, és változatos körülmények között vezetnél, akkor tudnád, hogy az autósok több mint fele max. a megengedett sebesség 90%-val megy. és kevés az, aki több, mint 110%-kal, csak az feltűnőbb.

IPFighter 2010.08.13. 11:04:20

@Perillustris: ez télleg hülyeség, hányszor látok otthon, az ablakon kinézve olyan autósokat, akik 70-80 tempóval suhannak, holott 50 a max. Ez kicsit több mint 10% ;)

Hányszor látok bringást a járdán tekerni a bicikli út helyett... :)

Hányszor látok robogóst a bicikli úton "robogni"... :)

IPFighter 2010.08.13. 11:06:40

@Perillustris: Végülis, ha belegondolok akkor tévedek. Kijön a 70-es átlag.

Napközben sokszor örülhet az ember, ha 50-el át tud menni a hídon. Iccaka meg, amikor szinte üres a híd, akkor meg 90 az ártlag.

Na így kb meg van a 70-es tempó ;)

babel 2010.08.13. 11:08:53

"Vagy valóban én vagyok a hülye, hogy még egy nappal a történtek után is ezen gondolkodom?" - ha tudod a választ, minek kérded? Engedd el! Minek bünteted magadat mások hülyesége miatt. Főleg, hogy nem is történt semmi. Ilyenkor egyet kell tenni: Örülünk! (... Vincent!!! Örülünk??? ...) :D

ex-dr. vuk 2010.08.13. 11:09:20

@xaba99:
Ami a legfontosabb, sokkal kevesebb kerekparos tarol le egy buszemgallonyi embert tobb halalos aldozattal, mint autos. Sokkal kevesebb kerekparos gazol halalra zebran gyalogost, mint autos.
A sebessegtullepes pedig marhasag, sztem az autosok fele 50 felett megy varosban, kerekparosoknak hany %-a megy 40 folott? Vgy 30 folott kerekparuton?

De persze ezzel nem vedem a szabalytalankodokat, de a varhato kovetkezmenyek fuggvenyeben erdemes minderrol beszelni.

ex-dr. vuk 2010.08.13. 11:14:19

@IPFighter:
A lagymanyosin van bicikliut?
Tehat a 70-es korlatozas ellenere mindenki 90-nel megy, es most meg voltak sertodve, hogy csak 70-nel tudtak? Nem kerek nekem ez igy :)

Alex3000 2010.08.13. 11:14:59

4 opció: fékezel, majd utána mész és elütöd :)

CavanyuSukor 2010.08.13. 11:20:41

@xaba99: ahogy Perillustris nagyon helyesen megfogalmazta, azért látod, hogy több bringás szabálytalankodik, mert az autós szabálytalanságokat már "megszoktad"! (plusz azért, mert ilyen blogokat olvasol, és ki vagy hegyezve a bringás szabálytalankodókra! Tudod, mint amikor új kocsit veszel, és onnantól csak azok a tipusú autók tűnnek fel!)

Egy kis autós derby:
- Sertésszállító kamion borult Polgár határában
- Motorost gázolt egy Mercedes Székesfehérváron
- Keresztbe fordult a Golf a 66-os főúton Székesfehérváron
- Négy halott(!) a Suzukik karamboljában a 67-es főúton
- Mikrobuszokat tolt össze egy autóbusz az M7-esen
- Terepjáró lakókocsija borult az M1-esen
- Sportkocsi csapódott oszlopnak Tiszatenyőn

Forrás: www.langlovagok.hu/html/hirek/

Egyébként tegnap hazafelé, és ma munkába jövet is tele lettem pozitív élménnyel, nem akart senki megölni, sőt 1-2 autós még az elsőbbségemet is megadta, meg is köszöntem nekik! Szóval nem olyan rossz a helyzet, ahogy itt kommentelve van, vannak még rendes közlekedők is! Köszönet nekik!

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 11:31:29

Állítsuk meg a biciklisbűnözést! Építsünk P+R kerékpártárolókat a város szélén! Fizessen minden biciklis dugódíjat!

Vagy csak egyszerűen közlekedjenek szabályosan a biciklisek? Vagy legyen nekik is kötelező a jogosítvány? Vagy rendőr lépjen fel a szabálytalan biciklis ellen elrettentésül - hasonlóan az autósbűnözés elleni harchoz?

Mit gondoltok?

IPFighter 2010.08.13. 11:33:08

@vuk_: biztos félreérthető voltam. 70-es korlátozás van a hídon, ami reggelente és a déléutáni csúcsban a dugóknak köszönhetően kivitelezhetetlen, örül az ember annak, ha 50-el tud haladni. Úgy, hogy mind a 2 sáv tömve van kocsikkal egy biciklist kerülgetni nem egy élmény, arról nem is beszélve, hogy a kedves bringás végig életveszélyben van, a saját baromsága miatt.

A másik kérdésed meg... a tököm tudja hol kezdődik a bicikli út, de talán a Népligetnél, és kimegy fene tudja meddig. A Budafoki útig biztosan. Mindenestre a hídon van bicikli út. És nem az úttesten a kocsik mellett vezet a bicikli út.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 11:37:59

@CavanyuSukor: köszönöm a mély lélekelemzést, most már, hogy így tisztába kerültem saját magammal, sokkal nyugodtabban fogok aludni, tudva, hogy a kerékpárosok sosem szabálytalankodnak, sosem okoznak balesetet, csak én nézem egy görbe, vegyesen autós és gyalogos tükrön keresztül a világot.
köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet arra is, hogy egy gonosz, és félreveztő blog olvasója vagyok, mindjárt indítok is egy neautózz blogot.

apropó, nem te köszönted meg nekem reggel, hogy megadtam neked az elsőbbséget?

Perillustris 2010.08.13. 11:40:16

@tundrazuzmo: Azt, hogy ezért nem szabad 30 percre befeküdni a szoláriumba.

IPFighter 2010.08.13. 11:45:12

@xaba99: Szerintem minden autós gonosz, és szövetkeztek a gyalogokkal a biciklisek ellen. ez egyértelműen kiderült.

Fel kéne terjeszteni egy javaslatot a parlamentnek. Javasolni kellene, hogy minden motorral hajtott járművet - kivétel nélkül - és a gyalfgos közelekedést 100%-ban be kéne tiltani minden lakott területen.

Kizárólag a biciklis közelekedést kellene engedélyezni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.13. 11:52:03

@xaba99: Már ott tartunk, hogy én vagyok az ördög? :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 11:56:11

@IPFighter: a bkv buszait én is inkább riksákra cserélném :D

@SilentSound: hát látod, engem erről próbálnak meggyőzni. ;)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 12:00:08

@szaGértő: "Igen kevés olyan autóst látni, aki a telepirosba, messziről érkezve belemegy. A bringásfutárok pedig minden alkalommal megteszik, napjában több százszor."

Tegnap a Kerepesi út - Fehér út kereszteződésben (Örs vezér tere) olyat láttam, amit eddig soha. Nem egyszerű bringás, hanem biciklisfutár kis kordéval, ami a bicikli után van kötve, és egy nagy csomag szállítására alkalmas. Szóval az egész hosszabb volt mint egy kisebb Suzuki, fordulékonyságról meg nem is beszélhetünk.

A lényeg: Fehér út pirosat kap, kiscsávó a piroson berongyol a kereszteződésbe. Kivárja a Kerepesiről balra kanyarodókat, majd behúz a kereszteződés közepére, és megáll! Utána az autók között dob egy balost a Kerepesire, és elindul a város felé. És ez csak egy kereszteződés volt...

ex-dr. vuk 2010.08.13. 12:06:06

@IPFighter: itt londonban annyi a kulonbseg, hogy 1. nincs bicikliut sehol, 2. nem egy bringast kell a reggeli csucsban "kerulgetni", hanem kurvasokat, 3. az autosok eleve nem tudnak menni 30-nal gyorsabban sehol, biciklisek ide vagy oda. A biciklisek pedig szinten 30 korul mennek mindenhol, szoval ugyanaz a tempo :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 12:10:08

@Perillustris: Senki nem mondta, hogy a biciklisbűnözők "szoláriumozottak" lettek volna...;)

Alikam 2010.08.13. 12:25:30

Ne hagyjátok, hogy berszóljon, ha nem jogos a panasza.

Leszarja za elsőbbséget és még neki áll feljebb?

Miért nem ordítottál utána legalább?
Amúgy máskor üsd el egész nyugodtan.

Perillustris 2010.08.13. 12:34:08

@Alikam: "Amúgy máskor üsd el egész nyugodtan."

No, ma az akkus flex-szel megyek sétálni. Aki a járdára parkol...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 12:35:05

@Perillustris: én meg láncfűrésszel. aki a járdán cangázik...

ex-dr. vuk 2010.08.13. 12:42:09

@Alikam: remeljuk, hogy teged is szandekosan gazolnak el, amikor ott mesz at az uton gyalog ahol epp nem szabadna (jo tudom te ilyet sohasem teszel :))

igazi hős 2010.08.13. 12:49:47

@szaGértő: Önellentmondás: ha napi 12 órát autózol (gondolom nem összevissza, hanem többnyire ugyanott), akkor csak tudsz olyan helyet írni, ahol tényleg zavaró a bringások jelenléte. Ha ilyen nincs, akkor miről beszélünk: az élet szép, már csak az autósokat kéne megnevelni, hogy ők se zavarják a bringásokat.

igazi hős 2010.08.13. 12:53:26

@xaba99: "apropó, nem te köszönted meg nekem reggel, hogy megadtam neked az elsőbbséget? " Én voltam. Hol történt?

ex-dr. vuk 2010.08.13. 12:54:32

@xaba99: Mit kell azon megkoszonni, ha valaki megkapja a neki jaro elsobbseget?...
En csak azt szoktam, ha valaki lemond a sajatjarol a javamra.
Akkor most bunko vagyok?? :D

IPFighter 2010.08.13. 12:56:00

@vuk_: szerintem nem ez a lényegi különbség. Ott kulturáltak az emberek, itt meg nem.

Amíg mindenki ilyen "leszarombazmegénvagyokajani", addig nem is lesz kultúra... a közlekedésben sem.

Magyar mentalitás. Szeressük :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:06:40

@vuk_: nem kell megköszönni, én is ezért furcsálltam az esetet.

@igazi hős: a vágány utca felől jött a kerékpáros a szent lászló felé. én a dévényiről jöttem.

szaGértő 2010.08.13. 13:16:39

@igazi hős: Olvasni, értelmezni. Napi 12 órát dolgozom, nem autózom.

Ha meg zavaró valakinek a jelenléte, az nem azt jelenti, hogy ki kell tiltani.

Nem kéne félremagyarázni, amit írtam.

Alikam 2010.08.13. 13:22:04

@vuk_: hát de milyen ótvar ember az, aki nem adja meg az elsőbbséget, és még neki álll feljebb?:)))

Komolyan mondom ráhajtogattam volna a biciklit...

Alikam 2010.08.13. 13:36:00

@vuk_: hát ha olyan hülye vagyok, hogy szabálytalanul kelek át, és még utána megállok az út közepén anyázni is, akkor meg is érdemlem:D

Perillustris 2010.08.13. 13:41:42

@xaba99: Támogatom. A Nagykörúton kezdd! Ha minden bringás az úttesten menne, ahogyan az szabályos, már rég az autósok követelnék a kerékpársávot a parkoló kocsik helyére.

kerekparosklub.hu/files/MK_CM_korut_plakat.pdf

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:49:14

@Perillustris: ha lenne egyéb parkolási lehetőség (pl. mélygarázs), támogatnám az ötletet.

ex-dr. vuk 2010.08.13. 14:05:17

@IPFighter: kulturaltak?.. kisvarosban talan igen, itt kevesbe.
Itt is mindenki megy a sajat szakallara. Kerekparos nem all neki lehuzodni mert jon a busz mogotte (arrol nem beszelve, hogy a busz jo esellyel megall 1-200 meteren belul), a busz megoldja, kikeruli amikor tudja, es senki nem dudalja le vagy kurvaanyazza a bringast csak azert, mert kozlekedik. Talan igazad van, a kultura itt kezdodik :D Elviselik, hogy ott a bringas. Pesten meg anyaznak, hogy bazmeg most 50 helyett 40-nel meg 30-cal kell mennem egy szakaszon.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 14:09:32

@vuk_: én csak akkor, amikor ott van az út mellett a kerékpárút.

IPFighter 2010.08.13. 14:13:19

@vuk_: látod? kulturáltabbak... :)

Alikam 2010.08.13. 14:26:04

@xaba99: ja, ez a környezettudatosság is kamu. Csóróság inkább:)

eml 2010.08.13. 14:37:25

@vuk_: És 10 felett járdán?

egyittlakó (törölt) 2010.08.13. 14:43:38

"kamikaze biciklis, aki ráadásul még be is szólt neki és a középső ujját is megmutogatta..."

Igen, moslék ország moslék bringásokkal...
Csak annyi a jó ebben, hogy donorok mindig kellenek, akiknek az agya ugyan semmit nem ér, de egyéb alkatrészeik megmenthetik más, normális emberek életét...
Különben ha létezne már agyátültetés, nekem nem kellene bringás vagy robogós agy: alig tartalmaz szürkeállományt...

Perillustris 2010.08.13. 14:46:35

@egyittlakó: nagy különbséget nem venne észre a környezeted.

D4D 2010.08.13. 14:47:18

Miért nem adta meg a kerékpáros az elsőbbséget?

Ebben a posztban ez a fontos kérdés, nem az ki parkol hova, mekkora a dugódíj és Londonban mi van.

Azért nem adta meg, mert a kerékpáros közlekedési bűncselekmény felelőse csak akkor megfogható, ha sérülten vagy halottan hever az út szélén, egyéb esetben elmenekül és nem lehet utólag azonosítani. És ez a tény nagyon bátorrá teszi őket, amely bátorság miatt sokan meg szoktak halni.

A kerékpár jármű, a kerékpáros járművezető, tehát

KELLJEN KRESZ VIZSGA A KERÉKPÁROZÁSHOZ!!!!!!!

igazi hős 2010.08.13. 14:50:10

@szaGértő: "Viszont napi 12 órában bizonyítékok alapján vonok le következtetéseket" Valóban, ezt a mondatodat értettem félre. Ez alapján nem sofőr, hanem helyszínelő vagy nyomozó is lehetsz (vagy bármi más, ha nem közlekedéssel foglalkozó, akkor lényegtelen), de akkor mi köze a témához?! (Persze rávilágít arra, hogy túl sokat dolgozol, de én elég toleráns vagyok az ilyen súlyos emberi hibák iránt is.)

"Ha meg zavaró valakinek a jelenléte, az nem azt jelenti, hogy ki kell tiltani." Hanem?

"Nem kéne félremagyarázni, amit írtam." Te magyarázod félre az én ártatlan és ártalmatlan érdeklődésemet. :-)

ex-dr. vuk 2010.08.13. 14:51:56

@xaba99: es akkor miert? Attol neked jobb?
Valoszinuleg nem veletlen az, hogy nem ott megy. Az okokat pedig szamtalanszor olvashattad itt.
Itt Londonban eddig egyetlen kerekparuttal talalkoztam, az is borzaszto veszelyesen van kialakitva, egy park mellett megy kivulrol ugy, hogy gyalog kozvetlen a park kapun kilepve rajta talalod magad, takarasbol. Soha nem hasznalom. Soha nem dudaltak le emiatt az utrol onkentes rendorok.
Kultura? :)

ex-dr. vuk 2010.08.13. 14:54:06

@eml: jardan tilos kerekparozni.
Akinek megis szabad (12 ev alatti foutvonal mellett) az meg nem hiszem, hogy sokkal tobbel menne. A gyalogkerekparuton a 20 mar kevesbe tarthato, de jelentos tullepes itt sem valoszinu.
Kerekparuton 30 folott?.. Egy olyan kerekparutat mondj, ahol ez lehetseges egyaltalan az utninoseg miatt...
Uton 40 folott? Nem sokkal. Azt sem tartosan.

meg kerdes?

D4D 2010.08.13. 15:01:02

@vuk_:
jardan tilos kerekparozni.

Ezt kezd el hirdetni a blogodon is!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:08:21

@vuk_: igen, nekem attól jobb.
ettől függetlenül nem dudálgatok, mert:
- úgysem érti
- nem tanul belőle
- megijed, és elém esik
- letöri a tükrömet
- amúgysem dudálgatok

tényleg nem véletlen, hogy ott megy: kényszeres szabályszegő, aki mindenki fölött állónak képzeli magát.

egyébként a szabályosan az úton közlekedő biciklisek nem zavarnak, ahogy az sem, ha a kombájn tart fel. ha szabad ott neki menni, és amúgy sem csinál semmi szabálytalanságot/hülyeséget menjen, majd megelőzöm, ahol tudom.
de ha tilos, akkor takarodjon, vagy legalább húzza meg magát.

ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:11:27

@D4D: Minek? Ez alap.
Viszont itt azert hirdetem, hatha kevesebb autos akar felzavarni a jardara az utrol :D

ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:28:37

Na most elveszett a kommentem?

ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:31:59

@xaba99: engem altalaban ott dudaltak le mindig az utrol, ahol a kornyeken sem volt kerekparut. szoval arra nehez mit mondani.

Egyebkent itt tenyleg nincs sok kulonbseg kerekparos oldalrol: mennek mint az allat (mariskaneni tempo az nincs sehol), piroson at, balrol (ertsd: jobbrol :)) elozve mindent ami lassabb. Megis sosem lattam balesetet es dudalas sincs csak tolerancia es odafigyeles az autosok reszerol... Valamiert itt ez mukodik. Ra kene jonni, hogy miert, es atultetni :)

ex-dr. vuk 2010.08.13. 17:00:57

@D4D: Mondj nekem olyan orszagot, ahol kreszvizsga kell kerekparozashoz. Sok szerencset a kutatashoz :D

egyittlakó (törölt) 2010.08.13. 19:47:07

@vuk_: "Mondj nekem olyan orszagot, ahol kreszvizsga kell kerekparozashoz."

Majd lesz nálunk, ha elegendő bringást lapítanak ki adott időn belül. Elvégre a kormány nem hagyhatja, hogy ilyen semmiség miatt hulljon (fogyjon) a magyar (igaz, a férgese)...
Vizsgát! Jogállam van, aszonták odafönt...
Ja, hogy ez nem fog tetszeni a bringásoknak? El lehet menni (tolni a bringát másfelé)...

eml 2010.08.13. 20:36:06

@vuk_: Egyszer gyere el Budára! 70 felett gurulnak a donorok.
kb 2 hete egy az Istenhegyin nem bírta a kanyart, kishíja felkenődött a magánklinika falára. Ha ott szembejött volna valaki.....

eml 2010.08.13. 20:42:38

@vuk_:
Mondj egy olyan országot, ahol a kerékpárosok ennyi mindent megtehetnek.

Íme a megtorlás:
www.youtube.com/watch?v=FsWhOnd1aHc

Igen! ők utcán is tekernek:
www.youtube.com/watch?v=cUonHAo13E4

És van ahol tesznek a szabályos kerékpározásért:
www.youtube.com/watch?v=cUonHAo13E4

eml 2010.08.13. 20:43:19

Nyomorék biciklisek, 435-nél feladtátok?

Devil 2010.08.13. 21:02:45

Azzal is a fraszt hozzak az emberre amikor jobbrol megeloznek mikorben en epp jobbra kanyarodnok csak a sor kicsit lelassul a zebran atkelo gyalogok miatt...

Devil 2010.08.13. 21:04:49

@szaGértő: Na most jol megmondtak neked hogy ki a hulye :) Remelem ezentul ezt figyelembe fogod venni mielott irsz _ezeknek_ barmit is.

Perillustris 2010.08.13. 21:40:36

@eml: Most olyan ápoltakon segítünk máshol, akik még gyógyíthatóak. :P

ex-dr. vuk 2010.08.13. 23:11:21

@eml:
gyere London belvarosaba, lathatsz kulonbeket is. pont ugyanazokat teszik meg, csak itt senkit nem erdekel, figyelnek rajuk es annyi.
es plane nem akarja oket senki kilapitani szandekosan, mint otthon. apro kulonbsegek :)

@egyittlakó: erre nem fogadnek.

ex-dr. vuk 2010.08.13. 23:15:03

@Devil: hehe. itt siman megy a balrol elozes, mindig. aki balra kanyarodik az is tukorbe nez. (ertsd: jobbra - anglia :))

otapi 2010.08.14. 00:34:38

Hmm, "király" a blog, erre a posztra 441 hozzászólás. Ma egy autó nem adta meg az elsőbbségem, fékeznem kellett. Ezt is kiteszitek posztnak? Érdeklődés biztos lenne rá úgy látom...

ex-dr. vuk 2010.08.14. 00:48:37

@otapi: felesleges, az mindennapos :D

2010.08.14. 03:45:29

Hát igen. A balesetek fő oka nem az, hogy valaki hibázott, hanem hogy 2 kellőképp hülye találkozott össze. Ebben az esetben nem volt meg a feltétel, de ami késik, nem múlik.
Én ugyan nap mint nap biciklivel járok dolgozni összesen 20 km-t, de rühellem a szabályokat leszaró bicikliseket, ennek ellenére az autósokkal van több problémám, a biciklisek legfeljebb az én hírnevemet is csorbítják, mert hát az általánosítás ebben is tökéletesen működik.
Meg kell azért említeni a gyalogosokat is, akik a kerékpárúton szétnézés nélkül mennek keresztbe. Már messziről látszik, hogy ész nélkül fognak átmenni előttem, de egyszer ők is találkoznak a hozzájuk hasonló hülyékkel.

ff48bp 2010.08.15. 17:11:58

Na jó, nincs kedvem ezt a 444 hozzászólást elolvasni, csak az én véleményem mondom: mindenki hibázik az utakon, a biciklisek is, de sajnos nagyon kevés a rendőr, aki büntetne. Jó lenne a kerékpárosokat is egyre keményebben büntetni, mert nagyon sokan elfelejtik két keréken a KRESZ-t. Persze legyünk igazságosak és büntessük a segédmotorosakat is, mert ők már majdnem egy kategória és persze mindenkit, hiszen a szabálytalanság mindenkire jellemző, ha nincs rendőr (legalábbis itthon).

GG81 2010.08.17. 09:30:55

@Perillustris: mekkora szád van mindig. most jól megmondtad mindenkinek! :-DDD

GG81 2010.08.17. 09:33:00

@Robi, a hód: pontosan, hasonlóan. de annyi különbséggel, hogy autóssal nincs konfliktus, ha az úton kell haladni, ha a bringautat keresztezik sem, a napi up to 30 km alatt.

GG81 2010.08.17. 09:35:05

@ff48bp: ez-az! nagyobb, szabálytalan bringásokat keményen büntető rendőri jelenlétet!!! következmények vállaltatását az azonosíthatatlan kreszleszaró bringásokra! motoros és bringás rendőröket, kamerázó járőröket kereszteződéseknél, még többet!

GG81 2010.08.17. 09:37:30

@vuk_: csak olvasni kéne a kreszt, ha jobbra indexel az autós, azt már nem előzheted jobbról..., persze, ha indexel, de akkor meg ne csodálkozzon, ugye a bizalmi elv.

Perillustris 2010.08.17. 11:52:17

@GG81: Én támogatom. Hiszen nyilván minden szabálytalanságot büntetnének.

500 traffipaxot a fővárosba!

2010.08.17. 12:28:42

@GG81: Ezt nem értem. Kinek nincs konfliktusa az autóssal? Neked, mint bicajosnak? És mit jelent a konfliktus nálad? Nekem már az is konfliktus, ha elémfordulnak, vagy elémlépnek, amikor nekem lenne szabad utam. Ezt ugyan általában nem teszem szóvá, legfeljebb néha hangjelzéssel, ha értelmét látom, de ettől még ez érdekek ütközése, ami élet és vagyonbiztonságról szól.

GG81 2010.08.17. 16:13:43

@Robi, a hód: nekem nincs az autósokkal... ;-) valahogy mindig megállnak/lassítanak, ha elsőbbséggel keresztezem a bringaúttal a kanyarodó útjukat. jah és nem szoktam felhergelni őket, hogy okuk legyen mondjuk nem elengedni... bizalmi elv ugye, meg az adok-kapok, a szokásos pesti kisebbségi érzés attack.

2010.08.17. 16:43:46

@GG81: Én sem szoktam felhergelni senkit, mire is lenne jó? Egyszerűen csak megyek szabályosan és minden napra jut pár ember, aki vagy veszélyeztet, vagy csak azért nem halt még meg, mert vele ellentétben én odafigyelek és előre gondolkodom, hogy mi fog történni.

Perillustris 2010.08.17. 16:50:58

@GG81: "valahogy mindig megállnak/lassítanak, ha elsőbbséggel keresztezem a bringaúttal a kanyarodó útjukat"

Irány a Váci úti szakasz. Remélem, utána még lesz lehetőséged írni.

2010.08.17. 17:27:32

@Perillustris: Azt nem ismerem, de a Könyves Kálmán körutas is jó. Tavaly ott ütöttek el egy lányt, pedig teljesen jól belátható kereszteződésről van szó, ráadásul legalább 3 m van az út és a kerékpárút között.

2010.08.17. 17:32:21

@Robi, a hód: És elég meredek kanyar, szóval lassítani kell hozzá jelentősen.
Persze van ott nem belátható kereszteződés is a Köbányai út előtt, ahol a nagyra nőtt sövény teszi érdekessé a dolgot, de ugye itt az elsőbbségadásra kötelezettnek kellene figyelni és megfelelően lassítani, vagy akár meg is állni, hogy nem jön-e takarásból kerékpáros akár 30-cal is. Persze én csak 5-tel szoktam ezen a szakaszon menni, de még így is előfordul, hogy nekem kell ráfékeznem. Nagyjából akkor nem, amikor nem kanyarodik le jobbra senki. (10 ből talán egyszer jön valaki olyan tempóban, hogy képes elsőbbséget adni.)

GG81 2010.08.18. 12:15:26

@Perillustris: ittvagyok, he 16 éves budapesti bringás tapasztalattal!!! járok arra is, meg a hungária mellettin is, meg a stefánián, meg a dunakorzóson... vedd le az utálom az autósokat matricát a sapidról, meg a bringáról a dögöljön meg minden autós zászlócskád... jah és közlekedj szabályosan és csodákat fox tapasztalni.

GG81 2010.08.18. 12:16:55

@Perillustris: jah, te páncélját levetett teknős!!! megnyugtatlak a teknő sem véd meg, mint azt egy kimúlt egyed esetében láttam az útszélén... csapassad barátom, mert te csinálod jól, há nem!? há nem, de hidd csak...

Perillustris 2010.08.18. 14:45:50

@GG81: Mondom, irány a Váci úti szakasz. Ott leszek, hogy tudjam hívni a mentőket.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása