Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Magyarországon használhatatlan a tempomat

2010.08.20. 11:37 :: SilentSound

Az egyre elterjedtebb sebességtartó automatikát kihasználni leginkább autópályán lehet. Vagyis lehetne, ha azok az autósok, akiknek nincs ilyenjük és hol gyorsabban, hol lassabban hajtanak, felfognák, hogy nem azért előzgeti őket valaki már harmadjára, mert szivatni akarja, hanem pusztán azért, mert szeretne egyenletes sebességgel, nyugodtan haladni. Az idiótábbak ezt jól magukra is veszik és csakazértis visszaelőznek, akár dudálva, villogva, idegtől lila fejjel. Na de majd Gábor kifejti ezt nektek részletesebben, saját tapasztalatai alapján.

Egy rohamosan terjedõ autópályás szokással kapcsolatban szeretném látni a közönség véleményet. Autóval fõként autópályán szoktam közlekedni, ott is fõleg az M5-ön, és fõleg este. Sokáig úgy gondoltam, hogy autópályáink közül az M5-ön a legrosszabb a vezetési morál, de a balatoni nyaralások megváltoztatták a véleményemet: a sok német-osztrák-stb autós, akik változatos tempóval és furcsa stílusban próbálnak valamiért feltehetõen Romániába-Bulgáriába-Törökországba jutni, kismiskák ahhoz képest, amiket magyar rendszámú autósoktól lát az ember az M7-esen.

Na de a konkret szituáció, amit nem tudok hova rakni. Megyek az autópályán, forgalom szinte semmi, se elõttem, se mögöttem, külsõ sáv, tempomat 115 körül, mert a fölött a terepjáró sokat fogyaszt, meg a fölött érezhetõen nehezebben kezelhetõ. Tükörben szépen figyelemmel kísérem, ahogy beér a mögöttem levõ autó, mögötte 1km-en belül senki, elõttem 1km-re senki.

Mögöttem levõ elkezd elõzni (persze jellemzõen index nélkül), sávváltás, lassan mellém ér, pörögnek a másodpercek.. Értem én, hogy sehol senki, de ha elõz, akkor tulajdonképp miért lassít le mellettem? De mindegy, lassan csak lejjebb nyomja kicsit a jobb pedált, elhalad mellettem... És egyszer csak elkezd besorolni a elém a külsõbe (ismét jellemzõen index nélkül), a gyengébbek akár 3m-re is, de volt már esetem, hogy az autóm orra takarta a lökhárítóját. Üres autópályán miért jön be fektávon belül?

Nem fél, hogy ha valamiért hirtelen fékeznie kell, és én nem veszem észre az okát hamarabb, akkor 2 tonnával kivasalom? De tényleg, egy böszme nagy terepjáró nem matchbox, nem aggasztó a tükrökben a kocsi hátuljában majdnem tetõmagasságban fényszórót látni? Nekem az lenne (illetve volt még az előző autómmal). És ha tényleg vészfékeznie kéne, engem dugnak a dutyiba, ha a követési távolság be nem tartása miatt halálos balesetet okoztam - mert senki nem lenne, aki igazolni tudná, hogy õ mászott be indokolatlanul így elém.

Más az, ha jön mögötte valami agresszív autós és tolja le (érdekes, ezek is döntõ többséggel magyar rendszámúak), és akkor bejön elém, ahogy tud... de akkor gyorsabban is megy, tehát csak pár másodpercig zavaró a közelség.

A legrosszabb az, hogy ezt szinte kizárólag magyar rendszámú autókkal csinalják. Az osztrák-német rendszámú autók tudnak értelmes távolságba bejönni. Volt olyan Szeged-Bp utam, amikor nagy volt az átjáró forgalom - mégis egy külföldi rendszámú autó nem volt, aki túl közel jött volna be elém, mind a 4 magyar volt.

Mit lehet ilyenkor tenni? Én személy szerint nem szivesen piszkálom a tempomatot (nem azért használom, hogy percenként egy-egy ilyen marha miatt kapcsolgassam), de villogásra-dudálásra semmit nem szoktak reagálni... Ha elõttem beáll 1m-re az én tempómba, akkor át szoktam rántani (feltûnõen) a belsõ sávba - reakció nulla. Semmi. Egyáltalán nem érti, hogy mi a baj? Vagy ami vezetõülés fejtámlájától hátrébb van, az már nem is létezik, a tükör sminkelésre van?

A "legszebb", szerencsére (egyelõre(?)) ritka helyzet, amikor nemcsak bejön elém 2m-re, de utána még elkezd lassítani... Villogás, duda nem számít, ha üres a pálya és visszaelõzni kezdek, akkor vagy rágyorsít hirtelen, vagy általában inkább hagyja, hogy leelõzzem, aztán majd visszaelõz és újra belassít, és ezt játssza párszor. Ez megis mi??

Végezetül a legdurvább vezetési élményem, ami ez utóbbihoz passzol: M7 (jéé...), Balaton-Budapest, nyári vasárnap délutan (jéé...). Maruti, fakószürke, nem néz ki túl jó állapotban. Én 115 tempomat. Nagy nehezen beér, elkezd elõzni, de hát szélárnyékban még jobban gyorsult. Tempomaton egyet vissza, tükörben látom, hogy hátulról épp szerencsére nem jön semmi nagyon. Erre Maruti be elém, és lassít.

Nem örülök, két villantás (semmi reakció), de hát talán rájött, hogy nem akarja túlerõltetni az autóját, és jobb lesz lassabban. Hamar visszaelõzöm, tempomat 115. Erre basszus megint nekikezd elõzni. De most már jönnek hátulról, villogva, hogy marhára sietne. Bevág elém, és lassít. Villogok, közelítek, semmi reakció.

Apa vezet, pofázik anyuval, gyerek hátul játszik (be volt vajon egyáltalán kötve?), mögötte centikben mérhetõ távolságra meg terepjáró vadrácsa. Már nem voltam kifejezetten nyugodt, leelõzöm nagy lendülettel, kicsit távolabb megyek, hátha rájön, hogy nem kéne ezt játszani. De nem, eljátssza harmadjára is, ismét nem veszélytelenül (jöttek hátulról, bár szerencsére immár türelmesebb).

Hiába nézek át csúnyán, miközben mellettem elvánszorog, nincs szemkontakt, megint be közel elém és lassít. Bennem elpattan a húr, plusz hátulról sor elõz, úgyhogy dudára fekvés, reflektor, és kb centikre közelítés. Szerencsémre (mert tudom, hogy én voltam a hülye, ha ideges vagyok ne vezessek, illetve vettem volna 120-ra a tempomatot vagy 100-ra negyed órára, és nem találkozunk újra - már megtanultam) ebben a pillanatban láttam meg a kanyar után a feltehetõen baleset miatt beállt 2 sávot (jéé...), és az épp mellettem levõ kijárati lekanyarodó sávba soroltam, és sose láttam többé. Ennek már 2 éve, és azóta se értem, hogy ez most mégis hogy?!..

Bocs, ha hosszú lett... Kiváncsian várom a véleményeket, illetve az elõzés befejezésére vonatkozó KRESZ részeket: milyen távolságra kell besorolni, szabad-e elõzés után veszélyes közelségben lassítani, az elõzött autónak kell-e számítania erre, stb.

426 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

''autónepper.'' 2010.08.21. 01:33:20

@Csirke72: azé egy G mercibe biztonságba lenne a család;):DDDD

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.21. 01:35:45

@Joey AK: A BP-Szfvár távon 115 helyett 135-tel kb. 7 percet spórolsz. Oda-vissza. Ha a középső kijáratnál mész ki, akkor sem többet, mint 10 percet. Jártál már arra rendszeresen, vagy csak hasraütés? Mert ez igen nagy mellényúlás.

bakaruhában 2010.08.21. 05:03:34

@szőketisza: Ahogy mondod. Szeintem komoly esély, hogy egy kis lúzer, azoknak vannak ilyen szövegei.

cso zsi 2010.08.21. 09:05:45

A tempomat biztos kényelmes dolog lehet, éreztem hiányát 1000 km körüli menetnél, mert szívesen pihentetem volna a lábam, míg a megállást nem éreztem szükségesnek.

Hazai (görbe) tükör:
Csütörtök késő délután 5-6 óra között jártam az M3 kivezetőnél, egész csendesnek tűnt a forgalom, gondoltam, a szokásos "8 körül indulok" jó lesz. talán az agglomerációsok levonultak, és a vidékre utazók is kevesebben lesznek.
De nem. Fél 9 után indulva is sikerült Gyöngyösig belefutni hazaballagó kamionokba, amik közt 30-40 méternyi hely (sem) volt. Kb négyszer. Minden esetben sikerült őket egy-egy "lassú" járműnek előznie, akik 80-nál többel, de 130-nál jóval kevesebbel haladtak. A kialakult sorok vége már-már állóra fékezett, mert ők ár nem láthatták, miért nem halad a sor előzés közben.
És igen, minden esetben volt egy-két 160-180-nal "ráeső", aki csak villogott az előtte haladóra, aki az előbb, lehet, hogy csak 142-vel haladt, de már csak 98-cal előzte a kamionsort egy 15-20 tagú kocsisor végén.

Clearvoyance 2010.08.21. 09:09:21

@horex:
:)
Van benne valami.
Ha a honda éppen C vágányon van, egy aprilia red rose-al közlekedek. Az 50 köbcentijével és a visító kétütemmel már 50 Km/h-nál megajándékoz a száguldás örömével.

kirby a parancsnok 2010.08.21. 09:09:31

Ezt miért kellett címlapra tenni? Hosszú, önismétlő és igazából értelmetlen. Ne használj tempomatot, az Amerikába kell, ahol megvan a kultúrája.
A blogtulajnak üzenem, hogy lehet ám kijavítani a helyesírási, nyelvhelyességi hibákat és az unalmas, felesleges részeket.

thinker_ 2010.08.21. 09:28:12

rendszeresen használok itthon tempomatot a pályán, nem szokott ilyen gondom lenni.

Clearvoyance 2010.08.21. 09:35:03

@Shinigami Daiko:
Ehhez nem kell jogásznak lenni.
Mindenkinek illene tudnia, aki bármilyen okból fogott már fegyvert a kezébe. :)

Clearvoyance 2010.08.21. 10:09:57

Elmúlik egyszer majd ez a tempomatos probléma is.
100-200 év és hipp-hopp nyoma sincs. A gyorshajtásnak se. Minden jármű számítógép által vezérelve, emberi beavatkozási lehetőség nélkül. Sokkal gyorsabban, biztonságosabban.
Aztán egy nap a skynet öntudatra ébred. A járművek pedig ugyanúgy járnak, gyorsabban, biztonságosabban csak immár utasok nélkül.

Clearvoyance 2010.08.21. 10:11:55

Blogmotor mi nem tetszett? A gyorsabban vagy a biztonságosabban szó?
Bazz... A skynet jóslat... Blogmotor te tudsz valamit?

ehja 2010.08.21. 10:44:24

Nem tudom mi a baj a tempomattal.
Én még lakott területen belül is használom.
Mert ugye 50 a megengedett.
Ha zavar, hogy túl közel jön vissza eléd akkor egy-két percre vedd lejjebb. Az én tempomatom 2 km/h lépésekben állítható. Ha egy percre lejjebb veszem akkor is vagy 50-100 méterrel nő meg távolság az előttem lévővel. Ez nem elég? Villogtatni? Nagyon bumburnyák módszer.

Szóval:
- tanuld meg a tempomatot használni,
- vegyél autót ne terepjárót, úgy is felesleges az autópályán és úgy se tudod fizetni a fogyasztást,
- maradj le egy kicsit ha túl közel van az előtted lévő és nem akarod megelőzni.

Rá Dios 2010.08.21. 12:00:22

"...ebben a pillanatban láttam meg a kanyar után a feltehetõen baleset miatt beállt 2 sávot (jéé...), és az épp mellettem levõ kijárati lekanyarodó sávba soroltam, és sose láttam többé. "

Szép haláluk lehetett a Marutiban... R.I.P.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.08.21. 12:32:04

biztos sokan leírták, de én (is) ezeket gondolom:
- gondolom, a vadrácsos 2 tonnás terepjáród egy tehergépkocsira vizsgáztatott pick-up lehet, amivel a 115 gyorshajtásnak tűnik bármelyik autópályán. azért idegesíthet a kis követési távolság is, mivel navarán és l200-on általában gyengécske és gyorsan fáradós a fékrendszer...
- jobb autókon (mint az én 5 millás alsó-közepesem is ezek szerint) a tempomat a fékpedálra kikapcsol, majd gyorsításkor csak vissza kell pöccinteni (általában ráadásul a kormányon van a gomb...)
- a német-osztrák rendszámú m5-ös utazók török és szerb/bosnyák vendégmunkások
- ha az autópályán 130 alatt megyek, visszaveszek a pofámból, elvégre feltartom a többi autóst.
uff. én beszéltem.

l.x. 2010.08.21. 13:35:16

"Bp-Szfvár távon napi fél órát lehetne spórolni -oda-vissza értve- ha 115 helyett 135-t nyomna az illető, de úgy tűnik kiválóan meg lehet öregedni a volán mögött is bosszankodva azon, "

Mindig érdekelt, hogy milyen alapvető fizikai/számtani képességekkel bír, aki 130 helyett 160-nal húz végig az M3-ason - már látom, és az ilyen tudásba vetett (ön)hit mértékét is.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.21. 13:50:19

nekem bejön a tempomat.
tegnap délelőtt autóztam M7-en balatonról budapest felé, töküres autópályán, még könyvet is tudtam olvasni, csak a sávtartásra kellett ügyelnem a szemem sarkából.

mondjuk nem vagyok rá büszke -- akkor csak az agyam egyik hátsó sarkában éreztem, ma már pontosan tudom, hogy rém veszélyes volt, egy aszfaltba olvadó színű koszos, apró szürke marutit simán felökleltem volna.

l.x. 2010.08.21. 14:03:13

@Mészáros Laci: Hangoskönyvekkel áthidalható a probléma. Mondjuk, Rejtő esetében majdnem mindegy... ;)

kasu 2010.08.21. 16:12:48

Nagyon gyengén megy a post, ha ez a téma... Ha mégis valós a probléma, hát elmesélném, a tempomat kényelmi és takarékos szerkenytyű, ráadásul nem csak a magas tempót, hanem a kötelezőt is be lehet vele tartani. Rövid úton is. Sose értettem, régebben volt, akinek nem akaródzott használni a légkondit, mert "nem szokta", "felesleges" stb.
Basszus, aki meg szarul előz, és eléd jön, meg oda vissza megy a cécó, előzgetés... nem lehet az emberek rossz természete és faszsága ellen sokat tenni. Sokan alszanak, majd rohannak, és megint alszanak. Na erre jó a tempomat...
A szomszéd kislányt szabálytalan kanyarodással elütötték egy terepjáróval és cserben is hagyták. Most a terepjáró a hibás? (Meg lett különben a rohadék, az csak ráadás, hogy apja Range R.jával takony cigánygyerek.)

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2010.08.21. 16:16:55

nem olvastam végig a kommenteket, de van hasonló tapasztalatom nekem is, mint a posztolónak, bár én nem rendelkezem 2tonnás vassal...

némiképp kapcsolódva ehhez lenne egy kérdésem:
anno még, mikor én tanultam vezetni, kötelező volt a jobbra tarts. Ezt ma is igyekszem tartani, akár kötelező még, akár nem. Továbbá: ótópályán (is) jobbrú előzni tilos! Viszont mi van akkor, ha 3sávos (pl. M1 v. M3 kapaszkodós részek) pályán én tempomat 130-cal maradok jobbszélsőben, suttyóék meg 100-zal töszmörögnek középen. Vágjak át 2 sávot, hogy balról tudjam lehagyni??? (nem szoktam, elmegyek mellette jobbról, de érdekelne, ezért pl. a közeg megb***hat-e?)

Üdv: FTLV

somogg (törölt) 2010.08.21. 16:26:52

@Fatökű Lepkevadász: miert, ha balrol elozod meg mi tortenik? serulnek a jogaid? elmondom mi lesz, nem hajtasz vegre egy balest veszelyes manovert. Te ugyanolyan kreten vagy mint a posztolo, aki nem piszkalja a tempomatot, ha bemegy ele valaki fektavon belul. jobb ugy az osszetort kocsi mellett allni, hogy neked van igazad?

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2010.08.21. 16:35:39

@somogg: Te elolvastad amit írtam, vagy csak a felét?

Ja, hogy nem vázoltam világosan a képet - akkor kicsit aprólékosabban részletezem: NEM KIVÁGOK jobbra, hanem haladok a jobb sávban. Töszmörgő meg a középsőben szöszög már 300 m-rel előttem, és esze ágában nincs jobbra kisorolni, bár vagy öten próbálják meg lenyomni, ill. balról előzni. Se lát, se hall, neki csak a középső sáv létezik.

Hol hajtok végre balesetveszélyes manővert?
Hogy jobbról beérem, és hátha akkor villan, hogy most "akkor tépjek ki jobbra"? Nem az a fajta általában. Akkor se megy le jobbra, ha egy X5-ös tolja lefelé...

mindegy, nem is tudom, minek tépem a számat, mert nem a kérdésre válaszoltál...

nopánick (törölt) 2010.08.21. 17:08:05

@Fatökű Lepkevadász:

Megbaszhat, igen...2 sávot kéne cikázni az olyan agyatlan baromállat miatt, aki nem tart jobbra, amikor teheti...

Akit jobbról meglehet előzni...
Az bizony tuskó módon tartózkodik a belsőben!!!

Akkor is ha ...azt gondolja, hogy ő éppen előz!!! mondjuk 120-al....

Mert ilyen esetben a KRESZ szerint
vagy menejn 130-al
vagy húzodjon ki jobbra
a mögötte gyorsabban haladni elől!!!

Utálatos tuskó állat az
aki a 300 méterre levő kamion előzésére
hivatkozva marad a belsőben 110-el...
Miközben mások haladnának 130-al!

Ezek a benn poroszkáló barmok persze azt se látják, hogy indexelnek (netán már villognak-dudálnak mögöttük)

De ha kihúzódok jobbra és elkezdem( szabálytalanul) előzni..azonnal képes a sötét parasztja a gázra lépni, hogy nehogy
már...

Ettől csak egy még sötétebb állat faj van.!
Amelyik akkor sem megy ki, jobbra ha a látóhatárig üres az út mindkét sávban, hanem se lát se hall módon a belsőben autózik ...

Miért nem lehet a
barmok agyába bele verni, hogy
autópályán márpedig ...amíg dugó nincs:
- jobbra tarts van érvényben
- a gyorsabb elől jobbra kell húzódni

Aki viszont 115-el tempomatozik forgalom közben, az kissé buggyant...asszem...

A 2 sávos pályán a tipikus tempót
a jobb szélen a kamion-teher forgalom
adja...ami cirka 90 km/h
a belsőben pedig az épeszű tempomatosok
akik cirka 135-140 km/h-ra állnak be...

Ha ezektől eltérő tempót választ valaki, akkor ne háborogjon, ha gyakran kell
piszkálni a tempomatot! mert eltér a normától..

nopánick (törölt) 2010.08.21. 17:13:58

@somogg:

A követési távolság ÚJRA felvétele, mindig a HÁTSÓ feladata...akkor is ha pl. bevágtak elé...

Márcsak azért is, mert neki ez mindig módjában áll....aki bevágott elé (bármiért is) annak meg nem feltétlenül van helye gyorsulva távolodni előle...

Shinigami Daiko 2010.08.21. 17:22:11

@Clearvoyance: nem baj, ha tudod, h már a skynet aktív. Te és én már csak a tudatunk kivetített tükrei vagyunk (á la matrix). A fizikai élő testünk már rég be van olvasztva ....

Shinigami Daiko 2010.08.21. 17:24:23

@ehja: ha tudom fizetni a fogyasztást, akkor olyat veszek (h2 mondjuk). Bár Mo.-ra túl nagy sehová nem férsz be - mehetnél toyota hiace-al is.

A tempomat igazán automata váltóval jó, erről itt még szó se esett. Szereti/ismeri/tudja a magyar az automata váltót?

Shinigami Daiko 2010.08.21. 17:28:50

csodálkozom kicsit, h a tempomat használata nem tiszta (tűnik ki a szövegekből). Tudtommal, ha ráfékezel, akkor kikapcsol. Ennyi. Lehet manőverezni, lehet villogni, indexelni, de főként defenzíven vezetni.

Aztán, ha a tökelütöttek eltakarodtak a bal sávból, vissza gyorsítasz és helyreáll az adrenalinod.

Bár én nem tudom, h kézi váltó + tempomat mennyire mennek együtt

somogg (törölt) 2010.08.21. 17:52:31

@Fatökű Lepkevadász: ne idegeskedj, ertem mirol beszelsz. a lassabb savban elozni a gyorsabb savot balesetveszelyes, mert jobbra nagyobb a holtter. persze, ha neked a jogid fontosabbak...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 17:54:38

@kasu:
azert nem hasonlitanam a legkondihoz
az szukseges es hasznalom
tempomat is van a kocsimban
de nekem nem faraszto a pedalon tartani a labamat
pedig elorordul hogy 12 orat vezetek, de az nagyon rtika hogy ezt meg tudom tenni ugyanazzal a sebeseggel
szoval ne lehyen mar kotelezo
@Fatökű Lepkevadász:
ebben nem vagyok tuti, de szerintem akkor jarsz el helyesen ha balrol elozod es atmegy a 3-ik savba
esetleg a kulsoben megy el mellette es szigoruan az arcaba nezel nevelesi jelleggel

dh1 2010.08.21. 18:00:04

Sajnos a sok hozzaszolo azt nem veszi eszre amirol a post lenyegeben szol. Nem a tempomat, nem a 115, hanem az ahogy a magyar autos vezet ...

Azt hiszik, hogy csak ok vannak az uton. Se tukorot nem nez, se a fejet nem forditja, se nem hasznal iranyjelzot. Nem gondolkodik, nem probal elorelato lenni, nem figyel oda a tobbi autosra. Csak megy mint a barom ...

Ez a legnagyobb problema. Senki sem tokeletes, en megis megprobalok ugy vezetni, hogy kozben figyelem a kozlekedes osszes tobbi resztvevojet, s megprobalom minel kevesebbet feltartani oket.

A post iro tokeletesen leirja, hogy se elotte se utanna sehol senki, akkor mi a feszkes feneert tartaj fel ot barki is egy kieroszakolt elozes utan mikozben 1 vagy 2 sav meg a rendelekezesere all. 115-el miert nem haladhatna a kulso savban. Akinek surgos haladjon a belsoben a szabalyok betartasa mellett.

Nincs agya a magyarnak ... ezert nincs se futbal se semmi ebben az orszagban ... agynelkul szuletunk, elunk, vezetunk es ugy is halunk meg ... tisztelet a keves kivetelnek!

Barmok vagyunk ... es ezt mar az egesz vilag tudja sajnos ...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:00:19

@Shinigami Daiko:
en is automatat hajtok van is a kocsiban
igen a kormanyon egy mozdulat, de nem kedvelem
egy automataban tulajdonkeppen a jobb labammal valtok stb
neha eleg csak kicsit engedni a gazbol ha felhajto van es nem akarok bentre menni
neha pont hogy oda kell lepni mert felhajto van, vag kamiont elozok es a belso is forgalmas
szoval nem vagyok tempomat parti
de akinek bejon, az hasznalja, de az fura, hogy nem erti tempomattal sem valoszinu, hogy 100-200 kilometert meg lehet tenni 115-el folyamatosan

romesz 2010.08.21. 20:08:37

En mindig hasznalom a tempomatot a palyan.
Ha utol erek valakit, akkor a gazra lepek es kikerulom. Utana addig nyomom neki, hogy nehogy sertesnek vegye mert kikerultem. Elengedve a gazt a tempomat szepen visszaall a beallitott sevessegre es senkinek nem sertettem meg az onerzetet. Ha engem kerulnek es utana befekszenek elem akkor megelozom es eleg messze megyek tole, hogy tobbet ne zavarjuk egymas utjat.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 20:15:58

Tempomat+automata váltó, a legnagyobb királyság..Én szinte mindenhol használom, még hatvannal is...Ma sem volt kedvem a hatoson nyomni a gázt, tíz perc tempomat, diszkréten szunyókálva hazavezettem:-)) Viccet félretéve a legnagyobb baja,hogy rohadt kényelmes:-) Gond nélkül használható nálunk is...Sosem volt vele bajom. Fékre kikapcsol, gyorsítás után visszaáll..Legjobb..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 20:22:18

@Csirke72: Biztos? Nekem 150 volt a csúcs (lejtőn), de már ennyivel is lehetetlen közlekedni a kamionnal...

Biztosan elhiszi nektek valaki a 160-at, meg a 180-at, de aki látott már kamiont belülről, az nem.

:)

mi nem foglalt még 2010.08.21. 20:30:29

@Csirke72: 63-ban nem gyártottak chargert.

vOlgi 2010.08.21. 21:21:40

Egy gyors kérdés az egybegyűltektől (összes komment nem olvasva): miért esik nehezére az átlag magyar rendszámos autópálya user-nak a jobbra tartás? Mi a rendkívül vonzó a belső sávban? Miért személyes sértésnek veszi, ha más kissé lendületesebben haladna mint az ő 110 km-e?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 21:21:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
gyere ki
javaslok egy hetkoznap ejjelt
megy 80-al es elhuz melleted egy 28 meteres gep:)

ezek tudjak hogy az ut hullamvasut, nem fekeznek lejton, mert kell a lendulet az emelkedore
nem orom
mondjuk 100 merfold az nincs teljesen 160
de annyival/100 mp/h eleg gyakran kavarnak
90 az hetkoznapos
nappal is

min 2010.08.21. 21:25:22

Azért néha a valószínűleg tempomattal haladók is roppant elmésen tudnak közlekedni.

Wolfram 2010.08.21. 23:10:25

a barátnőm szerint "bosszúálló" vagyok, pedig sokkal inkább oktató szándékkal szoktam visszaadni ugyanazt. be elé és lassítás. persze nem veszélyeztetve, csak lájtosan - talán kapcsol.

volt, hogy a 10-es úton ment valaki -teljesen indokolatlanul- olyan 50 körüli tempóval, egész sort szedett össze. mikor megelőztem (ott ritka a lehetőség)visszaálltam 40-re. akkor dudált és villogott. egy darabig oktattam, aztán mentem tovább.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 23:25:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
en meg nem de par elhuzott mellettem
errefele kicsit mas a helyzet...

nimitz 2010.08.21. 23:52:50

Nem a tempomattal van a baj.
Ha azt valaki 115-re állítja be, az valószínűleg nem csak azért teszi , mert kevesebbet fogyaszt a kocsi , hanem akkor érzi jól magát. Én pl. ennél a sebességnél elalszom. Ezért ha csak ennyivel akarnék menni valószínúleg lemennék az országútra , mert ott ennyi is jó.
Nekem a 130 sem elég. Én 160 környékén kezdem jól érezni magam, kinyílik a szemem , elmúlik az álmosság , koncetrációm növekszik. 180-nál már tényleg teljesen ott vagyok. Én ezt bírom! Tudom, hogy sokaknak ez most szentségtörés , hogy mit képzel ez a barom!? Azt is elfogadom , hogy valakinél ez az érzés csak 250-nél jön meg. Miért ne? Mások vagyunk..
Persze tudom vannak vadbarmok ,és a baj ott kezdődik ha valaki túlértékeli magát , és más sebességet választ mint ami jó neki.

Egyébként lehet , hogy már találkoztam a posztolóval, mert ő valószínűleg 115-tel kezdett el, és fejezett be már nem egy előzést , amikor én 180-al jöttem mögötte és nagyon mérgelődtem , hogy mi a tökömért nem jár inkább a 10-es úton...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.22. 00:01:08

@hagyma: Oszt' arrafelé, a Nagyamerikában a fizika törvényei is másképp működnek?

nimitz 2010.08.22. 00:13:10

Ja és még valami.
Az általam leírtakat támasztja alá a mellékelt videó(lehet hogy sokan ismerik már). Ricardo Patrese (volt F1 pilóta) elviszi a feleségét egy körre Jerezben, egy - mondjuk úgy -"utcai" autóval Honda Civic type-r. Nincs szembeforgalom a férj F1 pilóta , de az asszony mégis kibukik, egyszerüen nem bírja, fél,
van ilyen....
www.youtube.com/watch?v=bpo8RDyOEWY&feature=search

szőketisza 2010.08.22. 00:43:25

Ez a blog 36 órája fent van a neten, miközben másokat 8-10 óra után levesznek. Logika?

szőketisza 2010.08.22. 01:11:30

@nimitz: A bloggal semmi, csak nem értem mi, vagy ki dönti el, meddig engednek egy témát csócsálni?

nimitz 2010.08.22. 01:14:53

úgy látszik te vagy a videón

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.08.22. 01:46:42

üdv!

sok a komment, nemrég értem haza az M7-esről, 59 km-nél baleset volt, sor a 70-es km-ig, ezért megjártam Fehérvár belvárosát is, da na.

családi kombit vezetek, de van benne ló, elég.
nyugodtnak nem, inkébb idegbajosnak mondanám magam, ha tempomattal pályán haladok s ilyenek vannak.

ma pl.
miután 57-es km-nél visszatértem élveztem (volna) a 3 sáv előnyeit.
de nem.
a legszélső nem létezik a magyar/olasz(román)/lengyel/szlovák vezetők számára.
max a középsőig vetemednek ki, a élegszélésre már nem.
volt pár kivétel, de a tempomat 125/130 sehogy se fért bele.
néha volt 1-2 gyors és okos, aki a legszélsőben nyomott 1-1 130/140-es sprintet...
sajnos azt gondolom sok év még, mire megtanuljuk használni.
uff!

ui.
sajnos olasz pályán, jellemzően olasz vezetőkkel is hasonló élményem volt pár hónapja... :(
Istennek se mennek ki a legszélsőbe.
minek is.

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.08.22. 01:49:11

... és csak a megengedett 130-at szeretném megfutni, igyekezvén eltakarodni ki, ha valaki jön xenonnal gyorsabban utánam.
ennyi.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.08.22. 06:27:23

@szőketisza: valószínűleg az, hogy érkezik-e hozzászólás illetve hogy mennyi.

Deszkás 2010.08.22. 07:37:28

Most jártam meg Bp-Debrecent oda-vissza. holtidőben, hiszen még csütörtök este lementem, és szombaton délben jöttem vissza. Hasonló tapasztalataim vannak. Képes volt megelőzni egy kedves nő 140 körül, beáll elém, majd egy kicsit felengedte a gázt, így visszalassult 130 alá. Biztos nem bírta, hogy megelőztem, így viszont kénytelen voltam újra kimenni, és elmenni mellette. másik legszebb az volt, hogy egy erőtlen kis motorú terepjáró mellett mentem el, majd van egy hely, ahol egy kanyarban lévő hídon 120 a max. Én visszalassítottam, ő nem, így szép lassan megpróbált elmenni mellettem. Mire visszajött elém, megszűnt a korlátozás, újra kénytelen voltam elmenni mellette. Biztos azt hitte, játszom, miközben csak a sebességhatárt tartottam be.

Shinigami Daiko 2010.08.22. 08:13:23

@nimitz: alapban két baj van ezzel, amit leírsz. Az nem, h Te 160-nál ébredsz fel, ez a Te dolgod.
1) Ezek a sebességek mégsem kresz konformak. Lehet, de nem szabad.
2) Ha - nem tudom, így viselkedsz-e - de, ha ki akarod erőszakolni a 160-adat ott és akkor is, ahol ez csak a többi közlekedő zavarásával érhető el, akkor Te nem vagy konform.

Elismerem, engem is idegesít anyu/apu/öcsi/stb. a belső sávban a 115-120-ával, mert neki - akármilyen okból - nem megy több. És nyilván, a forgalom lassítása is szabályellenes, ez pedig az. Csak ... ld. fent.

Shinigami Daiko 2010.08.22. 08:16:43

@Wolfram: "sokkal inkább oktató szándékkal szoktam "

na ez az a viselkedés, ami hm. nem megy.

Miért gondolod, h ebből bárki, bármit is tanul? És hol van a határa?

Engem is neveltek már (jellemzően nagyméretű, fekete autóból), pedig a 130-at felülről súroltam...

Shinigami Daiko 2010.08.22. 08:18:55

@vOlgi: valszeg azért, mert a bal oldalon ül, és úgy érzi, h ha a bal oldal mellett lelát a földre, nem kell annyira félnie, h a tőle messze lévő jobb oldalon leviszi a tükröt a korlát

:-)

Sajnos, a m vezetők nagyobb része rettenetesen gyakorlatlan, amit a "béna" szakkifejezéssel írunk le. Van közöttük persze nem egy "barom" is, dehát - emberek vagyunk

Shinigami Daiko 2010.08.22. 08:19:53

@hagyma: ez a sebesség ott hogy vág az ottani kreszbe?

Shinigami Daiko 2010.08.22. 08:22:46

@Aabroncs: régebben hallottam azt a dumát, h: "én jobban tudom, és gyorsabban is a reflexeim, mint az automata"

Ehhez mit szólsz?

Igaz, ez volt vagy 20 éve és jellemzően (?) egy német mondta vhol Miskolc környékén ...

Gerolsteiner 2010.08.22. 08:59:58

@nimitz: Nem szentségtörés, ha valaki szeret 250-el menni. De azt észre kéne venni, hogy az autópálya nem az önmegvalósítás helye. Ha a sebesség a hobbid, menj versenypályára, ha jól tudom, nem csak élsportolók használhatják.

115-el simán szabad közlekedni az autópályán; ha valaki 115-el szabályosan előz, akkor a 180-al jövő kénytelen kivárni a sorát. Ennyi. Egyébként valószínűleg azért megy az autópályán, mert 115-el nem mehet más úton, csak ott. Vagy csak nem akar beragadni pótkocsis IFA mögé 60-al, előzési lehetőség nélkül.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 09:01:15

@Shinigami Daiko:

minden vezető gyakorlatlanként kezdi.
keveseknek van annyi pénze (vagy olyan munkája), hogy az ezer órákban mérhető rutint megszerezze.

az olyan vezető, aki egyszerre rutintalan és szeleburdi, szerencsére ritka.

Deszkás 2010.08.22. 09:05:52

@nimitz: Menjél csak nyugodtan 16-180-nal, csak fizesd is meg az árát a rendőrségen!
Sosem értem, az ilyenek miért nem mennek ki a versenypályára és élik ki ott a gyorshajtási mániájukat?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 09:07:36

@Gerolsteiner:

vannak hobbigyorshajtók is, de én inkább olyat ismerek párat, aki késve indul (mondjuk) és aztán két óra alatt akar kiérni pl. a Schwechat-ra. A feladat nem lehetetlen, de aki ismeri az M1-et, tudja, hogy kihívást jelent: amikor van mód, 180-at kell nyomni.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 09:08:21

@Deszkás:

én mostanában sűrűn járok az M1-en, a rutionos gyorshajtók tudják, hol vannak a mérőhelyek, illetve hová szoktak kiállni a rendőrők a tripoddal.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 09:17:30

@nimitz:

azt hiszem el tudom képzelni a helyzetet. az autópályán vezetni unalmas. akit az ingerszegénység fáraszt, annak az egyik lehetőség, ha gyorsan megy, kicsivel hamarabb megérkezik, és megtermi a "komfortos" környezetet.

én is élvezem, ha 180-190 körül száguldok (az autó szűk 200-at bírna -- most a GPS által mért sebességekről beszélek, a műszerfal egy huszassal többet mutat), épp azért, mert élvezetes figyelemkoncentrációt kíván. de nagyon ritkán fordulok ehhez az élvezethez. inkább palferi.hu előadásokat hallgatok.

sfi 2010.08.22. 09:22:21

@D4D: "Én ha annyira szegény lennék, hogy Suzukival kellene járnom, akkor inkább taxival, vagy villamossal mennék."

Te már most is ennyire szegény vagy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.22. 09:24:31

@Shinigami Daiko: Mát húsz éve sem volt teljesen igaz...Egyes embereknek az emlékeiben a fékszalagos automata váltók maradtak meg. Hol van az már....:-)Már az én váltóm is gyorsabban vált, mint egy ember és akkor még nem is emlegettük a mai, jobb automatákat..Persze van amit meg kell szokni, van ahol be kell avatkozni, de én a kezem mozdítása nélkül is vissza tudok csapni kettőt és a gázpedállal tudom szabályozni mikor váltson és meddig pörgesse...Ehhez egy jó tempomat, a világ legnagyobb kényelme, ami bármikor sportossá tehető, ha tudod használni..Ha tehetem, soha többet nem ülök másmilyen autóba, csak automata+tempomat+klíma..Arról nem is beszélve, hogy az autóm jobban, szebben megy tempomattal, pl. emelkedőn sokkal jobban gyorsít ha a tempomat sebességét növelem,mint gázpedálra, ezt már többször kipróbáltam..Szóval szerintem éljen a sebességtartó elektronika!! :-)

Gerolsteiner 2010.08.22. 09:25:26

@Mészáros Laci: Erre csak azt tudom mondani, hogy el kell indulni időben.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 09:41:02

@Gerolsteiner:

így van -- én csak azért írtam, hogy jelezzem, a száguldozók (szerintem) nagy része nem hobbiversenyző, hanem úgy érzi, az ő ideje elég FONTOS ahhoz, hogy gyorsan hajthasson.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 09:44:54

@Aabroncs:

van egy másik személyiségtípus, aki mindenféle racionálisnak hangzó okokat talál ki, hogy miért kerüli az automata váltót vagy a tempomatot. a valódi okok akkor derülnek ki, amikor nem ő vezet -- vagy szóban, vagy mozdulataiban látszik, hogy rémesen rosszul érzi magát, amikor nincs teljesen a kezében az irányítás. van pár ilyen ismerősöm.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.22. 10:42:03

@Mészáros Laci: Egyszer kell végigülni egy dugót mondjuk a kerepesin befelé, én akkor fogadtam meg, az a Passat volt az utolsó manuális váltó az életemben. Sokat tapasztalom, mikor beül mellém valaki és látja milyen kényelmesen vezetek, azért megirigylik néhányan:-) Békésen, magam alá húzott lábbal vezetek végig akár több száz km-t, tempomattal és automatával:-) Én imádom! Az irányítás pedig teljesen a kezemben, illetve a jobb lábamban. Én döntöm el, mit mikor csinál a váltó. sokan azt hiszik ez nem így van..

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 11:11:07

@Aabroncs:

Persze, ezt én is így látom. De a kedvesemet nem tudom (és nem is akarom) racionális érvekkel meggyőzni. Nem éri meg.

D4D 2010.08.22. 11:32:19

@hagyma: 100 mérföld az 161 kilométer. 1,61 a váltószám.

cso zsi 2010.08.22. 12:12:59

@Wolfram: "a barátnőm szerint "bosszúálló" vagyok, pedig sokkal inkább oktató szándékkal szoktam visszaadni ugyanazt."
Semmi különbség a fogalmazáson kívül.
Ha sietsz, miért érsz rá "oktatni"?
Ha nem sietsz, számít egy két autónyi előny (hátrány)?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.22. 13:42:33

@cso zsi: Az elv számít. Ezerszer lerágott csont. A kutyám orrát is akkor kell a szarba beleverni mikor odapiszkított. Később már mit sem ér..

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.08.22. 14:56:20

@Aabroncs:

lehet, hogy az elv számít, de az eredmény valójában nulla, vagy inkább negatív -- elsősorban azért, ami a különbség az ember és a kutya között. a kutyát lehet idomítani, az embert nem.

nem gondolom, hogy egyetértünk, de azért van bennem remény, hogy mielőtt a saját gyerekeidet kezeled így, kicsit belegondolsz: engedelmességre akarod őket nevelni, akik mindig elfogadják, hogy más jobban tudja...?

"streetfighter" 2010.08.22. 19:22:59

Mindig röhögök az ilyen posztokon.
Oda-vissza előzgetik egymást, elképesztő!
Másodjára már nem engedném, hogy leelőzzön, ha idegesítene, nem???

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.22. 23:56:49

Magyarországon az nem tudja használni a tempomatot, akinek nincs olyanja.

Az a titka, hogy nem húsz kilométer per órával a forgalom sebessége alá kell belőni, hanem annyira, amennyivel szabad menni az úton, és akit utolérsz, az meg kell előzni, akár egy gázfröccsel, aki meg utolér, azt el kell engedni.

De úgy közlekedni -csodaterepjáróval- hogy lassabban mész, mint a forgalom, az bakker elég alávaló dolog.
Ha sokat fogyaszt a vas, akkor vegyél egy 1.3-mas szuzukit, és menj 130-cal a pályán, még így is össze tudsz spórolni egy olyan terepjáróra, amiben nem tempomat van, hanem kézigáz meg ALVÁZ.

blogsámán 2010.08.23. 01:59:07

@tyulámvezer: Hihetetlen, hogy ennyi sok kommentelő közt egy "kezdő" legyen az, aki megfejti a nagy titkot. Észre kéne venni, hogy aki nem tempomattal megy autópályán, az a legtöbbször ugyanazzal gázállással vezet, aminek természetes következménye, hogy a sebessége a domborzattól, az aszfalt minőségétől és a szélviszonyoktól állandóan változik. Valszeg ennek lehetett elszenvedője a postoló is.

blogsámán 2010.08.23. 02:08:04

@tyulámvezer: Bár mások megfedtek már, hogy a belső tükröt használod, szerintem nincs abban semmi kivetnivaló. Én 17 éve vezetek, és emlékszem, még nekünk is így tanították az előzés biztonságos befejezését. Szóval kezdetben ez rendben is van, de rá fogsz jönni, hogy előbb-utóbb meg kell tanulni pusztán a külső tükröt használva visszamenni. Egyrészt sűrű városi forgalomban a legtöbb esetben nincs annyi hely a sávváltásra, amennyi a belső tükrös megoldáshoz szükséges. Másrészt jó akkor is, ha valamit elbaltáz az ember előzésnél, és minél előbb vissza kell menni a másik sávba. Harmadrészt autópályán az is benne van a pakliban, hogy ha egy idegesebb és sokkal gyorsabb autós utolér előzés közben téged, akkor az "indokolatlanul" sokáig belső sávban történő haladásodat arra fogja felhasználni, hogy jobbról megelőzzön, amire te valszeg nem fogsz számítani, és máris kész a baj.

cso zsi 2010.08.23. 09:15:53

@"streetfighter": Tegnap estefelé volt az M3-ason egy kis fennakadás, valahol Hatvan környékén. Már Gyöngyös előtt jelezték, de kb 30 kilométeres torlódást sikerült kifogni. Nem volt ácsorgás, de egyszer lépésben is kellett haladni. Az "ügyesebbje" az útszéli parkolókon át szereztek 5-6 autónyi "előnyt". Gödöllő után már lehetett tempósan haladni, és az "esemény"-nek nyoma sem látszott, nézelődni sem lehetett.
De a Szerencs utcai lámpánál ott volt mindenki, aki "gyorsabb" volt.

furiosity killed the rat 2010.08.23. 10:57:10

@Csirke72: Nem olvastál figyelmesen: nem azt mondtam, hogy tud 200-al menni, hanem azt, hogy 180-nál elgyorsulni. Ég és föld a kettő, vagy nem tudod mit jelent elgyorsulni.

Deszkás 2010.08.23. 11:24:45

@blogsámán: És ki lesz a hibás, mikor ki van írva, hogy jobbról előzni tilos? Mikor hétvégén az M3-on jöttem hazafelé Pestre, Volt egy kedves autós, akit már akkor utolértem és leelőzhettem volna, mielőtt ő egyáltalán az előtte haladót annyira utoléri, hogy megelőzhesse. De mivel előbb bement a belső sávba, nem tehettem mást, mint lassítottam, bementem mögé, megvártam, míg elhaladunk a másik mellett, majd kimegy. Mert hát jobbról előzni tilos.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.23. 11:31:34

@Mészáros Laci: Ebből az következik, hogy ha bárki, bármikor olyat tesz velem szemben, ami számomra nem elfogadható az egyetlen megoldás,, hogy toleráljam. Sem a figyelmét nem hívhatom fel a hibáira, sem nem "nevelhetem", hátha legközelebb nem lesz olyan pofátlan, bunkó, stb..Egyszerűen viseljem el...Tudod az okos enged, szamár szenved történetből egy szó sem igaz ám..Mindig az szenved, aki enged. Sőt, legközelebb már tudni fogják róla, vele meg lehet csinálni.. Az eredmény pedig egyáltalán nem nulla..A házunk előtt 30-as táblánál száguldozók jó része megtanulta, melyik hát előtt kell lassítani, mert esetleg kidugja az orrár egy Audi, ami káros az egészségre..

blogsámán 2010.08.23. 13:27:42

@Deszkás: Természetesen a jobbról előző lesz a hibás, bár sávváltás előtt illik a tükröt is használni, így akár megosztott felelősség is lehet. Egy biztos, ha valamit ki lehet védeni, akkor törekedni kell annak a kockázatnak a kizárására. Én igyekszem úgy vezetni, hogy a másik fejével is gondolkodom. Az esetek nagy részében meg lehet jósolni a másik jármű manővereit. Szerintem hibás az a hozzáállás, hogy én szabályosan megyek, és ha a másik szabálytalansága miatt karambolozunk az az ő baja, még ha én tehettem is volna ellene. Nekem eddig 3 balesetem (kisebb koccanások) volt, egyik sem az én hibámból, és ebből is 2-őt elkerülhettem volna, ha jobban figyelem, vagy felkészülök a másik manőverére (pl. a háromból egyszer én álltam, és nekem tolatott a másik, mert fel sem merült bennem, hogy nem fog időben megállni. Ha ez felmerült volna bennem, akkor legalább rádudálok).

Deszkás 2010.08.23. 14:06:55

@blogsámán: Ez ok, de én az autópályás példádról beszélek. Igenis várja ki, hogy a másik lehúzódik. Engem is értek utol tegnap kamionok előzése közben. Én pedig az utolsó kamionnál kitettem az indexem jobbra, hogy lássa, észrevettem és ki fogok menni előle, ha tudok. Érdekes, egyik sem villogott, bár egy kis furgonos fasz nagyon a seggembe jött. Nem is értem az ilyeneket, nem látja, hogy előzök és ha befejeztem, majd lemegyek? Olyan sokat számít neki, hogy vissza kell vegye a sebességéből, visszalassít 135-140-re?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.23. 23:15:59

@Aabroncs: Te, ha elém dugnád ki az orrod, lenne kanyaraudid, aztán vennél nekem egy másik autót...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.23. 23:52:01

@kolbászoszsömle: Szerinted...Mondták már..Ki ne találd kemény fiú, hogy a saját kertemből nem állhatok ki, mert neked lehet 30-a táblánál 70-nel menni egy hat méter széles utcán..Az utolsó ekkora arcot egy ásóval tettem helyre..

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.23. 23:57:48

@Aabroncs: Az garázdaság, és böri jár érte, valamint, amikor a parkolóból, kertedből, ganyédombról hajtasz rá az útra, a legutolsó vagy.

Ezt illik figyelembe venni, amikor keménykedsz.

Persze, tökmindegy, mert a szabályokat te is leszarod, csak van hozzá némi ideológiád, hogy te miért teheted meg.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 00:06:25

Én szarom le a szabályokat? Te beteg vagy..Azért teszem, bazzeg, hogy az az óránkénti 30-60 autó a házam előtt végre betartsa akiírt sebességkorlátozást! Te még ezt sem fogod fel, mert már nem látsz a rohadt nagy egodtól! Osztod itt az észt mindenkinek, de nem látsz tovább az orrodnál, a korlátold elméd fogva tart és mindenkinél okosabbnak képzeled magad. Szaroka börire, meg mindenre, nekem kell a ház előtt egy autót tartanom, hogy a kiba.. kapun ki tudja lépni a f@szparasztok miatt...Szóval eszednél legyél kinek vezényelsz, az ilyen száguldozó bunkók, akik szerint a kertből kiálló az utolsó, azokat kell szétcsapni, akármi jár érte..Arról nem is beszélve, okoska, hogy valahogy ki kell állnom, látni meg nem lehet..Mire látok, kint az autó..Ezt még talán Te is fel tudod fogni az elvakult lila agyaddal...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 00:22:29

@Aabroncs:
Igen, leszarod a szabályokat.
Keresel valami ürügyet, aztán ezen felbuzdulva rendszert építesz, amire felkapaszkodva magad a szabályok fölé helyezed.

Neked nem feladatod betartatni a szabályokat, főleg nem úgy, hogy direkt kihajtasz az elé, aki szerinted túl gyorsan jön.
Ásóval helyretenni pedig főleg nem feladatod.

Valahol aránytévesztésben leledzel.

A rend és a törvényesség ott kezdődik, hogy te magad betartod a szabályokat és szabályosan küzdesz azért, hogy ezt mások is betartsák.

Az pedig, hogy a kertből, parkolóból, ganyédombról kiálló autó az utolsó az nem kérdés.
Akkor is az, ha te vezeted, és te állsz ki a saját kertedből az iszonyú nagyhatalmas egóddal együtt.
Egyszerűen így van, ez ellen nincs mit tenni, aki az úttesten van, az előnyt élvez azzal szemben, aki még nincs az úttesten.

Ha pedig olyan a kapubeállód, amiből nem lehet kilátni, az csak és kizárólag a te bajod.
Tükör, bozótvágás, segítség...
Ezek mind szóba jöhető megoldások a problémádra.

Mert a probléma akkor is a tied, ha ezzel nem akarsz foglalkozni.
Te kanyarodsz rá a közútra, aki rajta van, annak elsőbbsége van.

Persze, ez téged ugyanúgy nem érdekel, mint a harmincas tábla azt, aki hetvennel megy a házad előtt.
Eme két jószág közül viszont csak te pattogsz itt a fórumon, bizonygatva, hogy te jogosan szarsz a másik elsőbbségére.
Noh, akkor ki is a szánalmas?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.24. 07:58:57

@kolbászoszsömle: Tudod nem mindenki olyan mint Te..Vannak megalkuvó emberek és van aki harcol az igazáért.Te itt mindenkinek csak papolsz, osztod az észt kéretlenül..

A házam előtt hetvennel elhúzó autóknak nincs elsőbbségük..A szabályosan elhaladóknak van..Azonban mivel Te vagy itt a helyi bohóc, aki itt mindenkit rendre utasít, nem vitázom veled..Olyan buta vagy, mit a föld..Bozót? Szerinted ennyi a probléma? Még kerítésbontás után sem tudnék úgy kiállni,hogy előbb lássak, mint ahogy kint az autóm, mindezt úgy,hogy a saját telkünkből már odaadtunk két méter,ingyen, pont ezért..Velem szemben csak a élvez előnyt, aki maga is betartja szabályokat. Aki nem, elbukta a lehetőséget..Én szabályosan hajtok ki..A kérdés, aki hetvennel megy,meg tud állni? (mondjuk a hetven nem a leggyorsabb..) A féknyomból majd kiderül...Összetörik? Kit érdekel? Úgy talán tenne valamit a városvezetés, mert más nem vezetett eredményre..

A szánalmas többedik ganédombos megjegyzésed pedig elárulja kiféle-miféle vagy..Kilóg a lóláb.
Mivel nem vagyunk egy súlycsoportban, befejeztem. Keress megint valakit, akit az idióta ideológiáiddal fárasztasz, még talán találsz valakit, akinél eddig még nem képzelted okosabbnak magad..Az életben úgysem megy, mi? Ott te vagy a sor végén...

blogsámán 2010.08.24. 09:44:57

@Deszkás: Igazad van, ki kéne várnia, de ettől még tény, hogy vannak és mindig is lesznek olyanok, akik ezt nem képesek kivárni. Ha pedig vannak, és elég nagy számban, akkor fel kell rá készülni, hogy esetleg megint egy ilyennel hoz össze a sors. Megjegyzem, én is szoktam autópályán jobbról előzni olyanokat, akik már több száz méter óta haladnak a belsőben max. 120-szal, miközben a külsőben nincs senki. Feleslegesnek érzem, hogy rávillantsak, mert ha nézne tükörbe, akkor már rég észrevett volna, és az amúgy is dac reakciót vált ki a legtöbb emberből. Viszont ha jobbról megelőzöm, a legtöbb esetben azt látom a tükörben, hogy utánam rögtön kihúzódik a helyére.

dzsaszper 2010.08.25. 10:50:47

@Deszkás: @kolbászoszsömle: @Aabroncs: nem akarjátok privátban folytatni? Köszi

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.25. 16:17:50

@SilentSound: Most miért? Olyan viccesek, ahogy itt veszekednek, mint az óvodások. A poszt már amúgy sem aktuális, akkor meg hadd szórakoztassák a jónépet :DD

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 17:38:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Bevallom, ezért bátorkodtam még hozzászólni, a poszt már nem aktuális és szórakoztat Zsömi idegesítése..Eddig ő idegelt minket, azt lehetett...Már ezt sem lehet?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.25. 17:42:57

@Aabroncs: Hát, ezt ti tudjátok, hogy megéri-e lejáratni magatokat más idegesítése érdekében, minden estre mi jól szórakozunk rajtatok :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.25. 17:59:36

@Aabroncs: Én meg nem szeretek folyton moderálgatni, mostanában pedig egyre többször van rá szükség. Lehet, hogy lassan elkezdem a tiltolgatást is felvenni a palettámra, nem fog érdekelni az sem, hogy az illető milyen régóta írogat vagy hogy megsértődik-e. Nem is értem, mi a fenének kell egymást és magatokat hergelni mindenféle személyeskedő hozzászólásokkal.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 18:08:47

@SilentSound: Nincs baj, csak a kettős mércét kerüld..Az a baj, ha úgy jár az ember, mint a mély hangú gyerek az iskolában..(mint én) csak azt hallották, ha Ő pofázik...Hogy neki mit mondtak? kit érdekel? Épp erről dumáltunk a minap..Biztosan akkor teszel jót, ha a hülyéket hagyod dorbézolni?

Azt viszont nem mondtad, hogy dzseszper a tanácsadód...Ez erős, kicsit...Kicsit olvasgass a munkásságában, mielőtt felveszed..
Ezen túlmenőleg, ahogy érzed..Ha kitiltasz, sem gond. Ha úgy érzed, hogy én a gyenge láncszem én vagyok, nem probléma..Szomorú lenne, de azért valahol ez a megszokott menet..Mondj igazat, betörik a fejed:-)

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha Te vagy, aki előtt lejáratom magam, nos, nézd el nekem, de kit érdekel? Olvaslak egy ideje:-)) Nos nem, Te nem számítasz..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.25. 18:17:38

@Deleted nick: dzseszper nem a tanácsadóm, tulajdonképpen nem is ismerem. Gyenge láncszem pedig több is van. Ha oda-vissza személyeskedés miatt elkezdek tiltogatni, akkor az meg ebből adódóan helyből legalább két embert fog érinteni. Az előző komment nem csak neked szólt természetesen, csak a te hozzászólásodra reagáltam.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása