A címben szereplő kérdés merült fel Nikolaj fejében, amikor egy agresszív mercis mindenáron összetűzésbe akart vele keveredni. A levél írója viszont azt tette, ami szerintem is a leghelyesebb ilyen esetben: nem vette fel a kesztyűt, nem akart revansot venni, inkább a biztonságra ment, neki sem az a legnagyobb álma, hogy autópályán haljon meg.
Nemrég autóztam el Jászszentlászlóra. Az utam az M5ös autópálya, majd Kiskunfélegyházánál le. Az út amúgy unalmas, a síkságon vezet keresztül, sehol egy hegy, néha egy kanyar készteti a sofőrt arra, hogy valamit tegyen. Jelen esetben még figyelni is nagyon kellett, tekintve, hogy a délután egyik kedvenc időpontja a kamionosoknak. Akik szeretik előzgetni egymást. Láttam is egy érdekes esetet. Azt hiszem ezzel kezdődik a történet.
Történt ugyanis, hogy éppen a belső sávban egy kocsisorban előztük a kamionokat kb. 110-120as tempóval. beérkezett mögém egy szürke Mercedes. A tipikus anyázós mutogatós villogós. Az ilyeneket el szoktam engedni, de most nem volt rá lehetőségem. Meg értelme sem lett volna, tekintve, hogy előttem hosszú kocsisor.
Tehát haladtunk a fent említett tempóban, majd egy kicsivel előrébb egy kamion ki akart sorolni előzni. Ez rendben is lett volna, ha nincs mellette egy autó. Így hát fékezés következett. Az új tempó immár 70km/h. A “kedves” Mercedes sofőr ezt a tempót személyes sértésnek vette, ekkor kezdett el villogni, de tekintettel a külső sávban haladó kamionokra, nem tudtam elengedni.
Majd egy kissé gyorsult a sor, 80-90km/h körülire. A Mercis itt már toporzékolt, anyázott és valószínüleg dudált is, bár ezt autópályán kvázi felesleges, a tempó miatt úgysem hallja senki. Villogott is persze. Napfény révén ez nem is zavart. Főleg azért nem, mert annyira közel jött az én autómhoz, hogy a lámpája már nem látszódott a középső tükrör.
Kihúzódott balra, így láttam, de nem érdekelt. Bírja ki, még van 2 kamion. Nem fogom kockáztatni az életem egy ilyen alakért. Kissé később két kamion között lett akkora hely, hogy kivágódott jobbra, megelőzött (gondolom be is mutatott, de tekintve, hogy az utat figyeltem, nem láttam).
Bevágódott elém, persze fékeznie kellett, még mindig kocsisor. Ez az utolsó kamion megelőzése előtt történt. Ezekután teljesen logikátlan és idióta cselekedet következett. Kiment a külső sávba, lehúzta az ablakot, bemutatott. De közben index jobbra, a tempó 100km/h. Gondolom azt várta, hogy majd meg fogom előzni, ő meg kivághat elém.
Ennek persze nem dőltem be. Besoroltam mögé, majd biztonságos távolságot hagyva lemaradtam. Számítva arra, hogy lefékez előttem. Nem tette. Padlógázzal továbbhajtott.
Összességében csak ennyi: Nem értem minek kell az autópályán villogni a kocsisorban. Úgysem tehet semmit az előtte haladó. Aztán meg persze a nagy gyorsítás (jelen esetben 2x) felesleges benzinfogyasztás. Nem beszélve a saját idegeiről. Én inkább várok egy kicsit, minthogy mások és a saját életemet kockáztassam.
Lacaca 2010.08.23. 10:17:56
Ezzel együtt egy fasz a Sprinteres, mert így nem viselkedünk, és értelme sem volt az akciónak, de legalább meghágott pár szabályt.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.23. 10:22:06
pakesz (törölt) 2010.08.23. 10:27:09
1., lassu jarmu nem mehet fel oda csak ami a legnagyobb emelkedon is legalabb 130km/ -val kepes menni (es tartsa a kamion a 90km/h mindig)
2., ne elozhessenek kamionok
egy autopalya kiepitesi dijahoz szerintem egy CCTV az elhanyagolhato tetel
Lacaca 2010.08.23. 10:27:23
Leadfoot 2010.08.23. 10:28:02
dzsaszper 2010.08.23. 10:34:29
Amúgy csak egy picit kellett volna gyorsítani, hogy ne jöjjön neki össze a jobbról előzés, nemde?
Leadfoot 2010.08.23. 10:35:02
Persze, egy pöcs az ember, de nem lett volna jobb, ha kihúzódsz, és engeded menni? Ha ki tudott ugrani és megelőzni a két kamion között, akkor erre is lett volna hely.
Ha nagyon vicces akarsz lenni, utána visszamehettél volna mögé, és elkezdhettél volna villogni meg dudálni, hogy engedjen el. :-)
Leadfoot 2010.08.23. 10:36:21
Ja, meg lehetett volna büntisatuzni, meg ráhúzni a kormányt, meg... de nem jó lesüllyedni az ilyenek szintjére, mert abból jó nem sülhet ki.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.23. 10:37:54
(pedig nem is postoltam)
D4D 2010.08.23. 10:44:03
D4D 2010.08.23. 10:44:35
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.23. 10:52:53
1) Kérdés, hogy mennyire kell lelassítania a külsőben ahhoz képest, amennyivel a belsőben haladt.
2) Kérdés, ha kimegy és a belsőben kocsisor van, ki engedi vissza.
3) Kérdés, ténylegesen mit nyer ezzel a Mercis? Már persze eltekintve az egójától...
dzsaszper 2010.08.23. 10:55:58
dzsaszper 2010.08.23. 10:57:16
Kockázatos a kihúzódás, mert ha a mercis nem lő ki így, megszívhatja.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.23. 10:58:51
az egyik nem ismeri a jobbratartási kötelezettségét, ráadásul a saját tempjónál 30-40-nel lassabb, gyorsításra nem hajlamos jármúveket enged maga elé.
a másik meg tol, és jobbról előz.
dzsaszper 2010.08.23. 10:59:10
Egyéb, valódi lesüllyedésnek tényleg nincs értelme.
záporjózsi 2010.08.23. 11:00:58
Tornado86 2010.08.23. 11:03:00
No igen: az M5 az M5 :) Elég ha a 12 nappal ezelõttieket idézem fel, akkor 1 kamionos gondolta, hogy visszaelõz :) A sztori a tipikus 90el menõ kamion elõzi a 88al menõt, be is slisszoltam elé, mondván úgyis elsprintelek elõle.
ON
Nekem is az a tippem, hogy a posztoló nem zárkózott fel a kocsisorhoz.
ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:10:53
ultravox 2010.08.23. 11:23:36
Szerintem jó...
tboykaa 2010.08.23. 11:24:15
ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:25:18
Szamomra nem az a defenziv vezetes, hogy en legyek szabalytalan (koveteso tavolsag be nem tartasa), hogy mas ne kezdjen el hulyesegeket csinalni (idiota elozes).
Ez netto baromsag.
hvuk 2010.08.23. 11:28:12
Amúgy persze én sem engedtem volna be a kamiont a helyében. Nem azért, mert a kamionos dögöljön meg, hanem azért, mert a kamion előzése túl sok autót tartott volna fel.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.23. 11:29:49
ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:30:15
Szereljen fel kekvillogot, szirenat, hasznalja, es akkor majd tenyleg felreugrok.
ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:33:05
Egyebkent sem tudja senki, hogy mennyire volt necces a mercis elozese. Mi ertelme kihuzodni 5 mp-re, hogy a mercis 1 kocsival elorebb mehessen, hogy aztan bealljon a tovabbi kocsisor vegere? Erdemes ezert kockaztatni, hogy a mercis megsem halad el melletted es neked jelentosen fekezned kell, mert ott a masik kamion? Nem.
Miert van ez maskepp rendes helyen?
konyhakész pumi 2010.08.23. 11:35:05
Egyébként tudja valaki, hogy minek ennyifajta gépjármű az utakon? Segítek (hogy mind megelőzzem őket:) Azomban nem nyavalyogni kellene hanem felvenni a ritmust,és ha lehetőség van azonnal előzni és elhagyni a veszélyes szituációkat,nekem bejön.
Deszkás 2010.08.23. 11:36:09
Deszkás 2010.08.23. 11:38:43
tboykaa 2010.08.23. 11:39:53
Lacaca 2010.08.23. 11:41:17
Lacaca 2010.08.23. 11:42:28
hvuk 2010.08.23. 11:43:54
Lacaca 2010.08.23. 11:46:23
Ha figyelembe vesszük, hogy a kamionok stabil 90-nel szoktak haladni a külsőben, ha egyéb akadály nincs. Ebben az esetben a külső sávnak kellett volna gyorsabban menni...
ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:46:33
Lacaca 2010.08.23. 11:47:17
Deszkás 2010.08.23. 11:48:17
dzsaszper 2010.08.23. 11:51:00
Lacaca 2010.08.23. 11:53:14
dzsaszper 2010.08.23. 11:54:30
Perillustris 2010.08.23. 11:55:38
Aha, értem.
BTW index.hu/bulvar/hirek/2010/08/23/ot_halott_egy_biharkeresztesi_balesetben/
dzsaszper 2010.08.23. 11:58:43
Valószínűleg valahol a kettő közötti követési távolságról volt szó.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 11:59:57
Remélem nem OFF
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 12:03:13
Egyszerűen kegyetlen vagy, szadista
Ezzel még jobban felmérgesitetted és lehet máson fogja kitölteni a bosszúját
Szegény családja....
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 12:06:53
Höhö
Ilyenkor kinyúlni és kirakni a kék villogót, mégha kamu is
Mercis rögtön kalapos, bólogatókutyás zaprozsecessé alakulna át
ex-dr. vuk 2010.08.23. 12:12:29
Lacaca 2010.08.23. 12:13:43
Tornado86 2010.08.23. 12:27:05
Nem az a paraszt, aki tájszólásban beszél, hanem aki felrója neki.
A hírhez pedig annyit, hogy elaludhatott a székely.
ex-dr. vuk 2010.08.23. 12:34:47
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.23. 12:55:54
ex-dr. vuk 2010.08.23. 12:58:48
Perillustris 2010.08.23. 12:59:46
Vasútra kellene kényszeríteni - ismét - az áruforgalom zömét.
Perillustris 2010.08.23. 13:06:42
Párjuk a szerb és török vendégmunkások. Az M5-ös kifejezetten szerethető a fentiek miatt...
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:11:20
- Lehet, hogy az előtted autózókat is le fogja villogni
- Lehet, hogy konvojban menne valahova, csak lemaradt a többi autóról, és épp az előtted menő mögé akarna bemenni.
- Lehet, hogy nem kéne bosszantanod a csávót, mert előbb utóbb úgyis elmegy melletted, de ha töketlenkedsz, akkor balesetveszélyes szitut csinál a parasztja, amit Te is megszívhatsz.
- Estébé
Ha meg félsz lehúzódni két kamion közé, akkor ajánlom a legközelebbi szelektív hulladékgyűjtő műanyag szekcióját, ahol "validáltathatod" a kis plasztikkártyádat.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 13:21:05
Kezzd előlröl olvasni, az értelmezést már nem tanácsolnám......
Lacaca 2010.08.23. 13:22:43
"Lehet, hogy az előtted autózókat is le fogja villogni"
leszarom, ezért biztos nem állok ki előle. Ha gyorsabban szeretne menni, mint amennyit "tiszta" pályán vállalok, akkor menjen, de egy ilyen szituban ne.
"Lehet, hogy konvojban menne valahova, csak lemaradt a többi autóról, és épp az előtted menő mögé akarna bemenni."
Lehet, hogy én is mennék valahova. Ha diplomáciai konvolyban kíván menni valahova, annak jól felismerhető jelei vannak, a többi meg mehet a kívánságlistára.
"Lehet, hogy nem kéne bosszantanod a csávót, mert előbb utóbb úgyis elmegy melletted, de ha töketlenkedsz, akkor balesetveszélyes szitut csinál a parasztja, amit Te is megszívhatsz."
Lehet, hogy nem kellene autót vezetnie, ha ennyire ideggyenge. Önmagában balesetveszélye amit csinál, de ha előttem megy, és a hülyesége miatt telibeverem, akkor magarázkodhatok. Ha elengedem, akkor hirtelen az előttem haladó fogja idegesíteni. Ha ott csinál hülyeséget, akkor könnyen részesévé válhatok, és még magyarázkodhatok is. Ha mögöttem csinál hülyeséget, simán vétlen vagyok, esetleg közöm sincs az egészhet, mert egy kamion amortizálja le, vagy a szalagkorlát. Jobb helye van hátul, főleg, ha anúgy is reménytelen a helyzet.
qwertzu 2010.08.23. 13:26:15
1. A tranzitforgalom vasútra terelésével. (Ehhez persze olyan vasút is kéne)
2. A sok faszkalap kiszűrésével, akik nem képesek megérteni, hogy ha zsúfolt a pálya, akkor zsúfolt és kész. A külső megy 90-el a belső meg 110-el és fogadja el. Én GPS szerint 135-el közlekedem, ha van rá lehetőség, és így is elég sokat előzök. Rengeteg faszkalappal találkozok aki utolér miközben előzök és villog. Utolér miközben előttem kilométeres sor van és villog hogy menne. A belsőben stabilan 110 menő sort rendszeresen a külsőben előzőkkel. Nem érti meg, hogy azért jut előrébb a külsőben, mert szabálytalanul sorol vissza, berántja a kocsit, a mögötte jövő meg fékezzen. Viszont a magát a belsőben felejtő, jobbratartást nem ismerők ,azok meg ritkák mint a fehér holló. (Kivéve a háromsávos részt ami viszont tényleg halál. Amúgy teljesen szabályosan és kulturáltan vezető egyének se tartanak jobbra.)
tboykaa 2010.08.23. 13:27:01
1. Ülj le fiam, szövegértésből egyes
2. Köszönjük Emese...
qwertzu 2010.08.23. 13:30:35
killerkaller 2010.08.23. 13:32:40
dzsaszper 2010.08.23. 13:35:09
qwertzu 2010.08.23. 13:41:47
Úgy kéne csinálni, mint a németek:
Aki jobbról előz, azt nagyon megbüntetik.
Aki kintfelejti magát, azt szintén. A kintfelejti magát az, azt jelenti, hogy a két kamion között több mint 300(!) méter van.
Deszkás 2010.08.23. 13:47:12
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:54:57
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:57:12
Tornado86 2010.08.23. 13:57:59
Jónak is tartom az ötletet, igaz ami igaz, ahhoz fel kéne gyorsítani a tehervonatokat, valamint kellõen le kéne szorítani az árát ahhoz, hogy ez válassza a fuvarcég.
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:58:54
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 14:01:50
Perillustris 2010.08.23. 14:12:30
cso zsi 2010.08.23. 14:23:08
Szerintem az utóbbi 5-6 témában voltak ugyanezek a helyzetek kielemezve.
110-130-cal (30-35 m/s) épeszű ember nem megy ki két 80-90 (22-25 m/s)között hajtó kamion közé, ha azok között nincs két fékútnyi távolság. (a tiéd, és a mögötted lévő kamioné, 105-135 méter + 31-39 méter.)
Egy gyorshajtó (160 km/h ~ 44 m/s) kamikaze viszont 3-4 másodperc alatt lerendezi a kivág-megelőz-visszatér manővert, mert nem érdekli a fékút, és valószínűleg az élete sem.
Hogy előttem kocsisor van, csak kellő féktávot tartok, az az ő külön szerencséje lesz. Ha csak 20-30 méternyire haladok az előttem lévőtől, akkor mit tesz? Lelök az útról?
cso zsi 2010.08.23. 14:25:07
Marcellusca 2010.08.23. 14:30:56
De nem. :)))
Úgyhogy Lacaca a hüjjje.
Ergo: Ő a posztoló. :D
Meg a hüjjjemegcis, egyszemélyben.
xD
Marcellusca 2010.08.23. 14:34:13
Akkor, most írhatna egy posztot a mercis, hogy egyesek mekkora prosztók, mert nem hajlandók elengedni, mikor ő siet, pedig ott a többszáz méteres hely két kamion között.
Kénytelen ő - az előzés befejeztével - eleget tenni a jobbra tartási kötelezettségnek, felgyorsítani a megengedett legnagyobb sebességre, és még mindig van hely a másik kamion utolérése előtt besorolni az addig őt feltartó balfék elé. :D
Ez így hogy hangzik? :)))
Perillustris 2010.08.23. 14:35:45
Marcellusca 2010.08.23. 14:36:39
Paul Ignotus 2010.08.23. 14:36:56
:)
Marcellusca 2010.08.23. 14:37:14
Paul Ignotus 2010.08.23. 14:37:39
:)
Marcellusca 2010.08.23. 14:45:53
Mennyé vissza a kerekagyra, oszt' ott critical-ozzál!
Marcellusca 2010.08.23. 14:47:02
Perillustris 2010.08.23. 14:49:39
Biciklivel járt a sofő esténként a kocsmába, így. :P
konyhakész pumi 2010.08.23. 14:57:42
Német-ó vagy Svájc estébé ráhajtasz egy autópályára mindenki a felhajtó előtt eggyel balra sorol és a ráhajtók simám alacsonyan repülhetnek is a sávjukban.Ki józanító azonban ha hazaérsz, és az első vadbarom majd felöklel
mert neki elsőbbsége van.Messze van ez az ország az európai vezetés színvonalától, nem említve a vasárnapi koca autósokat.
Marcellusca 2010.08.23. 14:59:22
Jó, hogy itt vagy!
Egy pozitív - bringás - élményt osztanék meg Veled, amiről a pesti/pestkörnyéki bringások példát vehetnének:
Békés megyében voltam hétvégén és este/éjszaka is kocsikáztam. Bringások, lakott területen kívül (illetve a már arra tartók is) kivilágítva ÉS láthatósági mellényben.
Volt olyan, aki nem csak viselte, de még a csomagocskájára IS ráterítette a "kukás" mellényt. :)
Szuper! Nagggyon pozitív!
konyhakész pumi 2010.08.23. 15:02:57
,ennyi.
ex-dr. vuk 2010.08.23. 15:04:54
nemtom ebben mi a fura es egyedi. Ez a termeszetes :)
Mondjuk eccaka en nem jarok varoson kivul, de az agydinamos cuccomat akar menetkozben is egy kattintas felkapcsolni, esoben is szoktam. Az elso halogen es a hatso kondis led eleg durva fenyt nyom. :)
Perillustris 2010.08.23. 15:09:14
ex-dr. vuk 2010.08.23. 15:11:09
Nem tudtam, hogy a kresz tesz kulonbseget szemelyautok tipusa kozott. Az egyikkel ki kell takarodni a szelsobe akarmi van a masikkal meg berelt helyed van a belsoben.
Erdekes megkozelites :D
(gondolom a te fajtad uvolti azt is tele pofaval, hogy a gyalog/kerekparos alljon meg ott is ahol elsobbsege van, hogy az egyenlobbeknek ne kelljen lassitani)
dzsaszper 2010.08.23. 15:13:26
dzsaszper 2010.08.23. 15:14:43
dzsaszper 2010.08.23. 15:15:45
''autónepper.'' 2010.08.23. 15:17:04
dzsaszper 2010.08.23. 15:17:06
''autónepper.'' 2010.08.23. 15:21:00
Lacaca 2010.08.23. 15:25:15
ex-dr. vuk 2010.08.23. 15:26:04
Ha elottem is sor van nem fogok lemenni ket kamion koze SOHA csak azert, hogy o eggyel elorebb kerulhessen. Aki ezt varja el az egy korlatolt barom es goze nincs a kozlekedesrol.
Lacaca 2010.08.23. 15:27:32
Kb olyan, mint amikor a megengedett 130-cal gurul valaki az M7-en a 3. sávban, és röhög a 110-zel versenyzőkön, és tolakodókon
konyhakész pumi 2010.08.23. 15:28:25
Tornado86 2010.08.23. 15:30:55
Aztán meg bõgsz amikor 350-400 ft-ra emelkedik 1 kg kenyér ára. Mellesleg a támogatás csak kis részt tesz ki a teljes fuvarozásból, ideje utána járni. Ez egy olyan dolog, amit drágítani nem érdekes mert elszabadul az infláció.
dzsaszper 2010.08.23. 15:32:25
Lacaca 2010.08.23. 15:34:16
Perillustris 2010.08.23. 15:39:16
Miről beszélsz?
Főtruista 2010.08.23. 15:39:28
@hvuk,xaba99: Én úgy értelmezem, h nem a posztoló engedte maga elé a kamiont,hanem az előtte lévő autó,ami eredetileg a kamion mellett volt. (Lehet, h holttérben, lehet, h a kamionos volt prosztó,és elkezdte letolni,aztán hamarabb el lehetet tűnni mellőle fékezéssel,mint gyorsítással).
@cso zsi: Perillustris szerintem arra gondolt, hogy a valós költségeket kellene kifizettetni. Ebben bizony vastagon benne van egy olyan szintű útdíj is, hogy rögtön nem lennénk átjáróház.
Főtruista 2010.08.23. 15:44:45
@hvuk,xaba99: Én úgy értelmezem, h nem a posztoló engedte maga elé a kamiont,hanem az előtte lévő autó,ami eredetileg a kamion mellett volt. (Lehet, h holttérben, lehet, h a kamionos volt prosztó,és elkezdte letolni,aztán hamarabb el lehetet tűnni mellőle fékezéssel,mint gyorsítással).
@cso zsi: Perillustris szerintem arra gondolt, hogy a valós költségeket kellene kifizettetni. Ebben bizony vastagon benne van egy olyan szintű útdíj is, hogy rögtön nem lennénk átjáróház.
Lacaca 2010.08.23. 15:45:33
Főtruista 2010.08.23. 15:45:36
Perill, tőled meg bocs a nevedben nyilatkozásért-késve frissítettem.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 15:58:34
Magadat hulyited?
Azt irtad, volt hely jobbra, mér' nem huzódott le.
Leirta , másoknak érthetően, jobbra kamionsor, belsőben sor araszolt 120 körül
Akkormost ki az Emese?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 16:00:30
A sok faszkalap kiszűrésével..."
És ha a sok faszkalapot tennénk vonatos trélerre?
Több személyautó baleset van, mint kamionos
Igaz , a f.kalap már a trélerre felállásnál melléesne
:)
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 16:05:16
Erről szólt a dolog. Jobbról tudják előzni, de ő nem bír lehúzódni. Egyéb szövegértési probléma van még?
Reggie 2010.08.23. 16:06:13
Reggie 2010.08.23. 16:08:11
ex-dr. vuk 2010.08.23. 16:10:05
ex-dr. vuk 2010.08.23. 16:12:52
Mar elotte is megtettem. A lenyeg, hogy "20 éves szívódízel"-lel takarodjon a kulsobe.
A valaszom relevans volt. (igaz nehezen ertelmezem azt, hogy "ne hősködj a belsőben", mert altalaban az ember nem hoskodik a belsoben, hanem eloz valamit, mert gyorsabban megy nala)
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 16:28:01
Kíváncsi lennék pl. a "kamionsor" egyes kamionjai közötti távolságra. Ahová jobbra ki tudott vágni a mercis, de a posztoló meg nem bírt lemenni.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 16:32:19
Fussunk
azt irja , haladnak és..
"Kihúzódott balra, így láttam, de nem érdekelt. Bírja ki, még van 2 kamion. Nem fogom kockáztatni az életem egy ilyen alakért. Kissé később két kamion között lett akkora hely, hogy kivágódott jobbra, megelőzött"
Tehát a belső sor folyamatosan megy, akadt EGY hely a jobb sávon, ahova a mercis kiment,majd vissza a posztolo elé és persze fékeznie kellett, mert a sor persze nem ritkult
De igy meg nem tudott a posztolonak bemutatni
Megint kiment a szélsőbe, hogy mutogatni tudjon
Miért ment volna korábban a posztolo a szélsőbe, amikor folyamatosan ment a belsőben az elötte haladókkal?
Aztán amikor a mercis már kimutogatta magát aposztolo is lehuzódott inkább, menjen a hulye és integessen akinek akar
Namost, még mindig a posztos a hulye szerinted?
ex-dr. vuk 2010.08.23. 16:33:10
en nagyobb problemat latok a mercis-fele hozzallasban. az ilyenek idegbetegek fognak felcsavarodni egy fara es bagukkal rantani rossz esetben mas is.
Egyebkent pedig ha a belsoben mennek elotted, akkor marhara mindegy, hogy mi a kamionok surusege. Szoval nekem ne villogjon a seggembe mert nyilvan en sem jokedvembol megyek lassan hanem elottem is vannak.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 16:34:51
Haggyadmá', az ilyenek játszadoznak az inditókulccsal és elstartolnak a trélerröl is elszaggatva a lekötéseket , menet közben az alagutban
:)
konyhakész pumi 2010.08.23. 16:49:51
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 16:52:55
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 17:01:58
a) Ha kivág jobbra, akkor kis gázzal beállok mellé, és tutira nem jön vissza elém a belsőbe.
b) Ha olyan szitu lenne, hogy ennek ellenére egy kövér gázzal megelőzve vissza tudna jönni a belsőbe, akkor már nem is fordul elő a szitu, mert ha ilyen sok hely van a külsőben, akkor már rég letakarodtam, és elengedtem.
Ha a mercis ki tudott vágni a külsőbe, akkor ott volt elég hely. Ha vissza tudott jönni a posztoló elé, akkor ott is volt elég hely. Elém nem jött volna be a mercis...
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 17:02:19
Nem olvasok visza megint
Szeintem a poszttoló nem hulye, a mercis idegbeteg volt, ennyi
dzsaszper 2010.08.23. 17:02:54
ex-dr. vuk 2010.08.23. 17:02:57
En a gyenge autok elozesi korlatozasa helyett az eros autoval rendelkezok turelmet latnam kivanatosnak. Rosszul gondolom? :D
Kevesebb lenne a halott az utakon mindenesetre.
Reggie 2010.08.23. 17:04:21
Raadasul szerencsere a kresz az iranyado, amiben nincs olyan, hogy aki jobban tudja villogtatni a refit annak kotelezo utat adni barmi aron.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 17:05:15
elkelne alám most valami V12 dragster most, olyan 7-10sec/ 1/4 mérföld
:)
konyhakész pumi 2010.08.23. 17:12:59
lómétert vezetők válasszák meg a nekik megfelelő sávot.És főleg autópályán ne akadályozzák azt aki haladni is tud, nem csak dugót gerjeszteni.És az az érzésem te is az utóbbi kategóriába tartozol.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.23. 17:15:15
Ez egy ezerszer hangoztatott álláspont, ami szerintem egyáltalán nem biztos, hogy igaz. Az, hogy egy idegbeteg, cikázgató, száguldozó, villogó mercis ki tud vágni jobbra és be tud előzni valahol, az nem azt jelenti, hogy ott egy normálisan közlekedő embernek is van hely.
" Elém nem jött volna be a mercis..."
Ha rendes követési távolságot tartasz, be tud eléd jönni.
Persze szórakozhatsz azzal, hogy nem engeded, hát lelked rajta, de szerintem az balesetveszélyes: a posztoló okosan tette, hogy beengedte, ha már egy ilyen ámokfutóval hozta össze a sors.
dzsaszper 2010.08.23. 17:19:48
Én pedagógiai jelleggel már a luk elérése előtt megközelítem az előző járgányt... Aztán volt hely beférni, nincs hely beférni, így járt.
Reggie 2010.08.23. 17:19:57
mr_x 2010.08.23. 17:31:24
Angliaban azt tanitjak, hogy ha 18-20 mp-en belul ismet savot kell valtanod akkor nem erdemes kihuzodni, kulonben igen.
A ket kamion koze beugrom, a mogottem jovo elhuz (vagy inkabb beall mellem) az joval kevesebb ennel.
Raadasul kivulrol elhuzni csak ugy tud, ha folyamatosan kovetesi tavolsagon belul van.
Eloszor az elozendo auto, majd a hatso kamion, majd az elso kamion, vegul a megelozott auto kozott es kozotte nem lesz meg a megfelelo kovetesi tavolsag. Akarmi nem a forgato konyv szerint alakul es kesz a tomegkarambol.
"streetfighter" 2010.08.23. 17:39:05
Igen, ez is egy jó megoldás,de azért nem mindenkinél válik be. :)
"streetfighter" 2010.08.23. 17:40:19
Tudomásul kell venni a szomorú tényt, hogy most lassabban fogunk haladni a szokottnál.
Én sem megyek le jobbra az ilyen villogók elől. Várja ki a sorát!
ex-dr. vuk 2010.08.23. 20:15:07
tudod nyugatabbra az a kulonbseg, hogy aki erosebb autoval van az pont ugyanugy kivarja a sorat, hogy elozhessen. es ha ugy alakul, hogy epp vannak elotte hat vannak, elobb utobb elmegy onnan. az hogy a seggebe maszunk nem segit, es nem is szokas.
Ugyanigy kb. a kerekparosokkal szembeni viszony itt (uk), ha nem tud elozni megy mogotte. Tok kussban. Nem dudal, nem anyaz, nem centiz, nem huzza ra a kormanyt. Megvarja a sorat.
Ez miert nem mukodik odahaza? Szomoru vagyok elvtarsak.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.23. 20:22:51
:)
Tornado86 2010.08.23. 20:33:18
Arról, hogy erre is van mit válaszoljak: nem egyforma mértékben támogatják a mezõgazdaságot az EU egyes országaiban, a kínaiakról pedig tudjuk, hogy sokan vannak és hét mûszakban dolgoznak => a termelést kéne itthon stimulálni.
lotht 2010.08.23. 21:26:06
Volt, amikor én is így gondoltam.
Aztán felmértem, hogy ha nem fékezek, simán nekem jön. Persze jöttek mögöttem is, szerencsére volt valamennyi követési távolság.
Erőset kellett fékeznem (értsd legalább 30-40 % sebesség esés) és még így is 1-2 méteren belül volt, amikor bejött elém. És ugyanennyire a busztól, amelyet én éppen előztem.
FDToth 2010.08.23. 21:28:51
cso zsi 2010.08.23. 21:53:47
[mike] 2010.08.23. 23:59:47
Aki pedig jobbratartási kötelezettséggel magyarázza a posztoló hülyeségét, az nézzen már magába... Vagy túl sok filmet néz és attól fél, hogy tüzet nyitnak rá a merciből? :) Lószart kell besorolni a két kamion közé...
''autónepper.'' 2010.08.24. 00:58:44
_John_Doe_ 2010.08.24. 01:52:50
Mindenesetre, ha a posztolót a mutogatósbácsi megelőzte jobbról, akkor ő is megérdemli a faszkorbácsot.
Az utolsó kamion előtt pedig a mercis, megmutatta posztolónak, hogyan kellene haladni. Ha van hely a külső sávban, húzódj ki te barom, engedd el a gyorsabban haladót. Ahogyan majd az az előttinek is kellene tennie.
Az a baj, a hozzászólók többsége az átlag, haladunk a pályán 110-120-al közül kerül ki, nem tudják magukat a másik helyzetébe belegondolni.
Integrált Szerverterror 2010.08.24. 05:02:44
tboykaa 2010.08.24. 10:54:08
tboykaa 2010.08.24. 11:13:08
"Az a baj, a hozzászólók többsége az átlag, haladunk a pályán 110-120-al közül kerül ki, nem tudják magukat a másik helyzetébe belegondolni." Én jóval többel haladok általában (tudom-tudom, rohadt gyorshajtó vagyok:)), de! Ha előtted is a belsőben 110-120-al mennek, hogy tudnál gyorsabban menni?? 1. Átrepülöd, mint K.I.T.T. 2. olyan paraszt leszel, mint a Mercis, vagy még parasztabb, mert vannak a leállósávos huszárok is.
Összességében a f@szkorbácsot a Mercisnek ítélném oda. Abban igazad van, hogy azért húzódott valszeg ki a Mercis, hogy megmutassa, hogy kellene lekotródni, de vagy egy kis bibi: ott már nem volt kamion...
dzsaszper 2010.08.24. 11:27:23
Reggie 2010.08.24. 11:27:49
@''autónepper.'': talalos kerdes: egy kamionnak mekkora a fektavja 80km/h mellett?
Alex3000 2010.08.24. 11:48:19
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 11:51:11
+ esetleg a tetőkereten hátraforditani a Hellákat+balláb kigyújtja a féklámpát, a jobb persze tartja a tempót tovább
:)
dzsaszper 2010.08.24. 11:53:34
A 170 méter hogy jött ki? elég jól tud gyorsulni egyik másik merci :)
90 km/h esetén száraz időben tiszta úton az ajánlott követési távolság 56 m (forrás jogiq.com/kresz/a-kovetesi-tavolsag.php ). Szerintem még a 170 m követési távolság sem kirívóan nagy, bár már a határon van.
Amúgy meg a szabályok tiszták:
"5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni."
Ezt a mercis előtt betartották, a mercis nem tartotta be. pont.
dzsaszper 2010.08.24. 11:54:13
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 11:54:20
Ahogyan majd az az előttinek is kellene tennie."
Ja, sőt az egész kocsisor álljon ki az első parkolóba,hadd menjen a mercis Pestig szabadon
Esetleg az Utinform is kérhetné az autósokat
Alikam 2010.08.24. 12:43:35
Amúgy ritka állatfaj lehetett ez a mercis, mert még a legelvetemültebb, jogsiját az ecserin vevő, én megyek kéccázzal, leszarom mivan emberkék is álatlában visszavesznek, ha látják, hogy nem egy autó megy a belső sávban, hanem kurva nagy a forgalom.
"streetfighter" 2010.08.24. 13:30:26
Hát úgy, hogy nem mindenkit lehet lerázni, ha meg igen, akkor késöbb amikor visszaállsz a kissebb sebességre, akkor simán elmegy. (nem "beszari")
tboykaa 2010.08.24. 13:43:46
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 13:52:11
Frigyesmester 2010.08.24. 13:54:49
A legutóbbi bunkóbéemvés eset augusztus 21.-én reggel történt a 7-es úton: a „P”-s rendszámú „nagy, fekete BMW terepjáró” záróvonalat átlépve, előzni tilos tábla hatálya alatt, forgalomtól elzárt területen át, kanyaródósávokon egyenesen, olykor a szembejövő kanyarodósávon át előzött mindenkit abszolút gyorshajtásban a Balaton felé Kápolnásnyéknél több 100 méteren át. Pár órával később ugyanabban a parkolóban álltunk meg… szép, selyem volt a belső visszapillantó tükörről fityegő árpádsávos zászló, és jól mutatott a „gárdapártoló” matrica a hátsó szélvédőn. És persze az ámokfutó előzésről van videófelvételem…
tboykaa 2010.08.24. 13:56:19
tboykaa 2010.08.24. 13:57:04
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 14:02:02
Ettől kultúrlény.
Amíg mindig a másik a hülye fasszopó bunkómercis száguldozó barom, addig a közlekedési morál nem fog változni.
Főleg, hogy a kedves posztoló, aki _nem_ tartotta be a jobbratartási kötelezettségét itten buksisimogatásban részesül.
Amíg nincs meg az emberben az önrefelxió képessége, addig inkább ne panaszkodjon, hogy a többi milyen hülye.
Deszkás 2010.08.24. 14:33:55
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 14:39:30
Frigyesmester 2010.08.24. 15:05:15
A "kedvedért" soron kívül leszerkesztettem. A zenei izlésficamom lehet kritizálni - tudom, hogy nincs jó zenei ízlésem :).
De ha jól látom, már a "szégyenfalon" is ottvan a videó.
auto.indavideo.hu/video/Amokfuto_a_7-es_uton_2010_augusztus_21-en_reggel
Perillustris 2010.08.24. 15:06:22
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 15:13:39
Amíg meg azt hiszi, hogy ő aztán szabályos, vagy azt, mint a fenti agyhalott, hogy _neki_ szabad szabályt sértenie, mert a másiknak szabályosnak KELL lennie, akkor jön a rinya, meg a nyígás.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 15:32:05
A posztban leírt eset a párhuzamos közlekedés tipikus esete, amin az se változtat, hogy időnként a kocsisorban keltkezik valamelyik sávban egy-egy lyuk.
Tehát a posztoló nem volt köteles jobbra húzódni, a mercis viszont kifejezetten szabálytalan volt, mert a párhuzamos közlekedésnél külön pont tiltja a cikázást.
tboykaa 2010.08.24. 15:33:44
tboykaa 2010.08.24. 15:40:32
tboykaa 2010.08.24. 15:43:44
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 15:44:04
Ez, szerintem nem felételez extrém lassulást a jobbrahúzódás során.
Ez azt feltételezi, hogy volt mögötte annyi hely, hogy kiférjen egy autó, meg előtte annyi, hogy beférjen.
@promontor: Mekkora az a lyuk, ami után már nem számít párhuzamos közlekedésnek, amibe ki kell húzódni?
tboykaa 2010.08.24. 16:02:35
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 16:08:50
Ha sietek, akkor is, de akkor előzni.
Mouth Hero 2010.08.24. 16:11:17
Valóban meggyőződésed, hogy a közlekedési szabálytalanságokat és bűncselekményeket politikai prefercia alapján is kategorizálni lehet?
MH / ÁAKH
FDToth 2010.08.24. 16:14:18
tboykaa 2010.08.24. 16:18:03
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 16:27:56
Serintem ez a sorok sebességétől függ. Az biztos nem elég nagy lyuk, amiből rögtön vissza kell jönnöm, amint kimentem, ha fent akarom tartani a sebességemet.
@FDToth: Aha, Te biztos kimész, amint van egy kis helyed, akkor is, ha ezért mondjuk le kell lassulnod a külső sor sebességére és utána három percig szenvedhetsz, hogy visszagyere a belsőbe.
Aha, és persze ez mindenütt máshol úgy van, ahogy te mondod, csak nálunk nem. Akkor én biztos nem Ausztriában jártam a minap, mert ott rohadtul nem húzódtak ki az ilyen lyukakba az emberek, ugyanúgy, ahogy nálunk se.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 16:28:47
Ha nem sietek és jön valaki gyorsabban mögöttem, akkor kimegyek a külsőbe előle, ha van akkora hely, amekkorán meg tudna előzni jobbról.
Ha meg sietek, és utolérek valami izét az úton, aki mellett van annyi hely, hogy jobbról meg tudjam előzni, megelőzöm...
Deszkás 2010.08.24. 18:59:40
Deszkás 2010.08.24. 19:01:15
Deszkás 2010.08.24. 19:06:55
Deszkás 2010.08.24. 19:08:13
Deszkás 2010.08.24. 19:11:21
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 20:11:15
Ki a halál beszélt rólad egomán csimpike?
Szaladj vissza a lapos nődhöz, verj bele egy szöget, oszt tanulj egy kis szövegértelmezést valaki olyantól, aki bírja a nyelvet.
Deszkás 2010.08.24. 20:23:40
Deszkás 2010.08.24. 20:31:12
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 21:54:24
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/B%C3%ADr
A 11. pontot ajánlom figyelmedbe.
_John_Doe_ 2010.08.24. 21:56:05
"A 170 méter hogy jött ki? elég jól tud gyorsulni egyik másik merci :)"
Mivel Mercedesekre nem találtam rugalmassági adatot, 80-120 gyorsulási adatot, egy olyan autót vettem alapul amelyik 0-100 ra 6-7 másodperc alatt gyorsul.
Ennek a 80-120 adata 7 másodperc körüli.
Tényleg írjam le a matematikáját?
_John_Doe_ 2010.08.24. 22:10:22
"5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni."
Aha. Azt mindenki készpénznek veszi, hogy a mercis egy agresszív állat, bezzeg a posztoló, az maszületett bárány.
Egyedül az ő elmondásából következtettek az összefüggő járműoszlopra.
Ezt viszont cáfolja, hogy a mercis megelőzte őt a külső sávból, nem különösen veszélyeztetve őt, hiszen sehol nem írja, hogy neki fékeznie kellett volna a mercis belső sávba való visszatérésekor.
Ezek után egyáltalán nem gondolom, hogy a posztolónak "kockáztatni az életét" manőver lett volna két kamion közé kihúzódni, hogy elengedje a láthatóan gyorsabb járművet.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 22:46:10
Már csak azért se, mert az sem igaz, hogy feltartja a mögötte lévőt. Nem ő tartja fel, hanem az egész kocsisor. Vagy te a postán is előreengeded a mögötted lévőt, ha szerinte neki sietősebb a dolga, mint neked?
"streetfighter" 2010.08.24. 22:51:38
Az tény, hogy szabálytalan, de ez messze van az ámokfutástól.
Mindenkinek más az ingerküszöbe. Ezek szerint a tiéd igen alacsony.
Mouth Hero 2010.08.25. 08:31:31
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 09:10:07
"streetfighter" 2010.08.25. 09:13:00
Én csak a videóra koncentráltam. :)
"streetfighter" 2010.08.25. 09:18:06
Látom a szövegértelmezéssel ismét problémáid vannak. :D
Az én szememben nem ámokfutó, ennyi. Nem védtem.
Felőlem mindenki azt mond rá amit akar, csak a saját véleményemet osztottam meg a tisztelt olvasótáborral.
_John_Doe_ 2010.08.25. 09:49:18
tudnád milyen gyakran megtörtént már.
dzsaszper 2010.08.25. 10:30:49
dzsaszper 2010.08.25. 10:31:45
dzsaszper 2010.08.25. 10:34:10
Itt a képletben sebesség nem, csak a merci gyorsulása, az előzött autó hossza, a merci hossza, és a merci által hagyott gap (elöl-hátul) számít.
dzsaszper 2010.08.25. 10:36:26
dzsaszper 2010.08.25. 10:37:17
tboykaa 2010.08.25. 10:42:39
tboykaa 2010.08.25. 10:43:15
dzsaszper 2010.08.25. 10:47:39
Ez 90 km/h esetén 178 m, 130 km/h esetén 277 m. Mindkettő száraz, tiszta idő és úttest esetén.
Ezt meghaladó luk esetén el lehet kezdeni vitatkozni róla.
Mondjuk 5 autónyi luk (6x követési távolság +25m) esetén már azt mondom, tiszta sor, hogy megszakadt az oszlop. Ez (megint száraz, tiszta idő és úttest esetén) 90 km/h-val számolva 305 m, 130-al 470m.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 10:49:31
@tboykaa: nem jobbról előzök, hanem a jobbratars-ot betartom, aztán párhuzamosan elközlekedek a delikvens mellett, majd amikor véget ért a tömött kocsisor, megelőzöm azt, aki épp előttem van. :D
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 10:56:43
Vegyük, hogy 110-zel megy a külső sor, a belső meg 130-cal, 20 km/h-val kb 100 másodperc.
Ha szerinted egy több, mint másfél perces lyuk nem elég nagy akkor komoly gondok vannak.
A másfél percenként történő sávváltás nem cikázás szerintem.
dzsaszper 2010.08.25. 10:56:59
Épp erről van szó, hogy nem feltétlen.
dzsaszper 2010.08.25. 11:00:10
Ha csak a 110-130 közti időt és utat veszed figyelembe, az kezd az orosz ruletthez hasonlítani.
dzsaszper 2010.08.25. 11:03:48
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:05:53
Megyek egy percig 130-cal, kiteszem az indexet, kimegyek a belsőbe, befejezem az előzést, visszamegyek a külsőbe.
Ezt így szokták általában az emberek.
Persze vannak olyanok, akik rámásznak az előttük haladóra, jó nagyot fékeznek, majd visszakettő, nagygáz, megelőz padlógázzal, gyorsulva 150-ig, majd visszasorol, lefékez 130-ra, de az olyanokra ráféne egy vezetéstechnikai tréning.
Kb egy hónap alatt megtérülne számukra.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:09:23
Szerintem az már van akkora lyuk, ami a "folyamatos kocsisor" definícióját hamissá teszi.
Ha meg valaki nem teszi meg, nem húzódik le, akkor az, aki megteszi mögötte kialakítja a folyamatos kocsisort, amiben haladva szabályosan közlekedhet el párhuzamosan a delikvens mellett...
dzsaszper 2010.08.25. 11:10:20
Kimondatlanul feltételezed, hogy közel konstans sebességű marad a kocsisor a manővered közben. Aztán ha nem, akkor így jártál, és így jártak előtted-utánad...
dzsaszper 2010.08.25. 11:13:43
dzsaszper 2010.08.25. 11:14:50
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:17:18
dzsaszper 2010.08.25. 11:31:59
Mondjuk lakott területen kívül a nagy sebesség miatt 1 helyett 2 másodperc miatt autópályán én még óvatosabb lennék.
Ezenkívül éltél még egy feltételezéssel: a fékutak azonosak.
Ha mondjuk a kocsidban van ABS, az előzött kocsiban meg nincs, az ciki lehet.
dzsaszper 2010.08.25. 11:39:07
Ha 2 másodperces reakcióidővel számolok, akkor is csak 36 métert spórolok, akkor is 175 méter, plusz fékutak eltérése.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:52:51
tboykaa 2010.08.25. 11:57:42
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:57:42
Beleszámítod a fékutat, kocsi hosszát a reakcióidőbe, követési távolságba?
De mindezzel együtt az általad kiszámolt, hiperbiztonságos 210 m nem 470...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:58:52
Egyesével a kocsikat, vagy egyszerre, az egészet?
tboykaa 2010.08.25. 12:37:31
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 13:11:40
dzsaszper 2010.08.25. 13:13:35
1. a szükséges lukba számolom bele a kétszeres követési távolságot, a kocsid hosszát és a féktávolságot az előzési sebességről az eredeti sebességre. Ennyi luk a biztonságos cikázáshoz minimum kell.
2. ez nem változtat azon, hogy ez cikázás, ami párhuzamos közlekedés esetén összefüggő járműoszlop nélkül is tilos, és azon, hogy összefüggő járműoszlop-e avagy sem, a cikázással összesen 1 hely nyereségért (hiszen oszlop van) elhagyni kívánt járműnek van-e jobbra tartási kötelezettsége, vagy épp tilos-e sávot váltania [lekanyarodási szándék, (autópálya miatt műszaki hiba miattti) leállási szándék híján]
dzsaszper 2010.08.25. 13:15:53
"streetfighter" 2010.08.25. 13:18:16
A videón nem egyértelmű, hogy túl közel lett volna a szembe jövő.
Ha igen az más, bár ott is vannak fokozatok. Valaki attól beszarik, ha 200m-re szembe jön vele valaki.
dzsaszper 2010.08.25. 13:19:41
dzsaszper 2010.08.25. 14:10:53
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 16:07:01
Itt nem lehet kicsit sem eltérni ám! Rögtön jön egy buzgómócsing és beleugat! Jaj! Hiszen az ..Oppá..
dr. vuvuzelafan 2010.08.25. 16:26:58
_John_Doe_ 2010.08.25. 17:12:42
Úgy bazd meg, hogy az autók különböző sebességekről különbözően gyorsulnak.
És jellemzően 0-100 és 80-120 közötti gyorsulási időket adnak meg az autógyárak.
A 80-120 7 másodperc alatti gyorsulásból
a=1,6 m/s*s
A mercinek gyorsulva a következő távolságot kell megtennie az előzés alatt:
kezdeti követési távolság
posztoló autójának hossza
új követési távolság
merci hossza.
Ez az s.
s=(a/2)*t*t
Gyorsulás, út ismert, kiszámítható az eltelt idő.
Ebből ki tudod számolni ez idő alatt mekkora utat tett meg a posztoló állandó 80km/h sebességgel.
Az előzés kezdetén is volt egy távolság ahol a posztoló autója elhelyezkedett az első, és a végén is a második kamionhoz képest. Ha ezeket is hozzáadod az előzés alatt megtett úthoz, megkapod a kamionok közötti távolságot.
Természetesen lehetséges, hogy a merci csak centikben mérhető távolságot hagyott a posztoló és a kamionok között is, sőt, hogy előzés előtt lemaradt és már lendületből kezdte meg a manővert.
Ezek csökkentenék e távolságot, de semmi erre utalót nem olvastam a szövegben.
Általános iskola, 7. osztályos fizika.
_John_Doe_ 2010.08.25. 17:17:02
Sőt azt is, hogy közben nem szállják meg a Földet az UFÓk és a kis zöld emberkék nem fogják halálra lőni Nikolajt és a mercist.
"streetfighter" 2010.08.25. 17:18:57
Ott nincs gyorsító sáv.
Ha tapasztalt szabályszegő, akkor tudnia kell, hogy mikor mire kell figyelni.
Az látható, ha valaki a mellékúton van. Akkor már nem szabad előzni, csak ha a mellékúton senki sem áll.
dzsaszper 2010.08.25. 17:31:12
_John_Doe_ 2010.08.25. 17:31:33
2 és fél másodperces reakcióidő?! Ember, ha nálad tényleg ennyi, az isten óvjon minket, hogy valaha is volánhoz ülj.
dzsaszper 2010.08.25. 17:34:20
A merci gyorsulása, az autók hossza és a gapek becsülhetőek, a merci végsebessége, a manőver hossza, a merci fékuta az előzés után a kocsisor tempójához pedig ezekből számolható.
Szóval nem ismert sem a manőver ideje, sem a megtett út.
dzsaszper 2010.08.25. 17:36:50
Ott a gyorsítósáv a kereszteződés elérése előtt, szemből. Az mondjuk nem látszik a videóról, mennyire belátható a kereszteződés.
dzsaszper 2010.08.25. 17:38:31
dzsaszper 2010.08.25. 17:45:46
_John_Doe_ 2010.08.25. 17:56:33
ne haragudj, de azt kell írnom, sötét vagy a real tárgyakhoz, inkább ne vitázz ebben a témában.
Esetleg ha szeretnél felkészültebb lenni, szívesen ajánlok könyveket.
Vagy értesz hozzájuk, de funkcionális analfabéta vagy. Nem szégyen az, ma már a népesség kb. 20%-a szenved tőle.
És a válasz ÚJRA:
nem, nem kell 120km/h sebeségig felgyorsulnia. Viszont a gyári adatok ismeretében ebben a sebességtartományban ismerjük a járművek jellemző gyorsulási értékét.
Bizonyára te is tapasztaltad már, legalább utasként, hogy egy robbanómotoros jármű, különböző sebességekről, különbözően gyorsul. Minnél nagyobb a tempó, annál kisebb a gyorsulási képesség.
Érted?
A gyorsulási érték pedig azért kell, hogy a képletbe be tudjuk helyettesíteni.
_John_Doe_ 2010.08.25. 17:59:25
dzsaszper 2010.08.25. 18:03:11
_John_Doe_ 2010.08.25. 18:05:30
"streetfighter" 2010.08.25. 18:27:28
Az elkanyarodó sávot mióta hívják gyorsító sávnak?
Vagy talán te gyorsítasz a kanyar elött?
Akkor te még engem is lepipálnál. ;)
dzsaszper 2010.08.26. 12:54:28
dzsaszper 2010.08.26. 12:57:03
"streetfighter" 2010.08.26. 13:20:33
Én értem, hogy te miről beszélsz, de a videón nincs ilyen sáv.
Nézd meg jobban!
A jobb oldali mellékútról balra kanyarodónak max. egy forgalomtól elzárt területe van, ami igen keskeny. Nincs gyorsító sáv!
dzsaszper 2010.08.26. 15:03:46
www.jogsiszoft.hu/kresz4.pdf
autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/segedeszkoz-a-kovetesi-tavolsag-megtartasara
totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/09/07/a_kresz_es_a_jobb_oldal/?cp=1
Menetközben találtam: www.minipolice.hu/kiserlet/panel/autout.htm -- ez alapján a 2 másodpercben megegyezhetünk.
A fenti számítások alapján is 90km/h esetén kb 180, 130 km/h esetén kb 280 méter luk kell legyen az elhagyni kívánt autó és a folyamatos kocsisor vége között ahhoz, hogy a cikázás teljesen biztonságos lehessen.
dzsaszper 2010.08.26. 15:07:26
dzsaszper 2010.08.26. 15:11:01
Abból, mert a gyártó 80-120 között mért gyorsulást, és 7 másodpercet mért anno, azért a mercis 7 másodperc alatt 80-ról 120-ra gyorsulva kellett előzzön? Ez mind függő paraméter...
_John_Doe_ 2010.08.26. 15:43:26
Aha, tehát a reakció idő nem romlik, pusztán a biztonság kedvéért legyen 2 másodperces a követési távolság.
Ami 90km/h sebességnél (ami 25m/s) 50 méteres követési távolságot jelent.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 16:11:50
Viszont az ellenség a minimális követési távolság _előtt_ elkezd látszani.
Magyarul amikor nekilátsz előzni, nem mész 90 méterrel túl az előzött autón visszasoroláshoz.
Ám a fenti számításban elvárod azt a teljesen életszerűtlen dolgot, hogy a gyorsabb autó visszasorolása a minimális követési távolságnál történjen meg.
_John_Doe_ 2010.08.26. 16:14:07
Drágám, te hülye vagy mint a segg. Vagy legalábbis hülyeségeket beszélsz.
Persze, mivel még én is tévedhetek, tiszteletteljesen megkérdezem,
te hogyan számolod ki a két kamion távolságát, ami között a merci végrehajtotta a posztoló 80km/h sebességgel haladó járművének jobbról való előzését?
_John_Doe_ 2010.08.26. 16:20:40
azt már ne is nézzük, hogy amikor jobbról előz valaki, akkor bizony kurvára figyel, úgyhogy nem 2 másodperces reakció idővel kell számolni, hanem inkább féllel az egy helyett.
www.egopont.com/hu/reaction_time_test.php
Akinek itt 0,3 feletti értéke van, adja vissza a jogosítványát.
dzsaszper 2010.08.26. 16:23:50
A csak gyorsulás és az előzendő kocsi melletti elhaladás a dolog könnyű része. Válasszuk az előzött kocsit mint a viszonyítási rendszerünk alappontját.
A cikázáshoz ebben a vonatkoztatási rendszerben 2m (luk) + 5m (előzött autó) + 2m (luk) + 5m (előző autó) hely kell, s_e = 14m.
t_e = sqrt(2 s_e / a) = 4, 183s.
v1 = v0 + a*t = v0 + 6.693 m/s = v0 + 24,095 km/h.
Tehát a mercis bő 4 másodperc alatt 24 km/h-t gyorsulva befért a másik kocsi elé.
Vissza kell fékezzen a kocsisor sebességére. Intenzív fékezéssel is
t_f = (v1-v0)/a_f = 6.693m/s / 11 m/s2 = 0,608 s
s_f = (v1-v0) * t_f / 2 = 4,072 m.
Tehát a mercis összesen kb 4.8 másodperc alatt tud gytorsulni + satufékezni vissza a kocsisor tempójában, és immár 6 méter luk van az előzött autó előtt, 11 méterrel az előzött autó orra előtt van az orra.
A korrekt követési távolság 1 másodperccel is 25 m, kettővel pedig 50.
Az elért luk közel nem éri el a követési távolságot, és ha elöl hirtelen fékeznek (amire a folytonos oszlop miatt számítani kell) az előzött autó vétlenül beleszáll a mercibe.
Igaz, intenzív fékezéssel számoltam. 3 m/s2-es fékezés esetén s_f 12,2 m, tehát 14 méter luk lesz közöttük, 19 méterrel lesz az előzött kocsi előtt az orra, és az egész manőver így sem tartott visszafékezéssel együtt sem 6 másodpercig.
Szóval itt az ékes bizonyítéka, hogy a mercis a követési távolságot, és azt, hogy a folyamatos kocsisornál fokozott az intenzív fékezés esélye elfelejtve bőven tud cikázni egy követési távolságot tartó folyamatos kocsioszlopban.
dzsaszper 2010.08.26. 16:40:10
Az előzés rész alatt 4 másodperc telt el, az előzött autó 100 métert, a merci 114 métert, a kamionsor 77 métert tett meg. Tehát ha a merci épp elhagyott egy kamiont (2 m lukkal), akkor az 7 méterrel a merci orra mögötte indult, és még elmaradt tőle 37 métert, az 44 méter. Ehhez jön még egy kis luk az elöl lévő kamion mögött, és még pár méter 50 méteres luk a kamionok között már egy nyaktörő mutatványhoz elég.
dzsaszper 2010.08.26. 16:42:44
Az általamm számolt 175 méter luk az előzött autó előtt ahhoz kell, hogy elkerülhető legyen a ráfutásos baleset.
dzsaszper 2010.08.26. 16:44:38
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 17:00:26
img3.indafoto.hu/1/5/90295_bc3d0a0a0c442470e57c86c1b2ec1423/9095523_3fcdc28c8605cccfcc52096490d1945a_m.jpg
img1.indafoto.hu/1/5/90295_bc3d0a0a0c442470e57c86c1b2ec1423/9095521_93d4e2b71671b5c4960825d34cbf7a30_m.jpg
:D
Mondjuk a szórás elég nagy... Vagy az egér vacak, vagy én vagyok fáradt, vagy szveppel a gép...
dzsaszper 2010.08.26. 17:08:13
Sajnos a komplex helyzetnek (több helyet kell nézni, távolban, kisebb jelet kell jól értelmezni, az ingerületnek le kell mennie a lábig stb.) komplexebb a biofizikája is, ami növeli a reakcióidőt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 17:19:49
dzsaszper 2010.08.26. 17:34:30
_John_Doe_ 2010.08.26. 17:40:24
Akkor ebben a képletben
t_e = sqrt(2 s_e / a) = 4, 183s.
honnan is vetted "a" (gyorsulás) értékét?
És nem emlékeztet téged ez a képlet a
"_John_Doe_ 2010.08.25. 17:12:42
(...)
s=(a/2)*t*t"
erre? :))
Ahol ezt írtam:
"A 80-120 7 másodperc alatti gyorsulásból
a=1,6 m/s*s"
Merthogy kurvára az én általam megadott értékkel számolsz, akkor meg nem értem mi a faszért basztatsz az általam hozott 80-120 7 másodperc alatti rugalmassági adat miatt?!
Az írásod további része felesleges. Ismert az előzésre fordított idő, ebből a legegyszerűbb képlettel kiszámítható a megelőzött jármű által megtett távolság. Ehhez hozzáadva az előzés kezdeti és végső pillanatában mögöttük és előttük levő távolságot, meg is van a két kamion közötti rés hossza.
PS: a kétméteres követési távolságokat gondold át újra. Pályán ilyen távolságnál nem az az érzésed, hogy közel van, hanem hogy már össze is értek a kocsik.
_John_Doe_ 2010.08.26. 17:42:02
Csak te, te szerencsétlen. Én csak a gyorsulási értéket vettem belőle.
dzsaszper 2010.08.27. 10:22:01
Pedig itt a kérdés egyértelműen az volt, hogy mi az a minimum távolság és idő, minimum luk a két sávban, ami a mercisnek elég a (folyamatos kocsioszlopban intenzív fékezés esetén életveszélyes és amúgy is szabálytalan) cikázáshoz. Ezt a távolságot és időt egy kicsit fölélőtted szerintem...
dzsaszper 2010.08.27. 10:22:39
dzsaszper 2010.08.27. 10:25:27
_John_Doe_ 2010.08.27. 12:09:44
Utoljára próbálom elmagyarázni, én részemről itt befejeztem.
Az idézőjelek között az én korábbi hozzászólásomból részlet, alatta bővebb magyarázat.
"Mivel Mercedesekre nem találtam rugalmassági adatot, 80-120 gyorsulási adatot, egy olyan autót vettem alapul amelyik 0-100 ra 6-7 másodperc alatt gyorsul.
Ennek a 80-120 adata 7 másodperc körüli."
A járműveknél nem adnak meg autógyárak gyorsulási grafikont. Így gyorsulási adatokat csak az általuk adott gyorsulási értékekből tudunk számolni.
Ha azt írják egy kocsiról, hogy 0-tól 100-ig 8 másodperc alatt gyorsul fel, akkor a művelt kisfizikus kiszámolhatja, hogy a gyorsulása
100/8=12,5
Vagyis a=12,5km/h*s ami a=3,47m/s*s
Ez az autó tehát minden másodpercben 12,5km/h-val gyorsabban megy.
Természetesen ez csak egy átlagos érték, az autók gyorsulása nem egyenletes. Minél nagyobb a kezdeti sebesség, annál kisebb az ahhoz rendelhető maximális gyorsulási képesség.
Azonban, mivel itt a kezdeti tempó 80-90km/h volt, és sok autógyár ad meg 80-120km/h közötti gyorsulási (un. rugalmassági) adatot, ezért reálisabb ha abból számolunk gyorsulást. Sajnos pont a Mercedeseknél nem találtam se 80-120, se 80-100 adatot, de ezeknek a kocsiknak egyébként sem extrém a gyorsulásuk, ezért az átlagosnak mondható -7 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120-ra- adatból kezdtem számolni.
120-80=40
Tehét 40km/h-t gyorsul 7 másodperc alatt, vagyis
40/7=5,71km/h*s, 5,71km/h-val gyorsul másodpercenként, ami a=1.587m/s*s.
Tehát ebben a sebességtartományban egy átlagos limuzin, gyorsulása ennyi.
Ebből a gyorsulási értékből számoltam az előzés megtételéhez szükséges időt.
Ha azonos gyorsulással számoltunk, én miért kaptam mégis nagyobb távolságot?
Nyilvánvalóan, mert a kezdeti és végső követési távolságokat, tapasztalatból nagyobbnak vettem.
Míg nálad 2 méteres követési távolságok szerepeltek, nálam 10 méteresek. Ami reálisabb is.
Ráadásul az általad megadott követési távolsággal csak akkor kezdhet el gyorsítani, mikor befejezte a sávváltást (kiment a külsőbe), különben nekicsókolna az előzendő seggének, ez pedig elnyújtja az előzés idejét.
Nagyobb kezdeti követési távolsággal azonnal megkezdhető a kigyorsítás, már a sávváltás közben.
Részemről ennyi, ne válaszolj csak emészd meg.
dzsaszper 2010.08.27. 13:08:00
1. a leírás szerint a mercis tolta, majd kivágott az oldalsó sávba, legyorsulta, és bevágott elé.
2. az előzött autó vonatkoztatási rendszerében a 10-10 méter az komótos előzés, nem a fenti.
bunkokiller2 2010.08.27. 21:19:33
dzsaszper 2010.08.30. 08:51:27
ebben a bejegyzésben. Ha megnézed, az elején még bőven volt más komment is, aztán egy kérdés maradt nyitva, amin vitatkozunk páran.
És nem, nem vagyok bloggazda. Meglepne ha kolbásziszsömle az lenne.
A bloggazda tudtommal SilentSound. Észreveheted a kommentjeit a kiemelt háttérből :)