Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Talán potenciaproblémái voltak?

2010.08.23. 10:07 :: SilentSound

A címben szereplő kérdés merült fel Nikolaj fejében, amikor egy agresszív mercis mindenáron összetűzésbe akart vele keveredni. A levél írója viszont azt tette, ami szerintem is a leghelyesebb ilyen esetben: nem vette fel a kesztyűt, nem akart revansot venni, inkább a biztonságra ment, neki sem az a legnagyobb álma, hogy autópályán haljon meg.

Nemrég autóztam el Jászszentlászlóra. Az utam az M5ös autópálya, majd Kiskunfélegyházánál le. Az út amúgy unalmas, a síkságon vezet keresztül, sehol egy hegy, néha egy kanyar készteti a sofőrt arra, hogy valamit tegyen. Jelen esetben még figyelni is nagyon kellett, tekintve, hogy a délután egyik kedvenc időpontja a kamionosoknak. Akik szeretik előzgetni egymást. Láttam is egy érdekes esetet. Azt hiszem ezzel kezdődik a történet.

Történt ugyanis, hogy éppen a belső sávban egy kocsisorban előztük a kamionokat kb. 110-120as tempóval. beérkezett mögém egy szürke Mercedes. A tipikus anyázós mutogatós villogós. Az ilyeneket el szoktam engedni, de most nem volt rá lehetőségem. Meg értelme sem lett volna, tekintve, hogy előttem hosszú kocsisor.


Napi ajánlat a mercisnek...

Tehát haladtunk a fent említett tempóban, majd egy kicsivel előrébb egy kamion ki akart sorolni előzni. Ez rendben is lett volna, ha nincs mellette egy autó. Így hát fékezés következett. Az új tempó immár 70km/h. A “kedves” Mercedes sofőr ezt a tempót személyes sértésnek vette, ekkor kezdett el villogni, de tekintettel a külső sávban haladó kamionokra, nem tudtam elengedni.

Majd egy kissé gyorsult a sor, 80-90km/h körülire. A Mercis itt már toporzékolt, anyázott és valószínüleg dudált is, bár ezt autópályán kvázi felesleges, a tempó miatt úgysem hallja senki. Villogott is persze. Napfény révén ez nem is zavart. Főleg azért nem, mert annyira közel jött az én autómhoz, hogy a lámpája már nem látszódott a középső tükrör.

Kihúzódott balra, így láttam, de nem érdekelt. Bírja ki, még van 2 kamion. Nem fogom kockáztatni az életem egy ilyen alakért. Kissé később két kamion között lett akkora hely, hogy kivágódott jobbra, megelőzött (gondolom be is mutatott, de tekintve, hogy az utat figyeltem, nem láttam).

Bevágódott elém, persze fékeznie kellett, még mindig kocsisor. Ez az utolsó kamion megelőzése előtt történt. Ezekután teljesen logikátlan és idióta cselekedet következett. Kiment a külső sávba, lehúzta az ablakot, bemutatott. De közben index jobbra, a tempó 100km/h. Gondolom azt várta, hogy majd meg fogom előzni, ő meg kivághat elém.

Ennek persze nem dőltem be. Besoroltam mögé, majd biztonságos távolságot hagyva lemaradtam. Számítva arra, hogy lefékez előttem. Nem tette. Padlógázzal továbbhajtott.

Összességében csak ennyi: Nem értem minek kell az autópályán villogni a kocsisorban. Úgysem tehet semmit az előtte haladó. Aztán meg persze a nagy gyorsítás (jelen esetben 2x) felesleges benzinfogyasztás. Nem beszélve a saját idegeiről. Én inkább várok egy kicsit, minthogy mások és a saját életemet kockáztassam.

268 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes autópálya előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2010.08.23. 10:17:56

Volt akkora hely a 2 kamion között, hogy kiment a Sprinter, legyorsult, és visszafért eléd? Nem lehet, hogy az bosszantotta, hogy nem zárkóztál fel a kocsisorhoz?

Ezzel együtt egy fasz a Sprinteres, mert így nem viselkedünk, és értelme sem volt az akciónak, de legalább meghágott pár szabályt.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.23. 10:22:06

@Lacaca: Honnan szülted, hogy Sprinter volt? Gyanús ez nekem, szerintem te ültél a Merciben :P

pakesz (törölt) 2010.08.23. 10:27:09

be kellene tiltani ket dolgot es rend lenne az autopalyan:
1., lassu jarmu nem mehet fel oda csak ami a legnagyobb emelkedon is legalabb 130km/ -val kepes menni (es tartsa a kamion a 90km/h mindig)
2., ne elozhessenek kamionok

egy autopalya kiepitesi dijahoz szerintem egy CCTV az elhanyagolhato tetel

Lacaca 2010.08.23. 10:27:23

@Pál a postoló: Upsz! Lebuktam, én voltam. Amúgy utólag mégegyszer átnézve, ötletem sincs, hogy honnan jött a Sprinter. Mea culpa

Leadfoot 2010.08.23. 10:28:02

80-90-nél nem lehet hallani a dudálást? WTF?

dzsaszper 2010.08.23. 10:34:29

Mem írtad, milyen járgányt vezettél. Pedig itt nem mindegy. Ha kisbuszt vagy kistehert, akkor lehet hogy nem látta a kocsisort. Németországban kisbuszt vezettem, egy idegbajos mercis mögöttem akkor nyugodott meg, amikor észlelte, hogy előttem is kocsisor van. Azonnal abbahagyta a villogást/dudát és szépen jött mögöttem még 3 kilométert, amíg a kamionsor tartott.

Amúgy csak egy picit kellett volna gyorsítani, hogy ne jöjjön neki össze a jobbról előzés, nemde?

Leadfoot 2010.08.23. 10:35:02

"Kissé később két kamion között lett akkora hely, hogy kivágódott jobbra, megelőzött"

Persze, egy pöcs az ember, de nem lett volna jobb, ha kihúzódsz, és engeded menni? Ha ki tudott ugrani és megelőzni a két kamion között, akkor erre is lett volna hely.

Ha nagyon vicces akarsz lenni, utána visszamehettél volna mögé, és elkezdhettél volna villogni meg dudálni, hogy engedjen el. :-)

Leadfoot 2010.08.23. 10:36:21

@dzsaszper: "Amúgy csak egy picit kellett volna gyorsítani, hogy ne jöjjön neki össze a jobbról előzés, nemde?"

Ja, meg lehetett volna büntisatuzni, meg ráhúzni a kormányt, meg... de nem jó lesüllyedni az ilyenek szintjére, mert abból jó nem sülhet ki.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.23. 10:37:54

@Lacaca: lol...pedig még direkt rá is kerestem, hogy most akkor én vagyok-e a hülye... :P

(pedig nem is postoltam)

D4D 2010.08.23. 10:44:03

Ahol van hely jobbról előzni, ott a kihúzódásra is lett volna.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.23. 10:52:53

@Leadfoot: Ez persze elvileg lehetséges, az alábbiak miatt a gyakorlatban szerintem semmi értelme:

1) Kérdés, hogy mennyire kell lelassítania a külsőben ahhoz képest, amennyivel a belsőben haladt.

2) Kérdés, ha kimegy és a belsőben kocsisor van, ki engedi vissza.

3) Kérdés, ténylegesen mit nyer ezzel a Mercis? Már persze eltekintve az egójától...

dzsaszper 2010.08.23. 10:55:58

@Lacaca: az ilyen autósokat nem szokta érdekelni a követési távolság sem előttük, sem mögöttük...

dzsaszper 2010.08.23. 10:57:16

@promontor: 4) kérdés, hogy az ő kocsija mennyit bír gyorsulni.
Kockázatos a kihúzódás, mert ha a mercis nem lő ki így, megszívhatja.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.23. 10:58:51

tipikus esete annak, amikor két barom egymásra talál.

az egyik nem ismeri a jobbratartási kötelezettségét, ráadásul a saját tempjónál 30-40-nel lassabb, gyorsításra nem hajlamos jármúveket enged maga elé.

a másik meg tol, és jobbról előz.

dzsaszper 2010.08.23. 10:59:10

@Leadfoot: ha finoman, észrevétlenül felzárkózik az előtte haladóra, annyira, hogy ne legyen hely a Mercinek, az épp elég. Szerintem az a defenzív vezetés kategória, mivel nagyobb valószínűséggel csinál balesetet az ökör a háta mögül, minthogy satuznak előtte.
Egyéb, valódi lesüllyedésnek tényleg nincs értelme.

záporjózsi 2010.08.23. 11:00:58

@Leadfoot: Ugye tehergépkocsival autópályán az engedélyezett a 80 km/h. Ehhez képest 90 km/h körül tolják, ameddig bírják, aztán némelyek belassulnak az emelkedőn, mások meg nem. Emellett folyamatos haladás esetén akkora távolságot kell tartani, ahová az előzést végző jármű be tud sorolni. (Itt hagy legyen mindegy, hogy Smart vagy duplacsuklós busz, amúgy persze több, mint 20 m a különbség...) Értem ezt a folyamatos kamionsor dolgot, meg tényleg hülye, aki egy folyamatos sorban villog és tolakszik, de ha van hely, akkor érdemes lenne kimenni a külsőbe. Pl. kamion vs. kamion előzés esetén tipikusan ott szoktam megvárni a tranzakció végét, mert jelentős időt nem takarítok meg vele, jobbról ugye nem előzök, így az előttem hirtelen megjelenő akár 50-100 m üres sáv segítségével élvezem a kilátást.

Tornado86 2010.08.23. 11:03:00

OFF
No igen: az M5 az M5 :) Elég ha a 12 nappal ezelõttieket idézem fel, akkor 1 kamionos gondolta, hogy visszaelõz :) A sztori a tipikus 90el menõ kamion elõzi a 88al menõt, be is slisszoltam elé, mondván úgyis elsprintelek elõle.
ON
Nekem is az a tippem, hogy a posztoló nem zárkózott fel a kocsisorhoz.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:10:53

@Lacaca: Ugyerted, hogy az fajt a mercisnek, hogy az elotte meno kovetesi tavolsagot hagyott es nem maszott ra az elotte levo seggere, mint ahogy o tette? Tenyleg bosszanto lehet :D

ultravox 2010.08.23. 11:23:36

Olaszországban ilyenkor ha már nem lehet előzni, mert nincs hol mindenki aki menne de nem tud (mert mondjuk kamion ballag elől) az indexel balra. Nincs dudálás meg villogás.
Szerintem jó...

tboykaa 2010.08.23. 11:24:15

Többek között ezért van 230 LE-s NEM FELTŰNŐ gépem. Az ilyen villogós barom elöl félig lehúzódok, hogy mutassam azt, amit úgyis lát, nevezetesen azt, hogy egy bazi nagy kamion van előttem. Ha tovább villog, tol, megvárom míg letisztul a pálya, majd búcsút intünk egymásnak. Egy darabig zavartan bóklászik a belső sávban egyedül (én addig visszalassulok 140 környékére), majd mikor utolér, NEM MER megelőzni,! Végig ott kullog mögöttem (érdekes módon ekkor már a követési távot is megtartja), egészen addig, míg le nem hajtok a pályáról. Szinte mindig ez történik...

ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:25:18

@dzsaszper:
Szamomra nem az a defenziv vezetes, hogy en legyek szabalytalan (koveteso tavolsag be nem tartasa), hogy mas ne kezdjen el hulyesegeket csinalni (idiota elozes).
Ez netto baromsag.

hvuk 2010.08.23. 11:28:12

@xaba99: Nem értem, hogy miért kellett volna lehúzódnia a postolónak. A maximális sebességgel ment amivel mehetett, ilyenkor nem kell elengedned a mögötted jövőt. Ez nem a jobbratartás be nem tartásának esete.

Amúgy persze én sem engedtem volna be a kamiont a helyében. Nem azért, mert a kamionos dögöljön meg, hanem azért, mert a kamion előzése túl sok autót tartott volna fel.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.23. 11:29:49

@hvuk: ha meg tudta előzni jobbról a mercis, akkor volt annyi hely a két kamion mögött, hogy kihúzódjon. mercis elmegy mellette, ő meg vissza. még a gázt se kellett volna elvennie, nemhogy fékezni.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:30:15

@ultravox: igen ez minden kulturalt helyen igy van. itt elvarjak, hogy beugorj a kamion ala, mert O jon.
Szereljen fel kekvillogot, szirenat, hasznalja, es akkor majd tenyleg felreugrok.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:33:05

@xaba99: lehetseges, ugyanakkor ha elotte kocsisor van, akkor mindezt minek?
Egyebkent sem tudja senki, hogy mennyire volt necces a mercis elozese. Mi ertelme kihuzodni 5 mp-re, hogy a mercis 1 kocsival elorebb mehessen, hogy aztan bealljon a tovabbi kocsisor vegere? Erdemes ezert kockaztatni, hogy a mercis megsem halad el melletted es neked jelentosen fekezned kell, mert ott a masik kamion? Nem.

Miert van ez maskepp rendes helyen?

konyhakész pumi 2010.08.23. 11:35:05

Ha a rendőrség nem a traffipaxban merülne ki,hanem esetleg kiszűrné azokat is akik a forgalmat feltartják lehetne itt is haladni!
Egyébként tudja valaki, hogy minek ennyifajta gépjármű az utakon? Segítek (hogy mind megelőzzem őket:) Azomban nem nyavalyogni kellene hanem felvenni a ritmust,és ha lehetőség van azonnal előzni és elhagyni a veszélyes szituációkat,nekem bejön.

Deszkás 2010.08.23. 11:36:09

@pakesz: Ez hülyeség. Lassú jármű most sem mehet fel. De a lassú jármű az, ami 60 felett tud tartósan menni. Nem véletlen, hogy vannak kapaszkodósávok az emelkedőknél, csak használni kellene őket.

Deszkás 2010.08.23. 11:38:43

@xaba99: Szerintem itt nincs jobbra tartás be nem tartásának esete.

tboykaa 2010.08.23. 11:39:53

@konyhakész pumi: "AzoMban" van olyan szitu, mikor nincs ritmusa a közlekedésnek. Egyébként én a legkisebb sebességet 80km/h-ban minimalizálnám és betiltanám a kamionos előzést. Én nem csak a sebességtúllépést mérném, hanem az indokolatlanul lassú haladást is. Ja és a követési távolságot, indokolatlan fény/hangkürtöt is ellenőrizném. A németeknél nagyon rámentek erre, de ott a rendőrök dolgoznak is, nemcsak az automata traffipax mellett trécselgetnek...

Lacaca 2010.08.23. 11:41:17

@Pál a postoló: Benéztem, és azóta se értem, hogy honnan szedtem a Sprintert. Ez persze magyarázkodás, mert én voltam a Sprinteres.

Lacaca 2010.08.23. 11:42:28

@vuk_: Az attól függ, mert és is szoktam olyan úrvezetőkkel találkozni, akiknek a megfelelő követési távolság 200m fölött van, és az istennek nem mennek ki a külsőbe. Praktikusan vastagon 130 alatt szeretnek közlekedni, biztos ami biztos.

hvuk 2010.08.23. 11:43:54

@xaba99: Összefüggő kocsisorok esetén nincs jobbratartási kötelezettség. Akkor engedek el valakit ha az gyorsabb és gyorsabban tud haladni mint én. Itt nem ez volt a helyzet.

Lacaca 2010.08.23. 11:46:23

@promontor: pl amikor 70-nel ment a belsőben, és jobbról meg tudta előzni a mercis? Gondolom 65 -re kellett volna lassítani.
Ha figyelembe vesszük, hogy a kamionok stabil 90-nel szoktak haladni a külsőben, ha egyéb akadály nincs. Ebben az esetben a külső sávnak kellett volna gyorsabban menni...

ex-dr. vuk 2010.08.23. 11:46:33

@Lacaca: igen, van aki bentfelejti magat a belsoben, de azert a posztban vazolt szituacio kozel sem ez.

Lacaca 2010.08.23. 11:47:17

@vuk_: Ez így van, de első sorban azokról emlékeztem meg, akiknek 200+ a követési távolság.

Deszkás 2010.08.23. 11:48:17

@xaba99: úgy is mondhatnám, hogy kialakult párhuzamos közlekedés esetén nincs jobbra tartási kötelezettség.

dzsaszper 2010.08.23. 11:51:00

@vuk_: amikor eléd vág a mercis, akkor hol lesz követési távolságod?

Lacaca 2010.08.23. 11:53:14

@dzsaszper: Akkor kényletelen lemaradni.

dzsaszper 2010.08.23. 11:54:30

@konyhakész pumi: egy mai merci és mondjuk egy 20 éves szívódízel (és akkor még nem is kétüteműt mondtam) között óriási különbség van, hogy mennyi idő alatt tudsz kijutni a veszélyes szituációból...

Perillustris 2010.08.23. 11:55:38

"Az utam az M5ös autópálya, majd Kiskunfélegyházánál le."

Aha, értem.

BTW index.hu/bulvar/hirek/2010/08/23/ot_halott_egy_biharkeresztesi_balesetben/

dzsaszper 2010.08.23. 11:58:43

@Lacaca: egyeseket a 20- (méterben) követési távolság is tudja már zavarni annyira, hogy villogjanak...
Valószínűleg valahol a kettő közötti követési távolságról volt szó.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 11:59:57

41. valami régi szovjet film volt
Remélem nem OFF

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 12:03:13

Besoroltam mögé"

Egyszerűen kegyetlen vagy, szadista
Ezzel még jobban felmérgesitetted és lehet máson fogja kitölteni a bosszúját
Szegény családja....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 12:06:53

@vuk_:
Höhö
Ilyenkor kinyúlni és kirakni a kék villogót, mégha kamu is
Mercis rögtön kalapos, bólogatókutyás zaprozsecessé alakulna át

ex-dr. vuk 2010.08.23. 12:12:29

@dzsaszper: akkor sehol, de ez esetben nem en voltam a szabalytalan.

Lacaca 2010.08.23. 12:13:43

@dzsaszper: Nem tudjuk, hogy mennyi volt, csak próbálok racionális magyarázatot keresni az indítékra. A későbbiekre meg nincs magyarázat. Villog kettőt, OK. Ha nem megy, nem megy.

Tornado86 2010.08.23. 12:27:05

@Perillustris:
Nem az a paraszt, aki tájszólásban beszél, hanem aki felrója neki.
A hírhez pedig annyit, hogy elaludhatott a székely.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 12:34:47

@Perillustris: ja, jogositvanyhoz kellene kotni a kamionvezetest mostmar nagyon surgosen.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.23. 12:55:54

@Perillustris: csak én látom úgy, hogy mostanában szinte az összes halálos közúti balesetben szerepel egy "román rendszámú" jármű?

ex-dr. vuk 2010.08.23. 12:58:48

@xaba99: Igazabol tokmindegy, mert az M5-oson minden ami nemet/olasz/osztrak rendszamu, az kb. roman vagy bolgar vendegmunikas :D

Perillustris 2010.08.23. 12:59:46

@Tornado86: Elalszanak, vezetés közben filemt néznek, szerintem néha egy-egy még kávét főzni is hátra megy.

Vasútra kellene kényszeríteni - ismét - az áruforgalom zömét.

Perillustris 2010.08.23. 13:06:42

@xaba99: Sajnos nem tévedés, a folyamat, a román kamionosok által okozott balesetek számának növekedése évek óta tart. Ennek több oka is van, főbbek: EU-állampolgárok, mélyen az EU-s fizetések alatt; gyengébb tapasztalat; "balkánibb vezetési stílus; a fuvarozók nyomása a sofőrökre (szabályok áthágása, mint pl. sebességkorlát, tachográf-machinálás, pihenőidő be(nem)tartása; stb.)

Párjuk a szerb és török vendégmunkások. Az M5-ös kifejezetten szerethető a fentiek miatt...

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:11:20

A posztoló a hibás. Miért nem megy ki, ha volt hely jobbról előzni? Tudod, marhára nem érdekel senkit, hogy Te mit gondolsz egy forgalmi szituációról, ha villognak mögötted, akkor letakarodsz. Mert:
- Lehet, hogy az előtted autózókat is le fogja villogni
- Lehet, hogy konvojban menne valahova, csak lemaradt a többi autóról, és épp az előtted menő mögé akarna bemenni.
- Lehet, hogy nem kéne bosszantanod a csávót, mert előbb utóbb úgyis elmegy melletted, de ha töketlenkedsz, akkor balesetveszélyes szitut csinál a parasztja, amit Te is megszívhatsz.
- Estébé

Ha meg félsz lehúzódni két kamion közé, akkor ajánlom a legközelebbi szelektív hulladékgyűjtő műanyag szekcióját, ahol "validáltathatod" a kis plasztikkártyádat.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 13:21:05

@tundrazuzmo:
Kezzd előlröl olvasni, az értelmezést már nem tanácsolnám......

Lacaca 2010.08.23. 13:22:43

@tundrazuzmo: Azért ezt így ne má!
"Lehet, hogy az előtted autózókat is le fogja villogni"
leszarom, ezért biztos nem állok ki előle. Ha gyorsabban szeretne menni, mint amennyit "tiszta" pályán vállalok, akkor menjen, de egy ilyen szituban ne.

"Lehet, hogy konvojban menne valahova, csak lemaradt a többi autóról, és épp az előtted menő mögé akarna bemenni."
Lehet, hogy én is mennék valahova. Ha diplomáciai konvolyban kíván menni valahova, annak jól felismerhető jelei vannak, a többi meg mehet a kívánságlistára.

"Lehet, hogy nem kéne bosszantanod a csávót, mert előbb utóbb úgyis elmegy melletted, de ha töketlenkedsz, akkor balesetveszélyes szitut csinál a parasztja, amit Te is megszívhatsz."
Lehet, hogy nem kellene autót vezetnie, ha ennyire ideggyenge. Önmagában balesetveszélye amit csinál, de ha előttem megy, és a hülyesége miatt telibeverem, akkor magarázkodhatok. Ha elengedem, akkor hirtelen az előttem haladó fogja idegesíteni. Ha ott csinál hülyeséget, akkor könnyen részesévé válhatok, és még magyarázkodhatok is. Ha mögöttem csinál hülyeséget, simán vétlen vagyok, esetleg közöm sincs az egészhet, mert egy kamion amortizálja le, vagy a szalagkorlát. Jobb helye van hátul, főleg, ha anúgy is reménytelen a helyzet.

qwertzu 2010.08.23. 13:26:15

Igazából az autópályás közlekedést két módon lehetne sokkal biztonságosabbá tenni:
1. A tranzitforgalom vasútra terelésével. (Ehhez persze olyan vasút is kéne)

2. A sok faszkalap kiszűrésével, akik nem képesek megérteni, hogy ha zsúfolt a pálya, akkor zsúfolt és kész. A külső megy 90-el a belső meg 110-el és fogadja el. Én GPS szerint 135-el közlekedem, ha van rá lehetőség, és így is elég sokat előzök. Rengeteg faszkalappal találkozok aki utolér miközben előzök és villog. Utolér miközben előttem kilométeres sor van és villog hogy menne. A belsőben stabilan 110 menő sort rendszeresen a külsőben előzőkkel. Nem érti meg, hogy azért jut előrébb a külsőben, mert szabálytalanul sorol vissza, berántja a kocsit, a mögötte jövő meg fékezzen. Viszont a magát a belsőben felejtő, jobbratartást nem ismerők ,azok meg ritkák mint a fehér holló. (Kivéve a háromsávos részt ami viszont tényleg halál. Amúgy teljesen szabályosan és kulturáltan vezető egyének se tartanak jobbra.)

tboykaa 2010.08.23. 13:27:01

@tundrazuzmo: Két megjegyzés jutott eszembe a commented kapcsán.
1. Ülj le fiam, szövegértésből egyes
2. Köszönjük Emese...

qwertzu 2010.08.23. 13:30:35

@tundrazuzmo: Ugye vágod, hogy a kresz szerint nem köteles kimenni két kamion közé? Persze alkalomadtán célszerű, csinálja máshol a cirkuszt a hülyéje, de a kresz szerint nem vagy köteles.

dzsaszper 2010.08.23. 13:35:09

@qwertzu: az ilyenek miatt írtam, hogy ilyenkor finoman fel kell zárkózni az előző járgányra amikor apró luk jön, annyira, hogy ne férjen be. Aztán szenvedjen ő azzal, hogy mikor eresztik vissza...

qwertzu 2010.08.23. 13:41:47

@dzsaszper: Hiba. Az ilyenekből vannak a kurva sok autót érintő autópályás ráfutásos balesetek. Inkább jöjjön be elém 100 köcsög, minthogy egyszer ne legyen elég fékutam. Persze nagyon, nagyon, nehéz megállni az tény :)
Úgy kéne csinálni, mint a németek:
Aki jobbról előz, azt nagyon megbüntetik.
Aki kintfelejti magát, azt szintén. A kintfelejti magát az, azt jelenti, hogy a két kamion között több mint 300(!) méter van.

Deszkás 2010.08.23. 13:47:12

@Perillustris: tipikus elaludt a kamionvezető érzésem van.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:54:57

@horex: Én jól értelmeztem, Te meg nem, ennyi. Ülj le, egyes.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:57:12

@Lacaca: OK,Te nem mész le előle, mert így gondolod. De utána posztot sem írsz majd, hogy jaj, miért dudált, meg villogott, hanem lesz*rod. Szíved joga. De ez egészen más hozzáállás mint a posztolóé.

Tornado86 2010.08.23. 13:57:59

@Perillustris:
Jónak is tartom az ötletet, igaz ami igaz, ahhoz fel kéne gyorsítani a tehervonatokat, valamint kellõen le kéne szorítani az árát ahhoz, hogy ez válassza a fuvarcég.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 13:58:54

@tboykaa: Nekem meg az jutott eszembe, hogy Te nem érted a szöveget? Mi a probléma? Hol tévedtem?

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 14:01:50

@qwertzu: Vágom, hogy nem kötelessége, OK. De a való élet csomó olyan dologról szól, ami nem kötelességem a KRESZ szerint, mégis megteszem. Ettől halad a forgalom, és ettől lesz kevésbé frusztrált mindenki. Pl. elengedem a szembe sávból balra kanyarodót. Sőt, a mellékutcából kikanyarodót. Sőt, zippzár elvet alkalmazok, stb.

Perillustris 2010.08.23. 14:12:30

@Tornado86: Majdnem. Fel kell emelni a közúti fuvarozás árát, nem támogatni azt.

cso zsi 2010.08.23. 14:23:08

@tundrazuzmo: "Ha meg félsz lehúzódni két kamion közé, akkor ajánlom a legközelebbi szelektív hulladékgyűjtő műanyag szekcióját, ahol "validáltathatod" a kis plasztikkártyádat."
Szerintem az utóbbi 5-6 témában voltak ugyanezek a helyzetek kielemezve.
110-130-cal (30-35 m/s) épeszű ember nem megy ki két 80-90 (22-25 m/s)között hajtó kamion közé, ha azok között nincs két fékútnyi távolság. (a tiéd, és a mögötted lévő kamioné, 105-135 méter + 31-39 méter.)
Egy gyorshajtó (160 km/h ~ 44 m/s) kamikaze viszont 3-4 másodperc alatt lerendezi a kivág-megelőz-visszatér manővert, mert nem érdekli a fékút, és valószínűleg az élete sem.
Hogy előttem kocsisor van, csak kellő féktávot tartok, az az ő külön szerencséje lesz. Ha csak 20-30 méternyire haladok az előttem lévőtől, akkor mit tesz? Lelök az útról?

cso zsi 2010.08.23. 14:25:07

@Perillustris: Amíg a hazai fuvarozás drága, addig a bajt a környező országok sofőrjei növelik. A drága nyálból nem tankolnak, csak matricát vesznek, és kalap. A hazaiak meg szívnak.

Marcellusca 2010.08.23. 14:30:56

@Pál a postoló: Engem is megvezetett. Én is visszaolvastam, hogy biztos átsiklottam felette.
De nem. :)))

Úgyhogy Lacaca a hüjjje.
Ergo: Ő a posztoló. :D
Meg a hüjjjemegcis, egyszemélyben.
xD

Marcellusca 2010.08.23. 14:34:13

@Leadfoot: Nekem is ez ogrott be.

Akkor, most írhatna egy posztot a mercis, hogy egyesek mekkora prosztók, mert nem hajlandók elengedni, mikor ő siet, pedig ott a többszáz méteres hely két kamion között.
Kénytelen ő - az előzés befejeztével - eleget tenni a jobbra tartási kötelezettségnek, felgyorsítani a megengedett legnagyobb sebességre, és még mindig van hely a másik kamion utolérése előtt besorolni az addig őt feltartó balfék elé. :D

Ez így hogy hangzik? :)))

Perillustris 2010.08.23. 14:35:45

@cso zsi: Az útdíjakat növelném, nem a gázolaj adóját. Megtámogatva súly- és sebességkorlátozással, hogy ne érje meg felénk kerülni.

Marcellusca 2010.08.23. 14:36:39

@dzsaszper: 5) Nincsen fék azon a qrva autón? :)

Paul Ignotus 2010.08.23. 14:36:56

Hát az autónepperek már csak ilyen sietősek, mikor viszik átütni a lopott merdzsót....

:)

Paul Ignotus 2010.08.23. 14:37:39

Hát az autónepperek már csak ilyen sietősek, mikor viszik átütni a lopott merdzsót....

:)

Marcellusca 2010.08.23. 14:45:53

@Perillustris: Ez a 42-es főutas, hogy a f@szomba jön ide???
Mennyé vissza a kerekagyra, oszt' ott critical-ozzál!

Marcellusca 2010.08.23. 14:47:02

@vuk_: Vagy szerb, montenegrói. :)

Perillustris 2010.08.23. 14:49:39

@Marcellusca: "hogy a f@szomba jön ide"

Biciklivel járt a sofő esténként a kocsmába, így. :P

konyhakész pumi 2010.08.23. 14:57:42

A jobbra tartásról csak annyit ha nyugaton pl.
Német-ó vagy Svájc estébé ráhajtasz egy autópályára mindenki a felhajtó előtt eggyel balra sorol és a ráhajtók simám alacsonyan repülhetnek is a sávjukban.Ki józanító azonban ha hazaérsz, és az első vadbarom majd felöklel
mert neki elsőbbsége van.Messze van ez az ország az európai vezetés színvonalától, nem említve a vasárnapi koca autósokat.

Marcellusca 2010.08.23. 14:59:22

@Perillustris: Hogyrohaggyolle a lábaszára! :D

Jó, hogy itt vagy!
Egy pozitív - bringás - élményt osztanék meg Veled, amiről a pesti/pestkörnyéki bringások példát vehetnének:
Békés megyében voltam hétvégén és este/éjszaka is kocsikáztam. Bringások, lakott területen kívül (illetve a már arra tartók is) kivilágítva ÉS láthatósági mellényben.
Volt olyan, aki nem csak viselte, de még a csomagocskájára IS ráterítette a "kukás" mellényt. :)
Szuper! Nagggyon pozitív!

konyhakész pumi 2010.08.23. 15:02:57

@dzsaszper: az általad említett járművel takarodj a szélső sávba, és ne hősködj a belsőben
,ennyi.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 15:04:54

@Marcellusca:
nemtom ebben mi a fura es egyedi. Ez a termeszetes :)
Mondjuk eccaka en nem jarok varoson kivul, de az agydinamos cuccomat akar menetkozben is egy kattintas felkapcsolni, esoben is szoktam. Az elso halogen es a hatso kondis led eleg durva fenyt nyom. :)

Perillustris 2010.08.23. 15:09:14

@Marcellusca: Én se csinálok divatkérdést belőle. Lakott területen belül is felveszem, ha pl. köd van, meg éjjel lakott területen kívül is, ha úgy ítélem meg.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 15:11:09

@konyhakész pumi:
Nem tudtam, hogy a kresz tesz kulonbseget szemelyautok tipusa kozott. Az egyikkel ki kell takarodni a szelsobe akarmi van a masikkal meg berelt helyed van a belsoben.

Erdekes megkozelites :D
(gondolom a te fajtad uvolti azt is tele pofaval, hogy a gyalog/kerekparos alljon meg ott is ahol elsobbsege van, hogy az egyenlobbeknek ne kelljen lassitani)

dzsaszper 2010.08.23. 15:13:26

@vuk_: ez meglehetősen elméleti megközelítés. És a másik gond, hogy ha te mész bele hátulról, akkor bizonyítanod is kell, hogy ő volt a szabálytalan. Nem árt két tanú melletted, akik túl is kell éljék a potenciális balesetet...

dzsaszper 2010.08.23. 15:14:43

@konyhakész pumi: ez csak a kamionsor sebességén múlik. Olykor 70-80 körüli kamionoszlop alakul ki, akkor a 110-es tempó szerintem teljesen legitim a belső sávban.

dzsaszper 2010.08.23. 15:15:45

@konyhakész pumi: a lényeget lehagytam: ha az előttem haladó oszlop tempóját a kocsim is bírja, akkor meg tökmindegy, hogy milyen a kocsim.

''autónepper.'' 2010.08.23. 15:17:04

@Leadfoot: tudod az ilyen emberek mint posztoló még városba se veszi észre hogy dudálnak rá:)

dzsaszper 2010.08.23. 15:17:06

@vuk_: a KRESZ annyiban tesz különbséget, hogy feltartom-e a mögöttem levőket avagy sem. De ha előttem is oszlop van...

Lacaca 2010.08.23. 15:25:15

@Marcellusca: és hulla részegek voltak :)

ex-dr. vuk 2010.08.23. 15:26:04

@dzsaszper: ez mar a magyar jogrendszer szepsegei... Ha baja lett volna a motoromnak, amikor egy barom ratolatott akkor is szarban lettem volna. a "mindig a hatso a hibas" szemlelet elegge elcseszett a biroi gyakorlatban.

Ha elottem is sor van nem fogok lemenni ket kamion koze SOHA csak azert, hogy o eggyel elorebb kerulhessen. Aki ezt varja el az egy korlatolt barom es goze nincs a kozlekedesrol.

Lacaca 2010.08.23. 15:27:32

@Marcellusca: MOndjuk ha 70-nel ment a belső, és sok hely volt a 2 kamion között......
Kb olyan, mint amikor a megengedett 130-cal gurul valaki az M7-en a 3. sávban, és röhög a 110-zel versenyzőkön, és tolakodókon

konyhakész pumi 2010.08.23. 15:28:25

@vuk_: akkora b@lfasz vagy,hogy lezongorázni sem tudnálak, olvasd vissza mire reagáltam.

Tornado86 2010.08.23. 15:30:55

@Perillustris:
Aztán meg bõgsz amikor 350-400 ft-ra emelkedik 1 kg kenyér ára. Mellesleg a támogatás csak kis részt tesz ki a teljes fuvarozásból, ideje utána járni. Ez egy olyan dolog, amit drágítani nem érdekes mert elszabadul az infláció.

dzsaszper 2010.08.23. 15:32:25

@vuk_: ezzel egyetértek, én sem. Én mindenesetre nem szoktam hagyni ilyen esetben a jobbról előzést sem...

Lacaca 2010.08.23. 15:34:16

@vuk_: ha rátolat bármire, akkor ő volt hátul, nem?

Perillustris 2010.08.23. 15:39:16

@Tornado86: Ezt a (közúti) fuvarozólobbi nyomja veszettül. Egy kg napraforgómagot 10 forintért szállítanak Magyarországra Kínából. A 89 ft eladási árú dinnyét megéri Görögországból elcipelni. A spanyol jégsaláta ÁFÁ-val, a kis- és nagyker hasznával 100 forint a piacon.

Miről beszélsz?

Főtruista 2010.08.23. 15:39:28

@tboyka: hát igen,az ilyen faékek általában eléggé becsicskulnak, ha találkoznak egy erősebb kutyával. Ugyanmakkor ne legyenek illúzióink: mintegy 90%-ban mindannyian állatias ösztönlények vagyunk - persze látható, milyen sok múlik azon a 10-en.

@hvuk,xaba99: Én úgy értelmezem, h nem a posztoló engedte maga elé a kamiont,hanem az előtte lévő autó,ami eredetileg a kamion mellett volt. (Lehet, h holttérben, lehet, h a kamionos volt prosztó,és elkezdte letolni,aztán hamarabb el lehetet tűnni mellőle fékezéssel,mint gyorsítással).

@cso zsi: Perillustris szerintem arra gondolt, hogy a valós költségeket kellene kifizettetni. Ebben bizony vastagon benne van egy olyan szintű útdíj is, hogy rögtön nem lennénk átjáróház.

Főtruista 2010.08.23. 15:44:45

@tboyka: hát igen,az ilyen faékek általában eléggé becsicskulnak, ha találkoznak egy erősebb kutyával. Ugyanmakkor ne legyenek illúzióink: mintegy 90%-ban mindannyian állatias ösztönlények vagyunk - persze látható, milyen sok múlik azon a 10-en.

@hvuk,xaba99: Én úgy értelmezem, h nem a posztoló engedte maga elé a kamiont,hanem az előtte lévő autó,ami eredetileg a kamion mellett volt. (Lehet, h holttérben, lehet, h a kamionos volt prosztó,és elkezdte letolni,aztán hamarabb el lehetet tűnni mellőle fékezéssel,mint gyorsítással).

@cso zsi: Perillustris szerintem arra gondolt, hogy a valós költségeket kellene kifizettetni. Ebben bizony vastagon benne van egy olyan szintű útdíj is, hogy rögtön nem lennénk átjáróház.

Lacaca 2010.08.23. 15:45:33

A kamionforgalomra a megoldás az lenne, amit az Osztákok csinálnak. Pongyola lesz a fogalmazás, de az a lényeg, hogy az országok között meg van határozva egy quota, hogy hány db kamion mehet át a kiállító ország útjain. Ők keveset adnak ki, cserébe fejlesztik a Ro-La közlekedést. Azzal az is átmehet az országon, akinek nincs papírja az úthasználatra. Kevés kamion, bevétel a vasútnak, kevesebb környezetszennyezés, kevesebb elalvásos vasalós baleset. A hazai fuvarozó meg olcsón tudja szállítani a dinnyét, meg amit akar, de csak belföldön.

Főtruista 2010.08.23. 15:45:36

Blogmotor ftw.
Perill, tőled meg bocs a nevedben nyilatkozásért-késve frissítettem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 15:58:34

@tundrazuzmo:
Magadat hulyited?
Azt irtad, volt hely jobbra, mér' nem huzódott le.
Leirta , másoknak érthetően, jobbra kamionsor, belsőben sor araszolt 120 körül

Akkormost ki az Emese?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 16:00:30

@qwertzu:
A sok faszkalap kiszűrésével..."
És ha a sok faszkalapot tennénk vonatos trélerre?
Több személyautó baleset van, mint kamionos

Igaz , a f.kalap már a trélerre felállásnál melléesne
:)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 16:05:16

@horex: Fussunk neki még egyszer, a felét már érted. A posztoló nem húzódott le jobbra, erre jobbról előzte a mercis: " Kissé később két kamion között lett akkora hely, hogy kivágódott jobbra, megelőzött (gondolom be is mutatott, de tekintve, hogy az utat figyeltem, nem láttam)".

Erről szólt a dolog. Jobbról tudják előzni, de ő nem bír lehúzódni. Egyéb szövegértési probléma van még?

Reggie 2010.08.23. 16:06:13

@horex: Majd a treler all ala. Megoldjuk:)

Reggie 2010.08.23. 16:08:11

@tundrazuzmo: Szerencsere az sem erdekel senkit, hogy te mit gondolsz egy forgalmi szituaciorol.

ex-dr. vuk 2010.08.23. 16:10:05

@Lacaca: lehet, de latszolag nem :) tudod ezt jelenti a "tolat" :D

ex-dr. vuk 2010.08.23. 16:12:52

@konyhakész pumi:
Mar elotte is megtettem. A lenyeg, hogy "20 éves szívódízel"-lel takarodjon a kulsobe.
A valaszom relevans volt. (igaz nehezen ertelmezem azt, hogy "ne hősködj a belsőben", mert altalaban az ember nem hoskodik a belsoben, hanem eloz valamit, mert gyorsabban megy nala)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 16:28:01

@Reggie: Helyes, nem is kell, hogy érdekeljen senkit. Amíg balesetmentesen vezet (mint én), addig azt gondol a közlekedési szituációkról, amit akar. Csak ha posztol, és beszélgetést kezdeményez, akkor lesznek ellenvélemények is. Én például (magunk közt szólva) megkérdőjelezem a "kamionsor" fogalmát, amelybe nem mert belehúzódni a posztoló. Jónéhányszor láttam már olyan "kamionsort", ahol 3-4 kamion lézengett egy km-en belül, de a csóka nem akart letakarodni kb. 5 mp-re a szélsőbe, mert ő előzi a "kamionsort".

Kíváncsi lennék pl. a "kamionsor" egyes kamionjai közötti távolságra. Ahová jobbra ki tudott vágni a mercis, de a posztoló meg nem bírt lemenni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 16:32:19

@tundrazuzmo:
Fussunk
azt irja , haladnak és..
"Kihúzódott balra, így láttam, de nem érdekelt. Bírja ki, még van 2 kamion. Nem fogom kockáztatni az életem egy ilyen alakért. Kissé később két kamion között lett akkora hely, hogy kivágódott jobbra, megelőzött"

Tehát a belső sor folyamatosan megy, akadt EGY hely a jobb sávon, ahova a mercis kiment,majd vissza a posztolo elé és persze fékeznie kellett, mert a sor persze nem ritkult

De igy meg nem tudott a posztolonak bemutatni
Megint kiment a szélsőbe, hogy mutogatni tudjon

Miért ment volna korábban a posztolo a szélsőbe, amikor folyamatosan ment a belsőben az elötte haladókkal?

Aztán amikor a mercis már kimutogatta magát aposztolo is lehuzódott inkább, menjen a hulye és integessen akinek akar

Namost, még mindig a posztos a hulye szerinted?

ex-dr. vuk 2010.08.23. 16:33:10

@tundrazuzmo:
en nagyobb problemat latok a mercis-fele hozzallasban. az ilyenek idegbetegek fognak felcsavarodni egy fara es bagukkal rantani rossz esetben mas is.
Egyebkent pedig ha a belsoben mennek elotted, akkor marhara mindegy, hogy mi a kamionok surusege. Szoval nekem ne villogjon a seggembe mert nyilvan en sem jokedvembol megyek lassan hanem elottem is vannak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 16:34:51

@Reggie:
Haggyadmá', az ilyenek játszadoznak az inditókulccsal és elstartolnak a trélerröl is elszaggatva a lekötéseket , menet közben az alagutban
:)

konyhakész pumi 2010.08.23. 16:49:51

@vuk_: Ebben az esetben a hősködést úgy értem,hogy küzd a zöld kártyáért és kell 1500 méter mire valamelyest kigyorsul amit én kb 4 mp alatt megelőzök kamionostól.como esta? Mert úgy tűnik az Istenért sem akarod megérteni,vagy csak adod a hülyét.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 16:52:55

@horex: Értem én, még az is átjött, hogy a mercis újra kiment a külsőbe, a posztoló meg szintén kiment a külsőbe. Ugye jól értem, hogy ez a kamionok megelőzése után történt?

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.23. 17:01:58

@vuk_: A mercis hozzáállása nem követendő, nyilván. Én sem vágnék ki jobbra - amit nagyon utálok, az a jobbról előzés. Nem is tudna leelőzni egy vadparaszt sem jobbról, mert:
a) Ha kivág jobbra, akkor kis gázzal beállok mellé, és tutira nem jön vissza elém a belsőbe.
b) Ha olyan szitu lenne, hogy ennek ellenére egy kövér gázzal megelőzve vissza tudna jönni a belsőbe, akkor már nem is fordul elő a szitu, mert ha ilyen sok hely van a külsőben, akkor már rég letakarodtam, és elengedtem.

Ha a mercis ki tudott vágni a külsőbe, akkor ott volt elég hely. Ha vissza tudott jönni a posztoló elé, akkor ott is volt elég hely. Elém nem jött volna be a mercis...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 17:02:19

@tundrazuzmo:
Nem olvasok visza megint
Szeintem a poszttoló nem hulye, a mercis idegbeteg volt, ennyi

dzsaszper 2010.08.23. 17:02:54

@Perillustris: no meg az árútőzsdézők lobbija. Legyen olcsó átdobni az árut innen oda, különben komolyat is lehetne bukni a spekulációkon...

ex-dr. vuk 2010.08.23. 17:02:57

@konyhakész pumi:
En a gyenge autok elozesi korlatozasa helyett az eros autoval rendelkezok turelmet latnam kivanatosnak. Rosszul gondolom? :D
Kevesebb lenne a halott az utakon mindenesetre.

Reggie 2010.08.23. 17:04:21

@tundrazuzmo: Mindenki baleset mentesen vezet az elso balesetig...
Raadasul szerencsere a kresz az iranyado, amiben nincs olyan, hogy aki jobban tudja villogtatni a refit annak kotelezo utat adni barmi aron.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.23. 17:05:15

Dehamá' potenciagond...
elkelne alám most valami V12 dragster most, olyan 7-10sec/ 1/4 mérföld
:)

konyhakész pumi 2010.08.23. 17:12:59

@vuk_: Én akkor is, és ezt a külföldi tapasztalatomból is állítom, a gyenge teljesítményű és rutintalan képességű,kevés kí
lómétert vezetők válasszák meg a nekik megfelelő sávot.És főleg autópályán ne akadályozzák azt aki haladni is tud, nem csak dugót gerjeszteni.És az az érzésem te is az utóbbi kategóriába tartozol.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.23. 17:15:15

@tundrazuzmo: "Ha a mercis ki tudott vágni a külsőbe, akkor ott volt elég hely. Ha vissza tudott jönni a posztoló elé, akkor ott is volt elég hely."

Ez egy ezerszer hangoztatott álláspont, ami szerintem egyáltalán nem biztos, hogy igaz. Az, hogy egy idegbeteg, cikázgató, száguldozó, villogó mercis ki tud vágni jobbra és be tud előzni valahol, az nem azt jelenti, hogy ott egy normálisan közlekedő embernek is van hely.

" Elém nem jött volna be a mercis..."

Ha rendes követési távolságot tartasz, be tud eléd jönni.

Persze szórakozhatsz azzal, hogy nem engeded, hát lelked rajta, de szerintem az balesetveszélyes: a posztoló okosan tette, hogy beengedte, ha már egy ilyen ámokfutóval hozta össze a sors.

dzsaszper 2010.08.23. 17:19:48

@promontor: ha arra gondolsz, hogy miután kivágott, nem beengedni, akkor már tényleg jobb hagyni.
Én pedagógiai jelleggel már a luk elérése előtt megközelítem az előző járgányt... Aztán volt hely beférni, nincs hely beférni, így járt.

Reggie 2010.08.23. 17:19:57

@promontor: hely az van, esz ami nincs:) Pl. az osszefuggo kocsisort sokan az egymas egy meteres tavolsaggal koveto jarmuvekkel keverik, mert a fektavrol fogalmuk sincs. Pl 80-nal siman megvan 3 kocsihossznyi a fektav, amin siman lehet elozni, ha valaki szarik mindenre.

mr_x 2010.08.23. 17:31:24

@qwertzu: "Ugye vágod, hogy a kresz szerint nem köteles kimenni két kamion közé? "
Angliaban azt tanitjak, hogy ha 18-20 mp-en belul ismet savot kell valtanod akkor nem erdemes kihuzodni, kulonben igen.
A ket kamion koze beugrom, a mogottem jovo elhuz (vagy inkabb beall mellem) az joval kevesebb ennel.
Raadasul kivulrol elhuzni csak ugy tud, ha folyamatosan kovetesi tavolsagon belul van.
Eloszor az elozendo auto, majd a hatso kamion, majd az elso kamion, vegul a megelozott auto kozott es kozotte nem lesz meg a megfelelo kovetesi tavolsag. Akarmi nem a forgato konyv szerint alakul es kesz a tomegkarambol.

"streetfighter" 2010.08.23. 17:39:05

@tboykaa:
Igen, ez is egy jó megoldás,de azért nem mindenkinél válik be. :)

"streetfighter" 2010.08.23. 17:40:19

Én sem értem miért kell valakinek villogni az elötte lévőre, ha az elött is folyamatos a sor.
Tudomásul kell venni a szomorú tényt, hogy most lassabban fogunk haladni a szokottnál.
Én sem megyek le jobbra az ilyen villogók elől. Várja ki a sorát!

ex-dr. vuk 2010.08.23. 20:15:07

@konyhakész pumi: ertem, tehat menjen a kamion mogott vegig 80-nal, hiaba tudna 110-zel megelozni, mert ha bemegy a belsobe lehet hogy valami fasz beall moge villogni.
tudod nyugatabbra az a kulonbseg, hogy aki erosebb autoval van az pont ugyanugy kivarja a sorat, hogy elozhessen. es ha ugy alakul, hogy epp vannak elotte hat vannak, elobb utobb elmegy onnan. az hogy a seggebe maszunk nem segit, es nem is szokas.
Ugyanigy kb. a kerekparosokkal szembeni viszony itt (uk), ha nem tud elozni megy mogotte. Tok kussban. Nem dudal, nem anyaz, nem centiz, nem huzza ra a kormanyt. Megvarja a sorat.

Ez miert nem mukodik odahaza? Szomoru vagyok elvtarsak.

Tornado86 2010.08.23. 20:33:18

@Perillustris:
Arról, hogy erre is van mit válaszoljak: nem egyforma mértékben támogatják a mezõgazdaságot az EU egyes országaiban, a kínaiakról pedig tudjuk, hogy sokan vannak és hét mûszakban dolgoznak => a termelést kéne itthon stimulálni.

lotht 2010.08.23. 21:26:06

@tundrazuzmo: "Elém nem jött volna be a mercis... "
Volt, amikor én is így gondoltam.
Aztán felmértem, hogy ha nem fékezek, simán nekem jön. Persze jöttek mögöttem is, szerencsére volt valamennyi követési távolság.
Erőset kellett fékeznem (értsd legalább 30-40 % sebesség esés) és még így is 1-2 méteren belül volt, amikor bejött elém. És ugyanennyire a busztól, amelyet én éppen előztem.

FDToth 2010.08.23. 21:28:51

Fi a jó életért nem lehet lehúzódni az elől,a ki villog? Hányszor megcsinálom, hogy lehúzódok 2 kamion közé! Aki menni akar, azt engedjük el (még akkor is, ha előttünk van vagy 100 autó, had menjen, uccse tud)

cso zsi 2010.08.23. 21:53:47

@FDToth: Mi a jó életért nem lehet kommentírás előtt visszaolvasni kicsinyt?

[mike] 2010.08.23. 23:59:47

Posztot nem ért volna meg ez a sztori. A villogók általában nem látnak. Mögéjük kell kerülni és felnyomni a refit, hogy jobban lássanak. Hidegvér és autópályás rutin kérdése.

Aki pedig jobbratartási kötelezettséggel magyarázza a posztoló hülyeségét, az nézzen már magába... Vagy túl sok filmet néz és attól fél, hogy tüzet nyitnak rá a merciből? :) Lószart kell besorolni a két kamion közé...

''autónepper.'' 2010.08.24. 00:58:44

@[mike]: nem kell 2 kamion közé besorolni ebben igazad van de mivel nem voltunk ott nem tudjuk hogy hány méterre volt egy mástól a 2 kamion lehet hogy 1 km lehet hogy 10 méter ... ha 1 kmre volt akkor igazán be sorolhat ha nem akkor meg semmi gond de ahova befért egy merci még gyórsitot is és utána még befért a posztoló elé ott nem 10 m volt szerintem:)

_John_Doe_ 2010.08.24. 01:52:50

A két kamion között minimum 170 méter volt, de inkább több. Ha meglenne a pontos autótipus pontosabban is meghatározható lenne.

Mindenesetre, ha a posztolót a mutogatósbácsi megelőzte jobbról, akkor ő is megérdemli a faszkorbácsot.

Az utolsó kamion előtt pedig a mercis, megmutatta posztolónak, hogyan kellene haladni. Ha van hely a külső sávban, húzódj ki te barom, engedd el a gyorsabban haladót. Ahogyan majd az az előttinek is kellene tennie.

Az a baj, a hozzászólók többsége az átlag, haladunk a pályán 110-120-al közül kerül ki, nem tudják magukat a másik helyzetébe belegondolni.

Integrált Szerverterror 2010.08.24. 05:02:44

A kedves poszter összességében elfogadhatóan teljesítette a feladatot. Elfogadhatóan, de nem jól. Jobb megoldás lett volna bármilyen többletinformáció kifejezése a Mercis felé annak kapcsolatteremtő szándéka láttán. Lehetőség szerint elengedni akár enyhe fokú sebességváltozás közbeiktatásával(„legalább lesz, aki utat tör vazze!”), ha erre nincs lehetőség, vészvillogó felvillantása és heveny integetés javallt az üdvözlő gesztus ellentételezéseként. A teljes közöny látszata ugyanis agressziót szül. Mint az esetből ez ki is derült.

tboykaa 2010.08.24. 11:13:08

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: Mivel a posztoló előtt is volt egy laza kocsisor, ezért mit nyert a Merci? 1 autót. Hűűűű! Gratulálok! Miért kellett volna a posztolónak besorolnia jobbra?? Előtte is voltak! Akkor, már, ha itt tartunk a Mercis miért nem sorolt be jobbra, hisz neki is jobbratartási kötelezettsége van? Ugyan már, gyerekek! Ha megy a vonatozás, egyik-másik sávban, nehogy már demagóg stílusban jobbratartásért papoljunk. ÉN sem mentem volna ki a Mercis elől, sőt én nem hagytam volna annyi helyet, hogy bejöjjön elém. Csak, hogy szokja a törődést...:) Egyébként, ahogy írtam már korábban is, behúzódok picit középre és mutatom, hogy előttem is vannak. Bár ez a legritkább esetben hatja meg őket, de azért megpróbálom.

"Az a baj, a hozzászólók többsége az átlag, haladunk a pályán 110-120-al közül kerül ki, nem tudják magukat a másik helyzetébe belegondolni." Én jóval többel haladok általában (tudom-tudom, rohadt gyorshajtó vagyok:)), de! Ha előtted is a belsőben 110-120-al mennek, hogy tudnál gyorsabban menni?? 1. Átrepülöd, mint K.I.T.T. 2. olyan paraszt leszel, mint a Mercis, vagy még parasztabb, mert vannak a leállósávos huszárok is.

Összességében a f@szkorbácsot a Mercisnek ítélném oda. Abban igazad van, hogy azért húzódott valszeg ki a Mercis, hogy megmutassa, hogy kellene lekotródni, de vagy egy kis bibi: ott már nem volt kamion...

Reggie 2010.08.24. 11:27:49

@FDToth: Es ha az is menni akar akire villognak?

@''autónepper.'': talalos kerdes: egy kamionnak mekkora a fektavja 80km/h mellett?

Alex3000 2010.08.24. 11:48:19

Az ilyen állatoktól mentsen az Isten! Remélem nem sért vagy öl meg senkit amikor felkenődik egy fára.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 11:51:11

@[mike]:
+ esetleg a tetőkereten hátraforditani a Hellákat+balláb kigyújtja a féklámpát, a jobb persze tartja a tempót tovább
:)

dzsaszper 2010.08.24. 11:53:34

@_John_Doe_ ÚJ NICK!:
A 170 méter hogy jött ki? elég jól tud gyorsulni egyik másik merci :)

90 km/h esetén száraz időben tiszta úton az ajánlott követési távolság 56 m (forrás jogiq.com/kresz/a-kovetesi-tavolsag.php ). Szerintem még a 170 m követési távolság sem kirívóan nagy, bár már a határon van.

Amúgy meg a szabályok tiszták:
"5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni."

Ezt a mercis előtt betartották, a mercis nem tartotta be. pont.

dzsaszper 2010.08.24. 11:54:13

@lotht: Ha több mint 2 őrült van mögötted, akik egymást tolják, akkor kintragadsz a kamionok között...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 11:54:20

@_John_Doe_ ÚJ NICK!:
Ahogyan majd az az előttinek is kellene tennie."

Ja, sőt az egész kocsisor álljon ki az első parkolóba,hadd menjen a mercis Pestig szabadon
Esetleg az Utinform is kérhetné az autósokat

Alikam 2010.08.24. 12:43:35

A sérüléssel járó közúti balesetek 25-30%-át, a halálos balesetek 40%-át gyorshajtás illetve következményei okozzák.

Amúgy ritka állatfaj lehetett ez a mercis, mert még a legelvetemültebb, jogsiját az ecserin vevő, én megyek kéccázzal, leszarom mivan emberkék is álatlában visszavesznek, ha látják, hogy nem egy autó megy a belső sávban, hanem kurva nagy a forgalom.

"streetfighter" 2010.08.24. 13:30:26

@tboykaa:

Hát úgy, hogy nem mindenkit lehet lerázni, ha meg igen, akkor késöbb amikor visszaállsz a kissebb sebességre, akkor simán elmegy. (nem "beszari")

tboykaa 2010.08.24. 13:43:46

@"streetfighter": Van ilyen is, de elenyésző. Egyszer mondjuk jól benéztem egy 760Li-t, pedig ismerem az autókat. Legalább nem unatkozom... ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 13:52:11

@dzsaszper: Akit meg lehet előzni jobbról az autópályán, az valamit nem tartott be...

Frigyesmester 2010.08.24. 13:54:49

Ismerős a szituáció: kamionok sorban a külső sávban, én meg hozzájuk képest tempósabban haladnék a belső sávban – és felbukkan a nagybetűs idióta, abszolút gyorshajtásban, villogva és tülkölve. Én sem fogok a kedvvért kihúzódni két, nyolcvannal haladó többtonnás monstrum közé a 90-130-as sebességem mellett. Felőlem villoghat, tülkölhet, lilulhat a feje – nem érdekel, legalább ő kap előbb infarktust; nekem meg van vonóhorgom. És nemcsak bunkóbéemvés, meg feketemerdzsós műveli ezt… tapasztaltam ilyet pl. árpádsávos totojától… akarom mondani Toyotától, meg népnemzeti Renault-tól is ilyet. Az M0 déli szakaszán mindennapos ez – külső sávban kamionsor sűrűn, személyautók a belsőben. „Csúcs”, amikor kamionokat előző kamion akar levillogni a belső sávban akkor, amikor én is gyorshajtásban vagyok. Ennél is meredekebb, mikor a kamion a külső sávból a belsőbe akarna kanyarodni index nélkül úgy, hogy én már mellette vagyok a belső sávban.

A legutóbbi bunkóbéemvés eset augusztus 21.-én reggel történt a 7-es úton: a „P”-s rendszámú „nagy, fekete BMW terepjáró” záróvonalat átlépve, előzni tilos tábla hatálya alatt, forgalomtól elzárt területen át, kanyaródósávokon egyenesen, olykor a szembejövő kanyarodósávon át előzött mindenkit abszolút gyorshajtásban a Balaton felé Kápolnásnyéknél több 100 méteren át. Pár órával később ugyanabban a parkolóban álltunk meg… szép, selyem volt a belső visszapillantó tükörről fityegő árpádsávos zászló, és jól mutatott a „gárdapártoló” matrica a hátsó szélvédőn. És persze az ámokfutó előzésről van videófelvételem…

tboykaa 2010.08.24. 13:56:19

@kolbászoszsömle: És ez indokolja a Mercis tettét? Aki jobbról előz, az szintén valamit nem tartott be! Demagóg!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 14:02:02

@tboykaa: Az ember először _magában_ keresse a hibát.

Ettől kultúrlény.
Amíg mindig a másik a hülye fasszopó bunkómercis száguldozó barom, addig a közlekedési morál nem fog változni.

Főleg, hogy a kedves posztoló, aki _nem_ tartotta be a jobbratartási kötelezettségét itten buksisimogatásban részesül.

Amíg nincs meg az emberben az önrefelxió képessége, addig inkább ne panaszkodjon, hogy a többi milyen hülye.

Deszkás 2010.08.24. 14:33:55

@tundrazuzmo: De minek húzódjon le? Csak hogy az ideges mercis egy autóval előrébb legyen? Ő meg esetleg nem tud visszamenni mögé, és beszorul két kamion közé? Te megtennéd? Tedd. Mi, a többség nem tennék meg, mert nincs értelme.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 14:39:30

@Deszkás: Te ezt a szabályt nem tartod be, mert szerinted nincs értelme, de pálcát törsz a másik felett, aki egy másik, szerinte értelmetlen szabályt nem tart be.

Frigyesmester 2010.08.24. 15:05:15

@tboykaa:

A "kedvedért" soron kívül leszerkesztettem. A zenei izlésficamom lehet kritizálni - tudom, hogy nincs jó zenei ízlésem :).

De ha jól látom, már a "szégyenfalon" is ottvan a videó.

auto.indavideo.hu/video/Amokfuto_a_7-es_uton_2010_augusztus_21-en_reggel

Perillustris 2010.08.24. 15:06:22

@kolbászoszsömle: Közeledünk. Mindenki szabálytalanul közlekedik. Másként fogalmazva: mindenki rendszeresen elkövet szabálytalanságokat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 15:13:39

@Perillustris: Amikor erre ráébred a delikvens, megszűnik rinyagépnek lenni és elkezd előzékenyen közlekedni.
Amíg meg azt hiszi, hogy ő aztán szabályos, vagy azt, mint a fenti agyhalott, hogy _neki_ szabad szabályt sértenie, mert a másiknak szabályosnak KELL lennie, akkor jön a rinya, meg a nyígás.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 15:32:05

@kolbászoszsömle: Szerintem meg az egy alapvetően téves végkövetkeztetés, hogy mindkét fél szabálytalan volt.

A posztban leírt eset a párhuzamos közlekedés tipikus esete, amin az se változtat, hogy időnként a kocsisorban keltkezik valamelyik sávban egy-egy lyuk.

Tehát a posztoló nem volt köteles jobbra húzódni, a mercis viszont kifejezetten szabálytalan volt, mert a párhuzamos közlekedésnél külön pont tiltja a cikázást.

tboykaa 2010.08.24. 15:33:44

@kolbászoszsömle: amennyiben előtted is vannak, márpedig a szitu szerint voltak bőven, nem vagy köteles lehúzódnod csak azért, mert jön őkelme. Az emberünk nem magányosan kóricált a pályán, hanem nem kevesen voltak előtte. A Te elved akkor érvényesülne, ha egyedül lett volna a belső sávban, akkor is csak akkor, ha nem kell hozzá extrém lassulást véghezvinnie, hogy beférjen a két kamion mögé. Egy nagyteljesítményű autóval viszont lehet extrém gyorsulást produkálni, ezért tud pl. egy 6.3 AMG Merci olyan szituban jobbról előzni, ahol pl. egy 1.2-es Fabianak esélye nem lenne. Most direkt mondtam szélsőséges példát, hogy érzékeltessem, hogy mekkora különbségek is lehetnek.

tboykaa 2010.08.24. 15:40:32

@Frigyesmester: Köszi. Tanulságos videó. Érdemes lenne beküldeni a zsarukhoz, sztem ha volt a környéken térfigyelő kamera (abból meg lehet állapítani a rendszámát), ez a felvétel simán bizonyító erejű. Az ilyen barom elől le kell húzódni, hadd menjen, nyomja csak neki, ennyi öröme legyen meg, ha már a mikropénisze nem akar működni...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 15:44:04

@tboykaa: Megelőzték jobbról a két kamion között...
Ez, szerintem nem felételez extrém lassulást a jobbrahúzódás során.
Ez azt feltételezi, hogy volt mögötte annyi hely, hogy kiférjen egy autó, meg előtte annyi, hogy beférjen.

@promontor: Mekkora az a lyuk, ami után már nem számít párhuzamos közlekedésnek, amibe ki kell húzódni?

tboykaa 2010.08.24. 16:02:35

@kolbászoszsömle: Te biztos így szoktad csinálni... ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 16:08:50

@tboykaa: Ha nem sietek, kimegyek a két kamion közé.
Ha sietek, akkor is, de akkor előzni.

Mouth Hero 2010.08.24. 16:11:17

@Frigyesmester: Kérlek őszintén válaszolj a következő kérdésre: amennyiben fukszos, tetkós, népes kisebbségi - nem sváb - család szállt volna ki a kocsiból a parkolóban, akkor azt elhallgattad volna (esetleg kompletten, az előzményekkel), vagy ugyanígy kitérsz a részletekre?

Valóban meggyőződésed, hogy a közlekedési szabálytalanságokat és bűncselekményeket politikai prefercia alapján is kategorizálni lehet?

MH / ÁAKH

FDToth 2010.08.24. 16:14:18

ha rámvillognak, akkor lemegyek, függetlenül attól h én is menni akarok. egyszerű. persze nem itt magyarországon.

tboykaa 2010.08.24. 16:18:03

@kolbászoszsömle: "Ha sietek, akkor is, de akkor előzni." Ezt kifejtenéd bővebben?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 16:27:56

@kolbászoszsömle: Pi/e*Boltzmann állandó (a mértékegységet találd ki Te) ;-)

Serintem ez a sorok sebességétől függ. Az biztos nem elég nagy lyuk, amiből rögtön vissza kell jönnöm, amint kimentem, ha fent akarom tartani a sebességemet.

@FDToth: Aha, Te biztos kimész, amint van egy kis helyed, akkor is, ha ezért mondjuk le kell lassulnod a külső sor sebességére és utána három percig szenvedhetsz, hogy visszagyere a belsőbe.

Aha, és persze ez mindenütt máshol úgy van, ahogy te mondod, csak nálunk nem. Akkor én biztos nem Ausztriában jártam a minap, mert ott rohadtul nem húzódtak ki az ilyen lyukakba az emberek, ugyanúgy, ahogy nálunk se.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 16:28:47

@tboykaa: Ennél bővebben?

Ha nem sietek és jön valaki gyorsabban mögöttem, akkor kimegyek a külsőbe előle, ha van akkora hely, amekkorán meg tudna előzni jobbról.
Ha meg sietek, és utolérek valami izét az úton, aki mellett van annyi hely, hogy jobbról meg tudjam előzni, megelőzöm...

Deszkás 2010.08.24. 18:59:40

@kolbászoszsömle: Milyen szabályt is? Hányan mondták már, hogy ilyenkor nem köteles az ipse kimenni? Miért akarsz te az ellenkezőjéről meggyőzni? Tökéletesen szabályos volt a művelet, ne próbáld meg beadni, hogy nem!

Deszkás 2010.08.24. 19:01:15

@kolbászoszsömle: Kettönk közül nem én vagyok az agyhalott, és utoljára kérlek, hogy fejezd be a másik minősítgetését, mert csak magadat égeted le, és a végén még körberöhögnek téged!

Deszkás 2010.08.24. 19:06:55

@Perillustris: Csak nem mindegy, hogy ki mondja a másiknak, hogy szabálysértő. Mert ugye többen mondták, hogy ez teljesen szabályos. Az meg, hogy egy ilyen stílusban megnyilatkozó zsömle mit mond, azt hiszem, egyáltalán nem számít. Mert hát vitázni képtelen az az ember, aki leírja, hogy a másik felet nem veszi emberszámba, az agyhalott, és még sorolhatnám miket mondott itt az elmúlt napokban. Egyszerűen képtelen beismerni, ha nem tényszerűen közöl valamit, ha nincs igaza, helyette vagdalkozni kezd, és nekiesik a másiknak. Szánalmas az ipse.

Deszkás 2010.08.24. 19:08:13

@promontor: Hagyd! Troll. Az ilyeneket fel sem tudja fogni! Csak mondja a magáét. Akkor is, ha már többen leírták, nincs igaza. Majd te is agyhalott leszel a számára, meg nem vesz emberszámba.

Deszkás 2010.08.24. 19:11:21

@kolbászoszsömle: Kialakult párhuzamos közlekedésnél megszűnik a jobbra tartás. Nincs ilyen, hogy mekkora az a luk. Teljesen független a luk méretétől.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 20:11:15

@Deszkás: bazeg, te tényleg agyhalott vagy...

Ki a halál beszélt rólad egomán csimpike?
Szaladj vissza a lapos nődhöz, verj bele egy szöget, oszt tanulj egy kis szövegértelmezést valaki olyantól, aki bírja a nyelvet.

Deszkás 2010.08.24. 20:23:40

@kolbászoszsömle: Mi van zsömike, csak ennyire futja? Vigyázz, még elered az orrod vére az erőlködésben! :DDDD

Deszkás 2010.08.24. 20:31:12

@kolbászoszsömle: Egyébként meg ha nagyon magyarkodni akarzs, akkor közlöm, olyan kifejezés nincs a magyar nyelvben, hogy bírja a nyelvet. Max a marhanyelvet, ha kilóra adják. A beszélt nyelveket meg tudják, vagy nem tudják, beszélik, vagy nem beszélik. De sosem bírják! Na ennyit erről. Egyéb dolog, zsömike? Miben szeretnél még beégni a személyeskedő mindenkit leugató aztán nagyon beégő stílusodban?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.24. 21:54:24

@Deszkás: A "bírja a nyelvet" egy élő kifejezés. Errefelé még csak nem is nagyon modoros.

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/B%C3%ADr

A 11. pontot ajánlom figyelmedbe.

_John_Doe_ 2010.08.24. 21:56:05

@dzsaszper:
"A 170 méter hogy jött ki? elég jól tud gyorsulni egyik másik merci :)"

Mivel Mercedesekre nem találtam rugalmassági adatot, 80-120 gyorsulási adatot, egy olyan autót vettem alapul amelyik 0-100 ra 6-7 másodperc alatt gyorsul.
Ennek a 80-120 adata 7 másodperc körüli.

Tényleg írjam le a matematikáját?

_John_Doe_ 2010.08.24. 22:10:22

@dzsaszper: "Amúgy meg a szabályok tiszták:
"5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni."

Aha. Azt mindenki készpénznek veszi, hogy a mercis egy agresszív állat, bezzeg a posztoló, az maszületett bárány.
Egyedül az ő elmondásából következtettek az összefüggő járműoszlopra.
Ezt viszont cáfolja, hogy a mercis megelőzte őt a külső sávból, nem különösen veszélyeztetve őt, hiszen sehol nem írja, hogy neki fékeznie kellett volna a mercis belső sávba való visszatérésekor.

Ezek után egyáltalán nem gondolom, hogy a posztolónak "kockáztatni az életét" manőver lett volna két kamion közé kihúzódni, hogy elengedje a láthatóan gyorsabb járművet.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 22:46:10

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: Ha az összefüggő járműoszlopban mindenki rendes követési távolságot tart, akkor ott egy kellően őrült mercis remekül tud cikázni. Ez még nem jelenti azt, hogy oda kötelező lenne egy normális embernek kihúzódni.

Már csak azért se, mert az sem igaz, hogy feltartja a mögötte lévőt. Nem ő tartja fel, hanem az egész kocsisor. Vagy te a postán is előreengeded a mögötted lévőt, ha szerinte neki sietősebb a dolga, mint neked?

"streetfighter" 2010.08.24. 22:51:38

@Frigyesmester:
Az tény, hogy szabálytalan, de ez messze van az ámokfutástól.
Mindenkinek más az ingerküszöbe. Ezek szerint a tiéd igen alacsony.

Mouth Hero 2010.08.25. 08:31:31

@"streetfighter": Ha ismernéd a munkásságát, tudnád, hogy itt a mellékes információkon van a hangsúgy: "tapasztaltam ilyet pl. árpádsávos totojától… akarom mondani Toyotától, meg népnemzeti Renault-tól is ilyet (...) szép, selyem volt a belső visszapillantó tükörről fityegő árpádsávos zászló, és jól mutatott a „gárdapártoló” matrica a hátsó szélvédőn. "

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 09:10:07

@"streetfighter": Látom megint megtaláltad a megfelelő "embert" akit védened kell...X5-tel száguldozó arrogáns baromállat.. Tehát ő nem gáz, a mi ingerküszöbünk az alacsony..Ilyenkor el szoktál gondolkodni magadon, hogy esetleg nem lehet,hogy veled van valami pici baj? Tényleg úgy van ez a Te fejecskédben, hogy a többi ezermillió ember a hülye, aki szerint ez gáz és Te meg a BMW-s csináljátok jól? Tényleg csak kérdezem, mert csodálkozni már nem fogok rajta..A videón látható két előzés rendicsek, elfogadható, csak mi lihegjük túl?

"streetfighter" 2010.08.25. 09:13:00

@Mouth Hero:

Én csak a videóra koncentráltam. :)

"streetfighter" 2010.08.25. 09:18:06

@Aabroncs:

Látom a szövegértelmezéssel ismét problémáid vannak. :D
Az én szememben nem ámokfutó, ennyi. Nem védtem.
Felőlem mindenki azt mond rá amit akar, csak a saját véleményemet osztottam meg a tisztelt olvasótáborral.

_John_Doe_ 2010.08.25. 09:49:18

@promontor: "Vagy te a postán is előreengeded a mögötted lévőt, ha szerinte neki sietősebb a dolga, mint neked? "

tudnád milyen gyakran megtörtént már.

dzsaszper 2010.08.25. 10:30:49

@promontor: pontosan erről beszélek.

dzsaszper 2010.08.25. 10:31:45

@dzsaszper: illetve remekül tud cikázni egészen addig, amíg nem fékeznek előtte kicsit dinamikusabban. Akkor min. 3 autós karambolt okoz.

dzsaszper 2010.08.25. 10:34:10

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: a 120 hogy jött ki?
Itt a képletben sebesség nem, csak a merci gyorsulása, az előzött autó hossza, a merci hossza, és a merci által hagyott gap (elöl-hátul) számít.

dzsaszper 2010.08.25. 10:36:26

@kolbászoszsömle: hát, akinek a jobbról előzés tilalma mit számít, az valószínű tojik a követési távolságra is...

dzsaszper 2010.08.25. 10:37:17

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: végig feltételezted, hogy előttük a kocsisor végén nem állnak neki intenzíven fékezni. Magzarul, szerencsejátékot játszva a saját és a többiek életével, mivel épp ez az eset nem ütött be, más veszélyt már nem okozott.

tboykaa 2010.08.25. 10:42:39

@kolbászoszsömle: Hááát. Én nem vagyok híve a jobbról előzésnek, nem hiába tiltja a KRESZ, baromira balesetveszélyes. De lelked rajta...

tboykaa 2010.08.25. 10:43:15

@"streetfighter": Azért gondolj bele a szembejövő helyzetébe is.

dzsaszper 2010.08.25. 10:47:39

@kolbászoszsömle: amekkora luktól nincs folyamatos kocsioszlop. Két (követési távolsággal vett) autónyi lukig szerintem fel sem merülhet, hogy nincs folyamatos oszlop. Ez tripla követési táv + 2 autó hossza (számolok 5 m/autóval).

Ez 90 km/h esetén 178 m, 130 km/h esetén 277 m. Mindkettő száraz, tiszta idő és úttest esetén.
Ezt meghaladó luk esetén el lehet kezdeni vitatkozni róla.
Mondjuk 5 autónyi luk (6x követési távolság +25m) esetén már azt mondom, tiszta sor, hogy megszakadt az oszlop. Ez (megint száraz, tiszta idő és úttest esetén) 90 km/h-val számolva 305 m, 130-al 470m.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 10:49:31

@dzsaszper: ez kb olyan, mintha úgy gondolnád, hogy mivel szoktam gyorshajtani, szembe megyek az egyirányú utcán.

@tboykaa: nem jobbról előzök, hanem a jobbratars-ot betartom, aztán párhuzamosan elközlekedek a delikvens mellett, majd amikor véget ért a tömött kocsisor, megelőzöm azt, aki épp előttem van. :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 10:56:43

@dzsaszper: 470 m? Olyan messzire el sem lát egy átlagos vezető.

Vegyük, hogy 110-zel megy a külső sor, a belső meg 130-cal, 20 km/h-val kb 100 másodperc.
Ha szerinted egy több, mint másfél perces lyuk nem elég nagy akkor komoly gondok vannak.

A másfél percenként történő sávváltás nem cikázás szerintem.

dzsaszper 2010.08.25. 10:56:59

@kolbászoszsömle: nem csak abból következtetek: "@dzsaszper: Akit meg lehet előzni jobbról az autópályán, az valamit nem tartott be..."

Épp erről van szó, hogy nem feltétlen.

dzsaszper 2010.08.25. 11:00:10

@kolbászoszsömle: figyelmen kívül hagyod, hogy folyamatos kocsisor van elöl, és ha valaki elől intenzíven fékez, akkor már nem a 110-130 közti gyorsulás/fékezéssel kell számolni.
Ha csak a 110-130 közti időt és utat veszed figyelembe, az kezd az orosz ruletthez hasonlítani.

dzsaszper 2010.08.25. 11:03:48

@kolbászoszsömle: amúgy a 110/130 példád eléggé jóindulatú. a 80/120 reálisabb, olykor 70/130 is kialakul.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:05:53

@dzsaszper: Miért kellene fékeznem, gyorsulnom?

Megyek egy percig 130-cal, kiteszem az indexet, kimegyek a belsőbe, befejezem az előzést, visszamegyek a külsőbe.

Ezt így szokták általában az emberek.
Persze vannak olyanok, akik rámásznak az előttük haladóra, jó nagyot fékeznek, majd visszakettő, nagygáz, megelőz padlógázzal, gyorsulva 150-ig, majd visszasorol, lefékez 130-ra, de az olyanokra ráféne egy vezetéstechnikai tréning.
Kb egy hónap alatt megtérülne számukra.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:09:23

@dzsaszper: Nézd, szerintem, ha kb fél percig lehet menni a sávban, akkor oda be kell húzódni.
Szerintem az már van akkora lyuk, ami a "folyamatos kocsisor" definícióját hamissá teszi.

Ha meg valaki nem teszi meg, nem húzódik le, akkor az, aki megteszi mögötte kialakítja a folyamatos kocsisort, amiben haladva szabályosan közlekedhet el párhuzamosan a delikvens mellett...

dzsaszper 2010.08.25. 11:10:20

@kolbászoszsömle: nem érted, hogy nem rólad, hanem az előzendő autó előtti kocsisorrol beszélek?
Kimondatlanul feltételezed, hogy közel konstans sebességű marad a kocsisor a manővered közben. Aztán ha nem, akkor így jártál, és így jártak előtted-utánad...

dzsaszper 2010.08.25. 11:13:43

@kolbászoszsömle: a folyamatos kocsisor definíciója a követési távolságon kell alapuljon, nem a cikázási lehetőségen konstans sebességű kocsisor mellett.

dzsaszper 2010.08.25. 11:14:50

@kolbászoszsömle: amiről beszélsz, az jobbról előzés, nem párhuzamos közlekedésben elhaladás. Hacsaknem a kamionok tempójában akarsz elhaladni mellette ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:17:18

@dzsaszper: Az, két másodperc reakcióidővel számolva 72 m 130-nál, tehát 140 méter helyre biztosan befér az ember.

dzsaszper 2010.08.25. 11:31:59

@kolbászoszsömle: a jogiq táblázata ezekszerint túlzóan óvatos.
Mondjuk lakott területen kívül a nagy sebesség miatt 1 helyett 2 másodperc miatt autópályán én még óvatosabb lennék.

Ezenkívül éltél még egy feltételezéssel: a fékutak azonosak.

Ha mondjuk a kocsidban van ABS, az előzött kocsiban meg nincs, az ciki lehet.

dzsaszper 2010.08.25. 11:39:07

@kolbászoszsömle: na akkor nézzük a képletet. Biztonságból számoljunk 2.5 s reakcióidővel. 90 méter reakcióidő alatt megtett út. Előtted, mögötted, + kocsi hozza + a fékút a példa kedvéért 130-ról 110-re ami kb. 25 m. Már 210 méternél járunk, és erre jön rá az, ha valamiért különböző a fékút (pl. van ABS-nincs ABS). A kamionok között meg elég hely kell legyen, hogy ne kenődj fel az elöl lévő kamionra, ha a manővered.

Ha 2 másodperces reakcióidővel számolok, akkor is csak 36 métert spórolok, akkor is 175 méter, plusz fékutak eltérése.

tboykaa 2010.08.25. 11:57:42

@kolbászoszsömle: Aham. A Te ideális világodban biztos így lenne. És mit csinálsz a 90-el poroszkáló két db. kamionnal? Átugrod őket, mint Super Mario?:DDD

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:57:42

@dzsaszper: Ennek a számítási módszernek a világon semmi értelme.
Beleszámítod a fékutat, kocsi hosszát a reakcióidőbe, követési távolságba?

De mindezzel együtt az általad kiszámolt, hiperbiztonságos 210 m nem 470...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.25. 11:58:52

@tboykaa: Te hogyan szoktál kocsisor előzni?
Egyesével a kocsikat, vagy egyszerre, az egészet?

tboykaa 2010.08.25. 12:37:31

@kolbászoszsömle: Amennyit tudok, egyszerre, persze úgy, hogy ne tartsam fel a mögöttem jövőt, de kizárólag BALRÓL előzök.

dzsaszper 2010.08.25. 13:13:35

@kolbászoszsömle:
1. a szükséges lukba számolom bele a kétszeres követési távolságot, a kocsid hosszát és a féktávolságot az előzési sebességről az eredeti sebességre. Ennyi luk a biztonságos cikázáshoz minimum kell.

2. ez nem változtat azon, hogy ez cikázás, ami párhuzamos közlekedés esetén összefüggő járműoszlop nélkül is tilos, és azon, hogy összefüggő járműoszlop-e avagy sem, a cikázással összesen 1 hely nyereségért (hiszen oszlop van) elhagyni kívánt járműnek van-e jobbra tartási kötelezettsége, vagy épp tilos-e sávot váltania [lekanyarodási szándék, (autópálya miatt műszaki hiba miattti) leállási szándék híján]

dzsaszper 2010.08.25. 13:15:53

@kolbászoszsömle: a 470 méter arról szólt, hogy mikortól tekintsük a kocsioszlopot nem folyamatosnak, tehát ebből következpen mikortól szabad és kötelező az előzött járműnek kisorolnia (ez az előzni kívánt jármű előtti lyuk 130 km/h esetén)

"streetfighter" 2010.08.25. 13:18:16

@tboykaa:
A videón nem egyértelmű, hogy túl közel lett volna a szembe jövő.
Ha igen az más, bár ott is vannak fokozatok. Valaki attól beszarik, ha 200m-re szembe jön vele valaki.

dzsaszper 2010.08.25. 13:19:41

amúgy a helyzet azonnal megváltozik, ha nincs folyamatos járműoszlop az előzni kívánt autó előtt. Abban az esetben korrekt a számításod.

dzsaszper 2010.08.25. 14:10:53

@"streetfighter": az a része még hagyján, a BMW jól tud gyorsulni... A kereszteződésnél való előzés szerintem neccesebb -- ha valaki jobbról alkalmas pillatban kanyarodik be szembe a gyorsítósávba és ott összecsattannak, az elég gáz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.25. 16:07:01

@dzsaszper: Eltértél a tárgytól! Nem akarod privátban folytatni...??? Ez nem ide vág!
Itt nem lehet kicsit sem eltérni ám! Rögtön jön egy buzgómócsing és beleugat! Jaj! Hiszen az ..Oppá..

dr. vuvuzelafan 2010.08.25. 16:26:58

@Frigyesmester: Azt kell mondjam, ez teljesen mindennapi eset:( Az ember lelkiekben felkészül az ilyen barmokra és úgy vezet, hogy magának és családjának lehetőleg ne történjen baja. Az ilyen f@szt meg magasról le kell szarni, többet ér az ember nyugalma annál, mint hogy egy ilyenen idegeskedjen.

_John_Doe_ 2010.08.25. 17:12:42

@dzsaszper: "a 120 hogy jött ki?"

Úgy bazd meg, hogy az autók különböző sebességekről különbözően gyorsulnak.

És jellemzően 0-100 és 80-120 közötti gyorsulási időket adnak meg az autógyárak.

A 80-120 7 másodperc alatti gyorsulásból
a=1,6 m/s*s
A mercinek gyorsulva a következő távolságot kell megtennie az előzés alatt:
kezdeti követési távolság
posztoló autójának hossza
új követési távolság
merci hossza.

Ez az s.
s=(a/2)*t*t

Gyorsulás, út ismert, kiszámítható az eltelt idő.
Ebből ki tudod számolni ez idő alatt mekkora utat tett meg a posztoló állandó 80km/h sebességgel.
Az előzés kezdetén is volt egy távolság ahol a posztoló autója elhelyezkedett az első, és a végén is a második kamionhoz képest. Ha ezeket is hozzáadod az előzés alatt megtett úthoz, megkapod a kamionok közötti távolságot.

Természetesen lehetséges, hogy a merci csak centikben mérhető távolságot hagyott a posztoló és a kamionok között is, sőt, hogy előzés előtt lemaradt és már lendületből kezdte meg a manővert.
Ezek csökkentenék e távolságot, de semmi erre utalót nem olvastam a szövegben.

Általános iskola, 7. osztályos fizika.

_John_Doe_ 2010.08.25. 17:17:02

@dzsaszper: Így van feltételeztem.
Sőt azt is, hogy közben nem szállják meg a Földet az UFÓk és a kis zöld emberkék nem fogják halálra lőni Nikolajt és a mercist.

"streetfighter" 2010.08.25. 17:18:57

@dzsaszper:
Ott nincs gyorsító sáv.
Ha tapasztalt szabályszegő, akkor tudnia kell, hogy mikor mire kell figyelni.
Az látható, ha valaki a mellékúton van. Akkor már nem szabad előzni, csak ha a mellékúton senki sem áll.

dzsaszper 2010.08.25. 17:31:12

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: azért a két feltételezés ég és föld. Ezzel az erővel nem kell követési távolságot tartani sehol.

_John_Doe_ 2010.08.25. 17:31:33

@dzsaszper: ebbe a számolásba nem vetted bele, hogy esetleg bekötött szemmel vezet valaki az autópályán.

2 és fél másodperces reakcióidő?! Ember, ha nálad tényleg ennyi, az isten óvjon minket, hogy valaha is volánhoz ülj.

dzsaszper 2010.08.25. 17:34:20

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: miért ne lenne elég a mercinek esetleg 107 km/h órára gyorsulnia? A 120 km/h elég önkényes.

A merci gyorsulása, az autók hossza és a gapek becsülhetőek, a merci végsebessége, a manőver hossza, a merci fékuta az előzés után a kocsisor tempójához pedig ezekből számolható.
Szóval nem ismert sem a manőver ideje, sem a megtett út.

dzsaszper 2010.08.25. 17:36:50

@"streetfighter":
Ott a gyorsítósáv a kereszteződés elérése előtt, szemből. Az mondjuk nem látszik a videóról, mennyire belátható a kereszteződés.

dzsaszper 2010.08.25. 17:38:31

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: miért is kell 90-nél 2 mp amíg 50-nél elég 1?

dzsaszper 2010.08.25. 17:45:46

és megismétlem, a helyzet nem általában autópályára vonatkozik, hanem autópályán nagy sebességgel kialakult folyamatos járműoszlopok közti cikázásra, ami a KRESz szerint eleve tilos.

_John_Doe_ 2010.08.25. 17:56:33

@dzsaszper:
ne haragudj, de azt kell írnom, sötét vagy a real tárgyakhoz, inkább ne vitázz ebben a témában.
Esetleg ha szeretnél felkészültebb lenni, szívesen ajánlok könyveket.

Vagy értesz hozzájuk, de funkcionális analfabéta vagy. Nem szégyen az, ma már a népesség kb. 20%-a szenved tőle.

És a válasz ÚJRA:
nem, nem kell 120km/h sebeségig felgyorsulnia. Viszont a gyári adatok ismeretében ebben a sebességtartományban ismerjük a járművek jellemző gyorsulási értékét.
Bizonyára te is tapasztaltad már, legalább utasként, hogy egy robbanómotoros jármű, különböző sebességekről, különbözően gyorsul. Minnél nagyobb a tempó, annál kisebb a gyorsulási képesség.

Érted?

A gyorsulási érték pedig azért kell, hogy a képletbe be tudjuk helyettesíteni.

_John_Doe_ 2010.08.25. 17:59:25

@dzsaszper: mire kell 2 másodperc, és mire 1?

dzsaszper 2010.08.25. 18:03:11

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: a követési távolság számolásához. Alacsonyabb sebesség melett 1 másodperc, de lakott területen kívül, a 90-es tempónál már 2 másodperc.

_John_Doe_ 2010.08.25. 18:05:30

@dzsaszper: ha valami forrást adnál arra, hogy autópályán 2 másodpercre csökken a reakcióidő, azt megköszönném.

"streetfighter" 2010.08.25. 18:27:28

@dzsaszper:
Az elkanyarodó sávot mióta hívják gyorsító sávnak?
Vagy talán te gyorsítasz a kanyar elött?
Akkor te még engem is lepipálnál. ;)

dzsaszper 2010.08.26. 12:54:28

@_John_Doe_: 2 után fogok tudni adni. Újra kell keresnem.

dzsaszper 2010.08.26. 12:57:03

@"streetfighter": nem az elkanyaradó sávról van szó, hanem arról a sávról, amire (a videó esetében a jobb oldali keresztutcáról) a balra kanyarral érkezel, és ahonnan besolorolsz a balrakanyarod után. (a videó esetében a szembe jövő iránynak jobbra, tehát nézetben balra).

"streetfighter" 2010.08.26. 13:20:33

@dzsaszper:
Én értem, hogy te miről beszélsz, de a videón nincs ilyen sáv.
Nézd meg jobban!
A jobb oldali mellékútról balra kanyarodónak max. egy forgalomtól elzárt területe van, ami igen keskeny. Nincs gyorsító sáv!

dzsaszper 2010.08.26. 15:03:46

@_John_Doe_: Néhány forrás a teljesség igénye nélkül:
www.jogsiszoft.hu/kresz4.pdf
autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/segedeszkoz-a-kovetesi-tavolsag-megtartasara
totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/09/07/a_kresz_es_a_jobb_oldal/?cp=1

Menetközben találtam: www.minipolice.hu/kiserlet/panel/autout.htm -- ez alapján a 2 másodpercben megegyezhetünk.

A fenti számítások alapján is 90km/h esetén kb 180, 130 km/h esetén kb 280 méter luk kell legyen az elhagyni kívánt autó és a folyamatos kocsisor vége között ahhoz, hogy a cikázás teljesen biztonságos lehessen.

dzsaszper 2010.08.26. 15:07:26

@"streetfighter": ez jogos. Bár nem hiszem, hogy a fickó ez alapján válogatna :D

dzsaszper 2010.08.26. 15:11:01

@_John_Doe_: szerintem meg te nem értesz abból, hogy mi a közvetlenül ismert paraméter, és mit miből számolunk.

Abból, mert a gyártó 80-120 között mért gyorsulást, és 7 másodpercet mért anno, azért a mercis 7 másodperc alatt 80-ról 120-ra gyorsulva kellett előzzön? Ez mind függő paraméter...

_John_Doe_ 2010.08.26. 15:43:26

@dzsaszper:
Aha, tehát a reakció idő nem romlik, pusztán a biztonság kedvéért legyen 2 másodperces a követési távolság.
Ami 90km/h sebességnél (ami 25m/s) 50 méteres követési távolságot jelent.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 16:11:50

@dzsaszper: Az a furcsa, hogy azt tanítják, hogy úgy kell előzni, hogy akkor szabad elkezdeni visszasorolni, amikor látszik a tükörben az ellenség.

Viszont az ellenség a minimális követési távolság _előtt_ elkezd látszani.
Magyarul amikor nekilátsz előzni, nem mész 90 méterrel túl az előzött autón visszasoroláshoz.

Ám a fenti számításban elvárod azt a teljesen életszerűtlen dolgot, hogy a gyorsabb autó visszasorolása a minimális követési távolságnál történjen meg.

_John_Doe_ 2010.08.26. 16:14:07

@dzsaszper:
Drágám, te hülye vagy mint a segg. Vagy legalábbis hülyeségeket beszélsz.

Persze, mivel még én is tévedhetek, tiszteletteljesen megkérdezem,
te hogyan számolod ki a két kamion távolságát, ami között a merci végrehajtotta a posztoló 80km/h sebességgel haladó járművének jobbról való előzését?

_John_Doe_ 2010.08.26. 16:20:40

@kolbászoszsömle:
azt már ne is nézzük, hogy amikor jobbról előz valaki, akkor bizony kurvára figyel, úgyhogy nem 2 másodperces reakció idővel kell számolni, hanem inkább féllel az egy helyett.

www.egopont.com/hu/reaction_time_test.php

Akinek itt 0,3 feletti értéke van, adja vissza a jogosítványát.

dzsaszper 2010.08.26. 16:23:50

@_John_Doe_:
A csak gyorsulás és az előzendő kocsi melletti elhaladás a dolog könnyű része. Válasszuk az előzött kocsit mint a viszonyítási rendszerünk alappontját.
A cikázáshoz ebben a vonatkoztatási rendszerben 2m (luk) + 5m (előzött autó) + 2m (luk) + 5m (előző autó) hely kell, s_e = 14m.
t_e = sqrt(2 s_e / a) = 4, 183s.
v1 = v0 + a*t = v0 + 6.693 m/s = v0 + 24,095 km/h.

Tehát a mercis bő 4 másodperc alatt 24 km/h-t gyorsulva befért a másik kocsi elé.

Vissza kell fékezzen a kocsisor sebességére. Intenzív fékezéssel is
t_f = (v1-v0)/a_f = 6.693m/s / 11 m/s2 = 0,608 s
s_f = (v1-v0) * t_f / 2 = 4,072 m.
Tehát a mercis összesen kb 4.8 másodperc alatt tud gytorsulni + satufékezni vissza a kocsisor tempójában, és immár 6 méter luk van az előzött autó előtt, 11 méterrel az előzött autó orra előtt van az orra.

A korrekt követési távolság 1 másodperccel is 25 m, kettővel pedig 50.

Az elért luk közel nem éri el a követési távolságot, és ha elöl hirtelen fékeznek (amire a folytonos oszlop miatt számítani kell) az előzött autó vétlenül beleszáll a mercibe.
Igaz, intenzív fékezéssel számoltam. 3 m/s2-es fékezés esetén s_f 12,2 m, tehát 14 méter luk lesz közöttük, 19 méterrel lesz az előzött kocsi előtt az orra, és az egész manőver így sem tartott visszafékezéssel együtt sem 6 másodpercig.

Szóval itt az ékes bizonyítéka, hogy a mercis a követési távolságot, és azt, hogy a folyamatos kocsisornál fokozott az intenzív fékezés esélye elfelejtve bőven tud cikázni egy követési távolságot tartó folyamatos kocsioszlopban.

dzsaszper 2010.08.26. 16:40:10

@dzsaszper: a két kamion távolságához az előzőekhez képest már csak viszonítási rendszereket kell váltani.
Az előzés rész alatt 4 másodperc telt el, az előzött autó 100 métert, a merci 114 métert, a kamionsor 77 métert tett meg. Tehát ha a merci épp elhagyott egy kamiont (2 m lukkal), akkor az 7 méterrel a merci orra mögötte indult, és még elmaradt tőle 37 métert, az 44 méter. Ehhez jön még egy kis luk az elöl lévő kamion mögött, és még pár méter 50 méteres luk a kamionok között már egy nyaktörő mutatványhoz elég.

dzsaszper 2010.08.26. 16:42:44

Na most a fentiekből az következik, hogy épeszű követési távolságot tartó kocsisorok között fizikailag lehet, amíg hirtelen nem kezd fékezni valaki. Ha pedig mégis valaki elöl hirtelen fékez, akkor jön a ráfutásos baleset.

Az általamm számolt 175 méter luk az előzött autó előtt ahhoz kell, hogy elkerülhető legyen a ráfutásos baleset.

dzsaszper 2010.08.26. 16:44:38

az előzőböl lemaradt a cikázni szó. fizikailag lehet cikázni, de ön- és közveszélyes.

dzsaszper 2010.08.26. 17:08:13

@_John_Doe_: ja, és egyetlen egy pontra figyel kurvára az orra előtt és a mutatóujja finom pöckölésével tud fékezni.
Sajnos a komplex helyzetnek (több helyet kell nézni, távolban, kisebb jelet kell jól értelmezni, az ingerületnek le kell mennie a lábig stb.) komplexebb a biofizikája is, ami növeli a reakcióidőt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 17:19:49

@dzsaszper: Azt a biofizikai dolgot, azt ne hangoztasd! ;-)

dzsaszper 2010.08.26. 17:34:30

@kolbászoszsömle: ja, különösen, hogy kimutattam, hogy a 120 km/h az 104 km/h, és a 170 m kb. 50m is lehet a cikázáshoz...

_John_Doe_ 2010.08.26. 17:40:24

@dzsaszper:
Akkor ebben a képletben

t_e = sqrt(2 s_e / a) = 4, 183s.

honnan is vetted "a" (gyorsulás) értékét?

És nem emlékeztet téged ez a képlet a
"_John_Doe_ 2010.08.25. 17:12:42
(...)
s=(a/2)*t*t"

erre? :))

Ahol ezt írtam:
"A 80-120 7 másodperc alatti gyorsulásból
a=1,6 m/s*s"

Merthogy kurvára az én általam megadott értékkel számolsz, akkor meg nem értem mi a faszért basztatsz az általam hozott 80-120 7 másodperc alatti rugalmassági adat miatt?!

Az írásod további része felesleges. Ismert az előzésre fordított idő, ebből a legegyszerűbb képlettel kiszámítható a megelőzött jármű által megtett távolság. Ehhez hozzáadva az előzés kezdeti és végső pillanatában mögöttük és előttük levő távolságot, meg is van a két kamion közötti rés hossza.

PS: a kétméteres követési távolságokat gondold át újra. Pályán ilyen távolságnál nem az az érzésed, hogy közel van, hanem hogy már össze is értek a kocsik.

_John_Doe_ 2010.08.26. 17:42:02

@dzsaszper: ki a fasz írta, hogy 120-ig gyorsult?!
Csak te, te szerencsétlen. Én csak a gyorsulási értéket vettem belőle.

dzsaszper 2010.08.27. 10:22:01

@_John_Doe_: akkor vagy nem számoltál semmit, vagy "egy akár úgy is történhetett volna" ellenőrző számolást végeztél.
Pedig itt a kérdés egyértelműen az volt, hogy mi az a minimum távolság és idő, minimum luk a két sávban, ami a mercisnek elég a (folyamatos kocsioszlopban intenzív fékezés esetén életveszélyes és amúgy is szabálytalan) cikázáshoz. Ezt a távolságot és időt egy kicsit fölélőtted szerintem...

dzsaszper 2010.08.27. 10:22:39

@_John_Doe_: tőled, de te honnan vetted a 7 másodpercet és a kamionok közti nagyobb lukat?

dzsaszper 2010.08.27. 10:25:27

@kolbászoszsömle: nem várom el, de a folyamatos kocsisor miatt vissza kell lassulnia elég hamar. A legrövidebb lukat kerestük, ami a visszasorolás utáni azonnali visszalassulás esetén alakul ki.

_John_Doe_ 2010.08.27. 12:09:44

@dzsaszper:
Utoljára próbálom elmagyarázni, én részemről itt befejeztem.

Az idézőjelek között az én korábbi hozzászólásomból részlet, alatta bővebb magyarázat.

"Mivel Mercedesekre nem találtam rugalmassági adatot, 80-120 gyorsulási adatot, egy olyan autót vettem alapul amelyik 0-100 ra 6-7 másodperc alatt gyorsul.
Ennek a 80-120 adata 7 másodperc körüli."

A járműveknél nem adnak meg autógyárak gyorsulási grafikont. Így gyorsulási adatokat csak az általuk adott gyorsulási értékekből tudunk számolni.
Ha azt írják egy kocsiról, hogy 0-tól 100-ig 8 másodperc alatt gyorsul fel, akkor a művelt kisfizikus kiszámolhatja, hogy a gyorsulása
100/8=12,5
Vagyis a=12,5km/h*s ami a=3,47m/s*s
Ez az autó tehát minden másodpercben 12,5km/h-val gyorsabban megy.

Természetesen ez csak egy átlagos érték, az autók gyorsulása nem egyenletes. Minél nagyobb a kezdeti sebesség, annál kisebb az ahhoz rendelhető maximális gyorsulási képesség.
Azonban, mivel itt a kezdeti tempó 80-90km/h volt, és sok autógyár ad meg 80-120km/h közötti gyorsulási (un. rugalmassági) adatot, ezért reálisabb ha abból számolunk gyorsulást. Sajnos pont a Mercedeseknél nem találtam se 80-120, se 80-100 adatot, de ezeknek a kocsiknak egyébként sem extrém a gyorsulásuk, ezért az átlagosnak mondható -7 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120-ra- adatból kezdtem számolni.

120-80=40
Tehét 40km/h-t gyorsul 7 másodperc alatt, vagyis
40/7=5,71km/h*s, 5,71km/h-val gyorsul másodpercenként, ami a=1.587m/s*s.
Tehát ebben a sebességtartományban egy átlagos limuzin, gyorsulása ennyi.
Ebből a gyorsulási értékből számoltam az előzés megtételéhez szükséges időt.

Ha azonos gyorsulással számoltunk, én miért kaptam mégis nagyobb távolságot?

Nyilvánvalóan, mert a kezdeti és végső követési távolságokat, tapasztalatból nagyobbnak vettem.
Míg nálad 2 méteres követési távolságok szerepeltek, nálam 10 méteresek. Ami reálisabb is.
Ráadásul az általad megadott követési távolsággal csak akkor kezdhet el gyorsítani, mikor befejezte a sávváltást (kiment a külsőbe), különben nekicsókolna az előzendő seggének, ez pedig elnyújtja az előzés idejét.
Nagyobb kezdeti követési távolsággal azonnal megkezdhető a kigyorsítás, már a sávváltás közben.

Részemről ennyi, ne válaszolj csak emészd meg.

dzsaszper 2010.08.27. 13:08:00

@_John_Doe_:
1. a leírás szerint a mercis tolta, majd kivágott az oldalsó sávba, legyorsulta, és bevágott elé.
2. az előzött autó vonatkoztatási rendszerében a 10-10 méter az komótos előzés, nem a fenti.

bunkokiller2 2010.08.27. 21:19:33

Más nincs is ezen a blogon csak ez a dzseszper meg a kolbászosizé? Mindenhol ezek..Vagy ők a bloggazdák?

dzsaszper 2010.08.30. 08:51:27

@bunkokiller2:
ebben a bejegyzésben. Ha megnézed, az elején még bőven volt más komment is, aztán egy kérdés maradt nyitva, amin vitatkozunk páran.
És nem, nem vagyok bloggazda. Meglepne ha kolbásziszsömle az lenne.
A bloggazda tudtommal SilentSound. Észreveheted a kommentjeit a kiemelt háttérből :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása