Valami elmebeteg kerékpárosba futott bele dzsaszper, kishíján szó szerint, akinek az volt a legjobb szórakozása, hogy minden előzmény nélkül virtuális kátyúkat kerülgetett. A vigyorgásából meg arra következtetek, hogy nem is igazán fogta fel, hogy az ilyen akciókkal leginkább magának tud ártani, aztán végül eggyel kevesebben mennek majd a critical massra.
A legtöbb kerékpárossal sem autóvezetőként, sem kerékpárosként, sem gyalogosként nem szokott gondom akadni. Van viszont egy-két ön- és közveszélyes is, tegnap este egy ilyennel hozott össze a sors. Megköszönheti az égnek, meg annak, hogy kicsit nagyobb követési távolságot tartottam a kocsioszlopban a saját és bringája épségét... de a helyzetet szemmel láthatóan élvezte...
Augusztus 22-én este 8 óra körül a 2-es úton Dunakeszi felé, kb. a Megyeri híd elhagyása után jóval, körülbelüli helyszín:
80-85 km/h sebességgel haladtam. Előttem kocsioszlop, ilyenkor szeretek kb. másfél-kétszeres követési távolságot tartani. Az útszakaszon előzni tilos, és az útszakaszra kerékpárral, segédmotorral és mezőgazdasági munkagéppel behajtani tilos. Egyszercsak arra leszek figyelmes, hogy picit furán mozog előttem a kocsioszlop, mintha finoman kerülnének valamit, ezért elkezdek fokozottan figyelni.
Majd az előttem hajtó kocsit látom, hogy kerékpárost előz. A következő pillanatban a kerékpáros (aki úgy 30, jóindulattal 35 km/h tempóval haladhatott) komolyabb körülnézés nélkül kivágódik a sáv közepébe. Intenzív fékezés, és kerülném, de jönnek szemből, így inkább mégse. Kb 30-ra fékeztem, és duda, hála Istennek hátulról sem szálltak belém.
Ezek után, ahogy elfogytak szemből az autók, leelőztem a kerékpárost (és közben folyamatosan dudáltam, jelezve, hogy ön- és közveszélyes). Miközben elhaladtam mellette (nem mai a kocsi, szívódízel, így viszonylag lassan gyorsul), a szemébe nézek, hátha bocsánatot kér, de ehelyett kajánul a képembe vigyorog... Piros-fehér-zöld (vizszíntesen csíkozott felsőt viselt...
ganyager 2010.08.31. 18:03:11
cork77 2010.08.31. 18:03:44
Hurri Kán 2010.08.31. 18:08:54
Leadfoot 2010.08.31. 18:11:17
ogregn 2010.08.31. 18:11:24
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.31. 18:15:54
A 600 hozzászólásból hányat írnak a sötétzöld buta bicajosok? :)
Leírás alapján behajtási tilalom megszegése 50ezerig terjedő. Közúti közlekedés veszélyeztetése ami már esetenként közlekedési bűncselekménynek is minősülhet.
Na az elütés, félholtra verés helyett ezt tudom javasolni. Szerintem ettől lehervadna a vigyora. :))
ogregn 2010.08.31. 18:19:58
Na jöhetnek a bringások :)
mrzigi 2010.08.31. 18:21:55
A bringás helye a padka melletti 20 centi.
[irónia ON]
Piszkosul nagy ötlet volt ám a bringások kötelező sávszélenhaladását eltörölni
[irónia OFF]
Majd megyek 90-el este, beleng a másik sávig gyök2-vel haladó, erősen ittas Józsibá, és még én leszek az elütéséért is a felelős (és ültetnek le).
Vagy én halok meg, ha a börtön helyett jávorszarvasteszt szerű manőverrel kerülném ... és jönnek szembe (frontálpuszi)
Eszement volt az is aki kitalálta !
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.31. 18:29:25
Miért, és az egyirányú forgalmú úton szembe behajtás propagandája. Csak a híranyag második felét lefelejtették. Miszerint abban az esetben hajthat szembe kerékpáros, ha ezt kiegészítő tábla jelzi. :))
Hurri Kán 2010.08.31. 18:35:15
jelentéktelen alak 2010.08.31. 18:50:32
Mint biciklis mondom, hogy az ilyet fel kell jelenteni! Persze ehhez az kellene, hogy a rendőrség foglalkozzon a rend őrzésével.
Pár hónapja az M3-on Gyöngyös körül láttam tekerni valakit a leálló sávban. mit lehet az ilyen biciklisekre mondani mást, mint hogy hülye?
Az a baj, hogy egy ilyen másik normális ezer megítélését rombolja le. Még nagyobb baj, hogy nem egy ilyen van.
A rendőrség aktivitásának köszönhetően, meg egyre több ilyen van.
Hü
RobiRobi002 2010.08.31. 19:09:49
misitcom 2010.08.31. 19:15:34
RobiRobi002 2010.08.31. 19:16:40
Marcellusca 2010.08.31. 19:31:34
Csak úgy kérdem, Kedves Bloggazda. :D
Na, mosmá elóvasom, ki a hüjjje. :)
Van egy pohár borom, látatlanban, hogy a ... :DDDD
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.31. 19:46:53
Rock me Amadeus 2010.08.31. 19:52:47
Marcellusca 2010.08.31. 19:56:34
Csak a körítések.
Hogy a fél várost le kell zárni, mert néhány száz ürge éppen felvonulgat (ez az ÖSSZES felvonulgatásra igaz!) és több tízezer szív miatta.
Napi szinten meg annyira nem tudnak SZABÁLYOSAN közlekedni, hogy az már fogalom.
Ha nem ismeri a KRESZ-t, ne vegyen részt a forgalomban, menjen ki a mezőre, ott biztonságosabban és egészségesebben is megteheti.
Az a baj, hogy ha már megvette azt a bringát, felhatalmazva érzi magát arra is, hogy közlekedjen. Pedig ahhoz több kell!
A követelőzéseik meg legtöbbször túlzók és alaptalanok.
Szóval, csak ennyit a CM-ról.
És bocsi a (fél)OFF-ért! :D
"streetfighter" 2010.08.31. 20:02:40
A helyszín:www.norc.hu/street-view/
Itt a kanyarból igen nagy, 50-60-as tempóval jönnek lefelé a dombról és aki be akar kanyarodni balra alulról az későn veheti őket észre, főleg ha nincsenek kivilágítva szűrkületben.
Sajnos szürkületben az egyik itt halt szörnyet egy kisteherautót lefejelve!
Mivel nem veszik figyelembe, hogy esélyük sincs megállni! A fékjük nem elég erős hozzá!
Mivel a baleset óta csak én már kétszer talál koztam hasonló kamikázéval, ezért a saját érdekükben és a sajátoméban is (hiszen nem szeretnék ott senkit kinyírni) szólnék az ott rodeózóknak, hogy nagyon legyenek észnél, mert az elsőbbség édes kevés az életben maradáshoz.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.31. 20:02:54
1kutya 2010.08.31. 20:50:50
mivel ilyet nem kívánok senkinek, ezért csak annyit a felelőtlen ürgének, hogy legközelebb 50km-t kelljen tekernie lelopott nyereggel, s.eggében a vascsővel:(
Hemü 2010.08.31. 21:33:21
RobiRobi002 2010.08.31. 21:33:26
Hemü 2010.08.31. 21:43:01
Miért? Hogy 10 centire előzhesd őket sávon belül? Szereted az orosz rulettet? Mert a bringások időnként valódi kátyúkat is kerülgetnek.
Életmentő intézkedés volt ezt a szoros jobbratartási szabályt eltörölni.
1kutya 2010.08.31. 21:48:51
Adachale 2010.08.31. 21:53:08
Adachale 2010.08.31. 21:54:21
D4D 2010.08.31. 21:57:37
1kutya 2010.08.31. 21:59:47
mrzigi 2010.08.31. 22:02:00
"Miért? Hogy 10 centire előzhesd őket sávon belül?"
Nem, 30 centire sávon belül ... mint az elmúlt 20 évben minden alkalommal.
"Szereted az orosz rulettet?"
Hogy a bringás akit épp előznék most éppen ki fog-e lengeni elém balra 2 métert (mert megteheti, mert ő káááátyúúútlááátott) ... na ez az orosz rulett.
"Mert a bringások időnként valódi kátyúkat is kerülgetnek."
És? Én is. De ha épp előz balról egy motoros, akkor nem kerülöm a kátyút, hanem belemegyek, mert nem csapom el.
Menjen akkor szépen a bringás is bele, hogy ne csapjam el!
Abban a büdös átkos rendszerben működött a dolog.
Ugyan miért ne működne még mindig ??
"Életmentő intézkedés volt ezt a szoros jobbratartási szabályt eltörölni. "
Inkább élet- és közveszélyes.
Ismerve az oktatásbeli visszaesést, meg pláne.
Van még egyáltalán KRESZ oktatás iskolákban ?
Utó Pista 2010.08.31. 22:04:49
Ez mondjuk a 365 napból legyen 5 nap. A maradék 360 napon az autósok miatt élhetetlen a város, mert a hitelre vett autója nélkül nem érzi magát embernek és a vécére is autóval megy.
Hemü 2010.08.31. 22:15:59
Na, szép. Te nem borulsz tőle, de ő lehet, hogy igen. Az sem jobb.
"És? Én is. De ha épp előz balról egy motoros, akkor nem kerülöm a kátyút, hanem belemegyek, mert nem csapom el."
Helyes. Ő meg fizeti a szervizt.
Utánanéztem, hogy ne mondjak hülyeséget:
"Biciklizés az úttesten
Határozott vezetési stílus
Viselkedjünk egyértelműen, és határozottan foglaljunk el helyünket az úton!
...
Oldaltávolság, manőverezési lehetőség
Haladás közben tartsunk legalább egy méter távolságot a járdaszegélytől, vagy a forgalmi sáv szélétől, ill. a parkoló autósor mellett. Így elég helyünk marad egy hirtelen akadály, besüllyedt csatornafedlap, burkolathiba vagy egy figyelmetlenül elinduló autó esetén..."
"Amikor éppen autót vezetünk, ügyeljünk a következőkre:
Kerékpáros előzésekor
Legalább 1 méteres oldaltávolságot kell tartanunk! ..."
Forrás:
www.fovinform.hu/zoldzona/kerekpar.php
Kard 2010.08.31. 22:19:35
Hemü 2010.08.31. 22:24:37
halaloszto 2010.08.31. 22:29:31
Ami nemtudom szabalyos-e, de kurvara veszelyes. A kerekparos felhivta figyelmet a szandek veszelyessegere, es kikenyszeritette, hogy a szembol jovo elhaladasa utan, rendesen savvaltassal elozzek meg.
Kulturalatlan, elismerem, de kulturalt esetben nem is probalkozott volna senki savon belul megelozni.
vajk
mrzigi 2010.08.31. 22:34:37
"Na, szép. Te nem borulsz tőle, de ő lehet, hogy igen. Az sem jobb."
Inkább boruljon tőle (általa előre gyakoroltan JOBBRA !), mint kacsázzon ki az autósok elé.
Most komolyan, nekünk még az általánosban is volt kerékpár oktatás. Egyik évben a technika óra KRESZ óra volt, és akkor rendesen kivittek minket KRESZ-parkba, ahol kerékpárral gyakoroltattak. Aztán KRESZ versenyek, kerékpáros ügyességi versenyek is rendszeresen voltak. Bicajoztunk sokat, de soha egyikünket sem ütötte el autó, mert megtanították hogy kell cangázni.
És ez a sok cangahajder, ugyan ők tudják hogyan is kell kerékpározni ???
"Helyes. Ő meg fizeti a szervizt."
Nem, megköszöni az életét. Te meg ha nem hajtasz gyorsan, akkor nem szenved maradandó károsodást a gumi (mivel ha kátyúzva nincs, akkor szépen kirakják a sebességkorlátozást ... legtöbb helyen)
"Haladás közben tartsunk legalább egy méter távolságot a járdaszegélytől"
azaz hajts be az 50-60-al haladó autók közé 10-20-al. Említettem már, hogy hülye volt, aki ezt kitalálta?
"Így elég helyünk marad egy hirtelen akadály, besüllyedt csatornafedlap, burkolathiba vagy egy figyelmetlenül elinduló autó esetén"
Kerülni? Ott ahol épp az autós előzne minket?
Nooooooooorrrrrmááááááááááááállliiiiiiiissss???
"Kerékpáros előzésekor
Legalább 1 méteres oldaltávolságot kell tartanunk!"
Azaz min 1 méterre bemegy a padkától, meg meglát fedelet ezért még 50 centi, meg 1 méter oldaltáv ... tessék mondani, maradt akkor egyáltalán bármi abból a k. sávból ?
Nem?
Akkor most mi legyen?
Már az is tűrhetetlen, hogy a főútra rámegy a 40-el döcögő IFA ... de most már a kerékpárost is a szembesávba kell előznöm, mint az IFÁt?
Vagy ha nagy a szembe forgalom (pl 4-es főút) akkor guruljak 1-esben 10-el az előttem csalinkázó kerékpáros után 1 órán át???
Gondolkozzon már aki kitalál ilyen hülyeségeket!
Mi kellene legyen a szabály?
A kerékpáros a padkától 20 centire tekerhet, és KÖTELESSÉGE OLYAN SEBESSÉGGEL, HOGY HA HIRTELEN AKADÁLY (csatornafedél, kátyú) VAN ELŐTTE, AKKOR MEGÁLLNI, VAGY BIZTONSÁGOS SEBESSÉGRE LELASSÍTANI LEGYEN KÉPES !
Igenis rá is igaz a relatív gyorshajtás!
Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.08.31. 22:38:56
Másfelől. Kerékpárosra NEM dudálunk rá, mert vagy nem hallja (mp3-azik), vagy ha hallja, akkor megijed és pont azért fog az autó alá hullani, mert elvonja a figyelmét.
Meg kell előzni NAGY oldaltávolságot tartva, aztán menni kell tovább, ennyi.
A modern ember röhög a természeti népeken, merthogy dobbal és tánccal akar esőt csinálni vagy esőt elhajtani. A modern ember ugyanakkor komolyan gondolja, hogy a duda folyamatos nyomásával fel lehet oszlatni a közlekedési dugókat és tisztán a másik ember tudomására lehet hozni, hogy mit kell még megtanulnia.
-Gabi- 2010.08.31. 22:45:12
Kiszállni,
Szétverni a koponyáját,
Behúzni a tetemet a bokrok alá,
Beszállni a td gépjárműbe,
Folytatni az utazást
Ennyi
Tele van a tököm a bringásokkal
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.31. 22:47:14
terkeptelen 2010.08.31. 23:02:32
- Nem emlékszem, hogy a KRESZ mit ír erről, de én vezetéstechnikában azt tanultam, hogy kerékpáros előzésekor a gépjármű szélességével megegyező oldaltávolságot kell tartani, mert a bringás eleshet, kikerülhet egy kátyút, meglökheti egy erős széllökés stb.
- Emlékeim szerint a jobbra tartási kötelezettség esetén figyelembe kell venni, hogy az úttest jobb széle járható-e. A könyvben nemcsak a kátyúkról, hanem a pocsolyákról is szó volt.)
- Ebben az esetben tehát az egész kocsisor szabálytalan volt.
- Ha záróvonal van az adott útszakaszon, akkor ott nem lehet előzni, kivéve ha ki van téve az "Előzni kötelező" tábla:-)
Azt se hagyhatom szó nélkül, hogy ebben az országban mindössze virtuális kátyúkról beszélni enyhe rosszindulatot feltételez...
Persze már elég rég tanultam KRESZ-t, abban az időben mi még lóvasúttal jártunk:-)
terkeptelen 2010.08.31. 23:05:40
Hemü 2010.08.31. 23:06:11
Ez így van. Ha már meggondolatlan módon az út szélén ment, vagy túl nagy a kátyú, akkor ez a legjobb. Volt úgy, hogy én is inkább belementem egy kátyúba, mert már nem volt más lehetőségem. De inkább húzódjon beljebb, mert ott biztonságos.
"Kerülni? Ott ahol épp az autós előzne minket?"
Nem jött le neked a lényeg. Ha alapból beljebb közlekedek, akkor jobbról is tudom kerülni az akadályok túlnyomó részét.
"Azaz min 1 méterre bemegy a padkától, meg meglát fedelet..."
...és jobbról kerüli, lásd fent.
"Mi kellene legyen a szabály?"
Szerencsére ezt nem a te feladatod eldönteni.
Aszi 2010.08.31. 23:06:23
Mármint mihez képest?
Hemü 2010.08.31. 23:10:38
Egyébként én fél méterért sem szoktam morogni, már csak azért sem, mert berekednék. :-)
''autónepper.'' 2010.08.31. 23:11:54
[mike] 2010.08.31. 23:14:02
Kezeljük úgy a bringást, mintha egy kibaszott nagy T (gy.k.: "té") betű lenne rajta. Számítani kell rá, hogy nem motoros (tudom, a másik kedvenc), bármikor kacsázhat egyet, orrabukhat egy kátyúban ésatöbbi. Jó nagy ívben kikerüljük és továbbmegyünk. Főleg akkor, ha ilyen fainul ismerjük a(z) (új) kresz-t és van időnk paragrafusokat másolgatni a kommentünkbe. További szép estét....
terkeptelen 2010.08.31. 23:14:25
[mike] 2010.08.31. 23:17:34
A kerékpár egy nyomon haladó jármű, még vasúti átjáróban is megelőzheted.
Hemü 2010.08.31. 23:20:15
''autónepper.'' 2010.08.31. 23:21:40
mrzigi 2010.08.31. 23:22:41
"Nem jött le neked a lényeg. Ha alapból beljebb közlekedek, akkor jobbról is tudom kerülni az akadályok túlnyomó részét."
És ha nincs hova beljebb, mert a kátyú a padkáig tart? Bekacsázol 1,5 métert az autósok közé? Ha nem tudod milyen mély a pocsolya, akkor tessék szépen leszállni és a járdán eltolni mellette a cangát!
Ismét felhívnám a te és a tiszteletre méltatlan törvényhozó figyelmét, hogy ha a kerékpáros nem tud megállni a csatornafedél vagy kátyú előtt, akkor RELATÍV GYORSHAJTÓ.
Ha nem látja, akkor nem az utat nézte.
Az átkosban sem voltak jobbak az utak (főutak pláne), mégis piszok jó cangás túrákat tettünk ... libasorban, a padkától 20 centin belül, sőt ahol volt a laza útpadkán, nappali és esti tekerés (és volt visszapillantónk, macskaszem dögivel, meg dinamó hajtotta este a lámpákat).
Az viszont sajnálatos, hogy a montik és versenycangák nagy része NEM ALKALMAS a közúti közlekedésre, inkább ebben kellene a törvényhozónak lépnie.
A kontra (pedálfék) hiánya momentán az egyik legnagyobb hiányosság ezeken.
A fékezéssel már rántják is el a kormányt, és több a reagálási idő, egy kézre lazán fogja a kormányt ami borulásveszély ... és még lehetne sorolni.
terkeptelen 2010.08.31. 23:22:56
''autónepper.'' 2010.08.31. 23:25:13
''autónepper.'' 2010.08.31. 23:26:43
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.08.31. 23:30:29
Milyen hamar átszaladt a téma azon a ponton, hogy a biciGlisnek semmi keresnivalója nem volt azon az útszakaszon.
terkeptelen 2010.08.31. 23:30:55
''autónepper.'' 2010.08.31. 23:36:09
M. Péter 2010.08.31. 23:44:01
Amon-Re 2010.08.31. 23:51:38
>>Már az is tűrhetetlen, hogy a főútra rámegy >>a 40-el döcögő IFA ... de most már a >>kerékpárost is a szembesávba kell előznöm, >>mint az IFÁt?
Nem bazdmeg, előzd nyugottan az IFÁt is sávon belül, remélem mielöbb kiprobálod.
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.31. 23:57:15
Csak hogy kötözködjek, meg hogy beszélgessünk: nekem még nem volt problémám a felvonulásokkal. A buzitüntetésen kívül, amelyről a hírekben (persze, jó alibi...:) hallottam, hogy az Andrássy úton megy, a többiről nem is tudok. Nem azokon az utakon közlekedem, ahol az átlag, ezzel időt és pénzt spórolok, és kihagyok persze egy csomó élményt is, de azokért meg nem kár...
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.09.01. 00:01:58
Adott esetben a biciGlis például ne hajtson fel egy olyan útszakaszra, ahová neki tilos. És máris nincs poszt.
Sajnos elvárásaimmal szemben a közlekedők olyan 60- 70%a szarik a szabályokra, ezért én is óvatos vagyok. Az ilyen, országúton kerekző donorjelölteket én is akkora oldaltávolsággal előzöm, amekkorával lehet. Csak sajnos nem lehetsz mindog eléggé óvatos, előbb- utóbb nem menekülhetsz előlük.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.09.01. 00:04:22
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.01. 00:06:19
A helyszín:http://www.norc.hu/street-view/"
Elegáns, egyszersmind határozott megfenyegetése ez a város összes biciklistájának. A fenti linkre ugyanis nem jön be konkrét cím, hanem a várostérkép... Brilliáns...;)
''autónepper.'' 2010.09.01. 00:07:20
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.01. 00:20:06
Csúf példája ez a szélsőséges liberizmus okozta urbanista szekuralizációnak!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.01. 00:26:27
poszttoló nem vette észre, hogy körforgalom volt, utána pár km-ig még a bringásnak van előnye
Ugorgyunk!
mrzigi 2010.09.01. 00:29:15
"Nem bazdmeg, előzd nyugottan az IFÁt is sávon belül"
Hát te meg hogy beszélsz? Ezzel a mocskos szájjal csókolod anyádat?
Amúgy megnéznélek milyen fejjel mennél 1 órán át a sáv közepén 10 kmhval tekerő cangás mögött, amikor a folyamatos szembesáv miatt előzni lehetetlen ...
Az óra elteltével te lennél aki leghangosabban üvölt, hogy KOTRÓDJ AZ ÚT SZÉLÉRE MOCSKOS CANGÁS !
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.01. 00:30:14
Már többször elgondolkoztam az USA bumper stickerek mintájára egy magyar matrica bevezetésén: "Dudálj, ha frankhiteled van!", vagy "MA nyomjad neki, mert holnap viszi a végrehajtó!"
:)
enba 2010.09.01. 00:37:58
Reggie 2010.09.01. 00:38:54
Perillustris 2010.09.01. 00:45:44
Az volt már, hogy a kerékpárosok nem fizetnek adót? :P
Reggie 2010.09.01. 00:51:25
[mike] 2010.09.01. 00:53:36
[mike] 2010.09.01. 00:54:28
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.01. 01:01:07
"Az útszakaszon előzni tilos, és az útszakaszra kerékpárral, segédmotorral és mezőgazdasági munkagéppel behajtani tilos."
csak egy kerdes, ez valoban ki van tablazva?
nem tudom csak kerdezem
Intizar 2010.09.01. 01:13:36
Intizar 2010.09.01. 01:22:46
Egyébiránt biciklivel közlekedő lévén tanúsíthatom, hogy ami az autós szemében fiktív kátyúnak tűnik (értsd, a bömössel átgázolva rajta talán még csekély rengést sem érez), az a kerékpáros nyomoronc számára akár életveszélyes nyaktörő is lehet. És ezt olyan emberként mondom, aki határtalan gyáva lévén sohasem száguldozik a biciklivel, csak úgy megyeget békén.
Intizar 2010.09.01. 01:26:50
puncipöcögtető 2010.09.01. 02:25:43
sorsa is hasonló kell legyen
Első mohikán 2010.09.01. 03:40:31
kismajom2 2010.09.01. 05:33:59
ha tényleg tilos ott biciklizni, akkor nagy fekete pont a biciklisnek is.
persze az autós teljesen természetesnek veszi, hogy ráfekszik a dudára - ami persze szintén teljesen szabálytalan. de ő is csak olyan, mint a közlekedők jelentős része. csak a másik szabálytalansága zavarja, a sajátja eszébe sem jut.
egyébként félelmetes, hogy mennyi frusztrált, agresszív, önbíráskodni akaró ember irogat ide (köztük a posztoló is). nagyon nagy bajban van ez a társadalom, ha ez reprezentatív.
BKV reszelő 2010.09.01. 05:58:21
Adott esetben a biciGlis például ne hajtson fel egy olyan útszakaszra, ahová neki tilos. És máris nincs poszt.
Sajnos elvárásaimmal szemben a közlekedők olyan 60- 70%a szarik a szabályokra, ezért én is óvatos vagyok"
Ez kissé utópisztikus duma. Követhetetlen szabályrendszerünk van, tehát nem tudsz szabálykövető lenni. A kitáblázás kritikán aluli, sok táblát nem látni, mert az irodában eldőlt, hová kell tenni, az életben meg ha oda teszik, nem látszik, csak ha elhagytad...de oda teszik, mert az irodában ez már eldőlt...máshol meg annyi tábla van az oszlopon, hogy segédoszlopot kell rászerelni...mire értelmezed a 22 táblát, az egymásra gyakorolt hatásukat, már a várost is elhagytad...és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a divatbicajozáshoz más országban aszfaltoznak, nálunk a meglévő, sokszor a hagyományos közlekedéshez is keskeny sávra festenek egy sárga csíkot és kész. Nem életszerű...az élet ezt igazolja. De a magya mentalitás olyan, hogy le van szarva, hogy nem életszerű, szabál az szabál, majd a rendőr, kzterületfelügyelő büntet! Mi az, hogy nem tudod a lehetetlent véghezvinni?! :) Ezért van a sok szabálytalan dolog.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.01. 06:22:07
ha tilos, nincs mirol beszelni
ha nem, akkor azert van
sturmo (törölt) 2010.09.01. 06:55:25
postabelyeg 2010.09.01. 06:56:16
Ez úgy lett volna ütős poén, hogy betiltott gárdapólót viselt.
sturmo (törölt) 2010.09.01. 06:58:17
...és ezután a bringások miatt pampogtok??
kibaszott agyatlan őrültek...
Harcimaci 2010.09.01. 07:15:24
sprenczl 2010.09.01. 07:21:48
postabelyeg 2010.09.01. 07:29:07
:D
Silent Bob 2010.09.01. 07:41:21
(Persze, ha tényleg tilos oda behajtani, akkor egyértelműen a bicajos volt a fasz.)
2010.09.01. 07:54:04
Marhaság. Ha kátyú van az út szélén, eddig is kikerülték a bringások, akkor meg mi a bánatos istennyiláért kell játszótérnek odaadni az egész sávot? Mondjuk ha előttem csalinkázik a sáv közepén, mikor mehetne nyugodtan a szélén is, én ledudálom a francba...
Sank 2010.09.01. 07:55:08
411 2010.09.01. 07:59:20
Ha esetleg itt ezt olvassa az a barombringás, aki hétfőn délelőtt a Nyugati téren haladás közben jobbról elém vágva előzött, azért nem csaptam el, mert állati jók a reflexeim, de ő a dudára kinyújtott jobb karjának kinyújtott középső ujjával reagált, akkor tudjon róla, hogy mostantól keresem, tehát a digós frizuráját minimum változtassa meg, mert messziről felismerni, én pedig fellököm, mint a szepegombát.
2010.09.01. 07:59:43
Silent Bob 2010.09.01. 08:09:11
Bár engem ez a dolog kevésbé izgat, én azért bicajozom, mert szeretek. :)
ügyfélszolgálatos 2010.09.01. 08:09:58
t0thl 2010.09.01. 08:21:34
Amúgy meg sajnos több probléma is van.
Az egyik, hogy sávon belül ideális kerülni, egy forgalmas útvonalon nem normális dolog ha egy egész kocsisor alakul ki egy kerékpáros miatt.
A sok közül a másik, hogy az utak széle ugye olyan amilyen, gyakran lehetetlen a szélén közlekedni kerékpárral, vagy kínszenvedés.
A harmadik legyen mondjuk a vezetési intelligencia teljes hiánya mindkét oldalon.
Nagyon le van maradva ez az ország, minden téren.
Az egy dolog, hogy jobbról elcsorog az ember kocsisor mellett ha van hely, de kereszteződésnél _számítani kell_ a jobbra kanyarodóra, pláne, hogy az a tükörben vajmik evéssé látja a hipp-hopp feltűnő kerékpárost.
Egyszerűen figyelni kell ennyi az egész.
Álltunk már mi is föl az araszoló sroban teherautóval járdára úgy, hogy kint volt az index, és az össze vissza cikázó bringás bejött jobbra és majdnem koppant. Egy hajti pajti gyerek volt, úgy elküldött minket anyánkba, hogy csak lestem. Persze mire kiugrottam nem volt sehol.
Adachale 2010.09.01. 08:26:26
"Andrássy-in" jogos a 10 pont. Ma reggel visszaolvasva nekem is kikerekedett a szemem....
2010.09.01. 08:26:44
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 08:30:13
Amúgy továbbra is fenntartom, hogy kerékpárral az jár, aki valamiért alkalmatlan komolyabb jármű vezetésére.
min 2010.09.01. 08:31:49
min 2010.09.01. 08:33:08
Piraeus 2010.09.01. 08:36:44
t0thl 2010.09.01. 08:37:17
Alikam 2010.09.01. 08:42:08
Ennyi...
Artie 2010.09.01. 08:43:41
Biciklisek, Magyarország, XXI. század.
ügyfélszolgálatos 2010.09.01. 08:48:19
Afi 2010.09.01. 08:51:34
2010.09.01. 08:54:21
Az ilyen poszt miért itt van és miért nem feljelentésként a rendőrségnél?
Anhaszen-Pa-Aton 2010.09.01. 09:00:09
Bringásokra csak azért vagyok kiélezve, mert rühellem, amikor fél-egy méterrel az út mellett ott van a bringaút, ők meg kint kerekeznek a külső sávban (jó esetben). 6-os bevezetőn ez rendszeres, legszívesebben felképelném. Kedvencem szitén, amikor ezt a Lágymányosi-,Petőfi- akármelyik hídon, főút (ld 6-os) kellős közepén teszik meg. Könyörgöm, nekik építeték, az én adómból is!
A poszthoz meg csak annyit, hogy ott aztán tényleg semmi keresnvalója, én vagyhívtam volna a 107-et (forgalom indokolatlan akadályoztatása - ha létezik még ilyen, mer' ugye ez is baromi balesetveszélyes), vagy csak simán kapott volna egyet jobbról, egyet balról (de az meg azért nem jó, mert akkor meg engem jelent fel az állatja...)
MOST lehet engem is lehülyézni..
Alikam 2010.09.01. 09:02:56
Már majdnem a kereszteződéshez értem - kb. 20-al mehettem -, amikor az Üllői útról egy állat biciklis ugyanazzal a slunggal betekert abba az utcába, ahonnan én éppen ki akartam volna jönni. Majdnem rákenődött a szélvédőre, anyáztam neki ezerrel, ez meg le se szarta, se egy bocs, vagy valami, a két másodperces sokk után szépen eltekert.
Ezen a héten meg délután 5 körül járhatott az idő, két biciklis előttem, stílusosan két piros lámpa is egymástól 30 méterre, az egyik mindkettőn áttekert, a másiknak volt annyi esze, hogy a Lurdy ház felől meginduló forgalmat megvárja.
Sokszor olvasom, hogy a biciklisek azzal védekeznek, hogy hát mennyi hülye autós is van, hát én kérek elnézést, de én olyan büdös, paraszt béemvés állatot még nem láttam,. amelyik csúcsforgalomba két(!!!) full piros lámpán átmegy.
kilobike 2010.09.01. 09:06:17
2. Ha mégis "előzöl", akkor miért "kerülöd"?
3. KRESZt ismerede-e, kerékpárost hogy előzöl(jan 1. óta)?
otirt 2010.09.01. 09:06:18
Az egynyomon haladó járművet meg lehet előzni záróvonallal elátott utvonalon, akkor, ha az biztonságosan, a záróvonal érintése nélkül megtehető (pragrafust had ne írjak, de ha kell akkor megadom).
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 09:08:06
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.09.01. 09:08:14
ez ellen a bringás úgy védekezhet, hogy nagy oldaltávra kényszeríti az autóst -- akár ijesztgetéssel.
persze, ezen a szakaszon nem véletlenül tilos biciklizni (nincs elég hely szabályos kikerülésre, ha van szembejövő forgalom).
JMC 2010.09.01. 09:12:24
JMC 2010.09.01. 09:13:15
AzHofi 2010.09.01. 09:13:40
kilobike 2010.09.01. 09:14:07
Ettől függetlenül ahol tilos, ott tilos(bár ez a posztban nincs leírva), és cikkcakkozni is elég felelőtlen dolog.
Alikam 2010.09.01. 09:14:35
Tipikus biciklis. Eszed semmi.
little honey 2010.09.01. 09:15:45
segítek addig, amíg szabályosan közlekednek.
de azt is tudom, hogy zárt kaszni nélkül 2m-ről a dudát bizony nagyon-nagyon kellemetlen hallgatni. főleg szaggatva, vagy hosszan. tehát azt is tudom mit tegyek az ilyen esetekben.
AzHofi 2010.09.01. 09:15:47
Gazember Géza 2010.09.01. 09:17:02
*** Igen helyes dolog, hogy fokozottan ügyelsz ilyen helyzetben a követési távolság betartására.
Az útszakaszon előzni tilos, és az útszakaszra kerékpárral, segédmotorral és mezőgazdasági munkagéppel behajtani tilos. Egyszercsak arra leszek figyelmes, hogy picit furán mozog előttem a kocsioszlop, mintha finoman kerülnének valamit, ezért elkezdek fokozottan figyelni.
*** Nagyon ügyes vagy!
Majd az előttem hajtó kocsit látom, hogy kerékpárost előz. A következő pillanatban a kerékpáros (aki úgy 30, jóindulattal 35 km/h tempóval haladhatott) komolyabb körülnézés nélkül kivágódik a sáv közepébe. Intenzív fékezés, és kerülném, de jönnek szemből, így inkább mégse. Kb 30-ra fékeztem, és duda, hála Istennek hátulról sem szálltak belém.
*** (Jó kondiban volt, ha ilyen gyorsan tudott tekerni.) Mondjuk, nem lehet eléggé elítélni a kerékpárost, hogy a kresz be nem tartásával akadályozta a forgalmat – azt pedig nem szabad.
Mivel az imént írtad, hogy növelted a követési távolságot, és fokozottan figyeltél, nem értem, miért lepett meg a kerékpáros manővere.
Szerintem előzni akartad és nem kikerülni.
Az, hogy először rádudáltál, helyes, mert úgy ítélted meg, hogy a balesetveszély van, s erre felhívod a bicajos figyelmét.
Ezek után, ahogy elfogytak szemből az autók, leelőztem a kerékpárost (és közben folyamatosan dudáltam, jelezve, hogy ön- és közveszélyes). Miközben elhaladtam mellette (nem mai a kocsi, szívódízel, így viszonylag lassan gyorsul), a szemébe nézek, hátha bocsánatot kér, de ehelyett kajánul a képembe vigyorog... Piros-fehér-zöld (vizszíntesen csíkozott felsőt viselt...
Az a tény, hogy folyamatosan dudáltál, miközben megelőzted, ékesen bizonyítja, hogy te feleslegesen indulatba jöttél, és nem viselkedtél udvariasan. Vagy esetleg egy népnevelő lennél, akinek a közlekedési morál javítása a feladata, ilyen eszközökkel?
Nem tudom minek leckét adni másoknak, a közlekedés alapelveiről.
Előzd meg, és haladj tova. Ja, és ne idegeskedj!
igazi hős 2010.09.01. 09:19:28
Egyébként meg örüljetek a részeg bringásnak, ha nem tudna bringázni a csóri, akkor autózna :-)
Alikam 2010.09.01. 09:21:42
Ugyanúgy jobbratartási kötelezettséged van, csak éppen nem szoros, ami annyit tesz, hogy még mindig nem csinálhatod meg azt, hogy a sáv közepén tekersz.
Ennyit erről.
otirt 2010.09.01. 09:22:45
Az előzési szándék - lakott területen kívül - hangjelzéssel is jelezhető. Természetesen a sávelhagyáshoz ekkor is kötelező az irányjelző. (Amennyiben szükséges megadom a paragrafus hivatkozást is).
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 09:23:54
Nem. Balesetveszélyre hívta fel a biciklis figyelmét.
@kilobike: A KRESZ kimondja, hogy az egy nyomon haladó járművet sávon belül lehet előzni. Pont. A Többi melléduma.
kilobike 2010.09.01. 09:29:59
Nem ismerem az említett útszakaszt, de GE-ben megnéztem, aki itt bringázik az nem normális. (Valóban tilos, visszaolvastam).
Alikam 2010.09.01. 09:32:55
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 09:33:44
kilobike 2010.09.01. 09:36:07
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 09:38:38
otirt 2010.09.01. 09:39:44
Egy jó kerékpárral simán, kényelmes tempóban tartható a 30km/h. Az más kérdés, hogy a kerékpárokra 20km/h-s sebesség korlátozás érvényes.
kilobike 2010.09.01. 09:42:20
A kerékpáros előfordulhat(számítani lehet rá) a SÁV közepén. Nem az ÚT közepén!
kilobike 2010.09.01. 09:46:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 09:54:19
Csak két adalék:
70-es táblánál 20-al kacsázni a sáv közepén minimum a forgalom akadályozása, ami ha jól sejtem minimum szabálysértés.
Az "ijesztgetés" minimum a forgalom veszélyeztetése.
Mivel az említett szakaszon az útminőség sem indokolja, és a parkoló autók miatt sem kell oldaltávot tartani a kerékpárosunknak igenis kötelessége az út jobb szélére húzódva közlekedni.
Arról nem is beszélve, hogy a KRESZ szerint hogy kellene viselkedni az előzött járműnek az előzővel szemben. Úgy biztos nem, hogy kivág elé....
otirt 2010.09.01. 09:55:15
Igazad van, ezt kihagytam.
Spikk 2010.09.01. 09:55:28
Vasárnap 3,5 éves fiammal a hátam mögött haladtunk a XI-ben, Kosztolányi-Móricz irányban.
Aki nem ismeri: buszsáv, forgalmi sáv, kőcicik, villamospálya.
Tekerek szépen (~30-35) a forgalmis sáv szélén, úgy, hogy ne lógjak a buszsávba, mert a lámpa 100 m-re van és pirosra váltott és addig már nem kell itt senkinek senkit megelőzni (felesleges is lenne, mert szinte odaérek, mire befejezné). Erre csak megelőz egy nő, de centikre, mivel szándékosan nem hagytam sok helyet. Lámpánál balról mellé, ablak helyesen lehúzódik. Mondom neki szép udvariasan, hogy tessék kicsit komolyabb oldaltávolságot tartani. Erre azt mondja, hogy én meg nem ismerem a KRESZ-t, a buszsávban kellene mennem. Úristen, ráadásul gyerekkel, micsoda felelőtlenség.
És még próbálkoztam, de nem hagyta magát meggyőzni...
Legközelebb ilyen esetben sáv közepén fogok menni, bocs. Nem rosszindulatból, hanem mert sokan, akik autót vezetnek, nem tudják felmérni ezekben a helyzetekben, hogy tökéletesen felesleges megelőzni a bringást. Ami nem lenne baj, de akkora helyen is erőltetik a sávon belüli előzést, ahol az nem való.
Mert nem a jobbra tartás módosítása a veszélyes, hanem a sávon belül előzés engedélyezése. (Eddig is megelőzte mindenki, csak eddig legalább óvatosan, most elmúlt az a kontroll, hogy ha elcsapom, én leszek a hibás és ettől sajnos tömegessé vált a centizgetés.)
Viszatérve a nénire: sok kommentet szerintem ő írt különféle álneveken...
Van jogosítványom, szabályosan igyekszem közlekedni kocsival, bringával és gyalog is. Szeretném, ha a jogsi megtartásához rendszeresen vizsgázni kellene KRESZ-ből.
2010.09.01. 09:56:59
kilobike 2010.09.01. 09:57:26
„da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó
kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó
kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/2) a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3) a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,”
2010.09.01. 09:59:09
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 09:59:41
(ja, és előír még egy csomó kiegészítőt, lámpát, macskaszemet, láthatósági mellényt is, ezeket se feledjük)
kilobike 2010.09.01. 10:02:31
Csúsztatás. Árnyékboksz.
Ha megy előtted egy kerékpáros, nem mehetsz el mellette 3 centivel, akkor sem, ha ehhez NEM kell elhagynod a sávodat. Ergo: számítanod kell arra, hogy megjelenik a SÁV közepén.Ehhez mérten kell előzni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 10:03:55
Itt a lényeg.
Érdekes, amikor egy biciklis félrészegen centizgeti a több százezres fényezésem az ok, de ha valaki őket előzi meg, az már nem.
Amúgy gyerekkel az autók között kerekezni úgy, hogy feltételezed magadról, hogy gondot okoz az egyenesen haladás minimum felelőtlenség. (vagy akkor miért gond, hogy nem HAGYTÁL sok helyet?)
tizenegy 2010.09.01. 10:04:19
eleve hátrányban vannak védtelenségükkel az autósokkal szemben.
nem hiszem, hogy egy autós figyelmeztetése/megnevelése esetleg megérné, hogy megdöglik.
bringázás közben annál a kereszteződésnél is lassítok és szétnézek, ahol elsőbbségem van, és ahol szükséges, lemondok az elsőbbségemről. esetleg kurvaéletezek egyet, de az életem többet ér az elsőbbségemnél.
vallom, hogy a bringaút a bringásoké, és nem (csak)a kocabringásoké.
de ha már az úttesten megy (mert éppen oda nem építettek bringautat - sok ilyen van ám), akkor a KRESZ rá is ugyanúgy vonatkozik, mint az autósokra.
Ha nem ismeri a KRESZt, akkor meg simán csak ne menjen az úttesten. Innentől leszarom, hogy hol megy. elvégre bringázni nem kötelező.
a bringásfutár meg egy külön állatfajta, általában a bringások szégyene.
kilobike 2010.09.01. 10:04:20
http://www.khem.gov.hu/…20091126.doc
Csak tessék rendesen szövegérteni.:-)
-gyaloggalopp- 2010.09.01. 10:12:37
Mindazonáltal tényleg száradjon el az ilyen biciklis, aki csak cikkcakban képes haladni.
Silent Bob 2010.09.01. 10:12:53
georg 48 2010.09.01. 10:16:02
Én, már sokszor elterveztem, hogy átmegyek rajtuk,és a nyakán megállok. Nem sokáig, 3-4 percre.
Phadjon meg mind, aholvan !
georg 48 2010.09.01. 10:18:59
Figyu: ha anyád nem nyom ki erre a világra, tekinthetnénk rád úgy, hogy egy degeneráltal kevesebb!
-gyaloggalopp- 2010.09.01. 10:19:26
Silent Bob 2010.09.01. 10:21:51
Marcellusca 2010.09.01. 10:24:52
Úgyhogy ne kekeckeggyé! :D
Silent Bob 2010.09.01. 10:32:56
Őszintén, nem tökmindegy? :D Kár is posztot írni, elég lenne annyi, hogy "BICIKLI".
Azt' jóvan, indulhat a 600 hozzászólás. :)
tizenegy 2010.09.01. 10:40:08
Silent Bob 2010.09.01. 10:42:39
És miért gondolod, hogy minden biciklis alapból félrészeg?
dzsaszper 2010.09.01. 10:43:33
Szóval szerény véleményem szerint a duda használata szabályos volt.
dzsaszper 2010.09.01. 10:49:32
1. sávon belül egy nyomon haladó járművet akkor is szabad. Amikor előztem, akkor sem mentem át a szembesávba, de közvetlenül a záróvonal mellett voltam, amit szembeforgalom mellett nem tettem meg.
2. ami a kikerülést illeti, ott a köznyelvet használtam, nem a KRESZ-terminológiát. Utóbbi szerint előztem.
3. ismerem. KRESZT ismered-e, kerékpárral behajtani tilos jelzés?
[mike] 2010.09.01. 10:51:10
dzsaszper 2010.09.01. 10:51:26
Spikk 2010.09.01. 10:54:02
Előzőleg a buszsáv és a forgalmi sáv között haladtam, hogy hadd menjenek. A baj az, hogy amikor beljebb húzódom, hogy a) ne lógjak a buszsávba, amit eddig szabálytalanul megtettem, épp azért hogy haladhassanak b) feleslegesen viszont már ne előzzenek meg többen, mert mindjárt a piros lámpánál vagyunk és ekkor fogja és lecentiz. És nem azért, mert hirtelen elé vágtam és már csak megelőzni maradt ideje.
Azt nem akarod sajnos megérteni, hogy ha én (bármilyen okból, akár ha picsa részeg vagyok is) olyan távolságra megyek a sáv szélétől, hogy nem lehet kellő oldaltávolságot tartani, akkor nincs előzés. Tilos. Ennyi. Szabad utálni, de elütni, önbíráskodni azt tilos.
Mi ezen a nehéz?
Ezért baj, hogy megengedték a sávon belüli előzést, mert most a sok wannabe Fittipaldi azt hiszi, hogy a lényeg, hogy a sávban elférjen, az meg csak mellékes, hogy tartson oldaltávolságot (hiába van a KRESZ-ben is benne a sávon belüli előzésnél is, mint annak feltétele).
Ja és e mellet az egészet sok hölgy és úr úgy érti, hogy a bringást akkor is kötelező megelőzni, ha pl. nem férnek be elé, ez megint jó móka, amikor odajön mellém és megyünk egymás mellett 10-20 centire mondjuk 35-tel. Ha meg bekopognék az ablakon, akkor hisztizne.
Azt meg idézd már kérlek, hogy hol írtam olyat, hogy ne tudnék egyenesen haladni! Kösz.
Spikk 2010.09.01. 10:55:21
titan 2010.09.01. 11:07:53
dzsaszper 2010.09.01. 11:14:33
dzsaszper 2010.09.01. 11:18:05
goumba 2010.09.01. 11:19:17
dzsaszper 2010.09.01. 11:19:53
Aki meg Dunakeszi/Göd irányába bicajjal akar menni, az jobb, ha nem a 2-esen halad Dunakesziig, mert nem véletlenül tilos
Az ezzel kapcsolatos panaszokat Dunakeszi és Újpest önkormányzatainak tessék célozni...
dzsaszper 2010.09.01. 11:26:14
Spikk 2010.09.01. 11:29:50
Písz.
Hemü 2010.09.01. 11:37:09
Én meg egyszer akkorát repültem volna, mint a nádirigó, ha ezt teszem. Jobbról centiztem a csatornafedelet a Kerepesin, mert későn ébredtem, és már nem volt időm hátranézni, és abban a pillanatban döfött el mellettem egy kocsi pár centire. Örültem.
Amit te írsz, az kacsázás, és az kiszámíthatatlanná teszi a biciklist.
Silent Bob 2010.09.01. 11:37:37
(természetesen jelen esetben hülye volt a bringás, ezt ismételten leszögezném)
2010.09.01. 11:38:56
Alapevem, hogy a puhatestűekre vigyázni kell. De azért néha anyázik ngyotak az ember...
MrFülig 2010.09.01. 11:40:55
Hemü 2010.09.01. 11:41:53
Két gyerekem van, autóm soha nem volt. Egyébként 20 éve van jogsim, de '93 óta nem vezettem.
Az viszont igaz, hogy a 16. kerben könnyebb családdal bringázni.
dzsaszper 2010.09.01. 11:43:46
Szóval az 1 másodperc szerintem édeskevés. A kicsit hosszabb duda tudatosíthatja hátul, hogy itt a többieknek is figyelnie kell.
Hemü 2010.09.01. 11:43:54
Mi inkább nagyobb lakásba költöztünk. Kinek mi a fontos.
exac 2010.09.01. 11:44:43
dzsaszper 2010.09.01. 11:45:36
Silent Bob 2010.09.01. 11:46:29
dzsaszper 2010.09.01. 11:46:57
Silent Bob 2010.09.01. 11:48:38
Hemü 2010.09.01. 11:48:50
Az ijesztgetést hagyjuk, mert esetleg bemegy a szembejövő kamion alá, két gyerekkel a háta mögött.
exac 2010.09.01. 11:49:18
Silent Bob 2010.09.01. 11:49:48
exac 2010.09.01. 11:51:17
Spikk 2010.09.01. 11:52:20
Bár szerintem ha (nagyjából) minden autó dudál egy rövidet, az sokkal értelmesebb, mert a hátul jövő egyre közelebbi dudálásokat hall és tudja, hogy közeledik valamihez.
Egy hosszú tülkölés viszont jellemzően inkább elpattant idegszálakat szokott jelenteni, nem pedig veszélyt.
Rong 2010.09.01. 11:55:55
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 11:55:58
Akkor nem okoz gondot a kacsázás.
Ha csak elhaladsz mellette, mintha ott sem lenne, az nem a hivatalos módja az egy nyomon halad jármű előzésének!
Silent Bob 2010.09.01. 11:57:02
exac 2010.09.01. 12:00:04
exac 2010.09.01. 12:04:27
Mit ad Isten, ha bicajjal vagyok, több bunkó autóst és gyalogost látok, ha autóval több bunkó bicajost és gyalogost, és végül gyalogosként több bunkó autóst és bicajost veszek észre :) - A biciklissel szemben bunkó gyalogosra a gyakori BP-i példa: A gyalogosnak piros jelzésnél a gyalogosok egy része nem a járdán várakozik, hanem az úttesten a biciklisávban, mert "az még nem az út, ott nem mennek autók" Persze ilyenkor ki kell mennem a sávból, aminek volt már dudálás következménye, én persze hiába csengetek, mit használ :)
Perillustris 2010.09.01. 12:07:43
De, feledjük, mert szerencsére nem kötelező, amennyiben fényvisszaverő ruházattal rendelkezik a bringás.
Persze bizonyos esetekben érdemes lehet felvenni ennek ellenére is.
Spikk 2010.09.01. 12:09:50
Mondjuk amikor esik, fúj, havazik, akkor külön jól tud esni... Szóval köszi! :-)
PR32 (törölt) 2010.09.01. 12:12:55
Az a kis villogó sárga fény a féklámpa körül engem mindig arra emlékeztetett, talán valamit kikerül az előttem haladó... :)
Tornado86 2010.09.01. 12:13:24
Ha pedig olyan kedvemben kap el az ilyen, akkor tuti mutatok neki 1 büntetõsatut, hátha elesik gondolatmenettel :)
@Csumpi Hálidéj:
Kihagytad a bringának ott közlekedni tilos helyzetet. Mellesleg a biciklis mindig olyan széles, amilyen magas.
PR32 (törölt) 2010.09.01. 12:15:08
Perillustris 2010.09.01. 12:18:41
Van kötelező bringára. Pl. a lámpa. :P
Tornado86 2010.09.01. 12:21:41
Bár itt inkább a biztosittas ügynökök gazdagítása volt a cél, mivel a termék vagy szolgáltatás elsõdleges célja az eladó igényeinek kielégítése :P
exac 2010.09.01. 12:25:35
Perillustris 2010.09.01. 12:28:36
Rong 2010.09.01. 12:30:41
dzsaszper 2010.09.01. 12:35:00
Rong 2010.09.01. 12:36:06
(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
Hemü 2010.09.01. 12:37:08
Tudom, kisebbség, de ez is valami.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 12:38:17
Hogy mit csináltál a záróvonallal?
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 12:46:54
Tehát záróvonal volt és sávon belül előzted a biciklist?
Egy igazi Úr vagy!
dzsaszper 2010.09.01. 12:47:36
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 12:49:55
Tehát sávon belül előzted a biciklist.
Gondolom, megfelelő oldaltávolságot tartva.
Spikk 2010.09.01. 12:50:31
Mondjuk szerintem amikor előz az ember, nem is a záróvonalat kell viszonyítási alapnak tekinteni az úton elfoglalt hely megválasztásához, hanem sokkal inkább a többi közlekedőt. Mert ugye a szabályok nem önmagukért vannak, hanem a biztonságos közlekedésért, ami pedig nem attól lesz biztonságos, hogy egy festékcsíkra ráhajtok-e, hanem attól, hogy tartok-e megfelelő oldaltávolságot.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 12:56:34
@Rong: Csak azt felejtik el, hogy a fényvisszaverő ruházat az nem a szabadidőruci cipzárára akasztott fényvisszaverős kulcstartót jelenti, hanem azt, hogy maga a ruházat fényvisszaverő.
Spikk 2010.09.01. 12:59:13
Ja, és akik azt mondják, hogy a behajtási tilalom miatt nyugodtan lehet centizve előzni, azoktól kérdezem, hogy a járdán, bringasávon, gyepen, mozgássérült helyen parkolókat az árokba lehet lőni? ;)
Silent Bob 2010.09.01. 13:01:21
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:04:31
Értem én.
Én is ugyanezt "vettem le".
Akkor tehát foglaljuk össze a történteket:
Posztolónk halad a kocsisorral. A kocsisor sávon belül minimális oldaltávolsággal előzi a biciklist, aki elméletileg fel sem hajthatott volna az útra, de másképp nem tud hazamenni. A falkaszellem hatására a posztolóban sem merül fel, hogy a biciklis olyan széles, amilyen magas. Plusz még záróvonal is volt, ezért úgy gondolta, semmi baj nem lesz, ha pár centire elhalad mellette.
A fordulat itt jön a történetbe:
A biciklis megingott vagy került egyet és az autót fékezésre késztette. Cselekménye előre látható volt, hiszen nagyjából az első kresz órán előkerül ez a téma.
Ám a biciklis nem ijedt meg, hidegvérét és jókedvét megőrizte.
Vagy megijedt és a mosoly ráfagyott az arcára.
Autósunkat ez olyannyira felbőszítette, hogy képes volt ebből posztot csinálni.
Ehhez elég alacsony ingerküszöb kell, vagy posztolónk nem lehet túl még a 3000. megtett km-én, így eseményszámba ment a dolog.
Amon-Re 2010.09.01. 13:05:06
(Az a helyzet hogy én nem szoktam megcsókolni anyámat, elég perverz ember vagy.)
Ha a forgalmi helyzet megkívánja akár egy órát is mögötte mennék, inkább mint hogy az életét veszélyeztessem. De ilyen helyzetbe még, nem kerültem, max néhány perc alatt mindig sikerül megelőzni.
Egyébként meg saját tapasztalatból, tudom, hogy az ilyen vezetők, miatt mint te, megy néhány britingás, az indokoltnál beljebb. Ugyanis egy két olyan előzés után amikor majdnem elsodor az autós, én is beljebb húzódok hogy a továbbiakban ne tudjanak így tenni.
Szóval miattad szívnak a többiek.
(itt persze nem erről volt szó: vigyorgás + kerékpárok tiltása az adott úton)
Silent Bob 2010.09.01. 13:07:29
Nem olvasol egy kicsit túl sok politikai blogot? :)
dzsaszper 2010.09.01. 13:12:14
1. a bringás néhány másodpercet töltött a sáv közepán, majd visszament a sáv szélére
2. nem fogyott el szemből a kocsisor, csak volt egy megfelelő méretű luk.
3. ha valaki kerékpározni tilosban bringázik, az ne számítson 3 méteres oldaltávolságra.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:14:03
"hogy az ilyen vezetők, miatt mint te, megy néhány britingás, az indokoltnál beljebb"
És nem csak a biciklisekkel bánnak így.
Motorommal megyek egy kocsisor legutolsó tagjaként. Ha az út szélén megyek, a minket utolérő autós úgy megy el mellettem és gurul rá az előttem haladó autós seggére, mintha ott sem lennék. Pedig nem hiszem, hogy akadály lennék neki, motorommal ha akarom, simán otthagyom. Akár az egész kocsisort.
Mégis letúrnak.
Miért van ez?
dzsaszper 2010.09.01. 13:14:48
dzsaszper 2010.09.01. 13:17:36
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:17:52
"ddigra egy tisztességes oldaltávolság kialakult. "
Ami ha elegendő lett volna, nem született volna meg ez a poszt.
Silent Bob 2010.09.01. 13:17:53
1. ha mögötte mennek
2. ha megelőzik
dzsaszper 2010.09.01. 13:21:27
te nem értesz magyarul?
Jé kerül valamit a sor, figyeljünk
Hoppá, egy bringást. majd azonnal: Hoppá, a bringás befelé jön!
Kerülném, de hoppá, jönnek szemből, közvetlen a záróvonal mellett! Intenzív fék -- nincs elég hely elmenni mellette.
Hála Istennek, nem szálltak belém hátulról.
kb. 5-10 másodperc múlva a bringás vissza a sáv szélére.
kb 10 másodperc múlva elfogynak szemből -- van hely előzni.
Szóval mikor is nem volt elegendő az oldaltávolság?
Silent Bob 2010.09.01. 13:23:25
Azért ez elég vicces. Követési távolság?
(a kedvencem, mikor erre hivatkozva veretnek át a piroson)
D4D 2010.09.01. 13:23:31
Bazz ez olyan, mintha holnaptól a járdán mennék kocsival, mert kátyús az úttest.
Silent Bob 2010.09.01. 13:24:48
Spikk 2010.09.01. 13:25:50
Az előbb mondtam el - szerintem világosan és érthetően -, hogy attól, hogy tilos ott bringázni, nem változnak meg az előzésre vonatkozó szabályok.
Lehet haragudni az illetőre, de nem szabad veszélyeztetni és büntetni sem. Még egyszer: akkor sem, ha ott tilos kerékpározni.
Ez nagyjából olyan, mintha belehajtanék fékezés nélkül a bringasávon szabálytalanul parkoló autóba, vagy a járdán parkoló autó tetején másznék át. Szerinted?
Az adott helyzetben nem azzal kell foglalkozni, hogy oda behajthat-e a biciklis, hanem azzal, hogy az előzést balesetmentesen sikerüljön végrehajtani.
Vagy másképp: a közlekedés nem küzdősport, meg nem vetélkedő, hanem csapatjáték. Ha valaki szabálytalan, a bíró büntethet, más játékos meg nem.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:27:58
És ez akkora sztori?
dzsaszper 2010.09.01. 13:28:23
Spikk 2010.09.01. 13:28:38
Silent Bob 2010.09.01. 13:30:49
dzsaszper 2010.09.01. 13:31:28
ha már itt az autózz blogon az autós-kerékpáros viszonyt elemezzük, szerintem teljesen belepasszol a képbe.
Nem véletlen van a kerékpározni tilos, nem véletlen van az, hogy fényvisszaverő mellény kell lakott területen kívül.
Mintha a bicikliseknek csak jogai lennének, kötelezettségei meg csak a többieknek, és ha a bicajos a hülye, akkor is az autós a hülye, ha van rajta sapka, ha nincs.
Spikkel kb. ezt az álláspontot képviselitek.
Amelyik bringás meg ezt a gyakorlatba is átülteti, az tényleg ön- és közveszélyes.
dzsaszper 2010.09.01. 13:33:08
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 13:33:20
Spikk 2010.09.01. 13:35:02
Autónál mondjuk az 1 m megfelelő egyenes útszakaszon, de a bringás - ahogy el is hangzott fentebb - "olyan széles, mint amilyen magas". Csuklós buszt kanyarban meg megint csak másképp előzünk.
A másik mondatrészedre reagálva most még harmadszor leírom, de többször nem: attól, hogy mely járművek haladhatnak egy útszakaszon, nem változnak meg az előzés szabályai.
Ha mégis így érzed, akkor javaslom a traktor előzését a traktorral behajtani tilos tábla után sávon belül. Hisz ott se lehetne! ;)
Nem számít, hogy behajthat-e, akkor is csak szabályosan előzheted, ha tilosban jár.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.01. 13:35:32
Én csak azt nem értem, hogy mi indított meg írásra.
Ilyen eset naponta 10 történik.
Vagy ennél csak durvábbak.
Meg lehetne írni, hogy "főútvonalon haladtam, amikor a mellékutcából kihajtani akaró autós a macisajt ellenére kigurult a sávomba 40cm-t. Egy laza kormánymozdulattal kikerültem. Belenéztem a tükörbe és láttam, hogy a sofőr a kezével intve kér bocsánatot (vagy anyázik, mindegy)"
Vagy "mentem az úton és a bal első kerekem zöttyent egyet, mert gödörbe mentem"
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 13:38:13
Silent Bob 2010.09.01. 13:39:09
PR32 (törölt) 2010.09.01. 13:39:37
Nem vigyorogtam, hanem mosolyogva megköszöntem, hogy fékezett, majd kellő oldaltávval kikerült.
* Nem, nem én voltam, soha nem jártam arra.
dzsaszper 2010.09.01. 13:40:06
Spikk 2010.09.01. 13:40:13
Közlekedni (jellemzően) szabályosan szoktam, DE ELVÁROM a többiektől is, járműtől függetlenül!
Egy percig sem vitattam, hogy volt-e ott tábla, csak azt mondtam, hogy ha bringást előz valaki, akkor is be kell tartani a szabályokat, ha ott tilos bringázni.
Ez nem úgy megy, hogy ha tilosban jár, el szabad ütni. Írtam példákat is, próbáld meg értelmezni őket, kérlek! Valahogy a többiek értik (ha nem is értenek egyet), menni fog Neked is, csak szerintem nem akarod...
PR32 (törölt) 2010.09.01. 13:41:17
dzsaszper 2010.09.01. 13:42:09
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 13:44:07
Spikk 2010.09.01. 13:53:33
Ezeket rakd össze.
Ezért tartom én személy szerint bajnak, hogy a sávon belül lehet előzni, mert nem lenne ez baj, csak mindenki azt hiszi, hogy
a) nem is szabad a sávot elhagyni, csak azon belül szabad
b) ez a szabály mentesít az oldaltávolságra vonatkozó szabály betartása alól.
(Ehhez jön az a kényszer, hogy a bicajost meg KELL előzni, de azonnal.)
Így meg már sajnos veszélyes a dolog, tehát szerintem a szabály nem jó, nem egyeztethető össze a KRESZ szellemiségével.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.01. 14:09:11
Ezek nélkül az autóst/motorost főbelövik
Silent Bob 2010.09.01. 14:12:52
Spikk 2010.09.01. 14:13:02
Ja, egy apróság: nálunk gumiszabály (megfelelő), Angliában 3 láb, konkrétabb, jobb is.
Spikk 2010.09.01. 14:14:04
Azért nem kell tükör, mert a bringásnak hajlik a nyaka, hátra tud nézni, nem kell hozzá átkarolni az anyósülést. :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.01. 14:16:05
Spikk 2010.09.01. 14:16:38
Spikk 2010.09.01. 14:17:17
dzsaszper 2010.09.01. 14:24:33
a) az előzni tilos tábla és a záróvonal az adott helyen pont ezt jelenti. nem mindenhol kell sávon belül előzni, de ott tilos máshogy.
b) nyilván nem mentesít. Viszont ha valaki egy számjegyű úton kerékpározni tilosban teker, arról feltehetem, hogy nem most tanul biciklizni.
A kerékpárost nem kell azonnal előzni -- meg is vártam amikor lehetett -- de neki tilosban egyszámjegyű úton KELLETT biciklizni.
dzsaszper 2010.09.01. 14:36:50
Spikk 2010.09.01. 14:56:19
a) centizve IS tilos (ez alapból így van, akár szabad egyébként előzni, akár nem).
b) egyik járművön sem látszik (na jó, van, amelyiken de :), hogy mekkora rutinja van a vezetőjének, nagy hiba ebből kiindulva úgy megkockáztatni egy veszélyes manővert, hogy majd a másik megoldja, mert rutinos róka. Elvárható a szabályok betartása, de arra ne számíts, hogy ha lecentized, nem remeg meg a keze a kormányon.
A 3 láb meg annyi, ja. De be is tartják. Ez a nagy különbség. Az a baj, hogy erre itt nem igazán lehet számítani sajnos.
Az érdekes az, hogy gondolom senki nem szeretné a másikat halálra gázolni, mégis néhányan igen leleményesek és szorgalmasak, miközben gondolom azt hiszik, hogy á, ez velük nem fordulhat elő. Vagy meg sem fordul a fejükben, csak természetesnek veszik, hogy lecentizik a bringást 80-nal, meg hogy elsőbbségük van a zebrán a gyalogossal szemben...
De azt még mindig nem érted, hogy az, hogy tilosban bringázott, nem befolyásolja azt, hogy hogyan kell megelőzni, amikor erre lehetőség adódik. Amit írtam már: nem mászom át a járdán parkoló autón, hanem kikerülöm, pont úgy, ahogy egy parkolóban kikerülném. Lehet, hogy anyázom magamban, de nem okozok anyagi kárt sem, személyi sérülés okozása meg fel sem merül, még véletlen folytán sem.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.01. 14:59:19
Én még a régifajtába motorozok, mégis kell. Sőt vizsgán nincs is rajtam a sisak, honnan tuggyák milyet fogok viselni?
Ezeken a most divatos városnéző 3kerekű riksákon meg láttam tükröt
Lehet a kerékszámtol függ? :)
dzsaszper 2010.09.01. 15:00:24
Magyarul: a szabályok és a biztonság adta határokon belül a lehető legnagyobb oldaltávolságot biztosítottam, ami megvolt 1 méter.
Spikk 2010.09.01. 15:04:11
<OFF>Ráadásul a bringautat például csak a kétkerekű kerékpárral kötelező használni.</OFF>
A tükör egyikre sem kötelező egyébként, de lehet kapni kormányra és sisakra szerelhetőt is. Nekem a sisakomon van. Azért vettem, mert a kocsival megszoktam, hogy lesegetem és hiányzott. Amikor sisak nélkül megyek, fura is, hogy nincs ott a szemem sarkában.
Spikk 2010.09.01. 15:07:41
A műszaki leírásuk nincs benne a KRESZ-ben, de amennyire én tudom - nem vagyok ebben érintett -, a motoros sisaknak az állat is védenie kell.
Spikk 2010.09.01. 15:12:53
Ha most az a kérdés, hogy az eddigi információk alapján mit gondolok a konkrét esetről, akkor a válaszom az, hogy a bringásnak ugyan nem lett volna szabad ott lennie, de jól megoldottad a helyzetet, csak felesleges volt a dudára ráfeküdni.
mi nem foglalt még 2010.09.01. 15:22:28
ReSet79 2010.09.01. 16:28:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.01. 16:31:53
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.01. 16:44:29
Amúgy a büntetősatu is minimum kétesélyes. Ha van tanúd, mellyel igazolod, hogy féktávon belül vágott be eléd, és ott vészfékezett indokolatlanul, még akár őt is kihozhatják vétkesnek. Főleg ha ne adj isten térfigyelő kamera alatt történik.
Silent Bob 2010.09.01. 16:59:37
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Itt most konkrétan senki nem védte, mindenki azt mondta, hogy faszért ment ott.
Hemü 2010.09.01. 17:33:47
Hemü 2010.09.01. 17:43:11
Hemü 2010.09.01. 17:44:25
img1.tar.hu/hemuveges/img/84221919.jpg#3
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.01. 18:32:31
Silent Bob 2010.09.01. 19:28:41
Hát, elég szar az idő. :( Bringázni főleg.
Hemü 2010.09.01. 19:40:37
Inkább azt, hogy minek kacsázott ész nélkül. Legalábbis én.
Perillustris 2010.09.01. 21:16:31
Agyalap 2010.09.02. 11:48:32
Tényleg - miért? És miért kerekeznek szuicid hülyék az alsó rakparton? Mert nincs semmi sanszuk a menekülésre?
Továbbra is azt mondom, hogy aki hülye az haljon meg... - de úgy, hogy másban ne tegyen kárt.
Perillustris 2010.09.02. 12:00:22
Hemü 2010.09.02. 12:51:39
Nem ismerem a helyet, ezért ebbe nem tudok belemenni.
Az alsó rakparton hova kéne menekülni, és miért? Kocsival hova tudsz ott menekülni?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.02. 13:47:16
Perillustris 2010.09.02. 14:49:38
r7zw48 2010.09.02. 15:11:11
„Kiszállni,
Szétverni a koponyáját,
Behúzni a tetemet a bokrok alá,
Beszállni a td gépjárműbe,
Folytatni az utazást”
@gyvy 2010.08.31. 18:08:54
„Elütni a picsába az ilyet...”
Mit „az ilyet”.
Legyünk alaposak!
Elpusztítani az összes biciglistát!
Legyünk következetesek!
A másik oldaliak felől fogalmazva: elpusztítani az összes autóst.
Kimaradt valaki?
Na jó, a gyalogokat is mind kiírtani.
Na, remélem így már senki nem köthet bele, ebbe a szép, kerek kis programba.
További szép napokat „mindenkinek”.
r7zw48 2010.09.02. 15:12:10
„mit lehet az ilyen ...re mondani mást, mint hogy hülye?”
Istenem, hát hülye.
Nem ez a baj.
A baj az, hogy
K.RVA SOK A HÜLYE!
Fingjuk nincs, hova, miért mennek. Sem az éppen lebonyolított konkrét kis útjukkal kapcsolatban, sem úgy általában, a jóformán kizárólag csak a szüntelenül, kíméletlenül nyomulós (és ezáltal teljesen értelmetlen) kisszerű életük tekintetében. Tökhülye robotok egyetlen programutasítással: meg kell előzd az éppen előtted haladót. Ezt mantrázzák üveges tekintettel, ellilult ajkakkal szüntelen: meg kell előzd az éppen előtted haladót, meg kell előzd az éppen előtted haladót. A dolog (természeténél fogva – pontosabban az emberi természetnél fogva) egyre terjed, táboruk egyre terebélyesebb. A közutak (és az élet egyéb nyomulós területei) egyre elviselhetetlenebbek, ezért egyre többen menekülnek ebbe a primitívségbe. A fekete lyuk mindenkit beszippant. Az eseményhorizontról utoljára visszapillantva elborzadva láthatják: semmit nem kaptak cserébe, minden őrült tettük teljességgel hiábavaló volt.
r7zw48 2010.09.02. 15:13:16
„... a biciklisek... nem tudják a KRESZ-t...”
Nem látok igazán komoly korrelációt a biciklisség és a KRESZ nem tudása (illetve „mintha nem tudná” viselkedés) között.
De ha a biciklisek helyett a macskák és emberek közös halmazára alkalmazzuk, akkor már stimmel az állítás.
(A kutyák egy külön kaszt – nagyon intelligensek. Persze a „micsoda” utáni fejetlen rohanás nekik is elveszi olykor az eszüket.)
2010.09.03. 05:08:37
Azért nem látsz, mert nemlineáris.
Megint sokan fanatizáltok, a gyerek tilosban ment. Mert egy fasz. Az összes ember aki tilosban megy egy fasz, nem csak ha kétkerekű.
"A kerékpárosok jellemzően bűnhődnek akkor is, ha vétkesek, s akkor is, ha vétlenek a közlekedési balesetben, közvetlen károkozásuk elhanyagolható."
A szomorú az, hogy ezt komolyan is gondolod.
D4D 2010.09.03. 06:52:36
Egy szélvédő, egy géptető, egy lámpa, egy lökhárító, egy sárvédő, egy hűtőrács, egy hűtő, egy klímahűtő.
Ha egy 60-as tempóval elcsapsz egy biciklist, a felsoroltak mind esélkyesek, hogy mennek a levesbe. Az enyimnél a nem márkaszervizes ár kb 1 300 000 Ft, és akkor még nagyon olcsón számoltam.
Ez tényleg elhanyagolható.
Azt most nem mesélem el, milyen munka a belső kárpitból takarítani az agyvelődarabokat, de én már láttam ilyen 'összeagyvelőzött' belsőkárpitot. Aznap nem ettem.
Perillustris 2010.09.03. 07:22:40
Elég csak arra felhívni az autósok figyelmét, hogy "kurva drága lesz, ha gázolsz, kerüld a bringást, állj meg a zebra előtt!"
Nem mellesleg egy emberéletet kb. 0,8-1 millió euróval számolnak a tanulmányok, kéretik ezt összevetni a 4-5 ezerrel.
pengusz 2010.09.03. 09:52:12
Akkor az tavalyi bajnok volt :D
Agyalap 2010.09.03. 11:27:47
Egészen pontosan a budai alsó rakpartra gondoltam, ahol itt-ott még a kerékpározni tilos tábla is kint van, valamint az út nagy része annyira keskeny, hogy nem lehet úgy megelőzni a bicikliseket mint egy normál kétsávos úton.
Mivel az út mellett rögtön szalagkorlát van, ha valamelyikük (autós vagy kerekes) elszúrja a dolgot, az a kétkerekűnek tuti halál.
Ahol 70-es tábla van kint, meg sűrűn záróvonal, oda ne menjen kerékpáros.
Perillustris 2010.09.03. 11:43:00
Remélem nem lesz gond, ha az ilyen helyzetek feloldása az 50-es tábla kihelyezésével történik meg.
Hemü 2010.09.03. 12:15:22
Tényleg, ha ennyire szűk, akkor miért engedik a 70-et. Ott két autónak is elég gáz lehet ütközni.
Agyalap 2010.09.03. 15:08:19
Sajnos már ezen sem csodálkoznék.
D4D 2010.09.03. 22:09:32
De a zöldnél nem akarok megállni a bringás miatt.
D4D 2010.09.03. 22:10:38
Hemü 2010.09.04. 07:27:43
Ez is nekünk épült:
www.stop.hu/articles/article.php?id=445737&lstparts=1
És ez is nekünk épült volna:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100311/kulso-szilagyi-ut-gyoztunk
Hemü 2010.09.04. 07:51:33
És ezeket is nekünk építették:
index.hu/belfold/budapest/halallista06/?rnd=796
Hemü 2010.09.04. 07:53:42
És ezeket is nekünk építették:
index.hu/belfold/budapest/halallista06/?rnd=796
Hemü 2010.09.04. 07:54:16
Perillustris 2010.09.04. 09:04:36
D4D 2010.09.04. 12:36:33
Kimaradt a halállistából a Szilágyi Erzsébet Fasor a János kh és Budagyöngye között. Főleg a buszmegálló jó.
Perillustris 2010.09.04. 16:50:46
D4D 2010.09.05. 00:22:09
Perillustris 2010.09.05. 01:35:25
D4D 2010.09.05. 18:02:00
Tudok, csak egy talicskát sem bír el. Tovább kutatunk! :))
r7zw48 2010.09.08. 16:03:42
„Kiszállni,
Szétverni a koponyáját,
Behúzni a tetemet a bokrok alá,
Beszállni a td gépjárműbe,
Folytatni az utazást”
@gyvy (2010.08.31. 18:08:54)
„Elütni a picsába az ilyet...”
Mit „az ilyet”.
Legyünk alaposak!
Elpusztítani az összes biciglistát!
Legyünk következetesek!
A másik oldaliak felől fogalmazva: elpusztítani az összes autóst.
Kimaradt valaki?
Na jó, a gyalogokat is mind kiírtani.
Na, remélem így már senki nem köthet bele, ebbe a szép, kerek kis programba.
További szép napokat „mindenkinek”.
r7zw48 2010.09.08. 16:07:27
„mit lehet az ilyen ...re mondani mást, mint hogy hülye?”
Istenem, hát hülye.
Nem ez a baj.
A baj az, hogy
QRVA SOK A HÜLYE!
Fingjuk nincs, hova, miért mennek. Sem az éppen lebonyolított konkrét kis útjukkal kapcsolatban, sem úgy általában, a jóformán kizárólag csak a szüntelenül, kíméletlenül nyomulós (és ezáltal teljesen értelmetlen) kisszerű életük tekintetében. Tökhülye robotok egyetlen programutasítással: meg kell előzd az éppen előtted haladót. Ezt mantrázzák üveges tekintettel, ellilult ajkakkal szüntelen: meg kell előzd az éppen előtted haladót, meg kell előzd az éppen előtted haladót. A dolog (természeténél fogva – pontosabban az emberi természetnél fogva) egyre terjed, táboruk egyre terebélyesebb. A közutak (és az élet egyéb nyomulós területei) egyre elviselhetetlenebbek, ezért egyre többen menekülnek ebbe a primitívségbe. A fekete lyuk mindenkit beszippant. Az eseményhorizontról utoljára visszapilantva elborzadva láthatják: semmit nem kaptak cserébe, minden őrült tettük teljessággel hiábavaló volt.
r7zw48 2010.09.08. 16:09:25
„... a biciklisek... nem tudják a KRESZ-t...”
Nem látok igazán komoly korrelációt a biciklisség és a KRESZ nem tudása (illetve „mintha nem tudná” viselkedés) között. De ha a biciklisek helyett a macskák és emberek közös halamzára alkalmazzuk, akkor már stimmel az állítás. (A kutyák egy külön kaszt – nagyon intelligensek. Persze a „micsoda” utáni fejetlen rohanás nekik is elveszi olykor az eszüket.)
egyittlakó (törölt) 2010.09.08. 20:59:37
Gondoltál már arra, hogy fehér bottal közlekedj? Neked is jó lenne, de főleg nekünk...
igazi hős 2010.09.08. 21:52:36
Perillustris 2010.09.08. 23:47:12
igazi hős 2010.09.09. 00:24:28
terror 2010.09.16. 10:14:06
Mindenesetre ha valaki piros-feher-zold mezben teker, az konnyen lehet versenyzo/egyesuleti tag, akiknek alljak a cehet...