Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kiakasztott az EMPAMO

2010.09.21. 18:45 :: SilentSound

Még most, a poszt elején felhívom a kedves olvasó figyelmét, hogy szigorúan az én saját szubjektív magánvéleményem az, amiről most írni fogok. Többször is terveztem már, de most jutottam el oda, hogy meg is teszem. Sosem rejtettem véka alá, hogy vagyok olyan lusta és kényelmes, hogy oda is autóval megyek, ahová mehetnék tömegközlekedéssel vagy kerékpárral is. Nagyjából tisztában vagyok az autózás előnyeivel, hátrányaival, környezetre, városra gyakorolt hatásaival. Naponta autózok és úgy gondolom, hogy szüksége lenne az autós társadalomnak is olyan összefogásra, olyan szervezetre, lobbira, ami ésszerű mértékben képviseli az autósok érdekeit.

Amikor megalakult az Emberibb Parkolásért Mozgalom, felcsillant a szemem, hogy végre civil szerveződés hatására valakik most fel fognak lépni a pénzt vasvillával zsebbe tömködő mutyizós parkolási cégek ellen. Aztán valahogy felkerültem a hírlevelükre (amit egyébként én ugyan soha nem kértem), és elkezdtek potyogni a levelek a postafiókomba. Elképedtem, csalódtam, több alkalommal pedig egész egyszerűen ingerült lettem, ahogy ma is.

Ingerült lettem azért, mert ahelyett, hogy ha már vannak, hasznos dolgokat cselekednének, faszságokat írkálnak össze, amit a média ráadásul örömmel kap fel, mert hőbörgés van, az kell a népnek. Ma reggel ez a levél fogadott, miután bekapcsoltam a számítógépemet:

Egy kerékpárosnak nagyobb a széndioxid kibocsátása mint egy elektromos autónak.

Egy kerékpárosnak nagyobb a széndioxid kibocsátása, mint egy elektromos autónak, így a kerékpár környezetszennyezőbbé vált, mint a modern autók! Ezekkel a szavakkal is reklámozza a világ egyik legnagyobb autógyártója az új hibrid autóját. Ebben az autóban még az utasok is kevesebb széndioxidot lehellnek, mert nyugalmi helyzetben vannak.

Ha valóban számít a környezetvédelem, ideje lenne fővárosunk vezetőinek is haladniuk a korral, és Székesfehérvár, valamint a külföld példáit követve dokkoló állomásokat létesíteni, valamint parkolási kedvezményeket adni az elektromos, illetve a hibrid autóknak. Nem pedig az elektromos autókhoz képest mindenképpen környezetszennyező, alternatívát nem kínáló, szállításra és távolsági közlekedésre alkalmatlan kerékpározást erőltetni. Az autók 99%-a újrahasznosítható anyagokból készül, míg a drágább kerékpároknál egyáltalán nem törekednek az újrahasznosításra.

A széndioxiddal szennyező kerékpárok ideje lejárt - akárcsak a hetvenes évek Ázsiájában. Nem kérünk a Hosimin ösvényből! Tiszta levegőt Budapestnek, éljenek az elektromos és hibrid autók! Kerékpár- és demagógiamentes napot!

Demagógiamentes napot?! Elmentek otthonról, baz'meg?! Benyögtök a végére egy ilyet, miután egy idióta marketingrizsát alapul véve kiszarjátok a spanyolviaszt, hogy az elektromos autó kevésbé környezetszennyező, mint a kerékpár, a köcsög biciglis meg ősellenség, aminek pusztulnia kell?!

Nekem jó ideje nincsen kerékpárom, de autóval közlekedve is tiszteletben tartom azt, hogy a kerékpárosnak is joga van közlekedni és elismerem azt, hogy sokkal kevésbé szennyezi a levegőt egy biciklis, mint bármilyen autó. A villanyautó környezetkímélőbb, mint a kerékpáros, mert a hülye pedálozós liheg, mint valami kutya?!

Aztán akkor miből van az az autó? Miből állítják elő az elektromos áramot, amit az a kocsi felhasznál? Ha eljár felette az idő, hova rakják az akkumulátorát annak a tartalmával együtt? Normálisak vagytok ti?! Ti beszéltek az én nevemben, az autós nevében? Nem kérem, ne tegyétek, hagyjátok abba, nincs rátok szükség! Amit csináltok, az nem érdekképviselet, hanem uszítás a kerékpárosok ellen!

Ti akartok hitelesnek látszani, akik rögtön az empamo.hu nyitólapján hirdetitek, hogy "Mozgalmunk kizárólag törvényes és jogkövető eszközöket alkalmaz az embertelen parkolási rendszerrel szemben.", aztán meg egyből szervezetten végigparkoltátok a kiskörúti kerékpársávot, amint átadták?!

Rengeteg, az autósokat érintő probléma van mind Budapesten, mind pedig az ország más részein is, a parkolási rendszer sem jó úgy, ahogy van, lehetne mocskos sok dolgot jobban csinálni. De nem ti vagytok azok, akik jobban csinálják, sőt, kifejezetten nem tetszik, amit ti csináltok! Nem szentek a kerékpárosok sem, ahogy az autósok sem azok és semmilyen más közlekedő sem, de amikor végre úgy érzem, hogy a mindennapokban kezd jobb lenni az autós-kerékpáros viszony, a két fél egyre jobban elfogadja egymást a kerékpárok számának növekedésével, akkor jöttök ti és beleszartok a palacsintába. Menjetek inkább holnap is horgászni valahova messzire, mert még infarktust kap valamelyikőtök a critical mass miatt. Helyettetek is szégyellem magam, mint autós.

316 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kerékpár parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

isti77 2010.09.22. 15:26:24

Mármint az elektromos autóban ülők... mindegy, ekkora f.szságot még az Indexen sem olvas minden nap az ember.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.22. 15:26:30

@isti77: Amennyiben üldögélni ugyanannyi energiát igényel, mint biciglizni annyiban természetesen ugyanannyi a széndioxid-kibocsájtásuk.
Ha a biciglizni megterhelőbb, akkor a biciglistáé a nagyobb.

Hugo2010 2010.09.22. 15:28:20

@vuk_: Szóval London. Meg Szeged. Mennyit is közlekedtél Budapesten, és mikor? Csak kíváncsiság, semmi több...

myronman 2010.09.22. 15:29:39

@xaba99: Loool, ha valaki mar jardan 30-al megy az alatt szetesik a bicaj :-) 50 meg vegkeppen hulyeseg... aki tud ennyivel tekerni annak esze agaban sincs jardat hasznalni.

Egyebkent azt figyeltem meg hogy rovidebb tavolsagok eseten alternativa mert egyreszt belvarosban kozlekedve annyira sok a lampa, hogy leginkabb az szabja meg a kozlekedesi idot. Kulvarosokban, szabad utakon es foutakon termeszetesen nem ez a helyzet... Belvarosban meg a parkolohely kereses is eleg sok idot vehet igenybe, bringaval altalaban ez egyszerubben megoldhato...

Hugo2010 2010.09.22. 15:29:51

@Perillustris: beteg vagy öreg, vedd be szépen a színes piruláidat és járj rendszeresen a megfelelő szakorvoshoz! Hidd el neked is jobb lesz. Másoknak meg pláne.

kispista 2010.09.22. 15:31:12

@Hugo2010: "Mint ahogy te sem fogod kedvelni az autósokat. "
Csak egy autóst szeretek, saját magamat. A többi mindig irritál, mert elveszi előlem a helyet és még parkolni sme tudok miattuk. Pedig én csak fontos esetekben közlekedek, de a többiek csak azért hogy kiszúrjanak velem.

@xaba99:
"márpedig itt a járdán is 30-50-nel tépnek. nincs traffim, de mennek annyival, "
50-nel max egy versenykerékpáros tud haladni (síkon) 30 a max amit egy átlagember kiteker.
Sok barom meg azért teker a járdán, mert azt hiszi hogy ott a helye.
"s ha nem haladsz átlag 30-cal legalább a bringával, akkor (a legnagyobb belvárosi dugókat leszámítva) időben nem alternatíva a kocsihoz."
BP-en a hungárián belül ritka a 30 fölötti átlag autóval. Nagykörúton belül meg még inkább.

Ahol 30-cal mehetsz ott nincs dugó.

@kpetya:
"
á, nem lesz lezárva, á dehogy. Csak épp lesz ott rendőr aki megállítja a forgalmat. De lezárás nem lesz. "
Reméljük nem lesz. De mit vársz attól a rendőrségtől, ami a 20 fős "hídblokádot" 300 rendőrrel és 50 járművel akarta feloszlatni, így már azelőtt dugó volt mielőtt megjelentek a tüntetők.

Hugo2010 2010.09.22. 15:33:11

@Kockandur: Belvárosban szerintem (én legalábbis ha kimegyek az irodából valahova a közelbe) inkább gyalog. A BKV is jó lenne (földalatti pl.) csak visszataszítóan koszos, retkes.

kispista 2010.09.22. 15:36:33

@Hugo2010: A belvárosban pár száz méteres táv fölött sokkal gyorsabb a bringa a gyaloglásnál. Meg a bkv-nál is.

CD-R80 2010.09.22. 15:39:54

@Dingirdingir: És kisebb lenne a dugó is:)

kispista 2010.09.22. 15:40:02

Én amúgy a bringásokat is rühellem, mert a Szabó Ervin előtt mindig elfoglalják a helyemet és nincs hova lakatolni.
A sok nyugger meg a járdán csoszog és alig tudom kikerülni őket. Nme értem hogy egy ilyen kisebbség miért tartja fel azokat a gyalogosokat, akik sietnének. Csoszogni éjszaka is ráérne, de ne nappal okozzon dugót a járdán.
Mindenki direkt velem akar kibaszni, ez egy összeesküvés!

Hugo2010 2010.09.22. 15:41:55

@Kockandur: De a munkahelyre nálam marad az autó.:))

Hugo2010 2010.09.22. 15:44:42

@kispista: Lehet, hogy abban esetben gyorsabb, de attól én még utálok biciklizni. Gyerekként is inkább fociztam :)))

myronman 2010.09.22. 15:46:44

@kispista: altalaban igen, de minek sietni... :-D sietsegbol es turelmetlensegbol tapasztalataim szerint csak idegeskedes szokott szuletni es semmi jo, akkor mar inkabb a munkahelyemen hagyom biztonsagban a bicajt :-)
(es egyebkent nem terites a cel, maximum csak kiallni magunk mellett :-D)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 15:47:26

Na sok Massás, még itt?
Kezdődik a banzájotok, ideje bemelegiteni
Hogy rohadjon le a gumi, amikor a legjobban nem akarjátok :)

myronman 2010.09.22. 15:47:40

@Hugo2010: Rendben :-D ameddig nem dudalsz le teljesen szabajosan normalis tempoban kozlekedve nem is teszem szova :-P

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 15:51:48

@kispista: ad 1.) ne hivatkozza arra, hogy "ez nem vonulás lesz, hanem közlekedtek", ha nem az, hogy nem tartjátok be, de be sem akarjátok tartani a kreszt a rendezvény alatt.
az egymás mellett haladást viszont tiltja a kresz. az előzés szabályainak meg nézz utol. nem azért, mert tiltja a kerékpárosra, hanem mert az egymás mellett haladás nem előzés.

szerintem a legtöbben egy ilyen felmérésnél a következőket mondanák:
- fárasztó a bringázás
- kényelmetlen a birngázás
- nem véd semmi a hideg/eső ellen
- gyereket viszem óvodába
- bevásárolni járok
valahol a nagyon végén lenne az, hogy nincs elég kerékpárút

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 15:52:15

@Perillustris:
Vajon a bringások akkor miért csinálják ezeket az úttorlaszokat?
Még a Demszkyvel is parolásztak, most meg a Tarlósban reménykednek. Szélkakasok.

Kimegyek kicsit sétálni, hátha valamely brigás nekm jön a járdán
Majd eldobom magam jajongva és Lyól ráverem a kártáritést
Merugye biztositás nincs? Pedig még kismotorra is kötelező

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 15:53:23

@vuk_: @kispista: mennek annyival. az autók és a bringások is. de minimum 40-nel. elég sok futár jár erre. de mezei bringások is bőven 20 felett tépnek. ismétlem: a járdán.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 15:53:38

@xaba99:
Én még normális esetben nem láttam bringa dugót a kerékpár úton, oszt sirnak

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 15:53:56

@Kockandur: a lámpa a bringásra is vonatkozik ám!

Hugo2010 2010.09.22. 15:53:57

@Kockandur: Ritkán dudálok. Ok nélkül meg sose. Kiszállnom is 1-2 alkalommal kellett, de ennél a pontnál be is fejeződött a vita. :)))

Perillustris 2010.09.22. 15:54:13

@Hugo2010: Ennyi? Tényleg csak ennyire futja?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 15:54:43

@horex: ha azokat használnák a járdák helyett, ne félj, lenne ott is dugó. ;)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 15:55:33

@kispista:
mert a Szabó Ervin előtt mindig elfoglalják a helyemet"
Nalátod, ezért javasolta valamely hulye, hogy változtassák meg a könyvtár nevét
Kellett neked düdörögni
:)

ex-dr. vuk 2010.09.22. 15:56:04

@xaba99: sajnos ebbol is latszik, hogy nem kozlekedsz bringaval... nem tudod megitelni a seesseget. nekem van merom, tudom mennyi bringan a 40. sok. meg uton is (ha szar az ut).

myronman 2010.09.22. 15:59:59

@xaba99: Tudom :-P Ha valaki megvakit a lampajaval, az leszek en :-D Azzal hogy nem lattak sosem volt meg problemam.

Viccet felreteve hidd el, ez "nekunk" is problemank es remelem nem banod ha mutatok egy kis betekintest, pl eppen tegnap merult fel megint mint tema: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100921/lampa-ezredszer

Remelem ebbol picit sikerul azt is megerteni hogy nem lehet homogen kozossegkent tekinteni azokra akik biciklit hasznalnak.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 16:00:41

@vuk_: annak idején "montenbájkkal" simán tudtam tartani a 30-35-öt.
ezek itt versenybringákkal mennek.
és haladnak annyival, mint az úton az autók. akkor is, amikor nincs dugó. ;)
(dózsa gy. út, andrássy és ajtósi közötti szakasza.)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 16:05:16

@Kockandur: hanem homogén közösség, akkor minek a cm? ;)

egyébként a közlekedési lámpákra gondoltam.
de most hogy mondod, tényleg hihetetlen, hogy mennyien járnak sötétben lámpa nélkül...
amúgy a küllőprizma nem kötelező felszerelés a bringára?

Perillustris 2010.09.22. 16:08:18

@Hugo2010: Hát igen, hiszen a bringások tudhatnák, hogy "ha gyalogosan, biciklivel közlekedik az ember nem keménykedik a nála sokkal keményebb járművekkel szemben, mert neki jobban fáj. Ezt az elvet kellene kicsit alkalmazni az okoskodóknak, és a rendkívül öntudatosoknak is."

S ha a keményebb járműben a még keményebb Hugo "kiszállnom is 1-2 alkalommal kellett, de ennél a pontnál be is fejeződött a vita" 2010 ül, akkor a "keménykedés" helyett inkább fossanak be.

CD-R80 2010.09.22. 16:10:26

@Kockandur: Ez arra pont jó hogy lássuk sokaknak még a kötelező világítás is furcsa. Ez a baj szerintem itt ebben a témában pont. Vagyis hogy sokan belelkesednek s bringázni kezdenek de sokan ész nélkül. A Kritikus massza helyett lehet többet érne egy kritikus felvilágosítási kampány( ez kétértelmű lett kicsit:))
Ebbe aztán belejöhetne kicsi kressz is. Nekem nincs bajom a bringásokkal mielőtt megkapom, de a Massza nem hiszem hogy több mint egy szokványos felvonulás, azokat meg szeretni szokta mindenki ugyebár esetleg néhányan még össze is mossák őket. Lehet többet érne, ha mindenki aki egyetért vele aznap zöld polóban szaladgálna. S nem lenne konfliktusss se nem..

myronman 2010.09.22. 16:14:46

@xaba99: Elvileg kotelezo hogy legyen az ha jol emlekszem az elso kereken, de sajnos ez nem segit sokat ha szembe jovo biciklis egyaltalan nincs kivilagitva.

Kozlekedesi lampakat meg remelem a tobbiek is be fogjak tartani :-). Azert remenykedek mert a tavaszi nappali cm lezart utakon szokott menni es ott nem igazan kell figyelni ilyenre, de most a helyzet mas. Ahol megjelenik a hirdetese, attol probaljuk is felhivni ennek fontossagara az emberek figyelmet. Meg ha jol sejtem erre kevesebben is jonnek el ritkan biciklizok, nem ugy mint a tavaszira... de 2-3 ora mulva ez ki fog derulni :-)
Remelem a legjobbakat: hogy minel kevesebb konfliktus lesz az ut soran a ketto "csoport" kozott :-)

myronman 2010.09.22. 16:18:34

@CD-R80: En is varom mar mikor lesz ilyen kampany :-) Sokkal nyugodtabban tudnek ejszaka biciklizni en is es nem kellene fejemet fognom neha hogy egyesek miket muvelnek az utakon. Sajnos en nem tudom hogy lehet ezeket az embereket elerni, ezert csak remenykedni tudok hogy van valaki a CM-ben vagy az MK-ban akinek van valami jo otlete ra... Addig meg probalom betartani a szabalyokat es jo peldat mutatni

myronman 2010.09.22. 16:19:52

@CD-R80: Lemaradt hogy ezt a zold polos rohangalast jo otletnek tartom, lehet hogy fel is vetem majd a CM forumon :-)

Hugo2010 2010.09.22. 16:22:14

@Perillustris: ilyen sokáig tartott megtalálni. Egyébként fenntartom, hogy gyalog (én pl.) vagy biciklivel (te pl.) nem érdemes autóval, tgk-val, busszal "keménykedni" , mert nem nekik lesz bajuk. Ha ez számodra nem érthető, akkor hajts nyugodtan ki eléjük. Nem lesz kár érted.
Egyébként kösz hízelgő jelzőt, egy átlagemberhez képest valószínűleg tényleg "túl nagydarab" vagyok. Anno 100 kg-ban versenyeztem több mint 10 évig. Jelenleg is bőven felette vagyok. Már nem versenyzem, de még heti 6-szor edzem (3 edzőterem, 3 technikai). De gondolom ez számodra furcsa lehet, hogy valaki biciklin kívül valami másmilyen sportot kultivál.

myronman 2010.09.22. 16:25:53

@Hugo2010: Azert valjuk be eleg rendesen elvolt rejtve a mondanivalod :-D En sem ertettem meg csak igy visszaolvasva, pedig azert tobbfajta sportot is muvelek :-D

Hugo2010 2010.09.22. 16:33:00

@Kockandur: Nem nagyon szeretek a fizikai adottságaimmal élni (kivéve edzés). Nem hinném, hogy különösebben büszke lehetek pl. az ebből fakadó eredményeimre (nem voltam világbajnok, olimpiai bajnok stb.) egyszerűen csak szerettem csinálni. Arra viszont büszke vagyok, hogy 35 évesen ezzel súllyal együtt sincs rajtam felesleg.:)))

Perillustris 2010.09.22. 16:43:10

@Hugo2010: @Perillustris: ilyen sokáig tartott megtalálni. Egyébként fenntartom, hogy gyalog (én pl.) vagy biciklivel (te pl.) nem érdemes autóval, tgk-val, busszal "keménykedni" , mert nem nekik lesz bajuk. Ha ez számodra nem érthető, akkor hajts nyugodtan ki eléjük. Nem lesz kár érted.
Egyébként kösz hízelgő jelzőt, egy átlagemberhez képest valószínűleg tényleg "túl nagydarab" vagyok. Anno 100 kg-ban versenyeztem több mint 10 évig. Jelenleg is bőven felette vagyok. Már nem versenyzem, de még heti 6-szor edzem (3 edzőterem, 3 technikai). De gondolom ez számodra furcsa lehet, hogy valaki biciklin kívül valami másmilyen sportot kultivál.

Én a biciklivel nem sportolok, hanem közelekedek. Nyilván most a te logikád szerint fel kellene sorolnom, hogy mit sportoltam és mit sportolok jelenleg, de ez szerintem - teljes joggal - senkit nem érdekel. Valószínűleg a nézetkülönbség abból fakad, hogy te mást értesz "keménykedés" alatt, mint én. Persze van erre olyan hozzászóló, aki szerint létezik olyan biciklis, aki valamiféle öntudatos harcos módjára öngyilkossági szándékkal behajt egy teherautó kerekei alá, de ez nem így van.

Érthetően a gyalogosokra is inkább a "meghunyászkodás" jellemző, ezért nincs naponta 50< halálos gyalogosgázolás a zebrákon.

Hugo2010 2010.09.22. 16:55:11

@Perillustris: Nem kell felsorolnod. Én sem "villogtam" a kedvenc sportommal.
De sajnos igenis van olyan biciklis, aki pl. mert neki lehet (tény, bizonyos esetekben teheti, vagyis ha tábla engedélyezi) behajt az egyirányúba szemből. Természetesen az út közepén haladva. Mert neki szabad. Szerinte.
Még véletlenül se húzodna le a szembejövő, egyébként szabályosan közlekedő gépjármű elöl. Mert neki szabad. Gondolja ő. Csakhogy csak egyszer lesz olyan az életében, hogy a pl. autós mondjuk nem figyel eléggé valamiért és elüti. De neki szabad. És természetesen felháborodik, ha rádudálsz.Elég sok ilyen okos biciklissel találkozom az irodám környékén (Andrássy út) minden nap.

kispista 2010.09.22. 17:04:00

@Hugo2010: Most folytatjuk "ki a szabálytalanabb" játékot? Andrássy út környékén hányan várakoznak szabálytalanul a járdán?

Ha befejeztük, kezdjük a "kinek az apukája az erősebb" versenyt.

Hugo2010 2010.09.22. 17:09:44

@kispista: Olvasd végig miről volt szó. Sehol sem volt arról szó, hogy ki mennyit szabálytalankodik. Arról viszont igen, hogy a szabálytalan biciklis (esetleg gyalogos) nagyobb eséllyel sérül meg egy balesetben, mint a vele ütköző autó,busz, tgk. Az általad emlegetett szabálytalanul parkoló autósról nem is szólva.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 17:13:30

@Hugo2010: ja az meg főleg vicces, amikor egyirányúban a balrakanyorodó sáv közepén megy...

CD-R80 2010.09.22. 17:34:14

@horex: Szerintem a lényeg ott van az egyik video végén..
Csak az számít hogy hazaérj.

Ez igaz cipőre, binyiglire, autóra, kamionra egyéb tgk-ra sőt még kombájnra is. Meg talán hogy ne mi legyünk azok, akik miatt mások esetleg nem érnek haza.

kispista 2010.09.22. 17:54:54

Most néztem az UTV-n, elég kihalt a belváros, csak az erzsébet hídon meg a rákóczin van dugó.
NAgykörút olyan mintha hétvége lenne.

kispista 2010.09.22. 17:57:30

@horex:
"
meg a hülye vasárnapi bringás család

http://www.youtube.com/watch?v=F97-mF7JeMk"

Milyen idiótán van a nőn a sisak. Teljesen hátratolva, így semmit sem ér ha orraesik. Annyit ér mint amikor valaki 20 cm-re a teste előtt fogja az övet, hogy ne szorítsa.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 18:01:45

@kispista:
Igy néha látni hulyep9csa motoros csajon is, pláne nem becsatolva

jaafar 2010.09.22. 18:05:03

Valamelyik nap leparkolom a kocsimat az Andrássy úton. Mennék át (tudom szabálytalan) az úttesten, mivel éppen pirosnál állnak a kocsik. A bringás a sorok között el akar ütni (fülhallgató a fülben, nehogy esetleg valakinek a dudája zavarja) és még neki áll feljebb, amikor egy nagy nyakassal kísérve megkérdezem, hogy ott miért nem a bicikli utat használja? Nem parkolnak rajta autók, szabadon van hagyva.
Akkor kell nekik bringa sáv? Nem.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 18:06:58

@jaafar: tipikus esete annak, amikor két hülye összefut, és nem tudják eldönteni, hogy melyik a nagyobb hülye...

jaafar 2010.09.22. 18:14:31

@xaba99: Azonnal eldöntöttem, hogy a bringás. Ezért járt a nyakas. :-)

kispista 2010.09.22. 18:23:30

@jaafar: vicces amikor a szabálytalan akarja a másikat megnevelni. Te verekedsz amikor szabálytalanul mész át az úton. Kár hogy nem egy motoros járt arra, jól elbaszott volna.
"12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha

a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és

b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák."

Motoros szabályosan megy a sávok között. Akit ugyanúgy nem vettél volna észre.

A kerékpáros meg egy fejberúgás közben megkérdezhette volna, hogy miért nem a zebrát használod. De szerencsédre ő békés volt.

Te az a tipikus vadparaszt vagy, aki nem áll meg a zebra előtt, de ahogy kiszáll a kocsiból nyílegyenesen vág mindenen keresztül, mert lusta gyalogolni.

De próbáld ki egyszer azt a sávot, és számod meg hányszor nyitják rád az ajtót egy parkoló autóból. (ugye az utas ritkán néz hátra). meg kb 100 m-enként mindig van egy szabálytalanul parkoló rajta.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.22. 18:35:50

@vuk_: Ahhoz képest, hogy nem felvonulás volt, volt hozzá rendőri felvezetés...

ex-dr. vuk 2010.09.22. 18:36:16

@jaafar:
sajnos fogalmad sincs a kerekparut es a kerekparsav kozotti kulonbsegrol. ez nyiltan latszik. te meg ne akarjal nyakast osztani senkinek, plane akkor ha te sem vagy kulonb.

kispista 2010.09.22. 18:49:03

@kolbászoszsömle: Azt a rendőrség dönti el. A Bajcsy-Andrássy kereszteződésében sincs felvonulás, de szinte minden nap van ott rendőr aki segíti a forgalmat. Zavarják el a rendőröket?

Amennyire az UTV-n látszik, nem nőtt a dugó a fél órával ezelőtti állapothoz képest. Tudom erre meg azt mondják az antibiciklisták, hogy látszik mennyire kevesen bringáznak ha még dugót sem okoznak :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 19:01:49

@kolbászoszsömle:
Ahhoz képest hogy nem fogják eltorlaszolni a közutat, akadályozták a busz és villamosközlekedest
Buszrol anyáztak kicsit, jobb lett volna ha a sofőr kinyitja az ajtókat....
Gyalogos gyerekkocsival alig birt utat törni magának a gyalogátkelőhelyen
A sok buzi emelgette a bringát,üvöltözött mint az állat, behajtott rendes tempóban szembe az egyirányúba, át a viilamossineken a kőbuckákon
Szoval volt kulturált bringázás

Birkák!
Hol vagy Kürti, a kulturált bringások szószólója??

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 19:02:42

@kispista: Nézzél már a Margit hid felé kicsit

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 19:07:08

www.utv.hu/kamera/nyugati_ter/terez_korut

Nem a bringások torlaszolják el az utat jobb oldalon?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.22. 19:15:08

@horex: hú, és mennek mindenfelé, mint a terelőpuli nélküli birkák.

D4D 2010.09.22. 19:27:42

@Pál a postoló:
Vagy csak simán nem hegyikerékpáros versenyző, vagy csak nem szeret elázni, vagy nem tud biciklizni.

Édesanyám 7 éves korában felbukott biciklivel, akkora trauma érte, hogy nem képes azóta biciklizni. Ma meg már a hajlott kora miatt sem. Úgyhogy ne általánosíts!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 19:30:27

@xaba99:
www.utv.hu/kamera/nyugati_ter/szt_istvan_korut
Itt méh faszoskodnak kicsit
Tuttam mindig a bringa a férfierőt növeli és a farok meghosszabbitása

D4D 2010.09.22. 19:35:27

@Alikam:
"az agglomerációból érkező ingázók miatt.

Ez tény. Erre kell megoldást találni és nem fog neked 40-50 km-et naponta lebiciklizni."

Jellemzően olcsóbb onnan autózni, mint tömegközlekedni. 2 embernek mindig, 1 embernek majdnem, de az autó okozta rugalmasság már kárpótol az esetleges többletköltségért.

30 km-es út (15 km a BP táblától)
Volán bérlet 20800 Ft/fő, BKV 9800 Ft/fő.
2 személy esetén ez 61200 Ft/hó.
60 km benzin (gázolaj) 31000 Ft.
Ha a futásköltség a másik 30as lenne, még akkor is autóval jönnének, mert kényelmesebb, ül, házig megy stb....

kispista 2010.09.22. 19:35:38

@horex: Holnap meg 4-5 között nézd meg az erzsébet téri kamerákat, minden lámpaváltáskor jópár autós beragad. Tudom az más dolog, nekik szabad.
Szerencse hogy azt nem veszed észre, amikor az utasok azokat az autókat anyázzák, akik miatt minden nap dugó van, akik miatt egy zebrán sem lehet átkelni vagy akik a buszmegállóban parkolnak.

@jaafar: több mint egy órája nem szólsz hozzá. Lebuktál, te is ott tekersz :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.22. 19:39:17

Nyugati elött két koócsi kozt keresztbe majdnem a busz elé csapta magát az egyik
Okos
Jó pl. a hulye bringásra

Az hogy ki hol ragad be, kifasst érdekel, szedje ki a rendőr , buntesse meg, de ezeket a hulyéket még nem láttam hogy buntették volna

Most a fogadalom ellenére akadályozták a bkv-t, autós ritkábban a vilingert és alig a buszt

jaafar 2010.09.22. 19:40:46

@kispista: Szerinted az esti program vagy tekerés vagy a gép előtt ücsörgés? :-)

D4D 2010.09.22. 19:41:11

@xaba99: Hűvösvölgyi jó, csak a 175 férőhelynek kb a 12-15-szörösére lenne igény. A végállomást övező utcákban és az 56-os (bocs, már 61-es) villamos vonalán áll még kb 4-600 autó P+R jelleggel.

kispista 2010.09.22. 19:46:26

@D4D:
"
30 km-es út (15 km a BP táblától)
Volán bérlet 20800 Ft/fő, BKV 9800 Ft/fő.
"

Volán bérletre csak az utolsó bp-i megállótól van szükség. Így max 20 km-es bérlet, az meg 14 e ft.
De így sem olcsó.
Az utóbbi 8 évben folyamatosan sokkal nagyobb mértékben drágult a bkv, mint az üzemanyagok. Még az idei jelentős benzináremeléssel együtt is.
BKV jegyár 2002 január: 106 ft, most 320 ft
200%-os emelkedés.
Benzin 2002 jan. 204 ft, most 340ft
66%-os emelkedés

HÁROMSZOR akkora mértékben drágult a bkv mint a benzin ára. Arányos emelkedésnél most 600 ft lenne egy liter benzin.
Ennyit a maszop féle ingyenes bkv-ról.
Tehát még inkább versenyképtelenebbé vált a bkv fejlődés helyett.

D4D 2010.09.22. 19:47:21

@Kockandur: "vonattal / volannal bejon pestre de ezek minosege es gyakorisaga es ara kivannivalokat hagy maga utan. Valoszinuleg ha ezeken javitanank akkor picit javulna ez a helyzet is. "

Bp-Esztergom vasút reggelente túlzsúfolt, Pilisvörösvárig fel szeretnék bővíteni 100 km-esre a pályát, 2 vágányosra, és utána 15-20 percenként járna a vonat, egyes becslések szerint a megvalósulás utáni másnap már az is kevés lenne, mert a szolgáltatás színvonalának a javulása azonnali exponenciális keresletnövekedést okozna.

Egyenlőre nincs rá pénz. Marad a dugó Vörösváron, mert a geci környezetvédő fasszopó zöldek még az elkerülőt is megtorpedózzák állandóan.

kispista 2010.09.22. 19:50:25

@jaafar:
"
@kispista: Szerinted az esti program vagy tekerés vagy a gép előtt ücsörgés? :-) "
Öt percen belül válaszoltál, tehát a gép előtt ücsörgés. vagy csak pont most értél haza a tekerésből.

kispista 2010.09.22. 19:52:37

@D4D:
"

Egyenlőre nincs rá pénz. Marad a dugó Vörösváron, mert a geci környezetvédő fasszopó zöldek még az elkerülőt is megtorpedózzák állandóan."
Ha nincs pénz a vasút építésére, amit az EU is támogat, akkor az elkerülőre lenne?
(Vörösvár után nincs dugó? Mert ha van akkor az elkerülőnek nincs értelme, csak akkor ha utána már nincs torlódás)

D4D 2010.09.22. 20:07:36

@Perillustris: 8 óra, már sötét van.

D4D 2010.09.22. 20:12:11

@xaba99:
Elvileg a villamosnak kedvez a lámpa, de a villamos az ideiglenes lassújelek miatt nem tud haladni a lámpákkal, az autós meg gyors.

D4D 2010.09.22. 20:30:43

@kispista:
www.volanbusz.hu/hu/belfoldiutazas/dijszabas
Görgess lejjebb, ott lesznek a bérletek.

Ha 600 Ft lenne a benzin, akkor a jegyek még drágábbak lennének.

D4D 2010.09.22. 20:39:07

@kispista:
EU nem támogatja, csak ha villamosítják, és 160 km/h-ra fejlesztik.

Az elkerülő a városból vinné ki az átmenő forgalmat.

www.pilisvorosvar.hu/vorosvariujsag/2008/december/images/vorosvariujsag_6.jpg
Ha nincs sorompó, akkor a sor 20-30-al halad, a sornak kb 80%-a átmenő forgalom, amit Vörösvár lelassít.

Perillustris 2010.09.22. 23:21:56

@jaafar: S ha motoros jött volna? A nyakast meg nem kellett volna hozzáköltened a történethez.

Perillustris 2010.09.22. 23:23:22

@kispista: Nem csak zebrán lehet átmenni az úttesten szabályosan. A motoros példa persze él.

min 2010.09.22. 23:43:32

@xaba99: járdán Bp-en nem tudsz 40-et kitekerni. mire felgyorsulsz már a mellékutcai kereszteződéshez értél. Már a 15 is száguldásnak tűnik a gyalogosok között ezért is veszélyes. Nagyon gyors az a 40. Én országútival tolom de forgalomban a közúton is nehéz tartani az általad írt tempót. Úgyhogy gyakorlatból mondom, hogy marhaság amit írsz.

egyébként legurultam megnézni a "demonstrációt".:-)
Háát...megvan a véleményem.

myronman 2010.09.23. 00:56:09

@D4D: Oszinte leszek: nem igazan ertem mit akarsz ezzel mondani

D4D 2010.09.23. 02:03:08

@Kockandur: Azt hogy igazad van, és példát hozok rá.

pengusz 2010.09.23. 09:15:03

@''autónepper.'': Nekem annyiba kerül a bringám, mint egy autó, úgyhogy nekem senki ne szövegeljen mit hogyan csinálok! Én a szabályok felett állok! Ha az autós nem tud haladni álljon félre. Különben is mit keres a belső sávban (pl. a körúton), ha nem halad? Húzzon el a szélsőbe és kussoljon!
Arról nem is beszélve, hogy ha a tükrével meghúzza a kormányomat (ami többe kerül, mint a négy szerelt kereke), kiszállok ész szétbaxom a fejét!
:)

labi 2010.09.24. 12:46:58

De vajon akkor melyik a szennyezőbb, az elektromos autó, vagy az elektromos kerékpár?

Ezek a nagy kérdések...

avus · http://avus.blog.hu 2010.09.24. 13:47:02

@labi: Elektromos autó legyen jó indulattal 600 kiló, üljön benne 80 kilós ember, az 680. Elektromos kerékpár olyan 25 kiló, ugyanazzal az emberrel már 105.

Szerinted 680, vagy 105 kiló megmozgatásához kell több energia?

Deszkás 2010.09.29. 10:18:44

@kolbászoszsömle: bicikli! bicigli szó nem létezik! Az agyam eldobom, hogy egyesek milyen új szavakat alkotnak. És nem te vagy az egyetlen.

Deszkás 2010.09.29. 10:20:17

@Hugo2010: Szerintem személyeskedést abba lehet hagyni!

Deszkás 2010.09.29. 10:27:49

@xaba99: Hmm. Mi az a versenybringa?! Nem országútira tetszenek gondolni? MTB-vel is lehet versenyezni, sőt szoktak is.

Deszkás 2010.09.29. 10:35:51

@jaafar: Ez az Andrássy út melyik részén történt? Ahol a gyalogosokkal közös út van, tehát a járdán vezet a bicikliút? Ha igen, közlöm, ott nem kötelező kerekezni a KRESZ szerint, ha úgy ítéli meg, zavarja a gyalogos közlekedés és a biciklis közlekedés egymást. Ha viszont a Bajcsy és az Oktogon között, akkor közlöm, ott eléggé balesetveszélyes a bicikliút, ezért többen inkább az úton tekernek, mint sem felakadjanak valakinek az ajtajára, aki nem néz hátra.

Deszkás 2010.09.29. 10:46:20

@D4D: Bp táblán kívül vidéknek számít, a munkahelynek elvileg térítenie kellene a bérletet. Benzinpénzt viszont nem. Akkor most számolj, melyik az olcsóbb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.29. 10:49:17

@Deszkás: Üzemanyagot is térítenie kell, 9 vagy 12 Ft/km.

Viszont akik nem jelentkeztek be az agglóba, mert így van parkolási engedélyük?

Aki vállalkozó, annak ki téríti?

törzsmókus 2010.10.02. 02:18:31

@Deszkás: "közlöm"
vegyél vissza az arcodból, és olvasd el a Kresz 54.§ (11)-t (idén januártól hatályos).
sajnos kötelező. :(
(nem mintha én használnám)

Perillustris 2010.10.02. 08:33:51

@törzsmókus: A kiegészítés megmaradt, szóval az Andrássy külső részén teljesen indokolt és szabályos az úttesten tekerés.

törzsmókus 2010.10.06. 00:08:25

@Perillustris: én a nyáron Kresz-vizsgára készülve alaposan átnyálaztam, és nem így találtam.
légyszí mutasd meg nekem a pontos szöveget!
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

Perillustris 2010.10.06. 13:48:11

@törzsmókus: "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

törzsmókus 2010.10.23. 17:02:24

@Perillustris: á, megvan! 13. § (2)
hálás köszönetem. „valamiért” az autósiskolai oktatásból az ellenkezője jött le, magamtól pedig nem találtam meg ezt a kiegészítést. jól elbújt.

@Deszkás: ezer bocs. én veszek vissza az arcomból.

Fáradtangyalka 2011.01.19. 19:07:25

Bakker, ennyi elfogult sötétséget, mint ezen az oldalon írók többsége. Mi ez, a CM különkiadás. Szerzőkém szégyeld magad, amiért ezeket a fanatikus cajgaőrülteket hecceled az autósképviseletek ellen. Nyalogasd csak a Kürti hátsóját. Kis tudatlan butuskák, egy fizikai munkát végző ember nagyságrenddel több széndioxidot lehel a cajgán, mint az elektromos autóban nyugalomban ülők! Tudom fáj, de annak az empamonak igaza van. Te meg szerzőkém vedd le az autózz nevet, mert nem vagy rá méltó. Förtelem az egész ami itt van.

Fáradtangyalka 2011.01.19. 19:44:29

Melyik városban élsz büdi palacsintás okoska? Méghogy jobb lett a viszony, röhej, amióta a kritikus elmebetegek tömege szétcseszi a közlekedést, egyre többen utálják őket. Ki se látsz a fejedből anonimus szerzőkém!!

Perillustris 2011.01.19. 22:54:33

@Fáradtangyalka: Az elektromos autó pedig szintén károsanyag-kibocsátás nélkül születik, különös tekintettel az akkumulátorra, ugye? Életciklusának végén pedig maradéktalanul felszívódik, hidrogénné és oxigénné alakul.

Tényleg elég fáradt lehetsz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása