Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért van irányonként más sebességkorlátozás?

2010.10.05. 12:29 :: SilentSound

Sandokan az M5 autópálya bevezető szakasza, a Nagykőrösi út kapcsán tette fel a címben szereplő kérdést, mert szerinte ha a városból kifelé menő irányban engedik 70-nel haladni a forgalmat, akkor a központ felé is engedni kellene, pedig korábban a hunyadi utcai felüljárótól, most a zajvédő falak építése miatt még hamarabb ötvenre kell lassítani. A rendőrség pedig be is tartatja ezt a szabályt, nagyon gyakran mérik itt az autók sebességét, ahogy egyébként tették azt tegnap délután is, amikor az elsősegély oktatásra igyekeztünk épp. A helyszínt ismerve szerintem azért van ez így, mert a pesterzsébet felőli oldalon van szervizút, a Kispest felől viszont nincs. De ennyi erővel a Hungária utat is végig ötvenre lehetne korlátozni, pedig van jópár hetvenes szakasz rajta. Ti mit gondoltok? Van, aki tudja ennek a megoldásnak az okát?

A rend éber őrei gyorshajtáson kaptak. Nem nagy ügy. Sajnos rövid időn belül kétszer is és mindkétszer szinte ugyanazon a helyen. Budapesten a Nagykőrösi úton (M5 autópálya kivezető) a városba befelé igyekvő oldalán, valamikor júliusban. Igen, tudom biztosan nem volt türelmem sorban állni amikor az észt osztogatták, jogos... Mindkétszer 69 km/órás sebességgel "száguldottam" 50 helyett, így 30.000-es csekket kaptam, kétszer.

A párom örült, mit mondjak én is... A kérdésem viszont a következő: az autópálya városi szakasza ezen a részen (Nagy Sándor József utca - Határ út között kb.) befelé 50-es kifelé 70-es sebességkorlátozás alá esik. MIÉRT?

Jelenleg éppen építkeznek, de mivel évek óta arra járok ezért tudom, hogy az építkezés előtt ugyanez volt a helyzet. Mindkét oldalon viszonylag közel vannak a lakóházak, ez nem lehet indok. 2 normál sáv. Mindkét oldalon plusz buszsáv. Bőven lehetne befelé is 70-nel menni (vagy kifelé is csak 50-nel).

Tegnap délután én is jártam arra, akkor is ott állt a háromlábú, esőköpenyben

Hogyan lehet az, hogy teljesen azonos (legalábbis szerintem) feltételekkel rendelkező út egyik oldalán többel v. kevesebbel lehet menni mint a másikon? Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy évek óta nem láttam itt balesetet (Én sajnos láttam... - a szerk.), de a mókus örs szinte minden nap kint figyel, szorgalmasan "Szolgál és Véd"... Ja és ne mondja nekem senki, hogy a büntetés nem visszatartó erő.

Azóta mintha tojásokon mennék és minden bokorban kamerát látok... Akinek nem esik jól elmenni a postára 30 ropival a zsebbel, az ott nagyon vigyázzon és tartsa be az értelmetlen 50-et! Köszönöm a türelmet.

103 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr sztereotípia büntetés kresz gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MekkMester 2010.10.05. 12:59:35

M3 33. km. Gödöllő után: Miskolc felé 100, Budapest felé 120. Miért?

FDToth 2010.10.05. 13:00:21

60-nal nyugodtan lehet menni. ennél a sebességénél nem büntetnek. ez a megoldás.
kipróbáltam. még nem jött csekk.

Ahamm 2010.10.05. 13:02:04

A piactól a lámpáig 50km/h-s korlátozás van...
De ugyanilyen helyzet van az M3-on a 24-es kőnél, kifelé 100-as korlát, befelé 120-as korlátozás...

Lipi1945 2010.10.05. 13:02:29

A térkép szerint befele közelebb vannak a házak. Lehet 70 el már nagy lenne a zajterhelés.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:04:20

@horex: Az 50-es táblák kezdetétől értettem.

Lacaca 2010.10.05. 13:05:35

Attól, hogy ugyan az az út, lehet más a szituáció. Városba befelé több utca van, ahonnan ki lehet hajtani közvetlenül, kifelé ez nem jellemző, de ahol igen, ott sem merőlegesen fordul rá a bekötőút.
Egyébként befelé a lakóházak lényegesen közelebb vannak, kifelé van a háromsávos és a házak között még egy út, ami egyébként úgy emlékszem sima 50-es.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:11:20

@Lacaca: De amíg nem építgették a zajvédő falat, normál állapotban csak a hunyadi utcai felüljárótól volt 50, előtte 70, ahol ugyanúgy vannak merőleges utcák. Arra mit mondasz? :)

"streetfighter" 2010.10.05. 13:14:00

Miért kell a posztolónak 40 alatt mennie?
Elképesztő beszari hozzáállás.
Sandokant én nem így ismertem meg.
Igaz, az kalóz volt és nem egy úrvezető. :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.05. 13:14:33

@MekkMester: az szerintem a kanyar miatt van.
budapest felé - gondolom - azért több, mert sokan úgysem nyomják a gázt az emelkedőn, és egészen 80-ig lassulnak.

oszamaci 2010.10.05. 13:18:08

Megérdemelted és még világgá is kürtölöd, hogy fasz vagy ez igen.
Hátha elég sűrűn jársz arra akkor láthatnád, hogy kifelé nincsenek lakóházak. A legtöbb ingatlanon cég van és ami a legfontosabb van szerviz út. Ez neked azt jelenti, hogy a buszsáv mellett van egy zöld sáv szép széles aztán a régi út ami két sáv aztán járda aztán házak.Ez befelé nincs. És a wekerlei házak ablakai egy járdányira vannak az úttól.
Ha neked a 2 rész közti távolság nem tünik fel akkor ne vezess autót mert potenciális tömeggyilkos vagy aki nem lát.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:19:28

@"streetfighter": A videó tőlem származik. És szinte biztos voltam benne, hogy 10-20 kommenten belül valaki beköpi ezt a kérdést. De hogy ne legyen nagy rejtély, inkább elmondom a megoldást. Előlem sorolt ki az a bazinagy teherautó, utána pedig piros volt a lámpa. Mi a tökömnek érkezzek meg oda padlógázzal, ha így, hogy tartom a tempót, pont odaérek, mire megindulnak az autók? Direkt ezért hagytam meg a videó végét is, de úgy látszik, hiába. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:20:28

1xű, mindig a gyorsabb oldalon kell menni
:)

Lacaca 2010.10.05. 13:22:01

@SilentSound: Azt, hogy a kivétel erősíti:) Nem tudom miért változtattak, de azzal biztos nem függ össze soha, hogy mi van a másik oldalon

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.05. 13:22:47

@SilentSound: ez valami ilyen balesetrögzítős cucc, amivel felvetted?

Lipi1945 2010.10.05. 13:23:13

@SilentSound: 100al elkellett volna tépned baloldalon a füvön a sor mellett. :D

jelentéktelen alak 2010.10.05. 13:23:45

Megint csak helyismeret nélkül talágatok.

Nagyobb városok bevezető útjainál jellemzően a kifelé igyekvő forgalmat felgyorsítják, hogy aki ki akar menni, az minnél hamarabb tehesse, ezzel kicsebb a városban a zsúfoltság.
A befelé igyekvőket, meg korábban lassítják, mert a befelé áramló forgalom feltorlódhat és ez egyes vakegerek számára, akik nem néznek/látnak előre, veszélyforrás. Kisebb sebességel kisebb baleset lehet egy ráfutásos belesetből.

Ez általában van így. Nem tudom, hogy az adott helyen mi lehet az oka,de szerintem valami ilyesmiben keresendő.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:24:05

@SilentSound:
Mi a tökömnek érkezzek meg oda padlógázzal,'

Indulás-érkezés csikorgó/füstölő gumikkal,zene csak a basszus tuc-tuc zene, kéz kilóg műarany csuklólánccal
Mert az utak királyai igy közlekednek

Lacaca 2010.10.05. 13:25:01

@horex: Ott a megoldás! Bemutatnád? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:26:22

@xaba99: Igen, eredetileg feketedoboznak találták ki, itt találsz róla infót: carcam.hu

@Lipi1945: Gondoltam rá, csak nagy a dőlése, meg néha van egy-egy masszívabb bokor is az útban... ;P

"streetfighter" 2010.10.05. 13:30:36

@SilentSound:
De azért a Sandokanos rész nem volt rossz?

Lacaca 2010.10.05. 13:31:29

@horex: Kihagytad az aszfalton szikrázó savanyúcukros pecsétgyűrűt

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:31:52

@"streetfighter": Ja, hogy te nem a posztíró Sandokanra gondoltál, hanem az eredetire? :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:33:39

@Lacaca:
Mennem kell VISSZA melózni, most nem guglizom ki
:)
Francba,belenyúltam egy betonvésésbe :(

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:34:55

@Lacaca:
Meg persze napszemuveg este is és hátracsapott bézbólsapka

Tron65 2010.10.05. 13:36:03

Lakott terület = 50 km/óra
Minden ez fölötti bónusz.
A Rákóczi úton is lehetne menni 70-nel menni. Meg az összes budapesti hídon.

Lacaca 2010.10.05. 13:37:11

@Tron65: Hát igen. Manapság 50 fölött már minden ajándék

"streetfighter" 2010.10.05. 13:40:19

@oszamaci:
Ne téveszd össze a posztolót Oszama Bin Ladennel, hiszen az a te rokonod.

acel 2010.10.05. 13:45:24

A posztoló addig örüljön amíg két sáv van az autóknak. A zajvédő fal tervezésekor felvetődött volt 1+1busz sáv és zajvédő fal lehetőség is. Most úgy tűnik a legolcsóbb változat valósul meg.

Marcellusca 2010.10.05. 13:47:09

Ezt én sem értem. :(
Talán az lehet, hogy azon az oldalon közelebb vannak a házak (nincs szervizút), mint a másik oldalon és merőlegesen torkollanak be a keresztutcák. Viszont itt is van buszsáv, amit lehetne használni gyorsításra.

Egyébként én szoktam ott vigyázni, mert az urbanlegend szerint sűrűn mérnek ott, és nincs szükségem 30ezres csekkre. :)
Viszont nagy előszeretettel tolnának le az útról.
De nem hagyom magam. :)
Maradok a középsőben (mer' ugyi az számít külsőnek) és hadd menjenek a belsőben, hamár olyan sürgős. :)))
És szinte mindig utolérem őket a Könyves Kálmán kereszteződésnél. :D

Hamár sebesség-korlátozás: körkérdés: Mi értelme van kb. 150-200m-en megengedni a 70-es sebességet?
Megyeri úton van ilyen, mind Káposztásmegyer felé, mind a Váci út irányába.
A Lidl-kereszteződéstől az Óceánárok utcai lámpákig (és a másik irányba is) engedik a max 70-et.
Mi értelme?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:50:57

@acel: Az szép lett volna, emlékszem én arra, amikor még 2x1 sáv ment tovább a Könyves Kálmán krt. felé és az se végig. Akkor még buszon állva szívtam télen-nyáron eleget...

@Marcellusca: Itt is van a Nagykőrösin olyan talán 30 méterre, hogy 50-70-50, ha jól rémlik.

igazi hős 2010.10.05. 13:51:21

Olyan is írhatna, aki szokott arra járni. Kifelé egyértelmű a helyzet, a felüljárónál bejön a jónép, aztán inkább csak kimennek az autók Erzsévet felé. Befele azonban jóval színesebb a kép, egyrészt sokkal többen sorolnak ki és be is, nemcsak az autószalonoknál hanem beljebb is. Másrészt az a bizonyos "50 m-re minden korlátozzák a 70-es forgalmat" táblapár a kisoroló busz miatt van a Vas Gerebennél, ugyanis a buszsávban nem ritkán mennek igen gyors egyedek, akik a busz láttán berántják a gépet eggyel beljebb.
Szóval szerintem van értelme a különböző sebességnek, arról nem is szólva, hogy kifele egyre gyorsul a tempó és nem fogja vissza semmi, míg befele a Határ útnál vagy az Ecserinél reggel biztos megfog a lámpa.

Tzupi 2010.10.05. 13:54:07

@MekkMester: az nem csak az M3-M33 csomópont építése idején volt?
Nekem most nem dereng semmilyen korlátozás, mióta kész van (vagy azóta valamit benéztem nagyon :DDD).

Marcellusca 2010.10.05. 13:56:16

@igazi hős: Én viszonylag sűrűn megfordulok ott, de még nem láttam tömeget, kocsisort, ami annyira rá akart volna kanyarodni a Nagykőrösire. Elvétve 1-2 autó igen, de ők is megoldhatnák a gyorsítást.

igazi hős 2010.10.05. 14:08:14

@Marcellusca: Tömeg nem jellmező, de aki szabályosan (azaz a buszsávot alig használva) és nem padlógázon (pláne ha kicsit kényelmesen) jön ki, az bizony megakasztja a forgalmat. A 70-es részen (Citroen-Mitsu-Suzuki szalon) előtt hosszú a gyorsítósáv, mégis sokan től mennek, akár a Vas Gerebenig, mert nem sikerül besorolni. Az 50-es részen nincs gyorsítósáv, ott szinte azonnal be kell húzni a középsőbe, közel 50-nel, na ez se megy sokaknak, hátmég ha ott is 70 lenne. Szerintem ők többnyire balfaszok, (de ez privát vélemény) és a balfaszokra is vigyázni kell.

jaafar 2010.10.05. 14:12:22

Nekem úgy tűnik, mintha néha cserélgetnék is a táblákat. Itt a piros-hol a piros módjára. De mint tudjuk, a baleset megelőzés a cél, nem a kaszálás. :-)

Pasas 2010.10.05. 14:24:42

Nyíradony-nemtommilyenPusztánál ugyanez a helyzet. Egyik irányban 40, másikban 60 a megengedett. Pedig az egész lakott területen belül van, se lámpa, se semmi.

Kicknick 2010.10.05. 14:29:53

@Tzupi: odébb van az..egy jó nagy ívű kanyar Hatvan felé 100 vissza 120, régen sokat mértek ott a zsernyákok a 100-as táblánál,mert jól el lehetett bújni a feloldás előtt, mostanában nemtom de vigyázok...

D4D 2010.10.05. 14:56:49

Ha befele is 70 lenne a megengedett, akkor nem lenne traffipax.

Hati_x 2010.10.05. 15:00:59

na, és ki emlékszik arra mikor még csak villamos járt a Nagykőrösi úton? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 15:04:08

@Hati_x: Na erre én nem emlékezhetek, de úgy tudom, hogy a Nagyváradtérről egészen Pestimréig ment a villamos, többek közt ott járt az 54-es, ami ma már busz, de a száma megmaradt. :)

Hati_x 2010.10.05. 15:16:57

@SilentSound: természetesen én is csak elmesélés (nagypapám részéről) alapján tudom, hogy régen villamos járt

@D4D: egy pirospontot beírhatsz magadnak :)

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.05. 16:28:45

Egy-két hipermarket a kifele irányba esik. Hogy nézne az ki, hogy bevásárlás előtt büntetnének, majd csak utána...amikor már végeztél a bevásárlással!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 16:33:14

@Myta: Te egész véletlenül nem csak azért kommentelgetsz erre a blogra, hogy néhány látogatót szerezz a sajátodra? Mert az összes poszthoz van kommented, de szinte kivétel nélkül egymondatos és rendszerint nem sok köze van a poszthoz vagy az előtte lévő kommentekhez, csak mintha úgy akarnál csinálni, mintha... Vagy ezt csak én érzem így? :P

sgarde 2010.10.05. 16:39:35

Na és a XVII-ben a Naplás út vége a tónál? A két sávos (felezővonalat is nélkülöző) út egyik irányban 40 a másikban meg 90; mert a feloldó nincs kirakva. (Ha megfordulnék a 40 tábla előtt és visszamegyek (90-el) akkor honnan kéne tudnom, hogy abban az irányban már volt 40-es tábla?!)

kijafaxom 2010.10.05. 16:44:35

Egy lehetséges magyarázat (vagy inkább találgatás),hogy a befelé jövő oldal Kispest (XIX),a kifelé haladó pedig Pesterzsébet(XX)?! Talán kerületi szinten is másképp szabályoznak,nem volna meglepő.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 16:56:56

@kijafaxom: Szerintem a Nagykőrösi út a fővároshoz tartozik, nem a kerületekhez.

Reggie 2010.10.05. 16:58:24

@SilentSound: Kereso optimalizalas....

Amugy a trafizasi szokasok valtoztak. Mar ejjel is mernek. Pl !!hetfon hajnali haromkor!! az M1/M7 kivezeto szakaszan a tesco feluljaros korforgalma alol mertek. (forgalom elol elzart teruleten allva)

ajanlott irodalom ezzel kapcsolatban: www.utv.hu/technikai_sportok/uj_traffipax_szokas

Peetee 2010.10.05. 17:02:28

Ez azért van, mert ott a felüljáró, ahol mérni lehet.
Ha 70es tábla lenne ott, Te sem kaptál volna csekket. Kib@sztak egy 50est, és megb&sznak minden második arrajárót, aki nem 49es megy egy 3 sávos nyílegyenes úton.
MERT OCSMÁNY FÉRGEK, azért van ott 50es tábla.

jaafar 2010.10.05. 17:02:52

Engem az érdekelne, hogy pl Svájcban ilyen előfordulhat? :-))))

kijafaxom 2010.10.05. 17:14:18

@SilentSound:
Lehetséges nem tudom-de biztosat más sem tud...
A Nagykőrösi végében a Határ-úti felüljáró alatti részt szerettem volna nemrégiben kibérelni.Ennek kapcsán derült ki,hogy pont ott húzódik a két kerület határa nagyjából (!) 2/3-1/3 arányban. Azért csak nagyjából mert a földmérés és az odavágó térképek még nem készültek el az M5 építése óta!

Bambano 2010.10.05. 17:27:48

miért lenne azonos az út két oldala? a kifelé irány a városból kiviszi a tömeget, a befelé menő meg befelé. szokásos forgalomszervezési trükk, hogy a kifelé menő irányt gyorsítják, a befelé menőt lassítják.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 17:32:48

@kijafaxom: A felosztás pontos határa szerintem itt lényegtelen, az a kérdés, hogy ki az út kezelője. Az meg az ilyen főutaknál többnyire a főváros szokott lenni.

2010.10.05. 17:55:39

Pedig egyszerű mint a faék: történelmi okokból van így.

Amikor elkészült ez az út, még csak a Határ útig ért, és a Wekerlei utcákról is rá lehetett kanyarodni, és BUSZ sáv sem volt. Úgyhogy a bejövő forgalmat szépen jó messze a lámpás kereszteződéstől lecsillapították.

Azóta lett buszsáv, a wekerlei bekanyarodás már lehetetlen, és az út is tovább folytatődik a Határ út felett egy felüljáróban, a Hungáriáig, természetesen azon a szakaszon szinte végig 70-es táblákkal.

Az 50-es tábla kintfelejtődött, névleg a zajterhelés miatt (ami hülyeség, 70-nel szinte semmivel sem zajosabb egy autó, mint 50-nel), gyakorlatilag egyetlen okból: kellemesen lehessen trafipaxolni és pénzt beszedni.

A zajvédó falak megépülte után persze az utolsó álindok is megszűnik majd, de higgyétek el, a korlátozás maradni fog.

Hurri Kán 2010.10.05. 17:58:56

Hát mert így nem logikus. Remélem érthető voltam.

ampelmann 2010.10.05. 18:08:48

az semmi, Irorszagban egy iranyban egymas mellett van ket tabla 70 es 100-as. Nah most ha akarnek sem tudnek azokon az utakon 100al menni :)

"streetfighter" 2010.10.05. 18:26:18

Így komolyabban belegondolva abszolút nem figyelem a sebesség korlátozó táblákat. Megyek ahogy a forgalom engedi.
Hol gyorsabban, hol méggyorsabban.
Vannak helyek, ahol nagyon kell figyelni a trafikat, de az az igazság, hogy az élethez szerencse is kell, mert mindent nem lehet észrevenni. :)
Ha esetleg lefotóztak, akkor meg gyakran nem sikerül és ki sem küldik. Nekem már sokszor volt ilyen.

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.05. 18:27:22

@MekkMester: "Gödöllő után: Miskolc felé 100, Budapest felé 120. Miért?"

Kifelé Budapestről az M5-ön kell menni, befelé az M3-mon. :)
Az Ócsa-Gödöllő szakasz pedig a túl sok benzin elfogyasztására való...:)

"streetfighter" 2010.10.05. 18:29:53

@Sikeres lettem:

Szerintem nem vagy az, ha ilyen baromságokkal traktálod az embereket.

Erich von Däniken 2010.10.05. 18:36:42

@Sikeres lettem:

Te idióta, hát itt is? Kurvára sikeres lehetsz, mit ne mondjak.

Gyerekek, csináljatok valamit ezzel az állat spammerrel, köszi.

Lacaca 2010.10.05. 18:40:00

@SilentSound: Ahol BKV van, az főváros. Pontosabban busz, vagy troli. Így lehet, hogy a XIben a Bartók a Hamzsbégiig főváros, utána kerület. Ezért újították fel sokkal később

Sandokan66 2010.10.05. 18:48:01

Csak egy-ket kommentelo szerint vagyok hulye, ez meglepo... :o) pedig en posztoltam.
Amit cafolnek: a kifele meno oldalon is vannak lakohazak, ahogy a befele oldalon is van pl. benzinkut is. Ez szerintem nem indok. A lampara ravezeto magyarazat is santit, hiszen az 50-es tabla 1km-rel hamarabb mar kint van. A szandekos forgalom gyorsitas-lassitas, nos abban lehet valami bar nem emlekszem, hogy pl. az M3-nal is igy lenne? Mindenesetre a zajvedo fal epitese utan erdekes lesz a helyzet. Marad-e az 50-es tabla es a nagy kasza vagy sem...?

KiDs 2010.10.05. 18:48:16

@MekkMester: @Ahamm: Mindkét helyen kevés az ív belső oldalán a beláthatóság (vagyis nem látsz előre a 130-as féktávolságig). Amelyik oldalon az ívbelsőben leállósáv van, ott azon át messzebbre látsz előre, ott gyorsabban mehetsz.

Az M5 bevezető 50/70-re meg ott a válasz a felvezetőben (és nincs igaza Sandokan-nak): a keleti oldalon nincs szervízút, kb. a Hunyadi felüljárótól a Vekerle házai közvetlenül a járda mellett állnak.
Szépség a történetben, hogy az út átadásakor (198x) már felmerült, hogy kéne ide zajvédő fal, még terv is született rá (tervezőként közöm volt hozzá), de a megépítésre sosem került sor.

Sandokan66 2010.10.05. 18:50:52

Valoban ott van egy szervizut is. Ez lenne az indok? Ezek szerint ha 50-el megyek sokkal csendesebb vagyok mint 70-el?

KiDs 2010.10.05. 18:54:09

Viszont azt mondja meg valaki, hogy a 11-es bevezető szakaszán a békásmegyeri lámpától kifelé (egyik oldalon zöldsáv + HÉV falak között, házak >200m-re, másik oldalon 2 szint magas zajvédő domb, házak >100m-re) az utolsó lámpáig 70km/h, ugyanezen a szakaszon befelé 90km/h (külterület, korlátozás nincs).
Forgalomtechnikusok??
(Ha már volt a kérdés, bocs, nem olvastam végig minden kommentet)

T3raYon 2010.10.05. 19:06:33

Általában én is elítélem a rendőrség bújkálós trafipaxolását és a rosszul kihelyezett felesleges sebességkorlátozó táblákat.

Az M5 bevezető az -szerintem- más.
Minden reggel arra járok és nagyon sok kvázi türelmetlen autóst látok akik képtelenek lassítani azért az 1 percért amivel hamarabb érnek a felüljárós elágazáshoz vagy lámpához. (a buszsávban 100al elszáguldó f...okról most nem is beszéltem)

A szervízút az egy dolog, hogy kifele van befele nincs, de befele ott van még a buszsáv is befele, sőt, az 50es táblánál pediglen buszmegálló, illetve van legalább 1 mellékutca lekanyarodás is. Komplex környék és az autópályától jól bevadult autósoknak nem is árt a nyugtató periódus mire beleszoknak újra a városi tempóba.

Annyiszor leírták már, de persze a hőzöngők sohasem hallják meg: próbáljuk ki 70-ről és 50-ről A) megállítani az autót B) vészhelyzetet, mint mondjuk egy defekt v. megcsúszás, farolás korrigálni. Ég is föld!

Utoljára: a sebességkorlátozásnak lehet például forgalomszervezési oka is. Maradva az M5-nél az új és régi M0 közötti 100 korlátozás például: a lassabb tempó _bizonyos határok_ között MEGEMELI AZ ÚTSZAKASZ KAPACITÁSÁT. Kicsit bele kell gondolni, a lassabb tempóval ugyan kicsit tovább tart átérni az autóval, viszont CSÖKKEN A KÖVETÉSI TÁVOLSÁG, ezáltal több autó fér el 1km-en! (ld 5km/óra dugó: maximális kapacitás, sok autó fér be... ...ez persze már extrém).
Sok más mellett a városba bevezető úton lehet ez is megfontolás.

Jelszó: néha azért gondolkodni is szabad.

F173 2010.10.05. 19:09:32

Forgalomtechnikai oka is van! Kifelé a városból az a fontos, hogy minél hamarabb kerüljenek ki az autók, befelé viszont így egyenletesebb lesz a torlódás.

igazi hős 2010.10.05. 19:59:38

@Sandokan66: Nem leszel csendesebb a szervizúton, de amiatt is kisebb a feljövők-lekanyarodók aránya mint a túloldalon, és azoknak is van helyük felgyorsulni. Ezt szerintem te is tapasztalod: Erzsébet felől alig jön fel valaki a Határ út után és normál tempóval jönnek, míg Kispest felől jóval többen, akik álló helyből kanyarodnak fel. Még egy szálló is van, aminek közvetlen kijárása van a Nagykőrösire.

igazi hős 2010.10.05. 20:09:18

@T3raYon: Sántít az érvelés, a követési távot autópályán másodpercben szokás mérni, azaz mindegy hogy 100-zal vagy 130-cal mennek az autók, 2 másodpercenként megy át egy. Sőt, ahol elé g fegyelmezettek a sofőrök (Németország), ott a követési táv jócskán csökkenthető, ezzel az út kapacitása növekszik.

sgarde 2010.10.05. 20:09:29

@sgarde: Megkövetek mindenkit! Most mentem át az előbbi helyen és már kinn van a feloldó.
Bocsánat!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 20:16:24

@Marcellusca:
De nem hagyom magam. :)"

Igy vagyok én is
Homlokba a műbőrkalappal, bólogató kutya az ablakban, mondom is az asszonynak
"ugye asszony mi nem sietünk, szágulgyon a sok hülye"
és tolok egy 2-es menekülőt a Zaprozsecbe

D4D 2010.10.05. 20:22:53

@igazi hős: Németországban pont növelik a távot a sok ráfutásos baleset miatt.

Minimalabstand

''autónepper.'' 2010.10.05. 20:47:42

nem tom ma azon a részen 140el rongyoltam befele és nem találkoztam traffival.... viszont az m3ason 70km kőnél viszont volt traffi de az volt szerencsém hogy pont beértem egy astrat aki csak 140el ment mert egyébként 180-190km/h fotót kaptam volna a sünöktől...:D

''autónepper.'' 2010.10.05. 20:50:32

@Sikeres lettem: te meg elmész innen a picsába hogy hülyíted a népet a faszságaidal...

T3raYon 2010.10.05. 21:06:06

@igazi hős: öööö. Szerintem ismételjük ezt át.
A követési távolságot azért szokás egyszerűen másodpercben mérni, mert ezt kicsit egyszerűbb a gyakorlatban alkalmazni, mint fejből tudni, hogy mennyi is az adott sebességben távolságban. (úgy jön ki, hogy 1mp helyzetfelismerési idő plusz 1mp fékrálépési idő)
A csökkenthető követési távolságról megvan a véleményem, szinte senki sem tartja be a két másodpercet de aztán ha baj van persze mindenki belecsúszik az előtte menőbe.

Konkrétan 100km/h-nál a 2mp az 28métert (kerekitve) jelent, 130km/h-nál pedig 36-ot (majd két kocsihosszal több!).
Tehát ha mondjuk mindenki szabályosan betartja és nem számolunk kamionokkal a sávban (1 kocsira 5 métert veszünk) akkor 1km-en 100as tempónál 1000/(28+5) = 30 autó fér el, mig 130as tempónál 1000/(36+5) = 24.

Ne keverjük a szezont a fazonnal.

Jelszó: gondolkodni azért még szabad.

T3raYon 2010.10.05. 21:10:36

elszámoltam az előzőben. hogy kell előző hozzászólást szerkeszteni?
2mp az 56méter 100-nál és 72méter 130nál (elfeledtem 2-vel szorozni)

100nál 16 autó fér el 1km-en 130nál 13

elnézést.

D4D 2010.10.05. 21:20:08

@T3raYon: Számold át anank a tükrében, hogy 100-nál 50 méter, 130-nál 75 méter a biztonságos követési távolság.

igazi hős 2010.10.05. 21:33:30

@D4D: Én még akkoriban járogattam ki, amikor Passautól Münchenig a belső sávban egybefüggő kocsisor volt a szokás 5 (max 10) m követési távval.

@T3raYon: Nem felejtettél el szorozni a sebességgel? Tudod ezek az autók mennek, különben nem áteresztőképességről (ami a percenként áthaladó autókról szól), hanem parkolóhelyek számáról beszélnénk. Tudod: szezon-fazon.
"gondolkodni azért még szabad." :-)))))

''autónepper.'' 2010.10.05. 21:35:27

egyébként valaki mondta hogy a robogós volt a hibás?

sikitomi 2010.10.05. 21:48:09

@SilentSound: /OFF/ Úgy néz ki, hogy igen, de hogy pont innen akarna magának látogatót... kicsit más a téma :D /OFF VÉGE/

De, hogy a poszthoz is hozzászóljak: amióta eszemet tudom 50 volt befelé, én arra tanultam vezetni és bezony keményen szólt az oktatóm, hogy erre nagyon figyeljek, mert a rendőrök állandóan mérnek a nagykőrösin. Viszont egy általánossági kérdés: miért mérnek annyit a rendőrök? Ok, (nagyon) sokan csak a bicikliseknek tulajdonítják a sebességjelző táblákat, de én itt Írországban nem találkozom ennyi traffipax-szal, mint otthon, hogy lépten nyomon. Vannak fix kamerák és ennyi. Azon kívül mindenki szépen megy az 50 helyett 70-el (vagy a másik véglet 20-al). Itt 2 pontocska és 80€ jár érte és havonta több millió pontot kiosztanak, mégsincs semmi értelme. Otthon akkor lenne esetleg?

igazi hős 2010.10.05. 22:20:24

@mnmlst: Egyesek szerint a trafi csak pénzbeszedés, de szerintem ennél is jobb látszatintézkedés: dolgoztunk, rengeteg papírt csináltunk és látjátok, hogy javul a közlekedési statisztika, mennyivel kevesebben halnak meg az utakon. Arról meg nem szól a statisztika, hogy milyen autókban halnak meg: láttam 50-nél összetört Ladát, ahol a kormány hátrament a háttámláig, ma meg 80 alatti csattanásnál szinte bármilyen új autóból saját lábon szállsz ki. De ezt nehéz lenne kimutatni és nem tetszene az eredmény.

''autónepper.'' 2010.10.05. 22:33:16

@D4D: jah csak egy kérdés 16 kocsis előzéshez pl a piros lámpánál álló kocsi sor esetleg a vasúti kereszteződésnél álló kocsisor mellet ha elmegyek az is számít?:D mert ha igen akkor meg döntöttem a rekordod:DDDDDDDDDD

Perillustris 2010.10.05. 23:25:57

@oszamaci: Ez a jó válasz. Kiegészíteném egy kis (közlekedés)pszichológiával is: Kifelé lehet gyorsítani a forgalmat, a város felé ennek ellentétje a reális cél.

igazi hős 2010.10.05. 23:38:57

@''autónepper.'': Az nem pálya, reggelenként minimum 40-50 autót "előzök meg" a Mester utca végén és ehhez nekem 0,5 LE is elég. :-))

Clearvoyance 2010.10.05. 23:39:37

@jelentéktelen alak:
Inkább azért, hogy szoktassák az alacsonyabb sebességhez. Pályáról városba érve hihetetlenül lassúnak tűnik a tempó és az ember automatikusan is gyorshajt ha nem figyel.

Anhaszen-Pa-Aton 2010.10.06. 08:57:53

Nem olvastam végig a kommenteket,lehet hogy ez már volt, de a poszt címében feltett kérdésre józan paraszti logikával gondolkozva csak egyvalamit tudok válaszolni: azért, hogy minél többen befizessék azt a 30 ropit (vagy még többet, ha valaki nagyon elbambul). Nem lenne példa nélküli, láttunk már ilyet.

Ferocious 2010.10.06. 09:17:16

@Tzupi: Nem kötekedni akarok, de Gödöllőnél M3-M31 csomópont van. M33-as autópálya (sajnos) nem létezik.

Agyalap 2010.10.06. 10:46:12

A leginkább következetes dolog az, hogy mielőtt elkezdték építeni a zajvédő falat, csak kb a Wekerlétől volt 50-es korlátozás.
Kitették az építkezés meg 50-es táblákat, majd mikor véget ért klasszul ott is hagyták őket. Azóta is ott figyel minden tábla.
A zajvédő fal viszont nagyon hasznos - a háromlábú baráttal be is állnak a végeihez a rend derék őrei.

Agyalap 2010.10.06. 10:47:23

Ja - és mérnek kifelé is: a fal miatt leszűkült ki- bejárókba azért még odaáll a rendőrautó...

Ahamm 2010.10.06. 11:13:22

@KiDs: akkor ez azt jelenti, hogy ahol kanyar van, ott lassító táblát is ki kéne tenni? Irányonként más sebességűt?
hm...
aha!

Perillustris 2010.10.06. 13:46:01

@Agyalap: Én úgy tudtam, hogy a gépjárművezetők szabálykövetőek, s biciklisek nem, ezért igazán nem értem, ez miért gond az előbbi csoportnak? :P

labi 2010.10.08. 11:16:53

Ha kifele megy az emberfia, akkor ha dugó van akkor már a városból kifelé lépeget, így tulajdonképpen egy természetes sebességkorlátozása van, amikor xar a helyzet...

Ha befele áll meg a forgalom (ami gyakrabb), akkor a sok jóképességű a hirtelen beállás miatt lekoccolja az előtte áldogálót, ezért kell már lassatani a forgalmat.

Megjegyzésként:
Lakott területen belül nem az 50 a büntetés, hanem a 70 az ajándék. :)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 17:31:34

M3 bevezetőn a rákos pataknál építettek egy buszmegállót a szélső sávba, erre igazán kíváncsi leszek. semmi figyelmeztető tábla, vagy legalább narancssárga cikkcakk az aszfalton. a rendőrök tegnap is mértek ott, bár elvileg be lett szedve az 50-es tábla gyakorlatilag már semmiben sem lehet biztos az ember.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 17:35:39

az Andor utcán is végig 30as a négy tükörsima sávon, melósok sehol, felfestések készen lámpák üzemelnek. 40-el csorgok a külsőben de mintha tolatnék, a belsőben vicsorogva húz el mellettem mindenki aztán micsoda meglepetés, egyszer csak rendőrautó a járdán orral felénk...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 17:41:47

ja és a legédesebb történet, BVSC csarnok előtt várok a trolira a p+r jegyében, előttem 50-es tábla M3 bevezetőn. Szőnyi út felől jön egy fehér Astra benne egyenruhás valaki, megáll a kapaszkodósávban elakadásjelzővel. anyósülésről lézer elő, "lelőtt" 5-6 kocsit a legbelső sávban 70-80al. túlzok, ha azt mondom két percig volt ott aztán ment is tovább. a napi kvótát gondolom le is tudta ezzel.

Clearvoyance 2010.10.09. 09:53:15

@d'oh:
Azt aztán jómagyar módra csinálták.
Borítasz befelé, egyszercsak a semmiből ott egy 50-es tábla, 30 méter után meg a 80-as. Legalábbis amíg készült. De mi a jó édes anyjukért nem takarták le az 50-est este?

BVSC-hez állandó trafi kéne. Belsőbe felszalad a delikvens 80-al, de ha lentről is "csak" +30-al jön a kanyarban összecsókolnak.
A szélsőben meg az a tuti amikor mennél a egyenesen, melletted meg elzúz a barom zárón keresztül eléd...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása