Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem tudta kihozni a sodrából a biciklis

2010.10.11. 12:14 :: SilentSound

András most már le nem mossa magáról az antibiciklizmus bélyegét, mert már másodszor támad ilyen témájú levéllel. Nem tudom, mennyire volt veszélyes a történetben szereplő autó elindulása, de ha tényleg nem volt gáz, akkor elég érdekes a kerékpáros kitartóan ingerült viselkedése.

Valamikor a nyár elején már írtam az idióta gellért-hegyi biciklistákról, nos, a helyzet semmit sem változott. A Villányi úton mentem, épp csak elhagytam a Móriczot, parkolóhelyet kerestem a jobb oldalon. Meg is pillantottam egy elég nagy ford pickupot, akinek a vezetője épp beszállni készült. Tovább gurulva és lehúzódva megvártam, míg kiáll.

A visszapillantóból néztem az "eseményeket", a pickupos sofőr kiállt a parkolóhelyről, gyakorlatilag egy biciklis elé sikerült neki ezt a manővert végrehajtania, de a kerékpárosnak mindössze annyi empátiával kellett volna rendelkeznie, hogy abbahagyja a tekerést, még fékezni sem lett volna szükséges.

Ehelyett, biciklisünk meglátva, hogy a galád pickupos elé merészel kijönni, jól rátekert kettőt-hármat, hogy aztán látványosat vészfékezhessen az autó mögött. A sofőr erről nem vett tudomást, ezután a bicajos az autó mögött bemutatni próbált a vezetőnek, közben végig kacsázott.

Mikor ráeszmélt, hogy ez sem foglalkoztatja a sofőrt, le akarta köpni a pickup hátulját (wtf?!), de persze ez nem sikerült mert mindeközben mozgásban voltak, így saját magát sikerült lekuláznia, lecsuláznia, vagy ahogy tetszik.

Erre biciklisünk végképp begurult és elkezdte csapkodni a kocsi hátulját, ami szintén nem várt eredménnyel járt: Nyilván jól megüthette a kezét, mert 3 csapás után felhajtott a járdára és megállt. Sofőrünk -itt jegyzem meg, nagyobb darab volt, mint a biciklis-, a legbölcsebben döntött, végig semmibe vette a majmot és tovább hajtott.

Úgy fel tudja dobni a napomat egy ilyen madár, akiről csüng a saját fikája és közben egy masszív fémdarabot kalapál a kezével. Megjegyzem, az autós megvárhatta volna, míg elteker a kerékpáros, de nem volt rá szükség, nem okozott balesetveszélyt az, hogy elindult, egyedül a biciklis csinált magának veszélyes helyzetet.

De lassan itt a tél és szerencsére az ilyen közveszélyes bicajozók (tiszt. kiv.!) eltűnnek az utakról.

268 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak büntetés kerékpár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 21:24:31

@szaGértő: ezért kérdeztem korábban tőled, hogy: ezt te írtad...?
A szerzőnek szól, ha nem te írtad, ezt ne vedd magadra!

Perillustris 2010.10.11. 22:06:50

@szaGértő: 26 km a legrövidebb út, inkább ehhez állhat közelebb a kerékpáros útjának hossza. Ez meg 60-70 perc alatt kényelmesen, de persze ezzel együtt tempósan teljesíthető.

A logikádban pedig igen komoly bukfenc van, hiszen abból indulsz ki, hogy a futárok mindegyike egy közös helyen várakozik a hívásra, miközben jó eséllyel szinte mindig van minden kerületben egy vagy több kerékpáros, aki megbízható a környékbeli felvétellel.

80-120 futár dolgozik napközben, természetesen a többség az igényeknek megfelelően a belvárosban és a belső(bb) kerületekben, az irodaházak környékén koncentrálódik, de azért jut belőlük a peremkerületekbe is elég a fenti vállalás teljesítéséhez.

Úgyhogy bár roppant frappáns akartál lenni a "hazudtok" körülírásával, inkább a saját logikai és alapvető (általános iskolás) matematikai hiányosságaidra derítettél fényt.

igazi hős 2010.10.11. 22:10:16

@CD-R80: Nem talált. Bringán szinte mindig először szemkontaktus van és csak utána hajtok elé.

@szaGértő: Nem, logikusan ez egyáltalán nem következik belőle, legfeljebb fogást keresel, de most éppen mellényúlsz.
Te tudtad, hogy a taxisok nem egy pontban állva várják a fuvart, hanem szerte a városban és a legközelebbi jön érted? Egy ilyen összetett infrastruktúrát még a bringások is tudnak üzemeltetni.
Egyébként azt írtam, hogy a 25 perces kiérkezéshez elég 20 km/h tempót menni, de szabad gyorsabban menniük, akár a duplájával. Tényleg azt gondoltad, hogy ha 5 percen belül kiér hozzád a *** Taxi a központtól 10 km-re, akkor 120-szal megy át a városon?
A 3:21-es időadatot az utvonalterv.hu-ről vetted? Hogy mondjam finoman, hogy az a bringára ülő autósok sebességével számol?
A 40km/90 perc majd' 27km/h, nem rossz, de messze nem teljesíthetetlen, még 3 kilós csomaggal sem.
Várom a további "formális logikai módszerekkel és alapvető (általános iskolás) matematikai műveleteket".

igazi hős 2010.10.11. 22:12:11

@Perillustris: Nem szép tőled, hogy amíg röhögök, írsz egy kommentet ugyanarról.

jaafar 2010.10.11. 22:15:40

@phaszfej: Nálad azt hiszem jól sikerült a névválasztás. Nomen est omen.

Perillustris 2010.10.11. 22:18:29

@igazi hős: "hanem szerte a városban és a legközelebbi jön érted"

Mondjuk ez éppen nem igaz, mert a taxisok rányomnak a címre, ott nem a diszpécser utasít. Éppen ezért lehet, hogy a szomszéd utcában várakotó taxis lecsúszik arról, és messzebbről, de persze a vállalt időn belül érkezik érted az autó. (Ezt a szomszéd utcában várakozó taxis árgus szemekkel figyeli is majd.)

De persze értem a lényeget. :)

egyittlakó (törölt) 2010.10.11. 22:22:47

Azóta szaporodtak meg ilyen látványosan a bringások, amióta egyre nehezebb bliccelni a BKV-n.

szaGértő 2010.10.11. 22:27:17

@Carlos>: Akkor miért nekem válaszoltál?

szaGértő 2010.10.11. 22:32:20

@igazi hős: Ha MINDEN esetben vállalják a 25 percen belüli kiérkezést, akkor nem számíthatnak arra, hogy ott egy futár a közelben. Ilyenkor a tervezésnél a legrosszabb esetből kell kiindulni, ugyanis a minden esetben fogalmába az is beletartozik, ha a lehető legtávolabb van a futár. Ebből következően a számításom nem csak helyes, de még optimista is.

Ugyanis a "minden esetben 25 percen belül ott vagyok" kifejezés pontosan azt jelenti, hogy nem létezik olyan eset, hogy 25 percen belül nem vagyok ott.

Ebből egyenesen következik, hogy ha mutatok egyetlen esetet, amikor nincs ott 25 percen belül, akkor az eredeti állítás nem igaz. És ilyen esetet nem nehéz definiálni. QED.

Riska 2010.10.11. 22:42:07

@szaGértő: most lett kisebbségi komplexusom hogy a kommentem fölött átsikolva(2 percig gondolkoztam rajta és úgy döntöttem leszarom, marad átsikolva) fightoltok itt egymással.
Kedves Carlos!
Igen, visszapillantóból követve az események csekély részét -utána ugye elhaladtak mellettem-, meg tudtam állapítani, hogy én személy szerint kihajtanék a biciklis elé -ezesetben kénytelen vagy arra támaszkodni, hogy fel tudom mérni rutinos vezetőként a mögöttem feltűnő jármű távolságát, sebességét, féktávját, stb.-
Nyilván én is és a furgonos is rosszul mértük föl és a szegény bringás járt majdnem pórul a 3 autónyi széles úton.

igazi hős 2010.10.11. 22:44:55

@szaGértő: Definiálni bármi lehet, például, hogy a Föld kocka alakú.
De tudod mit? Hívd fel őket, hogy csomagod van számukra és számold meg (tudod alapvető általános iskolai matematika), hogy
- hányszor mondják, hogy nem ér ki futár 25 percen belül,
- hányszor mondják, hogy kiér a futár 25 percen belül és mégsem ér ki.
Tudod, az utóbbi esetek pozitív száma adná a cáfolatot. Avagy ismered a viccet az elméletben és a gyakorlatban közötti különbségről?

Hurri Kán 2010.10.11. 23:03:52

@egyittlakó: :))

@Riska: meg normális tempóval biciklizve annyira nehéz lehet egy lassan kikanyarodó autót kikerülni, hogy nagyon.

Perillustris 2010.10.12. 00:07:31

@szaGértő: "akkor nem számíthatnak arra, hogy ott egy futár a közelben"

Már miért ne számíthatnának? Van pár éves tapasztalata a vezetőknek, a diszpécsereknek is. Ja, ha netán a 26. percben érnek oda, akkor hazug biciklis genyák, mi? A megrendelők zöme nem ilyen egyszerűen gondolkodik.

"a tervezésnél a legrosszabb esetből kell kiindulni, ugyanis a minden esetben fogalmába az is beletartozik, ha a lehető legtávolabb van a futár"

Volt már szolgáltató céged? Ha lett volna, tudnád, hogy érdemes a realitásokból kiindulni. (GYK: Nem nyitsz pizzériát 42 dupla sütős pizzakemencével, hátha 84-et rendelnek egyszerre, még ha vállalod is a 40 perces kiszállítást.)

Ja, ma a gázszerelő az ígért du. 4 helyett negyed ötre ért ide. Nem is értem, miért nem zavartam el a búsba...

Perillustris 2010.10.12. 00:13:05

@gyvy: Hát, ha a CHF-parának az a mellékhatása, hogy a bankok sorra visszaveszik az erőn felül megvásárolt kocsikat, s így közvetve bicajra vagy BKV-ra ültetik a jónépet, akkor már megérte. 300 forintos CHF-árfolyamot! :P

Egyébként nyilván volt olyan, akit a nehezebb bliccelés ültettet bringára, de ez nem tragédia.

D4D 2010.10.12. 01:22:04

@jelentéktelen alak: Prizmád van-e? HA nincs, ne hívd!

D4D 2010.10.12. 01:28:22

@bounty123:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.

D4D 2010.10.12. 01:28:52

@hotelalfa:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.

D4D 2010.10.12. 01:32:17

@avus:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.

Amúgy az Avus tudod-e mi?

hu.wikipedia.org/wiki/AVUS
audicars.files.wordpress.com/2008/03/audi-avus-quattro.jpeg

D4D 2010.10.12. 01:37:36

@Almaleves:
"más tanulságot is az esetből,"
Ne köpködj széllel szembe?

D4D 2010.10.12. 01:51:38

@igazi hős: Nem csak @Perillustris: BAkker, nekem tehermentes a kocsim. Juhéj, jövő hónaptól enyim az út!!!!!

400at!!!!!!!!!!!!!!!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:31:35

Úgy fel tudja dobni a napomat egy ilyen madár, akiről csüng a saját fikája és közben egy masszív fémdarabot kalapál a kezével."

Wááááá, nekem is Lyó napom van

De nem láttad mi történt utána
A bringás máson vezette le a dühét
Itt látható
www.sportmotor.hu/motoros_videok/baleset/ha-megdobnak-kvel-dobd-vissza-biciklivel-59012

:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:35:41

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Vazze, milyen légellenállást kell a városban csökkenteni
Köss a hátadra spojlert és egyböl áramvonalas leszel lódenkabátban is

igazi hős 2010.10.12. 08:39:07

@D4D: Tudom, ha figyelsz látod, hogy írtam is róla. "ÉS?"

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:53:33

@ruskyy:
az egyirányúban tekerőknek pedig a rákos .."

Na, ez amit én is utálok nagyon
Napokban balrol, jobbkéz előny nálam, bekanyarodik szembe az egyirányuba a hulye bringás
Szerencse hogy alig cammogtam.

A legszebb forgalomszervezést tegnap a Belvárosban láttam az Erzsébet téren
József Attila-Október 6. u-a kereszteződés.

A befelé jövő szűk két sávbol kivágtak egy bringautat sárgával felfestve
Természetesen SZEMBE az autóforgalommal, nyil felfestve, de csak ugy 20m-t és ott véget is ér, az okmányiroda elött
Tiszta balesetveszély, este biztos nemlátni semmit a bringasávbol és arra a 20m-re ott semmi szükség nem volt

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 08:54:34

@horex: te tényleg olyan ostoba vagy, amilyennek most mutatod magad? (mellesleg a légellenállás csak egyetlen szempont, mint azt már néhányan említettük és ellenszélben még városban is érzékelhető a különbség... ha egyszer kiemelnéd a hájas segged az autódból és biciklire ülnél kicsit szelesebb napokon is, akkor _esetleg_ felfognád, miről van szó - bár nincsenek illúzióim :D )

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 08:58:23

@horex: azzal a felfestéssel ez a legkisebb gond. Konkrétan az Erzsébet tér melletti szakaszt nem ismerem, de egy picivel beljebb, a Bécsi utca-Petőfi S. utca vonalon felfestett csík egy komplett életveszély a szemből behajtó biciklisnek. Egyik oldalról a karók, szemből egy autóbusz és marad kb. tíz cm a túlélésre. Tipikus példa a propaganda céllal, agyatlan módon felfestett kerékpársávokra.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 09:01:36

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Jaja, én már csak ilyen ostoba vagyok, sőőt troll is

"ha egyszer kiemelnéd a hájas segged az autódból és biciklire ülnél kicsit"

Ujabb szöveged nincs? Ezt már korábban is elsütötted másnak.

Oszt miért kell ellenszélben tekerni?
Köpsz egyet az ujjadta , érzed a szélirányt és arrafelé tekerjél hogy a szél is segitsen.
Látod mennyire eszetlen vagy?

D4D 2010.10.12. 09:02:58

@igazi hős:

Én értem, mit mondasz, de ez nem érv.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 09:07:27

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Kár hogy a norc-on régi kép van csak,nem látni az uj helyzetet
Az is hulye volt aki tervezte és most nem "autós szemszögböl" néztem, mert gyalog voltam ott
A másik, hogy a járdaszegélyt olyan alanyonyra épitették,alig 2cm lehet, hogy az autóso ráhajtanak,hátra kellet lépnem
Értem én, hogy esetleg a rokantak miatt, de legyen rokkantlehajtó akkor,igy veszélyes ez is

CD-R80 2010.10.12. 09:10:30

@igazi hős: Mi nem talált?:)
@Carlos>: Kezdem azt hinni hogy felesleges ez a vita:)
Te úgyis betartod a Kreszt mindig. De arra kiváncsi lenék hány ember lesz a blogod után aki átcsorog a piroson majd lassan binyiglivel mert az csak PÖV. Esetleg majd meg is magyarázza a rendőrnek, az meg néz majd sután..
Ismételgetni meg nem fogom magam. Lehet a bírói gyakorlatban a gépkocsivezetés a veszélyes üzem, de mikor autók között binyiglizik valaki akkor az nem? Jó hogy ilyen fogalmakat kell csépelni. Ahelyett hogy a blogod magyarázod inkább tedd ki a végére ezt.
plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

S hangsúlyozd hogy ezek betartása is fontos lenne..
Amellett ha tetszik ha nem ez a történelmi levezetés ugyanúgy áll a biciglisekre is. Ott is észrevehető a hierarchikus elméleted..

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 09:34:00

@horex: annyi az eszed, mint a tamagocsinak... :D
Majd szólj, ha kiemelkedtél az autódból és biciklin megtetted az első száz méteredet! Utána talán lesz miről... addig csak egy ostoba seggfej vagy. :D
(gondoltam, érted a célozgatást ami a hájas seggetek és az autótok ülése közti kapcsolatra utal, de úgy látszik még ehhez is kevés az agykapacitásod :D )

CD-R80 2010.10.12. 09:47:30

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Akkor neki több joga van mindenhez.. Sőt egyenesen ő maga a jog..
Kezdődik a kinek az apukája erősebb verseny..?

pengusz 2010.10.12. 09:52:33

@szaGértő: Te minden szabályt maradéktalanul betartasz?
Szoktál kerékpározni?
Csak a szavahihetőség miatt kérdezem :)

Egyébként nekem volt már olyan, hogy főúton mentem bringával, és egy tiltott helyen parkoló mikrobusz kitolatott elém úgy, hogy vállal nekicsapódtam a hátuljának, szerencsére esés nem lett belőle, mentem is tovább (Nem, nem tekertem direkt rá, de a fékezéshez már időm sem volt). Erre a baromállatok jönnek utánam dudálva, megdobnak fél literes kólával, hogy álljak meg, szétverik a fejem :) Persze a Rendőrség épületéig nem mertek utánam jönni :D (mondtam, hogy ott megvárom őket)
Csak semmi önbíráskodás :D

ex-dr. vuk 2010.10.12. 10:00:30

@CD-R80:
Autok kozott biciklizni (gondolom ugy ertetted, hogy siman az uttesten kozlekedni vele) miert lenne ONMAGABAN veszelyes? Akkor lesz az, ha az autosok szarnak rad (rosszabb esetben szandekosan el akarnak utni). Addig nem veszelyes (tapasztalat, itt Londonban senki sem akar elutni, es siman lehet bringazni. Csak az uttesten mert OTT KELL. Kerekparut nincs)

D4D 2010.10.12. 10:06:43

@vuk_: Kátyú sincs?

Pénteken a Kelenhegyi úton lefele megelőzött a drótszamár, hátramutogatott valamit, majd el is esett, mert nem előre nézett.

www.norc.hu/embed.aspx?id=807740a3cae162171eaec71a7c840545&ppa=346.2&r=149.9&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Ha esetleg nem ismered a környéket. A kép 2009-es, azóta sokat romlott.

cso zsi 2010.10.12. 10:16:38

@igazi hős: "Definiálni bármi lehet, például, hogy a Föld kocka alakú."
Lehet, de azért 10000-ről lepillantva mégiscsak másképp látszik.
Hinni csak a saját szemünknek hiszünk, tehát fotónak, videónak nem, mert az hamisítható. Így nem teszek fel én sem képet erről. :D

CD-R80 2010.10.12. 10:19:36

@vuk_: Mesélj már róla mikor akart valaki szándékosan elütni.. De inkább azt meséld el miért van benned ez a kép hogy az autósok binyiglist akarnak gyilkolászni? Vagy miért terjeszti sok bringás ezt? Ez a szarnak rád szöveg sem állja meg a helyét.. Ha nem lát akkor persze hogy nem számít rád..

cso zsi 2010.10.12. 10:20:57

@pengusz: Mert ők mit tapasztaltak? Azt, hogy valaki akit nem láttak, ütögeti a kocsijukat, és továbbáll.
Nem győzöm hangoztatni, hogy az átlagos tükrökben a kerékpárosok-motorosok a sebességükhöz képest nem elég láthatóak. Egy fél méter széles testről beszélünk.
A holttér az meg egy külön műfaj. Az a hely, ahol a láthatatlanok meghalnak.
Ha te nem látod a tükörben a sofőrt, akkor ő sem lát téged.

CD-R80 2010.10.12. 10:28:21

@cso zsi: Itt egy kis részlet a fenti linkből ami ugyanezt magyarázza..

" Néha hasznos úgy vezetni, hogy az autósok ne üssenek el még akkor sem ha nem látnak. Nem akarsz VALÓBAN láthatatlan lenni, hanem azt akarod, hogy mindegy legyen, lát-e az autós, vagy nem. Ha úgy vezetsz, hogy az autónak látnia kelljen téged és valamit csinálnia ahhoz, hogy ne üssön el (pl. lassítani, vagy sávot váltani), akkor biztos, hogy el fog ütni, ha nem lát. De ha nem állsz az útjukba, akkor nem ütnek el, még ha észre sem vették, hogy ott vagy. Ezt persze nem mindig lehet megtenni, de sok közlekedési helyzetben segít, ha figyelembe veszed a láthatatlanság elvét."

ex-dr. vuk 2010.10.12. 10:30:39

@CD-R80:
A kerekparutakkal pontosan azt ertek el, hogy az autos ne lassa a biciklist, holott elsobbseget kene adnia neki.

Legtobb esetben nem akar szandekosan elutni, megis olyan helyzetet teremt. Pl. megyek kocsisorban kovetesi tavolsaggal, mogottem jovo duda ezerrel, eloz (pedig nincs hova), es mivel nincs hova, igy szepen ramhuzza a kocsit. Ez mi ha nem szandekossag? (felreertesek elkerulese vegett, az adott szakaszon semmifele kerekparut nincs)
Itt alapjaiban mas a bringasokhoz valo hozzallas. Szinte senki nem ugy gondolkodik, hogy "mi a faszt keres az uton ez a rohadek". Pedig itt sem mennek at kevesebben a piroson, sot. Csak amig nem hajt ki senki ele senkit nem zavar. Es nem hajt ki, mert nem hulye.

@D4D: az ut itt is szar (igaz olyan jellegu katyuk nincsenek, amiben eltunik az elso kerek), de annyira nem. Soha nem lattam rossz ut miatt senkit elesni.

CD-R80 2010.10.12. 10:37:17

@vuk_: Az előzményre is térj ki. Nekem volt olyan hogy nagyon bő negyed órán keresztül kellett a binyiglis hátát néznem max 30-al. Nem személyautóval, 70-es úton. Kétszer bírtam megelőzni, mindkétszer visszacsorgott mellém(!).Majd mikor nem indultam el míg mellettem volt, mögöttem duda, ő meg előrecsorgott s újra 30-al cammoghattam. Köszönöm. Sok embernek az agya eldurran ilyenkor..S azt kihagytam mikor előttem illegeti magát már benn a kereszteződésben.. persze már zöld de ő még az egyensúlyát keresgeti..

CHrisss17 2010.10.12. 10:41:10

Én vezetek is és bringázok is elég sokat városban. Az én tapasztalatom hogy az autósok egyszerűen sokkal nehezebben veszik észre a bringást (akárcsak a motorost, csak az legalább hangos). A bringások nagy része azt nem fogja fel hogy az autós nem tudja előre, hogy ő honnan mikor jön és éppen hány autó között szlalomozva akar majd elé kerülni. Vannak fasz bringások is meg vannak fasz autósok is. Hány poszt leszmég ugyanarról az agyonrágott témáról...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 10:41:34

@vuk_:

Elég régóta hangoztatom, hogy jó lenne a járművezetés-oktatás terén kicsit alaposabban átgondolni miért is van annyi járművezetésre alkalmatlan ember a közutakon.

"A kerekparutakkal pontosan azt ertek el, hogy az autos ne lassa a biciklist, holott elsobbseget kene adnia neki."

Sok olyan autós van aki az 1000-2000 kg vasdarabot se nem látja. Pedig kellene... A titok nyitja ott van, hogy kurvára nem tudja jó pár közlekedésben részt vevő, hogy mikor mit kéne néznie. :)

"Pl. megyek kocsisorban kovetesi tavolsaggal, mogottem jovo duda ezerrel, eloz (pedig nincs hova), es mivel nincs hova, igy szepen ramhuzza a kocsit. Ez mi ha nem szandekossag? "

Nem szándékosság, hanem butaság (az autós részéről). Araszoltam már végig kerékpáros mögött a Wesselényi utcában, mert nem volt hol megelőzni. Ha nincs hol megelőzni akkor nincs hol. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 10:57:33

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Te sértegeted a tamagocsit :)
És igenis, Balatonon kétszer biciGliztem/sic/ vagy 2km-t. Azt is csak hogy ihassak alkoholt az étteremben :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 10:59:23

@horex:
Ja, és olyan 2 éves koromban volt 3kerekű biciGlim is, gigli-nek hívtam
Szkeneljem be a fülesmackós fotomat hogy elhidd?
:)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 11:01:46

@horex:

"Szkeneljem be a fülesmackós fotomat hogy elhidd?"

Igen... :))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 11:11:39

@Mityu:
Szar a szkenerem,de tényleg megvan, állok bambán a Duna parton és mellettem a kis 3kerekűm
:)
Vazze, de régen volt, igaz se volt

Perillustris 2010.10.12. 11:20:01

@CD-R80: "70-es úton. Kétszer bírtam megelőzni, mindkétszer visszacsorgott mellém"

Ez egy nagyon gyors bringás lehetett, ha 70-nel csorgott. Mert azt nem is feltételezem, hogy egészen más miatt kellett (volna) amúgy is lassítani.

"Ha nem lát akkor persze hogy nem számít rád"

Az én logikám szerint márpedig pont akkor kell valamire-valakire számítanom, ha nem látom. (Tehát pl. egy buszmegállóban álló busznál számítok az előtte vagy mögötte kilépő gyalogosra.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.12. 11:22:31

@horex: Légy erős, ugyanannyira büntethetnek, mint kocsival, csak nem vonják be a jogsidat...

szaGértő 2010.10.12. 11:24:36

@gyvy: Majdnem ez volt, csak kissé rövidebben:

"Kedves xxx!

Köszönjük levelét. Valóban a mi futárunk látható a videón.
Felhívtam a figyelmét a KRESZ betartására, és elküldtem neki a videót is.

Balesetmentes közlekedést kívánunk,

Kürti Gábor
Hajtás Pajtás"

D4D 2010.10.12. 11:28:53

@szaGértő:
Semmi elhatárolódás? Felelősségrevonás?

Egyes taxiknál létezik olyan, hogy 'etikátlan címmegközelítés'.
Komoly többnapos letiltásokat osztogattak régebben az egyik cégnél pl, ha a címre megfordult a záróvonalon.

ex-dr. vuk 2010.10.12. 11:33:25

@CD-R80: milyen elozmeny, amikor "kocsisorban haladok".. tehat elottem is mennek.
Az, hogy nincs hely elozni pedig siman infrastrukturalis elbaszas, siman eleg lenne a kulso savot 1 meterrel szelesebbre venni, es kesz. Csak ha nalunk erre nem gondolnak, mert az, hogy bringaval is kozlekednek emberek az fel sem merul.
Szoval szelesebb kulso sav es maris nem tart fel senkit es kerekparutra sincs szukseg (es keresztezodesben balesetek sincsenek, es gyalogost sem ut el egy bringas sem).
Egyszeru ez csak gondolkozni kellene varosrendezes szinten.

@Mityu: lasd ^

szaGértő 2010.10.12. 11:35:16

@D4D: Szerintem ez csak gyógyduma, biztos jót röhögtek rajtam ketten. Vagy többen. :)

igazi hős 2010.10.12. 11:42:31

@Mityu: 30-as övezetben, ahol én is kicsivel 30 felett megyek a sorral, hagyok 20 métert, hogy ne kelljen nagyot fékeznem a következő buszmegállónál. Mert látom magam előtt 2-3 autóval a buszt,de úgy látszik az autósok elől kitakarom, mert ennyi a hely 10-ből 8 autóst arra ösztönöz, hogy megelőzzön. Aztán a megállónál utolérem, benézek és nem érti miér csóválom a fejem.

pengusz 2010.10.12. 11:53:40

@cso zsi: Mondjuk erre én is jobban figyelek, amióta van jogsim. Előtte fogalmam sem volt a holttérről. Azaz hallottam róla, de nem tapasztaltam meg. Mint ahogy sokan itt mocskolódnak, igaz közük nincs a bringához.
Az általam leírt esetben vállal csapódtam neki a kocsi hátuljának. Talán tényleg az lett volna a jó megoldás, ha kifekszem, és mentőt/rendőrt hívatok :)
Feltéve, ha nem vernek össze, és ott mernek maradni a helyszínen :D Mondom, hogy a Rendőrséghez nem mertek utánam jönni, pedig kb. 300 m-re volt a kapitányságtól, és odakiabáltam, hogy a Rendőrség előtt megvárom őket :D

@szaGértő: A BKV-tól ugyanilyen választ küldenek :D
Szóval szoktál bringázni? :D

Kuku 2010.10.12. 11:59:27

@szaGértő:
Nem röhögtünk. Azt tettük amit leírtunk.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 12:08:59

@igazi hős:

Szintén 30-as övezet, egyenrangú utak kereszteződése. Vannak akik kurvára nem értik miért lassítok. Van amelyik beáll mellém (megelőz!!!), de azzal már nem számol, hogy a jobbról érkező balra fog kanyarodni.... :DD

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 12:10:08

Részben ismétlés lesz, tegnap rossz névre postáztam:

Beküldte ez a nagyszerű ember a szánalmas levelét, amiben frusztrációitól vezetve jól kifigurázza a balfék kerékpárost. Látszik a beteges erőfeszítés, ahogy igyekszik leszámolni a gyűlölt ellenséggel, a biciklissel. Az előző írásaiban pl. így fogalmaz: "Azt hittem, csak visszatakarodik a saját "sávjába", mivel látja, hogy én nem tudok arrébb menni, neki meg van bő másfél métere a padkáig. De nem takarodott vissza."

A jelenlegi írásból is elég jól valószínűsíthető, hogy kiszínezi az eseményeket. Pont úgy, mint egy hazudós gyerek. Egy visszapillantóból, forgalmi helyzetben így megállapítani egy kerékpáros féktávját még akkor sem tudná, ha kerékpáros lenne, és a pickup sem takarja ki valahogy a mögötte zajló eseményeket.

Te a prekoncepcióid után mégy, azokat próbálod mindenképp igazolni, magadnak és másoknak is, szelektív látással, akár hazugságokkal is.

A városi közlekedésben minden típusú résztvevő szabálytalankodik, csakhogy gépjárművel elkövetve százszor veszélyesebb a többiekre (gyalogos, kerékpáros) nézve.

banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/szabalytalan_biciklista

banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank

szaGértő 2010.10.12. 12:18:35

@Kuku: Akkor, ha lesz még, azt is átküldöm. Kösti, hogy szóltatok neki, mert baromira irritálóak ezek az esetek.

Csupán azért gondoltam, hogy csak duma a levél, mer máshol már volt ilyen tapasztalatom. Tőled meg elnézést kérek. :)

CD-R80 2010.10.12. 12:37:11

@Perillustris: Istenem, ne legyél már hülye.. Az úton 70-es korlátozás volt..

"Az én logikám szerint márpedig pont akkor kell valamire-valakire számítanom, ha nem látom. (Tehát pl. egy buszmegállóban álló busznál számítok az előtte vagy mögötte kilépő gyalogosra.)"
A te loigikád szerint akkor ne csodálkozz majd ha elbasz valaki.. Ki beszélt itt buszmegállóról..?

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 12:40:28

@CD-R80: senki nem firtatta, hogy a közlekedés veszélyes, úgyhogy nyitott kapukat döngetsz.

A PÖV-öt nem magyarázom a rendőrnek, mert tudom, hogy a KRESZ szabályai érvényesek. Azt várom, amikor majd a rendőr vagy a közvélemény magától értékeli másképp a PÖV-öt, mint a PMV-t. Tehát a szemléletváltást.

"Amellett ha tetszik ha nem ez a történelmi levezetés ugyanúgy áll a biciglisekre is. Ott is észrevehető a hierarchikus elméleted.. "

Ha figyelmesen olvastál volna, észrevetted volna, hogy ezt én magam állítom. Csakhogy dominanciádat bizonyítandó viszonylag nehéz (és teljesen önveszélyes) egy kerékpárral leszorítani egy autót, fordítva viszont annál könnyebb. Ezért szokott fordítva történni az utakon.

CD-R80 2010.10.12. 12:40:42

@vuk_: Ez van, az infrastruktúra hiánya az autósokat is sújtja hidd el. Az hogy vannak ökör módjára közlekedők, eddig sem vontam kétségbe..

szaGértő 2010.10.12. 12:42:14

@pengusz: Szoktam, bár mostanában nem sokat. Ugyanis sok cuccal járok dolgozni.

Perillustris 2010.10.12. 12:54:52

@CD-R80: Kár, hogy nem érted. Ha 70-es korlátozás volt, akkor miért nem nyomtad neki annyival?

Miért baszna el? Számítani egy még nem észlelt dologra lehet csak.

CD-R80 2010.10.12. 12:57:58

@Perillustris: Mert előttem szambázott a kollégád..
Kár hogy nem érted..

CD-R80 2010.10.12. 12:58:52

@Perillustris: Akkor most számítsak rá hogy Boogeyman kijön a szekrényemből..?

Kuku 2010.10.12. 13:01:47

@szaGértő:
Tőlem semmiképp. Én is csináltam már ilyet.
Más esetekben nem szoktam ekkora súlyú (nem balesetveszélyes eset) miatt szólni futárokra, csak most hogy kérted, és elsősorban azért hogy tudja hogy van akit zavar.
Viszont ordítozni is tudok egyáltalán nem szabálytalan, mégis bunkó dolgokért. Mint például ennek a blogbejegyzésnek a témája (ha valóban úgy volt igaz ahogy le lett írva).

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 13:01:49

@CD-R80: ha a szekrényedben lakik, akkor igen :)

CD-R80 2010.10.12. 13:06:28

@Carlos>: @Perillustris:
Ok, akkor ti pedig számítsatok rá hogy mindenki számít rátok, majd sírjatok itt ha mégsem..:)
Kellemes közlekedést..:)

Perillustris 2010.10.12. 13:10:05

@CD-R80: "Kétszer bírtam megelőzni"

Na, akkor vagy te lassítottál (nem a bringás miatt), vagy tényleg a bringás volt gyors. :P

CD-R80 2010.10.12. 13:13:45

@Perillustris: Igen, nyilván.. Magyarázd meg kérlek nekem hogy is volt.. Elárulom a titkot, lámpák.. Ha nem zsigerből a bringást hoznád ki erkölcsi győztesnek lehet megérthetnéd..
De elkerülendő ezt, legközelebb majd nem vigyázok rá és a tükörrel fejbeverem véletlenül..

CD-R80 2010.10.12. 13:16:26

@Perillustris: Plusz szerinted meddig tart 30-ig( amivel a kollégád haladt ) felgyorsulni..?

Perillustris 2010.10.12. 13:18:29

@CD-R80: Miért lenne győztes vagy vesztes? Haladt a saját tempójában.

CD-R80 2010.10.12. 13:25:15

@Perillustris: S ha már szánok erre időt hogy elmagyarázzam neked eme esetet..ahelyett hogy elovasnád mire írtam..
Pont azt magyaráztam hogy sok ember elveszti a türelmét ilyenek után.. Erre írtam példának ami velem is történt. De örülök hogy kiragadtál egy mondatot amin lehet lovagolni. Néha nézz körbe a kiragadott mondatod körül is, lehet a válasz már ott van..

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 13:27:54

@CD-R80: "Néha nézz körbe a kiragadott mondatod körül is, lehet a válasz már ott van.. "
Bölcs tanács, saját magadnak is ajánlanod kellene, nem csak másnak!

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.12. 13:39:17

A biciklis és az autós között az a különbség, mint a DVD-ző meg a moziba járó között. A bicajos is oda teker, ahova akar, az autós meg ül a székben, és mozizza a dugót...

Perillustris 2010.10.12. 14:04:08

@CD-R80: Nézd, aki átlagos forgalmi körülmények közt elveszti a türelmét, az más téren sem beszámítható valószínűleg. Én nem idegeskedem, ha egy hosszú sor végére érkezem bicajjal. Ha biztonságosan megtehetem, előremegyek.

szaGértő 2010.10.12. 14:40:31

@tundrazuzmo: Ebben csupán annyi a tévedés, hogy az autózás nem csak dugóban álláaból áll. Nagyon nem. A magyarországi utak 99%-án napi átlagban nincs dugó.

2010.10.12. 14:58:08

A villányin -sajnos- rengeteg kétkerekű majmot látni. Mindennapos.

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.12. 15:03:24

@szaGértő: Persze, hogy nincs, de olyan jól hangzott a hasonlat. De most akkor egy speciális autós poén csak Neked:
- Miben hasonlít a wc-n ülő csávó és a biciklis?
- Hát mindkettő nyomja neki és szarik bele, amíg rá nem nyitod az ajtót...
:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.12. 16:23:32

@szaGértő: Honnan tudná? Az élete nagy részét egy 2 km sugarú körben éli le a belvárosban, elképzelni sem tudja mi az a közlekedés....

Reggie 2010.10.12. 17:17:26

@tundrazuzmo: Valamennyire talalo. Pl a dvdnek jo szar a minosege...

egyittlakó (törölt) 2010.10.12. 18:00:48

Amikor dugóban, torlódásban baktatok, akkor ilyeneket hallgatok:

www.youtube.com/watch?v=8H65FIlWl0Q&feature=related

Persze, nem hangosan és nem mélynyomóval (meg egyéb "autóhifi" szarságokkal, amikkel a mai köcsögök nyomulnak)...
Nincs az a baromarcú bringás, aki ilyenkor fel tudna idegesíteni. Ezek a gyökerek úgysem értenek a szépművészethez...
:-)

egyittlakó (törölt) 2010.10.12. 18:09:22

Elnézést, ezt akartam megmutatni:

www.youtube.com/watch?v=o0xpInBvp_8&ob=av2n

Kívánok mindenkinek bringásmentes várost!

Reggie 2010.10.12. 18:53:32

@egyittlakó: Szerintem az az igazi, ha olyan zenet hallgatok, amitol mindenki ideges lesz, kivetel en. Igy nem lesz kedvuk a kocsim korul dekkolni, meg a buszos is belehuz es nem csak csordogal, mert nem akarja hallgatni.

(pl: www.youtube.com/watch?v=za0xw0vMWrc )

jelentéktelen alak 2010.10.12. 19:20:27

@D4D: :-D

Van. A biciklim teljesen megfelel a helyi közlekedési előírásoknak. De még a sokkal szigorúbb, magyarnak is.
Erre úgy 10éves korom óta ügyelek. :-)

CD-R80 2010.10.12. 19:42:17

@newtehen: Az nem belváros.. az biciklisrezervátum...

D4D 2010.10.12. 20:32:38

@tundrazuzmo: Ez nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!

pengusz 2010.10.12. 23:46:15

Ma Csepelen a II. Rákóczi Ferenc út mellett lévő kerékpárúton két autó is szembejött velem kb. 1 km. eltéréssel :D
Persze egyik sem ment volna odébb 1 mm-t sem. (Muszáj teljes szélességben elfoglalni) :D
Aki nem ismerné a helyszínt: a bringa/gyalogút szintje kb. 1m-rel van az út szintje alatt :D
Azért is furcsa a dolog, mert csak akkor szoktak itt autók közlekedni, ha áll az út, hiszen akkor szabad, úgysem zavarnak senkit :D
Gondolom mindketten a várandós asszonyt vitték kórházba lépésben :D

PepinBacsi 2010.10.18. 07:36:22

Érdekelne, hogy ugyanilyen szarkasztikus nyugalommal viselnéd-e ha pl. az M3-on 130-al előzől valakit (eseteleg időre mész) és egy kamion 200 méterrel előtted kijön eléd 80-al.

Vagy ha a mozgólépcsőn sietsz fel, és beállnak eléd.

Más iránti figyelmetlenség (nem merem feltételezni, hogy rosszándék) feltartani más valakit így.

A kereképárosnak lehet hogy sietnie kellett, Ráadásul lejtőn felfele haladva kerékpárost fékezésre kényszeríteni nagyon sok energiveszteség. Próbáld ki egyszer...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása