Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért előzhetnek még mindig a kamionok?

2010.10.15. 21:15 :: SilentSound

Ezúttal nem valami kisregényt választottam nektek, hanem ga egészen rövid levelét, amolyan vitaindítónak. A kép viszont többet mond bármennyi szónál és egy ma is aktuális problémára hívja fel a figyelmet. Nagyon bosszantó tud ugyanis lenni, amikor egyik kamion percekig próbálja megelőzni a másikat, közben pedig feltorlódnak mögöttük az autók. Ezen a képen ennek szinte már a karikatúrája látható, azt gondolnám, hogy ilyen nincs. Pedig mégis. Egy időben felkapta a média ezt a témát, tervezték, hogy autóúton, autópályán megtiltják a nagy tehergépjárműveknek az előzést, aztán valahogy nem lett belőle semmi. Bónuszképpen pedig kivettem egy szót a lenti mondatból, kíváncsi vagyok, ki mondja meg először, hogy milyen nemzet felségjelzése volt a belső sávban hasító kamion fenekén?

Csak egy átlagos kép az M0-ról azzal kérdéssel , hogy mikor jön végre el az a nap, hogy betiltják a kamionok előzését és komoly büntetéssel díjazzák az ilyesmit sajnos nem látszik a rendszám de a legbelső sávban a fehér [...] volt. 

267 komment

Címkék: közlekedés autó sztereotípia kresz teherautó előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 20:55:27

@D4D: Nemtudom hogy a DAF-on lehetséges-e, de egyes típusoknál (pl. Scania) megoldható, hogy kiiktassa a sebesslgkorlátozást, és akkor ezek az autók képesek 130-140-nel is menni.

cso zsi 2010.10.22. 21:12:56

@CD-R80: Valóban. GPS szerint 83-ra kellett lelassulnunk, hogy ne érjük utol azt a két kocsit, ami elé kirántotta a nyergest a román.

Deszkás 2010.10.22. 21:21:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 4. kérdés: Legalább mekkora sebességkülönbség szükséges az előző és az előzendő gépjárművek között, hogy az előzési út ne legyen túl hosszú?
Helyes válasz: Kb. 15-20 km/h.

Deszkás 2010.10.22. 21:22:06

@D4D: Ez egyáltalán nem igaz. Milyen életveszélyt okoz az, ha nem előzöm meg? Hülyeséget ne beszélj már!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:22:48

@Deszkás: Mennyi az a túl hosszú? Sima úton még érthető, de autópályán...

Deszkás 2010.10.22. 21:24:30

@whoknows: Nem arról van szó, hogy soha senki ne előzzön. Arról van szó, hogy 1-2kmes sebességkülönbség esetén ne előzzön senki.

Deszkás 2010.10.22. 21:25:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez így szerepel a KRESZ tesztben, onnan idéztem be.

Deszkás 2010.10.22. 21:28:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyébként autópályán is érthető, mondjuk úgy, hogy nem tartod fel vele jelentős ideig a mögöttes forgalmat. Márpedig ha 15km/h-s sebességgel mondjuk 10sec, 1-2km/h-s sebességkülönbség esetén 1 percig tart az előzés, az már feltartás, tehát túl hosszú úton előzik egymást.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:32:52

@Deszkás: A hatályos kreszben sehol sem találtam, az hogy holmi tesztben mit írnak az egy másik dolog.

Egyébként meg a 85-90 km/ó-s sebesség nem hiszem, hogy annyira kevés lenne. Attól, hogy 130 a megengedett, még nem kötelező. Ha tudja tartani a legkisebb megengedett sebességet (60 km/ó), akkor nem követ el szabálysértést.

D4D 2010.10.22. 21:45:54

@cso zsi:

" Nem lépheted át a limitet a puszta előzésért."

Ez (a szabály) azért faszság, mert ha egy barom csak 80-al mer menni egy forgalmas úton, akkor mögötte kell utazni Balinkáig, mert 90-el nem biztos , hogy a szembeforgalom enged előzni.

Amikor tanultam a KRESZ-t, akkor még benne volt, hogy a előzés esetén, amennyibben az előzés a szembeoldal igénybevételével jár, a sebességkorlátozás az előzés idejére átléphető, amennyiben az előzés biztonságos befejezése ezt megkívánja.
Nem szó szerint idézem.

Ezt kár volt kivenni belőle.

D4D 2010.10.22. 21:46:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Sorold a tuti azonosítókat! A legközelebbi kamionos posztig igyekszem bevágni őket:)))

D4D 2010.10.22. 21:47:57

@Deszkás: Olvasd el mégegyszer!

Deszkás 2010.10.22. 21:48:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem is erről beszélünk! Arról, hogy lehet-e előzni 1-2km-es sebességkülönbséggel.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:49:51

@D4D: Ha ezt tanulni kell, akkor már régen rossz! Ezt zsigerből kellene vágni minden közlekedőnek! :DD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:52:01

@Deszkás: Pont ezért írta, amit írtam, ugyanis amíg tartja a 60-at, addig nem tartja fel a mögöttes forgalmat.

D4D 2010.10.22. 21:54:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Sötétben a Mercit ismerem fel, meg a Magnumot. Sajnálom.

Igérem ezentúl csak világosban autózom.:))

cso zsi 2010.10.22. 21:55:54

@D4D: Azért szeretnék látni egy beszkennelt Kresz-könyvet, amiben ez valaha is szerepelt leírva.

cso zsi 2010.10.22. 21:57:44

@CD-R80: Na ugye? Azt a 50km/h különbséget el kellett ám emészteni. Nem ugyanaz, mint a körúton 50-ről 30-ra lassulni.

Deszkás 2010.10.22. 22:12:28

@D4D: Akkor magyarázd meg, milyen életveszélyre gondolsz! Mert nekem valahogy nem jön le, akármeddig olvasok vissza. Arról volt szó, hogy ha 85-tel megy valaki előttem, azt nem előzöm meg. Hol itt az életveszély?

Deszkás 2010.10.22. 22:16:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Miért ne tartaná fel? A gyorsabban haladókat igenis feltartja. Az nem feltartás, ha 130-cal előz és a 140-nel érkezik mögé valaki. De kérdezd meg streetfightert! Szerinte az is feltartás, ha a Hungárián a belsőben megyek 70-nel és ő gyorsabban menne. De abban az esetben nincs feltartás. De igenis feltartás, ha valaki autópályán 80-90-nel előz és mögötte 130-cal jönnek. (Múlt hétvégén velem is eljátszották, hogy féktávolságon kívül bejött elém kamion előzni a pályán, és percekig mentem mögötte, mert 4-5 kamiont is megelőzött egy szuszra 90-100-zal. Ez szerinted nem feltartás? Na ne már!)

Deszkás 2010.10.22. 22:17:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyébként meg a 60 a minimum sebesség, amivel fel lehet hajtani az autópályára. Ettől még 60-nal, vagy 70-nel történő előzés feltartás olyankor, ha mögötte gyorsabb járművek közlekednek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:20:01

@Deszkás: De akkor ennyi erővel ha valaki 125-tel előz, az is feltartás, nem? Vagy ha sima úton 80-nal megy.

Deszkás 2010.10.22. 22:27:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha 125-tel előz, az is felfogható feltartásnak. De feltartás vagy párhuzamos közlekedésre vonatkozik. Sima úton mit csináljon az, aki csak 80-nal tud menni? Nincs hova lehúzódni!

Deszkás 2010.10.22. 22:28:33

@Deszkás: Illetve nem párhuzamos közlekedésre, hanem inkább több sávos utakra.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:30:35

@Deszkás: Ez megintcsak nincs benne a kreszben. Elhiszem, hogy idegesítő az ilyen előzés, de a kresz szerint nincs semmi akadálya.

Deszkás 2010.10.22. 22:41:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 36§ (2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ...

Deszkás 2010.10.22. 22:42:15

@Deszkás: Ezek szerint pl kamionnal nem is lehet, csak egyesével előzni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:46:07

@Deszkás: Ennek mi köze a sebbességkülönbséghez? Eddig tudtommal arról volt szó :)

Deszkás 2010.10.22. 22:58:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Meg a feltartásról. Mert azért nem szabad kis különbséggel előzni, mert feltartod a mögöttes forgalmat, zavarod a gyorsabban haladó járművek közlekedését.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 23:02:40

@Deszkás: A 36§ (2)-ben arról van szó, hogy egyszerre csak egy autót szabad előzni. Mi köze ennek a feltartáshoz és a sebességkülönbséghez?

D4D 2010.10.22. 23:11:52

@cso zsi:

Ez a Merci-Magnum király volt!!:))))))))))))))

Kresz könyvem nincs, érd be a becsületszavammal, hogy ezt így tanították nekem.

Ha végiggondolod, van is értelme.

Deszkás 2010.10.22. 23:12:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tessék, akkor egy másik szabály: 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Aki 1-2km-es sebességkülönbséggel előz autópályán az indokolatlanul zavar.

D4D 2010.10.22. 23:12:41

@Deszkás: A mentalitásodban:)))

Deszkás 2010.10.22. 23:13:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Deszkás 2010.10.22. 23:14:44

@D4D: Szóval nem tudod megmagyarázni, mire is írtad. Vettem, hogy félrebeszéltél.

Deszkás 2010.10.22. 23:18:25

@D4D: Vagy vegyem úgy, hogy az életveszély, hogy a KRESZ szabályok betartásával vezetek és nem előzöm meg a 85-tel haladót, mert nem vagyok hajlandó a sebességhatárt átlépni? Ne tedd magad nevetségessé!

D4D 2010.10.22. 23:18:29

@Deszkás:
autozz.blog.hu/2010/10/06/ha_siet_induljon_el_korabban

Itt egy kicsit olvasd vissza magadat!

Részlet egy ottani kommentedből:
"Képtelen vagy ilyen esetben elvenni a lábad a gázról és motorfékkel lelassítani arra a sebességre, amivel előtted valaki előz, és szépen kivárod, amíg befejezi, lehúzódik, és akkor mehetsz megint tovább "

Lehet most már érted, miről pampogunk ott?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 23:21:18

@Deszkás: Ha valaki gyorsabban megy, mint a megngedett LEGKISEBB sebesség, akkor hogyan akadályozhatja a többieket?

D4D 2010.10.22. 23:22:54

@Deszkás: Az az életveszély, hogy nem vagy képes egy 85-el haladót megelőzni. Ez a mentalitás az önbizalom teljes hiányára enged következtetni. Az ilyen vezetőnek minden mozgás az úton eseményszámba megy. Volt ilyen ismerősöm, egy 20 perces néptelen országúti útról 40 percig tudott mesélni.

Ha mégis rászánod magad, hogy megelőzd, akkor meg 5 km-es különbséggel esetleg még kinnt vagy, mikor jön szembe autónepper és rábasztál, mert te fékezni fogsz, holott a helyes döntés már az előzés megkezdésekor a tempó fokozása, majd, ha visszasoroltál, újra felveheted a 90-et, de ha kimész előzni, akkor ne az órát nézd, mert abba eddig már sokan belehaltak.

cso zsi 2010.10.22. 23:48:58

@D4D: Azért merőben más helyzetről beszélünk. "Egyéb úton" a tgk 70-nel, szgk 90-nel mehet, tehát probléma nélküli az előzés.
Utolérjük a 85--tel ballagó autóstársat. Ő nem autózza ki a megengedett maximumot, mert tatter/tanuló/velencei tükröt szállít.
Az előzéshez eleve kell 15-20 km/h sebességkülönbség, ami jelenleg elég borsos árú.
A megengedett sebesség feletti túllépés
Bírság összege
50 Km/ felett 100 Km/h sebességig
15 Km/h felett 30 Km/h-ig 30.000,-Ft
30 Km/h felett 45 Km/h-ig 45.000,-Ft
55 Km/h felett 60 Km/h-ig 60.000,-Ft
60 Km/h felett 75 Km/h-ig 90.000,-Ft
75 Km/h felett 90 Km/h-ig 130.000,-Ft
90 Km/h felett 105 Km/h-ig 200.000,-Ft
105 Km/h felett 300.000,-Ft

vs2.abplusz.hu/~alfaauto/index.php?option=com_content&view=article&id=104:birsag2009&catid=47:trafipax

Biztos, hogy jó móka?

D4D 2010.10.23. 00:05:24

@cso zsi: És akkor utazol mögötte?

Amikor országúton előzök valakit, akkor sose a kilométerórát nézem, hogy mennyivel megyek.
Valahogy jobban érdekel, hogy
- akit előzök, nem gyorsít-e rá
- az úton nem jelenik-e meg hirtelen egy akadály az előzött elött
- elhaladtam?, visszaférek?

Deszkás 2010.10.23. 10:52:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: LOL! Úgy, hogy vannak nála gyorsabbak. A minimális sebességgel feltartod a maximális sebességgel haladókat.

Deszkás 2010.10.23. 10:54:41

@D4D: Továbbra sem értelek. Ott abban az esetben nem jelentős sebességkülönbségről beszélünk/beszéltünk, itt meg igen. Érdemes a hozzászólás előzményeid és az ott megbeszélt körülményeket is figyelembe venni.

Deszkás 2010.10.23. 11:01:02

@D4D: "@Deszkás: Az az életveszély, hogy nem vagy képes egy 85-el haladót megelőzni. Ez a mentalitás az önbizalom teljes hiányára enged következtetni. "
Te nem vagy normális, ki kell most már jelentenem! Fel sem fogod, amiről beszélek, félremagyarázol mindent! Szó sincs arról hogy ne lennék képes megelőzni. Nem tudom, miből vetted ezt az ordas baromságot. Képes vagyok a megelőzésére, csak nem vagyok hajlandó, mert az előzéséhez meg kellene szegnem a sebességhatárt, amire nem vagyok hajlandó. Ha te megteszed, lelked rajta és majd magyarázd a rendőrnek, hogy szerinted életveszély, hogy neked 85-tel kell mögötte menned, ezért előzted a megengedett 90 helyett 100-zal. Szóval jó nagy marhaságot olvasol ki ebből. Szerintem ne menj pszichológusnak.

"Ha mégis rászánod magad, " Ha-val kezdődő mondatok értelmetlenek, értelmetlen bármilyen feltételezésbe belemenni, ezért a hozzászólásod ezen részére már nem is reagálok, értelmetlen.

Deszkás 2010.10.23. 11:03:11

@D4D: Ez így elég rossz felfogás. De látom, téged a legfontosabb szabály nem érdekel, a sebességhatár. Ez a különbség kettőnk között. Míg én betartom ezt a szabályt, te szar erre is. Na az ez életveszély, nem az, hogy mész mögötte nyugodtan.

Deszkás 2010.10.23. 11:05:39

@D4D: Szóval igen. Inkább utazunk mögötte, mint sem ugorjon jó pár ezresem. Lehet, hogy te megengedheted magadnak, hogy egy 85km/h-val haladó autó előzéséért fizess a rendőröknek.

D4D 2010.10.23. 11:13:55

@Deszkás: A sebességkülönbség irreleváns. A két helyzet ugyanaz, féktávon kívül került be a jármű, lassabb volt.

Ott nem volt baj, hogy nem ment ki a külsőbe, csak dupla követési távra szabad kisorolni, itt meg az első lyukba kipasszíroztad volna.

Most akkor mi?

D4D 2010.10.23. 11:15:26

@Deszkás: Ha mindenki így gondolkozna, akkor 70-el vonatoznánk az utakon.

Egyébként ez nem pszichológia, vezetek egy pár kilométert, és látom.

D4D 2010.10.23. 11:17:07

@Deszkás: Nem azt írtam, hogy nem érdekel a sebességhatár, hanem azt, hogy előzés közben a sebességhatár nem prioritás, mert az előzés biztonságos befejezése az elsődleges. Utána lehet ELŐTTE menni 90-el, míg ő jön mögöttem 85-el.

D4D 2010.10.23. 11:17:51

@Deszkás: Ez a komment tiszta kerékagy.

Deszkás 2010.10.23. 14:26:30

@D4D: Teljesen más a helyzet, ezt is elmondtam. Mondjam el még egyszer? Ott két sávban haladtak kialakult párhuzamos közlekedésben 3500kg alatti gépjárművek. Megérkezett valaki mögéjük nagy sebességgel. Egyébként tegnap beidéztem oda is egy szabályt, miért nem kell kimennie. Nézd meg! Itt viszont nincs szó kialakult párhuzamos közlekedésről, ezért ide teljesen más szabályok vonatkoznak, főleg hogy 3500kg feletti jármű előz. Ennyi. Remélem ezt már így megérted.

Deszkás 2010.10.23. 14:28:05

@D4D: 70km/h-val haladó autót simán lehet előzni a megengedett maximális sebességgel.

"Egyébként ez nem pszichológia, vezetek egy pár kilométert, és látom."
Te rólam alkottál egy véleményt úgy, hogy nem ismersz, nem láttál még vezetni, ez pedig pszichológia.

Deszkás 2010.10.23. 14:31:34

@D4D: "előzés közben a sebességhatár nem prioritás, mert az előzés biztonságos befejezése az elsődleges."
Tévedés! Meg sem kezdheted az előzést, ha azt a KRESZ szabályainak - jelenleg a sebességhatár - megsértésével tudnád megtenni. És így szóba sem kerül a befejezés. Mondom neked, próbáld meg ott megelőzni a 85-tel haladót, ahol traffipax van, aztán majd magyarázd a rendőrnek, hogy te azért hajtottál gyorsan, mert a biztonságos befejezés az elsődleges. Jót fog röhögni a rendőr, amikor kiállítja a csekket számodra.

Deszkás 2010.10.23. 14:34:45

@D4D: Egyéb "érv"? Vagy azok elfogytak? Esetleg megcáfolni nem tudod, az nem megy? Miért nem tudod felfogni, hogy ha a max sebesség 90km/h, akkor nem előzheted meg a 85-tel haladót, mert a 90km/h-s előzéshez nincs megfelelő hosszú út, ezért hozzá sem kezdhetsz, és meg sem szegheted a 90km/h-s sebességhatárt? Tudom, szerinted első a befejezés. Csak azt felejted el, hogy amit nem kezdhetsz el, azt be sem fejezheted.

CD-R80 2010.10.23. 14:42:30

@Deszkás: Én azt nem értem hogy a kamion zavar 83-al,de a másik autó 85-el nem..

Deszkás 2010.10.23. 15:13:17

@CD-R80: Ezt hol olvastad? Valamit nagyon félre értesz. Kamionos előzésről autópályán beszélünk. És ott szóba sem került soha a sebessége, hanem sebességkülönbségről beszéltem meg előzési időről. A 85-tel haladó autóról pedig 2x1 sávos országúti haladásáról.

D4D 2010.10.23. 15:20:41

@Deszkás: A kialakult párhuzamos közlekedésnél is van sebességkülönbség mikor megérkezel.

D4D 2010.10.23. 15:24:32

@Deszkás: Ha ilyen szabálybaszó vagy, hogy nem vagy képes 10 másodpercre 90 helyett 100-al menni, akkor faszt izgat a sebességkülönbség, ha féktávon kívül jön be, SZABÁLYOSAN TESZI, úgyhogy kussban tűrd el míg kisorol ha befejezte az előzést!

Deszkás 2010.10.23. 16:30:01

@D4D: Nem szabályos 1-2km/h sebességkülönbséggel előzni, mert feltartja a mögöttes forgalmat, ezt fogd már fel!

Deszkás 2010.10.23. 16:33:00

@D4D: Arra a postra ez a szabály érvényes: KRESZ 36§: (5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.

Deszkás 2010.10.23. 16:35:14

@D4D: Szerintem tépd össze a jogsidat és menj el újra KRESZ tanfolyamra, mert akkora baromságokat beszélsz, hogy az csoda!

D4D 2010.10.23. 17:04:44

@Deszkás:
" Nem szabályos 1-2km/h sebességkülönbséggel előzni, mert feltartja a mögöttes forgalmat, ezt fogd már fel!"

Paragrafust!

atila68 (törölt) 2010.10.23. 17:08:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Sajnos százból egy hülye bélyeget nyom a többi kilenvenkilencre is.

Deszkás 2010.10.23. 21:26:31

@D4D: Már beírta ide. Nem fogom többször, keresd vissza!

D4D 2010.10.23. 21:49:01

@Deszkás: Nem írtad be. Legalábbis nem ezen a nicken. Amiket beidéztél, mind másról szól.

A 34§-ben lenne amit szeretnél idézni, de nincs már benne. Régebben benne volt. Úgy oktatták régebben, hogy az előzésnek vannak feltételei, ezek közül az egyik volt a sebességkülönbség.

Kivették, az előzés közbeni sebességátlépés lehetőségével együtt.

További kellemes hétvégét!

cso zsi 2010.10.23. 22:57:06

@D4D: Szerinted mikor vették ki ezt az "engedélyezett sebességtúllépést"?

D4D 2010.10.23. 23:25:24

@cso zsi: 91-ben még tanították.

D4D 2010.10.23. 23:26:35

@cso zsi:
És akkor még a sebességkülönbséget is tanították, de sosem volt számszerűsítve. Gumiparagrafus volt, mint a KRESZ-ünk java.

cso zsi 2010.10.24. 00:21:03

@D4D: A sebességkülönbséget már '79-ben is tanították. 2002-ben sem volt szó engedélyezett túllépésről, amikor a hivatásos jogsit személyszállítóival bővítettem.

D4D 2010.10.24. 01:19:38

@cso zsi: De ha ma megnézed a 34§-t, akkor a sebességkülönbség sincs már benne.

Deszkás 2010.10.24. 08:29:37

@D4D: De beírtam, max szerinted nem érvényes ide, és hozod a kifogásokat.
1, @Deszkás: 26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
2, Tessék, akkor egy másik szabály: 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Aki 1-2km-es sebességkülönbséggel előz autópályán az indokolatlanul zavar.
Tessék, beírtam még egyszer. persze ebbe is beleköthetsz, hogy szerinted indokoltan zavar ha kis sebességkülönbséggel előz a kamion, Ettől még nem lesz igazad.

D4D 2010.10.24. 10:10:50

@Deszkás: Egyik sem szól előzés közbeni sebességkülönbségről, amikbe itt kapaszkodsz, az egytől egyig szamárság.

Indokolatlanul lassan haladás az nem az, ha 80-al előz a kamion, amennyiben nincs tgk-val előzni tilos. A kamion eleve csak 80-al mehet. Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?

A személy és vagyonbiztonságot miben veszélyezteti az, ha féktávon kívül bejön eléd?

Alapfogalmakkal nem vagy tisztában.

Deszkás 2010.10.24. 11:01:59

@D4D: Szerinted egytől egyig szamárság, szerintem meg az szamárság, amiket te írsz!
Most is hülyeségeket hordasz össze, alapjában nem tudod értelmezni a szabályokat.
Igenis indokolatlanul lassú haladás, ha a kamion 80-nal előzi a másikat, ami kb ugyanakkora sebességgel halad.
"Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?"
Ebben két hazugság is van. Nem is tudom, minek állok szóba egy ilyen alantas, hazug alakkal, aki kiforgatja a másik szavait. Nem tudom, milyen alapon hazudod itt már sokadjára, hogy nem vagyok képes előzni. Azt mondtam, hogy képes vagyok rá, csak nem vagyok hajlandó úgy előzni, hogy megszegjem a sebességhatárt. És pont ezt várom el a kamionostól is! Ne szegje meg a sebességhatárt, ne tartson fel, ezért neki se kezdjen az előzésnek!

"A személy és vagyonbiztonságot miben veszélyezteti az, ha féktávon kívül bejön eléd?" Nem erről szólt a szabály. Tanuld meg értelmezni, amik a KRESZben szerepelnek. Leragadtál az összetett mondtad első felénél, holott ide annak második fele vonatkozik: "másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon." A 80-nal haladó teherautót 82-vel előző teherautó indokolatlanul akadályoz. Ez a lényeg.

D4D 2010.10.24. 11:21:43

@Deszkás:

"Igenis indokolatlanul lassú haladás, ha a kamion 80-nal előzi a másikat, ami kb ugyanakkora sebességgel halad."
- Erre egy másik posztban azt írtad, hogy kialakult a párhuzamos közlekedés.

""Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?"
Ebben két hazugság is van. Nem is tudom, minek állok szóba egy ilyen alantas, hazug alakkal, aki kiforgatja a másik szavait. Nem tudom, milyen alapon hazudod itt már sokadjára, hogy nem vagyok képes előzni."
- Gyúrjál szövegértésre, esetleg ha van gyereked, akkor kérd el a hatodikos nyelvtankönyvét, és a mondatelemzés fejezetnél üsd fel, vagy csak simán kérj meg egy okosabb embert,. hogy magyarázza el, mit olvasol.
Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak.
" Azt mondtam, hogy képes vagyok rá, csak nem vagyok hajlandó úgy előzni, hogy megszegjem a sebességhatárt. "
- Én is ezt mondom, csak nem érted meg.

"Ne szegje meg a sebességhatárt,"
- Nem szegi meg
" ne tartson fel,"
- Megteheti
" ezért neki se kezdjen az előzésnek! "
- Ezt is megteheti, Majd befejezi, akkor kisorol, és te mehetsz utána tovább.

Egyébként a német pályákon, ahol szabad előzni kamionnal, ott ha előzéskor a kamion 80 helyett 90-el megy, inkább elnézik neki azt, mintsem egy 10 perces túlvezetést.

"másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
- Van indoka: előz.
"A 80-nal haladó teherautót 82-vel előző teherautó indokolatlanul akadályoz."
- Van indoka: előz.

Most abba nem megyünk bele (mivel nem érted meg), hogy a 82 az szerinted 82. Az előzést végző tgk saját km-órája szerint csak 80.

CD-R80 2010.10.24. 11:25:56

@Deszkás: Ezt elvárhatod, de max dudálj neki..
Csak nagyon kevesen járnak 80-al, de már írtam. A nagy többség 85-92 között halad. S a nagy többség nem 1-2km-el előz de neked ezt hiába magyarázná bárki. Másrészt meg a kamionos is mondhatná a személyautósnak hogy ne szambázzon előtte 80-al. Aki meg annyit nem bír ki hogy egy kamion előz előtte..
Egy kamion elég nagy hogy messziről lásd, gáz elvesz s még fékezned sem kell szerintem. De ez már tudomány. Senki nem garantálja a pálya átadásakor, sem a matrica megvételekor hogy 130-as átlagot fogsz tudni menni. Ha meg annyira sietős indulj el előbb. A 3,5t feletti meg hozzád képest erősen kötött szabályok között mozog így is, amikről kb. szerintem fogalmad sincs. Ne harcolni akarj mindig az úton. De ha egy kamion miatt lekésted a szappanoperát szólj s belinkeljük neked ahonnan letöltheted..

CD-R80 2010.10.24. 11:29:39

@D4D: Egyébként a német pályákon, ahol szabad előzni kamionnal, ott ha előzéskor a kamion 80 helyett 90-el megy, inkább elnézik neki azt, mintsem egy 10 perces túlvezetést.

Ezzel egyetértek, még a BAG és a rendőr sem cseszteti az előző kamiont, pedig lehet ott halad közvetlen mögötte. Csak néhány korlátolt elme nem képes tolerálni ezt. Pedig ott a teherforgalom is nagyobb kicsit..

D4D 2010.10.24. 11:32:17

@CD-R80:
Én tegnap lemaradtam a 'V' című sorozatról.:)))

Deszkás 2010.10.24. 16:39:44

@D4D: "- Erre egy másik posztban azt írtad, hogy kialakult a párhuzamos közlekedés." Abban az esetben több autó előzött és haladt egymás mögött. Itt egy teherautó halad egyedül és előz, az nem párhuzamos közlekedés. Ezért mondom, fogalmad sincs a KRESZ-ről, melyik szabály mikor és miért vonatkozik oda.

"- Gyúrjál szövegértésre, esetleg ha van gyereked, akkor kérd el a hatodikos nyelvtankönyvét, és a mondatelemzés fejezetnél üsd fel, vagy csak simán kérj meg egy okosabb embert,. hogy magyarázza el, mit olvasol.
Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak."
Erre csak azt mondom, te fogalmazol rosszul, nem én értem félre. A nem vagyok képes és a nem akarom megelőzni két külön fogalom. Te úgy állítod be, mint ha én soha az életben nem előznék, mert nem vagyok képes rá a vezetői tudomásommal, ami nem állja meg a helyét. Lehet, te nem ezt akarod írni, de nem ezt írtad le. "Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak." Ez így jelen esetben nem rám, hanem rád igaz.

"Én is ezt mondom, csak nem érted meg." Nem, nem ezt mondod. Fentebb olvasható, miért is mondom, hogy nem. Kevered a fogalmakat.

Deszkás 2010.10.24. 16:43:31

@D4D: " ne tartson fel,"
- Megteheti"

Nem, nem teheti meg, beidéztem a szabályt basszus, képtelen vagy felfogni?! És akkor én vagyok a funkcionális analfabéta, miközben te nem tudod megfelelően kifejezni magad és nem tudod felfogni a szabályt?

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy .... másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

""másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
- Van indoka: előz."
Az 1-2km/h-s sebességkülönbséggel való előzés nem indok! Azt meg messze leszarom, hogy kinek az órája mennyit mutat. A lényeg itt a sebességkülönbség.

Deszkás 2010.10.24. 16:55:45

@CD-R80: Csak a lényeget nem értetted meg te sem. A kérdés az, miért ne előzzenek a kamionok. Így van? Erre mondom, hogy mikor 1-2km/h-s sebességkülönbséggel ne előzzenek még autópályán se. Ha megvan a megfelelő sebességkülönbség, akkor felőlem mehet, tehát ha 70-nel haladót előz 80-nal, akkor menjen.
"Egy kamion elég nagy hogy messziről lásd"
Igen. Ha nem pont mondjuk úgy jön ki, hogy rendesen kell fékeznem, mint ahogy tette ezt velem múlt hétvégén egy kedves kamionos, aki utána percekig előzte a mellette / előtte lévőket. Ebben az esetben nem volt elég a motorfék.
"Ha meg annyira sietős indulj el előbb. " Nem volt annyira sietős, csupán feltartott percekre a kamionos, és nem csak engem, hanem többeket, akik mögöttem összegyűltek.
"amikről kb. szerintem fogalmad sincs." Pff Szerinted. Szerintem meg tudok róla egy-két dolgot. De ne menjünk bele megint a fals következtetésekbe, meg állításokba.

"Ne harcolni akarj mindig az úton. " Hát ez nagyon LOL! Én meg a harc az utakon?! Sosem szoktam harcolni. Nyugodt, fegyelmezett vezető vagyok. Csak hogy egy újabb téves állítást cáfoljak meg. (Harc az lett volna, ha dudálok rá, meg villogok, nem? Na de ilyet nem tettem, csupán mentem mögötte. Itt most csak azt beszéljük meg, miért volt szabálytalan.)
"De ha egy kamion miatt lekésted a szappanoperát szólj s belinkeljük neked ahonnan letöltheted.. " Ismét jött röhögtünk a poénodon, de nem kell. Mint mondottam, nem rohantam sehova. Kirándulni voltam, hazafelé tartottam és nem szoktam semmilyen V-műsorért rohanni. A letölthetési lehetőséget köszi, de ezen információkkal én is rendelkezem. Ezért sem szoktam rohanni.

Deszkás 2010.10.24. 17:03:00

@D4D: "Most abba nem megyünk bele (mivel nem érted meg), hogy a 82 az szerinted 82. Az előzést végző tgk saját km-órája szerint csak 80. "
Mit is nem értek meg? itt most arról beszélünk, hogy 1-2km/h-s sebességkülönbséggel előz. Az, hogy az egyik 80-nal a másik 82-vel halad, de csak óra szerint, és a GPS ehelyett 75 és 77-et mutat, teljesen irreleváns ebben az esetben. Nem az a lényeg, hogy mennyivel mentek vagy mit mutatott az óra, mennyi volt ez valóságban, hanem a sebességkülönbség. Nem tudom, minek keversz most itt megint azzal, hogy mit mutat az óra. Úgy érzem, semmi más célod nincs ezzel, mint félre vinni a beszélgetés / vita fonalát.

D4D 2010.10.24. 19:40:04

@Deszkás:
Szóűrakoztató, ahogy már lassan két hete rágod itt a gittet, mindazonáltal egyvalamit a figyelmedbe ajánlok:
A párhuzamos közlekedés nem varázsütésre alakul ki, mindig van első két autó, akik elkezdik kialakítani.

Ez olyan mint a számolás, 1-nél kezdődik, majd kettő, majd három, majd négy,.....

Deszkás 2010.10.25. 13:13:48

@D4D: Nem én rágom a gittet. Elmondtam, miért nem szabályos, te nem tudtad elfogadni.

"streetfighter" 2010.10.25. 17:23:59

@Deszkás:
"Sosem szoktam harcolni. Nyugodt, fegyelmezett vezető vagyok."

Ez érdekes. Amikor az elfogyó sávból direkt nem engedsz be valakit az nem harc? ;)

Deszkás 2010.10.25. 19:35:27

@"streetfighter": Nem. :D Az a saját helyem megtartása. :D

Deszkás 2010.10.25. 19:36:22

@D4D: Ja, még valami. Párhuzamos közlekedés esetén mit keres a belsőben a kamion?

start4 2010.10.26. 10:04:52

Múltkor lekaptam egy szolgálót és védőt, M0 déli szakaszán (ahol 80-as tábla van) kicsit többel, mint 110 km/h-val ment.
Én meg mentem utána, gondolván, hogy biztosan rossz a sebességjelzőm.

Megkülönböztető jelzést nem használt.
Egyet sem.

CD-R80 2010.10.26. 11:46:08

@start4: Abból még akár csekk is lehet..

AKTROS 2011.11.21. 20:20:54

Miért előzhetnek még mindiga kamionok?
Csak egy átlagos kép az M0-ról azzal kérdéssel , hogy mikor jön végre el az a nap, hogy betiltják a kamionok előzését és komoly büntetéssel díjazzák az ilyesmit sajnos nem látszik a rendszám de a legbelső sávban a fehér [...] volt.
Szegyelje magat az a szemet akinek,eszebe jutott ez a baromsag!!! Mert ne elozhetne a kamionos?? Ti gyoker szemelyautosok, A ti szarjaitokat szalitjuk nap mint nap,,nektek van szuksegetek rank, a mindennapi kenyeretektol kezdve,a tamponon,az ovszeren keresztul,a szaros kolykeitek pelenkalyaig stb azt mind mi szalitjuk,.. A ti kenyelmetekert dolgozunk,es hanyagoljuk a csaladjainkat.. Most majd valaki tuti azt fogja ,irni h ki kenyszerit ha kamionoz:))??
Nem is errol van szo!!
Az aru surgos,a cegek nem turik a csuszast,kesest,,a kamionos, napi 9 orat vezethet> . Ha nem halad a sofor,jon a lekuras,akar kirugas.,,ha tulvezet az buntit von magautan,,,,
Keremszepen ,90nel gurul az autom,,nehogy mar Hegyeshalomtol Pestig 70 nel kovessem az elottem halado 7,5t teherautot.. vagy a 80-nal kozlekedo,szemelyautot melyben az ur ,,vagy a holgy ,"figyelmesen" telefonal!
Az ideg akkorara no bennem ,ilyenkor,hogy az leirhatatlan.
Azt alairom,hogy az M0 korgyurun ne elozzenek ,a teherautok, viszont mas palyakon haggyuk beken,a pilotakat,
Nagyon erdekes,h a Franciaknal,gond nelkul lehet elozni,ejjel nappal,kiveve eggyes rovid palyaszakaszokat..Hollandiaba,reggel 6:00-10:00 ig valamint 15-18 ig tilos az elozes,,azon kivul mindenki elozhet ,,meg ha csak 2km/h val gyorsabb is az autoja,mint elotte halado tarsanak.
Nem tunik senkinek kicsit erdekesnek az,hogy mi kicsi hazan ez az a hely ahol nem szol,egyebrol az elet,mint hogy gyuloljunk valaki,,akar a szomszedot,akar a zsidot,vagy a "GECI ROMANT" ismeros ugye ez a mondat???vagy ha eppen a utazunk akkor a HUJE KAMIONOST:((
Szep,,csak igy tovabb<...

AKTROS 2011.11.21. 20:27:45

@D4D: EZ mese,,ha akkora sulya volt,,hogy lefele ,nem engedte gurulni,az autot,100al, az a DAF keptelen 90nel magmaszni egy nagyobb emelkedot! Gondolok itt 24t rakomanyra.

dzsaszper 2011.11.22. 08:20:00

@Macibb: ott a pont.

Amúgy, ha autóúton/autópályán 3 sávos szakasz kezdődik és kamionsort előzök, és nincs intenzív forgalom mögötte és nem is tol senki -- szóval, ha a manőver nem zavar senkit mögöttem --, akkor ki szoktam menni a legbelsőbe, hogy a kamionsorban haladóknak is esélyt adjak előzni. Hasonlóan ahhoz, mint amikor bemegyek egy sávval, hogy a gyorsítósávról könnyen be tudjon sorolni egy jármű.

Tapasztalataim szerint elég kevesen segítik elő a kamionok szabályos előzését így, pedig az egy gesztus és az együttélés elismerése lenne. Gondolom idő amíg ilyen szokások kialakulnak?

HakapesziM 2011.11.22. 10:14:12

Ez a tiltás jellegzetes hazai megoldás volt. Onnan kellene megközelíteni a kérdést, hogy milyen járművel szabad felhajtani a pályára. Kamionnal szabad? Szabad. Akkor miért nem előzhet, természetesen az előzés általános szabályainak a betartásásval? Továbbá sosem jó egy szabály amely valakinek kedvez, jelen esetben a személyautósoknak, míg a másik nem nyer vele semmit, csak hátrányt szenved. Hát mit csináljak ha utólérem, mondjuk a Posta jellegzetes zöld járművét? Mert ezek - feltételezem üzemanyag takarékosság miatt 70-75-tel hajtanak. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy kísérni fogom akár 200 km-t. Eztuán is megelőzöm, csak most már kockáztatom a bírságot. Úgysincs elég gondunk. Aztán csodálkozik a nagyközönség, mikor az agyonszabályzott, a sok korlátozástól frusztrált sofőr az árokba szédül. Ekkor meg a kipihentség hiányáról beszélnek, holott ma már a nagytöbbség betartja a vezetési és pihenőidőket. Sosem egyeztetnek a szakmával, láthatóan teljesen hozzánemértő emberek alkotnak szabályokat. Hát ki az aki azt gondolta, hogy mikor percre be kell tartanunk az időnket, majd a tájban gyönyörködő, lakókocsis, nyugdíjas német turistát fogom kísérgetni, aki 70-90 között váltogatja a sebességét, majd én ehhez alkalmazkodom, lassítok-gyorsítok 40 tonnát, elfüstölöm a gázolajam, elkések lerakóról, felrakóról, hajóról stb. Ma is úgy megelőzöm, mint a huzat!

Deszkás 2011.11.22. 19:42:30

@AKTROS: "pelenkalyaig" A többi már szóra sem érdemes. Azért ne előzzetek, mert feltartjátok a sok autóst, aki gyorsabban is tudna közlekedni. Ti meg 90-nel előzgetitek egymást a pályán. Írod, hogy miért kell 70-80-nal menned mások mögött. Én meg visszakérdezek, milyen gyakori ez? És nekem miért kell az autópályákon kilométereken át várnom, hogy végre elhaladhassak két egymást előző kamion mellett, az előzés után? De kérdezem, ha nektek 70 a megengedett az M0-on, akkor ha én 80-85tel megyek, miért toltok? Miért előztök, ha tilos és sebességet is túlléptek? Ennyire megéri nektek?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása