Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ide mi a fenének kell közlekedési lámpa?

2010.10.22. 22:17 :: SilentSound

Nem tudom, hogy Pokyvali türelmetlenségének mennyire van sok alapja, mert én nem járok a levelében említett úton naponta, így sosem tűnt fel, hogy van ott értelmetlen lámpa. A városba befelé viszont nem feltétlenül szivatás okán lehet hosszan piros, hanem hogy elosszák kicsit a forgalmat és ne a belsőbb részeken legyen állandó dugó. Vagy tényleg értelmetlen és idegölő dolog az az egy perc helyben állás? És magyarázható az értelmetlenségével az, ha valaki átmegy a piroson? Szerintem utóbbi semmiképp sem.

Nem tudom, ide érdemes-e írni az igen bénán beállított, külső Váci úti lámpa miatt, de hátha van ötletetek, hol reklamáljunk?

Dunakesziről a 2-es úton érünk be Budapestre, ahol az első adandó lámpa a Megyeri csárda előtti, Bagaria utcai kereszteződésben terül el. Buszon igen idegesítő módon Bagáriának mondják be.

No most itt balról van egy pici utca, a Gázgyár kerítése mellett, ahonnan kb. 10 db gépkocsi/NAP hajt fel a 2-esre. Ezért a 2 és M2 felől érkező, igen jelentős forgalomnak több, mint egy percig kell a pirosnál toporogni. Állítom, ez a város leghosszabban kitartó pirosa!

Nem egy, nem két kocsi ment át már a piroson mérgében, látva, hogy a lámpának semmi jogosultsága nincs, keresztforgalom sincs. Én is tervezem, hogy elhúzok, ha első leszek a sorban. De hát ugye ez nem megoldás.

Mindenképp át kellene állítani a jelzőlámpát, mivel indokolatlanul hosszú ideig fogja meg a forgalmat. Szerintetek milyen fórumon lehet fölvetni ezt a kérdést?

92 komment

Címkék: budapest közlekedés autó lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:23:29

Ki kell dönteni a lámpát, és nem lesz pénz újra. Ennyivel el van intézve a dolog, jöhet az új poszt!

Deszkás 2010.10.22. 22:31:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ne hidd, hogy egy kidöntött lámpát ne pótolnának 1 hét alatt. Nem egy ilyet láttam már. Csak arra nincs pénz, amire nem akarnak adni.

Kovacsla 2010.10.22. 22:42:11

Több mint 1 percnyi zöldidő a mellékutcának? Nem ismerem a helyet, de nehéz elhinni. Megtennéd, hogy leméred pontosan? A hely ismerete hiányában a Google Maps szerint egyébként úgy tűnik, hogy kívülről befelé haladva hosszú egyenes van a lámpa előtt, tehát messziről rálátsz, és ha ismered a lámpaváltás ritmusát, nincs akadálya annak, hogy időben elkezdj lassítani, alkalmasan megválasztott sebességgel gurulj odáig és így jó eséllyel megállás nélkül, csak lassítva haladsz át. Tovább tart az üzemanyagod meg a fékbetéted is, próbáld ki :)

milk4hun 2010.10.22. 22:44:20

Én a környéken lakom(kb 2-3utcával arrébb) és ez a 10autó/nap hülyeség.A lámpának köszönhetően nem kell akár 5percet várni,hogy eltudj kanyarodni jobbra(,balra kb. lehetetlen volt csúcsidőben).

randomuser1 2010.10.22. 22:47:48

monnyuk a térképen elég szépen láccik, jópártucat újépítésű lakóház van a környéken. 2 éve ügyesen terminálták az összes keresztutca kijáratát a vácira így a bagaria az egyetlen ki- és bejárat a telepre.Én sem sipákolok h dunakeszi tele van felesleges lámpákkal hisz ott meg én nem lakom, csak átutazom...

Hurri Kán 2010.10.22. 22:52:35

Hurokdetektor a zaszfaltba??

milk4hun 2010.10.22. 22:55:27

Én a környéken lakom,és a posztoló egy tipikus tuskó.Ha egyszer elfordulna balra(ha befelé megy) és akkor rájönne,hogy a gyertyaláng,fiúmei,katód,stb. utca az egy bazinagy lakótelep.Régebben akár 5percet is várni kellett mire eltudtál kanyarodni jobbra(,balra csúcsidőben lehetetlenség).A másik:a városból kimenők azok a megyeri csárda utáni jobb kanyarban már 70km/h-val vagy gyorsabban mennek és nem egy baleset volt már ott.
De,ha már a veszélyeshelyzetekről beszélünk,akkor a gyalogosokat se hagyom ki.Régen mikor nem volt lámpa,az autósok meg száguldoztak,a legközelebbi zebra meg a megyeri csárda előtt van.Ami pont a kanyar után van,amit az autósok gyorsan vettek be állandóan.Ha átakartál kelni,akkor a legegyszerűbb megoldás az volt,hogy átsprintelsz vagy vársz 10-15percet míg 20-30mp-re szabad az út.

Összegezve annak aki nem olvasta el a fogalmazási és helyesírási hibákkal teli majmolásomat:
A lámpa az ottlakóknak sokat segít,autósoknak és gyalogosoknak egyaránt.

schdl (törölt) 2010.10.22. 22:57:08

És annak mi értelme, hogy a Soroksári út mellett a HÉV megállók a közlekedési lámpa ELÖTT vannak? Értsd: ha beérkezik a HÉV, te ott szobrozol a lámpánál és növeled az amúgy is nagy dugót, miközben leszáll a 150 éves nagymama mind a 25 unokájával, és a lépcsőn állva kedélyesen elcseverészik valamelyik utastársával. Persze mindez elkerülhető lehetne, ha a lámpa MÖGÉ tennék a megállókat a (legtöbb helyen amúgyis meglévő) aszfaltcsíkokra. Így csak azt kellene megvárni, hogy áthalad a Hév a kereszteződésen.

randomuser1 2010.10.22. 23:29:25

És nem azért, mert véletlen pont ott laknék,de én szeretem azt a lámpát (régebben a fóti útig köllött mennem ha balra akartam kanyarodni a vácin, ugyanis lámpa nélkül esélytelen volt a folyamatos forgalom miatt) de a poszttoló egy kissé eltúlozza a problémát mert csúcsidőben a vácin befele folyamatos az araszoló kocsisor egészen az árpádútig, inkább örülne h a lámpa után akár kettesbe is felválthat 2másodpercre, míg beéri az elötte állókat :)

D4D 2010.10.22. 23:31:43

A Bartók-Orlay lámpa a Móricz felé. Az szopat indok nélkül.
Itt lehet a gyalogosok miatt olyan sokáig piros, bár lehet gombosra kellett volna csinálni.

Don Blasius 2010.10.22. 23:33:24

@schdl:
Kötözködés: ott már Helsinki, kifelé meg Grassalkovich út. :))
Egyébként jogos az észrevétel, nem tudom, miért alakult ki így. Ezért már rég nem a Torontál utcán járok ki a Helsinki útra, mert reggelente tuti a sorompó. Pedig ez a HÉV még nem is jár olyan sűrűn mint a csepeli.

A poszthoz meg:
Nem járok arra gyakran, de azt tudom, hogy elég sok minden épült ott arrafelé. Megértem az ott lakókat, valahogy nekik is ki kell hajtani a Váci útra. 1 perc meg még nem a világ vége. A megoldás szerintem is a hurokdetektor lenne.

Viszont egy-egy lámpa nem ártana a Szentlőrinci útra Erzsébet és Soroksár határán a Tesco becsatlakozásnál és a Köves útnál. Ezeknél kijönni a Szentlőrincire tiszta szívás.

dhrbikes 2010.10.23. 00:10:16

Ez a lámpa tényleg szarul van beállítva, van értelme, de a kihajtó autók (3-5 db-nál többet nem láttam még) 15 mp alatt végeznek, közben pedig torlódik a sor mert a 2-esről érkezőknek tényleg figyelemreméltóan sokat kell várakozniuk.

Integrált Szerverterror 2010.10.23. 02:03:00

Állandó rendőri forgalomirányítás kell oda, minimum Vácig állna a sor!

Tornado86 2010.10.23. 03:05:41

Végig se olvastam, ám rövid és tömör leszek: mert a rókahúsos fácánpörkölt nem oyan ízû mint a piritós :)
Na meg 1 vicc (bár a választ nyitva hagyom): honnan ismeritek fel a tényt, hogy rendõr irányítja a forgalmat?

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.10.23. 03:09:46

Nincs azzal a lámpával semmi baj. Járok arra. Soha nem kellett várakozni sokt.

Másfelől meg a Megyeri útig tartó lámpasornak a zöld hulláma itt indul. De mondjuk nem kell taposni, mint állat, hanem szépen, a megengedett 60-al jönni és máris no problem. Az, aki 90- el esik oda ehhez a lámpához, az meg várjon.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 07:11:32

@gyvy:
Ugyanmá'! Hány trafipaxot lehet venni annak az árábol?

ZsZ 2010.10.23. 08:32:43

Érdekes, én még sosem vártam fél percnél hosszabban, mondjuk nem is jövök a 2-esnél lévő lámpától nyélgázzal 80-ra felgyorsítva, hogy utána várhassak a lámpánál.
60 a megengedett, arra van állítva a lámpa, ha szépen finoman gyorsítok 60-ig és nem megyek gyorsabban, akkor zöldhullámom van majdnem az árpád útig. Esetleg a Megyeri környékén fog meg a lámpa.

thinker_ 2010.10.23. 08:47:00

ez kb. ugyanaz, mint amikor a külső-bécsi útra tettek lámpát az ürömi elágazásnál. ennek köszönhetően minden reggel kb 3-4 km kocsisor alakul ki.

ZsZ 2010.10.23. 08:49:35

@thinker_: ha jól azonosítom be a helyszínt, akkor sztem ott nem a piros, hanem a főútról balra kanyarodók miat szokott dugó lenni. Kellene egy kanyarodósáv külön lámpával.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 09:15:39

De szép is lesz a MArgit hid közlekedése a Szigethez telepitett lámpával!
Ott az aluljáró, nem elég
Esetleg egy felüljárot lehetne még ráépíteni
Sok okos forgalomszervező

ZsZ 2010.10.23. 09:20:28

@horex: Az tényleg érdekes megoldás, de az aluljáró megszűnt, nem volt rokikompatibilis. Kerekesszékkel nem lehetett tömegközlekedve a Margitszigetre eljutni.

D4D 2010.10.23. 09:26:10

@thinker_:
Lámpa telepítése előtt is volt sor, csak akkor Üröm felől állt.

Most se önmagában a lámpa, hanem Üröm fele a balra kanyarodósáv hiánya a baj.

D4D 2010.10.23. 09:27:57

@horex: Aluljáró megszűnik.

Ha jól tudom, akkor a 26-os busz is balra fog kanyarodni a Nyugati felé a hídon, mint valamikor 80-táján.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 09:34:07

@ZsZ:
Ez igaz, erre nem gondoltam

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 09:43:08

Elnézést az offért, de a nyócker posztba kellene
Kaptam egy birságot megállni tilos miatt
Az egyik képen látszik az autó és a rendszám rendesen, de a megállni tilos mozgatható tábla sehol
Van ahol a tábla látszik, de szerintem az autó nem. Vagy csak én nem látom?

horex.uw.hu/kepek/buntet.jpg

D4D 2010.10.23. 10:12:01

@horex:
Amikor megálltál, kint volt már a tábla? Gondolom nem. Akkor írd meg nekik, hogy bő nyállal.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 10:32:25

@D4D:
Nem olyan kerek a dolog
Tábla persze nem volt ott, de volt az az automentes nap az Andrássy uton, lezárták és hogy vigyék el az autókat
Autó nem az enyém csak kezelem, komálosomé ,külföldön kórházban

Lényeg, kellett volna-e tudnom a készülő lezárásról és ezen a foton felismerhető-e az autó?
Ismétlem, a másik képen felismerhető a rendszám is, de NINCS ott a tábla

D4D 2010.10.23. 10:44:37

@horex:

Az az időpont számít, amikor megállsz.

A KRESZ-ben nincsen olyan paragrafus, mely a majdani kihelyezésre kerülő táblákról szól.

Tehát nekik azt kellene bebizonyítasni, hogy mikor odaálltál, akkor már volt ott tábla. Ők csak annyit tudnak bebizonyítani, hogy mikor megbüntettek, akkor volt ott egy mobil tábla, ami tól-ig szól.

Elég nagy arcátlanságnak és hivatali pénzéhességnek tartom, hogy a mobil tábláknál ottmaradt autókból szedi be a hivatal a sarcot.

Ezzel az erővel meggondolandó, hogy a közteres mindjárt vigyen magával táblát, és ne is törődjön a szabályokkal, egyszerűen minden autó elé tegye ki a mobiltábláját, fotózza le, 30000 oszt jó napot.

Egyszerűen undorító amit csinálnak, nem szabad ezt tovább tűrnünk!

Te se azzal foglalkozz, mi látszik a képen, bizonyítsák be, hogy mikor megálltál, akkor már ott a mobiltábla ki volt helyezve.

Kniight 2010.10.23. 10:47:35

@ZsZ: A nyugati - Margitsziget - Árpád híd busz nem elég jó?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:05:52

@D4D:
Persze fellebbezek, de nem fejjel a falnak
Kurvaanyázást csak magamban mormolok :)
A másik szemétség. hogy 8 nap a fellebbezési határidő ami kevés hogy a kulföldön levő komálosommal konzultáljak, merugye az ő nevére jönnek a levelek, és hiteles másolatot készittessek közjegyzővel, ez meg azért kell hogy egyáltalán eljárhassak az ügyben

Az egész sztorit és két másik bürökrata szivatást ha befejeződik biztos megirom valamely ismert blognak
Szemétség ami ebben az országban folyik

D4D 2010.10.23. 11:09:38

@horex:
"Szemétség ami ebben az országban folyik" - AZ!

Anti Anyag (törölt) 2010.10.23. 11:09:53

Ez az az eset, amikor nagyon helyesen, összehangolják a lámpát a lakásépítésekkel.

Bp. egyik legdinamikusabban fejlődő része, hiszen itt rengeteg hely van még.

Deszkás 2010.10.23. 11:11:02

@horex: És a nehezen mozgó idős ember, vagy a kerekesszékes hogy fog átmenni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:13:16

@Kniight:
Van egyszerűbb
Nyugati-Bajcsy/Alkotmány zebra-vissza Nyugati ott az aluljáro lejtős-ki a XIII.ker oldalon szintén lejtős a kijárat az aluljárobol-onnan már vigan lehet kerekezni a Margitszigetre

Kissé nyűgös ugyan hogy a hid gyalogos feljárojánál , a pesti oldalon, egy normális ember is alig tud eljárni
Megváltoztatják-e ezt?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.23. 11:13:53

@gyvy: najah, hogy motorral véletlenül se tudj kikanyarodni, csak ha megvársz egy autót is, és odaengeded.
pécsen úgy jutottunk át - öt perc várakozás után - hogy a motort letámasztva, egyik kolléga elszaladt a zebrához és megnyomta a gyalogosátkelő jelzőgombját...

nesze modern technika.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:16:20

@Deszkás:
Íram fenntebb, hogy igen, erre nem gondoltam
Busz csak Pest felöl megoldás

Dehamár kerekesszék
Árpád hidon hogy jut el a Margit szigetre?

D4D 2010.10.23. 11:20:01

@horex: Árpád hídon az aluljáró rámpás. A meredekségéről lehetne vitát nyitni, sőt! érdemes is volna.

1kollo1 2010.10.23. 11:23:16

Megoldás: Érzékelős lámpa, ha valaki ki akar hajtani arról a pici utcáról akkor lesz csak zöld neki, ha senki nem vár ott, akkor meg szépen halad a forgalom a főűton.

Létező rendszer, működőképes, ha feltétlen kell ott az a lámpa akkor talán a legjobb megoldás.

szgy 2010.10.23. 11:28:43

ja, ez pont tipikus. szerintem a BP-ről kiköltözött újgazdagok úgy gondolhatják hogy semmilyen szabálynak nincs létjogosultsága, értelme, olyan stílusban taposnak át mindenen és mindenkin reggel befelé és du. kifelé. annak a lámpának végképp nincs értelme ami megállítja, dögöljön meg a paraszt ha véletlenül előtte akar zöldön átmenni.

huncut_kata 2010.10.23. 11:37:38

Mondjuk szerintem babakocsis lényegesen több megy a Margitszigetre, mint roki, eddig ez úgy ment, hogy a Jászainál leszáltál, valahogy átverekedted magad a Pozsonyi felhajtó virágágyáson/parkoló autókon/úteesten a babakocsit, nagy rohanás, hogy el ne üssenek, majd egy kis laza séta tűző napon/pöfögő dugóban a szigetig.
És nem-nem volt megoldás mindig a 26-os busz, mert nem volt egységesen akadálymentesítve.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:40:59

@kutya_zzr:
Megmonták korábban, erős mágnest vagy egy vas serpenyőt köll a motor alá kötni, akkor a hurok is érzékeli
:)

FalóNyúl 2010.10.23. 11:56:50

Biztos fontos bal- vagy jobboldali elvtárs lakik ott...

D4D 2010.10.23. 12:01:33

@szgy: .......
Degenerált-e vagy?

kispista 2010.10.23. 12:01:59

Forgalomtechnikai oka van. Nincs értelme hosszabb zöldidőnek ott, mert a megyeri út kereszteződésén úgysem tud több autós áthajtani. Így a sor a városon kívül áll, de a belváros felé eljutási idő nem csökken. Mert nincs értelme ciklusonként mondjuk 80 autót ott átengedni, ha nem messze csak 40 fér át.
Plusz így a bagaria-fóti út között zöldhullám van mindkét irányban.

@horex: Nem mindegy hogy van-e lámpa a margit közepén, ha elején és a végén is van van? Ha normálisan lesz programozva, észre sem lehet venni. Nem ezen a lámpán múlik a nagykörút áteresztőképessége.

-Gabi- 2010.10.23. 12:12:37

Csaba utca,Városmajor utca kereszteződés.
Csaba utcáról megyek a János kórház felé.Jobbra kanyarodok....miért nem lehet lámpa nélkül???

Goompah 2010.10.23. 12:17:16

@schdl:

"És annak mi értelme, hogy a Soroksári út mellett a HÉV megállók a közlekedési lámpa ELÖTT vannak? Értsd: ha beérkezik a HÉV, te ott szobrozol a lámpánál és növeled az amúgy is nagy dugót, miközben leszáll a 150 éves nagymama mind a 25 unokájával, és a lépcsőn állva kedélyesen elcseverészik valamelyik utastársával. Persze mindez elkerülhető lehetne, ha a lámpa MÖGÉ tennék a megállókat a (legtöbb helyen amúgyis meglévő) aszfaltcsíkokra. Így csak azt kellene megvárni, hogy áthalad a Hév a kereszteződésen."

Erről van szó?
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=Soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&sll=47.460757,19.082147&sspn=0.003134,0.006968&ie=UTF8&split=1&rq=1&ev=p&t=k&radius=0.2&hq=Soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&hnear=&ll=47.462868,19.080602&spn=0.003133,0.006968&z=18

Sajnos nem látni a térképen a HÉV-megállót, de nem lehet, hogy a Soroksári úton az ellenkező irányba haladva a megálló éppen a lámpa MÖGÖTT van?

Mésfelől gondolj bele egy kicsit, modellezd le magadban azt az esetet, ha a lámpa a HÉV-megálló után lenne. Rá fogsz jönni, hogy semmit sem veszítesz, átlagban ugyanannyit kellene várnod akkor is. Elismerem, első pillantásra ez nem olyan nyilvánvaló, de így van. Legalábbis ha jól képzelem el magamnak a helyet.

D4D 2010.10.23. 12:17:54

@-Gabi-: Azért, mert a jobbra kanyarodó busz csak a Városmajoron Déli felé haladók oldalának használatával tud fordulni. Meg talán gyalogzebra is van a cuki előtt.

no mail, no problem 2010.10.23. 12:22:25

@Macibb:

szép is lenne, ha ez így műkődne. az egér úton befele, az első lámpa a kőérberki utcánál van, a második a régi hetesnél. ott, ha nem állt be a dugó, és a megengedett hetvennel mész, akkor műkődik a zöldhullám. valamiért mindenki 80-90 között óhajt menni, és ők vagy jobbról előzik meg a belsőben hetvennel menőket, vagy tolják őket fél méterről. 80-90 között haladva még pont el lehet érni a régi hetesnél a pirosat, állóra lehet fékezni a kocsit, majd pár másdoperc múlva tovább lehet sietni ugyanennyivel a következő piroshoz. és mindig van pár ember, akinek sikerül, akik megállítják mindkét sávot, noha nem kellene.

Goompah 2010.10.23. 12:26:42

@horex: Esetleg egy érzékenyebb hurok is megtenné, nehogy a közlekedőnek kelljen barkácsolnia. Az út fenntartójának, kezelőjének kötelessége lenne biztosítania, hogy szabályosan felszerelt járművel lehessen közlekedni az úton, mindenféle barkácsolás nélkül.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.23. 12:40:05

Na ez a poszt és hozzá a kommentek a legtisztábban és legszebben világítanak rá arra, hogy MIÉRT tarkón lövetendő ember a forgalomban önbíráskodó.

NINCS 100%os helyzet sosem. Ha itt lenne száz komment ottlakóktól, arrajáróktól és azok _100%_ig megegyeznének, akkor lehetne sejteni valamit. De látjuk, hogy nem ez van.

A posztoló és a hozzá hasonlók tanulják már meg, hogy amit a fejükbe vésnek az nem valami emberi alapigazság, hanem egyetlen magánvélemény.
Azon a fél-egy percen mi az istent kell kockáztatni? Miért nem lehet kivárni? Vagy ez csak dobbantó? A következő lámpánál se kell akkor megállni, ha hirtelenjében nem látsz közeli autót keresztirányból? Derék!

Nem egyszer felmerült nagyarcú bunkóktól fórumokon is, amikor anyáznak az olyanra, aki betartja eléggé mereven a szabályokat. Lehet így-úgy fejet csóválni, de, ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor negyede annyi halott lenne az utakon!

És hangsúlyozom, aki meghal, vagy meggyilkol valakit autóbalesetben, azok nem akartak se meghalni, se gyilkolni. Csakmert egyesek úgy kezeléik ezt, mintha szabályt megszegni menő lenne és csak az hal meg benne, aki akar... Rohadtul nem. Ennyit az önbíráskodásról.
Inkább 20-as táblánál szívjak egy frissjogsis mögött, minthogy egy b.zi miatt meghaljon valakim, vagy csak simán összetörjön a kocsim, mert 100%ig biztonságosnak gondolta a megoldását legyen szó előzni tilosról, vagy piros lámpánál. Aki autóba ül, elfogadja a feltételeket, ennyi.

És azt hozzáteszem, hogy ettől függetlenül vannak rossz táblák, vannak rossz lánpák és érdemes is felvetni, hogy kinél kell kopogtatni, dehogy az ilyen szabálysértést legalizálni és hirdetni..hát ez nc.

kyanzes (törölt) 2010.10.23. 12:45:01

Meg kéne nézni, hogy milyen gyalogosforgalom van.

molnisz 2010.10.23. 12:45:19

@schdl: Szia! Szerintem lehet, hogy a baloldali közlekedésnek van köze hozzá.
Pl. a gödöllői hév a mai napig úgy jár.
Akkor még a másik megállóban állt meg a szerelvény, így az a keresztezés után állt meg.
Egyáltalán nem biztos, csak egy tipp a részemről.

FaZon 2010.10.23. 13:13:00

@horex: Aluljárót a szigetnél elbontották.Volt, nincs, és nem is lesz.

-Gabi- 2010.10.23. 13:27:54

@D4D:

Hopp,ez igaz,meg is feledkeztem a buszról!!
Tényleg nehezen tud fordulni!!
És kellene a gyalogos embertársaknak egy aluljáró :)))))
A sarkon lévő iskola előtt lehetne a zebra a Városmajor utcára merőlegesen??

-Gabi- 2010.10.23. 13:28:33

@kyanzes:
Ott,a Vácin??Gyér nagyon.

-Gabi- 2010.10.23. 13:37:50

@-Gabi-:
@no mail, no problem:
Az tragédia ami ott megy reggelente .:(
Én a régi 7esen járok ,Sparban vásárolok reggel.Na onnan a kis utcából kihajtani (nevét nemtom sajnos)visszatérni a 7esre ,hogy folytassam utam Érd felé.Na az szinte lehetetlen.A jobbról,Bp felől érkezők meg vannak lőve,maximálisan ki kell használniuk minden egyes "lukat" az Érd felől érkezők között.Aki meg a Spar irányából jön,az van a leglehetetlenebb szituban.Sokszor rá vagyok kényszerülve,hogy vissza/lemenjek az Egér útra,majd a régi 7es út alatt egy kunkort mívelve vissza az Érd felé haladó sávba a 7esen....nem jó...:)

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.23. 13:39:33

Elolvastam a posztot, meg a hozzászólásokat. Valaki leszereltetné a lámpát, valaki számára pedig nagyon kell.

Tegnap MINDENKI SZÁMÁRA JÓ MEGOLDÁST találtam:
Hajnalban leszereltem a lámpát - azok kedvéért, akiknek nem kell, majd 2 perc múlva felszereltem egy másikat, azok kedvéért, akiknek kell.

Tessék megnézni az eredményt, nem kamu!

-Gabi- 2010.10.23. 13:46:24

@tundrazuzmo:

???leszerelteeeeeeeed???:)
Mit kell nézni,hol kell nézni???

Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.23. 14:10:37

Na meg hányszor áll feleslegesen pirosban egy rakás autó

Take-it-Easy 2010.10.23. 14:11:22

Nem tudom, hogy a lámpa értelmetlenül van-e ott, mert nem ismerem a környéket. Sok oka lehet, pl. a kereszteződés beláthatatlansága (na nem a főútról, hanem a kis utcából nézve)... De egy biztos: egy autósnak sem tiszte ott helyben megkérdőjelezni azt, hogy a lámpa meddig piros, miért piros és különbenismajdénmegmutatom, és áthajtani rajta. Ha piros, akkor meg kell várni, amíg zöld lesz.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 14:13:12

@kispista:
Sok kicsi sokra megy,nem szeressem a lámpákat
Ha lehet , a Kőrúttal is párhuamos utakon surranok

A hid felöl jövet kb 50-nel idáig a Nyugati térnél zöldet kaptam, most várni kell kb fél percet
Valami okos belenyult és biztos könyökkel arráb lökte a kapcsolóórát
:)

japanautos 2010.10.23. 14:36:16

Istentelen e posztban szereplő lámpa. Az M2, a Megyeri híd és a 2-es főút IV és XIII kerületbe tartó forgalma van vele megfogva. És ménkű hosszan piros... az illetékes vélelmezem a Főváros (mivel az útszakasz a fővárosé lehet) illetékes közlekedésügyi főosztálya.

nemecsek ernő áruló 2010.10.23. 14:48:05

@XXXXXXX: Dunakesziben a főúton csak érzékelős lámpák vannak, ami kizárólag kereszt-irányú forgalomnál fogják meg a 2-es forgalmát, szóval Dunakeszi fele jó, hogy nem sipákolsz. Szerintem lenne létjogosultsága itt is ennek, én is elég gyakran járok ezen az útvonalon.

Deszkás 2010.10.23. 14:48:08

@japanautos: Múlt héten 3szor jártam arra. Ne mond már, hogy ménkű hosszú! Max te annak érzed, mert meg kellett állnod. Én nem éreztem egyáltalán hosszúnak.

willy wonka 2010.10.23. 14:55:31

Azért ilyen hosszú a piros,hogy megfogja a város irányába tartó forgalmat. A legbénább lámpa meg szerintem a Budai alsó rakparton van,gyalogos átkelő egy hajónál,na annak tényleg semmi értelme,főleg mert nem gombnyomásra,hanem automatikusan vált.

Bambano 2010.10.23. 15:41:18

Az ilyen veszélyes üzemek mellett azért szokott lámpa lenni, hogyha az érdekkörükbe tartozó területen valahol gikszer van, a mentő egységek gyorsan ki tudjanak jönni. Nem ártana tiszteletben tartani, mert egyszer átgázol rajtad egy tűzoltó/teherautó csorda, mint hanyag etiópon az elefántok.

Spikk 2010.10.23. 16:40:53

@D4D: A Bertalannál, a villamos megálló elejénél van egy zebra lámpával, ahhoz van hangolva, hogy ne kelljen 200 m-en belül kétszer elindulni kövér gázzal. Ezért van az, hogy a villamos, meg a párhuzamos zebra rég szabad jelzést mutat, de az említett lámpa még piros. Megvédi a járművezetőket attól, hogy magukat szopassák. ;-)

reeingre 2010.10.23. 16:57:13

Nem az a baj, hogy ott van a lámpa. Reggel tényleg nehéz lenne kifordulni a lakópark felől. De vajon miért működik egész éjjel? Dunakeszi felől éjjel nagyon idegesítő tud lenni, hogy szinte ez az egyetlen lámpa fog meg, de ez szinte mindíg.

D4D 2010.10.23. 17:09:35

@Spikk:
Ha ez így lenne, akkor a Bertalannál nem kellene megállnom, ehhez képest vagy az orrom előtt lesz piros a lámpa Bertalannál, vagy éppen átcsúszok sötétsárgán.

rexter 2010.10.23. 17:17:39

én megszuntetnem az osszes lámpát. ha véletlenül elromlik pár lámpa egyből sokkal jobban lehet haladni.

kijafaxom 2010.10.23. 17:20:59

Magát a posztot kellő helyismeret hiányában nem minősíteném viszont téy,hogy rengeteg helyen szerelnek fel fölösleges közlekedési lámpákat mely különösen az új bevásárlóközpontok vagy ipari negyedek közelében tapasztalható.
Legtöbbször a főútvonalról jobbra lekanyarodó sávot szokták a várható (ám nem létező) keresztirányú forgalom miatt levédeni de tapasztalataim szerint a régi "mackósajt" is pont elegendő lett volna. Húszezerért - egy milla helyett mert tudtommal ennyi egy lámpa mostanság.
Például a szentendrei Ford kapcsán a Budakalász felé haladók illetve onnan érkezők két plusz lámpasort kaptak ráadásul a benzinkút kijárata is lámpázva lett,cirka tízmilla a semmiért hacsak nem a plusz percek hiábavalósága volt a cél... :p))

rcfan 2010.10.23. 17:45:03

Nekem a másik kedvencem a Szentendrei út - Budán. Ki van téve a 70-es tábla, de 80 alatt kiesel a zöldhullámból.

Szerintem az általam írt és az eredeti posztban írt dologban is egy a közös: az 1980-as évek óta nem volt közlekedésmérnök (vagy felettese), aki hozzá mert volna nyúlni a lámparendhez.

Azóta "csak" huszonvalahány év telt el. Pedig a lámpák beállításait igenis 4-5 évente illene felülvizsgálni, szükség esetén átdolgozni.

D4D 2010.10.23. 18:29:30

@rcfan:

Szerémi út kifele. 60 megengedett, 65 a hullám sebessége.

Alkotás Délitől: 50-60-40-40-90 Karolináig. Ott a Villányi fele zöldet már csak 100+ lehet kapni.

záporjózsi 2010.10.23. 19:49:17

A budapesti közúti forgalomirányító jelzőlámpákat a Fővárosi Önkormányzat megbízásából az FKF Zrt. és alvállalkozói kezelik. Lehet floodolni a levelesládáikat.
Mellékutcás lámpánál a főirány nem várhat 1 percet.
@D4D: Én 60-nal végig szoktam tudni menni. Biztos rossz Szerémi úton közlekedek...
@rcfan: A Szentendrei úton kifelé és befelé is sikerül 70-nel tartani a hullámot. De lehet, hogy az egy másik Szentendrei út.
A lámpák beállításait rendszeresen ellenőrzik. Viszont ez olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá és természetesen mindenki le van ejtve, de én kapjak zöldhullámot.
@willy wonka: A Váci úton befelé később is van egy ellenfázisú lámpa, onnan jó forgalom esetén a Dráva utcánál vagy a Gogol utcánál kell fékezni.

záporjózsi 2010.10.23. 19:53:45

@Goompah: Alapvetően a megállókat az útátjáró előtt kell elhelyezni. Ebben az esetben a mindenhol megálló személyvonat is és az egyéb vonatok is ugyanakkora menetidővel mennek, azaz sokkal egyszerűbb a vonal szervezése. Emellett a gyalogosokra is könnyebb vigyázni induláskor, mint a megállóba behaladáskor.

@Macibb: Ilyet autóstól ne várj, ahhoz gondolkozni kellene...

D4D 2010.10.23. 20:01:47

@záporjózsi:
Végig lehet menni 60-al, de ha a zöld végén csúszol át, esetleg már sárgán, akkor 65-el (Egyik haverom szerint 62-63-al) haladva az összes lámpa a fejed felett lesz sárga illetve piros.

cso zsi 2010.10.23. 20:13:09

@záporjózsi: Rácáfol erre sok-sok olyan állomás, ahol a peronok párhuzamosan, az átjáró egyik oldalán vannak. Tehát az egyik irányból vigyázunk, és megállunk, a másikból meg még 40-nel robogunk. Amelyik vonat meg sem áll, az 60-80-nal is áthúz.
Kéne valami más ötlet.

cso zsi 2010.10.23. 20:20:47

@záporjózsi: A Szerémi, és a Szentendrei esetében az sem mindegy, milyen időpontban hajtasz rajta. FA Szerémin fél 11, és fél négy között végig lehet hasítani, de akkor is megfog egy lámpa, 4 és fél 7 között viszont Pestről Budára menet a sor fent áll a hídon, és vár a Prielle Kornélia lámpájára.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.23. 21:48:13

Rajzoljunk rá mosolygós arcot! Talán akkor kellemesebb lesz a várakozás :o)

[mike] 2010.10.23. 21:54:37

@Macibb: ismerem azt a kereszteződést, hiddel, sokáig nem történik semmi. Egyébként ezt a "tanácsodat" most visszautasítjuk, mert maximum éjjel kettőkor tudod megcsinálni, de nem reggel fél 8-kor, mikor 2 méterenként autó van, ameddig a szem ellát....

furkóúr 2010.10.23. 22:25:20

ide minek kellett ez a poszt..

"streetfighter" 2010.10.23. 22:37:49

@D4D:
Igen én is mindig bosszankodom, amikor 100 felett kell menni, hogy az ember elérje a zöldet. :)

ági anyu 2010.10.23. 23:05:19

@Kniight: Próbáltál már arra a buszra jóidős hétvégén nem rokkantkocsival, hanem csak babakocsival felszállni, mondjuk a nagyrétnél?
Teljesen reménytelen

randomuser1 2010.10.24. 12:03:52

@Gerzsonka: Hát, ha te is ismerős vagy ezen a környéken, gondolom észrevetted h csúcsforgalomban kb újpest városkapuig lépésben vánszorognak az autók. egyéb időben, pl. hétvégén tényleg jó lenne a hurkos megoldás, csak szerintem ez a lámpa konkrétan nem a flottila környékén lakók életének megkönnyítésére épült, hanem h erősen lecsökkentse a váci út áteresztőképességét.

Deszkás 2010.10.24. 18:13:40

@D4D: "Szerémi út kifele. 60 megengedett, 65 a hullám sebessége."
Óra Vagy GPS szerint?!

KovácsImre 2010.10.24. 18:40:47

Egyszerű a magyarázat, annak a lámpának forgalomtechnikai okai vannak: hogy még a város előtt megfogja a bezúduló autósort. Ha belegondolsz, logikus, mert ha ott átengedne, akkor a belvárosi dugóban állnál többet, így viszont még kinn megfog, de utána valóban zöldhullámon mehetsz egy darabig.

Hogy éjjel miért nincs sokkal rövidebbre állítva, az már egy jogos kérdés...

Alex2000 2010.10.25. 10:23:33

Akármekkora baromság a piroson áthúzni szabálytalan és nem szabad. Szóval valóban nem megoldás jól látod!

záporjózsi 2010.10.25. 11:01:13

@cso zsi: Na igen, a megállóhelyeken ennél fontosabb a beláthatóság. Egy 120 m-es peront igazából csak jegyvágóval vagy forgalmistával lehet végignézetni, az meg ugye nincs, így marad a belső íves peron vagy a jó szerencse.

@D4D: Van erre egy jó módszer: meg kell állni, ha úgy vált a lámpa. :) Nem tudom, hogy hogy csinálom, nekem sikerülni szokott. Amúgy sokkal többet ártanak azok, akik úgy gondolják, hogy a lámpaszinkron nem is létezik és az általad említett 65 helyett jóval nagyobb sebességre gyorsítanak, majd satu és nem lehet tőlük végigmenni állandó sebességgel.

@[mike]: Sokkal többször lehet számolni a zöldhullámokkal, de ahhoz sajnos a jelzőlámpákat ismerni kell na meg ésszel közlekedni...

Fviktor76 2010.10.26. 11:29:38

A Bagaria utcai lámpa talán arra is hivatott, hogy megszaggassa a forgalmat, és ne beljebb legyen dugó... Kb. mint a Pünkösdfürdő utca után a Bogdáni útig szabad az út, ha nincs karambol...
Ez mind szép és jó lenne, ha normálisan lennének a lámpák beállítva, és nem az Izzó előtt torlódnának fel az autók, mert a Mekdöncitől a Károlyi István utcáig tartó szakasz háromszázezer lámpáját nem képesek egymáshoz hangolni...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása