Nem tudom, hogy Pokyvali türelmetlenségének mennyire van sok alapja, mert én nem járok a levelében említett úton naponta, így sosem tűnt fel, hogy van ott értelmetlen lámpa. A városba befelé viszont nem feltétlenül szivatás okán lehet hosszan piros, hanem hogy elosszák kicsit a forgalmat és ne a belsőbb részeken legyen állandó dugó. Vagy tényleg értelmetlen és idegölő dolog az az egy perc helyben állás? És magyarázható az értelmetlenségével az, ha valaki átmegy a piroson? Szerintem utóbbi semmiképp sem.
Nem tudom, ide érdemes-e írni az igen bénán beállított, külső Váci úti lámpa miatt, de hátha van ötletetek, hol reklamáljunk?
Dunakesziről a 2-es úton érünk be Budapestre, ahol az első adandó lámpa a Megyeri csárda előtti, Bagaria utcai kereszteződésben terül el. Buszon igen idegesítő módon Bagáriának mondják be.
No most itt balról van egy pici utca, a Gázgyár kerítése mellett, ahonnan kb. 10 db gépkocsi/NAP hajt fel a 2-esre. Ezért a 2 és M2 felől érkező, igen jelentős forgalomnak több, mint egy percig kell a pirosnál toporogni. Állítom, ez a város leghosszabban kitartó pirosa!
Nem egy, nem két kocsi ment át már a piroson mérgében, látva, hogy a lámpának semmi jogosultsága nincs, keresztforgalom sincs. Én is tervezem, hogy elhúzok, ha első leszek a sorban. De hát ugye ez nem megoldás.
Mindenképp át kellene állítani a jelzőlámpát, mivel indokolatlanul hosszú ideig fogja meg a forgalmat. Szerintetek milyen fórumon lehet fölvetni ezt a kérdést?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:23:29
Deszkás 2010.10.22. 22:31:54
Kovacsla 2010.10.22. 22:42:11
milk4hun 2010.10.22. 22:44:20
randomuser1 2010.10.22. 22:47:48
Hurri Kán 2010.10.22. 22:52:35
milk4hun 2010.10.22. 22:55:27
De,ha már a veszélyeshelyzetekről beszélünk,akkor a gyalogosokat se hagyom ki.Régen mikor nem volt lámpa,az autósok meg száguldoztak,a legközelebbi zebra meg a megyeri csárda előtt van.Ami pont a kanyar után van,amit az autósok gyorsan vettek be állandóan.Ha átakartál kelni,akkor a legegyszerűbb megoldás az volt,hogy átsprintelsz vagy vársz 10-15percet míg 20-30mp-re szabad az út.
Összegezve annak aki nem olvasta el a fogalmazási és helyesírási hibákkal teli majmolásomat:
A lámpa az ottlakóknak sokat segít,autósoknak és gyalogosoknak egyaránt.
schdl (törölt) 2010.10.22. 22:57:08
randomuser1 2010.10.22. 23:29:25
D4D 2010.10.22. 23:31:43
Itt lehet a gyalogosok miatt olyan sokáig piros, bár lehet gombosra kellett volna csinálni.
Don Blasius 2010.10.22. 23:33:24
Kötözködés: ott már Helsinki, kifelé meg Grassalkovich út. :))
Egyébként jogos az észrevétel, nem tudom, miért alakult ki így. Ezért már rég nem a Torontál utcán járok ki a Helsinki útra, mert reggelente tuti a sorompó. Pedig ez a HÉV még nem is jár olyan sűrűn mint a csepeli.
A poszthoz meg:
Nem járok arra gyakran, de azt tudom, hogy elég sok minden épült ott arrafelé. Megértem az ott lakókat, valahogy nekik is ki kell hajtani a Váci útra. 1 perc meg még nem a világ vége. A megoldás szerintem is a hurokdetektor lenne.
Viszont egy-egy lámpa nem ártana a Szentlőrinci útra Erzsébet és Soroksár határán a Tesco becsatlakozásnál és a Köves útnál. Ezeknél kijönni a Szentlőrincire tiszta szívás.
dhrbikes 2010.10.23. 00:10:16
Integrált Szerverterror 2010.10.23. 02:03:00
Tornado86 2010.10.23. 03:05:41
Na meg 1 vicc (bár a választ nyitva hagyom): honnan ismeritek fel a tényt, hogy rendõr irányítja a forgalmat?
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.10.23. 03:09:46
Másfelől meg a Megyeri útig tartó lámpasornak a zöld hulláma itt indul. De mondjuk nem kell taposni, mint állat, hanem szépen, a megengedett 60-al jönni és máris no problem. Az, aki 90- el esik oda ehhez a lámpához, az meg várjon.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 07:11:32
Ugyanmá'! Hány trafipaxot lehet venni annak az árábol?
ZsZ 2010.10.23. 08:32:43
60 a megengedett, arra van állítva a lámpa, ha szépen finoman gyorsítok 60-ig és nem megyek gyorsabban, akkor zöldhullámom van majdnem az árpád útig. Esetleg a Megyeri környékén fog meg a lámpa.
thinker_ 2010.10.23. 08:47:00
ZsZ 2010.10.23. 08:49:35
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 09:15:39
Ott az aluljáró, nem elég
Esetleg egy felüljárot lehetne még ráépíteni
Sok okos forgalomszervező
ZsZ 2010.10.23. 09:20:28
D4D 2010.10.23. 09:26:10
Lámpa telepítése előtt is volt sor, csak akkor Üröm felől állt.
Most se önmagában a lámpa, hanem Üröm fele a balra kanyarodósáv hiánya a baj.
D4D 2010.10.23. 09:27:57
Ha jól tudom, akkor a 26-os busz is balra fog kanyarodni a Nyugati felé a hídon, mint valamikor 80-táján.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 09:34:07
Ez igaz, erre nem gondoltam
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 09:43:08
Kaptam egy birságot megállni tilos miatt
Az egyik képen látszik az autó és a rendszám rendesen, de a megállni tilos mozgatható tábla sehol
Van ahol a tábla látszik, de szerintem az autó nem. Vagy csak én nem látom?
horex.uw.hu/kepek/buntet.jpg
D4D 2010.10.23. 10:12:01
Amikor megálltál, kint volt már a tábla? Gondolom nem. Akkor írd meg nekik, hogy bő nyállal.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 10:32:25
Nem olyan kerek a dolog
Tábla persze nem volt ott, de volt az az automentes nap az Andrássy uton, lezárták és hogy vigyék el az autókat
Autó nem az enyém csak kezelem, komálosomé ,külföldön kórházban
Lényeg, kellett volna-e tudnom a készülő lezárásról és ezen a foton felismerhető-e az autó?
Ismétlem, a másik képen felismerhető a rendszám is, de NINCS ott a tábla
D4D 2010.10.23. 10:44:37
Az az időpont számít, amikor megállsz.
A KRESZ-ben nincsen olyan paragrafus, mely a majdani kihelyezésre kerülő táblákról szól.
Tehát nekik azt kellene bebizonyítasni, hogy mikor odaálltál, akkor már volt ott tábla. Ők csak annyit tudnak bebizonyítani, hogy mikor megbüntettek, akkor volt ott egy mobil tábla, ami tól-ig szól.
Elég nagy arcátlanságnak és hivatali pénzéhességnek tartom, hogy a mobil tábláknál ottmaradt autókból szedi be a hivatal a sarcot.
Ezzel az erővel meggondolandó, hogy a közteres mindjárt vigyen magával táblát, és ne is törődjön a szabályokkal, egyszerűen minden autó elé tegye ki a mobiltábláját, fotózza le, 30000 oszt jó napot.
Egyszerűen undorító amit csinálnak, nem szabad ezt tovább tűrnünk!
Te se azzal foglalkozz, mi látszik a képen, bizonyítsák be, hogy mikor megálltál, akkor már ott a mobiltábla ki volt helyezve.
Kniight 2010.10.23. 10:47:35
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:05:52
Persze fellebbezek, de nem fejjel a falnak
Kurvaanyázást csak magamban mormolok :)
A másik szemétség. hogy 8 nap a fellebbezési határidő ami kevés hogy a kulföldön levő komálosommal konzultáljak, merugye az ő nevére jönnek a levelek, és hiteles másolatot készittessek közjegyzővel, ez meg azért kell hogy egyáltalán eljárhassak az ügyben
Az egész sztorit és két másik bürökrata szivatást ha befejeződik biztos megirom valamely ismert blognak
Szemétség ami ebben az országban folyik
D4D 2010.10.23. 11:09:38
"Szemétség ami ebben az országban folyik" - AZ!
Anti Anyag (törölt) 2010.10.23. 11:09:53
Bp. egyik legdinamikusabban fejlődő része, hiszen itt rengeteg hely van még.
Deszkás 2010.10.23. 11:11:02
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:13:16
Van egyszerűbb
Nyugati-Bajcsy/Alkotmány zebra-vissza Nyugati ott az aluljáro lejtős-ki a XIII.ker oldalon szintén lejtős a kijárat az aluljárobol-onnan már vigan lehet kerekezni a Margitszigetre
Kissé nyűgös ugyan hogy a hid gyalogos feljárojánál , a pesti oldalon, egy normális ember is alig tud eljárni
Megváltoztatják-e ezt?
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.23. 11:13:53
pécsen úgy jutottunk át - öt perc várakozás után - hogy a motort letámasztva, egyik kolléga elszaladt a zebrához és megnyomta a gyalogosátkelő jelzőgombját...
nesze modern technika.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:16:20
Íram fenntebb, hogy igen, erre nem gondoltam
Busz csak Pest felöl megoldás
Dehamár kerekesszék
Árpád hidon hogy jut el a Margit szigetre?
D4D 2010.10.23. 11:20:01
1kollo1 2010.10.23. 11:23:16
Létező rendszer, működőképes, ha feltétlen kell ott az a lámpa akkor talán a legjobb megoldás.
szgy 2010.10.23. 11:28:43
huncut_kata 2010.10.23. 11:37:38
És nem-nem volt megoldás mindig a 26-os busz, mert nem volt egységesen akadálymentesítve.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 11:40:59
Megmonták korábban, erős mágnest vagy egy vas serpenyőt köll a motor alá kötni, akkor a hurok is érzékeli
:)
FalóNyúl 2010.10.23. 11:56:50
D4D 2010.10.23. 12:01:33
Degenerált-e vagy?
kispista 2010.10.23. 12:01:59
Plusz így a bagaria-fóti út között zöldhullám van mindkét irányban.
@horex: Nem mindegy hogy van-e lámpa a margit közepén, ha elején és a végén is van van? Ha normálisan lesz programozva, észre sem lehet venni. Nem ezen a lámpán múlik a nagykörút áteresztőképessége.
-Gabi- 2010.10.23. 12:12:37
Csaba utcáról megyek a János kórház felé.Jobbra kanyarodok....miért nem lehet lámpa nélkül???
Goompah 2010.10.23. 12:17:16
"És annak mi értelme, hogy a Soroksári út mellett a HÉV megállók a közlekedési lámpa ELÖTT vannak? Értsd: ha beérkezik a HÉV, te ott szobrozol a lámpánál és növeled az amúgy is nagy dugót, miközben leszáll a 150 éves nagymama mind a 25 unokájával, és a lépcsőn állva kedélyesen elcseverészik valamelyik utastársával. Persze mindez elkerülhető lehetne, ha a lámpa MÖGÉ tennék a megállókat a (legtöbb helyen amúgyis meglévő) aszfaltcsíkokra. Így csak azt kellene megvárni, hogy áthalad a Hév a kereszteződésen."
Erről van szó?
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=Soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&sll=47.460757,19.082147&sspn=0.003134,0.006968&ie=UTF8&split=1&rq=1&ev=p&t=k&radius=0.2&hq=Soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&hnear=&ll=47.462868,19.080602&spn=0.003133,0.006968&z=18
Sajnos nem látni a térképen a HÉV-megállót, de nem lehet, hogy a Soroksári úton az ellenkező irányba haladva a megálló éppen a lámpa MÖGÖTT van?
Mésfelől gondolj bele egy kicsit, modellezd le magadban azt az esetet, ha a lámpa a HÉV-megálló után lenne. Rá fogsz jönni, hogy semmit sem veszítesz, átlagban ugyanannyit kellene várnod akkor is. Elismerem, első pillantásra ez nem olyan nyilvánvaló, de így van. Legalábbis ha jól képzelem el magamnak a helyet.
D4D 2010.10.23. 12:17:54
no mail, no problem 2010.10.23. 12:22:25
szép is lenne, ha ez így műkődne. az egér úton befele, az első lámpa a kőérberki utcánál van, a második a régi hetesnél. ott, ha nem állt be a dugó, és a megengedett hetvennel mész, akkor műkődik a zöldhullám. valamiért mindenki 80-90 között óhajt menni, és ők vagy jobbról előzik meg a belsőben hetvennel menőket, vagy tolják őket fél méterről. 80-90 között haladva még pont el lehet érni a régi hetesnél a pirosat, állóra lehet fékezni a kocsit, majd pár másdoperc múlva tovább lehet sietni ugyanennyivel a következő piroshoz. és mindig van pár ember, akinek sikerül, akik megállítják mindkét sávot, noha nem kellene.
Goompah 2010.10.23. 12:26:42
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.23. 12:40:05
NINCS 100%os helyzet sosem. Ha itt lenne száz komment ottlakóktól, arrajáróktól és azok _100%_ig megegyeznének, akkor lehetne sejteni valamit. De látjuk, hogy nem ez van.
A posztoló és a hozzá hasonlók tanulják már meg, hogy amit a fejükbe vésnek az nem valami emberi alapigazság, hanem egyetlen magánvélemény.
Azon a fél-egy percen mi az istent kell kockáztatni? Miért nem lehet kivárni? Vagy ez csak dobbantó? A következő lámpánál se kell akkor megállni, ha hirtelenjében nem látsz közeli autót keresztirányból? Derék!
Nem egyszer felmerült nagyarcú bunkóktól fórumokon is, amikor anyáznak az olyanra, aki betartja eléggé mereven a szabályokat. Lehet így-úgy fejet csóválni, de, ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor negyede annyi halott lenne az utakon!
És hangsúlyozom, aki meghal, vagy meggyilkol valakit autóbalesetben, azok nem akartak se meghalni, se gyilkolni. Csakmert egyesek úgy kezeléik ezt, mintha szabályt megszegni menő lenne és csak az hal meg benne, aki akar... Rohadtul nem. Ennyit az önbíráskodásról.
Inkább 20-as táblánál szívjak egy frissjogsis mögött, minthogy egy b.zi miatt meghaljon valakim, vagy csak simán összetörjön a kocsim, mert 100%ig biztonságosnak gondolta a megoldását legyen szó előzni tilosról, vagy piros lámpánál. Aki autóba ül, elfogadja a feltételeket, ennyi.
És azt hozzáteszem, hogy ettől függetlenül vannak rossz táblák, vannak rossz lánpák és érdemes is felvetni, hogy kinél kell kopogtatni, dehogy az ilyen szabálysértést legalizálni és hirdetni..hát ez nc.
kyanzes (törölt) 2010.10.23. 12:45:01
molnisz 2010.10.23. 12:45:19
Pl. a gödöllői hév a mai napig úgy jár.
Akkor még a másik megállóban állt meg a szerelvény, így az a keresztezés után állt meg.
Egyáltalán nem biztos, csak egy tipp a részemről.
FaZon 2010.10.23. 13:13:00
-Gabi- 2010.10.23. 13:27:54
Hopp,ez igaz,meg is feledkeztem a buszról!!
Tényleg nehezen tud fordulni!!
És kellene a gyalogos embertársaknak egy aluljáró :)))))
A sarkon lévő iskola előtt lehetne a zebra a Városmajor utcára merőlegesen??
-Gabi- 2010.10.23. 13:28:33
Ott,a Vácin??Gyér nagyon.
-Gabi- 2010.10.23. 13:37:50
@no mail, no problem:
Az tragédia ami ott megy reggelente .:(
Én a régi 7esen járok ,Sparban vásárolok reggel.Na onnan a kis utcából kihajtani (nevét nemtom sajnos)visszatérni a 7esre ,hogy folytassam utam Érd felé.Na az szinte lehetetlen.A jobbról,Bp felől érkezők meg vannak lőve,maximálisan ki kell használniuk minden egyes "lukat" az Érd felől érkezők között.Aki meg a Spar irányából jön,az van a leglehetetlenebb szituban.Sokszor rá vagyok kényszerülve,hogy vissza/lemenjek az Egér útra,majd a régi 7es út alatt egy kunkort mívelve vissza az Érd felé haladó sávba a 7esen....nem jó...:)
-Gabi- 2010.10.23. 13:38:32
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.23. 13:39:33
Tegnap MINDENKI SZÁMÁRA JÓ MEGOLDÁST találtam:
Hajnalban leszereltem a lámpát - azok kedvéért, akiknek nem kell, majd 2 perc múlva felszereltem egy másikat, azok kedvéért, akiknek kell.
Tessék megnézni az eredményt, nem kamu!
-Gabi- 2010.10.23. 13:46:24
???leszerelteeeeeeeed???:)
Mit kell nézni,hol kell nézni???
Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.23. 14:10:37
Take-it-Easy 2010.10.23. 14:11:22
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.23. 14:13:12
Sok kicsi sokra megy,nem szeressem a lámpákat
Ha lehet , a Kőrúttal is párhuamos utakon surranok
A hid felöl jövet kb 50-nel idáig a Nyugati térnél zöldet kaptam, most várni kell kb fél percet
Valami okos belenyult és biztos könyökkel arráb lökte a kapcsolóórát
:)
japanautos 2010.10.23. 14:36:16
nemecsek ernő áruló 2010.10.23. 14:48:05
Deszkás 2010.10.23. 14:48:08
willy wonka 2010.10.23. 14:55:31
Bambano 2010.10.23. 15:41:18
nemecsek ernő áruló 2010.10.23. 16:19:53
Spikk 2010.10.23. 16:40:53
reeingre 2010.10.23. 16:57:13
D4D 2010.10.23. 17:09:35
Ha ez így lenne, akkor a Bertalannál nem kellene megállnom, ehhez képest vagy az orrom előtt lesz piros a lámpa Bertalannál, vagy éppen átcsúszok sötétsárgán.
rexter 2010.10.23. 17:17:39
kijafaxom 2010.10.23. 17:20:59
Legtöbbször a főútvonalról jobbra lekanyarodó sávot szokták a várható (ám nem létező) keresztirányú forgalom miatt levédeni de tapasztalataim szerint a régi "mackósajt" is pont elegendő lett volna. Húszezerért - egy milla helyett mert tudtommal ennyi egy lámpa mostanság.
Például a szentendrei Ford kapcsán a Budakalász felé haladók illetve onnan érkezők két plusz lámpasort kaptak ráadásul a benzinkút kijárata is lámpázva lett,cirka tízmilla a semmiért hacsak nem a plusz percek hiábavalósága volt a cél... :p))
rcfan 2010.10.23. 17:45:03
Szerintem az általam írt és az eredeti posztban írt dologban is egy a közös: az 1980-as évek óta nem volt közlekedésmérnök (vagy felettese), aki hozzá mert volna nyúlni a lámparendhez.
Azóta "csak" huszonvalahány év telt el. Pedig a lámpák beállításait igenis 4-5 évente illene felülvizsgálni, szükség esetén átdolgozni.
D4D 2010.10.23. 18:29:30
Szerémi út kifele. 60 megengedett, 65 a hullám sebessége.
Alkotás Délitől: 50-60-40-40-90 Karolináig. Ott a Villányi fele zöldet már csak 100+ lehet kapni.
záporjózsi 2010.10.23. 19:49:17
Mellékutcás lámpánál a főirány nem várhat 1 percet.
@D4D: Én 60-nal végig szoktam tudni menni. Biztos rossz Szerémi úton közlekedek...
@rcfan: A Szentendrei úton kifelé és befelé is sikerül 70-nel tartani a hullámot. De lehet, hogy az egy másik Szentendrei út.
A lámpák beállításait rendszeresen ellenőrzik. Viszont ez olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá és természetesen mindenki le van ejtve, de én kapjak zöldhullámot.
@willy wonka: A Váci úton befelé később is van egy ellenfázisú lámpa, onnan jó forgalom esetén a Dráva utcánál vagy a Gogol utcánál kell fékezni.
záporjózsi 2010.10.23. 19:53:45
@Macibb: Ilyet autóstól ne várj, ahhoz gondolkozni kellene...
D4D 2010.10.23. 20:01:47
Végig lehet menni 60-al, de ha a zöld végén csúszol át, esetleg már sárgán, akkor 65-el (Egyik haverom szerint 62-63-al) haladva az összes lámpa a fejed felett lesz sárga illetve piros.
cso zsi 2010.10.23. 20:13:09
Kéne valami más ötlet.
cso zsi 2010.10.23. 20:20:47
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.23. 21:48:13
[mike] 2010.10.23. 21:54:37
furkóúr 2010.10.23. 22:25:20
"streetfighter" 2010.10.23. 22:37:49
Igen én is mindig bosszankodom, amikor 100 felett kell menni, hogy az ember elérje a zöldet. :)
ági anyu 2010.10.23. 23:05:19
Teljesen reménytelen
randomuser1 2010.10.24. 12:03:52
Deszkás 2010.10.24. 18:13:40
Óra Vagy GPS szerint?!
KovácsImre 2010.10.24. 18:40:47
Hogy éjjel miért nincs sokkal rövidebbre állítva, az már egy jogos kérdés...
Alex2000 2010.10.25. 10:23:33
záporjózsi 2010.10.25. 11:01:13
@D4D: Van erre egy jó módszer: meg kell állni, ha úgy vált a lámpa. :) Nem tudom, hogy hogy csinálom, nekem sikerülni szokott. Amúgy sokkal többet ártanak azok, akik úgy gondolják, hogy a lámpaszinkron nem is létezik és az általad említett 65 helyett jóval nagyobb sebességre gyorsítanak, majd satu és nem lehet tőlük végigmenni állandó sebességgel.
@[mike]: Sokkal többször lehet számolni a zöldhullámokkal, de ahhoz sajnos a jelzőlámpákat ismerni kell na meg ésszel közlekedni...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 11:28:09
Fviktor76 2010.10.26. 11:29:38
Ez mind szép és jó lenne, ha normálisan lennének a lámpák beállítva, és nem az Izzó előtt torlódnának fel az autók, mert a Mekdöncitől a Károlyi István utcáig tartó szakasz háromszázezer lámpáját nem képesek egymáshoz hangolni...