Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kedves libafos színű talán Honda Jazz tulajdonos!

2010.10.25. 10:42 :: SilentSound

Csak szimplán egy elmebeteg, közveszélyes barom vagy, esetleg emellett még vak is?! Igen, te, aki ma reggel 8:45 körül úgy téptél végig a XVIII. kerületben a Tinódi utcán, mintha autópályán lennél, leszarva, hogy az végig jobbkezes! Nem csak a rendszámodat nem tudtam megnézni, de még az autód típusában sem vagyok biztos (a legfrissebb infók szerint tényleg nem Jazz volt, hanem Citroen C1 Nissan Micra)!

Mit gondolsz, mi lett volna, ha nem állok meg óvatosságból és nézek be nem csak jobbra, hanem balra is?! Bejöttél volna a bal első ajtómon a tetves egy tonnáddal, te állat! Ülhettem volna akármilyen autóban, ha akkora sebességgel belém szállsz oldalról és kitöröd a nyakamat! Mégis mi a faszt képzeltél, hol vagy, valami versenypályán?

Be voltál szívva, vagy alapjáraton nincs annyi ész a fejedben, hogy felfogd, hogy amit csináltál, az kurvára életveszélyes?! Ne basszam fel az agyamat?! Arra szoktam kutyát sétáltatni is, ha épp akkor jöttél volna, esélyem sincs még csak eltakarodni se az utadból gyalog, te gyökér! Tényleg szeretnél szétfröccsenő agyvelőt látni a szélvédődön?! Vagy meguntad az életedet és öngyilkos akarsz lenni, az meg már úgyis mindegy, hogy közben kit viszel magaddal?!

Nem szoktam rosszat kívánni másnak, akkor sem, ha nem értek egyet azzal amit mond vagy tesz, de ezúttal kivételt teszek. Menj ki valami huszadrangú kis országútra, ahol nulla forgalom van és tedd meg a társadalom többi tagjának azt a szívességet, hogy nekihajtasz egy fának és ott pusztulsz az árokparton!

És nem, nem hisztizek, ha mégis annak tűnik, akkor kurvára joggal teszem, mert kibaszottul nem rajtad múlt, hogy ma reggel nem gyilkoltál meg!!!

Mindenki mástól pedig elnézést kérek a szóhasználatért, de nagyon felhúztam magam. Csak azért nem lett baj, mert ezt egyszer egy Zóna taxis már eljátszotta velem ugyanitt, de az legalább egy másodpercen múlott... Most rájöttem, hogy az sok idő.

u.i.: Hogy teljes legyen a napom, még délelőtt sikerült egy jobb-hátsó defektet összehoznom, mert elöregedett a szelep tövénél a gumi vagy műanyag vagy amiből van, aztán egy méretesebb fekvőrendőrnél elszisszent a levegő nagy része. Szerencsére észre is vettem, hogy valami nem oké, félreálltam egy parkolóban, megnéztem, láttam, hogy azért 1km-t még el tudok gurulni rajta a gumishoz. Mikor a parkolóból kikanyarodtam a XIX. kerületi Ady Endre útra, a lámpánál mellém állt egy Taxi4-es Lancia (Thesis?) utassal együtt, és megkérdezte a sofőrje, hogy tudom-e hogy nagyon le van eresztve a jobb-hátsó kerekem. Ezúton is köszönöm neki, hogy ha már látta, nem szarta le, hanem volt benne annyi jószándék, hogy figyelmeztetett! Még több ilyen taxist Budapestre!

231 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:47:43

@vuk_:

"Nem, nem vezetunk megszokasbol!"

Dehogynem, én pl. simán befordulok 30-cal a sarkon, ami után aszfaltút szok lenni, és nem készülök fel rá, hogy esetleg kicserélték előkátyúsított, fekvőrendőrösített sártengerré az egészet. Szintúgy meg szoktam állni parkolni adott parkolókban, és nem szoktam lekérni előtte interneten, hogy lesz-e azon az úton tíz perc múlva Critical Mass, amit miatt majd órákat kellene várnom.

Csatlakozom hagymához, csak egy lózung ez a "nem vezetünk rutinból". Rutinból szoktam vezetni, részben bízva abban, hogy kiteszik a 'forgalmi rend megváltozása' táblát, ha valami nagyon durvát újítottak be, illetve ha mégsem, akkor magamban, hogy észre fogom venni az új rendet (mivel rutinból figyelem a táblákat is, nemcsak a célt, ahová igyekszem), és pl. egy előre nem tervezett, de nem pánikszerű vagy másokat (akár a seggemben nyomuló idiótákat) veszélyeztető fékezéssel megoldani a helyzetet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 17:50:46

@vuk_: hat valamit csak er
azert akarmennyire is rutinbol vezetek, az csak feltunik ha ott lesz egy haromszog
ez a masodik peldadra
ha haromszog elyett jobbkezes lesz az mar razosabb
megyek a sajat utvonalamon, semmi sem valtpozik nalam, csak a jobbrol jovonek levettek a tablajat
ha lenne itt jobbkezes az ilyet lehet en is beneznem

Kicsit Karcos 2010.10.25. 17:56:31

Rutinból vezetéshez még: pl. ahol 35km/h sebességre szabták a "zöldhullámot", ott többnyire annyival szoktam menni, már ha más tényező nem indokol mást. Ez is a rutinból vezetés része, egyáltalán nem ördögtől való dolog ez. A T kereszteződésben alkalmazandó jobbkézszabály, az az ördögtől való, mert más mond a józan ész, és máshol a Kresz is más logika szerint határozza meg a szabályokat (pl. útszűkületnél az egyenesen menőnek van elsőbbsége, pl. derékszögben kanyarodó útnál a gyalogosnak zebra nélkül is elsőbbsége van, stb.).

Ez egy rossz szabály, és az én mércém szerint ha balesetet szenvedett volna a posztoló, azért felelős a libafosos is, meg az is, aki miatt ilyen forgalmi helyzetek előállhatnak. Még akkor is, ha az előbbi egy jól azonosítható egyember, a másik meg minden bizonnyal valami feledés homályába merült bizottság.

ex-dr. vuk 2010.10.25. 18:00:18

@Kicsit Karcos:
ja egyszer veletlenul a sarok mogott vezeteket javitanak, es felturjak. Ekkor te bele fogsz rohanni, mert hat "tegnap meg nem volt felturva".

@hagyma:
pedig ez tortenik. igen egy ideig kint van a narancssarga tabla, de azt eleg gyorsan leszedik (1-2 honap). Es hidd el sokan a narancssarga tablat sem veszik eszre. Ugy konkretan minden tablat ignoralnak es ugy mennek ahogy szoktak. Tul sokan.

Hurri Kán 2010.10.25. 18:02:16

@Kicsit Karcos: nagyrészt igazad van, de olyat láttál már hogy bizottságot vonjanak felelősségre :)) ?

Ugye, hogy nem, sajnos. Ezért kell annak odafigyelni aki az úton van...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 18:07:51

@Easyke:

ismerheted Silent "beállításait". Azaz hogy nem hiszi azt, hogy tévedhetetlen."

SilentSound nem tévedhetetlen??

1 világ omlott össze most bennem!
Legközelebb valami onlány Tetris játékkal ütöm el az időm inkább,mint itt

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.25. 18:18:04

@SilentSound:
A Honda jasszes elátkozot, mert olvasta ezt a posztot
Köllött volna foGhagymát kötni a lökháritódra, az véd az ilyen átkok, meg a lézer ellen

_ng_ 2010.10.25. 18:23:09

"Kedves libafos színű talán Honda Jazz tulajdonos!"

És vajon mitől lehetett ez a (talán) Honda Jazz-tulaj libafos színű?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 18:25:50

@_ng_:
es amellett hogy libafossziu , az sem biztos hogy O a tulajdonos
sok-sok nyitott kerdes

kuki123 2010.10.25. 18:42:37

az is észlény lehetett aki a nyílegyenes utat alsóbbrendű jobbkezessé degradálta le...

szerintem jobban jártok ha kiraktok egy előbbség táblát mi előtt valami baj lesz

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.25. 18:47:33

@horex: Apám elültette a kertjükben hétvégén az összes foGhagymájukat, nem volt kit a kocsira aggatni. De majd veszek négy füzérrel és gyorskötegelővel rögzítem a felnihez. :)

@volánrulz: Ugyanolyan kis utca, mint a többi, ráadásul nem is pont nyílegyenes, mert nem sokkal arrébb van benne egy kis törés, pont egy kis bolt előtt, ahol persze szinte mindig áll egy-két autó, mellesleg megállni tilos tábla hatálya alatt, pont azért, mert nem belátható rendesen.

Huszárvégjáték (törölt) 2010.10.25. 19:00:26

Ez az egész poszt hihetetlen.
Hogy történhet meg ilyen, mikor Pintér megmondta tavasszal, hogy 2 héten belül rend lesz ebben az országban? Mivel a főmaffiózó csak tudja, mit beszél, ezért ez az egész csak képzelgés.
Ahogy én is csak képzeltem, amikor pár hete a Koós Károly téren, zebrán majdnem elütött egy bálnamercis. Néztem utána hüledezve, erre egy barna szőrös kar lendült ki az ablakon, lazán meglóbálva középső ujját az ég felé.
Mit mondjak, nem éreztem magam sikeres embernek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.25. 19:00:50

@SilentSound:
ez mar a blg hatas, ugy olvastam
apad elutotte a kertben a fokhagymat

Kicsit Karcos 2010.10.25. 19:01:16

@volánrulz: így igaz, felelős lépés lenne a posztolótól, ha kérné a tábla kitételét.

@SilentSound:

www.bp18.hu/hivatal/bejelentes/kerdoiv/index.php?question2_id=6

Regisztráció után itt be tudod jelenteni a veszélyes kereszteződést. Így lenne kerek a történet.

a_nick_mar_letezik 2010.10.25. 19:06:38

Javaslom, hogy egyszer hétköznap este olyan 4-5 körül próbáljatok zuglóban a bolgárkertész utcára fordulni!
A Bolgárkertésznek végig jobbkezet kellene adnia minden betorkoló utcának (Xantus, Bolgárkertész, Padlizsán), de a sok barom csak úgy hasít 50-nel a 30-as övezetben!
Kész életveszély! :( És én mindennap erre csálingázok!

Hurri Kán 2010.10.25. 19:15:03

@a_nick_mar_letezik: hacsak át nem táblázták már, ugyanez a XIII. kerületben a Kassák Lajos u. is. Mindenki dönget rajta mert szép széles, pedig nem főútvonal, a keresztutcák jobbkezesek!!

yyy9 2010.10.25. 19:31:31

A fő bűnös a rendőrség, ami nem tartatja be a KRESZT ebben a agyatlan, elmebeteg barmokkal teli Balkanisztánban...
Nem érzed magad biztonságban egy autóban? Mit szóljon akkor egy gyalogos?? Tirpák autósok figyelem: ahogy kiszállsz az autódból, azonnal gyalogossá válsz te is.

Kicsit Karcos 2010.10.25. 19:49:32

@SilentSound: nincs mit.

@yyy9: szívesen látnék egy országos közútkatasztert, ahol fel lenne tüntetve minden út, azok fontosabb tulajdonságai, frissülne az utakon bekövetkezett balesetekkel, fel lennének tüntetve a táblák / lámpák, a táblák indoklása, illetve ezen a felületen be lehetne jelenteni az úthibákat, a rosszul indokolt táblákat, ilyeneket.

szaGértő 2010.10.25. 20:01:49

@yyy9: Ebbpl az következik, hogy ha nem vagyok tirpák, akkor nem válok gyalogossá kiszálláskor? :D

Perillustris 2010.10.25. 20:10:59

@Kicsit Karcos: "és nem szoktam lekérni előtte interneten, hogy lesz-e azon az úton tíz perc múlva Critical Mass, amit miatt majd órákat kellene várnom"

Hát igen, a CM egy roppant váratlanul és alattomosan, kiszámíthatatlanul érkező fenevad... :P

1kutya 2010.10.25. 20:16:19

@szaGértő: nem! szárnyaid nőnek, tüzet tudsz okádni és Süsünek becéznek:-DDD

Perillustris 2010.10.25. 20:32:04

"Csak rajtam múlt, hogy ma reggel nem haltam meg egy hülye barom miatt."

BTW bicajjal ez fokozottan érvényes (csak a lanyhuló flém miatt :P)

biohazard 2010.10.25. 20:42:39

Kedvesd Posztíró,

Fiatal vagy, esetleg tapasztalatlan: itt Mátyásföldön majdnem az összes utca jobbkezes, mégis naponta találkozom a leírtakkal hasonló egyedekkel. Kedvencen az, hogy amikor a harmadik kereszteződésben lassítok, nyomja mögöttem a dudát. Aztán amikor kiszállok felvilágosítani, tétova, vizes tekintettel bámul másfelé, mintha mise történt volna.

Верховина 2010.10.25. 20:53:10

Sokan félreértelmezik Silent mondanivalóját. Ő is írta, hogy nem az a gáz, hogy nem adták meg a jobbkezet, hanem hogy majdnem otthagyta a fogát. Ilyenkor azért egész más megvilágításba kerülnek a dolgok...
Amúgy a jobbkéz-szabályt kb. a sofőrök 90%-a nem ismeri és/vagy leszarja. A maradék 10 százalék meg a tanulóvezetők...:D

Deszkás 2010.10.25. 20:56:12

@avus: És most megint menjünk bele biciklis kontra autósba?! Minek?

szaGértő 2010.10.25. 20:58:24

@Deszkás: Mert attól lesz 600 komment. :D

szaGértő 2010.10.25. 20:59:30

Csak azt nem értem, hogy a Honda Jazz libafos színű, vagy a tulajdonos? :)

cso zsi 2010.10.25. 21:55:13

@avus: Nekem csak ma reggel jutott két tapasztalat.
A második az "szokás szerint" a gyalogok között vágott utat, amikor azok zöldön, gyalogátkelőn haladtak át. Bár ő legalább normálisan felszerelt bringával, sisakban, és még valami neonzöld mintás gönccel is el volt látva.
Az első esetben minden volt, mit a "jó boltban".
A terepjárós megállt a "megállni tilos"-sal ellátott útszakasz járdáján, a gyalogok nem fértek tőle, amikor jobboldalról kiszállt egy fiatal lány, és egy torzonborz ifjú pólóban, balról 50 fölötti jólszituált úr.
Hátulról kirángattak egy bringát, beszerelték az első kerekét.
Azt hittem, még fognak rá szerelni némi világítást, meg hátsó féket is, de ennyi művelethez biztos hűvös volt, így a fiatalember elkerekezett.

De este egy bringán láttam led-soros küllővilágítást, ami elég jól látható volt messziről is, mert 25-30 centi hosszú lehetett.
"Természetesen" az egyik kék színű volt. Mert miért is ne használjunk mindenen olyasmit, amit nem szabad.

Sákif za morro? 2010.10.25. 22:05:23

Ma találkoztam ennek a szartartálynak v.melyik rokonával. Sötét színű VW Polo talán, XIII. ker, Kassák utca (végig jobbkezes). Előttem tanuló autóban mazsola ismerkedik a jobbkéz szabállyal, emberünk jobbról, a bicikli sávban végig előz 4 autót akik feltorlódtunk a tanuló mögött, majd 60-70-nel végig a szakaszon. Sötétedés után, jelentős gyalogos forgalomban. Szerencséjére a végén nem a Róbert Károlyra ment ki, hanem lekanyarodott másfelé, szívesen megrugdostam volna a férget.

yyy9 2010.10.25. 22:12:55

@szaGértő: Nem. Ebből az következik, hogy a nem tirpákok maguktól is tudják, ezért nekik nem kell elolvasniuk...

xenuka 2010.10.25. 22:20:07

Mit hőbörög a posztoló annyira?
Stohl András ma reggel éppen megmutatta Császár Elődnek mit tud ebből a libafos zöld gépből kihozni lakott területen.

D4D 2010.10.25. 22:26:54

Óbudán a Jablonka és Testvérhegyi, valamint a Máramaros és a Remetehegyi utak környékén se érvényes a jobbkézszabály.

avus · http://avus.blog.hu 2010.10.25. 22:53:41

@Deszkás: Mert elolvasva Silent posztját, majd a rá írt kommenteket (ez mindennapos), illetve a belinkelt három linket csak az elmúlt két napról, gondoltam kontrasztba állítom azzal, hogy errefelé milyen égetőnek érzik sokan a bringás rendszámot meg a bringás jogsit... Egyébként, amint láthatod, nem kezdtem semmit, csak reagáltam.

@cso zsi: Bámulatos ellenpéldák. Átszlalmozik a gyalogosok között (csúnya dolog, elismerem), meg világítás hiánya (reggel ugyan minek???), meg a kék ledvilágítás... Mindez felsorakoztatva egy zebrán gázolt, egy elsodort, és egy halálra gázolt gyerekkel szemben. Nem semmi.

Ezek után egy kérdésem maradt. Ha a lámpáim a táskában vannak, és csak szürkületkor rakom fel, azzal neked mégis mi a bajod?

cso zsi 2010.10.25. 23:20:05

@avus: "meg világítás hiánya (reggel ugyan minek???), "

Idióta.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.25. 23:21:19

@avus: Örülünk, hogy az autós blogra, egy autós poszt kommentjei közé belekeverted a biciklis témát. Köszönjük. Komolyan.

nemkretén 2010.10.25. 23:23:35

@Kirándulás: Elmebeteg vagy! :) De tényleg!
Felsoroltál egy rakás kategóriát hogy kompetensebbnek tünj!
Na figyu! A következő van!
A poszt író nem ön bíráskodott, hanem józanul és megfontoltan cselekedett!Nem igazán értem mit akartál ezzel a szöveggel a kifejezésre juttatni! A posztíró pontosan azért úszta meg mert nem bízott abban hogy meg is adják neki a jobb-kéz szabályt!
Ahol én lakom szintén a XVIII. kerületben, ott is csupa jobbkezes utca van! 10-ből ha kettő betartja! A többi száguldozik! Sokan azt sem értik miért nézek rájuk morcosan dudaszóval és villogtatva! Én sem ön bíráskodok, bár időnként nagy kísértést érzek! :)
Rendőr uraknak ott kellene nagyon toppon lenniük, nem a 30-as táblánál a háromlábú mögé bújva! Az ilyen kereszteződéseknél lapátolhatnák az államkincstárba a pénzt!
És a fenti poszt írók is téma nélkül maradnának!
Ja! meg TE SEM okoskodnál annyit!! :D

nemkretén 2010.10.25. 23:24:46

@Kirándulás: ..vagy lehet hogy te vagy a libafos színű Hondás???? :))

D4D 2010.10.25. 23:48:33

@Kirándulás:
Attól eltekintve, hogy nem érted a post lényegét, "Üdv, (B,C,D,E, 1990) :)" Nem a ketgória és a vizsga időpontja számít, hanem a mögötte levő teljesítmény (futott km).

apukád 2010.10.25. 23:55:42

Az miért jó a blognak, hogy egy ilyen primitív írást közzétesz? Roppant gáz stílus amellett, hogy nem tilos körbenézni az autó vezetése közben. Mert bárki hibázhat - még a zseniális úriember is, aki ezt a csudát leírta ide nekünk.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 00:08:30

@D4D: Ja, én is erre gondoltam, lehet, hogy össz-vissz 10.000 kilométere van levezetve :)

@apukád: Miért jó egyeseknek, hogy egy ilyen primitív hozzászólást ideírnak? Roppant gáz stílus amellett, hogy lakott területen, több egyenrangú kereszteződésen 100-zal száguldozni nagyon messze van a hibázástól. A hibázás azt jelenti, hogy valaki VÉLETLENÜL, esetleg figyelmetlenségből hibát vét. A fent leírt eset inkább szándékos emberölési kísérlet.

gerdo 2010.10.26. 03:17:28

Az, amit Kirandulas mondott. Kiemelnem a "... rutinos vezető egy jobbkezes utcában készül arra, hogy esetleg egy odatévedt, helyismerettel nem rendelkező vezető úgy véli, lassítás nélkül vágtathat. Erre ha tetszik, ha nem, készülni kell."

A helyismerettel nem rendelkező vezetővel szabadon felcserelheto: orult, reszeg, drogos, etc.

Ez a fajta hangnem nem fog javitani a magyar baleseti statisztikakon. Az ovatos vezetes igen: en.wikipedia.org/wiki/Defensive_driving.

Integrált Szerverterror 2010.10.26. 03:32:13

Toyota volt az nem Honda! Azok szokták önállósítani magukat!

glad az egyetlen 2010.10.26. 03:39:36

@Kismac:
He-he, nekem volt ettől jobb is amikor tanuló voltam.
Én ugyanis egy kereszteződésen való áthaladáskor az egyírányú utcába néztem be, oda ahol elméletileg nem jöhet autó. Az oktatóm rámripakodot, hogy "mi a fenének nézel odaaaaaaaaa....!" Na ekkor vágodott ki egy autó abból az irányból és húzott el elöttünk.
Többet nem szólt ilyenért. :)

Amúgy én, ahogy a párom pont ma mondta, dinamikus vezető vagyok, de ezért odafigyelek, hogy megadják-e az elsőbséget és az egyenrengú kereszteződésekben olyan gyakori, hogy nem , hogy eszembe nem jutna behajtani, körbenézés nélkül.
Ez pont olyan mint a múlkori esőben a kanyaródó autó elé lépett gyalogos.
Igaza van, de attől még meghalhat, szóval figyelni kell erre.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.10.26. 05:45:13

Úgy tűnik mostanában ez vmi divat. Én szombaton találkoztam egy különös figurával. Védett úton haladtam lakott területen belül, amikor egy mellékutcából kikanyarodó Iveco furgon kormányánál ülő izé nem vett észre egy egyenes úton, napsütésben közeledő fehér VW-t. Benne a feleségemet, a fiaimat és engem. Nem volt közel, épp' csak annyira, hogy a feleségem már sikított. Erre beletenyereltem a kürtbe és a bal kezemmel rövid, de tartalmas pantomim előadással közöltem a véleményem az Iveco sofőrjével. Ez eddig teljesen hétköznapi. Ám emberünk vmi miatt zokon vette ezt és 2cmes követési távolsággal követett egészen közeli otthonunkig és megérezésünk után - nem kiszállva - hangot adott nemtetszésének, hogy miért mutogatok neki... Beszarás nem, hogy a táblát az utcasarkon nem, egy fehér autót a napsütésben nem, de a kissé túlnőtt körmöt a középső ujjamon meglátja egy ilyen balfasz? Másnap láttam a csókát a közértben, azóta tudom miért nem szállt ki... 165 cm/80kg...

dekás dezső 2010.10.26. 08:36:51

Ez nálam mindennapos. Nekem minden nap meg kell adnom egy kereszteződésben a jobb-balkezet, pedig kb 3 éve járok hazafelé azon az útvonalon minden áldott nap, és hetente legalább 2x akarnak fellökni a 30-as övezetben legalább 60-70 nel döngető, jellemzően felsőközepes autót/suv-ot hajszoló lakóparki otthonukba igyekvő percemberek. Követtem egy ilyet egyszer, és furcsamód az utcájában felelős felnőtt emberként már tud 25-tel menni, mert mit szólnak az utcabéliek, mekkora gyökér már az, aki 30as övezetben tapossa neki. képmutató geciládák, pfff...

Ferocious 2010.10.26. 08:49:35

Egy apró kis történet most nyárról: 17. kerület,
pormentesített (nem szilárd aszfalt burkolatú!), rettentően szar minőségű útkeresztezódés (kertes házak), mindehhez 30-as zóna, ja és T elágazás.

Jövök a T szárában és kanyarodnék balra, majd gyakorlatilag leállt szívvel és adrenalintól sajgó vesével az utolsó pillantban satuzok, hogy a balról száguldó, szakadt peugeot (valami fehér fos) az autóm orrától kb. 15 centire száguld el úgy, hogy én már állok a satufék után és neki már korrigálnia kell (nagyon szűk utca) és majdnem nekibaszódik a baloldalon lévő fáknak...

Egy-két tizedmásodpercen múlott az életem és ezt nem a balról jövőnek köszönhetem, hanem annak, hogy figyeltem...

Remélem azóta már megdöglött egy fán vagy a vonat alatt...

dekás dezső 2010.10.26. 08:59:29

@Ferocious: ez nem a Napkelet utca egészen véletlenül?:P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 09:18:39

@Integrált Szerverterror: Az is lehet, hogy Yaris volt, mert abból sok ilyen szürkés-zöldes színű van, Jazzből meg nem tudom, láttam-e már olyat.

"streetfighter" 2010.10.26. 09:28:10

@Ferocious:
"Egy-két tizedmásodpercen múlott az életem"

Akkor neked most két születés napod van, nem igaz?

mytos 2010.10.26. 09:42:15

Gyermekeim!
A bizalmi elv Magyarországon is csak egy elv. Miért néztél be balra, SilentSound? Mert ezt te is jól tudod. És azt is tudod, hogy ha elmulasztod a balra kukkolást, abba belehalhatsz. Én 14 éve lakom ezen a környéken és már többször meghaltam volna, ha nem nézek be balra. Egyszer például kb 80-nal jött balról egy kocsi keresztbe, havas úton, blokkolt kerekekkel. Te még csak 8 éve vezetsz, én 31 éve, ezért én már meg tudom állapítani a trendet is, mégpedig azt, hogy a helyzet romlik szép lassan: nem csak a balra nézés egészséges mostmár, hanem a zöldön való áthaladás is. Hazánkban senki nem alakítja a közlekedési hozzáállásunkat évtizedek óta (1-2 "ha iszol, ne vezess" reklámot kivéve és lassú lámpaváltás is a felelősségérzetet csökkenti, de sorolhatnám még... Bécsben saját szememmel láttam, ahogy egy kereszteződésben bennmaradt köcsögöt megvertek a dugóban unatkozók.

tükörfúró 2010.10.26. 09:44:16

Nagyfaluba vannak helyek, ahol nem a közlekedési szabályok érvényesek.
A helyi és rendszeresen arra járó lakosság máshogy használja, aztán ha arratéved tájékozatlantamás, abbol van a csatt.

Ha arra járok, ami nem rutinszerű, KURVÁRA figyelek, pláne, ha legkisebb kétségem is van, hogy mindent lámpa, öles virító óriás tábla és teljesen egyértelmű, sehogy máshogy nem érthető virító felfestés szabályoz.

Fokozottan igaz ez zűrős "valamitől főut" hatalmas forgalmú eredetileg békés kisutcákon. A triplaipszilon alaku, kereszteződésnek nem is nevezhető kitudjamikben budán, villamossinnel összekevert forgalmat, nyomakban kisutcát, főutat és macskakövet tartalmazó peremkerületek furcsa környékein.

Akinek a szelep a felniben elenged, sikeres ember nem lehet, szerintem a 22éves gyári felnijeimben kitudja hagyadik gumigarnitúrával még az eredeti szelepek vannak.

Itakdalse.. :D

mytos 2010.10.26. 09:46:04

@mytos: bocsi, a zöldön való áthaladás előtti körbenézelődést akartam írni

vérengző kismalac 2010.10.26. 09:46:38

Én nem értem miért kell minden kis veszélyen így kiakadni?
Multkor sétáltam a hídon, mikor fékcsikorgást hallok a hátam mögül. Egy kamion széguldott felém. Miélött neki passzírozott volna a korlátnak, átvetettem magam a korláton úgy reflexből.
Leestem a 8m-re alattunk lévő sínekre és eltört a lábam. Ezt megúsztam, gondoltam, amikor iszonyú tülkölést hallottam. Hátra néztem és egy mozdonyt láttam felém száguldani. Bevergődtem a sinek közé és összeszorítottam a szemem. A vonat elszáguldott felettem.
Húúú ez kemény volt. Kinyitom a szemem és látom, hogy a kamion altal kidöntött korlátnak épp most enged el az utolsó dübelje és a korlát felém zuhan.
Ismét becsuktam a szemem. Egy hatalmas ütést éreztem a fejemen.
A rohadt életbe álmomban levertem a polcomról a lexikont.

Ferocious 2010.10.26. 09:58:24

@fuckin frank: nagyon is az, a vége meg a Hűvös utca, ott akart kivégezni a köcsög.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 10:02:34

@Canis Lupus Libertas:
Egyszer "beült" mögém egy hasonló teher, csak azért mert a megengedettel jöttem a Ferihegyi úton , nem a gyorsfogalmin és csak egy sáv volt
Kicsit megpöccentettem a féklámpát ballal, semmi
Aztán kilóbáltam a fa testápolót az ablakon és rögtön visszavett

Azt persze nem tudom kopasz kigyúrt volt-e, de ő sem hogy én nem az vagyok
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 10:04:30

@vérengző kismalac:
Bevergődtem a sinek közé és összeszorítottam a szemem"

A végbélizmaid meg ellazultak, mi?
:)

dekás dezső 2010.10.26. 10:06:44

@Ferocious: arrafelé lakom, engem a cséplő-ágas kereszteződésben szoktak rendszeresen láthatatlannak tekinteni a balról érkezők. már annyit dudáltam ott, hogy lazzal az árammal be tudnám fűteni a kecót...

Ferocious 2010.10.26. 10:12:04

@fuckin frank: Gyakorlatilag a környék összes jobbkezes kereszteződése életveszélyes a sok vaksi vagy száguldó baromállat miatt.

zyl187 2010.10.26. 10:47:03

Többször elhatároztam már, hogy lesz@rom és nem fékezek a balról szabálytalankodónak, (persze ha nem ezerrel jön) legalább lesz betétlapom a koccanás után s megcsináltathatom a kocsim elejét, oldalát...de képtelen vagyok rá! Vagy befékezek, vagy elrántom a kormány. Nem engedik a reflexek. Pedig hetente 2-3 alkalommal lenne rá lehetőség, mert RENGETEG embernek lövése sincs, hogy épp mit kéne csinálni az adott forgalmi helyzetben, vagy kinek van elsőbbsége, stb!
Van ismerősöm aki nem nagyon fékez be a körforgalom előtt, vagy kereszteződésben, mert nem tud egyesből elindulni, így inkább csak addig fékez, amíg kettőből még vissza tudja gyorsítani a gépet...

Alex2000 2010.10.26. 13:51:42

A szabályt be kell tartani, de ettől függetlenül én megszüntetném az összes egyenrangú utcát mert egyszerűen életveszélyes, és agyatlan baromság.

Circus 2010.10.26. 14:23:12

@Ferocious: @fuckin frank:
nem is beszélve a rengeteg, földutakon kialakuló kátyúról, ez különösen télen, friss hó alatt vicces, amikor egy jól sikerült fékezés után szánkázik/pattog be a jobbost későn érzékelő kolléga.
Ez főleg kicsit feljebb, az elág felé vicces, ahol még az utak lejtenek is.

Üdv az East End-en :)

Perillustris 2010.10.26. 14:42:23

@Mzee2000: Pedig éppen arra nevelné a vezetőket, hogy figyeljenek, ne csak a táblákra, lámpákra hagyatkozzanak. Persze itt a Balkánon...

2010.10.26. 17:34:23

@Mzee2000: Mi alapján határoznád meg a védett utat, ha két egyforma találkozik?

csz0 (törölt) 2010.10.26. 17:57:49

Annyi okos ember összegyűlt itt, valaki magyarázza már el, hogy az illető útszakaszon jóhiszemű idegenként, először járva hogyan lehet maradéktalanul betartani ezt a tetves jobbkézszabályt? A kedves posztoló úr hogyan csinálja? Egyáltalán szokott utazgatni, vagy csak a környéken autókázik, ahol lakik?

Gyakorlatilag mindenhol 30-al kellene menni, és ahol jobb felől kereszteződés van és nem látok magamnak elsőbbséget jelző táblát, ott szépen lelassítok 20-10-5-re és benézek az utcába, hogy jön-e valaki és van-e stop-ja vagy macisajtja. Ez zöld mezőben két kábé nulla forgalmú harmadrendű útnál (ahova a jobbkézszabályt eredetileg kitalálták) nem gond, de átláthatatlan kerítésekkel, sűrű lombozatú fákkal övezett szűk városi utcáknál hogy működik? Lehet anyázni, de olyan ez a jobbkézszabály (illetve annak abszurd helyeken való alkalmazása), mint az orosz rulett - ha szerencséd van, megadod/megadják, ha nem, kinyiffansz.

Aki meg annyira félti azt a tetves életét, miért jár öreg szeleppel, a hiszti megvédi?

CD-R80 2010.10.26. 18:11:38

@csz0: Úgy lehet maradéktalanul betartani hogy ha jobbról jön valaki akkor elengeded mert neki van elsőbbsége.

csz0 (törölt) 2010.10.26. 18:25:39

@CD-R80: köszönöm a hasznos választ, de a kérdést a lehető legkomolyabb és olyanok válaszát várom, akik gyakorlatban is vezetnek, nem csak papíron...

csz0 (törölt) 2010.10.26. 19:01:20

@CD-R80: ööö, eszerint papíronsofőrök döntik el, hogy kispórolják a költségvetésből pár nyamvadt tábla árát :(

Sok kicsi sokra megy, mert olvastam, hogy egészen hatalmas összegekbe kerülne kitenni az összes hiányzó táblát... Meglehetősen libafos országban lakom, de errefele nem ezen spórolnak. Inkább legyen gödrös az út, de az a tábla akkor is ott van!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 19:07:57

@csz0: Az az utca pontosan olyan, ami nem alkalmas 30-as sebesség felett biztonságos közlekedésre, parkolnak a szélén felváltva mindkét oldalon, beláthatatlanok a keresztutcák. Az látszik, hogy van ott utca, le kell lassítani, benézni és el tudod dönteni, hogy kell-e elsőbbséget adni, vagy nem jön senki és lehet menni. Itt és mindenhol máshol.

Elég sok ember felfogta azért és többen válaszoltak a tiédhez hasonló kommentekre azzal, hogy itt most nem az volt a fő gond, hogy nem ismerte a környéket és véletlenül benézett egy jobbkezes utcát, hanem hogy nagyjából százzal végigszáguldott, ezáltal az ártatlan hiba lehetőségét elég egyértelműen kizárva. Szerintem elég egyértelmű, ha végigolvasod és értelmezed úgy a maga teljes egészében a történetet.

csz0 (törölt) 2010.10.26. 20:34:42

@SilentSound: a konkrét eset kapcsán általánosítottam a problémát: békésen autózol egy viszonylag kis utcában, ahol az 50-es tempó relatíve biztonságos és megengedett (utca, járda elég széles, nincs teleparkolva, stb). Az egyik kis, beláthatatlan jobb oldali utca végén azonban megjelenik egy autó orra aztán kihajt eléd és menne tovább egyenesen, hiszen elsőbbsége van. Noha nem nagy a tempó, de a rendelkezésedre álló 10 méteren nincs esélyed megállni még 50-ről sem, csatt, te vagy a hibás.

Lássuk be, ebben az esetben valami nincs rendben - egyenesen haladva miért kellett volna oldalról, elsőbbséggel érkezőre számíts? Ilyen logikával városban szinte mindenhol 20 km/óra kellene legyen a megengedett, hiszen sosem tudni, nem-e jobbkezes a következő kereszteződés... Vagy a jobbkezes utcákban minden esetben kitáblázott 30-as sebességkorlátozás van?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.26. 21:20:54

@csz0: Nem feltétlenül kell 50-nel menni ott, ahol nincs egyéb korlátozás. Ha nem belátható az út széle, akkor lassítani kell és óvatosan megközelíteni. Velem is előfordul néha, hogy lelassítok idegen helyen kocsibejárónál, mert úgy van leaszfaltozva, mintha utca lenne. Sosem dudáltak még le érte az útról. Meg ha valaki nekiállna mögöttem türelmetlenkedni, pont leszarom, tőlem aztán villoghat, kürtölhet, senki miatt nem fogom összetörni az autómat és magamat. :)

Integrált Szerverterror 2010.10.27. 02:48:40

@SilentSound: Akkor lehet, hogy csak beragadt a gázpedál a mókus meg a kormányba kapaszkodva vonyította végig az utat mint a trabis a viccben:D

Szóval jobbkezesben balra nézni, fos japán, új posztot!(ja az már van)

CD-R80 2010.10.27. 08:44:30

@CD-R80: Lehet bunkóbb kedvemben írtam, de értem amúgy a felvetésed. Én is szaladtam bele ilyenbe, szerintem mindenki aki vezet és nem csak a megszokott úton jár. De nem tudsz mást csinálni. Inkább anyázzon mögöttem az ottlakó minthogy betétlapot töltögessek. Nyilván egyszerűbb lenne mindenkinek ha ki lenne táblázva minden oldalról de akkor is lehet eltakarná valami a táblát, sok esetben el is takarja, vagy annyira benn van a kereszteződésben hogy öröm észrevenni.
Néhány helyen legalább az egyenrangú kereszteződés táblát kiteszik.
Aki meg jobbról vagy balról jön haladhat szintén egyenesen s gondolhatja mindegyik, hogy neki van elsőbbsége..

Perillustris 2010.10.27. 22:24:24

@csz0: "idegenként, először járva hogyan lehet maradéktalanul betartani ezt a tetves jobbkézszabályt"

ROTFL

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.27. 22:29:13

Az autó egy Citroen C1-es, és a gazdája a Revicky utcai óvodába hordja a gyerekét. Ha esetleg be szeretnél neki számolni az élményeidről. (egy kancsal nő)

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.27. 22:30:57

Ja és ahonnét jöttél, és amikor. Abban az időben ott már a kutya se jár, csak néhány piás megy a kocsmába. (piros tetejű ház)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 23:03:42

@Dariengo: Szívesen megkérdezném, hogy mégis mi a búbánatnak kellett ennyire sietnie, csak félek, hogy legfeljebb magamat bosszantanám fel újra, mert vagy letagadná, hogy ő volt az, vagy olyan hülye, hogy meg akarna győzni, hogy az egész az én hibám volt, minek megyek arra és különben is nem lett semmi baj, minek pattogok. Kidühöngtem itt magam, írtam az önkormányzatnak, páran utálni fognak érte, ha raknak le pár fekvőrendőrt, én meg nagyobb biztonságban leszek az ilyenektől.

Egyébként nyilván nem egy Üllői út forgalmú utca ahonnan kijövök, de mivel jó kis zsákutcás labirintus az egész környék nincs sok kijárata és pont ez az egyik. És nem csak nekem van itt autóm. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 23:08:23

@Dariengo: Egyébként ismered, vagy csak neked is volt szerencséd megtapasztalni a vezetési stílusát?

cso zsi 2010.10.27. 23:09:16

@csz0: A gyalogátkelők előtt sem lett kitáblázva. Mégis, úgy kell megközelítened, hogy a gyalognak kijáró elsőbbséget meg tudd adni. Ezt alig egy éve rágják külön szájba, holott az első pillanattól kezdve így működik a dolog.
A jobbkezes utca épp ilyen, ha neked minden (vagy minden második) sarkon meg kel adni.
A Nagykörúttal szomszédos kerületek mindegyikében van ilyen.
...és igen, számítanod kell arra, hogy egy magadfajta (nem degradálás, mert nem tudom milyen vagy) jön ugyanúgy, ahogy te szoktál, és 50-ről nem bír megállni 10 méteren.
30-ról meg igen.

D4D 2010.10.27. 23:58:35

@SilentSound:

Magyar módi:

Fekvőrendőrt, holott lehet a paréj azt se tudja mi az a jobbkéz.

Ne fekvőrendőrt! OKTATÁST!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 10:26:09

@D4D: Vannak a menthetetlenül súlyos esetek, akiket hiába oktat bárki, nem fogja fel, hogy ez nem csak egy szabály, amit vagy betart vagy nem, hanem a saját és mások értékeivel és életével játszik. Részt vehet az ilyen bármilyen tanfolyamon, megszerezhet bármilyen papírt, ugyanúgy az életben leszarja, amit tanult, még ha tudja is, mit szabad és mit nem. A fekvőrendőr meg mindenkinek fekvőrendőr. Persze van, aki akkora kretén, hogy vesz egy bazinagy terepjárót és azzal szarja le a fekvőrendőrt is, meg azt is, akit még nagyobb eséllyel gyilkol meg maga helyett. Hülyeség ellen nincs orvosság, de kezeléssel korlátok közt lehet tartani a nem teljesen súlyos eseteket. :) És tudom, hogy ha leraknak abba az utcába 3-4 fekvőrendőrt, akkor én is vesztek 20 másodpercet, meg csökkentem az autóm lengéscsillapítóinak az élettartamát, de inkább ez legyen...

D4D 2010.10.28. 14:58:14

@SilentSound:
Nem győztél meg.

Aki nem való az utakra, az ne szerezhessen papírt. Nem most kell oktatni a sok hülyét, aki libáért meg 20 ezerért jogsit kapott.
A teljes gépjárműoktatási rendszert át kell alakítani.
Jelenleg nem vezetni, hanem vizsgázni tanítanak meg, mondjuk ez régebben is meg volt, de azért amikor majd 20 éve vizsgáztam, akkor még a tanfolyamon vezetni is tanultunk.
Az elméleti rész dettó. Ma megtanulnak kitölteni egy tesztlapot, de maga a szabály az ismeretlen, ahogy az összefüggések is, mint pl mitől csúszik az út, és olyxankor miért tart tovább megállni.

D4D 2010.10.28. 15:02:28

@SilentSound:
Fekvőrendőr:
Majd amikor egy 200 méteres szakasz megtétele 2 perc lesz neked is a közte levő 3 fekvőrendőr miatt, akkor másképp állsz hozzá.

Jó dolog a fekvőrendőr, de nem magyar kivitelezésben. Van olyan, amin csak oldalazva tudok átmenni, és széria kocsim van.

Olaszországban ami van fekvőrendőr, azon 30 alatt úgy megyek át, mintha ott sem lenne, 40 felett pedig lefejelem a tetőt.
Ezt állítsd szembe a magyar fekvőrendőrökkel, amikor ilyenekért esedezel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 16:16:30

@D4D: Konkrétan kb. 200 méteren már most is van 4db fekvőrendőr a térképen látható kereszteződés és a ház között, ahol lakom. Normális fekvőrendőrök vannak, amikhez le kell lassítani kb. 5km/h-ra, de nem olyan magasak, hogy bármilyen utcai autó fennakadjon rajtuk. De még így se több szerintem fél percnél végigmenni ezen a szakaszon. Szóval ha azt a szakaszt veszem alapul, akkor nagyon erős, többszörös túlzás a 2 perc. Van szar fekvőrendőr is nyilván máshol (pl. itt Kispesten is vannak iszonyat idióta ugratók), de ha ugyanolyanokat csinálnának oda mint amik már most is vannak, nem lenne ellene egy szavam se.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 16:24:25

@SilentSound: Oszt poszt ma nem lesz? Vagy megint esti műszakban kell kommentelni??? :)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 16:28:29

OFF:
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azokra is gondolni kell, akik napközben dolgoznak, nem valami mást csinálnak munka helyett. ;) Egyébként általában akkor nincs napközben poszt, amikor rámzuhan minden egyszerre, mint pl. ma.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 16:34:32

@SilentSound: Azok lúzerek, és így jártak...én csak magamra gondolok :) Akkor nézzek vissza olyan éjfél körül? :)))

D4D 2010.10.28. 18:55:35

@SilentSound:
"Normális fekvőrendőrök vannak, amikhez le kell lassítani kb. 5km/h-ra,"
- Az én értékrendem szerint az nem normális. Én azt tartom normálisnak, amin 30al át lehet menni. De azokat se kellene ész nélkül rakni mindenhova.
Változatlanul az oktatás reformját tartom szükségesnek, de sürgősen.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.28. 22:32:19

@D4D: Amin 30-cal át lehet menni, azon ötvennel is, úgy meg az ég világon semmi értelme... Egyetértek azzal, hogy sokat kellene javítani az oktatáson és a vizsgáztatáson is, de továbbra is úgy gondolom, hogy önmagában az sem elég. Javíthatna a helyzeten, de tökéletes világ akkor se lenne.

D4D 2010.10.28. 22:48:37

@SilentSound:
Fentebbi hsz-emből:
"Olaszországban ami van fekvőrendőr, azon 30 alatt úgy megyek át, mintha ott sem lenne, 40 felett pedig lefejelem a tetőt."

Az 5 nevetséges, az 50 ilyen helyekre valóban sok.

Oktatás, vizsgáztatás, Objektív felelősség.

Ragadd ki ez utóbbit! Az üzenete az objektív felelősségnek: Ha van pénzed, akkor neked mindent szabad.

Régebben aki egy bizonyos határnál gyorsabban ment, és rajtakapták, az a következő hónapban benzin helyett kombinált bérletet vett. Ma kap egy csekket, mely összege az ország egyik felének egyheti jövedelme (30-45000), míg a másik felének ekkora összeg meg sem kottyan.

Mondjuk ez az objektív dolog is megérne egy elemző posztot. Vedd hozzá a táblaforgatós, mobiltáblás panaszokat is! Eredmény? Lehúzás.

Ismerősöm (van jogsija) nem tudja mi a jobbkézszabály, nem tudja kanyarodáskor mikor melyik sávba kell érkezni, és még sorolhatnám a dolgait. Vizsgára mondta az oktató, hogy egy tizest vigyen magával.

Másik ismerősöm buszvezető, beleverte a fia fejébe a KRESZ-t, és a vezetéselméletet is. Tényleg szépen vezet a gyerek, jól vezet.
Azt mondta neki az oktató: Vegyen még 14500-ért x pótórát, amit nem vezet le, és akkor tuti a vizsga.
Gyerek visszakérdez: Nem járnék jobban, ha adnék egy tizest?
-De.

És így ne várjuk el, hogy jobbkezet ismerjenek, ezen a fekvőrendőr sem fog segíteni, bár akkor nem 60-al, csak 30-al megy beléd. A napod ugyanúgy el lesz baszva.

Integrált Szerverterror 2010.10.29. 02:01:13

@D4D: Részemről szívfájdalom nélkül athajtanék pár olaszországi fekvő rendőrön. Akár több, mint ötvennel is. Főleg, ha holnap este hazafelé megállítanak. Mint eddig szinte mindig. Grrr.

Amúgy melyik fekvőrendőrre gondoltál? Van vagy ötféle.

Véglegény 2010.10.29. 08:36:01

@Integrált Szerverterror: több mint - spórolj a vesszőkkel! :P

urikutya 2010.10.29. 12:43:11

A poszt írójának igaza van, minek kell ennyivel menni lakott területen. Nem mentség az sem, hogy ismeri a terepet és nap mint nap arrafele jár. Egy példa erre, sokszor járok a Farkasréti temető felé, és egyszer csak megrökönyödve láttam, hogy a szokásos útvonalamon az utca elejére ideiglenesen kiraktak egy behajtani tilos táblát. Mi lett volna, ha behajtok kérdem én ?

Sajnálom hogy pont egy Honda Jazzről van szó egyik kedvenc autóm,:
www.autopult.hu/index.php/hirek/ujdonsagok/1237-nem-kapunk-az-els-hibrid-kisautobol-a-honda-jazz-hybrid-bl-

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.29. 12:52:27

@urikutya: Közben írta már fentebb Dariengo, hogy valószínűleg elnéztem, mert van egy minden más szempontból passzoló, ámde Citroen C1, akinek a vezetője lehetett. Nem gyakori szín, az egyszer biztos. :) Mellesleg a Jazz tényleg jó autó, a méretéhez képest talán a legjobban pakolható kocsi a kategóriájában.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.29. 14:05:06

@SilentSound: Bocs, nemtudom miért Citroen C 1-egy írtam, amikor Nissan Micra-t akartam.
Ahonnét kijöttél, ott egy bölcsöde, óvoda, plusz egy iskola van, elég sok fekvőrendőrrel, több nem kell. Azt hiszem, ha egy órával előbb jársz errefelé, látsz még cifrábbakat is. Sok rohanó idióta szülő, csak addig óvatos, amíg a gyereket le nem adta, utána már keresztülmennek bárkin.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.29. 14:46:15

@Dariengo: Annak a sarkánál lakom, úgyhogy tudom, mik mennek ott reggel meg délután. Még jó, hogy amúgy kis forgalmú rész, mert elmebeteg módon tudnak parkolni meg gyereket kiszedni autóból meg ilyenek. Pedig ott aztán mindig van hely...

urikutya 2010.11.01. 10:59:15

@SilentSound: Igen abszolút! Ahhoz képest hogy városi autó, jól pakolható, ráadásul dinamikus és gyors is :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása