Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért tart olyan sokáig az útzár egy balesetnél?

2010.11.02. 13:14 :: SilentSound

Ha egy baleset halállal végződik, az sosem örömteli dolog, sokkal szigorúbban kell a hatóságoknak is eljárniuk ilyen szomorúan végződő ügyekben. Ákos szerencsére nem volt részese a balesetnek amiről írt, viszont több, mint két órán át ült az autójában a lezárt autópályán a hidegben, ami szerinte elkerülhető lett volna. Ti mit gondoltok?

Tegnap este (10.31) sajnálatos esemény tanúja voltam az M7-esen. Budapest felé a fehérvári Auchan leágazás és a következő seregélyesi elágazás között egy autó felborult, a sofőr kiesett az autóból és meghalt. Amiért írok az nem a baleset, meg hogy miért nem volt bekötve a sofőr.

Tehát a szituáció: hulla belül a szalagkorlát mellett, nyomok a belső és középső sávban (itt ugye már 3 sáv van), kocsi fejtetőn a középső sávban kissé átlógva a jobb szélsőbe, a leállósáv szabad. Páran megálltak segítséget nyújtani, többen a leállósávot használva továbbhaladtak. Közben a szinte nyári forgalmat bonyolító M7 teljesen megtelt az előző lejáratig, három sávban sokszáz (-ezer?) autóval.

Percek alatt a helyszínen a teljes mentő stáb, ekkor zárták le a leállósávot az oda parkoló tűzoltó és egyéb autók. És sok száz, ezer ember ott volt este, hidegben, a vége felé már nagyon idegesen, az autóban 2 óra 15 percen át. Másfél óra után egyre többen dudáltak egyet-egyet.

Kérdéseim:

Miért nem lehet a nyomokat nagyon gyorsan rögzíteni úgy, hogy a baleset által nem érintett leállósávot gyorsan átadhassák a forgalomnak? A helyszínelést lehet tovább folytatni és ha kell egy kis időre újra leállíthatják a forgalmat. Az Auchannál leterelték az autósokat, a bentrekedteket el lehetett volna ereszteni talán fél óra alatt, aztán nyugodtan dolgozhattak volna az üres pályán.

Ha látták, hogy teljes útzárra van szükség, miért nem lehetett a veszteglő sort hátulról lebontani, visszafordítva az Auchan lejárón át kivezetni. Ezt amúgy a sor végéről sokan megtették. Miért csak akkor nyitották meg a leállósávot, amikor a helyszínelés régen véget ért és már minden el volt takarítva?

Miért integetett a rendőr igen hevesen 2 óra 15 perc után, hogy menjünk már, menjük már? Miért nem a helyszínelőket süregette? Miért kell Magyarország legforgalmasabb 3+1 sávos autópályáját egy nagyon forgalmas hétvégén több mint 2 órára teljesen lezárni, amikor a baleset mikéntje, súlyossága ezt szerintem nem követelte meg?

93 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr autópálya útlezárás biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mqqq 2010.11.02. 13:22:15

Jól értem a lényeget, hogy valaki meghalt, te meg a szaros két órádat sajnálod?

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2010.11.02. 13:28:00

@mqqq: jól érted.
csak tudod én pl. kéthetente megyek siófok-miskolc útvonalat oda-vissza, és volt már amikor a rendőrök faszoskodásából 7 órás út lett... kifogsz 1-2 ilyen kétórás szórakozást és máris erősen szopóágon vagy...

nyugaton kijön 3-4 sima (nem helyszínelő) rendőr, 2 lefotóz lekameráz mindent, a másik 1-2 pedig addig is tereli a forgalmat. ezek után ha kell jönnek a helyszínelők, de addigra a cucc egy részét a 2 sima rendőr már lefotózta, és amit lehetett arébb is rakta és mehet a forgalom normálisan...

Deluxe Rebirthedborned 2010.11.02. 13:30:55

A tízmillió paraszt országa a tiétek...

RaveAcE 2010.11.02. 13:31:23

Lehetne ésszel is csinálni, ha valakit érdekelne, h ott szoptok feleslegesen 2 órát.
De a kutyát nem érdekli. A tűzoltó is terelhetne, de más dolga van. Mentő részéről fel sem merül. A zsernyák meg inkább nézelődik.

mqqq 2010.11.02. 13:40:44

@Deluxe Rebirthedborned: Ennyi. Majd a levélíró Ákos miatt kijön +2 ember, mert kibaszott fontos ám ő.

qwertzu 2010.11.02. 13:47:54

@mqqq: A kettőnek semmi köze egymáshoz. Ha Afrikában éheznek, attól én még jogosan pofázok egy pesti étteremben, ha szar kaját hoznak ki. A hatóságok, szinte erőforrás befektetés nélkül rengeteg dugóban töltött órát megspórolhatnának a közlekedőknek.

SÜN 2010.11.02. 13:50:27

MÉR BAZMEG AZ M3-ASON AZOK A TERELÉSEK? AZ MI A BÚVALBASZÁS?!?! KI A GECI ENGEDÉLYEZTE AZT? STB..

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 13:58:57

Rencámot a biciglire!

Ezt én sem értem, hogy minek kell nanyi ideig nyomokat rögzíteni, meg vizsgálgatni, főleg ilyen esetben, ahol egyértelmű, hogy ki a hibás.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.02. 14:01:31

meglehetett volna állni úgy is, hogy legalább a leállósávban haladni lehessen... aki meg olyan hülye hogy kiesik a kocsiból (faxnak bekötni az övet ugyebár) meg is érdemli...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.02. 14:03:55

Halálos borulás az M7-esen
2010. október 31., vasárnap 21:24
[Lánglovagok.hu] BELFÖLD

Kiesett a felboruló személygépkocsiból egy férfi vasárnap kora este az M7-es autópályán. Varga Norbert tű. hadnagy, a székesfehérvári tűzoltóság szolgálatparancsnoka elmondta: a Siófok felől Budapest irányába tartó Peugeot a 62-es főút lehajtója előtt a belső szalagkorlátnak csapódott és a középső sávban fejtetőre borult. Az autóban ülő férfi kiesett a kocsiból, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A Peugeot-ból a mentők egy súlyosan sérült nőt szállítottak kórházba. Az autót a tűzoltók állították kerekeire.

Tron65 2010.11.02. 14:08:03

VOLT egy szabad sáv.
Csak elállták éppen azok, akiknek az egyik feladatuk a forgalom biztosítása lett volna.

zazooo 2010.11.02. 14:21:55

@mqqq: gondolom amikor meghallottad a hírt te is 2 órára beszíjaztad magad a fotelba és szigorúan még vécére sem mentél ki... és gondolom ugyanígy teszel minden hasonló esetben, hiszen pontosan annyi közöd van ezekhez a halálokhoz mint a posztolónak a pözsóséhoz..

gondolkodjunk már hápogás előtt könyörgöm... óvoda nagycsoport...

Normális vagyok? 2010.11.02. 14:46:57

@zazooo: Nem értem a hasonlatodat, ugyanis otthon nem keletkezik útzár a baleset, az áldozat roncsaiból, ami akadályozna a továbbhaladásban a WC felé, autópályán viszont keletkezhet, amit a kedvemért nem fognak odébb rugdosni, hogy tovább száguldozhass(ak). Persze a 2 óra soknak tűnik, ha tényleg volt egy teljesen szabad sáv, meg amúgy is, de ezt én nem tudom eldönteni, nem voltam még baleseti helyszínelő (nem is szeretnék). Mqqq pedig némi együttérzésre próbálta sarkallni a posztolót, szerintem.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.02. 15:14:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mindenkinek ingyen biciklit,hogy kiélvezhesse a piroson áthajtás élvezetét büntetlenül.

Amúgy a Tűzoltóautókkal nem lehet a belsőbb sávokban megállni a roncs után???

Egy rendőr meg kitudja bólyázni a balesetet, és tellegegtni a szélsősávba,hogy arra birkák,arra menjetek!!!!

CD-R80 2010.11.02. 15:14:39

Lehet azért nem nyitották meg a leállót mert a rendőrök tudták, hogy sok gyökér ott is 100-al húzna el a mentők, tűzoltók mellett, a másik fele meg nekiállna fényképezgetni a kocsiból..

CD-R80 2010.11.02. 15:18:41

Gondolom a posztoló is odasétált méltatlankodni és katasztrófanézelődni, így érthető hogy ilyen remekül le tudta írni az esetet, és nyilván ő maga meg is állapitotta mi, hogy, mikor, miért történt.

zazooo 2010.11.02. 15:20:50

@CD-R80: Lehet, csak nem tudom mennyire alkotmányos dolog az embert mások által a jövőben esetlegesen elkövetett szabálytalanságok miatt alanyi jogon szopatni :)
még erősebb gyakori kérdés, hogy ez mennyire motivál a szabályok későbbiekben történő betartására.

dr. _mmm_ 2010.11.02. 15:23:01

Sajátos rendőr logika..
Lezárunk mindent, és akkor NEM KELL BIZTOSÍTANI az elhaladó forgalmat.. lehet nézelődni meg a haverokkal bratyizni..

Tzupi 2010.11.02. 15:25:11

@CD-R80: a fotózgatóktól úgyse tudtak volna 100al menni a gyökerek, de legalább haladt volna a forgalom :)

1kutya 2010.11.02. 15:28:18

anno egyszer a 3-ason jöttünk pestről, amikor valahol gödöllő után volt valami baleset (ha jól emléxem egy farünköket szállító kamion törte át a szalagkorlátot).
ha a kb. 20 perccel korábban induló kollegák nem telefonálnak ránk, hogy gödöllőnél hajtsunk le a pályáról, mert teljes pályazár van, akkor hozzájuk hasonlóan 3 órát állunk a 3-ason, mert mikor mi odaértünk a lehajtóhoz (mondom: 20 perccel a balaset után!!!) még egy nyamvadt sün sem volt ott, hogy kitereljen mindenkit (nem egy autó húzott el mellettünk, bele a tömegbe).
mi 8-ra hazaértünk, de szerencsétlenek majdnem éjfél után. nem irigyeltem őket...

Tornado86 2010.11.02. 15:29:39

@cett:
Ezek szerint Németország nem nyugat :)

CD-R80 2010.11.02. 15:34:41

@zazooo: Az is lehet amúgy hogy nagyon véres volt a dolog és kegyeleti vagy ilyesmi okokból csinálták.

CD-R80 2010.11.02. 15:36:42

@Tornado86: Majdnem ezt írtam rá én is de rájöttem hogy felesleges..
Néhányan biztos elhiszik neki, hogy ott ilyen meg sem történhet.

TH 2010.11.02. 15:57:04

@sanyiiiiiiiiiiii: igen, bazmeg, a rendőrök BRATYIZNAK a hulla felett. Azért ez egy értelmes feltételezés, vazzeg.

TH 2010.11.02. 15:58:43

@Tornado86: azért Németországban szokták a rendőrök terelni a forgalmat, meg megnyitni a leállósávot szükség esetén...
de kétségtelen, hogy itt páran nagyon okosak, és nagyon tudják, hogy mit hogyan kellett volna csinálni. Biztos sokat nézték a Helyszínelőket. :)

Csigorin 2010.11.02. 16:09:03

Tenyleg mi a rosseb tart ezen ket oraig? Azt is utalom ha az IC pl embert gazol, es feltartjak egy csomo idore feleslegesen. Vagy ugyanaz a szopas ha valami halalaban is onzo barom a metro ele ugrik.
Miert kell feltetlenul egy nagy szopas melle meg tobbezer kisebbet is kiosztani?
Plane autopalyan ahol az ember nem keves penzt fizet azert hogy gyorsan es haboritatlanul jusson el A-bol B-be!

TH 2010.11.02. 16:17:36

@Csigorin: ja, van pofája és meghal az autópályán, holott te fizettél. Sőt, ő is fizetett. Durva, mi? Képzeld el, kifizeti a pályamatricát, és utána még meg is hal rajta.

Marcellusca 2010.11.02. 16:18:16

Sógoroknál belefutottunk egy teljes útzáras balesetbe. Érdekes, nekik még egy óráig sem tartott a helyszínelés és a kamionok lecibálása az útról.

Ja és csak ismételni tudom magam:
Marcellusca 2010.10.30. 17:53:57
"Tudjátok mit a magyar autósoknak?
Lóf@szt!
Nem autópályát!

Egy órát (10km-t) araszoltam délelőtt az M3-ason.
Mondjuk, addig sem volt leányálom.
Közben hallom a rádióban: Baleset az M5-ösön, az M7-esen és az M3-ason. :(
Abból tudtam meg, hogy még 7km-t kell araszolnom. :)
A hatvani le- és felhajtó között (55-ös km-szelvény) volt a csatt (rádió szerint 8 ótó, mondjuk volt ott annyi összetörve), amihez már a 45-ös km-táblától elkezdődött a dugó.

Szóval: lóf@szt az autósoknak, nem ótópályát!
Addig, amíg nem tanulják meg helyesen használni.

És még itt akarta bevezettetni Árpa a "No speed limit" akcióját! MUHAHA!"

Marcellusca 2010.11.02. 16:20:22

Még annyit: Pont az ilyen szituk miatt indulok el - főleg télen - teli tankkal.

dr. _mmm_ 2010.11.02. 16:37:42

@TH: Akkor lennél kedves elmesélni, hogy egy ilyen esetben mégis miafaszt csinál ott 4-6 rendőr a helyszínelőkön kívül?? Mert hogy nem a forgalmat próbálja terelni.. az kurvabiztos...

Marcellusca 2010.11.02. 16:38:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ja.
Teli tankkal. Be van tárazva. :)
Úgyhogy még egy kamion sem akadály! :D

MNOP 2010.11.02. 16:40:24

ha nem hajtottál volna annyira, akkor már észlelted volna a "csodatáblán" az infót a balesetől és mehettél volna fehérváron vagy az elkerülőn.

[mike] 2010.11.02. 16:41:33

Ki ne találjátok már, hogy bartyiznak a rendőrök a halottak felett...
A két óra egyébként elég kulturált idő. Kamionos borulásoknál nem ritka a 8-10 órás műszaki mentés, mire talpra állítják, meg átfejtik a veszélyes anyagot. Nem oly régen Szendehelyen jártam, ahol szintén kamion borult és beszélgettem az egyik rendőrrel, aki reggel negyed 7 óta volt kint forgalmat irányítani. Ez olyan este 8 körül lehetett...

TH 2010.11.02. 16:41:34

@sanyiiiiiiiiiiii: OK, legyen neked igazad, nincs kedvem vitatkozni.

CD-R80 2010.11.02. 16:43:23

@TH: Nem tudom, de én álltam már Lipcse előtt 3 és fél órát a pályán. Vagyis néha haladtam is 10-20 métert. A rendőrök egyedül a lehajtó utáni kereszteződésben álltak kinn forgalmat irányítani miután kikapcsolták a lámpákat. Plusz másik 2 rendőrautó állt keresztben a pályán ami zárta. Máig nem tudom mekkora baleset volt, vagy az volt-e egyáltalán.
Ha valahol, akkor Németországban lehet szívni nagyot a pályákon(esetleg piknikezni), s ott még baleset sem kell hozzá mindig. De az lehet még nagyon keletre van.

TH 2010.11.02. 16:46:46

@CD-R80: ez németország bármelyik részén megeshet. Azt mondtam, hogy van olyan helyzet, amikor ezzel-azzal próbál a rendőrség segíteni ott. De fogalmam sincs, hogy mitől függ.

Marcellusca 2010.11.02. 17:01:46

@CD-R80: Ja, ja.
A németekről mondják, ha nincs stau a pályán, máris csinálnak. :DDDD

CD-R80 2010.11.02. 17:09:57

@TH: Igen, de ugyanez igaz itt is azért még ha nem könnyű is elfogadni hogy Magyarországon vagyunk. Gondolom a posztoló mögött már zárva volt a pálya s tereltek Fehérváron át..

misitcom 2010.11.02. 17:26:01

@Deluxe Rebirthedborned: "A tízmillió paraszt országa a tiétek..."

Az semmi!Én még azt is tudom,hogy van közöttük egy,akinek bármikor bekaphatod.

Deszkás 2010.11.02. 17:42:17

@Tron65: Azon gondolkoztatok már, hogy azért állták el, és zárták le, hogy tudjanak hol mozogni? Biztos, hogy jó az, ha engedik a népet ott menni, és mindenki nézelődik, amikor ők ép életet mentenek, és nem előre néznek, emiatt balesetveszély alakul ki? Vagy hogy centikra az ott intézkedő mentős, rendőr, tűzoltó mellett, mögött mennek el?
Igazából azt tudnám erre mondani, hogy le kell zárni az előző lehajtónál a pályát. Tehát egy rendőrnek kapásból ez legyen a dolga. És utána fordítsa vissza vissza a többit szépen egy sávban.

Deszkás 2010.11.02. 17:50:19

@zazooo: Sajnos ez nem feltételezésen, hanem megfigyelésen alapszik. Hányan tartják be a 80-at autópályán, amikor sávelhúzásos terelés van?

hha96 (törölt) 2010.11.02. 18:05:04

Jópár éve aktív résztvevője voltam egy forgalmas városi kereszteződésben egy balesetnek (este, esőben). Az elsőként kiérkezők próbálták valahogy a forgalmat irányítani, 5 perc alatt kétszer ugrott félre emberünk, különben elüti a parasztja (mondom a forgalmat jólláthatósági mellényben irányító rendőrt). És ott, onnan nézve szembesültem azzal, hogy milyen birka, baromállat is az ember.

kiad 2010.11.02. 18:16:25

Egyszer Németországban Frankfurt után futottunk bele egy teljes útzáras balesetbe este nyolc fele. Ott két sávos autópálya van két sáv tele kocsival a leállósávba a rendörök terelték a kamionokat és mondták nekik, hogy feküdjenek le aludni. Úgyse megy a sor sehova. Hajnali fél négykor indult el a forgalom.

miako74 2010.11.02. 18:40:03

Ha jól értem, ebben az országban mindenki flottul tud közlekedni. Csak épp a rendőrök f@szok, a tűzoltók direktbe elfoglalják a még szabad sávot (mert az tök f@sza), a mentők pedig nem hajlandóak az árokparton ellátni a még élő súlyos sérültet. Ezt a köcsög országot! Még jó, hogy vannak nagyon okos emberek, akik mindenhez értenek. A fikázáshoz mindenesetre nagyon.

miako74 2010.11.02. 18:42:27

Ja, és ha mindenki olyan nagyon keni a KRESZ-t, és annyira ért a baleset-megelőzéshez valamint a helyszíneléshez, akkor mi a francért halnak meg évente több százan és nyomorodnak meg ugyanennyien az útjainkon????

Верховина 2010.11.02. 18:53:20

Nemtom mondta-é előttem valaki, de ha haláleset van, mindig megvárják a 2 órát. Talán kegyeleti okokból, de nem azért mert b*sznak forgalomirányítani.
Én is álldogáltam több mint 2 órát egyik november este, mert gyalogost gázoltak Aba környékén. Ott simán mehettünk volna, mert 1 óra alatt elvitték onnan a teherautót, meg a testet is, mégse engedtek.

Don Blasius 2010.11.02. 19:27:09

@Marcellusca:
Ja, én is láttam már párszor. A semmire kezdett el valaki fékezni, aztán mögöttük mindenki. Szépen lelassult a sor több kilométerre. Nyáron is kikaptuk a dugót München előtt, ha nem találjuk ki, hogy kirándulunk egy kicsit dél felé, akkor álltunk volna ott több órát az tuti. :P

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 19:46:51

@Marcellusca: Simán! Németo.-ban nem tudsz 2 órát menni anélkül, hogy ne fognál ki valami dugót :(

D4D 2010.11.02. 20:06:33

HOZZÁSZÓLÁSOM ELSŐ RÉSZE SÉRTŐ LEHET EGYES EMBEREK ÉRZELMÉRE, VILÁGNÉZETÉRE. NEM KÖTELEZŐ ELOLVASNI!

Nem olvastam a kommenteket végig. Van mentős haverom, van rendőr haverom.

A mentős, mikor már bent a dög (így mondja), akkor még indulás előtt fotóz a Lánglovagoknak, sokszor kiérkezés és betegellátás között is.

A rendőr próbál minél kevesebbet dolgozni, és igen, ha zárnak, akkor nem kell csináljon semmit, valóban bratyiznak, barátnőjüket hívják és pl 'geci barma megdöglött, most itt szopok miatta a pálya közepén, később tedd a csirkét a sütőbe'

Magyar sajátosság, hogy halált nem mindenki állapíthat meg, noha van a tesztlapon kérdés, 'Mikor tekinthető halottnak...'.

-----------------------------------------------------------
Fejlettebb országokban a nyombiztosítás mellett elsődleges szempont, hogy az autópálya forgalma fenntartható legyen, ezért már az előző kijáratnál zárnak ha kell, és a beragadtakat megfordítják. Ilyen esetekre a német pályák mellett az UMLEITUNG táblák már előre ki vannak téve, a fényhíd meg írja, melyik terelést (pl U 72) kell használni.
www.verkehrsportal.de/images/zeichen/42/42_460.gif

Fejlettebb országokban, mikor egy M§-áson pl lerobban egy autó, akkor azt az első lejáróig leviszik, nem pedig körberakják babákkal.

Tudok olyanról, aki durrdefektet kapott az autópályán, a rendőr nem engedte, hogy elkezdje kicserélni, mert jön a tréler. Mondja neki nincs pénze trélerre. Mondta a rendőr, nem baj, a pályáról ingyen leviszik, és majd ott kicseréli. A leállóban kereket cserélni öngyilkosság.

További bonyodalom, hogy nálunk a helyszín leírása, sokszor a rajz elkészítése többször negyed órás folyamat, addig Németországban már 1998-ban Laptoppal (amiben teljes térkép volt), rögzítettek balesetet. A rendőr 3 egérkattintással elkészítette az unokatestvérem balesetének (ráfutásosban volt áldozat) a helyszínrajzát.

Családtagom tavasszal Olaszországban érte utol a sor végét, a kiérkező rendőr (mindenki külföldi, értsd nem olasz volt) elvette mindenki papírját, csinált 3 fényképet, majd mondta, hogy előre 12 km múlva (minden résztvevő járóképes maradt) a benzinkúton írják meg a papírokat, mert ott van kávé, nem esik az eső, és a forgalom is halad. A rendőr kiérkezésétől számítva, a benzinkútra bevonulással együtt is 31 perc múlva mindenki úton volt.

''autónepper.'' 2010.11.02. 20:09:28

mért fáztatok? nincs a kocsiba fűtés vagy mi ? egyébként meg igen kéne terelni a forgalmat ilyenkor... na mindegy mit várunk a sünöktől? csoda hogy nem álltak ki traffizni.

Tornado86 2010.11.02. 20:49:33

@CD-R80:
Ennyi, hisz ott is emberek laknak.
@TH:
Szeretem én ám az ilyen okosokat, bár az tulajdonképp nem rossz hogy visszaterelik a zsaruk a forgalmat a legközelebbi kijáratig, ha pedig kell egy újabb jármû, az meg tudja közelíteni a helyszínt szembõl a lezárt, tehát üres sztrádán, amennyiben persze a logisztika engedi. Ellenkezõ esetben marad a dekkolás.

2010.11.02. 21:09:28

dögöljön meg mindenki

D4D 2010.11.02. 21:57:34

Igaz ez nem helyszínelés, de idekívánkozik:

Most panaszolta el a szomszédom, hogy megbüntették, mert egy egyirányú utcában forgalommal szembe közlekedett.

A szitu:
Budakörnyéki település (rokona van ott), ahol az utcák egy része szűk, ezért az önkormányzat kitalálta, hogy az utcák felváltva lesznek egyirányúak, egy utca befele, egy utca kifele.

Az eső szarrá mosta a hátsó utcát, 40 cm mély vízmosás húzódik az utcában, ÖK-nak többször be lett jelentve. A hátsó utca szintén egyirányú, azaz a tömb megkerülése csak egy bizonyos irányba lehetséges.
Aki ott lakik, az egy se megy ki hátra kerülve, mert tudják milyen szar az utca, két hónapja (tehát azóta biztosan szar!) még a helyi orvosi ügyeleti kocsi is komolyabb károkat szenvedett.

Ő pont fennakadt, megállítják, igazoltatás, stb. Mondja a rendőrnek, mivel nem szeretne itt lakni 3-4 hónapig, míg a közbeszerzés lezajlik, és esetleg tavasszal leaszfaltozzák az utat, hát ezért jön ki erre, mint mindenki más.

Le akarták venni zsebre 5 rugóra, de kiröhögte őket.

Erre a rendőr feljelenti.

Azt mondja 25 perc alatt írta meg a rendőr a feljelentést, illetve újabb 10 perc volt, mire lefotózta az autóját.

Megkérdezte 18 perc után a rendőrtől, melyik betűvel vannak gondjai.

Azt mondta, hétvégén lefotózza az utcát, és az illetékes önkormányzattal meg megcsináltatja a kocsija elejét.

TH 2010.11.02. 22:36:25

@Tornado86: "Szeretem én ám az ilyen okosokat,"
az én megjegyzésem nem rád vonatkozott.

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.02. 23:13:17

Parasztrendőr hatóságosdit játszott. Pedig semmibe nem kerül okosnak lenni, főleg, ha ez lenne a szemlélet. De a parasztrendőr csak büntetni tud, azt is csak úgy, ha kétszer elmagyarázzák neki. Naponta.

Bezzeg a BKV-nál meg tudnak oldani úgy egy mozgólépcső-leállítást, hogy a biztonsági őr odaáll a kezdő végére, aztán nem enged senkit rálépni. Aztán amikor az utolsó utas is véget ért a mozgólépcsőn, akkor leállítja.

Miért nem lehet így útzárat csinálni? Parasztrendőr 1. megcsinálja az útzárat a leterelésnél, parasztrendőr 2. pedig kb. 5-10 perc alatt kihajtja a baleseti területről az embereket a leállósávon. Utána mehet a dzsembori, mert senki sem akadályozza a helyszínelést, a sok "hülye" közlekedő meg mehet a leterelés felé - lassan, de legalább folyamatosan.

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.02. 23:21:48

@Deszkás: "Hányan tartják be a 80-at autópályán, amikor sávelhúzásos terelés van?"

Jelentem én betartom. Igaz, hogy csak a 60-as táblánál, de akkor is...:)

Nem vagyok vicces? Nem is viccből mondtam. És az sem vicces, hogy ilyen helyekre kimegy a SÜN pénzesfotózni.

D4D 2010.11.02. 23:27:38

@tundrazuzmo: @Deszkás:

"Hányan tartják be a 80-at autópályán, amikor sávelhúzásos terelés van?"

A múltkor betartottam az M1-en a 60-at is! Majdnem lebombázott hátulról egy Maruti!

Perillustris 2010.11.02. 23:54:46

@Csigorin: "Plane autopalyan ahol az ember nem keves penzt fizet azert hogy gyorsan es haboritatlanul jusson el A-bol B-be!"

LOL - Pontosan mennyi is az a nem kevés pénz?

@D4D: Annyi haszna tán volt, hogy nem fúj majd az ugyanezt a szabálytalanságot elkövető bringásra. Persze a sajátját mindenki képes megindokolni. :P

Tornado86 2010.11.03. 00:54:18

@TH:
Ez teljesen tiszta, szóval nyugi.

D4D 2010.11.03. 06:46:46

@Perillustris:
Számítottam valami hasonló kerékagyas megjegyzésre. Figyelmed elkerülte, hogy a történetben szereplő gépjármű FIZIKAILAG KÉPTELEN volt szabályosan közlekedni, míg ez a biciklis futároknál és társaiknál SZELLEMI KÉPTELENSÉG miatt áll fenn.

TH 2010.11.03. 08:07:29

@Tornado86: nyugodt vagyok, csak nem akartam, hogy félreérts. :)

Perillustris 2010.11.03. 08:24:56

@D4D: Mármint szerinted - tegyük hozzá. S persze, számítottál hasonló megjegyzésre, hiszen jól tudod, hogy kilóg a lóláb.

Miután a kerékpárosoknak szemrebbenés nélkül javasol a többség akár háztömbnyi kerülőt az - amúgy autóforgalom miatt - egyirányú utca elkerülése végett, nem értem, mi akadályozta meg FIZIKAILAG kedves szomszédodat abban, hogy szabályosan leparkoljon egy-két utcával odébb. A "beteg, rokkant nagyit" most hagyjuk ki az érvekből.

De nincs ezzel baj, nyugi, régóta szajkózom: a saját szabálytalanságát mindenki kicsinyíti, mindenki megmagyarázza.

"FIZIKAILAG KÉPTELEN volt szabályosan közlekedni"

BTW meghatároznád ennek a definícióját? LOL

CD-R80 2010.11.03. 08:44:48

@D4D: "Fejlettebb országokban, mikor egy M§-áson pl lerobban egy autó, akkor azt az első lejáróig leviszik, nem pedig körberakják babákkal."
Azt se felejtd el hozzátenni, hogy ezt ki is számlázzák keményen. Egy volt munkatársam járt így. Kb. 100m-t vitte el a vontató s perkált érte 220Eurót.

"Tudok olyanról, aki durrdefektet kapott az autópályán, a rendőr nem engedte, hogy elkezdje kicserélni, mert jön a tréler. "
Én már cseréltem kereket a leállón németben. A rendőr meg sem állt, s nem csak egy ment el mellettünk. Igaz inkább örültem ennek, a fenti eset ismeretében. Hozzá kell tenni szerencsére hideg volt eléggé, gondolom ezért nem erőltették a kiszállást.

A többit meg hagyjuk..:)

Sonkatekercs 2010.11.03. 10:47:18

Szerintem az olyan dugó, ami teljes útzáras (senki sem mozdul) az sokkal jobb mint a percenként araszolunk típusú. Megállsz, pihi, szundi,, azután majd csak lesz valami. Nem kell araszolgatni.

ember a holdon? 2010.11.03. 15:06:27

Nos, elsőre talán túlzásnak tűnhet a teljes útzár, valószínüleg én sem lettem volna túl türelmes, de nem vagyok helyszinelő, szakértő, rendőr stb.. hogy ezt el tudjam dönteni.
Viszont:
1. "a baleset mikéntje, súlyossága ezt szerintem nem követelte meg?"
B@zd+, egy ember meghalt, ez nem elég súlyos?

2. "Miért csak akkor nyitották meg a leállósávot, amikor a helyszínelés régen véget ért és már minden el volt takarítva?"

Ha nincs eltakarítva, akkor érkezett volna egy poszt, hogy a qrva ótópálya kezelő még csak el sem takarította a szétszóródott darabokat valami baleset után én meg belementem, defektet kaptam stb-stb...

ember a holdon? 2010.11.03. 15:11:45

@Csigorin:
nem kevés pénzt? idén kb 37000ft volt egy évre, a heti meg 1100-1200.. ha ez neked sok, akkor ne járj rajta..

egyébként meg mi köze ennek ahhoz, hogy baleset van és várni kell??

cso zsi 2010.11.03. 15:42:56

@Marcellusca: "Egy órát (10km-t) araszoltam délelőtt az M3-ason.
Mondjuk, addig sem volt leányálom.
Közben hallom a rádióban: Baleset az M5-ösön, az M7-esen és az M3-ason. :(
Abból tudtam meg, hogy még 7km-t kell araszolnom. :)
A hatvani le- és felhajtó között (55-ös km-szelvény) volt a csatt (rádió szerint 8 ótó, mondjuk volt ott annyi összetörve), amihez már a 45-ös km-táblától elkezdődött a dugó."

Nekünk is kijutott belőle.
Amelyik rádiótól vártam a híradást, az akkor mondta be, amikorra már eltakarítottak szinte mindent.

@D4D: "A rendőr próbál minél kevesebbet dolgozni, és igen, ha zárnak, akkor nem kell csináljon semmit,"
A baleseti helyszín környéki kijáratnál állt egy rendőrautó, villogva, a forgalommal szemben, a forgalomtól elzárt területen.
Ha ezt egy-két kijárattal korábban teszi, nem áll ott a tömeg.

Nem tudtuk megítélni távolról a baj mértékét, mert először egy tréler, majd egy MKJ-t nem használó mentő csorgott el a leállón.

"Természetesen" megjelentek a luxusterepjárósok, Audik, BMW-k "P" és "E" rendszámmal, majd a román rendszámosok, később fű-fa-bokor is.
Majd a pihenőn keresztülhajtó, 4 autó előnyt szerző idióták is.

D4D 2010.11.03. 17:40:00

@Perillustris:
Kerékagy! Melyik betűvel vannak gondjaid?

"az - amúgy autóforgalom miatt - egyirányú utca"
JÁRMŰFORGALOM.

"az utcák egy része szűk, ezért az önkormányzat kitalálta, hogy az utcák felváltva lesznek egyirányúak, egy utca befele, egy utca kifele."

Egy olyan helyen, ahol az ÖK kitábláz egy faszságot, amihez az utca másik végén nem léteznek a feltételek, nos egy olyan helyen senki nem szól a brinyiglisekre, ha szembe mennek, mivel az utca napi autóforgalma a kb 15-20 ház lakóinak reggeli elmeneteléből, illetve esti hazajöveteléből áll.
Ellenben a Dob utcába ne jöjjön be szembe.

"FIZIKAILAG KÉPTELEN volt szabályosan közlekedni"
A kerékpárosok meg szellemileg képtelenek. mit nem értesz ezen? Magyarázzam el, hogy az egyirányú utca egy olyan vízmosásba vezet, ahol talán lánctalpassal el lehet menni? Tanulj meg olvasni, ha már kötekedni megtanultál.

---------------------------------
Mivel az elmúlt időben egy kibaszott észérvet nem láttam/olvastam tőled, szerintem as jövőben hanyagoljuk a kétoldali kommunikációt, mert nem akarod soha megérteni, mit mond a másik. Specialitásod, hogy kiragadsz félmondatokat, melyeket sokszor eleve ferdítve idézel, eredeti szövegkörnyezetükből áthelyezed máshova, és egy neked tetsző dolgot sulykolsz ezen elferdített baromságokat alátámasztandó.

Nem lehet veled érdemben értelmesen vitázni, mert csak a kétkerékagyú faszbuziságokat fújod. Az, hogy ha nem figyelnénk oda nap mint nap a sok fasszopó kerékbuzira, akkor naponta döglene meg közülük 10-20, az nem ér be a csökött nyúltagyadba.

Ha ma egyszer sem fékeztem vagy kormányoztam volna a biciklisek faszságai miatt, akkor a 8-ból talán kettő úszta volna meg sérülésmentesen, 2 meg valószínű belehalt volna. El fogjátok érni a nagy köcsög dumátokkal, hogy egyszer véletlenül elütök egy ilyen buzi majmot, mikor szabálytalanul jön szembe, esetleg este mikor lámpa nélkül megy, akkor majd leküldöm a szántásba.

Mellesleg ismerek olyan kijelölt, az úttal párhuzamos kerékpárutat (amit használnod kell!), ami 1 kilométer múlva egy kőkerítésben ér véget. Szabályosan ott úgy tudsz elmenni, ha megkerülöd az intézményt (jelenleg már csak 40 centis a gaz, a pollenhullatók már nem virágoznak, a patak se ér már ki a falig), ami egy olyan jó 3 kilométeres terepen bicikli cipelés. Esküszöm, legközelebb a KMB-vel megbüntettettetek egyet. Tudom, hogy megteszi, csak szépen kell kérni. Esetleg a kommentjeidet átküldeni neki e-mailben!

Szóval ha úgy érzed, hogy agykapacitásod fejlődött, és az érvelési készséged legalább az általános 4. osztályét eléri, akkor szólj, és megpróbálunk újra beszélgetni, addig hanyagolj!

Perillustris 2010.11.03. 20:09:39

@D4D:

"az - amúgy autóforgalom miatt - egyirányú utca"
JÁRMŰFORGALOM."

Nem-nem. Az egyirányú utcák döntő többsége az autók miatt egyirányú. Persze az autósoknak kedvező változtatás már minden járműre vonatkozik. Éppen ezért helyes a lehető legtöbb helyen a kerékpárosok részére biztosítani a kétirányú közlekedést, de ez némiképp OFF.

"nos egy olyan helyen senki nem szól a brinyiglisekre"

Ugyanazt a blogot olvassuk?

"Magyarázzam el, hogy az egyirányú utca egy olyan vízmosásba vezet, ahol talán lánctalpassal el lehet menni? "

Tehát nem vitatod el a szabályok önkényes felülbírálásának lehetőségét, amennyiben ez szubjektív-objektív indokokkal magyarázható. Mármint persze az autóstól nem vitatod el, hiszen ha egy - nyilván szellemileg képtelen - kerékpáros dönt úgy, hogy szerinte jobb neki, ha adott esetben megsért egy szabályt, akkor az már csúnya dolog, és elítélendő. (Mindkét esetben abból induljunk ki, hogy a tudatos szabálysértést figyelmesen, vagyon- és életbiztonságot nem veszélyeztetve követik el.)

"hanyagoljuk a kétoldali kommunikációt"

A poszt alatt nem kétoldali kommunikáció zajlik, s bár biztos jobb lenne neked, ha hozzászólásaidat kizárólag támogató kommentek követnék, sajnos továbbra is kénytelen vagy eltűrni a reagálásomat (melyekre természetesen neked nem kell válaszolni).

"Az, hogy ha nem figyelnénk oda nap mint nap a sok fasszopó kerékbuzira, akkor naponta döglene meg közülük 10-20, az nem ér be a csökött nyúltagyadba."

Ez, gondolom, a "kibaszott észérvek" égisze alá tartozik. Gondot jelent, hogy a közlekedés során kiemelten kell figyelni? Igen, főleg a barmok miatt. Most licitáljunk? 5 évig jártam az elcseszett Váci úti kerékpárúton, az évi kb. 200 nap, oda-vissza ugye 400. Oldalanként 3-3 életveszélyes kereszteződés van, az ugye 1200. Összesen kb. 6000 érintkezés. Elsőbbségem dacára nap mint nap szinte állóra kellett fékeznem szinte mindegyiknél, hogy a roppantul sietők ne menjenek keresztül rajtam. Nyilván megtettem több ezerszer, hogy ne "dögöljek" meg, hiszen én húznám a rövidebbet. Ez persze nem kegy akkor sem, ha én vagyok az erősebb járművel. S ez csak 1 kilométeres szakasz volt.

"1 kilométer múlva egy kőkerítésben ér véget"
Akkor vajon mitől párhuzamos (onnantól)? LOL

Amúgy meg lepereg a személykedésed, csak magadat jellemzed. :P

D4D 2010.11.03. 20:52:20

@Perillustris:

Megy ez neked! Megspórolhattunk volna egy kör szalonanyázást, ha egyből ezt az érvrendszert veszed elő.

Abba egyetértek, hogy a kerékpár mehessen minél több helyen szembe a forgalommal, de ezt ne csak kieg tábla, hanem felfestés is jelezze, mint a Sujtás utcában.
www.norc.hu/embed.aspx?id=1ce6bd725204b1f4dd9f799a89adf12a&ppa=342.5&r=232.8&vla=5.8&lz=22.5&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

"nos egy olyan helyen senki nem szól a brinyiglisekre"
Az utcában.

"Tehát nem vitatod el a szabályok önkényes felülbírálásának lehetőségét, amennyiben ez -->OBJEKTÍV!!!<-- indokokkal magyarázható."
- És akkor itt nézzünk szét az okok között. Az, hogy arra rövidebb, meg miért kelljen biciklivel 3 háztömbnyit kerülni, az nem objektív ok, illetve nem ok.
Az, ha egy helyen a járműforgalom lehetetlen valami miatt, akkor az szerintem két lehetőséget vet fel. Ezek közül az egyik, hogy megfordulok és másik utat keresek, illetve amennyiben egyirányú úton vagyok, megvárom, míg megépítik az utat, és el tudok rajta menni. Utóbbira kicsi az esély. Ugyanez kerékpárral, ha a kerékpárút járhatatlan, akkor le kell menni az úttestre, de csak akkor! Nem úgy, ahogy a közelmúltbeli posztban a 2/a úton tekerő.

" Mármint persze az autóstól nem vitatod el, hiszen ha egy - nyilván szellemileg képtelen - kerékpáros dönt úgy, hogy szerinte jobb neki, ha adott esetben megsért egy szabályt, akkor az már csúnya dolog, és elítélendő."
- Amennyiben objektív, jól meghatározható körülmények vannak, akkor senkitől sem vitatom el. A szellemi képtelenség ott teljesedik ki, amikor a kerékpárosnak nem tudom elmagyarázni, hogy éjjel nem tesz jót az egészségének, ha lámpa és mellény nélkül az én sávom közepéig imbolyogva teker (velem szembe jön, az út szélétől imbolyog az én sávom közepéig, még macskaszem sem volt rajta).
Három figyelmeztetés után a negyedik alkalommal kerékpárral együtt az árokban kötött ki a delikvens, következő héten volt lámpája, mellénye, és megtanult egyenesen tekerni. Ez tehát egy példa a szellemi képtelenségre. Leszűrhető, hogy tudatos neveléssel (nem Waldorf elvek mentén, inkább makarenkoi módszerekkel) a dolog javítható.
Autót lámpa nélkül szintén nem tolerálom, kérdezd meg azokat, akik bal oldali tompított nélkül jönnek velem szembe! Vakító élményben van részük.

(Mindkét esetben abból induljunk ki, hogy a tudatos szabálysértést figyelmesen, vagyon- és életbiztonságot nem veszélyeztetve követik el.)
Még a feltételezésed ott sántít, hogy a kerékpárosok legirritálóbb szabálysértése (már nem a piros, azt mostanában tisztelik), az egyirányúban szembe felbukkanok, illetve a járdáról úttestre oda-vissza váltás, az sajnos általában önveszélyes.
Tegyük hozzá, a szabályozás sajnos provokálja a fonák helyzeteket. Legékesebb példa erre a zebra melletti kerékpárútátvezetés, ahol a kerékpárosnak kell elsőbbséget adni.

"Ez, gondolom, a "kibaszott észérvek" égisze alá tartozik...."
Nem! Ez azért kellett, hogy felébresszem azt a Perillustrist, akivel jókat lehet csörtézni, mert logikusan érvel.

Amúgy ne licitáljunk, viszont ha találunk egy helyet, ahol rendszeresen veszélyben van az, aki a szabályt próbálja (nem kell életünk árán is betartani a szabályt!) betartani, akkor az esetet publikáljuk itt a blogon, és tegyünk javaslatot a mások által publikált esetekben is.

------------------------------------------

Részemről nincs harag, de próbálj konstruktív maradni. Légyszives.

Perillustris 2010.11.03. 21:34:16

@D4D: "a kerékpárosok legirritálóbb szabálysértése"

Itt a lényeg. A legirritálóbb szót használod te is. S tényleg: az általad felsoroltak miatt elvétve történik baleset. S nem csak azért, mert figyelmes közlekedők megmentik a bringást, bár kétségkívül ennek is szerepe van ebben.

"Az, hogy arra rövidebb, meg miért kelljen biciklivel 3 háztömbnyit kerülni, az nem objektív ok, illetve nem ok."

Emlékeztetnélek, hogy a szomszédodnak néhány méter gyaloglás helyett "engedélyeztél" egy tudatos szabálytalanságot. (Ahogy egy bringás is, egy autós is könnyen lehet gyalogos.)

D4D 2010.11.03. 22:04:40

@Perillustris:

Szerintem van különbség aközött, mikor egyszerűen lusta a delikvens körbetekerni, illetve aközött, mikor lehetetlen körbetekerni.

pengusz 2010.11.04. 10:30:14

Autópályás posztnál bringás vita? Pfff :D

Perillustris 2010.11.04. 11:31:27

@pengusz: Hiszen a kerékpárosok miatt tart sokáig az útzár.

Deszkás 2010.11.04. 13:00:47

@Perillustris: Szerintem a szomszéd a saját házához, kertjébe szeretne beállni, nem több sarokra hagyni az autót. Te se hagynád 100-200m-re a biciklidet a lakásodtól, vagy úticélodtól, ugye?

D4D 2010.11.04. 20:57:39

@Deszkás: Ott mindenki kertben áll. A nyáron egyszer (kétszer, vittem és hoztam őket) voltam ott egy ő családjuk buliján, mikor sofőrködtem nekik. Mindenki a kertben áll, szép nagy kertek vannak. Akkor én körbementem szabályosan. két helyen koccoltam a padlólemezt, egy 5 centis húzás a lökhárító elejében. Mikor beláttam, hogy tényleg lehetetlen (Jani akartam lenni, aki megmutatja), addigra már nem bírtam a sötétben visszatolatni.

Amúgy sejtettem, hogy nem hagyja ki, viszont tiszteljük elvhűségéért.

Mellesleg az eredeti komment arról szólt, hogy a yard egy szabálysértést is 30 percig könyvel, mit várjunk akkor egy halálos kimenetelű balesetnél.

Perillustris 2010.11.04. 22:30:13

@D4D: Ha valóban beszólt a rendőrnek, amit a leírt formában amúgy kétlek, akkor még jól is járt a 30 perccel.

@Deszkás: Nem erről van szó.

D4D 2010.11.04. 22:37:17

@Perillustris: Igazából azon csodálkozom, hogy nem verte meg a rendőrt! Képes rá!

subtotal 2010.11.05. 00:13:16

@D4D: anno feltörték a kocsit, a kiérkező rendőr adatfelvételnél elkezdte leírni, hogy aposztróf. Majdnem elröhögtem magam.

A cikkhez. Sajnos akármilyen eset is van, az élet nem áll meg, amennyiben lehetséges, azonnal engedjék tovább a várakozókat.

A németeknél pedig: a TMC komolyan működik a naviban, beszól hogy 1km múlva stau. A rádiókban 10 percenként forgalomjelentés. Nem szarral gurigáznak. El kéne menni tréningre oda.

Akik pedig féltik a mentősök, rendőrök életét, azok miért nem záratják le felújításoknál a pályát, a pályamunkásoknak miért elég egy sávelhúzás.

Deszkás 2010.11.05. 09:01:40

@subtotal: Magyarországon is van autópálya rádió. Tudtad?
Aztán van olyan rádió, ami 15percenként mond közlekedési híreket.

CD-R80 2010.11.05. 09:11:08

@Deszkás: Hol?:))
Magyarországon egy normális rádió nincs ami országosan fogható lenne...

Deszkás 2010.11.05. 10:02:23

@CD-R80: Hogy érted, hogy normális és országosan fogható? A Class pl nem fogható országosan? Egyébként a Klub Rádióról beszéltem. És elvileg az M3-on van rádió, ha jól tudom.

CD-R80 2010.11.05. 10:20:32

@Deszkás: Tehát ugyanazt mondod amit én:)))

Deszkás 2010.11.05. 12:13:25

@CD-R80: Én kérdéseket tettem fel.

cso zsi 2010.11.05. 14:32:59

@Deszkás: Benne a válasszal.
Normális, ÉS országosan fogható adó nincs.
Marad a "normális, VAGY országosan fogható".

Deszkás 2010.11.05. 19:04:54

@cso zsi: Ja értem. Tehát nektek a Calls az nem normális.

Deszkás 2010.11.05. 19:07:15

@tundrazuzmo: Na akkor egy ilyen f..kalap ütött el ma egy munkást az M35-ön, mint te vagy? Ennek köszönhetően most a trafikat beállítják az építkezésekhez. Én azt mondom, nagyon helyesen. Nem kell ott száguldni.

D4D 2010.11.05. 19:43:26

@Deszkás:
Az éremnek két oldala van. Ha a melós a záráson belül marad, és jó a zárás, akkor nehéz elütni.

Deszkás 2010.11.05. 21:07:54

@D4D: Ha a száguldózó nem fér el a sávban és kisodródik, akkor is elütheti.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása