Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Idővel leszokunk az indexelésről?

2011.02.01. 20:53 :: SilentSound

Tényleg úgy van, ahogy István is írja, hogy először mindenkibe beleverik, hogy indexeljen, ha elindul, sávot vált, kanyarodik, aztán elkezdünk mindenféle indokokkal kifogásokat találni? Nálam a mai napig reflexszerűen működik az irányjelzés, röhögtek már ki, amikor udvaron belül is nekiálltam indexelni. De szerintem inkább ez, mint a leszokás.

Bármelyik klasszikus szabályszegést vehetném egy poszt alapjául. A téma szó szerint az úton hever, s kimeríthetetlen. Mégis: az indexhasználat mellőzése az a non plus ultra, az az elérhető arrogáns flegmatizmus, ami képes kihozni kisebb nagyobb mértékben az idegbeteget belőlem. Akár gyalogosként, kerékpárosként, vagy autósként veszek részt a közlekedésben.

Miért lett ez divat? Hogy lehet " elfelejteni" indexelni, amikor egy olyan mozdulatról van szó, ami reflex szerűen kell működjön alapesetben.

Másrészt egy kulcsfontosságú információ a közlekedés minden résztvevője számára, hogy hova tartok, mire készülök, merre szándékozom továbbmenni, Meg óhajtok állni, avagy elindulni. Vagy ez nem fontos?

Amikor kézhez kapjuk a jogosítványunkat, még bennünk vannak az alapvető mozdulatok: biztonsági öv, világítás, index, indulás. Hova kopik el ? Sokan azt mondják: nem jött senki, üres volt az utca, este volt már. Valahogy így kezdődik. És amikor egy feltételes reflexből eldöntendő kérdést csinálunk, elindul a lavina.

Aztán a totális leszokás. Körforgalomból ki, sáv-váltás, előzés, elindulás , megállás, kanyarodás. Irányjelzés nélkül.

Szerencsére visszafordítható lenne a dolog, bár visszatartó erő nincs jelen az utakon. Részemről 30.000 ft alatt nem is bírságolnám az indexet mellőzőket, akkor megtanulnák mi is az az izé ott oldalt... A dolog gyalogosként is zavaró, amikor nem indulok neki az utamnak mert "jön az autó" ami aztán mindenféle infóközlés nélkül megáll a távolban. Vagy éppen elindul.

Vagy kiteszi 1 mp re az indexet amikor már a kanyarban van. De a legjobb amikor kiteszi ott, ahol nem is kanyarodhatna másmerre... Micsoda kegy!

A dolog azért is különösen elgondolkodtató, mert számtalan baleset, haláleset épp az irányjelzés elmulasztásából származó balesetek miatt következik be, ám ennek bizonyítása mindenkor nehézségekbe ütközhet. Vegyünk példának egy főútvonalon lassan közlekedő gépjárművet, amit indexelve kielőznénk, majd melléérve ránk húzza a kormányt, és borulunk az árokba...

Félelmetes ugye? És ez a baleset megtörtént a családomban, halálesettel végződött. 4 év kellett hogy kimondják, a balesetek ki a felelőse... Részint innen vannak bennem az idulatok. Bár nem feltétlnül. Úgy gondolom, a minimumot mindenkinek meg kell tennie a biztonságos közlekedés érdekében. Nem egyedül vagyunk az utakon. Nem nehéz dolgok ezek: Világítás, index, biztonsági öv, kihangosító. Nem pénzben mérhető dolog. Mégis érték: információ.

Aki nem képes erre a minimális kommunikációra az utakon, akkor az élet más területein is mire számíthatunk az ilyen emberektől? Én sem vagyok szent, felveszem a forgalom ritmusát, még ha a sebességhatárokat túl is lépi az ember alkalmanként, az sem feltétlenül veszélyforrás, ha jelzem mire készülök, világítok, és nem megyek bele olyan szituációkba amikből nem biztos hogy jól jövök ki.

Az utakon csak egymásra számíthatunk. Sajnos a szervek munkájáról nem tudok elismerően szólni, mert az öncélú pénzbegyűjtési akciókon túl nem nagyon látom az igyekezetet részükről a közlekedés biztonságosabbá tételére.

339 komment

Címkék: index közlekedés autó sztereotípia veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

subtotal 2011.02.02. 15:25:54

@kultúrpesszimista: gyenge, sőt nem is érv.

"Irritálnak."
Ez egyéni szociális probléma, attól még nem szar.
"Most hagyjuk, hogy milyen tulajdonban vannak, meg milyen a padlólemez... Stílusról beszélünk."
Stílusos-e kommersz vázra csicsát tenni, vagy inkább giccses?

kultúrpesszimista 2011.02.02. 15:40:59

@subtotal:

Nem győztelek meg, oké, tudtam, hogy eleve kudarcra van ítélve a dolog. Cserébe Te sem tudnál rávenni a büdös életben, hogy ha 40millióm lenne autóra, akkor valamelyiket vegyem a három említett márka közül. No way. Egy 20-30 éves Jaguarnál, Saabnál, Volvonál, MG-nél stb-stb. nekem nem kéne szebb, jobb, gyorsabb...

subtotal 2011.02.02. 15:54:29

@kultúrpesszimista: nem akartalak meggyőzni, de nem is én állítottam, hogy "stílustalan, kivagyi autó".
Az én szememben attól prémium, hogy a jármű minden eleménél a tervezési szempontok között ott van, hogy a legjobb legyen, de még racionális keretek között. Nekem ez így megfelel.
Egy átmaszkírozott Golf sem kellene azért, mert 4 karika van rajta, akkor inkább legyen Octavia. Ezért nem játszanak a mostani Saab-ok és Volvo-k, de például egy XF vagy akár egy 159 SW is bejövős, mert azokat annak tervezték és nem csak kaptak egy szép csomagolást.

Szépek a 40 évvel ezelőtti Jag-ek, még a 900-as is egyedi, csak én nem csak napos időben akarom használni az autóm, hanem bármikor. Majd ha lesz sokférőhelyes garázsom, lesz benne egy E34 M5 mellett egy Ghibli is pl. szép napsütéses időkre (kesztyűtartóban egy 0-24-es tréleres telefonszámmal) :P.
Addig meg maradnak csak a bajorok.

usernev 2011.02.02. 16:40:53

Kedves ismerőssel előfordult már (vidéki nagyváros hajnal fél 3), hogy index nélkül megfordult az úton, mert úgy látta, sehol senki, aztán kiderült, hogy volt ott egy rendőrautó aki látta, utána meg ki volt akadva, hogy miért büntették meg, pedig csak 6000FT bírságot kapott érte.

A másik dolog meg, hogy attól mert a Suzukis jobbra indexel, még nem biztos, hogy balra megy.

A rengeteg kommentet elolvasva azt kellett leszűrnöm, hogy az oktatás és a vizsgarendszer elég alacsony hatásfokon működik. Elég sokan a saját szájuk íze szerint átértelmezik a szabályokat, pedig azok elég egyértelműen fogalmaznak.
Ami a dudát illeti:
Hangjelzés
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint — lakott területen kívül — az előzési szándék jelzése céljából szabad.

Világítás:
A járművek kivilágítása

A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása

44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(2) 61 A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt.
(3) 62 A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni — fényjelzés kivételével — csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja,
b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró — a visszapillantó tükrön át — az elöl haladó jármű vezetőjét elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét elvakíthatja.
(4) 63 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(5) Keresőlámpát és munkahely megvilágító lámpát mozgó járművön használni nem szabad.
(6) 64 Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el.
(7) 65 A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt — tompított fényszóróval — nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) 66 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet — tompított fényszóróval — nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

redriot77 2011.02.02. 16:58:51

@kultúrpesszimista: sajnos láttam már saabos bunkót is, és jólszituált volvós anyukák is tudnak elfelejtik néha az indexet. Egy új Lancia Delta pedig egyszer majdnem elvitte a kocsim jobb elejét - of course irányjelzés nélküli sávváltás + jobbról előzés lakott területen kívül. (M3 bevezető, max. 100-nál jöttem 110-el, ő jött 120-130-al a fóti Cora felől és konkrétan belém akart sávot váltani.)

Amit még hozzáfűznék hogy sokan sávváltáskor csak akkor teszik ki az indexet mikor már mozdítják a kormányt. Pedig akkor az már nem ér semmit, mert nem az irányváltoztatást, hanem már annak a szándékát jelezni kell!!!

Bevallom én már kereszteződésben állva (különösen ha én állok elöl) kiteszem az indexet, így ha zöldre vált a lámpa senkit nem fog meglepni hogy milyen irányba indulok el.

usernev 2011.02.02. 17:18:10

@redriot77: "Amit még hozzáfűznék hogy sokan sávváltáskor csak akkor teszik ki az indexet mikor már mozdítják a kormányt. Pedig akkor az már nem ér semmit, mert nem az irányváltoztatást, hanem már annak a szándékát jelezni kell!!! "

ja, ld. román kamionok az M5-ön. Már nem egyszer előfordult, hogy megyek (illetve mennék) el a 90-el haladó kamion mellett, az meg kirakja az indexet amikor mellette vagyok és azzal a lendülettel húzza is rám a kormányt. Csak szerencsének meg az ABS-nek köszönhetem, hogy nem lettem matrica egy kamion oldalán és nem jöttek belém hátulról amikor bevágtam a satut a belső sávban. Az csak egy kicsivel jobb eset, amikor olyankor játssza el a manővert amikor még van olyan 2 kamionhossz a hátuljáig. Ha én 130-al megyek, a kamion meg 90-el, akkor 40Km/h különbségnél 11m/mp sebességgel közeledek. Egy átlagos reakcióidőt véve alapul, ami az észlelés és a fékhatás beindulása közötti eltelt idő, marad kb. 3-4mp lassulni 40 km/h-t illetve még egy kicsit többet is, hanem a kamion farától 1 cm-re szeretném felvenni a követési távolságot. Legyen a lassulás mondjuk 50km/h 4 sec alatt. Amihez 3,4m/s2 lassulás kell. Ami azért elég nagy fékezést jelent. A mögöttem jövőnek meg még nagyobbat kell fékezni és neki is van reakció ideje, aminek a vége könnyen egy ráfutásos tömegbaleset lehet és az egész amiatt, hogy valaki nem időben rakta ki az indexet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 18:00:21

@subtotal: :-) Asszonyt jól választottam, ő marad!
Ráadásul olyan állapotú volt az autó, mint az álom! Makulátlan 316/E36.

@Reggie: Már 20 éve megvan:-) Mármint az asszony..Most már marad..:-))))

Reggie 2011.02.02. 18:02:13

@usernev: a 3.4m/s az nem olyan nagy fekezes. Ha satuzol akkor kb 10m/s a lassulas.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 18:03:46

@subtotal: Félreértés ne essék! Én nem is ülnék másba, ha lehet, csak német autóba. Audi..Merci semmiképp..Esetleg BMW..

Nem az autó tehet arról, hogy nálunk nagyobbrészt státusz szimbólumnak szarkupac emberek veszik. Aztán miattuk kialakul ez a szemlélet és még igaz is, sajnos!

Természetesen respect a kivételnek...

Reggie 2011.02.02. 18:05:12

@Aabroncs: Ajaj, akkor mar tuti nem garis:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 18:07:42

@Reggie: ?? Ne már..Negatív 1 G?? Forma1-ben tolod? :-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 18:09:04

@Reggie: ..de még nincs rajta OT-s rendszám! Jó karban van, jók a lökhárítók és a vákuumrendszer is teljesen ép :-))) (remélem ezt nem olvassa, mert akkor nekem reszeltek:-))

gyuszó 2011.02.02. 18:14:25

@kultúrpesszimista: ezt a marhaságot hol tanultad gratula!!!!

Xezs 2011.02.02. 18:17:21

@J.Wolfram: "éjszaka, teljesen üres úton, kilométerekre nem látszik autó felesleges álldogálni a pirosnál. sok gyalogos ilyenkor is megnyomja a gombot"

Véleményed lehet a dologról, de nem kérheted számon senkin sem azt, hogy miért tartja be a KRESZt.

Van az a mondás, hogy a kibicnek semmi sem drága. Ez úgy jön ide, hogy te könnyen mondod, hogy menjen át a piroson, nem téged fog megbüntetni a rendőr, ha rajtakap és persze nem téged fog elütni az az autó, amit a gyalogos éppen nem látott.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 18:34:35

@Xezs: Épp nemrég volt egy ilyen baleset a hatoson..Éjjel, úgysem jön senki alapon átment a lámpán a pali..A jobbról jövő ugyanezt gondolta..Csatt...A tök üres úton...

Timnorc 2011.02.02. 19:40:29

@isti77:

Egy korábbi alkalommal részletesen megvitattuk, de a Te kedvedért ismét. Íme:

Kresz. 29. §
"Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."

A kérdéses bekezdés első fordulatából kitűnik, hogy mikor kell (vagyis kötelező) az irányjelző használata, mint ahogy az a példa is, amikor nem kell (vagyis nem kötelező). Nevezetesen a körforgalomba való bekanyarodáskor.

A második és harmadik fordulatban a jogalkotó siet leszögezni, hogy amúgy ha az nem kötelező (nem kell), de a többlettájékoztatás miatt hasznos, akkor engedélyezett (-hat, -het).
Na, erre nagyon jó példa - sok más egyéb példa mellett - a körforgalomban való "bennmaradás".

A kérdéses bekezdés második fordulatában egy konkrét példát említ a jogalkotó:
Útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén, noha nem kötelező, de engedélyezett az irányjelzőzés.
Ez utóbbi mondat kivesézésért kiállt.
A körforgalom útkereszteződés? Igen.
A körforgalom köríve a körforgalomba torkolló útról érkezők számára elsőbbség adás táblával védve van? Igen.
Ezáltal a körfogalom köríve a betorkolló úthoz képest magasabb rangú? Igen.
A körfogalom köríve kanyarodó ívet ír le? Igen.
Ha nem hajtok ki az első kihajtónál, hanem csak a másodiknál vagy a harmadiknál, akkor továbbhaladok? Igen.

És már készen is vagyunk.

Tompa001 2011.02.02. 19:50:02

Tudom, hogy imádtok és egy üde színfolt vagyok itt. :)
Én általában szoktam indexelni. Néha akkor is amikor csak élesen kanyarodik az út. Kivételt képez az a helyzet amikor látóhatáron belül egyedül vagyok az úton. Sőt több sávos úton éjszaka csak 1-2 villantok, mert a vaksötétben érzékelhető a változás. Nem tartozom azok a mániákusok közé akik fél órát indexelve éjjel kiégetik mások retináját. Kanyarodásnál pedig indexelés után kezdek fékezni és nem fordítva. Sőt ha látom hogy segíthetek azzal ha korábban jelzem a szándékom akkor megteszem.

Xezs 2011.02.02. 20:00:46

@Aabroncs: Jaja, minden baleset utáni magyarázkodás úgy kezdődik, hogy "de hát nem volt ott senki" :)

Ugye Tompa001? :)

J.Wolfram 2011.02.02. 20:07:11

@Xezs: a piros lámpa kereszteződésekben (mint amilyen a gyalogátkelő is) nem egy felsőbb hatalom, egyszerűen az elsőbbség szabályozásra (annak elmulasztása esetén a felelősség megállapítására) szolgál. azt hiszem humanoidként képes vagyok arra, hogy egy adott helyzetben ezt felülbíráljam. pl amikor nincs erre szükség.

ha valaki ezt nem tudja megtenni, azon más sem segít. ezért is írtam, hogy "felelős, felnőtt magatartással".

balesetek egyébként minden elképzelhető szituációban történtek már.

Xezs 2011.02.02. 20:45:53

@J.Wolfram: Rosszul tudod. Lámpánál kötelező megállni autóval is és gyalogosként is.

A rendőr megbüntethet azért, mert piroson haladsz át, pedig senki más nincs a közelben, akit akadályozhatnál.

Hogy ez neked nem tetszik, az egyéni szocprobléma.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 20:51:39

@J.Wolfram: Remélem nem sokáig van jogsid. Remélem nem jársz arra, mint én. Isten óvjon a hozzád hasonlóan gondolkodóktól. Ha a családom megsérülne miattad és az irdatlan nagy baromság miatt, amit írsz, megölnélek! Önelégült szövegedtől pedig kinyílt a bicska a zsebemben..Persze megint egy 22 hozzászólásos arc nélküli ember. Fel mernéd vállalni ezt a hozzáállást arccal és névvel is? Miután halálos balesetet okoztál, egy nem belátható kereszteződésben, majd fog kelleni a neved és az arcod is. Remélem a kaptárban majd jól megcsinálnak a tökös fiúk...
Egyébként ezt az istentelen baromságot mennyi idő volt kitalálni?? Amit fent írsz, te felelős felnőtt magatartásnak tartod? Frankón kezeltetned kell magad...

Ne is írj vissza, indulatból írtam. Elképesztő, hogy Te egy teljes jogú választó polgár vagy és hogy szabadon élsz...

Ignore on..

J.Wolfram 2011.02.02. 21:12:22

@Xezs: na ezt mondom, az emberek nem elég érettek, hogy ezt a döntést felelősen felvállalják.

gyalogosként ha úgy látom, hogy mindkét irányban üres az út 3-3 km-re, éjjel kettő van, akkor egyszerűen átmegyek az úton. és ne várom ki, hogy arra jöjjön egy autó, akit megállíthatok. mondjuk a fejemre még így is eshet egy kocsi, de ezt a kockázatot is vállalom.

autósként nem vállalom a kockázatot, erre vadásznak a rendőrök. elméletileg erre találták fel a sárgán villogó lámpát, csak sajnos alig alkalmazzuk. talán az ördög műve...

Tompa001 2011.02.02. 21:25:51

@Xezs: Igen, igen. Egyszer csak úgy varázsütésre odakeveredett 3 szerencsétlen idióta és a B oszlop máris egy centivel hátrébb csúszott.

Xezs 2011.02.02. 22:52:12

@J.Wolfram: Nézd, ezt magyarázhatod akárhogy, még legyezgetheted is a hiúságodat azzal, hogy bemagyarázod magadnak, te attól vagy érett, hogy átmész a piroson. A tény attól még tény marad: ideológiát gyártasz a hülyeségre és másokat is szabályszegésre buzdítasz.

Szerintem nem érettség, hanem pitiáner kicsinyesség dolgozik benned, mikor ugrálsz át a piroson. Ez a tipikus "jól megmutattam, fasza gyerek vagyok, én megtehetem hogy szarok a világra" életérzés.

Kívánom, hogy legyen még sok ilyen emelkedett és ünnepélyes pillanatod.

brain drain 2011.02.02. 23:54:09

@Xezs: Nem akarom védeni a srácot (mert rosszul fejezte ki magát, de én értem, hogy mit akart mondani), de te meg a haverod biztos, hogy életében nem járt még 2-nél többet külföldön, mert a mediterrániumban sehol, Franciaországban sehol, kivéve Párizs, Németországban minden második városban, Ausztriában minden harmadik faluban, Afrikában mindenhol, Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában stb. sok helyen átmennek a piroson éjszaka, és nem azért, mert mint írtátok faszagyerek az illető, hanem azért, mert felelős vezető és csak olyan helyen megy át a piroson, ahol előtte meggyőződött annak biztonságosságáról. Ez a való életben úgy néz ki, hogy főúton szinte soha, mellékúton, kis utakon, kizárólag belátható útszakaszokon előtte jócskán lassítva, vagy megállva (MEGÁLLVA), körülnézve 2-szer. Ha nekem nem hiszel, akkor ideje lenne egy kis világlátásnak. Teljesen egyértelmű, van benne rizikó, és ezért hatalmas körültekintéssel kell eljárni. (a zebra pedig szent dolog, a gyalogos, a biciklis, a motoros mindenek felett áll nálam, én vagyok az, aki minden zebrán átenged mindenkit)

@Aabroncs: Nem kell úgy pörögni, néha próbáld megérteni, hogy nem minden ellened van, hanem lehet, hogy érted (én is azért szóltam neked múltkor, hogy pontosíts magadon, amikor azt írtad, hogy "20 év után cseréltem olajat az autómban, mert eszembe jutott", hogy ne nézzenek hülyének). Ha tudom, hogy a te fejedben az van, hogy mit tudom én, 1-2 éve vetted a (20 éves) Passatot, és gondoltál egyet és kicserélted az olajat, akkor nem írok semmit. Csak hát nem így fogalmaztál.

brain drain 2011.02.02. 23:55:49

@J.Wolfram: Te meg fejezd már magadat érthetőbben, meg kicsit vegyél vissza :), mert ha azt akartad közölni, hogy azt az elvet akarod követni, mint a mediterrániumban, csak elővigyázatosan, akkor tuti nem ordítják le a fejedet. És a zebrát minek kellett bealáznod, azt hülyeség volt idekeverni? :D

brain drain 2011.02.02. 23:57:43

@brain drain: Már úgy értettem a seholt, hogy sehol nem állnak meg a pirosnál, csak hosszú lett a mondat és elfelejtettem az elejét :)

Xezs 2011.02.03. 00:29:22

@brain drain: Az a baj ezekkel a nagyokos kinyilatkoztatásokkal, hogy a sok hülye idetéved, elolvassa, aztán a piroson kezd el átszáguldozni hülyegyerek módjára, mert brain drain azt mondta neki, hogy lehet.

Csak ez nem fogja vigasztalni annak a családját, akit elütött.

Az meg engem rohadtul nem érdekel, hogy külföldön mit csinálnak.

brain drain 2011.02.03. 00:59:57

@Xezs: Van abban valami, amit mondtál, mármint a hülyék félreértelmezikkel kapcsolatban. Persze, tudom én, hogy Magyarország minden szempontból követendő példa :) Hagyjuk, tény, hogy Magyarországon jelenleg a kultúra és a kulturáltság színvonala nem engedi meg, hogy némely helyzetben az ésszerűség és a szabályok ha nem is exponenciálisan, de elváljanak egy pillanatra egymástól. Lehet, hogy tényleg nem kellene táptalajt biztosítani a hülyéknek a külföldön amúgy jól működő rendszerekkel, mert félreértik. Üdv.

Tompa001 2011.02.03. 05:41:20

@Xezs: Bár már nem a témánál vagyunk, de szép és jó hogy más országokban más vezetési stílus van. Én hagy ne kövessem a törököket akik ha balra akarnak menni egy körforgalomban akkor nem indulnak el jobbra, vagy Athénban ahol a zöld lámpánál még nem indulnak el csak ha meggyőződtek róla hogy a keresztforgalom meg is állt a pirosnál. Izgi lenne eljátszani Mo-n pirosra váltott lámpán körültekintés nélkül áthajtani, mikor itt az a tendencia, hogy ha már sárga, repülőstarttal indulnak. Mondjuk az tetszik hogy az olaszok addig indexelnek a pályán amíg a belső sávban vannak. De alapjában véve igazad van. Hacsak nem megyek külföldre leszarom, hogy hogy vezetnek ott.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.03. 09:34:26

@brain drain: Ez szőrszálhasogatás. Most én is helyesbítsek, mert ezt írod:"20 év után cseréltem olajat az autómban, mert eszembe jutott" miközben a fékfolyadékról beszélünk,ami nem olaj...

Szóval, aki kötekedni jár a fórumokra, annak mindegy. Nem tetszett amit írtam, le akartál torkollni, erre bemondtad, mit ugat egy ilyen aki 20 év után cserél fékfolyadékot?
Építő jellegű hozzászólásod köszönöm.
zonban ez az "ember" itt életeket kockázat, idióta beteg agyának ideológiájára építve. Ezzel az a baj,hogy egy ilyennek nem tudod megmagyarázni, mert maga szoftver szar..Aztán átsuhan egy piroson, ahová épp lelép takarásból valaki és akkor majd jön a duma, hogy nem gondoltam...A legtöbb ember az ilyenek miatt hal értelmetlen, buta halált. Ezért van a lámpa, a szabályok, amik nem ajánlások, hanem kötelező érvényűek. Aki ezt nem fogadja el, káros a társadalomra..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.03. 09:39:27

@Xezs: Köszönöm. Én is így gondolom, csak mikor ilyen életveszélyes, önelégült ..... olvasok, elképzelem, amint az ideológiája miatt megöl valakit, akiről azt hitte nincs ott .Pedig elég lett volna egy szabályt betartani. Ilyenkor lerúgja az agyam az ékszíjat, mert tudom, ha lenne rá mód, kiszűrni azt, akinek a fejében ilyenek forognak, szebb lenne a világ. Kéne pszichiátriai szűrés a jogsihoz..Ennek az élőlénynek is csak hajtásija lenne, lassú járműre vagy az sem...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.03. 09:43:09

@Tompa001: .."em tartozom azok a mániákusok közé akik fél órát indexelve éjjel kiégetik mások retináját." Ezt azért teszik a legtöbben, mert szállt már beléjük figyelmetlen barom hátulról és túlbiztosítanak.
"Kanyarodásnál pedig indexelés után kezdek fékezni és nem fordítva. Sőt ha látom hogy segíthetek azzal ha korábban jelzem a szándékom akkor megteszem. "
Ezt nagyon jól teszed, én is így szoktam..Ha valaki előtt befordulnék és látom, hogy rám vár, egyetlen mozdulat, kilököm az indexet és láss csodát, az okos ember, körültekintően elindul..Köszönjük Emese...:-)

nefeledd 2011.02.03. 12:00:20

az indexel több eset is előfordul pár isten barmánál
a legjobb amin visítva röhögtem bár sajnos nem vicc és az idiótizmus felsőfoka ,
a hülye p.csa esete egy köztéri parkolóban ,
lassan haladok a kocsival , mivel tudom , hogy vannak páran akik esetleg ki akarnának jönni és esetlegesen ahogy megyek a holterébe is kerülhetek , elkerülve a koccanást inkább lassan.
a drága, pirított "természetes szőke" nő orral akar kijönni , tutira nincs holttere látja , hogy megyek és a kocsim orra már jelentősen megközelítette az autóját , vagyis akinek egy kicsit több esze van egy tyúknál az tudja , hogy nem engedem ki ,
de a drágaság kirakja az indexét (gondoltam én ostoba , hogy szabályos akar lenni) és azzal a slunggal már indul is kifele , naah szerencsére szembe senki nem jön kormány ránt, fék, megáll ,
a hölgyemény is megáll , letekeri az ablakot és ordít , de ordenáré módon (bevallom irigykedtem a szókészletre mert a kötő szavakon kívül megtanulhattam egy két új káromkodást is)
-"nem láttad te ...... , hogy indexeltem"
-"de láttam b.meg"
a kis rövid párzási csevejből , csak azt szűrtem le , hogy ez az idióta csirke talán azt hiszi , hogy ha kirakja az indexét akkor tán neki van elsőbbsége,

plusz egy kérdés az indexel kapcsolatban:

Ha egy jármű vezetője kanyarodni akar , nem rakja ki az indexet nem működik a fék lámpája , megkezdi a kanyarodást , te meg bele vágódsz hátulról mert fázis késésbe kerültél hiába tartottál hozzávetőleges féktávot , nyilván akkor is a hátsó jön ki hibásnak ,
vagy mégsem?
és hogy a francba lehet bebizonyítani tanuk nélkül az elől haladó hibáját , mert nyilván a baleset okozója az ő magatartása

Kalányos Márió 2011.02.03. 17:22:58

@J.Wolfram: Tökéletesn egyetértek veled! A szabályokat a hülye embereknek alkották!
Meg arra, hogy sok esetekben segítsen az eligazodásban. (lásd piros lámpa)

Az értelmes autós tényleg nem áll 3 percet éjszaka egy zebránál, ha sehol nincs gyalogos, és kereszt utca sincs. Ha mégis, akkor csak azért mert fél az idióta rendőr büntetésétől.

Sok ilyen este van, nem csak éjszakai piros a zebránál. Lásd még verőfényes napsütésben, szinte üres pályán a 160, üres tescó parkoló rokiparkolója, stb.

Pj0tr 2011.02.03. 17:43:50

Inkább használom ott is az indexet ahol nem kötelező, minthogy elfelejtsem egyszer is ott ahol kell.
Nyilván nem ott ahol van egy darab út ami kanyarodik, de pl kötelező haladási iránynál. Jobb ha tudja a mögöttem grasszáló autós, hogy lassítok, vagy a kreszt nem ismerő gyalogos aki átmenne azon az úton ahova be sem hajthatok.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.03. 20:08:47

@sbronzo: LOL!!!!
Na Ti jól egymásra találtatok! Lesz szerelem is, házassággal? Hiába no, a zsák megtalálja foltját! A két zseni:-))

"A szabályokat a hülye embereknek alkották!"

Ilyenkor sajnálom, hogy ti névtelen, arctalan kommentelők vagytok:-) Annyira beleröhögnék a képetekbe, hogy mekkora idióták vagytok:-)
Tényleg a hozzátok hasonlók nélkül , de szép is lenne a világ? Semmi gondunk nem lenne nélkületek..akkor tényleg nem kéne szabály. A hozzátok hasonlók miatt kell drákói szigor és brutális büntetés.

"streetfighter" 2011.02.03. 20:33:32

@Aabroncs:

A szabályokat a hülyék miatt szigorítják és "fejlesztik" tovább, ez tény.
A szabályok kellenek ez vitán felül áll, viszont sok minden túl van szabályozva, mert sok a vezetésre alkalmatlan ember.

egy kommentelő 2011.02.03. 20:35:33

@Aabroncs: "Ilyenkor sajnálom, hogy ti névtelen, arctalan kommentelők vagytok:-) Annyira beleröhögnék a képetekbe, hogy mekkora idióták vagytok:-)"

Hát, ha neked ettől áll fel...:D

J.Wolfram 2011.02.03. 22:39:26

@brain drain: Sajnos nem tudom m i van a mediterraneumban, én Németországban szocializálódtam, ami a vezetést illeti.

A zebrát miért kevertem bele? Az eset triviális, velem megtörtént még egyetemista koromban. Hajnalban a körúton, az egyik mellékutcán átmentem, ahol pedig piros volt a gyalogosoknak a jelzés. Autónak zaját sem lehetett hallani, még a Körúton sem, nem a mellékutcában, mégis megbüntetett a rendőrt, mert egy adott helyen életszerűtlen szabályt felülírtam.

Elgondolkodtató, de mi lenne a megoldás? Ha az lenne a szabály, hogy adott esteben…, akkor még többen és még gyakrabban szegnék meg és írnák felül. Mert az emberek tömegei nem tudják felelősen megítélni a helyzetet: „itt átmegyek, legfeljebb utólag arra hivatkozom, hogy így ítéltem meg”. Egy ilyen döntést egyszerűen nem lehet az emberek kezébe adni, mert a mostani szellemi fejlettség szintjén ezt nem tudnák megtenni. Nem az egyes emberre gondolok, vagy valakire konkrétan közülünk, hanem „az emberekre”. Ha hoznának egy olyan gumiszabályt, amelynek a megítélését a józan ítélőképességre bíznák, szinte mindenki csak megengedő oldalát venné figyelembe és lépné át, még kevésbé tartaná be és a felelősség alóli kibúvásra használná. Ha hoznának egy ilyen szabályt arról, hogy csak indokolt esetben kell indexelni, még többen mentenék fel magukat, mert meglenne a jogszabályi hivatkozás is rá.

A szabályokkal nem tudsz minden élethelyzetet lefedni, de ahhoz, hogy megengedd az embereknek, hogy értelmezzék, és adott helyzethez alakítsák őket, ahhoz olyan emberek kellenek, akiknek belső önszabályozása van. Ez egy lépés lenne az anarchia felé, ami márt önmagában is a boszorkánysággal egyenértékű. Holott az a nem más (legalábbis az eredeti értelmében), mint olyan fejlett egyedek közössége ahol nem a szabályok és szankciók tartják fenn a kohéziót, hanem a felismerés, a tudat és a belső szabályok.

Az indexelésről is az a véleményem, hogy indokolt esetbe valóban elhagyható, de ennek megítélését, mármint mi az indokolt, nem bízhatod az emberekre, mert nem nőttek fel hozzá. De még ha így is lenne, a komoly, megfontolt döntésbe is csúszhat hiba, benne van a tévedés lehetősége. Sokkal kevesebb energiába kerül arra kondicionálni magunkat, hogy mindig indexelünk, mind minden egyes alkalommal mérlegelni, és sokkal kisebb a tévedés lehetősége is.

És visszatérve a zebrára, - már csak a keretes szerkezet miatt is - én a halál f@szára kívánom azokat a gyalogosokat is, akiket már egy km-ről látok, hogy ott sertepertél a zebránál, de nem megy át, pedig oda-vissza szökdécselhetne, annyi ideje van. Helyette nyomja a gombot, megvártja, míg odaérek, megállok és előttem sétál át. Nem azért zavar, mert megalázó lenne, vagy gyűlölöm a gyalogosokat, valóban ez a szabály. De. Én gyalogosként akkor is elengedem az autóst, ha elsőbbségem van, mert egy két tonnás tömeget nulláról újra felgyorsítani rengeteg energiába kerül, ami többek közt az én fosszilis energiám és az én oxigénem rovására megy.

Mi történik, ha a gyalogos érett módon azt mondja: itt még percek telnek el, míg autó jön, nem várok addig, hogy aztán meg kelljen állnia, hanem, 1000%-os biztonsággal át tudok menni a piroson”, és átmegy a piroson? Egyszerű, megb@ssza a rendőr. Talán itt lehetne egy kis toleranciát vinni a szabályozásba, hogy a rendőr veszi észre, hogy adott esetben nincs szükség az elsőbbség szabályozására., tehát felesleges gombot nyomogatni. De ő sem fogja, mert ö sem olyan. Én mondom, az emberek nem érettek arra, hogy felelős módon felülbíráljanak szabályokat, nincsen ebben semmi nagyképűség.

kultúrpesszimista 2011.02.03. 22:42:57

@gyuszó:

gyuszó-muszó, először tanulj meg helyesen írni, tudod, központozás is. Utána talán komolyan veszlek.

Xezs 2011.02.03. 22:45:42

@J.Wolfram: A felülbírálás nem érettség kérdése. Egyszerűen van akinek nem arra áll fel, hogy szabályt szeg. Van neki normális elfoglaltsága, és nem szorul rá hogy ilyen pitiáner módon próbálja növelni az egóját.

És igenis nagyképű vagy, mert bár az emberek nem érettek szerinted, de te magadat annak tartod. Ez akárhogy is nézem, nagyképűség és ne csodálkozz, ha jópár blogolónál kibaszta a biztosítékot.

Na mindegy, tőlem azt csinálsz amit akarsz, csak ne akkor, mikor én is ott vagyok.

Xezs 2011.02.03. 22:50:25

Különben nem is értem, hogy miért kardoskodsz még mindig a piroson való átszaladgálás mellett, ha te magad írod le ezt:

"Sokkal kevesebb energiába kerül arra kondicionálni magunkat, hogy mindig indexelünk, mind minden egyes alkalommal mérlegelni, és sokkal kisebb a tévedés lehetősége is."

Itt az "indexelünk" helyére helyettesítsd be azt, hogy "megállunk a pirosnál" és máris megérted, miért ragadtam ki ezt a részt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 07:52:27

@J.Wolfram: Elképesztő vagy. A szép hosszú írásból, amit gyönyörűen megfogalmaztál, kihagyod a lényeget, amitől mit sem ér. A tévedés eshetőségét és annak az árát!!!
Mindkét esetben, ami engem igazán felháborít, hogy ilyeneket írsz, a zebrán és a piroson is, egyszerűen elhagyod azt az eshetőséget, hogy emberünk, aki "elég érettnek" érzi magát, egyszer csak téved. Téved és ennek nem ő hanem más issza meg a levét! Ugyanis ezeket a szabályokat nem azért találták ki, hogy téged akadályozzanak, vagy hogy legyen mit megszegned, hogy felsőbbrendűségnek képzelhesd magad. Azért vannak ,hogy ne sérüljenek emberek!

Majd ha az egyenletedbe, nem demagóg módon, sikerül ezt beillesztened, mi van akkor, mikor tévedtél és balesetet okoztál, vagy meghal egy gyalogos, akkor is ekkora nagy egóval fogsz írni erről?? Akkor kié a felelősség??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 07:54:14

@"streetfighter": Kérlek szépen ,Te ebbe, felém ne szólj bele. Minden vagy számomra, de ebben vitapartner nem. Tudom, hogy te vagy a gyorsabb, te a hibátlan sofőr meg tudja az egész blog, hisz minden hozzászólásod arról szól, mennyi a hülye sofőr..El kéne gondolkodnod, ha körülötted ennyi a hülye, nem lehet esetleg......??

brain drain 2011.02.04. 13:06:15

@J.Wolfram: Nézd, én mindig indexelek (és nagyon nem értem más miért nem), ugyanis engem nem fáraszt, és többször nézek hátra mint előre, mert úgy érzem hátulról nagyobb a veszély... Gondolom tudod mire gondolok. A zebra mint mondtam szent dolog, pontosan addig, amíg a kocsiban ülök, mert akkor hatalmas a felelősségem mások iránt. De, ettől még, ha éjszaka van egy mellékutcában, akkor megállva/lassítva/alaposan körülnézve és 100%-osan megbizonyosodva de... Én azt a gyalogost se bántom, amelyik átmegy a piroson, és hát tény, hogy Nyugat-Európában a gyalogosok fele simán átmegy a piroson. Csak hát kint nagyobb a tolerancia, amit én is megszoktam. Igaz, ez a tolerancia azzal jár, hogy a nyugatiak elvesztették a vezetői tudásuk nagy részét, egyszerűbben: atombuták, a munkahelyen is, viszont joviálisak, jó indulatúak emellett. Magyarországon itt van a baj. Azt kell, hogy mondjam a magyarok tehetségesebbek és jóval okosabbak is mint a nyugatiak, szakmájukhoz sokkal de sokkal jobban értenek, viszont a történelmi kudarcok, a mai viszonyok miatt az emberek frusztráltak lettek, rosszindulatúak a másikkal szemben és szemetek. Na ez az ami megöli a tudástöbletet és a mindennapokat, amikor hiába nekem van igazam, és hiába piroson megy át a gyalogos, nem dudálom le, mert kulturált vagyok és toleráns, és amikor éjszaka van és kihaltak a mellékutak, akkor autóval az sem teljesen lehetetlen amiről beszéltünk. Természetesen ez olyan mint a két pohár bor, üveg sör nyugaton, picit ihatsz, mert lehet (szemben a volt szovjet, agyonszabályzott, butaságon alapuló keresztény "demokráciákban", ahol őrülten ragaszkodunk a szabályokhoz, csak éppen a szabályok nem mindig oldják meg az adott szituációkat), de ha balesetet okozol véged. Piroson egyébként tilos átmenni Nyugaton is, a Mediterrániumban és Afrikában is, de valahol lazábban állnak hozzá ehhez kérdéshez. A fenti urak pedig sokan vannak, és nem baj, hogy vannak, mert a demokrácia egy tanulható, csak sokáig kell tanulni és ők csak az út elején járnak. Te pedig legyél óvatos és indexelj. :)

J.Wolfram 2011.02.04. 13:23:47

@brain drain: heló, azt hiszem félreérthetően írta: én gyalogosan mentem át a zebrán a piroson azon a hajnalon, amikor autónak zaját s lehetett hallani. innen a perverz gondolat, hogy hogyan is van ezekkel a szabályokkal.

egyébként sosem megyek át piroson, nagyon kevés az olyan helyzet, amikor elgondolkodom rajta. de pl a vasúti pirosat misztikus félelemmel kezelem, még ha kilométerekre nem jön semmi, akkor sem mennék át.

és mindig indexelek, automatikusan, erre tudatosan tréningeztem magam. még az udvarban is, a rózsabokornál, igen, csak azért, hogy a reflex nehogy lazuljon. annyi mindenre kell figyelni, örülök, hogy így erre nem.

további jó utat!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 14:57:16

A legveszélyesebb ember, aki buta, de okosnak képzeli magát..Nincs náluk veszélyesebb..Aztán, mikor tévedtek, állnak és sírnak, de hát nem gondoltam, hogy...
Csak ennek mások fizetik meg az árát..Felháborító arrogancia..Többre becsülök egy egyszerű, egyenes embert.

brain drain 2011.02.04. 15:39:01

@Aabroncs: Egyetértek veled, már ha ez számít, feltéve, hogy nem rám és a "fajtámra" gondoltál :)
Sorry, hogy megint írok neked. Csak még egy dolog. Mindenben igazad volt (lesz), amit eddig írtál, de. Több hsz-edet olvastam, és úgy láttam minden eseményt, minden szituációt, ami számodra nem volt tetsző, vagy, ami szerinted a hatályos közlekedési szabályokba ütközött (és tényleg bele ütközött), azokat megtoroltad, vagy megpróbáltad megpróbáltad megtorolni (írtad: villogás, kocsirángatás ki tudja mi még, lehet már rántottál ki embert a kocsijából stb.). Ehhez egy dolgot fűznék hozzá, egyszer ne legyen igazad, kettő van olyan ember, aki hibázik... vagy öreg, esetleg rosszul lát, vagy nyomorék. Te minden szabálytalankodót úgy kezelsz mint ha te rendőr lennél, pedig nem vagy az, Magyarországon pedig sok embernek van maroklőfegyvere stb. a kocsiban. Neked megéri az emberiséget nevelni? Szerintem nem. Én erre 20 évesen jöttem rá, azóta nem próbálkozom.

Megjegyezem van vidéki érdekeltségem: és nyugodt szívvel mondom, az egyszerű emberek között is legalább annyi rossz ember van, mint a városiak/fővárosiak között. Erre a megállapításodra nem alapoznék hosszú távon, de te tudod.

@J.Wolfram:
Neked is további jó utat.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 16:28:46

@brain drain: Bevallom neked, alig ment át a megjegyzésemből neked valami, de ezen nem csodálkozom. Nos, hogy kinek szólt? ....

Kétféle ember létezik. Az egyik elfordítja a fejét..Reménykedj, ha az utcán verik a feleséged, nem ő jár arra..Ő nem változtat a világon, elfogadja olyannak amilyen.

A másik olyan, mint én..Nem tud és nem is akar elmenni amellett,hogy bizonyos emberek másokon átgázolnak, tojnak másokra, bántanak másokat, mert megtehetik..(A kinézetem alapján ide szoktak sorolni.Nem ide tartozom..)
Ő segíteni fog, még ha el is verik. (életből merített saját példa.)
Mi a köszönet? A "megmentett hölgy" levette a fapapucsát és nekem ugrott, hogy megvédje az előtte még őt széjjel verő csávót, szegény Lajoskát....
Sebaj..Zorró is ráfázott néha..
Sosem fogom tudni behunyni szemem..Ilyen a habitusom, sajnos...Nem áldás, átok. Ez van..

brain drain 2011.02.04. 16:45:31

@Aabroncs: Nem is baj, hogy ilyen vagy, mert én is hasonló vagyok: nem egyszer akadályoztam meg (egyedül) rablást, dacolva a cigány késével (és fogtam már bűnözőt is) nekem is voltak/vannak ügyem, de vállalom. Azonban szerintem abban eléggé tévedsz, hogy kétféle ember létezik, szerintem nagyon sokféle van.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 17:15:41

@brain drain: Persze... Ebben a dologban van kétféle, értelemszerűen, amiről most beszélünk. Megalkuvók és nem megalkuvók..Itt nincs alternatíva, szerintem..

Kalányos Márió 2011.02.04. 19:28:33

@Aabroncs: "A legveszélyesebb ember, aki buta, de okosnak képzeli magát"

Ez igaz, de remélem nem te akarod eldönteni, hogy ki melyik kategóriába tartozik!
Ha buta vagy, akkor nem tudod magadról, és tévesen ítélsz! Ezt legalább érted?

Xezs 2011.02.04. 19:36:57

@brain drain: Ne vedd kötekedésnek, de amit itt csinálunk ezen a fórumon, ez is valamennyire egymás nevelése. Nem olyan, mint az utakon, de igazából hasonló: mindenki a saját igazát bizonygatja.

Az egyszerű embereket meg remélem nem a vidékiekre érted, bár nagyon úgy tűnik az írásodból.

@Aabroncs: Erről a hozzászólásodról eszembe jutott egy vicc.

Faszikám autókázik az autópályán a forgalommal szemben, szól a kocsiban a rádió. Egyszer csak bemondják a rádióban, hogy mindenki óvatosan vezessen, mert egy hülye a forgalommal szemben vezet az autópályán. Faszikám ezt meghallván felkiált:
- Mi az hogy egy? Az összes!

Azt hiszem ez a vicc kellőképp szemlélteti, miért nem fogsz tudni itt senkit sem meggyőzni :)

"streetfighter" 2011.02.04. 20:16:50

@Aabroncs:
He-he-he.
Eszem ágában sincs veled vitatkozni több okból:
Tényt közöltem, nem vitaalap.
Olyan fafejü vagy, hogy téged semmiről nem lehet meggyőzni. Multkor is rajtad röhögött az egész olvasótábor.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 20:21:12

@"streetfighter": LOL :-) Ezt Te mondod? Ne viccezzz már kiscipó! Rajtad minden nap tucat ember röhög! Hát hülyét csináltál magadból, mikor befüstöltél, mint autószakértő:-)) Audi A6 nem megy kettőbe 120-at mi?? aztán ott volt a füst, napokig ide se toltad a nagy arcod...Szóval, ha valaki, hát Te vagy itt az udvari bolond, ecsém:-) Szuper sofőr, Te mindenkinél jobb, gyorsabb, szuper sofőr! :-)))Te aki mindenkit tükörből nézel:-)Degenerált idióta, bohóc..

"streetfighter" 2011.02.04. 20:39:35

@Aabroncs:
Magadat röhögteted ki a személyeskedő dumáddal.
Dízel audi 2.-ban 120-al. Röhögnöm kell. Az már nem is autó, hanem dízel rakéta, mi? :D Nem gondolod, hogy te vagy nevetséges a videózgatásoddal, amiről semmi nem derül ki?
Szerintem fejezzük be, mert csak jobban lejáratod magad. :)

brain drain 2011.02.05. 00:29:16

@Xezs: Gratulálok a hasonlatodhoz, ez aztán lefedi a lényeget... pfff Kár, hogy semmi nem jött át, de mondjuk nem is vártam semmit, ugyanis én nem azért jöttem ide, hogy bárkit is győzködjek, és engem meggyőzzenek, hanem azért, hogy elmondjam a saját élettapasztalataimat, amiből - bár nem vagyok egy idős ember- azért sok van (lásd nagyvilági példák, az ember szociológiája stb., értékrendszerek), és más is profitálhat belőle. De fordítva is igaz, én is azért voltam itt, hogy másoktól tanuljak.
Sajnálom, hogy szerinted egy fórum arra való, hogy az emberek meggyőzzék egymást - ezzel nem tudok mit kezdeni. Ezek szerint te a győzködő embertípus vagy, én sajnos nem, én a gondolkodó embertípus vagyok.

A vidékiekre is ugrottál, pedig pusztán jóindulat vezetett, ugyanis nekem úgy tűnik vidéken sokszor sokkal kiegyensúlyozottabbak az emberek, és sok egyszerű ember él vidéken, akik nem bonyolítják túl az életet. Ez a naturalista életfilozófia sokszor pozitívan hat ki a vidéki emberekre, akik ettől még a szó pozitív értelmében egyszerűek. Kár, hogy ebben is a negatívumot láttad, szerintem te is megtámadtatásodnak vélted azt, ami nem ellened szólt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 11:09:23

@"streetfighter": Te hülye vagy?? Feltöltöttem neked a videót, kettőt is, mindenki látta és még dumálsz?? Tiszta vicc egy pali vagy:-)) Kinevetteted magad, most már hamisított a videó? Mit találsz még ki?? Nálad szánalmasabbat keresve sem talál az ember..Sajnálom már, hogy levettem a jútúbról..Tényleg befejezhetjük, szégyen amit művelsz megint. Már akkor is megmondtam neked, amikor elkezdted a privátokat írogatni, engem Te ne hazugozz le, miközben itt naponta akkorákat kampózól, a fél blog rajtad nevet..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 11:12:16

@Xezs: :-) Tudod, aki okosnak képzeli magát..Nos, ebből itt van egy pár....-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 11:16:43

@"streetfighter": Ja, és még valami. Megint Te ugattál be nekem, senki nem szólt hozzád. Megint azt hallgattunk ,amit minden egyes idióta hozzászólásodban meghallgatunk,bármiről van szó, az autósok hülyék, bezzeg Te. Rohadt unalmas azt olvasni minden hozzászólásban, hogy Te mekkora penge vagy. Az öreg Audim, meg ha még meglenne, újra feltölteném neked a videót,hogy megint xarrá égj, ahogy a múltkor. Olvasd vissza, hányan látták, ki ne találd, hogy szerkesztett:-))))
Utoljára kérlek, mivel nem vagy komplett és a memóriád is kihagy, ne szólíts meg többet!Soha többet! Maradj a szinteden..

Xezs 2011.02.05. 12:27:31

@brain drain: Hú, azért nehogy elszállj már máagadtól a hatalmas gondolkodásban. Egyébként félremagyarázod a dolgokat, én sehol nem írtam, hogy itt bárki is meggyőzni akar bárkit. Annyit írtam, hogy mindenki a saját igazát bizonygatja. Ha ennyire nagy gondolkodó vagy, akkor ennek le kellett volna esnie. Gondolkodó, persze.

Én nem haragudtam meg a vidékizésre se, de megint azt írod, hogy vidéken sok egyszerű ember él, akik nem bonyolítják túl az életet.

Ennek mi köze van vidékhez? Budapesten nincs ilyen? Dehogyisnem, nézz már körül.

Meg milyen naturalista életfilozófia? Na ez komolyan érdekelne, mert ez nekem eddig egy jól hangzó üres frázisnak hangzik. Debrecenben vagy Miskolcon mi a naturalista életfilozófia?

Ilyen szempontból (és sok másból) nem lehet különbséget tenni budapesti és nem budapesti között, ez túlságosan mesterkélt.

"streetfighter" 2011.02.05. 15:10:22

@Aabroncs:
A hülyeséget sajnos nehezen viselem, tehát máskor is kijavítalak, ha baromságot írsz. Sajnos ez gyakori. :)
Privátban te kerestél (ki is akadtam, hogy ez neked ilyen fontos), nem én téged.
Ki le nem szrja, hogy egy "százéves" dízel audi mit megy 2.-ban? Normál váltóval 120-at nem, az biztos!
Hiába is erősködsz ezen a szarságon, minden, egy kicsit is hozzáértő ember tudja, hogy egy gyári 4-5 sebességes autómata váltós 10 éves dízel audi nem mehet 2.-ban 120-at.
A te autód fodulatszámmérőjén nem volt semmi ugrás ami váltásra utalt volna, tehát nem általános a váltó. Körtét a körtével, almát az almával kell összehasonlítani.
Ilyen alapon a CVT váltós autó 150-et megy egyesben?

"streetfighter" 2011.02.05. 15:19:53

@Aabroncs:
Itt egy 240 lovas TDI: www.youtube.com/watch?v=8k1IWEphK3I&feature=related

2.-ban jó ha a 80-at eléri.
A tied meg 120Le volt?
Ezek szerint visszafejlődik a technika?

Kalányos Márió 2011.02.05. 16:24:39

@"streetfighter": Mért nem számoljátok ki? Kérdezd meg ezt az értetlent, hogy mekkora a kerék átmérője? Maximális motor fordulatszám?
2-es sebesség fokozat áttétel aránya?

Talán még egy ilyen 16 éves csotrogányról is ki lehet deríteni ezeket.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 16:33:43

@sbronzo: Ember! Gyári kerékkel videó volt fent az oldalon, ezren látták..Az autó már nincs meg és ez az idióta már akkor sem értette meg, azzal nevettette ki magát, az egy automata váltó, ami hosszú áttétel..Komolyan, ez vicc:-) Az autó 4800-5000 fordulaton a videón, fix kettőbe kapcsolva, lyukas turbóval és 0.4 bar nyomással ment 120-at..Bármikor..Ez a majom már akkor is lejáratta magát, mert jött az ő szent Totoyája dumával...Rendesen rohamot kapott akkor is:-)))
Sajnos levettem a videót, akkor is azt mondta az első videóra, hogy kamu, erre csináltam még egyet, akkor meg egy hétig erre sem jött:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 16:35:18

@sbronzo: Most olvasom a végét..Szánalmas vagy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 16:37:11

@"streetfighter": Ezt is most olvastam, Te tényleg hülye vagy:-))) Hozzá nem értő hülye:-))) Esküszöm megkeresem a videót..Az elején még az is rajta van, ahogy fix kettőben van váltó! Idióta:-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 16:51:35

Peched van. megtaláltam:

www.youtube.com/watch?v=LPn9ehJquSk

Ha a szemed rossz, fülelj.. Egyedül csináltam, csak, hogy ne okoskodj tovább...

"streetfighter" 2011.02.05. 16:55:03

@Aabroncs:
A Toyotának annyi köze van hozzá, hogy az 8300-at pörögve nem éri el a 110-et, ezért hoztam fel példának, de te olyan korlátolt vagy, hogy még ezt sem fogod fel.
Azt is most írod, hogy fix 2.-ban voltál, azért nem volt váltásra utaló jel a fordulatszámmérőn. Főleg ezért kételkedtem.
Rohamot meg te kaptál te szerencsétlen.
Képes voltál videózgatni, meg gyorsulgatni, privátban levelezgetni, hogy meggyőzz. Szánalom.
Egy ilyen váltónak egyébként semmi értelmét nem látom, ezért nem hittem el, de nem voltam egyedül.

Kalányos Márió 2011.02.05. 17:05:34

@Aabroncs: Kár hogy törölted a videót, mert te lennél ezek között a sztár! Senkinek nem megy ilyen jól az Audi a6 tdi! :D
www.youtube.com/results?search_query=audi+a6+tdi+0-100&aq=7

Kalányos Márió 2011.02.05. 17:09:35

@Aabroncs: Az miből derül ki, hogy ez 2-es fokozat?

Kalányos Márió 2011.02.05. 17:14:57

@Aabroncs: Hogy létezik, hogy 3000-es fordulatnál 50-et mutat az óra, és 4800-nál meg 120-at? Milyen autó ez? Változó áttételezésű?

Kalányos Márió 2011.02.05. 17:19:48

Most látom a videón, hogy ez nem manuális váltó!!! Azt hittem eddig arról volt szó.
Hát így elég nehéz bármit is összehasonlítani... Mindenesetre jó lomha autó. 13 sec alatt a száz...

"streetfighter" 2011.02.05. 17:27:24

@Aabroncs:
Ok.
Veled ellentétben én elismerem, ha hibáztam.
Remélem megnyugvást nyer a lelked, mert nem venném a szívemre, ha miattam kapnál szívinfarktust.
Mentségemre legyen mondva, hogy az a váltó kiosztás teljesen abszurd és ésszerűtlen.
Német technika. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 17:47:15

@"streetfighter": Nos megint mellé lőttél.Nem azért mert Német.. Egyébként ha infarktust kapok, akkor a röhögéstől..:-)) Ha nem keménykedsz, nem keresem meg a videót, mivel ezt, egyszer már, szóról szóra kitárgyaltuk..Azonban most a műhely autóval mentem a fiamért. (más most nincs is) Toyota 1,3 1991!!!

Egyesben hatvan, kettesben, na most kapaszkodj, nyolcvannál elvettem a gázt, mert odaértünk, de szerintem a kiló meglenne! Nincs hatvan lóerő!! A váltó három és fél sebességes! Ilyet hallottál már, toyotás? :-)
Ezt csak azért írom, azon kívül, hogy bosszantsalak, hogy felfogd, ez AUTOMATA váltó! Ez ilyen! Mind ilyen, szinte..Talán a mai hat vagy több gangosak rövidebbek..

Na off befejezve, mert kapunk Silenttől..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.05. 17:51:28

@sbronzo: Látod, Te korlátolt beleugatsz, csak,hogy kóstolgass és nem is tudod miről van szó. Ez vagy Te..Az autó végét néztem, forgalomban, nem is volt cél a gyorsulás. Ráadásul, akkor is megírtam, a turbó nem is működött és sosem mondtam, hogy nem automata. Pont ez volt a lényeg! Figter elkezdett hőbörögni, ahelyett, hogy kérdezett volna..
Kóstolgass csak, nyugodtan, keménykedj..Kell az önigazolás, mi? Biztos valami törpe vagy, azok ilyenek..

Kalányos Márió 2011.02.05. 18:03:52

@Aabroncs: Automata váltós kocsinál menőzni, hogy mit megy kettesben? Na, ez a korlátoltság.
Normális ember nem feltételezi, hogy ilyennel dicsekszel! Ebből adódott sokak fejében a félreértés, mert értelmesebbnek gondoltak.

Lassan elhiszem a blogtársaknak, hogy nincs értelme veled szóbaállni.

Közben megnéztem a többi videódat is. Jó sok felvételt készítettél a házad előtti forgalomról! Zavar mi? Ezt beszoptad! :D
Legalább a rendszám legyen rajta, ha feljelentgetni akarod őket!
A sebességet pedig majd érzésre dönti el a bíró, mi? :D

brain drain 2011.02.05. 19:58:16

@Xezs: Na, megint belekaptál valami hülyeségbe és félreértelmezted :) Le se szard amit írok, minek, a végén még megárt. Nem mondasz soha semmi értelmeset, csak fikázol, de ismerem ezt az embertípust, semmi építőjellegű beszéd, csak ctr c ctr v idézőjel, és fikázás - ezen csak nevetni lehet. Rövidre zárom ezt a parttalan dolgot, mert az úgy tűnik az egésznek semmi értelme nem volt.

Igen vannak Bp-en is egyszerű emberek, többségükben volt vidékiek, akik az iparosodással felköltöztek (tudod, Rákosi, Kádár, ipari államot csinálunk a mezőgazdasági országból, bele is buktunk) a forradalom után és azok gyermekei. Többségükben ők teszik ki a munkások kis- és a középpolgári réteg egyszerű gyermekeit (de az újgazdagok között is megtálalhatóak már, és a bankokban is lásd: OTP egyszerű gyermekei), akik igen nehezen, vagy nem tudnak beilleszkedni (azóta sem, amióta felköltöztek), mivel más a neveltetésük, más az életfilozófiájuk, más a világról alkotott képük - tisztelet a kivételnek - és a kicsit is okos embereket okoskodóknak tartják, mint te engem :). És persze ott van az ős bp-i proliréteg, a vén szocik, a kisebbség értelmiségi része, nem a romákra gondoltam :), és a valódi értelmiség. Hagyjuk is, nem veled fogom ezt kitárgyalni, úgysem érted :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 09:17:22

@sbronzo: Figyelj ide. Először is a degenerált hawerod menőzött, szokás szerint. Faszba se voltál akkor, fingod sincs miről van szó. Másodszor, mivel jól láthatóan betaláltál, majd a blogtalin elmondhatod, stukker.
Azt pedig még egy nálad hülyébb is tudja, hogy a sebességet hogy lehet bizonyítani, csak egy kis ész kell hozzá és a két pont közötti ismert távolság és még óra sem kell, elég a felvétel órája...

Azonban ezt egy hozzád hasonló önelégült, egyszerű pszichiátriai esetnek nem magyarázom. Kezeltesd az önértékelési zavaraid. Azt pedig jól gondold át, meddig mész el a köcsögösködésben. Nem vagyok ám az ápolód és szarok a stukkeredre is, még akkor is, ha egy barom rendőr vagy..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 09:33:50

@sbronzo: Egyébként most visszanéztem, még csak nem is a gyíkfájternek írtam, hanem arról volt szó, melyik a jobb lámpától.lámpáig, automata vagy kézi váltó. Erre írta a kis autóperverz:

"Ne haragudj a szóhasználatért, de ez így velős és tömör:
Te hülye vagy, vagy minket nézel annak.
140-nel kettesben egy átlag dízellel????
A Subaru STI 130 körül leszabályoz, az én autóm nem éri el a 110-et 8300-nál!
Ne röhögtess!"

Ennyit a nagy agyáról. Képtelen volt (most már talán sikerült) felfogni milyen egy hosszú automata váltó...Teljesen kiakadt, érdemes tovább olvasni..
autozz.blog.hu/2010/08/13/eheznek_a_rendorok_debrecenben

Kalányos Márió 2011.02.06. 10:43:03

@Aabroncs: " két pont közötti ismert távolság és még óra sem kell, elég a felvétel órája..."

Meglehetősen pontos módszer, ajánlani is fogom a kollegáknak az ózsdi traffipaxok helyett!

Még nem láttalak soha a blogtalikon!
Van egy olyan érzésem, hogy előbb fogunk elbeszélgetni Farkas Úr! Ha más nincs, akkor a sokkoló témában!

brain drain 2011.02.06. 11:58:20

@Aabroncs: több segítséget nem adhatok :)

Xezs 2011.02.06. 15:16:23

@brain drain: Szerintem te mesterségesen próbálsz különbséget tenni tősgyökeres budapesti és nem tősgyökeres budapesti, illetve nem budapesti között.

Pedig ugyanolyan ember mindegyik, mindegyik körben van ilyen ember is és olyan is.

A végtelenül nagyképű "kicsit is okos" kijelentésedet meg most inkább nem kommentálnám.

Azt ugye teljesen elképzelhetetlennek tartod, hogy egy ős-budapesti veled ellentétes véleményen legyen? Pedig hidd el hogy találnál ilyet. De nyilván ő lenne a hülye a te szemedben.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 16:04:17

@sbronzo: Te most megfenyegetsz engem? :-)) Ez kemény. Ezt is megértem... Most azok után ,hogy napokig itt fikáztad a feljelentőt, engem felnyomsz, mert van az autómban egy sokkoló? Zsíííír:-) Azután vagy az előtt mondjam el, hogy már burkoltan megfenyegettél azzal is, hogy szolgálati fegyvert hordasz:-) Te tényleg nem ismersz engem.. :-)))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 16:09:17

@sbronzo: Emlékszem egyszer egy rendőr megfenyegetett, mekkora volt...:-))
Akkor még az ügyészségi nyomozó hivatalt Dr. Ilosvai Katalin vezette.Kemény mint a vidia és a rendőröket, hát nem szerette, úgy éreztem:-)) Halálos volt utána, mikor jött a srác, hogy ezt most miért kellett? :-)) Elképzelem magunkat a bíróságon, amint azt ecseteled, hogy én bevallottam, hogy van a kocsimban egy sokkoló:-) Most bevallom, hazudtam és nincs! Na?? Most meg fogsz verni vagy meg fogsz veretni?

Kalányos Márió 2011.02.06. 16:10:44

@Aabroncs: "Szolgálati fegyver"
Ez jó! :)))
Te is elengedted a fantáziád, mint múltkor streetfighter barátunk a sebváltó kapcsán! :D

Ne fossál nem jelentenélek fel semmi pénzért, rendőr sem vagyok... A sokkolód meg lesz*rom, csak ugrattalak! ;)

Kalányos Márió 2011.02.06. 16:11:33

@Aabroncs: :DDD Mondom, ne fossál, béke van! :DDD

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 16:17:55

@sbronzo: Rettentően fosok.-) El sem tudod képzelni..Tudod, ha fosnék, nem névvel és arccal fórumoznék évek óta..Volt ennél cifrább halálos fenyegetésem is..:-)) Sőt!Na mindegy...

Te írtad valahol, hogy fegyvert tartasz..Nálunk a családban a fegyver velünk született, szóval, engem nem zavar, sőt..Magam is nagy fegyverbuzi hírében állok:-)

Kalányos Márió 2011.02.06. 16:26:17

@Aabroncs: Ezt írtam:
"Velem ellentétben aki engedéllyel viseli magán az avatarban látható pisztolyt"
autozz.blog.hu/2011/02/02/onkentes_rendor_miatt_kaptam_birsagot/fullcommentlist/1#c12434364

Honnan vetted, hogy ez szolgálati fegyver?
Egy sima gázPISZTOLY...

Telefonon nem kerestek? ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 16:31:05

@sbronzo: Nem különösebben figyeltem, ezért értettem félre.

Nem keresett senki..A műhelyt hívtad? Azt hívhatod vasárnap.Az én számom itt nincs kint...

welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.02.08. 20:30:37

Már nem divat indexelni!Mindenki megy arra amerre.Néha össze.

Vaandor 2011.02.15. 22:28:12

"mikor udvaron belül is nekiálltam indexelni."
Velem is előfordult már, autóval beállva. :-)

Közúton viszont sem autóval, sem bringán nem tervezem a leszokást...

Hotyhogy 2011.03.11. 14:53:05

Nem jó leszokni az irányjelzésről. Az a része a vezetésnek a vizsgán is szerepel. Szándékosan elhagyni azt a cselekvést amikor már nem a vizsgán vagyunk, az nem igazán becsületes.

Meg kell érteni, hogy az irányjelzés lényeges része a vezetésnek. Aki ezt tudatosan elhagyja a közúton, az nem jó gépjárművezető. Igyekezzen hát megjavulni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása