Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Te is így kezdted a vezetést!

2011.02.10. 22:26 :: SilentSound

A múltkori autós idegesítés elleni pontokba szedett poszthoz hasonló módon írt levelet Teodora, aki arra igyekszik rámutatni, hogy a tanuló vezetők kapcsán mire kell leginkább figyelnünk.

Néhány hete megkért egy barátnőm, hogy kísérjem el egy autókázásra, mert friss jogsisként úgy érzi, gyakran bizonytalan még, de az oktatójából, az apai tanácsokból és barátja aggódó tekintetéből elege van. Magam is csak három éve vezetek, viszont azóta elég sokat. Utunk során azt vettem észre, hogy talán jobban járt volna, ha nem teszi ki a tanulóvezető-táblát.

Az autósok, ha meglátnak egy T betűt a közelükben lévő kocsin, általában az „ójaj” vagy az „óbaze” kifejezés írja le a legjobban reakciójukat, vérmérséklettől függően. Pedig ennek nem kellene így lennie. Vagy, ha ez a válasz már zsigerivé vált, akkor legalább a második gondolatunk legyen az, hogy a T jelentheti azt is, „Te is így kezdted!”. Mert mindenki így kezdte, még az is, aki szeretné elfelejteni ügyetlenkedéseit.

A tanuló vezetők nem hülyék, hanem tapasztalatlanok. Ezt kell szem előtt tartanunk, amikor utunkat mazsolák keresztezik. A legfontosabb, hogy még nincsenek felkészülve a váratlan helyzetekre, így ne hozzuk őket zavarba hirtelen előzésekkel, kanyarokkal.

Magunknak is árthatunk vele! Kanyarodásnál például ne dudáljunk rájuk, ha csak annyi a hibájuk, hogy lassan haladnak, mert a legtöbb tanuló fülében még a KRESZ tanfolyamon tanultak csengnek, miszerint lakott területen csak akkor használhatjuk a hangjelzést, ha vészhelyzetet akarunk elkerülni. Az pedig nem vészhelyzet, ha esetleg ki kell várnunk, amíg a lámpa újra zöldre vált.

Lámpás kereszteződésnél többször előfordult már, hogy lefulladtak előttem a tanulók, velem is megesett annak idején, de szerencsére az emberi memória nagyon jóindulatú, és könnyen elfelejti a kellemetlen élményeket. Emiatt fokozottan érvényes, hogy ha tanuló áll előttünk a sorban, ne csak azt nézzük, mikor lesz már szabad az utunk, hanem azt is, az előttünk állónak valóban sikerült-e elindulnia.

A megállás szintén a fokozottan problémás esetekhez tartozik. Egy tapasztalt vezető, főleg, ha ismert úton jár, bátran rálép a gázra, amikor előtte sárgára vált a lámpa, mert biztos benne, hogy átér a kereszteződés túloldalára. De ez nem így vagy feltétlenül a kezdőknél! Ők bizony gyakran meggondolatlanul a fékre lépnek. Igen, ez nagy hiba, ezért kell észnél lennünk. Erre szolgál az a nagy T.

Azt hiszem, nem én voltam az egyetlen, akinek időbe telt, mire megszoktam, hogy az, amit a visszapillantó tükörben látok, mit jelent a valóságban. Gondolok itt a másik autó sebességének felmérésére és a két autó közti távolságra. Ezért, ha a tanuló sávváltásnál elénk akar bejönni, a lehető legegyértelműbben jelezzük, hogy beengedjük-e vagy sem. A kezdők legtöbbje bizonytalan: ne bizonytalanítsuk el őket még mi is.

Természetesen a tanulóknak létezik a félelmet nem ismerő csoportja is, akik nem tudják felmérni, hogy amit művelnek, az akár életveszélyes lehet. Amíg ők oktatóval vezetnek, az rájuk szól, ha vagánykodnak, később azonban biztosak lehetünk abban, hogy nem fogják kiragasztani a T betűt a kocsi hátsó ablakára. És valószínűleg balesetet is okoznak, sajnos. De ez már egy másik történet…

Számtalan helyzetet lehetne még példának hozni, ezek jutottak eszembe a barátnőmmel való hétvégi autózás közben. A legfontosabb az tehát, hogy a tanulókkal szemben -szerintem- ne a "teher alatt nő a pálma" bölcsességet alkalmazzuk, ne szivassuk őket, szivatják ők magukat is eleget.

105 komment

Címkék: oktatás közlekedés autó sztereotípia tanuló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosquitoo 2011.02.11. 00:16:15

Két nő egy kocsiban amin még T is van, csodálkozol, hogy mindenki jajgat? :D:D

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.02.11. 06:55:00

Üdv

Magam is csak három éve vezetek,"

Vak vezet világtalant, remélhetőleg fehér autót

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.02.11. 07:00:23

Megjegyezném, jobb egy T-betüs vezető, mint aki anélkül szerencsétlenkedik
Persze lehet nem helyi vezető, akkor is jogos a mazsolázás
Ne mondja senki, hogy egy idegen városban ugyanúgy vezet mint "odahaza" ismerős terepen!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.02.11. 07:30:54

@''autónepper.'': hemitirszittosszevissza a feneértitagolatlanul nincsisjogsid8általánosnélkülnemlehet
remélemgyorsanöregszelévente5évetésnemvezetsznemsokára

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.02.11. 07:31:36

""teher alatt nő a pálma" bölcsességet"

Ez nem bölcsesség, ez egy ordas baromság.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.02.11. 07:48:58

Huh alig 3 honapja van meg a jogsim. Azt hiszem. Azota mar sikerult 10k kozeleben autozni es bizony az en javaslatom is az, hogy ne tegye ki a T betut. Ha lassan kanyarodik, karanyarodjon lassan. Ha lefullad, lefullad es ha nem megy gyorsan, nem megy. Rengeteg az idiota, lassu, szuttyogos sofor es nem csak a tanulok azok.

Az a lenyeg, hogy azt az autot o vezeti es ennek megfeleloen hozzon dontest, de azert mert dudalnak vagy fene tudja. Csak okosan.

MekkMester 2011.02.11. 08:21:00

Sajnos ez a nagy magyar valóság. Ha valaki lassan kanyarodik, vagy "csak" bénázik, akkor nincs semmi baj, hisz tuti telefonál, vagy eszik, vagy dug menet közben.
Bezzeg ha kint van a T betű! Az aztán kihozza a dúvadat 3 gyerekes 50 éves családapákvól is!
Majd ő megmutatja!
Ez annyira szánalmas. Persze vannak sokan, akiknek szar a melója, a főnök cseszteti, a házassága romokban, kell hát valahol revansot venni. :((((((((((((

Alex2000 2011.02.11. 08:25:19

Aki tanuló vezetőre dudál az egy balfasz pöccs, aki igazán nincs tekintettel senkire!

2011.02.11. 08:39:11

Látott már valaki kisebbségi tanulóvezetőt?

Kalányos Márió 2011.02.11. 08:52:36

Előbb megtanultam vezetni elhagyott helyeken. Lefulladás nélkül elindulni, parkolni, stb. Aztán elmentem oktatásra, megszereztem a jogsit, és soha nem volt T betűm, nem fulladtam le többször, mint mostanában. (21 évvel később)

"streetfighter" 2011.02.11. 08:57:48

"Utunk során azt vettem észre, hogy talán jobban járt volna, ha nem teszi ki a tanulóvezető-táblát."

Hát ez az én szememben egy nagy baromság. Azért mert sok a hülye, azért te lehetsz normális!
Én ha tanuló vezetőt látok a türelmem "szinte" elfogyhatatlan. Teljesen együt érzek vele és segítem, ha tudom. Mondjuk próbálom mielöbb elhagyni, hogy ne engem tartson fel, de nem dudálok rá, ha bénázik. Ez a legnagyobb baromság.

Ezzel szemben akin nincs T betü és elöttem bénázik, szarakodik az ne várjön könyörületet! Legszívesebben "eltaposnám".

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.11. 09:03:23

meg kéne tanítani a tanulókat vezetni és közlekedni is, akkor nem lenne ilyen gond.
aki meg nem alkalmas rá, annak nem adni jogsit.

Deszkás 2011.02.11. 09:03:47

@''autónepper.'': Te annyira buta vagy, hogy az már fáj! Hol gyakorolja a forgalomban vezetést, ha nem éles helyzetben a forgalomban?! Ha zavarnak, akkor inkább ne ülj autóba! Nem neked való! Az meg hogy jön össze, hogy valaki nem tud elindulni, azzal, hogy jobbról nekimegy valaki?!

Deszkás 2011.02.11. 09:05:56

@MekkMester: Ez nagy igazság. Mikor apám vezette az autómat, amin a T betű volt, őt is le akarták nyomni.

Rock me Amadeus 2011.02.11. 09:06:55

A lényeg, hogy fel kell venni a forgalom ritmusát és figyelni a többi kocsira.
A forgalmi vizsga teljesen más vezetést kíván.
Van viszont, amit sokan nem tudnak pár év vezetés után sem (főleg azok, akik nem pestiek): a párhuzamos parkolást.

MekkMester 2011.02.11. 09:09:11

@Deszkás: Rögvest nyomtatok egy nag T betűt, és hazafelé kiteszem. Kiváncsi vagyok, mi fog történni. :)))))

akos696 · www.focusauto.hu 2011.02.11. 09:16:26

Én már kocsival jártam a jogsira is. :) Az oktató jót röhögött mindig. Nem is kellett levezetnem 30 órát, csak 9-et. Friss jogsisként már 3 éves rutinnal rendelkeztem. Ahogy meglett a jogsi, 1 hónapon belül 3x állított meg a rendőr azokon az útvonalakon, ahol előtte azt hittem sosem jár. De az a lényeg, 3 évig megúsztam. :)

Tron65 2011.02.11. 09:18:02

Pont tegnapelőtt mesélte egy ismerős:
"Békésen" autókázik, amikor egy megállásnál a mögötte jövő autó vezetője kiszállt és odajött:
- Magának mi a fenéért van kinn a T betű?
Az illető szerint jobban, dinamikusabban vezetett, mint ő.
A magyarázat:
Az ismerős 30 éve vezet, nem keveset.
Asszonypajtás viszont friss jogsis.

Deszkás 2011.02.11. 09:29:42

@MekkMester: Akár röhögsz, akár nem, akár hiszed, akár nem, ez így történt. Ha 50 helyett 60-nal ment ő, vagy öcsém, akkor is megpróbálták lenyomni is megelőzni őket.

MekkMester 2011.02.11. 09:50:24

@Deszkás: hát nem röhögök. Tudom, hogy a max. megengedett+10%-al megyek,, akkor már letolnak az útról... :(

misi107 2011.02.11. 10:21:43

@"streetfighter": én kb. veled értek egyet.Az autónepper mentalitású dudváknak meg van egy kilenc milliméteres.Tőlem dudálhat,tolhat az útról meg még mutogathat is.Meglátásom szerint egy vas az ilyenek pofájába tolva mindig jobb belátásra készteti őket.Én meg majd kimagyarázom magam az ügyész előtt.

billencses 2011.02.11. 10:36:19

két éve volt meg a "B"jogsim autóm is csak 1 éve (szal elég szarul ment a vezetés) mikor hívott az egyik haver hogy menjek már hozzájuk melózni.azzal fogadott hogy itt ez a pótos szerelvény vigyem már A-ból B-be.ezt csináltam 2 évig.nyugi legtöbbször csak telephelyen belül.:)))de ami a lényeg, az az hogy a nagy vassal olyan rutinra tettem szert egy hét alatt ami a kis autónál 1 hónap lett volna.szerintem mindenkinek nagy vassal kellene kezdeni!!:))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.11. 10:43:15

No ezen nem szoktam sprengolni magam..Diszkrétek kikerülöm, anélkül, hogy a tanuló becsokizna és balra el..

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.02.11. 10:49:08

Tényleg nem szép dolog rádudálni egy tanulóvezetőre!

mutant · http://universal.blog.hu 2011.02.11. 10:49:33

@billencses: Nagyobb autót könnyebb vezetni. Én sem hittem el addig,ameddig faterom be nem tuszkolt a céges autóba, hogy na most akkor próbáljam ki, menjünk ki az üzletbe (ekkor nem sikerült először a forgalmim,segíteni akart:D). Nos, azt tudni kell, hogy nincs jogsim sajnos. A forgalmi vizsgám egyszerűen nem jött össze. 2 oktatót is elfogyasztottam alatta. Hiába sikerült a kresz-, a rutin- és az elsősegély vizsga elsőre, forgalomban ledermedtem. Egyszer újra megpróbálom mindenképp, mert szeretnék jogosítványt.

Rock me Amadeus 2011.02.11. 10:50:36

@ akos696: én ezzel nem büszkélkednék.
A jogsi nélkül + forgalomból kivont / lejárt műszakival közlekedő egyénekről megvan a véleményem.

Nem a friss jogsisokkal van a gond, hanem inkább azokkal, akik a jogsi megszerzése után X évig nem vezetnek, és utána kocsiba ülnek.

Meg a B125-tel is lesznek gondok. Nem is írom alá. Rutin és hozzáértés nélkül ne motorozzon a sok hülyegyerek.

gorillka 2011.02.11. 10:52:03

a T betű mellett néha jó lenne pl. a V betűt is alkalmazni
Vidéki vagyok! nem rutinból vezetek

Reggie 2011.02.11. 10:56:58

A T betu hasznos: elore tudom, hogy eloznom kell. Amugy tenyleg parasztsag a tanulora radudalni veszelyhelyzet nelkul.

gorillka 2011.02.11. 10:57:06

@Rock me Amadeus: én is vagy 5 évig nem vezettem a jogsi megszerzése után, aztán vettem egy autót.
A megrendeléssel egy időben kerestem egy oktatót és vettem pár órát.
Azt kértem tőle, hogy szóljon, ha úgy ítéli meg, hogy biztonsággal közlekedhetem, addig gyakorolnék :-)
Nagyon jó fej volt, a pszichikai felkészítés számított a legtöbbet.
Elmondtam a félelmeimet: emelkedőn araszolás-visszagurulás, kanyarban lefulladás stb.
mindre megvolt a megnyugtató válasza
nem is stresszelem magam vezetés közben :-)

záporjózsi 2011.02.11. 11:00:45

@gorillka: Nagyon vicces... Betű nélkül is meg kell várni, hogy a bénázó bénázzon. Sok pestinek is gondot okoz kikanyarodni egy főútra.

Peetee 2011.02.11. 11:05:29

Én másképp gondolom.
A kezdő vezetők egy jó része azért béna, mert nem tanították meg a közösségi közlekedésben való részvételre. Megtanították neki a KRESZ elméletét, aztán megmutatták, hogy miként lehet ez a gyakorlatban is alkalmazni, anélkül , hogy a többi résztvevőről tudomást vennének.

Élő példa erre a mai reggel:
Kereszteződés, 2*2sáv, kanyarodnánk balra. Vált a lámpa, kislány a tanulókocsiban rakott neki 1est, aztán a 2est túl hamar és lefulladt....pont a kereszteződés közepén. Közben a lámp visszaváltott pirosra, ketten ott állunk benne a kereszteződésben, jönne a keresztbeforgalom.....
Arra nem volt képes a rohadt oktató ,hogy egy 20métert vezessen a kislány helyett és megoldja a balesetveszélyes szituációt. Valaki rádudált. Kiszállt és ordítani kezdett, meg csapkodta a kocsi tetején a T-betűt!!!
Normális az ilyen?
Nem.
Mit tanul a tanuló? "Mindenki idióta, én pedig bármikor elfoglalhatom a kereszteződés közepét ha úgy látom jónak".

Többek között az ilyen marhaállatoki miatt van annyi béna sofőr az utakon!!!

gorillka 2011.02.11. 11:06:57

@záporjózsi: nézd, én nem ismerem Budapestet, mint a tenyeremet, számtalanszor volt, hogy kerestem az utcát, a házat és idegbeteg módon dudálgattak
vagy többsávos úton, csak akkor soroltam volna át a megfelelő sávba, amikor ki volt táblázva, hogy merre tovább és méltatlankodva néztek, hogy mit tolakszom..

gorillka 2011.02.11. 11:08:19

@Peetee: csak akkor menj be a kereszteződésbe, ha biztosított az átjutásod...;-)

záporjózsi 2011.02.11. 11:12:40

@gorillka: Én meg sok helyet nem ismerek és kb. nem érdekel, ha a többi idegbeteg.

@Peetee: "a közösségi közlekedésben való részvételre" Arra sem, de ennek nem sok köze van az egyéni közlekedéshez.

laposmacska 2011.02.11. 11:14:54

A T betűs reakcióval egyetértek. Mikor anyósom megkapta a jogsit pár éve, kirakta a kocsiba a T-t. Ha apósom vezetett nagyobb rutinnal, akkor is megelőzték (ha kellett 70-nel is városban), hogy nehogy egy tanuló legyen előttük...

Nyilván fordítva is megtörtént az eset...

Persze én vagyok a szent, aki sosem hibázik, de én nem stresszelek, ha egy T betűs van a környéken.

Giedi 2011.02.11. 11:20:28

Van itt egy-két, magát istennek képzelő, de a közösségi közlekedésre teljesen alkalmatlan emberke. Kár hogy a jogsi előtt az ilyeneket nem lehet végérvényesen kiszűrni egy pszichológiai teszttel.
A mazsola egy idő után megtanul közlekedni, de a jogsival született "utak királyai" mindig is képtelenek lesznek megtanulni, hogy mi az a KÖZLEKEDÉS.

laposmacska 2011.02.11. 11:26:38

@xaba99: Felül kéne vizsgálni azokat is, akiknek van jogsijuk. Mert vannak páran, akik ugyan tudnak vezetni, mégse valók a forgalomba. Én nem feltétlen azért, mert bénáznak...

LordAzazel 2011.02.11. 11:26:44

Ha tanulóvezetővel találkozom és mondjuk feltart, nekem is az "ójajj" jut eszembe, de kinek nem? Viszont fontos, hogy ezt én sosem mondom ki és nem neki szól, hanem annak, hogy nem tudok haladni. Viszont jobban figyelek rájuk, beengedem őket, előzékenyebb vagyok. Szóval nem kell félni, attól még, hogy nem szeretünk 90 helyett 60-al menni, még nem akarom átvágni a torkát senkinek és teljesen megértem miért megy úgy, de örülni nem fogok neki.

Joindulat SC 2011.02.11. 11:26:55

Sajnos ez tényleg így van itt. Nálunk párom szerezte meg nemrég a jogsit ezért kint van a T a kocsin. Többnyire viszont én járok a kocsival és bizony tapasztalom ,hogy 1-2-3 idióta aki meglátja a T betűt egyből vérszemet kap. Próbál letolni, megelőzni stb. ( itt be is vallom férfiasan őket szeretem riogatni a féklámpa felvillantásával, NEM büntető satu csak lámpa felvillantás)

Szóval üzenném a nagy arcú vadbarmoknak ,hogy a T azért van kint ,mert feltehetőleg egy tapasztalatlan sofőr ül a volánnál! Nem kell megmutatni nekik, hogy mennyire megy a szakadt szarotok, esetleg az S8 vagy tudomén mi.

És figyelem!!!! néha visszanyalhat a fagyi is ;)
Szóval legyünk tekintettel a tanuló vezetőkre !

laposmacska 2011.02.11. 11:31:38

@gorillka: Mit értesz vidék alatt? Mert ha BP-n kívül minden mást, akkor neked bizony az anyádat!

bogdanov 2011.02.11. 11:36:55

Tegnap este az előttem haladó 3-as BMW a Salgótarjáni úttól az Üllői útig nem bírt sávot váltani. 40-el ment a legbelső sávban. Ez már idegesítő. Megnéztem volna ki adott egy ilyen bénának jogsit. A T betű ki volt téve. Türelmes voltam, mögötte mentem végig(az Üllőinél balra fordultam) ő is besorolt a balra kanyarodó sávba és közben végig jobbra indexelt. Aztán persze tovább ment egyenesen. Ez az amikor apuci autót ad a hülye gyerekének.
A B125-ös jogsihoz annyit, hogy legalább a jogszabályi esélyt kellene megadni annak aki esetleg átülne robogóra.

"streetfighter" 2011.02.11. 11:38:16

@Giedi:

Ha te vagy a képen, akkor szívesen vennék tőled leckéket. :D

Szűcslaci 2011.02.11. 11:39:17

Nem, én nem kezdtem így. Nem így kezdtem. Így nem kezdtem. Stb. 14 évesen már az ittas haverokat nekem kellett furikázni az egyikük Ladájával, később lettek saját autóim, majd jóval később jogosítványom is. Balesetet nem okoztam, "T" betűm sosem volt. Az oktatóm az első 50 méter után kiutasított az autójából - én már nem tudtam átvenni azt a gyerekes és ostoba stílust, amit szerencsétlen tanulóvezetőkre ráerőltetnek. Úgyhogy még azon a héten mentem vizsgázni és át is mentem.
Egyébként én sem ujjongok örömömben, mikor meglátom, hogy teljesen bizonytalan kezdővel, indokolatlanul lassan feltartják a forgalmat a leggázabb időszakokban, a legnyomorultabb helyeken ( Budapestről beszélek). Nagyon sokat járok autópályán, de még SOHA nem láttam tanulóvezetőt ott haladni.

"streetfighter" 2011.02.11. 11:43:18

@laposmacska:
Csak nem az aglomerációból jársz?
Szerintem aki ezen megsértődik, az magáról alkot negatív véleményt.

záporjózsi 2011.02.11. 11:45:41

@Szűcslaci: Nekem azt mondta az oktatóm, hogy ha lehet, akkor menni kell. Csúnyán nézett, ha a 70-es táblánál nem 70-nel mentem.

gorillka 2011.02.11. 11:46:11

@laposmacska: hát ez egy gyönyörű válasz volt
nem szokásom személyeskedni, most sem teszem

vidéken élek, nem Budapesten

ennyi

pontypofájú mókusgalamb 2011.02.11. 11:49:30

@Puckman Éliás: tényleg, én sosem. ezek biztos jogsival születnek...

Szűcslaci 2011.02.11. 11:51:47

@záporjózsi: Szerencsés ember vagy. Meg a mögötted haladók is.

záporjózsi 2011.02.11. 11:57:12

@Szűcslaci: Az előbbi biztos, az utóbbiról nem nyilatkozom. :)

modav 2011.02.11. 11:58:53

Nekem pont most lesz 2 éves a jogsim. Az első majd egy évben kint is volt a T betű. Lehet ritka ami velem történt, de engem a T miatt nem ért feltűnően sok atrocitás. Annál több segítő szándék. Ha meg igen, akkor az tényleg a bén... tapasztalatlanságom miatt történt. Ahogy azt fentebb írták, az ilyen szituációból tényleg csak tanulunk, legközelebb pedig jobban figyelünk.

Mondjuk egy esett történt velem. A jogsi megszerzése után, édesapámmal többször is kimentünk a városi forgalomba kisebb-nagyobb városon belüli távokra. Az egyik lámpánál el is követtem egy hatalmas bűnt: piros után nem sárgára indultam el (nem kuplungozni, elindulni). Mögöttünk egy régi, fekete opel astra jó nagy teli tenyeres dudát nyomott ránk. Ezzel nem elégedett meg, hanem egy kiadós-hörgős gázzal történő előzéssel bevág elénk, majd satufék. Az ipse kiszáll, odalép hozzánk komótosan és neki áll teli torokból üvölteni mint a sakál, hogy mit képzelek én, hogy a bénázásommal feltartom. Majd komótosan visszaszáll, hogy nem épen komótosan elinduljon. Hörgött is az ócskavasa rendesen. Kész szociológiai látlelet volt az ipse. Vagyok én, fiatal srác, a fater golfjában (akkor volt 3 éves), míg ő, véleményem szerint bőven túl a 40-en, egy ócska tragacsban. Ehhez hozzávesszük a security feliratú vasalatlan zakóját, és az irdatlan majom fejét beláthatjuk, hogy egy bő kisebbségi komplexussal felvértezett irigy f*szkalap élte ki magát. Aki nem képes felfogni, hogy türelemmel kell viseltetni a tanulóvezetők iránt, az bizony nem lesz jobb az ilyen ganajnál.

modav 2011.02.11. 12:01:44

@Szűcslaci: Én egyszer láttam az M7-sen egy oktató kocsit. Hirdető táblával a tetején, stabilan 70 és 80 között, vészvillogó nélkül, hatalmas sorral a háta mögött. A "poén", hogy egy ember ült benne, az is ősz halántékkal, vagyis nem hinném, hogy tanulóvezető volt.

Szűcslaci 2011.02.11. 12:04:38

@modav: Az ápolók is hozzáidomulnak a kezeltekhez az idegosztályon - vagy eleve zizisek mennek oda dolgozni - miért lenne kivétel a gépjármű vezető oktató?

modav 2011.02.11. 12:06:23

@Szűcslaci: Oktató és oktató között is hatalmas a különbség. Aki engem oktatott, az hatalmas türelemről tett tanubizonyságot: megtanított vezetni:) Egyébként az Ő tanácsra tettem ki a T betűt.

Alikam 2011.02.11. 12:12:58

A legnagyobb baj nem a kezdő vezetőkkel van, mert előbb vagy utóbb, belerázódik. Olyan nincs, aki úgy megy ki forgalomba, hogy mindent tud, mert ehhez kell x év tapasztalat, helyzetfelismerés stb. stb.

A gond inkább azokkal van, akik évente 5x vezetnek. Na azok soha nem rázódnak bele és lehet, hogy 10 éve van jogsija, de akkora állatságokat csinál - satu fék, Könyves Kálmán középső sávban mert rájön, hogy rossz sávba megy, meg hasonlóak -, hogy a haját tépi az ember és legszívesebben keresztül lőné őket egy kalával.

Az ilyeneket kéne kivonni a forgalomból ezek az igazi veszélyforrások.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.11. 12:13:55

@laposmacska: így van, 5 évente felül kell vizsgálni mindenkit.

egyébként előzékeny vagyok a tanulóveztőkkel (tanuló+oktató, nem t-betűsökre gondoltam), de ahol lehet megelőzöm őket.
miért?
olyan útvonalon szoktam vezetni, ahol nincs nagy forgalom, és a lámpák az 50-es megengedett sebességre vannak zöldhullámra beállítva.
sajnos az oktatók nem követelik meg, hogy a tanulók normális tempóban haladjanak (az enyém megkövetelte. ha nem mentem, ő lépett a gázra.), és emitt 30-35-tel vánszorognak.
ha nem előzöm meg, minden lámpánál pirosat kapnék.

Alikam 2011.02.11. 12:15:57

Ja meg a gyeses anyukák. Na azoktól mentsen meg az Isten. Ugye nagy nagy ritkán apuka nem ér rá elvinni a gyereket az oviba, vagy érte menni és akkor jön a csapás, anyuka megy de olyan szinten kurvára nem érti, hogy forgalomban van és mások is jönnek, mennek, haladnak, hogy az valami hihetetlen.

Múltkor az óvoda előtt, se szó se beszéd, index nélkül satu fék, mert meglátott egy kis helyet, ahova amúgy be sem fért. Az ilyeneket miért nem kúrják szét a rendőrök?

Peetee 2011.02.11. 12:23:56

@gorillka:

Ez jogos, de nyilván Te sem várod meg, amíg a lámpánál előtted lévő megtesz 30métert. Ez nem életszerű. Ketten álltunk az egész lámpánál, nem egy 100méteres kocsisor végén ragadtam meg....

sanyix 2011.02.11. 12:24:56

@''autónepper.'': bazze hazug majom. Mindenki lefullad néha, még az is aki 30 éve vezet!
Amúgy kereszeződés közepén hogy képzeled a lefulladást, te nagyon művelt? Általában kereszteződés közepén nem szoktunk elindulni, így lefulladás veszély sincs...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.11. 12:26:38

@GSX-R: "nem javaslom a T-betűt kirakni. Többet árt mint használ..."

én épp ellenkezőképpen gondolom: ahogy az index is arra van, hogy JELEZZEN, elég fontos információ lenne tudnom, hogy az előttem haladó TANULÓ (gyakorlatlan vezető).

"Ja meg a gyeses anyukák. Na azoktól mentsen meg az Isten. Ugye nagy nagy ritkán apuka nem ér rá elvinni a gyereket az oviba"

apuka a legtöbbször köcsög, illetve a legtöbb férfi a legtöbbször köcsög, mert nagyságrendileg csak akkor adja át anyunak a kormányt, ha bedobott két fröccsöt a vasárnapi ebédhez apóséknál, miközeben az autóvezetés IS leginkább a gyakorlatról szól.

bár én magam azt gondolom, hogy a nők ÁLTALÁBAN azért nem vezetnek jól, mert az autóban GYORSAN kell HATÁROZOTT döntéseket hozni, a 10-15 évvel ezelőtti tendenciával - ha valaki bénázott előtted, akkor 95%-os biztonsággal tudhattad, hogy vagy nő vagy idősebb/idősödő férfi az illető - ellentétben, manapság egyre több a szerencsétlenkedő fiatal férfi is.

biztos a tiszítószerek női hormonjai miatt... ;-)

CD-R80 2011.02.11. 12:27:13

Én sose nem szoktam nézni van-e T betű. Meg nem is foglalkozom vele. Az az illető magánügye:)Meg szerintem nem is számít semmit, s nagy különbséget sem tapasztaltam soha, tábla nélkül is lehet valaki kezdő és táblával sem biztos pont egy kezdő ül a kocsiban:)
Csak néhány utcai "igazságosztó" gyökér kap rajta vérszemet, de azok meg úgyis előbb döglenek meg majd a gyenge idegrendszerük miatt:)))

Danny89 2011.02.11. 12:42:30

Én lassan 2 éve szereztem meg a jogsit. Az oktatóm jó volt, türelmes, ha kellett viszont rendesen le is szúrt hiba esetén. Miután megszereztem, rövid távokra vezettem kocsit - fél évig. Inkább nem stresszelem magamat, majd ha lesz saját kocsim - hozzá kell tennem, hogy fater taxis, ha valami történne, akkor annak a család pénzügyi helyzete látná kárát, ráadásul volt neki is balesete 1,5 éve - nem az ő hibájából, vagyis láttam azt, hogy mennyi elvesztett időt, pénzkiesést jelent, mire összeraknak egy autót, ami már sosem lesz olyan, amilyen. Ráadásul ugye a biztosító sem könnyíti meg az ember életét. Már több mint 1,5 éve vezettem, vagyis sokat nem veszíthetek a további várakozással. Ha meg eljutok odáig, hogy legyen saját, akkor sem a semmiből a közepébe, hanem kis gyakorlás, régi oktató felhívása esetleg. Amikor vezettem egy ideig, mindig kiraktuk a T betűt - még ha be is tartottam mindent, normális ütemben haladtam, akkor is mindig a seggemben voltak - bár ez gondolom senkinek sem újdonság. Lefulladni én is az elején párszor csináltam - igaz, kuplunggal voltak bajok, elvittük szervízbe, utána már nem volt gond - viszont sokszor voltam bizonytalan - ami sztem rutinnal kiküszöbölhető. Fater koccanása óta viszont nem merek, nem tudom miért - mondjuk nekem idegen is az autónk, túl nagy - lefulladni lehetetlen vele, de kis utcákban nehezen fér el stb, inkább nem kockáztatok - bár ő sokáig basztatott, hogy vezessek, minden autóút elején rákérdezett, beült anyósülésre, próbálkozott elérni, hogy vezessek. Nem tudom miért írtam le ezeket, csak gondoltam gyakorlatlan vezetőként idepöttyintek 1-2 összefüggéstelen gondolatot :D

TitiRobin 2011.02.11. 12:50:16

Nekem több volt a jó élményem a T betű miatt, mint a rossz. Érdekes, a rosszak közül is a beszólós a gyalogosok közül került ki - pedig olyan helyzetekben (lámpa, indulni akarok, kevés a gáz, lefullad pl.) van elég baja a gyakrolatlannak, a hangos röhögés, beszólás, meg a dudálás nem segít.
Aki azt mondja 3 év alatt napi autózás mellett nem lehet elég gyakorlatot szerezni, az buta. Kevesebb idő is elég, de minden időjárásban, és minden közlekedési helyzetben (haladós forgalom, zsúfolt út, lépésben, akadályokat kerülgetve, soksávos kereszteződéseket használva, stb) nagyon is meg lehet szerezni a kellő rutint. Akkor egyszer rossz helyen és rosszkor fulladt le a motor, de autóstól nem kaptam nógatást, de a zebránál álló 'férfiak' alpárian kajánkodtak. Azóta is fulladt le a motor néhányszor (ugye az sem mindegy milyen az a sokkerekű), de már nincs gond. Indítok és megyek tovább. Mással is megesik.
Szóval tanulók, és gyakorlatlanok, tegyétek csak ki a T-t, abból a többiek tudják, hogy nem direkt történt ami történt - és mindenki volt tanuló egyszer, mégha az emlékezete rövid-e.

laposmacska 2011.02.11. 12:53:17

@"streetfighter": @gorillka: még messzebb. Sajnos érzékeny vagyok erre a pesti-vidéki témára. Evan.

Hiperlajhár 2011.02.11. 13:09:45

Nem az a baj, ha kint van a "T", hanem, ha nincs.... Ha kint van, még segítek is, türelmesebb vagyok.... Viszont tapasztaltam már, hogy 2 napos jogsival, "T" betű nélkül bénázott a sofőr srác. A csajszi előtt ciki lett volna kitenni a fránya betűt.... Inkább belehal....

Kismacska (BELLA) 2011.02.11. 13:45:34

Sokan szidják a pesti sofőröket, hogy dudálnak, hogy bunkók. Én egy dolog miatt tudom szidni az átlagot, méghozzá hogy nem tudja, minek van az a kallantyú a volán mellett bal oldalt (index).

Itt tanultam vezetni, Pesten, még nincs is egy éves a jogsim. De sem tanulóvezetőként, sem a saját autóm vezetésekor nem bunkóskodtak velem, nem dudáltak rám (egyszer, jogosan, és talán még kétszer egy Ojdis (Audi) és egy Bömös talán - jogtalanul).

Vettem T betűt, mikor elhoztam az autómat, de végül elfelejtettem elvinni és felrakni, azóta se raktam fel, de nem gondolom, hogy hátrányom származott ebből.

Amikor tanulóautót vezettem, velem kifejezetten előzékenyek voltak az autósok kereszteződésekben (pl. balra forduláskor).

Kivétel lennék, aki erősíti a szabályt? Nekem végül nem volt szükségem a T-re, de... egyedül még most sem merek vezetni, illetve nem vezettem még. :)

Giraffa 2011.02.11. 14:02:55

@gorillka: "a T betű mellett néha jó lenne pl. a V betűt is alkalmazni
Vidéki vagyok! nem rutinból vezetek
"
Erre (is) sokkal egyszerűbb megoldás lenne a területi alapú rendszám. Egyből látnád, hogy nem városbeli az autó.

HgGina 2011.02.11. 14:14:40

10 év vezetés után mst télen kellett vezetnem olyan körülmények közt, ami itthon szokatlan. Erdélyben a Libán fennsíkon, mínusz 20 fokban, sózatlan, alig kotort úton, este 10-kor, töksötétben, helyenként tükörjégen. Ott senkinek se kellett a T-betű. Ilyenkor azt néztem először, hogy a helyiek milyen sítlusban vezetnek. És csak náluk óvatosabbra vettem a tempót. Két nap alatt négy ilyen 40 kilométeres út alatt megtanultam, hogy ami itthon van hó és jég néven, annak nem sok köze van ahhoz.
Sok tanulót ilyen helyekre vinnék ki pár óra gyakorlásra. A T-betű pedig nekem is intő jel, türelmesebb vagyok velük. Ahogyan azok velem is voltak tanuló koromban a többiek. (Tisztelet nélkül a kivételnek.)

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.11. 14:16:18

Nem leszek reprezentatív minta, mert tanuló vezető vagyok ugyan, de az USA-ban, és nem vagyok már gimnazistakorú (hanem a duplája). A férjem azt javasolta, hogy ne tegyek ki T betűt, és emiatt eléggé aggódtam, de mintha neki lenne igaza.

Ő tanított vezetni, és itt kreszvizsga után nulla tapasztalattal tanulójogsival elvileg egyből ki lehet menni forgalomba; egy pár hetet gyakoroltunk a munkahelye kampuszán, meg hasonló magánterületeken, de aztán tényleg forgalom. A háromévesünk meg bekötve a gyerekülésbe, mert ugye hova máshova tettük volna.

Tényleg szükség van arra, hogy legyünk egymással normálisak, nekem ez tök sokat segített az elején. Élmény úgy vezetni tanulni, hogy egyből kockára teszed a családod életét is, másfelől aznap amikor a jogsim meglett, már én hoztam haza a gyereket az óvodából és nem plusz stressz, hogy jaj itt van hátul a gyerek, mindig is itt volt.

Igen, eleinte lelassultam a kanyarok végére. Eleinte nem éreztem a sávot, sőt, tegnapelőtt este vezettem először sötétedés után autópályán, és felfedeztem, hogy ott még most se érzem, kint vezetek az út szélén (még jó, hogy ott nem tudok lecsúszni). Nem fulladok le, de csak mert automata (és ebből következik, hogy a jogsim Magyarországon nem érvényes, kivéve az automata bérelt autókat, de apukám kocsiját nem feltétlenül tudnám elindítani).
Utálnám, ha a tapasztalt vezetők rámdudálnának, maximum azt érik el, hogy megijedek, padlófék, és mindenki mehet a szervizbe másnap.
Határozott vagyok, nem szerencsétlenkedem, a többiek mindig tudják, hogy mit akarok. Ugyanakkor, tanuló vagyok, tapasztalatlan, nem mindig tudom, hogy ha harmadik vagyok a sorban, akkor bele fogok-e még férni a balrakanyarodó nyilacskás zöldbe; nem mindig tudom, milyen sebességgel jönnek balról amikor én pirosnál jobbra akarok kifordulni (itt lehet); egyelőre jobban járok az utólag felismert "basszus, még kifértem volna" verzióval, akkor is, ha a mögöttem levő türelmetlen (de nem szoktak dudálni, villogni, az igaz, hogy ez nem is New York city, errefelé nem rohan mindig mindenki mindenhova).
Rutintlanság, igen. Valaki fentebb javasolta, hogy a kezdők ne forgalomban gyakoroljanak - hát hanem hol? Gyakorlatom attól lesz, hogy gyakorolok, és városi forgalmi meg autópályás gyakorlatom attól lesz, hogy városi forgalomban meg autópályán vezetek, szokom a sebességet, a sávváltást, a többieket, és én mázlista vagyok, mert vezethetek csak úgy, tét nélkül, gyakorlásnak, minden nap egy órát, és ha elkavarom a lehajtót, akkor majd lemegyek a következőnél és elraktározom a tanulságot, hogy máskor hamarabb kell kimenni szélre.

Itt azt mondják, hogy egy totál kezdőnek alapkészségek megtanulása után legalább 50 óra önálló gyakorlás kell forgalomban, értve ezalatt azt, hogy csak vezet, különféle körülmények közt, sötétben, esőben stb., úgy, hogy esetleg ül mellette valaki, de nem szól bele, nem segít neki, nem javítgatja, legfeljebb utólag megbeszélik, hogy látott-e feltűnő hibát. 50 óra gyakorlás után lehet vezetésnek nevezni a dolgot.
Erről mi a véleményetek?

Kismacska (BELLA) 2011.02.11. 14:17:37

@xaba99: Nehéz ám ez, mert azt vettem észre saját magamon, hogy sokkal magabiztosabban vezettem már a jogsi letétele után úgy, hogy nem szóltak bele, mit hogyan teszek.

Saját magamat is megleptem, hogy mikor tanultam meg így vezetni?? Persze hozzá kell tennem, hogy nem néztem az óraszámot tanuláskor és nagyon jó oktatóm volt, ez a két dolog nem elhanyagolható szempont.

De ha ül valaki mellettem, aki bele is pofázik (tapasztaltam), na akkor jön az elbizonytalanodás.

Kicknick 2011.02.11. 14:21:29

@Felicitasz: a cigók itt is így csinákják
Kivéve a kreszvizsgát...

Kismacska (BELLA) 2011.02.11. 14:40:47

@Deszkás: nem elindulni, hanem ő feltételezte, hogy kanyarodás közben fullad le valaki. Na ahhoz kell azért még mazsolának lenni...

Csigorin 2011.02.11. 14:58:04

Mazsolakent mondom hogy marepdig igenis ELOZZENEK MEG. Azert rakom ki a T betut (illetve itt A de mindegy). Tudom magamrol hogy nem vagyok meg eleg magabiztos illetve hatarozott, eppen ezert ha ugy erzem hogy valakit feltartok, az stresszel. Latom hogy ott jon mogottem kozvetlenul, miattam nem tud haladni. En meg nem merek 'odalepni', mert mindjart jon a keresztezodes, lesnem kell hogy melyik lesz az en savom, hogy tudok arra kanyarodni amerre nekem jo lesz stb.

Pont azert raktam ki, hogy elozzenek csak le amint tudnak, akkor vagyok nyugodt ha nem jonnek mogottem, tudom hogy van idom felmerni a helyzetet, korulnezni stb nyugodtan.
Persze az hogy bena vagyok nem jelenti azt hogy taplo is: amint lehetoseg adodik ra megy ki a jobbindex es huzodok a szelso savba, ha latom a tukorbol hogy elozni kezdenek, meg le is lassitok, hadd menjen a gyorsabb.
Es legalabb annyit megteszek hogy indexelek idoben, mert hogy benazok az egy dolog, de legalabb lassak elore hogy merre es foleg MIERT szandekozom benazni (ugye amig a balindex nincs kinn, le se elozhetnenek szabalyosan jobbrol, tehat ha be akarok kanyarodni, akkor az az elso hogy megy az index es csak utana lassitok).
Lefulladni egyszer fulladtam le egy hulye emelkedon a lampa elott (mondjuk volt masik sav, szoval elfert boven aki akart), ideges is lettem miatta rendesen, mert nem szoktam.

Amugy baj ugyis akkor van ha ket mazsola talalkozik, tapasztaltabb soforok ki tudjak vedeni az alapbenazasokat.

jackjunior 2011.02.11. 15:10:50

Budaörsre költözött több tucat autósiskola, legtöbb autóval talán a Csigavér és a Mazsola Tanoda. Teljesen tönkretették az itt élők mindennapjait, a 2x1 sávos utakon 30-40 km-es sebességgel vánszorognak, ha előzni akarom őket és a megengedett 50 km-es sebességgel haladni, agresszívek és szemét módon viselkednek! Úgy jönnek ki a rutin vizsgák után a forgalomba, hogy még a kormányt is képtelenek kezelni, életveszély! A lakosság hiába tiltakozik, mert nyíltan mondják, hogy jattolnak a város vezetésének!
Remélem egyszer eltakarodnak innen és normálisan lehet majd újra közlekedni. JJ

Deszkás 2011.02.11. 15:56:54

@Kismac: Na igen, csakhogy itt senki sem beszélt arról.

Deszkás 2011.02.11. 15:57:56

@Hiperlajhár: Mibe hal bele? Ha nincs kint a T és bénázik?

Deszkás 2011.02.11. 16:09:07

@Rock me Amadeus: Szerintem teljesen mindegy, hogy 50ccm vagy 125. Ráadásul a 125höz kellene a B, 50-hez meg még az sem kell. Gondold el, mit és miért is nem írsz alá!

Deszkás 2011.02.11. 16:12:48

@gorillka: Ez így hülyeség, mert akkor balra sosem tudnál bekanyarodni.

Reggie 2011.02.11. 16:21:45

@Giraffa: Ez sokat nem segitene, ugyanis nagyon sok olyan auto van Bp-en, ami videki rokon nevere van irva az alacsonyabb biztositas miatt.

Reggie 2011.02.11. 16:34:22

@jackjunior: Nalunk is nagy szamban megjelentek a tanulok. Ezzel nincs semmi gond. De azt sosem ertettem, hogy reggel 6-8ig es delutan 15-19ig minek mennek forgalomba, hiszen ekkor mindenki siet munkaba vagy haza, suru/dugos a forgalom es mindenki a hata kozepere kivanja a forgalmat tovabb lassito tanulokat.

Csigorin 2011.02.11. 16:50:38

@Reggie: talan azert mert a dugot is szokniuk kell... de sok ertelmet en se latom, lepesben ki az aki nem tud belatni egy kanyart vagy keresztezodest? Akinek meg gondot okoz a megallas-elindulas az rutinpalyan gyakoroljon egyelore.
Az egyetlen szivas dugo eseten az a korforgalom, ugyanis mig a kocsisor vanszorog, a korforgalom porog. Ott amint egy autonyi helyed van (na jo ketto hogy azert a balrol jovo megiscsak kapjon valami jelkepes elsobbseget) menni kell befele kulonben ott oszul meg az a par szal hajad amit a mogotted levok nem dudaltak le.

Deszkás 2011.02.11. 17:08:41

@modav: Nagyon feltarthattad, ha leckéztetésre ráért. :DDD

modav 2011.02.11. 17:46:49

@Reggie: "De azt sosem ertettem, hogy reggel 6-8ig es delutan 15-19ig minek mennek forgalomba"

Mert ezen időpontok között, a tanulók szintén munkába-iskolában vannak.

modav 2011.02.11. 17:50:00

@Deszkás: Legalább kiadta a felgyülemlett mérget. Hogy hűlne rá a bőre.

D4D 2011.02.11. 18:24:57

T-betűt látok, akkor eszembe jut, hogy én is úgy kezdtem.

Reggie 2011.02.11. 20:35:47

@modav: Akkor talan 6 elott tanulnanak, mert a munkaba nekik is el kell jutni, mint a tobbi embernek...

lordjim 2011.02.11. 21:30:47

Tanulóvezetőként mindíg oktató ült mellettem,aztán már nem volt rá szükség.A forgalomban már ne tanuljon senki.

fezoGT 2011.02.11. 22:26:15

Sztem alapvetően 2 baj van a mostani oktatási rendszerrel:

1. Kevés az óraszám. Akinek nem volt még a tanfolyás előtt autós tapasztalata (földút, vagy a kisboltig meg vissza) vagy nincs hozzá isteni tehetsége hozzá annak bizony kevés a 30 óra. Az 50 is az. Mondjuk ezen lehet segíteni azzal hogy már a rutinpályára menet-jövet is a jelölt vezet, de a lényegen nem változtat.

És akkor elvégzi a sulit kezében a papiros, de a tényleges tudás, a "rutin"...hát az bizony nincs. És ennek tetejébe beül egy olyan autóba ami tök más amin tanult és vizsgázott (más a dinamikája, máshol fog a kuplung). A többit már tudjuk...

2. mindennapos, életszerű dolgok kimaradnak az oktatásból, úgy mint:

- vezetés korlátozott látási viszonyok és rossz időjárási körülmények között (amennyi most van az kevés és az is átváltozik városi órára)
- nagysebességű közlekedés (90-110-130)
- előzés
- megcsúszó autó irányítása, visszahozása (ez a legnehezebb)

Ott a sok használaton kivüli/ritkán használt reptér (amin gyorsulni is szoktak). Tessék hát kivinni a nebulókat aztán lehet csúszkálni, besorolgatni meg előzgetni egymást. Tudom ez drága dolog, de még mindig olcsóbb mint egy élesben elhibázott manőver után kéksárgát tölteni (ha még van mivel)

Riska 2011.02.12. 09:09:14

Érdekes ez a poszt.
A posztoló hölgy szerint akkor most csak az a járható út, hogy kezdőként gyökkettővel csoszorgok lehetőleg a nagykörúton?
Még 16 se voltam mikor faterommal vidéken zsákutcákban tanultam az elindulást, megállást, kanyarodást, a kresztáblákat azóta figyeltem a kocsiból amióta olvasni tudtam, így különösebb nehézség nélkül lett meg a jogsim. -mekkora király vagyok, igen-.
De amire felkaptam a szemem, az a "félelmet nem ismerők csoportja". Már ne haragudj kedves posztoló, de ha te félsz, akkor inkább járj gyalog vagy BKV-val, de a barátnődet semmi esetre se tanítsd vezetésre, mert még belebeszélsz valami ostobaságot. A közlekedésben résztvevők legveszélyesebb csoportja azok, akik határozatlanok és megijednek attól is ha eléjük hull egy falevél, aztán a fél főút forgalma meg egymásba száll miattuk.

Ahogy @jackjunior: is írta Budaörsön tényleg szopóágazat van, én is ott tanultam -Táltos autósiskola-, de nekem az oktatóm mondta, hogy előzzük meg az előttünk haladó tanulót, aki a 60-as táblánál a nyíl egyenes lejtős üres útszakaszon fékezve csorgott 40-nel. Rám szólt ha 60 helyett 65-tel megyek, de akkor is rám szólt volna, ha csak 50-nel hajtok itt, bár nem volt jellemző rám az indokolatlan lassan haladás.
Miután meglett a jogsim, nem kezdtem el a haverokat vezetni tanítani, hanem faterrel a jobb1-ben az első héten minden nap a mellékutcákban gyakoroltam. 1 hét átszokás után a tanulós kis dízelről a saját nagy benzinesre, kimentem a nagy forgalmú utakra és semmi félelem nem volt bennem. Akkor most én is életveszélyesen közlekedtem, vagy csak megtanultam, amit tanítottak? Persze volt hogy lefulladtam, kb 3-4 hónap vezetés után, amikor nem figyeltem már elinduláskor, hogy "nehogy lefulladjak". De ezt legtöbbször észre sem vette a mögöttem álló...
Azóta rutinos sofőrnek mondom magamat -nem azért mert nagy a pofám, hanem szerintem akkortól lesz valaki "rutinos", ha már került el balesetet, ami az önhibáján kívül következett volna be-, és visszatekintve egyáltalán nem tartom az kezdő/tanuló vezetési stílusomat "életveszélyesnek".
Tényleg vak vezet világtalant.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.12. 13:33:47

Az a gond, hogy amíg bárki kaphat jogosítványt, addig mindig lesznek bénák az utakon. Tényleg gyakorlattól függ, hogy ki hogy vezet, de akinek van némi fogalma a közlekedésről, az kezdő korában is fog tudni normálisan, a forgalom ritmusát felvéve vezetni. Akinek pedig annyi fogalma van a vezetésről, mint "autóneppernek" a helyesírásról, az az életben nem fog tudni vezetni :)

FDToth 2011.02.12. 20:15:05

Tanulóvezetők: Az oktató a legtöbbször a hibás. Budapesten az árpád hídon, tanuló vezető a belső sávban 50-nerl az oktatónak nem jutna eszébe ajobbra tratás. na ezért mászkál mindenki a belsőben és tartja fel a gyorsdabbna haladóakt.

(---Flúgos Buszos---) 2011.02.13. 12:50:17

@GSX-R: @Tornado86: Nekem kint van már tavaly Augusztus 1-je óta,pedig még 2006-ban raktam le a B-t,de szerintem jó kitenni a T betűt.

Hány embert tanítottam már móresre azóta,hogy nem kell lebecsülni a másikat.

Így legalább nem villogtatnak le,ha netán 50-nel megyek a felüljárón,mert tudom,hogy a fehér Seat ott mér az autókereskedésben. Régen ezért levillogtak,most már szó nélkül kikerülnek.

Gondolkodok,hogy rakjak most már a busznak a hátsó ablakához,mikor én dolgozok vele,hogy izgathassam a népet.

Tornado86 2011.02.13. 12:55:40

@(---Flúgos Buszos---):
Ne hezitálj, tedd ki, aztán igyunk arra, hogy vannak a jó emberek, vannak a rosszak és vannak a sofõrök!

Zerlina 2011.02.14. 00:03:15

@''autónepper.'': ahogy meglett a jogsim rögtön volt kocsim sőt rögtön elkellet hoznom egy kocsit győrből...." autópályán azért nem olyan nagy szám vezetni, városi forgalomban sokkal több dologra kell figyelni... Az meg végképp nem, hogy rögtön volt kocsid.

cso zsi 2011.02.14. 00:58:58

@(---Flúgos Buszos---): "Gondolkodok,hogy rakjak most már a busznak a hátsó ablakához,mikor én dolgozok vele,hogy izgathassam a népet."
Egy buszsofőrt állítólag már tettek lapátra olyan poén miatt, hogy fehér bottal, és sötét szemüvegben felszállt, beült, majd az utasok elképedése mellett ment járatba.

''autónepper.'' 2011.02.14. 02:52:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szal elismered h jól vezetek :DddDDDDDDDDDDDDDDD

(---Flúgos Buszos---) 2011.02.14. 12:33:24

@Tornado86: Újra forgalomba állítanak nálunk leálíított buszokat,így valamit majd kombinálok. :)))

@cso zsi: Nálunk is mindig elmondják oktatásokon,hogy ilyen,és ehhez hasonló poénokat ne lőjünk el,mert ugye rossz fényben tünteti fel a céget. Erre mondták már azt is,hogy ki akarta rugatni magát,mert csak akkor kapja meg a végkielégítését.

mohopasi 2011.02.15. 16:21:56

Sokan felejtik el, hogy nem úgy bújtak ki anya pocakjából, hogy jól vezettek, sikeresek voltak, tudtak írni, pókerezni, stb. Én a tanulóvezetőnél sokkal jobban félek a T betűt nemrég lekapart ifjú titántól, aki azt hiszi már övé az országút.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása