A Totalcar B125 kódnév alatt futó kezdeményezése, aminek a figyelemfelhívó bannerét itt jobb oldalon is láthatjátok egy ideje, lassan lezárul, de ide még senki nem írt posztot róla, kivéve néhány napja Ákos, akinek a levelét olvashatjátok most lejjebb. Pedig érdekes kérdés, hogy az esetleges lehetőség hatására az autósok mekkora része ül át kismotorra, át mer-e ülni egyáltalán észlelhető számú ember és ez az egész nem lesz-e veszélyes. Én támogatom, hogy adják meg az esélyt, mert aki nem biztos magában, az úgysem fog rohanni egyből egy kereskedésbe robogót vásárolni, ellenben aki úgy dönt, hogy nem cipeli magával a másfél tonna vasat, mert nincs rá szüksége, az csökkenti a dugókat. A hülye ember pedig autóban is hülye meg motoron is, de utóbbin talán mégiscsak óvatosabb lenne, mert úgy sokkal inkább játszik a saját életével.
Egy eléggé érzékeny témával kapcsolatban szeretném megosztani a blogod olvasóival a véleményem. Valószínűleg nem leszek vele népszerű, de remélem így is helyt adsz az írásomnak.
A B125-ös vitához szeretnék ezzel az írással a magam módján hozzájárulni. Elöljáróban le szeretném szögezni, hogy én elsősorban kerékpáros és csak másodsorban vagyok autós. Ebből kifolyólag mindkét "életérzést" többé-kevésbé ismerem.
Töredelmesen be kell vallanom, hogy (mint kerékpáros) nem minden esetben tartom be betű szerint a KRESZ előírásait. Az utóbbi években azonban többször tettem kísérletet arra, hogy jó útra térjek. Ennek ellenére mindig viccesnek találom, amikor autós körökben magukat rendes, tisztességes, jogkövető állampolgárnak, a bicikliseket pedig közveszélyes bűnözőnek tekintik.
Véleményem szerint a két csoport közötti egyetlen különbség az, hogy a biciklisek esetében az esetek túlnyomó többségében következmények nélkül lehet törvényt sérteni. Természetesen az autósoknál (különösen azok családtagjainál) is van erre igény l. például a lézerblokkolókat. A legújabb kezdeményezés - melynek értelmében B-s jogosítvánnyal lehetne 125 cm3-es motort vezetni - indoklását azonban egy kicsit viccesnek találom.
Ha jól értelmezem, akkor ennek az a legfőbb oka, hogy egy komolyabb teljesítménnyel rendelkező motorral fel lehet venni a forgalom ritmusát és így a ritkább előzések miatt kisebb a baleset veszélye. Tehát az autósok nem mernek átülni kismotorra az autósok miatt. Másként fogalmazva, az autósok egy részét meg kell(ene) védeni saját magától.
Úgy érzem, hogy mint gyakorló biciklis tudok egy-két hasznos tanácsot, vagy bíztató szót mondani, hogy hogyan éljék túl az autósok a saját magukkal való találkozást:
Először a jó hír: Kismotorral a Lajtától keletre (és a Drávától északra) közlekedve még mindig kevesebb veszéllyel kell szembenéznetek, mint a bicikliseknek. A kerékpárral szemben ugyanis hallatlan előnyt jelent a teleszkópok megléte, a szélesebb gumi, a visszapillantó tükör, a nagyobb tömeg, a biztonságosabb bukósisak, a nagyobb sebesség és rutintalanoknál az, hogy az elindulás nem jár együtt "kacsázással". Hirtelen egyetlen hátrány jut eszembe, az pedig a szélesebb váz.
Kerékpárral való közlekedéskor én a következő alapelveket követem. Az egyszerűség kedvéért el is neveztem őket...
Ákos első törvénye: A gyorsabb járművek előbb-utóbb meg fognak előzni. Irányíts Te, teremts lehetőséget arra, hogy ott előzzenek, ahol ezt a legnagyobb biztonsággal tehetik meg.
Ákos második törvénye: Soha ne gondold azt, hogy ilyesmi nem történhet meg.
Ákos harmadik törvénye: A szabályok értelmezésekor, illetve betartásakor tartsd szem előtt a biztonságodat.
Ákos negyedik törvénye: Soha nem bízz abban, hogy a közlekedési kultúra javítása érdekében elegendő, ha rajtad kívül mindenki más tesz érte.
nandika68 2011.02.26. 11:29:58
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.02.26. 11:32:14
B125 FTW!!!
Rock me Amadeus 2011.02.26. 11:38:30
www.lidl.hu/cps/rde/xchg/SID-1FBC94A7-2C3368D1/lidl_hu/hs.xsl/index_15455.htm
Sok embernek lesz az első esés után műanyag a teste és akkor elgondolkodik az ilyen hülye kezdeményezéseken.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 12:06:06
Kivárom, hogy a kommentelők többsége kit választ :)
Hurri Kán 2011.02.26. 12:26:06
Ákos első törvényének kiegészítése: ha mégsem ott előztek irányításod által ahol szeretted volna, a traumatológián lesz időd elgondolkodni közlekedési szokásaid felülvizsgálatáról...
isti77 2011.02.26. 13:18:17
Nekem ez b.ssza a csőrömet az egész kezdeményezésben, az ellenőrzés hiánya. Nehogy már a tanfolyam és a vizsga (akár az ideje, akár a díja) tartson vissza valakit a motorozástól, ha olyan nagyon akar. Ha valami, akkor inkább az, hogy tart tőle, hogy nem sikerül. Akkor pedig inkább ne üljön motorra "alanyi jogon". Aki autót tud vezetni, nem biztos, hogy a motorozáshoz is van érzéke, úgyhogy kicsit túl liberálisnak tartom a két kategóriát összemosni, még ha csak 125 ccm-ig, akkor is. Azzal is lehet nagyot taknyolni és meghalni, esetleg mást megölni.
Ennyi erővel megszüntethetnék a C kategóriát is, hiszen a személyautó és a teherautó között kisebb a különbség a vezetéstechnikát illetően, mint a két kerék és a négy kerék között. Mondhatnánk, hogy csak a méretet kell megszokni. Hallottatok már olyanról, hogy valaki, akinek volt B-s jogsija, a C-re alkalmatlannak bizonyult? Én még nem. És ennyi erővel akkor a D kategóriát is eltörölhetik, hiszen tökmindegy, hogy emberek ülnek-e mögötted, vagy pár mázsa krumpli, ami a vezetést illeti.
Ugyan már. Vizsgázzon csak szépen le mindenki motorra, autóra, bármire, amit vezetni akar, az a biztos.
"streetfighter" 2011.02.26. 13:22:46
Az más kérdés, hogy mennyire veszélyes. Értelmes ember döntse el maga, hogy felvállalja e ezt a kockázatot.
A 40-50-nel tötymörgő "pöcsköszörűk" meg magukra vessenek.
Az biztos nagyon gáz, amikor buszok, teherautók, kamionok előzgetik az embert 20cm-re. Szerintem főleg ezekről, és nem az autósokról van szó.
A posztoló egy kicsit el van tévedve.
Kovacsla 2011.02.26. 13:27:13
huspotyolo 2011.02.26. 13:29:38
Én is azt mondom, hogy az veszélyesebb ha nem tudsz a forgalommal együtt menni. Mindenképp meg fogják előzni a max 50es végsebességű majomhurcolót. Úgyse fog mindenki átülni, mert nem teheti majd meg vagy van benne annyi ész, hogy el tudja dönteni ő nem meri ezt eljátszani. Aki meg használni szeretné én nem akadályozom meg benne. MZ ETZ 125 FTW! :-D
GiXXXer 2011.02.26. 13:35:30
A kezdeményezés lényege az, hogy olcsóbban, egyszerűbben lehessen arra alkalmas személyek számára csupán "kiterjeszteni" a mopedkategóriát, azaz az eddig is megengedett 50-es helyett rendszámos, műszakis 125-ös vezetését is engedélyezné B kategóriás jogsival. Mivel sok dolgozó embernek nem fér bele az idejébe, hogy hónapokig tanfolyamra járjon, így egy-két hétvége alatt, mondjuk féláron tudna olyan motort vezetni, ami akár az elővárosokból való ingázásra is alkalmas. Egy 45-50-el menő kismotor egy forgalmas főútvonalon több veszélyt hordoz, mint a "kiskapukon" átférő alkalmatlanok.
Én támogatom, aláírtam, pedig nagy A-s jogsim van.
papptibi 2011.02.26. 14:07:06
totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/
Ha kicsit nyitott szemmel járnátok a világban, észrevennétek, hogy igazából ma járnak jogsi és rendszám nélkül azok a B-jogsis emberek, akik ezután rendes rendszámos 125-öst vezethetnének, anélkül, hogy ez bő cirka százezer plusz forintjukba kerülne. Nézzétek csak meg, hány motort hirdetnek "125/50"-ként, azaz nincs rendszáma, de 125-ös. Vagy még nagyobb. "Úgyse szed ki a rendőr."-alapon. Ez jobb?
Vagyis a B125 pontosan az ellenőrzést szolgálná. Nem túllihegve, de lenne.
nemegészenúgyvan 2011.02.26. 14:50:07
A lényeg szerintem az ún. EU jogharmónizáció, illetve az EU-s állampolgárok egyenlő elbírálása. 2004-ben beléptünk az EU-ba, ezzel vállaltuk, hogy szuverenitásunkat a legtöbb kérdésben feladva úgy teszünk ahogy az EU döntéshozó testületei (parlament, Bizottság, Tanács)azt meghatározzák. Az EU cstlakozást a magyar állampolgárok nagy többsége megszavazta, ergo elfogadta a feltételeket.
Csakhogy - igaz ez nem az állampolgárokon múlik - magyarországon ez a gyakorlat kissé furcsán működik. Ha arról van szó, hogy valamely területen az EU előírások szerint megszorítás kell, azt a magyar állam ész nélkül azonnal bevezeti (pl. az egyetlen hatásos kullancs elleni permetezőszer betiltása, úgy hogy nincs helyette másik -érdekes a lengyelek nem tiltották be - vagy a híresen szigorú magyar élelmiszerbiztonsági szabályok drasztikus enyhítése, ami természetesen nem az ország, illetve a magyar állampolgárok érdeke, sokkal inkább egyes nyugati tagországoké).
Ha viszont olyan EU direktíváról, ajánlásról, szabályról van szó ami a magyar állampolgárnak is kedvezne, akkor érdekes módon ezt minden eszközzel megpróbálják megakadályozni (törpeautók, B125, stb.).
Véleményem szerint, tehát ebben a kérdésben a lényeg, hogy minket is illessenek meg ugyanazon jogok lehetőségek amelyek más EU-s állampolgárt megilletnek.
cork77 2011.02.26. 14:58:04
kranführer 2011.02.26. 15:00:21
Én közel húsz év A, B után vizsgáztam C re hangyányit azért nézz utána a különbségeknek...
Pepejoe 2011.02.26. 15:04:09
Hogy alanyi jogon járna a B-hez a 125 minden külön procedúra nélkül?! Azonnal felejtse el ezt mindenki, 10-ből 9-en alkalmatlanok vagytok rá, reakcióidőtök egy iszonyat, térben pancserül mozogtok és csak az elöttetek haladóig láttok/gondolkodtok el minden tekintetben és el vagytok kényelmesedva. Egy motor, bármilyen teljesítményű legyen is, más dimenzióban mozog, az úthibáktól kezdve mindennek nagyobb jelentősége van, egy sárgánmégátcsúszokkocsivaldemégisbelelépekafékbejajhogynemiskocsivalvagyokhanem125el és már akkorát is estél mert hozzászoktál a 4 kerékhez meg ABS-hez. Persze ne legyek én se meg más sem akadály, így aláírtam az ívet. :)
Az sem indok, hogy eddig is jártak 125/50-el...én meg vezettem és tudok is T-72-est meg BTR-t is, mégsincs rá "jogsim", ugye?
Úgy tudom elképzelni, hogy be kell határolni aválasztható típusokat valamiképp, hogy csak a nagyobb és automata váltós és 15 Le körüli robik, lehetőleg ABS-el maradhassanak bent a körben.
roobert 2011.02.26. 15:27:02
Forest (törölt) 2011.02.26. 16:05:58
Tudom, hülye (is) vagyok, de alapvetően mégis azt gondolom, hogy a B125 pont azért jó, mert senki nem tart fel senkit. Nem kell feltétlenül előre jönni a sorban a 125-el, megkockáztatva hogy a szűk helyeken (kis/nagykörút) lever tükrőt, megkarcol autót, mégis jól lehet vele haladni, esetenként előzni.
Kulturáltan jár, nem okád bele kékes füstöt a túlerőltetéstől elinduláskor a mögötte lévő utasterébe, jól gyorsul, nem tart fel forgalmat, mint pl a szerencsétlen kerékpáros, aki beparázva 22-val "tolja neki" miközben a külső sáv egyik fele választhat a csúcsforgalomban:
1. tötymörög utána
2. lavírozik közte és a belső sávban haladok között
3. vagy ha busz halad utána, akkor a hathengere 6000 köbcentis dízel okádja a kormot a bringás miatt (jó esetben) 22-val közlekedve.
1 "zöld" ember miatt a 6000 köbcenti szar hatásfokkal dupla szennyezőanyag kibocsájtással szerencsétlenkedik, miközben feltart másik 100 embert (50-et a buszon, és 50 autóst a sávban a busz mögött) Tipikus példa erra az alkotás út a Királyhágó után, a Csörsz felé, dombra fel.
Igen, meg lehet halni a (B)125-el is, csak kisebb az esélye, mint bringán, vagy 50 ccm-es robogón. Ráadásul bringást előzni is könnyű vele.
Egyébként pont ez a szint az ami jó lenne a városban: a bringát én a kertvárosban szeretem, eltekerni a családdal fagyizni vasárnap a kedves mellékutcákban, vagy szombat délelőtt a csavarboltba, vagy rendezettem márc. 15-n Isaszegre.
Városba életveszély, és ez a minimum definíció.
A mai 50 ccm-es robik szintén halálosak, próbáltam.
A 125 tökéletes, a nagymotorok meg túrázásra, és pályagépezésre valók, (ismerősi kör is ezeket teszi velük)
Az autó (különösen családdal rendelkezőknek) adott esetben nélkülözhetetlen, a 125 viszont praktikus, fürge, és valóban nem tartja fel a forgalmat, azaz m,inden megeröltetés nélkül felveszi a város ritmusát.
Jó kezdeményezés!
Reggie 2011.02.26. 16:23:10
fidesz = házmesterek pártja 2011.02.26. 16:27:44
schdl (törölt) 2011.02.26. 16:30:44
Reggie 2011.02.26. 16:53:18
Nigger bácsi 2011.02.26. 17:22:37
Ne feledd letenni a lábad a pirosnál... És a sisakon keresztül ne próbáld turkálni az orrod.. :))))))))))))
Baxxa meg.. Amúgy ez az írás is a szombati trollmágnesesség határán van..
J. László egy bolsevik (törölt) 2011.02.26. 17:29:38
Ezt már százhetvenhatszor elsütötted már. Nem tudsz valami újabbat? Különben az nagyon jó, hogy te okos vagy, mindig felnézek rád itt a blogon.
egyittlakó (törölt) 2011.02.26. 17:36:33
A pofám leszakad... Úgy látom, neked is sikerült szegény Szilenttel felrakatnod ide ezt a rakás szart. Mindjárt írok neki, hogy ez nem egy robogós blog...
Még ilyent... hogy én átüljek robogóra vagy bringára... te jól vagy, bringás?
krausz2 2011.02.26. 17:40:53
Ez látszik a sokk süket, buta hozzászólásból, teszik ezt a számítógép mellet ülve tornából felmentve.
Ezek azok akik a síelést és kerékpározást is vizsgához kötnék.
Csak azt nem tudom miért akarnak ezek EU-t...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 17:46:53
terkeptelen 2011.02.26. 17:50:42
terkeptelen 2011.02.26. 17:51:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 17:52:30
terkeptelen 2011.02.26. 17:53:59
D4D 2011.02.26. 17:58:07
Flúgos! Hülye-e vagyok?
szaGértő 2011.02.26. 18:01:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 18:04:59
Esetleg ha többet szólnál a témához...
orwell 2011.02.26. 18:30:46
a mésik, hogy pár év "b" gyakorlatra tegyen szert!
Fontosnak tartanám még, hogy a "B" jogsi megszerzéséhez feltételül szabnám 4-8 óra mocizást a forgalomban/feltéve, hogy tud kerózni/, hogy később emlékezzen a volánnál ülve mennyire kiszolgáltatott ey kétkerekün ülő ember
roobert 2011.02.26. 18:36:25
Harcimaci 2011.02.26. 18:46:59
Picit hibás az érvelésed.Vezettél már buszt vagy teherautót? Ha igen akkor tudnod kéne a vezetésük közti különbséget.
2011.02.26. 19:13:14
Tehat mondjuk egy tizes skalan 10 az autosok biztonsaga, a 0 szint meg mondjuk a 0-as korgyuru veszelye (csak azert az, mert halalutnak becezik, lehetne barmi mas).
Robogoval kozlekedni mondjuk 6 szint, mig biciklivel meg 3 - a szamok sarkosak es legbolkapottak, csak a pelda kedveert.
Szoval csak azert, mert bicikliskent veszelyesebb kozlekedni a robogosok eletet nem kell konnyebbe tenni? Mar meg sem eri oket a b125 fele terelni, mert az mondjuk 8-as szint? Ertem en, hogy jo lenne a bringasok biztonsagat 3-rol min. 8-ra novelni, de csak azert nem segiteni masoknak, mert nekik rossz az eleg hulyen hangzik...
szaGértő 2011.02.26. 19:15:41
Nézd csak meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=LOboY9OXL6A&feature=player_embedded
hamisnero 2011.02.26. 19:26:21
Reggie 2011.02.26. 20:15:27
D4D 2011.02.26. 21:34:07
Jójó! De mi a téma?
Pepejoe 2011.02.26. 22:09:50
Amúgy a TB szempontjából nem az az érdekes, hogy % és ki volt a hibás meg egyéb baromságok, hanem az, hogy ha egy évben meghal összesen 70 motoros (Isten nyugosztalja őket) a 100.000-ből vagy mennyit mondasz, akkor az már egy rossz és szomorú év volt...
De 4 kerekűből...? Egy kisebb falu vagy város lakossága, vagy mivel szoktak példálózni?
Amúgy ne felejtsük el, hogy egy kis koccanás bárki hibájából szinte biztos esést javarészt és általában sérülést, kicsit ritkábban orvost és ezáltal statisztikát jelent.
Míg Te, ha rúzsozod a szádat menet közben és nekikoccansz az elötted lévőnek, akkor dobsz egy betétlapot és elnézést kérsz. Ha ezt megteszik Veled és motoron ülsz, felrúgnak mint engem. Ha Te ülsz mocin és ezt eljátszod, kórházba kerülsz.
Nem kell nektek a moci különben már lenne, persze ott a kevés kivétel.
Persze most én is B vel és C vel meg E vel járok, de B vel remélem már csak 1-2 hétig, épp ideje lesz.
Reggie 2011.02.26. 22:19:49
hanyasvagytedisznó 2011.02.27. 00:32:10
a sajátod szerint?
sokat nézed a minimaxot?!
Reggie 2011.02.27. 00:33:31
''autónepper.'' 2011.02.27. 00:46:05
Kamionos szerinted?
huspotyolo 2011.02.27. 01:51:04
D4D 2011.02.27. 02:04:03
Ha te mondod...
/Wazz! nem látom a Suzuzkist.../
[mike] 2011.02.27. 09:46:07
Na ja.... csak az nem mindegy, hogy hány törvény vonatkozik rád öcsém!
Tilosban parkolás, kötelező biztosítás, elakadásjelző, gumiabroncs, tűzoltó készülék, menetlevél, meghatalmazás, gyerekülés, fóliázott üveg, 380 forintos benzin..... :D Te meg áttekersz a piroson, de bicikliút az persze legyen. Mondjuk most nem erről szól a poszt.... ez igaz :))
A lényeg, hogy az 1. kommentelőnek van igaza. Baromság az egész. Így is gyenge a motoros képzés (az A kat.), nem kell ezt tovább fokozni azzal, hogy motorra csábítjuk az embereket. A másik, amit nem értek, hogy jelenleg új 125-öst már csak 4üteműt lehet forgalomba helyezni az EU határain belül. Ami alig erősebb, mint egy kétütemű 50 köbcentis akármi..... Akkor meg mi értelme van az egésznek??
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 09:52:44
roobert 2011.02.27. 10:18:37
jogiq.com/lezerblokkolok_lezerdetektor_hasznalata_jogszabaly_buntetes/
De már van eljárás használó ellen.
HakapesziM 2011.02.27. 11:01:19
Captain01 2011.02.27. 11:03:08
Lehet a biciklire is visszapillantót tenni, szomszédom pl. van a biciklijén.
@nandika68: Én örülnék ha elbukna a kezdeményezés, mert én még azt se engedném hogy B kategóriás jogsival lehessen 50-es robogót vezetni, nem hogy 125 ccm-eset!
Captain01 2011.02.27. 11:08:15
''autónepper.'' 2011.02.27. 11:47:33
Captain01 2011.02.27. 13:37:10
Reggie 2011.02.27. 14:22:23
Reggie 2011.02.27. 14:24:02
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 15:30:14
www.aabroncs.hu/blog/2011/02/24/a-lezerblokkolo-szabalyos/
Reggie 2011.02.27. 15:36:12
terkeptelen 2011.02.27. 15:41:16
Persze panasznak szánta, de én majdnem felröhögtem:-))
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 17:22:39
Ez szerintem is teljesen elfogadható, pedig nekem nincs. Lehetne, áruljuk, forgalmazzuk, de még nincs. Ha tiltani fogják, teszek egyet a kocsiba:-)))
gaffel 2011.02.27. 18:01:48
nem ülhetnél alanyi jogon 125re.
aki nem ért egyet a kezdeményezéssel, az elolvasta egyáltalán?
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.02.27. 18:21:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 20:51:33
Az egész vicc...Elképzelek tizenéves srácokat, amint a friss B-s jogsival még egy 125 ccm-es robogóval is csapatják!! Kemény lesz..Sok síró ember a gödrök mellett:-(((
huspotyolo 2011.02.27. 21:10:35
gaffel 2011.02.27. 22:17:38
azért az feltűnt, hogy tréninghez lenne kötve?..ami mellesleg többet ér mint a rutinvizsga a kresz pályán. a1-es jogsit lehet 16 évesen is szerezni. úgyhogy a friss b-s jogsis érvedet nem értem.
VakondM 2011.02.27. 23:37:11
Tron65 2011.02.28. 09:44:24
Vagy 50-esnél szabad azt, amit 125-nél nem?
Még egy poén:
Lassan 30 éves az első jogosítványom. Értelemszerűen azt még kismotorra tettem le.
DE!
Akkoriban ez a jogosítvány még (és ha megtalálom most is !!!) érvényes volt lassújárműre (traktor) és állati erővel vont járműre is (lovaskocsi).
Ha hiszed, ha nem, akkor úgy kaptam meg a jogsit, hogy még robira se kellett ülnöm, nemhogy lovaskocsira.
Amúgy támogatom a kezdeményezést. Sokszor jóljönne, ha nem lennék tömegközlekedéshez kötve, viszont a robogó lassú is, meg sok esetben kicsi (csomagok is lennének).
Xezs 2011.02.28. 09:56:12
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.28. 12:51:12
Kicknick 2011.02.28. 13:10:04
Ebből kifolyólag nemsokára írok egy posztot a kamionokról...
(---Flúgos Buszos---) 2011.02.28. 14:42:37
Inkább gyertek buszozni,ott van minden,mi szem-szájnak ingere,
mohopasi 2011.02.28. 15:58:14
Laciii 2011.02.28. 17:14:59
"A másik, amit nem értek, hogy jelenleg új 125-öst már csak 4üteműt lehet forgalomba helyezni az EU határain belül. Ami alig erősebb, mint egy kétütemű 50 köbcentis akármi..... Akkor meg mi értelme van az egésznek??"
Az hogy a legális 50-es max 45kmh-t tudhatna.