Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit lehet tenni?

2011.03.27. 09:28 :: potha

Vasárnapra csak egy könnyed posztot kaptok, gyorsan átfutható értelmezhető. MrPrakti nem tartja jogosnak a büntetését amit kapott és hozzátok fordul ötletekért. Én sajnos nem vagyok olyan jártas a paragrafusokban, úgyhogy próbáljatok Ti hasznos tanácsokat adni Neki.

Üdvözletem!


Csak egy kérdést tennék fel, amire eddig senkitől nem kaptam egyértelmű választ:

A fiam autójával a rendőrségi felvétel szerint piroson mentem át egy kereszteződésben, amúgy előtte is, utána is szabályosan (50 km/h, külső sáv stb.) közlekedtem. A problémámat az jelenti, hogy a letötlhető képeket sorrendbe rakva tisztán látható, hogy az egész "tilosbahajtásom" 2 másodpercnyi volt, azaz ennyi idő alatt már túl voltam a kereszteződésen (a teljes "akció" 3 másodperc!!). Az is kiolvasható a képeken lévő adatokból, hogy a sárga megjelenése és az áthajtás között sanszom sem lett volna megállni, még satufékkel sem, amit a KRESZ egyébként tilt is.

A kép illusztráció

Utánanéztem: a fenti jogszabály "kötelező"-en előírja ebben az esetben a minél hamarabbi elhagyást. Az objektív felelőségre kiküldött 100 e Ft-os csekket méltatlannak és igazságtalannak tartom, csak az eddigi információim alapján elmehetek a fenébe az igazságérzetemmel. Szerintem ugyanis nem történt szabálysértés, ha a folyamatot és az időtényezőket nézzük. A rendőrség a sorozatból mindössze két képre alapozva döntött: azon az látszik, hogy a piros lámpa az autó előtt, majd mellette van. (A gond csak az, hogy a time-kód szerint ez ugyanaz a másodperc!!, azaz az áthaladást én még sárgán kezdtem meg)


A csekket már kiküldték, fellebbezést nem tudtam benyújtani; amúgy az csak arra vonatkozhatott volna, hogy nem a tulajdonos vezette az autót. Amit persze okiratokkal kellett volna igazolni.


A kérdésem változatlan; hogyan tudja mondjuk egy tulajdonos érvényesíteni az igazát, ha a rendőrségi bizonyítékok egyértelműen azt mutatják, hogy nem történt szabálysértés? (Igazságügyi féktávolság-számolóképlettel számoltam ki a felvételek time-kódjai alapján)

 

266 komment

Címkék: lámpa kresz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az android jó az iphone szar · http://pinkpartner.eu 2011.03.28. 12:39:21

Ma mar mindenkit mindenert bortonbe zarnak, vagy sulyos penzekre buntetnek... Fuck the world...

Simet 2011.03.28. 12:39:22

@közlekedési bűnöző: Különben hülyeségen vitatkozunk.
Ha már a piros lámpa a vita tárgya meg kéne szüntetni a KRESZ-t.Ez az egyik sarkalatos pontja(ha elfogadjuk, hogy az összes lámpa jól van beállítva).
Igen láttam már olyat, hogy már 4-5 mp-e piros volt mikor átment az autós. Isten szerencse, hogy éppen nem fordult ki egy busz a buszállomásról.

indapass90210 2011.03.28. 12:39:41

@Simet: én mondjuk pont az adott nyelvterületen élek, és nincs nap, hogy ne látnék működő lámpás keresztezédésben összecsukott autókat. Pedig csak olyan havi 1000 km-t vezetek, tehát nem azért, mert állandóan autóban ülök. A 18 órás hazaút is ritkán olyan, hogy ne látnék hullát, illetve olyan balesetet, ahol a kocsi motorja is kiszakadt a helyéből, esetleg bement a kamion félpótja alá, mert egy másik betolta.

Szóönt 2011.03.28. 12:41:31

@Dövan: így van, nálunk pláne Budapesten, pláne a hetvenes sebességhez rengeteg sárga időtartama nagyon rövidre van állítva - állítom, hogy direkt - osztán már lehet is kaszálni. A sok fizetett hozzászóló meg védi ezt a szemétséges. Érdekes módon Németországban nem futnak bele a pirosba.

Mayday 2011.03.28. 12:44:43

@közlekedési bűnöző: értemén hogy ritka, de nincs olyan hónap hogy ne csinálna vki vmi égbekiáltó baromságot (pl télen a szomszéd előtt a petőfi híd alatt záróvonalon akart megfordulni egy taxis, ő beleszállt és még a taxisnak állt feljebb) és utána még ne neki lenne nagy szája.

Egy olyan vasúti átjárón jártam át vagy 2-3 évig, ahol jobbkéz van, de a balról jövő út kb 2x olyan széles, mint aminek elsőbbsége van.
Szerinted 10 ből hányan adtak elsőbbséget és értették meg miért nyomom a dudát?

Szóönt 2011.03.28. 12:46:29

Éppenséggel nem csak az elégségesre hanem még egy picivel hosszabbra kellene állítani a sárgák idejét mert a megállásba bele kell számítani a reakció időt, egy esetleges pillanatnyi tétovázási időt és a megállás szükséges idejét nem vészfékezéssel. Itt meg pikk sárga hopp már piros. Csesszék meg.

indapass90210 2011.03.28. 12:48:20

Egyébként olyan kurva egyszerűen lehetne az egészet szabályozni. Mondjuk 50 a megengedett, 55 tűréshatárral, átlagos reakcióidő+átlagos megálláshoz tartozó idő a sárga, keresztforgalom akkor kap zöldet, amikor az éppen pirosra váltó lámpa mellett megengedett sebességgel haladó kocsi teljesen el tudja hagyni a kereszteződést.

Papper, aki esetleg lassan reagál, az úgyis lassabban megy, boyracer-nek saját problémája, ha beleszalad, kereszetforgalom vagy azért nem tud belemenni a sárga végén/piros elején áthaladó autóba, mert nem tud olyan gyorsan indulni. Ha meg mégsem megy olyan gyorsan a forgalom valami miatt, akkor úgyis elállják az autók az utat.

Más kérdés, hogy a mai fejlettségi szinten már lehetne úgy vezérelni/kialakítani az egyébként is érzékelős lámpákat, hogy akkor adjon zöldet a keresztforgalomnak, ha a másik irányból az utolsó autó is elhagyta a kereszteződést. Ettől még a pirosba belemenőt meg lehetne baszkodni.

Kb ennyi, aki

indapass90210 2011.03.28. 12:50:58

@Szóönt: én örülnék annak, ha fizetett hozzászólók lennének, de sajnos csak szolgalelkű, a világot fekete-fehéren látó emberkékről van szó.

Mayday 2011.03.28. 12:52:37

@Szóönt: meg pl azt ha vizes az út :) bár akkor elvileg nem szabad 50-el menni, de ha a lámpa az egyetlen dolog ami miatt nagyott kellhet fékezni (pl zöld hullám megtörése a hungárián, üllőin), akkor erre a lámpát is "fel kell készíteni", hogy esőben is működjön

Szóönt 2011.03.28. 12:53:21

Egy olyan országban ahol törvénnyel arra kényszerítik a rendőrséget, hogy a beszedett bírságokból fedezzék a működési költségeik egy részét mert a költségvetés annyival kevesebbet ad nem is lehet a lehúzós hozzáálláson csodálkozni. Szerintem az egyszerű közrendőröket mindennap az eligazításon seggbe kúrják a parancsnokok mennyi tarifát kell kiszabniuk a szolgálatban. Mivel egyre kevesebb a gyorshajtó most elkezdtek másra szakosodni. Ennek az eredménye az új és újabb dolgokra való büntetés kiszabások a szabályok kitekerésével egyoldalú mérlegelés nélküli értelmezésével.

Simet 2011.03.28. 12:54:55

Miért, nem szakemberek tervezik meg egy csomópont jelzőlámpás irányítását?

indapass90210 2011.03.28. 12:55:05

@Mayday: eső kapcsán én is mentem át úgy piroson, hogy akkor csak beázott a lámpa és random váltogatott. Ha van kamera és a közeg a kapitányt szolgálja a köztársaság helyett, akkor senki sem mossa le rólam, hogy nem direkt mentem át a piroson.

indapass90210 2011.03.28. 12:55:51

@Simet: szakemberek tervezik, csak abból van ilyen is, meg olyan is.

Szóönt 2011.03.28. 12:56:02

@Dövan: nem feltétlenül közvetlenül fizetettekre gondoltam, lehet olyan is aki csak haszonhúzó az így kaszáló játszmában és ezért védi a gerinctelen hatósági hozzáállást eljárást.

Simet 2011.03.28. 12:57:19

@Szóönt: Mi választottuk Őket, tehát ne sírjatok...

ghck 2011.03.28. 12:58:07

"A rendőrség a sorozatból mindössze két képre alapozva döntött: azon az látszik, hogy a piros lámpa az autó előtt, majd mellette van. (A gond csak az, hogy a time-kód szerint ez ugyanaz a másodperc!!, azaz az áthaladást én még sárgán kezdtem meg)"

Érzek némi logikai bukfencet. A képen látszik, hogy a piros lámpa az autó előtt van. Ebből hogy következhetne, hogy sárgán kezdted meg az áthaladást?!? Az áthaladás megkezdése az, amikor az autód eleje elhalad a felfestésen, lámpa vonalán, vagy a kereszteződés vonalán. Az egyik képen az autód eleje még nem kezdte meg az áthaladást, de már piros a lámpa! Tehát pirosan kezdted meg az áthaladást. Az a baj, hogy rövid ideig sárga a lámpa? Nos, ennek a fényképekhez semmi köze, erre se kifogás, se fellebbezés esetén ne hivatkozz!

ghck 2011.03.28. 12:59:24

Mindenképpen buktad, egyet tehetsz, a lámpa üzembentartóját pereled a(z esetleges) mulasztásuk folytán téged ért kár miatt.

Mayday 2011.03.28. 12:59:30

@Dövan: én még 2000 felé jártam úgy hogy mentünk a lámpa felé, besárgult, elkezdtem fékezni, mögöttem erre veszettül elkezdett közeledni vmi furgon, meg villogott is úh kettesben átszáguldottunk a narancssárgán :)

akkor is áttolt volna a fékezek.

mohopasi 2011.03.28. 13:02:15

Nemtom, szerintem a piros előtt meg kell tudni állni. Ha nem sikerült, akkor vagy gyorsan ment az illető, vagy még át akart csusszanni a "sárgán", vagy csak nem figyelt és későn vette észre a lámpaváltást.

Szóönt 2011.03.28. 13:05:32

@mohopasi: nem igaz, rengeteget vezetek és nagyon sok olyan lámpa van ahol nem lehet a sárga észlelésétől megállni a pirosra váltásig.
Túl rövid ideig sárga. De persze ha messzebb vagy egy rövid sárgát észlelve is meg lehet állni a pirosig de nem a váltás rövid ideje alatt hanem hosszabban de még a lámpa előtt természetesen.

Szóönt 2011.03.28. 13:07:09

@mohopasi: nem igaz rengeteget vezetek és rengeteg olyan lámpa van ahol nagyon rövid a sárga. Persze ha rövid sárgát messziről észlelsz akkor ott is meglehet a pirosig állni de most nem ilyen esetekről van szó.

mohopasi 2011.03.28. 13:09:58

@Szóönt: Én is vezetek eleget elhiheted. Biztos bennem van a hiba, nekem eddig sikerült megállni mindig. Persze csak amikor akartam. ;-) De nem baj, nem fogunk egyetérteni, és pont.

Blogger Géza 2011.03.28. 13:11:17

@Szóönt: Ezzel az elmélettel csak az a baj, hogy már nem abból fedezik.

Manic Depression 2011.03.28. 13:14:24

Érdekesek a kommentek.
Egymás torkának esés helyett egy szimpla matek az egész.
Bár halvány lilám, hogy az előírás szerint mely lámpás kereszteződésekben hány mp a sárga, azért aki tapasztalt sofőr, annak nem kell magyarázni. Ezt úgy érezni szokták/kell.

50km/h mellett az autós tegyük fel 25m-re van a lámpától (kb. 6 autó hossza), ennek megtételéhez kell egészen pontosan 1.8mp
(Ugyanezen táv 55km/h-val 1,64mp és 45km/h-val 2mp.)

Igen ám, de a lámpa és a felfestés közt van kb. 5m, azaz 20m marad a megállásra. No problem! Ugyanis egy rossz állapotban levő autó is meg kell tudjon állni 20m-en belül ha 50km/h-val hajt!

Ha a fentiek igazolhatók, akkor ezek lehetnek a megoldások:
1) a posztoló kb. 50km/h-val hajtott, 25m-en épp hogy belül volt a lámpa vonalához képest, mikor sárgára váltott, de a sárga nem volt hosszabb, mint 1.8mp.
2) a posztoló gyorsabban hajtott, mint 50km/h (legyen 55km/h), és messzebbről (pl. 35m) próbálta elcsípni az épp sárgára váltó lámpa "végét", de nem lassított a további métereken sem, így a rövid féktáv már satufékkel is necces volt, így inkább áthajtott...viszont a sárgának a "végét" sem tudta már megcsípni. Azért nem, mert 35m-t 2.3mp alatt tehet meg ha 55-tel hajt, de a sárga ennél rövidebb volt.
3) nagyon lassan mehetett, ráadásul egy ilyen alacsony sebesség még rövidebb féktávot feltételez, és már ennyi sem volt a lámpa előtt felfestett vonalig, de csak nem sikerült "átcsorogni".

Érzésre a 2.-at valószínűsítem, akkor viszont gyorshajtás. Ha mégis az első, akkor irreálisan "rövid" a sárga. A 3. nem túl életszerű.

Valszeg a posztoló véletlenül (elmatekozta a lámpaváltást), de még határeseten mozgó közlekedési magatartással csúszott bele a pirosba.

Egy "hajszálnyit" több rutint és odafigyelést kívánok! Különben még olcsón megúszta, mert ha a lámpa vonalán zebra is van és a gyalogoslámpa is azonnal vált...és a gyalogos lelép az autója elé, azt úgy hívják gyilkosság.

Peace!

Mayday 2011.03.28. 13:18:07

@Manic Depression:
kihagytad a számításból a reakcióidőt, egy átlag autósnak kb 1 másodperccel azután kezd el fogni a fék, miután meglátta a fékezésre késztető akadályt. Ez 50-el 12-15 m. Máris marad a 25ből úgy 12 m amin meg kell állni, az meg necces.

Szóönt 2011.03.28. 13:23:16

@Mayday: arról nem beszélve, hogy miként lehetséges 50 kilométeres sebességről megállni 20 méteren belül? Talán szabadesés gyorsulásának megfelelő lassulással tud fékezni és ez nem satufék?

indapass90210 2011.03.28. 13:28:59

@Manic Depression: "Különben még olcsón megúszta, mert ha a lámpa vonalán zebra is van és a gyalogoslámpa is azonnal vált...és a gyalogos lelép az autója elé, azt úgy hívják gyilkosság."

Nem, azt úgy nevezik, hogy közlekedési baleset okozása.

Manic Depression 2011.03.28. 13:39:34

@Mayday: Erre találták ki a jogsi megszerzése előtt az országúti vezetési oktatást és vizsgáztatást. Aki egy ilyen szituációt nem tud megfelelően felmérni, az gyakran fogja megcsípni az ilyen pirosakat.

Manic Depression 2011.03.28. 13:45:27

@Szóönt: nézd, én kerékpározom és vezetek is, és 50km/h-ról 20-25m közt tudok megállni satufékkel - hozzáteszem, ezt még bringával. És nem tárcsafékről beszélünk. Igaz, nem is 1,5-2tonna. Hidd el, sz*rrákopott fékbetétekkel is meg kell tudni állni egy autónak 20m-en. Ha még eddig nem ismerted az autót amit vezetsz, itt az ideje!

Manic Depression 2011.03.28. 13:46:40

@Dövan: a lényegen nem változtat ha a gyalogos órája elüti az utolsót.

Mayday 2011.03.28. 13:48:28

@Szóönt: nem ,a tiszta fékút elvileg olyan 18 m.

ennyin meg lehet állni 3 sec alatt 12 m/secről

Mayday 2011.03.28. 13:51:03

s = t^2 * a/2 , ebből a lassulás 2-3 m/sec2, az érezhető ugyan, de egy autó simán képes ennél nagyobbra is.

Kalányos Márió 2011.03.28. 14:04:31

@Mayday:

12 m/sec sebességről 3 sec alatt tényleg v*t/2= 12*3/2= 18 méter alatt áll meg, de nem 2-3 a lassulás, hanem pontosan: 12/3= 4 m/sec2

Szóönt 2011.03.28. 14:10:51

@Mayday: légyszi ne húzzál már fel 50 km/óra az 13,88 tehát majdnem 14 m/s-os sebesség nem
12 m/s

Szóönt 2011.03.28. 14:12:21

Tehát az 1 másodperces reakcióidő alatt is már kb 14 métert tett meg az autó. Tehát 6 méter alatt megáll?:)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 14:26:33

@Tron65:
Hoppá!
Én ha igazam lenne fellebbeznék

Az meg gondolom nem lenne nagy technikai bravur, ha a sárga elött pl. 2 mp-cel elkezdenék a videózást, tehát még zöldnél és kötelező lenne az egész videót kiadni,idővel sebességgel együtt
Egy ombucmani bejelentést megérne a dolog, amilyen szivatások mennek az utóbbi időben
Nem is értem erre miért van szükség, a tényleges szab.sértésekböl is beszednek náhány milliárdot

Ha meg térfigyelő után büntetnek, akkor nyilván a kamera folyamatosan meg
Vagy nem, csak belenéznek néha a felvételekbe?

Mayday 2011.03.28. 14:29:20

@Szóönt:

gondolkodtam, és nem ez a jó képlet véletlen ?

s = v * t - a/2 * t ^2

Szóönt 2011.03.28. 14:32:46

@horex: Ugyan, csak kalkuláció kérdése az egész. Ha elveszít a rendőrség 1000 ilyen kiküldött büntiből 10 darabot és az is következmény nélküli a számára akkor már miért ne próbálkozhatnának be ezerszer úgy, hogy a felében ártatlan a sofőr mikor a zemberek java része befizeti a büntetést nem vállal fel egy hosszú keserves procedúrát.

Gondolj arra milyen könnyű szerződést kötni kábelszolgáltatóval és milyen nehéz felbontani.
A zsernyákok is erre játszanak majd biztos kiadják a felvétel azon részét ami mentesítené az autóst.

Szóönt 2011.03.28. 14:34:56

@Mayday: én nem képletezek én vezetési tapasztalat alapján beszélek az emberek átlagosan nem fékeznek ekkora lassulásokkal ezek csak elméleti megállások. A leírt távolságon belüli megállást az ember már satuféknek érzi.

Mayday 2011.03.28. 14:36:12

janmem
az eleje nem kell, igazad van

Mayday 2011.03.28. 14:37:01

@Szóönt: nekem az a satu, mikor kerepel az abs, de lámpánál még nem sokszor volt ilyen. a többi sztem max határozott fékezés

Szóönt 2011.03.28. 14:38:03

@Szóönt: Mikor nap mint nap ki van adva mennyi büntit kell begyüjteni. Aki nem teljesíti az rossz rendőr.

Szóönt 2011.03.28. 14:40:32

@Mayday: hja aminél anyós már kiesik a szélvédőn:))

Kerepel az ABS? Tehát blokkolnának a kerekek száraz aszfalt úton. Tudod mit akkor te minden sárgánál így állj meg. Sok sikert.

Szóönt 2011.03.28. 14:41:23

Na eltünt egy kommentem.

Mayday 2011.03.28. 14:50:35

@Szóönt: "de lámpánál még nem sokszor volt ilyen." ebből hogy jött ki az hogy "akkor te minden sárgánál így állj meg" ?

pont azt irtam, hogy nem kellett így megállnom.

sztem egyébként túl van tolva a dolog, oda kell figyelni és kész, 100 lámpából 99nél meg lehet állni, a maradék egynél meg vagy szerencséd lesz és nincs benne kamera, vagy nem.

2011.03.28. 15:05:52

@The Rminator: Sajnos van. Az egyik legnagyobb ilyen a 48-as térnél van.
Itt: maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=46.075106,18.240904&spn=0.002378,0.006539&t=h&z=18

És tudtommal szaporodnak. Most már a kórház térnél is van, bár az nem tudom hogy a lámpát is figyeli-e, vagy csak térfigyelő.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 15:09:26

@Szóönt:
milyen könnyű szerződést kötni kábelszolgáltatóval és milyen nehéz felbontani"

Igaz ez is
Most vivok a t-hommal 4hónapja és most kezdtem a netszolgálatómmal,ez utóbi lehet sima lesz, bááááár

záporjózsi 2011.03.28. 15:55:43

@Blogger Géza: Azt a KRESZ nem tiltja, a rendőrök meg nem tudom, hogy miért akarják büntetni... Más kérdés, hogy lehet olyan kereszteződés, hogy zöldben léped át a vonalat és pirosban érsz át. Mindezt az ott megengedett legnagyobb sebességgel, folyamatosan haladva.

TheRminator 2011.03.28. 17:54:07

@GSX-R: Ezek ha jól tudom sima figyelőkamerák, a forgalmat figyelik. Ilyen van a felüljáró-árkád kereszteződésben is.

Van valami közvetlen info is?

D4D 2011.03.28. 18:18:24

@záporjózsi: Minden nap arra járok, a sárga kevesebb mint 3 mp.

jelentéktelen alak 2011.03.28. 18:31:24

@KuKori: Persze. De attól még nem szeretem a jelenséget.

Nem ritka, hogy nem csak a pirosra váltó, de az abszolút piroson csorog át valaki 15-20al, a tátott szájából lógó nyállal. Látszik a tekintetén, hogy azt sem tudja melyik bolygón van. De nem belőlük indulnék ki.
Szerintem aki akar, az meg tud állni. Aki meg nem, az fáradjon kifogások keresésével, mert nem vagyok vevő rá.

Szeretek elindulni, amint zöldre váltott a lámpa. És nem szeretem, ha ilyenkor még jönnek keresztbe.

Túl van lihegve a dolog. Ha valóban olyan borzasztó volna a helyzet, mint ahogy itt sokan lefestik, akkor MINDEN lámpaváltásnál meg lennének büntetve az éppen arra járók. Kötve hiszem, hogy ez meg is történik. Tehát kezelhető a helyzet, csak talán nem mindenkiben van meg hozzá a szándék. Egyszerűbb szitkozódni, mint akarni megállni.

Ehhez egy adalék:
Ma a Gregg Road-ról kanyarodtam rá a Gillabbey street-re egy másik furgon után, aki a zöldre indult el. Bőven a zöld jelzésen mentem én is, meg a két mögöttem jövő is. De egy hölgy ránk dudált keresztbe, mert ő nem tudott menni egyenesen az egyetem felé miattunk. Hogy tudta-e mire való az sok színes lámpa az út mentén -ami éppen pirosan világított az arcába- nem tudom. De biztosan most ő is hisztizik valahol a sok hülye miatt, akik miatt meg kellett állnia. :-)

2011.03.28. 18:32:39

@The Rminator: Konkrétabbat nem tudok, jobb ha elhiszed.
Nézd meg pl. ezeket a cikkeket: www.bama.hu/helyi-ertek/postabontas/veszelyes-a-sarga-lampa-261820
www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=834297
www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=826989

Mindhárom cikkben emlegetik a '48-as téri Váci út - Zsolnay út kereszteződést, valamint én is naponta látok satufékkel megálló autókat itt, szóval nem hinném hogy urban legend volna.
De ha gyalog mész arra, látszik hogy van egy 360-fokos térfigyelő is az oszlopon, és még legalább 3 külön kamera (kisebb látószögűek).
Ennyi kamera sima térfigyelésre nem kell...
Inkább légy óvatos! Ha a belváros felé mész, és látod hogy villog már a jobb oldalon a gyalogosok lámpája, vegyél vissza, mert 1-2mp és sárgára vált.
Ha kifelé jössz, a McDonalds felé vezető gyalogoslámpát kell nézni, ha villog akkor jobb ha megállsz (vagy még gyors átrongyolsz).

Csigorin 2011.03.28. 19:12:30

Azert hulyeseg a villogozold, mert akkor derek sundorsegunk hamar kitalalna hogy az azon valo athaladast is buntetik. Villogozoldon 30k, sargan 50, piroson 100. Zoldon meg mondjuk atmehetsz ezerer mer jo napjuk van.
Nem kell hogy villogjon a zold, azert van a sarga, hogy figyelmeztessen hogy "he te barom, valtok, mostma ha meg birsz allni ne mennye at"

Epp mivel figyelmezteto jellege van, hulyeseg es aljassag buntetni.

záporjózsi 2011.03.28. 22:42:38

@D4D: Akkor sajnos nincs más, mint feljelentést írni ismeretlen tettes ellen a közúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése bűncselekmény alapos gyanújával. Hajrá! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.29. 01:59:44

"A kérdésem változatlan; hogyan tudja mondjuk egy tulajdonos érvényesíteni az igazát, ha a rendőrségi bizonyítékok egyértelműen azt mutatják, hogy nem történt szabálysértés? "

Sehogy... van egy idiótán kitalált szabály, meg eszköz, amivel be lehet hajtani, hát hajtják... Yard 2011.

dzsaszper 2011.03.29. 07:56:59

@ColT: már leírták, kifogást lehet tenni. El lehet menni a bíróságig, és ott meg kell győzni a bíróságot.

Ha egy sor ügyet a rendőrség elveszít akkor talán megtanulnak épeszűen mérlegelni is.

dzsaszper 2011.03.29. 07:57:38

@D4D: ezt a közlekedési felügyeletnek vagy a közútkezelőnek írd meg...

JSZs 2011.03.29. 10:27:04

én sokszor csináltam városban, h aki túl közel jött mögöttem, párszor villogtattam a féklámpát. ne jöjjön senki 50-nél 5 m-re mögöttem.

emberek, hagyni kellene követési távot, nem?

ettől függ a rendőröket fikázni lehet (totál adószedés, amit csinálnak). de hogy csak a rendőrök szarok, a szabályok szarok, minden szar, csak mi érjünk oda 2 mp-cel hamarabb, meg nyomjam le ezt a tetűt, meg különben is...

szzoli2009 2011.03.29. 13:31:23

Posztírónak:
Egyértelmű. Fellebbezést meg kell írni. Előtte ezért célszerű lemérni a sárga lámpa hosszát. Én most egy sárgán való áthaladás miatt levelezgetek velük kb. 4. hónapja (ez 50 ropi) :))). Nem én vezettem, hanem akinek kölcsön adtam, mielőtt elküldene vki.

szzoli2009 2011.03.29. 13:34:30

Bár piros elég necces, szerintem nem lett figyelembe véve a sárga lámpa....

12Rómeó 2011.03.29. 17:47:17

A vicc az, hogy nekem is küldtek ki 50 ezrest a sárgáért. A két fotón az látszik, hogy a kereszteződés elején sárgában van a kocsim és a kereszteződés túloldalára érve is sárga a lámpa!
Tehát a zöldről sárgára váltás pillanatában fotóztak le.Ha ott és akkor beleállok a fékbe,50KM-ről (amikor az első kép készült), akkor is becsúszok a kereszteződés felébe. hivatkoznak a paragrafusra, aminek az elején a folyamatos sárga, a lámpaváltásos sárgán való áthaladás tilos. DE ugyan ennek a paragrafusnak a végén van az, hogy amennyiben nem tudsz biztonságosan megállni, minél gyorsabban el kell hagyni a kereszteződést. Nekem volt lehetőségem fellebbezni, meg is tettem. Már három hónapja semmi válasz nem jött.

Viszont nem piroson (narancssárgán) mentem át.

12Rómeó 2011.03.29. 17:49:12

Lehet, hogy sárgánál van lehetőség a fellebbezésre, de a pirosnál nincs?

Szívféreg 2011.04.04. 14:43:56

@GSX-R: Az utolsó szóig egyetértek veled. Pont így gondolom én is, de nálunk (békési kisváros) sárgáért is 100.000-ast osztanak. Hogy rohadnának meg. 2 k*rva lámpás kereszteződés van, de megkockáztatom ,hogy több 100-ast osztottak sárgán(!) áthaladásért, mint Pesten. A röhej az, hogy a két nyomorult lámpát (egymástól 1km-re) nem sikerült "összehangolni", azaz 50-nel nem éred el "a másikat".

Szívféreg 2011.04.04. 15:04:40

@Simet: Mégis kiket? A rendőröket? Az mszp-t, aki újra 8 osztályt írt elő a rendőröknek, majd erre orbán döngeti a mellét, hogy tavasszal hány új felkent faszkalappal lesz több, amivel ugye el is intézte a közbiztonság kérdését? Esetleg a fideszes 16 éves tankötelezettséget, mert már így is túl sok az okos valóvliágon nevelt magyar? Választotta a f*szom őket. Te lehet, meg a narancssárga/vörös jelmezes haverjaid, de én tuti nem.
És mielőtt megkérdeznéd, én ilyen náci vagyok. Olyan szélsőséges eszmékkel, mint pl aki nem dologozik, ne is egyék.

Szívféreg 2011.04.04. 15:32:40

OK, lenyugodtam. Bocs, ez a téma mindig felkavar :)

lkjpoi 2011.07.08. 14:15:38

@Dövan: azt javaslom, hogy le kell szokni arról a jó magyar szokásról, hogy ha sárgát látsz, a gázra lépsz. Elképesztő, hogy rendszeresen látom, ha épp sárgát kapok, hogy mögöttem még 2-3 autó jön át. Aztán persze nyilván hőbörögnek, ha véletlenül megbüntetik őket. Szerintem ez autóvezetői képesség kérdése, hogy felmérd, mikor kell fékezni. Ha kellő távolságban vagy, még gondolkodni sem szabad, egyből fékezni kell, és meg fogsz állni satufék nélkül. Ha közel vagy, akkor meg nem fognak lefényképezni a piros lámpa társaságában. Jó gyakorlást, üdv.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.08. 18:20:57

@lkjpoi: Igazad van ,de azért ismerjük el, még nagy gyakorlattal is bele lehet csúszni. Az tényleg meleg, hogy átsuhanok egy futárzöld-ön és még három autó mögöttem átjön. Ettől én is hideglelést szoktam kapni, mert látom a tükörben, hogy fel sem néz, azért jön át, mert én is átmentem. Azta...
Viszont, ha azt akarják, hogy meg tudjunk álni, új szoftver kell és a sárgára váltás előtt villogó sárga jelzés vagy hasonló megoldás kell. Enélkül baxák meg a büntetésüket, mert, mondom, a legjobb szándék mellett is belecsúszik az autós és ez tényleg nem bunkósági kérdés.

HakapesziM 2011.07.09. 10:55:31

@aabroncs.hu: Valóban jó lenne egy villogó zöld vagy sárga, amely megelőzné a sárga jelzést. De mivel itt pénzről van szó, nem lehetetlen, hogy idővel a villogó jelzésen való áthaladásért is büntetni kezdenek. Tehát kellene egy jelzés ezt megelőzően is, talán kék, na de egy idő után...Vagy egész egyszerűen fizessünk minden lámpán való áthaladásért, egyfajta városi útdíjként, zöld, sárga, piros, emelkedő díjakon ki melyiken megy át. Röhej az egész.

Tibi88 2011.07.09. 11:21:58

@aabroncs.hu:

Villogó zöld. Jó pár helyen bevált. Vagy visszaszámláló. Siófokon láttam ilyet itthon eddig csak. Az egyik útnak 1 percig, a másiknak 10 másodpercig zöld mondjuk... de akkor is számol legalább és fel tudsz készülni

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.09. 14:19:32

"Villogó zöld. Jó pár helyen bevált. Vagy visszaszámláló." Így van. Ez olyan egyszerű és olyan jó lenne és olyan sok balesetet előzne meg és olyan sok embert nem büntetnének meg, hogy ez nálunk valóban elképzelhetetlen.

OFF:
Bár, ma azt hallottam a rádióban, vissza kerül a NAT-ba a KRESZ oktatása. Ezt is megértük...Megértük? Remélem..Mikor majd az összes közlekedő ismeri a KRESZ-t, aki a közúton közlekedik.Legalább alap szinten.
ON.

záporjózsi 2011.07.09. 23:45:54

@Tibi88: Minek villogó zöld? A sárga épp olyan hosszú, amilyennek lennie kell. A fotózással annyi van, hogy jobban oda kell figyelni és ha régóta zöld van, fékkészenlétben kell megközelíteni.

@aabroncs.hu: A gyalogos és kerékpáros ismeretek - amennyi kell - eddig is benne voltak. A többihez úgyis kell papír. Szokásos PR mese habbal.

Tibi88 2011.07.10. 10:53:18

@záporjózsi:

Ha nem büntetnének a sárgára, akkor nem kéne a villogó zöld. De büntetnek, és ha a lámpa alatt vagy, még pont rálátsz és ott vált sárgára akkor tök mindegy hogy fékezel. Nem tudsz megállni. Ha meg átmész jön a bünti.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.10. 11:31:13

@Tibi88: Neki meg se próbálj magyarázni, felesleges. Aki szerint a forgalomban a zöldet fékkészenlétben kell megközelíteni és arra sem gondol, az amúgy is nehezen élhető forgalomban ez mit jelentene, illetve mennyivel könnyítene az, amit mondunk, azzal nem érdemes vitázni. A NAT -ban pedig valóban volt-van KRESZ oktatás, de nem oktatták. Ezen se állj le vele vitázni, mert ő úgy is jobban tudja. Pedagógusok mondták,éppen a minap is beszéltem erről egyel, elvben van csak benne, már elég rég óta nem kerül sor az oktatására és főleg nem a számonkérésére! Azt pedig, hogy mit gondol ennek a fontosságáról, az amennyi kell megjegyzés mutatja. Így buknak el a jó javaslatok ebben az országban. Mindig van egy kerékkötő..

SzG-1978 2011.07.10. 16:12:52

Azért arra kíváncsi lennék, ki oktatná a kresz-t a középsuliban, és mi alapján.
Nem egyszer kiviláglik, hogy a rendőr sem ismeri a kreszt, csak az alapszabályokat, de az kevés. A hivatalban is ilyenek ülnek, pl. hallottam olyan esetet ismerősömtől, hogy megbünteték fordított irányban történő behajtásért, mert az utca egyirányú volt ugyan, de fél évre lezárták, és így zsákutca lett. És elég hosszú vitája volt a "hatósággal".
Az oktatást a jogszabályból kéne tartani szerintem. Konkrétan le kell tenni az 1/1975 KPM-BM rendeletet az asztalra (a hatályos állapotban persze), és azt kell átrágni.
Anno a kresz-oktató az autósuliban még beszélni sem tudott, olyan szavakat használt, mint pl. a "célszerű", aztán meg volt sértődve, mikor megkérdeztem tőle: kötelező, tiltott vagy megengedett? Mert "célszerű" szó nem létezik jogszabályban.
És nem kerékkötő vagyok, csak írni kéne már egy JÓ tankönyvet hozzá, amiben benne van a jogszabály is szó szerint, meg mellette a magyarázata, és ehhez kéne megfelelő oktatói képzés is, így lassan-lassan pozitív változás is lenne ebben az országban.
(Amúgy az esélye konvergál a nullához.)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.10. 16:54:51

@SzG-1978: Valóban. Viszont, ha mást nem, de a KRESZ könyvet, szimplán bemagoltatják, természetesen egy , mondjuk általános iskolás, alap verziót, hisz nem gépjármű vezetésre oktatod a fiatalt, akkor, mint ahogy én még tanultam az iskolában, az alapok elsajátíthatók. Ez egészen biztosan nem a rossz irány. KRESZ könyv és néhány jó teszt szoftver. Ne adj isten, népszerűsíteni ilyen KRESZ-szel foglalkozó weboldalakat, amik fiataloknak, a szabályos közlekedés alapjait okítanák? A kommunizmusban ez ment. Sok dolgot akkor, jobban, átgondoltabban tettek-tettünk. Én még emléxem az ilyenekre, bár ép nem ere, mert ez még jobb: www.indavideo.hu/video/Rendhagyo_kresz_oktatas

Azonban ezekkel mi is volt a baj? www.youtube.com/watch?v=RfCIwzHKXTk

SzG-1978 2011.07.10. 17:50:12

@aabroncs.hu: az első videón nem tiszta, hogy viccből gyártották-e, bár a magyar közlekedési kultúrának megfelel.
A másodikra emlékszem én is gyermekkoromból, szerettük húgommal együtt, a gyereknek majdnem mindegy, milyen mese megy, a felnőttek rudják csak megítélni, milyen hatása lehet a megtekintésnek. Azokkal semmi baj nem volt. Igen, az előző rendszerben sokminden értelmesebb volt, például voltam közlekedési táborban, ahol pályákon közlekedtünk, kerékpárral, rollerrel, "autóval", meg mindennel, amit egy gyerek hajthat. Tábla is volt, és rendőrök is voltak, ők tanítottak bennünket. :)
És a logikát tanították, plusz a szabályokat, hogy a kettőnek EGYÜTT kell működnie, akkor balesetmentes a közlekedés. Szerintem a mai rendőrök sem tudják ezt, olyan gyorstalpalón végeznek, plusz nem is a rend fenntartása a feladatuk, hanem a saját fizetésük előteremtése. Na de ettől még nem kéne megölnünk egymást.
Ha az átlagemberek is, meg a kormány is csak magával van elfoglalva, akkor ez az eredmény.

Tibi88 2011.07.10. 18:07:28

@aabroncs.hu:

Délután mentem majdnem 40km-t. Újpest-kispest odavissza, béke út-hungária-reiter-árpád út főbb útvonalon. Mivel nem volt kedvem nagyon vezetni, és bátyámékhoz ugrottunk át szüleimmel megbeszéltem faterral, hogy figyeljük már a sárgán áthajtást és betartom a mutatóm szerint a sebességet (vagyis lassabban mentem mint a megengedett). Csak a saját áthajtást néztük. 400 000 Ftot számoltunk :) 4x mentem át úgy sárgán, hogy 10 méterre voltunk a lámpától amikor váltott. A 10 méter az amúgy +/- 2. Szóval lehet hogy csak 8. Na most ha ezt a 4et látta volna rendőr, akkor 1x biztos hogy kitalálja a büntetést. Ha meg 4x akkor... És esélyem sem lett volna megállni. Annyit láttam, hogy vált sárgára és következő pillanatban már nem láttam a lámpát. Mögöttem nem jött senki, tehát padlófékkel meg kéne állnom, becsorogva a kereszteződésbe, utána meg fogalmam sem lenne róla, hogy mikor vált zöldre a lámpa...

CoIie 2011.07.10. 18:36:23

Nyilvánvaló pénzbeszedés a sárga lámpás mizéria!!
Miért?? Soha senki nem bizonyította még be, hogy sárga lámpán való áthajtás miatt balesetet történt!!

Tehát tovább lehet csámcsogni az ilyen és hasonló 'tereléseken', miközben az ország ki tudja merre halad...

SzG-1978 2011.07.10. 18:42:38

A sárga lámpás mizéria a konvergencia-program része lehet... :) (csökkenti a hiányt, de csak a központi költségvetésben, a családiban növeli).
Amúgy én is néztem a napokban, amúgy sem nagyon száguldozok, a Hungárián 70-nel megyek, ahol lehet, de tényleg nem lehet megállni előtte kockázat nélkül, sőt. Inkább úgy lehetne fogalmazni, ha öngyilkos szeretnék lenni, simán betartom a szabályokat, és aznap már nem otthon alszom.

Tibi88 2011.07.10. 18:46:48

@SzG-1978:

Még ha nem jön mögötted senki, akkor is necces. Most például 8 fajta süti volt anyám mellett az ülésen :) de ez még megoldható, lerakom a földre. Viszont gyerekülésben pár hetes baba... Annyira óvatosan próbálok fékezni amennyire csak lehet. Nagyobb fékezésnél nem tudom mit érezne.

CoIie 2011.07.10. 18:52:19

És szerintem a 'zöldség' ellen is szól ez a dolog, mert a satufék nem segíti elő a porkoncentráció csökkentését, növeli a balesetveszélyt, az üza. fogyasztást és a gk. fenntartási ktg-eket.

Plusz a szervezők szeretik áthangolgatni periodikusan a lámpákat, így aki egész héten minden napszakban közlekedik, az vagy nagyon jó memóriával vagy szintén jó reflexekkel kell rendelkezzen, hogy a megszokott ritmus tarthassa, vagy éppen az áthangolás miatti ritmustalanság következményét; a gyakori 'sárgásodást' kivédje!

Azonban ez élénkíti a gazdaságot; több rendőr kell - ez munkahelyteremtés. Több szervízmunka, ugyanaz a helyzet; több munkalehetőség. Több üza. fogyasztás, több jövedéki és áfa adóbevétel.
A satufékkel 'megformázott' autók fellendítik a karosszéri lakatos munka iránti igényt, ergo több szakmunkás talál munkát! Hurrá!

Tibi88 2011.07.10. 19:04:05

@CoIie:

Tuti kevesebb a gyorshajtásból befolyó pénz, ezért kell kitalálni valami mellékest :)

Szerencsére nem lesz kevesebb kajám, vagy nem veszik el a kocsit ha kitalálnak egy pár ilyet nekem. De hálistennek nem is járok sűrűn olyan helyeken, ahol mérnek/videóznak. Valahogy az újpest/rákospalota részt nem kedvelik. Ahol meg mérnek azon a 3 helyen, ott direkt figyelek. A lámpákhoz meg itt nem fognak beállni. Nem olyan forgalmas hogy megérje nekik.

SzG-1978 2011.07.10. 19:05:23

@Tibi88: No igen, az élet nem fekete-fehér.
Kíváncsi leszek, mit csinálnak majd télen, havas úton.
Lehet, hogy nem kéne közlekedni?
(Kéne találni olyan munkát, amelyiknél nem kell autót vezetni. Nem mindenki programozó egy irodaházban...)
Addig meg úgy működik, mint a rablóval: pénzt vagy életet. Vagy fékezek és meghalok, vagy átmegyek és fizetek. Magyarország, 2011. És még egy pár évig így is marad...
(Sokszor azon gondolkodom, hogy szüleim elrontottak: nem tisztességes embert, hanem bűnözőt kell nevelni erre a világra. Ők NAGYON JÓL érzik magukat, senki nem piszkálja őket, meg sem merik állítani a zsaruk az úton, csak hogy maradjunk a közlekedésnél.) Mi meg azon fosunk, hogy mennyit fogunk fizetni akkor is, ha csak épségben szeretnénk befejezni az aktuális napot.

CoIie 2011.07.10. 19:05:55

@Tibi88: Árpád út? Pedig ott lehet csináltatni drága fotót!
Persze néha meg kell nézni a trafi vezényléseket és a mérési helyek nagy részét meg lehet ismerni. Már csak memória kell... ;)

Tibi88 2011.07.10. 19:33:34

@CoIie:

Árpád úton 2 helyen mérnek, ezért kb lehetetlen belefutni ha ismered a helyet :)
Aztán Nádor utca 30as tábla... :)
De amerre én járok ott sosem mérnek a nyomorultak :)

Amúgy a víztoronynál heti 3x legalább állnak. Annyira viccesnek érzem, amikor direkt a belsőben megyek óra szerint 60al (54) hogy a többi szerencsétlen ne fusson bele a trafiba. És ilyenkor jobbról gyorsan megelőznek, aztán jön a nagy fék a felüljáró alján. Amikor már bőven 70 körül járnak :D

D4D 2011.07.10. 22:58:07

@záporjózsi:

"A sárga épp olyan hosszú, amilyennek lennie kell. "

- Kivéve egy pár helyen, ahol nem olyan hosszú, illetve ehhez vedd hozzá azokat a lámpákat, ahol pl a kamionnal zöldön indulsz, de a szerelvény vége már csont piroson megy át.

Mai élmény:
Veszprém körgyűrű, balra fordulok a város felé (Asszem a csopaki útra), első vagyok, de a mögöttem harmadik autó már nem fért át. Fehérvár gyűrű, zámolyi lámpa (Metro áruház), negyedik autó voltam, és már a sárga végén mentem át.

D4D 2011.07.10. 22:58:54

@záporjózsi:

"és ha régóta zöld van, fékkészenlétben kell megközelíteni."

Ezt nagyon remélem, nem komolyan gondoltad!

D4D 2011.07.10. 23:00:41

@SzG-1978:

Anno az MHSZ-nél még így tanították.

D4D 2011.07.10. 23:02:41

@Tibi88:
"utána meg fogalmam sem lenne róla, hogy mikor vált zöldre a lámpa.."

Sokszor akkor se, amikor a vonalnál állsz. Hacsak nincs tetőablakod.

Tibi88 2011.07.10. 23:23:49

@D4D:

Legtöbb helyen tényleg nem. Ha nincs oldalt lámpa és én vagyok az első, akkor egy kocsival hátrébb kell állnom. Egyszerűen esélytelen, hogy rálássak

záporjózsi 2011.07.10. 23:30:32

@D4D: Minimum zöldidő 5 s, sárga 3 és 5 s között. A többit össze lehet rakni.

A rendőrök ha komolyan gondolják, hogy sárgára szopatnak, akkor én is komolyan gondolom. Az lenne a legegyszerűbb, hogy tartsunk be mondjuk szeptembertől minden szabályt és garantáltan a húzósabb helyeken az ország beáll, mint a szög. Aztán vakarhatják a fejüket, hogy mit szúrtak el.

@SzG-1978: A tanárok jogszabályt értelmezni nem tudnak. Persze nem csak a tanárok, hanem kb. senki. Épp ezért az általános iskolai KRESZ oktatás igenis szorítkozzon arra, ami eddig volt: gyalogos, kerékpáros, valamennyi általános.

záporjózsi 2011.07.10. 23:32:24

@Tibi88: @D4D: Érdekes, nekem valahogy ez nem szokott gondot okozni. Van, ahol kicsit mozgatni kell a fejemet, de hogy ne lássak rá, az csak takart lámpánál van.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.11. 08:27:57

@D4D: Így van. Egyébként meg azokkal mi van, akik fixen olyan irányba járnak, ahol van olyan lámpa, amin sosem fér át 3 autónál több?? Mert ott tutti beleszaladsz a sárgába, mikor a zöld is csak 5-7 sec?? (22.kerület Fonó utca vs /6-os út, a Fonó felől is és a hatosról is.) Nincs fékkészültség, mert akkor egyszerűen soha sem mehetnél át.

D4D 2011.07.11. 12:51:29

@záporjózsi:

A zöld rengeteg helyen nem 5 másodperc, hanem kevesebb. Mellesleg egy 5 mp-es zöldön mi fér át?
A sárga is sok helyen 1-2 másodperc, bár ott már történik sok helyen előrehaladás, megjegyzem jellemzően a zöld rovására.

D4D 2011.07.11. 12:53:49

@záporjózsi:
Autója is válogatja, nekem ha a vonalnál állok meg, akkor előre kell hajolnom a kormány fölé, vagy kinyitni a tetőablakot (utóbbit szoktam).

Mindenesetre a lámpák 90 %-án látszik, hogy kitették őket, a maradék 10%nál meg gondolkoztak is, hogy lenne jó kitenni.

D4D 2011.07.11. 12:57:03

@aabroncs.hu:

Ennél már csak az a jobb, amikor a hurkos lámpánál ha azt akarod, hogy érzékeljen, annyira előre kell menni, hogy nem látod a lámpát.

Tibi88 2011.07.11. 14:17:15

@záporjózsi:

Ez autótól függ, minél alacsonyabb a kocsi, annál kevesebbet látsz a lámpából. Egy 206osban ülőre fel kell néznem, egy ignis meg már terepjáró :)

záporjózsi 2011.07.11. 15:50:39

@D4D: Össze kell írni ezeket a helyeket, mert a kialakításuk szabálytalan. Az 5 s zöld pont arra való, hogy 2 vagy 3 autó átférjen.

Nekem a lámpák többségével nincs különösebb bajom, de ez egyéni dolog. Azért vannak érdekesek, viszont a furcsának tűnő megoldások jó része vagy korábbi szabályozás maradványa, vagy helyhiány. Ebbe nem értendő bele pl. az itt is megjelent kanyarodós lámpa a 6-oson az M0 után kifelé. Azt csak simán elrontották.

@Tibi88: Igazából nem értem, hogy a vezető pozícióját miért nem lehet kategóriánként egységesíteni, de mindegy.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása