Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tilalomfák avagy odahányt táblák

2011.03.31. 08:05 :: Don Blasius

Reggelre egy kis képes-táblás poszt következik, vagyis mennyire nem figyelnek oda, amikor táblákat kitesznek vagy kint hagynak. Az első fotót Sam. Joe készítette a pesti belvárosban. Itt valószínűleg arról lehet szó, hogy a Gerlóczy utcát kétirányúsították, de kint maradt a korábbi behajtani tilos is.

Mellékeltem egy fotót egy frissen kikerült "megállni tilos" tábláról az V. ker. Gerlóczy utca és a Semmelweis utca sarkáról. A letakart tábla: "kivétel kerékpárral". Az utca másik oldaláról - tehát ahonnan szabad behajtani a Károly krt. felől - semmi változás a szokásoshoz képest. Ezt most akkor hogy? 

 

 

A másik fotó egy saját "termés", Pécsről, a Vilmos utca alsó végéről. 


Nagyobb térképre váltás

 A táblát meglátva elgondolkodtam, hogy itt a kocsit azonnal szét kellene szedni vagy lezárni és elmenni engedélyért (akár kiváltani taxira)?:) Az ezt megelőző sarkon nem láttam behajtást tiltó táblát, de különben akkor meg mi értelme lenne ide az utca végébe tenni? Egy rövid egyirányú szervizútra lehet itt kikanyarodni, ami aztán rácsatlakozik a főútra (Aradi vértanúk útja). 

   Ilyenkor elgondolkodom, hogy tényleg nincs semmiféle lekövethető adminisztráció, mikor hova mi kerül ki? Vagy a hivatalnál ez senkit nem érdekel? Egyáltalán a tábla felszerelői értelmezik a saját munkájukat? Tudom, ezek költői kérdések, a szerv meg válogathat, melyik tábláért is büntessen meg. :)

 

34 komment

Címkék: budapest közlekedés kresz belváros tábla

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altaïr 2011.03.31. 08:52:58

Tényleg jó lenne tudni, hogy milyen szabályok vannak -- elvileg adott, hogy hány táblát lehet, milyen magasra, milyen messze az úttól stb, de fogalmam sincs, hol van leírva.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.03.31. 09:06:16

egy rakat ilyen tábla kombó van a belvárosban!! ;))

Dester 2011.03.31. 10:00:09

Arról nem is beszélve, hogy mennyire túl van táblázva ez az ország. Méterenként három-négy tábla, egyszerűen követhetetlen. Főleg, amikor egy útszakaszon 500 méterenként váltakoznak a 70-90-es táblák, vagy az M0-n a kistarcsai lehajtónál a 100-as tábla. Minek? Itt kéne a józan paraszti ész. Kevés olyan helyzetet tudok elképzelni, amikor azon a párszáz méteren pont a 100 km/h nem okoz veszélyhelyzetet, de a 110 már igen. (Matekosok kíméljenek a fékúttal és egyebekkel, én is matekos vagyok, köszönöm.)

Aztán a millió cégnek a nyilas táblája, fehér háttérrel, hogy melyik merre van. És pont kitakarják a mögötte lévő KRESZ táblát. Ilyen is hány helyen van...

Érdekes módon itthon ezt már egészen megszoktuk, és nekem sem tűnt volna fel, ha nem Máltán nyaralunk épp. Ott csak azok a táblák vannak kinn, amelyek nagyon fontosak. Éles jobbrakanyar, a kanyar külső ívén tenger? SLOW felirat és záróvonal, tábla nincs. Legyen annyi esze, aki arra jár, hogy mennyivel tudja bevenni azt a kanyart. És egyébként van is annyi eszük. Sebességkorlátozó táblát alig láttam, de nem is volt rá szükség. (Kicsivel egyszerűbb ott annyival a helyzet, hogy autóút és autópálya nincsen. De akkor is...)

Már régóta szúrja a szemem ez a "túltáblázottság". Bár nem reklámnak szántam a hozzászólásomat, de ha valakit érdekelnek további összevetések a máltai közlekedési kultúrával, itt olvasgathat a blogomon: calibra.blog.hu/2010/11/20/kozlekedes_maltan

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.31. 10:01:49

Jó egy hetes ez a fotó, közben valóban kétirányú lett az utca e szakasza.

Az külön genyóság volt, hogy végigbüntették az ott állókat, amikor lezárták a Károly krt. felől a bevezető részt, holott azok akik akkor ott álltak még az egyirányú és nem a kétirányúsított utcába hajtottak be, tehát nem láthatták ezt a táblát. Slusszpoén: két nappal később az utcának ezen az oldalán letakarták a megállni tilost, csak a másik oldalon maradt kint.

pengusz 2011.03.31. 10:04:39

2 hete láttam a Budafoki úton befelé menet 50-es tábla alatt kettővel 30-as táblát :D
Útépítés miatt. Útépítés sehol. Ilyen esetben melyik táblát kell figyelembe venni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.31. 10:05:45

A Rogán kibaszott Belvárosi közlekedése szörnyű
Volt már róla szó, de a Petőfi S.-Erzsébet tér sarkán, mi a fssért van a sulyedő oszlop, amelyet egy kanyar/visszafordulással ki lehet kerülni és továbbmenni?

Gerlóczy u-ban az orosi ügyeletet lehetetlen autóval megközeliteni/sűlyedő oszlop/ és persze a közelben parkoló nincs
Ügyeletre nem náthával megy az ember

Park.helyeket kigyomlálták a vascsövekkel az ottlakók "nagy örömére" de kell a friss levegő
Elbaszott az egész ország minden tekintetben

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.31. 10:07:15

A kép jó egy hetes, közben tényleg kétirányú lett az utca.

Amikor a Károly krt. felújítása miatt zsákutca lett a hely, akkor persze végigbüntették azokat, akik ott parkoltak és még az egyirányúba hajtottak be a Károly krt. felől, tehát nem láthatták a tilalomfát. Aztán rá két napra letakarták a megállni tilost, csak a másik oldalon maradt kint.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.31. 10:12:08

Áhh, rohadék kommentmotor! Bocs a duplázásért!

@horex: Ne legyen igazam, de úgy néz ki a már lerakott szegélykövekből, hogyha kész lesz a Károly krt. akkor a Gerlóczyból nem lehet majd balra fordulni - azaz átmenni a síneken - csak jobbra. A tűzoltók hogy fognak észak felé menni, ha riasztják őket?

Hurri Kán 2011.03.31. 10:12:57

A jelenleg érvényes szabályok szerint, egy oszlopon max. 3 tábla lehet egymás alatt, nem?
Valaki javítson ki ha tévedek.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.31. 10:14:28

Ennek van ellenkezője is. A sok felesleges tábla mellett, ahol meg kéne, nincs tábla...

Nem olyan régen, sajnos, temetésre kellett mennem. A Kozma utcában akartam a börtönnel szemben megállni. Kiszálltam, elnéztem az egyik irányba, ott egy kereszteződés, vagy 250 méterre, ha nem több, előtte egy tábla, utána semmi. Másik irányba sincs semmi. A parkolást semmi nem tiltja..Az út jó széles, hely van még a busznak is, bőven.
Elmentem a temetésre és mikor jövök vissza, rajta a bünti az autón. Kiderült, az a tábla, úgy 250 méterre egy megállni tilos tábla, kivéve BV engedéllyel..
Úgy gondolták a táblát a temető bejárat elé kell kitenni, hogy jól félre vezessük, akik oda néz, mert innen éppen egy kereszt utcának tűnik. Mögé is tehetnék, hely is van, bőven!Akkor kénytelen.kelletlen el kell odáig sétálni, vagy menni autóval, de így még erre sem gondoltam, mert a temető bejáratot onnan utcának néztem én is.
Éppen mögém is parkolt le egy polgártárs, mutatom neki a cetlit, éppen a közterületessel telefonon beszéltem. Ember megáll körülnéz és kérdezi, aztán itt miért büntettek meg?? Mondom, éppen ezt kérdezem, itt ettől az úrtól a telefonban...Erre ő beszállta kocsiba és elment, így őt nem büntették meg.
Szerencsére, úgy tűnik, megúsztam a 8.000 Ft-ot, nem érkezett meg, pedig már több mint egy hónap eltelt. Ide, erre fél km-re vagy 3 táblát ki kellene tenni, hogy tudja a polgár, mi a helyzet...Ide meg nem jut...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.31. 10:16:20

@Sam. Joe:
Nemigen értem a Gerlóczy szitut
A Semmelweis a Kossut L. felöl mindig behajtani tilos volt, nem?
Hova is tették az emlitett táblát, már a korlátozott övezetbe?
Akkor a Semmelweisbe hogy lehetett közlekedni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.31. 10:21:10

@Sam. Joe:

Az is megérne egy posztot,hogy lehet pl. a Belváros Margit hid felöli végéhez elvergődni, ha mondjuk véletlenül a Deák térre futok be

Nemrég jártam igy, át kellett mennem az Erzsébet hídon és Budán vissza a Margit hídon
Nem lehet sehol átmenni a Belvároson arra

mohopasi 2011.03.31. 10:32:20

Hogy a toszba állnék meg... Be sem hajtottam. Mondjuk az erre szakosodott proffesszionális büntetők akár így is le tudnának húzni nyilván :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.31. 10:33:01

@horex: Oké, megpróbálom elmagyarázni, de nem lesz egyszerű. Szerintem hozz egy kávét és úgy fuss neki.

Szóval a Gerlóczy a Károly körúttól a Semmelweisig egyirányú az Sem. felé. A tűzoltóság és a Főv. Önkormányzat behajtója után ott a süllyedőoszlop.

A Városház utca és a Sem között meg az ellenkező irányba egyirányú az utca. Ez a gyönyörű táblacsoport a Sem. sarkon van, szemben az orvosi rendelővel, tehát igen, a süllyedőoszlopon már túl.

A Sem. az változatlanul a Kossuth L. utca felé egyirányú, tehát a Városház-Gerlóczy irányból tudsz behajtani az utcába.

Ami meg a másik dolgot illeti, pár napja újra járható az a pár tíz méter a Váci utcából, tehát végre újra le lehet menni a rakpartra.

De tényleg rettentően szétcsapták a közlekedést, nem is kérdés. 8-(

borso 2011.03.31. 10:52:24

@Aabroncs: tudod, jó bőszme magyarosan ez úgy van, hogy régen az volt, ott nem szabad megállni ahol tábla tiltja, mára ez úgy változott, hogy ott szabad megállni ahol tábla engedi, egyébként tilos. pontosan ebből adódóan bűntetik szénné a szürke ruhás trollok pld. a Rezső tér és környékét. Csak a kasza semmi más, hogy rohadjon rá a szürke kabát mindegyikre a kemoterápia közben...

ex-dr. vuk 2011.03.31. 11:16:29

Az a jo pl. mikor zsakutca es egyiranyu utca tablak vannak egyszerre. Szerintem autobonto van a vegen.

Alikam 2011.03.31. 12:23:23

Amikor a belvárosban van dolgom, már egyből elfog a hányinger. Undorító az egész közlekedési rendszere meg parkolása.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.31. 12:49:47

Gondolom itt IS az a cél, hogy miél jobban félreérthető legyen vagy teljesen ellehetetlenítsék a szabályok követhetőségét, és lehessen kaszálni.

Csigorin 2011.03.31. 13:48:51

Viszont azt nem ertem hogy a masodik keppel mi is volna a gond? Miert kene taxiva vedleni? HA nem vagy taxi akkor: abba az utcaba nem hajtasz be, elsobbseget adsz, es kotelezo haladasi irany jobbra.
Ha taxi vagy akkor meg a tablak nem vonatkoznak rad mert mindegyik alol ki vagy veve. (kiveve az elsobbsegadast ha megis jobbra akarsz menni)

Kalányos Márió 2011.03.31. 14:24:07

Az autósokat minden létező eszközzel szivatják, kizsigerelik, megbüntetik. Legszívesebben az összeset eltüntetnék az utakról. Csak azt tudnám, hogy mi a f*sznak gyártanak ennyi autót, ha csak a probléma van velük az utakon?

Persze akkor ki fizetne regadót, súlyadót, áfát, jövedéki adót, szja-t az autógyári munkás után, parkolási költséget, stb. stb. stb.

Supermannak kell lenni, hogyha valaki minden szabályt be akar tartani, minden táblát leolvasni, értelmezni, végrehajtani. A rengeteg költséget kifizetni, parkolással szívni, stb. Megéri autósnak lenni?
Többet bünhődünk mint a tolvajok, pedig mi csak fizetünk, fizetünk, és még fizetünk!

esef 2011.03.31. 19:05:40

A pécsi táblával kapcsolatban nem értem a gondot!
Amúgy a Vilmos utca kétirányú, a hegynek felfelé ki lehet jönni úgy, hogy nem kell engedélyes övezetbe behajtani okoska posztoló...

D4D 2011.03.31. 19:55:11

@Dester: A máltai közlekedés állítólag pofon egyszerű.
Magyarok az út jobb oldalán mennek.
Az angolok a bal oldalon.
A máltaiak az árnyékos oldalon.

D4D 2011.03.31. 20:01:59

@vuk_: VUK!

Ezen úgy fewlröhögtem vacsora közben, hogy takarítani kell a monitort!

SÜN 2011.03.31. 21:08:01

mivel lehet ennyire szar képet csinálni? :D

Hotyhogy 2011.03.31. 21:19:52

@SÜN: Véletlenül fönnhagyott áttetsző lencsesapkával. Az olyan, mint a régi Globus mustár teteje. :D

ex-dr. vuk 2011.03.31. 21:23:27

@D4D: es konkretan szegeden volt ilyen :)
kep is van rola de most elo nem keritem mert kifut a csirkeporkolt

Dester 2011.04.01. 09:35:26

@D4D: van ebben valami, de a városok sűrűjében azért nem volt ennyire szimpla a helyzet. :)

standi 2011.04.01. 09:48:11

Örök kedvenc Miskolcon a sétáló utca eleje/Városház tér. Mindkét irányból behajtani tilos, balra és jobbra nincs bekötőút, ÉS megfordulni is tilos. Akkor maradj ott?

Bonaparte 2011.04.01. 09:53:22

@Altaïr: 20/1984. KM. rendelet.
Néha az illetékesek is olvasgathatnának...

Anti Anyag (törölt) 2011.04.01. 10:16:38

Valami fasz kitalál egy táblát és odateteti. Valahogy úgy gondolja, a tábla neki állít emléket, hiszen "parancsára" nem hajtanak be, sebességet csökkentenek 10-el, egy két km-es útszakaszon még játszani is lehet, 100 méterenként egymástól 40-es és 60-as táblák felváltva.

Persze sok fasz van, mindegyiknek más fontos, ilyenkor jön létre a táblaerdő.

Csökkenteni kell a faszok számát.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.04.01. 13:31:15

Anno indult egy ilyen:
tablavadasz.hu

Csak hát eddig összesen egyetlen feltöltött tábla van rajta :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.01. 13:47:58

@Dester: Ott is lehet annyi tábla, ahány autó...
@standi: Nekem meg az először a régi Ludas Matyi "Tücsök és bogár" rovatában látott táblakombináció: Kötelező haladási irány egyenesen, egyirányú utca, zsákutca, megállni tilos és megfordulni tilos (no meg útépítés és 30 km/h-s sebességkorlátozás, de ezeknek értelme is volt). Behajtani nem volt tilos... Ilyeneket csatornaépítéskor Debrecenben is lehetett látni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.02. 19:01:58

Na igen, nem ártana egy kicsit rendberakni a táblák jegyzékét... Ilyenkor kérdem én, hogy biztos, hogy olyan kevés a közalkalmazott? Dolgozhatna, aki miatt ilyenek vannak kint...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása