Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A trükkös fuvaros

2011.04.25. 09:07 :: potha

Gyakran botlom bele én is napközben azokba az emberekbe lakott területen kívül, akik valami furcsa módon elfelejtik felkapcsolni a világításukat. A másik kedvencem aki este városban világítás nélkül megy, illetve a harmadik favorit a helyzetjelző plusz ködlámpa. Tegnap este például szemerkélt az eső, és egy okos ködlámpa plusz tompítottal jött velem szembe, így a tükröződő útfelülettől nagyjából semmi nem láttam. Littlerock egy furán viselkedő furgonosról küldött egy sztorit. Vajon mi volt a célja? Spórolni akart? Így?

2011 április 24-e vasárnap este van. Még mindig enyhe keserűséggel próbálom elnyomni indulataimat a mai történtek miatt. El kell fogadni a tényt, Magyarország messze van még Európától… nagyon messze.

Az esti órákban haladtunk Budapest irányában az M7-es autópályán. Kedvesem vezetett, engem kicsit megviselt a Zalaegerszegen elfogyasztott ebéd, majd a Keszthelyen magamba kényszerített vacsora, így jobbnak láttam átengedni a kormányt. Párom szólt, hogy valami marha világítás nélkül halad mellettünk. Kíváncsian néztem ki az ablakon, majd tanácsoltam, hogy csökkentse kissé a sebességet, és engedje előzni. Egy külföldi rendszámos kisteherautó (3,5t össztömeg feletti zárt kocsiszekrényes) helyzetjelzővel araszolt, kb 130 km/h-val az esti forgalomban. Ha valaki úgy gondolja, hogy ez így rendben van, már írhatja is a becsmérlő kommentet, nem szükséges tovább olvasnia.

 

Miután láthatóan nem tartott egyenletes sebességet, és többen villogtattak dudáltak a sofőrnek, úgy döntöttem megpróbálom a lehetetlent, 20.51-kor felhívtam a 107-es számot. Illedelmesen közöltem a nevemet, hol vagyok, és miért is telefonálok. Ekkor gyors választ kaptam, szólnak az autópályás kollégáknak, megnézik, mit tehetnek. Kíváncsi voltam, beálltunk a kisteherautó mögé kb 100 méterrel nemsokára már messziről láttuk az egyik felhajtó forgalomtól elzárt részén, ferdén álló rendőrautót. Láss csodát, a kisteherautó lámpát kapcsolt - az autó előtt jól lehet látni a megvilágított aszfaltot, vagy annak hiányát hátulról nézve is - és valószínűleg az előtte haladó autó miatt a rendőr nem láthatta a turpisságot. Őszintén nem értem, utána miért kapcsolta le a fényszórót a sofőr ismét. Tovább haladva nézegettem a visszapillantót, hátha feltűnik egy rendőrautó, és kiemeli a forgalomból a szabálytalan autóst. Tévedtem, nem jött senki. Már Székesfehérvár mellett haladtunk, amikor kissé sűrűsödött a forgalom, és már három sávon cikázott a kisteherautó az autók között.

Ismét telefonáltam 21.15-kor. Az úriember azonnal kapcsolta valaki mást, aki az autópályához tartozott. A hölgynek elmondtam, ki vagyok, hol járunk, és hogy mi ügyben telefonálok. Szimplán közölte, hogy most lesz eligazítás, és már nem érnének ki, de elkérte a nevemet még egyszer, és a telefonszámomat… erre köpni, nyelni nem tudtam. Ezúton is köszönöm szépen…

A kérdésem már csak az lenne, mi célt szolgál az a rakás kamera a pálya szélén, közepén, bárhol. Ki nézi ezeket, és miért? Kétszer teszek bejelentést egy szabálytalanságról, és általam balesetveszélyesnek ítélt helyzetről, és a kisteherautó zavartalanul folytatja útját Budapest határáig, és kanyarodik le az M0 – ás irányában…

Reggel természetesen csak három helyen álltak kint mérni a rend éber őrei, ráadásul az egyik fekete Skoda Octavia a forgalommal szemben – nekik szabad – a leálló sávon, egy sodrós balkanyar után… ha ott egy kamion defektet kap, és nem látja meg időben a kemény munkát végző rendőröket, akkor azok bizony hősi halált halnak… gratulálok ehhez is.

Itt még ha lehet megjegyezném, hogy kb minden tizedik autónak voltak este világításproblémái. Egy olasz rendszámú egyterűnek pl nem égett a ball hátsó helyzetjelzője, de a működő féklámpái, azok állandóan. Ez sem zavaró ugye?

64 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.25. 10:08:27

Autópályán nem kell világítás. Nem tudtad? Nem mondták el az Ecserin, amikor a jogsit vetted?

Szomorú.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.04.25. 10:15:08

Lehet hogy nem, vagy szarul tőttött a generátora, és így akarta csökkenteni a fogyasztást.

Leadfoot 2011.04.25. 10:27:58

A sztori közepes. Egyébként a rendőröknek mit kellett volna tenniük? Hajtóvadászatot indítani egy autópályán helyzetjelzővel közlekedő után? Ahogy a poszt toló írja: kimentek, megnézték, nem találták. Mivel szembeforgalom nincs, és a hátsó lámpa helyzetjelzővel is ugyanúgy világít, olyan irtózatos bűnnek nem érzem, hogy nem küldtek rá rögtön öt helikoptert meg két busznyi kommandóst.
Egyébként meg...

"a leálló sávon, egy sodrós balkanyar után…"

Autópályán "sodrós" kanyar? WTF?

"ha ott egy kamion defektet kap, és nem látja meg időben"

Ja, és ha a nagyanyámnak töke lenne, ő lenne a nagyapám.
Nem azért, én se helyeslem a dolgot, csak ez a sok "ha" kicsit vicces.

CD-R80 2011.04.25. 10:36:03

@Leadfoot: Ja, akár lehetne közepes is ha nem megint a Magyarország messze van még Európától… csökött mondattal kezdené.
Biztos az index címlapra hajtott.
Majd utána kiderül, hogy nem is magyar a rendszám. Ami nekem érdekes az a 3,5t feletti 130. Bár lehet csak egy sima furgon volt csak sötétben nem volt jó a beépített tömegszenzora a posztolónak. Mellesleg ha össze-vissza megy valaki, nem állok be utána 100m-re és megyek én is össze-vissza. Utána meg hallgatom a rádióban hogy stau van mögöttem..
Sok-sok gondolat van itt, de felesleges leírni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.25. 10:48:09

Potha! Egy kisteherautó mióta kamion? Aztán ezért utálják a kamionosokat...

Posztoló! Egy 3,5 t feletti kisteherautó mióta tud menni 130-cal, és sávok között cikázni? Nem véletlenul 3,5 t-ás furgon, vagy dobozos játékautó volt? Mer annak semmi köze sincs a kamionhoz...

"streetfighter" 2011.04.25. 10:56:15

@Leadfoot:
"Autópályán "sodrós" kanyar? WTF?"

Ez, igen csak sebesség függő.
130-nál nyilván nem jellemző. :)

Monk 2011.04.25. 11:03:19

Látom, már más autós világítás nélkül való közlekedése miatt is a posztoló a hibás. Csoda, hogy egyáltalán vannak, akik mernek posztot írni ide.

Leadfoot 2011.04.25. 11:12:39

@Monk: Nem világítás nélkül közlekedett, hanem helyzetjelzővel. Az nagy különbség.

Nem a poszt toló a hibás, csak ne csináljunk már bolhából elefántot...

littlerock 2011.04.25. 11:13:18

gyors válaszok:
(a posztban lévő formai hibákért elnézést kérek, hosszú volt a napom)

@tundrazuzmo:
- A kresz 37. § Közlekedés autópályán és autóúton , és 44. § A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása ja igen, bocs, de csak olyat kaptam, amivel D-t nem vezethetek, ez olcsóbb volt, és a diploma mellé akciósan adták, de adtak kupont nyelvvizsgához is...

@Leadfoot:
- olyan ember vagyok, aki állandóan figyeli a tükröt vezetés közben 100-ból 99 motorosnak nincs velem gondja, mert bőséges helyet adok neki, mire mellém ér... a helyzetjelzős autó este igen idegesítő, nem tudod ő lát e rendesen stb... kb fél millió km van már mögöttem...
- 56. § Műszaki hiba, a 3-as pont lehet itt irányadó
- a mérőautó elhelyezkedése meg azért volt érdekes, mert kb 300 m- es távolságból én a külső sávban haladva még nem láttam. bocs, ha rosszul illusztráltam a helyzetet, de tényleg ez a kamionos dolog futott át az agyamon először. Lehet, sok a ha... de hallottam már érdekes dolgokat...
- de hol, és mikor fordult a forgalommal szembe?

@CD-R80:

-Nem hajtottam én semmilyen címlapra... egyszerűen azt nem értem, mi a francra jó az a rakás kamera ha annyit nem tudnak megtenni, hogy ránéznek két monitorra a szobában, és kb 1 perc erős nézés után lokalizálják a problémát... - pontosan megmondtam merre járok - onnantól, csak a következő felhajtónál felhajtani, és a legelső helyen kiinteni a forgalomból, nem azért, mert énszerintem veszélyes, hanem azért, mert teljesen szabálytalan, és esetleg tényleg veszélyes...

beépített tömegszenzor? - nem részletezem itt, hogy mivel foglalkozok, ha nem baj... mondjuk úgy, hogy kicsit több sejtésem van a gépjárművekről, és a Kreszről, mint az átlag sofőröknek. Nem ok nélkül ragadtam billentyűzetet...

A kisteherautótól meg azért maradtunk le, mert az asszony nem szeret 130 felett menni, ha este van, és forgalom. A kistgk. sebessége változó volt, amíg mi egyenletes sebességgel haladtunk, hol eltávolodott, hol kb 100m-re közelítettük meg. Te úgy gondoltad, hogy a pontos nyomvonalát 100m-ről lemásoltuk?

littlerock 2011.04.25. 11:16:52

@Leadfoot: este 21.00-kor sötét van... és ha az elefánt kategóriát nem is éri el a dolog, de a bolhánál kicsit nagyobb.

Leadfoot 2011.04.25. 11:24:12

@littlerock: A mérőautós dolog rendben van, az szerintem is nagy gáz, igazából nem belekötni akartam.
Szerintem az ilyet nem kell "ha" dolgokkal magyarázni. A leállósávon álldogálni veszélyes és tilos, pont. Pedig most készülnek kampányt indítani, hogy fölhívják erre a figyelmet, még a leállósáv átnevezéséről is szó volt. Ehhez képest...

Viszont ami magát az esetet illeti:
Megy helyzetjelzővel, tehát hátulról rendesen látod. Szemből meg nem nagyon jön senki. Ha nincs köd, nincs szakadó eső, ő is már messziről látja a másik autó hátsó lámpáját. Szóval olyan nagy problémának ezt nem tartom, persze helyesnek sem.

Csak a kérdés, hogy a rendőröknek mit kellett volna csinálniuk. Mikor szóltál nekik, kiküldtek valakit, aki nem találta a szabályszegőt.
Tereltek volna mindenkit le egyenként a pályáról? Gyanítom, hogy egy ilyen esetet még a térfigyelő kamerákon is nehéz kiszúrni.

littlerock 2011.04.25. 11:33:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
- én sehova nem írtam hogy kamionról van szó...
a kisteherautó a köznyelvben elterjedt kifejezés, ezérti s használtam. A posztban szereplő jármű, meg olyan mint egy "furgon" de magasabb, hosszabb, és nem csak ránézésre, nem elég hozzá a "B" kat- os jogosítvány

létezik ilyen Iveco, Ford Transit stb...

egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 11:34:07

@littlerock: "de hol, és mikor fordult a forgalommal szembe?"

A leálló sávban nincs forgalom, azért álltak le oda (ha már nekik szabad). Ha pedig a leálló sávban nincs (nem is lehet) forgalom, akkor a mérő autó sem lehet a "forgalommal szemben". Különben nem értem azokat a hülyéket sem: a mérő autó hátsó szélvédője nem átlátszó vagy a kezelő személyzet nem tudja másképpen rögzíteni a kamerát?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.04.25. 11:36:48

Azért egy világítás nélkül közlekedő autó (oké, furgon/kisteherautó/kamion/akármi) szerintem nem akkora extra sztori. Persze, nem szabályos, még akkor se, ha a helyzetjelző be van kapcsolva, de ha minden szabálytalanság miatt posztot írnánk, összeomlana a blogírók ímélfiókja.

egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 11:44:55

poszter:"Kedvesem vezetett, engem kicsit megviselt a Zalaegerszegen elfogyasztott ebéd, majd a Keszthelyen magamba kényszerített vacsora, így jobbnak láttam átengedni a kormányt. Párom szólt, hogy valami marha világítás nélkül halad mellettünk."

Eléggé diplomatikusan írtad le, hogy miért nem te vezettél. Megértettem, jól tetted, piálás után én sem vezetek (én simán leírom, nem kertelek). A feleségem örömmel vezet ilyenkor, és tud is. Nem "párom" és nem "kedvesem" (ez senkit nem érdekel, hogy nekem mennyire kicsodám), hanem megtisztelem azzal, hogy a feleségem vagy a barátnőm, ugyebár. Tiszta beszéd. Kedvesed az is lehet, akit dugni viszel.

kamushamus 2011.04.25. 11:47:13

"helyzetjelzővel araszolt, kb 130 km/h-val az esti forgalomban."
Most araszolt,vagy túllépte a megengedettet,mi volt a típusa,hogy hívták a sofőrt,megannyi kérdés.....

littlerock 2011.04.25. 11:48:06

@Leadfoot:

Megértem amit kérdezel, hiszen nem két autó halad el egy kamera előtt percenként. De 100km-en nem tudták kiszúrni, gyanítom nem is törték magukat.

Amit a telefonban elmondtam, pl: most haladtunk el a 98-as km kő előtt... alapján nem nehéz meghatározni egy 120-130 km/h-val haladó jármű helyzetét, segíthetett volna a rendszám a lokalizálásban de soha nem mentünk elég közel hozzá, hogy a rendszámát leolvassam.

Elképzelés: a feltételezett helyzet alapján hátulról megközelíteni a járművet, ennyi.

Amiért veszélyesnek tartom a dolgot: nem csak űberszemfüles sofőrök vannak, ha valaki nem v eszi észre mi van mellette, mert a helyzetjelzőt (mondjuk úgy nem azonosítja be) és ráhúzza a kormányt? Egy dolog hogy ez most banálisan hangzik, de egy rutintalan sofőr, a megszokott dolgokra reagál, és az nem megszokott, hogy egy tompított fényszóró fénye helyett két szentjánosbogár világít mellette, esetleg épp a b oszlop takarásában nem is látja őket.

Lehet úgy gondolod, itt megint sok a ha... de amit írok, nem elképzelhetetlen... sőt

littlerock 2011.04.25. 11:57:26

@egyittlakó:

A menyasszonyomról (ebbe is belekötöttek már)van szó, akit rendszeresen említek meg úgy úgy, hogy a párom, illetve a kedvesem. Nem tudtam, hogy ezzel ekkora hibát vétek... Mellesleg tényleg legurult két sör, és egy feles, még Zeg-en érkezéskor. Erre azt mondanám este 8-kor, hogy határeset, és inkább az elfogyasztott étel mint az ital mennyisége volt a főbb probléma. Mivel a menyasszonyom elég ügyes a kormány mögött, de bármi gond adódhat, úgy szoktam intézni, hogy ha bármi gond van, tartalék sofőrnek még jó legyek.

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.25. 11:58:30

@littlerock: Egyébként én kb. percenként verném pofán azt aki sötétben lámpa nélkül megy - BÁRMI IS AZ INDOKA. Nem műxik a lámpa? Nem kell elindulni, amíg meg nem csináltatja.

Ugyanez a szitu az indokolatlan ködlámpázásnál - de ott csak 10 percenként jár egy pofon. Hogy mi számít indokolatlannak, azt én döntöm el, meg kétajtós szekrény haverjaim. :)

potha 2011.04.25. 12:02:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Igyekeztem nem kamionnak titulálni, de 3,5 tonna feletti, az már tág fogalom :D akár kamion is lehet :)

Petrodon 2011.04.25. 12:03:11

"ha ott egy kamion defektet kap..."

HA a fejedre esik egy műhold meghalsz.
Veszélyes dolgok ezek, résen kell lenni...

littlerock 2011.04.25. 12:07:47

@tundrazuzmo:

Az első hsz-edből még nem jött át az irónia... :)

Leadfoot 2011.04.25. 12:15:44

@littlerock: Oké, tegyük fel, ki tudják szúrni egy kamerán. És akkor? Odaküldenek megint egy rendőrautót, akkor meg megint felkapcsolja, mikor a rendőr el, akkor meg le. Vagy az országhatárig kéne kísérni?

Nem mondom, hogy nem probléma ez, csak úgy érzem, túl nagy feneket kerítünk neki.

littlerock 2011.04.25. 12:15:56

@Petrodon:

Hallottál arról az esetről, amikor egy "talán markoló" esett egy autóra a trélerről? Hárman azonnal meghaltak. Pár éve volt... Meg ugye volt, amikor egy kilógó vaslemez szántotta végig a szembejövő busz oldalát... - ez kicsit régebben volt. Egy ismerősöm pont akkor aludt el, amikor az egy pótkocsi mögé ért mely az út szélén pihent...

sok az éppen akkor, ha...

Leadfoot 2011.04.25. 12:18:23

@littlerock: Azért a HA épp van ott az autópályán egy akkora balfék, aki nem veszi észre a helyzetjelzőt, és HA épp beéri a teherautós, és HA a balfék ÉPP akkor akarna sávot váltani, mikor mellette van, akkor AKÁR baleset is leHET belőle.

Én ezt akkora nagy instant életveszélyként nem tudom fölfogni.

littlerock 2011.04.25. 12:39:35

@Leadfoot:
- bár a poszt arról szól, hogy egy szándékosan szabálytalan autós két bejelentés után is nyugodtan halad tovább, most más irányba viszed a beszélgetést. Sebaj...

Szerintem te is voltál már úgy, hogy éppen ki tudtad védeni más hülyeségét. Ilyen esetben ugye olyan tényezők játszanak szerepet, mint az észlelés, és a gyors reflex, helyes mozdulat stb... Ha csak pici hibát vétesz, akkor megvan a baj. Ha egyszer nincs meg ilyenkor egy dolog, ami alapján kikerülöd a bajt, akkor már csak azok a mondatok hangzanak el a baleset után, hogy nem is láttam, nem vettem észre stb...

Majd egy éve a szemem láttára karambolozott egy Rav-4-es és egy motoros.
12-15 percig se a rendőröket, se a mentőket nem tudtuk elérni... két rendőrautó haladt el a baleset mellett, és helyszín biztosítását senki nem oldotta meg... miután a mentőket sikerült elérni kb 3 perc alatt kint voltak. A motorosnak nagy mázlija volt, mert az első autós aki megállt egy mentős volt (épp nem dolgozott, és nem mentőautóval jött)

Leadfoot 2011.04.25. 12:42:03

@littlerock: Nem, épphogy ebbe az irányba haladok én is. Csak nem tudom, hogy mit kellett volna még tenniük a rendőröknek azon kívül, hogy kiküldenek egy járőrt a helyszínre.

Ez azért nem az a szintű szabálytalanság, ami miatt általános mozgósítást kéne elrendelni.

littlerock 2011.04.25. 12:46:10

Még valami... senkinek nem kívánom, hogy végignézze a legjobb barátja balesetét, ahogy az előzni kívánt autó kivág elé, ő pedig nem túl nagy motoros rutinnal az ütközést elkerülve blokkolja a kerekeket, - az első bebicsaklik, a srác meg repül le a motorról, be az árokba. Nem filmet néztem, de olyan volt mivel az előzési kísérlet előtt mögötte mentem kocsival, majd fékezés közben önkéntelenül néztem végig a mellettem zajló eseményeket...

Ilyenkor sok minden végigfut az ember agyán

Az, hogy mit és mennyire veszélyesnek ítélek meg, az talán köszönhető eddigi tapasztalataimnak is... más nézőponton vagyunk ez esetben...

littlerock 2011.04.25. 12:52:57

@Leadfoot: nem is kértem riadókészültséget. Ha van két bejelentés, akkor a szabálysértés folytonos. A legkényelmesebb jó helyre kiállni, és megnézni, látunk- e lekapcsolt fényszórót. A legtöbb kamera rögzít is - ha a feltételezett azaz 2-3 kamera kb 5 rögzített percét kell végignézni. Utána azonosítani, és kiemelni a forgalomból. A rögzített képek alapján csak azt lehet bírságolni, akinek nincs matricája? - azt nem csak hátulról nézik, lehet azt elölről is...

nem csodát kértem ez ügyben, csak azt, hogy az ügyeletes ne a sportcsatornát nézze... meg milyen szöveg az, hogy épp eligazítás lesz... jelzem ez bevett duma civilek felé... ha valakit el akarsz érni a rendőrségen... pl egy baleseti határozat miatt, hogy a kocsidat meg tudd csináltatni végre...

Leadfoot 2011.04.25. 12:58:32

@littlerock: Igen, ezt mondom. Hogy egy ekkora szabálysértés nem ér meg ekkora macerát, mint amit itt leírtál.

CD-R80 2011.04.25. 13:09:28

@littlerock: Akkor lehet azt is be kellett volna bediktálni hogy a megengedett 80 helyett 130-al halad..

littlerock 2011.04.25. 13:27:42

@CD-R80: ha azt mondom, hogy említettem a sebességét, illetve jellemeztem a helyzetet, akkor, de nem emlékszem a pontos szóhasználatra, az jobban megfelel? Ez történt. Talán próbáld meg elhinni, hogy egy olyan ember válaszol neked jelen esetben, aki nem a kutyaugatás miatt jelenti fel a szomszédot, és nem fontoskodásból telefonált, hanem azért, mert balesetveszélyesnek tartott egy szabálysértést, és naivan hitte, hogy az amúgy is pénzgyűjtögető életmódot folytató Rendőrség esetleg ha másért nem is, de egy 30-50000 huf bírság reményében 20-30 km-et hajlandóak autózni... Tévedtem... Ezért gondolom, hogy az autópálya felügyelete nem "nyugati" szintű

Inter Face 2011.04.25. 13:33:25

Szerintem elszállt a generátora, de Pestre kellett mennie időre ,ezért spórolt az árammal.Ilyenkor, ha azt mondja a főnök menni kell akkor menni kell különben másnap már nem kell dolgozni mennie a családja meg éhenhal házát elárverezik stb stb. Amúgy nem nagy dolog,őt látja mindenki mert helyzetjelző ég és autópályán simán el lehet menni valaki után lámpa nélkül is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.25. 14:07:09

@littlerock: Azt a mondatot pothának címeztem :) Egyébként meg ha 3,5 tonna feletti, akkor elég nehezen fog 130-cal menni...

@potha: Ott volt, hogy kisteherautó...ami 130-cal megy, az inkább valami furgon...az meg nem kamion :)))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.25. 14:07:41

Amúgy meg szerintem is generátor hiba volt az oka :)

froton 2011.04.25. 14:37:15

@littlerock: sztem tökre igazad van....Nem jellemző, de az autópályára betévedhet bármilyen állat (nem csak kivilágítatlan autóval közlekedő homo sapiensre gondolok, hanem) őz, szärvas...130 km/h-nál ha világít a tompított, egy hangyányi esély van, hogy az ember időben észre vegye. Helyzetjelzővel semmi, mert hát a vad az nincs kivilágítva...No meg mi van, ha összeakad egy hozzá hasonlóval, akinek meg a hátsó lámpái nem működnek....Az egy dolog, hogy ő látja a kivilágított autókat helyzetjelzővel is, de a kivilágítatlan dolgokat nem...

littlerock 2011.04.25. 14:38:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

A nekem szóló rész végén visszatérsz a kamionhoz... - ezek szerint félreértettem.

A generátorhibáról: a tompított fény nélkül sokat megspórol, de ha egy korszerűbb dízel járműről beszélünk, akkor nem hiszem, hogy messzire jut 10V alá eső akkumulátorfeszültséggel. Az olyan berendezések, mint a légzsák, nagyon nem szeretik, de lehet, hogy a motor kiszolgáló berendezései előbb adják meg magukat.

Amikor az M0 - Szeged irányában lehajtott, akkor láttam, hogy talán egy Sprinter lehetett, de nem láttam rendesen, a szalagkorlátoktól.

Amúgy egy ilyen jármű miért is nem mehet 130-as tempóval? a nem szabad, meg a nem lehet között erős különbség van. Nem mellékesen mint írtam, idegen rendszáma volt.

anno Egy ismerős egy tűzoltóautóval (megkülönböztető jelzés nélkül)hajtva kapta a 122-km/h- róla fényképet az M1-esen...

CD-R80 2011.04.25. 14:51:36

Ja, lehet 6tonnás furgon volt 3,5tonnára vizsgáztatva, így akár mehetett is 130-al.

kamushamus 2011.04.25. 19:02:29

Eléggé érdektelenségbe fulladt ez a poszt:)

Kowalski76 2011.04.25. 20:32:45

van egy tippem arra, hogy a kulfoldi rendszamos kisteher soforje roman lehetett. Naluk volt szokas meg a komcsi idokben helyzetjelzovel kozlekedni ejszaka. Allitolag villogtak is nagyon ha valaki tompitottat kapcsolt, mer elvakitotta oket.
Szoval ennek nem sok koze van ahhoz hogy Magyaro. mennyire van meg messze Europatol :)

A felszemu, vilagitasproblemas autosok meg kinai egoket vesznek szupermarketekben, amiket aztan 2 havonta cserelgetnek. Ok meg nem tanultak meg a lecket, es sajat hulyeseguk helyett az auto elektronikajat okoljak.

potha 2011.04.25. 21:42:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Kijavítottam, mert igazad van :)

De a kép nagyon tetszik :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.25. 22:03:52

@potha: Köszönöm! Majd szólok az érdekedben Silentnek :)))

rcfan 2011.04.25. 23:33:09

Ma este Fonyód-Budapest között: 6 tompitott fényszóró hibás és 11 hátsó helyzetjelző hibás járművet láttam.

REND ŐREI ébresztő!

D4D 2011.04.26. 00:18:46

A poszter még bízik a rendszerben. De már nem nagyon.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.26. 09:03:39

@littlerock: Azért remélem, hogy az égő rendőrsre se nagyon sietnek majd a tűzoltók, ha a rendőrük tűzoltóautókat fotózgatnak...

littlerock 2011.04.26. 09:55:12

@newtehen:

:)) - ahogy én látom, ha betelefonálnak nekik, hogy ég az őrs (saját), az se érdekli őket...

Azért a sofőr is megérdemelne egy nyaklevest, mert a százmilliós autóval végsebességet próbálgatni elég hülye dolog... Annak az autónak feladata van, és a kezelője ez esetben nincs tisztában a saját feladatával, és felelősségével.

Tower13 2011.04.26. 10:22:47

@tundrazuzmo:
(1) A forgalomban részt vevõ jármûvet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevõ gépkocsit nappali menetjelzõ lámpával vagy tompított fényszóróval, mezõgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú jármûvet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

''autónepper.'' 2011.04.26. 14:19:08

mi a faszom ez már hogy nincs valami gyilkolos poszt tiszta fos lett ez a blog... semmi suzukist gyilkolos audis poszt nincs mostanság FASZ KIVAN

potha 2011.04.26. 15:07:56

@''autónepper.'': Gyilkolj le egy suzukist és írd meg :) Akkor lesz :D

''autónepper.'' 2011.04.26. 20:51:28

@potha: az lesz holnap direkt kiprovokaltatom a balhét :D

potha 2011.04.26. 20:53:35

@''autónepper.'': De vedd videóra, különben szart nem ér az egész :D

[mike] 2011.04.28. 10:27:50

@littlerock: Nem a közlekedésiekhez van bekapcsolva a kamera. A baleseteket figyelik az autópálya kezelők, meg a dugókat... a forgalmi szitukat pont leszarják.

mohopasi 2011.04.28. 15:38:29

Én sem látom pontosan mit kellett volna a rendőröknek csinálni. Az, hogy másodszorra nem vonultak ugyanarra a bejelentésre, amikor az első falsnak bizonyult, azt annyira azért nem csodálom. Esetleg mi lett volna, ha megkérdezi a posztoló valamilyen módon az ürgepásztort, hogy mi a terve?

Xezs 2011.04.29. 15:14:10

A besúgó, sunyi és egyéb jelzőket megkapta már a poszter a rendőrségre való telefonálás miatt?

Na nem tőlem fogja megkapni, de ismerem az általános morális szintet, csak idő kérdése, hogy megkapja valakitől.

wowerman 2011.06.15. 04:08:21

"fekete Skoda Octavia a forgalommal szemben – nekik szabad –"

Mindenkinek ez a legnagyobb problémája? Igen nekik szabad. Nekik az is szabad hogy szabálysértésért csekket adjanak. Érdekes, az másoknak nem szabad.

Izz Al Din 2011.07.03. 12:09:54

A sztori több helyen vérzik. Hihetetlen, hogy vannak akik ilyen bejegyzésekkel blogolnak. Unalmas az élet néhol. littlerock, egész jó, bár kicsit zavaros gondolatvitel.

Deszkás 2011.07.03. 17:12:41

@Izz Al Din: Na mesélj, hol vérzik! Mesélj! Hátha olvasunk még pár olyan hibás bejegyzést, mint a másik postnál.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.03. 17:22:51

@Deszkás: Vigyázz, mert mindjárt ki leszel tilva! :-)) Ha nem vagy a pixisben, mindegy mit írsz, mész a lecsóba:-)))

Izz Al Din 2011.07.07. 15:31:28

@Deszkás: Nem született hibás bejegyzésem. Szíveskedjék elnézni nekem, hogy nem szeretnék az Ön színvonalán társalogni.

Deszkás 2011.07.07. 16:11:47

@Izz Al Din: Aha, persze. Azért nem jöttél vissza a másik topikba, ahol többen az orrodra koppintottunk, hogy hibás az érvelésed. Lehet tagadni, csak nem érdemes.

Izz Al Din 2011.07.08. 13:11:38

Neked figyelemzavarod van.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása