Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ismét szemben a forgalommal!

2011.06.11. 10:43 :: potha

Toxi küldött nekünk egy általa rögzített érdekes videót. Túl sok mindent nem lehet ehhez hozzátenni, mert én sosem értettem, hogy lehet valaki annyira figyelmetlen, hogy forgalommal szemben hajt valahol, vagy megy fel az autópályára.

Ezt a kis érdekességet a minap (2011.06.05.) sikerült rögzítenem a motoromra szerelt kamerával. Az eset a Váci úton kifelé haladva esett meg. Gurulunk a forgalommal normál  tempóban kifelé, amikor a vasúti felüljáró előtti kanyargós részen mindenki lassít, és sokan dudálgatnak is, mire kiderül, hogy egy hölgyeménynek ismét sikerült egy helytelenül megválasztott sávba keverednie.

Lassan csorog a belső sávban a padkára ragadva a forgalommal szemben. Ami viszont számomra érthetetlen volt és hülyének tartom azokat is, akik így tettek, sorban kerülgették ki és dudakísérettel haladtak el mellette. Én voltam az első, mint ahogyan az a felvételen is látszik, aki megállt, majd (ez nem látszik a felvételen) széles karlendítésekkel mutattam a "csellengőnek", hogy sürgetően forduljon meg, mielőtt baj lesz! Nagyobb baj! Mintha ez már nem lenne így is az! Ha valaki ilyet lát, akkor miért kell a már amúgy is veszélyes helyzetet hagyni még tovább fajulni, ahelyett, hogy segítenének, nem pedig hátha valaki, aki nem figyel annyira, nem csattan bele szemből az ilyenbe? Könyörgöm...

140 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PiBá 2011.06.11. 15:23:27

Aztán olvasgattam tovább ... Emberek, sikerült már levezetnem vagy 7-800 ezer kilométert, itthon is, külföldön is. Vajon miért lehet az, hogy az eddig még egyszer sem akartam forgalommal szemben behajtani bárhová is??? Akkor sem, ha először jártam az adott részen?

Hurri Kán 2011.06.11. 15:30:11

@PiBá:
Amennyiben nem rendelkezel speciális, esetleg látnoki képességekkel, egyetlen magyarázatát találom a dolognak: odafigyelsz arra, amit csinálsz, jelen esetben a vezetésre, meg az út mellett póznákon elhelyezett mindenféle színes hieroglifákra :DDD

roadrunner 2011.06.11. 15:31:29

@vidifan:
Nem jartam meg ott sohasem, es igyekszem tartozkodni hogy eliteljek barkit is.
Szoval nem Romanozok.
Csak hallottam hogy a 4-es uton kozlekedok szidjak oket.
Nem tudom mi igaz belole.
Pedig eleg taplok tudnak lenni a magyarok is az uton.
De ha mar ok is szidjak oket.
Hat...
Nem tudom.

bunkóbéemvés 2011.06.11. 15:38:59

Akik a szar tervezesre fogjak, nezzek mar meg az arpad es vaci ut keresztezodest guglin. Ezt baszki AKARNI KELL, hogy elrontsd!

Zerlina 2011.06.11. 15:57:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "tényleg szüksége van rá..." EMBER, GONDOLKODJ MÁR!!! mi az, hogy az, aki megengedheti magának, annak legyen??? néztél te mostanában bármilyen álláshirdetést? a legtöbb helyen szóba sem állnak veled jogosítvány nélkül, és ez nagyon nem attól függ, hogy valaki megengedheti-e magának. ott van pl az pasim, aki műszaki egyetem+munka mellett annyira futotta h fizesse az albérletet, nem tudott miből félretenni, otthonról nem tudtak neki segíteni, diplomával a zsebében jogsi nélkül... nem volt ám olyan könnyű munkát találnia!
Ha az alapján szelektálnának, hogy ki engedheti meg magának, hát...
Persze azzal a résszel én is egyetértek, hogy a forgalmi vizsgát szigorítani kéne.

Zerlina 2011.06.11. 16:06:13

Szerintem egyébként ezek az autópályára felhajtós surmók bepánikolnak, és azért mennek tovább. Különben tényleg nem tudom elképzelni, hogy lehet figyelmen kívül hagyni az imént felsorolt dolgokat. (táblák, többi autó, stb.)
Bár, azért azt is jegyezzük meg, hányan benézik a jobb kéz-szabályt, és balra néznek, lehet, hogy nem tűnik fel nekik, hogy a szalagkorlát meg a többi, vele egy irányba hajtó autó a túloldalon megy:))

fezoGT 2011.06.11. 16:16:12

@roadrunner: btw én se szeretek általánosítani de az általuk tanúsitott közlekedési morál és az autóik általános műszaki állapota ezt megkivánja. Ezt a kis "malőrt" leszámitva egyébként Erdély gyönyörű vidék.

A 4-es történő dolgokat én is csak megerősiteni tudom. Persze föl is lehet venni a forgalom tempóját de az ott meg messze nem 90, ergo soha nem érsz oda.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.06.11. 16:22:42

miért kamerázik valaki a motorján?
csak nem fel-e veszi-e, ahogy száguldozik?

Hurri Kán 2011.06.11. 16:23:55

@Zerlina:
"a legtöbb helyen szóba sem állnak veled jogosítvány nélkül"
A jogosítvány továbbra sem állampolgári alapjog, mint ahogy egy érettségi, esetleg egy diploma megszerzése sem. Ha valaki képességei folytán alkalmatlan arra, hogy jogosítványhoz jusson, az ne kapja meg, mert igen sok ember életét fogja veszélyeztetni utána.
És ez független attól, hogy pl. álláskereséshez mennyire fontos, vagy mennyire nem...

fezoGT 2011.06.11. 16:32:18

@bunkóbéemvés: ez igaz, ennél jóval cinkesebb hely pl. a Mogyoródi-Mexikói X. Pedig ott is van táblicsku, meg terelőnyíl. A hazai viszonyokat tekintve simán el bírom képzelni hogy esős időben, a Hungária felől lendületből érkezők közül 1-2 benézi (ha szemből éppen nem jön ott senki).

De hogy a Rónáig elmenni a rossz oldalon...hát az elég húzós :)

Kicsit Karcos 2011.06.11. 16:39:08

Mindenki fasz, le velük az utakról. Jó, én is szoktam hibázni, de az a többiek miatt van, és csak ritkán, és azt is megbánom, de a többiek közül egyfolytában látok valakit faszkodni. Miért nem mindenki olyan tökéletes, mint én?

Sophie világa 2011.06.11. 16:42:52

@Zerlina:
Vizsgán át lehet menni simán egy kis kenőpénzzel. Nekem egy ismerősöm így ment át, és elmondása szerint nem egyedi eset.

Toxxxi 2011.06.11. 16:55:52

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: túramotorom van, ami nem azt jelenti, hogy azzal nem lehet száguldozni, illetve nem megyek olykor-olykor gyorsabban, de nem azt akarom felvenni, ahogyan száguldozom. sok ilyen és hasonló eset rögzítésére, illetve más hobbikra: lovaglás, paintball, stb, stb...

Kicsit Karcos 2011.06.11. 16:59:32

@gyvy: jól beszélsz, tesvérem, akit az tízmilliós jogsi visszatart az autózástól, az ne is autózzon, mert annyit is ér. Az autózás drága, evvan. A regadót is megemelném egy ház árára. Meg a benzint a négyszeresére, és abból lehetne felvenni 200 000 új traffipaxkezelőt és 100 000 dandártábornokot, akik koordinálják a munkát. És aki a napi első elindulás előtt nem ellenőrzi le az autó minden lámpáját és a keréknyomást plusz a fékeket, attól örök időkre el kell venni a jogosítványt, mert felelőtlenül kockáztatja csecsemők életét. Gyakorlatilag gyilkossági kísérletért kellene leültetni vagy húsz évre, ami bár erősnek tűnik elsőre, de ha jobban belegondolsz, még enyhe is. Jól mondom?

Hurri Kán 2011.06.11. 17:09:20

@Kicsit Karcos:
Te sokat ittál ma, vagy alapjáraton vagy ennyire hülye?

jelentéktelen alak 2011.06.11. 17:10:30

@Zerlina:
Az autópályás dologról van egy elméletem.

Igen sok ember éli úgy az életét, hogy bizonyos szabályokat megszeg, hogy ezzel vélt, vagy valós előnyhöz jusson. Ők MINDIG meg tudják magyarázni, hogy miért jobb a szabálytalan megoldás, és hogy ezzel tulajdonképpen senkinek nem ártanak. Így van ez a közlekedésben is.

Van aki a sebességhatárok betartását nem tartja annyira fontosnak és hosszan tudja ecsetelni, hogy ez miért nem baj.
Van aki jobbra tartási szabály felett siklik el, mert szerinte jobb az úgy.
Van aki az övet nem kapcsolja, meggyőződésből.

Miért ne lehetne valakinek jobb autópályán a forgalommal szemben???
Ő is csak szabályt sért és ha a többi közlekedő szabályos és figyelmes, akkor baj sem lehet belőle. Ő meg ezzel akár perceket is spórolhat, pláne, ha a pálya bal oldala felől hajt fel és a baloldala felé van dolga, miután lehajtott. Minek menne át a pálya alatt/felett 2x is?
Vagy éppen az izgalmakat keresi a hosszú monoton út alatt.

Veszélyes? Persze, hogy az.
Marhaság a magyarázat? Persze, hogy az.
Pont úgy, mint minden szabálytalanság. Mégis az egyikkel elnézőbbek vagyunk, a másikkal nem.

Pedig -szerintem- ebből akkor lehet igazán nagy baj, ha egy másik típusú szabálytalannal találkozik.
Éppen ezért tartom viccesnek, mikor egy szabálytalanul közlekedő a másik szabálytalanságán háborog.

Nem, nem Rád értem ezt, nem tudom, hogy mikért vezetsz és nem gondolom, hogy itt most háborogtál! Csak eszembe jutott a hozzászólásodat olvasva.

FDToth 2011.06.11. 17:14:24

Azért az is megér egy misét, hogy a kedves robogós a belsőben halad, miközben előzik jobbról. Ha 2 sávos és majdnem külváros, akkor még ok, de 3 sávos úton mi a jó büdös francért kell robogóval a belsőben közlekedni???
sosem fogom megérteni az ilyen primitív gondolkodású közlekedőket...
Miből állna külsőben haladni...

Tibi88 2011.06.11. 17:18:31

@bunkóbéemvés:

Kb naponta járok arra, és rájöttem hol volt hülye a sofőr. Mert ezt tényleg nem lehet elrontani a padkás elválasztó után. Be akart menni a buszpályaudvarra, és lehet azt hitte az a kanyarodósáv tovább. Mind a 3ra :d

jelentéktelen alak 2011.06.11. 17:21:52

@Zerlina:
Egy csomó helyen kérnek nyelvvizsgát is a hirdetésben.
Szerintem oda kellene szólni a rigó utcába, hogy embertelen ilyen drága vizsgáztatást csinálni és még szeméretlenül a nyel tudását sem általanak ellenőrizni.
Mennyi ember esik így egy-egy remek állástól, mert képtelen a nemlétező tamil, vagy mandarin nyelv tudásáról bizonyítványt felmutatni!

Ügye képtelenül hangzik!?

Így van ez az autóvezetéssel is! Kell a melóhoz, vagy sem, meg kell tanulni rendesen vezetni a jogosítványhoz. Ehhez 20óra csak az emberek egy részének elég. többinek bizony mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.
Nem támogatom Flugos kamionos nézeteit, szerintem sem az ár kell, hogy a szelektációt elvégezze. De jelenleg túl könnyű jogosítványhoz jutni és ez nem csak az árára vonatkozik.
Sokkal szigorúbb feltételekhez kellene kötni és időről időre újra kellene vizsgáztatni a vezetőket! Nem csillagászati összegekért, de be kell látni, hogy mindennek van ára.

Ezzel együtt, Magyarország nem áll rosszul. Van, ahol könnyebb jogosítványhoz jutni, de ettől még szerintem Magyarországon is túl könnyű.

"streetfighter" 2011.06.11. 17:28:28

@FDToth:
Nem robogó, hanem egy Honda 650-es túramotor. :)

isssti 2011.06.11. 17:30:11

Ezek az Opelasztrások mind ilyenek!!

isssti 2011.06.11. 17:31:39

@"streetfighter": Azok még nagyobb parasztok!

"streetfighter" 2011.06.11. 17:37:07

@jelentéktelen alak:
"Éppen ezért tartom viccesnek, mikor egy szabálytalanul közlekedő a másik szabálytalanságán háborog."

"...mint minden szabálytalanság. Mégis az egyikkel elnézőbbek vagyunk, a másikkal nem."

Ezen már vitatkoztunk, de ismét nem tudom szó nélkül hagyni. :)
Tudni kell különbséget tenni a szabálytalanságok között!
Egyszerüen nem egy kataegória.
Egy balfék, lődörgő, seggfej, aki azt sem tudja hol van, mit csinál, merre akar menni, az sokkal veszélyesebb, mint egy körültekintő, figyelmes gyorshajtó.

Zerlina 2011.06.11. 17:37:46

@gyvy: félreértesz, én nem azt mondtam, hogy béna is kapjon, flúgos kamionos azon nézetével nem értettem egyet, hogy a szelekciót az anyagi helyzet alapján tegyék meg.

Dehogy kapjon mindenki jogsit, egy szóval nem mondtam ilyet; de ha anyagi függvénye kellene, hogy legyen, akkor rengeteg ember elesne a jogsi lehetőségétől, viszont az utakon akkor tényleg csak az újgazdag 20 éves pöcsfejek autókáznának.
És igen, volt egy osztálytársnőm, aki még a 20 órát sem vezette le, mert "nem volt rá ideje" (bazz, miért, mit csinált 17 évesen, hogy nem volt rá ideje???) és a vizsgát is megkente, így lett jogsija. Aztán vezetgetett is egy darabig, de egy körforgalom felé hajtva a fék helyett a gázra lépett (grrr...), és összetörte anyuci kocsiját, na akkor rájöttek, hogy hupsz, ezt talán nem kéne, elment még órákat venni. Szerintem többet is, mint 20 órát. És ugye, mi lett volna, ha nemcsak a körforgalom közepén álló virágágyásba hajt, hanem megy ott valaki szabályosan? Na szóval, egyrészt két nagy pofont érdemelnek a lány szülei, kettőt a lány maga, az oktatónak viszont f.szkorbács jár, és nagyon be kéne vonni az ilyennek az engedélyeit.

Zerlina 2011.06.11. 17:43:34

@jelentéktelen alak: egy nyelvvizsga 15-30 ezer között van, egy jogosítvány 100-nál kezdődik, ráadásul a nyelvoktatást meg a felsőoktatásnak elvileg támogatnia kell. Azért ez nagyon nem mindegy. (nekem pl. több volt, mert nem volt elég a 20 óra, de igazából csak egyetlen embert ismerek, akinek ez elég volt, de az meg már előtte vezetett az apjával)

"streetfighter" 2011.06.11. 17:44:38

@isssti:
Viszont több joga van a belső sávban lenni, mint egy robogónak.

Jokkura 2011.06.11. 18:08:43

@porthosz: "Hogy nem lesz neki gyanús hogy minden tábla háttal van, és hogy az autópálya másik pályáján is pont arra mennek mint ő...

sajna van hasonló ,hogy jobbra hajtasz fel és melletted a baloldalon ,szalagkorláton túl is veled igy irányba mennek. M2 (azt hiszem ) szödligeti felhajtó ,Pest felé. M3 MO a Megyeri híd felé. Ok avan ,értelemes is , csak szokatlan. Egyébként igazad van ,ez csak példa arra,hogy ilyen is van...
tábla ügyileg ,meg rötgen szeme van ...:)

Jokkura 2011.06.11. 18:13:34

@vidifan: Ott meg egyszer csak megépül a vasuti híd alatt a másik két(egy ?) sáv ,és lámpa,vagy körforgó lesz ott.Egyébkénz ott szokták fel tartani a forgalmat a rendőr iskolások,mikor tornáznak, forgalom irányítás(akadályozás) címén.

Jokkura 2011.06.11. 18:25:41

@Zerlina: Az oktató a bűvszó...Új "szabály" a telizöldnél ,mehetsz merre szemed lát...ezt verik sok helyen a tanoncokba...No de kérem, a táblácska vaj'h miért tartozkodik a lámpa felett/mellett? A válasz ( 3 hónapja vizsgázott haver szájából) ,az csak akkor érvényes,ha lámpa nem üzemel!!! A tábla egy köralakú kék alapon fehér nyilcska volt. Helyszín : Bp, Körút+Király kereszteződés.Irány :_ Király u.kifelé tartó (VII.ker) oldal,és BALRA nagyívbea az Oktogon felé... No com... Többet nem ülök be a haver mellé...

Hurri Kán 2011.06.11. 18:53:37

@Tűzgolyó:
A Darwin-díjasok szelekciójával semmi bajom nincs, a gond az, hogy sokszor a vétlen fél is ottmarad...

fezoGT 2011.06.11. 18:54:56

@Jokkura: az szép, friss vizsgásan! lehet hogy lassan át kell definiálni a "rendőrkanyar" fogalmát? :)

Jokkura 2011.06.11. 19:31:47

@vidifan: Ha jól emlékszem akkor a rendőr kanyar a kézifékes megfordulás volt. Ez egyszer sikerült nekem --akaratlanul-- az Árpád úton.Suzuki 1000-el.utána 2 óra hosszat nem mertem vezetni.Egyébként nekem az a véleményem,hogy a magyar kresz túl szabályozva,és emiatt áttekinthetetlen,az oktatók nagy része,meg egy nagy rakás .......
Kevesebb,de áttekinthető és logikusabb szabály.A táblák tisztelete,de a "felesleges" táblák el NEM távolítása büntetendő legyen.
De az emberi hülyeség és rosszindulat,önzés ellen nincs orvosság. Akár van jogosítványa ,akár nincs.

Volt egy kísérlet régen: szimulátorba ültetetek kisgyerekeket (7-10 év)és a monitoron elééjük löktek gyerekbabat. A "sofőr" nem tudott megállni és elütötte a babát (ő nem tudta,hogy baba) ,sírva szálltak ki a szimulátorból,de kb40% csökkent a gyerekgázolások száma.Miért ,mert a gyerek rászólt a szüleire. Konkluzió: szülői nyomásra abbahagyták a kisérletet,mert a gyerek 'személyisége' sérül.

Szerintem a szűlő önbecsülése/egója sérült....
No ennyit az felelőségteljes oktatásról......

kranführer 2011.06.11. 19:49:56

@"streetfighter": Erre én is kimentem egy sörért:-)))
Robogó bakker:-)))
@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Miért kamerázik valaki az autóban? biztosan föl akarja venni ahogy száguldozik...
Kőműves szexet kívánok neked (mész a picsába...)

Hurri Kán 2011.06.11. 19:51:07

@Jokkura:
Ez ahhoz fogható, amikor jó pár éve a BBC csinált egy olyan kampányt a közlekedésbiztonságért, hogy felkerestek súlyos balesetek túlélőit (akik maguk okozták pl. gyorshajtás miatt), egy részük tolókocsiban, egy részük ágyban, kb. olyan állapotban, h az orrát nem tudta önállóan megtörölni, és beszélgettek velük, hogy milyen az életük a baleset óta...
A gyorshajtás, stb. által okozott balesetek száma érezhetően csökkent, ennek ellenére mindenféle okok miatt a műsort be kellett szüntetni, hogy sokkolja a nézőket, meg mindenféle, ún. emberi jogokat sért...

Paulybird 2011.06.11. 20:23:57

Egyébként könnyen be lehet szopni, én is láttam már it ilyet. Van egymás után két nagyon hasonló lámpa: az egyikkel át tudsz sorolni a sávokat elválasztó padkán az úpkp-tól jövő árpádúti sávokba. A másiknál balra lehet kanyarodni. Ha a második lámpánál azt csinálod, mint az elsőnél, akkor ez az eredmény.

Paulybird 2011.06.11. 20:24:34

Egyébként könnyen be lehet szopni, én is láttam már it ilyet. Van egymás után két nagyon hasonló lámpa: az egyikkel át tudsz sorolni a sávokat elválasztó padkán az úpkp-tól jövő árpádúti sávokba. A másiknál balra lehet kanyarodni. Ha a második lámpánál azt csinálod, mint az elsőnél, akkor ez az eredmény.

Jokkura 2011.06.11. 20:43:07

@gyvy: A másik amit az okosok betiltottak. A '90 években az M1 mellett ( a "halálút") rengeteg roncs kocsit tettek oda,elrettentés céljából, meg is lett az eredménye, kevesebb lett a súlyos baleset.A megszüntetés oka :elvonja a figyelmet....

Szerintem a misztériumokbe kellene értelmes emberek ültetni,és nem csak bólógatójánosokat ,és t(r)ollnokokat.
Mindig a fejétől lézerezedik a hal...

Másik példa: Körút ,jön a sárga hernyó. Keresztbe piros a gyaloglámpa. Anyuka babakocsiba szendergő csimótával, és egy szaladgáló( ~4 )kicsivel át mindenen. Gyerek űvölt,hogy piros lámpa, nem szabad átmenni ,az óvódába is ezt mondták.Szülő (sztem inkább gyilkos)leugatja a gyereket,hogy ,azért van az autón fék,meg hogy a zebrán(mellette)vagyunk...

erre már nincs reakcióm, ill. van de azt nem lehet leírni ide

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.11. 20:50:11

@Zerlina: Szerintem meg egyáltalán nem alanyi jog, hogy valakinek jogosítványa legyen. Inkább legyen 2-vel több munkanélküli, mint ugyanennyivel több halott az utakon. Nem beszélve a dugókról. Ha csökkenne a forgalom, az mindenkinek jól jönne. Akinek meg annyira kell, az összeszedi rá a pénzt. Tudom miről beszélsz, anno az én jogsim se két fillérbe került, és kuvvára megdolgoztam az áráért...kb. 2 nyári szünetem ráment, meg a köztük lévő hétvégék, hogy összejöjjön...szóval nekem ezt nem kell mondani, de akkor is azt mondom, hogy emelni kellene az árán...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.11. 21:03:37

@jelentéktelen alak: Nem azt mondom, hogy csak az anyagi helyzet alapján kell szelektálni, és nem arra gondoltam, hogy csillagászati áron lehessen csak jogosítványhoz jutni. Lehet, hogy rosszul írtam, de az, hogy emelnék az oktatás színvonalát, az valószínű, hogy árnövekedéshez vezetne-jogosan- és ez ahhoz vezetne, hogy kevesebben engedhetnék meg maguknak...ami a forgalom csökkenéséhez vezetne, akinek meg szüksége van a jogsira, az össze tud spórolni annyi pénzt.

huncsongor 2011.06.11. 21:21:12

Hát igen, minőségi képzés kéne. Mert az tényleg nem állapot, hogy valaki bivalybasznád alsón ahol összesen egy lámpa van, és két kereszteződés csinál egy jogsit, azt utána Bp-n megerőszakolják a forgalomba. Van több ismerősőm aki vidéken jogsizott és bpre nem mer bejönni autóval. A másik kedvencem valami vidéki csaj még az egyetemen mesélte, hogy ő szeret vezetni, de valahogy parkolni sehogy se tud. Se előre se hátra se szembe megállni. szóval rá kéne menni a tényleges minőségre.

Zerlina 2011.06.11. 21:24:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az a baj, a pénz emelésével nem szelektálod az újgazdag tinédzser kispöcsöket és újgazagnékat, akik viszont ki fogják tudni fizetni a magasabb "oktatási" követelményeket is, ha érted, hogy mondom.:(
De igen, a vizsgán többet kéne tudni. Mostani eszemmel már látom, nem érdemeltem meg a jogsit, amikor megkaptam. például, amíg tanultam, nem mentem ki soha autópályára, "mert a vizsgán az úgysem lesz". Aztán meg jól meglepődött apám, amikor céges buli után másnap nekem kellett volna hazavinnem autópályán, és én meg nyivákoltam, hogy de az túl gyors nekem...

kela-bá 2011.06.11. 22:46:00

NA, ITT A VÉGÉN MÁR A KEDVES BLOGGOLÓK IS SZEMBE MENNEK...az eredeti témával !

Az eredeti okot a SZEMBEHALADÓ tudná hitelesen megválaszolni, az meg már bizonyára alszik, és szépeket álmodik, szerencsére itt és nem a túvilágon.
Balesetmentes közlekedést Mindenkinek, jó éjt !

szegedbicaj 2011.06.12. 00:10:33

Ezek kapnak jogsit?

CSI

2011.06.12. 00:11:16

@gyvy: "Hülyeségre nincsen KRESZ-paragrafus..."

Lényegében ez az igazság, ott a pont.
Nem kéne annyi futóbolondot az útra engedni, és hatványozottabban kevesebb probléma lenne. Ehhez viszont szemléletváltás kellene: mégpedig az, hogy az autóvezetés nem jár alanyi jogon, BÁRKINEK.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.12. 00:45:58

Kár az ilyenbe a levegőért. Főbelőni azzal együtt, aki jogsit adott neki. Lehetőleg visszamenőleges hatállyal.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.12. 00:47:10

@CsImi: kb így
Megy haza a szőke nő az autóvezetői vizsga után.
A férje gúnyosan kérdi:
- Na, meghúztak?
- Ketten is, de legalább megvan a jogsim!

Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 06:11:15

Olvasom a kommenteket, hogy nem mer megállni a belső sávban, hogy figyelmeztesse azt, aki eltévedt. Meg hogy ha eltalálják hátulról. akkor ő lesz a hibás. Basszus! Ti is annyira vagytok felkészültek, mint aki szemből jön! Pedig van megoldás: Kirakom a vészvillogót! (Ez mág autópályán is működik, pedig ott nem 50-80 a sebesség, hanem 130, meg ami még fölötte van...)
Így messziről látszik, hogy ott valami gáz van. Aki ezek után nem lassít, az nagyobb barom, mint aki benéz egy szarul festett-táblázott csomópontot.
Vagyis aki azért nem áll meg figyelmeztetni (és fedezni!!!) a megfordítandó autót, az maga is olyan veszélyes, mint aki véletlenül mellément az útnak.
Megjegyzem, 32 év intenzív vezetési tapasztalattal is találok néha olyan kereszteződést, ahol el kell gondolkodnom, hogy hol is van az a pálya, amit meg kell céloznom. Mert a táblákból semmi nem derül ki, a felfestések meg rég lekoptak, vagy még az előző átépítésből maradtak vissza. (Megfigyeltétek? Az új festék mindig jobban kopik, mint a régi...)

Szóval lehet szentségelni, meg minden, de szerintem az egyetlen helyes magatartás az, ha vészvillogóval leállunk, és segítünk visszafordulni.

Zozi79 2011.06.12. 07:18:31

Ausztriában - ahogy egy korábbi kommentben olvastam - több helyen van az autópálya-felhajtón az aszfaltba beépítve olyan eszköz, ami kilyukasztja a gumidat, ha rossz irányból mész keresztül rajta. Miért nem lehet ilyeneket beépíteni itthon is? Nem hinném, hogy olyan nagy költség lenne, főleg nem egy egész autópályához képest.

Zozi79 2011.06.12. 07:24:37

@Jokkura: de mondjuk azt nem értem, hogy ilyen helyre miért telezöldet kell tenni?

Donor 2011.06.12. 07:49:10

@jelentéktelen alak: Én ilyen oktatónál tanultam.
-Nem engedett 50 fölé, de ha 45-el mentem már reklamált, hogy tartsam a forgalom ritmusát, ne mazsoláskodjak.
-Parkolni 2. fokozatban kellet lendületből, mondván ha megyek a városban akkor sincs idő ilyen szarakodásra.
-Bevitt az összes pesti elcseszett forgalmi helyzetbe, a lekopott felfestésekkel együtt, így aztán soha nem volt gondom azzal, hogy pillanatok alatt felmérjem adott váratlan helyzetben mi a teendő.

Akkor keménynek tűnt, de szerintem ez alapvető követelmény a valódi forgalomba. Aki erre nem képes, ne kapjon jogosítványt.

Megjegyzem a feleségemet is meg tudtam erre tanítani, ha neki megy akkor minden értelmes ember képes rá. Nincs is gondja se a parkolással se a forgalom ritmusának felvételével.

Jokkura 2011.06.12. 07:59:20

@Zozi79: A telizöldre nem tudom a választ..:( lehet,hogy elfogyott a fekete festék,vagy a haver kevés pénz kapott.Mondjuk mi van ,ha egyik fény sem világít? fantomfény + tábla együtt!És a GPS felülbírálata,mert nem az vezet,csak navigál...:)
A keréklyukásztos módszer,hát nemolyan jó ,
Igaz,hogy defektes kerékkel kevesen mennek,de micsoda kártéritési perek lennének belőle, ill. ha mindenki a le-felhajtóban cserélne kereket, az mekkore dugót és beleseti helyzetet okozna.
Sokkal olcsobb: Meg kell tanítani az pálya használatát

Donor 2011.06.12. 08:03:06

@nopánick: Így van ahogy mondod, mindenki benézi néha, DE olyankor nem az a megoldás hogy életem árán három sávon keresztül, szembeforgalomal is elmegyek arra amerre nekem menni kellene, hanem teszek egy kört a rossz irányba és megfordulok, vagy elmegyek arra amerre biztonságos.

Ha eltévedtem akkor meg megállok előveszem a térképet és megnézem merre tudok menni.

GPS birtokában ez még sokkal egyszerűbb, de jó pár embert ismerek akik térképet nem tudnak olvasni, a GPS kifejezetten megzavarja, és csak egyetlen jól begyakorolt úton tudnak menni, ha attól eltérnek pánikba esnek és baromságokat csinálnak. Na ezeknek nem kellene hogy jogosítványuk legyen.

Beraknám a térkép és GPS alapján adott pontba eljutást a forgalmi vizsgára.

Zozi79 2011.06.12. 08:09:15

@Jokkura: Viszont csúnya baleseteket előzne meg. Kit érdekel a kártérítési per.. amúgy feltételezem, hogy Ausztriában, meg ahol még ilyen van, jogilag védve van az autópálya üzemeltető. Kerékcsere... szerintem nem állna neki senki, kivéve akinél 4 pótkerék van :) Szóval, trailer --> gumis. De még mindig jobb a felhajtósáv szélén elakadt autó, mint egy autópályán szembe közlekedő...

Donor 2011.06.12. 08:11:27

@roadrunner: Kár hogy 200fontot nem ér. 10ezer HUFért is elég jó minőségű kamerák kaphatók itthon. A GPS meg a gyorsulásmérő hiányát valahogy túlélem, ami egyébként max újabb 10ezret érne.

Donor 2011.06.12. 08:13:26

@roadrunner: Mi egyébként ezt használjuk motorversenyeken, mert jól bírja a rázkódást:
www.pacomodell.hu/flycamone2/

HakapesziM 2011.06.12. 08:18:09

Legjobb megoldás valamiféle pályaalkalmassági vizsgálat volna, mielőtt valaki jogosítványt kap. Nem a mostani PÁV, az egy marhaság, pénzlehúzás. Egy vizsgálatra gondolok, amely eldöntené, egyáltalán valaha megtanul-e vezetni a jelölt. Aki ezen gyengén szerepel, ne kapjon papírt, vagy egy jóval szigorúbb oktatáson vegyen részt. Persze félő, Magyarországon ez is a pénzbeszedés, és korrupció melegágya lenne. Valaki említette a 20 óra tanulást (én 30-ra emlékszem), 20 óra alatt természetesen nem lehet megtanulni vezetni. Ahhoz további kilométer tíz-, százezrek kellenek. Nekem annak idején úgy mondták, a jogosítvány birtokában most már egyedül gyakorolhatok.

Donor 2011.06.12. 08:20:26

@roadrunner: Velem is csinálták ezt, de kicsiben. Én személyautóval voltam, de ott működött az a megoldás, hogy az eredeti sebességét figyelembe véve, elkezdtem visszahúzódni mintha nem gyorsított volna rá.
Igen, nyomta a dudát, de megtalálta a féket nagyon gyorsan.
Egy darabig még problémázott, de visszapillantó elfordít és már meg is szűnt a problémám :D

Donor 2011.06.12. 08:24:41

@PiBá: Azért mert te levezettel 800ezer KM-et, míg a fordítva bemenő emberek ugyan ennyi idő alatt 800-at.

Donor 2011.06.12. 08:29:14

@gyvy: Itt nem a megszerzés szigorúságával volt a gondja neki sem, hanem az árával.
Attól hogy drágább a jogsi nem lesz kevesebb hülye az utakon, csak kevesebb csóró.

Donor 2011.06.12. 08:30:39

@vidifan: Az Éles saroknál szoktak időnként ráfutni a villamossínekre, ami azért gáz mert ott csak talpfa van :))) Azért ahhoz is kell némi vezetési tapasztalat, nem?

Tron65 2011.06.12. 08:32:31

Amíg azt látom, hogy 2 út összesorolásánál percekig állnak autósok a másik sáv forgalmát lesve, miközben ott az övék üresen, nem csodálkozom azon se, hogy a felfestés ellenére sikerül valakinek rossz sávba kanyarodnia.
De hogy osztottpályás úton a szembe oldalra, ahhoz már tényleg sok csíkon kell átmenni.
De ez még csak egy dolog lenne, ha utána azon igyekezne a delikvens, hogy mihamarabb visszakerüljön a helyére (pl ahogy a videón is: megfordul).
De nem, jó páran ilyenkor úgy gondolják, hogy a következő kereszteződésig elvergődnek valahogy és majd ott.
Jelen esetben ez mindössze úgy 200 méter lett volna.
Na de 70-nel jönnek szembe!!!

Mr. Waszabi 2011.06.12. 09:37:25

Hát, tényleg észnél kell lenni. Az elmúlt 2 napban 2x jött szembe motoros a Kerepesin a belső sáv közepén(!), egybefüggő, 50-nel haladó kocsisor ellenében. Kikerültük ösztönösen, de ezt csak az üres buszsáv tette lehetővé. Szerencse. De könyörgöm, hogy nem veszi magát észre valaki, hogy mekkora rizikót vállal ill. okoz?

Jokkura 2011.06.12. 10:41:45

@Zozi79: Én akkor is más megoldás híve lennék.Pl.: egy egyirányba nagyon rázó burkolat,ami,ha rossz irányba mész ,szinte szétráz,de a jó irányba haladásnál semmit sem érzel.Esetleg még haladási iránynak megfelő nyilak felfestése...?
Volt nekem is egy esetem: M2-re Gödről ,Pest felé(délnek) ,a felhajtó mellett kb 1m -re van az Északról (vác felől) a lehajtó ,még az ív is hasonlóan kezdődik/végződik.Ott éjjel ,kocsi orráig érő ködben és is majdnem a rossz sávba indultam el (akkora volt a köd,hogy a bekötő út jobb oldaláról[ 2 x1 sáv] nem láttam a baloldali táblákat).Rohadtul tudtam volna értékeleni egy 4 -es --szándékolt-defektet

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.12. 10:51:51

Na pont a tema illik amit leirok.

2011 06. 12. sacc 9 ora, Vecsés Telepi ut

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=vecs%C3%A9s&aq=&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.545434,65.478516&ie=UTF8&hq=&hnear=Vecs%C3%A9s,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.409634,19.271564&spn=0.008481,0.024161&z=16

Anyuci a forgalommal szemben az utcaban halalos nyugalommal.
Meg az a szerencse, hogy vasarnap van (volt), mert ez egy eleg forgalmas ut es senki nem szamit arra, hogy valami agyhalott szembe johet vele az egyiranyu ketsavos uton.

A Telepi ut, Ferihegyi Repuloterre Vezeto ut sarkan lampas keresztezodes van es lila gozom sincs rola, hogy hogy a fenebe nezhette be a jokepessegu ezt.

En az ilyen produkciokat azonnali vegleges jogositvany bevonassal jutalmaznam!

]{udarauszkasz 2011.06.12. 11:12:45

Kint Ausztriaban van erre egy kifejezes:
Geisterfahrer. (Szellem-sofornek lehetne leginkabb forditani)
Eleg gyakori 'jelenseg' hogy Geisterfahrerkednek, mert sokszor elegge kuszan vannak megoldva az autopalyafelhajtok ausztriaban, foleg, ahol tobb autopalya keresztezi egymast, pl. a Voralpenkreuznal, vagy Graz mellett az A2-A9 keresztezodes.

]{udarauszkasz 2011.06.12. 11:14:43

de ujabban legalabb elenk neonzold tablak kozepen behajtani tilos jellel figyelmeztetnek, ha szembe hajtasz fel a palyara, es az utinform is megszakitja a radioadast.

Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 12:16:14

@Zozi79: Szép. Ha esetleg nem okoz balesetet, amikor a kerekein gurul, majd akkor tutira fog, amikor fejre állt, és úgy pörög.

Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 12:18:06

@Donor: Ja. Majd amikor már rossz irányba behajtott, még ne is az utat nézze, hanem a GPS-be üsse be, hogy hova akar menni.

Zozi79 2011.06.12. 12:41:50

@Piszkos Freud a ...: kevés dologról tudok, ami Ausztriában van, de nem működik.

jelentéktelen alak 2011.06.12. 12:42:44

@"streetfighter":

...és továbbra sem értünk egyet. :-)

Persze, hogy van némi különbség szabálytalanság és szabálytalanság között. De milyen alapon várja el a másik szabályosságát az, aki maga is szabályt sért?
Itt viszont már nincs alapja a mérlegelésnek. Te ezt, én azt, a másik amazt. Ha mi szabálytalanok vagyunk, miért várjuk el a másiktól, hogy szabályos legyen? Vagy miért várjuk el, hogy ugyan azt a szabályt szegje meg? Ilyen alapon az ilyen fogalommal szembe haladó is elvárhatná, hogy mindenki tegyen úgy mint ő, de legalábbis figyeljen eléggé ahhoz, hogy az ő vétke ne okozzon balesetet.
Ez -bár igazad van, más kategória- de tök ugyanaz, mint mikor a gyorshajtó haragszik a belsősávban lődörgőre, vagy mikor a belsősávban lődörgő haragszik arra, aki levillogja onnan, hogy gyorsabban mehessen, mint szabad.

jelentéktelen alak 2011.06.12. 12:54:49

@Zerlina: Van akinek az a 15-20E Ft is elérhetetlen és e-miatt esik el egy remek munkától. Ez tök igazságtalan.
Vagy mégsem? Ha valaki nem beszél egy adott nyelvet, akkor nyilván nem lehet annak tolmácsa sem.
Pont így van ez az autó vezetéssel is. Ha valaki nem tud vezetni, akkor nem lehet sofőr.

Nem azt várom, hogy profi pilóta legyen minden friss jogosítványos! Egy csomó dolog van -nem csak ezen a területen- amit rutin nélkül nem lehet megtanulni. De az a tudás, amit a jelenlegi képzésben 20óra után elsajátít egy egy átlag ember, az bőven kevés ahhoz, hogy magabiztosan uralja a járművét. Akkor még meg sem említettem a kritikus helyzeteket.

Nem tudom támogatni a jogosítványhoz jutás kérdését szociális oldalról való megközelítését, mint ahogy nem lehet nyelvtudást sem szociális alapon kezelni.
Ez pedig független attól, hogy melyik, mennyibe kerül. Mindennek ára van életben. Ha valaki -kivált képen egy diplomás ember- nem tudja előteremteni az ilyen jellegű "befektetéseire" az anyagi keretet, akkor ott valami egészen más gond van. Az illető nincsen felkészítve az életre. Lehet, hogy így, vagy úgy jelessel vette a vizsgáit, de inkább demonstrálja az oktatás sikertelenségét, mint a jogosítványhoz jutás buktatóit. -Szerintem

jelentéktelen alak 2011.06.12. 12:57:52

@Donor:
Akkor Te szerencsés ember vagy. Jellemzően nem ilyet hallani. De még az én oktatóm sem ilyen volt.
Aki engem tanított, az inkább lemondta egy haverom óráit, mikor leesett a hó, mert hogy csúszik az út.
Én meg inkább akkor tanultam volna, mert akkor csúszik az út.

Hát így készíti fel a diákjait az életre...

jelentéktelen alak 2011.06.12. 13:10:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Így már inkább értünk egyet, mint nem.

De meg tudom érteni a másik oldalt is.
Ha bármi egy magyar szolgáltatásnál 1Ft.-al többe kerül, akkor az árcédulán 50-100Ft. + lesz.

Így joggal tartanak sokan a oktatás javulásától.
Nem mindegy, hogy miként mérlegel az ember.

Az egyik oldalon ott van, hogy esetleg dupla áron lehet olyan jogosítványhoz jutni, ami mögött valós tudás van és az így szerzett jogosítvány tulajdonosa nem üti el a gyerekemet egy olajfoltra futva.
A másik oldalon, meg ott van, hogy 2x annyi a jogosítvány ára, de régi rend szerint is többen élik az életüket baleset mentesen, mint balesetes tapasztalattal.

Én azok közé tartozom, aki a rendszer javítása mellett törnek pálcát. De be kell lássam, hogy a balesetveszélyes helyzetek zöme, nem a rutintalan, kezdő rovására írható. A legtöbb baleset, ilyen-olyan, de jellemzően tudatos szabályszegés eredménye, ráadásul 1-2 évnél öregebb jogosítvánnyal rendelkezők részéről.

A magam részéről nagyobb bajnak tartom az önkényes, szabályszegések és a túl magabiztos viselkedést. Pont e-miatt azt is legalább olyan fontosnak tartanám, hogy időről időre újra kelljen vizsgáznia mindenkinek. Ha átmegy, akkor oktatáson nem kellene részt vennie. Így még eszetlenül drágának sem kellene lennie.

Biztos vagyok benne, hogy a valóban rutinos sofőrök jelentős részének is gond volna az ismételt vizsga. Ugyanis sem a KRESZ-t nem ismerik kellő képen, sem a szabályos vezetés nem megy a zömnek 5-10 év után.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.12. 13:20:37

@Jokkura: "...de micsoda kártéritési perek lennének belőle..."
Eszednél vagy ember? Ő akar felhajtani a pályára forgalommal szemben. Miféle kártérítésről beszélsz te itt? Hol szerezted a jogsidat? Piacon?

Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 13:46:40

Nagyon tetszik, hogy aki ide ír, az mind azonnal vérprofi sofőrként szállt ki a vizsgán az autóból. Az meg még jobban tetszik, hogy ide csupa tévedhetetlen, balesetet soha nem okozó autós ír.
Csak azt nem tudom, hogy akkor hogy lehet, hogy az úton nemcsak ilyeneket látok. Vagy a kommentelés a garancia a tökéletességre? :)

Jokkura 2011.06.12. 14:19:24

@donfuligjimmy: És te hol élsz?Magyarországon?
Szándékos károkozás címén pl.(4 kerék, pár légzsák ,és még ki tudja...)Egy esetleges balesetveszély előidézésénak a megakadályozása nálad egyenlő egy többszézezer,milliós kár okozásával és további balesetveszély előidézésével? A rendőrség rakhatja ki csak úgy a szöges szőnyeget.(elég komoly kritériumoknak kell teljesülni ehhez) Elvileg még egy utaszállító repülgép is leszáll(hat)na az autópályán( az meg biztos,hogy valamelyik oldalnak szembe megy).
Ha a szabálytalanul parkoló gk-t lebilincselik és kozben megsértik a kereket ,vagy a kasznit, többe van a bilincselőnek,mint a bünti..
A kártérítési igény lehetőségének a felvetését meg ne keverd össze a jogosítvány megszerzésének a feltételeivel.(van jogosítványom,sőt autós futi voltam BP-en,én is sokat láttam,de ennek ellénere nem mindig a sofőrt kell hibáztatni,csak az esetek 95%-ban)

Valamely hsz-mben írtam,hogy néhol,és némely helyzetben rohadt könnyű elnézni első pár métert.
A másik meg baleset teremtési lehetőség a kiszurt kerekű jármúvel.
Nem szét kell baszni egy --esetlegesen --nem figyelő autós járművét,hanem minden lehetséges eszközzel-és nem károkozással! ---meg kell akadályozni ...
Nem tudom,hogy neked milyen régi jogsid van és mennyit vezettél,de te SOSE ,néztél be egy dolgot se az éltben?? Ha abból nem volt baleset ,az nem biztos ,hogy csak rajtad múlt.. Szóval,még mielőtt mégegyszer ledurungolnál. olyan megoldás kell,ami nem hagy nyitva--lehetőség szerint--semilyen kiskaput.A kerék kiszurás nem jó.
Igaz --elvileg --nem kell(ene) számolnom szembejüvővel a pályán,de szembe gázpalackkal biciklizővel sem ( erre volt példa) .

Lehet csökkenteni az ilyen "benézések" számát,de --mit valaki már írta is--Az emberi hülyeség ellen nincs orvosság

De egyet valaki már mondjon meg ,miért szaporodott meg az elmúlt 1 évben az ilyen hülyeség? Régebben 10 évben,ha egyszer volt ilyen ,most meg évi 10?

Rossz példa,mint minden példa ez is sánzít.
Gyilkosságra készülödsz ( ez is tilos, rengetegeg helyen le is van írva) ) ,de még nem követted el ,csak tervezed...
Erre föl valaki felgyújtja a házadat,mert neked ölési szándékaid voltak/vannak ( é: nem téged zárnak időben,hanem a házadat gyújtják fel, hogy nehogy ölj )

hpty 2011.06.12. 14:39:30

@jelentéktelen alak: A storinak mijjafasz köze van az övfetisizmushoz? Ezt idekeverni... Pffff.

De a lényeg, hogy megoldódott az ügy és nem lett csatt, mint régebben az M7-en szembemenő idős papi esetében!

jelentéktelen alak 2011.06.12. 15:08:18

@hpty:
A story-nak semmi.

De az, hogy néhány jóképességű vitatja az értelmét, pont úgy jellemzi a vezetői oktatás színvonalát, mint a story-ban szereplő -vélhetően jogosítvánnyal rendelkező- hölgy tette.
véleményem szerint az oktatást meg kellene reformálni! ha ez megtörténne, akkor nem csak a hölgy nem tett volna ilyet, de azok is aki ma nem kötik be magukat, vagy még az utastól is megkövetelnék, vagy eleve orvosi eset az illető

hpty 2011.06.12. 15:15:52

@jelentéktelen alak: Ez számomra nem a legégetőbb gond, de ha neked az, kampányolj érte.

Itt szerintem a legfőbb gond a szervek részéről van: pénzbehajtás folyik rendrakás helyett.
És erre válaszol a közlekedési kultúra is: Városban menjünk 65-tel, mert akkor még nem büntetnek, ha nem látja a zsaru, akkor az nincs is... stb.

Egyébként oktatótól csak a szabályokat és max. a technikai részek alapjait tanulhatod meg, vagy szülő-testvér-barát az, aki nagyobb hatással van rád, és a rutin megszerzése alatt kialakul benned a jó vagy rossz hozzáállás...a minta alapján, vagy annak ellenére! :D

jelentéktelen alak 2011.06.12. 15:48:01

@hpty: Részben igazad van. De van olyan tapasztalatom, ami rád cáfol.

Nem, nem a legégetőbb gondom, de van okom félni attól, hogy a dolog egyre tovább lazul és végén olyan valaki életével/egészségével kell érte fizetni, aki hozzám közel áll.
Ezt viszont nem akarom.

Igazad van abban, hogy az oktató nem taníthatja meg azt, amit csak az élet taníthat meg.
De sokszor az oktató még azt sem tanítja meg, amit meg kellene tanítania.
Írtam itt arról az oktatóról, aki engem is tanított. Nyár volt, sok dolga nem volt. De télen a haveromnak lemondta az óráját, mert leesett a hó. Ő csúszós úton, nem tanít. Ki fogja megtanítani a csúszós úton való közlekedést???
Ennek is kötelezőnek kellene lennie és már hely is van rá ahol gyakorolni lehet.

Házasságom révén, több ismerősöm is él Mátészalkán vagy környékén. Ott valahogy kimarad az oktatásból a tele zöld. Meg sincsen említve, be sincsen gyakorolva.
Való igaz, a városban nincsen ilyen forgalmi szituáció. A lámpával védett zebráktól eltekintve, egyszerre csak 1 iránynak van szabad jelzése így ott nem kell törődni a szembe jövőkkel. Mindehhez egy sima zöld jelzés társul.
Mikor először akartam ott balra kanyarodni, csak feltartottam a mögöttes forgalmat, míg a szemből várakozókra vártam. Először értetlenül fogadtam a szituációt. De mikor ők mennek pl. Budapestre, simán elindulnak balra a tele zöld jelzéskor a szembejövőket keresztezve. Ez úgy érzem, már nagyobb baj.
Ki a hibás? Akkor, ott, nyilván aki nem a szabályoknak megfelelően vezetett. De azért az is megér egy misét, hogy kit, mire tanítanak a vezetési órákon.

Ma sajnos az egyetlen cél, hogy a vizsgázó levizsgázzon. Mivel aki ott lakik, ott is vizsgázik, csak akkor fog találkozni tele zöld jelzéssel, mikor már van jogosítványa. De mivel csak és kizárólag a vizsgára volt kihegyezve az oktatás, nem fogja tudni mi is az. Ebből viszont baleset is lehet.

Elképzelhetőnek tartok egy hasonló esetet a story kapcsán is. A hölgy friss jogosítványos, és olyan helyen tanult és vizsgázott, ahol nincsen osztott pályás út.
Ki a hibás? Ha baj van, nyilván ő. De azért vizsgálni kellene azt is, hogy mire tanították.

Igazad van, a megoldás a hatóságok helyes hozzá állása lenne. De azért az már túlzás, hogy mindenért ez a felelős. Az a reakció amit Te írtál valós, de ostoba.
Ez nagyjából olyan, mint mikor valaki megpofoz, majd bosszúból még magam is saját magamat verem el. Nem egy egészséges reakció.

pont így nem egészséges kicseszni úgy közeggel, hogy közben egy pénzbehajtó büntetést kockáztatok, vagy magamat veszélyeztetem.
Úgy gondolom csak is beteg ember tesz olyat, hogy 65-el megy, mert a közeg olyan, amilyen. Vagy nem köti be magát, mert szemét a rendőrség, stb.

...és még egy szót sem említettem arról, hogy pár éve kereskedelmi TV lehangoló eredményt hozott egy nem reprezentatív KRESZ teszt kapcsán.

Ezekből nekem az következik, hogy akik rendelkeznek jogosítvánnyal, nem feltétlenül rendelkeznek azon tudással is, ami szükséges hozzá. Ez pedig az oktatási rendszer gyengesége. Ezért gondolom, hogy ezen változtatni kellene. De hozzád hasonlóan,nem ez a legégetőbb gondom. Sokkal fontosabb, hogy most szalámis, vagy sajtos szendvicset egyek. :-)

Toxxxi 2011.06.13. 01:12:25

@FDToth: a kedves robogós, nem robogós. Egy 650 köbcentis nagymotort vezetek és ugyanannyi jogom van a KRESZ szerint a legbelső sávban haladni, mint egy autónak. Adott pillanatban pedig kb a legnagyobb megengedett sebességgel haladtam, szóval asszem ebben az esetben éppen a calibrás volt primitív gondolkodású, meg te, mert olyanról beszélsz, amiről fogalmad sincs.

pengusz 2011.06.13. 10:02:34

@jelentéktelen alak: "Nyár volt, sok dolga nem volt. De télen a haveromnak lemondta az óráját, mert leesett a hó. Ő csúszós úton, nem tanít. Ki fogja megtanítani a csúszós úton való közlekedést???"
Én szerencsére ősztől tavaszig tanultam, volt alkalmam gyakorlatilag mindenféle körülményt kipróbálni. Egyszer az oktatóm egy szépen lefagyott lejtőn mondta azt, hogy parkoljak be 2 kocsi közé (az utca teljesen üres volt). Kérdeztem, hogy mi lesz, ha nekikmegyek valamelyiknek? Azt mondta: "majd fizet a biztosító" :D Kivitt havas útra, félig lefagyott útra, esőbe, ködbe stb. Sajnos nem ez a jellemző

pengusz 2011.06.13. 10:11:47

@"streetfighter": "mint egy körültekintő, figyelmes gyorshajtó. " Pfff. Főleg ha az ember saját magáról beszél ugye? :D
Esetleg egy járdán "körültekintő, figyelmes gyorshajtó" bringással szemben is ilyen elnéző vagy ? :D

a-kis-herceg 2011.06.13. 10:49:00

@poszt

csak én mentem a videón látható sötét kombival jó irányba

a többiek mind hüjék és szembe jöttek...

nagyon erőszakosak voltak, főleg egy motoros, kénytelen voltam a rossz irányba visszafordulni

Toxxxi 2011.06.13. 11:28:59

@a-kis-herceg: elnézést a modortalanságom miatt! XD

a-kis-herceg 2011.06.13. 11:43:54

@Toxxxi: semmi gond, legközelebb ti forduljatok a jó irányba vissza

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.13. 14:57:38

@Jokkura: az első mondatod kiverte a biztosítékot. A többire már nem is vagyok kiváncsi. Szerinted hagyni kellene felhajtani forgalommal szemben a pályára, had' törjön össze 3-4 autót és öljön meg akárhány embert, mert _SZERINTED_ az ő 'néhány' százezer (akár millió) forintos kára fontosabb, mint több ember élete?! TE HÜLYEVAGY BAZDMEG! FORDULJ ORVOSHOZ TE BAROM!

Jokkura 2011.06.13. 15:44:51

@donfuligjimmy:
Te meg nézz tükörbe !
én nem sértettelek meg!

egyébként végig is olvahatod a kommentet, és a többit is.
Aki az első mondat után ítél ,az annyit is ér!

Aki donnak képzeli magát pedig egy tenyeres-talpas martóz attól tőbbet el sem várok!

до свидания!

alfa.orionis 2011.06.13. 15:53:10

Amikor visszafordul a tévelygő, láthatjátok azt a szép színű épületet a jobb oldalon. Amelett vala a buszoknak kialakított sáv(lámpával), onnan haladnak kifele a végállomásról. Szigorúan jobbra. Viszont a híd alatt meg ott egy balra kanyarodó sáv, hogy be is térhessenek eme végállomásra,mások meg a P+R parkolóba, a Matchba.
A hölgy 3 dolgot csinálhatott:
1) a Váci útról nem kanyarodott be a lámpánál balra a parkolóba (ez merő értelmetlenség)
2) tilosban kavircolt a buszkihajtóban és ráadásul ott kanyarodott balra (csak jobbra lehet)
3) vagy a legdurvább: ha már az Árpád útnál sávot tévesztett és onnantól ment szembe a forgalommal.

Nagy mázlija volt, az egyszer biztos.

FDToth 2011.06.13. 17:46:44

@Toxxxi: bocs, akkor 650-es túramotor. nem értek a motorokhoz, nekem is vmi ki xar robogóm van:)
Javaslom neked, hogy olvasd el a "Kioktatta a robogós" c. bejegyzést. Ha ügyes vagy, találsz benne olyat, amit szerintem nem tudsz:)
Így nem a calibrás lesz a hülye (és pláne nem én) hanem te, kis abroncsbörű barátom:D

Kicsit Karcos 2011.06.13. 19:25:14

A közlekedéstől nem el kell zárni a zembereket, hanem meg kell őket rá tanítani. Sajnos csak a libasorban gyaloglás az, amit tanítanak a közoktatásban (óvodában), és ez fontos is, erre kellene építeni előbb a magányos gyaloglást, aztán a biciklizést, így egészen a középiskolában tanított autóvezetésig.

Csak arra kellene átállítani az agyat, hogy a közlekedés (jogi, pénzügyi ismeretek, hivatali ügyintézés stb.) ugyanúgy az alapműveltség részei kellenének, hogy legyenek, mint a betűvetésnek, nem pedig misztikumba emelt luxusismeretnek, amit luxusadóval és korbáccsal kell terjeszteni.

Tudom, tudom, drága lenne, ne is mondja senki. Mert az nem drága, ami most van.

jelentéktelen alak 2011.06.13. 21:04:13

@Kicsit Karcos: Szerintem nem is annyira az a fontos, hogy hol oktatják, hanem az, hogy miként. Hogy mire tanítják azt, aki jogosítványhoz jut.

A közlekedés egy veszélyes üzem és ehhez mérten kellene a hozzá tartozó tudás szintet megkövetelni. Az, hogy közép iskolában, vagy magán iskolában tanítják, szerintem mindegy. A követelmény szint így is úgy is országosan van kialakítva. Csak túl alacsonyan van a léc.

Hogy mennyibe kerül? Úgy gondolom mindennek ára van. Az árat meg a kereslet-kínálaton túl a beruházási költségek alakítják. De így is, úgy is kell fizetni, legfeljebb ha a közoktatás része, akkor az adó formájában. De ingyen semmi sincsen.

Ezzel együtt tetszik az ötleted, de szerintem fontosabb volna a megfelelő tudást megkövetelni, mint a mostani 20órás rendszert beépíteni az általános tanrendbe.

Toxxxi 2011.06.14. 00:12:14

@FDToth: elolvastam és nem találtam benne olyat, amit nem tudtam. Sőt, ha idézek belőle: "Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos." , akkor ennek alapján még a Calibrást is megkövetem, mert a videón az nem látszik, hogy mögöttem volt-e, szóval feltételezem, hogy csak elhalad mellettem jobbról, majd betér elém és halad tovább (sávváltogatás nélkül) szabályosan. Ezek után már csak azt nem értem, neked mi bajod velem??? Az, hogy motorral a belső sávban megyek? Miért ne tehetném??? Engedi a Kresz! Úgyhogy...

cso zsi 2011.06.14. 01:07:33

Nem volt ezt olyan nehéz elrontani. Gyaníthatóan a hölgy a remizből kialakított üzlettől kanyarodott ki. www.norc.hu/pano/A9UG97hf/
Az befelé egyirányú, és az Árva utca sarkán lehet kifordulni belőle. Ehhez persze emlékezni kéne arra a táblára, amin behajtottam. Az aranyhalnak tán 10 másodperces a memóriája. ;)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 08:18:35

@Jokkura: az egész irományodat teszi komolytalanná ez a mondatod :
"...Egy esetleges balesetveszély előidézésénak a megakadályozása nálad egyenlő egy többszézezer,milliós kár okozásával és további balesetveszély előidézésével?..."
Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy bármit fontosabbnak tartasz az emberi életnél!
Szerinted, 4 felnin (mert az amiről szó van, széttépi mind a 4 gumot) meddig jutsz? Milyen tempóra leszel képes?
Ebből kifolyólag mondom ezt:
TE EGY BAROM VAGY, AKINEK KEZELTETNIE KELLENE MAGÁT. SÜRGŐSEN!

Ki nem szarja le, hogy mekkora kár keletkezik egy potenciális gyilkos járművében?
Lásd néhány hónappal ezelőtti eset, amikor kifejezetten öngyilkossági szándékkal hajtott fel valami istenbarma forgalommal szembe a pályára.

Tudodmit?
Törjön össze egy ilyen barom (ne ölje meg, elég ha csak tolószékesíti) egy hozzád közelállót. Kiváncsi vagyok, akkor mi lesz a véleményed a kérdésről ;)

wowerman 2011.06.15. 01:43:19

Miért nem "segít" az ember ahelyett hogy hagyja fajulni a helyzetet? Basszus, a nő szembe ment, nem jön rá magától is hogy meg kellene fordulni???

mohopasi 2011.06.15. 16:50:42

Én sem értettem soha, hogy pl egy autópálya felhajtónál hogy lehet elcseszni, de budapesti kereszteződésben már én is néztem be sávot. Ahol se felfestés, se semmi.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása