Toxi küldött nekünk egy általa rögzített érdekes videót. Túl sok mindent nem lehet ehhez hozzátenni, mert én sosem értettem, hogy lehet valaki annyira figyelmetlen, hogy forgalommal szemben hajt valahol, vagy megy fel az autópályára.
Ezt a kis érdekességet a minap (2011.06.05.) sikerült rögzítenem a motoromra szerelt kamerával. Az eset a Váci úton kifelé haladva esett meg. Gurulunk a forgalommal normál tempóban kifelé, amikor a vasúti felüljáró előtti kanyargós részen mindenki lassít, és sokan dudálgatnak is, mire kiderül, hogy egy hölgyeménynek ismét sikerült egy helytelenül megválasztott sávba keverednie.
Lassan csorog a belső sávban a padkára ragadva a forgalommal szemben. Ami viszont számomra érthetetlen volt és hülyének tartom azokat is, akik így tettek, sorban kerülgették ki és dudakísérettel haladtak el mellette. Én voltam az első, mint ahogyan az a felvételen is látszik, aki megállt, majd (ez nem látszik a felvételen) széles karlendítésekkel mutattam a "csellengőnek", hogy sürgetően forduljon meg, mielőtt baj lesz! Nagyobb baj! Mintha ez már nem lenne így is az! Ha valaki ilyet lát, akkor miért kell a már amúgy is veszélyes helyzetet hagyni még tovább fajulni, ahelyett, hogy segítenének, nem pedig hátha valaki, aki nem figyel annyira, nem csattan bele szemből az ilyenbe? Könyörgöm...
Leadfoot 2011.06.11. 10:52:27
Amúgy ez a megállás és segítés dolog nem ilyen egyszerű. Én pl. meg nem állnék a belső sávban (de a többiben sem). Valami hülye belémjön, totálra töri a kocsimat, és még a végén én leszek a hibás...
Hurri Kán 2011.06.11. 10:58:25
jelentéktelen alak 2011.06.11. 11:32:51
Egyrészt, mindenkit csak annyira érdekli a másik, hogy egy káromkodással letudhassa. Ha már elment onnan, akkor örül, hogy ő nem csattant vele, de a többi le van szarva. A másik -legalább ilyen nyomós ok- hogy senki nem bízik a mögöttes forgalomban. Túl sok a figyelmetlen és/vagy nyomulós barom a forgalomban és nem tudni, nem-e éppen mögötted van az egyik. Ez utóbbi miatt, sokan még a piros lámpánál is félve állnak meg, nem hogy ilyen helyzetben.
Ám ez két érzés együtt bőven elég, hogy embertelenül elhagyva a helyszínt, ott hagyjunk egy balesetveszélyes körülményt.
Mondván:
1 "Majd másik is kikerüli" Aztán valaki mögöttünk, csattan.
2 "Nem merek megállni" Aztán következő pirosnál ér utol egy majom a csomagtartóban landolva.
Véleményem szerint, nem a közlekedési morál miatt olyanok az emberek mint amilyenek! Az emberek miatt olyan a közlekedési morál, amilyen.
VakondM 2011.06.11. 11:42:59
[mike] 2011.06.11. 11:49:42
Lehet hogy én se álltam volna meg a külsőben, ha mellettem kettővel ilyet látok. Viszont a belsőből már érdekesebb a helyzet... Egyébként hogy lehet véletlenül a szembe sávba menni? Az Árpád útról fordult elsőként? :D
Rocko- 2011.06.11. 11:54:21
tenyér tábla vót? mert akkor a BKK vergetheti a vállát. az léynegtelen, hogy ez a balfaszokon nem segít.
jelentéktelen alak 2011.06.11. 12:06:58
Szerintem aki akkor lát először osztott pályás utat, az simán benézheti.
Kel hozzá egy fajta adottság is, nem vitás, de egy vidéki ember számára lehet meglepő az ilyen. A fő gond a vezetői oktatásban van.
Már régen meg kellett reformálni az egészet!
Mielőtt bárki, bármilyen autóba ül, egy guruló padra kellene öltetni. Az a pad egy lejtőn felgyorsul 20-25km/h-ra, majd egyik pillanatról a másikra megáll. Ezt a feladatot akkor hagyhatja abba a tanuló, ha székben marad végig. Akár övvel, akár öv nélkül. Ezzel a néhány 10ezer forintos eszközzel (ok, ha közbeszerzési eljárás keretein belül szerzik, akkor néhány milliárd darabja...), az öv ellenes mellébeszélések legalább fele megszüntethető volna.
Aztán lenne csak a rutin pálya.
A forgalmi vizsgán, meg meg kellene mutatnia a vezetőnek a lehetséges összes forgalmi helyzetben való helytállást. Ha a faluban nincsen osztott pályás út, akkor addig elautózni, míg nem tudják gyakorolni az arra való balra nagy ívben fordulást és az osztott pályás út felismerését.
de pont így vizsga feladat kellene legyen az egyenletes és elegendő sebesség tartása is.
A nem túl sok, nem túl kevés követési távolság tartása, stb.
Tény, hogy nem mindenkinek volna így elég a 20óra, de nem is kötelező 20óra alatt megtanulni mindent.
Ahoj- 2011.06.11. 12:15:36
Meg tudnád mondani ennek a kamerának a tipusát és árát? köszi
Ahoj- 2011.06.11. 12:19:44
isti77 2011.06.11. 12:23:52
akárki lehetek:-) 2011.06.11. 12:25:18
felszopó 2011.06.11. 12:28:41
Tibi88 2011.06.11. 12:43:10
Tomi1973Wien 2011.06.11. 12:50:54
evi 50eKm-t vezetek, szamomra ismert es kevesbe ismert varosokban, orszagokban, es bizony vannak esetek, mikor *kishijjjjan* benezem a szitut, es csak az ovatossagomnak koszonhetoen nem fordultam rosszul....
I.R.S. 2011.06.11. 13:18:54
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.06.11. 13:44:49
Bevallom: nagyon rosszul van ott megoldva annak jelzése, hogy merre kell menni, tényleg könnyen eltéveszthető. Amikor először mentem arra, én is gondolgodtam, hogy most merre.
Most nem tudom mi a jelenlegi helyzet, nem jártam arra 5 éve.
roadrunner 2011.06.11. 13:46:16
Minek anyaznanak?
A motorra volt felszerelve.
Lehet kapni motorra, autora.
Rogzitik a sebesseget, helyet, mindent.
Vitas esetnel birosag elfogadja.
Nagyon jo dolog ha van ra keret.
Tornado86 2011.06.11. 13:46:23
SzJ1982 2011.06.11. 13:47:36
Rocko- 2011.06.11. 13:51:14
igen, erre is lehet használni.
de sokan nem erre szokták.
roadrunner 2011.06.11. 13:54:04
www.roadhawk.co.uk/
roadrunner 2011.06.11. 13:55:34
Ja....
Ha a menozest kell megorokiteni......
Ertem.
De a fiatalember szerintem legalabbis valami robogo szeruvel volt.
A hang alapjan legalabbis.
nopánick (törölt) 2011.06.11. 13:56:08
Sajnos....
Amiket agyatlan tervezők alkítanak ki és még agyatlanabb felelősök hagynak jóvá.
Párhete jómagam is hajszál híján benéztem egy felhajtót az M5 Kecskemét-Nyugatnál
Pedig van mögöttem vagy 700 000 km mindenféle úton, itthon és külföldön is.
Mondhatom, hogy elég rutinosan találom már ki az agyament felhajtó meglepetéseket.
Aki idegenként érkezik egy bunkó módon tervezett felhajtóhoz, annak nincs igazán elég ideje kitalálni, hogy namostakko merre ?!
Ha meg lassít, nézelődik, akkor a hátsók tolják-dudálnak rá.
Így aztán időnként előfordul, hogy inkább elmegyek rossz irányba és később korrigálok.
Aki azt mondja, hogy mindenki megtalálja elsőre a jó irányt csak egy-két hülye nem
Az tájékozatlan vagy hazudik!
Inkább azért van a kevés szembe menő, mert
a bizonytalanok zöme, az utolsó pillanatban inkább elmegy valami biztos irányba, ha még tud, mint én is a minap...
Sajnos van jó pár ELKÚRT, nem egyértelmű. ezért potenciálisan veszélyes felhajtó.
(és belvárosi kereszteződés is)
Rocko- 2011.06.11. 13:58:40
a kamera meg jó dolog annak aki soakt van úton.
amiket én láttam, azoknak az volt a hátránya:
- kis látószög. előtted történik valami, azt felveszi, de ha nem andnak meg neked egy jobbkezet, akkor azt már nem látja
- fenti folyománya, alrésze: hátrafelé nem lát
ultimate megoldás a google féle fotózós autó lenne. :) de az már eléggé paranoia
dr. _mmm_ 2011.06.11. 14:02:53
roadrunner 2011.06.11. 14:09:22
Amit belinkeltem annak van halszem valtozata is Lgv-hez..
Arra boven megteszi hogy bizonyitsd hogyha valaki bevag eled fektavon belul vagy tesztelgeti a feket.
De nem csak camera, hanem rogziti a sebesseget es helyet is.
Nekem nincs ilyen, de egyszer veszek.
vernyul 2011.06.11. 14:11:13
Persze a leggyanúsabb, ha minden tábla csak háttal van, szerencsére azt kiszúrni a kereszteződés után azonnal.
potha 2011.06.11. 14:12:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.11. 14:16:28
megint 2011.06.11. 14:16:28
roadrunner 2011.06.11. 14:24:33
Nincs jogsim motorra )-:
roadrunner 2011.06.11. 14:37:11
Legalabb akik megalltak nem dudaltak.
Ha dudalnak attol nem lesz gyorsabb csak megjobban megzavarodik.
Biztos kifordult egy telephelyrol vagy hasonlorol.
El volt gondolkodva es ha tabla sem volt kint hogy balra fordulni tilos, vagy kotelezo haladasi irany vagy hasonlo akkor a rutintalanabb megkavarodhat.
Szerencsere nem lett baleset belole.
Nem ide tartozik de sok rosszindulatu ember, vagy hulye is van az utakon.En egyszer potkocsis IFA-val kezdtem el elozni egy nemet rendszamos keleti europai vendegmunkas alltal vezetett szemelygepkocsit egy Kiskunhalas elotti nagy kanyar elott.
Elozni kezdtem azt jelenti hogy gyorsabb voltam nala.
Erre gyorsitani kezdet.
Mikor a kanyarbol kibukkant szemben egy masik auto probaltam volna visszahuzodni moge de nem tudtam.
Mert a masik balkani szemetlada meg beallt a potkocsim melle.
Hiaba volt kint az iranyjelzom.
Se elozni se vissza.
Es dudaltak.
Mit tudtam csinalni?
Fek ...A bal oldalon megalltam.
Gondolom anyazot a szembejovo.
De nem dudalt.
Es nem en voltam a hibas.
A kibaszott roman vagy a fene se tudja milyen szemetlada volt az.
De ez meg 2000-ben tortent.
Manchasternel mentem 1 honapja.
A roman paraszt megy a kibaszot daciajaval a kozepsoben 70-nel.
Nekiallok elozni 90-nel.
Ket meter hianyozna hogy megelozem, erre gyorsit.
Kurva anyad gondoltam.
Na ,innen jutott eszsembe a Halasi eset.
potha 2011.06.11. 14:39:06
Viszont minap bicóra pattantam, és 2x majdnem kivasaltak, 2 autó egymás után tolatott ki elém, úgyhogy gondolkoztam azon, csinálok majd egy videós posztot ezekből, csak veszek egy kamerát a bicóra :D
roadrunner 2011.06.11. 14:47:30
www.bikecams.co.uk/Bike_Cameras--ll-4_0:2-helmet_camera.htm
Nezegesd ezeket.
Tornado86 2011.06.11. 14:49:04
Ennyire evidens, amúgy Nagyváradon az 1848 utca az egyik ilyen, ráadásul ha jobbra kanyarodva érkezel meg rá, jóformán nem is látod az egyirányú utca táblát. Amikor 2004ben sofõrsuliztam, mondta is az oktatóm, hogy sokakat bevitt már a rendõr egy belsõ udvarra, hogy tesztelje a figyelmét és a rátermettségét. Kérdeztem is az oktatót, mitévõ legyek, ha velem is meg akarja csinálni, erre csak annyit mondott, hogy közöljem vele:"Sajnálom, de ez egy egyirányú utca.". Na valahogy így történhetett ez is, de legalább észrevette a hibáját, nem úgy mint sokan az autópályán. Hiába, rengeteg a pancser, és gondolom neked is az ilyentõl van frászod, nem attól, aki tudatában van annak amit csinál, amikor 160-180-200al elzúg melletted a sztrádán.
fezoGT 2011.06.11. 15:09:58
PiBá 2011.06.11. 15:12:45
PiBá 2011.06.11. 15:19:03
"Véleményem szerint, nem a közlekedési morál miatt olyanok az emberek mint amilyenek! Az emberek miatt olyan a közlekedési morál, amilyen."
Erre csak azt tudom mondani, hogy nagyon igaz :)
Toxxxi 2011.06.11. 15:19:40
nem vfr, hanem egy honda deauville 650 (2002)
@Leadfoot
szerintem a képeket elnézve adott esetben a megállás egyszerű volt, nem ment bele előttem se senkibe, én sem mentem bele senkibe, és belém sem jött senki, lehetett látni időben, hogy lassít a forgalom. Ilyen alapon bárhol seggbe túrhatnak, akár egy pirosnál utolsóként is, de gondolom ott azért megállsz!
@Ahoj-
a kamera típusa GoProHD Hero és cca 70e Ft ebayről, vámmal, áfával
porthosz 2011.06.11. 15:21:17
Nézzük sorban:
1, táblák. Ha megyek szabályosan, ki van rakva a felhajtó előtt, hogy pl. jobbra M7 Budapest.
Ha valaki egy lehajtón hajt fel, akkor ott viszont biza egy darab táblája nem lesz, tehát mi a francból gondolja hogy ott kell felhajtani egy autópályára mikor semmilyen tábla nem mutatja hogy az ott egy autópályára vezet...
2, Az autópályákra vezető felhajtókra általában jobbra kis ivben lehet felkanyarodni, balra nagy ivben alapból gyanús ha nincs külön sávfelfestés stb.
3, Amikor felért valaki az autópályára forditva, hogy a picsába nem lesz neki gyanús hogy jobbra kell besorolni, és ha jobbratart akkor a belső szalagkorlát mellett halad....
4, Hogy nem lesz neki gyanús hogy minden tábla háttal van, és hogy az autópálya másik pályáján is pont arra mennek mint ő...
Ezeket csak azért nem tudom megérteni, mert az elmúlt pár évben akárhányszor hir volt arról hogy valaki forditva hajtott fel, az mind arról szólt, hogy forditva hajtott fel, majd kilómétereket ment forgalommal szemben... Mert azt még megérteném, hogy elb@ssza, figyelmetlen stb ,forditva hajt fel, de hogy magán az autópályán nem veszik észre hogy rossz irányba megy és kilométereket megy igy, az már bőven több mint figyelmetlenség.
PiBá 2011.06.11. 15:23:27
Hurri Kán 2011.06.11. 15:30:11
Amennyiben nem rendelkezel speciális, esetleg látnoki képességekkel, egyetlen magyarázatát találom a dolognak: odafigyelsz arra, amit csinálsz, jelen esetben a vezetésre, meg az út mellett póznákon elhelyezett mindenféle színes hieroglifákra :DDD
roadrunner 2011.06.11. 15:31:29
Nem jartam meg ott sohasem, es igyekszem tartozkodni hogy eliteljek barkit is.
Szoval nem Romanozok.
Csak hallottam hogy a 4-es uton kozlekedok szidjak oket.
Nem tudom mi igaz belole.
Pedig eleg taplok tudnak lenni a magyarok is az uton.
De ha mar ok is szidjak oket.
Hat...
Nem tudom.
bunkóbéemvés 2011.06.11. 15:38:59
Zerlina 2011.06.11. 15:57:59
Ha az alapján szelektálnának, hogy ki engedheti meg magának, hát...
Persze azzal a résszel én is egyetértek, hogy a forgalmi vizsgát szigorítani kéne.
Zerlina 2011.06.11. 16:06:13
Bár, azért azt is jegyezzük meg, hányan benézik a jobb kéz-szabályt, és balra néznek, lehet, hogy nem tűnik fel nekik, hogy a szalagkorlát meg a többi, vele egy irányba hajtó autó a túloldalon megy:))
fezoGT 2011.06.11. 16:16:12
A 4-es történő dolgokat én is csak megerősiteni tudom. Persze föl is lehet venni a forgalom tempóját de az ott meg messze nem 90, ergo soha nem érsz oda.
-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.06.11. 16:22:42
csak nem fel-e veszi-e, ahogy száguldozik?
Hurri Kán 2011.06.11. 16:23:55
"a legtöbb helyen szóba sem állnak veled jogosítvány nélkül"
A jogosítvány továbbra sem állampolgári alapjog, mint ahogy egy érettségi, esetleg egy diploma megszerzése sem. Ha valaki képességei folytán alkalmatlan arra, hogy jogosítványhoz jusson, az ne kapja meg, mert igen sok ember életét fogja veszélyeztetni utána.
És ez független attól, hogy pl. álláskereséshez mennyire fontos, vagy mennyire nem...
fezoGT 2011.06.11. 16:32:18
De hogy a Rónáig elmenni a rossz oldalon...hát az elég húzós :)
Kicsit Karcos 2011.06.11. 16:39:08
Sophie világa 2011.06.11. 16:42:52
Vizsgán át lehet menni simán egy kis kenőpénzzel. Nekem egy ismerősöm így ment át, és elmondása szerint nem egyedi eset.
Toxxxi 2011.06.11. 16:55:52
Kicsit Karcos 2011.06.11. 16:59:32
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n. 2011.06.11. 17:01:33
Hurri Kán 2011.06.11. 17:09:20
Te sokat ittál ma, vagy alapjáraton vagy ennyire hülye?
jelentéktelen alak 2011.06.11. 17:10:30
Az autópályás dologról van egy elméletem.
Igen sok ember éli úgy az életét, hogy bizonyos szabályokat megszeg, hogy ezzel vélt, vagy valós előnyhöz jusson. Ők MINDIG meg tudják magyarázni, hogy miért jobb a szabálytalan megoldás, és hogy ezzel tulajdonképpen senkinek nem ártanak. Így van ez a közlekedésben is.
Van aki a sebességhatárok betartását nem tartja annyira fontosnak és hosszan tudja ecsetelni, hogy ez miért nem baj.
Van aki jobbra tartási szabály felett siklik el, mert szerinte jobb az úgy.
Van aki az övet nem kapcsolja, meggyőződésből.
Miért ne lehetne valakinek jobb autópályán a forgalommal szemben???
Ő is csak szabályt sért és ha a többi közlekedő szabályos és figyelmes, akkor baj sem lehet belőle. Ő meg ezzel akár perceket is spórolhat, pláne, ha a pálya bal oldala felől hajt fel és a baloldala felé van dolga, miután lehajtott. Minek menne át a pálya alatt/felett 2x is?
Vagy éppen az izgalmakat keresi a hosszú monoton út alatt.
Veszélyes? Persze, hogy az.
Marhaság a magyarázat? Persze, hogy az.
Pont úgy, mint minden szabálytalanság. Mégis az egyikkel elnézőbbek vagyunk, a másikkal nem.
Pedig -szerintem- ebből akkor lehet igazán nagy baj, ha egy másik típusú szabálytalannal találkozik.
Éppen ezért tartom viccesnek, mikor egy szabálytalanul közlekedő a másik szabálytalanságán háborog.
Nem, nem Rád értem ezt, nem tudom, hogy mikért vezetsz és nem gondolom, hogy itt most háborogtál! Csak eszembe jutott a hozzászólásodat olvasva.
FDToth 2011.06.11. 17:14:24
sosem fogom megérteni az ilyen primitív gondolkodású közlekedőket...
Miből állna külsőben haladni...
Tibi88 2011.06.11. 17:18:31
Kb naponta járok arra, és rájöttem hol volt hülye a sofőr. Mert ezt tényleg nem lehet elrontani a padkás elválasztó után. Be akart menni a buszpályaudvarra, és lehet azt hitte az a kanyarodósáv tovább. Mind a 3ra :d
jelentéktelen alak 2011.06.11. 17:21:52
Egy csomó helyen kérnek nyelvvizsgát is a hirdetésben.
Szerintem oda kellene szólni a rigó utcába, hogy embertelen ilyen drága vizsgáztatást csinálni és még szeméretlenül a nyel tudását sem általanak ellenőrizni.
Mennyi ember esik így egy-egy remek állástól, mert képtelen a nemlétező tamil, vagy mandarin nyelv tudásáról bizonyítványt felmutatni!
Ügye képtelenül hangzik!?
Így van ez az autóvezetéssel is! Kell a melóhoz, vagy sem, meg kell tanulni rendesen vezetni a jogosítványhoz. Ehhez 20óra csak az emberek egy részének elég. többinek bizony mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.
Nem támogatom Flugos kamionos nézeteit, szerintem sem az ár kell, hogy a szelektációt elvégezze. De jelenleg túl könnyű jogosítványhoz jutni és ez nem csak az árára vonatkozik.
Sokkal szigorúbb feltételekhez kellene kötni és időről időre újra kellene vizsgáztatni a vezetőket! Nem csillagászati összegekért, de be kell látni, hogy mindennek van ára.
Ezzel együtt, Magyarország nem áll rosszul. Van, ahol könnyebb jogosítványhoz jutni, de ettől még szerintem Magyarországon is túl könnyű.
"streetfighter" 2011.06.11. 17:28:28
Nem robogó, hanem egy Honda 650-es túramotor. :)
isssti 2011.06.11. 17:30:11
isssti 2011.06.11. 17:31:39
"streetfighter" 2011.06.11. 17:37:07
"Éppen ezért tartom viccesnek, mikor egy szabálytalanul közlekedő a másik szabálytalanságán háborog."
"...mint minden szabálytalanság. Mégis az egyikkel elnézőbbek vagyunk, a másikkal nem."
Ezen már vitatkoztunk, de ismét nem tudom szó nélkül hagyni. :)
Tudni kell különbséget tenni a szabálytalanságok között!
Egyszerüen nem egy kataegória.
Egy balfék, lődörgő, seggfej, aki azt sem tudja hol van, mit csinál, merre akar menni, az sokkal veszélyesebb, mint egy körültekintő, figyelmes gyorshajtó.
Zerlina 2011.06.11. 17:37:46
Dehogy kapjon mindenki jogsit, egy szóval nem mondtam ilyet; de ha anyagi függvénye kellene, hogy legyen, akkor rengeteg ember elesne a jogsi lehetőségétől, viszont az utakon akkor tényleg csak az újgazdag 20 éves pöcsfejek autókáznának.
És igen, volt egy osztálytársnőm, aki még a 20 órát sem vezette le, mert "nem volt rá ideje" (bazz, miért, mit csinált 17 évesen, hogy nem volt rá ideje???) és a vizsgát is megkente, így lett jogsija. Aztán vezetgetett is egy darabig, de egy körforgalom felé hajtva a fék helyett a gázra lépett (grrr...), és összetörte anyuci kocsiját, na akkor rájöttek, hogy hupsz, ezt talán nem kéne, elment még órákat venni. Szerintem többet is, mint 20 órát. És ugye, mi lett volna, ha nemcsak a körforgalom közepén álló virágágyásba hajt, hanem megy ott valaki szabályosan? Na szóval, egyrészt két nagy pofont érdemelnek a lány szülei, kettőt a lány maga, az oktatónak viszont f.szkorbács jár, és nagyon be kéne vonni az ilyennek az engedélyeit.
Zerlina 2011.06.11. 17:43:34
"streetfighter" 2011.06.11. 17:44:38
Viszont több joga van a belső sávban lenni, mint egy robogónak.
Jokkura 2011.06.11. 18:08:43
sajna van hasonló ,hogy jobbra hajtasz fel és melletted a baloldalon ,szalagkorláton túl is veled igy irányba mennek. M2 (azt hiszem ) szödligeti felhajtó ,Pest felé. M3 MO a Megyeri híd felé. Ok avan ,értelemes is , csak szokatlan. Egyébként igazad van ,ez csak példa arra,hogy ilyen is van...
tábla ügyileg ,meg rötgen szeme van ...:)
Jokkura 2011.06.11. 18:13:34
Jokkura 2011.06.11. 18:25:41
Tűzgolyó 2011.06.11. 18:46:47
www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=keptar&function=kep_keres&szoveg=forgalommal+szemben&ajanlo=on&.submit=keres
Hurri Kán 2011.06.11. 18:53:37
A Darwin-díjasok szelekciójával semmi bajom nincs, a gond az, hogy sokszor a vétlen fél is ottmarad...
fezoGT 2011.06.11. 18:54:56
Jokkura 2011.06.11. 19:31:47
Kevesebb,de áttekinthető és logikusabb szabály.A táblák tisztelete,de a "felesleges" táblák el NEM távolítása büntetendő legyen.
De az emberi hülyeség és rosszindulat,önzés ellen nincs orvosság. Akár van jogosítványa ,akár nincs.
Volt egy kísérlet régen: szimulátorba ültetetek kisgyerekeket (7-10 év)és a monitoron elééjük löktek gyerekbabat. A "sofőr" nem tudott megállni és elütötte a babát (ő nem tudta,hogy baba) ,sírva szálltak ki a szimulátorból,de kb40% csökkent a gyerekgázolások száma.Miért ,mert a gyerek rászólt a szüleire. Konkluzió: szülői nyomásra abbahagyták a kisérletet,mert a gyerek 'személyisége' sérül.
Szerintem a szűlő önbecsülése/egója sérült....
No ennyit az felelőségteljes oktatásról......
isssti 2011.06.11. 19:37:38
kranführer 2011.06.11. 19:49:56
Robogó bakker:-)))
@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Miért kamerázik valaki az autóban? biztosan föl akarja venni ahogy száguldozik...
Kőműves szexet kívánok neked (mész a picsába...)
Hurri Kán 2011.06.11. 19:51:07
Ez ahhoz fogható, amikor jó pár éve a BBC csinált egy olyan kampányt a közlekedésbiztonságért, hogy felkerestek súlyos balesetek túlélőit (akik maguk okozták pl. gyorshajtás miatt), egy részük tolókocsiban, egy részük ágyban, kb. olyan állapotban, h az orrát nem tudta önállóan megtörölni, és beszélgettek velük, hogy milyen az életük a baleset óta...
A gyorshajtás, stb. által okozott balesetek száma érezhetően csökkent, ennek ellenére mindenféle okok miatt a műsort be kellett szüntetni, hogy sokkolja a nézőket, meg mindenféle, ún. emberi jogokat sért...
Paulybird 2011.06.11. 20:23:57
Paulybird 2011.06.11. 20:24:34
Jokkura 2011.06.11. 20:43:07
Szerintem a misztériumokbe kellene értelmes emberek ültetni,és nem csak bólógatójánosokat ,és t(r)ollnokokat.
Mindig a fejétől lézerezedik a hal...
Másik példa: Körút ,jön a sárga hernyó. Keresztbe piros a gyaloglámpa. Anyuka babakocsiba szendergő csimótával, és egy szaladgáló( ~4 )kicsivel át mindenen. Gyerek űvölt,hogy piros lámpa, nem szabad átmenni ,az óvódába is ezt mondták.Szülő (sztem inkább gyilkos)leugatja a gyereket,hogy ,azért van az autón fék,meg hogy a zebrán(mellette)vagyunk...
erre már nincs reakcióm, ill. van de azt nem lehet leírni ide
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.11. 20:50:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.11. 21:03:37
huncsongor 2011.06.11. 21:21:12
Zerlina 2011.06.11. 21:24:27
De igen, a vizsgán többet kéne tudni. Mostani eszemmel már látom, nem érdemeltem meg a jogsit, amikor megkaptam. például, amíg tanultam, nem mentem ki soha autópályára, "mert a vizsgán az úgysem lesz". Aztán meg jól meglepődött apám, amikor céges buli után másnap nekem kellett volna hazavinnem autópályán, és én meg nyivákoltam, hogy de az túl gyors nekem...
kela-bá 2011.06.11. 22:46:00
Az eredeti okot a SZEMBEHALADÓ tudná hitelesen megválaszolni, az meg már bizonyára alszik, és szépeket álmodik, szerencsére itt és nem a túvilágon.
Balesetmentes közlekedést Mindenkinek, jó éjt !
szegedbicaj 2011.06.12. 00:10:33
CSI
2011.06.12. 00:11:16
Lényegében ez az igazság, ott a pont.
Nem kéne annyi futóbolondot az útra engedni, és hatványozottabban kevesebb probléma lenne. Ehhez viszont szemléletváltás kellene: mégpedig az, hogy az autóvezetés nem jár alanyi jogon, BÁRKINEK.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.12. 00:45:58
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.12. 00:47:10
Megy haza a szőke nő az autóvezetői vizsga után.
A férje gúnyosan kérdi:
- Na, meghúztak?
- Ketten is, de legalább megvan a jogsim!
Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 06:11:15
Így messziről látszik, hogy ott valami gáz van. Aki ezek után nem lassít, az nagyobb barom, mint aki benéz egy szarul festett-táblázott csomópontot.
Vagyis aki azért nem áll meg figyelmeztetni (és fedezni!!!) a megfordítandó autót, az maga is olyan veszélyes, mint aki véletlenül mellément az útnak.
Megjegyzem, 32 év intenzív vezetési tapasztalattal is találok néha olyan kereszteződést, ahol el kell gondolkodnom, hogy hol is van az a pálya, amit meg kell céloznom. Mert a táblákból semmi nem derül ki, a felfestések meg rég lekoptak, vagy még az előző átépítésből maradtak vissza. (Megfigyeltétek? Az új festék mindig jobban kopik, mint a régi...)
Szóval lehet szentségelni, meg minden, de szerintem az egyetlen helyes magatartás az, ha vészvillogóval leállunk, és segítünk visszafordulni.
Zozi79 2011.06.12. 07:18:31
Zozi79 2011.06.12. 07:24:37
Donor 2011.06.12. 07:49:10
-Nem engedett 50 fölé, de ha 45-el mentem már reklamált, hogy tartsam a forgalom ritmusát, ne mazsoláskodjak.
-Parkolni 2. fokozatban kellet lendületből, mondván ha megyek a városban akkor sincs idő ilyen szarakodásra.
-Bevitt az összes pesti elcseszett forgalmi helyzetbe, a lekopott felfestésekkel együtt, így aztán soha nem volt gondom azzal, hogy pillanatok alatt felmérjem adott váratlan helyzetben mi a teendő.
Akkor keménynek tűnt, de szerintem ez alapvető követelmény a valódi forgalomba. Aki erre nem képes, ne kapjon jogosítványt.
Megjegyzem a feleségemet is meg tudtam erre tanítani, ha neki megy akkor minden értelmes ember képes rá. Nincs is gondja se a parkolással se a forgalom ritmusának felvételével.
Jokkura 2011.06.12. 07:59:20
A keréklyukásztos módszer,hát nemolyan jó ,
Igaz,hogy defektes kerékkel kevesen mennek,de micsoda kártéritési perek lennének belőle, ill. ha mindenki a le-felhajtóban cserélne kereket, az mekkore dugót és beleseti helyzetet okozna.
Sokkal olcsobb: Meg kell tanítani az pálya használatát
Donor 2011.06.12. 08:03:06
Ha eltévedtem akkor meg megállok előveszem a térképet és megnézem merre tudok menni.
GPS birtokában ez még sokkal egyszerűbb, de jó pár embert ismerek akik térképet nem tudnak olvasni, a GPS kifejezetten megzavarja, és csak egyetlen jól begyakorolt úton tudnak menni, ha attól eltérnek pánikba esnek és baromságokat csinálnak. Na ezeknek nem kellene hogy jogosítványuk legyen.
Beraknám a térkép és GPS alapján adott pontba eljutást a forgalmi vizsgára.
Zozi79 2011.06.12. 08:09:15
Donor 2011.06.12. 08:11:27
Donor 2011.06.12. 08:13:26
www.pacomodell.hu/flycamone2/
HakapesziM 2011.06.12. 08:18:09
Donor 2011.06.12. 08:20:26
Igen, nyomta a dudát, de megtalálta a féket nagyon gyorsan.
Egy darabig még problémázott, de visszapillantó elfordít és már meg is szűnt a problémám :D
Donor 2011.06.12. 08:24:41
Donor 2011.06.12. 08:29:14
Attól hogy drágább a jogsi nem lesz kevesebb hülye az utakon, csak kevesebb csóró.
Donor 2011.06.12. 08:30:39
Tron65 2011.06.12. 08:32:31
De hogy osztottpályás úton a szembe oldalra, ahhoz már tényleg sok csíkon kell átmenni.
De ez még csak egy dolog lenne, ha utána azon igyekezne a delikvens, hogy mihamarabb visszakerüljön a helyére (pl ahogy a videón is: megfordul).
De nem, jó páran ilyenkor úgy gondolják, hogy a következő kereszteződésig elvergődnek valahogy és majd ott.
Jelen esetben ez mindössze úgy 200 méter lett volna.
Na de 70-nel jönnek szembe!!!
Mr. Waszabi 2011.06.12. 09:37:25
Jokkura 2011.06.12. 10:41:45
Volt nekem is egy esetem: M2-re Gödről ,Pest felé(délnek) ,a felhajtó mellett kb 1m -re van az Északról (vác felől) a lehajtó ,még az ív is hasonlóan kezdődik/végződik.Ott éjjel ,kocsi orráig érő ködben és is majdnem a rossz sávba indultam el (akkora volt a köd,hogy a bekötő út jobb oldaláról[ 2 x1 sáv] nem láttam a baloldali táblákat).Rohadtul tudtam volna értékeleni egy 4 -es --szándékolt-defektet
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.12. 10:51:51
2011 06. 12. sacc 9 ora, Vecsés Telepi ut
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=vecs%C3%A9s&aq=&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.545434,65.478516&ie=UTF8&hq=&hnear=Vecs%C3%A9s,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.409634,19.271564&spn=0.008481,0.024161&z=16
Anyuci a forgalommal szemben az utcaban halalos nyugalommal.
Meg az a szerencse, hogy vasarnap van (volt), mert ez egy eleg forgalmas ut es senki nem szamit arra, hogy valami agyhalott szembe johet vele az egyiranyu ketsavos uton.
A Telepi ut, Ferihegyi Repuloterre Vezeto ut sarkan lampas keresztezodes van es lila gozom sincs rola, hogy hogy a fenebe nezhette be a jokepessegu ezt.
En az ilyen produkciokat azonnali vegleges jogositvany bevonassal jutalmaznam!
]{udarauszkasz 2011.06.12. 11:12:45
Geisterfahrer. (Szellem-sofornek lehetne leginkabb forditani)
Eleg gyakori 'jelenseg' hogy Geisterfahrerkednek, mert sokszor elegge kuszan vannak megoldva az autopalyafelhajtok ausztriaban, foleg, ahol tobb autopalya keresztezi egymast, pl. a Voralpenkreuznal, vagy Graz mellett az A2-A9 keresztezodes.
]{udarauszkasz 2011.06.12. 11:14:43
Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 12:16:14
Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 12:18:06
Zozi79 2011.06.12. 12:41:50
jelentéktelen alak 2011.06.12. 12:42:44
...és továbbra sem értünk egyet. :-)
Persze, hogy van némi különbség szabálytalanság és szabálytalanság között. De milyen alapon várja el a másik szabályosságát az, aki maga is szabályt sért?
Itt viszont már nincs alapja a mérlegelésnek. Te ezt, én azt, a másik amazt. Ha mi szabálytalanok vagyunk, miért várjuk el a másiktól, hogy szabályos legyen? Vagy miért várjuk el, hogy ugyan azt a szabályt szegje meg? Ilyen alapon az ilyen fogalommal szembe haladó is elvárhatná, hogy mindenki tegyen úgy mint ő, de legalábbis figyeljen eléggé ahhoz, hogy az ő vétke ne okozzon balesetet.
Ez -bár igazad van, más kategória- de tök ugyanaz, mint mikor a gyorshajtó haragszik a belsősávban lődörgőre, vagy mikor a belsősávban lődörgő haragszik arra, aki levillogja onnan, hogy gyorsabban mehessen, mint szabad.
jelentéktelen alak 2011.06.12. 12:54:49
Vagy mégsem? Ha valaki nem beszél egy adott nyelvet, akkor nyilván nem lehet annak tolmácsa sem.
Pont így van ez az autó vezetéssel is. Ha valaki nem tud vezetni, akkor nem lehet sofőr.
Nem azt várom, hogy profi pilóta legyen minden friss jogosítványos! Egy csomó dolog van -nem csak ezen a területen- amit rutin nélkül nem lehet megtanulni. De az a tudás, amit a jelenlegi képzésben 20óra után elsajátít egy egy átlag ember, az bőven kevés ahhoz, hogy magabiztosan uralja a járművét. Akkor még meg sem említettem a kritikus helyzeteket.
Nem tudom támogatni a jogosítványhoz jutás kérdését szociális oldalról való megközelítését, mint ahogy nem lehet nyelvtudást sem szociális alapon kezelni.
Ez pedig független attól, hogy melyik, mennyibe kerül. Mindennek ára van életben. Ha valaki -kivált képen egy diplomás ember- nem tudja előteremteni az ilyen jellegű "befektetéseire" az anyagi keretet, akkor ott valami egészen más gond van. Az illető nincsen felkészítve az életre. Lehet, hogy így, vagy úgy jelessel vette a vizsgáit, de inkább demonstrálja az oktatás sikertelenségét, mint a jogosítványhoz jutás buktatóit. -Szerintem
jelentéktelen alak 2011.06.12. 12:57:52
Akkor Te szerencsés ember vagy. Jellemzően nem ilyet hallani. De még az én oktatóm sem ilyen volt.
Aki engem tanított, az inkább lemondta egy haverom óráit, mikor leesett a hó, mert hogy csúszik az út.
Én meg inkább akkor tanultam volna, mert akkor csúszik az út.
Hát így készíti fel a diákjait az életre...
jelentéktelen alak 2011.06.12. 13:10:47
Így már inkább értünk egyet, mint nem.
De meg tudom érteni a másik oldalt is.
Ha bármi egy magyar szolgáltatásnál 1Ft.-al többe kerül, akkor az árcédulán 50-100Ft. + lesz.
Így joggal tartanak sokan a oktatás javulásától.
Nem mindegy, hogy miként mérlegel az ember.
Az egyik oldalon ott van, hogy esetleg dupla áron lehet olyan jogosítványhoz jutni, ami mögött valós tudás van és az így szerzett jogosítvány tulajdonosa nem üti el a gyerekemet egy olajfoltra futva.
A másik oldalon, meg ott van, hogy 2x annyi a jogosítvány ára, de régi rend szerint is többen élik az életüket baleset mentesen, mint balesetes tapasztalattal.
Én azok közé tartozom, aki a rendszer javítása mellett törnek pálcát. De be kell lássam, hogy a balesetveszélyes helyzetek zöme, nem a rutintalan, kezdő rovására írható. A legtöbb baleset, ilyen-olyan, de jellemzően tudatos szabályszegés eredménye, ráadásul 1-2 évnél öregebb jogosítvánnyal rendelkezők részéről.
A magam részéről nagyobb bajnak tartom az önkényes, szabályszegések és a túl magabiztos viselkedést. Pont e-miatt azt is legalább olyan fontosnak tartanám, hogy időről időre újra kelljen vizsgáznia mindenkinek. Ha átmegy, akkor oktatáson nem kellene részt vennie. Így még eszetlenül drágának sem kellene lennie.
Biztos vagyok benne, hogy a valóban rutinos sofőrök jelentős részének is gond volna az ismételt vizsga. Ugyanis sem a KRESZ-t nem ismerik kellő képen, sem a szabályos vezetés nem megy a zömnek 5-10 év után.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.12. 13:20:37
Eszednél vagy ember? Ő akar felhajtani a pályára forgalommal szemben. Miféle kártérítésről beszélsz te itt? Hol szerezted a jogsidat? Piacon?
Piszkos Freud a ... 2011.06.12. 13:46:40
Csak azt nem tudom, hogy akkor hogy lehet, hogy az úton nemcsak ilyeneket látok. Vagy a kommentelés a garancia a tökéletességre? :)
Jokkura 2011.06.12. 14:19:24
Szándékos károkozás címén pl.(4 kerék, pár légzsák ,és még ki tudja...)Egy esetleges balesetveszély előidézésénak a megakadályozása nálad egyenlő egy többszézezer,milliós kár okozásával és további balesetveszély előidézésével? A rendőrség rakhatja ki csak úgy a szöges szőnyeget.(elég komoly kritériumoknak kell teljesülni ehhez) Elvileg még egy utaszállító repülgép is leszáll(hat)na az autópályán( az meg biztos,hogy valamelyik oldalnak szembe megy).
Ha a szabálytalanul parkoló gk-t lebilincselik és kozben megsértik a kereket ,vagy a kasznit, többe van a bilincselőnek,mint a bünti..
A kártérítési igény lehetőségének a felvetését meg ne keverd össze a jogosítvány megszerzésének a feltételeivel.(van jogosítványom,sőt autós futi voltam BP-en,én is sokat láttam,de ennek ellénere nem mindig a sofőrt kell hibáztatni,csak az esetek 95%-ban)
Valamely hsz-mben írtam,hogy néhol,és némely helyzetben rohadt könnyű elnézni első pár métert.
A másik meg baleset teremtési lehetőség a kiszurt kerekű jármúvel.
Nem szét kell baszni egy --esetlegesen --nem figyelő autós járművét,hanem minden lehetséges eszközzel-és nem károkozással! ---meg kell akadályozni ...
Nem tudom,hogy neked milyen régi jogsid van és mennyit vezettél,de te SOSE ,néztél be egy dolgot se az éltben?? Ha abból nem volt baleset ,az nem biztos ,hogy csak rajtad múlt.. Szóval,még mielőtt mégegyszer ledurungolnál. olyan megoldás kell,ami nem hagy nyitva--lehetőség szerint--semilyen kiskaput.A kerék kiszurás nem jó.
Igaz --elvileg --nem kell(ene) számolnom szembejüvővel a pályán,de szembe gázpalackkal biciklizővel sem ( erre volt példa) .
Lehet csökkenteni az ilyen "benézések" számát,de --mit valaki már írta is--Az emberi hülyeség ellen nincs orvosság
De egyet valaki már mondjon meg ,miért szaporodott meg az elmúlt 1 évben az ilyen hülyeség? Régebben 10 évben,ha egyszer volt ilyen ,most meg évi 10?
Rossz példa,mint minden példa ez is sánzít.
Gyilkosságra készülödsz ( ez is tilos, rengetegeg helyen le is van írva) ) ,de még nem követted el ,csak tervezed...
Erre föl valaki felgyújtja a házadat,mert neked ölési szándékaid voltak/vannak ( é: nem téged zárnak időben,hanem a házadat gyújtják fel, hogy nehogy ölj )
hpty 2011.06.12. 14:39:30
De a lényeg, hogy megoldódott az ügy és nem lett csatt, mint régebben az M7-en szembemenő idős papi esetében!
jelentéktelen alak 2011.06.12. 15:08:18
A story-nak semmi.
De az, hogy néhány jóképességű vitatja az értelmét, pont úgy jellemzi a vezetői oktatás színvonalát, mint a story-ban szereplő -vélhetően jogosítvánnyal rendelkező- hölgy tette.
véleményem szerint az oktatást meg kellene reformálni! ha ez megtörténne, akkor nem csak a hölgy nem tett volna ilyet, de azok is aki ma nem kötik be magukat, vagy még az utastól is megkövetelnék, vagy eleve orvosi eset az illető
hpty 2011.06.12. 15:15:52
Itt szerintem a legfőbb gond a szervek részéről van: pénzbehajtás folyik rendrakás helyett.
És erre válaszol a közlekedési kultúra is: Városban menjünk 65-tel, mert akkor még nem büntetnek, ha nem látja a zsaru, akkor az nincs is... stb.
Egyébként oktatótól csak a szabályokat és max. a technikai részek alapjait tanulhatod meg, vagy szülő-testvér-barát az, aki nagyobb hatással van rád, és a rutin megszerzése alatt kialakul benned a jó vagy rossz hozzáállás...a minta alapján, vagy annak ellenére! :D
jelentéktelen alak 2011.06.12. 15:48:01
Nem, nem a legégetőbb gondom, de van okom félni attól, hogy a dolog egyre tovább lazul és végén olyan valaki életével/egészségével kell érte fizetni, aki hozzám közel áll.
Ezt viszont nem akarom.
Igazad van abban, hogy az oktató nem taníthatja meg azt, amit csak az élet taníthat meg.
De sokszor az oktató még azt sem tanítja meg, amit meg kellene tanítania.
Írtam itt arról az oktatóról, aki engem is tanított. Nyár volt, sok dolga nem volt. De télen a haveromnak lemondta az óráját, mert leesett a hó. Ő csúszós úton, nem tanít. Ki fogja megtanítani a csúszós úton való közlekedést???
Ennek is kötelezőnek kellene lennie és már hely is van rá ahol gyakorolni lehet.
Házasságom révén, több ismerősöm is él Mátészalkán vagy környékén. Ott valahogy kimarad az oktatásból a tele zöld. Meg sincsen említve, be sincsen gyakorolva.
Való igaz, a városban nincsen ilyen forgalmi szituáció. A lámpával védett zebráktól eltekintve, egyszerre csak 1 iránynak van szabad jelzése így ott nem kell törődni a szembe jövőkkel. Mindehhez egy sima zöld jelzés társul.
Mikor először akartam ott balra kanyarodni, csak feltartottam a mögöttes forgalmat, míg a szemből várakozókra vártam. Először értetlenül fogadtam a szituációt. De mikor ők mennek pl. Budapestre, simán elindulnak balra a tele zöld jelzéskor a szembejövőket keresztezve. Ez úgy érzem, már nagyobb baj.
Ki a hibás? Akkor, ott, nyilván aki nem a szabályoknak megfelelően vezetett. De azért az is megér egy misét, hogy kit, mire tanítanak a vezetési órákon.
Ma sajnos az egyetlen cél, hogy a vizsgázó levizsgázzon. Mivel aki ott lakik, ott is vizsgázik, csak akkor fog találkozni tele zöld jelzéssel, mikor már van jogosítványa. De mivel csak és kizárólag a vizsgára volt kihegyezve az oktatás, nem fogja tudni mi is az. Ebből viszont baleset is lehet.
Elképzelhetőnek tartok egy hasonló esetet a story kapcsán is. A hölgy friss jogosítványos, és olyan helyen tanult és vizsgázott, ahol nincsen osztott pályás út.
Ki a hibás? Ha baj van, nyilván ő. De azért vizsgálni kellene azt is, hogy mire tanították.
Igazad van, a megoldás a hatóságok helyes hozzá állása lenne. De azért az már túlzás, hogy mindenért ez a felelős. Az a reakció amit Te írtál valós, de ostoba.
Ez nagyjából olyan, mint mikor valaki megpofoz, majd bosszúból még magam is saját magamat verem el. Nem egy egészséges reakció.
pont így nem egészséges kicseszni úgy közeggel, hogy közben egy pénzbehajtó büntetést kockáztatok, vagy magamat veszélyeztetem.
Úgy gondolom csak is beteg ember tesz olyat, hogy 65-el megy, mert a közeg olyan, amilyen. Vagy nem köti be magát, mert szemét a rendőrség, stb.
...és még egy szót sem említettem arról, hogy pár éve kereskedelmi TV lehangoló eredményt hozott egy nem reprezentatív KRESZ teszt kapcsán.
Ezekből nekem az következik, hogy akik rendelkeznek jogosítvánnyal, nem feltétlenül rendelkeznek azon tudással is, ami szükséges hozzá. Ez pedig az oktatási rendszer gyengesége. Ezért gondolom, hogy ezen változtatni kellene. De hozzád hasonlóan,nem ez a legégetőbb gondom. Sokkal fontosabb, hogy most szalámis, vagy sajtos szendvicset egyek. :-)
Toxxxi 2011.06.13. 01:12:25
pengusz 2011.06.13. 10:02:34
Én szerencsére ősztől tavaszig tanultam, volt alkalmam gyakorlatilag mindenféle körülményt kipróbálni. Egyszer az oktatóm egy szépen lefagyott lejtőn mondta azt, hogy parkoljak be 2 kocsi közé (az utca teljesen üres volt). Kérdeztem, hogy mi lesz, ha nekikmegyek valamelyiknek? Azt mondta: "majd fizet a biztosító" :D Kivitt havas útra, félig lefagyott útra, esőbe, ködbe stb. Sajnos nem ez a jellemző
pengusz 2011.06.13. 10:11:47
Esetleg egy járdán "körültekintő, figyelmes gyorshajtó" bringással szemben is ilyen elnéző vagy ? :D
a-kis-herceg 2011.06.13. 10:49:00
csak én mentem a videón látható sötét kombival jó irányba
a többiek mind hüjék és szembe jöttek...
nagyon erőszakosak voltak, főleg egy motoros, kénytelen voltam a rossz irányba visszafordulni
Toxxxi 2011.06.13. 11:28:59
a-kis-herceg 2011.06.13. 11:43:54
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.13. 14:57:38
Jokkura 2011.06.13. 15:44:51
Te meg nézz tükörbe !
én nem sértettelek meg!
egyébként végig is olvahatod a kommentet, és a többit is.
Aki az első mondat után ítél ,az annyit is ér!
Aki donnak képzeli magát pedig egy tenyeres-talpas martóz attól tőbbet el sem várok!
до свидания!
alfa.orionis 2011.06.13. 15:53:10
A hölgy 3 dolgot csinálhatott:
1) a Váci útról nem kanyarodott be a lámpánál balra a parkolóba (ez merő értelmetlenség)
2) tilosban kavircolt a buszkihajtóban és ráadásul ott kanyarodott balra (csak jobbra lehet)
3) vagy a legdurvább: ha már az Árpád útnál sávot tévesztett és onnantól ment szembe a forgalommal.
Nagy mázlija volt, az egyszer biztos.
FDToth 2011.06.13. 17:46:44
Javaslom neked, hogy olvasd el a "Kioktatta a robogós" c. bejegyzést. Ha ügyes vagy, találsz benne olyat, amit szerintem nem tudsz:)
Így nem a calibrás lesz a hülye (és pláne nem én) hanem te, kis abroncsbörű barátom:D
Kicsit Karcos 2011.06.13. 19:25:14
Csak arra kellene átállítani az agyat, hogy a közlekedés (jogi, pénzügyi ismeretek, hivatali ügyintézés stb.) ugyanúgy az alapműveltség részei kellenének, hogy legyenek, mint a betűvetésnek, nem pedig misztikumba emelt luxusismeretnek, amit luxusadóval és korbáccsal kell terjeszteni.
Tudom, tudom, drága lenne, ne is mondja senki. Mert az nem drága, ami most van.
jelentéktelen alak 2011.06.13. 21:04:13
A közlekedés egy veszélyes üzem és ehhez mérten kellene a hozzá tartozó tudás szintet megkövetelni. Az, hogy közép iskolában, vagy magán iskolában tanítják, szerintem mindegy. A követelmény szint így is úgy is országosan van kialakítva. Csak túl alacsonyan van a léc.
Hogy mennyibe kerül? Úgy gondolom mindennek ára van. Az árat meg a kereslet-kínálaton túl a beruházási költségek alakítják. De így is, úgy is kell fizetni, legfeljebb ha a közoktatás része, akkor az adó formájában. De ingyen semmi sincsen.
Ezzel együtt tetszik az ötleted, de szerintem fontosabb volna a megfelelő tudást megkövetelni, mint a mostani 20órás rendszert beépíteni az általános tanrendbe.
Toxxxi 2011.06.14. 00:12:14
cso zsi 2011.06.14. 01:07:33
Az befelé egyirányú, és az Árva utca sarkán lehet kifordulni belőle. Ehhez persze emlékezni kéne arra a táblára, amin behajtottam. Az aranyhalnak tán 10 másodperces a memóriája. ;)
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 08:18:35
"...Egy esetleges balesetveszély előidézésénak a megakadályozása nálad egyenlő egy többszézezer,milliós kár okozásával és további balesetveszély előidézésével?..."
Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy bármit fontosabbnak tartasz az emberi életnél!
Szerinted, 4 felnin (mert az amiről szó van, széttépi mind a 4 gumot) meddig jutsz? Milyen tempóra leszel képes?
Ebből kifolyólag mondom ezt:
TE EGY BAROM VAGY, AKINEK KEZELTETNIE KELLENE MAGÁT. SÜRGŐSEN!
Ki nem szarja le, hogy mekkora kár keletkezik egy potenciális gyilkos járművében?
Lásd néhány hónappal ezelőtti eset, amikor kifejezetten öngyilkossági szándékkal hajtott fel valami istenbarma forgalommal szembe a pályára.
Tudodmit?
Törjön össze egy ilyen barom (ne ölje meg, elég ha csak tolószékesíti) egy hozzád közelállót. Kiváncsi vagyok, akkor mi lesz a véleményed a kérdésről ;)
wowerman 2011.06.15. 01:43:19
mohopasi 2011.06.15. 16:50:42