Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha szabályos vagyok, az a baj?

2011.06.22. 08:09 :: Don Blasius

Pár napja is Szeged szerepelt, megvallom, egyik kedvencem. Azon túl, hogy kedves, szép város, nekem élhetőbbnek tűnik Budapestnél. A fővároshoz képest sokkal jobban fejlesztik a tömegközlekedést. Kerékpárút is aránylag jóval több áll rendelkezésre és tényleg sokan járnak biciklivel. CSI ugyanakkor általánosságban veti fel a buszsávban  kerékpározás problémáját, miután egy autós beszólt neki, holott pedig ő pont betartotta a KRESZ-t, amint az a videón is látszik. Ez persze nem jelenti azt, hogy a szabály így jó, szerintem is érdemes lenne felülvizsgálni, lehet, hogy biztonságosabb lenne biciklivel a szélső buszsávban.

Egy igen érdekes videóra hívnám föl a figyelmeteket, melyen röviden annyi történik, hogy egy sárga Suzukiban ülő ordenáré stílusban küld át egy biciklist a belső sávból buszsávba. Csakhogy a buszsávon tilos biciklizni, ha külön tábla nem engedi, és itt nem engedi. Persze a torlódás miatt amúgy sem tudott volna haladni a jóember, de ez más kérdés.

 



Ezen a szegedi körútszakaszon most jelöltek ki buszsávokat, és bár korábban úgy volt, hogy a biciklisek számára is megnyitják (minden 10. szegedi biciklivel jár, nyáron a belvárosban még többen), de végül mégsem így történt. Magyarázat nincs, az ész megáll, egyaránt szív autós, buszos és biciklis. Fokozza a konfliktust, hogy egy igen nagy intelligenciájú irodai személyzet autópályára való betonelemeket rakott a belvárosi körút közepére, pont a kanyarba. Persze a többség a buszsávban  biciklizik, így velük probléma sincs, csak ez így nem szabályos.


A buszsávban mehetnek buszok, trolik, betegszállítók, taxisok, kukások, motorosok, épp csak a biciklisek nem. Tarlós még az autósok egy részét is beengedné, de arról nincs szó, hogy mi lesz a bringásokkal. Érdekes, Londontól Párizson és Koppenhágán át Brüsszelig mindenhol meg tudják oldani, (még Budapesten is terjed a közös busz-kerékpár sáv) csak éppen nálunk, a magyar Amszterdamnak nevezett Szegeden nem. A szakmailag totálisan alkalmatlan városi bizottság szűk két hét múlva tárgyalja az ügyet, addigra talán sikerül a mulasztóknak kellően elkenniük a felelősséget.

465 komment

Címkék: video biztonság közlekedés hülye erőszak kerékpár kresz dugó buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[mike] 2011.06.23. 15:46:59

@Aabroncs: hagyjad már békén szegény gyereket... :D Ez most nem jött neki össze, ez egyértelmű. Még jó, hogy a számok nem hazudnak.... :)) Itt kb. vége is szakadhatna a vitának.

terror 2011.06.23. 15:49:39

@xaba99: Hogy nem jo savban landoltam? Ritka ott a zold, akkor is rovid ideig. Engedtem a mogottem jovoket. Egyebkent ott meg az egyenesen meno (kozepso) savbol is szoktak balra kanyarodni. Nem veletlenul csekkoltam en is vissza jobbra, hogy jon-e valami.

Egyebkent ha ott a belso savba kanyarodok, akkor a jobb szelsobe kivagodva eloznek. Es kozottuk kene kisorolnom a jobb szelsobe :/ Legyenek ilyenek a legdurvabb szabalytalansagok :P

(Amugy nyilvan ez a zavaro, es nem az, hogy a zebran acsorgokat centikre keruli ki a piroshoz rohano kollega, ami persze szinten egyedi! eset :)

terror 2011.06.23. 15:50:10

@Reggie: Ezt a kort mar megfutottuk vele :) Akkor se birta felfogni...

[mike] 2011.06.23. 15:51:49

@Reggie: Hány autó megy el, amíg egy bringás? 30-40? Egy 2x2 sávoson szerintem jóval több.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.23. 15:52:40

@errorka: nem arról beszélek...
hanem kb. 0:56-ról...
ennyire vak vagy vagy ennyire nem ismered a kreszt?

terror 2011.06.23. 15:55:32

@Aabroncs: En sose cafoltam. En csak azt mutattam, hogy a kerekparos balesetek 48%-aban a kerekparos vetlen. A 11%-ba egyebkent ez bele van kalkulalva, szoval most itten felhoborogtel a 20-as IQ-ddal, es tulajdonkeppen leirtad ugyanazt, amit en, 287 kerdojel kisereteben, es meg okosabbnak is hiszed magad. Lokjel be egy xanax-ot, ugy konnyebb nyugodtnak maradni.

"Tavaly és évek óta ezt a trend. Olvasgass és számolj utána, de persze úgy sem fogod elismerni:"

Vesd ossze ezzel:

Az intézkedések hatására 2010-ben a kerékpárosok által okozott balesetek száma az előző évivel azonos szinten maradt, miközben többen választották ezt a közlekedési formát.

hvg.hu/itthon/20110222_ksh_baleset

Ha valamit beirsz, hogy az teny, statisztikak bizonyitjak, olvass utana, stb, akkor plz lokjel melle valami linket.

Meg mindig varom egyebkent a fejseruleses balesetekre a kimutatasodat, ami a birtokodban van, merthat azt is tenykent dobtad be ide, es mint irtam, erdekelne a dolog...

(Persze ezert is utalsz majd, hogy egy kocsog vagyok, aki szeretne bizonyitekot latni, meg statisztikat. Nyilvan az en hibam, nem a tied, amiert alatamaszthatatlanul "ervelsz" :)

terror 2011.06.23. 15:56:33

@xaba99: Ott mi is a szabalytalan?

Reggie 2011.06.23. 15:56:38

@[mike]: Ezek szerint gyalogos is alig van, mert egy 2x2 savos uton keves gyalogos megy el?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.23. 15:57:33

@errorka: ha nem veszed észre magadtól, ki kellene tiltani téged a közútakról.
kezdd el nézni lassan 0:53-tól.

terror 2011.06.23. 15:59:20

@xaba99: Nem tudom, mire gondolsz. Meselj...

[mike] 2011.06.23. 16:00:08

@Reggie: ne tereld a témát hülyeségre...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.23. 16:02:13

@errorka: "13. § (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:

a) „Kötelező haladási irány” (17-19. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. "

itt égtél be, te többet kreszről és szabálytalanásogkról ne írj.
alapvető dolgokkal nem vagy tisztában.

terror 2011.06.23. 16:04:35

@xaba99: Te most komolyan a keresztiranyu forgalomnak kihelyezett tablak iranyaba akarsz terelni? Kicsit olyan vagy, mint az, aki a KRESZ tablak hatlapja alapjan osztja az eszt, hogy az ram vonatkozik...

terror 2011.06.23. 16:05:25

@errorka: Ha nem igy lenne, akkor vajon a sarga folytonos vonalnal miert van szaggatott jelzes? Annyit elarulhatok, hogy a balra kanyarodni szandekozok kedveert. A tobbit rad bizom :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 16:11:22

@[mike]: ??? Mi a tökömről beszéltek?? Tényleg ennyire elvakultak vagytok??@errorka: Mi van belekalkulálva?? :-)) Te idióta, a balesetek számának a százalékába mi van bele kalkulálva?? LOOL "A rendelkezésre álló statisztikai adatok szerint 2010-ben 16 307 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset következett be, melyből 3522 "kerékpáros baleset" volt. Ezen balesetek 52 %-át (1832) kerékpárosok okozták." Olvasd már el te iq ligth! Ebbe mi van bele kalkulálva? Az,hogy 8szor több autó van mint bringa? Ennyire még Ti sem lehettek hülyék. Ez simán a balesetek számának százalékos elosztása, hadibaromk:-)) Még én égtem be:-)))))))))

Reggie 2011.06.23. 16:11:56

@[mike]: Te kezdted. Hulyeseget allapitasz meg egy alapvetoen hibas megfigyelesi modszer alapjan. Erre nem lehet mit reagalni erdemben.

terror 2011.06.23. 16:12:32

@xaba99: Szemmel lathatoan ez nem jott be. A keresztezodesbol a felturas elott lehetett balra kanyarodni. A felturas utan nem volt kitablazva kotelezo haladasi irany.

Megsertodhetsz, mert nem jott be, vagy el is magyarazhatod, hogy miert van ott a szaggatott vonal. Az elozni vagyok kedveert, vagy a kanyarodok vegett? Elozni amugyse lehetne. Sok lehetoseg nem marad...

dzsaszper 2011.06.23. 16:16:02

@Aabroncs: nem az összes baleset 52%-át, hanem azon balesetek 52%-át okozták a kerékpárosok, amelyben kerékpár is részt vett.

Ez lényegében 50-50. Vagyis a kerékpárosokat érintő balesertek kb. felét okozták a kerékpárosok, kb. felét más jármű.

Amennyire értem, ezzel kapcsolatos volt a kérdés, hogy meg tudod-e cáfolni.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 16:17:34

@xaba99: az ugye megvan, hogy az egy masik utnak szol?.. ideiglenes felfestes kovetesere szolit fel ha jol lattam. de mivel nem arra kanyarodott igy teljesen erdektelen.
Szoval kit kene kitiltani? ;)
(szerintem inkabb azokat, akk veszelyeztetik a gyalogosok eletet)

dzsaszper 2011.06.23. 16:17:39

@Reggie: ezek után kiváncsi lettem Aabroncs forrására az autók 8-9x arányáról :)

terror 2011.06.23. 16:19:13

@Aabroncs: Az van belekalkulalva, hogy en arrol beszelek, hogy a kerekparos balesetek 52%-aban vetkes a bringas, 48%-ban pedig vetlen. Ez egy eleg durva arany. Es ugy jon ki a 11% (ertsd: bele van kalkulalva), hogy ez a 48% vetlenseg ki van vonva. Cserebe hangoztatva sincs annyira, mert, mint emlitettem, eleg durva arany. A 11%-al viszont jo dobalozni a kozlekedok aranyat tekintve.

Reggie 2011.06.23. 16:20:49

@dzsaszper: Hat valami hasonloan preciz megfigyelesbol szarmazhat:) Vagy lehet, hogy elnezte a tablazatot es mondjuk a segedmotoros kerekpar helyett kerekpart latott. (Ugyanis a forgalomban levo jarmuvek statisztikajaban nincsenek kerekparok).

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 16:22:04

@errorka: Egyébként én vagyok a hülye, mert elkezdtem keresni a statisztikát:-) Nem vitázom tovább. Ha azt mered mondani, hogy egy adott évben nincs 8szor több személyautó az utakon és utaskilométerben nem teszünk mi meg minimum 500szor többet évente, mindezek mellett az összes 16307 balesetből 1800 körüli számot ti okoztok, nos, ha ez nálatok nem magasabb arány, tényleg nincs min vitázni, akkor még betegebb fanatikusok vagytok, mint gondoltam, mert egyébként ez már volt téma és még olyan is elismerte is, aki bringázik, hogy Ti vezettek, évek óta.

Reggie 2011.06.23. 16:27:48

@Aabroncs: Dehogy, nem ezert vagy hulye, hiszen feladtad a keresest. Azert vagy mert olyan statisztikara hivatkozol ami nem letezik. Termeszetes, hogy utolag nem talalod. Normalis ember eloszor megkeresi es utana hivatkozik ra.

dzsaszper 2011.06.23. 16:31:16

@Aabroncs:
utaskilométerről eddig nem volt szó, csak sofőrökről...
1. mindig igazad van
2. ha nem, az 1. pont kép életbe?

terror 2011.06.23. 16:31:57

@Aabroncs: Utaskilometerben a minimum 500x tobb az hogy jott ki? Atlagoljunk egy durvat, mondjuk teged, meg engem, es nezzuk az idei esztendot. 5500km-nel jarok. Ezek alapjan akkor te mar minimum! 2.750.000km-nel jarsz. Ev vegere nekem siman meglesz a 12k, azzal konnyu is szamolni, kijon neked 6 millio km. Abba is benne vagyok, hogy feltetelezem, hogy minden alkalommal 2-en mentek, ugyhogy szamoljunk 3 millio km per evvel. Nekem eleg soknak tunik, bar alairom, hogy 12k km-t se teker mindenki. Viszont rengetegen tekernek budapesti keros ismerosok 6-10k kilometereket, sot olyanok is vannak, akik 20-30k-t letekernek, per ev. Szoval annyira az en 12k-m se elszallt szam. Memugy, mint - valoszinuleg mar megint, es persze sokadjara - a te betippelesed...

A tobbibol, leirom megegyszer, eddig se volt vita. Senki se mondta, hogy kerekparosok nem okoznak balesetet, stb. Egyszeruen arrol van szo, hogy a kerekparos balesetek, mint szam, megteveszto, mert 48%-ban vetlen a kerekparos.

Fejseruleses temaban stat, akarmi? Vagy csak bekamuztad?

dzsaszper 2011.06.23. 16:32:28

@Aabroncs: én a 8x arányban kételkedem, és abban hogy akikről te tudsz, mennyire teljes mintát adnak, pl. milyen utak forgalmáról beszélsz.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 16:35:32

@errorka: en nagyon atlagban tolom, munkaba es edzesre jaras, hetvegen sokszor semmi, meg 1-2 hetes szabik alatt is nulla, igy kijott 5000km egy evre.

terror 2011.06.23. 16:56:24

@Aabroncs: "A magyar társadalom kerékpározás iránti fogékonyságát jelzi, hogy minden
különösebb kormányzati vagy civil propaganda nélkül is évente 280-290 ezer db
kerékpárt adnak el Magyarországon (forrás: Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi
Szövetség). Ez a szám megegyezik az évente eladott autók számával."

docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Vz4EshhTZcAJ:www.westpa.hu/dokumentumok/rft/378_9050_et8_mell2_kerekpar.doc+ertekesitett+kerekparok+szama&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShBQ92Zk_lp7wiZnADuMCjdk41JnC3DMpUpDddJC6uqiQDW4ON7nFVUjFSl48F5e7Oa8mTJgk8WMGjOQa-JB9tra6rrdiYmaCNuq1bkWXa4CXYFmv5Fvxi3GZI48vaYDoNle4gb&sig=AHIEtbQUn5zMWKqsnfcDF36eFyJOdoE9ug

Sajnos datumot nem irnak, de valami 2006-2007 kornyeki anyag lehet.

A multkor egyebkent linkeltem neked valahol mas szamokat, azt most nem talalom, de fel millios eladas remlik. Ezzel szemben a gepjarmuvek darabszama az utobbi 3 evben folyamatosan csokkent. Iden irtak eloszor, hogy emelkedes volt...

Akkor is annyiban maradtunk, most is leirom - bar ezt mar mas is irta -, hogy a kerekparok pontos darabszamarol nincs stat. Az eladasokrol szoktak ilyen szamokat publikalni, de ez nem jelenti azt, hogy napi szinten hasznaljak is. Nem mintha a 3 millio auto automatice azt jelentene, hogy mindet hasznaljak is minden nap.

Ami viszont totalisan biztos, hogy te rohangaszol budpesten autoval, es azt hiszed, mindenhol ez a trend.

terror 2011.06.23. 16:57:20

@errorka: hullye hejjes iras ellen orzo kene :P

dzsaszper 2011.06.23. 17:19:10

@errorka: ezért is írtam, hogy nem mindegy milyen utakon. Az autót elsősorban nagyvárosokban, sztrádákon, egy- és esetleg kétszámjegyű utakon használják sokat, bár nyilván használják alacsonyabbrendű utakon is.

Kerékpárt nyilván nagyvárosokban is használják valamelyest, de alighanem kis településeken, számozatlan, négy- és háromszámjegyű utakon is, egy- és kétszámjegyű utakon (kerékpárút hiányában) alig, sztrádákon nyilvánvalóan egyáltalán nem. Valószínű, hogy a nagyvárosi használatban is az autósok által jellemzően inkább került kis utcákban komolyabb a kerékpáros forgalom.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 17:36:02

@dzsaszper:
jarj neha kulfoldi nagyvarosokban is. ahol az autosok nem akarjak megolni a bringasokat, ott sokkal hasznaltabb. London, Parizs, Koppenhaga, Amseterdam, Berlin, de szinte barmelyik ny-eu nagyvaros.
Egyszamjegyu foutakon nyilvan nem bicikliznek, mivel tobbnyire ki vannak tiltva...

2011.06.24. 00:02:27

Mekkora szar ember lehet az, aki a közlekedési eszközéből propagandát gyárt?

dzsaszper 2011.06.24. 09:50:26

@Pörög a lufi: szerintem mindenki, aki közlekedési eszközök gyártásából vagy kereskedelméből él, ezt csinálja... Ezek szerint csupa szar ember dolgozik ott...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 10:56:11

@Reggie: Az a statisztika már be lett ide téve, én tettem be, csak annak a keresését adtam fel, mert nem érdekelnek tovább, fanatikusokkal nem vitázom, hiszen az érv sem érv. Elég kimenni az utcára, ha valaki nem látja mennyivel van több autó, mint kerékpár mit vitázzak? Keressétek meg, itt volt a stat, a kerékpárral és autóval munkába járókról szólt, naponta és ha jól emlékszem budapesti statisztika volt. Ott is jött olyan indok, hogy évente 500.000 kerékpárt adnak el vagy valami ilyen földtől elrugaszkodott baromság, ezért aztán, ha a fentiek megjelennek, én inkább kiülök röhögni:-) Fent már csak évente 280.000, de mikor velem vitázott még 500.000 volt:-)) Tényleg, ha bárki szerint nincs legalább 10-15ször több autó az utakon,....minek vitázni "ilyenekkel" ? Tényleg ki hiszi el, hogy lassan azt állítjátok többen bringáznak mint autóznak?? :-)))) Annyira vicc:-))

ex-dr. vuk 2011.06.24. 11:20:49

@Aabroncs: ki a fene allitotta, hogy tobb a biciklis? Nyilvan sokszor annyi auto megy az utakon, mint kerekpar. PONT EZ A BAJ! :)

Ugyanakkor azt sem allithatod, hogy tobben kozlekednek autoval, mint tomegkozlekedessel.
Egy szegedi felmeres pl. azt mutatja, hogy a kozlekedok (emberek) csupan 22%-a kozlekedik autoval rendszeresen (nem hiszem, hogy pesten ettol jelentosen tobb), megis a forgalom legnagyobb reszet teszik ki, es a kozterulet nagyonnagyon nagy reszet foglaljak el. A hatekonytalansaga es karos hatasa miatt is korlatozni kell. Helyette: elsosorban tomegkozlekedes, de egyeb mas hatekony kozlekedesi modszer (kismotor, bicikli).
De meglepne, ha mindezt felfognad.

terror 2011.06.24. 11:40:42

@Aabroncs: "Sajnos datumot nem irnak, de valami 2006-2007 kornyeki anyag lehet."

Mar akkor 280k-t irtak. Azota pedig szepen fellendult a piac, mig ezzel szemben autobol evrol evre egyre kevesebb volt nyilvantartva, es az eladasok is iden eloszor novekedtek, jopar ev utan.

De igazabol nem is tudom, minek irok neked. Elolvasol 2-3 szot, es gyartasz magadnak belole egy hozzaszolast, amit aztan alaposan megkritizalsz :)

Egyebkent pedig mondom en, hogy neked az orszagos statisztikak hazugsagok, mert Budapesten a napi x km-es utadon mast latsz :)

Lasd pl. a vuk fele statot, a szegedi 22%-os adattal.

[mike] 2011.06.24. 12:12:10

@Reggie: Kimehetünk forgalmat számlálni, ha gondolod. Legalább 40x több autó fog átmenni mondjuk az Árpád hídon, mint biciklis. Ezen kár vitázni, aki közlekedik, az látja a felállást.

@Aabroncs: egyértelműen baromság, ezt mondom én is.... Nálunk 3 autó van itthon és vagy 8 bicikli.... :D:D Szerinted hány kilométert mennek egy évben a bringák? És még mielőtt valami nyáladzó fanatikus kötözködni kezdene: nem, nem a padláson porosodó kempingeket számoltam össze :D:D Erről ennyit. Vérszomjasak ezek a biciklisek. Remélem valakinek eszébe fog jutni, hogy amennyiben közúton kíván haladni, úgy fizessen kötelezőt, legyen forgalmi, törzskönyv, rendszám, irányjelző, féklámpa, E-jelzésű sisak, védőkesztyű, kétoldali visszapillantó tükör, kürt, tompított és távolsági fényszóró... Soroljam? Ezek kellenek egy biztonságos közlekedéshez. Akkor talán eljön az az idő, hogy nem kell szanaszét kolbászoló drótszamarakat kerülgetni az utakon....:D:D

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:29:54

@[mike]:
"Legalább 40x több autó fog átmenni mondjuk az Árpád hídon, mint biciklis"
Meg ha igy is lenne, nem erzem reprezentativnak a felmerest :) A margit szigeten meg gondolom 40x annyi a bringas.... ;)

A felsorolt kotelezo tartozekokat keretik gyalogosokhoz is bevezetni. Kulonos tekintettel a zebran valo athaladashoz valo protektoros vedoruhazatra.

terror 2011.06.24. 12:45:24

@vuk_: Es persze mielott az ember kiszall az autobol, akassza a nyakaba a gyalogos rendszamtablat. Meg persze hajra jardaado!

Meg ezek a forgalomszamlalos peldak bakker, komolyan kesz :)

terror 2011.06.24. 12:47:20

@vuk_: Ja, es utana meg beirja, hogy majdnem 3x annyi bringaja van, mint autoja, de azert hitetlenkedik, hogy tobb bringa van, mint auto :)

[mike] 2011.06.24. 13:01:08

@vuk_: közúti közlekedésről beszélünk még mindig... nem játszótérről.
Gondoltam, hogy nem fog tetszeni a felsorolás. Ez van sajnos. Ezek még egy segédmotoros kerékpáron is kötelező tartozékok. Sőt, lentebb is.... az elektromos biciklin akár. Az elsősegély felszerelés kimaradt. Egyértelmű, hogy ezek hiánya nagy mértékben hozzájárul az 1800akárhány kerékpáros által okozott balesethez. Az a baj, hogy tényekre megpróbáltok poénnal válaszolni, meg irreális dolgokat előhozni (lásd: Margit-sziget), de ezek elképesztően nagy számok, amiknél természetesen a lelkiismeret marad az autósra, mert végeredményben az ő lökhárítójára tekeredett fel a drótszamár, hiába, hogy az meg nem ismerte a kreszt.

dzsaszper 2011.06.24. 13:43:38

@Aabroncs: NEM MINDEGY, az autósokról és a kerékpárosokról van-e szó, vagy autóval és kerékpárral munkába járókról. Mintahogy az sem mindegy, a járművezetők számáról vagy a megtett kilóméterekről van e szó. Légyszives ne keverd őket...

dzsaszper 2011.06.24. 13:44:26

@Aabroncs: mennyit autózol számozatlan és négyszámjegyű utakon lakott területeken kívül, illetve 1000 fő alatti településeken?

dzsaszper 2011.06.24. 13:46:04

@[mike]: marhára nem mindegy, hogy az Árpád hídra állsz-e ki, esetleg az M0-ra, vagy két kis falu közti számozatlan útra, esetleg egy kerékpárútra.
Az országos átlagot pedig csak reprezentatív minta alapján lehet becsülni...

ex-dr. vuk 2011.06.24. 14:38:18

@[mike]: a felsorolasbol segedmotoros kerekparra sem kotelezo minden...
Konkretan:
fizessen kötelezőt - igen
legyen forgalmi - nem
törzskönyv - nem
rendszám - nem
irányjelző - nem (nagymotorra sem kotelezo, lehet karral ott is)
féklámpa - igen
E-jelzésű sisak - ebben nem vagyok biztos, de szerintem csak nagymotorra kell (sisak kell, csak nem E-s)
védőkesztyű - nem (nagymotorra sem)
kétoldali visszapillantó tükör - nem
kürt - nem (lehet csengo is)
tompított és távolsági fényszóró - tavolsagi nem

Na akkor most mi van?
Az elektromos bringa pedig 300W-ig sima bringanak szamit.

dzsaszper 2011.06.24. 17:02:16

@Silent Bob: megtaláltam mire gondoltál: kerékpárútról vele párhuzamos útra balra bekanyarodni tilos.

Itt a balra is fontos, és szerintem finoman szólva nem egyértelmű, hogy ez mit akar tiltani. Az átsorolást vagy a megfordulást?

megjegyzem mi van, ha a kerékpárút kétirányú és a bal oldalon van? jobbra bekanyarodni szabad?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 17:57:41

@[mike]: Persze hogy baromság. Csak a ködtől nem látja az a pár elmeretek:-) Nekem(!!!!) három kerékpárom van itthon és most adta el egy Barracuda-t, ami egy jó kis "citybike" volt, mindennel, ami egy normális kerékpárra kell. @vuk_: Ebben mennyire vagy biztos, amit itt felsoroltál??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 18:05:12

@vuk_: Ki vitázott ezzel?? A módszereitekkel és a követeléseitekkel van bajunk. Évekig tömeg közlekedtem, laktam a belvárostól vidékik 18 helyen! Nem, nem elírás, 18 különböző helyen, 150 km-en belül. Elég jó rálátásom van. Már írtam, de még egyszer utoljára. Nem a kerékpározással van bajom, hanem a hozzátok hasonló kerékpárosokkal. Akik kitalálták ezt a fajta, (nem nácizok, mert köztük voltak okosak:-)) hozzáállást. A kerékpár mindenek felett, ami egyben azt is jelenti, lásd a poszt, lásd, amit Te is irkáltál az alá és fölé rendeltségi viszony az autósokkal szemben. Az, hogy minden más közlekedőt, mindenhonnan ki akartok túrni, az, hogy minden lehetséges négyzetmétert magatoknak akartok, hogy sem a gyalogossal, sem az autóssal nem jöttök ki..Sorolhatnám, de minek? akiknek szól, sosem fogják megérteni, hiszen pont ez a gond! Mintha egyke gyerekeknek magyaráznám, hogy azt a zacskó cukrot nem csak ő kapta!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 18:08:16

@dzsaszper: Akkor én is kerékpáros vagyok, mert VAN kerékpárom?? Ne már:-))A másik kérdésedre olvasd el, amit most írtam. Monor melletti kisközségtől a belvárosig életvitel szerűen egy-két éveket laktam, sok, igen sok helyen. Nem fog sikerülni, amit akarsz. Sokan használnak kerékpárt, de autót annál sokkal többen, még vidéken is. Esetleg az egálra ráhajthatsz, de csak a rövid távokra..

ex-dr. vuk 2011.06.24. 18:17:41

@Aabroncs: teljesen (ahol nem voltam, oda is irtam).
De ha maskepp tudod, (forras megjelolesevel) cafold. :)

En mindenkivel kijovok, a gyalogosokkal semmi bajom (jardan nem megyek, gyalogatkelonel elsobbseget adok - ezt mar mondtam), autosokkal is csak azokkal, akik az eletemre tornek.
De ki is szokott sirni, hogy "feltartja a forgalmat!", erre mi a valasz? "kerekparsav kene" -> kovetkeztetes: biciklis sir, hogy megmint helyet akar. Nezz mar szet az utakon: az autoknak 10x annyi helyuk van, mint barki masnak, pedig a kozlekedes negyedet-otodet bonyolitjak le!! Nem hatekonytalan ez kicsit? Ha a kozlekedest hatekonnya akarjuk tenni, akkor igenis az autos kozlekedesbol kell levagni. Nem a bringasok javara elsosorban, hanem a tomegkozlekedes javara: buszsavot! sokat! mindenhova! Kerekparnak meg nem kell sok: 2x1 meter. Ennyit sajnalsz a foutakon? Miert? 1-1 kerekparsav 1 meteren ugyanannyi savszelesseget ad (emberben szamolva) mint egy 3 meteres autos sav (ha nem tobbet). Tehat: ha egy autonyi szeles savon csak kerekparosok mennek, akkor az haromszoros ateresztokepesseg novekedest jelent!
Nem, nem kell kitiltani. De vissza kell vagni annyira, hogy TENYLEG csak az autozzon, akinek muszaj (itt jon az hogy "de hat mindenkinek muszaj, aki most megy".. de ez nyilvanvaloan nem igaz.

Osszegezve: a biciklisek a 4-6 sav mellett mindossze 2-3 metert szeretnenek (az uttesten, nem a jardan!!), azt viszont nagyon. ez miert olyan kurvanagy keres?
szoval ki van elnyomva?..

terror 2011.06.24. 19:08:36

@Aabroncs: Jomultkor direkt kerdezgettem toled - sokszor, mire vegul hajlando voltal valaszolni -, hogy szerinted aki a het egyik napjan bringazik, a masik napokon autoval megy munkaba, harmadnap meg tomegkozlekedik, az a te szemedben mi? Vegul kinyogted, hogy kerekparos. Elokotorjam?

"Ha kerékpározol, mindegy, hogy mellette űrrepülővel is jársz, akkor kerékpározz."

"Ha bringára ülsz, akkor bringás vagy.."

autozz.blog.hu/2010/05/06/elegem_van_a_gellerthegyi_biciklisekbol/fullcommentlist/1#c12490875

Persze mindenki mas kerekparos, kiveve teged :)

Egyebkent akkor is mondtam, most is mondom: senki nem kerekparos, autos, tomegkozlekedo, stb. Emberek elnek a varosban, az orszagban, ki ezzel kozlekedik, ki azzal, es hat bizony, nagyon sokan vegyesen.

Csak te skatulyazol ilyen csokevenyesen (hogy az ember vagy ez, vagy az, de semmikeppen sem "osszevegyitheto"), meg a hozzad hasonlo maradiak, akiknek meg statuszszimbolum az auto, nem pedig kozlekedesi eszkoz. Gondolom ezert is a heves ellenkezes, nehogy a "csorok" "taboraba" tartozz :)

terror 2011.06.24. 19:12:14

@Aabroncs: 2007 kornyekere saccoltam fentebb az evi 280k-s eladott cangas iromanyt, amire oly boszen kopkodtel, hogy mekkora kamu, mert korabban 500k-t emlegettunk. Na belefutottam: a Metropol 2008-ban fel milliorol irt:

www.metropol.hu/itthon/budapest/cikk/241921

Azota eltelt 3 ev. Akkor is leirtam, most is leirom: ha 2007 elott 0 volt, 2007 legyen 280k, 2008 meg 500k. Ne is foglalkozzunk az utemezessel, legyen mondjuk evente 400k. A baromsag alapu szamitassal is 2 millio kerekparnal jarunk. Es hat, remelem nem leplek meg azzal, hogy elarulom, hogy 2007-ben nem 0 kerekpar volt orszagszerte...

Statisztika a fejseruleses balesetekrol? Kezd nagyon kinos lenni, hogy napok ota kerulod a valaszadast :) Most akkor ki hazudozik? Vagy megint valami kocsog kerekparos miatt toroltek a hozzaferesedet? :D

(sajtokozlemeny.blog.hu/2011/04/28/rohadek_hazug_barbar_biciklisek/fullcommentlist/1#c13660408)

felszopó 2011.06.24. 19:32:00

autónak képzeli magát az istenbaszta?

terror 2011.06.24. 19:33:31

jogtalanul.blog.hu/2011/06/24/nappal_szemben_nem_vilagitott_a_lampaja

Tobbszor is megbuntettek (nem derul ki, hanyszor), jogtalanul. A statisztikaba persze tuti bekerult, minden egyes alkalom, kulon. Vajon hany ilyen eset van meg?

Baleseteknel is kiderult mar turpissag, mikor apuka ellopikazta a kerekparos lampajat. De az is csak 1 eset, ahol kiderult a szitu. Hany ilyen lehet meg? :P

terror 2011.06.24. 19:34:28

@felszopó: Annak bazmeg. Ezert vitt magaval szmogot lufiban, es azt eregette a piros lampaknal.

[mike] 2011.06.24. 20:34:36

@vuk_: egy-két fail befigyel, de ezt leszámítva elég jól ismered az előírásokat...

@errorka: Akkor most valójában hány millió biciklis közlekedik itthon? Én is el tudom torzítani a helyzetet elég extrém módon, ha kell. Például: bicikliutakat kell építeni ahelyett, hogy elkerülőket csinálnának, útfelújításokat, meg a nagy körgyűrűt végre valahára elkezdenék. Majd, ha ezek meglesznek, akkor lehet nyugodtabban biciklizni jobbra-balra. Persze csak miután a kötelező tartozékokat felszereltétek, beszereltétek ja.... és persze a 10km/h-s táblák után fognak a rendőrök leinteni minden második száguldozó barmot :D Majd elfelejtettem! Műszaki vizsga! :D:D

terror 2011.06.24. 20:48:29

@[mike]: Latom te erosen egy szinten vagy Abroncsal. Az alabbi mondatot olvasd el parszor: 3 millio auto, az nem napi szinten 3 millio autos, es az x millio bicikli pedig nem x millio biciklivel kozlekedot jelent.

Az x azert x, mert nincs rola hivatalos adat.

A helyzetek extrem torzitasat mar bizonyitottad fentebb, tobbszor is, lasd Arpad hidon 40x tobb autos, de a palmat ez viszi:

autozz.blog.hu/2011/06/22/ha_szabalyos_vagyok_az_a_baj/fullcommentlist/1#c13820331

Se idobeli, se tavolsagbeli, se helyszini, se semmilyen viszonyitasi alap. Gondolom nem mondok meglepot, hogy extrem dugoban 0 auto megy el, mig akar tobbtiz-tobbhusz bringas, de peldaul autopalyan tobbtiz-tobbszazezer auto megy el, mig bringas egy se.

Elhangzott a reprezentativ felmeres szoosszetetel mar tobbszor is a csacsisagaidra. Olvass utana, mi az, aztan ha elorukkoltal egy olyannal, akkor szolj :)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 21:52:20

@[mike]: pontosan melyik a "fail"?
ez meg igy beszolasnak is keves.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 21:54:36

@vuk_: csak megjegyzem, hogy 14 evesen kismotorra, 26 evesen pedig nagymotorra tettem le a vizsgakat. :)
Szerintem az atlagnal jobban ismerem a szabalyokat.

Perillustris 2011.06.24. 23:01:13

@Silent Bob: Hagyd, nyomja csak a hazugságait.

Meg a vicceit: "Az, hogy minden más közlekedőt, mindenhonnan ki akartok túrni, az, hogy minden lehetséges négyzetmétert magatoknak akartok"

LOL

kepfeltoltes.hu/110624/DSC00335_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110624/DSC00337_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nincs szebb, mint a körbeaszfaltozott fa.

Perillustris 2011.06.24. 23:12:08

@xaba99: A szó amit keresel: bocs (benéztem)! Muhahaha.

@dzsaszper: Ne erőlködj, már sokhete is próbáltam megmagyarázni, hogy a statisztikába csaknem mindegyik közúti kerékpár-résztvevős baleset bekerül, a kizárólag gépjármű-résztvevősöknek viszont csak a tizede.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:36:55

@lyken: ?? Todod, ezerszer leírtam, jól látható számomra, mikor találkozom kötsög és mikor jó fej bringással. Tudod miért? Mert amerre naponta járok, ott a bringaút és az út egymás mellett megy. Képzeld, amelyik ott megy, tőlem mindig megkapja az elsőbbréget, figyelek rájuk, pedig látom, hogy ott is átmennek a piroson, vagyy ,hogy teljes sebességgel tekernek végig, hogy a zöldhullám meglegyen, aminek az ára sokszor vészhelyzet, a gyalogokkal, de velük jóban vagyunk. Aztán ugyanezen az úton előttem a busz előtt megy az öntudatos, az errorka félék, a kötsögök..Na, ők visszakapják szépen, hiszen ráérek, elvégre az ő tempójukkal döcögve, füstölve megy a város egészen a növény utcáig, de ő akkor sem megy le a bringaútra. Szóval nekem ne papoljatok. Sokkal több bringás szopatja direkt az autóst, mint fordítva. Mit vársz, ha engem szivat, ráadásul napi szinten és ugyanaz a a bringás, mit tegyek??

@vuk_:"Kerekparnak meg nem kell sok: 2x1 meter. Ennyit sajnalsz a foutakon? Miert? 1-1 kerekparsav 1 meteren ugyanannyi savszelesseget ad (emberben szamolva) mint egy 3 meteres autos sav (ha nem tobbet). Tehat: ha egy autonyi szeles savon csak kerekparosok mennek, akkor az haromszoros ateresztokepesseg novekedest jelent!" Ezzel semmi bajom és sosem volt! Azzal van a bajom ,hogy amit leírsz,. amellé sem vállaljátok fel azt a pár dolgot, amivel a szoptatás helyett közlekednétek és amivel valóban járműként lehetne a bringára gondolni. Az ezerszer leírt kötelező dolgok mellett a kötelező kerékpár út használat! De nem. Ti úgy szeretnétek amit Te leírsz, hogy ez a Te véleményed, neked ez kell. Azonban ez nem egyezik a másik bringáséval és ennek is hangot ad, őa villamosínt is akarja. A következő viszont a közúton akar tekerni, nem kell neki bringaút, tudom, ilyet is ismerek.Egy másik a buszsávot is akarja. A járdát. Az erdő, a mezőt. Mindezt 12 éves kortól, KRESZ vizsga nélkül, fakultatív kötelező felszerelés használattal, még 12 évesen is sisak nélkül..Sorolhatnám sokáig azokat az eszetlenségeket, amiket rajtatok kívül mindenki lát. Csak ti nem látjátok és még köztetek sincs egyetértés. Igen sok bringást, talán, szerencsére egyre többet, látok normális bringával, nappal is lámpával, mert ugye kötelező, sisakban, korrektül tekerni. Sosincs velük baj..Példát vehetnétek róluk..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:41:08

@dzsaszper: ??? Az összes baleset 10-át OKOZTÁK kerékpárosok.Ez évek óta kb. így van... Én ezt mondtam, ilyen linket tettem be. A többit nem tudom és Horrorkát nem is olvasom már rég. Van egy szint. Ketten átlépték..Ő az egyik. Beteg emberek és én nem vagyok kezelő orvos. A halálbringás (kerékpár bármi áron, akár emberélet árán) meg horrorka..

terror 2011.06.25. 14:28:09

@Aabroncs: Kicsit meg egetheted magad, fokepp az ellentmondasos hozzaszolasaiddal es a hazugsagaiddal :) Ebben mar profi vagy :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 17:42:27

@vuk_: Ez jó:-)Most olvastam. Ebben mi is a különös?? 26 évesen nagymotor jogsi? Tényleg jópofa vagy:-)) és ma is átmegy a nagymotor irányjelző nélkül a műszakin? Elképzelem az autópályás előzést 130 felett, amint karral irány jelzel:-))))

Perillustris 2011.06.25. 22:16:15

@Aabroncs: @errorka: @vuk_: "Halálbringás" - ROTFL

Kész, teljesen kész. Hangosan felröhögtem.

MUAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHA!

[mike] 2011.06.26. 00:09:35

@errorka: gyenge magyarázkodás... sajnos. Amit látunk, az magáért beszél. Egyelőre egy mindenféle előírások nélkül közlekedő, öntörvényű csürhe vagytok. Legjobb példa a kritikálmessz. Vicc... Több száz rendőr kellett, hogy mint a BIRKÁKAT... pontosan, úgy tereljen benneteket. Embereljétek meg magatokat. Többet nem kívánok hozzászólni a témához. Minek?! Nem ismeritek a kreszt, a vonatkozó jogszabályokat, semmit... nehogy már nekem kelljen bemásolni egy kommentbe ezeket :D:D Veszett fejsze nyele... És a legnagyobb baj, hogy ti ketten-hárman kiváló mintát szolgáltattok a többi huszárról is. A forgalomsűrűségről való vita pedig egyenesen óvodás... Margit-sziget, te jó ég :D:D No comment. Sziasztok! Az autósoknak pedig kerékpármentes utat kívánok :))

ex-dr. vuk 2011.06.26. 02:17:07

@Aabroncs: a sisak sosem volt kotelezo tartozek, es nem is lesz.
szerintem te magad is tudod, hogy mier tnem kell bringara ez a sokminden. kb amiert a gyalogosra sem :) csak nem akarod elismerni, mert a "kurvaannyukat", csak ugy.

igen, nagymotorral szabalyos karral iranyt jelezni. ez nem jelenti azt, hogy atmenne a muszakin (btw kismotorra nincs muszaki, mert nem gepjarmu), de ha az indexed bedoglik attol meg motorozhatsz, es helyettesitheted az iranyjelzest karral. ha nem hiszed jarj utana.

terror 2011.06.26. 08:22:02

@[mike]: Demszky karorol hallottal mar? Tippeld meg, miert kellett bevetni. Annyit elarulhatok, hogy birkaterelesre, mert a sok szabalykoveto mindenhova odaallt, ahova tilos volt. Igy mostmar csak majdnem mindenhova allnak oda :P

A Demszky karok evek ota uzemelnek, az ev 365 napjan. CM van evente 2, abbol is mar egy ideje csak evente 1 alkalom lezarasos.

De peldaul ha kinezel az erdobe, ott se a bringasok miatt vannak sorompok, hanem mert a sok budos gyoker oda hordja ki a szemetet. Persze setalni lustak ezek a majmok, igy vagy lebasszak a soromponal, vagy inkabb megse viszik az erdobe a hulladekot...

Ez is egyfajta birkatereles :P

Jopofa, hogy a Margitszigetes ellenpeldan kibuksz, a sajatodat, ami nem kevesbe hujeseg, etalonnak tekinted :)

@Aabroncs: Mikor mehetsz nagymotorral (vagy barmivel) 130 felett?

Egyebkent meg meg mindig fura, hogy vadidegen kerekparosokat bevallottan veszelyeztetsz es lecentizel, mikor a sajat haverodat tiszteled ugyanazert a szabalytalansagert.

Amugy meg az a gyanum, hogy kicsit tul fontosnak erzed magad. Valoszinuleg a bringasok azzal foglalkoznak, hogy a te adataidat feltegyek a netre, meg fenyegessenek, meg persze a blogodat teleirkaljak, vagyis nem is a blogodat, hanem a forumot :)

(Persze az ilyen centizos megnyilvanulasaid utan... Ki tudja, miket muvelsz meg az utakon :P)

Kicsit felve kerek toled bizonyitekot, hiszen sem a gyereked esese utani orvosi igazolast sem tudtad bemutatni (tudod, amikor meghalt volna, buko nelkul), sem pedig a fejseruleses balesetekre nem vagy hajlando statisztikat adni, lassan tobb, mint 1 hete, sem semmi egyeb ugyben, amiben vitaba szalltal, nem tudtal erdemi bizonyitekot adni, csak beirogattad a hasrautesszeru szamaidat, meg a bolcs gondolataidat.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 08:52:28

"hiszen sem a gyereked esese utani orvosi igazolast sem tudtad bemutatni" :-)))))))))))))Ez hülye:-)) Teljesen kész:-))))))))))))))))))))))))))))))))))) Totálisan elborult az agya:-)))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 09:02:49

@vuk_: ?? Azért nem kell a bringára mert a gyalogosra sem?? Te is kezded?? Most meg a bringa lassú jármű, veszélytelen, mikor a kötelező felszerelésről van szó? Döntsétek már el, tényleg, ez eléképesztően szánalmas. Egy kismotorral azonos sebességgel haladtok, saját elmondásotok szerint (mikor éppen ezt mondani kedvező) most meg a gyalogoshoz hasonlítod?? Te is beállsz a bolondok közé?? Ne mondd, hogy ezt magad elhiszed. 12 éves gyerekekre sem kell, neked sem számít, mi történik, ha elesik, vagy ha elütik?? Mitől fáj nektek annyira, hogy ha járműként akarjátok elismertetni a bringát, akkor ezeket a feltételeket kötelező legyen teljesíteni?? Nehogy pár emberrel kevesebb üljön kerékpárra, tudom. Akár az sem számít, ha néhány meghal, olvastam már egy perverz bringástól .Te is így gondolod? Az a fajta beteg fanatikus vagy Te is, aki szerint a kerékpár kivétel minden alól, miközben mindenhol közlekedni szeretnétek vele?? jól van ez így?? Ha igen, veled sincs tovább miről beszélgetni, mert ép eszű ember nem gondolhatja ezt. Ha jármű, akkor vannak dolgok, amiknek meg kell lennie. Vagy pl. ha baleset van, jön majd egy autós és kibontja az EÜ csomagot, hogy neked segítsen, a kerékpárosnak, akinek nincs és utána vesz egy újat 5000-ért magénak, ugye?? Egy motoros EÜ csomag is kötelező lehetne, legalább akik lakott területen kívül kerékpároznak..Tudod, mint a többi járművel közlekedőnek. Vagy ennyire sem jármű?? Jármű, ha a jogaitokról van szó és nem jármű, ha a kötelezettségről. Ezerszer lerágott csont és erre sem lesz ép eszű magyarázat, csak fröcsögés, meg bezzeg autósozás.

ex-dr. vuk 2011.06.26. 12:09:30

@Aabroncs:
"Ha jármű, akkor vannak dolgok, amiknek meg kell lennie."
Igy van. Ezek bene vannak a KOHEM rendeletben (nemelyik tetel ugyan baromsag, de ez van).
Ezek meg is vannak. Akkor ezzel le is zartuk nem? EU-csomag azert nincs, mert nem kotelezo tartozek. Meg egy csomo minden nem kotelezo tartozek, ami a te fejedben az. Es nem is lesz. Sem magyarorszagon, sem mashol a vilagon.
Eskuszom ennyi bringaellenes hulye nincs egy orszagban sem mint nalunk...

Perillustris 2011.06.26. 13:22:58

Móka@[mike]: szerinted miért van szükség sokezer rendőrre a közúti ellenőrzésekre? Sebességmérőkre milliárdokért?

terror 2011.06.26. 19:08:54

@Aabroncs: Bocs majompajtas, de te mondtad, hogy a gyerek belehalt volna, ha nincs rajta a sisak, ugyhogy mindenki hordjon sisakot, hogyha elgazolod oket, mert balfasz vagy, akkor ne kerulj bortonbe.

Gondolom van orvosi szakvelemeny, es meg veletlenul sem a szemelyes elfogultsagod miatt irtad ezt.

Fejseruleses balesetekrol statisztika?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 19:31:32

@vuk_: Bringaellenes? Látod, te is ennyire gyepes agyú vagy, beállhatsz a haverjaid mellé, ha ilyen hülyeségeket beszélsz. Szerencsére és itt tényleg végeztem veletek és hozzátok hasonló fanatikusokkal, akinek igazán nem is tudni mi a baja, szóval kicsit most olvasgattam és van más hozzáállás is. Ti meg majd eltűntök a süllyesztőben a faxba, mert az evolúció tudja a dolgát, Bingások, bringás oldalról. Nekem ez így totál rendben van, ti meg mehettek a...:-)
"Tíz tipp a túléléshez

Ha már minden tárgyi feltétel adott, nincs más hátra, mint elindulni. Ehhez azonban nem árt a KRESZ beható ismerete. Emellett azonban létezik néhány olyan praktika, amit nem lehet a jogi paragrafusok közül kiolvasni. Ezek ismerete nem előnytelen abban az esetben, ha épségben szeretnénk hazaérni. Tíz pontban foglaltuk össze a legfontosabbakat:

1. Viseljünk sisakot
A sisak nem segít a baleset megelőzésében, de ha már megtörtént a baj, jó szolgálatot tesz. A mai modern sisakok komfortosak és jól szellőznek, így viselésük nem okoz kényelmetlenséget. Ne feledjük: a halállal végződő kerékpáros balesetek döntő többségében fejsérülés szerepel az elhalálozás okaként.

2. Látni és látszani
Mindig törekedjünk arra, hogy jól észlelhetőek legyünk, viseljünk feltűnő színű öltözéket, illetve – amennyiben az időjárás indokolja – nappal is használjuk a világítást.

3. Közlekedjünk úgy, mintha láthatatlanok lennénk
Ez a gyakorlatban egy olyan viselkedésformát feltételez, amely abból indul ki, hogy közlekedési partnereink nem vesznek észre minket. Ha minden egyes szituációban a lehető legrosszabbra készülünk, akkor bár kissé csökken a haladás hatékonysága, de egyben a balesetveszély is csökken. Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy észrevettek minket, inkább mondjunk le elsőbbségünkről, hiszen ütközés esetén minden bizonnyal mi húznánk a rövidebbet, hiszen elsőbbsége annak van, akinek megadják…

4. Kommunikáljunk
Keressük a kontaktust közlekedési partnereinkkel, minden manőver előtt győződjünk meg arról, hogy észleltek-e minket. Bizonyos gesztusainkkal mi is jelezhetjük feléjük, hogy valamire készülünk – a hátrafelé tekingető kerékpáros például biztosan készül valamire. Kanyarodáskor, irányváltoztatáskor mindig használjunk karjelzést.

5. Ne haladjunk szorosan az útpadka mellett
Bár a KRESZ a kerékpárosoknak szoros jobbra tartást ír elő, balesetvédelmi szempontból nem árt ezt rugalmasan értelmezni. Egyrészt a tapasztalat azt mutatja, hogy a legnagyobb úthibák az út szélén jelentkeznek, másrész így egy esetleges krízishelyzetben tudunk hová húzódni. Ilyen szituáció lehet, amikor csekély oldaltávolsággal előznek minket, vagy előzés után egyből jobbra kanyarodnak. Éppen ezért, ajánlatos az út szélétől 60-80 centiméterre haladni, illetve ha parkoló kocsisor mellett vezet utunk, ezt a távolságot egy „ajtónyitásnyira” érdemes növelni.

6. Ne tegyünk hírtelen és váratlan mozdulatokat
Gyakran előfordul, hogy egyenesen haladva ki kell kerülnünk egy úthibát, ami a közlekedési partnerek nézőpontjából váratlan irányváltoztatást jelent. Ilyenkor előbb hátranézéssel győződjünk meg arról, hogy ezzel a manőverrel nem éppen egy gépjármű elé kormányozzuk magunkat. Ez persze vonatkozik minden egyes irányváltoztatásra – mindig győződjünk meg arról, hogy közben mi történik a hátunk mögött. Amennyiben a hátranézést kényelmetlennek találjunk, használjunk visszapillantó tükröt.

7. Ne közlekedjünk a gépjárművek holtterében
A gépjármű körül bizonyos területek nem láthatóak a tükrökből, így az ebben a zónában haladó kerékpáros a vezető számára nem észlelhető. Éppen ezért sohase tapadjunk rá szorosan egy-egy gépjárműre, kerüljük a kocsi jobb oldalán történő huzamosabb haladást, illetve ne előzzünk jobbról, mert a következő saroknál esetleg éppen elénk kanyarodik az éppen előzés alatt álló jármű.

8. A járda a gyalogosoké, lehetőleg ne használjuk
A KRESZ szerint csak abban az esetben használhatjuk a járdát, ha az útburkolat a kerékpáros közlekedésre alkalmatlan. Ilyen esetben is legfeljebb csak 10 km/h sebességgel haladhatunk, ami amúgy sem éppen bringás tempó. Amellett, hogy ilyenkor zavarhatjuk a gyalogosokat, azokon a helyeken, ahol ismét találkozunk a gépjárműforgalommal (átkelések, padkázások), balesetveszélyes helyzetbe kerülhetünk, hiszen az autósok nem számítanak ránk ott és akkor.

9. Kerüljük a nagyforgalmú utakat, válasszuk a kerékpárutat
Csökkenthetjük a baleset esélyét, ha két alternatíva közül a kisebb forgalmú útvonalat választjuk. Erre persze nem mindig van lehetőség, de amennyiben igen, éljünk vele. Ahol az út mellett kerékpárút halad, ott mindig utóbbit vagyunk kötelesek használni, amennyiben azonban a kerékpárút a gyalogosokkal vegyes használatú, és a mellette haladó közúton tiltó tábla nincsen, belátásunkra van bízva, hogy melyiket részesítsük előnyben.

10. Ne szabálytalankodjunk, kerüljük a kiélezett szituációkat

Olykor csábító lehet egy-egy piros lámpán áthajtani, vagy kikerülni a leeresztett vasúti sorompót. Ilyenkor viszont mindig gondoljunk arra, hogy egy váratlan szituáció – géphiba, kátyú, figyelmetlenség – következtében többnyire nincsen időtartalék a korrigálásra, így a pár perc időnyereség helyett akár végzetes baleset is lehet a jutalmunk."

Respect nekik!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 19:57:28

Jaj és nézd csak az egyes pontot, mit merészel írni egy bringás a fejsérülésről..Őrület, nem?

Perillustris 2011.06.26. 21:17:50

@errorka: Nem érti meg, hogy kötelezővé nem kell tenni csak, viszont bárki hordhatja, ha akarja (én egy métert sem megyek sisak nélkül).

ex-dr. vuk 2011.06.26. 23:58:10

@Aabroncs: es mibol gondolod, hogy ezt en (vagy mas itt) nem tartom be?
Mi koze ennek a "kotelezo" tartozekokhoz?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 08:23:50

@vuk_: Nem olvastad el?? Ezek egy részét kötelezővé kell tenni, ez az én és még sok ember véleménye. Az egyik ilyen a közúton a sisak, főleg egy bizonyos kor alatt. Aki közúton kerékpározik, hordjon sisakot, ne csak mellényt. ..Egyébként nem vagyunk egy hullámhosszon, szerintem zárjuk ezt le. Ennyire azért nem érdekel. Nekem már az is leég lenne, a bringaút kötelező lenne, ahol van és nem lehetne azt hazudni, hogy JÁRHATATLAN!! Ez háborít fel a legjobban. Mert nem az, hiszen a normális bringás tud ott menni, látom, a saját szememmel. Ez olyan, mint ha én azért bemennék a bringaútra, mert az út járhatatlan az én drága 20 colos felnijeimnek. Érdekelne téged?? Hát engem sem érdekel, milyen kerékpárod van és, hogy 35-tel akarsz tekerni. Itt jön képbe a normális hozzáállás. A normális autós nem megy ilyenkor a bringaúton. A normális kerékpáros sem kreál indokot, majd teker és tart fel egy csomó autót km-en át, mert neki az a kényelmesebb!!!! Ez a fő probléma, itt kezdtük, nem most, régen, itt is fejezem be, ez már tényleg milliószor le lett írva...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 08:25:06

@vuk_: Ja és, hogy miből gondolom? Mert leírták, sokszor és itt nem a sisakról beszélünk..

ex-dr. vuk 2011.06.27. 10:02:07

@Aabroncs:
ezek egy resze most is kotelezo (vilagitas pl.),
"hordjon sisakot, ne csak mellényt" - a melleny pedig tovabbra sem (csak lakott teruleten kivul este vagy korlatozott latasi viszonyok eseten.
A bringaut most is kotelezo, a "jarhatatlansaga" miatt nem szabad az uttesten menni jogilag mar most sem. Ha jardan vezetett kerekparut van, es a GYALOGOSOK miatt nem tudnal haladni, na AKKOR mehet sz uttesten. Talan olvasgatni kene a kreszt mielott kritizalod?...

Egyebkent javaslok egy tanulmanyutat a kerekparutak hasznalhatosagara es biztonsagossaga vonatkozoan. Kerj meg egy pestit biztos segit, de egyedul is megteheted, csak egy bringa kell hozza. Sokkal kevesebb hulyeseget beszelnel.

terror 2011.06.27. 10:40:47

@Aabroncs: "Az egyik ilyen a közúton a sisak, főleg egy bizonyos kor alatt."

Egyszer nem emlitetted eddig korabban ezt a bizonyos kor alatt dolgot. Keresgeltel kutakodtal itt napokig, mig vegre talaltal egy olyan cikket, amiben ezt irtak, es most nekiallsz a "bizonyos kor alatt" kiegeszitessel mondogatni.

(Egyebkent forrast ok sem irtak. Hol van keros balesetekrol reszletes adat, hogy milyen serulesek tortentek?)

Raadasul hozzaszolsz, hogy mekkora kiralysag, mikor a cikk pl. "elteti" a kerekparos futarokat es a CM-et :) De persze te talaltal benne 1.5 mondatot, ami neked tetszik, ugyhogy azonnal beirod, hogy mekkora kiralysag :)

De vannak ilyen velemenyek is:

"Chris Rissel professzor szerint érdemes feltenni a kérdést, hogy a kerékpárosok bukósisakja hasznos találmány-e abból a szempontból, hogy törvény írja elő viselésüket Ausztráliában, miközben a kerékpáros fejsérülések száma éppen a bukósisakok bevezetése előtt esett vissza legnagyobb mértékben az országban."

Folytatas:

"A szakember szerint az 1991-es, közúti fejsérülésekre vonatkozó rekordszintű csökkenés az addig bevezetett sebességkorlátozásoknak, véletlenszerű alkoholszondáztatás és a közúti biztonság jelentőségére figyelmeztető kommunikációs kampányoknak volt köszönhető, ekkor a bukósisakok viselése még nem volt kötelező."

Folyt...

"Ugyanakkor Rissel a bukósisakokat kifejezetten fontosnak tartja a 15 éven aluli korosztály számára, mivel a kerékpáros fejsérülések közel fele ebből a korcsoportból kerül ki."

Ebben egyetert az altalad is linkelt irassal.

eletmod.hu/tart/cikk/jf/0/82451/1/fitness/Megtudtuk_Nem_er_semmit_a_biciklis_bukosisak

Es korabban mar linkeltem, csak valahogy elfelejtettel ra reagalni:

www.youtube.com/watch?v=LZoSC4stMtk

Ez sem elhanyagolhato. A sulyos serulessel/halallal vegzodo balesetek szamanak csokkentesenek egyik modszere a minel tobb ember kerekparra ultetese. Aztan ott van meg a fenti: sebessegkorlatozas es tarsai.

Egyebkent annyit elarulhatok, hogy a fejserulesek szamat nem csokkenti, ha te kemenykedesbol az 1-1.5 tonnaddal 5 centire elozod a kerekparosokat. Aki ilyet tesz, az nem a fejserulesek szamat akarja csokkenteni.

(Maskor ha valahonnan beidezel valamit, legyszi irj forrast, ne kelljen mar keresgelni, hogy honnan szedted. Kofi.)

Perillustris 2011.06.27. 12:14:00

@errorka: A jövő kerékpárosa (persze a mellényt képzeljük rá). www.moonbrookhill.com/2005%20Parade%20HP%20032.jpg

dzsaszper 2011.06.27. 14:38:23

@Aabroncs: errorkához csatlakozom. Sokszor hivatkozol valamire, aminek a feltételeit/előfeltevéseit csendben negligálod.

Pl. sisak egy bizonyos kor alatt, az autósok/kerékpárosok aránya helyett megtett kilométerek hiánya, "a bringások" helyett a bringások egy részcsoportja stb.

A vitáink jó része ezeken a hanyag általánosításokon alapulhat: ha rögtön az elején pontosan elmondanád mire gondolsz, lehet hogy már az elején egyetértenénk.

A sokkal általánosabb megfogalmazásokkal a legtöbbször nem lehet egyetérteni, épp azért mert túl általánosak :)

dzsaszper 2011.06.27. 14:48:59

@Aabroncs: a páros pontok mind egyenesen következnek a KRESZ-ből. Józan ésszel mindenki magától kell tudja.
Hasonlóan az 5-öst is, amihez azonban minimális rutin is kell -- amit mindenki elég hamar megszerez.

A 7. is alapvető járművezetői ismeret -- az egyetlen pont idáig ami megalapozna valami képzést/vizsgát a kerékpárhasználathoz, de önmagában ez kicsit kevés...

A 9. is viszonylag magától értetődő, kivéve azt, hogy a kerékpárutak és főleg a gyalog- és kerékpárutak olykor jóval balesetveszélyesebbek. Olykor -- ha lehet -- párhuzamos kisebb forgalmú út, vagy nagy gyalogosforgalom esetén az úttest jobb választás lehet.

a 3. szerintem nettó marhaság, hiszen ez a bizalmatlansági elv. Ebből a gyalogos lelépett-e a zebrára vagy sem kérdéshez hasonlóan ki lehet hozni, hogy a kerékpárosnak akkor sincs elsőbbsége, ha ő érkezik a védett útról...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.27. 19:50:56

@dzsaszper: Most, még utoljára elmondom, ez az én véleményem és eddig is ez volt. A sisakkal kapcsolatban, amit írtam, az alternatíva, a megfelelő szó rá a legalább. Azt meg engedd meg, hogy fanatikus elmebetegekkel ne vitázzak, főleg, ha látom, hogy mit művelnek, mert attól ,hogy valamit sokszor beidézel, nem lesz igaz, de a pontot az i-re pl. horrorkánál az tette be, hogy orvosi igazolást kér, egy egyébként, szerencsére és a sisaknak köszönhetően megúszott,balesetről:-) Még mindig tartom, amit mondtam, a kibúvókeresés és a szabályszegés és a kettős mérce, ami őket megkülönbözteti, sőt, már téged is, a többi normális embertől. Nekem jó ez, mert én folyamatosan és sok emberrel olvastatom, amiket írtok és jókat derülönk, vagy bosszankodunk, de nekem van kontroll, veletek ellentétben. A fejetekben összeállt beteges kép a kerékpárosok mindenhatóságáról és mindenek felett állóságáról már kabaré, ezért is fejeztem be. Már nem vagytok szórakoztatóak.

terror 2011.06.27. 21:03:58

@Aabroncs: "Még mindig tartom, amit mondtam, a kibúvókeresés és a szabályszegés és a kettős mérce, ami őket megkülönbözteti, sőt, már téged is, a többi normális embertől."

vs

"én nem tudom ki mennyit szabálytalankodik, de én magam, ha szabálytalankodom, azt körültekintően és nagyon ritkán teszem. Azt merem állítani, hogy amit én látok a bringásoktól és amit én magam elkövetek, köszönő viszonyban sincsenek. "

autozz.blog.hu/2011/06/22/ha_szabalyos_vagyok_az_a_baj/fullcommentlist/1#c13814747

Velunk ellentetben szerencsere te meg mindig szorakoztato vagy :)

dzsaszper 2011.06.27. 21:14:09

@Aabroncs:
nekem semmiféle képem nincs a kerékpárosok mindenhatóságáról.

adott egy KRESZ, más néven 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, amit nem én találtam ki és nem én módosítgattam. Első körben ezt igyekszem értelmezni.

Ezen felül mint rendszeres két lábon/két keréken/négy keréken közlekedőnek, nekem is megvan a véleményem, hogy mi hogyan lenne jobb. Ebben a vitában már egy jópár dologban kezdtünk egyet is érteni -- pl. a kedvedért elismertem, hogy pénzkidobás volt Budapesten a sok gyalog- és kerékpárút :) -- igaz, én a városvezetést látom érte elsősorban felelősnek.

A kettős mércét meg nem értem, hogy velem kapcsolatban hogy kerül szóba? Szerintem autót és kerékpárt vezetve is lehet szarvashibát is véteni, illetve ahogy te is fogalmaztál, "rugalmasan" betartani a szabályokat. Lehet hogy egy-két helyzet megítélésében eltérünk -- véleménykülönbségek adódnak, nem vagyunk egyformák.

Ami engem igazán zavar, az (mint már sokszor leírtam, "a bringások" -- a magam részéről az "a bringásokról szóló kommentekre adott válaszok kivételével kerülöm "az autósok" emlegetését) -- szóval ami ezen felül zavar, az a te 3. pontod.

Nagyon hasonló a hozzáállás, mint amiről a zebrán átkelő gyalogokkal kapcsolatban szó volt: ugyan a zebrát olyan sebességgel kellene megközelíteni, hogy az elsőbbséget mindenképp meg lehessen adni, de sebaj, majd a gyalog úgyis körülnéz, mert neki kötelező, és majd nem lép elém -- lényegében kicsikarható az elsőbbségről való lemondás. A biciklisek meg tegyenek úgy, mintha nem lennének láthatóak, és szépen álljanak meg az alárendelt útról érkezőnek is... Egyik hozzáállás sem fér bele nálam a KRESZbe (és akkor ott vagyunk az elején).

mrbay 2011.06.28. 22:18:00

Nem témába vágó, ezért szíves elnézését kérem minden kedves kommentelőnek, de nem csodálatos, ahogy a videón a Suzukis miután jól kiosztotta a bringást a körforgalomhoz érve elkezd balra indexelni? Létezik ennél nagyobb bűn? :)

igazi hős 2011.06.29. 00:32:34

@mrbay: De legalább nem megy balra, olyat is láttunk már. A Suzukisok is annyiban "felnőttek" a német márkákhoz, hogy ők sem indexelnek, örüljünk, ha valaki egyáltalán használja. Engem befele indexelőknél jobban zavarnak a kifele nem indexelők, nehogy már segítsen a másiknak behajtani.

dzsaszper 2011.07.01. 09:49:55

@[mike]: Ld. kerekagy.blog.hu/2011/06/30/milyen_orvenyeken_jarnak_a_budapesti_bringasok

Az Árpád hidat a felmérés szerint a kerékpárosok elsősorban a Margitsziget megközelítésére vagy elhagyására, esetleg az egyik hídfő környékéről a másik hídfő környékére használják -- csak helyi forgalomban.

A budapesti biciklis "tranzit" inkább az északi összekötő hídon, vagy a Margit-, Lánc-, Szabadság-, vagy Petőfi hidakon zajlik.

Egy korrekt közelítést az adna ha az Északi összekötő hídtól a Gubacsi hídig minden hidat videóznál...

terror 2011.07.02. 00:24:39

Itt is kuldom mindenkinek, aki szereti:

rtlklub.hu/hirek/belfold/video/133623

:)

dzsaszper 2011.07.04. 14:00:02

@aabroncs.hu: az előző kommentekhez: a félreértések elkerülése végett: nem rólad mondom azt, hogy a 3-at az elsőbbség kicsikarása kedvéért írod. De a hazai közlekedési morál mellett ha ez lenne a közmegállapodás, tömegek használnák fel erre a célra.

Amúgy meg gyalogosként is, biciklisként is lehet az elsőbbség tudatában de óvatosan közlekedni. Nemrég egy körforgalom kijáratában akart elgázolni egy autós, miközben a hátamon volt az 1 éves gyerekem, el tudtam ugrani előle. De nem ácsingóztam a járdaszigeten, mintha láthatatlan gyalogos lennék és az autónak lenne elsőbbsége. Két keréken sem teszek másképp. Azt a kéjt meg nem adom meg a sietős vadbarmoknak (nem rólad beszélek), hogy még csak nem is jelzem, hogy elsőbbséget kellett volna adniuk...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása