Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kivéve áruszállítás - vagy mégsem?

2011.07.14. 13:51 :: SilentSound

Irónika azt a kérdést feszegeti, hogy ha van egy áruszállítók számára kijelölt várakozóhely, azt ő miért is nem vehette igénybe szabályosan ilyen céllal. Ki és hogyan dönti el, hogy aki ott megáll, az árut szállít vagy nem?

Történt velem egy érdekes eset, mely akár a blog témája is lehet. Március 22-én a Sun Palace nevű budapesti épületegyüttesbe szállítottam a személygépkocsimmal néhány dolgot egy ügyfelemnek. A környéken nagyon nehéz parkolni, így kifejezettem megörültem, hogy egy, az épület mellett lévő élelmiszer bolt mögött volt hely.

Az utcáról egy kisebb – 4-5 autó számára elegendő – parkolóba lehetett behajtani, melynek bejáratánál egy „mindkét oldalról behajtani tilos” tábla állt „Kivéve áruszállítás” kiegészítő táblával. Behajtottam, leparkoltam, felvittem a cuccot, átvették. Ez tartott kb. 8-10 percig. Mire visszaértem, egy a közterület felügyelők által otthagyott csekk és tájékoztató üzenet várt, miszerint szabálytalanul parkoltam.

Közterületes sehol, így kérdőre vonni őket a miért kapcsán nem tudtam, így még aznap írtam számukra egy levelet. Ebben tájékoztattam őket az esetről és megérdeklődtem – úriember módon – mit is hibáztam. Úgy 3 hét múlva kaptam egy fizetési felszólítást, de a levelemre választ, hivatkozást vagy bármit, azt nem. Lévén, hogy válaszadási kötelem a közterületeseknél van, a magam részéről nem foglalkoztam a dologgal, eddig. Pénteken ugyanis kézbesített egy levelet a posta, mely a rendőrségtől jött, és 6000 forint bírságról szól.

Az indoklás a következőkkel kezdődik:

„A rendőri feljelentés alapján XY (név szerint vagyok említve) 2011. március 22-én 11 óra 38 perckor az általa vezetett XXX-999 forgalmi rendszámú személygépkocsival Budapest III. ker. Árpád Fejedelem útja 80. sz. előtt az adott útszakaszra kihelyezett „Mindkét irányból behajtani tilos” közúti közlekedési jelzőtáblát, és az általa elhelyezett „kivéve áruszállítás” kiegészítő táblát figyelmen kívül hagyva szabálytalanul behajtott.”

Csomó kérdésem van:

1. Ha árut szállítok, nem állhatok be erre a célra engedélyezett útszakaszra? Bár egy kb. 10x35 m-es aszfaltozott területet nem nevezném útszakasznak, inkább parkolónak, de ezen nem akarok akadékoskodni. Vagy ahhoz, hogy szállítsak minimum egy furgonnal kell járjak?

2. Ha a közterület felügyelet intézkedik, legalábbis ők hagytak ott csekket, akkor miért kapok rendőrségi határozatot?

3. Ha a rendőrség határozatot hoz, miért csak a rendőrt hallgatja meg? A vélelmezett elkövetőt nem?

4. Miután velem szemben rendőr nem intézkedett, honnan tudja a rendőrség, hogy az autót én vezettem?

5. Egy március 22-én elkövetett szabálysértésre, melyet rendőri feljelentés alapján indítottak, miért 91 nappal később születik határozat?

6. Vajon, ha a rendőrséggel rendezem a dolgot (kifizetem a bírságot, vagy esetleg a fellebbezésem okán eltörlik a bírságot) akkor a közterületes ügy lezárul?

7. A határozattal szemben kifogással élhetek, melynek díja 2200 Ft. Szóval egy – véleményem szerint – teljesen jogtalan intézkedésnek, egy nettó hazugság (miszerint rendőri feljelentés alapján intézkednek) megcáfolása nekem kerül pénzembe?

Ha nagyon kell, én értem, hogy az a kicsi parkoló kell az élelmiszer boltnak arra a célra, hogy a beszállítok meg tudjanak állni a raktáruk mögött. Azt is értem, hogy ez a bolt számára fontos. De akkor erre vonatkozóan kell azt kitáblázni. A”Kivéve áruszállítás” semmiképpen nem jelentheti azt, hogy csak a boltba beszállítókra vonatkozik.

Tudom, hogy divat a posztolót szidni és megállapítani, hogy ő a hülye. Ezzel nem is lenne baj, de a miértre nagyon kíváncsi vagyok.

Ha a témát érdemesnek tartod a közlésre akkor nagyon megköszönöm, mert azt gondolom érdemes ebből tanulni, ha hülye vagyok akkor persze nekem, de ha félrevezetett vagyok, akkor talán mindenkinek.

149 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés parkolás kresz lehúzás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lionking 2011.07.14. 23:00:25

@atabi: ez a hülyeség is még a cuculizmusból megmaradt marhaság.
Manapság jó, ha 1 ember szállít, nemhogy má rakodó.
anno nálunk is a szervizben volt rakodó, de azért, hogy az ő alacsony fizetésével a bértábla korrekció megengedje, hogy mi akik dolgoztunk jobban keressünk.
Akkor még volt rakodó. Most nemigen van, még akkor se ha kéne.
AMúgy ez mekkora állatság lenne. Jön az ikea vagy a MM szállítója és a rakodó egyedül viszi fel a 150 kilós hűtőt mert a sofőr az autót őrzi? jaj

fatia-negra 2011.07.14. 23:01:02

@lionking: és nem beszélve, hogy helyben ki kell kérni a "tárcsát" a Mucsai Polgármesteri Hivatalban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.14. 23:49:38

@esef:
valoszinu hajoval megyunk, lehet atevezunk, de banan nem lesz, olcso otthon is
@A szerelő:
valoszinu azt a teruletet nem akarjak forgalommal terhelni, de, mint itt is , van ott egy bolt, es azoknak az arufeltolteset lehetove teszik
ennyi
@min: en tudom mindig hulyeseget irok, akkor valoszinuleg a kiveve aruszallitas tabla, az hobbibol keszult, mivel barki behajthat egy ilyen helyre ha van a hatso ulesen egy graffiotceruza
hm.
kb. errol beszeltem, a kiskapu keresese, amugy posztolnak semmifele fuvarlevele nem volt
masik kedvencem, a kiveve celforgalom
" hat ha jon a rendor, majd azt mondjuk a Jozsit kerestuk de nem is itt lakik stb.@Xezs: azert irtam:)@lionking: 99.9 szazalek valoszinuseggel megmondom, hogty tenyleg aruszallitas folyik, vagy kamu
peldanal maradva 2 db grafitceruza szallitasahoz, meg ha menetleveles is, nem kell kozel megallni az epulethez es igenybe venni, a kiveve aruszallitas tablat, mert arra talaltak ki, hogy ahol nem akarnak forgalmat de tenyleg szuksegszeru, oda behajthassanak
lehet persze keresni mindig a tutit, meg magyarazni meg stb.
na ezert tart itt......:)

lionking 2011.07.14. 23:55:19

@hagyma: én sem a ceruzával példálóztam..

potyus 2011.07.15. 00:16:44

@cett: Áruszállító akkor vagy ha ténylegesen árut szállítasz, és az elvárható legrövidebb időt töltesz a gépjárműveddel ezen az elkülönített parkolóban.
Hogy ténylegesen és legálisan használod a helyet áruszállításra, két féleképpen lehet igazolni.
1. Írásos igazolással az áru fogadó cégtől, melyet az illetékes önkormányzat láttamoz.
2. Ha a kocsiban valaki van ha j9n az ellenörzés, és bizonyítani tudja, hogy a kolléga ide és ide szállít áruféleségeket.De minden kerület fénzért kiállít kimondottan erre a célra szolgáló engedélyt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.15. 00:24:10

@lionking: az a resze nem is neked szolt:)
amugy pl butorszallitasnal elegge elengedhetetlen a rakodo
a sofor nehezen bir egy 3 ajtos szekrennyel
kis dolgokat kisebb furgonnal elintez a sofor egyedul, nagyobbaknal azert kell egy rakodo es a sofforrel egyutt felhordjak
de konyorgom ez tisztan latszik valakik rakodnak, vagy valaki kihasznalja, hogy szerinte, O most aruszallitast vegez

2011.07.15. 01:36:27

Javaslom a posztolónak tanuljon a hibájából, és tegyen ki egy "Áruszállítás" táblát a szélvédő alá.

Én sokszor rohangálok, ügyintézek a városban fehér Peugeot Bipper-rel (régebben Partner-rel), fehér, befalazott ablakokkal, kis áruszállító táblával a szélvédő alatt.
Gyakorlatilag bárhol megállhatok, soha nem baszogat senki. Ha mégis, akkor a vészvillogó mindent megold. :)
Szóval tényleg kitalálhatnák ki számít áruszállítónak és ki nem, mert ez így nem éppen fair. :)

Ha nem volt menetleveled ez lesz valószínűleg a tanulópénz. Legközelebb meg ne játssz áruszállítósdit ha csak egy pizzát viszel ki, pláne ne személyautóval.

lordjim 2011.07.15. 03:34:16

Közterületen megállni,várakozni,lófrálni tilos.A közterület a közterületeseké!

2011.07.15. 04:15:35

@magyar bucó: tévedés. A szállítólevél csak bérszállításnál (fuvarozásnál) használatos és nem használatos saját áru szállításakor. Utóbbi esetre remek példa, ha a saját boltodat saját szállítójárműveddel szolgálod ki áruval. de ettől még ez ugyanúgy áruszállítás, csak éppen nem szállítólevéllel, hanem például menetlevéllel történik.

2011.07.15. 04:19:38

@atabi: ha a kiszolgálandó helyiség 9587681csillió fényévre van a parkolótól, akkor 83752599468986 évbe telik, míg a szállítójárműből beviszi az árut és míg utána a járműhöz visszatér. ez bizony folyamatos árurakodás, ha tetszik, ha nem. esetleg más vélemény?

2011.07.15. 04:25:10

@Torontál Winettou: Azért, mert hülyeséget beszélsz, még megkérdezem tőled, hogy egy áruszállító a "kivéve áru..." táblából honnan tudja meg, kinek van a hely fenntartva, illetve, hogy melyik jogszabály írja elő, hogy tudnia kell (semmelyik), továbbá, hogy a cégek által bérelt közterület egyértelmű megjelölését hogyan kell elvégezni (mert egyértelműen jelölni kell).

magyar bucó 2011.07.15. 06:31:32

@killersalmons: Tévedsz, vittem már árut személyautóval a cég egyik telephelyéről a másikra. Szállítólevéllel.

Puch Cavette 2011.07.15. 07:00:32

Tök nyugodtan (és büntetlenül) mehetsz a Rákóczi buszsávjában, ha az egyik megállóban felveszel egy utast, és együtt mentek egy darabig. Onnantól kezdve ugyanis 7-es busz vagy, akár jelzed ezt valahogy, akár nem.
Erről ennyit.

Puch Cavette 2011.07.15. 07:11:40

@Puch Cavette: Mondok még jobbat. Ha van egy szállítóleveled arról, ami épp a kocsidban van, akkor az ország (sőt a világ) egész területén az összes "kivéve áruszállítás" kiegészítő táblával ellátott megállni vagy behajtani tilos táblával jelölt helyén megállhatsz vagy oda behajthatsz. Hiszen ugye árut szállítasz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.15. 07:48:48

Van egy szép képem egy audi R8-ról, amire ki van rakva az "áruszállítás" cetli, hasonlóan védett parkolóban :D
Biztos 20g kendert vitt, vagy egy prostit...

Amúgy a helyzet tényleg meredek, mondjuk a 4. pont, az objektív felelősség alapján, meg van válaszolva, mert ha nem lehet tudni ki vezetett, akkor a kocsi tulaja fizet.

FieldingMellish 2011.07.15. 08:08:51

@barbie83:
Egy kis segítség a megértéshez: SilentSound a kommentelő nickjére célzott és ph=f (lásd pl. latin).
Bár az is lehet, hogy ezzel sem sikerül közelebb jutnod a megoldáshoz.

Deszkás 2011.07.15. 08:10:00

@phaszfej: Hülyeségeket ne írj! Főleg, hogy a tüntető rendvédelmisek a kormány emberei. A nép a rendőrökhöz fog csatlakozni, vagy fordítva, ha itt balhé lesz. Nem lesz, ki megvédje ezeket. De ez itt OFF, nem tudom, minek írsz ilyeneket.

magyar bucó 2011.07.15. 08:12:08

@Puch Cavette: Hülyeséget beszélsz.

"A buszsáv használata, a KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:

(8) Az autóbusz forgalmi sávban

a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű"

Az autód nem busz (fogalom meghatározása a kreszben) és nem menetrendszerű. Akkor sem, ha felveszel valakit utasnak.

Deszkás 2011.07.15. 08:18:41

@A szerelő: Ha árut szállít, megállhat. Ha nem, akkor miért is állna meg ott, ahol tilos? Csak mert neki ott van dolga?! Aha. Ezt szokták csinálni a Balhán az Önkormányzat előtt. Neki dolga van, ügyintéz a hivatalban, vagy vásárol valamelyik boltban. Végül is dolga van, de az áruszállító helyen áll. Ő tudna máshol parkolni, Pl Balhán a parkolóban, és oda tud sétálni, az áruszállító több mázsával, vagy nagy dobozokkal nem tud sétálni.

Deszkás 2011.07.15. 08:21:23

@fatia-negra: Rákóczi útról beszélsz, ahol nincs kötött pálya és percenként megy el egy busz?!

D4D 2011.07.15. 08:35:37

@ColT:

Én egyszer az unokatestvérem stuttgarti rendszámú Mercijével szállítottam árut. Jogosan.

Puch Cavette 2011.07.15. 08:38:34

@magyar bucó: Te beszélsz hülyeséget, meg a kresz is egy nagy hülyeség. Ha van áru a kocsidban = áruszállító vagy. Ha utas van a kocsidban = utasszállító vagy (ha robbanómotoros kocsid van, busz, ha elektromos, akkor villamos- vagy trolibusz vezető vagy). És hőzönghetsz, mint posztíró, ha megbüntetnek, mert nem ismerik el az áruszállítói, utasszállítói mivoltodat a hülye közterületesek, rendőrök. Vita lezárva, igazam van.

magyar bucó 2011.07.15. 08:38:41

@Deszkás: Van, ahol negyedóránként megy rajta busz.

magyar bucó 2011.07.15. 08:39:30

@Puch Cavette: "meg a kresz is egy nagy hülyeség"

Bocs, nem tudtam, hogy troll vagy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.15. 08:48:53

@hagyma: Pontosan így van. Minden szavaddal egyet kell értsek. kibúvókeresés avagy hogyan bújjunk mi ki a szabályok elől, nehogy sétálni kelljen öt méter. Én ,ha egy tábláról nem tudnám biztosan, vonatkozik-e rám, nem teszem próbára a szerencsém. Nem is büntettek még meg tilosban parkolásért. Vajon én miért nem tudok ilyen posztokat beküldeni? Nem is értem...

Puch Cavette 2011.07.15. 08:51:32

@magyar bucó: Te meg idiota. Keresd ki a kreszben az ironiara vonatkozo szabalyokat. Segitek: az "i" betunel talalod oket.

Deszkás 2011.07.15. 08:51:42

@magyar bucó: Van. Pl Vágány utca. De ettől még az autók elférnek rajta oda-vissza. 2x1 sávból lett 2x1+1 sáv.

Deszkás 2011.07.15. 08:55:56

@Puch Cavette: Érdekas így lezárni egy vitát, hogy kijelented, neked van igazad. Holott ez egyáltalán nem így van, sőt! Nem ismered a KRESZ-t, nem ismered a busz fogalmát! Semmit sem tudsz, csak idejössz trollkodni!

Deszkás 2011.07.15. 08:57:38

@Puch Cavette: Amit leírtál, nem igazán irónia. Max te annak szántad, de valahogy nem sikerült. "nem jött át"

fatia-negra 2011.07.15. 09:01:33

@Deszkás: és ami alatt ott lapul a kötött pálya... IGEN arról is...

VAN KÖTÖTT PÁLYA :) csak titkos, a föld alatt van

algi 2011.07.15. 09:05:39

@A szerelő: Éppen azok nehezítik az embertársaik dolgát, akik nem tartják be a szabályokat, és más helyére állnak.

Deszkás 2011.07.15. 09:07:52

@fatia-negra: 1, A 7es buszcsalád nyomvonalán csak részben van párhuzamosan kötött pálya. Keleti-Astoria. 7e meg sem áll az Astorián, tehát az csak 2 megállóig párhuzamos. És ott percenként mennek a buszok, nem óránként.

fatia-negra 2011.07.15. 10:18:29

@Deszkás: igen de te RÁkóczi utat mondtad... és hogy nincs kötött pálya...

ezt cáfoltam

mellesleg Bp tömegközlekedése egy nagy elbaszás... az elmúlt 21 évben visszafejlődött..

lásd budai rakparti villamosok lágymányosiig...
vagy lágymányosin üres villamos sávok...

stb stb...

mohopasi 2011.07.15. 10:19:04

Ha tudja a posztoló bizonyítani, hogy árut szállított és hogy hová, akkor védhető. Minden más esetben pofátlanul beállt tiltott helyre, és most próbál okoskodni.

irónika 2011.07.15. 11:03:21

Jol van, alakul. Lassan tenyleg en vagyok a hulye. Nem, nem a kozelbe vittem a cuccot, hanem kb. 400 m-re, merthogy, mint irtam, nem talaltam parkolohelyet. Nem akartam tukko lenni, hogy kidobom a veszvillogot es megallok a kapu elott a 2. sorban, hanem helyet kerestem. Leven, hogy arut szallitottam ugy velelmeztem, hogy a kiveve aruszallitas ram is vonatkozik.
De, hogy tisztazzunk dolgokat. Ez egy eredetileg parkolohelynek epult terulet. Egy bejaratral egy kb. 10x35 nm-es aszfaltozott terulet. Semmilyen megallasra, parkolasra vonatkozo tabla nincs, kizarolag egy mindket oldalrol behajtani tilos, ha tetszik forgalomtol elzart terulet, melyet az aruszallitok figyelmen kivul hagyhatnak a kiegeszito tabla miatt. Ahogy a postban is irtam, ertem en, hogy esetleg a bolt feltoltesere vonatkozik, de ez nem derul ki. Azt gondolon, hogy a bolt beszallitoinak nem volt hol megallniuk, ezdrt az uzlet elerte valamelyik hivatalnal, hogy ez a tabla kikeruljon. Ha ez a bolt ezt privatizalni akarja, akkor vegye meg, irja ki, hogy maganterulet, behajtas engedellyel es az ugy tiszta. De nem, ok kiskaput, occso megoldast kerestek es a hivatal hatekony kozremukedesevel oldjak meg a problemajukat. En pedig a tipikus luser vagyok akivel meg akarjak fizettetni a szamlat.
Felreertes ne essek, tovabbra is vallalom a hulye posztolot, ha erre vonatkozoan igazolast nyer barmilyen allitas.
Lehet, hogy a KRESZ tudasom hianyos, de nem tudok arrol, hogy a "Kiveve aruszallitas" hatalya konkretan meghatorozott lenne. Ez esetben pedig mar ertelmezesrol beszelunk, ami pedig a szabaly hianyossagat jelenti, szerintem.

Deszkás 2011.07.15. 11:04:49

@fatia-negra: én meg cáfoltam a cáfolatod.
lágymányosi: Még mindig jobb az üres, mint ha nincs hely, és később zárnának le belőle.

fatia-negra 2011.07.15. 11:14:10

@Deszkás: azt azért mondtam mert PONT olyan mint egy alagut...

a hídszerkezetet és alagutat "ürese" hagyni... az BŰNCSELEKMÉNY... közpénz herdálás... a számla megvolt, jutalék ok. a többi le van xarva szemlélet...

15éve semmibe (szinte) nem kerülne az 1es villamost átvinni...
akkor a Kopaszi gát most nem lenne tömegközlekedés nélkül...

azt hogy tovább vigyék az meg.... hihihi... Meggebedeusok földjén??? sohhaaaaa nem lesz.
hacsak nem lesz nagy szakítás vkinek. de akkor se lesz benne köszönet...

fatia-negra 2011.07.15. 11:29:24

jól látom? 89 dik hsz és a KRESZ szel még senki nem foglalkozott...

a posztoló se? na jo mentségére 2 perc volt elővenni+beírni a kommentet... de addig is legalább "jol elvoltatok"

"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:(4) Ha az (1) bekezdés o)–x) és z/2. pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő táblán „Kivéve áruszállítás” felirat van, áruszállítást végző járművel a tilalom ellenére be szabad hajtani, ha úti célja a jelzőtáblával megjelölt úton vagy övezetben van."

nem javaslom a fellebbezést...
nem olyan bonyolult mondat a KRESZben...

fatia-negra 2011.07.15. 11:35:15

jo mondhatjátok ha odament volna... abba a zutcába... akkor mi van: az hogy mit és hogyan szállít stb az nincs részletezve...

ha egy floppy lemezt vittél ott az utcában valakinek (és van tanu, vagy irat stb) akkor fellebezhecc.. de az utcában (!) kell telep vagy lakhely...

sajnos a Kőbányai "áruszállítás" jelzés alatt Óbudai fuvart megjelölni... nem lesz nyerő pozició...

traxx 2011.07.15. 11:54:13

Jártam én is hasonlóan. Saját személyautómmal vittem a céges cuccot. Bementem(mint mindig) a táblával védett területre, erre a rendőrök utánam. -Láttam a táblát? -Láttam. -Milyen árut szállít ezzel? -Megmondtam. - Jó, de ha befejezte, akkor hagyja el a területet azonnal. Ennyi, utána elmentek. Nem volt igazából semmi gond, csak annyi, hogy személykocsival voltam, nem pedig a furgonnal.
Viszont a közterületes, az más tészta. Ha nem vagy szimpi, megbüntet. A rendörség/bíróság meg aszisztál nekik. Anno megbüntettek, mert rokkant helyre áltam szerintük. A táblán volt egy 5 méteres kiegészítő tábla, és én állítólag nem tartottam be az 5 métert. Bíróságig jutott az ügy. A fotón jól kivehetően megvolt az öt méter(az utcán lévő egyéb tereptárgyakból ki lehetett sakkozni). Erre váltás: elmenekültem az intézkedés elöl. kérdem: -hol volt a közterületes? - Ő épp a másik utcában intézkedett(az eset egy kereszteződésnél volt az első parkoló volt a rokkant parkoló, én a másodikban álltam). A bírónak elég volt, így simán fizetnem kellett.

Deszkás 2011.07.15. 12:27:11

@fatia-negra: Na de ha nincs pénz a tovább vezetésre, akkor milyen elherdálásról beszélsz?! Elherdálás az lenne, ha most leaszfaltoznák, utána meg fel kellene bontani 2x1 sávot, és oda villamossínt rakni.

fatia-negra 2011.07.15. 12:34:15

@Deszkás: most tényleg nem érted? csinálsz egy alagutat és vagy hidat? és nem használod 15évig? nem érted mi a gond?

sok olyan cuccod van aminek semmi haszna, de rakás pénzt visz el évente???

vagy lehet azt hiszed, hogy megépíteni akkor is most anyni... enni meg nem kér...

ezt hiszed? csak mer a rozsdás 15 éves hidat ha nem tartják karban (itthon ez jellemző), akkor KÁR-ba tarják, vagyis tönkre megy... mire lesz pénzed villamosra, akkor majd kezdheted ujra építeni a hidat...

fatia-negra 2011.07.15. 12:36:36

@Xezs: mot látom... erre:

" Felteszem szerinted a buszsávot is csak geciségből találták ki, hogy a szegény elesett autósokat bosszantsák. "

írtam, félrenyomva...

autozz.blog.hu/2011/07/14/kiveve_aruszallitas_vagy_megsem/fullcommentlist/1#c13988920

fatia-negra 2011.07.15. 12:38:37

tehát IGEN... a buszsávot szívatásból csinálják semmi értelme... ha a tömegközlekedést akarnák javítani akkor a meglévő metro villamos vasút stb lehetőségeket nem hagynák tönkremenni...

ahogyan a DUGÓDÍJ is szívatás lesz (najo: lopás+rablás) hisz még dugó se lesz hozzá, mint a buszsávhoz, nincs busz...

Deszkás 2011.07.15. 12:43:01

@fatia-negra: Ne keverj! Úgy látom, te nem érted. Te egy olyan hídról beszélsz most, ami megépül, és nincs rajta forgalom. Ezen a hídon van forgalom, csak a közepén nincs. Kevésbé használódik , nem rázkódik a villamosok alatt, kevesebb fenntartási költsége van most így, mint ha menne rajta. De jelenleg is van forgalom rajta, de csak autós, ezért is karban kellene tartani, attól függetlenül, hogy van rajta, vagy nincs rajta hely a villamosnak. Lehetne ott zöld sáv is, tök mindegy. Most csak helyet foglal a majdani vágányoknak. Ettől plusz költség nem teremtődik.

Deszkás 2011.07.15. 12:54:23

@fatia-negra: Nem értek egyet veled. A busz sáv tökéletes egoldás ott, ahol a felsoroltak nem kivitelezhetőek. megnézheted, mennyi busz megy el egymás utána a Rákóczi úton. Nagyon jó, hogy van külön sávjuk, különben csak nagyobb lenne a dugó. Ugyanígy jó a Pesti úton is, bár nem annyira, mivel nem összefüggő ott a hálózat.
Mellesleg mit számít az neked, hogy a Rákóczin most a buszsávban mennek a buszok, vagy évek múlva visszarakják rá a villamost és az fog menni? Az autóknak ugyanannyi sáv marad.
(De messze jutottunk az áruszállítási mizériáktól.)

magyar bucó 2011.07.15. 12:57:23

@Deszkás: A híd sokmillió forinttal került többe amiatt, hogy középen ott van a villamossín előkészítése. Ennek a sokmillió forintnak a kamatait veszítjük el minden évben.

Deszkás 2011.07.15. 13:09:33

@magyar bucó: Miért veszítenénk el? Teljesen mindegy, hogy most, vagy a jövőben, de fog ott villamos menni. Lehet, te/ti veszteségnek fogjátok fel, hogy így épült meg a híd. Én viszont azt mondom, ha ez csak 2x2 sávos úttal ellátod hídként épül meg, és nem hagynak helyet a villamosnak, az hiba lett volna. Később ugyanis sokkal, de sokkal drágább lett volna a hidat bővíteni, már ha lehetett volna, vagy esetleg melléépíteni egy másik hidat, hogy elférjen rajta a villamos. Szerintem a mostani megoldás pozitív, gondoltak a jövőre, és így épült meg.

Deszkás 2011.07.15. 13:13:31

@magyar bucó: Persze, persze. A Margit híd felújítása 4-6 milliárd, és ebből elvileg simán új hidat lehetett volna építeni. Szóval ne túlozz, kérlek! Egy híd építési költsége sok milliárd, nem az az összeg, amivel többe került a villamos átvitelének lehetőségével. Lehet, sok száz milliót, de ezt is kétlem. És még mindig azt mondom, kétszer annyiba kerülne később megteremteni a villamos átvitelének lehetőségét, mint eleve így építeni.

fatia-negra 2011.07.15. 13:14:19

@magyar bucó: remnénytelen...
anank örül hogy van két sávja (kb 100 m 10m 1000 nm, +10 milliárdért, azaz 10 millió Ft/négyzetméter!!!!!) ami ott rohad... gazdag országból ír...
vagy gondolja hogy EU píz... az le van xarva...

fatia-negra 2011.07.15. 13:15:32

@Deszkás: ???????????????????????????

"A Margit híd felújítása 4-6 milliárd"

30!!!! öcsi 30!!!! egy francia nagyobb szebb ÚJ híd KEVESEBBE került sokkal...
de ez másik gond...

Deszkás 2011.07.15. 13:20:25

@fatia-negra: Ne öcsizz! Nem ittunk pertut!

magyar bucó 2011.07.15. 13:21:40

@Deszkás: Látom, egy közgazdász veszett el benned. Nyom nélkül.
A híd építése a villamospálya miatt nagyon sokkal többe került, mint anélkül került volna. Ez az összeg azóta is benne áll és még semmilyen hasznot nem hozott. Ennek a kamata minden évben kidobott pénz. Ha a bankban lenne, kamatozna. Ha nem kellett volna rá hitelt felvenni, akkor kevesebbet kellene fizetni. Így csak áll benne bármiféle hozam nélkül.

Deszkás 2011.07.15. 13:25:47

@fatia-negra: Aha, reménytelen, mert másképp gondolom, mint te/ti. látom, fogynak az érvek. Én elmondtam, cáfoltam a tieidet. Erre jössz az öcsizéssel, meg a többivel. Megmutattam neked, nektek, miért gondolom, hogy olcsóbb ez, hogy most ott van kihasználatlanul, mint ha nem is lenne, csak később kellene hozzáépíteni. Úgy látom, képtelenek vagytok felfogni az érveimet. Nemén vagyok reménytelen, ha nem te, aki érvek helyed személyeskedni kezdesz. Várom a cáfolataidat az írásomra, az érveimre.

magyar bucó 2011.07.15. 13:25:54

@Deszkás: Viszont a hidak árával és a közgazdaságtannal vagyon nem vagy tisztában. Bizonyára az zavart meg, hogy a Margit-hídon a 4-es és a 6-os villamos közlekedik. A Duna-hidak építése nagyságrenddel többe kerül.

Deszkás 2011.07.15. 13:28:02

@magyar bucó: De te még mindig csak ezt nézed. Miért nem számolod hozzá, hogy vajon tényleg spóroltunk-e volna azzal, ha keskenyebb híd épül, és később bővíteni kell az egész hidat. Te most csak azt számolod, mennyi veszteséget termel így. Azt elfelejted kiszámolni, hogy vajon mennyibe kerülne később átvezetni rajta a villamost. Miért nem számold ki ezt is?

Deszkás 2011.07.15. 13:30:41

@magyar bucó: "közgazdaságtannal vagyon nem vagy tisztában. " Úgy vélem, te sem. Csak a jelenlegi helyzettel számolsz, hogy most nincs villamosközlekedés, de van helye. Kb olyan, mitn hogy az M0 déli részét most kell bővíteni, mert már akkora rajta a forgalom. Akkor olcsóbb lett volna egyben megépíteni, mint most bővíteni. Ugyanez van a híddal. olcsóbb volt már eleve így építeni, mint később bővíteni.

Deszkás 2011.07.15. 13:37:19

@magyar bucó: Vagy mondok neked még egy példát. Építesz egy házat. 1 hálószoba, 1 nappali, konyha, stb. Erre veszel fel hitelt. Később jön a gyerek. Ezért te bővíted, és hozzáépítesz egy másik szobát. Ez a te/ti tervetek.
Ami most van: épült egy ház 1 hálószobával, 1 szobával a gyereknek, plusz a nappali, konyha, stb.
Szerinted melyik az olcsóbb? Az előre látó, vagy a később bővítő?

magyar bucó 2011.07.15. 13:43:12

@Deszkás: Mert nem az az alternatíva, hogy utólag hozzáépítik a villamospályát. Ott van a helye, mégsem épül. Egyhamar nem is fog. Minek toldanák hozzá a pályát, ha nem akarnak ott villamost közlekedtetni?

magyar bucó 2011.07.15. 13:47:00

@Deszkás: Az M0 hidat eleve alulméretezték. Már az építésekor sem volt elég. (Egyébként a Lágymányosi és az M0 között legalább két híd hiányzik.)

Deszkás 2011.07.15. 13:48:55

@magyar bucó: Akarnak. Az építéskor is már tervezték. Akkor inkább legyen rajta a hídon is, mint később kelljen bővíteni. Jelenleg ha jól tudom EU-s elbírálás alatt van a pályázat.

magyar bucó 2011.07.15. 13:49:30

@Deszkás: Igen, tipikus példa, hogy úgy építenek házat, hogy a majdan születendő gyerekek és azok házastársai (és azok gyerekei) is elférjenek. Azután belerokkannak a hitelbe, gyerek meg csak egy születik, az sem akar a szülőkkel együtt lakni. Ott áll a nagy ház és a rezsit sem tudják fizetni.

Deszkás 2011.07.15. 13:49:40

@magyar bucó: Igen, hiányzik. és északra is legalább egy a Megyeri és az Árpád között.

magyar bucó 2011.07.15. 13:50:36

@Deszkás: Lófaszt akarnak. Csak mondják. Tudod, a politikus olyan állatfajta, hogy azt mondja, amit hallani akarnak. Ha akarnának, akkor már régen közlekedne.

atabi 2011.07.15. 15:13:37

@lionking: pontosan ,ez már nem rakodás hanem "kiszállítás".ezért baxták meg a klienst.....

Deszkás 2011.07.15. 15:18:18

@magyar bucó: Nem igaz! Az 1es villamos tervezett végállomása az Etele tér. Továbbra is azt mondom: hibás döntés lett volna nem úgy megépíteni a hidat, hogy azon később villamos közlekedhessen. Emlékeztetlek arra is, hogy még csak a Népligetig járt az 1es villamos, a Lágymányosi híd már akkor is ott volt, készen, várva a villamost.

magyar bucó 2011.07.15. 15:20:46

@Deszkás: Az a pazarlás, hogy a sok pénzért kiépített lehetőséggel nem élnek.
Egyébként van egy olyan érzésem, hogy nem fogom megélni, hogy villamos közlekedjen a Lágymányosi hídon.

Deszkás 2011.07.15. 15:25:17

@magyar bucó: Nem ez szerepelt a példámban!

Deszkás 2011.07.15. 15:26:16

@magyar bucó: Szerintem meg az lenne pazarlás, ha az új hídra nem építjük rá a tervezett átvezetést.

Deszkás 2011.07.15. 15:30:54

@Deszkás: Illetve nem pazarlás, hanem hülyeség lett volna nem figyelembe venni és nem megépíteni a jövőbeni terveknek megfelelően.

Deszkás 2011.07.15. 15:33:17

@magyar bucó: És akkor ezek szerint az is pazarlás, ha egy fiatal pár egy 2-3 szobás lakást vesz, hogy az 5-10 év múlva tervezett gyerekeknek is legyen hely? (Majd ha a gyerek kirepült, mehetnek kisebbe. Addig viszont hülyeség nem 2-3 szobás lakást venni, ha megtehetik.)

Deszkás 2011.07.15. 15:35:21

Nagyon messze jutottunk a parkolástól, áruszállítástól.

magyar bucó 2011.07.15. 15:49:07

@Deszkás: Inkább azt mondanám, hogy kétszinteset építettek (hitelből), hogy majd elférjenek a gyerekek. A gyerek már 16 éve nem jön és belátható időn belül nem is lesz.

fatia-negra 2011.07.15. 15:55:09

@magyar bucó: nem értem miért gondolja vki hogy mindegy mikor beruház... nyilván SENKI nem épít addig még nincs igény... (kivéve a magyar "köz"pénzt... eu is az...)

ki a f@sz fektet pénzt olyan dologba amire semmi szüksége és biztos érték vesztő és még drága is fenntartani...

pl autókat vesz ez po:cs a megtakarításából???

ilyen hüjék vezetik a zországot is...

fatia-negra 2011.07.15. 15:57:59

@magyar bucó: ***

ez jo példa... eleve totál értelmetlen a "generációs" házban gondolkodni, hisz aki teheti ugysem lakik a szüleivel... reménytelen beruházás. rossz gazdasági döntés...

Deszkás 2011.07.15. 16:21:58

@magyar bucó: Na azok a buták. Ma már nem dívik a több generációs lakás, együtt élés. Eladni is nehezebb. De én példát írtam, összehasonlítási alapot a hídépítéshez. Ne menjünk már bele a lakásépítésbe is már áruszállítás kapcsán, onnan kiindulva. :D

fatia-negra 2011.07.15. 16:25:25

@Deszkás: mondtam: nyertél... ellenben van egy jo üzleti ajánlatom

hány évente ülsz át új autóba? 4?

gyere be a szalonba vegyél tőlem 4 db vadi audit...

egyet most kezdesz használni... egyet 4 év mulva, stb...

a 4*7 millára adok neked hmm legyen 20% kedvezményt... 28 helyett kb 23 milláért viheted őket...

hétfőn reggel várlak

(ja és 3 at nem vihecc el -most-... 3 db 4 éven át utána 2, legvégén 1 db után még négy évre a fenntartási költségeket - biztosítás, adó, karbantartás, TÁROLÁS - sajnos fizetned kell)

Deszkás 2011.07.15. 16:27:25

@fatia-negra: Én írtam neked példát a hídépítésre! Nekem ne autót hozz példának építkezéssel kapcsolatban, mert fals eredményt kapsz! Arra reagálj, amit írtam. Nem véletlenül építkezős példát hoztam építkezésre.

zooDoo 2011.07.16. 10:02:01

nem tudom írták e már a posztolónak, de a Közterület felügyeleti hatóságnak nincs válaszadási kötelezettsége ilyen esetekben szerintem. A rendőrségnél kell jelezni, hogy nem értesz egyet a szabálysértés mivoltával, és behívnak meghallgatni. Aztán ők döntenek majd, mi lészen véled. :D

zooDoo 2011.07.16. 10:07:41

Még annyi eszembe jutott, hogy a közterületesek fényképet is készítenek ilyenkor. Meg kell nézni, tényleg kint volt e az a tábla. Kérdés jogosan használtad az "áruszállítás" megjelölést. Ugye kérni fogják az ezt igazoló papírokat.

Remélem beszámolsz, mi lett az ügy folyománya, mert a közterület mostanában eléggé parkolóellenőr módszerrel büntetnek. Minket költözés közben büntettek meg, szabálytalan várakozásért.....

A szerelő 2011.07.16. 13:53:40

Akár hogy vergődtök, akkor is túl van szabályozva ez az egész, csak a sok idióta nem veszi észre, hogy ő is bármikor belefuthat egy ilyesmibe, de akkor majd csak pislog, de hát a törvényt meg a szabályt miért kellett szigorúan, betűről betűre, jó szivatósan vele betartatni?

Deszkás 2011.07.16. 18:27:09

@A szerelő: Miért szivatós, ha betartatják most is azt, hogy csak áruszállítás céljából lehet megállni? Nekem is gondot okoz megállni, ha sok árut szállítok ki egy címre. Örülök, ha van ilyen helyen, és nagyon rühellem, mikor nem tudok beállni, mert olyanok állnak be, akik csak ügyintéznek, vagy vásárolnak, agy utasra várnak, szóval véletlenül sem árut szállítanak.

A szerelő 2011.07.16. 23:43:31

@Deszkás: Ehhez kéne egy kis tolerancia, nem pedig az agyonszabályozás. Ha nem zavar senkit, akkor minek csesztetni bárkit is, cserébe max. 5 perc legyen és mindenki jobban jár. Alig esne egybe ez az idő azzal, hogy pont akkor jössz pakolni. Különösen azért, mert néha a teher megáll az út közepén, mert máshol nem tud rakodni, ezt meg a többieknek kell kivárni. Egy kis türelemmel, rugalmassággal minden megoldható.

Deszkás 2011.07.16. 23:56:51

@A szerelő: Ha tényleg így lenne. De szerinted miért írom én ezt le? havonta belefutok az adott címen az esetbe.

2011.07.17. 00:28:17

@magyar bucó: Nem azt mondtam, hogy saját autóval nem lehet. Épp most írtam egy másik csatornán, hogy több figyelmet kérek, Neked is ezt javaslom.

2011.07.17. 00:34:03

@magyar bucó: Most pedig elnézést kérek, mert én nem olvastalak el figyelmesen. Szóval amit mondani akartam, az az, hogy állításoddal szemben az a nem igaz, hogy az áruszállításról mindig van szállítólevél. Van, hogy nem szállítólevél van (hanem, ahogy említettem, például menetlevél, de létezik olyan tömb is, hogy "fuvarlevél", vagy hogy a nemzetközi szállítást említsem, a CMR. Amit az egésszel mondani akarok, az az, hogy a szállítólevél nem egyedüli garanciája az áruszállításnak. (A figyelmetlenségemért mégegyszer bocs!)

Xezs 2011.07.17. 13:11:35

@A szerelő: Azért kisfiam, mert ha nem tartatják be, akkor mindenki visszaél a jogokkal, amiket kapott. Na meg azért is, mert ha nincs törvény, vagy nincs betartatva, akkor anarchia van. Azt meg szerintem te sem akarod.

De tudod mit, ne tartsuk be a törvényt betűről betűre, majd ellopok tőled 500 Ft-ot. Az nem is olyan sok pénz, szerintem mindenkinek belefér.

Xezs 2011.07.17. 13:13:29

@A szerelő: Te még soha nem szállítottál sehova sem, ugye? Szerinted egy fuvarosnak belefér 5 perc? ROhadtul nem, mert nem egy helyre megy, hanem egész nap fuvaroz és sok helyre időre kell mennie. Sok 5 percból lesz a fél órás meg az órás késés. Te beszélsz toleranciáról? Röhögnöm kell.

A szerelő 2011.07.17. 17:54:19

@Xezs: "Azért kisfiam, ..."
Vegyél vissza az arcodból.

Xezs 2011.07.17. 18:54:13

@A szerelő: Bocs, de hülyékkel csak így lehet beszélni.

A szerelő 2011.07.17. 23:55:12

@Xezs: ne hízelegj, nem mész vele nálam semmire :)

Véglegény 2011.07.19. 12:44:32

Fő köllött vóna anni póstán. Azok mindenhun mögállnak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása