Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabálytalan parkolóautomaták, eltűnt akták

2011.09.21. 08:04 :: SilentSound

A sors úgy hozta, hogy pontosan egy évvel ezelőtt született a kirohanásom az EMPAMO nevű szervezet ellen, akik mostanában már nem olyan érdekesek a média számára, talán mindenki megunta a röhögést. Azóta nem is írtam róluk, főleg mert addig kaptam időnként mindenféle sajtóközleményeket, amiket olvasva finoman szólva is felhúztam a szemöldökömet. Az említett poszt óta nem kaptam, még az is lehet, hogy nem a véletlennek köszönhetően. Most fatia-negra levele okán újra előkerültek, ezúttal azért, mert újabban a telepítési szabályokba ütközően elhelyezett parkolóautomatákat igyekeznek elbontatni.

De mi ezzel a cél? A gyakorlati cél nyilván az, hogy megszüntessék a fizetős parkolást. Csak tényleg ezt egy olyan szabályozást felhasználva kell, ami elsősorban a gyalogosok érdekei miatt lett kialakítva? A belsőbb budapesti kerületekben hány olyan villanyoszlop, trafó, meg egyéb tereptárgy van, amik eszerint nem lehetnének ott? Akkor most ne legyen se telefon, se áram, se világítás, mert van egy szabály, amiben ez van leírva? Tényleg jobb lenne, ha fél órákig kellene keringeni parkolóhelyet keresve?

Egyetértek abban, hogy a parkolási rendszer Budapesten továbbra is messze áll a tökéletestől, de nem hiszek abban, hogy őket most mindenféle politikai erők kiszúrták volna maguknak és azért halnak el a lenti levélben leírt próbálkozások. Szerintem simán két oka van. Az egyik a bürokrácia, az ügyek illetékességi okok miatt össze-vissza továbbítgatása, a másik meg hogy a komolytalan múlt (és jelen) miatt egyszerűen szarnak rájuk, amennyire az jogilag megengedhető.

Az építmények elhelyezésének országos szabályait az OTÉK* írja le. Többek között (39.§ (2)-ben) részletesen megmondja és le is rajzolja, hogyan szabad köztárgyakat a járdán telepíteni, elhelyezni (lásd OTÉK ábra).

A parkolóórákat és még sok „utcabútort”, köztárgyat úgy raknak ki az önkormányzatok, hogy nem törődnek a kormányrendelettel, az építési törvénnyel és a közúti-, közlekedési törvényekkel, szabályokkal sem. A városokban a PARKOLÓÓRÁK nagy részét SZABÁLYTALANUL helyezték el.

Az építési szabályok megszegése „építésrendészeti”, építéshatósági eljárás. Első foka a helyi önkormányzat jegyzője, másodfokon a Kormányhivatal**. A szabálytalan építményre (köztárgyra) fennmaradási engedélyt a hatóságtól akkor lehetne kapni, ha a szabályoknak megfelelne és közérdeket nem sértene.

Mivel ezek a feltételek nem teljesülnek (Étv. 48.§***), így a 10 évnél fiatalabb (gyakorlatilag a cserék miatt csak ilyen van) parkolóórák esetén mindenképpen; vagy a LEBONTÁSUKRÓL, vagy a szabályossá tételükről kellene intézkedniük a hatóságoknak.

Az EMPAMO 2009 tavaszán sajtóközleményeket adott ki és hatósági bejelentéseket tett. 67 szabálytalanul telepített parkolóórát az elsőfokú hatóságnál (9 különböző kerületnél) fotó melléklettel bejelentett, kérve az eltávolításukat. Egyetlen érdemi eljárás sem indult meg.

Talán az egyetlen jogszerű lépés az I. kerületi volt, mely jelezve, hogy a közterület tulajdonosaként „elfogult”, a saját kizárását kérte és másik hatóság kijelölését, de ez az ügy is "eltűnt". Félév elteltével a másodfokra is közvetlen bejelentést tettek a jogvédők. De az elmúlt 27 hónap alatt még EGYETLEN ELJÁRÁS SEM INDULT EL.

A magyar (építési) hatóságok felügyelete egyrészt szakmailag az illetékes minisztérium****, másrészt jogsértésben a (fő/) ügyészség. A minisztérium felszólította az elsőfokú hatóságokat, hogy a hatáskörükbe tartozó ügyekben járjanak el. A jogvédők 1,5 évvel ezelőtti beadványaira sem az építéshatóságok másodfoka, sem a Főügyészség - mind a mai napig - NEM TETT SEMMILYEN ÉRDEMI LÉPÉST. Az ombudsman óvatosan érdeklődött a kerületektől, de intézkedést Ő sem tett.

Naívak nem vagyunk. Tudtuk, hogy intézkedés nem várható ebben a „kényes” ügyben. De most utólag már tényként is leírhatjuk a tanulságokat. Magyarországon

- több száz parkolóórát lehet úgy telepíteni, hogy zavarja a gyalogosokat, az épületek karbantartását és még jogszabályt is sért,

- a hatóságok nem azért vannak, hogy a jogszabályoknak és az ügyfelek kérelmeinek, azaz általában a közérdeknek megfelelően járjanak el, ehelyett levelezgetnek és „eltusolnak”, elhallgatnak.

Magyarországon milyen eljárásra számíthatna a „nem parkolócég” (pl. Kiss Pista bácsi magánszemély) „építtető”, ha egy ablakot vág a saját házára engedély nélkül, vagy szabálytalanul? Ugye nem kell részleteznem, hogy a hatóság milyen büntetést szabna rá…

Akiket ezek a dolgok mélyen elgondolkoztatnak, vagy rádöbbentettek valamire, azokat kérjük, hogy segítsenek a további eljárásokban. A környezetükben lévő szabálytalanságot jelentsék be (építés hatóságnak, vagy –felügyeletnek), vagy egyes ügyeket vigyenek végig, akár Európáig is.

A jogokért való küzdelmet nem adtuk fel!

* OTÉK= az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet
** 2009-ben még Közigazgatási Hivatal, 2010-ben pedig Államigazgatási Hivatal néven futottak
*** Étv.= építési törvény, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény
**** Minisztérium: jelenleg a Bel-, de korábban szinte évente változott és legutóbb előtte az NFGM volt

Itt pedig a sok szabadidővel rendelkezők elolvashatják az EMPAMO főtitkára és a különböző ellentétes oldalon helyet foglaló önkormányzatok, szervek közötti levelezés egy részét (az ismétlődő tartalmú beadványokból csak egy-egy mintát tettem a gyűjteménybe):

52 komment

Címkék: budapest autó sztereotípia parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.09.21. 08:30:26

Fingreszelés. Túl sokaknak éri meg a buli, hogy bármit is intézkedjenek az olvtársak.

Pityubácsi 2011.09.21. 08:32:59

igaz, hogy az empamo nem egy einsteinek gyülekezete, de legalább felemelik a szavukat a köcsög parkolós cégek ellen.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.21. 09:44:00

ha azért büntetnek, mert valaki 10 centit átlóg a felfestésen vagy csak 4,9 méterre áll meg az útkereszteződéstől, akkor bizony a szabályellenes építményeket is el kell(ene) bontani.

hawkeye 2011.09.21. 10:11:28

Ejnye, Silent, ébredj már fel!

"....de nem hiszek abban, hogy őket most mindenféle politikai erők kiszúrták volna maguknak..."

Ha vezérmotívumot akarsz, akkor üsd be a gugliba pl. a Kupper famíliát....

Megtalálod az egész, pártok felett átnyúló, parkolási maffiák történetét.

És tegyél fel egy kérdést magadnak:

- Miért is fizetünk parkolási díjat?

Aztán gondold végig, hányan, hányfélét hazudoztak már erről....

borso 2011.09.21. 10:34:34

tökéletesen egyet értek az empamoval, egy rohadt hazug és korrupt bandával szemben nehéz is bármit tenni. Az építési bírság egy egyszerű halandóval szemben több százezres, milliós nagyságrendű miközben a parkoló társaságok intézményesített család, megtévesztés és törvénytelenségek sorát viszik véghez büntetlenül. azért kíváncsi lennék, hogy pld egy belvárosi társasház ha a kapubejárata mellől tűzvédelmi menekülési útvonal címszóval nemes egyszerűség kiflexeltetné a picsába a szabálytalanul elhelyezett parkolóórát mit szólnának hozzá. tudom menne a feljelentés rongálásért millás kártérítésért.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 10:46:50

Silent Sound!

Lehet hogy te halálra röhögted magad az EMPAMO-n és nem
Te fizetted örömmel parkolódijat, fizetted az esetleges törvénytelen büntetést, parkoltál a parkolózónán kívűl, amit már kitoltak , nehogy jó legyen valakinek, tapsikoltál a parkolási büntetés és a lebilincselés együttes alkalmazásának,örültél ha megállás után fl perccel már ott viritott a mikuláscsomag stb. páran annál a társaságnál /én kevésbé/ nem és próbálták szóvá enni

Többek közt ezért van ma türelmi idő és több olyan trv. napvilágra került ami alapján nyerni lehetett a parkolócég lehúzása ellen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 10:49:21

@Pityubácsi:
Ismered őket közelebbröl, te kis Teller?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.21. 10:53:56

@hawkeye: Ahogy a bevezetőben is írtam, azzal egyetértek, hogy a parkolási rendszer így ebben a formában nem jó, és nagy mutyik lehetnek a háttérben, meg lenyúlások. Viszont szerintem nem az a megoldás, hogy kitúrunk egy szabályt, ami alapján elbontatjuk a parkolóautomaták egy részét, mert az nem megoldás, csak újabb problémákat szül. Sokkal inkább átláthatóvá kellene tenni először is, hogy hová kerülnek a parkolási bevételek, aztán pedig visszaforgatni az utak karbantartásába, felújításába, stb. Persze ezt így leírni sokkal könnyebb, mint megcsinálni.

titan 2011.09.21. 11:05:44

A 4. képen nagyon emberien parkolnak...
Egyébként maga a mozgalom még jó is lenne, ha közben nem hiteltelenítenék el magukat mindenféle nevetséges módon.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 11:14:00

Elkezdtem olvasgatni a hivatali packázásokat, aztán eluntam
A végén ugyis valamelyik portás lesz az oka az egész parkolási mizériának

Ezért tart itt az ország!

hawkeye 2011.09.21. 11:15:04

@SilentSound: Így, ebben a formában, teljesen egyetértek veled....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.21. 11:32:41

@horex: Kérlek, hogy ne forgasd ki a szavaimat és ne adj a számba olyat, amit nem mondtam. Meg semmit se adj a számba. :D

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.09.21. 12:19:37

Nem kellene feltétlenül elbontatni velük, de néhány 100 milliós büntetést azért kaphatnának, ha már más is kap ilyen ügyekben.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 13:38:58

@SilentSound:
"Még most, a poszt elején felhívom a kedves olvasó figyelmét, hogy szigorúan az én saját szubjektív magánvéleményem az, amiről most írni fogok. "

Igy kezdődik a cimbeli link és ezen poszt is hasonlóan folytatódik
Akkormeg?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.21. 14:05:48

@horex: Az egy évvel ezelőtti poszt szerintem továbbra is egy totálisan idióta sajtóközlemény kapcsán született, de nem értem, hogy jön ez most ide azon kívül, hogy nem vagyok jó véleménnyel az említett szervezetről.

De ez még nem jelenti azt, hogy szeretném, hogy törvénytelenül megbüntessenek, mellé kerékbilincset rakjanak az autómra, stb. De úgyis értetted, hogy erre gondoltam. Attól, hogy nem szeretem a sárga színt, még nem magától értetődő, hogy szeretem a lilát. De ezt is leírtam ennek a posztnak az elején is, meg egy fentebbi kommentemben is.

Ha akarod, megérted a mondandómat, ha az zavar, hogy az EMPAMO-t nem tartom sokra, akkor meg csinálhatsz úgy, mintha én lennék minden parkolni vágyó autós ősellensége, ettől még nem lesz így.

tundrazuzmo (törölt) 2011.09.21. 15:20:29

A hatóság szerint a parkolóautomaták:
- az út részei akkor, ha a járdára vonatkozó szabályokat nézzük
- nem az út részei akkor, ha az útra vonatkozó szabályokat nézzük.

Ha nagyon gyorsan nézzük felváltva egymás után a szabályokat, akkor a parkolóautomaták elkezdenek ugrálni az út és a járda között. A mozgási energia hasznosítható lenne, így lehetne joghézaggal fűteni vagy világítani a kerületekben!

yoda-jedi 2011.09.21. 15:59:37

nem értem "az empamo a hibás" kommenteket és bevezetőt...
próbáljátok meg a posztot magát olvasni, a csak tényeket tartalmaz...

1.
nem tudom mostanában ki építkezett, akár csak egy centi eltéréssel is... a bírság nagyon nagy "nemzeti sport lett"...
persze ezek a cégek TÖRVÉNYEN FELÜL ÁLLNAK... (állnak=szó szerint)

2.
a posztban az is tanulságos, hogy: a HATÓSÁGOK ELTÜNTETIK AZ AKTÁKAT... (ügyészség is...)

demokrácia és jogállam. lényeg, hogy egészség legyen!

yoda-jedi 2011.09.21. 16:05:57

kicsit fel is húzom magam a bevezetőn....

a) "De mi ezzel a cél? A gyakorlati cél nyilván az, hogy megszüntessék a fizetős parkolást. Csak tényleg ezt egy olyan szabályozást felhasználva kell, ami elsősorban a gyalogosok érdekei miatt lett kialakítva? A belsőbb budapesti kerületekben hány olyan villanyoszlop, trafó, meg egyéb tereptárgy van, amik eszerint nem lehetnének ott? Akkor most ne legyen se telefon, se áram, se világítás, mert van egy szabály, amiben ez van leírva? Tényleg jobb lenne, ha fél órákig kellene keringeni parkolóhelyet keresve?"

???? miért ez lenne a cél. ez a poszt egy EGYSZERŰ JOGSÉRTÉSRŐL szól...
simán a törvények... én pl nem vonom kétségbe, hogy a törvény rossz...
bár szerintem nem olyan nagy igény a gyalogosnak 150cm széles járda...
és demagóg következtetés hogy a parkolókat megsemmisíteni kellene...
legyünk őszinték... ahogy a képen is látszik van ahol a gyalogosok kárára parkolnak...
de a poszt nem erről szól...

2. "Egyetértek abban, hogy a parkolási rendszer Budapesten továbbra is messze áll a tökéletestől, de nem hiszek abban, hogy őket most mindenféle politikai erők kiszúrták volna maguknak és azért halnak el a lenti levélben leírt próbálkozások. Szerintem simán két oka van. Az egyik a bürokrácia, az ügyek illetékességi okok miatt össze-vissza továbbítgatása, a másik meg hogy a komolytalan múlt (és jelen) miatt egyszerűen szarnak rájuk, amennyire az jogilag megengedhető."

a bürokrácia nem működését egyszerűen elfogadod??? szerinted az normális hogy "simán nem működik"

másik érvedre: hol a jogerős bírói végzés, hogy az empamo-t büntetni kell és nem lehet ügyfél egy ügyészségi vagy építéshatósági eljárásban?

1.+2. nagyon ELFOGULT és DEMAGÓG vagy... szerintem nem kéne...

D4D 2011.09.21. 16:57:04

Kiegészítés:

Münchenben a Ringen belül szinte már minden hol kel fizetni a parkolásért. 2,00 € óránként. Az ellenőrzés nem a lehúzásra megy.
A metróállomáson csak 1,00 € fizetendő, 24 óránként. 9,80 €-ért vettem olyan jegyet, amivel max 5 személy másnap reggel 6:00-ig tetszés szerinti alkalommal utazik.
A jegyet nem a néni ikszelte, mikorra vettem, hanem a lyukasztóba dugva kezdődik az érvényessége.
A metró és gyorsvasút hálózat sűrű, a belső részen a gyorsvasút este 11-kor is 2-3 percenként jár.

Bármit megtesznek érte, hogy ne menjek be kocsival a városba.

Nagyon érdekes volt a kontrszt, hogy itthon fizikailag gátolnak, majd lehúznak, ott kedveskednek, hogy metrózzak. De ha nem, akkor sem húznak le.

yoda-jedi 2011.09.21. 17:11:55

@xaba99: @D4D: hát ja...
az egész rendszer törvényességi alapja is meginog... ha szabálytalanul állnak az órák... ez olyan mintha nem lennének hitelesítve...

@Valós Kilométer: @borso: hát ja...
igazából ez az egész jogsértés a GYALOGOSOKAT (20cm áttolandó babakocsi...) és a háztulajdonosok jogait sérti (pl egy homlokzat vakolást megnehezít... stb

nálunk nincsenek igazi civilek. ebben a Silenttel egyetértek. az empamo kb 1-2 ember... nincs valós tagsága...

ezért kell MINDENKI nek kiállni a hasonló ügyekben.. elfogulatlanul

Kis ember 2011.09.21. 20:32:07

Némá, az empamó megtanult sorkizártan írni!

ggaborx 2011.09.21. 20:41:28

A törvények nem mindenkire vonatkoznak. Csak úgy mint mindig.

Oláh Karin 2011.09.21. 21:00:29

@ggaborx: Hát igen. Mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek is.

RaveAcE 2011.09.21. 21:47:49

Pár éve még nagyon ment a parlagfű mizéria a médiában. Meg hogy mekkora büntetéseket szabnak ki az önkorik. Mindenki be is rezelt, és kaszált keményen. Csak az önkormányzati tulajdonban lévő telkeken nem vágta senki a gazt...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.09.21. 22:07:03

Hát, az tény hogy jó pár automata akadályozza a gyalogosközlekedést és az is tény, hogy abból a regeteg bevételből át lehetne helyeztetni őket. És ha erre nem hajlandók, akkor bírságokkal ösztönözni őket. Ebben még akkor is igazuk van az Empamosoknak, ha egyébként totál idióták.

Az más kérdés, hogy a belváros tele van olyan járdákkal, amikre a fenti ábra szerint semmit se lehetne telepíteni, sőt tulajdonképpen maga a járda sem létezhetne a szabvány szerint. Akkor esetleg fel lehetne lépni azért, hogy ezekben az utcákban szélesítsék ki a a szabvány által elvárt méretre a járdákat. Persze akkor ott egyáltalán nem maradna hely az autóknak parkolni...

És igen, az a tény, hogy a 4. képről az Empamonak az jut eszébe, hogy ott a parkolóóra szabálytalan, hát ez elég jól jellemzi őket.

Subba Sógor 2011.09.21. 22:24:46

Emberibb parkolásért mozgalomnak a 4. képen először a NEM tisztelt autósokkal szemben kellene intézkednie, aztán utána jöhetnek az órák is felőlem.

Chtka 2011.09.21. 22:29:55

A második és negyedik képen lévő összes autóst meg kéne büntetni a KRESZ szabályok megsértéséért (mármint, nagyon csodálkoznék, ha meglenne a járdán a másfél méter)

yoda-jedi 2011.09.21. 22:31:27

@Subba Sógor: látod azt a nagy fehér vonalat? szerinted attól megmarad 1,50 járda? ki festette oda szintén szabálytalanul?

ha azon átlógnak az autók akkor azok szabálytalanok. szépen láccik a rencám, jelencsd fel őket!

az empamo nem hatóság + a posztnak ehhez semmi köze, bár tudom ez lényegtelen...

yoda-jedi 2011.09.21. 22:32:03

@Chtka: :))) pont egyszerre írtuk. okosak vagyunk

Yo! Maaan! 2011.09.21. 23:46:15

Köszönjük. Kőkemény munkával elérik, hogy kilométereket kelljen majd sétálni az automatákhoz. :/ Mondjuk én mobilon szoktam, akkor jó, ha ellátok a kódig. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.22. 00:34:37

Lehet szeretni vagy nemszeretni az EMPAMO-t. De azért abban tényleg van valami elemántárisan balkáni báj, ahogy Budapesten kvázi bármilyen szir-szart odaszerelhet bármelyik "közszolgáltató", ahová csak akar.
Kábeltévések, gázosok, Taxidrosztosok, T-Home-osok, ELMŰ-sök, FKF-esek, BKV-sok... És ímhol a Centrumosok is (akárkié is ma már a biznisz). Persze hogy nem lenne jó órákig gyalogolni hogy fizethessünk, de ez a nagybudapesti akadálypálya - amit a köz szolgálatának hazug látszatával művelnek itt ellenünk városlakók ellen - sem tartható.
Ha meg épp egy ilyen nyakatekert érvrendszer mentén lehet visszametszeni a parkolótársaságok vadászterületét, akkor ilyennel lehet. Al Caponét sem maffiavezérlet címén sittelték végül le, hanem mert elfelejtett adót fizetni...

SvenH. (törölt) 2011.09.22. 02:36:33

en az osszes makkmagassagban levo diszlecet / parkolast megelozendo lecet tavolittatnam el
es persze kiadnam maganzoknak a gepjarmu elszallitast

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.22. 09:55:32

Semmi nem indokolja, hogy ne a falra rögzített automaták legyenek.

blogsámán 2011.09.22. 10:58:56

@városjáró: Szerintem a fővárosi parkolási rendelet előírja technikai feltételként, hogy az üzemeltetőnek úgy kell elhelyezni a parkoló automatákat, hogy a fizető övezeten belül bárhol is parkol le az ügyfél, X méteren belül automatának kell lennie. Az X konkrét értékére nem emlékszem, de talán 100 méter. Szóval, ha bizonyos helyekről eltávolítják az automatákat, akkor ez azt is eredményez(het)i, hogy az adott üzemeltető nem tud megfelelni a rendeletnek, tehát vissza kell vonni a jogosultságát a parkoló üzemeltetésére. Innen nézve érthető, hogy nem kapkodnak az önkormányzatok. Ettől persze még nem szabályosak.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Valszeg a falra szerelt verzió ugyanúgy nem felelne meg jónéhány esetben. Ráadásul így az üzemeltető cégnek - ami persze legyen az ő baja - bérleti díjat kellene fizetnie a falfelület tulajdonosa felé.

titan 2011.09.22. 11:09:28

@yoda-jedi: a fehér vonal a legtöbb esetben szar helyen van, és a legtöbb esetben így is túlnyúlnak rajta az autók.
Subba Sógor meg nem is azt írta, hogy az empamo hatóság lenne, hanem azt, hogy elég ellentmondásos, hogy az empamo az órát fúrja, míg mellette az autók sokkal jobban akadályozzák a gyalogokat.

yoda-jedi 2011.09.22. 11:13:19

@titan: értettelek. meggyőztél: ha van sok szabálytalanság egy helyen, akkor
- ne foglalkozzunk egyikkel se...
- vagy MINDDEL egyszerre...
respektálom. ez olyan jedi lovagos...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.22. 11:40:18

@blogsámán: Erről (is) van nagyba' szó: legalább valami tényleges költségük is felmerülne - az SNI-s parkolóőrök vállalkozási díjnak álcázott éhbérén kívül...

@titan: A fehér vonalak általában jó helyen vannak, ellentétben a parkoló autókkal.

záporjózsi 2011.09.25. 23:23:53

@SilentSound: "az EMPAMO-t nem tartom sokra"
Na ezért sem akarnak semmit csinálni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.26. 07:42:58

@záporjózsi: Szoktad olvasni a sajtóközleményeiket meg nyilatkozataikat?

záporjózsi 2011.09.26. 09:11:31

@SilentSound: Bizonyos töménység alatt ártalmas. Évente 2-3 humorbonbonként belefér. :D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.28. 08:19:37

@yoda-jedi: ikerbabakocsi?
tapasztalatból mondom, hogy ma magyarországon sehol nem gondolnak arra, hogy valakinek ikrei lehetnének. noha lassan 100 szülésből 4 ikres lesz.
amúgy is a mai világban már egy gyereket tisztességben felnevelni is lukszus...

yoda-jedi 2011.09.28. 08:45:12

@xaba99: ha bebetonozva konzerváljuk a 40cm járdát... akkor ez így is marad örökre, mert fizikai akadájok is lesznek...

záporjózsi 2011.09.29. 10:41:32

@xaba99: A Közutak Tervezési Szabályzata mit mond?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.29. 11:35:18

@záporjózsi: hogy ne szülj ikreket. (nem értem, mire kérdezted...)

záporjózsi 2011.10.01. 21:57:02

@xaba99: Megad-e minimális szélességet. (Úgy emlékszem, igen.)

ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.04. 18:34:21

ez a fatia negra a multkor már megkapta a magáét ha jól emléxem :D

Mr.Fish 2011.10.04. 19:09:52

mellesleg az autód túllóghat a felfestett vonalon, a gépjármű tengelyének kell amögött lenni, úgyhogy örüljünk, hogy nem népszerűek itthon az 3+ méteres motorháztetővel/csomagtartófelülettel rendelkező amerikai autók.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása