Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rossz helyre rakták a táblát, cserébe büntetnek

2011.10.01. 12:30 :: Don Blasius

Biztosan tudnánk találni  még olyan helyeket, ahol mást mutat a tábla és mást az útburkolati jel. Ha szigorúan értelmezzük a vonatkozó táblát, akkor jogos lehet Patrik büntetése. Ugyanakkor levelét elolvasva nem kételkedem jóhiszeműségében. Hiszen tényleg ott volt a felfestett, szokásosnál szélesebb hely, nem is állt ő oda. A gond csak annyi, hogy a mozgássérült helyet is jelző tábla eggyel odébb van, mint ahol értelme lenne. Ne is csodálkozzunk azon, hogy egy ilyen "hiba" kiváló lehetőséget ad a hatóságoknak a csekkek osztogatására.

2011. szeptember 23-án 16.55-körüli időben megálltam a gépkocsimmal a Bp. V. Nádor u. 24. szám előtt. A Momotaro étterem előtti parkoló ekkor teljesen üres volt és láttam, hogy az aszfalton jelölve van egy mozgáskorlátozottak számára fenntartott parkolóhely. Ekkor megnéztem a jelzőtáblát is, amin egy kijelölt parkolóhelyet jeleznek szerintem.
 
 
Ezek után bementem az étterembe a feleségemmel és amikor 17.30-kor kijöttünk egy kedves csomag várt a szélvédőmön, hogy mozgássérültek részére fenntartott helyen várakoztam amiért egy 15.000 Ft-os csekk a bünti amit a közterület felügyelet szabott ki. Első pillanatban felháborodtam, mert nem a kijelölt mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen álltam meg hanem mellette, de mára elbizonytalanodtam, mi van ha a közterület felügyelet munkatársai másképpen értelmezik a közúti jelzéseket, mint én.

Mert én úgy gondolom a mai napi, hogy ha van egy jelzőtábla ami jelzi a kijelölt parkolóhelyet és van alatta egy kiegészítő tábla, hogy 1 db parkolóhely van fenntartva mozgássérültek számára és ez a parkolóhely az aszfalton ki van jelölve felfestéssel is, akkor ott ez az egy hely amit jelez a tábla. De már arra is gondoltam, hogy a közterület felügyelet munkatársa azért jelentette fel, mert a tábla vonala után álltam meg és ő úgy gondolja, hogy a tábla is jelez egy fenntartott helyet és az aszfaltra felfestett hely egy másik helyet jelöl ki ami mozgáskorlátozottak számára van fenntartva.
 
 
 
A mellékelt képeken már nem egyedül állok a parkolóban, mert a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre egy suzuki beállt, de neki volt igazolványa és jogosan várakozott ott. Az én gépkocsim a Renault Clio. És végszónak annyit, hogy ha tényleg hibáztam azt nagyon szégyellem, mert nem állok meg szabálytalanul, de főleg mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen nem.
 
 
Amennyiben valakinek van ötlete vagy észrevétele a dologgal kapcsolatban azt köszönöm előre is.
 

 

73 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés parkolás kresz belváros tábla lehúzás mozgáskorlátozott közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2011.10.01. 13:18:55

A tábla a tábla vonala után jelez egy helyet, majd még egy hely van a rokkantaknak, de azt már a felfestés jelöli.

Ügyes szopatása a jóhiszemű autósoknak a hatóság részéről.

Viszont a kieg tábla, ahol a merőleges parkolásra utasít, ebben a helyzetében nem jó, mert e szerint egymás mellett, de az út haladási irányával párhuzamosan, és nem arra merőlegesen kellene parkolni.

Leadfoot 2011.10.01. 13:21:53

Hát igen... elsőre nekem is ez jutott eszembe: a tábla utáni két darab parkolóhely közül mindkettő mozgássérült, és az egyik felfestéssel, a másik táblával van jelölve.

De igazából a franc tudja. Kíváncsi lennék a közteresek álláspontjára.

RaveAcE 2011.10.01. 13:33:51

A tábla nem jelzi a rokiparkoló helyét, csak azt, hogy van 1db. Meg hogy merőlegesen kell parkolni. A rokihelyet a felfestés jelzi.
Nem volt szabálytalan a posztoló, csak megpróbálják lehúzni.

CoIie 2011.10.01. 13:40:47

A 2. kiegészítő tábla szerint 4 hely van (pedig csak 2 látszik)! Ebből az következik, hogy van hely két rokinak a tábla után közvetlenül és kettőnek a felfestett helyen. Fizikailag ez csak 4 motorkerékpárral oldható meg! Tehát itt valójában autós nem is parkolhat! Aki meg tud motorzni, az nem is lehet roki! Csomagot mindenkinek! (Ja, bevallottad már a népszámlálási íven, hogy roki-e vagy-e?!;)

D4D 2011.10.01. 13:52:21

Kis segítség, hogy miknek a tudására van szükség:
"P" tábla hatálya
"1x" jelentése
KRESZ prioritási sorrend
1 Rendőr
2 Lámpa
3 Tábla
- Itt jelez 1 db helyet, mely rögtön a tábla mögött van.
4 felfestés
- Jelez egy db rokihelyet, de nem a tábla által jelöltet, mert nem közvetlenül a tábla mögött, hanem attól már egy autónyira van.
5 Szabály

Ez az ügy egy gusztustalan lehúzás, de sajnos szabályos.

CoIie 2011.10.01. 14:18:05

Itt nem lehet mérlegelni, a szabály az szabály!
A hatóság is ember, tévedhet!

Flugos furgonos 2011.10.01. 14:29:02

Én ezt úgy oldom meg hogy sem táblával védett, sem festéssel jelzett roki parkolóba nem állok be, de még nem is büntettek meg.

Podijani 2011.10.01. 14:55:06

Azért a roki suzukis párhuzamosabban állt be a vonalhoz, mint a másik két delikvens. Lehet ez szúrta a szemét a közteresnek? Az enyémet legalábbis nagyon irritálja, ha valaki paraszt módon parkol.

mi nem foglalt még 2011.10.01. 15:30:55

A kép szerint a tábla 4 parkolóhelyet jelez abból 1 rokkant parkoló.
Ezek a tábla vonala után vannak.
Te ha jól látom kapubejáróban álltál és nem a kijelölt parkolóhelyek egyikén.

GiXXXer 2011.10.01. 15:36:59

Nálunk is volt hasonló anomália, csak az egy felfestett párhuzamos parkolóhely végébe kihelyezett táblával. A tábla hatálya pedig a tábla mögött kezdődik. A posztoló sajnos pórul járt, a rokkantparkoló tábla mögött állt.
Én szóltam egy rendőr haveromnak, hogy kicsit elcseszték a parkolóhely rokkantosítását, nem telt el egy hét, és a felfestett parkolóhely ELÉ került a tábla.
Szólni kell, vagy írásban bejelenteni a helyi közlekedési hatóságnál, hogy gebasz van.

bunkóbéemvés 2011.10.01. 15:38:34

@Leadfoot: mozgasserult a parkolohely? Az kemeny :D:P

Leadfoot 2011.10.01. 15:45:41

@bunkóbéemvés: Miért, tud önállóan, segítség nélkül mozogni az aszfalt? Nem. Na hát akkor...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.01. 16:59:33

"...mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre egy suzuki beállt, de neki volt igazolványa..."

Fölöslegesen, mert már abból látszik, hogy béna, hogy szuzukival jár.

:)

"streetfighter" 2011.10.01. 17:56:48

@mi nem foglalt még:
Erre szokták mondani: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. :)

mi nem foglalt még 2011.10.01. 18:29:26

@"streetfighter": Kicsit bővebben.
Mi az amit rosszul értelmezek?

Timnorc 2011.10.01. 19:22:08

Hasonló anomália:
A Zalaegerszeg, Göcseji úti Agip kúton (sőt még az Esso korában is) a főépület és mosó között egyenrangú kereszteződés volt. Tehát mivel soha nem volt elsőbbségadásra kötelező tábla, ezért az egy jobbkezes kereszteződés volt.
Nem rég valaki(k) - lehet, hogy a kút üzemeltetői - felfestettek a jobbról érkező útra egy fehér vonalat, elé pedig egy fehér háromszöget.
A festés szemlátomást hevenyészett munka, látszik, hogy nem a közútkezelők által felfestett formájú a háromszög, és vonal is vékonyabb stb..

Ebben az esetben, akkor megszűnt a korábbi jobbkézszabály és a balról érkezőnek lett elsőbbsége? Nem tudom?

"streetfighter" 2011.10.01. 19:30:27

@mi nem foglalt még:
1. A tábla után csak 2 db parkoló van.
2. A posztolóé a Clió nem a Seat, tehát nem a felhajtónál áll.

Reggie 2011.10.01. 19:39:33

@mi nem foglalt még:
1. A kiegeszito tablan nem a helyek darabszama szerepel, hanem a parkolas modja.
2. Attol meg, hogy lejtos a padka szele nem feltetlen kapubejaro van ott.
3. A postiro kozvetlen a tabla utani helyen allt, nem is a lejtos padkanal.
4. A buntetest azert kapta mert rokihelyen allt es nem azert mert kapubejaronal allt.

Ezekbol megtudtuk, hogy
(1,2) -> Nem ismered a kreszt.
(3,4) -> Nem tudod ertelmezni a kepeket es a szoveget.

Tehat streetfighter kollega megjegyzese jogos.

mi nem foglalt még 2011.10.01. 20:09:02

@"streetfighter": Na szóval.
Mea culpa.
Nem néztem meg figyelmesen a képeket de a lényegen nem változtat.
A cliós nem a roki helyen parkolt.
Mert a roki helyen a Suzuki áll ahova fel is van festve.
Tábla szerint 1rokkantaknak fenntartott hely van.
A parkolásra kijelölt helyek a tábla vonalától kezdődnek.

Reggie 2011.10.01. 20:14:07

@mi nem foglalt még: A tabla szerint azon allt. A rokihelyet nem csak utburkolati jellel lehet kijelolni. A tabla szerint a tabla utan kozvetlenul van egy rokihely.

mi nem foglalt még 2011.10.01. 20:43:55

@Reggie: Értelmezésem szerint ha egy sorban több parkolóhely van és a tábla jelzi, hogy ott rokkantaknak fenntartott hely is van akkor az a rokkantaké ahova fel van festve.
Ez már csak azért is logikus mert számukra szélesebb helyet festenek fel, hogy esetlegesen tolókocsi is elférjen az autó mellett.
Persze lehet hogy rosszul emlékszem de a kiegészítő tábla nem mondja meg hogy melyik az a hely ami a rokkantaké.
De ha tudsz linkelj erre vonatkozó kreszt mert már izgat a dolog.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.01. 21:15:33

@mi nem foglalt még: Viszont táblával is meg lehet jelölni a rokkant helyet. Nem egy helyen látni, hogy nincs felfestve, csak kitáblázva. A posztoló által elfoglalt hely pont ilyen. Nem a legszerencsésebb megoldás, de hát ez van, ezt kell szeretni.

mi nem foglalt még 2011.10.01. 21:31:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Szóval akkor közvetlen a tábla utáni keskeny hely a rokiké, a felfestett széles meg nem.
Biztos így a tökéletes és én vagyok helikopter.

12Rómeó 2011.10.01. 21:42:12

Véleményem szerint nem jogos a bünti! A tábla jelez egy roki helyet és az útburkolaton is jelölve van. Tehát csak 1 roki hely van. A piktogram és a sávos felfestés jelöli a helyet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.01. 21:50:28

@mi nem foglalt még: Ki mondta, hogy a felfestett nem??? értelmezni kéne azt, amit már vagy 5-en írunk :)

@12Rómeó: "A tábla jelez egy roki helyet és az útburkolaton is jelölve van."

Igen, csak az a gond, hogy ez két különböző hely :)

rcfan 2011.10.01. 21:59:14

Igazságos világban ha ezek után a közút kezelőjét feljelentve a közútkezelő 10x-es bírsággal lenne sújtva, akkor hamar odakerülne a felfestés, ahova a tábla jelzi.

De hát ez Magyarország. Itt a jóhiszemű honpolgárt is megba***ák.

Reggie 2011.10.01. 22:28:14

@mi nem foglalt még: Logikusnak logikus, csak nem igy van. Ezert is kapott birsagot, mert logikusan gondolkozott es nem a KRESZ szerint.

Tehat a kresz szerint ket roki hely van ott: egy amelyet a tabla jelol es a tabla utan kozvetlen talalhato es egy amit utburkolati jel jelol.

A varakozohely tabla alatti kiegeszito tablak jelentese: 1 db rokihely, merolegesen kell beallni. Magyarul a tabla vonalatol egy darab parkolohely kovetkezik, ahova merolegesen kell beallni.

Reggie 2011.10.01. 22:29:17

@Reggie: Az utolso bekezdes javitva:

A varakozohely tabla alatti kiegeszito tablak jelentese: 1 db rokihely, merolegesen kell beallni. Magyarul a tabla vonalatol egy darab roki parkolohely kovetkezik, ahova merolegesen kell beallni.

D4D 2011.10.01. 22:56:03

@mi nem foglalt még:
"Szóval akkor közvetlen a tábla utáni keskeny hely a rokiké, a felfestett széles meg egy másik rokihely, ami nincs külön táblával jelölve.

Nem biztos így a tökéletes, de aki táblázta és felfestette, na az a helikopter.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.02. 06:26:17

@CoIie:
ki meg tud motorzni, az nem is lehet roki!"

Biztos hogy nincs igazad
Bp.Belváros. Szerencsétlen kacskakezű/lábú elöször egy Simson motoros , majd egy Honda motoros 3 kerekűt lábbal kormányzott évekig
Nemrég találkoztam vele tekerős kocsiban, azt mondta már a lábát sem tudja jól mozgatni

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.02. 06:30:41

Valamikor volt egy olyan állásfoglalás, vagy mi
a felfestés csak táblával együtt érvényes
Ugye a felfestést hó , kosz/szemét is eltakarhatja
Ezek szerint nincs ott semmiféle roki hely
Tábla után nincs felfestve, ahol fel van, ott meg nincs tábla

Timnorc 2011.10.02. 07:22:02

@horex:

Nagyon jó az észrevételed.
Ezért írtam egy hasonló rendellenességről a 2011.10.01. 19:22:08-kori hozzászólásomban.

Tehát bár utána nem néztem jogszabályokban, így egyértelmű véleményt sem alkotok, viszont logikusan, az igazságérzetem szerint egy felfestést meg kellene erősíteni táblával is. Vagyis pontosabban: egy felfestés csupán egy tábla kiegészítése kellene, hogy legyen.

Ettől még lehet, hogy nincs így, és Patrik megszívni látszik. Bár mivel szankcióval jár a döntés, és a kötelezett vitatja azt, így egy jogorvoslati kérelmet én benyújtanék.

Donor 2011.10.02. 10:08:01

EGyszerű, ha ellentmondásos a felfestés, és a tábla jelzése, az érvénytelen, a kihelyezője hanyag munkát végzett, büntetést neki továbbítani.

Donor 2011.10.02. 10:09:56

Ja és a közterületeseket is szarrá büntetni, mert nem jeleztek az illetéseknek egy anomáliát, csak visszaéltek hatalmukkal.

Ha ügyvéd lennék, ez lenne a szórakozásom hogy az ilyeneket perelgetem :)

gabest1 2011.10.02. 10:36:04

Miért kéne háromból két parkoló rokkantaké legyen? A kétharmad miatt? Vagy ennyire bénák vagyunk?

Elijah_Baley 2011.10.02. 10:40:00

belvárosba autóval? de beteg...

BéLóg 2011.10.02. 11:03:40

Nemtudom egészen pontosan hgy jól látom-e a képet, de az é véleméem az lábbi.
A jelzett rokiparkoó sokkal szélesebb mint a többi, ezért befért oda a valódi rokis Suzuki meg a peches emberünk.
Sokan elfelejtik, hogy egy komolyabb rokiparkolónak sokkal szélesebbnek kell lenne mert vannak olyan emberek akik a kocsból valamilyen kerekesszékbe szállnak át és bizony NEIK ajdnem dupla hely kell.
Ezért azt hiszem, vétett a poszto, sőt a tábla jó helyen van met az összes hely a tábla UTÁN kezdődik.

poa ogapo 2011.10.02. 11:07:46

Szerintem nem két rokkant hely van ott csak egy a felfestett és táblával jelölt!

Ha bizonytalan vagy keresd meg a kerületi (ha a fővároshoz tartozik akkor azt) önkormányzatot. Kérd ki a tábla (felfestés) kihelyezésével (megalkotásával) kapcsolatos határozatot.

Javaslom, hogy minden számlát költséget amit igazolni tudsz az ügyintézéssel kapcsolatban tegyél el. Aztán amikor kiderül, hogy nem követtél el szabálysértést kérd a költségeid megtérítését.

Kérdés: van önmagában - tehát tábla nélkül - roki parkoló egyszerűen csak útburkolati jellel jelezve??????

Dr_utcai_arcos 2011.10.02. 11:20:04

Nekem most lesz egy ügyem Z. Önk-val.Azt írták, hogy itt meg itt, ekkor és ekkor füvön parkoltam.De OTT biztos nem.Ha a számokkal hadilábon álló közteres kolléga, kamu számot írt be ugye az nekik bukó?És mi a franccal fogják bizonyítani hogy éjjel !!fél tizenkettőkor ott álltam?És nem szoktak ilyenkor valami papírt is hagyni?És ha én viszek egy csomó fényképet az általuk feltételezett helyről, hogy ott esély sem lehet füvön parkolni -OTT nincs fű, akkor ott helyben lezárják?

SvenH. (törölt) 2011.10.02. 11:20:56

en csak arra tudok gondolni hogy az a rokihely az tenylegesen tolokocsisoknak volt fenntartva ezert a lankas feljarohoz jovo utig uresen kellett volna hagyni a helyet...

amugy a felfestes az nem parkolohelyet jelol ott? es nincsen masik felfestes...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.02. 12:11:06

TÁBLÁN KI VAN ÍRVA:
mOzgássérülteknek 1!!!! db hely van jelöve a kurva táblán.
Ami az aszfalton is meg van jelölve mit nem lehet ezen érteni.
Tesék megnézni a táblát világosan ki van írva 1X!!!!!!!!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.02. 12:12:07

Ráadásul nem kapubájáró mert oda nem lehet kocsivan behajtani!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.02. 12:13:35

@Donor: miért ellentmondásos?
a TÁBLA 1 HELYET JELÖL AMI AZ ASZFALTRA IS FEL VAN festve!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.02. 12:16:00

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
a táblát pl a zebránál sem közvetnül elé rakják van a zebráig kb 2 méter akkor a zebra sem érvényes?

szmoker (Homo Trollicus) 2011.10.02. 12:43:01

@Leadfoot: "Kíváncsi lennék a közteresek álláspontjára."

Álláspont:
"Megbüntetlek, geci."

Donor 2011.10.02. 12:43:17

@Gyurma73: Ja, csak nem ugyan azt a helyet jelöli :)

Amúgy a tábla a mérvadó mindig, az útburkolati jelek nem feltétlenül látszanak (hó, kosz, avar)
De azért a posztolót sem tudom hibáztatni, hiszen a rokkantaknak kialakított szélesebb helyre beállni, bunkóság lett volna.

Szóval a táblát rakták rossz helyre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.02. 13:02:11

@Donor: szerintem meg egyértelmű van egy hely az úton felfestve és van a táblán megjelölve hogy csak 1 db hely van.

135711 2011.10.02. 13:03:18

6 db büntetés árából lehet venni rokipasszust. Szerintem megérné mindenkinek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.02. 13:56:10

@Gyurma73: De. Viszont csak arra az egy zebrára érvényes. Vagy szerinted a többi utána következőre is? :)

yoda-jedi 2011.10.02. 14:10:13

@D4D: TÉNYLEG... MÉG AZ IS BALF@SZ... egy qva részét nem sikerült rendesen feltenni... az is 90fokkal el van fordítva amiről első azt hittem nincs vele gond... ROHADT HIVATALOK... mind dögöljön meg

ja a poszt tanulsága... mi a f@sznak mész belvárosi étterembe???? ha igen, akkor menj gyalog, akkor legalább a kocsiddal nem húznak le, akkor CSAK az étteremben...

yoda-jedi 2011.10.02. 14:12:38

@Podijani: itt az úttal párhuzamosan (nem merőlegesen) kell parkolni... sőt... vszínűleg az út közepén sorban... mert a tábla az első csak utána a felfestés... szval ha ellentmondás van akkor a ROSSZ TÁBLA A MÉRVADÓ

mf_laca 2011.10.02. 14:22:15

Először is: sajnos a tábla miatt ez a parkolás szabálytalan.

Másrészt logikusnak tűnik visszamenni egy mérőszalaggal, hogy megvan-e a 3,60m-es rokkanthely-szélesség, és ha nem, akkor a felfestő/táblakihelyezőnek írni, hogy "Indítom a pert, vagy kifizeted/elengeded a bírságomat".

yoda-jedi 2011.10.02. 14:25:08

@mf_laca: hihihi... szólok hogy tudd..
a HATÓSÁG SOSEM HIBÁZIK... főleg ha mind érintett
aki a belvárosba (pókháló) bemegy az tisztában van azzal, hogy egy maffiánál durvább politikus-olgarcha (pók) várja hogy felfalja a parasztot, de legalább is kifossza...

aki bemegy az úgy jár...

a hatóság elleni harcban meg örülj ha csak az akta tűnik el és te nem:
autozz.blog.hu/2011/09/21/szabalytalan_parkoloautomatak_eltunt_aktak

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.10.02. 15:11:06

a kiegészítő tábla amin 4 db hely látszik nem azt jelenti h 4 hely van, hanem a parkolás irányát jelzi (de ahogy már írták szarul). a kérdés szerintem az h lehet-e 1db P táblával egyszerre normál és mozgáskorlátozott parkolást is szabályozni, mondjuk miért ne lehetne, de nem tom h szabályos-e. a tábla pedig azt jelenti h a táblától kezdve lehet parkolni merőlegesen ill a táblátol kezdve van 1 db mozgáskorlátozott parkoló, azaz rossz helyre van felfestve

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.02. 16:24:51

a tabla nincs rossz helyen
nem lehuzas
akar van felfestes akar nincs a tabla utan mozgasserult parkolok vannak
ez olyan mint a multkori megalla a megallni tilos alatt es reklamal, hogy nem latta
itt meg megall a mozgasserult parkolo tabla alatt es csodalkozik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.02. 16:26:15

@fghjk: a tabla nem szar, minden ertelmes embernek egyertelmu, hogy merolegesen kell allni ilyen tablanal

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.10.02. 19:19:23

nekem régi mániám, hogy minden mozgássérült parkolót fessenek telibe kékre egy fehér roki jellel a közepén. így ehhez hasonló félreértés sincs és szerintem sokkal kevesebb lenne a jogosulatlan használat is...
saját megfigyelés, hogy ahol ilyen parkoló van (pár bevásárlóközpont, kika, stb) ott szinte mindig van üres mozgássérült parkolóhely, és ott csak a valóban jogosultak használják, a "rokikártyás" x5/Q7/stb. terepjárósoknak sincs pofája odaállni, míg ahol csak "sima" roki parkoló van (tesco, lidli stb), szinte mindig foglalt minden hely, boldog boldogtalan odaparkol...

CoIie 2011.10.02. 20:49:28

@horex: no de a 3 kerekű nem motorkerékpár!

cso zsi 2011.10.02. 21:24:27

Pár éve is egy kijelölt hely volt, csak a tábla ment arrébb. www.norc.hu/pano/J72aE5rQ/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.03. 00:29:52

@Bombadil Toma: neha itt is kekk a "kocsi" de nincs sok jelentosege, nem tevedesbol allnak oda, hanem direkt vagy mint itt figyelmetlensegbol/ "oh hat ezt ertelmezhetem igy is"hozzaallas nagyon izmeros otthonrol/
itt ki van teve a tabla, van ahol van felfestes vana hol nincs, van ahol a falra teszik van ahol csak a fube szurjak, aki akarja latja igy is ugy is, a kis tablan meg alairjak, hogy 500 dollar a buntetes ha ideallsz, es ennyi, tapasztalataim szerint tiszteletben tartjak es nem allnak oda

@cso zsi: tehat kellett meg egy hely, de oda mar nem festettek fel, de egyertelmuen rendezi a funkciojat a tabla....

logikaibukfenc 2011.10.03. 14:43:18

csak úgy

18. §(7) A 17. § (1) bekezdés e) pontjában szereplő kiegészítő tábla ábrája (115. ábra), amely a mozgáskorlátozottak gépjárművei részére fenntartott várakozóhelyet jelöli, útburkolati jelként önállóan is alkalmazható.

labi 2011.10.04. 12:25:38

Ennek a cliónak valami kormányproblámája van, hogy ferdén parkol?
Jó lesz itt anyukám, ha ferdén állunk akkor legalább kényelmesen be tudunk szállni ebéd után... Igaz hogy így vagy két autó helyét stipistopizzuk, de hát egyszer élünk!

12Rómeó 2011.10.04. 15:43:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem gond! Az adott parkolóhely szakaszon 1 db roki hely van kijelölve. A kiegészítő táblácskán van feltüntetve a roki helyek száma, az útburkolaton pedig a felfestés jelöli a roki helyét.Ez azért van, mert több roki is megállhat ott, de csak 1 hely van kijelölve, oda viszont más nem állhat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.04. 22:23:45

@12Rómeó: Tehát akkor adott egy felfestett rokihely. Ez oké. Adott egy tábla, ami azt a rokihelyet jelöli de más parkolóhely mellett van?

Biztos jó ez így? :)

D4D 2011.10.05. 08:27:43

@12Rómeó: Hány méter lehet a távolság, és az általa jelölt felfestett rokihely között?

2?
5?
10?
20?
200?
500?
Végtelen?

12Rómeó 2011.10.05. 17:44:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Pesten a körúton vannak ilyen jelenségek, hogy "P" tábla a parkoló szakasz elején és alatta a kiegészítő, hogy hány roki hely van és az úttesten, különböző távolságokra van felfestés (roki).

D4D 2011.10.05. 17:53:45

@12Rómeó: Jó jó, de hány méteren belül kell felfesteni a rokihelyet?

Vagy a Vértesszőllősön kitáblázott három rokihely közül a harmadik tényleg Tatabányán van?

a lekopik a festék, akkor a harmadik hely átkerül Herceghalomra?

12Rómeó 2011.10.13. 15:37:02

@D4D:
Ne gyerekeskedj! Tudod jól, hogy egy tábla hatálya meddig van! Vagy nem?
De elolvashatod újra, amit feljebb írtam.
Tudod mit? Ide is leírom.
"P" tábla a parkoló szakasz elején és alatta a kiegészítő, hogy hány roki hely van és az úttesten, különböző távolságokra van felfestés (roki).

D4D 2011.10.13. 17:36:19

@12Rómeó:

" különböző távolságokra van felfestés "

Gondolj el egy 5 km hosszú utcát, ahol 5 km-en keresztül nincsen kereszteződés.
Az elejére kitesznek egy P táblát, amin jelzik, 3 rokihely van. Mekkorák a különböző távolságok, amelyek két felfestés között vannak??

Lásd már be végre, hogy csacsisághoz ragaszkodsz.

12Rómeó 2011.10.13. 20:11:52

@D4D: Szerinted életszerű az 5 km parkoló szakasz? De, ha létezik az az 5 km hosszú parkoló,akkor tök mindegy, hogy azon az 5 km-en milyen távolságra vannak a roki helyek. Csak azt mondja a tábla, hogy x darab van kijelölve és az útburkolaton van fölfestve a konkrét hely.
És, ha már ennyire ragaszkodsz a táblához, akkor, ha 3 hely van kijelölve, akkor egymás tetején kellene parkolni a rokinak? mert csak a tábla után közvetlenül állhat? vagy esetleg mind a három roki hely előtt van egy roki parkoló P tábla? Nem ragaszkodok semmihez, de még nem is kaptam rossz helyen való parkolási büntit.

D4D 2011.10.13. 20:42:48

@12Rómeó:

"Szerinted életszerű az 5 km parkoló szakasz?"
- Jogilag mindenképp

"De, ha létezik az az 5 km hosszú parkoló,akkor tök mindegy, hogy azon az 5 km-en milyen távolságra vannak a roki helyek."
- Ez életszerű?

"És, ha már ennyire ragaszkodsz a táblához, akkor, ha 3 hely van kijelölve, akkor egymás tetején kellene parkolni a rokinak?"
- Szerintem ha egymás mögé állnak, akkor nem kell baleseti bejelentőt töltögetni. 5 méter autónként az elfogadott mérték.

" mert csak a tábla után közvetlenül állhat? "
- Ezt magyarázzuk

"vagy esetleg mind a három roki hely előtt van egy roki parkoló P tábla?"
- Nézd meg a mellékelt képet. A tábla hatálya a sarokig tart. Ha lekopik a felfestés, mint ahogy a képen, akkor is a tábla utáni két hely a rokihely. Állításod szerint ha lekopik a festék, akkor megszűnik a rokihely.
www.norc.hu/embed.aspx?id=2944a42183eada27cf5300d7ae24dc7e&ppa=260.2&r=-19.9&vla=4.5&lz=10&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

" Nem ragaszkodok semmihez, de még nem is kaptam rossz helyen való parkolási büntit."
- Én sem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása