Szerettek olvasni? Most megtehetitek. Egy Jéggyár utcai lakó egy jó hosszú levelet küldött nekünk, amit a 13. kerület polgármesterének írt. Úgy vélem érdemes elolvasni, mert hangulatos kis írás.
Dr. Tóth József polgármester részére
Tisztelt Polgármester Úr!
Mielőtt a tárgyra térnék, előre szeretném bocsájtani, hogy levelemet tényleg a 13. kerület polgármesterének szánom, bármennyire is célszerűnek tűnne az első néhány bekezdés elolvasása után "másra szignálni" a témát. Ezért arra kérném, hogy bár a levél hosszú lesz, mégis szánjon időt az elolvasására - a levélből ki fog derülni, miért is Ön a címzett...Ez év, azaz 2011 október 14.-én reggel (kerékpárral) munkába indulva a Jéggyár utcából (ahol lakom) a Futár utcára balra kifordulva figyeltem fel az "egy irányú utca" (szakszerűbben: "kötelező haladási irány") táblára. Jó magyar emberként magamban gonoszul mosolyogtam is, hogy "höhö, jól kiszúrtak néhány emberrel - például azokkal, akik reggel a Futár utcai iskolába autóval viszik a gyerekeiket". Este hazafelé tartva szembesültem azzal a ténnyel, hogy (höhö) velem is jól kiszúrtak, hiszen ha adott esetben autóval jövök hazafelé a belváros felől, akkor a Béke útról nem fordulhatok be jobbra a Futár utcába, mert az a Jász utcától a Béke útig végig egyirányú - a Béke út felé. Ehelyett tovább kell mennem Újpest felé, át a Fiastyúk utcai lámpás kereszteződésen, és csak a Keszkenő utcán keresztül, "hátulról" tudok hazatérni. A szomszédaim megnyugtattak, hogy igen ez így van, sőt aznaptól a Keszkenő utca is egyirányú - "szerencsére" csak a Béke út felől a Jász utcáig. Ez viszont azt is jelenti, hogy ha Újpest felé van dolgom, akkor nem hajthatok ki a Keszkenő utcán, hanem csak a Futár utcán keresztül juthatok ki a Béke útra, kivárva, amíg a Béke út forgalmát megfogja a Fiastyúk utcai lámpás kereszteződés, és remélve, hogy lesz, aki "beenged", és nem töltik fel az autók a Béke utat a lámpától visszafelé annyira, hogy ne tudjak kifordulni jobbra...
És ez így is történt, már aznap este, ugyanis munka után dolgom akadt a 13. kerület északi részén, tehát a Béke útra kellett volna kijutnom autóval - merthogy oda már nem kerékpárral mentem. Mivel egy-két dolgot vásárolnom is kellett, a Futár utca felé indultam, és befordultam a Béke útra néző háztömb előtti parkolóba, leparkoltam és bementem Béke út 77. szám alatti boltba. A vásárlás végeztével jöttem rá, hogy ha a parkolóból észak felé a Keszkenő utcára hajtok ki, akkor nem fordulhatok balra a Béke út felé, hiszen a Keszkenő utca a Béke út FELŐL egyirányú... Tehát nekem (és másnap reggeltől kezdve mindenkinek a Béke út 77. tömbjében lakik és autója a ház előtt parkol) azért a kb. 10 méterért, amit a Keszkenő utcán a Béke útig kellene megtennem, a Jász vagy a Jéggyár utcán keresztül "visszafelé" meg kell kerülnöm a háztömböt - vagy a szűk parkolóban meg kell fordulnom, és a Futár utca felé kihajtani a parkolóból, még akkor is, ha Újpest felé indulok.
A Béke útra kijutva és észak felé haladva aztán szembesülnöm kellett azzal, hogy minden második utcára kikerült a "Behajtani tilos" tábla, a többi utcára pedig az "Egyirányú utca" tábla. Tehát ez a kitünő forgalomszervezési megoldás nem csak a Futár/Keszkenő párost érinti, hanem a Gyöngyösi útig az összes utcát. Ekkor fogalmazódott meg bennem az, hogy levelet kellene írni az illetékesnek, bárki legyen is az, amelyben észérveket felsorakoztatva rámutatok, hogy ez az ötlet egy rossz ötlet, és ezen érvekkel megpróbálom rávenni az eredeti állapot visszaállítására - azaz az újonnan felszerelt közlekedési táblák levételére. Persze nyilván nem a saját, "szubjektív" megfontolásaim (hogy ez nekem kényelmetlenséget okoz), hanem "objektív tények" felsorolásával. El is kezdtem a lista összeállítását, eképpen:
Bár nem tudom, mi volt a változtatás célja (hiszen erről nem kaptam tájékoztatást, csak a már bevezetett új renddel szembesültem), az biztos, hogy a változtatás eredményeként
1. Sikerült a környékbeli kis utcák forgalmát minimum megnégyszerezni. Miért is: vegyünk két autóst (X és Y), akik ugyanabban a Béke út és Jász utca közötti kb. 100 méter hosszú utcában laknak: X az utca Béke út felőli végén, Y pedig a Jász utca felőli végén. (Ez a 100 méter és a további konkrét számok nem pontosak, de az arányokat jól fogják illusztrálni.)
Tegyük fel, hogy X autója minden este a Béke úttól 10 méterre parkol, Y autója pedig a Béke úttól 90 méterre. Eddig minden reggel X-nek 10 métert kellett "visszafelé" autóznia a Béke út felé, Y-nak pedig 90 métert. Egy ki-és-beálláshoz tehát X-nek 20 métert kellett az utcában "autóznia", Y-nak pedig 180 métert - a két autó által generált "összforgalom" tehát 200 méter volt, átlagosan 100 méter. Tegyük fel, hogy a változtatás után az utca a Béke út felől lett egyirányú, tehát reggelenként mindkét autósnak a Jász utca felé kell elhagynia a utcát. Ez X számára 90 méternyi, Y számára pedig 10 méternyi utat jelent, az összforgalom: 10 + 90 + 90 + 10 = 200 méter, tehát az adott utcában ők ketten naponta pontosan ugyanakkora forgalmat generálnak, mint korábban. Abban a másik utcában viszont, ahol végülis ki fognak jutni a Béke útra, a változás után autónként és naponta 100 méternyi forgalom jelenik meg (kb. ekkora a távolság a Jász utcától a Béke útig), tehát összesen 200 méternyi - szemben azzal a 0 (nulla) méterrel, ami a változás előtt volt (lehet, hogy X vagy Y az életben soha nem is hajtott végig autóval ezen a bizonyos "másik" utcán). Ehhez jön hozzá az az autónként kb. 200 méter, amit a Jász utcán kell megtenniük azért, hogy a kérdéses "másik" utcáig eljussanak. Ez összesen 2 * (100 + 200 + 100) = 800 méter (átlagosan 400 méter), szemben a forgalmi változások előtti összesen 200 (átlagosan 100) méterrel. Nyilvánvaló, hogy fenti gondolatmenet az adott utcában lakó összes autósra igaz, tehát az autónkénti "átlagos forgalom" (úthasználati távolságban kifejezve) napi 100 méterről napi 400 méterre nőtt.
Mondhatnánk, hogy "oké, de a Jász utcán megtett 200 métert eddig is megtették, csak a Béke úton, tehát forgalom CSAK A KÉTSZERESÉRE NŐTT", de mivel a Jász utca egyirányú, ezért mindenkinek, aki a Béke út felé egyirányú utcában lakik, annak "hazafelé" el kell mennie a következő utcáig azért, hogy végül a Jász utcán keresztül hazatérjen, náluk itt plusz 400 méter jelenik meg (először 200 a Béke úton Újpest felé, aztán 200 vissza a Jász utcán). Az egyik utcában lakóknál tényeg "csak" 100-ról 200 méterre nőtt a megteendő út, a másik utcában lakóknál viszont 100-ról 200+400=600-ra. Átlagban megkapjuk a "100-ról 400-ra" növekedést, ezen belül pedig sikerült olyan forgalmat generálni a Jász utcára, ami eddig nem létezett.
A "plusz forgalom" pedig kinek rossz?
Az ottlakóknak, hiszen
- idejüket rabolja a napi plusz "körözés"
- a plusz megtett út plusz költség (lehet, hogy ez csak évi plusz 10 liter benzin,
de a mai 400 forintos benzinárnál ez évi 4000 forint)
- a nagyobb forgalom nagyobb környezetszennyezést (rosszabb levegő, nagyobb zaj) jelent
Mondhatnánk persze, hogy "hiszen ez csak plusz 300 méter naponta fejenként", viszont ez tényszerűen NÉGYSZER NAGYOBB FORGALOM, és akiknek a változás rossz, azok pont az ITT ÉLŐK - akár van autójuk, akár nincs!!!
Körülbelül eddig jutottam az "észérvek" listájának összeállításában, amikor azon kezdtem el gondolkodni, vajon ki is fogja elolvasni ezt a levelet. Feltehetően egy hivatalnok egy központi vagy önkormányzati hivatalban, remélhetőleg egy ILLETÉKES hivatalnok - akinek meg van a jogköre ahhoz, hogy egy ilyen intézkedést visszavonjon. Sajnos elég nyilvánvaló, hogy ez a bizonyos ILLETÉKES hivatalnok pontosan ugyanaz lesz, aki az intézkedést hozta (kitervelte, elfogadta, végrehajtatta), hiszen az adott témában ugyebár definició szerint Ő AZ ILLETÉKES. És ezen a ponton le is mondtam arról, hogy észérvekkel el lehet érni az intézkedés visszavonását, és az "észérvek listájának" 2. pontjába már bele sem kezdtem (a lista egyébként 5 vagy 6 pontból állt volna).
Parkinson óta tudjuk, hogy egy hivatal legfőbb célja önmaga létjogosultságának igazolása, a hivatalnokok célja pedig önnön tevékenységük fontosságának (hasznosságának???) igazolása. Nyilvánvaló, hogy ha egy hivatalnok pár napon belül visszavonná egy olyan rendelkezését, aminek előkészítésén és megvalósításán adott ideig dolgozott, akkor azzal maga igazolná, hogy az adott idő alatt végzett tevékenysége érdemi teljesítménynek nem tekinthető, az erre az időre neki kifizetett pénz (munkabér), illetve az intézkedés végrehajtására kiadott összegek (a táblák elkészítésének és kihelyezésének díja, az útburkolati jelek, stb.) kidobott pénznek tekinthetők, ő tehát a feladatára alkalmatlan, gyakorlatilag egy idióta. Az ilyen szituációt a viselkedéskutatók "kognitív disszonanciának" nevezik - a kérdéses személy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy az önértékelése ne szenvedjen csorbát, tehát az ellenérveket el fogja utasítani, és legelsősorban saját magát fogja meggyőzni arról, hogy a kifogásolt döntése helyes volt. Például az egyik igen jó érve gondolom az lenne, hogy "a kérdéses táblák eltüntetése is pénzbe kerülne ám" - azaz azért maradjon az új helyzet, mert drága lenne visszacsinálni a régit. A kérdéses hivatalnok tehát mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy az általa kezdeményezett változtatás megmaradjon. És ahogy mondani szokták: az a legveszélyesebb, ha a hülyeség akaraterővel párosul.
Bár az "idióta" kifejezés talán kicsit erősnek tűnhet, nem találtam más megfelelő kifejezést arra a személyre, aki nem képes felmérni a döntései következményeit - mert biztos vagyok abban, hogy ezt a "forgalmi rend változást" nem gondolták végig, csak valamiféle homályos okból fakadó "változtatási kényszer" szülte. Ráadásul pont azoknak az érdekeit nem vették figyelembe, akiket a változtatás érint, és akiknek "érdekében" (vagy akiknek az érdekeire hivatkozva) szoktak ilyesféle döntéseket hozni: nevezetesen a környéken lakókat felejtették ki a számításból (arra elsőre nem gondolnék, hogy az intézkedés életbeléptetőit valamiféle "hátsó szándék" vezette - bár, ki tudja). Azoknak a "környéken lakóknak" az érdekeit nem vették figyelembe, akiknek (és itt most talán demagóg leszek egy kicsit) a befizetett adóforintjaiból kapja az illető hivatalnok a fizetését, és akiknek a befizetett adóforintjait költi akkor, amikor egy ilyen intézkedést végrehajt. A kérdéses forgalmi rend változtatást "előidéző" hivatalnokkal kapcsolatban pedig a legtöbb, amit el lehet mondani, az az, hogy megkaphatja a fizetését, de inkább ne dolgozzon - mindenki jobban jár. Sőt: be se kell mennie dolgozni, akkor biztos nem okoz kárt - a fizetését küldjék ki postán...
Mivel -szerencsére- ma kis hazánkban már nem kommunizmus van, így megteheti egy "mezei" állampolgár, (legalábbis nagyon remélem) hogy nemtetszésének hangot ad egy olyan döntés esetén, ami az életét (életminőségét) befolyásolja. Nem úgy áll hozzá "A Hivatalhoz", hogy örül neki, ha az békén hagyja, hanem elvárja, hogy a hivatal működésének legyen valami értelme. Sajnos azonban a fentebbi, a hivatalok és hivatalnokok működésével kapcsolatos gondolatmenet alapján reménytelennek tartom, hogy magát "A Hivatalt" észérvekkel meg lehet győzni bármiről is, és rá lehetne venni bármely intézkedésének visszavonására - bár épp mostanában mutatott erre meglepő példát Tarlós István főpolgármester a Budaörsi úti buszsáv ügyében...
Ezért gondoltam úgy, hogy az lesz a legjobb, ha a problémával egyenesen a Polgármester Úrhoz fordulok. Nincs se időm, se kedvem arra, hogy "A Hivatallal" küszködjek. Egyáltalán: már az időt és energiát venne igénybe, hogy megtudjam, kihez kell fordulni ezügyben, hogy aztán egy száraz, hivatalos hangú válaszból értesüljek arról, hogy márpedig ez így van és így is marad, mert csak. Márpedig időből van a legkevesebb, az élet rövid, és nem szándékozom arra pocsékolni az energiáimat, hogy egy bürokrata által előállított helyzet megváltoztatásáért harcoljak. Pedig egy kicsit már behúzott a csőbe: ennek a levélnek a megírása is időbe telt, és nem lett volna rá szükség, ha az illető hivatalnok nem ilyen ügybuzgó.
Tehát ezúton kérném a Polgármester Urat arra, hogy intézkedjen a Futár és Gyöngyösi utcák közötti utcákban bevezetett forgalmi rend változás visszavonásáról, az egyirányúsítás megszüntetéséről és a táblák eltüntetéséről. Szeretnék megmaradni abban a hitemben, hogy egy Önkormányzat célja nem a helyi lakosság "csuklóztatása" és életük megnehezítése - hanem épp ellenkezőleg. Ez az új forgalmi rend pedig igencsak megnehezítené a környéken lakók mindennapjait és rontaná az életminőségüket - a rendeletet megalkotók ezt nyilván nem tudják, hiszen szorgos munkálkodással töltött munkanapjuk (melynek során nyilván más témákban is a levelem tárgyát képező forgalomszervezési ötlet kidolgozásához és kivitelezéshez hasonló szintű szellemi teljesítményt nyújtanak) végeztével nem ezekbe az utcákba térnek haza...
Bár a probléma eléggé bosszantó, a kérdéssel e levél megírásán túl nem látom értelmét foglalkozni - nyilván nem fogok tüntetést vagy más tömeg-megmozdulást szervezni. Ugyanakkor remélem, hogy a környéken lakók elég felnőttek ahhoz, hogy valamilyen formában ők is kifejezzék nemtetszésüket, és nem veszik szótlanul tudomásul az ilyen és ehhez hasonló, a mindennapjaikat negatívan érintő "hivatali intézkedéseket". Amennyiben a Polgármester Úr nem fogja az intézkedést visszavonni (vagy a megfelelő "illetékessel" visszavonatni), a magam részéről egyetlen dolgot tudok tenni: a következő önkormányzati választáson az Ön ellenfelére fogok szavazni (akárki legyen is az), és erre fogok buzdítani mindenkit, ha egy beszélgetésben ez a téma szóba kerül. És ez vonatkozik az Ön pártjának más, az önkormányzati választásokon fellépő jelöltjére is.
Ezen kívül e levelet meg fogom küldeni néhány "internetes orgánumnak" is, rájuk bízva annak eldöntését, hogy mihez kezdenek vele: index.hu, totalcar.hu, autozz.blog.hu, Tékozló Homár, stb.
Várva a Polgármester Úr hathatós intézkedését,
üdvözlettel,
Egy Jéggyár utcai lakó
Utóirat: Bár eredeti szándékom szerint a levelet névvel és pontos címmel aláírva küldtem volna el, amikor megmutattam a feleségemnek, két észrevételt tett: egyrészt bár szerinte mindenben igazam van, mégis az volt a véleménye, hogy stílusom "bicskanyitogató" és dühöt sugároz, ezért az olvasóban eleve ellenérzéseket fog kelteni. Nem ez volt a szándékom - a levél írása közben bennem nem düh, hanem egyfajta fásultság és reménytelenség kavargott, és úgy gondolom, a megfogalmazás is ezt tükrözi. A nejem másik megjegyzése az volt, hogy nem örülne annak, ha, ha névvel és címmel küldeném el a levelet. Nem tudom mitől fél, és ő sem tudta megfogalmazni az indokot - ezzel együtt a kérését méltányolva használtam végül az "Egy Jéggyár utcai lakó" formulát...
telefonko:zpont 2011.10.18. 11:32:14
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.18. 11:35:32
négyszer többen használják az utcát?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.18. 11:54:40
miako74 2011.10.18. 12:00:55
Tehát vélhetően ki van helyezve a kerékpárosok behajtását engedélyező kiegészítő tábla. Ha nincs, akkor ne siránkozzon, hanem először tartsa be a KRESZ-t.
qwertzu 2011.10.18. 12:28:43
Bőcsész vagy?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.18. 12:29:57
biztos, hogy leszállt a kerékpárról, és a járdán hazatolta.
aki ennyire törődik a környék lég- és zajszennyezettségével, az biztos, hogy jogkövető állampolgár.
ex-dr. vuk 2011.10.18. 12:47:18
El kell donteni, hogy parkolo kell vagy ket irany (tudom, mindketto - dozeroljunk le hazakat).
Garbai Sándor 2011.10.18. 12:50:25
A kerület másik felét pedig telepakolták behajtani tilos táblákkal, egészen a Tatai útig. Azért csak odáig, mert ott ér véget a kerület.
* kérdések zárójelben:
- a 70%-os szabály alapján a korábbi fizetőssé tételeket miért nem vizsgálják felül?
- a terület kihasználtáságát vagy zsúfoltságát mérve a lakók autóit miért számolják meg?
Garbai Sándor 2011.10.18. 12:53:07
De hasonlóan bölcs döntés volt a Göncöl utca fizetőssé tétele, vagy a Reitter Ferenc utca egy részének parkolórásítása...
Garbai Sándor 2011.10.18. 12:54:34
Garbai Sándor 2011.10.18. 12:56:51
A saját utcája forgalma is nőhet, mert ha a saroktól tíz méterre lakik, de az utca másik végéből mehet csak haza, akkor nem tíz méteren fogja használni az utcát, hanem tíz métert leszámítva az utca egész hosszában fog rodeózni.
Elijah_Baley 2011.10.18. 14:17:24
qwertzu 2011.10.18. 15:44:45
Egyszer haladtam a Rádain és a Nagykörútra szerettem volna eljutni. Le volt volt zárva egy helyen, mondom nem baj, majdcsak kijutok valahol a körútra.
Aha, a Rákóczin úton keveredtem ki a dzsungelből a Blaha mellett. Máig nem értem, hogy az Üllőit hogyan tudtam eltéveszteni.
Reggie 2011.10.18. 15:52:48
Richter Elemér 2011.10.18. 15:59:15
@miako74: ki van téve a biciklis kiegészítő tábla. Ez csak egy apró al-tréfa: ha már van ilyen jogszabály, akkor gyorsan csináljunk egyirányú utcákat, amikbe majd jól fel lehet festeni sárga festékkel, hogy a biciklisek visszafelé is mehetnek ám!
@xaba99: magamtól és is leszarnám a környezetet, ugyanúgy, mint te. Csak nekem van három gyerekem, ez arra figyelmeztet, hogy a környezet nem csak az enyém...
@Garbai Sándor: tényleg hosszú lett a levél. Az képzeld el, milyen hosszú lett volna, ha az összes "észérvet" felsorolom. Amik a hivatali droidnak nem jutottak az eszébe.
Richter Elemér 2011.10.18. 16:01:47
Reggie 2011.10.18. 16:06:04
Richter Elemér 2011.10.18. 16:18:44
Perillustris 2011.10.18. 16:52:02
tundrazuzmo (törölt) 2011.10.18. 16:58:54
Egyik haverom azt tanácsolta, hogy a szomszéd utcát is egyirányúsítsam, így egy autót 4-szer, 5-ször is el tudok adni.
Senki nem tiltakozik, hiszen beszariak az emberek. Azt biztosan nem fogják megcsinálni, amit a 13. kerületben, a Jéggyár utcai lakótelepen lakó bátor emberek - akik október végén egy fagyos éjszakán leszedték az összes táblát, és visszakétirányúsították az összes környékbeli utcát.
A hivatalra pedig szartak, az illetékes hivatalnokot hétfő reggel az ajtaja előtt egy kis csomag várta, amelyben a hivatallal kapcsolatos vélemény volt kifejezve materiális formában...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.18. 17:50:22
innen megitelhetetlen, hogy jo -e az utcak egyiranyusitasa
sok helyen eltem, ahol nagyon jol mukodott
nem tudom, hogy mitol kellene elhinnem hogy az rossz, ami szerinted rossz
Richter Elemér 2011.10.18. 18:05:07
@hagyma: ezek szerint neked sem kell érveket írni, mert úgyis csak hit kérdése, hogy valami jó vagy rossz...
@tundrazuzmó: erre már én is gondoltam :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.18. 18:11:53
Richter Elemér 2011.10.18. 18:38:49
Az itteni reakciók is viccesek:
- a levél túl hosszú
- miért névtelen a levél
- a levél írója egy önelégült, önző fasz
Azt, hogy a levél miről szól, azzal a hozzászólok nagy része nem foglalkozik:)
lordjim 2011.10.18. 19:02:22
"streetfighter" 2011.10.18. 20:05:56
Ha el akarsz érni valamit, akkor toborozz embereket, vedd kezedbe az ügyet. Nehéz lesz, de nem lehetetlen, ha tényleg igazatok van.
Hozzánk közel is volt egy értelmetlen egyirányúsítás, de ott polgári engedetlenségig is fajult a dolog (tábal tönkretétele, leszerelése, behajtani tilos leszarésa stb.), de valószínű, hogy volt ott komoly összefogás és indítványozás is.
Jó pár hónap mulva meg is szüntették a hülye elképzelésüket. :)
Győzött a többség!
CoIie 2011.10.18. 20:22:44
Perillustris 2011.10.18. 20:48:30
1kutya 2011.10.18. 20:54:01
elég lett volna egy: "a jó büdös kurva nénikétek"
D4D 2011.10.18. 21:02:39
Rocko- 2011.10.18. 21:06:09
szarnak majd az egészbe, vagy leszerelik a táblát azok, akiknek nem tetszik.
mondom ezt tapasztalatból.
CoIie 2011.10.18. 21:13:58
Richter Elemér 2011.10.18. 21:50:54
@Perillustris: igazatok van, tényleg hosszú. Mentségemre szóljon, nem nektek szántam a levelet, hanem a polginak. Ő pedig igenis olvassa el, akármennyire hosszú is :)
@1kutya: igen, én is így gondolom. De megtiszteltem őket azzal, hogy civilizáltabb formában írtam meg :)
@Rocko/@CoIie: a hatóság szarik az egészre, a helyi lakosság meg éjnek idején símaszkban, kombinált fogóval és szlovén gyártmányú "Alpos" aluminium létrával felszerelkezve ténykedik a kihalt angyalföldi utcákon. Bíztató jövőkép :)))
Perillustris 2011.10.18. 22:01:37
A hülye fenyegetés a végén persze mindent visz. Nyilván összeszarja magát. Te meg esetleg akkor is protest szavazol, ha más téren amúgy jó döntések születnek.
SZVSZ egy ilyen levél után az Alkotmányba is belefoglaltatnám, hogy ezek az irányok megváltoztathatatlanok, mert államalapítónk azokon a nyomokon haladt lovával.
D4D 2011.10.18. 22:59:54
5 éve nagyjából itt is egyirányúsítottak egy csomó utcát.
Sokkal jobban lehet azóta közlekedni, ugyanis nem kell egyymást kerülgetni, lehet haladni.
Több a parkolóhely, gyorsabban lehet eljutni valahova, igaz hosszabb úton. A forgalom annyival nem nőtt meg szerintem, bár én nem ott lakom, csak rengeteget járok arra. Egy ott lakó ezt nálam jobban meg tudja ítélni.
Egyébként hazafele mindig megkerülök egy tömböt, ez plusz 200-600 méter, attól függően, merről jövök.
Viszont nemkell fosni, hogy az esőrács alattam fog-e beszakadni, valamint a turbó szépen visszahül.
és végül:
Aki komolyan használja az autóját, és nem napi 3 kilométert megy vele, az leszarja, hogy 400 méterrel vagy 2 kilométerrel többet kell mennie. Egy értelmes autóhasználatnál 2 kilométer nem tétel. Annyit akár meg is lehet nyerni egy másik helyen történő egyirányúsítással.
Richter Elemér 2011.10.18. 23:20:22
A hülye fenyegetés a végén arról szól, hogy nincs más eszköz a kezemben - ha lenne hatalmam (ahogy a szabály megalkotójának van), a konkrét esetben én se lacafacáznék, ugyanazt tenném, mint ő, csak fordítva: egyszerűen eltörölném a hülye szabályt, oszt jónapot... Nem írogatnék leveleket, nem érvelnék, hiszen az erő velem van (vagy ha úgy jobban tetszik: az állam én vagyok). Ha pedig nem tetszik valakinek, akkor csak küzdjön, mint hegyi hangya a lavina ellen...
A konkrét szitut nem én hoztam létre, de belekényszerülök egy más által teremtett élethelyzetbe: vagy szó nélkül tudomásul veszem és attól kezdve úgy élek, vagy elkezdek harcolni. Egyik lehetőség sem vonz - más elképzeléseim vannak a szabadidő tartalmas eltöltésére nézve :)
Szívesen elmondanám még, hogy mi a véleményem arról a hatalommal bíró emberről, aki azon az alapon hoz döntéseket, hogy "némá a köcsög miket ír ebbe a levélbe, na én meg majd jól megszopatom, még az alkotmányba is belefoglalom, stb...", de úgy tűnik megint túl hosszú lett, amit írtam... Biztos megint elhatalmasodott rajtam az íráskényszer :)))
Jóccakát mindenkinek :)
Reggie 2011.10.18. 23:28:16
De vizsgaljuk meg a kerdest egy masik szemszogbol: Te az egyiranyusitas elott ugyan azon az utvonalon mentel vegig nap elejen es vegen, igy az utvonaladon lakonak ketszer generaltal forgalmat. Most az egyiranyusitas utan ket kulonbozo utvonalat hasznalsz, igy az utvonaladon lakonak egyszer generalsz forgalmat. Ebbol a szempontbol kimondhatjuk, hogy a forgalom elosztottabb es igazsagosabb lett.
Richter Elemér 2011.10.18. 23:41:18
"Sokkal jobban lehet azóta közlekedni, ugyanis nem kell egymást kerülgetni, lehet haladni."
- ahol lakik az ember, ott nem haladni akar, hanem megérkezni.
"Több a parkolóhely, gyorsabban lehet eljutni valahova, igaz hosszabb úton."
- a parkolóhelyek száma nem nőtt meg, viszont a hosszabb út több berregést jelent (ezt írtam meg a polginak, hátha nem tudja)
"A forgalom annyival nem nőtt meg szerintem, bár én nem ott lakom, csak rengeteget járok arra."
- A mi környékünkön szerencsére minimális az átmenő forgalom, amit terelgetni kellene. Az átmenő forgalom a Béke úton van, azt meg remélhetőleg nem terelik be a mellékutcákba.
"Egy ott lakó ezt nálam jobban meg tudja ítélni."
- én vagyok az ottlakó, meg is tudom ítélni. Meg ki is tudom számolni - azok számára, akik nem ott laknak.
"Aki komolyan használja az autóját, és nem napi 3 kilométert megy vele, az leszarja, hogy 400 méterrel vagy 2 kilométerrel többet kell mennie. Egy értelmes autóhasználatnál 2 kilométer nem tétel."
- ezt a leszarás dolgot már xaba99 is említette. Én viszont nem szeretném, ha az általad említett napi plusz 2 kilométert pont a mi utcánkban tenné meg az a bizonyos értelmes autóhasználó :)
És most már tényleg jóccakát :)
Richter Elemér 2011.10.18. 23:49:38
Rajzold már le magadnak a szitut: főutvonalra (ez a Béke út) merőleges két mellékutca, plusz a főútvonallal párhuzamos, "hátsó" egyirányú keresztutca (ez a Jász utca). A mellékutcák fordítva egyirányúak, és te a főútvonalról egyirányú mellékutcában laksz.
Este haza a főútvonalon haza, reggel munkába a főűtvonalon el. Mekkora utat teszel meg a "házak között" az egyirányúsítás előtt és az után?
Erről szól a levelemnek a négyszeres forgalomról szóló része. Ha ott elszámoltam valamit, akkor visszavonom az egészet, ünnepélyesen bocsánatot kérek mindenkitől, törlöm a regisztrációmat és Új-Zélandra emigrálok.
Ha viszont igazam van... Na akkor mi lesz???
:)
Reggie 2011.10.19. 00:12:59
Perillustris 2011.10.19. 00:20:32
Csak ne legyenek illúzióid, hogy te nem ezt tennéd.
Richter Elemér 2011.10.19. 00:37:43
Richter Elemér 2011.10.19. 00:46:42
Az "egyenetlen terhelés" a varázsszó???
Az ábrára rajzold be magadat, aki a főútvonalRÓL egyirányú mellékutca közepén laksz, és Bélát, aki a másik, a főútvonalRA egyirányú mellékutca közepén lakik. Aztán rajzold be a szomszédodat, meg a Béla szomszédját is, és vizsgáld meg, hány autó berreg el naponta az ablakuk alatt:
Az egyirányúsítás előtt te kétszer a saját szomszédod ablaka alatt, a Béla meg kétszer a saját szomszédja ablaka alatt. Az egyirányúsítás után te meg a Béla egyszer-egyszer a te szomszédod ablaka alatt, és egyszer-egyszer a Béla szomszédjának ablaka alatt. Mindkét szomszéd ablaka alatt két autó ment el naponta.
A terhelés mindkét esetben "egyenletes". A gond csak az, hogy az egyirányúsítás után te is meg a Béla is elberregtetek kétszer olyan ablakok alatt (pld. a hátsó keresztutca ablakai), amik előtt korábban egyszer sem. A terhelés tehát annyira egyenletessé vált, hogy az is kapott belőle, aki korábban nem...
Mondom én, aki nem vagyok közlekedés-szervező.
Richter Elemér 2011.10.19. 00:53:56
D4D 2011.10.19. 01:13:00
- ahol lakik az ember, ott nem haladni akar, hanem megérkezni.
Más meg haladni
"Több a parkolóhely, gyorsabban lehet eljutni valahova, igaz hosszabb úton."
- a parkolóhelyek száma nem nőtt meg, viszont a hosszabb út több berregést jelent (ezt írtam meg a polginak, hátha nem tudja)
Parkolóhely helyfüggő
Mi a jobb? állandó egyes, szembe jövő kerülgetése, ketyegés. Vagy 30-al suhanni.
- ezt a leszarás dolgot már xaba99 is említette. Én viszont nem szeretném, ha az általad említett napi plusz 2 kilométert pont a mi utcánkban tenné meg az a bizonyos értelmes autóhasználó :)
Iskolapéldája vagy a hülye magyarnak.
Mindeni egy kétszer két sávos gyorsforgalmi zsákutca végében akar lakni, de az utolsó keresztződéstől maximum 200 méter lehet a házig.
Rocko- 2011.10.19. 07:23:37
@D4D: azért nem mindig ilyen egyszerű a kérdés. :)
van hogy a saját utcádból nem jutsz ki, mert pont egy erős forgalmú utcába (dugó) egyirányúsítanak. nem mondom, hogy nem lehet túlélni, de azért az ember nem örül, ha azzal indul a reggel, hogy máris dugóból indul.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.19. 08:39:59
a mi utcánkat kb. egy éve egyirányúsították.
először engem is zavart, hogy nem tudok a jól megszokott útvonalamon közlekedni, de két hét után már fel sem tűnt.
semmilyen költségnövekedést nem vettem észre azzal kapcsolatban, hogy meg kell kerülnöm a tömböt, noha napi szinten használom az autót, és az éves km mennyiség is bőven a magyar átleg felett van. (vagy lehet, hogy pont emiatt? :D )
sem a mi utcánk, sem a környező utcák forgalma nem nőtt meg.
több parkolóhely nem lett, viszont tényleg nem kell centizgetni a szembejövő autók miatt.
viszonylag kis forgalmú utcákat szerintem célszerű egyirányúsítani, főleg ha még keskenyek is.
tudok egy kisváros szűk, ámde utcájáról, ahol két autó még akkor is alig fér el egymás mellett, ha nincs az út szélén (amúgy szabályosan) parkoló autó. az önkormányzatnál évek óta kopogtatnak a lakók emiatt, mégsem hajlandók egyirányúsítani az utcát. kíváncsi lennék, hogy posztoló mennyire tiltakozna az utcák egyirányúsítása ellen, ha abban az utcában lakna.
Perillustris 2011.10.19. 08:46:47
Ezen a képen jól látszik, miért kellett egyirányúsítani. A másik megoldás a Keszkenő utcai jobboldali parkolási lehetőség, a Futár utcában pedig a szabálytalan halszálkás parkolás megszüntetése lehetett volna. Valószínűleg mindkettő miatt lázadás lett volna. Ha a leveled hatására esetleg ez történne, jobb, ha elkezded hirdetni a lakásod, mert a szomszédok meg fognak találni.
Richter Elemér 2011.10.19. 10:33:25
A Futár utcai szabálytalan halszálkás parkolásról annyit, hogy
1. Egyetlen tábla kell, és máris szabályos
2. Az autók orra nem füvön áll, hanem az úttest és a járda között (önkormányzatilag) lekövezett területen
3. Ha megszüntetik a halszálkás parkolást, attól épphogy kevesebb lesz a parkolóhely
A parkolóhelyek számának csökkentése és utána a parkolóautomaták felszerelése nem a levelem következménye lesz. Az a hivatalban ülő szimpatikus fiatalember következő munkaköri feladata...
Richter Elemér 2011.10.19. 10:42:08
Lehet személyeskedni, de nem érdemes :)
Gondolkodni viszont érdemes. Van egy változás, ami rossz az ittlakóknak. Ki a hülye: aki észreveszi, és szól miatta, vagy aki nem veszi észre? Vagy aki észreveszi, de nem szól??
@xaba99: Ha többi párhuzamos utcát is egyirányúsították, akkor megnőtt - legfeljebb nem veszed észre. Ki lehet számolni, lásd a levelemben a számpéldát.
Perillustris 2011.10.19. 11:00:53
Persze, kevesebb lenne a parkolóhely. Épp ezt kerülték el. Ezt írtam én is.
alfa.orionis 2011.10.19. 11:13:07
A baj csak az, hogy erre hivatkozva minden hülyeséget jogosnak, törvényesnek, progresszívnek, fejlődésnek hívnak, akinek nem tetszik, az meg maradi, csőlátó, begyöpösödött, önző szemétláda.
Nehogy azt hidd, a levegő minőségének romlása, a nagyobb forgalom bárkit meghat.
alfa.orionis 2011.10.19. 11:13:07
A baj csak az, hogy erre hivatkozva minden hülyeséget jogosnak, törvényesnek, progresszívnek, fejlődésnek hívnak, akinek nem tetszik, az meg maradi, csőlátó, begyöpösödött, önző szemétláda.
Nehogy azt hidd, a levegő minőségének romlása, a nagyobb forgalom bárkit meghat.
Richter Elemér 2011.10.19. 11:17:03
Attól nem lesz több a parkolóhely, ha egyirányúsítják az utcákat. Ugyanannyi parkolóhely marad, mint amennyit az általad belinkelt fotókon látsz.
Ha valahol megszüntetik a halszálkás parkolást, és hosszában a járda mellé kell parkolni, attól viszont kevesebb lesz a parkolóhely.
A parkolóhelyek száma akkor nőne (vagy akkor lehetne kényelmesebben "kétirányúzni" az érintett utcákban), ha kétoldalt 20-20 centivel kiszélesítenék az úttestet.Hely van ugyan rá, de nem várom el, mert valószínűleg túl sokba kerülne - ha szegények vagyunk, akkor szegények vagyunk. De hogy szegények vagyunk, és még szopatjuk is magunkat - ennek nem örülök...
Richter Elemér 2011.10.19. 11:20:26
De én legalább megpróbáltam :)
Nem hagy nyugodni ugyanakkor a kérdés, hogy, hogy mi is az a bizonyos "Szent Közösségi Érdek" - ha nem az, hogy a közösségnek jó legyen...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.19. 11:22:51
csak a két legextrémebbel esettel foglalkozol, és dobálózol azzal, hogy négyszeresére nőtt a forgalom.
ezt csak egy módon lehetne bizonyítani: ha az egyirányúsítás előttről és utánról is lenne forgalomszámlálási adatod.
a környéken ugyanannyi autó közlekedik, csak más útvonalon, egy 100 méteres szakaszt kiragadni botorság, mert ha ott nőtt a forgalom, akkor egy másik szakaszon bizony csökkennie kellett.
én elhiszem, hogy zavar, hogy egy kis kitérőt kell tennedd (eleinte engem is zavart), da majd egyrészt megszokod, másrészt rájössz, hogy mennyivel kényelmesebb egyirányú utcákban közlekedni.
Perillustris 2011.10.19. 11:31:35
Viszont nem is csökkent. Az út keresztmetszete nem elég két sávnak és a parkolóknak. Dönteni kellett: marad a két irány, bukik a parkolósáv, vagy lesz egy irány, és megmarad a parkolás. Utóbbi nyert.
Amúgy úton parkolni luxus, valóban az első eset lett volna szerencsésebb. Csak akkor jött volna a poszt a megszűnű ingyenes közterületi parkolásról.
Richter Elemér 2011.10.19. 11:42:12
---------------------------------------
Rajzold már le magadnak a szitut: főutvonalra (ez a Béke út) merőleges két mellékutca, plusz a főútvonallal párhuzamos, "hátsó" egyirányú keresztutca (ez a Jász utca). A mellékutcák fordítva egyirányúak, és te a főútvonalról egyirányú mellékutcában laksz.
Este a főútvonalon haza, reggel munkába a főűtvonalon el. Mekkora utat teszel meg a "házak között" az egyirányúsítás előtt és az után?
Erről szól a levelemnek a négyszeres forgalomról szóló része. Ha ott elszámoltam valamit, akkor visszavonom az egészet, ünnepélyesen bocsánatot kérek mindenkitől, törlöm a regisztrációmat és Új-Zélandra emigrálok.
-------------------------------
A számpéldából épphogy az derül ki, hogy sehol sem csökkent a forgalom - mindenhol nőtt...
A példában azért van olyan kevés autó, mert több autóval tovább tartana kiszámolni ugyanazt. Állítsd párba az ittlakókat - nyilván minden párra ugyanez fog kijönni. Végül add össze, és oszd el a párok számával - az eredmény ugyanaz lesz, mint egyetlen pár esetén...
Ez kicsit az "okosabb vagy, mint egy ötödikes?" kérdéskörre emlékeztet :)
Ezért tényleg odaállítanál egy embert autókat számolni? Hátha kiderül, hogy valami transzcendens, eddig ismeretlen módon érkeznek/távoznak az autók a kérdéses utcák esetében???
Richter Elemér 2011.10.19. 11:46:48
Nem kell okvetlenül "felülről" boldogítani az embereket. Képesek megoldani a problémáikat anélkül is, hogy terelgetné őket egy magát kompetensnek és okosabbnak gondoló valaki...
Perillustris 2011.10.19. 11:50:44
Így oldották meg (kvázi legalizálva a szabálytalan állapotot).
Richter Elemér 2011.10.19. 12:00:24
A halszálkával szemben levő oldalon tavasszal csinálták meg a "felállós" parkolóhelyeket (persze díszburkolat, mi más) az úttest és a járda között. Már majdnem azt gondoltam magamban, milyen fasza gyerek ez a polgi, szépíti a környezetet - erre most ősszel meg bevágják a féltéglát az ablakon ezzel az egyirányúsítással...
Reggie 2011.10.19. 13:17:26
Richter Elemér 2011.10.19. 14:20:00
Nem én lovagolok az "egyenletes terhelésen", hanem te. Nekem nem célom az "egyenletes terhelés", csak azért gondoltam végig, miről is beszélsz, hátha ott van a kutya elásva...
Megnéztem egy példát, abból ez jött ki. Nincs kutya...
Ez a feladvány tényleg ilyen egyszerű, nem kell sem felületen körintegrálni komplex függvényeket, sem végeselem-módszert alkalmazni, sem fraktálokkal bíbelődni - semmi efféle úri huncutságra nincs szükség. Maximum azzal lehetne tudományosabbá tenni a megközelítést, ha konkrét számok helyett "a" meg "b" szimbólumokat használnánk.
Lehetne persze bonyolítani a modellt, mondjuk olyan emberekkel akik nem a Béke, hanem a Reitter Ferenc úton járnak oda-vissza (az a másik oldali párhuzamos főút), vagy az egyiken jönnek haza, de a másikon mennek munkába, stb. Ugyanez fog kijönni.
dzsaszper 2011.10.19. 14:30:38
Ilyet tapasztaltam nemrég, az V. kerületben a Stollár Béla utcát a Honvéd tér környékén bontották, a Szalay utcába a Néprajzi múzeum környékére akartam eljutni, és a Szemere utca-Szent István krt. kereszteződésben kötöttem ki, majd vissza a Nyugati térhez és az ismételt kisérlettel az Alkotmány utcán keresztül sikerrel jártam...
D4D 2011.10.19. 15:06:24
Nem személyeskedés céljából írtam. Te mindössze megszemélyesítesz egy nagyon nagy csoportot, akikkel nem értek egyet.
Egyszerűen azt tapasztalom, hogy mindenki a kétszer két sávos zsákutca vége akar lenni, ahol nincs átmenő forgalom, de ő 90-el tudjon elindulni a ház elől.
Richter Elemér 2011.10.19. 15:23:31
D4D 2011.10.19. 19:10:50
Te vagy az az autós, aki ennek a megoldásnak az előnyeit nem látod át, mert ahhoz ritkán ülsz autóba.
Egyébként a ki hova merre indul témakörhöz: Amíg Óbudán a Selmeci utca két irányú volt, én addig is körbejártam a tömböt, mert nem volt értelme forgolódni azon a szűk helyen.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.19. 19:21:38
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.19. 19:22:25
Reggie 2011.10.19. 19:32:24
Az egyenletes terheleseloszlas nyilvan nem celod, mivel te azzal ugy erzed, hogy rosszul jarsz es teged csak ez erdekel, mig mas jobban jar, ami meg nem erdekel.
Ha peldakkal akarod megkozeliteni, akkor egy pelda nem pelda, en helybol tudok olyan peldat mondani, amibol az jon ki, hogy az egyiranyusitas nelkul rosszabbul jarnak az emberek. Egy ilyen pelda: csak a jasz utcaban lakoknak van kocsijuk, a tobbi utcaban lakoknak nincs es mindenki csak az egyik utca fele megy ki. Igy a masik utcaban nincs terheles, a hasznaltban meg dupla van. Ugye, hogy ugye? Persze tudom, hogy ez egy szelsoseges pelda, sot ugyan annyira szelsoseges, mint a te peldaid, csak en tisztaban vagyok ezzel, te pedig nem erted, hogy a te peldad miert nem szelsoseges.
Reggie 2011.10.19. 19:33:25
yoda-jedi 2011.10.19. 19:44:12
yoda-jedi 2011.10.19. 19:45:43
Richter Elemér 2011.10.20. 10:32:54
Elvileg kell, hogy legyen valami előny - te is így gondolod, meg én is, mert igyekszünk racionálisan gondolkodni.
A kérdés az, hogy ki mit tart fontosnak. A Selmeczi-utcás példádban neked az volt a fontos, hogy ne kelljen a szűk utcában forgolódnod. Ezért x méter helyett k*x (k>1) métert autóztál a környéken. Ez neked jó volt. Vajon jó volt-e az ottlakóknak?
Ha egy ottlakó csinálja ezt, akkor mérlegelhet: kicsit ugyan büdösebb lesz, de legalább nem kellett a szűk utcában forgolódnom. (Itt megintcsak feltételezésekbe kellett bocsátkoznom: feltételeztem, hogy minden autós tudja, hogy ha autót használ, attól büdösebb lesz a környéken). De mit gondoljon az ottlakó gyereke? Azt, hogy: de jó, Apunak nem kellett forgolódnia, igaz neki, meg nekem, meg kicsöcsémnek, Wu-li Huának egy kicsit büdösebb helyen kell élnünk...
Richter Elemér 2011.10.20. 10:35:40
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.20. 10:52:12
uyganúgy kiszámolhatnád a zajterhelést is mindkét esetben.
alfa.orionis 2011.10.20. 10:53:05
SZKÉ= minden elkövetett baromság, amit ezzel takargatnak.
Én is tapasztalatból írtam, szintén XIII.ker; kertes házak, lakó-pihenő övezet,megszálltak bennünket az idegenek, mi nem tudunk parkolni, sőt, időnként hazamenni sem-vállvonogatás van, felelős és felelősség, neadjisten megoldás nincs.
Na ez a Szent Közösségi Érdek.
Richter Elemér 2011.10.20. 10:53:06
Plusz: Te is tudod, hogy hülye példát hoztál :)
Én vettem két autóst, megnéztem mi történik. Aztán gondolatban párba állítottam az összes autóst, és azt mondtam: minden párnál ugyanez jön ki. Átlagban. Persze van hiba, legyen ez 50 százalék (szerintem nincs annyi, de ez csak megérzés). Ekkor nem 4szeres a szorzó, hanem 2 és fél. Örülünk Vincent?
És te is hibázol akkor, ha csak az autósokat veszed figyelembe. Persze ez egy "Autózz!" című blog, úgyhogy nem csoda :)
Az "egyenletes terhelés" esetében úgy tűnik, gondoltál a "nem autósokra" (azaz a sima lakókra - akár autós, akár nem) is. Abban persze igazad van, hogy nem szép dolog, ha csak az egyik utcában van forgalom, a másikban nincs. De ekkor nem az a megoldás, hogy egy harmadik utcán keresztül átvisszük a forgalom egy részét a "másik" utcába. Demokratikusnak tűnik ugyan (ha én szopok, szopjon más is), csak az a baj, hogy az utcák "azonos légtérben" vannak. Tehát már az eredeti állapotban is kapott a szennyezésből a "másik utca" (meg a "harmadik") is, a változtatás után is kapnak a szennyezésből mindketten (hárman), csak így még többet...
Richter Elemér 2011.10.20. 11:02:32
Azt, hogy az idegenek megszálltak benneteket, az szintén "A Hivatal" sara (gondolom nem UFÓkról van szó). A ti problémátok kicsit más, mint a mienk. Nem tudom, mit lehet tenni.
Nálunk nincsenek idegenek, csak ittlakók. "A Hivatal" pedig szabályoz. Én ezzel a levéllel próbálkoztam, nekem ennyira fussa :)
Richter Elemér 2011.10.20. 11:04:25
Richter Elemér 2011.10.20. 11:21:52
A kérdésfelvetésed nem egészen pontos. A te kérdésed egészen pontosan úgy szól, hogy:
Egy autó mennyivel szennyezi jobban vagy kevésbé a környezetet
- ha egyenletes 30-50 km/h-s tempóval gurul 400 métert (a kereszteződésekben persze közben kétszer-háromszor fékez-megáll, majd elindul-gyorsít),
vagy
- ha kétszer-háromszor fékez-megáll, majd elindul-gyorsít egy 100 méteres szakaszon a szembejövő forgalom miatt???
Azt már nem is tenném hozzá, hogy az utóbbi változatban nem minden alkalommal kényszerül megállásra-újraindulásra, csak ha éppen van szembejövő...
Richter Elemér 2011.10.20. 11:24:55
:)
Perillustris 2011.10.20. 11:37:46
ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.20. 16:04:14
apoa 2011.10.20. 19:36:24
Perillustris 2011.10.20. 21:00:17
theveryguest 2011.10.24. 15:42:12
Szerintem várható volt az egyirányúsításnak ez a 2. fázisa (az első az a Jász és a Szent László egyirányúsítása volt). Ami szerintem furcsa, hogy maradt pár érdekes rész. Pl a Kucsma a Tataitól a Reitterig nincs egyirányúsítva, csak tovább a Reitter és a Béke út között.
Szerintem egyébként fontosabb lett volna a Reitter illetve a Béke út belámpázása végig, illetve minden sarokra gyalogátkelő telepítése, valamint a gyalogos átkelők nyomógombos lámpával ellátása. Tiszta vicc, hogy a Reitter/Kucsma sarkán lévő buszmegállónak nincs zebrája. Buszmegállóból nem lehet átmenni a túloldalra zebrán. Egyébként ez a kereszteződés az:
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/370319
Jópár társasházban láttam már, főleg, amik a Jász meg valamelyik keresztutca (Rokolya, Domány) sarkán vannak, hogy leszarják a haladási irányt, feljönnek a mélygarázsból és mennek amerre nekik kényelmes. A kisáruszállítók, meg egyébként is szarják le a jobbkezes utcákat és mennek, mint az állat. Ettől már csak a Béke/Gyöngyösi sarok jobb, ahol folyamatosan pusztul le az egyik oldalon a villamosmegállót szigetét védő korlát, mert valaki mindig azt hiszi, hogy nagy gázzal még be tud kanyarodni a Gyöngyösiről a Békére ezen a narancssárgán. Aztán megdobja a villamossín és máris ott pihen a megállóban. Egyszer egy este egy karton sport szelet volt szétszóródva a kereszteződésben gondolom valami hasonló manőver eredményeként. :-)
A másik szégyen, hogy a felújított Gyermek térre nem lehet egyenesen átmenni a Béke út túloldaláról gyalogátkelőn. Csak a Gyöngyösi vagy a Rokolya utcánál lehet védett módon átkelni gyalog.
A posztolónak annyi igaza van, hogy az ő környékén már 10 évvel ezelőtt is ennyien laktak, szóval ha eddig nem volt gond azon a környéken a közlekedéssel, akkor akár maradhatott volna úgy ahogy eddig.
A hivatal részirű' meg val'szeg az lesz a mondás, hogy örűjjé', hogy nem lett parkoló övezet!
Perillustris 2011.10.24. 16:15:43
Abszurd ötlet. A lámpák így is eléggé elhülyítik az embereket, pont ennek ellentéte lenne szükséges.
A Reitter pl. a város egyik legjobb WOL-ja, kár lenne ezt tönkrevágni. Senkinek nem válna hasznára.
D4D 2011.10.24. 20:32:15
Mi a WOL?
Perillustris 2011.10.24. 21:10:36
A WOL persze akkor jó, ha két képzeletbeli forgalmi sávnak (gépjárműveknek) viszont már kevés a hely, ezért nem alakulnak ki előzgetések az autók között, hiszen így kapásból nem jobbá, hanem veszélyesebbé válna a helyzet.
Bizonyított, hogy amennyiben sáv van felfestve, a járművezetők képesek korrekció nélkül követni azt, s pszichésen frusztrálja őket, ha valamely más közlekedőcsoport a "területére" téved.
D4D 2011.10.24. 21:15:19
Perillustris 2011.10.24. 21:16:20