Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tisztelt Polgármester Úr!

2011.10.18. 11:12 :: potha

Szerettek olvasni? Most megtehetitek. Egy Jéggyár utcai lakó egy jó hosszú levelet küldött nekünk, amit a 13. kerület polgármesterének írt. Úgy vélem érdemes elolvasni, mert hangulatos kis írás.

Dr. Tóth József polgármester részére


Tisztelt Polgármester Úr!


Mielőtt a tárgyra térnék, előre szeretném bocsájtani, hogy levelemet tényleg a 13. kerület polgármesterének szánom, bármennyire is célszerűnek tűnne az első néhány bekezdés elolvasása után "másra szignálni" a témát. Ezért arra kérném, hogy bár a levél hosszú lesz, mégis szánjon időt az elolvasására - a levélből ki fog derülni, miért is Ön a címzett...

Google map

Ez év, azaz 2011 október 14.-én reggel (kerékpárral) munkába indulva a Jéggyár utcából (ahol lakom) a Futár utcára balra kifordulva figyeltem fel az "egy irányú utca" (szakszerűbben: "kötelező haladási irány") táblára. Jó magyar emberként magamban gonoszul mosolyogtam is, hogy "höhö, jól kiszúrtak néhány emberrel - például azokkal, akik  reggel a Futár utcai iskolába autóval viszik a gyerekeiket". Este hazafelé tartva szembesültem azzal a ténnyel, hogy (höhö) velem is jól kiszúrtak, hiszen ha adott esetben autóval jövök hazafelé a belváros felől, akkor a Béke útról nem fordulhatok be jobbra a Futár utcába, mert az a Jász utcától a Béke útig végig egyirányú - a Béke út felé. Ehelyett tovább kell mennem Újpest felé, át a Fiastyúk utcai lámpás kereszteződésen, és csak a Keszkenő utcán keresztül, "hátulról" tudok hazatérni. A szomszédaim megnyugtattak, hogy igen ez így van, sőt aznaptól a Keszkenő utca is egyirányú - "szerencsére" csak a Béke út felől a Jász utcáig. Ez viszont azt is jelenti, hogy ha Újpest felé van dolgom, akkor nem hajthatok ki a Keszkenő utcán, hanem csak a Futár utcán keresztül juthatok ki a Béke útra, kivárva, amíg a Béke út forgalmát megfogja a Fiastyúk utcai lámpás kereszteződés, és remélve, hogy lesz, aki "beenged", és nem töltik fel az autók a Béke utat a lámpától visszafelé annyira, hogy ne tudjak kifordulni jobbra...

 

És ez így is történt, már aznap este, ugyanis munka után dolgom akadt a 13. kerület északi részén, tehát a Béke útra kellett volna kijutnom autóval - merthogy oda már nem kerékpárral mentem. Mivel egy-két dolgot vásárolnom is kellett, a Futár utca felé indultam, és befordultam a Béke útra néző háztömb előtti parkolóba, leparkoltam és bementem Béke út 77. szám alatti boltba. A vásárlás végeztével jöttem rá, hogy ha a parkolóból észak felé a Keszkenő utcára hajtok ki, akkor nem fordulhatok balra a Béke út felé, hiszen a Keszkenő utca a Béke út FELŐL egyirányú... Tehát nekem (és másnap reggeltől kezdve mindenkinek a Béke út 77. tömbjében lakik és autója a ház előtt parkol) azért a kb. 10 méterért, amit a Keszkenő utcán a Béke útig kellene megtennem, a Jász vagy a Jéggyár utcán keresztül "visszafelé" meg kell kerülnöm a háztömböt - vagy a szűk parkolóban meg kell fordulnom, és a Futár utca felé kihajtani a parkolóból, még akkor is, ha Újpest felé indulok.

A Béke útra kijutva és észak felé haladva aztán szembesülnöm kellett azzal, hogy minden második utcára kikerült a "Behajtani tilos" tábla, a többi utcára pedig az "Egyirányú utca" tábla. Tehát ez a kitünő forgalomszervezési megoldás nem csak a Futár/Keszkenő párost érinti, hanem a Gyöngyösi útig az összes utcát. Ekkor fogalmazódott meg bennem az, hogy levelet kellene írni az illetékesnek, bárki legyen is az, amelyben észérveket felsorakoztatva rámutatok, hogy ez az ötlet egy rossz ötlet, és ezen érvekkel megpróbálom rávenni az eredeti állapot visszaállítására - azaz az újonnan felszerelt közlekedési táblák levételére. Persze nyilván nem a saját, "szubjektív" megfontolásaim (hogy ez nekem kényelmetlenséget okoz), hanem "objektív tények" felsorolásával. El is kezdtem a lista összeállítását, eképpen:


Bár nem tudom, mi volt a változtatás célja (hiszen erről nem kaptam tájékoztatást, csak a már bevezetett új renddel szembesültem), az biztos, hogy a változtatás eredményeként

1. Sikerült a környékbeli kis utcák forgalmát minimum megnégyszerezni. Miért is: vegyünk két autóst (X és Y), akik ugyanabban a Béke út és Jász utca közötti kb. 100 méter  hosszú utcában laknak: X az utca Béke út felőli végén, Y pedig a Jász utca felőli végén. (Ez a 100 méter és a további konkrét számok nem pontosak, de az arányokat jól fogják illusztrálni.)
Tegyük fel, hogy X autója minden este a Béke úttól 10 méterre parkol, Y autója pedig a Béke úttól 90 méterre. Eddig minden reggel X-nek 10 métert kellett "visszafelé" autóznia a Béke út felé, Y-nak pedig 90 métert. Egy ki-és-beálláshoz tehát X-nek 20 métert kellett az utcában "autóznia", Y-nak pedig 180 métert - a két autó által generált "összforgalom" tehát 200 méter volt, átlagosan 100 méter. Tegyük fel, hogy a változtatás után az utca a Béke út felől lett egyirányú, tehát reggelenként mindkét autósnak a Jász utca felé kell elhagynia a utcát. Ez X számára 90 méternyi, Y számára pedig 10 méternyi utat jelent, az összforgalom: 10 + 90 + 90 + 10 = 200 méter, tehát az adott utcában ők ketten naponta pontosan ugyanakkora forgalmat generálnak, mint korábban. Abban a másik utcában viszont, ahol végülis ki fognak jutni a Béke útra, a változás után autónként és naponta 100 méternyi forgalom jelenik meg (kb. ekkora a távolság a Jász utcától a Béke útig), tehát összesen 200 méternyi - szemben azzal a 0 (nulla) méterrel, ami a változás előtt volt (lehet, hogy X vagy Y az életben soha nem is hajtott végig autóval ezen a bizonyos "másik" utcán). Ehhez jön hozzá az az autónként kb. 200 méter, amit a Jász utcán kell  megtenniük azért, hogy a kérdéses "másik" utcáig eljussanak. Ez összesen 2 * (100 + 200 + 100) = 800 méter (átlagosan 400 méter), szemben a forgalmi változások előtti összesen 200 (átlagosan 100) méterrel. Nyilvánvaló, hogy fenti gondolatmenet az adott utcában lakó összes autósra igaz, tehát az autónkénti "átlagos forgalom" (úthasználati távolságban kifejezve) napi 100 méterről napi 400 méterre nőtt.
Mondhatnánk, hogy "oké, de a Jász utcán megtett 200 métert eddig is megtették, csak a Béke úton, tehát forgalom CSAK A KÉTSZERESÉRE NŐTT", de mivel a Jász utca egyirányú, ezért mindenkinek, aki a Béke út felé egyirányú utcában lakik, annak "hazafelé" el kell mennie a következő utcáig azért, hogy végül a Jász utcán keresztül hazatérjen, náluk itt plusz 400 méter jelenik meg (először 200 a Béke úton Újpest felé, aztán 200 vissza a Jász utcán). Az egyik utcában lakóknál tényeg "csak" 100-ról 200 méterre nőtt a megteendő út, a másik utcában lakóknál viszont 100-ról 200+400=600-ra. Átlagban megkapjuk a "100-ról 400-ra" növekedést, ezen belül pedig sikerült olyan forgalmat generálni a Jász utcára, ami eddig nem létezett.
A "plusz forgalom" pedig kinek rossz?
Az ottlakóknak, hiszen
   - idejüket rabolja a napi plusz "körözés"
   - a plusz megtett út plusz költség (lehet, hogy ez csak évi plusz 10 liter benzin,
     de a mai 400 forintos benzinárnál ez évi 4000 forint)
   - a nagyobb forgalom nagyobb környezetszennyezést (rosszabb levegő, nagyobb zaj) jelent
Mondhatnánk persze, hogy "hiszen ez csak plusz 300 méter naponta fejenként", viszont ez tényszerűen NÉGYSZER NAGYOBB FORGALOM, és akiknek a változás rossz, azok pont az ITT ÉLŐK - akár van autójuk, akár nincs!!!


Körülbelül eddig jutottam az "észérvek" listájának összeállításában, amikor azon kezdtem el gondolkodni, vajon ki is fogja elolvasni ezt a levelet. Feltehetően egy hivatalnok egy központi vagy önkormányzati hivatalban, remélhetőleg egy ILLETÉKES hivatalnok - akinek meg van a jogköre ahhoz, hogy egy ilyen intézkedést visszavonjon. Sajnos elég nyilvánvaló, hogy ez a bizonyos ILLETÉKES hivatalnok pontosan ugyanaz lesz, aki az intézkedést hozta (kitervelte, elfogadta, végrehajtatta), hiszen az adott témában ugyebár definició szerint Ő AZ ILLETÉKES. És ezen a ponton le is mondtam arról, hogy észérvekkel el lehet érni az intézkedés visszavonását, és az "észérvek listájának" 2. pontjába már bele sem kezdtem (a lista egyébként 5 vagy 6 pontból állt volna).

Parkinson óta tudjuk, hogy egy hivatal legfőbb célja önmaga létjogosultságának igazolása, a hivatalnokok célja pedig önnön tevékenységük fontosságának (hasznosságának???) igazolása. Nyilvánvaló, hogy ha egy hivatalnok pár napon belül visszavonná egy olyan rendelkezését, aminek előkészítésén és megvalósításán adott ideig dolgozott, akkor azzal maga igazolná, hogy az adott idő alatt végzett tevékenysége érdemi teljesítménynek nem tekinthető, az erre az időre neki kifizetett pénz (munkabér), illetve az intézkedés végrehajtására kiadott összegek (a táblák elkészítésének és kihelyezésének díja, az útburkolati jelek, stb.) kidobott pénznek tekinthetők, ő tehát a feladatára alkalmatlan, gyakorlatilag egy idióta. Az ilyen szituációt a viselkedéskutatók "kognitív disszonanciának" nevezik - a kérdéses személy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy az önértékelése ne szenvedjen csorbát, tehát az ellenérveket el fogja utasítani, és legelsősorban saját magát fogja meggyőzni arról, hogy a kifogásolt döntése helyes volt. Például az egyik igen jó érve gondolom az lenne, hogy "a kérdéses táblák eltüntetése is pénzbe kerülne ám" - azaz azért maradjon az új helyzet, mert drága lenne visszacsinálni a régit. A kérdéses hivatalnok tehát mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy az általa kezdeményezett változtatás megmaradjon. És ahogy mondani szokták: az a legveszélyesebb, ha a hülyeség akaraterővel párosul.

Bár az "idióta" kifejezés talán kicsit erősnek tűnhet, nem találtam más megfelelő kifejezést arra a személyre, aki nem képes felmérni a döntései következményeit - mert biztos vagyok abban, hogy ezt a "forgalmi rend változást" nem gondolták végig, csak valamiféle homályos okból fakadó "változtatási kényszer" szülte. Ráadásul pont azoknak az érdekeit nem vették figyelembe, akiket a változtatás érint, és akiknek "érdekében" (vagy akiknek az érdekeire hivatkozva) szoktak ilyesféle döntéseket hozni: nevezetesen a környéken lakókat felejtették ki a számításból (arra elsőre nem gondolnék, hogy az intézkedés életbeléptetőit valamiféle "hátsó szándék" vezette - bár, ki tudja). Azoknak a "környéken lakóknak" az érdekeit nem vették figyelembe, akiknek (és itt most talán demagóg leszek egy kicsit) a befizetett adóforintjaiból kapja az illető hivatalnok a fizetését, és akiknek a befizetett adóforintjait költi akkor, amikor egy ilyen intézkedést végrehajt. A kérdéses forgalmi rend változtatást "előidéző" hivatalnokkal kapcsolatban pedig a legtöbb, amit el lehet mondani, az az, hogy megkaphatja a fizetését, de inkább ne dolgozzon - mindenki jobban jár. Sőt: be se kell mennie dolgozni, akkor biztos nem okoz kárt - a fizetését küldjék ki postán...

Mivel -szerencsére- ma kis hazánkban már nem kommunizmus van, így megteheti egy "mezei" állampolgár, (legalábbis nagyon remélem) hogy nemtetszésének hangot ad egy olyan döntés esetén, ami az életét (életminőségét) befolyásolja. Nem úgy áll hozzá "A Hivatalhoz", hogy örül neki, ha az békén hagyja, hanem elvárja, hogy a hivatal működésének legyen valami értelme. Sajnos azonban a fentebbi, a hivatalok és hivatalnokok működésével kapcsolatos gondolatmenet alapján reménytelennek tartom, hogy magát "A Hivatalt" észérvekkel meg lehet győzni bármiről is, és rá lehetne venni bármely intézkedésének visszavonására - bár épp mostanában mutatott erre meglepő példát Tarlós István főpolgármester a Budaörsi úti buszsáv ügyében...

Ezért gondoltam úgy, hogy az lesz a legjobb, ha a problémával egyenesen a Polgármester Úrhoz fordulok. Nincs se időm, se kedvem arra, hogy "A Hivatallal" küszködjek. Egyáltalán: már az időt és energiát venne igénybe, hogy megtudjam, kihez kell fordulni ezügyben, hogy aztán egy száraz, hivatalos hangú válaszból értesüljek arról, hogy márpedig ez így van és így is marad, mert csak. Márpedig időből van a legkevesebb, az élet rövid, és nem szándékozom arra pocsékolni az energiáimat, hogy egy bürokrata által előállított helyzet megváltoztatásáért harcoljak. Pedig egy kicsit már behúzott a csőbe: ennek a levélnek a megírása is időbe telt, és nem lett volna rá szükség, ha az illető hivatalnok nem ilyen ügybuzgó.

Tehát ezúton kérném a Polgármester Urat arra, hogy intézkedjen a Futár és Gyöngyösi utcák közötti utcákban bevezetett forgalmi rend változás visszavonásáról, az egyirányúsítás megszüntetéséről és a táblák eltüntetéséről. Szeretnék megmaradni abban a hitemben, hogy egy Önkormányzat célja nem a helyi lakosság "csuklóztatása" és életük megnehezítése - hanem épp ellenkezőleg. Ez az új forgalmi rend pedig igencsak megnehezítené a környéken lakók mindennapjait és rontaná az életminőségüket - a rendeletet megalkotók ezt nyilván nem tudják, hiszen szorgos munkálkodással töltött munkanapjuk (melynek során nyilván más témákban is a levelem tárgyát képező forgalomszervezési ötlet kidolgozásához és kivitelezéshez hasonló szintű szellemi teljesítményt nyújtanak) végeztével nem ezekbe az utcákba térnek haza...

Bár a probléma eléggé bosszantó, a kérdéssel e levél megírásán túl nem látom értelmét foglalkozni - nyilván nem fogok tüntetést vagy más tömeg-megmozdulást szervezni. Ugyanakkor remélem, hogy a környéken lakók elég felnőttek ahhoz, hogy  valamilyen formában ők is kifejezzék nemtetszésüket, és nem veszik szótlanul tudomásul az ilyen és ehhez hasonló, a mindennapjaikat negatívan érintő "hivatali intézkedéseket". Amennyiben a Polgármester Úr nem fogja az intézkedést visszavonni (vagy a megfelelő "illetékessel" visszavonatni), a magam részéről egyetlen dolgot tudok tenni: a következő önkormányzati választáson az Ön ellenfelére fogok szavazni (akárki legyen is az), és erre fogok buzdítani mindenkit, ha egy beszélgetésben ez a téma szóba kerül. És ez vonatkozik az Ön pártjának más, az önkormányzati választásokon fellépő jelöltjére is.

Ezen kívül e levelet meg fogom küldeni néhány "internetes orgánumnak" is, rájuk bízva annak eldöntését, hogy mihez kezdenek vele: index.hu, totalcar.hu, autozz.blog.hu, Tékozló Homár, stb.


Várva a Polgármester Úr hathatós intézkedését,
üdvözlettel,
Egy Jéggyár utcai lakó



Utóirat: Bár eredeti szándékom szerint a levelet névvel és pontos címmel aláírva küldtem volna el, amikor megmutattam a feleségemnek, két észrevételt tett: egyrészt bár szerinte mindenben igazam van, mégis az volt a véleménye, hogy stílusom "bicskanyitogató" és dühöt sugároz, ezért az olvasóban eleve ellenérzéseket fog kelteni. Nem ez volt a szándékom - a levél írása közben bennem nem düh, hanem egyfajta fásultság és reménytelenség kavargott, és úgy gondolom, a megfogalmazás is ezt tükrözi. A nejem másik megjegyzése az volt, hogy nem örülne annak, ha, ha névvel és címmel küldeném el a levelet. Nem tudom mitől fél, és ő sem tudta megfogalmazni az indokot - ezzel együtt a kérését méltányolva használtam végül az "Egy Jéggyár utcai lakó" formulát...

92 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

telefonko:zpont 2011.10.18. 11:32:14

Ezen felül _először is_ vissza kellene fizetni az átalakításhoz igényelt EU forrásokat :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.18. 11:35:32

vagy hatszor elolvastam, de nem értem, hogy hogyan jön ki a "NÉGYSZER NAGYOBB FORGALOM".
négyszer többen használják az utcát?

miako74 2011.10.18. 12:00:55

"Este hazafelé tartva szembesültem azzal a ténnyel, hogy (höhö) velem is jól kiszúrtak, hiszen ha adott esetben autóval jövök hazafelé..."
Tehát vélhetően ki van helyezve a kerékpárosok behajtását engedélyező kiegészítő tábla. Ha nincs, akkor ne siránkozzon, hanem először tartsa be a KRESZ-t.

qwertzu 2011.10.18. 12:28:43

Pont annyival hosszabb a leveled a kelleténél, amennyivel hosszabb az utad a kelleténél.

Bőcsész vagy?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.18. 12:29:57

@miako74: ne a rosszat feltételezd rögtön.
biztos, hogy leszállt a kerékpárról, és a járdán hazatolta.
aki ennyire törődik a környék lég- és zajszennyezettségével, az biztos, hogy jogkövető állampolgár.

ex-dr. vuk 2011.10.18. 12:47:18

Altalaban egy szeles utcat azert egyiranyusitanak, hogy lehessen parkolni...
El kell donteni, hogy parkolo kell vagy ket irany (tudom, mindketto - dozeroljunk le hazakat).

Garbai Sándor 2011.10.18. 12:50:25

Angyalföld egyik felén a parkolást fizetőssé tették, olyan helyeken is, ahol korábban is alig volt autó, de biztos, ami biztos, a 70%-os szabály bevezetése* előtt gyorsan megtették.

A kerület másik felét pedig telepakolták behajtani tilos táblákkal, egészen a Tatai útig. Azért csak odáig, mert ott ér véget a kerület.

* kérdések zárójelben:
- a 70%-os szabály alapján a korábbi fizetőssé tételeket miért nem vizsgálják felül?
- a terület kihasználtáságát vagy zsúfoltságát mérve a lakók autóit miért számolják meg?

Garbai Sándor 2011.10.18. 12:53:07

@vuk_: Az adott helyet ismerve bátran állíthatom: elég sok utcában, sőt, a legtöbben értelmetlenül tették ki a táblát. A Jász utca speciel pont ilyen.

De hasonlóan bölcs döntés volt a Göncöl utca fizetőssé tétele, vagy a Reitter Ferenc utca egy részének parkolórásítása...

Garbai Sándor 2011.10.18. 12:54:34

Amúgy meg valóban hosszabb a levél a kívánatosnál.

Garbai Sándor 2011.10.18. 12:56:51

@xaba99: Nem, csupán olyan utcákra is rá kell kanyarodni hazafelé menet, vagy onnan távozóban, amire korábban nem kellett. Annak az utcának a forgalma így növekszik.

A saját utcája forgalma is nőhet, mert ha a saroktól tíz méterre lakik, de az utca másik végéből mehet csak haza, akkor nem tíz méteren fogja használni az utcát, hanem tíz métert leszámítva az utca egész hosszában fog rodeózni.

Elijah_Baley 2011.10.18. 14:17:24

belvárosban ne lakjál, még infarktust kapsz...

qwertzu 2011.10.18. 15:44:45

@De gustibusaut bene, aut nihil: Ne is emlegesd. Ha nem vagy helyi, vagy a GPS térképei fél évnél idősebbek, esélyed sincs eljutni valahová.
Egyszer haladtam a Rádain és a Nagykörútra szerettem volna eljutni. Le volt volt zárva egy helyen, mondom nem baj, majdcsak kijutok valahol a körútra.
Aha, a Rákóczin úton keveredtem ki a dzsungelből a Blaha mellett. Máig nem értem, hogy az Üllőit hogyan tudtam eltéveszteni.

Reggie 2011.10.18. 15:52:48

@xaba99: Dehogy, csak feltetelezte, hogy mindenki ugyan abbol az iranybol erkezik, igy meg nyilvan ki lehet hozni ilyen adatokat...

Richter Elemér 2011.10.18. 15:59:15

Ide lőjetek - én küldtem a levelet :)

@miako74: ki van téve a biciklis kiegészítő tábla. Ez csak egy apró al-tréfa: ha már van ilyen jogszabály, akkor gyorsan csináljunk egyirányú utcákat, amikbe majd jól fel lehet festeni sárga festékkel, hogy a biciklisek visszafelé is mehetnek ám!

@xaba99: magamtól és is leszarnám a környezetet, ugyanúgy, mint te. Csak nekem van három gyerekem, ez arra figyelmeztet, hogy a környezet nem csak az enyém...

@Garbai Sándor: tényleg hosszú lett a levél. Az képzeld el, milyen hosszú lett volna, ha az összes "észérvet" felsorolom. Amik a hivatali droidnak nem jutottak az eszébe.

Richter Elemér 2011.10.18. 16:01:47

@Reggie: azt tételeztem fel, hogy mindenki ugyanabba az irányba távozik, amerről érkezik. (Pontosabban: szeretne távozni.) Egy ittlakónál ez nagy átlagban így is van.

Reggie 2011.10.18. 16:06:04

@Richter Elemér: Igen, ez a feltetelezes eleg sok hibat okoz.

Richter Elemér 2011.10.18. 16:18:44

@Reggie: hát komám, ezzel a megjegyzéseddel nem tudok mit kezdeni. Elképzelhető ugyan, hogy végeztek egy felmérést, amelyből kiderült, hogy a környékbeliek igen nagy százalékban reggelenként észak felé indulnak el és este dél felől térnek haza (vagy fordítva). De ezt nem tartom reális lehetőségnek. Márhogy azt, hogy bármiféle felmérést végeztek volna, vagy egyáltalán elgondolkodtak volna azon, hogy mik lesznek a következmények:)

Perillustris 2011.10.18. 16:52:02

Ezt a hivatalban nem (sem) fogja végigolvasni senki, az tuti.

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.18. 16:58:54

Kertvárosi telkem környékén egyirányúsítottam az utakat. Minden út a bekerített telekre vezet, az autók csak befelé tudnak menni, kifelé nem. A telken használtautó kereskedést nyitottam, a megvásárolt autókat daruval emeljük ki a szomszéd utcára, ami még nem egyirányú.

Egyik haverom azt tanácsolta, hogy a szomszéd utcát is egyirányúsítsam, így egy autót 4-szer, 5-ször is el tudok adni.

Senki nem tiltakozik, hiszen beszariak az emberek. Azt biztosan nem fogják megcsinálni, amit a 13. kerületben, a Jéggyár utcai lakótelepen lakó bátor emberek - akik október végén egy fagyos éjszakán leszedték az összes táblát, és visszakétirányúsították az összes környékbeli utcát.

A hivatalra pedig szartak, az illetékes hivatalnokot hétfő reggel az ajtaja előtt egy kis csomag várta, amelyben a hivatallal kapcsolatos vélemény volt kifejezve materiális formában...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.18. 17:50:22

hosszu
innen megitelhetetlen, hogy jo -e az utcak egyiranyusitasa
sok helyen eltem, ahol nagyon jol mukodott
nem tudom, hogy mitol kellene elhinnem hogy az rossz, ami szerinted rossz

Richter Elemér 2011.10.18. 18:05:07

@Perillustris: és mi az, amit végigolvasnának? Egy rövid levelet, amiben van pina meg esetleg minden oldalra van ragasztva egy húszezres? Ha csak sok apró betű van egymás után, az zavaró???

@hagyma: ezek szerint neked sem kell érveket írni, mert úgyis csak hit kérdése, hogy valami jó vagy rossz...

@tundrazuzmó: erre már én is gondoltam :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.18. 18:11:53

Egy önelégült ember, egy nézőpontból, jól látható önzéssel, megírt, semmitmondó névtelen levele, mert az élet nem róla szól, kizárólag. Biztosan fel sem mértek semmit, mikor kitalálták és átszervezték, csak azt, hogy a posztolóval kiszúrjanak. Más érvek fel sem merültek...

Richter Elemér 2011.10.18. 18:38:49

@alfagumi: reméltem, hogy a szövegből kiderül, hogy nem csak velem szúrtak ki, hanem mindenkivel. Nem is azzal érveltem, hogy ez nekem kényelmetlen. Azt kezdtem leírni, hogy miért rossz ez mindenkinek. Hogy miért nem írtam az első objektív érv után még többet? Erről szól a levél második fele...

Az itteni reakciók is viccesek:
- a levél túl hosszú
- miért névtelen a levél
- a levél írója egy önelégült, önző fasz

Azt, hogy a levél miről szól, azzal a hozzászólok nagy része nem foglalkozik:)

lordjim 2011.10.18. 19:02:22

ezazérvan,ha jön az ávó(A vörös gestapó)azemberek ne tuggyanak elmenekülni csak a vígszínházba,ott meg várja őket azzeszenyienikő oszt annyi nekik

"streetfighter" 2011.10.18. 20:05:56

Egy fecske nem csinál nyarat.
Ha el akarsz érni valamit, akkor toborozz embereket, vedd kezedbe az ügyet. Nehéz lesz, de nem lehetetlen, ha tényleg igazatok van.
Hozzánk közel is volt egy értelmetlen egyirányúsítás, de ott polgári engedetlenségig is fajult a dolog (tábal tönkretétele, leszerelése, behajtani tilos leszarésa stb.), de valószínű, hogy volt ott komoly összefogás és indítványozás is.
Jó pár hónap mulva meg is szüntették a hülye elképzelésüket. :)
Győzött a többség!

CoIie 2011.10.18. 20:22:44

Hatósági jelzés lesz@rása, vagy megváltoztatása - úgy egyáltalán - több évvel is súlytható bűncselekmény! Egyszerűbb és kifizetődőbb elköltözni!

Perillustris 2011.10.18. 20:48:30

@Richter Elemér: Nem gondolom, hogy minden hozzászólónak részletes elemzés formájában kell kifejtenie a véleményét. Szerintem túl hosszú. Fogadd el, hogy ez a véleményem.

1kutya 2011.10.18. 20:54:01

sokadik olvasatra és térképnézegetésre megértettem a szitut és Richter úrnek igaza van, de ezt elküldeni a hivatalnak?

elég lett volna egy: "a jó büdös kurva nénikétek"

D4D 2011.10.18. 21:02:39

Nem bír megkerülni egy háztömböt.

Rocko- 2011.10.18. 21:06:09

@1kutya: megmondom mi lesz.
szarnak majd az egészbe, vagy leszerelik a táblát azok, akiknek nem tetszik.
mondom ezt tapasztalatból.

CoIie 2011.10.18. 21:13:58

Itt a környéken folyamatosan 'elvesznek' a kék nyilas táblák, vagy ahogy ma is, totál kilapítottak egyet, még az oszkop is papírvékony lett. A piros táblák az ellenkező oldalon kifehéredtek már a fénytől, a hatóság meg - minden bejelentés ellenére - sz@rik az egészre. Nem is írom meg hol van ez Bp-n, mert akkor az összes zombie idejön a 3. kerületbe a Gőtés-tóhoz és a maradék is eltűnik az enyészetbe... ;)

Richter Elemér 2011.10.18. 21:50:54

@streetfighter: vegyem a kezembe az ügyet? Valószínűleg ezt kellene tennem, de az élet rövid - van még kb. 50 évem, ebből egy 3-4 hónapot fordítsak erre?? Egy hivatalban ülő idióta ennyit vegyen el az életemből???

@Perillustris: igazatok van, tényleg hosszú. Mentségemre szóljon, nem nektek szántam a levelet, hanem a polginak. Ő pedig igenis olvassa el, akármennyire hosszú is :)

@1kutya: igen, én is így gondolom. De megtiszteltem őket azzal, hogy civilizáltabb formában írtam meg :)

@Rocko/@CoIie: a hatóság szarik az egészre, a helyi lakosság meg éjnek idején símaszkban, kombinált fogóval és szlovén gyártmányú "Alpos" aluminium létrával felszerelkezve ténykedik a kihalt angyalföldi utcákon. Bíztató jövőkép :)))

Perillustris 2011.10.18. 22:01:37

@Richter Elemér: A szándék lehet, nemes, de valójában te az íráskényszeredet is kiélted, ami jó, ha híres író vagy, de rossz, ha egy hivatai levelet írsz. Idiótázol, Parkinsonozol, stb. Ez menő elmesélve a barátaidnak, hogy te most jól odapörköltél, de abszolút tévút ebben az esetben.

A hülye fenyegetés a végén persze mindent visz. Nyilván összeszarja magát. Te meg esetleg akkor is protest szavazol, ha más téren amúgy jó döntések születnek.

SZVSZ egy ilyen levél után az Alkotmányba is belefoglaltatnám, hogy ezek az irányok megváltoztathatatlanok, mert államalapítónk azokon a nyomokon haladt lovával.

D4D 2011.10.18. 22:59:54

maps.google.hu/maps?saddr=V%C3%A1radi+utca&daddr=Fl%C3%B3ri%C3%A1n+t%C3%A9r+to:Pacsirtamez%C5%91+utca+to:B%C3%A9csi+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.541997,19.031205&sspn=0.015731,0.027595&geocode=FQ501QIdMGEiAQ%3BFQtq1QIdF4oiAQ%3BFbNJ1QIdJ4YiAQ%3BFZZz1QIdpGAiAQ&vpsrc=0&mra=ls&t=w&z=15

5 éve nagyjából itt is egyirányúsítottak egy csomó utcát.

Sokkal jobban lehet azóta közlekedni, ugyanis nem kell egyymást kerülgetni, lehet haladni.
Több a parkolóhely, gyorsabban lehet eljutni valahova, igaz hosszabb úton. A forgalom annyival nem nőtt meg szerintem, bár én nem ott lakom, csak rengeteget járok arra. Egy ott lakó ezt nálam jobban meg tudja ítélni.

Egyébként hazafele mindig megkerülök egy tömböt, ez plusz 200-600 méter, attól függően, merről jövök.
Viszont nemkell fosni, hogy az esőrács alattam fog-e beszakadni, valamint a turbó szépen visszahül.

és végül:
Aki komolyan használja az autóját, és nem napi 3 kilométert megy vele, az leszarja, hogy 400 méterrel vagy 2 kilométerrel többet kell mennie. Egy értelmes autóhasználatnál 2 kilométer nem tétel. Annyit akár meg is lehet nyerni egy másik helyen történő egyirányúsítással.

Richter Elemér 2011.10.18. 23:20:22

@Perillustris: Az íráskényszerben igazad van, a menőzési szándékban nincs. Ahogy az utóiratban is írtam, el voltam keseredve, mert elég tisztán láttam a lehetséges kimeneteleket. És azt is látom, hogy ez az életem, ahogy mindannyiunké.

A hülye fenyegetés a végén arról szól, hogy nincs más eszköz a kezemben - ha lenne hatalmam (ahogy a szabály megalkotójának van), a konkrét esetben én se lacafacáznék, ugyanazt tenném, mint ő, csak fordítva: egyszerűen eltörölném a hülye szabályt, oszt jónapot... Nem írogatnék leveleket, nem érvelnék, hiszen az erő velem van (vagy ha úgy jobban tetszik: az állam én vagyok). Ha pedig nem tetszik valakinek, akkor csak küzdjön, mint hegyi hangya a lavina ellen...

A konkrét szitut nem én hoztam létre, de belekényszerülök egy más által teremtett élethelyzetbe: vagy szó nélkül tudomásul veszem és attól kezdve úgy élek, vagy elkezdek harcolni. Egyik lehetőség sem vonz - más elképzeléseim vannak a szabadidő tartalmas eltöltésére nézve :)

Szívesen elmondanám még, hogy mi a véleményem arról a hatalommal bíró emberről, aki azon az alapon hoz döntéseket, hogy "némá a köcsög miket ír ebbe a levélbe, na én meg majd jól megszopatom, még az alkotmányba is belefoglalom, stb...", de úgy tűnik megint túl hosszú lett, amit írtam... Biztos megint elhatalmasodott rajtam az íráskényszer :)))

Jóccakát mindenkinek :)

Reggie 2011.10.18. 23:28:16

@Richter Elemér: Nem csoda, mert lenyegi informaciot nem mondam azon kivul, hogy elarultam, amit szerintem te is tudsz, hogy tulegyszerusitetted a rendszert.
De vizsgaljuk meg a kerdest egy masik szemszogbol: Te az egyiranyusitas elott ugyan azon az utvonalon mentel vegig nap elejen es vegen, igy az utvonaladon lakonak ketszer generaltal forgalmat. Most az egyiranyusitas utan ket kulonbozo utvonalat hasznalsz, igy az utvonaladon lakonak egyszer generalsz forgalmat. Ebbol a szempontbol kimondhatjuk, hogy a forgalom elosztottabb es igazsagosabb lett.

Richter Elemér 2011.10.18. 23:41:18

@D4D: olvasd vissza a saját hozzászólásod, érdekes dolgokat fogsz benne találni :)

"Sokkal jobban lehet azóta közlekedni, ugyanis nem kell egymást kerülgetni, lehet haladni."
- ahol lakik az ember, ott nem haladni akar, hanem megérkezni.

"Több a parkolóhely, gyorsabban lehet eljutni valahova, igaz hosszabb úton."
- a parkolóhelyek száma nem nőtt meg, viszont a hosszabb út több berregést jelent (ezt írtam meg a polginak, hátha nem tudja)

"A forgalom annyival nem nőtt meg szerintem, bár én nem ott lakom, csak rengeteget járok arra."
- A mi környékünkön szerencsére minimális az átmenő forgalom, amit terelgetni kellene. Az átmenő forgalom a Béke úton van, azt meg remélhetőleg nem terelik be a mellékutcákba.

"Egy ott lakó ezt nálam jobban meg tudja ítélni."
- én vagyok az ottlakó, meg is tudom ítélni. Meg ki is tudom számolni - azok számára, akik nem ott laknak.

"Aki komolyan használja az autóját, és nem napi 3 kilométert megy vele, az leszarja, hogy 400 méterrel vagy 2 kilométerrel többet kell mennie. Egy értelmes autóhasználatnál 2 kilométer nem tétel."
- ezt a leszarás dolgot már xaba99 is említette. Én viszont nem szeretném, ha az általad említett napi plusz 2 kilométert pont a mi utcánkban tenné meg az a bizonyos értelmes autóhasználó :)

És most már tényleg jóccakát :)

Richter Elemér 2011.10.18. 23:49:38

@Reggie: sose megyek aludni :)))

Rajzold már le magadnak a szitut: főutvonalra (ez a Béke út) merőleges két mellékutca, plusz a főútvonallal párhuzamos, "hátsó" egyirányú keresztutca (ez a Jász utca). A mellékutcák fordítva egyirányúak, és te a főútvonalról egyirányú mellékutcában laksz.

Este haza a főútvonalon haza, reggel munkába a főűtvonalon el. Mekkora utat teszel meg a "házak között" az egyirányúsítás előtt és az után?

Erről szól a levelemnek a négyszeres forgalomról szóló része. Ha ott elszámoltam valamit, akkor visszavonom az egészet, ünnepélyesen bocsánatot kérek mindenkitől, törlöm a regisztrációmat és Új-Zélandra emigrálok.

Ha viszont igazam van... Na akkor mi lesz???

:)

Reggie 2011.10.19. 00:12:59

@Richter Elemér: Lehet, hogy tobbet mesz meterben a hazak kozott, viszont egy ponton csak egyszer haladsz el egy nap, mig az egyiranyusitas elott van olyan pont, ahol ketszer es van olyan ahol 0szor. Tehat az biztos, hogy egyenetlen terhelest okoztal, amit az egyiranyusitas jol kiegyenlit. A lakoknak nem a megtett tavolsag okozza a bosszusagot, hanem az, ha sokszor elhaladsz az ablakuk alatt. Neked lehet, hogy bosszusag a plussz maximum 300 meter, de ha normalis ember vagy es nem autoval jarsz a budiig is, akkor a teljes utad hosszahoz kepest ez elenyeszo tobblet, viszont a fout es kozted lako szomszedod orra elott nem 2x mesz el, hanem csak egyszer.

Perillustris 2011.10.19. 00:20:32

@Richter Elemér: "Szívesen elmondanám még, hogy mi a véleményem arról a hatalommal bíró emberről, aki azon az alapon hoz döntéseket, hogy "némá a köcsög miket ír ebbe a levélbe, na én meg majd jól megszopatom, még az alkotmányba is belefoglalom, stb..."

Csak ne legyenek illúzióid, hogy te nem ezt tennéd.

Richter Elemér 2011.10.19. 00:37:43

@Perillustris: hadd legyenek illuzióim, hogy jó ember vagyok :) Ezt a luxust megengedhetem magamnak, mert úgysem áhítozom olyan posztra, ahol ez kiderülhetne...

Richter Elemér 2011.10.19. 00:46:42

@Reggie: csak remélni tudom, hogy nem közlekedés-szervező vagy. Mert ha igen, akkor jaj nekünk...

Az "egyenetlen terhelés" a varázsszó???

Az ábrára rajzold be magadat, aki a főútvonalRÓL egyirányú mellékutca közepén laksz, és Bélát, aki a másik, a főútvonalRA egyirányú mellékutca közepén lakik. Aztán rajzold be a szomszédodat, meg a Béla szomszédját is, és vizsgáld meg, hány autó berreg el naponta az ablakuk alatt:

Az egyirányúsítás előtt te kétszer a saját szomszédod ablaka alatt, a Béla meg kétszer a saját szomszédja ablaka alatt. Az egyirányúsítás után te meg a Béla egyszer-egyszer a te szomszédod ablaka alatt, és egyszer-egyszer a Béla szomszédjának ablaka alatt. Mindkét szomszéd ablaka alatt két autó ment el naponta.

A terhelés mindkét esetben "egyenletes". A gond csak az, hogy az egyirányúsítás után te is meg a Béla is elberregtetek kétszer olyan ablakok alatt (pld. a hátsó keresztutca ablakai), amik előtt korábban egyszer sem. A terhelés tehát annyira egyenletessé vált, hogy az is kapott belőle, aki korábban nem...

Mondom én, aki nem vagyok közlekedés-szervező.

Richter Elemér 2011.10.19. 00:53:56

@Reggie: ja igen és a napi plusz 300 méternek egyébként sem abszolút értékével van a fő probléma, hanem az, hogy ez egy négyszeres szorzót jelent. És a kérdéses utcákban nem csak én lakom, hanem a szomszédom is, meg a Béla is, meg annak a szomszédja is...

D4D 2011.10.19. 01:13:00

@Richter Elemér:

- ahol lakik az ember, ott nem haladni akar, hanem megérkezni.
Más meg haladni

"Több a parkolóhely, gyorsabban lehet eljutni valahova, igaz hosszabb úton."
- a parkolóhelyek száma nem nőtt meg, viszont a hosszabb út több berregést jelent (ezt írtam meg a polginak, hátha nem tudja)
Parkolóhely helyfüggő
Mi a jobb? állandó egyes, szembe jövő kerülgetése, ketyegés. Vagy 30-al suhanni.

- ezt a leszarás dolgot már xaba99 is említette. Én viszont nem szeretném, ha az általad említett napi plusz 2 kilométert pont a mi utcánkban tenné meg az a bizonyos értelmes autóhasználó :)
Iskolapéldája vagy a hülye magyarnak.
Mindeni egy kétszer két sávos gyorsforgalmi zsákutca végében akar lakni, de az utolsó keresztződéstől maximum 200 méter lehet a házig.

Rocko- 2011.10.19. 07:23:37

@Richter Elemér: mondom, tapasztalat.

@D4D: azért nem mindig ilyen egyszerű a kérdés. :)
van hogy a saját utcádból nem jutsz ki, mert pont egy erős forgalmú utcába (dugó) egyirányúsítanak. nem mondom, hogy nem lehet túlélni, de azért az ember nem örül, ha azzal indul a reggel, hogy máris dugóból indul.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.19. 08:39:59

@D4D: maximálisan egyetértek veled.

a mi utcánkat kb. egy éve egyirányúsították.
először engem is zavart, hogy nem tudok a jól megszokott útvonalamon közlekedni, de két hét után már fel sem tűnt.

semmilyen költségnövekedést nem vettem észre azzal kapcsolatban, hogy meg kell kerülnöm a tömböt, noha napi szinten használom az autót, és az éves km mennyiség is bőven a magyar átleg felett van. (vagy lehet, hogy pont emiatt? :D )

sem a mi utcánk, sem a környező utcák forgalma nem nőtt meg.

több parkolóhely nem lett, viszont tényleg nem kell centizgetni a szembejövő autók miatt.

viszonylag kis forgalmú utcákat szerintem célszerű egyirányúsítani, főleg ha még keskenyek is.

tudok egy kisváros szűk, ámde utcájáról, ahol két autó még akkor is alig fér el egymás mellett, ha nincs az út szélén (amúgy szabályosan) parkoló autó. az önkormányzatnál évek óta kopogtatnak a lakók emiatt, mégsem hajlandók egyirányúsítani az utcát. kíváncsi lennék, hogy posztoló mennyire tiltakozna az utcák egyirányúsítása ellen, ha abban az utcában lakna.

Perillustris 2011.10.19. 08:46:47

@Richter Elemér: kepfeltoltes.hu/111019/keszkeno_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezen a képen jól látszik, miért kellett egyirányúsítani. A másik megoldás a Keszkenő utcai jobboldali parkolási lehetőség, a Futár utcában pedig a szabálytalan halszálkás parkolás megszüntetése lehetett volna. Valószínűleg mindkettő miatt lázadás lett volna. Ha a leveled hatására esetleg ez történne, jobb, ha elkezded hirdetni a lakásod, mert a szomszédok meg fognak találni.

Richter Elemér 2011.10.19. 10:33:25

@Perillustris: Jó a fotó, ez az az utca, amiből a fotó elkészültekor simán ki lehetett hajtani jobbra a Béke útra, most már viszont nem. Az emberek azt csinálták, hogy szépen félreálltak az esetleges szembejövő elől (a felső képen a piros Szuzuki mögé kell becsűrni, amíg a szembejövő elhalad, az alsó képen pedig pont oda, ahonnét a fotó készült, a fekete Mazda elé). Közben villantottak egyet, illetve megköszönték a másiknak, hogy félreállt. Kifejezetten jót tett a dolog a csapatszellemnek :)

A Futár utcai szabálytalan halszálkás parkolásról annyit, hogy
1. Egyetlen tábla kell, és máris szabályos
2. Az autók orra nem füvön áll, hanem az úttest és a járda között (önkormányzatilag) lekövezett területen
3. Ha megszüntetik a halszálkás parkolást, attól épphogy kevesebb lesz a parkolóhely

A parkolóhelyek számának csökkentése és utána a parkolóautomaták felszerelése nem a levelem következménye lesz. Az a hivatalban ülő szimpatikus fiatalember következő munkaköri feladata...

Richter Elemér 2011.10.19. 10:42:08

@D4D: "Iskolapéldája vagy a hülye magyarnak."
Lehet személyeskedni, de nem érdemes :)
Gondolkodni viszont érdemes. Van egy változás, ami rossz az ittlakóknak. Ki a hülye: aki észreveszi, és szól miatta, vagy aki nem veszi észre? Vagy aki észreveszi, de nem szól??

@xaba99: Ha többi párhuzamos utcát is egyirányúsították, akkor megnőtt - legfeljebb nem veszed észre. Ki lehet számolni, lásd a levelemben a számpéldát.

Perillustris 2011.10.19. 11:00:53

@Richter Elemér: A csapatszellemnek jót, a tükröknek néha rosszat tesz.

Persze, kevesebb lenne a parkolóhely. Épp ezt kerülték el. Ezt írtam én is.

alfa.orionis 2011.10.19. 11:13:07

Eh, hiába írsz bárkinek, jobb, ha tudod, semmi értelme.Neked meg a többi ott lakónak szar? Hát így jártál.A Szent Közösségi Érdek előbbre való.
A baj csak az, hogy erre hivatkozva minden hülyeséget jogosnak, törvényesnek, progresszívnek, fejlődésnek hívnak, akinek nem tetszik, az meg maradi, csőlátó, begyöpösödött, önző szemétláda.
Nehogy azt hidd, a levegő minőségének romlása, a nagyobb forgalom bárkit meghat.

alfa.orionis 2011.10.19. 11:13:07

Eh, hiába írsz bárkinek, jobb, ha tudod, semmi értelme.Neked meg a többi ott lakónak szar? Hát így jártál.A Szent Közösségi Érdek előbbre való.
A baj csak az, hogy erre hivatkozva minden hülyeséget jogosnak, törvényesnek, progresszívnek, fejlődésnek hívnak, akinek nem tetszik, az meg maradi, csőlátó, begyöpösödött, önző szemétláda.
Nehogy azt hidd, a levegő minőségének romlása, a nagyobb forgalom bárkit meghat.

Richter Elemér 2011.10.19. 11:17:03

@Perillustris: Akkor nem értem amit írtál.

Attól nem lesz több a parkolóhely, ha egyirányúsítják az utcákat. Ugyanannyi parkolóhely marad, mint amennyit az általad belinkelt fotókon látsz.

Ha valahol megszüntetik a halszálkás parkolást, és hosszában a járda mellé kell parkolni, attól viszont kevesebb lesz a parkolóhely.

A parkolóhelyek száma akkor nőne (vagy akkor lehetne kényelmesebben "kétirányúzni" az érintett utcákban), ha kétoldalt 20-20 centivel kiszélesítenék az úttestet.Hely van ugyan rá, de nem várom el, mert valószínűleg túl sokba kerülne - ha szegények vagyunk, akkor szegények vagyunk. De hogy szegények vagyunk, és még szopatjuk is magunkat - ennek nem örülök...

Richter Elemér 2011.10.19. 11:20:26

@alfa.orionis: kösz a bíztatást - más is írta már (tapasztalatból), meg én is sejtem, hogy ez lesz a kimenetel...

De én legalább megpróbáltam :)

Nem hagy nyugodni ugyanakkor a kérdés, hogy, hogy mi is az a bizonyos "Szent Közösségi Érdek" - ha nem az, hogy a közösségnek jó legyen...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.19. 11:22:51

@Richter Elemér: a számpéldáddal mindent ki lehet számolni, és ugyanakkor semmit sem.
csak a két legextrémebbel esettel foglalkozol, és dobálózol azzal, hogy négyszeresére nőtt a forgalom.
ezt csak egy módon lehetne bizonyítani: ha az egyirányúsítás előttről és utánról is lenne forgalomszámlálási adatod.

a környéken ugyanannyi autó közlekedik, csak más útvonalon, egy 100 méteres szakaszt kiragadni botorság, mert ha ott nőtt a forgalom, akkor egy másik szakaszon bizony csökkennie kellett.

én elhiszem, hogy zavar, hogy egy kis kitérőt kell tennedd (eleinte engem is zavart), da majd egyrészt megszokod, másrészt rájössz, hogy mennyivel kényelmesebb egyirányú utcákban közlekedni.

Perillustris 2011.10.19. 11:31:35

@Richter Elemér: "Attól nem lesz több a parkolóhely, ha egyirányúsítják az utcákat. Ugyanannyi parkolóhely marad, mint amennyit az általad belinkelt fotókon látsz."

Viszont nem is csökkent. Az út keresztmetszete nem elég két sávnak és a parkolóknak. Dönteni kellett: marad a két irány, bukik a parkolósáv, vagy lesz egy irány, és megmarad a parkolás. Utóbbi nyert.

Amúgy úton parkolni luxus, valóban az első eset lett volna szerencsésebb. Csak akkor jött volna a poszt a megszűnű ingyenes közterületi parkolásról.

Richter Elemér 2011.10.19. 11:42:12

@xaba99: Csabi, neked ugyanazt tudom írni, amit Reggie-nek tegnap éjjel:

---------------------------------------

Rajzold már le magadnak a szitut: főutvonalra (ez a Béke út) merőleges két mellékutca, plusz a főútvonallal párhuzamos, "hátsó" egyirányú keresztutca (ez a Jász utca). A mellékutcák fordítva egyirányúak, és te a főútvonalról egyirányú mellékutcában laksz.

Este a főútvonalon haza, reggel munkába a főűtvonalon el. Mekkora utat teszel meg a "házak között" az egyirányúsítás előtt és az után?

Erről szól a levelemnek a négyszeres forgalomról szóló része. Ha ott elszámoltam valamit, akkor visszavonom az egészet, ünnepélyesen bocsánatot kérek mindenkitől, törlöm a regisztrációmat és Új-Zélandra emigrálok.

-------------------------------

A számpéldából épphogy az derül ki, hogy sehol sem csökkent a forgalom - mindenhol nőtt...

A példában azért van olyan kevés autó, mert több autóval tovább tartana kiszámolni ugyanazt. Állítsd párba az ittlakókat - nyilván minden párra ugyanez fog kijönni. Végül add össze, és oszd el a párok számával - az eredmény ugyanaz lesz, mint egyetlen pár esetén...

Ez kicsit az "okosabb vagy, mint egy ötödikes?" kérdéskörre emlékeztet :)

Ezért tényleg odaállítanál egy embert autókat számolni? Hátha kiderül, hogy valami transzcendens, eddig ismeretlen módon érkeznek/távoznak az autók a kérdéses utcák esetében???

Richter Elemér 2011.10.19. 11:46:48

@Perillustris: Nem kellett dönteni. Egy sáv a parkolóknak (a másik oldalon ott vannak merőleges/halszálkás parkolók), a többi helyen meg lehet közlekedni. Ahogy eddig.

Nem kell okvetlenül "felülről" boldogítani az embereket. Képesek megoldani a problémáikat anélkül is, hogy terelgetné őket egy magát kompetensnek és okosabbnak gondoló valaki...

Perillustris 2011.10.19. 11:50:44

@Richter Elemér: A halszálkából belógnak az úttestre a kocsik (ugyebár ezért sincs ilyen tábla).

Így oldották meg (kvázi legalizálva a szabálytalan állapotot).

Richter Elemér 2011.10.19. 12:00:24

@Perillustris: A Futár utcán ezzel együtt eddig is el tudott menni két autó egymással szemben. Tudom, mert én is ezen jártam ki-be :)

A halszálkával szemben levő oldalon tavasszal csinálták meg a "felállós" parkolóhelyeket (persze díszburkolat, mi más) az úttest és a járda között. Már majdnem azt gondoltam magamban, milyen fasza gyerek ez a polgi, szépíti a környezetet - erre most ősszel meg bevágják a féltéglát az ablakon ezzel az egyirányúsítással...

Reggie 2011.10.19. 13:17:26

@Richter Elemér: Nyugodj meg, nem vagyok kozlekedes szervezo. Az a baj, hogy mar megint tulegyszerusited a rendszert. A te peldadban csak akkor lesz egyenletes a terheles mindenhol, ha a foutvonalra meroleges ket bekoto utvonaltol egyenlo tavolsagban levo felezovonal ket oldalan lako embereknek megegyeznek a kozlekedesi szokasaik.

Richter Elemér 2011.10.19. 14:20:00

@Reggie: megnyugodtam :)

Nem én lovagolok az "egyenletes terhelésen", hanem te. Nekem nem célom az "egyenletes terhelés", csak azért gondoltam végig, miről is beszélsz, hátha ott van a kutya elásva...

Megnéztem egy példát, abból ez jött ki. Nincs kutya...

Ez a feladvány tényleg ilyen egyszerű, nem kell sem felületen körintegrálni komplex függvényeket, sem végeselem-módszert alkalmazni, sem fraktálokkal bíbelődni - semmi efféle úri huncutságra nincs szükség. Maximum azzal lehetne tudományosabbá tenni a megközelítést, ha konkrét számok helyett "a" meg "b" szimbólumokat használnánk.

Lehetne persze bonyolítani a modellt, mondjuk olyan emberekkel akik nem a Béke, hanem a Reitter Ferenc úton járnak oda-vissza (az a másik oldali párhuzamos főút), vagy az egyiken jönnek haza, de a másikon mennek munkába, stb. Ugyanez fog kijönni.

dzsaszper 2011.10.19. 14:30:38

ez az egész nem is annyira rossz, ha van minden irányban egyirányú utca... a legjobb ahol nincs, és ha behajtasz egy tömbbe, lényegében csak egyfelé hagyhatod el...

Ilyet tapasztaltam nemrég, az V. kerületben a Stollár Béla utcát a Honvéd tér környékén bontották, a Szalay utcába a Néprajzi múzeum környékére akartam eljutni, és a Szemere utca-Szent István krt. kereszteződésben kötöttem ki, majd vissza a Nyugati térhez és az ismételt kisérlettel az Alkotmány utcán keresztül sikerrel jártam...

D4D 2011.10.19. 15:06:24

@Richter Elemér:

Nem személyeskedés céljából írtam. Te mindössze megszemélyesítesz egy nagyon nagy csoportot, akikkel nem értek egyet.

Egyszerűen azt tapasztalom, hogy mindenki a kétszer két sávos zsákutca vége akar lenni, ahol nincs átmenő forgalom, de ő 90-el tudjon elindulni a ház elől.

Richter Elemér 2011.10.19. 15:23:31

D4D: ha ez segít valamit a megítélésemen: én biciklivel járok. Csak akkor használok autót, ha családilag megyünk valahová, vagy hozni-vinni kell valamit :)

D4D 2011.10.19. 19:10:50

@Richter Elemér: Segít.

Te vagy az az autós, aki ennek a megoldásnak az előnyeit nem látod át, mert ahhoz ritkán ülsz autóba.

Egyébként a ki hova merre indul témakörhöz: Amíg Óbudán a Selmeci utca két irányú volt, én addig is körbejártam a tömböt, mert nem volt értelme forgolódni azon a szűk helyen.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.19. 19:21:38

@Reggie: Pontosan. Nem személyeskednék, de a levél hangvételéből jól kiszűrhető, hogy a posztoló igencsak egy oldalról nézi a dolgokat. Az egyetlen, nyomos érv a nehogymánekem kerülni kelljen, vazzeg:-)

Reggie 2011.10.19. 19:32:24

@Richter Elemér:
Az egyenletes terheleseloszlas nyilvan nem celod, mivel te azzal ugy erzed, hogy rosszul jarsz es teged csak ez erdekel, mig mas jobban jar, ami meg nem erdekel.
Ha peldakkal akarod megkozeliteni, akkor egy pelda nem pelda, en helybol tudok olyan peldat mondani, amibol az jon ki, hogy az egyiranyusitas nelkul rosszabbul jarnak az emberek. Egy ilyen pelda: csak a jasz utcaban lakoknak van kocsijuk, a tobbi utcaban lakoknak nincs es mindenki csak az egyik utca fele megy ki. Igy a masik utcaban nincs terheles, a hasznaltban meg dupla van. Ugye, hogy ugye? Persze tudom, hogy ez egy szelsoseges pelda, sot ugyan annyira szelsoseges, mint a te peldaid, csak en tisztaban vagyok ezzel, te pedig nem erted, hogy a te peldad miert nem szelsoseges.

Reggie 2011.10.19. 19:33:25

@Reggie: marmint nem erted, hogy a te peldad miert ne lenne szelsoseges.

yoda-jedi 2011.10.19. 19:44:12

@newtehen: de ez egy komoly, GÉPPEL írt névtelen levél...

yoda-jedi 2011.10.19. 19:45:43

1- bekezdést olvastam... van aki lefordítaná nekem? ÚJmagyarra? nem rétem az egészet... mi a lényeg?

Richter Elemér 2011.10.20. 10:32:54

@D4D: lehet, hogy igazad van. Tényleg nem látom az előnyeit. Csak a hátrányait látom. Megnövelték a forgalmat egy lakóövezetben.

Elvileg kell, hogy legyen valami előny - te is így gondolod, meg én is, mert igyekszünk racionálisan gondolkodni.

A kérdés az, hogy ki mit tart fontosnak. A Selmeczi-utcás példádban neked az volt a fontos, hogy ne kelljen a szűk utcában forgolódnod. Ezért x méter helyett k*x (k>1) métert autóztál a környéken. Ez neked jó volt. Vajon jó volt-e az ottlakóknak?

Ha egy ottlakó csinálja ezt, akkor mérlegelhet: kicsit ugyan büdösebb lesz, de legalább nem kellett a szűk utcában forgolódnom. (Itt megintcsak feltételezésekbe kellett bocsátkoznom: feltételeztem, hogy minden autós tudja, hogy ha autót használ, attól büdösebb lesz a környéken). De mit gondoljon az ottlakó gyereke? Azt, hogy: de jó, Apunak nem kellett forgolódnia, igaz neki, meg nekem, meg kicsöcsémnek, Wu-li Huának egy kicsit büdösebb helyen kell élnünk...

Richter Elemér 2011.10.20. 10:35:40

@alfagumi: elolvastam a Háború és Békét. Valami oroszokról szól.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.20. 10:52:12

@Richter Elemér: számold már ki azt is, légy szíves, hogy egy autó mennyivel szennyezi jobban vagy kevésbé a környezetet, ha egyenletes 30-50 km/h-s tempóval gurul, vagy ha állandóan elindul-gyorsít-fékez-megáll a szembejövő forgalom miatt.
uyganúgy kiszámolhatnád a zajterhelést is mindkét esetben.

alfa.orionis 2011.10.20. 10:53:05

@Richter Elemér:

SZKÉ= minden elkövetett baromság, amit ezzel takargatnak.

Én is tapasztalatból írtam, szintén XIII.ker; kertes házak, lakó-pihenő övezet,megszálltak bennünket az idegenek, mi nem tudunk parkolni, sőt, időnként hazamenni sem-vállvonogatás van, felelős és felelősség, neadjisten megoldás nincs.
Na ez a Szent Közösségi Érdek.

Richter Elemér 2011.10.20. 10:53:06

@Reggie: Lásd a dízeles kollégának írtakat.

Plusz: Te is tudod, hogy hülye példát hoztál :)
Én vettem két autóst, megnéztem mi történik. Aztán gondolatban párba állítottam az összes autóst, és azt mondtam: minden párnál ugyanez jön ki. Átlagban. Persze van hiba, legyen ez 50 százalék (szerintem nincs annyi, de ez csak megérzés). Ekkor nem 4szeres a szorzó, hanem 2 és fél. Örülünk Vincent?

És te is hibázol akkor, ha csak az autósokat veszed figyelembe. Persze ez egy "Autózz!" című blog, úgyhogy nem csoda :)

Az "egyenletes terhelés" esetében úgy tűnik, gondoltál a "nem autósokra" (azaz a sima lakókra - akár autós, akár nem) is. Abban persze igazad van, hogy nem szép dolog, ha csak az egyik utcában van forgalom, a másikban nincs. De ekkor nem az a megoldás, hogy egy harmadik utcán keresztül átvisszük a forgalom egy részét a "másik" utcába. Demokratikusnak tűnik ugyan (ha én szopok, szopjon más is), csak az a baj, hogy az utcák "azonos légtérben" vannak. Tehát már az eredeti állapotban is kapott a szennyezésből a "másik utca" (meg a "harmadik") is, a változtatás után is kapnak a szennyezésből mindketten (hárman), csak így még többet...

Richter Elemér 2011.10.20. 11:02:32

@alfa.orionis: üdv a kollégának :)

Azt, hogy az idegenek megszálltak benneteket, az szintén "A Hivatal" sara (gondolom nem UFÓkról van szó). A ti problémátok kicsit más, mint a mienk. Nem tudom, mit lehet tenni.

Nálunk nincsenek idegenek, csak ittlakók. "A Hivatal" pedig szabályoz. Én ezzel a levéllel próbálkoztam, nekem ennyira fussa :)

Richter Elemér 2011.10.20. 11:04:25

@yoda-jedi: a lényeg az, fiam, hogy ez az életed.

Richter Elemér 2011.10.20. 11:21:52

@xaba99: majdnem beleszőttem a dízeles kollégának írt kommentbe az általad felvetett kérdést, csak úgy túl hosszú lett volna a szöveg, és az itteni reakciókból úgy tűnik hosszú szöveget nehéz olvasni :)

A kérdésfelvetésed nem egészen pontos. A te kérdésed egészen pontosan úgy szól, hogy:

Egy autó mennyivel szennyezi jobban vagy kevésbé a környezetet
- ha egyenletes 30-50 km/h-s tempóval gurul 400 métert (a kereszteződésekben persze közben kétszer-háromszor fékez-megáll, majd elindul-gyorsít),
vagy
- ha kétszer-háromszor fékez-megáll, majd elindul-gyorsít egy 100 méteres szakaszon a szembejövő forgalom miatt???

Azt már nem is tenném hozzá, hogy az utóbbi változatban nem minden alkalommal kényszerül megállásra-újraindulásra, csak ha éppen van szembejövő...

Richter Elemér 2011.10.20. 11:24:55

@xaba99: én számoljam ki vagy te?

:)

Perillustris 2011.10.20. 11:37:46

@alfa.orionis: Nem tudsz parkolni? A saját ingatlanodon, avagy közterületen?

apoa 2011.10.20. 19:36:24

Mióta izgat egy kerékpárost a Kresz??

theveryguest 2011.10.24. 15:42:12

Pont a Futár utcával példálózni nem szerencsés, mert annak egy része (A Reittertől a Szent Lászlóig eddig is egyirányú volt). Az tény, hogy rengeteg társasházat húztak fel ezen a környéken és a közlekedés már nem hasonlít a 10 évvel ez előttire. Tehát ennek az intézkedésnek az lett volna az alternatívája, hogy megmarad a kétirányú forgalom és akkor az egyik oldalon megállni tilost raktak volna ki. Akkor meg azért reklamálnának a népek.
Szerintem várható volt az egyirányúsításnak ez a 2. fázisa (az első az a Jász és a Szent László egyirányúsítása volt). Ami szerintem furcsa, hogy maradt pár érdekes rész. Pl a Kucsma a Tataitól a Reitterig nincs egyirányúsítva, csak tovább a Reitter és a Béke út között.

Szerintem egyébként fontosabb lett volna a Reitter illetve a Béke út belámpázása végig, illetve minden sarokra gyalogátkelő telepítése, valamint a gyalogos átkelők nyomógombos lámpával ellátása. Tiszta vicc, hogy a Reitter/Kucsma sarkán lévő buszmegállónak nincs zebrája. Buszmegállóból nem lehet átmenni a túloldalra zebrán. Egyébként ez a kereszteződés az:
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/370319
Jópár társasházban láttam már, főleg, amik a Jász meg valamelyik keresztutca (Rokolya, Domány) sarkán vannak, hogy leszarják a haladási irányt, feljönnek a mélygarázsból és mennek amerre nekik kényelmes. A kisáruszállítók, meg egyébként is szarják le a jobbkezes utcákat és mennek, mint az állat. Ettől már csak a Béke/Gyöngyösi sarok jobb, ahol folyamatosan pusztul le az egyik oldalon a villamosmegállót szigetét védő korlát, mert valaki mindig azt hiszi, hogy nagy gázzal még be tud kanyarodni a Gyöngyösiről a Békére ezen a narancssárgán. Aztán megdobja a villamossín és máris ott pihen a megállóban. Egyszer egy este egy karton sport szelet volt szétszóródva a kereszteződésben gondolom valami hasonló manőver eredményeként. :-)
A másik szégyen, hogy a felújított Gyermek térre nem lehet egyenesen átmenni a Béke út túloldaláról gyalogátkelőn. Csak a Gyöngyösi vagy a Rokolya utcánál lehet védett módon átkelni gyalog.
A posztolónak annyi igaza van, hogy az ő környékén már 10 évvel ezelőtt is ennyien laktak, szóval ha eddig nem volt gond azon a környéken a közlekedéssel, akkor akár maradhatott volna úgy ahogy eddig.
A hivatal részirű' meg val'szeg az lesz a mondás, hogy örűjjé', hogy nem lett parkoló övezet!

Perillustris 2011.10.24. 16:15:43

@theveryguest: "a Reitter illetve a Béke út belámpázása végig"

Abszurd ötlet. A lámpák így is eléggé elhülyítik az embereket, pont ennek ellentéte lenne szükséges.

A Reitter pl. a város egyik legjobb WOL-ja, kár lenne ezt tönkrevágni. Senkinek nem válna hasznára.

Perillustris 2011.10.24. 21:10:36

Wide Outside Lane. Egy széles sávot jelent, melyen minden közlekedőnek megvan az elegendő helye. Mivel nincs "hatóságilag" kijelölve pl. kerékpársáv a közlekedőkre van bízva a partnerség, ami hosszútávon fejleszti-javítja a morált. Ha a kerékpáros útjában valamilyen akadály van (pl. parkoló jármű), akkor gond nélkül kikerüli. Ha egy gépjármű jobbra szeretne kanyarodni, kihúzódik a szélére, a kerékpáros már kerülheti is balról (természetesen a mögötte jövők figyelembe vételével).

A WOL persze akkor jó, ha két képzeletbeli forgalmi sávnak (gépjárműveknek) viszont már kevés a hely, ezért nem alakulnak ki előzgetések az autók között, hiszen így kapásból nem jobbá, hanem veszélyesebbé válna a helyzet.

Bizonyított, hogy amennyiben sáv van felfestve, a járművezetők képesek korrekció nélkül követni azt, s pszichésen frusztrálja őket, ha valamely más közlekedőcsoport a "területére" téved.

D4D 2011.10.24. 21:15:19

@Perillustris: Kösz. Maga a rendszer ismerős, de WOL-ként még nem hallottam.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása