Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Méghogy a nők biztonságosabban vezetnek!

2011.11.25. 07:50 :: SilentSound

Ugyan van egy kis önvédelmi célzatú mentegetőzés Gábor levelében, azért elég tisztán látszik, hogy ő itt és most a női sofőrökről fog írni, méghozzá kritikával illetve őket, ha nem is rosszindulatból, mint inkább figyelmeztetésképpen. Ti mit gondoltok? Különösen a hölgyek véleményére vagyok kíváncsi!

Úgy vettem észre, hogy a női vezetők témakörrel elég óvatosan bántok a blogon (pontosabban: a kérdés szituációk említésének szintjén túl nem nagyon lett kivesézve). Korábban született egy jó poszt, ahol tipikusnak mondható szituációkat említett a szerző, itt az volt a meglepő, hogy maga is írja a végén, hogy ő is nő :) Az alábbi kérdéseken régóta gondolkodom, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

woman-driver.jpg

Mindenekelőtt: mielőtt valaki szexistának (ezt, vagy vagy egy más definíciót érdemes belinkelni, sokan nem tudják a szó jelentését) bélyegezne, leszögezem: nem csak a nőkről, hanem általában a gyatra helyzetfelismerési képességgel rendelkezőkről írok, és bizony gyakorta ilyenek az idős emberek, de fiatal férfi is kerülhet hasonló helyzetbe.

Ugyanakkor kétségtelen, hogy a mindennapi autózás során az ezt a posztot is ihlető jelenségek leggyakoribb szereplői a nők. Azt is hangsúlyozni kell, hogy nem minden nő vezet rosszul, vagy rossz a helyzetfelismerő képessége: azok a nők, akik az élet más területén is határozottabbak - például a vállalatvezetők, rendőrök, de sok más példát lehetne említeni - a forgalomban is a gyorsabban és ügyesebben reagálnak.

Egyes statisztikák szerint a nők kevesebb balesetet okoznak, mint a férfiak. Az - általam sosem látott - számokat kár vitatni, bár szívesen látnék olyan adatokat is, hogy a rendszeresen járművet vezetők közül hány százalék a nő, ill. akár azt is, hogy a statisztikai mintavétel során kiválasztott személyek hány kilométert vezetnek átlagosan. Ez utóbbi eleve meghatározza a forgalomban tanúsított magatartást, hiszen a rutin és a helyismeret csak úgy alakulhat ki valakiben, ha rendszeresen vezet. Kiderülhet, hogy a gyakorta autóval közlekedő nők aránya "rímel" a balesetet okozó nőkére, és akkor valójában nincs is különbség.

Az én - gyakorlati tapasztalatokon nyugvó - benyomásaim szerint a nők nem egyszerűen csak a defenzív vezetési stratégiának köszönhetik, hogy jobban szerepelnek a statisztikákban, hanem annak, hogy egyes szituációkban egyszerűen nem tudják, hogy mi a teendő, és inkább megállnak. Ez viszont nem jó, sőt, nagyon rossz, hiszen - és felteszem ezzel mindenki egyetért - a forgalom ritmusának indokolatlan megakasztása akár balesetveszélyes helyzeteket eredményezhet. Ezeket a helyzeteket gyakran mások oldják meg és fel, vagy megállással, vagy gyorsítással, de semmiképpen nem az, aki a határozatlanságával kialakította a szitut, majd a statisztikában úgy szerepel, hogy ő nem okozott balesetet.

Egyik tipikus helyzet, amikor olyan helyen, ahol elsőbbséget kell adniuk, már elindulhatnának, vagy akár lassítaniuk sem kellene mégis megállnak (pl. védett útra való kikanyarodáskor), vagy már rég indulhatnának, de még ott álldogálnak. Sajnos annyira rosszak a tapasztalataim, hogy ma már ha látom, hogy egy nő ül a volánnál, inkább nem lassítok, nem villantok rá, nem mondok le az elsőbbségemről, mert nagyobb eséllyel fúl a szituáció gyötrelmes toporgásba, mint rugalmas továbbhaladásba. A védett úton, ahol folyamatos a haladás, egy bizonytalankodó, az elsőbbség lemondását észlelő, de azzal kezdeni mit sem tudó vezető megakaszthatja a forgalmat, ami ugye fékezéssel (esetleg hirtelen fékezéssel), a türelmüket vesztők előzésével (esetleg erőszakosabb előzésével) járhat, ami balesetveszélyt rejt magában.

Sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim a nők elsőbbségről való lemondásával kapcsolatban is. Van olyan helyzet, amikor egy szituáció megoldását az jelenti, amikor valaki, aki egyébként védett útvonalon halad, lemond az elsőbbségéről. Ezt a nők nagyon ritkán ismerik fel, gyakorta akkor is ragaszkodnak az elsőbbségükhöz, ha ezzel még jobban megakasztják a forgalmat, és maguk is megállásra kényszerülnek.

Nem jobbak a tapasztalataim - és ez nagyobb baj - a gyalogosokkal szembeni elsőbbségadással kapcsolatban. Van egy - szerintem szintén sztereotip - vélekedés, hogy a nők jobban odafigyelnek a gyerekkel közlekedőkre, általában a gyalogosokra. (Itt egy személyes megjegyzés: nincs autóm, "civilben" gyalogos vagyok, abból is az öntudatosabb fajta. Ugyanakkor a forgalomban is részt veszek, ez a munkám, buszvezető vagyok. Amikor a volánnál ülök, azt a fajta magatartást igyekszem tanúsítani, amit gyalogosként elvárnék.)

Nagyon durva szituk játszódnak le nap mint nap a gyalogátkelőhelyek környékén, és szó nincs róla, hogy a női vezetők ne engednének meg maguknak a gyalogosokra nézve életveszélyes taplóságot. Nem azt akarom bizonygatni, hogy a férfivezetők óvatosabbak lennének, hanem azt a tapasztalatot írom le, ami azt mutatja: szó nincs arról, hogy a nők előzékenyebbek lennének, vagy jobban odafigyelnének a gyalogosokra. Ez csak egy legenda.

Valamennyi fenti helyzet - és az itt nem ismertetett, de jellegzetesen női vezetős sztori - arra enged következtetni, hogy a nők egy jelentős részének a helyzetfelismerő és feladatmegoldó képességével komoly bajok vannak. És ha ez így van - nem tudom, de kíváncsi vagyok a véleményetekre - akkor szó nincs arról, hogy ők lennének a biztonságos vezetés szimbólumai, sőt, pont azért ússzák meg nap mint nap baj nélkül, mert a forgalom más résztvevői odafigyelnek rájuk is, és megoldják a helyzetet (nem feltétlenül férfiak, bárki). És ezzel azt sem akarom bizonygatni, hogy mi férfiak jobbak/ügyesebbek/odafigyelőbbek lennénk, egyszerűen csak egy mítosszal akarok leszámolni, ami a női vezetőkről, és az ő biztonságos vezetésükről szól.

Mi a véleményetek? Bevallom sokkal kevésbé sztorikat várnék - ilyenből nekem is van egy kazallal a padláson -, mint inkább a következtetéseket, és azok indoklását. Különösen örülnék nők hozzászólásának, sőt, ha valaki ismer olyan megbízható (és hozzáférhető) statisztikát amiben a fentebb hiányolt adatok szerepelnek, megoszthatná velünk.

Küldj nekünk sztorit te is, amit megosztanál másokkal! Ha vasárnap éjfélig megteszed, vezetéstechnikai tréninget nyerhetsz a Magyar Autóklub pályájára!

133 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia veszélyes női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jézus_szive 2011.11.25. 11:10:19

Csak egy kérdésem lenne. Mikor mondjuk nö mellé ültök és ugyanezeket megcsinálja, amiket soroltok. Melyikötök probálta már normálisan és kulturáltan esetleg elmagyarázni neki, hogy miért is nem jó, amit csinál? Helyette megy a hülyézés, a lenézö oktato stilus, az obégatás, a saját gondolatok ráeröltetése. Elvárod töle rögtön, ogy akkora "pro" legyen, mint te. Ha meg is probálod és elsöre mondjuk nem vágja le miröl is akarsz neki beszélni, akkor jön a ráhagyjuk, mert hülye. Na most ezt megkapják rögtön, ahogy autoba ülnek legalább 10 különbözö helyröl. Az oktato ugyanilyen stilusban müködött. Hányszor ültél be mellé, hogy gyere és vezessél? Hányszor engeded oda? De a teszkóba a jégen képes vagy elengedni, akkor mennyél. Mit vártok ezek után?

fidoone 2011.11.25. 11:13:06

@xaba99: Dettó! Ha folyamatosan figyelem az utat hátrafelé is akkor nem érhet meglepi. Persze az irányjelzőt is időben be kell kapcsolni!
Hogy a témához is szóljak: az én problémám a parkolókban van a tisztelt hölgyekkel. Szépen és jól leparkol, még az ajtómra is vigyáz (a többség) de nem gondol bele, hogy nem mindenkinek elég 40-50 cm oldaltávolság. Én sajnos (részben saját, részben gyógyszerek hibájából) már 170 kg vagyok és nem férek be akkora résen. Tudom szűkek a felfestett parkolók. A bejáratoktól mindig a legtávolabb állok meg, de szerintem vadásznak rám. A TESCO parkolóban történt, hogy sehol nem volt autó a közelemben csak egy toyota, de az 25 centire! Nem értettem mi a jó ebben, talán kandi kamera? Kénytelen voltam kitolni az autót, de a másik jármű vezetőülésének beállítása alapján vagy egy törpe, vagy egy nő lehetett.

kolompár szmélgol 2011.11.25. 11:18:53

jézus_szive 2011.11.25. 11:10:19

En nem szoktam leugatni öket, amikor hibazik, inkabb szolok, hogy ezt hogy kellett volna. Az ut vegen, amikor mar lenyugodott, akkor megegyszer atbeszeljük mi volt necces, mit csinalt jol. Es az tenyleg hülye, aki szar idöben engedi elöször vezetni a csajszit.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 11:20:37

@jézus_szive:
én a feleségemet leszoktattam egy-két rossz beidegződésről, és rászoktattam néhány dologra.
télen beültettem a kocsiba, hogy menjünk ki utcákban néhány kört. adjon nagy gázt, fékezzen nagyot, érezze, hogy mikor csúszik meg az autó és hogyan.
bármilyen körülmények között mer már vezetni.
mondjuk az önbizalmának az is jót tett, hogy egy olyan kocsiban rázódott bele a rutinos vezetésbe, amit nem akarnak lépten-nyomon letakarítani az utakról.
azóta kisautóval is teljesen határozottan közlekedik.

sapka 2011.11.25. 11:29:13

nő vagyok. vezetek, ami talán sok hozzászóló szemében betiltandó dolog lenne.
nem követem el az a hibát, hogy kijelentem magamról, jól vezetek, mert nem tudom, hogy mennyire vezetek jól/rosszul. nyilván erről a mellettem ülők, az előttem, mögöttem, mellettem közlekedők tudnak véleményt mondani. mellesleg ez egy elég szubjektív dolog ebben a kontextusban. azt hiszem, ha jól oldok meg egy szituációt, vagy rosszul, az nem annak köszönhető, mennyi és milyen hormon van bennem.
ha elbizonytalanodom bármivel kapcsolatban, sosem a gázpedálra lépek, mert abból szerintem nagyobb baj lehet. de nem is nyomok azonnal satuféket, mert az a másik baromság, amit tenni lehet.
azt viszont tudom, hogy egyre kevesebb ilyen helyzet van, hisz egyre nagyobb a tapasztalatom, ami segít.
a zebrán igyekszem a gyalogosokra figyelni, már csak azért is, mert amikor a jogsimat csináltam, egyszer ezért vágtak meg, mert a szerémin(!) nem engedtem át a gyalogosokat és nem elég körültekintően közelítettem meg a zebrát. életem végéig belémvésődött ez. (mellesleg szerintem ez csak egy ok volt, hogy megvágjanak.)
sajnos elég sztereotípnek találom a bejegyzést, a kommentek egy részét, de talán én látom rosszul.
emlegetnek itt menedzserasszonyokat céges dzsondérokkal, akik átmennek mindenkin. ez nem csak a menedzserassznoyokra jellemző, ez a férfiból lévőkre is igaz. sőt, mindez igaz a fiatal juppikra is.
udvariasságot is emlegetnek a kommentelők. én azt hiszem a kevés hülye egyike vagyok ma magyarországon, aki beenged, aki nem leszorít, stb, és még meg is köszönöm, ha velem ilyet tesz valaki. ugyanakkor nekem is sokszor elkerekedik a szemem, amikor látom, hogy csöcsös cicababa végigelőzi a sort, bemosolyog a másik autóba, apukára, aztán elindul befelé. akor meg különösen, ha nem engedik be, és látom a gesztikulációból, hogy felháborodik csöcsike. viszont azt is tapasztalom, hogy sokszor index nélkül vágnak be elém, zömében férfiak. azt is tapasztalom, hogy ha udvarias vagyok, hülye vagyok. pl pilisvörösváron, amikor a vonat kilométerekre megakasztja a forgalmat, hogy a becsatlakozó utcákból a kutya sem engedi be a kiérkezőket. tudom, mielőtt bárki kioktatna, hogy kinek, miért van elsőbbsége, de az a tapasztalatom, hogy okosabb helyeken ilyenkor működik a zippzár elv. és ha én mégiscsak lassítok 20 km/h-val haladó sorban, hogy beengedjek valakit, ledudálnak. sok esetben férfiak.
mégsem érzem azt, hogy nem kéne a férfiaknak jogosítványt adni. pedig az itt kommentelők nagy része is belátja szerintem, hogy sok barom van az utakon, akik férfiból vannak.

jézus_szive 2011.11.25. 11:30:30

@xaba99:
Kb valami ilyesmire szerettem volna kilyukadni. Te megtetted és ugy veszem ki, hogy nagyon jó eredményre is vezetett...

egyhatosmotor 2011.11.25. 11:30:53

@sapka: tegyél szívességet a világnak, ne vezess autót.

HakapesziM 2011.11.25. 11:49:23

Olyan ez mint a főzés. A nők jól főznek, ez a szerepük évezredek óta, meg kell etetni a családot. Munka, kötelesség, de ritkán élvezik. A férfi - általában - ritkán főz, de ha mégis nekiáll, élvezetből teszi. Szeretné tudni csínját - bínját, kóstolgat, borozgat közben, alkot, s ha minden jól megy - bár odakozmál néha - igazi remekmű születik.

Szeretni kell vezetni is, ha csak munkakutyaként kötelességből teszi valaki, akkor a legjobb szándék ellenére sem fogja jól csinálni.

froton 2011.11.25. 12:01:09

@egyhatosmotor: Bármerre fordulok, mindig belenézek a tükörbe. Többek közt azért, hogy lássam, túrnak -e hátulról, hogy mekkorát lassíthatok, nehogy belém szálljon....Ha nagyon közel van, már jó előre kiteszem az indexet és úgy lépek a fékre, hogy egy ideig csak a féklámpa világítson, de ne lassuljon az autó. Ebből aztán vagy lemarad, vagy elkezd előzni, ezt mindig megfigyelem, mielőtt befordulnék valahova. Persze ő lenne a hibás, ha nekem jönne, de kinek hiányzik a tortúra...

''autónepper.'' 2011.11.25. 12:07:18

szerintem se tudnak a nők vezetni... szinte egy szinten vannak a kalapos suzukisokkal. azt se tudják h mit csinálnak .... VAGY nagyon is csinálnak valamit csak felelőtlenül. ez kb olyan mint múltkor az m3ason hülye kurva látja hogy vágják a sövényt belsőbe és kivan téve h 80van sehol senki DE HÜLYE KURVA ÉRTED 130satutt nyomott csoda hogy nem taroltam le aztán csodálkozik hogy ráhuzom a kormányt...?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 12:09:24

@froton: na, EZ az igazi defenzív vezetés, nem az, amit egyesek ezen a néven művelnek. (minden kereszteződésben lemond az elsőbbségéről, 70-es táblánál nem mer 45-nél gyorsabban menni, stb.)

froton 2011.11.25. 12:12:43

@jézus_szive: Én pl sokszor mondtam már a nejemnek, hogy vezessen, nem akar, mert fél. Párszor "rákényszerítettem", hogy ünnepnapokon a tök üres tesco parkolóba 'menegessen', végig parázott, én meg végig nyugtatgattam, hogy ügyes, jól csinálja, kicsit mikor belemelegedett, már egy két instrukcióval is elláttam, hogy pl derékszőgű kanyarban nem muszáj "kockásan" kanyarodni, lehet kerekíteni azt az ívet, meg ilyen apróságok, de a mai napig nem vezet. Most az a heppje, hogy azért, mert nem automata és a kuplung neki bonyolult elinduláskor. A következő kocsi automata lesz. Ott is lesz kifogása. Nem tudsz vele mit kezdeni, ha nem akar, akkor nem akar. Nem minden férfi bánik hülyén a nőkkel...

froton 2011.11.25. 12:19:11

@xaba99: Mi ebben a defenzív? Hogy időben jelzek? Hogy úgy viselkedek, hogy ne legyen gond? Nem mindig teszek így, csak akkor, ha az engem követő nyilvánvalóan nyomul és nem tart megfelelő követési távolságot. Ha nem látok a tükörben semmi rendelleneset, akkor a kanyarodás szabályainak megfelelően elfordulok, igyekszem ezt minél hamarabb megtenni, nem gyök kettővel, mint egyesek (már 100 méterre a kereszteződés előtt 2. -ba kapcsolnak és 15-el mennek odáig, miközben tapossák a féket és 5-el fordulnak be...)
Vagy csak félre értettelek és defenzív vezetés alatt a nyomulós példára gondoltál?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 12:23:44

@froton: igen, a nyomulós példára gondolok, hogy figyelsz és felkészülsz arra, hogy más szabálytalankodhat.

froton 2011.11.25. 12:25:42

@xaba99: OK, így világos..:D Csak a múltkori "mindig előzők" fórumon páran nekem estek, amiért sztem hülye volt az illető....:)))

alfa.orionis 2011.11.25. 12:32:45

Általában agyrögöt kapok az ilyen férfi-nő témától, és azonnal belevetem magam a küzdelembe; kikérvén magamnak, hogy a pasik lesajnálóan beszéljenek a női vezetőkről, miközben a jól vezetőket valamiféle csudabogár kivételnek tekintik.
Mivel ebben a posztban ezt nem érzem, nem is fogok bezzegénezni.
Egy buszsofőr szempontjai figyelemreméltóak, főleg azért, mert az a munkája, hogy folyamatosan részt vegyen a forgalomban és mert hatalmas a felelőssége.
Be kell látni, nagy böhöm gépeket inkább pasik vezetnek. Talán nem azért, mert a nők nem tudják elvinni, inkább azért, mert nem is éreznek indíttatást arra, hogy sokezer kilométert töltsenek kamionban vagy földmunkagépeket, darut franckarikát irányítsanak. Ezek komoly fizikai erőfeszítést kívánnak, és erre általában nem vagyunk alkalmasak. A sima közlekedés azért más. A férfiak hegemóniája ugyan már rég megtört, de a mentális hozzáállásuk nem változott.

Ugyanakkor egyetértek azzal, amit valaki itt a vadászatról írt (ezért imádják a pasik a focit is:);azzal is, hogy nem mindegy hány megtett kilométerre esik egy baleset, az is jellemző, amit egy másik kommentelő írt-hogy tanította a feleségét. Én viszont az öcsémet meg az apámat tanítottam azokra a fogásokra, amiket én tanultam a férjemtől.(persze, ő már tudott vezetni, én meg nem)Lehet, hogy én szerencsés alkat vagyok,és szerencsés korban estem át a vezetés gyerekbetegségein, kevesebb autó volt, a zsigulival meg nagyon komolyan helyettesíteni lehetett mindenfajta gyakorlópályát:)
Tudom, hogy agresszív vagyok, de nem a bunkó értelemben, meglátom a lehetőséget, ki is használom, de csak akkor, ha nem veszélyeztetek. Egy dolgot szem előtt tartok mindig: legyen menekülő útvonalad, mondta az oktatóm valaha.(szálltam már át árkon, mert muszáj volt. Az volt a kisebbik rossz)
Ma a friss jogsis belekerül a darálóba, nincs ideje alkalmazkodni-és azt el tudom képzelni-pont az agyműködés különbsége miatt, hogy a férfiak hamarabb vergődnek át az első sokkokon.A tesztoszteron hajt, az ösztrogén visszafog:))
(egy példa: Erzsébet híd alatt lefelé a Lánchíd irányába az elfogyó sáv nagyon rövid, 20 méter, ha van. Zipzárral is lassú, hiszen a hídról nagy tömeg zúdul erre, erőszakosan bejönni mégis csak pasik akarnak, ezzel párhuzamosan a nők, akiknek egyenes út vezet a lámpához, ijedtükben mindet beengedik.)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 12:34:50

@froton: én elismerően igyekeztem nyilatkozni a vezetési stílusodról. ;)

alfa.orionis 2011.11.25. 12:36:56

@SilentSound:
Aha, csak nők kommentelnek...értem én! :))
Ha megvan azért hisztizünk, ha nincs, azért:Đ

alfa.orionis 2011.11.25. 12:41:57

@''autónepper.'':

baszki, attól hülye kurva, hogy satuzik? Te mekkora egy barom vagy!
Nem látta, életében nem találkozott ilyennel, megijedt-mittomén. Mit kerestél a seggében? Toltad ezerrel nyolcvannál azt, aki 130-at ment?
gondolom, ő meg azt gondolta, ki ez a méteres fasz, akinek ez sem elég????

Elijah_Baley 2011.11.25. 12:44:41

szerintem hülyeség az egész poszt, idehaza nemek közti egyenlőség van, a férfiak pont ugyanilyen szarul vezetnek :)

jézus_szive 2011.11.25. 12:48:17

@froton:
Te és itt mi a probléma megint?
A felháborodás azon megy, hogy egyesek vezetni akarnak, de nem tudnak. Nálatok nem is akar, tehát ö nem fogja egyik itteni ügyest sem akadályozni semmiben.

froton 2011.11.25. 12:58:24

Sztem amúgy jó a poszt...Napi 70-80 km-t vezetek, rendszeresen biciklizek (hobbiból országúti), pici gyerekeim is vannak, akiket babakocsival/biciklivel szoktam vinni sétálni/bicklizni, igazából nem mondhatom el, hogy a nők rosszabb vagy jobb sofőrök, mint a férfiak, de van egy óriási különbség. Ha egy férfi szabálytalan, általában tisztában van ezzel, ha szabálytalan is, tudja, hogy mit csinál és meg is nézi előtte. Ettől általában kiszámítható (van persze kivétel köztük is, aki nem tudja, hogy mit csinál, csak nyomja, mint a hülye, de azoknál is tudni lehet, hogy nyomni fogja akkor is, ha csőrös scania megy vele szemben). Ha nő szabálytalan, általában nincs tisztában vele, képes ötletszerűen hirtelen elgondolásból bármilyen manőverre és kiszámíthatatlan (kivételek itt is vannak ugye...). Autósként nem nagyon szoktak zavarni, ha látom, hogy valaki bizonytalan, eleve úgy közelítem meg, a másik autótól ők is félnek, észreveszik, mert viszonylag nagy. Gyalogosként és kerékpárosként már más a helyzet. Ha kerékpár úton nekem van elsőbbségem biciklivel (macisajtja van + felfestés vagy párhuzamos útról fordul be), 10-ből 9 nő, aki körül sem néz, bejön elém vagy épp megáll előttem keresztben a kerékpárúton, csak az autós részre figyelnek...Egy-két esetben, mikor 10 centin múlott és a jó fékjeimen, meglegyintettem a csomagtartót (be ne horpadjon, csak hangja legyen), de azt sem vették észre (szal felesleges ilyet csinálni).
Gyalogosként a zebrán, ha babakocsival vagy 2 gyerekkel a biciklin akarok átkelni, 10 nőből 2 enged át. Férfiaknál közel 100% az arány és nem pampognak akkor sem, ha esetleg nem szállok le (persze én sem úgy közelítem meg a zebrát, hogy 30-al bevágódjak eléjük, hanem szépen lassan gyalogtempóban, hogy le tudjak szállni, ha kell, de legtöbbször már előre intenek, hogy menjek...)

misi107 2011.11.25. 12:58:38

@Grg76: ja,főleg ha két oszlop is üres és természetesen az elsőnél (közelebbi)kell megállni.Nem vagyok paraszt csak férfi,ergo szépen előregurultam,visszatolattam és hasonló eltartott kisujjal,baromira ráérősen tankoltam (mi a frászt kapkodjak,abból csak a baj van...) A kedves hölgy arcán lehetett letesztelni a monotónia tűrést.Az,hogy esetleg hátragurul és elmegy oldalt az eszébe sem jutott.Nyilván én csak egy újabb gyökér voltam az életében aki feltartja az aktuálisan nagyon fontos dolgában.Mivel magazinokkal megpakolva jött ki a kasszától ez lehetett:-fodrász;-műkörmös;-egy kávé a csajokkal akik nem érdeklik és ollyan baromi unalmasak...Arra gondolni sem merek,hogy a kórházban fekvő nagyit látogatja meg és neki viszi a TREND magazint...(ez volt legfelül)

misi107 2011.11.25. 13:00:49

@jézus_szive: megpróbáltam.kétszer.soha többet.inkább megyek busszal.

froton 2011.11.25. 13:01:59

@xaba99: Köszönöm....Sajnos a hangsúly írott szövegeken nem mindig érezhető..:DDDD

froton 2011.11.25. 13:08:34

@jézus_szive: Nincs semmi, csak arra reagáltam, hogy szted (de lehet, hogy félre értettem) sok nő azért nem tanul meg vezetni, mert bunkó módon oktatják...Én mondtam egy példát arra, hogy van amikor azért, mert nem akar. Van amúgy női oktató ismerősöm...Tényleg jól vezet a csajszi, pedig szőke...:)) + W124 -es mercivel oktat, szal nem egy pötsköszörűvel...

pimpike_ 2011.11.25. 13:12:21

A feleségemtől szinte minden nap hallok egy már-már Al Bundy-s jellegű mondatot:

"Ma kivágott elém/leszorított/majdnem nekem jött egy fiatal/vén hülye szőke/barna/vörös/festett fekete hajú csaj/nő/vénk**** "

Komolyan mondom ilyet nőtől hallani a leghitelesebb!

''autónepper.'' 2011.11.25. 13:16:01

@alfa.orionis: mért megkénne tapsolnom meg virágot adni neki hogy besatuzott előttem ? vagy mi ??? ha ennyire hülye akkor minek vezet?? ne haragudj de töbször kerültem nők miatt baleset veszélyes helyzetbe mint férfiak miatt.... NE LÁTOTT MÉG ILYET ÉLETÉBE? MEGIYLEDT? FORGALOMBA MEGILYED? neeeeeeee ha valaki megilyed vezetés közbe az mi a faszomnak vezet? mennyen tömegközlekedéssel .... úristen mit kerestem seggébe? előbb irtam a belső sávba bokrot nyirtak... ezért voltam kénytelen bemenni mögé ... jah meg pár napja láttam hogy a csaj 10xere probált beállni egy olyan helyre amit szerintem itt nagyon sokan még csukot szemmel is beparkolnánk akkor van miről beszélni h kik a jobb sofőrök?

Emmett Brown 2011.11.25. 13:19:28

@''autónepper.'': 80as táblánál mennyit is kellett volna fizetnie, ha megörökítik a 130-as tempót?
Ha jól veszem észre, akkor Te is megijedtél, tehát akkor most ki ne vezessen? xD

''autónepper.'' 2011.11.25. 13:23:23

@Emmett Brown: én max csak azért lepődtem meg!!! mert igen közelitet a pofámba egy astra hátsó :DD

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 13:30:13

@pimpike_: én feleségem is utálja a női sofőröket...

alfa.orionis 2011.11.25. 13:43:59

@''autónepper.'':
arra csak nem válaszoltál, miért volt kevés a 130? Te sem nyolcvanat mentél...de nem is ez számít. Igenis megijedhet bárki bármitől-a reakció a fontos.Te feltételezted, hogy továbbdönget 130-cal, mert nyilván nem vette figyelembe az előjelző sebességcsökkentő táblát, sárga villogót, akármit. 130-ról két lépés a 80, van közte legalább egy 100-as tábla, Ő nagyon rosszul reagált, de te is rosszul ítélted meg a helyzetet.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.25. 13:44:56

Én azt érzékelem, hogy kevésbé engednek be a női vezetők, olyan helyzetekben, amikor egyébként semmi káruk nem származna belőle. Bár valszeg ezt azért is látom így, mert csak a nem beengedőket tudom megfigyelni. Aki beenged, azt nem mindig.

De a totyorgás csak nálunk okoz nagyobb gondot, mert alapban türelmetlenek vagyunk. Kezdő vezető koromban Németországban mindig kedvesen, mosolyogva kezelték le a bénázásaimat a többiek. Be lehetne ezt nálunk is vezetni! :)

FDToth 2011.11.25. 13:53:53

Elsőbbségadás lemondása: nem lemondás az, nem tudják egyzserűen h előnyük van. itt bp-n, kertvárolban, naponta előfordul h jokezes utvánál látom h jönnek jobbról, de ő is megáll és néz. 70% nő 30-40 közötti. én iylenkor leindulok, hiszen megállt, ha nekem jön, akkor már egyzser lemondott róla, nem gondolhatja meg magát.
gyalogos: sajnos ténleg a nők többsége nem adja meg. csak eőre nz a többésgük, no tükör és no oldal.
főleg a 40-50-es, kis autóval jrákáló nők azok, akik nagyon agreszsvan védig pozíciójukat, pl nagy forgalmoban az isetnnek sem engednének be pedig egy "zipzár" elv nem h ülyeség.

alfa.orionis 2011.11.25. 13:55:06

@''autónepper.'':
A parkolás az külön téma-abban nem vitázom, tényleg látszik a különbség. Azt gyakorolni kellene a nők 90%-ának, de sokat.

A múltkor azon voltam, megkérdezem a hölgyet (idősebb, marutival) segítsek-e, mert egy busznyi helyre 10 percig állt be. Egyirányú utca, bal oldalra próbálta szemből is,tolatva is. És vagy 1 méterre állt vagy járdázott, vagy ferdén.Slusszpoénként mindkét autónak nekikoccant, amik közé be akart állni.A barátnője-hasonló korú ott ült mellette és faarccal zötykölődött.
Aztán győzött a rosszindulat és nem segítettem, de én a jobb oldalon parkoltam:)

''autónepper.'' 2011.11.25. 14:03:52

@alfa.orionis: :D:D:D hát igen azért mondom vannak problémák nem tagadom én se vok tökéletes mert elégé rámenőssen közlekedek de amit némeliyk nő megenged maganak azért az már mutatvány:D

mildi 2011.11.25. 15:04:57

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: nem tudom. ez olyan nőcis vmi, nincs okom, csak nem :) nem vagyok dáma, szükség esetén kereket is cserélek (volt már rá szükség, sajna), kaszálni meg havat lapátolni (tipikus pasis melók) pedig kifejezetten szeretek. de tankolásnál mindig "fáj a fejem".

mildi 2011.11.25. 15:13:45

@egyhatosmotor: nem. én az a fajta hülyepicsa vagyok, akinek egy alfahím turbómacsó boldogan állja az extraszuper 98-ast ;)

"streetfighter" 2011.11.25. 15:30:30

Sok igazság van a posztban, nekem is hasonlóak a tapsztalataim.
A nők nyilván kevésbé bevállalósak, mert kevesebb az önbizalmuk, nem reszkíroznak, inkább nyugisan minden gondot és "bonyolult" szitzációt kerülve, inkább mások által megoldva, akarnak eljutni a céljukhoz. Szerintem örüljünk neki. Még mindig jobb, mint, ha béna kamikazeként száguldoznának az utakon. :)
Nem rég történt, hogy a Bp. III. Kiscelli u. és a Folyondár u. kereszteződésénél kialakítottak egy kicsi nyomorult kőrforgalmat.
Egy X5-ös BMW női vezetője nem tudván hova tenni a kialakult új helyzetet kb. 15 mp gondolkodás után átgázolt a kőrforgalom közepén. :D
Viszont az "autóversenyző" hölgyeket nagyon szeretem, és szoktam élvezni a velük való találkozást. :)

Tibi88 2011.11.25. 15:30:50

Zebránál eddig 3x dudáltak rám, amikor megálltam átengedni a gyalogost. Mind nő volt. Múltkor pedig főútra kanyarodtam ki, lámpa piros volt ezért megálltam. Mögöttem a szomszéd csaj beleállt a dudába, majd kikerült és átszánkázott a piroson...
Zebrán meg amikor gyalogolok, soha nem akarnak átengedni, de rám sem mernek nézni. Merednek előre

D4D 2011.11.25. 17:24:39

Amikor valaki marha, sosem azt nézem, nő-e vagy nem, hanem azt, hogy marha.

Egy dolog tény viszont: Az esetek 80-90%-ban a haladó autóról ránézésre el lehet dönteni, nő vagy férfi, mindössze egy külső inger kell hozzá.

Tibi88 2011.11.25. 17:40:49

@"streetfighter":

Egyik jó haverom a régebbi cupra RR-jével versenyzett a vácin egy piros 1es bmwvel. 28 körüli csajszi a volánnál, 4. lámpánál kérdés a csajhoz: te figyi, nem azért mert 5ből 5ször lealáztál, de milyen motor van benne? Egy mosoly mellett jött a válasz: 130i.... hátul természetesen semmi típusjelzés nem volt.
Elsőre azt hittük hogy 125i (5 ajtós volt, szóval még inkább nem gondolná az ember az erőgépet, főleg egy nő alá), de amikor a váltás is tökéletes volt, meg minden, na akkor nem állt össze a kép, utána meg jött a megvilágosodás :D

pengusz 2011.11.25. 17:59:17

@bounty123: Én pasiba láttam múltkor ilyet, és amikor beértema következő lámpánál, a hátsó ülésről milyen megvető pillantásokat kaptam :D

TothLali 2011.11.25. 19:10:23

Az megvan, hogy női vezető irányítása anyósülésről:
"felém jobbra" meg "feléd balra"?

messi-asz 2011.11.25. 19:46:20

nem olvasom el sem a kommenteket sem a posztot, de

a nők nem rosszabbak nem jobbak, csak más az agyműködésük...

sok dolgot tudnak pl EGY IDŐBEN EYGSZERRE csinálni...
(pl a kocsiban enni cigizni rádiózni telefonálni ygereket etetni sminkelni ruhát igazítani és más haysznos praktikus dolgokat)

de a ffiak nak JOBB A TÉRLÁTÁSUK és RENDSZERBEN tudnak gondolkodni...

összességében a nők azért nagyságrendekkel esélytelenebbek jól vezetni, mert előre és rendszerben nem gondolkodnak és a technikai affinitásuk is gyengébb (tisztelet a kivételnek! olvasod Kriszta?)

FDToth 2011.11.25. 19:54:41

Manapság a jogsikat mindenféle tudás nélkül osztogatják.
Van két ismerősöm (egyik fiú, másik lány), akik 1 éven belül szerezték a jogsit, azóta pedig nem vezetnek. vagyis vezettek, de mindketten balesetet okoztak, egyik jobbkezet nem adott meg, a máik meg átcsússzant piroson. végeredmény: 2 totálkáros autó, de 2-vel kevesebb figyelmetlen vezető. minden rosszban vmi jó...

CoIie 2011.11.25. 20:08:47

Sok dolgot egyidőben..., azaz semmit sem tökéletesen! Másrészt ez nem szempont a vezetésnél, ott csak egy(!) dolgot kell tenni: tökéletesen jól vezetni, minden más aktivitás életveszélyes mutatvány, melyet nem tolerál a jog sem!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.25. 20:13:20

Saját, nem hivatalos statisztikám és szerény véleményem szerint a nők nagy része (nem, nem az összes) ugyanúgy vezet, mint 65 év feletti nyugdíjasok. Reflex nulla, helyzetfelismerő képesség nulla, körülmények figyelés nulla. Viszont ugyanez férfiban is akad, nem is kevés.
Viszont a nők között is akad, aki jól és figyelmesen vezet. A másik véglet pedig, amikor agresszívabban vezetnek, mint a nagy fekete autóval járó férfiak, mert ugye az elsőbbség az nekik jár :)

Egyébként teljesen egyetértek a posztolóval, de leszögezem, hogy a buszsofőrökről sem jobb a véleményem :)

Egyébként kommentálnak itt jó csajok is? :)))

M. Péter 2011.11.25. 21:26:30

Azt magyarázza meg valaki, hogyha a nők olyan rosszul vezetnek, a férfiak meg olyan jól, akkor miért a férfiak okozzák mégis a súlyos és halálos balesetek túlnyomó többségét?

HakapesziM 2011.11.25. 21:40:03

@M. Péter: Talán a férfiak többen és jóval többet vezetnek átlagosan. Ha egy nő - és a nagy többség ilyen - évente 5 ezer kilométert vezet, és egy férfi 50 ezret, akkor tízszer kisebb az esélye, hogy balesetet okoz. Sokuk csak akkor vezet, ha uruk ivott. Óvatosnak tűnő stílusuk látszólag eredményesebb, de így kevesebb rutinra tesznek szert, és nem marad tartalékuk valódi veszélyes helyzetekben. Csak a kilométerre vetített sajáthibás balesetek száma adhatna rálátást, hogy melyik nembéliek vezetnek valóban biztonságosan.

FDToth 2011.11.25. 23:16:38

@M. Péter: közvetlenül a férfiak okozzák a legtöbbet, de közvetetten a nők v. béna vezetők.
Felb***od az agyad egy autóúton, mert egy nő v. vmi béna vezető 50-nel döcög már 2 km óta, te pedig nem tudod megelőzni. már széve az ideg, elhatározod h na akkro most, kimész de jönnek szembe... paff... te vagy a hibás, mert figyelmetlen voltál, de ha az előtted levő nem 50-nel poroszkál, hanem nomrális sebességgel halad, akkor neked nem kell előznöd.
Lehet hülyén hangzik amit írok, de lehet benne igazság...

"streetfighter" 2011.11.25. 23:20:25

@Tibi88:
Én még ilyen erős autós csajszival nem versenyeztem, de azért tényleg össze lehet akadni egy-két versenyző típussal. :)
Az utolsó egy 530 XD bömössel volt a Szentedrein, de lemaradt. Szerintem nem kapcsolta át sport fokozatra. Lehet, hogy azt sem tudta, hogy van olyan, esetleg arra gondolt, hogy nincs rá szüksége. :)

"streetfighter" 2011.11.25. 23:25:17

@M. Péter:
Van egy olyan sejtésem, hogy ezt neked nem lehet elmagyarázni.

M. Péter 2011.11.25. 23:28:27

@HakapesziM: Kilométerekre vetítve a nők kicsivel több balesetet okoznak, viszont a férfiak balesetei átlagban súlyosabb sérüléssel és nagyobb anyagi kárral járnak. 30 év alatti férfiaknál az 1 millió levezett km-re eső halálos balesetek száma kb. 2-szer akkora, mint a nőknél, 30 és 60 között kb. másfélszeres, 60 év fölött nagyjából egyenlő. Aggresszív vezetés, vad gyorshajtás, veszélyes előzés, ittas vezetés inkább a férfiakra jellemző.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.25. 23:28:28

neked leginkabb egy jo batratno kene, sokat dugni vele stb. nem bamulnad a noi soforoket allo faxal
megszunne a frusztralsagod

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.25. 23:30:21

@FDToth: ugy van de a Te idodben...
huhu
es ettol, Te faszaul vezetsz
tudjuk

M. Péter 2011.11.25. 23:35:45

@FDToth: Egy jó vezető nem kezd el előzni, ha nincsenek meg a biztonságos előzés feltételei. Ha ideges vagy vezetés közben, akkor inkább állj le, és jógázzál egyet, de ne veszélyeztess másokat.

FDToth 2011.11.25. 23:36:23

@hagyma: he? Te idodben? ezt sztem nem nekem szántad:)

FDToth 2011.11.25. 23:37:14

@M. Péter: az 50-nel proszkáló is mehetne jógázni meg le s állhatna, ő is vezsélyes...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.26. 12:27:13

Szvsz a legrosszab sofőrök férfiak, ismerek párat, viszont átlagban a férfiak jobban vezetnek, mint a nők.

A baleset okozás meg másik tészta, rossz sofőrnek alapvetően a "balfasz" típust nevezzük, amin belül van kevés nagyon balfasz férfi, és sok közepesen balfasz nő. Viszont ott van a "kamikaze" típus, amiből meg nő van kevés, és ők sem kevés balesetet okoznak, főleg akkor van nagy baj, ha egy kamikaze és egy balfasz találkozik, hiszen normális sofőrök általában tudják kezelni azt a helyzetet, ha kamikaze(pl. lassítanak, mikor a barom szemből előz) vagy balfasz sofőrökkel(türelmesen várnak, vagy jeleznek, hogy mehet) találkoznak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.26. 12:29:07

@HakapesziM:
Egyébként németek oldják meg jól. Ott jóval többet vezetnek a nők, nem csak azért, mert jellemző a 2 kocsi családonként, hanem azért is, mert ha valahová mennek, akkor a férfi nem úgy gondolkodik, hogy a nő ne vezessen, hanem úgy, hogy igenis, vezessen a nő, hogy ő meg ihasson.

HakapesziM 2011.11.26. 12:33:14

@Zabalint: Nem rossz gondolat, én is úgy intézem, hogy én fogyaszthassak, és a feleségem vezessen. Az is igaz viszont, ha messzire kell menni, nekem kell tolni, mert ha a kedvesem vezet, még mindig odafelé mennénk. De figyelembe kell venni a statisztikában a hivatásosokat, ahol azért még csak elvétve vannak nők.

finizlik 2011.11.26. 12:38:48

Bírom hogyha a nőkről jön egy negatív kritika akkor elején20 sorba le kell írni hogy ez mégse így van meg máshol mennyivel jobbak meg minden..

A cikk jó, de ezen sírnom kell néha..

rexter 2011.11.26. 12:40:12

egyébként az egész valahol a női agy másságán alapul, más a térlátásuk és érzékelésük, ezért parkolnak nehezebben és váltanak mondjuk sávot. (de ugyanekkor pl. ezért találják meg a dolgokat ami a férfiak orra előtt van mégsem veszik észre)
másrészt meg lehet hogy jól megtanulnak vezetni, mint ahogy a többségük az iskolában is jól tanul, csak éppen magol, ezért nem teljesen egyértelmű szituációkban leblokkol, mert nem érti.

infrablue 2011.11.26. 12:54:58

Nem fröcsögni akarok, nem tartom magamat szeniális járművezetőnek, de sokat vezetek. (mint sokan mások) Nos a nőknél sajnos a helyzet egyre tragikusabb, mérhetetlenül udvariatlanok, nagyon nem tudják az útvonalukat megtervezni és ehhez megválasztani a megfelelő magatartást. Életveszélyesen váltanak irányt, jó részük azzal, hogy az utolsó pillanatban indexel, tulajdonképpen letisztítva érzi az utat maga előtt, mellett, mögött. Vérlázító az öntudatuk, főleg ha szépnek képzeli magát, igény tart a legalázatosabb együttműködésre. Ordít a reakcióiból, hogy fogalma sincs arról, mikor a többi vezető a halál torkából rántja vissza fékezéssel, kitéréssel stb.Konokul telefonálnak a minimális vezetési tudás ellenére (mondjuk ez általános)
Fényszóró bekapcsolva? ködlámpa felkapcsolva? esetleg világítás nélkül? egyre megy.
Na de azért valljuk be: az összes ilyen alaknak azért valaki mégiscsak adott jogosítványt! És azt hiszem, talán itt kellene először egy kicsit eltisztogatni a szemetet.

színesgumilabda 2011.11.26. 12:55:11

@FDToth:
Ilyen esetben tiszta sor, hogy ki a hibás. Ha balesetet okozok, nem kezdek el sipákolni, hogy azért történt, mert 10 km-el odébb felidegelt valami béna vezető. Ez kb annyira reális, mint ha azért okoznék balesetet, mert tegnap rávertem az ujjamra a kalapáccsal, és fáj, és mindenért a kalapács a hibás.
Ha az illető egyébként nem volt szabálytalan, de te felhúztad magad rajta, akkor vezetésre alkalmatlan állapotban voltál. A saját reakcióidért te vagy a felelős, ha te okozod a balesetet senki nem kiváncsi arra, hogy miért vagy ideges/fáradt stb.

HakapesziM 2011.11.26. 12:55:20

Figyeljük meg a hölgyeket vásárláskor. Jómagam gyűlölök vásárolni, hamar lezavarom, ha muszáj. De ők pl. tíz mosópor közül, kb. 20 perc alatt tudnak választani, szag, szín , illat, íz, ár, szagolgatják, elolvassák a címkéjét, meg a jó ég tudja, mit vesznek még figyelembe. Mi férfiak, bevágjuk valamelyiket a kosárba, egy perc. Ez a női érzék az élet egyes területein nagyon hasznos, máskor nem. Mi általában céltudatosabban gondolkozunk, egysíkúbb, letisztultabb a gondolkodásunk. A hölgyeké más, s ez így van jól. Én például nagyon szerettem az eddigi munkahelyeimen női főnökök keze alatt dolgozni, sokkal együttérzőbbek, sokkal jobban meghálálják ha valaki jó munkaerő. Én azt javaslom a hölgyeknek, ha vezetnek, próbálják a férfias célirányos gondolkodást a női érzékenységgel vegyíteni, akkor nagyon jó sofőrök lesznek.

tizenegyker 2011.11.26. 12:59:00

Kicsit módosítanám a poszt címét: Még hogy a nők egyszerre több dologra is képesek figyelni

Ez a mentőbaleset nemrég volt a XI-ben. Egy nő nem akarta megadni az elsőbbséget a balról szirénázó mentőnek, gázt adott, aztán a jobbról szirénázó mentő elé hajtott, ami meg belement:

www.langlovagok.hu/kepek/6745_szemelyauto-oldalaba-hajtott-egy-mentoauto-a-xi-keruletben

Csaba_76 2011.11.26. 13:03:44

Sziasztok,

kisgyermekes szülőként egyet kell, hogy értsek a cikknek azon részével-és a feleségem is teljes mértékben osztja ezt-, hogy a a nők közül a nagy többség egyáltalán nem adja meg az elsőbbséget a zebránál,sőt a leghangosabb "tüctücöt" bömböltető hülye gyerek is hamarabb megáll.. Ez azért furcsa, mert azt gondolnám, hogy sokan közülük anyaként ezt megértik, de csak bambán néznek... Ja és a biciklivel a gyerekei előtt tempót diktáló a KRESZ-t nem is látott szülők egy külön posztot érdemelnének...
szép napot!

Bambano 2011.11.26. 13:08:38

mekkora lol már ez a poszt...
tehát ha egy nő óvatosabb az általad szükségesnek ítéltnél, emiatt megakasztja a forgalmat, akkor nem azok a hibásak, akikből ez agressziót vált ki, hanem a nő?
Aki ezt így gondolja, annak még a harmadik szomszédja is idióta...

zitoka 2011.11.26. 13:14:43

A nők 95 %-a hülyén vezet! Azt gondolja, hogy ha 3 sávos az autópálya, akkor a középsőt azárt rakták oda, hogy ő abban nyugisan autózhasson 90-nel. Azt is gondolja, hogy szürkületkor neki nem kell felkapcsolnia a lámpáját, hiszen a többieké úgyis ég,látják őt. Nem tudja, hogy a sávjában nem a vonalon, hanem közte kellene autózni és akkor még nem is beszéltünk a körforgalomról, ami egyszerűen csak azért van, hogy az "bevigye őt az erdőbe", mert indexelni, kanyarodni és táblát is kellene egyszerre nézni. Éééés akkor ne beszéljünk a 2 sávos körforgalomról. (Bár ez a férfi vezetőknek is sokszor okoz gondot.)
Szóval ha nő közeledik vagy én közeledek felé, akkor - nő létemre - előre anyázok, hogy ez a nemtársam mit fog alakítani, viszont az igaz, hogy ettől valóban sokkal óvatosabb leszek az átlagos férfi sofőröknél. :)

színesgumilabda 2011.11.26. 13:23:56

Vannak hülye sofőrök, meg vannak jó sofőrök. Sőt vannak nők is, meg férfiak is. Meg vannak akik szeretik a rántott húst, és vannak, akik utálják. Az egyik kategóriával magyarázni a msáikat hülyeség, de legalább több kommentet generál, és jobban lehet rajta utálkozni, mint ha csak arról lenne szó, hogy vannak hülye vagy épp rossz helyzetfelismeréssel rendelkező sofőrök az utakon, és ez ellen mit lehetne tenni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.26. 13:32:57

@infrablue:
Az a nagy helyzet, hogy jogosítvány szerzéskor még senki sem tud vezetni rendesen, ezért mégis hogy szűrhető ki, hogy ki fog később megatanulni, és ki nem?

Csigataposó 2011.11.26. 13:35:29

Csatlakozom a poszthoz. En jo szeles 2* egysavos (epp alakulna ketsavossa) uton akartam volna megfordulni, indexelek es lassitok varom, hogy szembejovo tovahaladjon kb csorgok 15-20 km/h-val kozben hogy elerjem a tuloldalon kialakitott buszoblot igy egy iven megtudjak szepen fordulni. Mikor megkezdem fordulast mogottem jovo hulye no siman belemhajtott. Igaz ugyan hogy kb 2-3 masodperce lassitok, csorgok, indexelek balra de ez ot nem zavarta abban hogy megprobaljon baloldalamon elmenni (mondjuk itt van reszem, nem huzodtam kozepre forulashoz, hogy egy iven meg tudjak forudlni es ne tartsam fel szembejovoket). Szerinte nekem meg kellett volna jo 500 metert gurulnom igy 15-tel es ott a korforgalomban megfordulni. Ilyenkor ki a hibas szeritnetek 50-50, en leszek mert rendor szerint nem gyozodtem meg hogy biztonsagos a megfordulas (+nem huzodtam ut kozepehez), vagy van ertelme harcolni azert hogy o legyen (kovetesi tavolsag be nem tartas, elotte levonek elsobseg meg nem adas, iranyjelzo figyelmen kivulhagyasa, balra kanyarodo blarol torteno kikerulese egysavoson...)?

Nem Penny hajója 2011.11.26. 13:47:16

Szerintem a rosszul vezető nőknek két alapvető fajtája van:
A. a "tipikus nő", bizonytalan, képtelen felvenni a forgalom ritmusát.
B. aki úgy próbál vezetni, ahogy a férfiak. Az "ahogy a férfiak" nála azt jelenti, hogy nyomja, mint vak a csengőt. Veszélyesen előz, bevág, leszorít. (Balesetben meghal).

Amit nem értek a nőkben: ha bevallottan nehezen megy a parkolás, akkor miért állnak be minden parkolóban a lehető legszűkebb helyre.

Amit becsülök a nőben: nagyon sokan közülük, akik felismerik, hogy nincs affinitásuk a vezetéshez, inkább feladják a dolgot és nem erőltetik. Férfiakra ez talán nem annyira jellemző.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.11.26. 13:51:13

Nagyjából 15 év/200 ezer km (ebből elég sok BP) vezetési tapasztalat birtokában azt mondanám, hogy valóban van különbség a női és a férfi vezetési stílus és vezetési hibák/szabályszegések közt. Általában úgy látom, hogy a férfiak, ha veszélyes helyzetet teremtenek, azt tudatosan és kiszámítottan teszik (éppen beférős sávváltás, buszsávon előzés, szabálytalan fordulás többsávos úton, és általában egy csomó dolog, ami csikorgó gumikkal jár). A nőkre viszont az olyan hibák jellemzőek, melyek elkövetése után sokszor még megfigyelhető arcukon a tökéletes értetlenség kifejezése.
Vagyis, a férfiak általában tudatosan, az esélyeket olykor persze rosszul felmérve kockáztatnak, a nők viszont egyáltalán nincsenek tudatában annak, hogy a helyzet, amibe belekerültek, kockázatos.
Tisztelet a kivételnek, satöbbi, satöbbi...

HakapesziM 2011.11.26. 13:58:08

Még egy jó tanács a nőknek: Eszükbe se jusson feladni! Vezetni vezetés közben lehet megtanulni - ez vonatkozhat bárkira nemtől függetlenül, aki rutintalan - minél több kilométert vezetni, gyakorolni, ne csak akkor ha ivott a férj, kérdezni, megfigyelni másokat, minél nagyobb gyakorlatra szert tenni. Nem megy a parkolás? Elkérni az uruktól, amikor csak lehet, ha nem megy elsőre, kiszállni, körüljárni, tízszer, százszor újrakezdeni, félreeső területen gyakorolni. Hacsak nem kell sokat pakolni, háttal beállni - a profik tolatva parkolnak - és tükörből megtanulni tolatni, nem forgolódni mint a vetési varjú. Nem nehéz ügy, csak csinálni kell, a vezetési rutint kilométerben mérik.

GépBalta 2011.11.26. 14:10:42

Én anyámnak nem tudtam sose megmagyarázni, hogy jó lenne ha elindulás előtt, és nem utána két kanyarral, a főútvonalon kötné be magát félig a szembesávban kacsázva. A mobiltelefonok terjedésével persze még egy ok van rá, hogy kicsit kacsázzon az utakon. Mióta nem lakom vele egy városban nagyobb biztonságban érzem magam az utakon.
Ezen szokásai ellenére tudtommal több mint 25 éve nem okozott, vagy szenvedett el balesetet, pedig megvan neki az évi 20 000 km.

bIQa 2011.11.26. 14:12:56

Nem csak vezetés közben, de simán gyalogosként is az jön ki, hogy a nő látása csak előre irányul, ezenkívül még olyan pontok felé, amik képesek felkelteni az érdeklődését (kirakatok, tükör). De akkor is csak egy behatárolt szögben, amerre éppen a feje fordul.

Egy jó vezető viszont 360 fokban körbe érzékeli a teret, amire a nők nagy része képtelen. Nem húzódik le hogy megelőzhesd, mert nem is létezel számára, meredten csak maga elé bámul.

Grafithuszar 2011.11.26. 14:21:02

Én egy kicsit másképp látom a dolgot. A nők agya teljesen másként működik, mint a férfiaké, és ez most nem ironikus megjegyzés akart lenni, csupán arra próbálok rávilágítani, hogy ők képesek a párhuzamos gondolkodásra, még a a férfiak nem. Cserébe viszont a nőknek sokkal rosszabb a térérzékük. Ez látszik a vezetésen is. A nők alapvetően pont,hogy több balesetet követnek kell, mert nem tudnak parkolni, folyton lekoccolják az autót, ahogy postoló is írta, gyakran rosszul ismerik fel hogy kinek kell elsőbbséget adni stb.
A férfiaknál ilyen gond nincs, viszont cserébe van más. Ha olyan hírt olvasol valahogy hogy "felelőtlenül száguldozott/előzött" vagy "elszállt az autópályán" az szinte 100% hogy férfi. Férfiak nagy része tényleg teljesítménynek érzi azt, ha ő 180-al hajtott az autópályán a családi Astra-val.
Szóval lehet hogy a nők több balesetet csinálnak, viszont az ritkán jár személyi sérüléssel, inkább az anyagi kár a jelentős. Egy férfi ritkábban okoz balesetet, viszont ha sikerül neki, az tuti hogy súlyos lesz, és nem egy parkolós koccanás.
Persze tudom mindenre van kivétel, én is tudok mondani. De ha az egészet mondjuk 10.000 főre vetítve nézed meg, akkor már igaz lesz.

hisztispicsa 2011.11.26. 14:43:07

A héten Dohány utcában (főútvonal) mentem reggel álmosan munkába, amikor (balról) nagy tempóval kihajtott elém és csikorgó fékekkel úgy állt meg, hogy legalább másfél méterre belógott elém egy Audiban egy hülye picsa.
Hála istennek a fék taposásával, a téli gumival, az ABS-sel és a félrerántott kormánnyal kikerültem és nem lett baj. Ha mellettem kerekezik egy bringás, akikből ezen az úton viszonylag sok van, azt biztosan belököm a parkoló autók közé.

Vannak ilyen vezetők és olyanok is.

átlátó 2011.11.26. 15:09:55

A közlekedéshez a 3D is szükséges. Nem azt mondom, hogy nincs a nőkben ez meg, de nem elég. Hozni kéne még egy embert hozzá. A kivételek ne háborgassanak, mert ne.

mildi 2011.11.26. 15:55:40

@GépBalta: bazz, én anyám dettó. és nem ám félreáll bekötni magát, felvenni azt a k telefont, nem. nem létező harmadik kézzel bűvészkedik, én meg megőszülök mellette. és a klasszik, arra fordítja a kormányt, amerre épp néz... viszont profin megtanultam mellette ballal kormányozni-helyette :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.26. 19:47:44

Problémamegoldó készség kapcsán a teljes társadalom szarban van, egyre több komplett bármire alkalmatlan emberrel találkozok...

Amúgy kevesebb nő vezet, persze, hogy kevesebb balesetet okoznak...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.26. 19:49:50

@Grafithuszar: Khm, akkor miért van, hogy a legtöbb nő, amikor valamit tenni kéne, lefagy? Vagy amikor gyorsan kéne alkalmazni a tudását...
Vagy amikor mondasz neki valamit, és nem végiggondolja, amit hallott, hanem "nekem ez kínai".

Rozsdamentes Arcél 2011.11.26. 20:36:30

Többen írtátok már, hogy a nők kevesebbet vezetnek, rutin hiánya stb. Szerintem is azért követnek el _bizonyos típusú_ hibákat gyakrabban a nők, mert legtöbbjük nagyságrendekkel kevesebbet vezet, mint a férfiak nagy része. Tipikus állapotok: a családban 1 db autó van, azzal apu jár, anyunak jó lesz a békávé is. Ha ketten mennek valahova, kényelemből/megszokásból/"most sietünk" okán megintcsak apu vezet (javaslom megnézni, hogy milyen arányban vezet a nő, ha férfi is ül mellette az autóban. Egyszer számoltam, 10ből 8szor a férfi vezetett).
Ebből jön olyan hibák tömkelege, hogy a nő nem tanulja meg a tükörből felmérni a távolságokat --> nem mer sávot váltani vagy éppen életveszélyesen vágódik be a másik sávba. Örül, hogy a többi autóst plusz a saját járművét figyelemmel tudja kísérni, a gyalogosokra, bringásokra már nem marad kapacitás. Kétsávos úton előzni nem mer, mert nem ismeri az autó reakcióit (gyorsulás). És még sorolhatnám. (Ugye ismerősek ezek a helyzetek még tanuló/kezdő vezető korunkból?)
A többet vezető nő helyzetét pedig súlyosbítja/javítja (nézőpont kérdése), hogy gyakran szállít gyereket/csomagokat, így megszokja, hogy lassan kanyarodik, lassan indul, és nem megy bele olyan helyzetekbe, ahol hirtelen fékezni / kormányt rángatni kéne.

Mindezek ellenére (vagy pont ezért) az ismerőseim közül a legjobb (legbiztonságosabban vezető) sofőr nő: ő 18 éves kora óta vezet rendszeresen. Mellette még sosem féltem az autóban. A legidegesítőbben pedig egyértelműen férfi ismerőseim vezetnek, bár legtöbbjük napi rendszerességgel használja az autót. Gyakori hibáik: a.) darabos vezetés: gyorsítás, fékezés, kanyarodás során minden utas "kenguruzik", dől, a csomagok borulnak. b.) basztat, keres valamit (telefont, napszemüveget, rádiót, üdítőt, táskát stb.), eközben húz át a másik sávba. És nem érti hogy ez miért nem jó. c.) "tolja" az előtte lévőt 140-nél 2 méterről, közben meggyőződése, hogy ez nem is veszélyes, mert nagyon figyel és meg tud állni, ha kell.
Ellenben villámgyorsak, nincs kihasználatlan időpillanat sem sávváltáskor, sem kereszteződésbe behajtáskor, így nem tartják el a forgalmat.

Na ezek voltak a szélsőségek. De általánosságban szerintem is az igaz, hogy van jó sofőr, kevésbé jó, és csapnivaló is. Vannak férfiak, és vannak nők. Vannak másokat lesz*rók és vannak empatikusak is. Van, aki rendszeresen szállít utasokat (gyerekeket is), van, aki szinte mindig csak egyedül ül a kocsiban. És vannak tanulóvezetők, kezdő vezetők, hétvégi sofőrök, naponta ingázók és profi sofőrök.
Talán a legjobb lenne, ha félretennénk a nő/férfi, bringás/autós, béemvés/szuzukis fasságokat, és rutinosként segítenénk a kevésbé rutinosakat.
(És még a rutinos is kerülhet olyan helyzetbe, hogy bénázni fog: 1-2 hónap kihagyás után, vagy kisebb/nagyobb/másabb autóba átülve bőven érhetik meglepetések...)

"streetfighter" 2011.11.26. 21:36:23

Mai példa.
Elfogyó sávba beálltam egy 530D bmw mögé. Nem szeretek más mögé beállni, mert sok a töketlen balfék, de egy bmw-s talán nem az. :) Mellettünk két nő egymás mögött.
A bmw-s mint egy béna segg, úgy indul. Alig fér be az első nő elé.
Természetesen egy kicsit még így is előrébb voltam az elsőnél is, de nem enged be. Jól van, gondoltam. Már elfogy a sáv a második nő sem akar beengedni. :)
Simán ráhúztam az autót. Dudál feldúltan, de én a hülye bunkó férfi mosolygok magamban.
Ennyit a hülye öntudatos pi..ákról. :)

CoIie 2011.11.27. 21:42:35

@sapka: és milyen az elképzelés egy férfi vezető nélküli világról?
Mindenki udvarias a folyamatos rúzsozás, telefonálás, a köbméternyi 'kistáskában' matatás stb. mellett? ;)

CoIie 2011.11.27. 21:43:47

@átlátó: szerintem elég a 2D, hacsak nem ugratunk át...
De még a 2d SINCS MEG!! ;)

CoIie 2011.11.27. 21:49:10

@Csigataposó: balra kanyarodáshoz nem elég a balra index, balra is kell húzodni, minden ráutaló magatartást meg kell tenni. Anno ott baszta el trabantos is a kormányautóval szemben, hogy nem húzódott 70cm-nél közelebb a felezővonalhoz a villogó indexszel együtt és a balra fordulóban halálos csapást mért rá oldalról a 200-al mögötte száguldó kéklámpás...

CoIie 2011.11.27. 21:51:47

@Csaba_76: a nők megszokták, hogy ha gyerekkel mennek át a zebrán, ha autóval, ott nekik van MINDIG elsőbbségük. Halálos! ;)))

Tower13 2011.11.28. 09:55:55

@egyhatosmotor: Inkább igen.. MErt a kresz előírja, hogy bízzak, de nem bízom.

Tower13 2011.11.28. 10:09:29

@jézus_szive: Egy. a magad nevében beszélj.
Ellenben veled, én nem nézem le, ha nem megy, de idegesít, ha állítja, hogy jobban, megy neki, majd életveszélybe sodor 12 autóst. Egyébb iránt, elárulom, vezetés közben nem kezdjük el neki magyarázni, hogy épp mit cseszett el, mert akkor meghalunk. Egy: idegesíti, kettő: arra figyel amit mondok, nem az útra, Három: míg magyarázok, csinál még négy másmilyet. Inkább utána elmondom. Kétszer. Mert akinek többször kell, az valóban gyenge, és mindegy milyen nemű. Az oktató bunkó, rászólni, mivel a csaj fizet a szolgáltatásért. Ha meg nem szól, ő baja. Ha még bunkóbb a valaki, akkor szól apukának, pasikának. Vagy a retiküllel egy szép ütés láb közé. De az, hogy qa zebrán majdnem elüt, csak mert éppen a hátsóülésen a gyereknek magyarázott...

killerkaller 2011.11.28. 15:46:38

Személyes tapasztalatok: kolleganőmnek segítettem navigálni, ő vezetett. Amíg egyenesen mentünk, gond nélkül ment. Jobbra volt az úticél, mondom húzódjunk jobbra, majd ott a kereszteződésnél -mutatom- befordulunk jobbra. Ő besorol balra, és majdnem be is kanyarodik balra.

Útkereszteződés, jobbról tempósan jön a hölgy,
fékezek, meg tudok állni. Dühtől eltorzult arccal ordít: nem tudod melyik a jobb kezed? Itt némi jelzők jönnek. Mikor tisztul a látása a méregtől, felmutatok neki a behajtani tilos táblára, ő csak fújja a magáét. Fel sem fogta, hogy egyirányú utcában szembe ment.

durva csipa 2011.11.29. 10:22:49

Ez egy halál unalmas cikk, sajnálom, hogy rászántam azt a pár percet. Mondjuk buszsofőrtől mit várjon az ember?

1.) Le van szarva, szar sofőrök vagyunk, és akkor mi van?

2.) Azért vagyunk szar sofőrök, mert születésünktől fogva mást sem hallunk, mint hogy szar sofőrök vagyunk. Magamon is tapasztalom, hogy amikor vezetéssel kapcsolatos élményemről beszélek, teljesen automatikusan hozzáteszek egy öngyalázó kifejezést. (Pl. „ … akkor még mazsola voltam – na nem mintha most nem lennék az…”) A tudatalattinkba teljesen beépült gondolat ez, kénytelenek vagyunk elhinni, könyörgöm, MITŐL NE LENNÉNK SZAR SOFŐRÖK???

3.) Én egy nehezen megítélhető helyzetben, amiből manapság elég sok van, - pláne egy olyan utakkal telebaszott városban, mint ahol élek - inkább megállok, minthogy hülyeséget csináljak. Igen, inkább megadom az elsőbbséget akkor is ha valójában nem kéne, főleg mióta koccantam. Szarok rá, hogy ki menti meg a szitut, hogy lassítom a forgalmat, nincs kocc és kész. Legyen magára nagyon büszke az, aki rámdudál és kikerül, hogy elkerülte a balesetet, holott megtehette volna, hogy szépen nekem jön, és eltol amerre mennem kéne. Szarok a lendületre meg a forgalom ritmusára. Milyen lendület? Milyen ritmus reggel 8-kor a perifen, vagy a nagykörúton...?!

4.) Igen, rossz a helyzetfelismerő képességünk, határozatlanok vagyunk. Milyen szerencsénk, hogy TI FÉRFIAK okosak vagytok kivétel nélkül, szépek, határozottak de sohasem durvák, jól vezettek, remek a helyzetfelismerő képességetek, éles a látásotok, szépen tudtok beszélni, illedelmes a viselkedésetek, jól főztök, rendben tartjátok a lakást, becsületesen nevelitek a gyerekeiteket, kemény a farkatok, ha kell, a legújabb divat szerint öltözködtök, nemes a lelketek, olvasottak vagytok és sorolhatnám. Úristen, mekkora szerencsénk van!

5.) Miért nem talált ki még senki egy petíciót, miszerint nők ne kaphassanak jogosítványt? Minden problémátokat megoldaná...

Nyaljátok ki, mind!!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása